[PC] Neverwinter Nights 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ulti23 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:17:
Is dit spel nou een beetje te spelen als je totaal niet bekend bent met die D&D ruleset? Ik speel wel RPG's als Oblivion en meer de hack & slash RPG's, maar als ik zo de screens zie en een beetje lees over deze game dan lijkt het me wel een toffe game om te spelen. Maar hoe zit dat met die regels? Worden die in de tutorial goed duidelijk? Of moet je je daar flink in verdiepen? Ik wil eigenlijk meteen aan de gang met zo'n game en niet eerst een dikke manual / handleiding doorlezen voordat je begint aan zo'n game... NWN 1 bijvoorbeeld heb ik nooit gespeeld....
Je kan het spel prima spelen zonder de regels te weten, het is wel handig om te snappen waarom je bepaalde damage doet en waarom je iets wel/niet resist.

Ik denk dat het enige waar je je echt in moet verdiepen de attributes en feats zijn die je kiest bij het maken van je character. Ik heb geen idee of dit goed in de handleiding wordt uitgelegd aangezien ik het spel vandaag pas krijg(hopelijk)

Attributes zijn dingen als Strength, Intelligence en spreken redelijk voor zich. Feats zijn een soort van skills waarvan je er een aantal kiest bij het maken van je character, en vervolgens op verschillende levels nieuwe kan kiezen. Je krijgt feats bij level 1 en vervolgens bij 3, 6, 9,(etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik heb gister een mailtje gekregen dat mn Evil CE is verzonden via TPG post. Ik verwacht hem dus vandaag te krijgen, maar het ziet er somber uit. Normaliter komt de TPG hier altijd rond 9:30, maar tot op heden nog niks voorbij zien komen :(

Ik verheug me wel ongelofelijk op NWN2. Baldur's Gate II was gewoon fantastisch, NWN1 was aardig. Ik ergerde me daar altijd aan de NPCs in je party, je was zeer beperkt in keuze en ze waren zo dom als een koude drol. Nee, geef mij maar gewoon volledige controle over partymembers en het liefst een aardig grote, 4-5 man. Wat dat betreft belooft NWN2 weer heerlijk die goeie BG2 tijd te doen herleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulti23 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:17:
Is dit spel nou een beetje te spelen als je totaal niet bekend bent met die D&D ruleset? Ik speel wel RPG's als Oblivion en meer de hack & slash RPG's, maar als ik zo de screens zie en een beetje lees over deze game dan lijkt het me wel een toffe game om te spelen. Maar hoe zit dat met die regels? Worden die in de tutorial goed duidelijk? Of moet je je daar flink in verdiepen? Ik wil eigenlijk meteen aan de gang met zo'n game en niet eerst een dikke manual / handleiding doorlezen voordat je begint aan zo'n game... NWN 1 bijvoorbeeld heb ik nooit gespeeld....
Je kan het spel gewoon spelen, zonder dat je wer veel van snapt, je kan je punten als je een level up bent automatic laten kiezen door de computer.
Het leukste is natuurlijk om zelf alles in te stellen, maar dan moet je echt bij elke level dat je up bent, weten wat je wilt worden in de toekomst, en selectief je XP's kiezen.
Als je PVP gaat spelen op het internet, en je kiest maar wat als je level up bent, dan ga je het sowieso niet redden.

Ik was bijvoorbeeld altijd een multi-class Rogue, fighter.

Een rogue heeft zo veel mogelijk dexterity punten nodig. wat je AC verhoogd. en als feat koos ik "weapons finesse" wat inhoud dat al mijn dexterity, bij mijn attack bonus wordt opgeteld. (wat eigenlijk alleen maar door Strenght gebeurt)

De reden waarom ik hem met fighter combineerde was dat een fighter, standaard al met heel wat wapens over weg kan, en meer attacks per round kan doen.

Ik was onverslaanbaar op het internet in melee, alleen zodra ik tegen een gebuffde cleric of wizzard moest vechten verloor ik bijna altijd..

Je kan zo gek mogelijke chars maken, maar zoals altijd heeft het zn sterke en zwakke kanten.

Bedenkt ook als je gaat multiclassen, dat je nooit alle spells zal krijgen die je op level 20 zo moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik heb eigenlijk nooit echt van dit soort spellen gespeeld. Het kiezen van een character is dan ook een beetje moeilijke :). Ik heb nu gekozen voor een default paladin. In mijn achterhoofd nog een verhaal van Gothic 3 waarin een paladin zegt dat hij warrior is geworden ofzoiets, heb ik dus gekozen voor paladin met de hoop dat ik hiermee met zwaard en schild enzo kan vechten maar daarnaast ook magic kan gebruiken. Heb ik nu een juiste keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
Vandaag maar even langs de plaatselijke intertoys en Music & Movies ( Music Store ) geweest, i-toys had em niet, bij M&M ben ik gaan vragen, stond ie op leverdatum 31 december :S, nu maar ff downloaden kijken offie wel werkt @ mn laptop,
Maar is er iemand die em al heeft van gcshop.nl, want daar staat ie namelijk op 3/11/2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
kheb hem vorige week ge-pre-orderd bij frs , de lawfull good editie O-)
moet vandaag officieel uitkomen, maar helaas nog geen bericht gekregen dat ik hem kan ophalen bij de gekozen winkel
ach ja volgende week toch nog een tentamen, maar wil stilletjes de game nu toch wel in zijn handen hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Bart1983 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:12:
Ik heb eigenlijk nooit echt van dit soort spellen gespeeld. Het kiezen van een character is dan ook een beetje moeilijke :). Ik heb nu gekozen voor een default paladin. In mijn achterhoofd nog een verhaal van Gothic 3 waarin een paladin zegt dat hij warrior is geworden ofzoiets, heb ik dus gekozen voor paladin met de hoop dat ik hiermee met zwaard en schild enzo kan vechten maar daarnaast ook magic kan gebruiken. Heb ik nu een juiste keuze gemaakt?
Een paladin is meer een soort heilige fighter. In plaats van de fighter feats krijg je een aantal abilities, en kun je op den duur (lvl 4) ook divine spells casten. Zwaard/schild kan vanaf het begin prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik heb nu alsnog net mijn Evil CE binnen. Nu nog ff wachten tot hij gepatched is en dan maar s heerlijk spelen :9

Wat betreft de inhoud van de (Chaotic Evil) CE:
  • NWN1+beide expansions op 1 DVD
  • Mountain Troll beeldje
  • IJzeren ring
  • Nieuwe feat Blessed of Waukeen (bonus op alle saving throws)
  • Twee "special items" (wat die ook mogen zijn)
  • Toegang tot een uniek wapen
  • Gouden aura die je characters verlichten
  • Book of art
  • DVD met muziek en artwork
  • Kaart van NWN wereld
  • 10 pre-generated characters (Chaotic Evil hier)
  • DVD met NWN2
Ik ben benieuwd of dat nog verschilt met de Lawful Good versie, voornamelijk dan die feat en items. Overigens was het leuker geweest als die aura meer een donker rood was bij Chaotic Evil >:)

P.S. De hele boel zit in een aardig grote verpakking in de vorm van een boek. Best mooi gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Cleetje op 03-11-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:08:
[...]

Je kan het spel gewoon spelen, zonder dat je wer veel van snapt, je kan je punten als je een level up bent automatic laten kiezen door de computer.
Het leukste is natuurlijk om zelf alles in te stellen, maar dan moet je echt bij elke level dat je up bent, weten wat je wilt worden in de toekomst, en selectief je XP's kiezen.
Als je PVP gaat spelen op het internet, en je kiest maar wat als je level up bent, dan ga je het sowieso niet redden.

Ik was bijvoorbeeld altijd een multi-class Rogue, fighter.

Een rogue heeft zo veel mogelijk dexterity punten nodig. wat je AC verhoogd. en als feat koos ik "weapons finesse" wat inhoud dat al mijn dexterity, bij mijn attack bonus wordt opgeteld. (wat eigenlijk alleen maar door Strenght gebeurt)

De reden waarom ik hem met fighter combineerde was dat een fighter, standaard al met heel wat wapens over weg kan, en meer attacks per round kan doen.

Ik was onverslaanbaar op het internet in melee, alleen zodra ik tegen een gebuffde cleric of wizzard moest vechten verloor ik bijna altijd..

Je kan zo gek mogelijke chars maken, maar zoals altijd heeft het zn sterke en zwakke kanten.

Bedenkt ook als je gaat multiclassen, dat je nooit alle spells zal krijgen die je op level 20 zo moeten hebben.
Ok, duidelijk, thnx voor de replies all. Zit er wel aan te denken om gewoon deze game aan te schaffen, ben wel toe aan een nieuwe voor mij dan vernieuwende game. Maar is het dan in deze game verstandiger om te gaan multiclassen of kan ik ook makkelijk een warrior maken en zo de game uitspelen zeg maar? En die D6D rules, ik leer snel genoeg! Als ik die screens ook allemaal zie dan staat het daar ook allemaal in zo'n tekstvenster uitgelegd.

Ik ga em gewoon halen en ik zie het wel. :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Ulti23 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:47:
[...]

Ok, duidelijk, thnx voor de replies all. Zit er wel aan te denken om gewoon deze game aan te schaffen, ben wel toe aan een nieuwe voor mij dan vernieuwende game. Maar is het dan in deze game verstandiger om te gaan multiclassen of kan ik ook makkelijk een warrior maken en zo de game uitspelen zeg maar? En die D6D rules, ik leer snel genoeg! Als ik die screens ook allemaal zie dan staat het daar ook allemaal in zo'n tekstvenster uitgelegd.

Ik ga em gewoon halen en ik zie het wel. :)
Je moet echt van de speel style houden. De computer doet in principe de actie voor jouw. Als je klikt op een vijand dan duurt het in het begin best lang voor je een nieuwe attack hebt (iets van 5 seconden). In het begin ziet dit er best kut uit als je het niet gewend bent. Ik heb NWN 1 gespeeld en de 2 uitbreidingen en dat heeft me er toe doen zetten om deze game te halen. Tot zover bevalt hij echt super! Echt een toppertje als je van leuke rustige RPG gameplay houd. Het is niet noodzakelijk om 30 toetsen in te rammen om vervolgens 1 of andere vette move te kunnen doen.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Cleetje schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:47:
Ik heb nu alsnog net mijn Evil CE binnen. Nu nog ff wachten tot hij gepatched is en dan maar s heerlijk spelen :9

Wat betreft de inhoud van de (Chaotic Evil) CE:
  • NWN1+beide expansions op 1 DVD
  • Mountain Troll beeldje
  • IJzeren ring
  • Nieuwe feat Blessed of Waukeen (bonus op alle saving throws)
  • Twee "special items" (wat die ook mogen zijn)
  • Toegang tot een uniek wapen
  • Gouden aura die je characters verlichten
  • Book of art
  • DVD met muziek en artwork
  • Kaart van NWN wereld
  • 10 pre-generated characters (Chaotic Evil hier)
  • DVD met NWN2
Ik ben benieuwd of dat nog verschilt met de Lawful Good versie, voornamelijk dan die feat en items. Overigens was het leuker geweest als die aura meer een donker rood was bij Chaotic Evil >:)

P.S. De hele boel zit in een aardig grote verpakking in de vorm van een boek. Best mooi gedaan.
Is de kaart op gewoon glossy paper of op Cloth paper???

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Voor iedereen met update problemen. Je hebt minimaal 4.65 GB vrije ruimte nodig. Ik zou voor de zekerheid 5.5 GB vrijhouden. Ik kon maar niet updaten en toen ik 6.2 GB vrije ruimte had ging alles vlekkeloos. Aan het einde van het proces had ik nog maar 1.5 GB over :s. Ik vermoed dus dat alle bestanden die gepatched worden ergens tijdelijk worden opgeslagen. Vandaar dat je dus tijdelijk ~ 5 GB vrije ruimte nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Tony L schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:57:
[...]

Je moet echt van de speel style houden. De computer doet in principe de actie voor jouw. Als je klikt op een vijand dan duurt het in het begin best lang voor je een nieuwe attack hebt (iets van 5 seconden). In het begin ziet dit er best kut uit als je het niet gewend bent. Ik heb NWN 1 gespeeld en de 2 uitbreidingen en dat heeft me er toe doen zetten om deze game te halen. Tot zover bevalt hij echt super! Echt een toppertje als je van leuke rustige RPG gameplay houd. Het is niet noodzakelijk om 30 toetsen in te rammen om vervolgens 1 of andere vette move te kunnen doen.
Ok, het is verder totaal niet nodig om eerst NWN 1 te spelen, inclusief de uitbreidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

GrumpyGamerDad schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:21:
[...]

Is de kaart op gewoon glossy paper of op Cloth paper???
glossy paper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Even een tip voor de mensen die net beginnen. Multi classen is meer voor gevorderden. De kans dat je verkeerd MC'ed en vervolgens een kut karakter hebt is nogal groot. Als je nieuw bent zijn de vechters classes meestal een veilige keuze, als je het spel dan snapt kan je altijd nog wat anders doen, of andere classes meenemen in je parteh

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Deze game heeft een dikke optimization nodig voor nVidia kaarten, ik speel zojuist op mijn Laptop (x1600mobility) en daar heb ik totaal geen lag. (met shadows uit)
The main performance drains are shadows & normal mapped terrain. Water reflections/refractions can also make the game run slow in certain areas. Try lowering these settings.

Find these lines in the .ini file and try these settings for better performance:

WaterReflections=0
MultiSampleType=4
UseHDRIfAvailable=0
Shadows=0
EnvironmentShadows=0
PointLightShadows=0
CharacterDropShadows=0
UseHardwareShadowMapsIfAvailable=0
NormalMappedTerrain=0
Enable HardwareMouse=1
Enable VSync=0
Enable Truform=0
Enable AnisotropicFiltering=0

You may also want to try disabling Vsync, it helped me. Go into your video control panel and select 3D settings. Find the settings for "Vsync" and change it to "Force off".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Heb ook de geleende versie, draait lekker op mijn systeem en het speelt weer lekker weg as usual. alleen 1 probleempje, ik kan bij de video opties geen resolutie kiezen. waar normaal de resoluties horen te staan is de selectie-box bij mij leeg. volgens mijn monitor draait de game op 1024x768, terwijl 1280x1024 native is, dus ziet het er nog lang niet zo mooi uit als dat het zou moeten. iemand enig idee hoe dit kan?

Voor de rest draait ie goed, ziet er mooi uit ook.

AMD64 3200+
X800 XL
2 GB intern

[ Voor 16% gewijzigd door Visgek82 op 03-11-2006 15:51 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Ulti23 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:41:
[...]

Ok, het is verder totaal niet nodig om eerst NWN 1 te spelen, inclusief de uitbreidingen?
Nee zeker niet. Maar ik weet gewoon dat die gasten die die game gemaakt hebben goed werk leveren :). Daarbij komt dat NWN 1 inclusief de uitbreidingen mij zeer goed bevallen zijn. Daarom dat ik geen greintje twijfel had om deze game te halen. Je hebt zeker geen ervaring met NWN nodig om deze game te kunnen spelen. Bedenk echter wel dat het niet de "average joe" game is.

Ga inderdaad niet multiclassen als je nog niet aan de gameplay (DnD rules) gewend bent. 99% kans dat je je karakter helemaal kut opbouwt. Begin met een fighter dat is erg leuk en relatief eenvoudig vergeleken met de andere classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Kom er maar niet achter hoe ik de characters erkaar niet constant kan laten volgens, zou soms graag een kamer alleen willen verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

Damnit, nou brand ik vanmorgen een dvd, dvdbrander kapot :(
Nou ben ik dus gedwongen om een nocd patch te gebruiken om te spelen tot ik een andere brander heb. Erg frustrerend weer allemaal

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:45:
Damnit, nou brand ik vanmorgen een dvd, dvdbrander kapot :(
Nou ben ik dus gedwongen om een nocd patch te gebruiken om te spelen tot ik een andere brander heb. Erg frustrerend weer allemaal
Hmm toevallig, mijn brander ging gister ook kaduuk. Ben vandaag eerder van werk weggegaan om ff een nieuwe te halen.

En jaja, ik kwam thuis en daar lag een groot pakket op me te wachten. Eindelijk is ie er dan.

Eerste reactie: DAMN wat een doos. Die CE is echt huge, maar wel erg mooi gemaakt. De houd is al eerder gepost dus dat zal ik niet herhalen maar ik vind het zo gezien best de moeite waard.

Nu is het wachten tot de installer klaar is en dan snel nog ff spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Vergeet je niet een half uur te wachten op de eventueel lukkende updates? :')

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
scorpie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:07:
Vergeet je niet een half uur te wachten op de eventueel lukkende updates? :')
Hehe. heb net die van mij ook geupdate, wist niet dat er al een patch was, maar helaas lost dit mijn resolutie-kiezen probleem niet op. echter, de patch was vrij snel klaar, 10 minuutjes max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0bd0n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-08 22:24
Visgek24 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:50:
Heb ook de geleende versie, draait lekker op mijn systeem en het speelt weer lekker weg as usual. alleen 1 probleempje, ik kan bij de video opties geen resolutie kiezen. waar normaal de resoluties horen te staan is de selectie-box bij mij leeg. volgens mijn monitor draait de game op 1024x768, terwijl 1280x1024 native is, dus ziet het er nog lang niet zo mooi uit als dat het zou moeten. iemand enig idee hoe dit kan?

Voor de rest draait ie goed, ziet er mooi uit ook.

AMD64 3200+
X800 XL
2 GB intern
Ik heb een redelijk vergelijkbaar systeem:

AMD 64 3500+
X800 XL
1 GB intern

En ik wil hem graag op 1280x960 spelen (heb een 19" crt-scherm), dus als hij het goed doet bij jou op 1280x1024, wil je dat dan graag even doorgeven :) Dan weet ik gelijk of hij zal werken bij mij (ik kan natuurlijk altijd nog 1 gb ram bijkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Dat patchen schiet niet echt op :/
Hoe krijg je die ingame items als je de CE hebt? Zitten die al in je inv. als je een character maakt?
Hopen dat het patchen wat sneller gaat zo, zal ik ook ff gaan spelen :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cthulhu schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:05:
Dat patchen schiet niet echt op :/
Hoe krijg je die ingame items als je de CE hebt? Zitten die al in je inv. als je een character maakt?
Hopen dat het patchen wat sneller gaat zo, zal ik ook ff gaan spelen :P
Nou je kan nog wel een kopje koffie zetten. Die van mij is net klaar met patchen:
Time taken to patch game 1:00:50
Ouch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bij mij duurde het 10min ofzo best acceptabel. Patch was zo binnen alleen installen duurde lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Duurde maar een half uur :P
Your game has been successfully patched.
Your game version is: 1.01 English
Time taken to patch game 0:34:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Heb ook alweer een bug, die Georg zegt nix, heb die 5 mannetjes gepakt, maar als ik met die Georg wil praten gebeurd er niks? Moet het toch niet allemaal opnieuw doen? :/
Is die quest dat je 5 mannetjes moet verzamelen nadat het dorpje is aangevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mathizsias schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:39:
Kom er maar niet achter hoe ik de characters erkaar niet constant kan laten volgens, zou soms graag een kamer alleen willen verkennen.
Moet je op je actieve character klikken (rechtermuisknop) en broadcast command kiezen. Daar kun je stay your ground of iets dergelijks selcteren, waardoorde rest van je groep blijft staan waar ze staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Blijkbaar hebben meer mensen een probleem met die quest, tof
Ga maar weer opnieuw beginnen

http://nwn2forums.bioware...ml?topic=509101&forum=110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
l0bd0n schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:03:
[...]

AMD 64 3500+
X800 XL
1 GB intern

En ik wil hem graag op 1280x960 spelen (heb een 19" crt-scherm), dus als hij het goed doet bij jou op 1280x1024, wil je dat dan graag even doorgeven :) Dan weet ik gelijk of hij zal werken bij mij (ik kan natuurlijk altijd nog 1 gb ram bijkopen)
Sure, ik laat het je weten in dit topic zodra ik een oplossing heb, ik zou ook dolgraag op 1280x1024 spelen maar ik kan op het moment niks anders dan 1024x768 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

code:
1
C:\Documents and Settings\[USER]\My Documents\Neverwinter Nights 2\nwn.ini

Openen, dan deze waardes aanpassen, should do the trick:
code:
1
2
3
4
5
6
[Display Options]
FullScreen=1
Width=1024 <--
Height=768 <--
RefreshRate=60
Gamma=1.041000

[ Voor 6% gewijzigd door scorpie op 03-11-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een tijdje met het spel aan het spelen, maar ik heb eigenlijk twee opmerkingen op dit moment. De eerste is de camera, dat is uitgebreid besproken hier en heb na lang spelen toch een juiste instellingen gevonden. Nu de tweede opmerkingen is besturingen, ik vind het echt moeilijk onder controle te krijgen, met de muis wil het wel maar niet echt snel en met de toetsen gaat al helemaal niet. Wat ik ook doe loop dan als een kip zonder kop alle kanten op, en je kan de controls ook niet aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
l0bd0n schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:03:
[...]

AMD 64 3500+
X800 XL
1 GB intern

Dankzij de tip van Scorpie (bedankt scorpie :)) heb ik hem nu lekker op mijn native reso van 1280x1024 draaien. loopt prima, hier en daar een schokje maar niks ernstigs @ 1280x1024 meeste op medium, sommige op high (shadows low). ziet er goed uit en is prima te spelen.

Ik denk wel dat NWN2 een spel is wat veel nut heeft bij 2GB geheugen though, maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:36:
Ben nu een tijdje met het spel aan het spelen, maar ik heb eigenlijk twee opmerkingen op dit moment. De eerste is de camera, dat is uitgebreid besproken hier en heb na lang spelen toch een juiste instellingen gevonden. Nu de tweede opmerkingen is besturingen, ik vind het echt moeilijk onder controle te krijgen, met de muis wil het wel maar niet echt snel en met de toetsen gaat al helemaal niet. Wat ik ook doe loop dan als een kip zonder kop alle kanten op, en je kan de controls ook niet aanpassen
Hoezo wil het niet met de muis? ik neem aan dat je gewoon op de grond klikt als je ergens heen wilt? je hoeft niet de muisknop ingedrukt te houden ofzo. klik en je char beweegt er gewoon heen.. of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 01:35:
[...]

Hoezo wil het niet met de muis? ik neem aan dat je gewoon op de grond klikt als je ergens heen wilt? je hoeft niet de muisknop ingedrukt te houden ofzo. klik en je char beweegt er gewoon heen.. of bedoel je iets anders?
Op dit moment speel ik het spel samen met een bekende van me via het internet, en wanneer hij beweegt dan gaat het vloeiend en hij maakt geen gebruik van de muis maar de toetsen. En wanneer ik mijn muis gebruik staat ik altijd even stil en niet vloeiend. Misschien is het mijn fout dat ik niet goed kan bewegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Ik wordt helemaal gek van die kopieer beveiliging. Wanneer ik die DVD er in stop dan laadt hij gewoon niet meer! Ik krijg helemaal niks noppes nada te zien... :o

Ik denk dat het maar een no cd patch downloaden wordt :X

Iemand anders die er last van heeft? Ik heb die DVD er al 10 minuten geleden in gedaan en helemaal niets wordt op het scherm getoond. In explorer zie ik geen NWN 2 in mijn DVD drive :/

EDIT : What de hell?? Een andere DVD er in gedaan, die laadde, toen de NWN 2 DVD er in gedaan en toen werkte die. Maar als ik nu op update druk krijg ik de volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pinging: nwn2patch.obsidianent.com
Retrieving autopatcher version information
Connecting...nwn2patch.obsidianent.com
De server heeft een ongeldig of onbekend antwoord geretourneerd

Retrieving game patch information
De verbinding met de server is niet normaal beëindigd

Get the critical rebuild.
http://nwn2.obsidian.net/support/patch_english.html#crit
The patch has been aborted

Zal wel aan de update server liggen hoop ik :o

[ Voor 45% gewijzigd door Tony L op 04-11-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Cthulhu schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:05:
Ik zag bij de omschrijving van de feat Blessed of Waukeen (feat die al je characters automatisch krijgen met CE), dat sommige merchants dat herkennen en je speciale items aan zullen bieden. Oftewel, ergens tijdens je rondreis zal je wel merchants tegenkomen die de items aan je willen verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hmm vage shit, nou doet m'n brander het ineens weer :P
Ik ga meteen spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:27:
[...]

Op dit moment speel ik het spel samen met een bekende van me via het internet, en wanneer hij beweegt dan gaat het vloeiend en hij maakt geen gebruik van de muis maar de toetsen. En wanneer ik mijn muis gebruik staat ik altijd even stil en niet vloeiend. Misschien is het mijn fout dat ik niet goed kan bewegen 8)7
Ik kweet het niet helemaal zeker, aangezien ik alleen NWN 1 veel heb gespeeld, maar daar kon je de muisknop ingedrukt houden, en dan je mannetje sturen, zodat hij vloeiend liep, in plaats van steeds te stoppen. Je kunt natuurlijk ook telkens voordat je mannetje op de aangeklikte bestemming is de volgende plaats al aanklikken, maar dat werkt minder goed. Ik denk dat dit voor NWN 2 ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Wel een cool spel
Mn Cleric is nu lvl5, loop nu rond bij die Highcliff ruins
Prestige class wordt denk ik een Warpriest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 11-09 14:15
Ik speel hem momenteel wat minder legaal (post is nog steeds niet met een pakje langsgeweest) en daardoor kan ik hem niet patchen.
Zit er een groot verschil met de updates?
En wat zijn de instellingen van de camera's die men gebruikt?
En zijn er hier al mensen die hun xml-file hebben aangepast om het layout p je scherm aan te passen? Zo ja, wat?
Ik las ergens dat dit nl. kon en eigenlijk wil ik dit ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Laatst online: 06-05-2023
1up reviewde dit spel en gaf het een 5. Vanwege een hoop geklaag kennelijk hebben ze de review verwijderd en gaat er een nieuwe review komen. Best wel amateuristisch eigenlijk.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154916

Ik vond het al zo vreemd dat de gamerankings score inene zo omhoog schoot. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

ok dan, linkermuisknop ingedrukt houden is dus rennen zoals men gewend is bij diablo, dit vind ik toch wat fijner werken ipv klik... *wacht*.... klik etc..

Ben nu bij de bandit camp om alle refugees te bevrijden, maar dat is moeiiiiiiiiiilijk ! holy shit zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:32:
[...]

Ik kweet het niet helemaal zeker, aangezien ik alleen NWN 1 veel heb gespeeld, maar daar kon je de muisknop ingedrukt houden, en dan je mannetje sturen, zodat hij vloeiend liep, in plaats van steeds te stoppen. Je kunt natuurlijk ook telkens voordat je mannetje op de aangeklikte bestemming is de volgende plaats al aanklikken, maar dat werkt minder goed. Ik denk dat dit voor NWN 2 ook geldt.
Oke bedankt voor de tip, wat ik altijd deed is telkens klikken. Zal straks een proberen om altijd me muisknop in te houden, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
scorpie schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:33:
ok dan, linkermuisknop ingedrukt houden is dus rennen zoals men gewend is bij diablo, dit vind ik toch wat fijner werken ipv klik... *wacht*.... klik etc..

Ben nu bij de bandit camp om alle refugees te bevrijden, maar dat is moeiiiiiiiiiilijk ! holy shit zeg
Moeilijk? :D. Ik denk dat het aan je character ligt dan :). Ik had die gasten mijn met duergar dwarf en twee team-mates binnen no time dood :).

Trouwens het lijkt me wel leuk om vanavond met wat mensen de single player module online te doen? Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het nog wel :). Het probleem wat je hebt is dat je geen nieuwe mensen kan introduceren tijdens het spelen. Ik vraag me dan ook af of je uberhaupt kan saven enzo :o. Vraag me ook af hoe je weer verder kan spelen. Pas als iedereen weer online is? Dan zou dat inhouden dat je nooit meer verder komt want de kans dat iedereen dan weer tegelijk online is, is zo goed als 0 :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Tony L schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:44:
Moeilijk? :D. Ik denk dat het aan je character ligt dan :). Ik had die gasten mijn met duergar dwarf en twee team-mates binnen no time dood :).

Trouwens het lijkt me wel leuk om vanavond met wat mensen de single player module online te doen? Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het nog wel :). Het probleem wat je hebt is dat je geen nieuwe mensen kan introduceren tijdens het spelen. Ik vraag me dan ook af of je uberhaupt kan saven enzo :o. Vraag me ook af hoe je weer verder kan spelen. Pas als iedereen weer online is? Dan zou dat inhouden dat je nooit meer verder komt want de kans dat iedereen dan weer tegelijk online is, is zo goed als 0 :z.
Ik baal er nu van dat ik het spel nog niet binnen heb :( Maar het zal maandag of zo wel in de brievenbus liggen >:)

Bij NWN1 kon je de singleplayer missies gewoon spelen met een hele groep. Verder spelen kon je alleen doen, of met dezelfde groep, of met een nieuwe groep. Een user die al sinds het begin meedeed en een tijdje niet meedeed en daarna weer wel, begon op de plek waar hij achter was gebleven. Dus die moest een "hoop" rennen voor hij terug was bij de rest, tenzij je naar een nieuwe act ging, dan kwam hij gewoon aan het begin van die act te staan. Nieuwe users begonnen in principe aan het begin van de act waar je aan bezig was. Het grootste probleem van users die een tijdje niet meewandelden is dat ze te weinig levels hebben om goed mee te kunnen komen. Als je in act 3 was en er joinde een nieuwe user, dan begon die dus op 0. (al gebruikten wij dan even de DebugMode om hem op peil te krijgen, meestal zo'n 2 levels onder de rest).

Nu weet ik nog niet hoe dat bij NWN2 gaat, maar ik gok op hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 10:05
Een hele tijd terug al weer NWN2 CE Evil besteld bij de dynabyte en gister kwam hij binnen!
Wat opviel was de enorme doos waar alles in zit! Niet dat ik dat erg vind, kan hij mooi bij me andere dozen verzameling ^^.
Ik heb zelf al een hoop tijd besteed aan NWN1 en dat beviel me zo goed dat ik er als de kippen bij was om hem te preorderen :P Al geeft preorderen in Nederland zoals altijd geen extra voordelen... :/

Na installatie maar meteen gepatched. Tenminste geprobeerd... hij liep bij mij al vrij snel vast met die get the critical build error.. nou blijkt dat je gewoon erg veel vrije schijfruimte nodig hebt om te patchen. Na 5GB aan spellen er af te hebben geflikkerd kon hij rustig patchen!
Met dit als gevolg:
Your game has been successfully patched.
Your game version is: 101 English
Time taken to patch game 0:06:58 :)

Ik vind het tot nu toe erg leuk om te spelen en de graphics zijn er ook zeer op vooruit gegaan ten opzichte van NWN1.
Ook "leuke" dingetjes zijn dat als je in vuur loopt dat je ook daadwerkelijk fire damage op je dak krijgt!
Het is nog best even wennen aan die nieuwe D&D regels.. er zijn een aantal dingen uit en een aantal dingen bij gekomen. Je hebt nu trouwens een enorme hoeveelheid classes tot je bschikking! Ik hoop dat dit online voor leuke builds gaat zorgen.
Voor de rest vond ik de camera wat traag dus die heb ik meteen op volle snelheid gezet bij de opties! ^^ Vind trouwens het kleine top-down zonder drive het fijnst om mee te spelen.
Ik heb ook al een aantal keer gekeken of er al een noemenswaardige server is bijgekomen. Maar tot nog toe nog niet iets gezien. Zijn er al wat fast xp action servers? En hoe zit het met de PW's?

Tot zo ver mijn verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Hoe kom ik naar Neverwinter? Heb alle quests gedaan, heb er alleen nog een paar staan, maar die moet ik in Neverwinter doen. Op de Worldmap is Neverwinter niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 01:35:
[...]

Volgens mij kan je ook gewoon lopen met WSAD, tenminste was fat zo wel met NWN1..
Heb het helaas nog niet kunnen testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 11-09 14:15
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:51:
[...]

Volgens mij kan je ook gewoon lopen met WSAD, tenminste was fat zo wel met NWN1..
Heb het helaas nog niet kunnen testen..
Klopt, zo speel ik het, ben ik gewend van GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje lineair is het wel, ik zit tijdens het spelen maar te wachten tot het spel begint, zoals je eigen gang gaan en een beetje de wereld verkennen, maar dat zit er niet in :/ . Wel leuk verder, lijkt erg op KOTOR, maar als je een soort baldurs gate verwacht zal het tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0bd0n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-08 22:24
Visgek24 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 01:34:
[...]

Dankzij de tip van Scorpie (bedankt scorpie :)) heb ik hem nu lekker op mijn native reso van 1280x1024 draaien. loopt prima, hier en daar een schokje maar niks ernstigs @ 1280x1024 meeste op medium, sommige op high (shadows low). ziet er goed uit en is prima te spelen.

Ik denk wel dat NWN2 een spel is wat veel nut heeft bij 2GB geheugen though, maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen :)
tnx man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:06:
Beetje lineair is het wel, ik zit tijdens het spelen maar te wachten tot het spel begint, zoals je eigen gang gaan en een beetje de wereld verkennen, maar dat zit er niet in :/ . Wel leuk verder, lijkt erg op KOTOR, maar als je een soort baldurs gate verwacht zal het tegenvallen.
Het is wel lineair ja in de zin van dat je van punt A naar B gaat maar het is zeker niet lineair in de dialogen! Ik heb al vaak dubbel gelegen van het lachen. Vind het echt een super game so far! De nadruk ligt echt op de story en ik vind dat toch zeker wel goed gelukt.

Daarnaast heb ik Baldurs Gate nooit gespeeld (dus geen idee of het tegen valt of niet met BG in je hoofd :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Moet je toch eens ff goed in de opties kijken. Kan wel degelijk....
[b][message=26783178,noline] en je kan de controls ook niet aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

aaaaargh ik zit ff met een quest die ik niet kan oplossen. Ik ben in highcliff, en ik moet de man van Juni vinden, William. Maar die is nergens te bekennen, nergens in die castle ruins, nergens in de bossen eromheen. Nu zegt Juni dat Shandra er misschien meer van weet, maar die is em gepeerd, ook nergens meer te vinden (ook niet in het dorp?). Weet iemand hoe ik die quest moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:49:
aaaaargh ik zit ff met een quest die ik niet kan oplossen. Ik ben in highcliff, en ik moet de man van Juni vinden, William. Maar die is nergens te bekennen, nergens in die castle ruins, nergens in de bossen eromheen. Nu zegt Juni dat Shandra er misschien meer van weet, maar die is em gepeerd, ook nergens meer te vinden (ook niet in het dorp?). Weet iemand hoe ik die quest moet oplossen?
spoiler:
Hij is te vinden bij de ruins. Je moet eerst met shandra praten bij haar boerderij. Als je daarna naar de ruins gaat is William ergens bij een zijweg te vinden. Het is mij trouwens zelf niet gelukt hem mee terug te krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Cthulhu schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:47:
Hoe kom ik naar Neverwinter? Heb alle quests gedaan, heb er alleen nog een paar staan, maar die moet ik in Neverwinter doen. Op de Worldmap is Neverwinter niet beschikbaar
Met de elder bij het schip praten

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony L schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:44:
[...]

Het zal wel wennen zijn om dit spel goed onder de knie te krijgen, vooral als je zoals mij WoW controls gewend bent.

Maar euh het lijkt me zeker leuk om eens samen met andere tweakers samen de game te spelen. Je hebt gewoon de mogelijkheid om de NWN2 story te spelen met meerdere mensen en ook gewoon te saven. Alleen dan moet je wel samen beginnen en niet ergens midden in :P Maar laat me maar weten Tony wanneer je zou kunnen en natuurlijk meerdere mensen.

PS: Heb een ventrilo server tot mijn beschikking dus we kunnen tijden het samen spelen hier ook gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Ik kan vandaag zowiezo (zal even moeten pollen om te kijken hoelaat we gaan eten hiero). Misschien is het handig om een centrale NWN 2 plek te creeren zodat niet iedereen e-mail adressen enzo achter hoeft te laten :). Ventrilo is trouwens altijd vet tijdens het spelen!

Ik zit nu in #NWN2 op irc.tweakers.net. Mochten er dan genoeg mensen online zijn dan kunnen we beginnen met gamen zonder elke keer e-mail / PM's en dergelijke in de gaten te houden :). Als iemand een beter idee heeft dan hoor ik dat nog wel ;).

EDIT : server en kanaal gegevens geupdate.

[ Voor 6% gewijzigd door Tony L op 05-11-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

JeanLucPicard schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:25:
[...]

Met de elder bij het schip praten
Ja, zag het al, zat hem te zoeken in het dorp :P
Mn cleric is nu lvl 7, bijna 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony L schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:15:
Ik kan vandaag zowiezo (zal even moeten pollen om te kijken hoelaat we gaan eten hiero). Misschien is het handig om een centrale NWN 2 plek te creeren zodat niet iedereen e-mail adressen enzo achter hoeft te laten :). Ventrilo is trouwens altijd vet tijdens het spelen!

Ik zit nu in een IRC channel #NWN2Campaign op irc.quakenet.org. Mochten er dan genoeg mensen online zijn dan kunnen we beginnen met gamen zonder elke keer e-mail / PM's en dergelijke in de gaten te houden :). Als iemand een beter idee heeft dan hoor ik dat nog wel ;).
Ik heb vandaag ook wel tijd, weet dat ik zo tegen 17:00 uur moet eten. Maar een ander probleem ik heb geen IRC tot mijn beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:57:
[...]

Ik heb vandaag ook wel tijd, weet dat ik zo tegen 17:00 uur moet eten. Maar een ander probleem ik heb geen IRC tot mijn beschikking
Ah helaas. Misschien dat je ventrilo server als uitgangspunt genomen kan worden als je daar geen problemen mee hebt? Trouwens wat misschien mogelijk is, maar dat moet je dan even checken. Kijk of je via http://irc.tweakers.net/ kan chatten en join dan #NWN2. Ik update mijn oude post even in de tussen tijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony L schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:02:
[...]

Ah helaas. Misschien dat je ventrilo server als uitgangspunt genomen kan worden als je daar geen problemen mee hebt? Trouwens wat misschien mogelijk is, maar dat moet je dan even checken. Kijk of je via http://irc.tweakers.net/ kan chatten en join dan #NWN2. Ik update mijn oude post even in de tussen tijd :).
Tuurlijk kan mijn ventrilo als uitgangspunt genomen worden, het was voor mijn oude WoW guild maar ja die is er toch niet meer en ik heb nog steeds deze server. Dus deze kan altijd gebruikt worden. Trouwens ik zit nu in de IRC channel

Edit:
Al moet ik er wel bijzeggen dat ik ook op dit moment WoW aan het spelen ben, dus kan ff duren voordat je reactie krijgt in IRC

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Ik zit nu ook in de bandit camp, heb zonet alle refugees gered en ik denk, effe leuk het camp looten. Ik treed het huis binnen, maak een deur open, staat daar een of andere wizard leuk lightning bolts op mij af te knallen, binnen no time hartstikke morsdood.....

Die wizard die daar dus stond, daar was ik nog niet helemaal klaar voor. Ook mijn partymember, een dwarf en een thief legde vrij snel het lootje. Zijn er andere wegen om die wizard te verslaan, of moet ik hem gewoon links laten liggen en verder gaan met de story?

Verder wel een gaaf spel, ben helemaal niet bekend met D&D rpg's maar dit speelt wel lekker weg. Ik heb verder geen idee hoe de regels werken, dus ik moet veel lezen en uitproberen, but hey, I'm having fun. Doet een zwaard met bijvoorbeeld 2d6 nou meer damage als een 1d8? En penalties op armor? Hoe merk ik dat? Dat wordt niet echt duidelijk in de game....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulti23 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:15:
Ik zit nu ook in de bandit camp, heb zonet alle refugees gered en ik denk, effe leuk het camp looten. Ik treed het huis binnen, maak een deur open, staat daar een of andere wizard leuk lightning bolts op mij af te knallen, binnen no time hartstikke morsdood.....

Die wizard die daar dus stond, daar was ik nog niet helemaal klaar voor. Ook mijn partymember, een dwarf en een thief legde vrij snel het lootje. Zijn er andere wegen om die wizard te verslaan, of moet ik hem gewoon links laten liggen en verder gaan met de story?

Verder wel een gaaf spel, ben helemaal niet bekend met D&D rpg's maar dit speelt wel lekker weg. Ik heb verder geen idee hoe de regels werken, dus ik moet veel lezen en uitproberen, but hey, I'm having fun. Doet een zwaard met bijvoorbeeld 2d6 nou meer damage als een 1d8? En penalties op armor? Hoe merk ik dat? Dat wordt niet echt duidelijk in de game....
d is dice (dobbelsteen) 1d8 betekend 1 keer gooien met een dobbelsteen met 8 ogen.
2d6 betekend 2 keer gooien met een dobbelsteen met 6 ogen.

de damage van 1d8 loopt van 1 tot 8 en die van 2d6 van 2 tot 12
maar die van 2d6 is dus wat stabieler rond de 7 (omdat je met 2 dobbelstenen gooit, kansberekening enzo :) )

De armor werkt met AC (armorclass) hoe hoger die is hoe moeilijker je te raken bent. Want je moet als je iemand wilt raken een hit roll doen, gooien met een 1d20 dobbelsteen met modifiers (bonussen etc). als iemand met zijn hit roll boven jou AC uitkomt zal die jou raken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Ulti23 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:15:
Je moet die getallen allemaal als volgt lezen:
2d6 betekent dat je twee dobbelstenen gooit met een range van 1 tot 6
1d8 betekent dan dat je een dobbelsteen gooit met een range van 1 tot 8

Stel dat je met 2d6 een 4 en een 3 gooit dan is de uiteindelijke waarde een 7.
De kans dat je hoger gooit met 2d6 dan met 1d8 is er omdat je twee keer kan gooien. Stel dat je met een dobbelsteen een 1 gooit en met de ander een 6 dan heb je dus nog steeds 7 terwijl je anders met 1d8 een 1 had gegooid.

Penalties op armor merk je voornamelijk als je een arcane caster bent (sorcerer, wizard, etc). Arcane casters hebben lichte armor nodig omdat ze anders niet goed spells kunnen uitvoeren omdat zware armor dat belemmert. Daarentegen is een paladin niet gevoelig voor deze penalties omdat het arcane penalties betreft en geen divine penalties (een paladin is een divine caster).

Hopelijk is het zo wat duidelijker :).

EDIT : Crap te laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
LOL wel een leuke uitleg :p altijd jammer als je dan te laat bent ;).
Goed ik meot bekennen dat ik bang ben dat ik weer hooked ga zijn aan dit spel. Er zit genoeg vaart in, het verhaal voelt weer episch aan en je loopt niet snel verloren(heb daar een hekel aan), en er zit sfeeeer in! Ik vind de dwerg die je tegenkomt in het begin echt geniaal met zijn opmerkingen xD.

Ik heb trouwens wel dat NWN2 soms opeens afsluit of dat opeens zonder aanwijsbare reden mijn hele pc uitvalt. Beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Die dwarf is wel leuk ja, is ook wel redelijk sterk als ik hem voolbuff met mn cleric
Nog 1 lvl en dan kan ik prestige class kiezen, Warpriest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Ik ben overigens zeer teleurgesteld in het feit dat het spel ZONDER degelijke handleiding is geleverd. Dit in tegenstelling tot het voorgaande deel en wellicht ook in tegenstelling tot edities in bepaalde landen.

Nergens in de manual een omschrijving v/d feats en spells, valt me zeer tegen. Zo schandalig hoe bedrijven altijd op alles proberen te bezuinigen :(

Er is dus blijkbaar wel zo'n manual. Waarom in hemelsnaam wordt deze niet gewoon meegeleverd?
ftp://ftp.download-center.com/international/NWN2/NWN2-GB.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

KreKkeR241 schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:46:
Ik ben overigens zeer teleurgesteld in het feit dat het spel ZONDER degelijke handleiding is geleverd. Dit in tegenstelling tot het voorgaande deel en wellicht ook in tegenstelling tot edities in bepaalde landen.

Nergens in de manual een omschrijving v/d feats en spells, valt me zeer tegen. Zo schandalig hoe bedrijven altijd op alles proberen te bezuinigen :(

Er is dus blijkbaar wel zo'n manual. Waarom in hemelsnaam wordt deze niet gewoon meegeleverd?
Omdat ie zeg maar op de cd staat, in de Documentation directory....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:51:
[...]

Omdat ie zeg maar op de cd staat, in de Documentation directory....
Ben het wel met kreke eens, voor 45 euro mogen ze er best een fatsoenlijk boekje bijstoppen. Ik koop eigenlijk nooit meer games, en als ik een keer iets koop valt het me op dat de handleidingen niet meer zijn dan een instalatie vodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Komt hoogstwaarschijnlijk omdat niemand ooit nog handleidingen leest. Ik ga ook "uit" van een tutorial-level, zoals je veel vaker tegenkomt. Vond de Farcry tutorial-level bijvoorbeeld heel mooi. Je leert in de eerste 5 minuten meer dan je ooit uit een handleiding zou kunnen halen.

Ben het er wel mee eens dat een handleiding in geval van RPG's wel handig zou zijn, zeker gezien alle feats, attributen, spells, enz.

[ Voor 19% gewijzigd door Megaflix op 05-11-2006 20:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Als jullie expliciet bedoelen dat je de handleiding graag in hardcopy in je gekochte spel zou terugzien, ben ik het met jullie eens ja, maar hij is wél meegeleverd, hoe schraal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
De handleiding viel me ook tegen, bij NWN1 had je zo'n lekker boekwerk, en moest je niet achter je PDF builds gaan plannen [voor PW's dan] Dat is dus printen geblazen met die nieuwe classes en feats :P

[ Voor 4% gewijzigd door agentorangina op 05-11-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Megaflix schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:04:
Komt hoogstwaarschijnlijk omdat niemand ooit nog handleidingen leest. Ik ga ook "uit" van een tutorial-level, zoals je veel vaker tegenkomt. Vond de Farcry tutorial-level bijvoorbeeld heel mooi. Je leert in de eerste 5 minuten meer dan je ooit uit een handleiding zou kunnen halen.
Bij de meeste games vind ik het ook totaal geen bezwaar hoor.

Neverwinter Nights daarentegen is echt zo'n game waar ik de handleiding echt met regelmaat gebruik als naslag werk voor de spells/feats e.d.

De hele tijd de pdf gebruiken vind ik zeer gebruikersonvriendelijk. Zeker wanneer je ingame bezig bent en vooruitlopend op de komende levels alvast wat zaken over de beschikbare feats/spells e.d. wilt opzoeken.

Ik heb meer dan 50 euro voor de game betaald, daar verwacht ik ook een goed afgewerkt geheel voor terug en niet alleen een of andere domme poster en een dom boekje met illustraties en een onvolledige handleiding.

-edit-
agentorangina schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:46:
en moest je niet achter je PDF builds gaan plannen [voor PW's dan]
Dat was voor mij inderdaad ook de voornaamste reden dat ik de manual zo frequent gebruikte.

[ Voor 12% gewijzigd door KreKkeR241 op 05-11-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Mis ik ook wel, een dikke handleiding
Heb tijd geleden Dungeons & Dragons Online gekocht, daar zit echt een dikke handleiding bij, met uitleg van elke spell en feat etc best handig, de meeste komen ook wel terug in NWN2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
KreKkeR241 schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:54:
Neverwinter Nights daarentegen is echt zo'n game waar ik de handleiding echt met regelmaat gebruik als naslag werk voor de spells/feats e.d.

De hele tijd de pdf gebruiken vind ik zeer gebruikersonvriendelijk. Zeker wanneer je ingame bezig bent en vooruitlopend op de komende levels alvast wat zaken over de beschikbare feats/spells e.d. wilt opzoeken.

Ik heb meer dan 50 euro voor de game betaald, daar verwacht ik ook een goed afgewerkt geheel voor terug en niet alleen een of andere domme poster en een dom boekje met illustraties en een onvolledige handleiding.
Na al die jaren NWN1 spelen denk ik dat de meeste feats en zo nog wel in m'n hoofd zitten. Maar zoals jij zegt, als je vooruit gaat plannen in-game dan wil je ze misschien nog wel opzoeken. Alle feats staan wel uitgelegd in het spel als je ze al kan kiezen, maar voor vooruitplannen is het misschien wel handig.
Ik zal als ik het spel binnenheb dat deel van de PDF wel even uitdraaien op papier. Kan nog van pas komen om alle nieuwe feats te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:38:
[...]

Na al die jaren NWN1 spelen denk ik dat de meeste feats en zo nog wel in m'n hoofd zitten. Maar zoals jij zegt, als je vooruit gaat plannen in-game dan wil je ze misschien nog wel opzoeken. Alle feats staan wel uitgelegd in het spel als je ze al kan kiezen, maar voor vooruitplannen is het misschien wel handig.
Ik zal als ik het spel binnenheb dat deel van de PDF wel even uitdraaien op papier. Kan nog van pas komen om alle nieuwe feats te leren.
Nwn is ook het enige spel wat ik in het begin met boekje speelde, helemaal toen de nieuwe prestige class kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Hoi,

Voor NWN1 was toendertijd een patch te downloaden waarmee je NWN in "First person"-mode kon spelen. De camera werd hiermee een centimeter of 5 vóór het hoofd van je character gezet. Werkte geweldig! Ik heb hiermee NWN1 helemaal uitgespeeld! Is deze patch er ook voor NWN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KreKkeR241 schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:46:

Nu heb ik meerdere spellen van Atari gezien en volgens mij is het standaard dat bij atari games geen boekjes meer geleverd worden. Al moet ik jullie wel gelijk geven dat bij een spel als NWN2 een boekje wel erg handig was, heb ik ook wat lezen in de trein :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als ik nu als sorcerer zijnde de red dragon disciple prestige class kies, dan blijf ik ook in sorcerer levels omhoog gaan niet toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Heeft iemand anders hier ook problemen met Emulator detected,

Ik heb niks draaien geen deamon tools, antiblax of andere emulators..

Ook wil hij helemaal niet patchen...
Your game version is: 1.00 English

Kan geen verbinding maken met de server

enig idee hoe dit in orde te krijgen...

helpdesk van atari reageert ook slecht

[ Voor 34% gewijzigd door Whaletyr op 06-11-2006 11:56 ]

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Mn Cleric is lvl, en heb nu als prestige class Warpriest
Vanavond weer ff verder lvlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
gladiool schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:29:
Als ik nu als sorcerer zijnde de red dragon disciple prestige class kies, dan blijf ik ook in sorcerer levels omhoog gaan niet toch?
Als de Dragon Disciple werkt zoals in DnD, krijg je geen casterlevels erbij, alleen bonus spells/dag van het hoogste level spell dat je kan casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaletyr schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:55:
Heeft iemand anders hier ook problemen met Emulator detected,

Ik heb niks draaien geen deamon tools, antiblax of andere emulators..

Ook wil hij helemaal niet patchen...
Your game version is: 1.00 English

Kan geen verbinding maken met de server

enig idee hoe dit in orde te krijgen...

helpdesk van atari reageert ook slecht
Klinkt meer als een connectieprobleem dan een emulator probleem....?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Laatst online: 18-08 08:24
Heb die melding ook op diverse andere forums gezien en heeft ermee te maken dat tijdens het patchen nog eens 6 GB extra vrije ruimte nodig is op je harde schijf. Heb je dit niet, dan krijg je die melding. Mocht het opruimen van je schijf niet werken, dan moet je even op de officiele forums navragen wat daartegen gedaan kan worden.

OF:
je hebt een crack gebruikt/belangrijke bestanden veranderd waardoor je installatie niet normaal te patchen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Flowmo op 06-11-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Ik heb gewoon orgineel...

emulator probleem lijkt nu opgelost te zijn...

Echter connect hij nog steeds niet voor de patch... :( en ik heb 50 gig beschikbaar

[ Voor 10% gewijzigd door Whaletyr op 06-11-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb net weer geupdate, en ditmaal was het patchprogramma weer aan de beurt, zit nu op 1.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

*zucht*

op mijn P2.4, 1gb ram en 128mb Gforce5900 loopt het bar slecht (zelfs met alles op low). Everquest2 loopt zelfs stukken beter :S en dat is best bizar aangezien dat pas echt een aanslag op je systeem pleegt.

Zou een gforce 6800 schelen of moet mijn processor ook omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Trin1ty schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:01:
*zucht*

op mijn P2.4, 1gb ram en 128mb Gforce5900 loopt het bar slecht (zelfs met alles op low). Everquest2 loopt zelfs stukken beter :S en dat is best bizar aangezien dat pas echt een aanslag op je systeem pleegt.

Zou een gforce 6800 schelen of moet mijn processor ook omhoog?
2.2 GHz CPU
512 MB RAM
NVidia 5600Ultra or ATI 9500pro or better
DVD Player

Als ik kijk naar de systeemeisen in de topicstart, dan denk ik dat eerder de CPU de bottleneck is dan de grafische kaart. Het ligt er een beetje aan wat er bar slecht draait. Schokt het beeld enorm, zie je artifacts, of duurt het laden tussen gebieden en interior/exteriors lang?

Wat voor moederbord heb je er in zitten? Misschien dat er bij Vraag & Aanbod nog goedkope cpu's te koop zijn die je op weg zouden kunnen helpen, bijv een 2.8 of 3.0, of sneller afhankelijk van wat je moederbord ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Zelfs met een 3.0 ghz pentium 4 met ati x800pro loopt het spel op 1024x768 met laagste instellingen niet helemaal lekker, maar wel speelbaar (hoewel ik het spel zelf nog niet gespeeld heb).

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Megaflix schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:55:
[...]

2.2 GHz CPU
512 MB RAM
NVidia 5600Ultra or ATI 9500pro or better
DVD Player

Als ik kijk naar de systeemeisen in de topicstart, dan denk ik dat eerder de CPU de bottleneck is dan de grafische kaart. Het ligt er een beetje aan wat er bar slecht draait. Schokt het beeld enorm, zie je artifacts, of duurt het laden tussen gebieden en interior/exteriors lang?

Wat voor moederbord heb je er in zitten? Misschien dat er bij Vraag & Aanbod nog goedkope cpu's te koop zijn die je op weg zouden kunnen helpen, bijv een 2.8 of 3.0, of sneller afhankelijk van wat je moederbord ondersteunt?
Als ik wil lopen of de camera beweeg gaat dat erg langzaam, in kleine stappen. Ik weet het zonet nog niet of het de processor is. Ik vermoed zelf eerder de videokaart dus die ga ik als eerste upgraden. Een 6800 is nou ook niet zo verschrikkelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:25:
Ik heb net weer geupdate, en ditmaal was het patchprogramma weer aan de beurt, zit nu op 1.03
Scorpie mag jij uitleggen waar je die update weg hebt gehaald, ik krijg wanneer ik de update draai te horen dat ik al de laatste update heb en dat is 1.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik weet dat het nog vroeg is, maar er staat dus eigenlijk dat het updateprogramma zelf geupdate wordt, en niet het spel ;)

edit: en wéér een update voor het updateprogramma, ik zit nu op het spel op 1.01 en het update programma zit al op 1.04, die gasten patchen zich rot zeg. Volgens het update programma kan ik het beste water reflections, en refractions disablen, dan heb ik een betere performance, let's have a look :)

[ Voor 55% gewijzigd door scorpie op 07-11-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb een beetje een vaag probleem. Sinds in een paladin in m'n group heb lijkt het wel alsof spontaan m'n AI uitstaat. Al m'n mannetjes/vrouwtjes blijven gewoon stil staan als ik met m'n main of 1 van de andere groupsleden ga bewegen. Ik moet dus telkens handmatig move orders geven, en om op zo'n manier een hele dungeon door te raken is zwaar irritant.. iemand enig idee hoe dit op te lossen is? om het nog wazig te maken, kom ik er net achter dat het alleen m'n caster/ranged classes zijn die niet bewegen. ze vallen ook niet automagisch aan als er iets inde buurt is... ik heb nixs aangepast in hun behavoir :/

[ Voor 21% gewijzigd door Bezulba op 07-11-2006 11:18 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Mooi heb nu alles goed aan de praat, en jemig wat een mega mooi spel.. feeling is erg goed, echte roleplay spheer...

Enige nadeel is navigeren in kleine ruimte.... maar dat leer ik nog wel.... Ben benieuwd of mensen veel eigen werelden gaan maken, en of er leuke multiplayer communities te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb geen probleem met het spel, wel met het zoeken naar een online winkel in Nederland die het spel verkoopt :( Dynabyte heeft alleen de gewone versie, en bij FreeRecordShop staan alle versies nog op 'pre order'... Consoleshop.nl heeft zelfs de gewone versie niet en verder weet ik eigenlijk geen online gameshops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu lvl 8 met een Wizard. Ik moet zeggen dat ik het spel heel erg tof vind, op het moment vetter als WoW maarja weinig aan te down. Kan iemand me kort uitleggen hoe dat zit met die prestige classes of is het meer RTFM }:O O-) .
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste