[PC] Neverwinter Nights 2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:49

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

DJMurtz schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:19:
Ik heb geen probleem met het spel, wel met het zoeken naar een online winkel in Nederland die het spel verkoopt :( Dynabyte heeft alleen de gewone versie, en bij FreeRecordShop staan alle versies nog op 'pre order'... Consoleshop.nl heeft zelfs de gewone versie niet en verder weet ik eigenlijk geen online gameshops...
Waarom moet het speciaal online zijn, en dan in Nederland? Bol.com heeft iig ook de CE versies. Mijn CE komt trouwens gewoon bij Dynabyte vandaan, dus die hebben ze wel, of iig gehad (staat ook in het verhaaltje dat bij de "normale" NWN2 staat, maar inderdaad niet meer als los product?). Wellicht even bellen of mailen naar die winkels. Verder zou je nog kunnen denken aan cd-wow.nl (niet in Nederland, maar goed) of play.com en dergelijk.

Hier overigens een L11 female wood-elf druid.
spoiler:
Erg sneu, dat dat druidvrouwtje dat er bijkomt nagenoeg een kopie is van mijn character. Ze zijn in ieder geval wel erg machtig. 2 druids, 2 animal companions, 4 keer stoneskin, magic fangs en de rest van de buffs. En dan nog spontaan summons kunnen casten voor een leger van 6. Met 2 characters alleen al.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:26:
Ben nu lvl 8 met een Wizard. Ik moet zeggen dat ik het spel heel erg tof vind, op het moment vetter als WoW maarja weinig aan te down. Kan iemand me kort uitleggen hoe dat zit met die prestige classes of is het meer RTFM }:O O-) .
Je kunt iig de stukjes tekst lezen per (prestige) class bij character creation of elke keer dat je levelt. Dan weet je wat de class inhoudt. Normaliter zijn prestige classes (en de naam zegt het al) voorbehouden aan leden van ordes, sektes of bepaalde andere groepen. Meestal moet je tot die bepaalde groepen horen, of speciaal getraint worden om in een prestige class te kunnen levellen, maar buiten de Neverwinter Nine (alleen die dacht ik) zijn die voorwaarden niet aan de orde in NWN2. Technisch gezien zijn het gewoon extra classes waarin je al dan niet onbeperkt kunt multiclassen.
Je krijgt dus combo's als monk/shadowdancer of cleric/warpriest, zoals je normaal ook die multiclasses hebt als barbarian/bard of monk/sorceror. Ze hebben alleen vaak wat meer voorwaarden, bepaalde feats, abilities of stats die je moet hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Ozzy op 07-11-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Dit is een aftakking van de games winkel bij ons in Spijkenisse:
The Game Store
Daarnaast kun je kijken bij Dimension Plus

De bovenste ken ik degenen in de winkel persoonlijk.
Ik weet dat ze daar in iedergeval de Lawful Good versie hebben liggen/staan. Online heb ik er eigenlijk geen flauw idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eendje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:14:
kheb een beetje een vaag probleem. Sinds in een paladin in m'n group heb lijkt het wel alsof spontaan m'n AI uitstaat. Al m'n mannetjes/vrouwtjes blijven gewoon stil staan als ik met m'n main of 1 van de andere groupsleden ga bewegen. Ik moet dus telkens handmatig move orders geven, en om op zo'n manier een hele dungeon door te raken is zwaar irritant.. iemand enig idee hoe dit op te lossen is? om het nog wazig te maken, kom ik er net achter dat het alleen m'n caster/ranged classes zijn die niet bewegen. ze vallen ook niet automagisch aan als er iets inde buurt is... ik heb nixs aangepast in hun behavoir :/
Het klinkt alsof je iedereen op puppet mode hebt staan. Kijk toch die behavior eens na want dat lijkt me de enige optie. Puppet mode moet dus uit.
Ik heb geen probleem met het spel, wel met het zoeken naar een online winkel in Nederland die het spel verkoopt :( Dynabyte heeft alleen de gewone versie, en bij FreeRecordShop staan alle versies nog op 'pre order'... Consoleshop.nl heeft zelfs de gewone versie niet en verder weet ik eigenlijk geen online gameshops...
Ik heb mijn CE besteld bij dimensionplus

Ik zit nu zelf trouwens vast in het spel vanwege een bug bij het Gythyanki(zoiets?) Lair. Zodra ik bepaalde kamers binnenloop en een van hen casters gaat casten dan freezed het spel. En nu dacht ik er langs te kunnen lopen maar bij de volgende kamer gebeurd het ook. Wachten op een patch dan maar =/

Nu heb ik iig wel ruim de tijd om me goed te verdiepen in detoolset en het scripten. Ik ben er gisteren al even mee bezig geweest en het viel me best mee. Je kan in een tijd van niks een simpele module maken.

Ben nu bezig om hier een eenvoudige tutorial voor te schrijven tijdens het maken. Eerst het scripten wat uitleggen en daarna een simpele module maken. Misschien dat er zo nog wat mensen geinteresseerd raken in het maken van modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
bol.com? Als je zoekt naar Neverwinter, dan komen alle versies er uit. Is alleen best duur.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:37:Ben nu bezig om hier een eenvoudige tutorial voor te schrijven tijdens het maken. Eerst het scripten wat uitleggen en daarna een simpele module maken. Misschien dat er zo nog wat mensen geinteresseerd raken in het maken van modules
Dat zou ik wel op prijs stellen, bij NWN1 ben ik er nooit achtergekomen hoe het precies werkte :)

[ Voor 29% gewijzigd door Megaflix op 07-11-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
FRS is inderdaad super traag. Heb m'n order daar gecancelled en zonet bij dimension plus besteld. Is ondertussen al verzonden (good versie) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 22:40
Zo ik heb hem ook gekocht, de normale versie weliswaar,
voor 37 euro :D
Makro = goedkoper + personeelskorting :D
ff installen, héél ff spelen, dan naar school :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:37:
Ik zit nu zelf trouwens vast in het spel vanwege een bug bij het Gythyanki(zoiets?) Lair. Zodra ik bepaalde kamers binnenloop en een van hen casters gaat casten dan freezed het spel. En nu dacht ik er langs te kunnen lopen maar bij de volgende kamer gebeurd het ook. Wachten op een patch dan maar =/
Ik ben ook al tegen een stuk of 6 best wel irritante bugs aangelopen. Vrijwel allemaal met die cut-scenes te maken trouwens. De ergste tot nu toe is dat je een monster dood moet maken en dan een cut-scene zou moeten krijgen... maar die krijg je niet als je niet je main char bestuurd op dat moment oid en dan wordt het monster ineens onsterfelijk... Maar ook domweg op een 'remains' klikken net voor de cut-scene zou laden om te looten liet bij mij NWN al crashen of voorkwam dat er verdere actie volgde en je dus gewoon niet meer verder met het spel kon.

Toch jammer, bij NWN1 had ik niet het idee dat daar nog zulk soort bugs in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
oh kut moet nog updaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik ook al van gehoord. Het spel zelf vind ik geweldig, de interactie tussen de npc's is weer op het niveau van BG en BG2.

Alleen de bugs zoals het moeten besturen van je main char voordat een cutscene begint geven mij het idee dat het allemaal wat gerushed is. Maar goed, NWN1 zat ook vol met bugs toen het uitkwam en die werd ook regelmatig gepatched en is nu erg stabiel. Ik vertrouw er iig op dat de bugs gepatched worden.

Ik heb trouwens al een workaround gelezen voor mijn probleem. Vanavond thuis maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:37:
[...]

Het klinkt alsof je iedereen op puppet mode hebt staan. Kijk toch die behavior eens na want dat lijkt me de enige optie. Puppet mode moet dus uit.
zoals ik al zei Behavoir staat gewoon zoals het hoort.. en ja puppet mode staat uit

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Mijn Cleric is lvl9 nu
Heb als prestige class Warpriest, heb ook de Warpriest armor.
Ben ook een bug tegen gekomen bij cutscenes, en dat ik de Worldmap niet kon aanklikken
Je moet je maincharacter geslecteerd hebben tijdens het vechten en de cutscenes, dan werkt het wel.
zodra je bv die fighter geselecteerd hebt, en er komt een cutscene, kun je de worldmap niet aanklikken

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik heb em nu ook, ik vind wel dat die camera kanp lastig is in dungeons, heb vaak dat een muur zicht helemaal blockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

eendje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:14:
kheb een beetje een vaag probleem. Sinds in een paladin in m'n group heb lijkt het wel alsof spontaan m'n AI uitstaat. Al m'n mannetjes/vrouwtjes blijven gewoon stil staan als ik met m'n main of 1 van de andere groupsleden ga bewegen. Ik moet dus telkens handmatig move orders geven, en om op zo'n manier een hele dungeon door te raken is zwaar irritant.. iemand enig idee hoe dit op te lossen is? om het nog wazig te maken, kom ik er net achter dat het alleen m'n caster/ranged classes zijn die niet bewegen. ze vallen ook niet automagisch aan als er iets inde buurt is... ik heb nixs aangepast in hun behavoir :/
Dit probleem had ik ook. In dat stukje moeten er namelijk meerdere cut-scenes komen. Soms werken die niet fatsoenlijk en dan zit je daar met een kapotte party. Als het goed is werkt de travel-map dan ook niet meer.

Doe het gebied een paar keer overnieuw. Dat heeft bij mij geholpen iig.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik zit nu ook met de gebakken peren. Ik ben al redelijk ver in het spel, level 15 totaal (warrior + frenzied berserker), maar nu zit ik met het volgende:
spoiler:
in de ruines waar ik de Statues of Purification langsgaan moet kan ik het eerste standbeeld niet activeren - ik krijg de melding dat ik dat beeld alleen activeren kan wanneer ik niet in combat zit. Ik zit dus niet in combat - ik kan prima resten, etcetera. Het gebied verlaten en weer terugkomen helpt ook niet. Mogelijk is het probleem ontstaan doordat ik het standbeeld in eerste instantie niet gezien heb, hoewel het er nogal duidelijk staat, en de andere drie geactiveerd heb voordat ik 'm tegenkwam. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Mijn eerste savegame van voor dit incident is meteen een volle dag terug, en ik heb weinig zin om ongeveer drie uur speeltijd overnieuw te doen.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
eendje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:07:
[...]

zoals ik al zei Behavoir staat gewoon zoals het hoort.. en ja puppet mode staat uit
Rechts klikken op de char-pics en dan "give orders" (ofzo) aanklikken gevolg door "Follow me" ;)

Heb zelf trouwens puppet mode aanstaan, zwaar irritant als ze zelf dingen gaan doen :P Rennen ze op een enemy af dwars door een trap |:(
Best leuk spel :) heb ook een heerlijk wapen, een Fire enchanted warmace :D blunt en piercing dmg, en nog fire dmg erbij, heerlijk :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

LordMithril schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:48:
[...]

Rechts klikken op de char-pics en dan "give orders" (ofzo) aanklikken gevolg door "Follow me" ;)

Heb zelf trouwens puppet mode aanstaan, zwaar irritant als ze zelf dingen gaan doen :P Rennen ze op een enemy af dwars door een trap |:(
Best leuk spel :) heb ook een heerlijk wapen, een Fire enchanted warmace :D blunt en piercing dmg, en nog fire dmg erbij, heerlijk :D
Ik heb momenteel nog Puppet Mode uitstaan, maar denk er zeker over hem maar uit te zetten. Komt me te vaak voor dat je gastjes ineens rushen naar een enemy die een kilometer verderop staat, met alle gevolgen van dien. Zo triggeren ze traps (jeuj, poison cloud/fireball/etc) en doen ze het vaak op de momenten dat je ff bij moet komen (low hp).

Wat ik sowieso als eerste uit heb gezet is "Defend Master". Dat is pas een rot-optie. Gaan ze ineens het hele veld over sjouwen om je te bereiken als je aangevallen wordt (en weer terug als er casters/ranged attackers zijn). En dan vooral steeds Attack of Opportunity triggeren. Tja, dat is pas een manier om snel dood te gaan }:O

Maar goed, verder is het een heerlijk spel. NWN1 kon ik nou nooit ver spelen, die NPCs waren me veels te dom (zoals nu, maar dan zonder enige controle). Nu zijn eindelijk de NPCs weer controllable en hebben ze diepgang.

spoiler:
Zo vond ik het heerlijk toen die Khelgar en Neeshka weer eens aan het bekvechten waren in de inn in Neverwinter. Ze raakten echter door de beledigingen heen, waardoor die ene sorceress (dat verwende nest) zich ermee ging bemoeien. Dat was gewoon prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
Ik herken vele bugs...

Zelf heb ik last van fort blabla en highcliffs... als ik in highcliffs aankom krijg je die cutscene met die zinkende boot...
na de cutscene begint IEDEREEN mij aan te vallen |:(
zonder enige aanwijsbare reden...
en als ik terug naar fort nogwat ga, word ik wéér aangevallen door iedereen die eerst aardig waren....

Heb alle hench gassies aangenomen, die dwerg, demon/devil halfling meisje, druid elf meisje... dat zou het misschien kunnen zijn, maar dan nog lijkt het me erg raar...

iemand ervaring hiermee?

oh en ehh "spoiler" :

die commander die je moet vinden van die generaal uit fort nogwat, die hebik gevonden in de crypt, heb de shadow preist gekilled maar kan die commander niet doden ??? hij kreeg op een gegeven moment 20-30 dmg nadat zijn levenspunten op 0 stond.. (of min 3 ofzo schat ik)..

heb nog niks gepatched... heb dialup internet dus moet ff naar iemand met breedband om te updaten.. maar ik weet niet zeker of dat het oplossen nou is..

(ohja, het is een multiplayer story game die ik speel, geen single player).

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magedoom
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-03-2021
Ik heb een Geforce 5600XT kaartje met 512Mb videoram. Is dit goed genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dit is apart.

Er was een 1.02 patch uitgebracht die een aantal bugs moest fixen. Alleen deze is nu teruggedraaid. Hierdoor geeft de updater nu aan dat er geen patch is, terwijl je, zodra je multiplayer kiest, wordt verteld dat er een update is en wordt gevraagd of je hem wilt downloaden.

Ziet er naar uit dat de patch nu naar morgen is uitgesteld:

Linkje naar dev posts over 1.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Idd dat probleempje kreeg ik net ook, tering traag die fora btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Narf717 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:34:
Ik herken vele bugs...

Zelf heb ik last van fort blabla en highcliffs... als ik in highcliffs aankom krijg je die cutscene met die zinkende boot...
na de cutscene begint IEDEREEN mij aan te vallen |:(
zonder enige aanwijsbare reden...
en als ik terug naar fort nogwat ga, word ik wéér aangevallen door iedereen die eerst aardig waren....

Heb alle hench gassies aangenomen, die dwerg, demon/devil halfling meisje, druid elf meisje... dat zou het misschien kunnen zijn, maar dan nog lijkt het me erg raar...

iemand ervaring hiermee?

oh en ehh "spoiler" :

die commander die je moet vinden van die generaal uit fort nogwat, die hebik gevonden in de crypt, heb de shadow preist gekilled maar kan die commander niet doden ??? hij kreeg op een gegeven moment 20-30 dmg nadat zijn levenspunten op 0 stond.. (of min 3 ofzo schat ik)..

heb nog niks gepatched... heb dialup internet dus moet ff naar iemand met breedband om te updaten.. maar ik weet niet zeker of dat het oplossen nou is..

(ohja, het is een multiplayer story game die ik speel, geen single player).
:X Je moet de commanders ook niet doden maar redden :Y) :+

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Eerlijk gezegd heb ik nog niet echt last gehad van bugs en ik heb ondertussen toch wel een aantal builds getest. Wel nog een hele leuke bug gevonden: Als je de man van een zekere vrouw in Highcliff hebt 'gered' en je spreekt met haar over een beloning voordat je met de hoofdquest in dat deel klaar bent, dan ben je binnen. :P Want daarna staat de groep mensen van het gehucht klaar bij de docks en kan je nogmaals met haar spreken. Vervolgens bedankt ze je nogmaals voor dezelfde bewezen diensten en kan je weer gold van haar aftroggelen (en ja, mijn alignment is evil). ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik ben ook nog geen enkele van de bugs tegengekomen. Als er mensen geïnteresseerd zijn, dan wil ik best even van mijn Lawful-Good editie foto's posten van wat er in de doos zit. Als iemand dat ook met zijn Chaotic-Evil editie doet en met de gewone editie, dan is dat wel leuk voor in de startpost (voor het geval dat we straks een tweede topic nodig hebben als deze vol is :) )

offtopic:
Met mijn AMD X2 4200+, 2 Gig geheugen en Asus GeForce 7600GT in SLI heb ik geen schokkende beelden :+ Ik draai álles op het hoogste niveau. Misschien later in de game als het wat "drukker" wordt. Ook met maar 1 kaart actief en op 1 core is alles nog op dat niveau te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Dit spel met WoW vergelijken is natuurlijk weer ene appels en peren verhaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik weet in ieder geval dat wij in Europa weer genaaid zijn. Verder verstuurd play.com niet wat ze via de website zeggen te versturen. Ik ga dus een refund vragen.

Wij Europeanen worden weer flink genept t.o.v. de amerikanen (150 pagina manual, cloth map, etc..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megaflix schreef op woensdag 08 november 2006 @ 03:27:
Ik ben ook nog geen enkele van de bugs tegengekomen. Als er mensen geïnteresseerd zijn, dan wil ik best even van mijn Lawful-Good editie foto's posten van wat er in de doos zit. Als iemand dat ook met zijn Chaotic-Evil editie doet en met de gewone editie, dan is dat wel leuk voor in de startpost (voor het geval dat we straks een tweede topic nodig hebben als deze vol is :) )
Ik zal eens kijken of ik vanavond een mooie foto kan maken van mijn Chaotic Evil edition. Leuk idee!

Ik ben trouwens weer verder in het spel. Die "freeze bug" is te verhelpen door gewoon domweg te wachten. Na ongeveer 60-90 sec kon ik gewoon weer verder spelen.

Zit nu net in Act2. Na wat rondlezen op de forums begreep ik dat er 4 acts waren maar dat deze niet zo groot zijn als Act1. Maar hoe dan ook ik ben nog wel wat uurtjes zoet en daar ben ik wel blij mee.

Ben nu al aan het denken over een 2e character. Ik wl dan zoiezo de Evil kant op. Misschien een spellcaster voor de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Er zijn 3 acts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

kvind het wel een beetje jammer dat om veel xp en goud te verdienen je eigenlijk veel te vaak "goede" dingen moet doen.. ik begon evil en ik was zelfs heel eventjes good :/ nu heb ik genoeg dingen gedaan om weer neutral te zijn, maar tis wel zwaar irritant dat je eigenlijk de sidequests niet zou kunnen doen als je evil wil blijven :/

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
eendje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:42:
kvind het wel een beetje jammer dat om veel xp en goud te verdienen je eigenlijk veel te vaak "goede" dingen moet doen.. ik begon evil en ik was zelfs heel eventjes good :/ nu heb ik genoeg dingen gedaan om weer neutral te zijn, maar tis wel zwaar irritant dat je eigenlijk de sidequests niet zou kunnen doen als je evil wil blijven :/
Goud verdienen doe je niet als evil zijnde :+ Je pakt het gewoon. Doe maar sleight of hand bij alle merchants :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Je moet ook gewoon oppassen wat je antwoordt als je je beloning gaat claimen. Als je gewoon beloning eist, meer vraagt en/of bot reageert, dan ga je echt niet richting good. Ik heb wel vaak gereload omdat ik lawfull evil ben en het lijntje tussen lawfull en good maar flinterdun is imho.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

eendje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:42:
Het lukt mij anders tot nu toe prima. Het geheim zit hem vaak in het kiezen van antwoorden die vragen naar beloningen en waarbij je meer dan de oorspronkelijke beloning wilt (via Diplomaxy of Intimidate vaak). Ook Bluff als skill werkt erg lekker: die gaat vaak gepaard met liegen ([Lie]/[Bluff]), dus de evil puntjes tikken dan aardig aan hoor. Ook het kiezen van de aggressive antwoorden resulteerd maar al te vaak in evil alignment (en gelukkig vindt Khelgar beuken ook leuk).

spoiler:
Zo heb je bijvoorbeeld tijdens de Fort Locke sidequests de mogelijkheid om refugees te redden. Zolang je maar steeds aangeeft het voor een beloning te willen doen (vaak in de trand van "There better be a big reward"), krijg je geen "good" punten.

Hoe dan ook, als je graag meer sneaky evil wilt zijn, dan zijn Intimidate, Diplomacy en Bluff de juiste skills. Daarmee kom je vaak leuke manieren tegen om geld af te troggelen van personen, of ze te beledigen/om te praten, zonder te moeten knokken. In BGII had je toch vaak dat de evil antwoorden resulteerden in veel geknok, dat vindt ik in NWN2 toch iets leuker gedaan. Je hebt immers altijd wel de optie om iemand uit te schelden of uit te lokken tot een gevecht in bijna elke convo :)

Ikzelf heb nu een evil gastje met veel Bluff (hiervoor nog kort een good character gehad met Diplomacy) en dat werkt wel leuk. Een beetje lizardmen omlullen dat je een incarnatie of afgevaardigde bent van hun god en er mee wegkomen spreekt me wel aan. Nu alleen nog zorgen dat iedereen gelooft dat ik hun god ben *voelt zich een beetje erg Goa'uld zo* >:)

P.S. Taunt werkt vaak juist weer irritaties op bij mensen, dat wordt dus knokken tenzij het mietjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Het loopt hier zwaar bagger, met alles op low, terwijl ik toch best een snelle PC hebt.
Ik heb een intel e6300 die op 1,8ghz loopt,een nvidia 7600gt, en 2k gig geheugen. Zijn er bepaalde tweaks ofzo die ik op het spel kan toepassen zodat het beter loopt als een diashow af en toe?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
2k gig? das wel heel veel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
2gig :p .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het officiele NWN2 forum van bioware staat er een bug die, helaas, ik ook heb. Alleen geen oplossing, hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Assertion Failed!
File: exoresman.cpp
Huge File Requested in resource manager
(then some nonsense on looking into Visual C++ documentation)

exact: http://img400.imageshack.us/img400/1943/nwn2zh9.jpg

Bij het laden van een safegame krijg ik deze melding, het vreemde is enkel dat dit pas gebeurd als ik wat verder ben in het spel, aan t begin kan ik dus wel gewoon loaden etc :s

Hopelijk kan iemand mij iets verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
LordMithril schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:08:
[...]

:X Je moet de commanders ook niet doden maar redden :Y) :+
:9 ik weet het, heb een single player game gestart en begonnen met me lvl 3 drow van me (inmiddels lvl 5 met beer als pet :D) multiplayer game :X gaat stukke makkelijker!! O-)

maarehm, verder geen enkel probleem gehad totdusver! multiplayer story-mode is dus erg bugged!

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo'n kip die dit spel probeert te spelen zonder aan de systeemeisen te voldoen. Beetje tweaken, alle settings op z'n laagst, probeer dxlevel 80 etc xD
Dark Messiah werkte hier prima mee. Veel lol mee gehad. Maar nu!

Inspiron 8600, 1.5 ghz
512 MB DDR RAM
Geforce FX GO 5200 64 MB

Bij het opstarten van Neverwinter Nights krijg ik een error melding dat dit spel "niet optimaal" zal lopen, omdat ik geen 128 mb videokaart heb. Kan alleen met "ok" reageren dus, ok! ... Spel sluit af. Zijn wel meer mensen op het NWN 2 forum die dit probleem hebben. Schijnt zelfs te gebeuren bij sommige mensen die WEL aan de systeemeisen voldoen. IIG kan iemand hier een workaround voor bedenken? Het ziet er op dit moment niet naar uit dat Bioware/Atari/Obsidian er iets aan gaan doen.

Het is mogelijk een shortcut allerlei informatie mee te geven (zoals bv direct x niveau). Is er geen manier om dit spel ook maar heel even te laten geloven dat ik een 128 MB video kaart heb? Of weet iemand toevallig een manier om de systemspec check uit te zetten?

KTNX ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Gaat toch nie werken, ik verder in een 3.0Ghz met 1gb ram een FX 5500 zitten,
alsk daar 1 fps haal dan is het veel. dus don't bother

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*shrugs* Toch probeer ik het graag. Heb alleen maar succes gehad tot nu toe. Oblivion en Dark Messiah draaien.

De enige system requirement van NWN 2 waar ik niet aan voldoe is de 128 MB videokaart.

EDIT: Geforce fx go 5200 is overigens een van de kaarte waar volgens de readme "mogelijkerwijs" nog support voor komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, Ik heb nu een party van 3 man terwijl ik solo wil :/ leuk hoor in NWN1 kan je geen party maken, en nu dwingen ze je om in een party te zitten. Wat ik ook irritant is dat het zo goed als nooit uitmaakt wat je zegt (behalve dan op je allignment) tov de uitkomst van het gesprek. Ik mis de vrijheid zoals in BG, ik verwachte dat ze dat wel een beetje zouden verbeteren in deel 2.

edit-
en je kunt je party members niet eens laten doodgaan ~_~;

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Maar Neverwinter Nights is en was ook echt geen baldurs gate. Ik vond dat gezeur in baldur's gate echt te erg op een gegeven moment. Het hoeft dan niet perse slecht te zijn als het niet zo is als jij het het liefst hebt.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Speel iemand al op een leuke roleplay server... Ik zou graag een goeie persistent wold vinden om in te spelen...

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 17:18
Postius schreef op donderdag 09 november 2006 @ 02:38:
Maar Neverwinter Nights is en was ook echt geen baldurs gate. Ik vond dat gezeur in baldur's gate echt te erg op een gegeven moment. Het hoeft dan niet perse slecht te zijn als het niet zo is als jij het het liefst hebt.
ff oftopic, maar wat bedoel je met dat gezeur in BG?

Voor de mensen die NWN2 nog niet hebben, hij is op dit moment uitverkocht, maar bij pcmedia.nl kost de collectors edition 43 eu -> http://www.pcmedia.nl/index.html?cdrom/13298.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 01:41:
Bah, Ik heb nu een party van 3 man terwijl ik solo wil :/ leuk hoor in NWN1 kan je geen party maken, en nu dwingen ze je om in een party te zitten. Wat ik ook irritant is dat het zo goed als nooit uitmaakt wat je zegt (behalve dan op je allignment) tov de uitkomst van het gesprek. Ik mis de vrijheid zoals in BG, ik verwachte dat ze dat wel een beetje zouden verbeteren in deel 2.

edit-
en je kunt je party members niet eens laten doodgaan ~_~;
Je kan ook gewoon niemand meenemen in je party..... Dus dwingen is een groot woord.

En over dat het niks uitmaakt wat je zegt is ook grote BS omdat je kan kiezen voor dingen zoals diplomacy of bluff inplaats van een gevecht beginnen of je er op een andere manier uitlullen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cleetje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:12:
[...]

spoiler:
Zo vond ik het heerlijk toen die Khelgar en Neeshka weer eens aan het bekvechten waren in de inn in Neverwinter. Ze raakten echter door de beledigingen heen, waardoor die ene sorceress (dat verwende nest) zich ermee ging bemoeien. Dat was gewoon prachtig.
Hahaha ja dat heb ik gister avond ook meegemaakt, GEWELDIG! :D

Ik vind die onderlinge bekvecht scenes echt heel erg goed gedaan. Ik krijg toch echt weer dat BG2 gevoel... (Al was BG2 in mijn ogen nog steeds de beste in de "hele" serie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:49

Ozzy

Whaletyr schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:36:
Speel iemand al op een leuke roleplay server... Ik zou graag een goeie persistent wold vinden om in te spelen...
Ik zou http://www.talesofmoonsea.com/ in de gaten houden. Komt van dezelfde makers als de City of Arabel persistent world voor NWN1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Patch 1.02 is er nu dan toch:

linkje

De problemen met de cutscenes moeten hierin verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 10:00

scorpie

Supra Addict

Hebben meer mensen problemen met nwn2, dat wanneer je het spel opstart, dat dan je speakerconfiguratie van windows weer anders gezet wordt? Ik heb hem standaard op quadrafonisch staan, omdat ik dus 4 speakers heb, maar zodra ik nwn2 opstart, gaat de speaker configuratie weer terug op stereo. Vrij irritant, en ik heb in nwn2 gewoon de optie eax2 aangezet...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:03:
[...]

Je kan ook gewoon niemand meenemen in je party..... Dus dwingen is een groot woord.

En over dat het niks uitmaakt wat je zegt is ook grote BS omdat je kan kiezen voor dingen zoals diplomacy of bluff inplaats van een gevecht beginnen of je er op een andere manier uitlullen...
helaas dat dacht ik dus ook, maar dat kan dus niet, als je bv zegt bij die dwarf in het begin van "I don't want a crazy dwarf to come with me" (zoiets dergelijks) dan zal die je toch altijd joinen welke keuzes je ook maakt (ja dat heb ik geprobeerd). En dat is het zelfde met dat planetouched rogue vrouwtje. Dus.. je word WEL gedwongen om ze mee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:06:
[...]

helaas dat dacht ik dus ook, maar dat kan dus niet, als je bv zegt bij die dwarf in het begin van "I don't want a crazy dwarf to come with me" (zoiets dergelijks) dan zal die je toch altijd joinen welke keuzes je ook maakt (ja dat heb ik geprobeerd). En dat is het zelfde met dat planetouched rogue vrouwtje. Dus.. je word WEL gedwongen om ze mee te nemen ;)
Ja totdat je
spoiler:
in Neverwinter komt bij de Inn

dan kan je ze lekker daar laten... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Maar er zijn met deze gefixete patch nog meer problemen:

http://nwn2forums.bioware...ml?topic=515732&forum=109
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:00:
Patch 1.02 is er nu dan toch:

linkje

De problemen met de cutscenes moeten hierin verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb NWN 2 via een kennis gehad, is mijn videokaart (GF4Ti4200) niet goed genoeg, hij zegt bij het opstarten al dat hij geen goede kaart kan vinden (eigenlijk zegt hij dat hij geen device kan vinden dat Direct3D aankan, beetje raar, want andere games hadden ook Direct3D en die kon ik wel spelen, maar zoveel verstand heb ik er niet van...)
Dus op de HCC dagen maar mijn hele PC een beetje opkrikken. Ik heb het vrij lang met deze uitrusting volgehouden, maar nu ik gewoon spellen niet eens meer kan opstarten (en zeker een van de waarschijnlijk leukere games) is het echt tijd voor wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:06:
Met mijn evil character doe ik gewoon stand your ground en dan blijven ze staan (totdat je naar een andere plek gaat, maar gewoon even opnieuw stand your ground en je hebt geen last van ze. Ook handig: als jijzelf doodgaat, dan ga je gewoon even verder met een van die twee die nog ergens staan te niksen, je verslaat de monsters die jou van kant gemaakt hebben en je staat weer op. Daarna laat je die twee gewoon weer ergens achter.

[ Voor 35% gewijzigd door Megaflix op 09-11-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megaflix schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:38:
[...]

Met mijn evil character doe ik gewoon stand your ground en dan blijven ze staan (totdat je naar een andere plek gaat, maar gewoon even opnieuw stand your ground en je hebt geen last van ze. Ook handig: als jijzelf doodgaat, dan ga je gewoon even verder met een van die twee die nog ergens staan te niksen, je verslaat de monsters die jou van kant gemaakt hebben en je staat weer op. Daarna laat je die twee gewoon weer ergens achter.
Wat dan misschien makkelijker is, is puppet mode aanzetten. Als je dit aanzet volgen ze je alleen als je niet in combat bent. Als je in combat gaat blijven ze gewoon staan en doen ze niks tot je ze iets zegt of alle enemies dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:48:
Wat dan misschien makkelijker is, is puppet mode aanzetten. Als je dit aanzet volgen ze je alleen als je niet in combat bent. Als je in combat gaat blijven ze gewoon staan en doen ze niks tot je ze iets zegt of alle enemies dood zijn.
Inderdaad ook een mooie oplossing. Dat is misschien iets voor in de startpost als FAQ? "Hoe kom ik als evil character van mijn party af"

Niet alleen patch 1.02 is er, ook de updater zelf is weer geupdate (naar 1.05)

[ Voor 7% gewijzigd door Megaflix op 09-11-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:57:
[...]

Inderdaad ook een mooie oplossing. Dat is misschien iets voor in de startpost als FAQ? "Hoe kom ik als evil character van mijn party af"
Zoals ik eerder al zei:

spoiler:
Ga naar de inn in neverwinter en laat daar je party achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:52:
[...]

Zoals ik eerder al zei:

spoiler:
Ga naar de inn in neverwinter en laat daar je party achter...
Of de iets uitgebreidere omschrijving:

spoiler:
Zodra je in de stad Neverwinter bent, dan loop ga je naar de inn. Zodra je na de cutscene naar buiten gaat, krijg je een schermpje te zien met je party config. Het linkerscherm is iedereen die achterblijft in de inn, de rechterkant is iedereen die meegaat in je party.

Als je wilt kun je gewoon iedereen in het linkerscherm plaatsen zodat je alleen op jacht gaat. Als ik me niet vergis kun je vanaf dat punt overigens gewoon direct al aangeven dat ze in de inn moeten wachten (nieuwe NPCs bedoel ik dan). En hoewel ik ze nog niet ben tegengekomen, zullen er ongetwijfeld net als in BG2 ook evil NPCs beschikbaar komen.

Sowieso moet ik zeggen dat ik die sorceress die je later buiten de inn tegenkomt eigenlijk gewoon evil is. Dat verwende kreng mag dan geen evil allignment hebben, zo gedraagt ze zich wel :P

Momenteel heb ik het helaas nog te druk met het perfectioneren van een main character. Het blijft gewoon te leuk om de vele verschillende opties te testen. Het fighter/wizard idee (met nadruk op spellcasting) trekt me overduidelijk het meeste aan. Gelukkig is dat in NWN2 met de Eldritch Knight prestige class ook uitstekend te doen (op papier althans). Sowieso helpt de beginfeat "Spellcasting prodigy" en de metamagic feat "Still spell" goed bij het effectief kunnen benutten van die combo. Multi-/dualclassen was in BG2 toch stukken lastiger effectief te kunnen doen.

Kan iemand me trouwens vertellen of Prestige Classes meetellen voor een xp penalty? In mijn geval zit ik namelijk met een elf fighter/wizard die ik wil multiclassen naar een Eldritch Knight. Dat ga ik sowieso wel doen, maar ik ben benieuwd of Prestige Classes uberhaupt anders bekeken worden voor multiclassing.

EDIT: Volgens de NWN2-wiki worden Prestige Classes dus genegeerd m.b.t. multiclass penalties. Dat is dus zeker goed nieuws voor mijn toekomstige Eldritch Knight elf :)
Quote uit de NWN2 wiki:
Prestige classes are exempt from the multiclass XP rule and do not count against the character. For example a 20th-level character (10th-level rogue/3rd-level shadowdancer/7th-level assassin) will not suffer any XP penalties no matter what race the character has chosen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cleetje op 10-11-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Over die performance....

Ik heb een 1800+, 1.25Gb, Radeon 9500 Pro machine, en op 1024x768 draait het op zich redelijk.
Settings:
Alles op laagste stand, BEHALVE textures (medium) en resolutie (1024x768). Zowel binnen als buiten is het speelbaar.
Ik heb geprobeerd het op 800x600 te draaien, maar dat was geen goed idee....slecht beeld en slechtere performance.
Ik klaag dus niet over het spel :) Liever wat minder framepjes dan 500 euro kwijt zijn aan nieuwe apparatuur ;)

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is dit een bug of hoort dit? Na "zaiere" heb ik nog maar 2 shards terwijl ik er eerst 3 had?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
scorpie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:48:
Hebben meer mensen problemen met nwn2, dat wanneer je het spel opstart, dat dan je speakerconfiguratie van windows weer anders gezet wordt? Ik heb hem standaard op quadrafonisch staan, omdat ik dus 4 speakers heb, maar zodra ik nwn2 opstart, gaat de speaker configuratie weer terug op stereo. Vrij irritant, en ik heb in nwn2 gewoon de optie eax2 aangezet...
Heb ik ook gehad met mijn 5.1-setje onder XP. Zet in de registry de "Creative Helper"-service uit.
(Ik dacht tenminste dat ie zo heette). Het is inderdaad: CTHelper.exe die de zaak bij mij de soep in draaide.

Check hiervoor in de registry, de HKLM_Software_Microsoft_Windows_CurrentVersion_Run-key.
Waarschijnlijk dat in mijn geval de nieuwere drivers van Creative soelaas bieden, i.p.v. deze oplossing :X

[ Voor 13% gewijzigd door Kosh66 op 13-11-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week zijn een paar tweakers begonnen om samen NWN 2 te spelen, mijn vraag is gaan we dit weekend verder en zijn er meer mensen die interesse hebben om samen te spelen.

We staan net op het punt richting neverwinter te gaan met de boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraag aan iedreen?
Zit er ook een ragdoll effect in als poppetjes bv dood gaan?
of gaan ze de hele tijd het zelfde dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:34:
Vorige week zijn een paar tweakers begonnen om samen NWN 2 te spelen, mijn vraag is gaan we dit weekend verder en zijn er meer mensen die interesse hebben om samen te spelen.

Zeker van de partij! Net als vorig weekend ;). Ik zal niet extreem lang kunnen omdat ik een tentamen heb volgende week ;(. Ik ben gewoon in het ventrilo kanaal te vinden though :).

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony L schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:15:
[...]

Zeker van de partij! Net als vorig weekend ;). Ik zal niet extreem lang kunnen omdat ik een tentamen heb volgende week ;(. Ik ben gewoon in het ventrilo kanaal te vinden though :).
Oke is goed, vandaag red ik het neit omdat ik bezoek heb. Morgen ben ik weer van de partij en kunnen we weer verder met NWN en ventrilo gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Zijn er al iets van tutorials te vinden voor NWN2 toolset? Ben met NWN1 nooit verder gekomen dan het maken van een half dorpje zonder mensen en wilde dat eens gaan "verbeteren". Met andere woorden: een complete module. Een simpele area maken of objecten plaatsen zoals kisten met inhoud en deuren en zo dat lukt me wel, maar ik bedoel dan meer het maken van scripts, quests, journal entries, triggers, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Ik ben denk ik tegen een show stopping bug aangelopen.

Ik ben nu in de archives en zou, volgens een site, een veil moeten vinden om een deur te openen. Ik heb nog met een knakker gesproken die een veil had maar omdat ik "good" ben heb ik hem laten gaan.

Hij is nu nergens meer te vinden en ik heb de archives wel 5 keer afgezocht en geen veil gevonden.

Needless to say dat ik geen savegames heb voor dit voorval.

Kan iemand me helpen?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
De dode caretakers in de Archives hebben ze ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:34:

Wil zeker wel, maar in wat voor trend spelen jullie? Zolang het geen rushen is wil ik zeker meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:44:
ff een vraag aan iedreen?
Zit er ook een ragdoll effect in als poppetjes bv dood gaan?
of gaan ze de hele tijd het zelfde dood?
De 'death-animations' zijn niet ragdoll maar verschillen wel. Corpses verdwijnen na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Megaflix schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:53:
De dode caretakers in de Archives hebben ze ook toch?
Ok, maar waar zijn de dode caretakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

in de archives :)

er ligt er gewoon 1tje harstikke duidelijk dood te zijn op de grond

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Mischien heeft ie net voordat hij dood going een invisibility potion tot zich genomen. Ik zie hem dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

mischien heb je hem toevallig al geloot? en zit dat ding gewoon al in je inventory

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megaflix schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:52:
Zijn er al iets van tutorials te vinden voor NWN2 toolset? Ben met NWN1 nooit verder gekomen dan het maken van een half dorpje zonder mensen en wilde dat eens gaan "verbeteren". Met andere woorden: een complete module. Een simpele area maken of objecten plaatsen zoals kisten met inhoud en deuren en zo dat lukt me wel, maar ik bedoel dan meer het maken van scripts, quests, journal entries, triggers, enz.
Er zijn al wel een aantal tutorials, ik ben er zelf ook een aan het maken maar dat zal nog wel even duren voordat die helemaal af is.

een paar links:
Vrij uitgebreide tutorial vooral over met maken van areas met wat scipting tutorials
Officiele NWN2 Scritping forum
Forum thread met links naar verschillende tutorials
Tutorials op NWVault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:44:
[...]
Oke is goed, vandaag red ik het neit omdat ik bezoek heb. Morgen ben ik weer van de partij en kunnen we weer verder met NWN en ventrilo gebruiken
Dat komt mij wel goed uit want ik kan vandaag ook maar eventjes. Weet niet of ik morgenmiddag of avond kan, maar dat zien we morgen wel en spreken we dan wel af.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 16:02 . Reden: Doh, had natuurlijk mijn andere post kunnen editen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:47:
Ik ben zo'n kip die dit spel probeert te spelen zonder aan de systeemeisen te voldoen. Beetje tweaken, alle settings op z'n laagst, probeer dxlevel 80 etc xD
Dark Messiah werkte hier prima mee. Veel lol mee gehad. Maar nu!

Inspiron 8600, 1.5 ghz
512 MB DDR RAM
Geforce FX GO 5200 64 MB

Bij het opstarten van Neverwinter Nights krijg ik een error melding dat dit spel "niet optimaal" zal lopen, omdat ik geen 128 mb videokaart heb. Kan alleen met "ok" reageren dus, ok! ... Spel sluit af. Zijn wel meer mensen op het NWN 2 forum die dit probleem hebben. Schijnt zelfs te gebeuren bij sommige mensen die WEL aan de systeemeisen voldoen. IIG kan iemand hier een workaround voor bedenken? Het ziet er op dit moment niet naar uit dat Bioware/Atari/Obsidian er iets aan gaan doen.

Het is mogelijk een shortcut allerlei informatie mee te geven (zoals bv direct x niveau). Is er geen manier om dit spel ook maar heel even te laten geloven dat ik een 128 MB video kaart heb? Of weet iemand toevallig een manier om de systemspec check uit te zetten?

KTNX ^^
Click Start->Run,
Type Regedit to enter Registry Editor.
Then Find HKEY_LOCAL_MACHINE \\ SYSTEM \\ CurrentControlSet \\ Control \\ Video
In this class,you can find some sub class like {C84A0178 - 28C2- 4D98-ACC1 -486446A5E108}or others.
Don't Worry,Find Binary values named
"HardwareInformation .MemorySize"
Double click it and Mod the Value to:
00 00 00 08(Means 128MB Video RAM).
Do it like this!
You may find some Values also named
"HardwareInformation .MemorySize "
Edit them all!

dit werkte voor mij....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:00:
Er zijn al wel een aantal tutorials, ik ben er zelf ook een aan het maken maar dat zal nog wel even duren voordat die helemaal af is.
[veel links]
Die bovenste ziet er al uit als een heel veelbelovende >:) Hartelijk bedankt _/-\o_

Edit: ik heb net een winkeltje (armory) gefabriceerd, maar het wil me nog niet lukken om de blacksmith zelf er in te zetten. Het is al laat, dus ik zal een dezer dagen wel verder gaan ;) Alle items, tafels, workbenches, verlichting enz zit er al in, alleen dat **** mannetje wil niet vlotten.

Heb al een aantal hele leuke quests in gedachten (en op papier gezet), nu nog uitvinden hoe dat allemaal te scripten. Ach, het spel is pas net uit, dus ik heb nog even de tijd :+

[ Voor 40% gewijzigd door Megaflix op 12-11-2006 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:01:
[...]

Dat komt mij wel goed uit want ik kan vandaag ook maar eventjes. Weet niet of ik morgenmiddag of avond kan, maar dat zien we morgen wel en spreken we dan wel af.
Ik ben vandaag dehele dag op de ventrilo te vinden dus wanneer jullie tijd hebben kom ff langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik zit nu na voor de 2e keer opnieuw te zijn begonnen vast dankzij een keiharde bug... Ik zal niets verklappen maar het gaat er in ieder geval om dat ik een perfect lawful good character ben en iets moet doen en spontaan al de thugs mijn vriendjes zijn en ik dus mijn quest nooit kan afmaken.. Bah.. deze game gaat op de plank tot patch 8.44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren Neverwinter Nights 2 normal version.

Wil iemand de basisbegrippen eens uitleggen.
Ik heb wel al eerder rpgs gespeeld.
Maar er is zoveel keus in alles, soms denk ik van wt moet ik nu kieze.
hoe zou me heel hard helpen.

Bij voorbaat dank.
Ronald Spilstijns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:12:
Ik heb sinds gisteren Neverwinter Nights 2 normal version.

Wil iemand de basisbegrippen eens uitleggen.
Ik heb wel al eerder rpgs gespeeld.
Maar er is zoveel keus in alles, soms denk ik van wt moet ik nu kieze.
hoe zou me heel hard helpen.

Bij voorbaat dank.
Ronald Spilstijns
op de cd staat een mapje Documentation met daarin een paar PDFjes waaronder 1 in t engels.
staat alles netjes in. Ok t leest enorm kut vergeleken met een print versie maar jah, je zult het ermee moeten doen, of anders op werk/stage/school uitprinten ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik ga dit spelletje ook maar eens proberen :D

Ik las in de startpost dat de story-line campain in multiplayer beschikbaar is. Betekend dit ook dat ik middels een thuisnetwerk met mn huisgenoot als het ware co-op kan spelen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordMithril schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:51:
[...]

op de cd staat een mapje Documentation met daarin een paar PDFjes waaronder 1 in t engels.
staat alles netjes in. Ok t leest enorm kut vergeleken met een print versie maar jah, je zult het ermee moeten doen, of anders op werk/stage/school uitprinten ;)
Dom van me dat ik daar niet aan dacht.
Ik print het hier thuis wel af.
We hebbe wel een snelle printer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Op http://www.gamebanshee.com/neverwinternights2 kun je links kiezen voor Character Development. Als je daar op één van de dingen klikt, dan zie je (aan de rechterkant van de website) een tweede menu verschijnen met hoe je het beste een bepaald personage in elkaar kan steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een vraagje
Ik speel al een paar dagen met een vriend nwn2

Nu blijft slaan de lizardman captain bij me.
Ik koos rest uit om even te kunnen healen en doen voor ik naar zijn chief ging maar nu kan ik niet meer met hem praten het knopje komt wel maar het doet helemaal niks.
Net als dat commander tam ook al mee blijft lopen maar je er niks mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
JeanLucPicard schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:48:
Het loopt hier zwaar bagger, met alles op low, terwijl ik toch best een snelle PC hebt.
Ik heb een intel e6300 die op 1,8ghz loopt,een nvidia 7600gt, en 2k gig geheugen. Zijn er bepaalde tweaks ofzo die ik op het spel kan toepassen zodat het beter loopt als een diashow af en toe?
Ik quote myzelf hier even, aangezien ik het probleem op hebt gelost!

bron:
http://nwn2forums.bioware...ml?topic=512809&forum=116
I've been playing through the OC and have been getting fair but not great performance. This is with all shadows turned off, reflections off, normal mapped terrain off, point light shadows off. My frame rate was locked at either 20fps or 30fps at 1600x1200 with the following hardware:

Intel Conroe @ 3Ghz
2 GB RAM
Geforce 7900GS 256MB

This morning I added a custom profile to the NVidia control panel for the "nwn2main.exe" program with the following settings:

Anisotropic filtering: Application controlled
Antialiasing settings: Application controlled
Texture Filtering: Performance
Triple buffering: On
Verticle Sync: Force off

My FPS went to about 60+ with the above graphics options. I could run full shadows at about 30 fps and with normal mapped terrain at about 25fps. For a happy medium, I used normal mapped terrain and low shadows and played for a little while between 35-40 fps. Or I can play without normal mapped terrain with medium shadow settings and still get 30-40 fps. Water reflections still kill my frame rates. This is all at 1600x1200.

I also tested the CPU sensitivity and racheted down my processor speed to 2.2Ghz. It had no discernable effect on the FPS (at least outdoors).

So... for those of you with Nvidia cards, make sure to add the "nwn2main.exe" to your NWN2 game profile under program settings. When Nvidia released their latest drivers, they overlooked adding both nwn2 executables to the game profiles. This change gave me a 30 fps boost with a mid range video card.

Good luck,
Headrot
Ik hoop dat dit andere mensen met dit probleem ook helpt, misschien handig om in de openings post te zetten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:23:
ik heb even een vraagje

Ik koos rest uit om even te kunnen healen en doen voor ik naar zijn chief ging maar nu kan ik niet meer met hem praten het knopje komt wel maar het doet helemaal niks.
Heb je zijn manschappen al gered uit het kasteel? Zo ja, dan zou je automatisch naar de chief moeten gaan.

offtopic:
Mijn armory heeft nu ook een merchant, alleen koopt hij alles van je voor 0 gold en als je iets wil kopen, dan is het niet te betalen. Wordt vervolgd :+ Behalve spullen kopen wil ik ook nog maken dat hij je een quest geeft om op te lossen in de armory, maar hoe dat moet zoek ik nog effe uit. Volgende week zal ik jullie de Armory geven om te beta-testen, mits ik er zelf tevreden over ben.

[ Voor 26% gewijzigd door Megaflix op 13-11-2006 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:56:
Hee, ik ga dit spelletje ook maar eens proberen :D

Ik las in de startpost dat de story-line campain in multiplayer beschikbaar is. Betekend dit ook dat ik middels een thuisnetwerk met mn huisgenoot als het ware co-op kan spelen? :o
Ja, dat kan zeker. Het speelt dan precies als singleplayer alleen heb je dan naast de npc's ook nog andere mensen in je party.

Het enige irritante is dat als iemand ergens een dialoog begint dat iedereen moet wachten tot die dialoog klaar is voor ze weer iets kunnen. Ook al is het de dialoog om een winkeltje te openen.

Vind dit zelf een beetje dom aangezien het gewoon in te stellen is in de toolset.Ik kan het snappen voor questdialogen etc maar iedere keer dat iemand even iets wil kopen/verkopen en het begingesprekje aangaat moet iedereen wachten. Erg irritant.
ik heb even een vraagje

Je kan ook met hem praten door met rechts op zijn portrait te kiezen en dan de optie "Talk To" te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

JeanLucPicard schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:17:
[...]

Ik quote myzelf hier even, aangezien ik het probleem op hebt gelost!

bron:
http://nwn2forums.bioware...ml?topic=512809&forum=116

[...]

Ik hoop dat dit andere mensen met dit probleem ook helpt, misschien handig om in de openings post te zetten.
Nee, helpt niet... net zoals de 200 andere tips die op het forum worden gegeven. Iedereen denkt de heilige graal gevonden te hebben maar de engine is gewoon bagger. Tenzij Obsidious hem fixed zal het qua performance gewoon bagger blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo, het is echt een bruut spel (^_______^), met veel bugs :P maar wel bruut!
Is er iemand die een module gaat maken voor online gameplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het zou bruut zijn zonder al die bugs, de bagger performance en de bagger camera control... Maar ja, het is inderdaad buiten dat een aardige game. Als je tenminste het geluk hebt een half uur te kunnen spelen zonder crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Darth Malak schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:35:
Het zou bruut zijn zonder al die bugs, de bagger performance en de bagger camera control... Maar ja, het is inderdaad buiten dat een aardige game. Als je tenminste het geluk hebt een half uur te kunnen spelen zonder crash.
Ik weet niet wat jij doet met het spel, maar ik draai op 1280x1024 met alle instellingen op max inclusief die van het water en heb geen enkele crash gehad en het loopt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

ik heb even een vraagje

Ik zat hier destijds ook vast ja (met Slaan), maar wist het toevallig op te lossen (wel een uurtje zoet geweest met het heen-en-weer lopen op de map).

Als je de rechtermuisknop ingedrukt houdt, krijg je namelijk een menu. Als je dit op een partymember doet, krijg je ook de optie "Talk to". Daarmee kun je met iedereen op elk gewenst moment praten (o.a. om sidequests te krijgen van je partymembers, mits genoeg influence). Slaan biedt dan de optie om je alsnog mee te nemen naar zijn chief (nadat je "Talk to" doet).

Ik vond het nogal vreemd dat zo'n belangrijk onderdeel van het spel niet speciaal vermeld wordt in de manual (of zelfs uitgelegd wordt in het spel). Je partymembers worden namelijk toch echt interessant als je op die manier met ze kunt praten (des te meer omdat ze niet zelf komen met sidequestjes, maar je die echt alleen krijgt na ondervraging).

Overigens is die commander weer een geval apart: je zult gewoon zelf de world-exit moeten vinden (als ik me niet vergis ga je dan automatisch naar Fort Locke ipv de worldmap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook met het rechtermuisknop drukken op slaan en talk to gebruiken gebeurde er niks helemaal niks helaas. En geloof me we hebben het vaak zat geprobeerd zelfs met nieuwe charachters erbij.

We hebben uren met hem rondgelopen zonder dat we het voor mekaar kregen bij toeval was hij na de 20ste keer het spel opnieuw starten verdwenen dit leek alleen te lukken door naar highcliff te gaan daar de game opnieuw op te starten.

Commander tann van fort locke waren we pas kwijt toen we met de boot waren geweest.
Je kon ermee praten maar kreeg telkens het finish dialoog. van de quest waarbij je de refugees en zijn mannen had gered. Erg knudde dus.

Ik moet dus zeggen dat het spel jammerlijk vol met bugs zit. Wat opzich niet erg is totdat het uren lang je gameplay beinvloed.
Een bug waardoor ik een quest niet kan doen ala maar een manneke wat de halve wereld met me doorloopt en niks doet en ook niet weg wil is minder of een main storyline die vastloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Kunnen sommige heren hier gebruik blijven maken van spoiler alert! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Darth Malak schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:35:
Nou moet ik even afkloppen maar ik zit halverwege act 2 met versie 1.00, zonder problemen. Performance is niet super maar prima, en de camera is ook wel ok, moet je even aan wennen.
Je moet wel gruwelijk veel saven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 13-11-2006 13:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Mathizsias schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:15:
Kunnen sommige heren hier gebruik blijven maken van spoiler alert! ;)
Volgens mij bleef dit verhaal toch erg algemeen anders, onder de noemer "bug", zonder wezenlijke verhaal elementen te verklappen.

Overigens moet ik zeggen dat ik tot nu toe zeer weinig last heb van bugs. Wel geteld 1 crash gehad. Helaas heb ik dan wel weer last van trage FPS, vooral in steden en de spell "web". Overigens is dat ongeveer de enige spell die mn FPS dramatisch verlaagd, de overige spells hebben nergens last van, hoewel die toch vaak veel meer grafische effecten op het scherm toveren.

En dat alles met 1,5GB geheugen, AMD Athlon 3400+ en een 256MB GeForce 7900GT. Dat is tot op heden dan eigenlijk ook het enige dat me tegenvalt.

Een andere bug die niet zo heel erg vaak voorkomt, is "cutscene" dialogen waarbij de camera op de verkeerde plek zoomt. Gebeurt vooral als de spreker dicht bij de grond staat (Elanee in shapeshift-vorm) en dan eigenlijk ook alleen in het eerste shot. Ik stoor me er niet zo aan, zo heel vaak gebeurt dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb er ook 1tje.. ik kan de dwerg niet meer selecteren.. ik kan met hem lullen, opdrachten geven enz, maar ik kan z'n inventory niet in en hem ook niet besturen.. erg vervelend aangezien ik juist hem als pakezel gebruik :/ leuk ook dat ik net hem nodig heb bij een quest :/

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 07:34
Ik ben ook wel erg benieuwd naar het spel en van plan om het te kopen. Zit aleen met 1 vraagje:

Is de resolutie ook in te stellen voor 16:10 scherme, liefst op native resolute 1680x1050. Als het spel alleen op 4:3 resolutie in te stellen is ziet dat er natuurlijk verschrikkelijk lelijk en uitgerekt uit...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, stel het in in je configuratie bestand.
My documents\Neverwinter Nights 2\userclass.ini (oid)

Copy.com

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste