is deze game niet meer van bioware?
Verwijderd
Nee, Obsidian maakte dit deel (maar wel met een hoop overleg tussen Bioware en Obsidian meen ik). Obsidian heeft ook KOTOR 2 gemaakt, en is dus geen onbekende op gebied van RPG's.
Ik vondt het verschil tussen KOTOR1 en deel 2 erg groot, deel had ene verhaal wat je helemaal mee sleepte en een paar leuke herrineringen. Echter van KOTOR2 kan ik me alleen herinneren dat het allemaal net niet zo leuk als kotor 1 was.Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:34:
Nee, Obsidian maakte dit deel (maar wel met een hoop overleg tussen Bioware en Obsidian meen ik). Obsidian heeft ook KOTOR 2 gemaakt, en is dus geen onbekende op gebied van RPG's.
maarja, zal deze game eens in coop een poging geven. Alhoewel ik me ineens bedenk dat in buldersgate de pauze functie nodig was om moeilijke gevechten te winnen, lijkt me zeer irritant als dat ook nodig is in nvw2
http://www.twitch.tv/jannustitannus
De pauze-knop is beschikbaar om je te helpen vooruit te plannen, maar ik heb de game ook uitgespeeld zonder de pauze-knop te gebruiken. Dan moet je alleen zorgen dat je je quickbar en eventuele spells goed indeelt en kiest.evilpin0 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:53:
Alhoewel ik me ineens bedenk dat in buldersgate de pauze functie nodig was om moeilijke gevechten te winnen, lijkt me zeer irritant als dat ook nodig is in nvw2
Ik zou bijna zeggen dat het absoluut onmogelijk is hem uit te spelen zonder de pauze functie.... Maar ja, misschien heb je erg veel geluk gehad of enorm vaak savegames herladen..Megaflix schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:15:
[...]
De pauze-knop is beschikbaar om je te helpen vooruit te plannen, maar ik heb de game ook uitgespeeld zonder de pauze-knop te gebruiken. Dan moet je alleen zorgen dat je je quickbar en eventuele spells goed indeelt en kiest.
De pauze functie in NWN2 is behoorlijk brak.. Buiten de bugs zou hij sowieso meer op KOTOR moeten lijken. De bugs maken het praktisch onmogelijk op de hogere levels om sommige gevechten te winnnen.
Als jij zegt dat je hem helemaal niet gebruikt hebt kan ik alleen maar zeggen: fabeltjes....
Geluk? Misschien wel, dat hoort er bij. Maar meer ervaring dan geluk. Bij moeilijke gevechten kiezen voor een alternatieve oplossing (bluff, intimidate, enz) of gewoon hard wegrennen, indien mogelijk naar een plek waar je kan rusten. Vervolgens weer buffen en spelen met Khelgar's fighter personage of Qara in plaats van mijn eigen karakter. Ik zorg altijd dat mijn party ook een goede aankleding heeft wat betreft items die ze dragen en dat ik ze fatsoenlijke level-ups geef. Sommige henchmen zijn dan beter om op zo'n moment mee te spelen dan je eigen personage. Op zo'n moment maakt het dan ook niet meer uit of jouw personage het enige is wat in een zwaar gevecht overeind blijft staan, of één van je npc-partyleden. Zolang jij maar staat op het moment dat alle vijanden plat liggen.Darth Malak schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:41:
Ik zou bijna zeggen dat het absoluut onmogelijk is hem uit te spelen zonder de pauze functie.... Maar ja, misschien heb je erg veel geluk gehad of enorm vaak savegames herladen..
De pauze functie in NWN2 is behoorlijk brak.. Buiten de bugs zou hij sowieso meer op KOTOR moeten lijken. De bugs maken het praktisch onmogelijk op de hogere levels om sommige gevechten te winnnen.
Als jij zegt dat je hem helemaal niet gebruikt hebt kan ik alleen maar zeggen: fabeltjes....
Dat de pauzeknop er soms eventjes over doet voor hij er in hakt is ook de reden dat ik hem (liever) niet gebruik als het even kan. Wegrennen is dan een betere optie, of de weg kiezen dat vechten niet nodig is.
spoiler:
Mijn eerste (en eigenlijk enige) echt moeilijke gevecht was met de Fire Giants en de Rode Draak. In eerste instantie koos ik er voor om met de rode draak samen de Fire Giants aan te vallen, maar daarna bleek hij mij aan te vallen en daar was ik niet tegenop gewassen. Dus in de reload koos ik er voor om met de Fire Giants samen eerst de Rode Draak te mollen, waarna het gevecht met die Giants een eitje bleek te zijn.
Heb niet veel savegames of reloads nodig gehad om het uit te spelen, maar dit is dan ook niet mijn eerste RPG die ik speel. Ik plan meestal de gevechten vooruit en ga geen tactieken zitten veranderen tijdens het gevecht. Met als gevolg dat je de pauzeknop geen moment nodig hebt (al heb je dan wel relatief meer healing nodig).
PS: 1.03.840 is ondertussen ook uitgekomen met enkele bugfixes voor de toolset.
Ondertussen is het dus mogelijk om via NWN zelf de AA uit te schakelen, forced AA via driver kan problemen geven en zelfs performance verlies bemerk ik me, als je dan alsnog wil forcen, force dan 'OFF'.Darth Malak schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:29:
[...]
Vsync uit om mijn 24" beeld geeft teveel tearing en is niet om aan te zien... Is sowieso probleemmatischh met een TFT.
Chipsetdrivers verwijderen is niet aan te raden aangezien dit consequenties heeft voor zo'n beetje je hele systeem. Waar nog wel wat winst in zou kunnen zitten zijn de processor drivers (vooral voor AMD systemen).
Verder: mocht je toch zover gaan, dan MOET je rebooten na installatie van je chipsetdrivers, daar ontkom je niet aan... Kleine correctie op jouw verhaal waar je zegt: "desnoods"...
Verder: je nVIDIA profille... handmatig op 2x, 4x whatever zetten en dus "forcen" met de driver. In de applicatie kun je hem uit zetten. Dit geeft vaak betere resultaten dan op "application controlled" laten staan.
INI file verwijderen begrijp ik niet aangezien deze juist de broodnodige optimialisiaties bevat.... (zoals grotere cache e.d.)
Vergeet niet om via de nwn.ini file onder my documents, voor nVidia, het 1'tje te veranderen in een 0 bij de Ati work-around.
Vraagje over Crossroad Keep icm ore mines:
In act 1 en 2 kun je, voordat je je keep krijgt, al van die ore mines ontdekken, ik heb er ook steeds netjes exp voor gekregen. Maar is het nodig, als je in act 2 je keep hebt gekregen, om die ore mines opnieuw te ontdekken zodat de miners daar aan de gang kunnen?
In act 1 en 2 kun je, voordat je je keep krijgt, al van die ore mines ontdekken, ik heb er ook steeds netjes exp voor gekregen. Maar is het nodig, als je in act 2 je keep hebt gekregen, om die ore mines opnieuw te ontdekken zodat de miners daar aan de gang kunnen?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Nee, dat hoeft niet.
Ik heb het spel bijna voor de 2e keer uitgespeeld, als ranger/arcane archer. Heb ze allebei als good gespeeld, hierna ga ik hem nog ene keer spelen als evil, waarschijnlijk fighter/red dragon dicipline of als een warlock.
Of heeft er iemand nog tips van een class die ik zeker moet spelen?
Ik heb nu cleric/warpriest/neverwinter nine en ranger/wizzard/arcane archer gespeeld.
Oh, ik heb ook nog als sorcerer/rdd gespeeld, maar die heb ik niet afgemaakt omdat ik dat saai vond (misschien ook omdat ik te vaak dood ging >.<)..
spoiler:
Als je je keep hebt en je hebt die miner(s) gerecruit, dan moet je daar gewoon mee praten en halen die al het ore op dat je eerder hebt ontdekt. Zo kun je dan ook meteen een paar keer armor en wapens van je graycloaks upgraden.
Als je er daarna nog meer vind kun je dat gewoon weer zeggen tegen die miners.
Als je er daarna nog meer vind kun je dat gewoon weer zeggen tegen die miners.
Ik heb het spel bijna voor de 2e keer uitgespeeld, als ranger/arcane archer. Heb ze allebei als good gespeeld, hierna ga ik hem nog ene keer spelen als evil, waarschijnlijk fighter/red dragon dicipline of als een warlock.
Ik heb nu cleric/warpriest/neverwinter nine en ranger/wizzard/arcane archer gespeeld.
Oh, ik heb ook nog als sorcerer/rdd gespeeld, maar die heb ik niet afgemaakt omdat ik dat saai vond (misschien ook omdat ik te vaak dood ging >.<)..
Ik heb een leuke evil Fighter/Weaponmaster/Rogue. De twee laatst rogue levels waren wel leuk omdat ik toch al een redelijke intelligentie had en dus mijn Use Magic Device en Tumble vol kon gooien. En je krijgt dan leuk Evasion er bij. Als wapens heb ik gekozen voor Monkey Grip en dan 2 scythes. 17-20 critical x5. Zeker als er flinke damage zit op je wapens (zo heb ik er eentje met 2d6 extra fire damage en eentje met 1d6 acid) dan haal je dus dik 100 hitpoints in één blow als je critical raakt.Conquerer schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:19:
Verwijderd
In NWN1 heb ik een dragon disciple gespeeld en dat beviel me enorm. Ik heb zelf dus niet zoveel tijd, maar die ga ik nu dus weer spelen (in NWN2 bedoel ik)... alleen jammer dat je geen vleugels kan krijgen in NWN2 (al was het in NWN1 ook alleen maar een cosmetische toevoeging als je level 9 DD was, het zag er toch vrij leuk uit).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 13:06 ]
Waar vond ik informatie hoe ik mijn paladin moet levelen naar divine champion.
Om divine champion the halen moet ik aan bepaalde stats voldoen.
Maar hoe weet ik welke stats welke feats beinvloeden om zo aan de voorwaarden te gaan voldoen ?
De gebruiksinformatie is so sumier, dat ik invloeden van strengt/endurance etc op bepaalde eigenschappen hieruit niet kan herleiden.
Om divine champion the halen moet ik aan bepaalde stats voldoen.
Maar hoe weet ik welke stats welke feats beinvloeden om zo aan de voorwaarden te gaan voldoen ?
De gebruiksinformatie is so sumier, dat ik invloeden van strengt/endurance etc op bepaalde eigenschappen hieruit niet kan herleiden.
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Verwijderd
Base Attack Bonus moet +7 zijn
En je moet een Weapon Focus feat hebben gekozen. That's all.
Base Attack Bonus -> level 7 Paladin en je bent er (http://www.nwn2wiki.org/Base_attack_bonus)
Base Attack Bonus -> level 7 Paladin en je bent er (http://www.nwn2wiki.org/Base_attack_bonus)
bedankt voor de snelle respons en de link.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:41:
Base Attack Bonus moet +7 zijn
Meteen maar toevoegen aan mijn favorites
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Misschien een stomme vraag maareh.... kun je als niet rogue ook kisten open maken of moet je daar echt die skill voor hebben? Kun je ze niet ook kapot bashen bijvoorbeeld. Heb nu al heel wat kisten ongeopend aan me voorbij moeten laten gaan.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Verwijderd
Je rogue kan altijd proberen de kisten open te maken. Gewoon met je rogue over de kist hoveren met je cursor en klikken (check wel eerst voor traps
). Of het je lukt is een tweede. Dat hangt af van je roll en de DC. Je kan overigens gewoon meerdere keren proberen de kist open te maken als je de roll niet haalt (tenzij er bijstaat 'success not possible', dan is je skill niet toereikend (bijvoorbeeld als de DC 30 is en je een modifier hebt van +5, hoogst wat je kan rollen is 20, en 20+5<30)
Je kan kisten ook openbashen. Rechtermuis ingedrukt houden tot je een popup menu krijgt met examine etc. Daar staat ook Bash tussen.
Hopelijk helpt het
Je kan kisten ook openbashen. Rechtermuis ingedrukt houden tot je een popup menu krijgt met examine etc. Daar staat ook Bash tussen.
Hopelijk helpt het
Je kunt ook als niet-rogue punten in disable device en open lock stoppen, da's geen enkel probleem ... je komt dan waarschijnlijk niet zo hoog, maar met een voorraad lockpicks +6 en +10 kom je een heel eind.
Kisten openbashen kan altijd, maar dan heb je kans op broken items.
Kisten openbashen kan altijd, maar dan heb je kans op broken items.
Verwijderd
Alleen is het voor iedereen behalve de rogue een crossclass skill, en dus kan je er meestal dan niet zoveel punten in doen. Maar je hebt gelijk dat thieves tools wel helpen.
Je kan ook de spell 'knock' gebruiken om te unlocken (Die heeft trouwens wel een limiet, ik weet niet hoe hoog). Het is dacht ik een level 2 Arcane spell.
===
Weet iemand trouwens waar ik de relatie tussen mij en mijn party kan zien? Ik heb al een paar keer gehad 'gained influence with X' en 'lost influence with X', maar ik kan nergens zien waar de variabele staat.
Ben net overigens in Neverwinter (weet overigens ook niet in welk chapter ik ziet... valt dat ook ergens te zien?) en wie ik daar tegenkwam...
Je kan ook de spell 'knock' gebruiken om te unlocken (Die heeft trouwens wel een limiet, ik weet niet hoe hoog). Het is dacht ik een level 2 Arcane spell.
===
Weet iemand trouwens waar ik de relatie tussen mij en mijn party kan zien? Ik heb al een paar keer gehad 'gained influence with X' en 'lost influence with X', maar ik kan nergens zien waar de variabele staat.
Ben net overigens in Neverwinter (weet overigens ook niet in welk chapter ik ziet... valt dat ook ergens te zien?) en wie ik daar tegenkwam...
spoiler:
.. onze geweldige kobold vriend uit deeltje 1! Deekin! Tot mijn verbazing en grote teleurstelling kan je hem niet meenemen als partymember... en daar bovenop heeft hij ook geen voice acting. Dat viel dus behoorlijk tegen.
Ik heb een probleempje op waarschijnlijk het einde van het spel:
spoiler: title
Mijn teammates hebben zich tegen mij gekeerd. Ik hd ze nog zo goed behandelt, blijkbaar had ik ze gewoon moeten afmaken, dom dom. Nu doen ze staan ze samen met Black Garus zij aan zij tegenover mij. Als het er 2 waren kon ik er nog mee leven maar het zijn er 4. De zelfgemaakte golem, Qara, Bishop en Neeshka hebben mij verraden. Echt niet normaal dit. De kans dat ik nu win is zo ontzettend klein geworden. Nog tips? Is dit nog wel te doen. 2 keer geprobeerd maar het gaat niet van jewelste. Vooral Qara is heel irritant, zo jammer dat ze tegenover mij staat nu.
Verwijderd
Weer een paar uur gespeeld, tot zo ver valt het Neverwinter deel zwaar tegen. Ik had in deze stad wel wat meer vrijheid en random quests verwacht... tot nu toe veel te veel combat (die ook nog belachelijk moeilijk is omdat je altijd 2+ tegen 1 outnumbered ben, en de mannetjes veel te makkelijk en snel naar de caster kan lopen, die nog een beetje damage doet met fireball...) waar het lijkt alsof je echt verplicht bent om om de 5 minuten ergens te rusten, en dat het normaal is dat je partymembers buiten westen raken (en je ze daarna weer doodleuk kan gebruiken :-/).. bleh.. Baldur's Gate, this is not... 
Ten tweede vind ik de besturing echt waardeloos. Ik snap niet waarom ze niet een 'drag een box' systeem hebben om je partymembers te selecteren. Het is echt worstelen... selecteer je een ander member, gaan alle andere members snel naar die member toerennen (je kan dat dan weer op 'keep large distance oid zetten, maar als je dan je party wilt verplaatsen moet je weer elke member apart aanklikken en vooruit sturen.. ugh).
Ik probeer het echt leuk te vinden, maar tot zo ver minder plezier gehad met dit deel dan zelfs NWN1... ik ben vrij dichtbij om het voorlopig weg te leggen (totdat er leukere modules zijn gemaakt, en misschien dan zelfs niet eens omdat die besturing me zo dwars zit).
Ten tweede vind ik de besturing echt waardeloos. Ik snap niet waarom ze niet een 'drag een box' systeem hebben om je partymembers te selecteren. Het is echt worstelen... selecteer je een ander member, gaan alle andere members snel naar die member toerennen (je kan dat dan weer op 'keep large distance oid zetten, maar als je dan je party wilt verplaatsen moet je weer elke member apart aanklikken en vooruit sturen.. ugh).
Ik probeer het echt leuk te vinden, maar tot zo ver minder plezier gehad met dit deel dan zelfs NWN1... ik ben vrij dichtbij om het voorlopig weg te leggen (totdat er leukere modules zijn gemaakt, en misschien dan zelfs niet eens omdat die besturing me zo dwars zit).
Als je het meeste last van Qara hebt, zou ik die eerst de pan in hakken... En reken maar dat het hierna nog VEEL moeilijk wordt dus dit moet gewoon wel te doen zijn....The Mystic schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:36:
Ik heb een probleempje op waarschijnlijk het einde van het spel:
spoiler: titleMijn teammates hebben zich tegen mij gekeerd. Ik hd ze nog zo goed behandelt, blijkbaar had ik ze gewoon moeten afmaken, dom dom. Nu doen ze staan ze samen met Black Garus zij aan zij tegenover mij. Als het er 2 waren kon ik er nog mee leven maar het zijn er 4. De zelfgemaakte golem, Qara, Bishop en Neeshka hebben mij verraden. Echt niet normaal dit. De kans dat ik nu win is zo ontzettend klein geworden. Nog tips? Is dit nog wel te doen. 2 keer geprobeerd maar het gaat niet van jewelste. Vooral Qara is heel irritant, zo jammer dat ze tegenover mij staat nu.
In het character behavior menu kun je een optie "defend leader" (ofzoiets) uitzetten, dat zou moeten helpen.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:50:
Het is echt worstelen... selecteer je een ander member, gaan alle andere members snel naar die member toerennen (je kan dat dan weer op 'keep large distance oid zetten, maar als je dan je party wilt verplaatsen moet je weer elke member apart aanklikken en vooruit sturen.. ugh).
Verwijderd
Die heb ik al uitstaan, ik heb het op puppet mode staan en al het andere op off. Het enige wat je dus niet kan doen in dat menu is wat ik dus wil met dat drag 'n box enzo.
Ik was in eerste instantie zeer onder de indruk van het spel, zeker omdat het me een goed gevoel gaf. (mijn favo game is en blijft Baldur's Gate) Naarmate ik in de game vorderde kwam ik ook langzaam tot de conclusie dat het snel bergafwaarts ging, ik vond de omgevingen en dungeons te 'stale' en de verhaallijn maar matig.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:50:
Weer een paar uur gespeeld, tot zo ver valt het Neverwinter deel zwaar tegen. Ik had in deze stad wel wat meer vrijheid en random quests verwacht... tot nu toe veel te veel combat (die ook nog belachelijk moeilijk is omdat je altijd 2+ tegen 1 outnumbered ben, en de mannetjes veel te makkelijk en snel naar de caster kan lopen, die nog een beetje damage doet met fireball...) waar het lijkt alsof je echt verplicht bent om om de 5 minuten ergens te rusten, en dat het normaal is dat je partymembers buiten westen raken (en je ze daarna weer doodleuk kan gebruiken :-/).. bleh.. Baldur's Gate, this is not...
Nu heb ik de game maar even weggelegd totdat de persistant worlds zich een beetje ontwikkelen en de heavy bugs uit de game zijn gehaald.
Het blijft wel een sfeervol spel en zeker fans van de KOTOR games zullen hun hart kunnen ophalen bij deze game. (Naar mijn mening is het KOTOR in een Forgotten Realms jasje, zelfs de verhaallijn lijkt op dat van KOTOR1, niet dat daar iets mis mee was
Verwijderd
Ik ben net bij ACT III beland en vroeg me af welk level jullie waren na het bereiken van ACT III.
Ikzelf ben wizard, lvl 16.
Ow ja, ik kan nu kiezen voor amon jerro in mijn crew. Zit te twijfelen hoe ik mijn crew ga opbouwen.
Ikzelf ben wizard, conjurer. Kelgar is mijn homie dus die zit er al zeker bij.
Nu kan ik kiezen uit:
Neeshka (vind haar maar slecht in battles maar fijn voor het gappen van items)
Quara (die staat mij verdomd goed bij met haar vuurtruukjes),
Bishop,
Casavir of
Ammon Jerro.
De bard grobnar en die druides Sand en die andere bimbo net als dat groene monster hoef ik allemaal niet.
Ow ja, ik kan nu kiezen voor amon jerro in mijn crew. Zit te twijfelen hoe ik mijn crew ga opbouwen.
Nu kan ik kiezen uit:
Bishop,
Casavir of
Ammon Jerro.
De bard grobnar en die druides Sand en die andere bimbo net als dat groene monster hoef ik allemaal niet.
Verwijderd
neeshka is bij mij best sterk aan het worden.. Ze heeft nl het voordeel dat ze ook bard dingen kan gebruiken (weet niet waarom). Bovendien gebruikt ze bij mij nu een spear met + 50%stun, en dat is best lekker. Ze kan nl geen shield hebben, en een enkelhandig wapen is niet zo sterk. bovendien heeft ze erg vaan Sneak Attack, en een critical sneak attack doet nu ziek veel damage. Door haar rogue skills is ze ook nog eens moeilijk te raken.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:47:
Ik ben net bij ACT III beland en vroeg me af welk level jullie waren na het bereiken van ACT III.
Nu kan ik kiezen uit:
Bishop,
Casavir of
Ammon Jerro.
Ben zelf palladin, en vind het een heerlijke class. Lekker iedereen buffen, om dan met de hoogste AC gewoon alles in de pan te hakken
had trouwens laatst wel een party die me wel beviel.. kelgar uiteraard, en Neeshka, maar had Qara vervangen door Casavir.. (kwas casavir net tegengekomen, en die maar in de party gedaan.. viel me niet tegen.. ) nadeel van Qara is dat ze met haar spells (vooral firewall en fireball) enorm veel aggro trekt bij groepen, en binnen notime dood is. Casavir doet gewoon een steady damage, en bovendien scheelt hij enorm bij autogevechten, met automatische buffs voor iedereen (scheelt mijn char weer tijd, hoeft hij zichzelf niet eerst te buffen, maar kan meteen aanvallen)
Als je zelf een wizard bent, en Khelgar al bij je hebt als meatshield homie, dan zou ik voor Qara en Ammon Jerro gaan. Een warlock met use magic device is ongelofelijk krachtig, daar kom je nog wel achter. Je kan als wizard zelf knock casten, dus Neeshka heb je niet nodig voor de kisten open te maken. Zit er een trap op? Khelgar is je mannetje daarvoor, gewoon lekker door laten walsen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:47:
Nu kan ik kiezen uit:
Bishop,
Casavir of
Ammon Jerro.
Als ik jou was als wizard, dan ging ik voor Khelgar (hakken), Ammon Jerro (op hogere levels wil je die warlock echt eens met eigen ogen zien) en Casavir (lang leve turn undead)
Zelf zorg ik altijd dat er een zowel arcane als divine in m'n party zit. Lees: maximized fireballs en turn undead. De laatste persoon is afhankelijk van mijn personage... Ben ik zelf een combat-geörienteerd persoon, dan zou ik gaan voor Ammon Jerro daarnaast (1 fighter, 3 verschillende casters: divine, arcane en warlock).
Use Magic Device skill?Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:59:
neeshka is bij mij best sterk aan het worden.. Ze heeft nl het voordeel dat ze ook bard dingen kan gebruiken (weet niet waarom).

Verwijderd
Use Magic Device is geweldig ... ik speel een Sorceror/Fighter/Red Dragon Disciple en met use magic device draag ik nu de Dwarven Defender Plate armor... lekkere AC, 2 extra str en +10 hp, en met mijn RDD abilities kan mijn strength lekker hoog worden
.
Mijn party bestaat nu nog uit Khelgar, de gnome Bard (vervanger voor Deekin in NWN1, ik MOET gewoon een grappige bard hebben...
) en Qara.
Bevalt me best... de Bard zorgt voor regen, ac en een paar spells, Qara fireballt en ik en Khelgar lekker meleen (en omdat ik de still spell feat heb kan ik soms ook nog wat lage level spells casten als het nodig is, bijv. acid splash op trolls).
Ik vind trouwens ook dat Qara veel te veel aggro krijgt met die attacks en dat het veel te makkelijk is om naar haar toe te lopen. Dat ranged en spellcaster haar zouden aanvallen, ala, maar alle melee snelt ook naar haar toe, wat gewoon niet realistisch is. Erg jammer. Ik kan me van BG herinneren dat dit wel zo was en ook daarom dat het handig was als je casters spell mantles hadden en spellbreeches om die van de tegenstander onderuit te halen. Nu is het altijd stoneskin zodat ze niet doodgaat in melee :-/
Mijn party bestaat nu nog uit Khelgar, de gnome Bard (vervanger voor Deekin in NWN1, ik MOET gewoon een grappige bard hebben...
Bevalt me best... de Bard zorgt voor regen, ac en een paar spells, Qara fireballt en ik en Khelgar lekker meleen (en omdat ik de still spell feat heb kan ik soms ook nog wat lage level spells casten als het nodig is, bijv. acid splash op trolls).
Ik vind trouwens ook dat Qara veel te veel aggro krijgt met die attacks en dat het veel te makkelijk is om naar haar toe te lopen. Dat ranged en spellcaster haar zouden aanvallen, ala, maar alle melee snelt ook naar haar toe, wat gewoon niet realistisch is. Erg jammer. Ik kan me van BG herinneren dat dit wel zo was en ook daarom dat het handig was als je casters spell mantles hadden en spellbreeches om die van de tegenstander onderuit te halen. Nu is het altijd stoneskin zodat ze niet doodgaat in melee :-/
Ik haat Qara. Vraag me niet waarom, die duivelskind
.
bestaat er trouwens een manier om alle characters te unlocken (dus zonder het spel uit te spelen)?
bestaat er trouwens een manier om alle characters te unlocken (dus zonder het spel uit te spelen)?
[ Voor 47% gewijzigd door The Mystic op 16-12-2006 13:14 ]
Verwijderd
ik heb NWN2 ook gekocht.
Ma ik ben een dikke noob
mijn vraag is hoe zit dat met die spelbook ik kan er nie zo goe aan uit.
Bij voorbaat dank
Ma ik ben een dikke noob
Bij voorbaat dank
Ligt er aan wat voor klasse je bentVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:04:
ik heb NWN2 ook gekocht.
Ma ik ben een dikke noob
Bij voorbaat dank
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
hehe, oeps, niet aan gedacht (en ik speel al D&D vanaf BG1.. nooit uitgespeelt weliswaar, maar toch)
Zo leer je nog eens wat
maar goed, vind Neeshka gewoon een leuke char, en haar side quest is ook wel leuk..
Ik heb het spel uitgespeeld maar kan nog steeds niet als red dragon spelen. Heb ik iets gemist? Alle andere gelockte karakers kan ik ook niet spelen. Hoe unlock ik de red dragon karakter?
Als ik het goed heb heeft een cleric een spell list als een wizzard. Je kunt spells in deze lijst zetten, en na even gerust te hebben kun je ze casten.
Of je iets gemist hebt? Misschien het hele idee achter de epic charactersThe Mystic schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:51:
Ik heb het spel uitgespeeld maar kan nog steeds niet als red dragon spelen. Heb ik iets gemist? Alle andere gelockte karakers kan ik ook niet spelen. Hoe unlock ik de red dragon karakter?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Je kunt je prestige class kiezen tijdens het level-uppen als je voldoet aan de voorwaarden voor het kiezen daarvan. Als je dus speelt als bard of sorcerer en je kies bepaalde feats en/of haalt bepaalde skills of attributes, dan kun je vanzelf Red Dragon Disciple kiezen. Zo geldt het ook voor de andere prestige classes. Om ze te kiezen hoef je dus niet eerst het spel uit te spelen.The Mystic schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:51:
Verwijderd
Ik ben nu net in Neverwinter gearriveerd, en heb een probleempje in de Crypt of Betrayers
Oke, dat is dus gelukt, maar ik kom maar niet in Back Alley. Naar het schijnt moet ik de kapitein van de city guards erover spreken, maar waar is hij?
spoiler:
Ik kom een duo Tomb Guards tegen, deze gaan bijna niet dood. Nu heb ik ze verslagen, komen ze terug tot leven !
Ik kom maar niet van ze af, iemand tips? Ik ben een lvl 8 Wiz met de gebruikelijke party (iedereen meegenomen)

Oke, dat is dus gelukt, maar ik kom maar niet in Back Alley. Naar het schijnt moet ik de kapitein van de city guards erover spreken, maar waar is hij?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 23:00 ]
Verwijderd
Ik heb de scroll knock maar kan deze niet leren (not the propper school blabla). Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?Megaflix schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 02:50:
[...]
Je kan als wizard zelf knock casten, dus Neeshka heb je niet nodig voor de kisten open te maken. Zit er een trap op? Khelgar is je mannetje daarvoor, gewoon lekker door laten walsen.
Ik heb nu dus mezelf (wizard), kelgar, casavir, qara en ammon jerro.Als ik jou was als wizard, dan ging ik voor Khelgar (hakken), Ammon Jerro (op hogere levels wil je die warlock echt eens met eigen ogen zien) en Casavir (lang leve turn undead
Wat er nu gebeurd is dat niemand volgt behalve ammon. Ze zijn blijkbaar dus niet tevreden met ammon... Hoe los ik dit op?
naar de kroeg gaan of je keep en alle teammaten opnieuw selecteren, moet het probleem doen verdwijnen. Dat probleem heb ik dus ook gehad dat mannetjes niet meer meekomen. Een bug waarschijnlijk.
Even opnieuw in je party toevoegen of rechtsklikken op de grond en kiezen voor Follow Me. Dat werkt 9 van de 10 keer ook.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:38:
Ik heb nu dus mezelf (wizard), kelgar, casavir, qara en ammon jerro.
Wat er nu gebeurd is dat niemand volgt behalve ammon. Ze zijn blijkbaar dus niet tevreden met ammon... Hoe los ik dit op?
Verwijderd
Dank.Megaflix schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:32:
[...]
Even opnieuw in je party toevoegen of rechtsklikken op de grond en kiezen voor Follow Me. Dat werkt 9 van de 10 keer ook.
Volgend probleem: Ik kan niet meer in een merchant menu komen. Praten gaat prima maar zodra ik zeg: show me what you have for sale.. komt er geen scherm tevoorschijn.
vind het spel maar buggy.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 11:23 ]
Had ik ook, alleen in de tutorial werkte het bij mij. Maar die kon ik weer niet uitspelen omdat ik de Brawl niet kon eindigen. Na dat ik de eerste party had verslagen gebeurde er niets en kon ik ook niet met de priester praten. En een van de hokjes was een rood rechthoek geworden?Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:22:
[...]
Dank.
Volgend probleem: Ik kan niet meer in een merchant menu komen. Praten gaat prima maar zodra ik zeg: show me what you have for sale.. komt er geen scherm tevoorschijn.
vind het spel maar buggy.
Raar dat het bij sommige mensen zo buggy is, ik heb het al 3 maal uitgespeeld ondertussen zonder ook maar een enkele bug tegen te komen
Hebben jullie wel al geupgrade naar 1.03.840?
Ik heb gespeeld met de allerlaatste versie maar toch had ik het probleem dat van tijd tot tijd de party mebers niet meekwamen.
Verwijderd
Ik heb hem idd naar 1.03840 upgegrade. Toch steeds de problemen.Megaflix schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:21:
Raar dat het bij sommige mensen zo buggy is, ik heb het al 3 maal uitgespeeld ondertussen zonder ook maar een enkele bug tegen te komenHebben jullie wel al geupgrade naar 1.03.840?
De final patch? Ja, ik had eerst de beta patch geprobeerd toen ging het spel eindelijk lekker soepel. toen gooide ik er de final overheen nadat ik de beta had verwijderd, en toen ging hij weer lekker brak en traag. En de bugs waren niet opgelost. Fijn...
Weet iemand hoe ik aan een glowing air essence kom? Ik weet dat je van bepaalde items dingen kunt destilleren met een mortar & pestal, maar ik heb nog geen glowing air essence ermee kunnen vinden. Dus wie gaat voor de koelkast? 
edit:
nouja laat maar, dat hele craften werkt toch niet. Ik heb Sand net helemaal vanaf lvl 1 opnieuw opgebouwd, al m'n skill points aan z'n crafting skills toebedeeld, hij is van een hoger level dan de requirements zijn voor de enchantment, heb alle essences etc. en nog zegt het systeem dat ik van een te laag level ben. (Ja, ik heb ook de craft magic arms and armor feat, alsmede de craft wondrous items feat). Snap er niks meer van...
edit2:
Jawel! het is gelukt! Kwam er net achter dat de Golden Chalice of Lathander niet de echte "light" spell bevat, maar dat ik gewoon met Sand de level 0 spell Light moest gebruiken
edit:
nouja laat maar, dat hele craften werkt toch niet. Ik heb Sand net helemaal vanaf lvl 1 opnieuw opgebouwd, al m'n skill points aan z'n crafting skills toebedeeld, hij is van een hoger level dan de requirements zijn voor de enchantment, heb alle essences etc. en nog zegt het systeem dat ik van een te laag level ben. (Ja, ik heb ook de craft magic arms and armor feat, alsmede de craft wondrous items feat). Snap er niks meer van...
edit2:
Jawel! het is gelukt! Kwam er net achter dat de Golden Chalice of Lathander niet de echte "light" spell bevat, maar dat ik gewoon met Sand de level 0 spell Light moest gebruiken
[ Voor 61% gewijzigd door scorpie op 17-12-2006 21:11 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Verwijderd
misschien leuk om te weten: als je het spel upgrade naar 1.03.840 en dan de nodvd crack van reloaded gebruikt dan DOEN DE MERCHANT MENUS HET NIET MEER.
Mensen die hierover klagen gebruiken zeer waarschijnlijk een illegale versie.
Ikzelf heb het spel gekocht, maar ik heb een grondige hekel aan securom dus gebruikte de nodvd. Vanav 1.01 moest ik weer verder met securom
Mensen die hierover klagen gebruiken zeer waarschijnlijk een illegale versie.
Ikzelf heb het spel gekocht, maar ik heb een grondige hekel aan securom dus gebruikte de nodvd. Vanav 1.01 moest ik weer verder met securom

Verwijderd
Ik ben Sand kwijt
spoiler:
Na de rechtzaak en het gevecht met Lorne (Act II) kan ik Sand niet meer selecteren voor mijn party. Hij staat grijs gekleurd in de lijst. Hij is ook niet meer te vinden in de Inn. Is dit normaal?
Verwijderd
Ik kon Sand nog gewoon kiezen, maar ik vermoed dat je dan te weinig influence hebt gehad met Sand en hij het nu voor gezien houdt
spoiler:
(heeft misschien ook te maken met hoe je de trial doet enzo)
Verwijderd
Over hetzelfde stukje in Act2
spoiler:
Lorne wil maar niet dood door zijn frenzy. Ik ben een mage en houd het dus niet al te lang uit, maar hij zou allang moeten sterven. Ik krijg wel steeds het berichtje dat hij niet dood kan als hij in frenzy is als ik 'm raak. Nu kan ik wel gaan rondrennen met haste of potions gaan zuipen als een gek, maar is er geen makkelijkere oplossing?
Verwijderd
spoiler:
Nope, hij kan gewoon niet dood op dat moment. Als je Ethereal Jaunt hebt kan je die casten, kan hij je ook niet aanvallen
. Anders mirror images, greater invisibility, stoneskins etc op jezelf casten en dingen enzo.
Bij mij heeft Qara het op die manier gedaan. Heeft een summon gedaan (dacht een Dire Bear) en die beer heeft alle schade gedaan, zij had alleen maar haarzelf steeds beschermd.
Als het te moeilijk is, kan je ook Khelgar voor je laten vechten.
Bij mij heeft Qara het op die manier gedaan. Heeft een summon gedaan (dacht een Dire Bear) en die beer heeft alle schade gedaan, zij had alleen maar haarzelf steeds beschermd.
Als het te moeilijk is, kan je ook Khelgar voor je laten vechten.
Argh.
Ik zit ergens in Neverwinter, in dat huis waar je iemand moet redden tegen de rogue guild. Op zich niet enorm moeilijk. Gewoon Neeska nemen, haar controllen en haar Tracking en Detect aan zetten, dan zie je alle rogues. Probleem is dat mijn main character een Fighter/Weapon Master is. Telkens als hij een paar keer Whirlwind Attack heeft gedaan blijft hij staan als een zombie. Hij doet niets meer. Je moet eerst de Whirlwind Attack uit z'n action list halen en dan kan hij weer wat. De loser. Om deze reden ga ik telkens dood. Met 1 fighter (Khelgar), 1 Sorc (Vuur chick) en 1 rogue (Neeska) ga je sowieso dood als je op de 2e fighter rekent.
Beetje jammer dat deze fout nog steeds in de game zit. In NWN1 zat deze er namelijk ook al in.
Zo blijkt wel weer dat copy-pasten iets is dat alle programmeurs toepassen, ook in de commerciele game wereld.
Ik zit ergens in Neverwinter, in dat huis waar je iemand moet redden tegen de rogue guild. Op zich niet enorm moeilijk. Gewoon Neeska nemen, haar controllen en haar Tracking en Detect aan zetten, dan zie je alle rogues. Probleem is dat mijn main character een Fighter/Weapon Master is. Telkens als hij een paar keer Whirlwind Attack heeft gedaan blijft hij staan als een zombie. Hij doet niets meer. Je moet eerst de Whirlwind Attack uit z'n action list halen en dan kan hij weer wat. De loser. Om deze reden ga ik telkens dood. Met 1 fighter (Khelgar), 1 Sorc (Vuur chick) en 1 rogue (Neeska) ga je sowieso dood als je op de 2e fighter rekent.
Beetje jammer dat deze fout nog steeds in de game zit. In NWN1 zat deze er namelijk ook al in.
Zo blijkt wel weer dat copy-pasten iets is dat alle programmeurs toepassen, ook in de commerciele game wereld.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
Het is vrij makkelijk te doen op deze manier; laat Qara fireballen, ren met haar om de hoek, wanneer er mannetjes achter haar aankomen, met je melee'ers oplossen en misschien een fireball net op de vijanden. Als ze niet komen, gewoon nog een fireball.
Ik gebruik ook het motto 'There is nothing a fireball can't fix'
.
Ik gebruik ook het motto 'There is nothing a fireball can't fix'
Ik denk eerder dat er een deadline is geweest en de development te lang heeft geduurd, het kan ook zijn dat het geld gewoon simpelweg op is en daar lijkt het op, omdat de patches maar langzaam binnenstromen en development bijna stilstaat, terwijl de game toch erg buggy is.Jan_V schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:30:
Ze zullen wel gepushed zijn voor een release door investeerders en geldschieters, zoals menig ander bedrijf.
Ik heb het volgende probleem, dat ik hier volgens mij nog niet ben tegen gekomen. Als ik met een merchant praat en vraag wat hij te koop heeft dan gebeurt er niets. Geen venster dat opent met de te kopen waren. Iemand dit probleem ook gehad en opgelost? Heb de laatste patch geinstalleerd, verder loopt het spel prima.
Verwijderd
vraagje: ineens sinds 1-2 save games volgen mij poppetjes de party leader niet meer. ze blijven gewoon staan. een paar saves terug volgen ze nog wel. als ik switch van leaders dan volgen ze soms wel en soms niet.
is dit nou een fout in het spel of heb ik dit aan gezet ofzo? en zoja hoe zet ik dat weer uit? dit werkt zo niet tegen de orcs bij owls well
[edit]
ik vind trouwens het spel sinds ik in neverwinter ben aangekomen echt super saai en eentonig worden. zeker omdat je geen meerdere quests hebt eigenlijk. lineair als de pest
dat je party uit meerdere mannetjes bestaat die je ook kan besturen en aankleden is wel beter, maar ik denk dat 1 toch beter was. dat liep ook veel sneller waardoor het battles stukken leuker was. en het ligt niet aan mijn pc hoor. die engine is gewoon als dikke stront door een theezeef
is dit nou een fout in het spel of heb ik dit aan gezet ofzo? en zoja hoe zet ik dat weer uit? dit werkt zo niet tegen de orcs bij owls well
[edit]
ik vind trouwens het spel sinds ik in neverwinter ben aangekomen echt super saai en eentonig worden. zeker omdat je geen meerdere quests hebt eigenlijk. lineair als de pest
dat je party uit meerdere mannetjes bestaat die je ook kan besturen en aankleden is wel beter, maar ik denk dat 1 toch beter was. dat liep ook veel sneller waardoor het battles stukken leuker was. en het ligt niet aan mijn pc hoor. die engine is gewoon als dikke stront door een theezeef
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 18:43 ]
Even terug naar de inn of ergens waar je je party kan selecteren en alle members even opnieuw selecteren, dat zou het probleem moeten verhelpen.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:33:
vraagje: ineens sinds 1-2 save games volgen mij poppetjes de party leader niet meer. ze blijven gewoon staan. een paar saves terug volgen ze nog wel. als ik switch van leaders dan volgen ze soms wel en soms niet.
Verwijderd
nope heb ik al geprobeerd. nou ik pak wel een oude save game dan, maar dit schiet lekker op zoThe Mystic schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:42:
[...]
Even terug naar de inn of ergens waar je je party kan selecteren en alle members even opnieuw selecteren, dat zou het probleem moeten verhelpen.
Inderdaad, gebruik no-dvd. Is dat het probleem?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 08:00:
gebruik je no-cd of no-dvd?
Misschien kun je het proberen via "shift-klik" op je leader en dan "broadcast command" "follow me".Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:56:
[...]
nope heb ik al geprobeerd. nou ik pak wel een oude save game dan, maar dit schiet lekker op zo
Verwijderd
euh.. broadcast command? die optie miste ik al een beetje eigenlijk
waar zit die in godsnaam? nergens gezien bij de opties? haha ik zal eens zoeken
Rechter muisknop ingedrukt houden op een random plek en dan verschijnt er een menu waaruit je onder andere broadcast commands kan selecterenVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:35:
euh.. broadcast command? die optie miste ik al een beetje eigenlijkwaar zit die in godsnaam? nergens gezien bij de opties? haha ik zal eens zoeken
Waarschijnlijk wel (zelfs bijna zeker)Skarloc schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:05:
[...]
Inderdaad, gebruik no-dvd. Is dat het probleem?
Verwijderd
kep hem nuHerr Stuhl schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:21:
[...]
Rechter muisknop ingedrukt houden op een random plek en dan verschijnt er een menu waaruit je onder andere broadcast commands kan selecteren
hoe zien die 'ore' dingen eruit bij de orcs? ik kan het niet vinden. het zijn die vuurstenen die kan je niet klikken.
btw ik lees dat iedereen heel suf fighter en wizard is enzo. mijn favo character is altijd monk. is hogere levels zijn die echt niet te verslaan zo'n beetje. immuum voor alles en je kan hem amper raken terwijl je die met fist of flurry constant klappen geeft
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 12:28 ]
Verwijderd
nee, monk is origineel. vanwege die zaken die jij noemt, juist zo ongeveer de makkelijkste class om mee te spelen 
voor de rest ben ik ook fervent monk-speler, dus zal ik maar niets meer zeggen
Ik speel een paladin omdat ik van beide werelden iets goeds wilde hebben, maar als ik hem heb uitgespeeld wil ik een warlock ofzo proberen. (Mits ik tijd heb, heb nu nieteens tijd voor het laatste gedeelte van het spel)
Verwijderd
nou kijk ze hebben veel feats, maar de echte komen van op hogere levels. je kan geen armor of wat dan ook dragen dus zo makkelijk is het niet. je moet alleen als je monk speelt op een andere manier spelen. ik vind het op die manier uitdagender. fighter is makkelijk en wizard ook met een goeie bodygaurdVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:04:
nee, monk is origineel. vanwege die zaken die jij noemt, juist zo ongeveer de makkelijkste class om mee te spelen
trouwens waar ligt die ore bij de orcs? ik ben 6x level3 rondrondgelopen bij eyegougher's maar ik kan het niet vinden. ik denk dat het die muren zijn met lichtgevens steen maar ik kan niks pakken of hakken. moet je een pick hebben?
Verwijderd
Monk is eigenlijk alleen goed als je niet multiclassed. Daarom is hij ook naar mijn mening een beetje boring. Monks krijgen ook zoveel dingen dat je gewoon een Chuck Norris wordt; poison immune, spell resistance, concealment... een hoge level monk is eigenlijk iets te makkelijk.
Fighter is een stuk moeilijker dan een monk, aangezien je veel minder immunities e.d. krijgt. Je moet het dan hebben van je equipment en sommige combatfeats (maar een hoop krijgt de monk ook). Ik zet liever mijn geld op een 20 monk dan een 20 fighter.
Persoonlijk speel ik liever de hybrids. Sorc/Fighter/RDD, EK/Fighter/Wizard, Bard/Ranger vind ik allemaal erg leuk om te spelen. Het is erg jammer dat de Official Campaign slecht is, anders had ik hem nog wel een paar keer gespeeld. Maar het verhaal van SoU en HotU is gewoon veel beter (maar jammergenoeg weer niet met de nieuwe graphics enzo).
Je hoeft voor de ore niks speciaals te hebben. Je kan het beste rondlopen met de 'z' knop ingedrukt, dan lichten alle dingen die je kan aanraken (dus ook de ore) op.
Edit; je moet al een keep hebben om ze te wijzen op het ore. Ga naar je miners (buiten de keep op de fields) en zeg dat je wat gevonden hebt.
Fighter is een stuk moeilijker dan een monk, aangezien je veel minder immunities e.d. krijgt. Je moet het dan hebben van je equipment en sommige combatfeats (maar een hoop krijgt de monk ook). Ik zet liever mijn geld op een 20 monk dan een 20 fighter.
Persoonlijk speel ik liever de hybrids. Sorc/Fighter/RDD, EK/Fighter/Wizard, Bard/Ranger vind ik allemaal erg leuk om te spelen. Het is erg jammer dat de Official Campaign slecht is, anders had ik hem nog wel een paar keer gespeeld. Maar het verhaal van SoU en HotU is gewoon veel beter (maar jammergenoeg weer niet met de nieuwe graphics enzo).
Je hoeft voor de ore niks speciaals te hebben. Je kan het beste rondlopen met de 'z' knop ingedrukt, dan lichten alle dingen die je kan aanraken (dus ook de ore) op.
Edit; je moet al een keep hebben om ze te wijzen op het ore. Ga naar je miners (buiten de keep op de fields) en zeg dat je wat gevonden hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:02 ]
Verwijderd
ok en die simmy wilt adamantine ofzo. hij zegt dat het in de orcs caves ligt. ben al (inderdaad met 'z') rondgelopen maar waar ligt die bende?
monk is idd niks om te multiclassen. ach ik vind het wel leuk. een dwarven monk is mijn favoriet. probeer die maar eens omver te slaan
monk is idd niks om te multiclassen. ach ik vind het wel leuk. een dwarven monk is mijn favoriet. probeer die maar eens omver te slaan
Verwijderd
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wie Simmy is. Ik ken alleen Pentin en Calindra als miners, en Jacoby en Edario als weapon/armorsmiths.
Ik heb ook nooit een hint gehad van 'ga daar maar eens naar ore zoeken', en al helemaal niet 'het moet adamantine zijn'.
Hier heb je trouwens een link naar de ore locaties; http://wiki.elricm.com/nwn/CrossroadsKeepOre
Ik heb ook nooit een hint gehad van 'ga daar maar eens naar ore zoeken', en al helemaal niet 'het moet adamantine zijn'.
Hier heb je trouwens een link naar de ore locaties; http://wiki.elricm.com/nwn/CrossroadsKeepOre
Verwijderd
Kan je die ook uitnodigen voor je keep? Want alleen daar kan je ore geven aan je miners volgens mij. Dus dat zij het niet accepteert kan ik begrijpen, als je nog geen keep hebt heb je dus nog niet echt wat aan die ore deposits.
Verwijderd
nee mijn keep is er nog niet. zit nog vrij vroeg in het spel denk ik. net de orcs uitgemoord.
Iemand van jullie die Online op een PW speelt?
Ik speel op 'The Frontier' --> http://frontier.nwvault.ign.com/
Ik speel op 'The Frontier' --> http://frontier.nwvault.ign.com/
Verwijderd
hoe trigger ik de 'dwarven scout' missie? ik heb kelgar in mijn party maar het staat nergens op de map. wie moet ik ervoor spreken?
Verwijderd
Je kan 2 keer naar die area. Eerst als je Bonegnasher wilt stoppen (ik weet niet meer precies wanneer je deze missie krijgt) en als tweede vrij laat in chapter 2 als je een keep hebt en allies zoekt, dan hebben de dwarves inmiddels de boel daar verbouwd en opgeknapt en kan je daar nog een leuke missie doen.
Verwijderd
hoe overtuig ik kelgar om monk te worden? ik heb al 2 quests gedaan, maar die ene dat ie minder moet vechten niet. ik heb alle conversatie opties al geprobeerd. ik geen enkele faq kan ik het vinden.
Volgens mij noem je zelf het antwoord al..
Verwijderd
ooh ok. ja ik las dat je het tijdens chapter 1 ook al kon doen. hij is nu al level 12 fighter dus of het zin heeft om hem te gaan multiclassen. denk het niet. msch 1 level voor het idee 
wat krijg je trouwens een bagger aan henchmens zeg! elanee, die gekke gnoom, bisschop casavir. wat een losers allemaal
sand is wel beter dan qara dus die is samen met neesha en kulgar bijna altijd bij me. de rest kan niks.
ben nu level 10 monk. begin eindelijk sterk te worden. monk spullen zijn altijd lastig te vinden.
wat krijg je trouwens een bagger aan henchmens zeg! elanee, die gekke gnoom, bisschop casavir. wat een losers allemaal
sand is wel beter dan qara dus die is samen met neesha en kulgar bijna altijd bij me. de rest kan niks.
ben nu level 10 monk. begin eindelijk sterk te worden. monk spullen zijn altijd lastig te vinden.
kijk hier eens zou ik zeggen. heb zelf de good side gespeelt dus weet het niet.
Verwijderd
aah thanks ik kijk meestal op gamefaqs voor walkthrough. daar staan meestal de beste, maar diegene die er staat is echt gaar.
ik heb hem btw al gevonden. hij stond naast axle! haha achter een rare camera angle
ik heb hem btw al gevonden. hij stond naast axle! haha achter een rare camera angle
Verwijderd
ik ben nog niet zover, maar volgens mij mag je 'm volledig opnieuw levelenVerwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:41:
ooh ok. ja ik las dat je het tijdens chapter 1 ook al kon doen. hij is nu al level 12 fighter dus of het zin heeft om hem te gaan multiclassen. denk het niet. msch 1 level voor het idee
Verwijderd
inderdaad, en hij houdt alle ability points die hij gekregen heeft. Maw je kan hem het beste of op level 12 of op level 16 omzetten, net nadat hij een extra punt heeft gehad. Als je hem dan in een monk verandert moet je de punten die je dan krijgt in wisdom en dex stoppen (ik ga er van uit dat je toen hij fighter was, je vrijwel alles in strength hebt gestopt, en als monk zijn dex en wisdom beiden handig).
Verwijderd
aah kijk dat verandert de zaak. hij is nu level 12 of 13. ik denk dat ik er wel een monk van maak msch. dan heb ik er 2
(ik ben er ook een)
Patch 1.04 is uit:
http://nwn2forums.bioware...ml?topic=545765&forum=109
http://nwn2forums.bioware...ml?topic=545765&forum=109
Neverwinter Nights 2 – Version 1.04 Patch Notes
January 15th, 2007
New Features
General
• Voice Menu
Users can now press the Voice Menu key (‘V’ by default) to activate a menu from which they can quickly access frequently used voice commands and emotes. Users can drag these to the hotbar, as well.
• Added support for bindable keys to change the hotbar pages.
• You can now drag and drop buttons from the Mode Bar and Quick Cast Menu onto the Hotbar. This will also work for Spontaneously Converted spells.
• Players now have the option to turn on a second horizontal hotbar and 2 vertical hotbars.
• Users can now select in the options menu whether or not they want left click and hold in Driving Camera to move the character or mouselook.
• All combat modes can now be triggered instantly, except for Parry, Rapid Shot, and Flurry of Blows, which are deferred until the beginning of the next round.
o Your pending combat modes are now displayed on the action queue UI, with a countdown ticker, tooltip, and mouse click support.
o You can now toggle of and off a pending combat mode.
o Combat modes are no longer turned off for party members at the end of their combat round.
• Trees throughout the game should look better as many of the tree textures and models have been revamped to be more visually appealing.
• Localized versions of the NWN1 sounds used in the game have been added to their respective languages.
• Several new loading screen tips have been added to v1.04.
• Support has been added for displaying game information on the Logitech G15 Keyboard.
DM Client
• DMs can now drag items from the creator menu to the hotbar.
• DMs can now jump directly to an area.
• DMs can now add and subtract experience points, gold and levels.
Scripting
• EffectDamage() – A flag has been added to the EffectDamage()function which allows you to skip Damage Immunity, Damage Reduction, and Damage Resistance. The default for this flag is FALSE, so existing scripts will continue to work the same.
• Script Debugger - The NWN2 script debugger has been included with this version. It is located in the Utils directory, filename DebugServer.exe.
Toolset
• A comment field has been added to the Journal Editor.
• More robust undo/redo support has been added to the Conversation and Journal editors.
Bug Fixes
General
• The Mode Bar and Mini-map will now properly retain their hidden or revealed state after area transitions.
• The Practiced Spellcaster and Improved Rapid Shot feats are now available for characters that meet the prerequisites.
• The Manyshot feat will now properly grant additional attacks per round.
• Improvements have been made which reduce load times in some situations.
• The game will no longer crash when attempting to buy when on a blank page.
• The game’s transition to Act 2 would very rarely fail to occur. This has been made more reliable.
• Dual-wield slots will now persist on the hotbar during module transitions.
• Holding the left mouse button to move will now function properly in all camera modes and angles.
DM Client
• DMs will no longer automatically run lore checks on acquired items.
• Feedback has been added for several DM abilities.
• DMs can now spawn items into containers.
• The DM Client should no longer crash on transition to large exterior areas.
Effects/Spells
• Wildshape and Elemental Shape are no longer dispellable.
• The Wildshape effect will no longer disappear when saving.
• Devil’s Sight now properly allows affected characters to ignore concealment penalties due to darkness.
• Balagar’s Iron Horn radius reduced from 30 feet to 20 feet.
• Greater Fireburst will now do the correct amount of damage.
• Monks will no longer get their class AC Bonus while wearing armor or using a shield.
• Improved Reaction will now properly calculate uses per day.
• Characters with crossbows can now use Rapid Shot if they have Rapid Reload.
• Multiple types of Damage Resistance on the same item should now function more reliably.
Items
• The game will no longer crash if you drag an item from a magic bag onto the magic bag which contains it.
Toolset
• TRX files are now renamed when renaming their associated area.
2DA Changes
The following 2DA files have been changed in v1.04:
• actions.2da
• feat.2da
• keymap.2da
• nwn2_dmcommands.2da
• nwn2_emotes.2da
• nwn2_tips.2da
• spells.2da
• visualeffects.2da
In addition, nwn2_voicemenu.2da has been added.
Bugs Fixed from v1.04 Beta
General
• The game will no longer crash to desktop at launch on Windows 2000.
• Entering and Leaving stealth mode via the Voice Chat menu is now more reliable.
• The dialogue with Qaggoth in Tavorick’s estate will no longer loop.
Toolset
• Using the “Verify Module” command will no longer cause the starting area to be opened.
Zo, dat is een aardige lijst, alleen jammer dat m'n pc kapot is
Geen performance verbeteringen...
hmm... no-go voor mij dan.... 1x erdoorheen worstelen was al frusterend genoeg.
[ Voor 27% gewijzigd door Darth Malak op 31-01-2007 13:18 ]
Zat dat er niet in? Sowieso het exp, gold en levels is toch absurd. Bij een online rpg is het redelijk belangrijk dat een DM zoiets kan doen.• DMs can now jump directly to an area.
• DMs can now add and subtract experience points, gold and levels.
Ghehe, dispel op een beest/creature. Is idd raar dat het mogelijk was om een druid van z'n form te dispellen aangezien hij/zij die vorm echt aanneemt en het niet een spell is.• Wildshape and Elemental Shape are no longer dispellable.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Zo raar is het niet ... in dnd 3.5 & 3.0 is wildshape een supernatural ability. In 3.0 was dat nog te dispellen, in 3.5 niet meer.Jan_V schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:56:Ghehe, dispel op een beest/creature. Is idd raar dat het mogelijk was om een druid van z'n form te dispellen aangezien hij/zij die vorm echt aanneemt en het niet een spell is.
Hebben ze dan ook iets gedaan aan het feit dat een druid te pas en te onpas zijn beest vorm aanneemt, met name in combat waarbij hij dus in 1 klap onbruikbaar wordt.Jan_V schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:56:
[...]
Zat dat er niet in? Sowieso het exp, gold en levels is toch absurd. Bij een online rpg is het redelijk belangrijk dat een DM zoiets kan doen.
[...]
Ghehe, dispel op een beest/creature. Is idd raar dat het mogelijk was om een druid van z'n form te dispellen aangezien hij/zij die vorm echt aanneemt en het niet een spell is.
Verwijderd
Persoonlijk speel ik het spel alleen met alle characters op puppet mode, dan heb je dat soort rare AI dingen niet, en speelt het ook nog eens *bijna* zo lekker als BG2... bijna...
Ja, ongeveer op 3/4 van de game ben ik dat ook gaan doen aangezien ik veel te snel omzeep was door de debiele AI... Ik begrijp dus dat hier nog steeds niks aan gefixed is?
NWN2 staat op mijn top-3 lijstje wel op plaats 1..... van de meest tegenvallende games van 2006... Hopelijk wordt 2007 op RPG gebied een beter jaar.
[ Voor 29% gewijzigd door Darth Malak op 06-02-2007 13:08 ]