Je kan het spel prima spelen zonder de regels te weten, het is wel handig om te snappen waarom je bepaalde damage doet en waarom je iets wel/niet resist.Ulti23 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:17:
Is dit spel nou een beetje te spelen als je totaal niet bekend bent met die D&D ruleset? Ik speel wel RPG's als Oblivion en meer de hack & slash RPG's, maar als ik zo de screens zie en een beetje lees over deze game dan lijkt het me wel een toffe game om te spelen. Maar hoe zit dat met die regels? Worden die in de tutorial goed duidelijk? Of moet je je daar flink in verdiepen? Ik wil eigenlijk meteen aan de gang met zo'n game en niet eerst een dikke manual / handleiding doorlezen voordat je begint aan zo'n game... NWN 1 bijvoorbeeld heb ik nooit gespeeld....
Ik denk dat het enige waar je je echt in moet verdiepen de attributes en feats zijn die je kiest bij het maken van je character. Ik heb geen idee of dit goed in de handleiding wordt uitgelegd aangezien ik het spel vandaag pas krijg(hopelijk)
Attributes zijn dingen als Strength, Intelligence en spreken redelijk voor zich. Feats zijn een soort van skills waarvan je er een aantal kiest bij het maken van je character, en vervolgens op verschillende levels nieuwe kan kiezen. Je krijgt feats bij level 1 en vervolgens bij 3, 6, 9,(etc).