[PC] Neverwinter Nights 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

DustMan4u schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:59:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar het spel en van plan om het te kopen. Zit aleen met 1 vraagje:

Is de resolutie ook in te stellen voor 16:10 scherme, liefst op native resolute 1680x1050. Als het spel alleen op 4:3 resolutie in te stellen is ziet dat er natuurlijk verschrikkelijk lelijk en uitgerekt uit...
Op mijn taptop (15.1") heb ik ook een 16:10 of 16:9 ingesteld, nu op dit moment 1280x800, anders kan je, indien het programma het zelf niet toelaat, de ini file aanpassen, hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zit nog steeds te wachten op mijn NWN2 CE LG :(. Bloody FRS, konden em niet leveren, nadat ik em al ruim een maand in pre-order had staan bij ze, belde ik vorige week eens op waar mijn game bleef. Blijkt vandaag dat ze hem gewoon niet (_meer_) kunnen leveren (if ever). Gelukkig nog ergens anders kunnen bestellen. Dat was de eerste en laatste keer dat ik daar iets bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0bd0n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-08 22:24
Camera valt toch wel mee met middelmuisknop ??? En als het rmb-menu te langzaam verschijnt, kan je dat gewoon bij options instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 15:12

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:29:
En ik zit nog steeds te wachten op mijn NWN2 CE LG :(. Bloody FRS, konden em niet leveren, nadat ik em al ruim een maand in pre-order had staan bij ze, belde ik vorige week eens op waar mijn game bleef. Blijkt vandaag dat ze hem gewoon niet (_meer_) kunnen leveren (if ever). Gelukkig nog ergens anders kunnen bestellen. Dat was de eerste en laatste keer dat ik daar iets bestelde.
Ik had daar een lawfull good besteld en dus hetzelfde probleeem.... Ik had een e-mail gestuurd, de eerste keer zeiden ze dat ze problemen hadden met de leverancier en dat ze het binnekort hoopten binnen te krijgen... Een week later stuurde ik weer een e-mail, zeiden ze "Het door jou bestelde produkt is helaas niet langer leverbaar en bleek ten onrechte nog te koop te staan op onze site."...

Dus nee, ik bestel daar ook niet langer, ik had hem al half september ge pre-ordered daar en ook meteen betaald... Nu gaan ze wel mijn geld terug storten.. Ze vroegen nog of ik m'n geld terug wilde of ipv daarvan waardebonnen wilde... was geen moeilijke keuze...

Nu heb ik hem ook ergens anders besteld, hopen dat ze hem daar wel gewoon nog hebben.

Maar ok, dit is misschien een beetje off-topic, dus om tog een beetje on-topic te blijven. Ik heb al jullie ervaring gelezen in dit topic, er blijken dus nogal wat bugs te zijn, maar desondanks kan ik niet wachten totdat ik hem binnenkrijg en hem eindelijk kan gaan spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 07:34
Waar kun je eigenlijk de CE nog bestellen?

Ik probeerde hem bij play.com te bestellen maar die shippen de CE alleen in de UK :S

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:33:

Ik probeerde hem bij play.com te bestellen maar die shippen de CE alleen in de UK :S
Ik heb die van mij besteld bij dimensionplus. Geen idee of ze nog in voorraad zijn want ik begreep dat er niet zo heel veel CE's waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Het kan ook gewoon ingame hoor ;) ... je hebt dan de keuze tussen 1680x1050 en 16??x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Nee hoor ook gewoon naar NL... Heb hem ook van Play.

Echter sterk af te raden, je krijgt niet wat je belooft wordt:

geen cloth map
geen manual
10-pre generated characters?
etc...

Atari heeft ons allemaal genaaid.
DustMan4u schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:33:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Darth Malak schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:47:
Nee hoor ook gewoon naar NL... Heb hem ook van Play.

Echter sterk af te raden, je krijgt niet wat je belooft wordt:

geen cloth map
geen manual
10-pre generated characters?
etc...

Atari heeft ons allemaal genaaid.

[...]
Ik heb gewoon een LE bij de Dynabyte gehaald, en daar kreeg ik idd geen cloth map e.d. bij maar wel 10 pre generated characters.
Niet dat ik daar veel aan heb, ik had liever de 170blz. tellende manual gehad.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hoe heb je die 10 pre-generated characters dan gekregen? Op Cd?

En ja, die manual is het enige wat me uitmaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Malak op 14-11-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Darth Malak schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:29:
Hoe heb je die 10 pre-generated characters dan gekregen? Op Cd?

En ja, die manual is het enige wat me uitmaakt.
Ja, die characters worden gewoon vanaf de cd mee geinstalleerd, als je dan een "New Game" start en vervolgens naar "New Campaign" gaat kan je kiezen voor New character of select character, bij select character staan ze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

oh... heb ik niet goed opgelet... anyway, maakt ook niet veel uit. Toch het leukste zelf een character te ontiwkkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Is dit eigelijk ook niet meteen de eerste reden waarom je spellen download kopieert, afgezien van het even proberen. Wat loont het nou om een spel te kopen, een boekje dat op de CD staat(afgrijselijke praktijken ik wil relaxt een boekje doorbladeren van een vette game die ik net heb gekocht als ik ff zit te schijten enzo). Geen extra's, saai plastic doosje. Wat is de hele meerwaarde van een game kopen dan? Als je er nou brute extra's bijkreeg ofzo maar als ik zo lees is zelfs de CE gewoon kut. En wat ik ook opvallend vind is dat dat soort praktijken hier in europa alleen maar gebeuren, toen ik op vakantie in Amerika(californie) was had je daar in de gameshops allemaal mooie dozen met uitklapbare dingen, overal zat wel een map of iets extra's bij en normale manuals, niet eens miniprint dingen! Ja dat moeten ze hier eens doen(ik werd als nederlander btw ook zwaar uitgelachen toen ik vertelde hoe de games er hier uitzien).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

ehm meerwaarde is dat je het spel legaal hebt? dat je niet illegaal bezig bent, en je een goed spel support ipv een parasiet te zijn?

wat is de meerwaarde van een auto kopen.. je kan er ook 1tje jatten, krijg je ook 4 wielen en een stuur

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***Spoiler***

spoiler:
Zit hier in Act 3, heb zonet die tweede shadow reaver afgeslachte en een tome of iltkazar te pakken gekregen (kheb er 2, begrijpe wie kan). Nu moet ik naar Aldanon om hem erover te vertellen, maar als ik erover tegen hem begin, zegt ie gewoon "it's not possible without the tome of iltkazar etc.", terwijl ik die gewoon in m'n backpack heb?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 19-11-2006 14:39 . Reden: spoiler tag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ze wel in je backpack van je eigen character? Ik heb ook eens zoiets gehad met een of ander quest item dat ie niet zag omdat ie bij een NPC in zijn inventory zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep daar heb ik me van verzekerd :)

SPOILER: Die battle met die twee draken zeg :9~ , jezus wat 'n fight. Eerste écht moeilijke gevecht imo, deed me wat aan bg terugdenken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje

Kan ik ook zodanig spelen dat ik niet de story line speel met een vriend?

We willen graag met zijn 2e aan de slag maar zonder storyline d-:
lekker een beetje rondrennen dungeons in endergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0bd0n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-08 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:57:
even een vraagje

Kan ik ook zodanig spelen dat ik niet de story line speel met een vriend?

We willen graag met zijn 2e aan de slag maar zonder storyline d-:
lekker een beetje rondrennen dungeons in endergelijke
Ja, dan moet je gewoon maps downloaden via het NWN2 online gamenetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper
  • Laatst online: 05-09 16:57

Noper

That's a noper...

Ben ik de enige die niet helemaal happy is met de camera? Ik wil graag een beetje overzicht, dus uitzoomen. Dat lukt wel in free mode, maar het lopen wordt dan weer wat lastiger. Zeker als je de camera meedraait mbv het muiswiel kan je moeilijk je characters sturen. Waar hebben jullie je camera positie op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kijk ff op de nwn2 forums.... De enige die niet happy is... LOL.....

Er zijn meer niet happy mensen dan happy mensen over deze game vol met bugs en slechte design beslissingen...

http://nwn2forums.bioware.com/forums/index.html?viewcat=24

Zo'n beetje nr 1 issue behalve de vele crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Darth Malak schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:14:
Kijk ff op de nwn2 forums.... De enige die niet happy is... LOL.....

Er zijn meer niet happy mensen dan happy mensen over deze game vol met bugs en slechte design beslissingen...

http://nwn2forums.bioware.com/forums/index.html?viewcat=24

Zo'n beetje nr 1 issue behalve de vele crashes.
Bugs, issues of niet, flamen is niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Wat wel en niet nodig is, is nogal een uitgebreidde discussie:p
Ik kan hem sinds kort niet meer spelen :( hij wilt niet meer opstarten zuigt nogal hard, nouja medieval 2 is ook best leuk. Jammer had willen weten hoe het met die dwerg zou aflopen, dat suffe vrouwtje intresseerde me weinig beetje voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik begrijp zelf niet hoe het komt dat iedereen er zoveel problemen mee heeft,
Ik heb het zelf draaien op 1680x1050 en het draait perfect(specs zie gallery) ik heb alles op max staan behalve shadows, die heb ik op off staan het slurpt gewoon teveel performance, en je krijgt er haast niks voor terug.

Verder de camera issue begrijp ik ook niet echt, heb het zelf op op topdownview staan op die manier speelt het spel precies zoals NWN1, en daar heb ik niemand over horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:16
Volgens mij werd er hier ergens in de thread ook ergens gesproken over een zogenaamde 'keyboard lag'. Ik ervaar dit ook. Als ik een knop op het keyboard indruk duurt het ongeveer 0.5 tot 1 seconde voordat deze wordt geregistreerd in het spel.
Lopen is zo behoorlijk lastig, evenals het oplichten van de klikbare items. Sowieso is het vechten enorm irritant als je niet goed kunt zien op wie/wat je klikt, aangezien de 'monsters' nu niet rood zijn of iets dergelijks.

Is er een oplossing voor deze keyboard lag? Het is de hoofd reden dat ik nu ben gestopt met NWN2.
Voor de rest wacht ik wel op enkele HAK's of patches denk ik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die keyboard lag kan je aanpassen in je game options, niet? Persoonlijk heb ik er trouwens geen last van. De camera werkt trouwens exact op dezelfde wijze als bij de vorige nwn, lijkt me niet dat er daar nog veel aan aangepast zal worden.

Wat mij vooral irriteert zijn de bugs, met name de cutscene triggers. Zeker al vier keer mogen een uur opnieuw spelen omdat één of ander filmpje niet triggert.

Heeft iemand trouwens een lijst met console commands ofzo? Valt niet op google te vinden (of 't zijn de cheats, maar daar vind ik niks aan).

Verder vind ik de shadows op full wat knullig gedaan, beetje zoals bij oblivion, waar ik grass en tree canopy shadows er ook niet uit vond zien. Ook het ontbreken van ingame FSAA instellingen verbaast me, welk modern spel heeft nu geen FSAA mogelijkheid? Zelfs nwn 1 had dat (zelfs multisampling als ik me niet vergis).

Verder vind ik 't wel leuk spelen, spells zijn mooi geanimeerd, dialogen zijn beter, en met name de evil mogelijkheden zijn sterk uitgebreid. Alleen spijtig dat er maar één evil henchman is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Camera vind ik helemaal top. Precies zoals in NWN1 volgens mij.
Wel heb ik de links en de rechts omgedraaid, om het zo te krijgen zoals ik het in NWN1 heb.

Ik zal eens kijken in de game opties, misschien dat er daar inderdaad iets staat. Er waren namelijk wel sliders voor mouse en rotation en toolbox, maar heb er verder nog niet naar gekeken aangezien ik niet had verwacht dat het daar zou zitten.

Trouwens, m'n Limited Edition van dvdboxoffice.com is ook binnen.
Nu heb ik 3 limited editions (CE, LG en LE).
Deze van dvdboxoffice is helemaal top. Jullie weten inmiddels dus dat er geen manual bij het spel zit, behalve in digitaal formaat? Nou, bij deze LE zit er wel een bij gestopt. Mooi dit boekje, precies zoals bij NWN1.
Dit is al de zoveelste keer dat ze vanuit dvdboxoffice.com goed/beter spul leveren als hier in Europa. I had het ook al bij NWN:HotU. Die kwam ook in een mooi kartonnen doosje, ipv het dvd-doosje hier in NL.

Dus voor wie het spel nog niet heeft, of nog een versie wil kopen kan ik aanraden de LE uit Canada over te laten vliegen. Deze versie is goed compleet en bevat dus ook een manual
Afbeeldingslocatie: http://www.freezco.com/Pics/HPIM0427_web.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Jan_V schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:19:
Wel heb ik de links en de rechts omgedraaid, om het zo te krijgen zoals ik het in NWN1 heb.

Ik zal eens kijken in de game opties, misschien dat er daar inderdaad iets staat. Er waren namelijk wel sliders voor mouse en rotation en toolbox, maar heb er verder nog niet naar gekeken aangezien ik niet had verwacht dat het daar zou zitten.

Deze van dvdboxoffice is helemaal top. Jullie weten inmiddels dus dat er geen manual bij het spel zit, behalve in digitaal formaat? Nou, bij deze LE zit er wel een bij gestopt. Mooi dit boekje, precies zoals bij NWN1.
Dit is al de zoveelste keer dat ze vanuit dvdboxoffice.com goed/beter spul leveren als hier in Europa. I had het ook al bij NWN:HotU. Die kwam ook in een mooi kartonnen doosje, ipv het dvd-doosje hier in NL.

Dus voor wie het spel nog niet heeft, of nog een versie wil kopen kan ik aanraden de LE uit Canada over te laten vliegen. Deze versie is goed compleet en bevat dus ook een manual
[afbeelding]
Is dat overigens de grote manual, die met uitgebreide informatie over races, classes en feats? Op de foto is niet goed te zien hoe groot de manual is, hoewel 't wel lijkt op een dikke manual.

Ik moet trouwens zeggen dat het spel in act 2 echt goed pittig begint te worden op bepaalde momenten. Voorheen was het een kwestie van een fireball op een groepje en dan Khelgar maar ff laten Cleaven. Als ik nu niet oplet, lig ik echter zo dood. Zo begint het eindelijk op de moeilijkheidsgraad van BG2 te lijken (helaas lijken de laadtijden wel langer nu :P).

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Cleetje schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:58:
Is dat overigens de grote manual, die met uitgebreide informatie over races, classes en feats? Op de foto is niet goed te zien hoe groot de manual is, hoewel 't wel lijkt op een dikke manual.

Ik moet trouwens zeggen dat het spel in act 2 echt goed pittig begint te worden op bepaalde momenten. Voorheen was het een kwestie van een fireball op een groepje en dan Khelgar maar ff laten Cleaven. Als ik nu niet oplet, lig ik echter zo dood. Zo begint het eindelijk op de moeilijkheidsgraad van BG2 te lijken (helaas lijken de laadtijden wel langer nu :P).
Ik heb act 1 gespeeld op het hoogste niveau, dus dan doen de spells van je eigen mensen ook damage op jou, dus je denkt dan wel een paar keer na voor je Qara fireballs laat smijten. Als ze jou raakt ben je zo dood als een pier. Maakt het spel wel extra leuk, alleen duren battles wat langer, omdat ik haar (als enige) op puppet mode heb staan (dan moet je zelf alles regelen wat ze doet, lopen, spells casten, enz).

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jan_V schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:19:

[afbeelding]
Geld teveel zeker, 3 versies.....

• Jan_V
Cleetje schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:58:
[...]

Is inderdaad een dikke versie. Ik schat ongeveer 80 tot 100 pagina's of zo.
Vergelijkbare dikte als de NWN1 manual. Heb nog niet echt doorgelezen of bekeken, maar alle feats en skills staan er in ieder geval wel in.
Geld teveel zeker, 3 versies.....
Ach, als ik reken hoeveel het in totaal per uur kost komt het nog steeds beneden de 10 cent. In principe is het spel dus goedkoop, aangezien ik wel van plan ben dit spel de komende 3 of 4 jaar full-time te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jan_V op 16-11-2006 09:56 ]

• Postius
Maar...waarom dan 3 versie's? Doorverkoop?

• Walance

Walance

Postius schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:50:
Maar...waarom dan 3 versie's? Doorverkoop?
Zodat hij alle extra's heeft natuurlijk, elke versie heeft andere extra's.
Mijn limited good was veel anders trouwens. Ik had een veel grotere doos, in de vorm van een boek, zo kon je de doos ook "openklappen". Daar zat dan zo'n figuurtje in, een wereld map (niet cloth, maar van dat glanzend papier, weet niet hoe dat heet), een ring, kleine handleiding van 20 à 30 pagina''s (had liever een uitgebreidere gehad zoals al eerder werd genoemd), d&d online trial key, nwn 1, bonus dvd met nwn2 muziek en natuurlijk nwn2 zelf :+

Ben blij dat ik hem eindelijk binnen heb, bij FRS heb ik hem een paar maanden van te voren besteld en nog 2 weken tot na de release gewacht, toen blijk dat hij niet meer leverbaar was. Dat lieten ze alleen maar weten omdat ik met hun contact opnam, het zou netter geweest zijn als ze gewoon naar iedereen een mail hadden gestuurd...

Maar ok, daarna dus mijn geld teruggevraagd en heb ik hem bij Dimention plus besteld, daarvan kreeg ik hem een dag later binnen :).

Maar, ik moet zeggen, ik had er veeel meer van verwacht, het spel valt me een klein beetje tegen. Toch ik blijf het voorlopig nog gewoon spelen, want zo super slecht is het ook weer niet IMO. Misschien worden mijn ervaring nog beter naarmate ik verder kom in het spel, veel is heel anders dan nwn1, dus dat is gewoon even wennen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Walance op 16-11-2006 17:06 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jan_V schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:55:
Ach, als ik reken hoeveel het in totaal per uur kost komt het nog steeds beneden de 10 cent. In principe is het spel dus goedkoop, aangezien ik wel van plan ben dit spel de komende 3 of 4 jaar full-time te spelen.
Hoe kun je dat nu zo zeker weten? De kans lijkt me groot dat het eens gaat vervelen. Zeker na een jaar ofzo. Als je dat al haalt.

• Jan_V
RoD schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:07:
[...]

Hoe kun je dat nu zo zeker weten? De kans lijkt me groot dat het eens gaat vervelen. Zeker na een jaar ofzo. Als je dat al haalt.
De Persistent Worlds welke op dit moment worden ontwikkeld.
Alletwee servers waar ik nu nog steeds NWN1 speel zijn bezig met een module voor NWN2. Hoewel ze al hebben verteld dat de uiteindelijke module nog wel een half jaar op zich laat wachten heb ik goede moed. Mocht het niet bevallen, dan komen er waarschijnlijk toch nog wel vele andere role-playing PW's.

De single-player gaat inderdaad vervelen na 3x te hebben gespeeld of zo, maar het leuke van het spel zit hem dan ook in de multiplay. Als deze net zo goed is als bij het eerste deel, weet ik wel zeker dat de komende jaren worden gevuld met deel 2 van NWN.

Mocht het zo zijn dat na 1 week blijkt dat het toch een bout game is...nou ja, dan heb je toch een paar mooie dozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Jan_V schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:42:
De Persistent Worlds welke op dit moment worden ontwikkeld.
Alletwee servers waar ik nu nog steeds NWN1 speel zijn bezig met een module voor NWN2. Hoewel ze al hebben verteld dat de uiteindelijke module nog wel een half jaar op zich laat wachten heb ik goede moed. Mocht het niet bevallen, dan komen er waarschijnlijk toch nog wel vele andere role-playing PW's.
Ik ben nog op zoek naar leuke persistent world(s) om straks te spelen :) Voorlopig vermaak ik me nog prima met (diverse characters) in de single player missies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Hoe waren de persistant worlds in NWN1, ik heb NWN nu twee door mijn CE LE, maar heb het nooit online gespeeld, wat moet ik me voorstellen bij persistent worlds? Iets wat lijkt op een MMO, maar met speler beperking?

Hoe waren NWN1 persistant worlds? Goed onderhouden en bugfree, leuke serieuze campaigns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:36
spoiler:
Ik zit vast bij de quest "Protecting the Watchman's Informant". Ik heb het HELE huis ontdaan van tuig (:P), alle kamers doorgelopen, maar kan gewoon die informant niet vinden :(. Op internet heb ik dit gevonden, maar daar hebben ze het alleen maar over hoe je de eindbaas moet verslaan. En die zie ik niet...

Iemand raad? :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

Antwoord op ReZ1987's vraag in z'n spoiler:
spoiler:
Volgens mij moest je hierna Caleb vermoorden, maar check ff je journal, staat alles heel duidelijk in wat je moet doen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Bedankt voor je snelle reply, maar:
spoiler:
Ik heb Caleb al vermoord :P. Mijn journal zegt het volgende: Plaatje.

Nog meer tips :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

spoiler:
ow ja die missie was het dus, ff denken. In het huis op de 2e verdieping moet je in een kamer een deur openmaken, daarna wordt er nog een kamer zichtbaar op de kaart, en daar moet je Moire vermoorden.

Hoop dat je er nu uitkomt :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
spoiler:
Dat was het inderdaad _/-\o_ ! Die deur moest je maar net zien zeg :P ! Hoe ik Moire nu "verslagen" heb: eerst er flink in om gehakt met m'n partymembers, en toen dat niet wou, met m'n sorceress weggevlucht, zodat de doden weer tot leven kwamen :P. Toen met m'n paladin tegen die Filedin gepraat, en toen zat ik alweer in de Tower voor het volgende dialoogje :+. Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Mathizsias schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:28:
Hoe waren de persistant worlds in NWN1, ik heb NWN nu twee door mijn CE LE, maar heb het nooit online gespeeld, wat moet ik me voorstellen bij persistent worlds? Iets wat lijkt op een MMO, maar met speler beperking?

Hoe waren NWN1 persistant worlds? Goed onderhouden en bugfree, leuke serieuze campaigns?
Als je van role-playen houd kan ik je aanraden NWN1 nog te installeren. Eventueel eerst even de single-player spelen, zodat je de controls een beetje kent en dan on-line.
De meeste servers zijn nog redelijk actief.
Over het algemeen vind er minstens 1x per maand een update van de module plaats om bugs op te lossen of extra features toe te voegen.

Ze zijn minstens zo bugvrij als de single-player. Vaak hebben de ontwikkelaars van de PW's veel tijd gestoken in work-arounds voor bugs die in het spel of CEP zitten.
Ik speel alleen maar op de 'serieuze' role-play servers, maar je kunt ook wel PvP, Story, Hack 'n Slash, etc. servers vinden. Ligt er een beetje aan waar je van houdt.
Wel neemt het aantal spelers geleidelijk af met de komst van NWN2 en andere spellen, maar je kunt nog steeds wel aan je trekken komen met NWN1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik heb een probleem met de quest "Statues of Purification " (Act2)

spoiler:
Ik kan de 4de statue niet vinden. De statues die ik tot nu toe gevonden heb zijn:

1x Riverguard Keep
1x Gem Mines
1x Temple of Seasons

(bij de temple of seasons heb ik alleen de winter test gedaan en dan de deur naar de statue ge-lockpicked. Kan dat het probleem zijn?)

Waar is de 4de?

Ik heb het al gevonden. Was in het begin van de map. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Twisted op 18-11-2006 12:27 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hem gister na een paar dagen de "demo" gespeeld te hebben ook gekocht. Ik moet zeggen dat het toch wel heel anders speelt dan nwn1 + uitbreidingen. Ten eerste is er nu een echt party-systeem wat even wennen is, en de wizard heeft bij mijn gevoel meer aof spells. andere klasses heb ik nog niet echt gespeeld.

Nu wil ik hem graag online spelen. in nwn1 speelde ik altijd op een boomtown server. deze was server-vault, had voor elke act een server voor zo'n 30 man, er kon dus zo'n 120 man tegelijk spelen, ideaal. alleen nou zie ik online maar weinig servers die de main-quest doen en veel capaciteit hebben, én server-vault zijn (server-vault wil ik sowieso, anders zit je vaak met die maxed-lvl opgescheept die in zo'n character-test module zijn gemaakt). Op wat voor server spelen jullie en hoe bevalt dit?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Laatst online: 21-09-2024
Is er nou wel of niet een demo verkrijgbaar? Ik kan hem nl. nergens vinden en ik zou zweren dat ik gehoord had dat er eentje was, kan hem helaas niet vinden, noch op google noch op gamespot noch op de officiele site. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:04:
Is er nou wel of niet een demo verkrijgbaar? Ik kan hem nl. nergens vinden en ik zou zweren dat ik gehoord had dat er eentje was, kan hem helaas niet vinden, noch op google noch op gamespot noch op de officiele site. :'(
Er is wel een demo ;) , maar geen officiele als je dat bedoelt. zou hem gewoon downloaden als torrent als ik jou was, kan je em altijd nog kopen, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp nodig bij de Communion Tree quest:

spoiler:
Ik heb 2 dwarves en de drie elven gevonden, maar die derde dwarf is nergens te bekennen. Heb het hele gebied uitgekampt, kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Kan iemand een savegame posten vlak nadat
spoiler:
garius dood is (voor de 2de keer) en de portal van de Shadow King opengaat.
Mijn quicksave is corrupt :'(

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:19:
[...]

Er is wel een demo ;) , maar geen officiele als je dat bedoelt. zou hem gewoon downloaden als torrent als ik jou was, kan je em altijd nog kopen, heb ik ook gedaan.
I know maar ik zit nu bij mijn ouders en die gaan niet zo snel. Daarbij is de retentie bij Planet nou ook niet om over naar huis te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:23:
Hulp nodig bij de Communion Tree quest:

spoiler:
Ik heb 2 dwarves en de drie elven gevonden, maar die derde dwarf is nergens te bekennen. Heb het hele gebied uitgekampt, kan iemand me helpen?
spoiler:
Ja die is inderdaad moeilijk te vinden. Ik zou gewoon gaan rondlopen met Z ingedrukt zodat alles oplicht. Dan zie je hem vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Arrghrhgr, ik ben nou halverwege het spel, en heb nog steeds die quest van kipp in mijn journal, wat ik niet nodig had aangezien ik zelf een rogue ben, en moet er dus elke keer overheen lezen, aangezien ik die niet kan oplossen. Is er een manier om quests te annuleren of uit je journal te deleten? :P

/edit
btw als iemand anders ook last heeft van "cannot use this item in combat" bij de 1e shrine in act 2, lees dit:
http://vnboards.ign.com/n...ard/b23095/99964216/p1/?1

[ Voor 25% gewijzigd door pica op 20-11-2006 01:54 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Net uitgespeeld met een monk. Eindelijk eens de volle implementatie.

Slechts 1 crash gehad tijdens het spelen. Wel af en toe dat ie er mee ophield na een overwrite van een bestaande save game. De saves waren na een nieuwe start nog wel bruikbaar.

De opbouw van het spel is redelijk goed. Echter zijn de items in de endgame nou niet echt speciaal. De beste items maak je zelf. Na level 12-16 heb ik zo'n beetje alles verkocht wat ik vond a 20.000 per item.

spoiler:
Neeska met een +5 adamantium rapier met evil slaying, dualwield met 'same' shortsword, doet een base damage (gemiddeld) van 12.5 piercing +2 magic +7 positive, 8 attacks met advanced dualwield en daar komt nog sneak damage bij als je haar goed positioneerd. op level 16 doet ze crit attacks van 80+ damage. Met 'haste' haalt ze 140 damage per ronde. Op 'normal mode' wordt je nog steeds voorbijgestreefd door de hoogste level spells, maar met de hardcore rules wipe je vooral je eigen party met deze spells. Behalve de monk, die met improved evasion en 25 spell resistance 0 damage krijgt :*)

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
ik ben nu voor het eerst bezig met Casavir bij m'n groep, maar nu lopen mn andere partyleden niet meer mee :? ik ben een leek wat betreft dit spel, dus weet iemand hoe je dit in kan stellen.

kan het niet vinden in mn boekje, of ik kijk natuurlijk weer eens hartstikke scheel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Rechtsboven klikken op het karakter, dan druk je op C. Je krijgt dan een schermpje met 4 tabbladen, je kiest de meest rechtse (Behavior). Daar kun je exact instellen per persoon hoe ze moeten reageren. TIP: Vul ook behavior in voor je eigen personage voor het geval dat je eens met een ander aan het spelen bent (bijv om een kist open te maken). Het meest ideale is dan Puppet mode, omdat jouw karakter zich dan niet ineens dood gaat knokken als er toevallig een vijand in de buurt komt of voorbij wandelt, terwijl jij ergens mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
thanks Megaflix! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Je kunt eventueel ook ergens op je scherm rechtsklikken op de grond en de rechtermuisknop ingedrukt houden. Vervolgens kun je ook de opdracht Follow Me geven. (of Guard, Attack Nearest, enz).

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

1.03 BETA patch is uit..... O.a. performance verbeteringen... Voor de officiele lijst....

http://nwn2forums.bioware...pic=522998&forum=109&sp=0

(Misschien dat niet alles het gehaald heeft bij de release en let op het is nog steeds een beta patch... De ervaringen zijn echter overwegend zeer positief, vooral qua performance verbeteringen.

Hij is hier te downloaden:

http://nwvault.ign.com/Vi...2Other.Detail&id=39#Files

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Wat ik vervelend vind is dat je hoofddeksels niet kan uitschakalen en bij je partymembers ze niet kan inschakelen, als het wel kan, hoor ik dat graag! :P

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Neeeeeeeeeee m'n spel loopt steeds vast op hetzelfde punt !!!!!!
Ik weet nu ook niet of ik er goed aan doe die patch te gaan proberen, het bioware forum staat vol met threads over die "bagger 1.03 beta patch"..

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nee, de meeste mensen zijn aardig tevreden... Komt bij, het blijft een BETA patch. Er is ook voorzien in een dowload om weer terug te patchen naar 1.02 mocht hij niet bevallen. Wel ff je savegames backup-en voordat je de patch installeert!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja idd, had het gisteren al gelezen, maarja.. net toch maar gepatched, maar hij blijft crashen :(
Net nadat:
spoiler:
Ik Black Garius heb gekilled

:'(

Verwijderd

Ik heb nwn2 ook gekocht en problemen met de snelheid (traagheid). Wanneer ik ergens in het scherm klik, duurt het een halve seconde voordat de selectie te zien is in het scherm, onwerkbaar!

Ik werk op : AMD 2600 (2ghz) met 1 gig int geheugen en een Radeon 9600 128mb videokaart. Wat is hier de bottleneck?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Proc en Videokaart...

Verwijderd

hmmm...allebei. Dat is slecht nieuws.

dat wordt dus nieuw: proc, mb, videokaart....600E.....:-(

• Haijo
<zucht> Ik heb een laptop met 1 gig geheugen, 1,6 ghz duocore en 128mb shared mem Radeon graka. Ik kan het spel echt NIET draaien, zelfs niet op de allerlaagste setting...ik haal denk ik 10 frames per seconde.

Verwijderd

a.s. zaterdag HCC dagen, misschien handig om daar rond te kijken... ik denk overigens dat het meer je videokaart is dan je processor (als je geld wilt sparen/te kort komt denk ik dat je die dus het best kan vervangen).

• Haijo
Ik of McNuggets? Als ik mijn laptop openschroef gaat wss de verzekering er af dus dat is geen optie... helaas...

• Jan_V
Die laptop is sowieso te weinig voor het spel.
Voor McNuggets is het verstandig om de videokaart te upgraden en eventueel wat extra intern geheugen. Processor zou ook wel een upgrade kunnen gebruiken, aangezien er volgens mij een 3 GHz wordt aanbevolen.

Tevens kan ik aanraden de resolutie omlaag te schroeven. Ik speelde het altijd op 1280x1024, vanwege de standaard resolutie van m'n TFT, maar op 1024x768 gezet. Dit is wel 'lelijker', maar het spel draait iig een beetje soepeler.

• Haijo
Laptop kan het an sich wel trekken? Alleen de videokaart is veel en veel te zwak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

De beta-patch geeft me en degelijke performance boost, ik kan nu alles max, 4xAA en High Shadows met Detailed Mapping constant met zo'n 35-45fps spelen. Terwijl ik voorheen niet verder kwam dan 30fps en met drops naar 25 en erger... :)

I'm happy now en voor de mensen die nog immer complainen over performance en problemen hebben met mid-range en high-end heb ik een advies:

- Deinstalleer chipsetdrivers en videodrivers en verwijder ze ook daadwerkelijk.
- Check vervolgens meest recente DirectX (dit heb ik geleerd vaak te checken door BF2142) download en installeer deze ZONDER je andere drivers te installeren.
- Download en installeer eerst chipsetdrivers en daarna vga drivers, herstart desnoods tussendoor, vermijd modded drivers for the time being.
- nVidia: nwn2main.exe toevoegen aan nView profiles met Anti-Aliasing en Anistropic Filtering op application controlled en vsync uit.
- Update NWN naar 1.03beta dmv exe installer en run vervolgens de game.
- VOORDAT je Nwn2 opstart gooi even de nwn *.ini files weg in het mapje van //Mijn Documenten/Neverwinter Nights 2.
- Wees concreet en realistisch naar wat je systeem aankan, een ATi X1400 gaat deze game echt niet in high op hoge resoluties draaien. Schakel ten alle tijden op low-end systemen shadows en detailed mapping uit! (Met patch 1.03 ook de AA/FA instellen)
- NWN =/= NWN2, het is geen Aurora meer...
- Alhoewel sommige spelers er van overtuigd zijn dat de engine slecht is moet men wel weten dat dit een engine is die gebouwd is op een identieke engine als Knights of the Old Republic, maar met veel meer features en eyecandy, de eyecandy in deze game doet ook een hoop resources wegslurpen.

Voor mij draait de game nu prima op een mid-range systeem en zelfs met een scherm vol spells, explosies etc kan ik mijn fps boven de 30houden.

Good Luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Dan zal ik ff die beta gaan proberen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De beta geeft mij nog steeds bagger performance (moet zelfs op high performance mode draaien) om framerates van rond de 30 fps te krijgen. Het beeld is daarbij niet om aan te zien (erg geblurred en gebloomed).

Het verlagen van de resolutie lijkt nauwelijks effect te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mathizsias schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:56:
De beta-patch geeft me en degelijke performance boost, ik kan nu alles max, 4xAA en High Shadows met Detailed Mapping constant met zo'n 35-45fps spelen. Terwijl ik voorheen niet verder kwam dan 30fps en met drops naar 25 en erger... :)

I'm happy now en voor de mensen die nog immer complainen over performance en problemen hebben met mid-range en high-end heb ik een advies:

- Deinstalleer chipsetdrivers en videodrivers en verwijder ze ook daadwerkelijk.
- Check vervolgens meest recente DirectX (dit heb ik geleerd vaak te checken door BF2142) download en installeer deze ZONDER je andere drivers te installeren.
- Download en installeer eerst chipsetdrivers en daarna vga drivers, herstart desnoods tussendoor, vermijd modded drivers for the time being.
- nVidia: nwn2main.exe toevoegen aan nView profiles met Anti-Aliasing en Anistropic Filtering op application controlled en vsync uit.
- Update NWN naar 1.03beta dmv exe installer en run vervolgens de game.
- VOORDAT je Nwn2 opstart gooi even de nwn *.ini files weg in het mapje van //Mijn Documenten/Neverwinter Nights 2.
- Wees concreet en realistisch naar wat je systeem aankan, een ATi X1400 gaat deze game echt niet in high op hoge resoluties draaien. Schakel ten alle tijden op low-end systemen shadows en detailed mapping uit! (Met patch 1.03 ook de AA/FA instellen)
- NWN =/= NWN2, het is geen Aurora meer...
- Alhoewel sommige spelers er van overtuigd zijn dat de engine slecht is moet men wel weten dat dit een engine is die gebouwd is op een identieke engine als Knights of the Old Republic, maar met veel meer features en eyecandy, de eyecandy in deze game doet ook een hoop resources wegslurpen.

Voor mij draait de game nu prima op een mid-range systeem en zelfs met een scherm vol spells, explosies etc kan ik mijn fps boven de 30houden.

Good Luck :)
Vsync uit om mijn 24" beeld geeft teveel tearing en is niet om aan te zien... Is sowieso probleemmatischh met een TFT.

Chipsetdrivers verwijderen is niet aan te raden aangezien dit consequenties heeft voor zo'n beetje je hele systeem. Waar nog wel wat winst in zou kunnen zitten zijn de processor drivers (vooral voor AMD systemen).

Verder: mocht je toch zover gaan, dan MOET je rebooten na installatie van je chipsetdrivers, daar ontkom je niet aan... Kleine correctie op jouw verhaal waar je zegt: "desnoods"...

Verder: je nVIDIA profille... handmatig op 2x, 4x whatever zetten en dus "forcen" met de driver. In de applicatie kun je hem uit zetten. Dit geeft vaak betere resultaten dan op "application controlled" laten staan.

INI file verwijderen begrijp ik niet aangezien deze juist de broodnodige optimialisiaties bevat.... (zoals grotere cache e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Beta-patch werkt! Ziet er wel ontzettend lelijk uit...en hoe koop je in godsnaam iets van Tarmar? Ik krijgt geen inventory of iets dergelijks...is het een bug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Haijo schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:54:
Beta-patch werkt! Ziet er wel ontzettend lelijk uit...en hoe koop je in godsnaam iets van Tarmar? Ik krijgt geen inventory of iets dergelijks...is het een bug ofzo?
Niemand die hier ervaring mee heeft? Kan er ook niets over vinden op Google oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Haijo schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:20:
Niemand die hier ervaring mee heeft? Kan er ook niets over vinden op Google oid...
Ik kan hem gewoon spullen verkopen en andersom, helemaal geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Eindelijk mijn versie ook binnen.

Gelijk geupdate, duurde 14 minuten, viel dus nog mee.

Maar het beste is, er zit een papieren handleiding bij van dik 100 pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

Darth Malak schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:29:
Verder: je nVIDIA profille... handmatig op 2x, 4x whatever zetten en dus "forcen" met de driver. In de applicatie kun je hem uit zetten. Dit geeft vaak betere resultaten dan op "application controlled" laten staan.

INI file verwijderen begrijp ik niet aangezien deze juist de broodnodige optimialisiaties bevat.... (zoals grotere cache e.d.)
Forcen geeft soms idd betere qualiteit, maar geeft wel vaak timing problemen, die je performance onnodig verlagen. Advies voor mensen met problemen zou dus idd forcen uitzetten zijn.

INI weggooien en vervolgens de tweaks weer toevoegen. Soms zijn er nieuwe INI options die het spel niet aanmaakt na de patch. Kan geen kwaad om dat te proberen.

Ik heb nagenoeg hetzelfde systeem, en heb het op 1280x1000 met 4AA en alles high, nagenoeg zonder problemen uitgespeeld. Alleen als 6 mensen spells gaan casten en >4 lightsources aan hebt staan wordt het wel een probleem (20 fps). Max 4 lightsources en de shadowmaps verlagen en het is redelijk smooth. (hoge shadowmaps gecombineerd met AA zijn normaal gesproken zoiezo overkill)

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik vind het maar weer klote allemaal.. bij het unloaden van Captain Brelanna's office loopt het spel gelijk vast, update 1.03 heeft ook geen zin, savegame is vanaf punt x gewoon kapot, en de devs reageren nergens op, op het officiele forum. Oftewel, ik kan niks meer met dit spel, no way dat ik met zo'n bug met een nieuwe char ga beginnen waarbij dus op ieder moment m'n savegame verkloot kan raken.
bah...

edit:
bah bah bah, gooi je wat op dat pauper forum van ze, schelden ze je uit, post je in een nieuwe posting wat die andere mensen zeiden, ben je gebanned omdat jij scheldwoorden gebruikt 8)7

Echt, heb het helemaal gehad met Bioware, Obsidian en alles. :(

[ Voor 24% gewijzigd door scorpie op 25-11-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Weet iemand in godsnaam of het mogelijk is om te rusten in de "vale of merdelain" ? (ACT III)
Ik heb gezocht op het NWN forum en dit is het enige wat ik kon vinden:

http://nwn2forums.bioware...ml?topic=514433&forum=110

En zelfs daar was maar 1 iemand die een hint kon geven die ik niet goed begreep.
Je wordt constant aangevallen als je wilt rusten en de vijdanden in deze level zijn van dusdanige hoge level dat je constant moet rusten.

Ik heb de beta patches geinstalleerd maar dit werkt voor geen meter...

Zijn er hier mensen die last hebben van het volgende:
- gescripte events die 100% lopen of helemaal niet werken
- party members die door gesloten deuren heen lopen
- party members die ineens met elkaar op de vuist gaan zelfs tijdens movie-sequences / gesprekken

BUG - spoilers, misschien is het voor de degene die nog moeten beginnen aan ACTIII prettig om toch het onderstaande te lezen (ik heb geprobeerd zo min mogelijk te vrij te geven) zie het maar als een "heads up":

spoiler:
Bridge quest ACT III => save vaak!, vooral vlak voor het moment na de 2e brug. Dit omdat een ingame gescripte sequence soms niet wil beginnen. (het reloaden vlak naar het moment voordat je de laatste brug over gaat wil wel helpen)

Fire giants quest (ironfist clan quest) ACT III => Je kan een deal met de draak maken maar die komt maar niet opdagen op de afgesproken plek...

Crystal Nolaloth valley ACT III => NA het gesprek met de draak kan je zijn request vervullen maar als je de valley verlaat om wat later zijn request te vervullen vindt er een gescripte event niet plaats. Dit heeft niet hele grote nadelen, het wordt je zelfs makkelijker gemaakt...

Vale of merdelain ACT III => zorg direct nadat je geteleporteerd bent, dat je een party selectie kiest die sterk is en niet veel rust nodig heeft, want rusten in deze plek is naar mijn idee niet mogelijk.... En zorg ook dat je ZUINIG bent met je magic, behalve die jerro ….die kan er gerust op los gaan... LET OP: je kan wel rusten direct nadat je aankomt maar zodra je de eerste vijanden te lijf bent gegaan wordt rusten letterlijk en figuurlijk een nachtmerrie…

Ik kan me nog goed herinneren hoe ik NWN 1 in 1x uitspeelde zonder ook maar 1 patch te hoeven installeren...pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Cursief is van mij...
guardian-spirit schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:59:
spoiler:
Bridge quest ACT III => save vaak!, vooral vlak voor het moment na de 2e brug. Dit omdat een ingame gescripte sequence soms niet wil beginnen. (het reloaden vlak naar het moment voordat je de laatste brug over gaat wil wel helpen)
Vaak saven is inderdaad een must, heb zelf geen klachten met betrekking tot de bugs, maar de tegenstand die je tegenkomt bij de tweede brug is nogal groot.

Fire giants quest (ironfist clan quest) ACT III => Je kan een deal met de draak maken maar die komt maar niet opdagen op de afgesproken plek...
Ik heb eerst de taak van de draak op me genomen om de fire giants te decimeren en toen ik daar aankwam en hem provoceerde toen kreeg ik de vraag wie ik aan wilde vallen: draak, fire giants of beide. Kies één van de laatste twee en de draak komt opdagen. Daarna wil ook die je nog een kopje kleiner maken.

Vale of merdelain ACT III => zorg direct nadat je geteleporteerd bent, dat je een party selectie kiest die sterk is en niet veel rust nodig heeft, want rusten in deze plek is naar mijn idee niet mogelijk.... En zorg ook dat je ZUINIG bent met je magic, behalve die jerro ….die kan er gerust op los gaan... LET OP: je kan wel rusten direct nadat je aankomt maar zodra je de eerste vijanden te lijf bent gegaan wordt rusten letterlijk en figuurlijk een nachtmerrie…
Ik heb geen enkel probleem met rusten gehad. Af en toe willen er nog wel eens tegenstanders opduiken tijdens het rusten, maar verder geen problemen. Aangezien ik van tevoren dacht dat het een no-rest area zou worden had ik Casivir en Khelgar meegenomen, maar volgende keer gaat toch ook Qara mee ipv Khelgar. Zelf heb ik met Ranger/Neverwinter Nine gespeeld en een fighter is dan niet echt nodig als je ook nog Casivir bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Ik heb het nu uitgespeeld als aasimar, lawfull good, met de classes: cleric/warpriest/neverwinter nine
Erg jammer dat ik het heb uitgespeeld, vond het een erg leuk spel :+ Maar ik ga gewoon weer opnieuw beginnen, als sorcerer/red dragon discipline waarschijnlijk.

Verder heb ik bijna geen last gehad van bugs, ik ben maar 1 bug tegen gekomen (zie hieronder, schuin gedrukt).
guardian-spirit schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:59:

spoiler:
Dat had ik dus ook, die draak heb ik nooit meer gezien, maar ik heb de quest toch wel gewoon gehaald.

Hier kwamen er ook vaak monsters mij aanvallen als ik ging rusten, maar nadat ik ze had verslagen kon ik wel gewoon rusten, dat was voor mij niet zo'n probleem want zo sterk vond ik ze niet
Erg geweldig spel :D De single player tenminste, de multiplayer vind ik toch wat minder goed, maar misschien wordt dat nog beter. Ik ga in ieder geval de single player nog minstens 1x uitspelen, waarscijnlijk nog wel vaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha,

Bijna klaar met de Officiele Campaign en kan niet wachten tot er nieuwe modules komen :)

Ik zoek trouwens een groep om een(of twee) maal per week mee te NWN'en. Binnenkort komt een Planescape module uit (http://www.roguedao.com/PlanescapeTrilogy.html) dus lijkt me leuk om hiermee een nieuwe groep te starten.

Keywords groep:
- Licht Roleplay
- Volwassen
- Geen powergamers

Dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:47:
Ik zoek trouwens een groep om een(of twee) maal per week mee te NWN'en. Binnenkort komt een Planescape module uit (http://www.roguedao.com/PlanescapeTrilogy.html) dus lijkt me leuk om hiermee een nieuwe groep te starten.

Keywords groep:
- Licht Roleplay
- Volwassen
- Geen powergamers
Ziet er veelbelovend uit. Heb me aangemeld als betatester :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:47:
Aloha,

Bijna klaar met de Officiele Campaign en kan niet wachten tot er nieuwe modules komen :)

Keywords groep:
- Licht Roleplay
- Volwassen
- Geen powergamers

Dank...
Idd, ziet er leuk uit, jammer genoeg ben ik totaal geen fan van Planescape, misschien wat PW-pages toevoegen aan TS bij volgende deel :)

• Wasted82
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:28
maartend schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:29:
Eindelijk mijn versie ook binnen.

Maar het beste is, er zit een papieren handleiding bij van dik 100 pagina's
En welke versie is dat en waar heb je die gekocht / besteld??

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Spankey schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:40:
[...]

En welke versie is dat en waar heb je die gekocht / besteld??
Gekocht bij CD-wow.nl en het is de DVD-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

hmm.... weet er niet iemand een plek waar je zo'n handleiding los kunt kopen? :+
Ik heb wat gegoogled, maar kon er geen vinden >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is heb je dezelfde handleiding gewoon in html vorm in je nwn2 directory. Deze kun je dus gewoon uitprinten.

Denk niet dat de handleiding zelf los te koop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Hmm.. jah, maar het zou leuker zijn om een "originele" handleiding te hebben, maar jah, als die nergens aan te komen is print ik hem wel zelf uit :+

Anyway, niemand met leuke ervaringen hier? Het is maar stilletjes >.<

Ik ben al weer bijna bij act2 als RDD, is wel een stuk lastiger dan cleric, ik ga elke keer dood :+
Zal later wel wat beter gaan als ik meer levels haal als RDD, zodat ik meer strenght en constitution krijg.

[ Voor 1% gewijzigd door Walance op 01-12-2006 16:48 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Plus dat een cleric een tank is. Volgens mij is dat de sterkste class in het spell...als je een powerbuild maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Zo...wat een bugs.

Ik kan dus niet het merchant scherm krijgen. Echter wel in de tutorial, deze heb ik oorspronkelijk nooit gebeld en ging meteen het spel spelen. Nadat ik deze bug tegenkwam ben ik alsnog met een nieuw karakter de tutorail met pop-ups gaan spelen. Nu krijg ik dus bij Galen wél het merchant scherm. Echter nu kan ik de Brawl niet spelen! Namelijk, een van de hekjes is een vaag rode rechthoek geworden. Nadat ik de drie tegenstander knock-out heb geslagen gebeurt er niets. Ik kan met iedereen praten behalve met de priest, dan gaat mijn karakter wel in "dialogue" stand staan maar er gebeurt verder niets. WTF?! Ik wordt er echt gek van, wachten op de final release van de beta-patch dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
ellow!

Ben ergens in act 2 bezig... moet nog die update gaan proberen, heb net een 7900 GTO gekocht en kan vrijwel alles op high zetten met een geschatte fps van 20-30 ongv..
niet slecht moet ik zeggen, nog niet eens overclocked :+

Ik wil ook graag online spelen, heb het vaak geprobeerd, maar ik kan echt 8 van de 10 keer niet in de game komen... komt dat door mijn 56 k dialup verbinding???

(kon Guildwars, WoW en Dungeon siege wel spelen)...

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je online wilt spelen dan heb je een zogenaamd .pwc bestand nodig van de server. Hierin staat de informatie van alle areas en npcs enzo die je lokaal ook moet hebben.

Meestal staat er wel een url in het server details scherm.

jammer dat ze hiervoor geen autodownloader hebben ingebouwd zodat online servers zelf de files kunnen hosten. Nu moet je dus voor elke server die een eigen wereld gemaakt heeft een of andere link gaan intypen bestand downloaden en dan kan je er pas op. Niet bepaald gebruikersvriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Jan_V schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:03:
Plus dat een cleric een tank is. Volgens mij is dat de sterkste class in het spell...als je een powerbuild maakt.
Daar heb je gelijk in, cleric is één van de, zoniet, dé allersterkste class in nwn1 en nwn2.

Ik ben nu nog een keer opnieuw begonnen, als ranger (archery mode) deze keer :+
Vind ik een veel leukere class om te spelen dan rdd eigenlijk, dus ik denk dat ik met deze maar verder ga, ipv met mijn rdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

En nog steeds geen oplossing voor mijn probleem, geweldig...

edit: haaaaaa het is zowaar gelukt! Ik heb lopen vogelen met alle combinaties van characters in m'n party, en hij laadde ineens door :D
Heb nu eindelijk m'n eigen keep \o/

[ Voor 59% gewijzigd door scorpie op 04-12-2006 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

Conquerer schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:14:
[...]

Daar heb je gelijk in, cleric is één van de, zoniet, dé allersterkste class in nwn1 en nwn2.
klopt wel, maar moet je toch ook eens monk proberen. Echter kun je monk nauwelijks multiclassen, dus je moet wel redelijk veel van de speciale items/classes missen.

5 attacks, 40+ AC, magic resistance 28, alle andere resistances maximaal, improved evade, circle kick (talent), self heal (1/day), instant kill (1/day), stun attacks, immune to poison/disease/mind control, etc.

spoiler:
Khelgar kan ook monk worden, maar met zijn wisdom/dex score is het wel wat moeilijker

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Er is weer een nieuwe update beschikbaar. 1.03.835 is nu officieel te verkrijgen (dus niet meer in bètastatus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Belgar schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:46:
[...]

klopt wel, maar moet je toch ook eens monk proberen. Echter kun je monk nauwelijks multiclassen, dus je moet wel redelijk veel van de speciale items/classes missen.

5 attacks, 40+ AC, magic resistance 28, alle andere resistances maximaal, improved evade, circle kick (talent), self heal (1/day), instant kill (1/day), stun attacks, immune to poison/disease/mind control, etc.

spoiler:
Khelgar kan ook monk worden, maar met zijn wisdom/dex score is het wel wat moeilijker
Monk is zeker een goede mage-slayer met z'n SR en hoge Will.
De 'lage' AB is de reden waarom hij niet tegen een fighter op kan in gewoon melee combat. Maar ja, daar heb je dan ook een party voor die je helpt :)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste