[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.986 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:55:
[...]

Alle gewone 19" schermen zijn GEEEEEN 4:3. Waarom is dat toch zo moeilijk? Kijk dan toch gewoon naar het aantal pixels (die kent iedereen wel). Dan zie je toch ook wel dat 1280/1024 geen 4:3 is maar 5:4. 4:3 zou 1280*960 zijn.
Zij iemand dattie 't moeilijk had?

Anyway... 't was een aanname van mijzelf dat de 19" scherment 4:3 zou wezen, en heb er verder dus helemaal niet bij nagedacht.
[...]

Ik heb het scherm zelf, en ten eerste, zelfs in BE is het niet zo duur als wat jij hier zegt. (245 max)
De prijs had ik, voor het gemak, hier uit de pricewatch. Maar de schermen zijn mischien wel goedkoper te krijgen idd.

Om even terug te komen op mijn originele topic - we hebben nu toch besloten om voor de Acer AL2216Wsd te gaan. Ja, ik weet 't... geen 19", en ook breedbeeld :P

Maar hij is bij de lokale PC boer 363 euro, met 1 week pixel garantie. Ook het feit dat de schermen pas bekeken zouden worden na kerst (ivm het feit dat het kados zijn) was geen probleem, dat zou op de bon genoteerd worden. _/-\o_ DVI en Analoge kabels worden meegeleverd. Als we 'm morgen bestellen issie er zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb eindelijk de stap genomen om over te stappen van een CRT naar een TFT.
Nu ben ik op zoek naar een PVA-panel, maar die is in geen enkele winkel te zien.

Het enige wat je werkend kan zien , zijn TN-panels
Ik heb niet zo’n zin om een scherm blind aan te schaffen alleen maar gebaseerd op reviews

Weet iemand een winkel die ook PVA-panels heeft en waar je die ook werkend kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Als je wilt weten hoe het zit met de grote kijkhoeken van PVA/MVA in het algemeen dan kan je ook LCDts's bekijken, die zijn meestal MVA of PVA...

Voor een monitor met een MVA/PVA paneel moet je gewoon zoeken bij winkels met veel monitoren...
Laatst zag ik er een paar naast elkaar staan bij Mediamarkt...

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:44
Ik zit te twijfelen nu tussen de 971p en de S1931, iemand enig idee welk een betere kleuren kwaliteit en scherpte geeft? Iemand ze allebei staan toevallig? :)

• n-i-x
De kleurechtheid zal bij de eizo iets beter zijn(geen directe vergelijkingen, maar volgens de tests is de S1910(bijna gelijk aan de S1930) net iets beter dan de 971P.
Verder is de 971P net als de meeste andere monitoren 18 bits + dithering, en de eizo'n zijn 24 bits + dithering.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:12
Ik heb als het goed is morgen de 971P binnen dus dan zal je hier wel een review kunnen zien.

• RFAMLK
Graag die review SuperKneus! Ik wil er zelf ook een aanschaffen, maar zit ook nog te twijfelen tussen een goede Eizo.

Is er een Eizo beter dan de 971P? Op het gebied van kleuren en scherpte van tekst?

Het geld maakt niet zo uit, wat kan ik dan het beste kopen kwa 19"?

• n-i-x
De Eizo's (S1910, S1930) hebben een iets betere kleurweergave, maar de Samsungs zijn goedkoper en ze zijn iets sneller...(helaas wel met overshoot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Ik probeer nu eigenlijk mijn samsung 970P te verkopen en een Eizo s1931 ervoor terug te nemen. Kleurweergave vindt ik (na 1 jaar gebruik van de 970P) namelijk belangrijker dan snelheid. Vooral in foto's met zachte overgangen kan je toch wel zien dat de 970P het laat afweten.Volgens mij is er weinig verschil tussen de 970P en 971P qua kleurweergave. Overshoot bij de 970P wordt vaak genoemd, maar is mij nog nooit opgevallen. Tevens is de monitor supersnel in het weergeven van spellen of films (dat knippereffect is mij ook nog nooit opgevallen). Het is dus een kwestie van prioriteit, wil je een goede allrounder: kies de 971P, wil je meer fotobewerking doen: de Eizo s1931.
Misschien kan ik over een maandje een vergelijking maken tussen de 970P en de Eizo s1931.

Ik ben aan het twijfelen over de Eizo s1931. Deze gebruikt namelijk een LTM190E4-L02 paneel van Samsung en ik kan nergens zwart op wit vinden of dit een 8-bits scherm is.....(zeker niet bij samsung, die elk paneel nu als 16,7 miljoen kleuren verkoopt!)
Een andere optie is de NEC 1990SXI. Dit scherm heeft 8-bit weergave en een 12-bit LUT. Heeft iemand ervaringen met dit scherm?

[ Voor 20% gewijzigd door Mashadar op 15-12-2006 21:36 ]

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuwe monitor kopen, een TFT. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

ik zit dus er te twijfelen tussen deze twee:

- de Samsung 940BF

-de Iiyama 19" E1900S-B2 TFT

ik zie dat de BF 940 100 euro duurder is. Wat is het verschil, ze hebben allebei een native res van 1280x1024 en 2 ms. Bij mycom werd mij verteld dat de IIyama E1900S een slechte serie is, dus ben ik naar de 940BF gaan kijken, maar die komt niet zo erg goed uit de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De E1900S-B/W is 5ms, de E1900S-B2-W2 is 2ms.
Let op dat verschil als je voor de Iiyama wilt gaan...

De grootste verschillen tussen de Samsung en de Iiyama zitten in de behuizing van de monitor, en mischien wat in de electronica, de panelen zijn precies hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 11:39
Refragmental schreef op maandag 11 december 2006 @ 03:35:
Ik heb een kleine vraag.

Heb momenteel al bijna een jaar een Samsung 970p in bezit.
Nu valt het me op dat op de foto in de OP dit scherm behoorlijk hoog staat.

Wanneer ik mijn scherm zo in de hoogte probeer te verstellen zakt ie meteen weer helemaal naar beneden. Ik kan em zelfs niet eens een centimeter hoger zetten.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
En valt dit binnen de garantie?
Hoe moet ik dat zien met de voet? Tot hoever van de voet zakt het scherm naar beneden? Het lijkt me niet dat het scherm nu helemaal doorzakt tot de voet.
Ik ben van plan om volgende week de Samsung 970p te bestellen maar zit eigenlijk niet te wachten op een doorzakkende voet/scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het panel van de Samsung 931c naar voren te kantelen is?

Als ik die stand eens bekijk ziet het ernaar uit van wel, maar er is geen beweging in te krijgen. Moet ik er nou serieus 3 schroeven voor losschroeven voordat ik m'n panel kan kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n-i-x schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 03:14:
De E1900S-B/W is 5ms, de E1900S-B2-W2 is 2ms.
Let op dat verschil als je voor de Iiyama wilt gaan...

De grootste verschillen tussen de Samsung en de Iiyama zitten in de behuizing van de monitor, en mischien wat in de electronica, de panelen zijn precies hetzelfde...
ja oke, maar als het er op aankomt, welke zouden jullie mij dan aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:38

Zjemm

...

je zou ook nog voor de LG 1970HR (2ms) kunnen gaan om het je nog iets moeilijker te maken of zelfs de samsung 931C ook 2ms zij allemaal mooie schermen en liggen allemaal dicht bij elkaar. ik denk niet dat je snel een miskoop doet

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:07:
[...]

Ik denk toch de IIyama, die is een stuk goedkoper en die is in het zwart te krijgen...(ik weet niet welke kleur jij wilt, maar k zou zelf een voorkeur voor zwart hebben...)

[ Voor 13% gewijzigd door n-i-x op 16-12-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:07:
[...]

Ik heb zelf een Iiyama E1900S-B2 en hij bevalt me geweldig! Het design vind ik zelf erg strak. De kleuren zijn erg mooi en de brightness e.d. is geheel naar wens in te stellen (als je van CRT komt is de standaard volledige instelling nogal fel, ik zit nu op 3/4 en werk langzaam naar volle brightness toe (kleuren zijn toch het mooist dan). Tijdens games (zelfs supersnelle games als counterstrike etc waar responsetijd belangrijk is (uit eigen ervaring bekend) geen enkele vorm van ghosting te bekennen. Een van mijn beste aankopen van de laatste paar jaar geweest!

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
als je geen gezeik heb met 3x terug brengen en dan nog een monitor met dode pixels hebben:) dan is de iiyama vast wel goed. Btw de kijkhoek zuigt... 145/135 graden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
De eerste die ik haalde staat hier nogsteeds voor me, geen enkele dode of luie pixel

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dan heb je geluk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Iiyama E1900S-B2 en hij bevalt me geweldig! Het design vind ik zelf erg strak. De kleuren zijn erg mooi en de brightness e.d. is geheel naar wens in te stellen (als je van CRT komt is de standaard volledige instelling nogal fel, ik zit nu op 3/4 en werk langzaam naar volle brightness toe (kleuren zijn toch het mooist dan). Tijdens games (zelfs supersnelle games als counterstrike etc waar responsetijd belangrijk is (uit eigen ervaring bekend) geen enkele vorm van ghosting te bekennen. Een van mijn beste aankopen van de laatste paar jaar geweest!
Oke dat ziet er goed uit, maar nu komt het: De Mycom medewerker had tegen mij gezegd (ik weet niet ofdat het waar is) dat de E1900S-B2 een slechte serie is, en dat er veel mensen problemen mee hebben. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

zie drie posts boven je (Sj44k13) heeft er slechte ervaringen mee.. (3 stuks zelfs)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:39:
[...]

Oke dat ziet er goed uit, maar nu komt het: De Mycom medewerker had tegen mij gezegd (ik weet niet ofdat het waar is) dat de E1900S-B2 een slechte serie is, en dat er veel mensen problemen mee hebben. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Wat voor problemen? Ik ben nog totaal geen problemen tegen gekomen. Ben er super blij mee!

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 20:42
Iemand al ervaring met de Philips 190C7FS ? Philips Link
Volgens mij is dit een scherm met aardige specs tegen een mooi prijs (+/- 240 EU)
Heeft deze nu een spiegelend scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door 652cc op 18-12-2006 15:56 ]

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ne0fr0g
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:13:
Ik wil een nieuwe monitor kopen, een TFT. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

ik zit dus er te twijfelen tussen deze twee:

- de Samsung 940BF

-de Iiyama 19" E1900S-B2 TFT

ik zie dat de BF 940 100 euro duurder is. Wat is het verschil, ze hebben allebei een native res van 1280x1024 en 2 ms. Bij mycom werd mij verteld dat de IIyama E1900S een slechte serie is, dus ben ik naar de 940BF gaan kijken, maar die komt niet zo erg goed uit de reviews.
Hoe kom je bij dat verschil van €100??

Pricewatch: 940BF : €265 en E1900S-B2 : € 225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Kiwiknaapje schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:27:
[...]

Wat voor problemen? Ik ben nog totaal geen problemen tegen gekomen. Ben er super blij mee!
Ik had er dus een met pixel garantie gekocht en had dus meteen een dode pixel. Teruggebracht, kreeg er 1 die duidelijk opnieuw was ingepakt door iiyama of powerline zelf, zat geen plastic op het scherm etc, weer teruggebracht, toen nog een aangekeken, hda een rode en een groene dode pixel en uit eindelijk een laatste geprobeerd, die had 2 pixels die geen zwart konden weergeven. Nu wacht ik tot de 931c leverbaar is bij powerline (2 weken oid.) en dan gebruik ik mijn tegoedbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKneus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:57:
Ik heb als het goed is morgen de 971P binnen dus dan zal je hier wel een review kunnen zien.
En? Ik ben benieuwd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hej,

Ik heb enkele dagen geleden de 931C (en wat ander spul) besteld bij 4launch.
Als het goed is is ie morgen binnen.

Ik ben benieuwd of dit m'n derde miskoop wordt :) Ik heb m'n verwachtingen al naar onder bijgesteld, dus ik denk dat het wel goed zal komen. Ben ook erg benieuwd hoe effectief het dynamisch contrast is (sterk en zwakker brandende backlight afhankelijk van de lichtste kleur in het beeld wat zou moeten zorgen voor een dieper zwart waar mogelijk).

Snap niet waarom de 931C zo impopulair is trouwens, misschien omdat iedereen 'gewoon' de 940BF koopt en ze niet begrijpen wat voor extra's de 931C biedt voor die paar tientjes extra.

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 19-12-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Yokozuna schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:20:Snap niet waarom de 931C zo impopulair is trouwens, misschien omdat iedereen 'gewoon' de 940BF koopt en ze niet begrijpen wat voor extra's de 931C biedt voor die paar tientjes extra.
Ik snap het ook niet. Als het waar is wat ze beloven, dan zijn die paar euro's extra snel terugverdiend.

Maak er een leuke survey van zou ik zeggen... *hint* :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ja ben ook wel benieuwd

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:20:
Snap niet waarom de 931C zo impopulair is trouwens, misschien omdat iedereen 'gewoon' de 940BF koopt en ze niet begrijpen wat voor extra's de 931C biedt voor die paar tientjes extra.
Heeft er mischien ook mee ta maken dat ie niet in de startpost staat...
Als jij een userreview wilt maken dan kan ik hem erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem er ook bijzetten zónder userreview hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Yokozuna schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:20:
Hej,

Ik ben benieuwd of dit m'n derde miskoop wordt :) Ik heb m'n verwachtingen al naar onder bijgesteld, dus ik denk dat het wel goed zal komen. Ben ook erg benieuwd hoe effectief het dynamisch contrast is (sterk en zwakker brandende backlight afhankelijk van de lichtste kleur in het beeld wat zou moeten zorgen voor een dieper zwart waar mogelijk).

Ik ben iig al erg benieuwd naar je bevindingen, zijn nog steeds maar erg weinig echte reviews te vinden over de 931C, alleen http://www.atomicmpc.com.au/article.asp?CIID=67383 en http://www.goodgearguide....;1549691195;pid;2148;pt;1 (misschien wat voor de startpost?).

Die 2e is trouwens wel van de 931BF maar qua specs lijken ze erg veel op elkaar, ik heb Samsung NL nog gemaild en die konden me ook niet veel verschillen vertellen behalve over de helderheid die iets verschilt.

Zat er zelf ook al een tijdje over te denken om de 931C te kopen, maar ik ben nu de 204B van Samsung aan het uitproberen (ook TN) en ik moet zeggen dat de kleuren me toch een beetje tegenvallen, alles lijkt wat grijzig/grauw terwijl het contrast toch 800:1 zou moeten zijn. Is dan wel niet hetzelfde paneel maar wel ook een Samsung TN paneel met ongeveer dezelfde contrastwaarde. Mbv "MagicColor" (zit dacht ik ook op 931C/931BF?) kun je de kleuren wel wat versterken maar zijn de kleuren weer te overdreven, als je dan bijv naar www.vi.nl gaat lijkt het nergens op qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

Beste iedereen,

/offtopic:
Ik ben vandaag 25 geworden en mijn cadeau (van m'n vriendin) was een tft scherm uitzoeken tot max. 300 bij de Media Markt.

/ontopic:
Ik heb gekeken naar de Samsung 203B (20") (voor 289 maar na doorverwijzen naar Paradigit voor 279 te krijgen bij MM en de Samsung 931BF (19") (319 bij MM). Toevallig had ik van de week al een beetje de verschillende topic doorgelezen. Ik game zo nu en dan maar niet meeste wat ik doe. Dat is eigenlijk meer office/internet. Van welk scherm zou ik meer plezier hebben? Of moet toch richting *VA schermen gaan kijken?

Als ik puur naar design kijk dan prevaleert de 931BF (in compleet zwart te verkrijgen, met mooi blauw ledje, laat mijn zwarte Cooler Master Mystique 631 kast nu ook blauwe ledjes hebben ;-))

De resoluties van beide schermen lijken me prima, ook al is die van de 203b niet 'standaard 20"'denk niet dat dit problemen zal geven (zeker niet na het lezen van wat userrev's.)

Het scherm komt trouwens aan een 7600GT (dmv DVI) te hangen... (zoals te zien aan m'n graka ben ik geen die-hard gamer, althans op m'n pc...heb wel een cube, xbox en Wii hier staan om te gamen :-D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Hej,

Ik snap niet waarom mensen nog een gaming monitor kopen...? Voor een aantal tientjes meer heb je een 971P, en ik kan je zeggen, dat geeft echt veel mooier beeld en zie je echt geen ghosting op. Wie heeft het idee in de wereld gebracht dat de 931c, TN paneel, zo goed is? Idem voor 930BF, 940BF en 931BF.

Ok, hij geeft mooie kleuren, maar echt niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Vorige week de Samsung 971P bij 4launch bestelt. Maandag had ik hem besteld en donderdag had ik hem al binnen. Top service van 4launch. Helaas had ik wel het probleem dat hij maandag nog 430 euro was en vrijdag al 370 euro. Ik heb nog geprobeerd wat te regelen maar 4launch kon helaas niets betekenen voor mij.
Maar goed het scherm

Vorig Scherm
Mijn vorige scherm was een 17 inch Philips crt scherm. Een oud beestje die ik via via een jaar geleden op de kop had getikt. Ik had er geen problemen mee maar ik vond het nu wel tijd om eens voor een tft te gaan.

Omgeving
Ik heb een Nvidia 6600 in mij computer. De monitor is via een DVI kabel aangesloten.

Bijzonderheden
Ik ben de laatste tijd steeds meer met photoshop bezig. De kleurweergave is dus belangrijk voor mij. Af en toe een spelletje vind ik ook leuk dus het scherm moet nog wel een beetje snel zijn. Ik kwam dus al snel uit bij een Allround TFT scherm. Met behulp van de startpost kwam ik erachter dat de 970P de beste keuze was voor mij. Het enige nadeel van dit scherm was de steun. Het is een bekend probleem dat de steun van de 970P niet echt goed werkt. Samsung geeft het probleem toe en zal het scherm ook zonder problemen repareren maar ik was er toch niet gerust mee. Een nieuw scherm moet gewoon goed werken en ik wil niet dat een slechte fabricage er voor zorgt dat ik me scherm moet laten maken.
Toen kwam ik de 971P tegen. Helaas nog weinig info over te vinden maar de info die ik vond was positief. De steun ziet er veel beter uit en dit scherm was ook in het zwart te koop. Verder waren er nog wat kleine verbeteringen maar over het algemeen komt hij aardig overeen met de 970P. Hij was alleen een klein beetje duurder maar dat kon me niet zo boeien. Ik besloot de gok te nemen en voor dit scherm te gaan.

Kleurenweergave
Op dit moment gebruik ik het scherm met de kleuren hoe ze standaard zijn ingesteld. Ik kan vanavond waarschijnlijk een Eye One Pro lenen en dan kan ik hem dus goed afstellen. Ik ben echter nu al erg tevreden over de kleur weergave. Later hier hopelijk meer over.

G-Hosting
Het is niet heel erg duidelijk zichtbaar maar ik heb het idee dat er wel wat ghosting is. Ik heb een potje CS gespeeld en had het idee dat mijn crt scherm de actie mooier weer gaf. Het is niet irritant en voor de keer dat ik een spel speel is er zeker mee te leven. Ben je een diehard gamer dan moet je dit scherm gewoon links laten liggen en toch echt een game tft aanschaffen. Speel je af en toe een spelletje en wil je ook mooie kleuren en een mooi design dan is dit scherm de juiste keuze.

Kijkhoek
Is super, de 178° maakt hij waar. Het maakt niet uit hoe je voor je scherm zit je hebt altijd een perfect beeld

Vormgeving
De vormgeving is echt schitterend. De kabels zijn allemaal in de voet weggewerkt en het scherm is dus zeer makkelijk te draaien. Gelukkig is dit scherm ook in het zwart uitgebracht. Voor de mensen die meer een apple look scherm willen is hij ook in het wit verkrijgbaar. De aan en uit knop zit aan de zijkant van de voet en werkt als een soort touch knop. Je hoeft hem maar aan te raken en het scherm gaat al aan/uit. Erg mooi gedaan!
Net zoals de 970P zitten er op dit scherm ook geen knoppen om de instellingen aan te passen. Ik heb er geen probleem mee om dit software matig te doen omdat ik toch een caliberatie tool ga gebruiken. Het komt natuurlijk de vormgeving ten goede door zo weinig mogelijk knoppen op monitor te plaatsen.

Conclusie
Een prachtig scherm dat zijn prijs meer dan waard is. Het probleem met de voet is bij dit model verholpen en hij is gelukkig ook in het zwart leverbaar. Gamen gaat hier ook gewoon mee maar de echte fps gamers kunnen beter een sneller scherm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb sinds vandaag een nieuw scherm, namelijk de Iiyama E1900S-S2. Toen ik em aanzette deed alles het lekker, geen dode/hot (sub)pixels oid. Toen kwam ik in windows, en plotseling (uit het niets) zag ik 2 hot subpixels. toen ik erop drukte was het weer weg. Vervolgens rebootte ik, en toen zag ik diezelfde pixel (of 1tje in de buurt) nog een beetje rood flikkeren... Nu ik nog 2 puntjes heb weggedrukt, lijkt het over. Maar ik had dus 2 vragen:

1. Is dit normaal?
2. Is dit blijvend?

Of adviseren jullie mij gewoon hem terug te brengen?

Ik heb er maar een thread van gemaakt... Maar misschien dat mensen hier er ook van weten en mijn thread over het hoofd zien (of niet buiten dit topic komen)?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heb je pixelgarantie ? Dan kan je het gewoon als je 30 dagen heb een paar dagen aan zien en dan terug gaan. Of probeer http://macwereld.nl/index...sk=view&id=734&Itemid=167 . Kan je soms dode pixels mee fixen. Toen ik er 3 had met mijn Iiyama (dezelfde als jij had), heb ik er toch één pixel mee kunnen fixen, dus je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
geen pixelgarantie, wel mycom standaard garantie (niet goed, geld terug binnen 1 week). Maar ik ben bang dat als het de komende dagen wegblijft, dat het misschien over een maandje helemaal naar de klote gaat bijvoorbeeld...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik maak ook altijd userreviews hier van schermen die nog niemand heeft gekocht he.
Toen ik dit topic zelf nog verzorgde de Viewsonic VP912s, paar maanden terug de Samsung 971P, en nu de 931C. (Xin for the win trouwens)

Wanneer kopen jullie nu eens een scherm dat ik nog op het oog heb :)

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 20-12-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat deden ze al met de 970P.
Maar toen wachtte jij zo lan dat de opvolger al uit was...
Hetzelfde ongeveer met de 940BF / 930BF, want de 931C is nog vrij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, ik bedoelde eigenlijk het kopen van een scherm wanneer het pas net uit is en er nog nauwelijks degelijke reviews van zijn verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Ik hoor wel steeds meer geruchten dat de 971P niet voor gamen is, maar de 970P wél! Erg vreemd natuurlijk, maar meerdere mensen zeggen dit te vinden.

Brengt toch een nieuw kooppunt bij tussen de monitoren. Maar het steun probleem van de 970P is toch wel echt doorslaggevend.

Kan iemand bevestigen of de 971P écht zo slecht is met gamen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetprobleem van 970P.

Ik heb mijn 970P nu een jaar en ik heb onlangs in dit forum besproken dat mijn zakte naar de laagste stand. Zonder veel problemen heeft Samsung mijn scherm laten ophalen om het te herstellen, er was namelijk geen nieuw scherm beschikbaar :? Nu vond ik het niet zo erg omdat mijn scherm zelf prima was. Na een drietal weken belde ik voor te vragen hoe het met mijn scherm ging. Bleek dat de voet nu ook niet beschikbaar was en ze gingen me stante pede een nieuw scherm opsturen. De dag erna ging ik het ontvangen :) . De volgende dag ontvang ik inderdaad een 970p van Samsung. Wat bleek ? het was toch mijn eigen scherm 8)7 . Rare jongens daar bij de hersteldienst. Nu ben ik erg tevreden van de herstelling want de voet is megastijf en ik kan hem weer op alle posities zetten. Uiteraard is nu de vraag voor hoelang ; op deze vraag konden ze me ook niet antwoorden.
Voor de rest ben ik wel tevreden over mijn 970 p. Ik vind het nog steeds een superstrak scherm met goede prestaties ( ook gaming ).

Voor de mensen met een slappe voet ; bellen naar Samsung. Ik ben steeds zeer vriendelijk geholpen. Wel een beetje opvolgen want de hersteller is niet altijd 100% op de hoogte.

groeten

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
De 971P is wel degelijk geschikt om op te gamen. Echter als je een diehard gamer bent kan je beter een sneller scherm uitzoeken.

Ik geef in mijn bovenstaande verhaal alleen aan dat ik het kleine verschil wel merkte toen ik mijn tft aansloot. Het is moeilijk uit te leggen maar ik kan alleen maar aangeven dat ik een klein verschil zag ten opzichte van mijn crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ok de Samsung 931C is binnen (2ms TN panel met "2000:1 dynamic contrast")

Even heel kort:

- OSD!!! Helderheid+contrast+RGB waarden etc. hardwarematig instelbaar.
- Geen dode pixels.
- Wat backlight leakage bovenin, maar slechts voor een klein oppervlak.
- Standaard matig-TN zwart.
- Dynamisch contrast lijkt nauwelijks te werken. Als ik het scherm een volledig zwart oppervlak laat weergeven is het zwart niet dieper, dan bij een beeld met grotendeels zwart en wat lichtere oppervlakken. Misschien dat deze optie ergens aangezet moet worden, maar kan het niet zo snel vinden in de OSD.
- Bij veel TFT's is het beeld bovenin een tikkel donkerder dan onderin, bij deze ook, alleen de 931C voegt er ook nog een lichte blauwe gloed aan toe. Alleen merkbaar bij zeer lichte egale oppervlakken.
- Zeer tevreden over responstijd. Zichtbaar beter dan bij de 971P.

Grotere review komt van het weekend nog.

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 20-12-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
hm als je dat dynamische contrast niet ziet... wat is dan het voordeel tov. een monitor die ook 2ms is en geen dynamisch contrast heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Niets.

Zwart wordt echt niet dieper naarmate de lichtste waarde op het scherm minder licht wordt.
Misschien staat het niet aan of mankeer ik iets, maar ik merk er nog niets van. Ook niet na een test.
Zal nog wel wat verder kloten.

[ Voor 39% gewijzigd door Yokozuna op 20-12-2006 22:20 ]

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Ik heb sinds gisteren ook de samsung 971p op mijn bureautje staan. Ik heb er nog niet zo heel veel mee uitgeprobeerd, maar voorlopig is de balans toch wel positief. Ik heb even staan twijfelen om hem te kopen omdat ik voor een goedkopere prijs al een samsung 204 (of was het nu 205?) kon kopen, maar uiteindelijk toch maar gedaan.

De voet is echt geniaal. Ontzettend stabiel, het scherm beweegt geen vin als je er tegen duwt. Op dat vlak is het net een crt. Ook de manier waarop de dvi kabel weggewerkt is, en het design zijn fantastisch.

Het beeld: Het viel mij van de eerste moment op dat de kleuren veel levendiger zijn dan bij mijn crt scherm (Iiyama 903 DT-B). Alles haarscherp afgelijnd. Ik heb er nog niet mee gegamed, dus daar kan ik dan ook nog niets over zeggen, maar ik vermoed (ik speel maar af en toe een spelletje) dat dit voor mij wel in orde gaat zijn.

De functie-toets om te switchen van mode (text-mode, internet-mode, enz.) even uitgetest. Gaat heel gemakkelijk, en je merkt daadwerkelijk nuttige verschillen. (Bijv bij text: de brightness naar omlaag omdat bij langdurig lezen dit zeer vervelend kan zijn)

Ook de autorotation werkt als een zonnetje. Super gewoon.

Ik ben om samen te vatten tot nu toe heel positief over dit scherm, heeft alles wat ik er van verwachtte. Ik ga hem wel nog eens uittesten met het kijken van films, en gamen..

BOE

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-08 23:14
Hoi allemaal, ik ben opzoek naar een TFT monitor en na dagen het internet af te hebben gezocht incl. dit forum en verschillende winkels te hebben bezocht ben ik veel wijzer geworden maar niet dichter bij een keuze! Je ziet door de bomen het bos niet meer. |:(

Ik werk veel achter de computer, zo ong. 6 uur per dag (als het niet meer is). Ik heb dus een monitor nodig waar ik lang achter kan zitten. Voornamelijk ben ik bezig met office werk maar ik bewerk ook wel eens een foto of speel een game, ik ben dus opzoek naar een allround monitor. Mijn budget is niet zo hoog, ik wil niet meer uitgeven dan 300 euro, minder is beter. Al heb ik gemerkt dat de meeste allround monitoren ook de duurste zijn.

Opzich vind ik de Samsung 205b (20inch wide) wel een leuke monitor, aangezien je toch geen top kwaliteit kan kopen met mijn budget. Op prad.de komt de LG l1970hr als betaalbare allrounder wel goed naar voren. Een P/MVA monitor is misschien niet zo'n slecht idee (gezien allround), de Acer al1923 of Benq FP91GP (is hier een opvolger van? ivm niet op pricewatch) bijvoorbeeld.

Misschien dat iemand me nog wat tips kan geven voor een geschikte monitor, zijn er andere 19inch P/MVA monitoren onder de 300euro? Thx!

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Verwijderd

cman schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:24:
Ik ga hem wel nog eens uittesten met het kijken van films, en gamen..
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de resultaten bij het het kijken van films. Is het ook mogelijk om daarbij last van ghosting te hebben?

• SuperKneus
Mmm ik zal dat vanavond ook eens uitproberen. Normaal gesproken kijk ik geen films op de computer maar het is wel handig om te testen.

Ik heb vandaag ook de Gretag Macbeth Eye-One Display 2 gekregen. Gaat denk ik vanavond niet meer lukken om hem te gebruiken maar ik laat het hier nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
ik heb gisterenavond een half uurtje gegamed, en ik moet zeggen, ik heb nix gemerkt van ghosting.. Nu zou het wel kunnen dat ik hier blind aan ben ofzo, vermits er anderen zijn die daar wel heel licht last van hadden bij de samsung 971p, maar ik heb er alleszins niets van gemerkt...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik wil graag een monitor kopen
ik speel echt heel veel games
ik doe nooit foto bewerking enzo
Ik wil gewoon de beste tft hebben zonder ghosting
welke is het beste
budget 400 euro ongeveer
de 931c?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

WTM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:57:
Beste iedereen,

/offtopic:
Ik ben vandaag 25 geworden en mijn cadeau (van m'n vriendin) was een tft scherm uitzoeken tot max. 300 bij de Media Markt.

/ontopic:
Ik heb gekeken naar de Samsung 203B (20") (voor 289 maar na doorverwijzen naar Paradigit voor 279 te krijgen bij MM en de Samsung 931BF (19") (319 bij MM). Toevallig had ik van de week al een beetje de verschillende topic doorgelezen. Ik game zo nu en dan maar niet meeste wat ik doe. Dat is eigenlijk meer office/internet. Van welk scherm zou ik meer plezier hebben? Of moet toch richting *VA schermen gaan kijken?

Als ik puur naar design kijk dan prevaleert de 931BF (in compleet zwart te verkrijgen, met mooi blauw ledje, laat mijn zwarte Cooler Master Mystique 631 kast nu ook blauwe ledjes hebben ;-))

De resoluties van beide schermen lijken me prima, ook al is die van de 203b niet 'standaard 20"'denk niet dat dit problemen zal geven (zeker niet na het lezen van wat userrev's.)

Het scherm komt trouwens aan een 7600GT (dmv DVI) te hangen... (zoals te zien aan m'n graka ben ik geen die-hard gamer, althans op m'n pc...heb wel een cube, xbox en Wii hier staan om te gamen :-D)
Iemand hier nog wat op te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Een mooie *VA kost al gauw meer dan €300,- , en ik denk dat je voor de toepassingen die je noemt met een TN ook al gelukkig kan zijn.
Wat voor formaat je moet nemen is iets vrij persoonlijks...
qua oppervlakte verschilt een 19" nauwelijks van een 20", maar de 20" heeft een hogere resolutie(en dus kleinere pixels).
Als je vertelt op wat voor monitor(formaat, lcd/crt) je met welke resolutie gebruikt, dan kan ik voor je uitrekenen welk van de twee daar het dichtste bij in de buurt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Heeft de samsung 971P hetzelfde paneel als in de 970P (en dus ook 6-bit + dithering)?

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ik denk het niet, de 971P heeft een iets hoger contrast...
Maar dat lijkt eigenlijk wel het enige verschil tussen de twee panelen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Ik heb een tijdje lopen zoeken via internet en vooral dit topic en ben van plan een 19'' breedbeeld monitor te kopen, mijn keuze gaat een beetje uit naar de Acer AL1916W s/b omdat die een erg mooie prijs van 200 euro.

Ik wil de monitor vooral gaan gebruiken voor de xbox 360, waarop ik ook films wil gaan kijken.
Mijn budget ligt rond de 230 euro, maar als er voor deze prijs geen monitor te vinden is om lekker films op te kijken en te gamen, dan spaar ik liever door.
Dus ik vroeg me af of jullie nog tips of aanraders hebben.

Ook vroeg ik me af wat er fijn is aan een dvi ingang ten opzichte van alleen een vga ingang, ik heb de vga kabel voor de xbox, dus volgens mij is zo'n dvi ingang helemaal niet nodig in mijn geval...

Dus zouden jullie me aub een beetje kunnen helpen met beslissen :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er niet gereageerd wordt op mijn vraag in het topic de ultieme 17" monitor, post ik mijn vraag hier als dat niet geheel gepast is.

Hallo

de vraag:
Ik kan niet geheel goed opmerken of een hoge contrast nou wel goed is voor een game of juist absoluut niet! Er staat wel bij de gamers dat de contrast laag is maar kan het kwaad als deze ook erg hoog is?
Wat is dan precies het verschil, want dat kan ik ook niet echt vinden.

mijn oog viel namelijk op de:
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/v/v2lk35.jpg
LG Flatron L1770HQ
Omdat mijn andere LCD ook een LG heeft ben ik hier zeer tevreden over!
De Samsung is namelijk niet in schuinte(graden) te verstellen.

greets
Shafty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het jullie al opgevallen dat je voor zo'n 200 euro al een 17" PVA scherm hebt (namelijk de Samsung 770P)? Ik zit te overwegen om deze aan te schaffen ipv een 19" TN scherm (zoals de Samsung 940BF). Een PVA scherm lijkt mij fijner met film kijken.

Zijn er mensen die dezelfde overweging tussen 19" TN vs 17" PVA hebben gemaakt :?
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:36:
de vraag:
Ik kan niet geheel goed opmerken of een hoge contrast nou wel goed is voor een game of juist absoluut niet! Er staat wel bij de gamers dat de contrast laag is maar kan het kwaad als deze ook erg hoog is?
Een hoog contrast is fijn.

Je kan de indruk krijgen dat de beeldschermen met een laag contrast in de startpost het predicaat "game" monitor krijgen. Dit komt meer omdat een gamer lagere eisen stelt aan het contrast. Een gamer wil daarentegen wel een snelle responsietijd. De combinatie (relatief) laag contrast & snelle responsie = TN scherm. Een duurder PVA of MVA scherm daarentegen heeft deze eigenschappen grof gezegd omgedraaid, alhoewel de responsietijd van deze schermen ook steeds beter wordt :).

[ Voor 24% gewijzigd door dr snuggles op 23-12-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Laatst online: 10-09 15:23
LG L194WT-SF (19", wide, 5ms, Zilver/Zwart) survey door Postman_Pat

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds december 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Afgelopen week heb ik deze monitor gekocht bij de Mediamarkt. Voor 229 euro. De keuze voor de Mediamarkt is eigenlijk heel eenvoudig. Ze hebben een 2 weken niet goed geld terug garantie (dus bij een of meerdere dode pixels ruil je hem gewoon om) en punt 2 er zijn weinig andere computer zaken in de buurt van Rijswijk waar ik deze monitor tijdens mijn lunchpauze kon kopen.

Ik heb heel veel tijd besteed aan het uitzoeken wat ik nu eigenlijk wilde. Veel op GoT gezeten en alle topics over 17", 19" en 20" LCD's nagelezen.

Uiteindelijk ben ik dus voor de LG 19" widescreen gegaan.
Dit bevalt me uitstekend.
Mijn oude monitor was een 17" CRT van Iiyama Vision Master 400 waar ik nu 8 jaar ontzettend veel plezier aan heb beleefd. Maar wat een gigantische ruimte eter was. (Hoe anders is dat met een LCD)

Terug naar de LG.
Waarom breedbeeld zal je je afvragen. Gewoon omdat ik een vermoeden heb dat de komende jaren alles meer breedbeeld zal gaan worden (of in elk geval beter ondersteund).
De LG heeft een contrast van 2000:1 volgens de website en handleiding. En ik moet zeggen het beeld dat ik zie is haar scherp en goed van contrast. Ik heb maar weinig hoeven in te stellen na het uitpakken van de monitor. Deze zit overigens aangesloten via de DVI-I kabel die meegeleverd wordt. Je kan deze monitor ook nog gewoon via de D-Sub-poort aansluiten indien je dat wilt.

De monitor staat stevig in een goede stabiele voet, maar is alleen in kijkhoek te verstellen, niet in hoogte (is voor mij ook niet nodig).

De reactiesnelheid is ook uitstekend. Heb nu Trackmania even gespeeld evenals GTR1 en GTR2, Call Of Duty en FarCry en ik kan absoluut geen Ghosting ontdekken. Moet er wel bij vermelden dat ik geen extreme gamer ben of zo. Maar met een reactiesnelheid van 5 ms (vermeld) denk ik ook niet dat je dit ooit zal zien.

De rand om de monitor vind ik ook erg prettig (niet te dik zoals bij de Mirai of Philips) zodat je ook makkelijker naar een Dual-monitor setup kan indien je dit wenst.

Backlight-leakage is wel een beetje aanwezig maar niet op een storende manier.

En deze monitor heeft ook nog een VESA-ophang mogelijkheid voor als je hem op een monitorarm wilt vast maken.

Overigens vind ik deze monitor wel erg veel lijken op een Samsung 940BW. Met dit verschil dat de voet anders er uit ziet. En met een iets goedkopere prijs.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze monitor en kan hem dan ook aanraden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
niet in hoogte verstelbaar (indien noodzakelijk)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
DVI-kabel meegeleverd
contrast
Reactie snelheid
stevige voet
mooie heldere kleuren
VESA montage mogelijk
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens ik heb een vraaje voor jullie

ik wil graag een monitor kopen
ik speel echt heel veel games
ik doe nooit foto bewerking enzo
Ik wil gewoon de beste tft hebben zonder ghosting
welke is het beste
budget 400 euro ongeveer
ik had zelf iets gelezen over de 931c maar er zijn zo veel schermen op de markt welke is nou echt goed?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Mensen, ik zou graag willen weten wat nou eigenlijk het voordeel van de 931c vs de 940bf is... Voor zover ik heb begrepen merk je namelijk niet veel van de 2000:1 dynamisch contrast. Merk je dan wel het verschil kwa kleuren doordat "95% van het ntsc kleuren spectrum" wordt weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Er is inderdaad het dynamische contrast(al blijkt dat niete werken volgens de review van yokozuna), en er zit een andere soort backlight in.
De backlight van de 931C geeft een wat dieper groen.

Qua snelheid zit er geen verschil tussen de 940BF, de 931BF, en de 931C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
maar is het de 50 euro meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... waar blijft nou Yokozuna met zijn review van 931c van samsung..?... ben er heel erg benieuwd naar.... ga binnenkort eentje bestellen maar weet nog niet of deze 19 inch monitor beter dan de mijne 17 inch 730bf zal zijn....

Weet iemand of dotpitch van 0.294 in plaats van een kleinere dotpitch van 17 inch monitor (iets van 0.26) veel slechter is? Zie je dan het beeld als het ware verdeeld in streepjes en hoekjes? of hoe zit het eigenlijk?

ben zelf bij mediamarkt wezen kijken en de monitors die daar staan, draaien allemaal screensavers... maar ik kon geen verschil van beeldkwaliteit tussen 17 inch en 19 inch vinden... het is ook logisch: verschil tussen 0,294 en 2,6 is maar een paar honderdsten van een mm.... maar toch.... hmmmmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kira12
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08-2022
Hoi,

Ik ben van plan om de Samsung 940BW te halen bij de Mediamarkt in Eindhoven, maar weet iemand zo uit zijn hoofd hoeveel hij daar kost
En stel dat hij 250 euro kost, dan heb ik toch op hun site gelezen dat er een Laagste Prijsgarantie is. Laagste Prijsgarantie Mocht het gebeuren dat je bij een andere winkel een bij ons gekocht artikel voor een lagere prijs (binnen een straal van 30 km) ziet, dan betalen wij het verschil terug.

Nu is er bijvoorbeeld bij 4launch en Zercom (2 winkels) waar deze monitor 220 euro kost.
Lukt het mij dan om die 30 euro terug te krijgen? Oftewel, geldt deze garantie ook bij webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kira12 schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:25:
Hoi,

Ik ben van plan om de Samsung 940BW te halen bij de Mediamarkt in Eindhoven, maar weet iemand zo uit zijn hoofd hoeveel hij daar kost
En stel dat hij 250 euro kost, dan heb ik toch op hun site gelezen dat er een Laagste Prijsgarantie is. Laagste Prijsgarantie Mocht het gebeuren dat je bij een andere winkel een bij ons gekocht artikel voor een lagere prijs (binnen een straal van 30 km) ziet, dan betalen wij het verschil terug.

Nu is er bijvoorbeeld bij 4launch en Zercom (2 winkels) waar deze monitor 220 euro kost.
Lukt het mij dan om die 30 euro terug te krijgen? Oftewel, geldt deze garantie ook bij webshops?
volgens mij kost ie iets van 260 euro bij MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hey, ik lees net op internet op een forum: http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/590240.html
dat deze mensen allemaal last hebben van hoe de huidskleur wordt weergegeven op de 931c. Het zou te oranje zijn als je de brightness en contrast van de monitor lager zet dan maximaal. Aan de mensen die de monitor al hebben gezien.... klopt dit echt ? Hebben andere samsung TNs hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het is in ieder geval mogelijk...
De meeste monitoren hebben net zo'n soort afwijking, maar dan de andere kans op, waardoor alles een blauw tintje krijgt.
Waarschijnlijk is het er wel uit te krijgen door verschillende gamma-waardes in te stellen voor de kleuren rood, groen, en blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, weet iemand hoe het met dot pitch van 19 inch tft-schermen zit? Het is namelijk zo dat het 0.294 mm is en de pixelgrootte lijkt me bijzonder groot (in vergelijking met 0.26 van 17 inch).
Is het beeld niet zo scherp bij 19 inch dan bij 17 inch? Zie je dan afzonderlijke pixels als je goed kijkt bijvoorbeeld?

Ik ben nu zeer tevreden met 17 inch... als ik een game speel en goed naar de details van 3d graphics kijkt, dan zijn de figuren als het ware een geheel... ik zie dus geen figuren bestaande uit wazige grote pixels....

Weet iemand een antwoord op mijn vragen? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 03:15:
Hey, weet iemand hoe het met dot pitch van 19 inch tft-schermen zit? Het is namelijk zo dat het 0.294 mm is en de pixelgrootte lijkt me bijzonder groot (in vergelijking met 0.26 van 17 inch).
Is het beeld niet zo scherp bij 19 inch dan bij 17 inch? Zie je dan afzonderlijke pixels als je goed kijkt bijvoorbeeld?
Volgens mij vroeg je dat gister ook al. De dotpitch boeit niet en is bij alle 19" schermen hetzelfde. Dit komt simpelweg omdat er 1280x1024 pixels opzitten. De resolutie + schermgrootte bepaalt de dotpitch.

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 26-12-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Waarom heeft met het hier nooit over LG schermen? Zijn deze slechter? Ik zie namelijk nooit reviews op internet etc, maar ze zijn niet zo duur. Bijvoorbeeld een LG 19`` L1919S-SF TFT 1400:1 voor 209 euro... Dees zou dan 1400:1 contrast hebben, hoe kan dat voor die prijs??? Alle andere merken, samsung, philips etc hebben meestal 700:1 en dan dynamisch op zn hoogst, hoe kan Lg zon hoge hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
Sj44k13 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:22:
Waarom heeft met het hier nooit over LG schermen? Zijn deze slechter? Ik zie namelijk nooit reviews op internet etc, maar ze zijn niet zo duur. Bijvoorbeeld een LG 19`` L1919S-SF TFT 1400:1 voor 209 euro... Dees zou dan 1400:1 contrast hebben, hoe kan dat voor die prijs??? Alle andere merken, samsung, philips etc hebben meestal 700:1 en dan dynamisch op zn hoogst, hoe kan Lg zon hoge hebben?
Ik denk dat heel wat mensen Samsung vooral hypen. Ik zelf heb een LG (194WT) en ik ben er erg over te spreken. Geen dode pixels, mooi strak design (vind hem zelf erg veel op de samsung 940BW lijken) en niet al te hoge prijs. Volgens mij is dat hogere contrast een electronisch grapje dat LG gebruikt.
Maar ik moet wel zeggen dat het scherm erg mooie rijke kleuren laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,zit er bij de 931c of de 931bf,of de 940bf,een DVI-I kabel bij.Zag verderop in de topic een foto,maar het was me niet duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooss
  • Laatst online: 07-01-2022
Er wordt veel positiefs gezegd over de Samsung 940BW, maar de LG L194WT heeft in een hoger contrast volgens de specs. Is er ook iets aan de LG L194WT(-SF?) dat minder goed is dan de Samsung? Want de prijs is ongeveer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 14:01
ik heb sinds kerst een hanns.g HC194DP
heb altijd een crt gehad van 15 inch 19 inch is heel groot
van ghosting heb ik nog geen last gehad.
geluid via de interne speakers zijn goed als je het in een woon kamer heb staan niet te hard maar elke andere plek niet (tenzij je goede oren heb)
ik heb hem op dvi staan zwart is zwart
op vga 1 keer gedaan met een laptop ging wel

off topic:heb wel een sub pizel die dood is kan iemand daar mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker KL*TE,vandaag een 940BF aangeschaft,en ja hoor een kapotte pixel,ik had het kunnen weten.Gelukkig is de computer winkel niet zo ver hier vandaan(wel ellende hoor dit),Kunnen ze het gelijk eigenlijk niet goed maken,om altijd afhankelijk te zijn van die pixel onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ze zouden het in de fabriek zelf kunnen controleren, alleen de fabrikanten hebben daar geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:01:
Lekker KL*TE,vandaag een 940BF aangeschaft,en ja hoor een kapotte pixel,ik had het kunnen weten.Gelukkig is de computer winkel niet zo ver hier vandaan(wel ellende hoor dit),Kunnen ze het gelijk eigenlijk niet goed maken,om altijd afhankelijk te zijn van die pixel onzin
Heb je dode pixel garantie? Anders hoef je niet eens terug te gaan (tenzei je een hele relaxte winkel hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr snuggles schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:16:
[...]

Heb je dode pixel garantie? Anders hoef je niet eens terug te gaan (tenzei je een hele relaxte winkel hebt).
Ik kan hem gewoon ruilen binnen 8 dagen voor een nieuwe..
Alleen het idee dat ik weer terug moet:(

• Postman_Pat
llooss schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:33:
Er wordt veel positiefs gezegd over de Samsung 940BW, maar de LG L194WT heeft in een hoger contrast volgens de specs. Is er ook iets aan de LG L194WT(-SF?) dat minder goed is dan de Samsung? Want de prijs is ongeveer gelijk.
Ik vind ze allebei zelfs op elkaar lijken. Ik ben overigens in het bezit van de LG 194WT, en behalve het contrast scheelde de prijs bij de mediamarkt ook zo'n 30 euro. Dus de keuze was toen eenvoudig. En ik heb tot nu toe geen dode pixels.

• llooss
  • Laatst online: 07-01-2022
Bedankt voor het delen van je ervaring Postman :) Ik heb de LG L194WT-SF zojuist bij de MyCom gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden over. Geen dode pixels gevonden en een erg strak beeld, vergeleken met mijn oude 17inch CRT scherm.

• dr snuggles
  • Niet online
Als je trouwens MVA/PVA en TN schermen wil gaan vergelijken bij de MediaMarkt: Verspil geen moeite. Ten eerste hebben ze alleen TN schermen en ten tweede weet de verkoper absoluut niets van het verschil in types af.

Niet dat ik het die verkopers erg kwalijk neem hoor, de doelgroep van de MM wil volgens mij helemaal geen duur scherm en liever een TN scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Kan iemand mij zeggen of de Samsung 960 serie de opvolger is van de 930 serie?
Ik kan de 960bg krijgen bij het vernieuwen van mijn mobiele tel. abbo en wil even weten of dit een vergelijkbaar (of beter) type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een samsung 931c besteld. Vandaag is die binnen. En ik kan jullie met alle zekerheid zeggen: "Wat een prachtig ding". De kleuren zijn geweldig - vooral in cs:source zie ik het verschil met mijn vorige monitor (730bf). Bovendien is deze supersnel.... Deze monitor is echt een aanrader.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Na zo'n 3 maanden zoeken naar de perfecte monitor heb ik eindelijk de knoop door gehakt. Het is de 971P geworden, en wat een vette monitor is dit!

Stukken beter dan mijn oude Vision Master Pro 454!

Erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heb vandaag de 940BF gekocht nadat ik de 931c en 931BF in het echie gezien te hebben. de laatste 2 zullen misschien nieuwere technieken aan boord hebben ik vind de behuizing erg lelijk maar das mijn mening.vooral het glanzende zwarte van de 931C. de 940BF vind ik een erg mooi en straks scherm + veel smallere randen...heb geen dode pixels en met de 5 mins gamen heb ik geen gohsting kunnen ontdekken....wel backlight bleeding maar dat zie ik toch bij heel veel schermen en valt alleen op bij hele donkere beelden. en tja hoevaak zie je die nou...Ik niet.

voor de rest is het erg wennen hoe vel dit scherm is tov mijn crt. op mijn werk heb ik de brightness ook al ver omlaag geschoeft.

kort om tot nu toe is dit geen miskoop.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik zit ook sterk te twijfelen of ik mijn huidige 17" Samsung CRT weg zal doen voor een mooi tftje.
Een 19"/20" widescreen lijkt me erg vet, zeker omdat ik veel films kijk op mn pc! Dus geen dikke balken meer boven en onder :) Ook wil ik hem gaan gebruiken voor gamen, spellen als Enemy Territory, NFS, FEAR en Trackmania Nations.

Nu had ik 2 schermen op het oog:
Samsung 940BW : 19" Widescreen met erg goede features, mooi uiterlijk en goede reviews = 230E.

Mirai 20 DML-520N100: 20" Widescreen met mooi uiterlijk, goede specs, wat minder extra features erbij, maar wel nog weer een stukkie groter! = 250E.

Over de Samsung zijn veel lovende woorden te vinden, dit ten spijt van de Mirai. Waar ik in de Productsurvey maar 1 review kan vinden.
Iemand hier die ervaring heeft met deze 2 schermen? Mirai is natuurlijk niet echt een bekend merk (volgens mij) en kies je voor kwaliteit dan kies je voor Samsung.
Maar toch, de Mirai doet in mijn ogen niet onder voor de Samsung. Voor welke zou ik moeten kiezen? :?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Ik heb een vraagje voor de Samsung LCD MagicTune gebruikers. Ik ben heel tevreden met mijn 971P maar voor mijn gevoel kunnen de kleuren NOG beter. Nou wou ik dit doen met de Color Calibration tool die bij MagicTune komt, maar ik snap hier niks van.

Dit is de tool dat je een grijs vlak in het midden krijgt, met een verschuifbaar blokje. Hoe werkt dit precies en wat is de bedoeling...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:53:
gisteren heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een samsung 931c besteld. Vandaag is die binnen. En ik kan jullie met alle zekerheid zeggen: "Wat een prachtig ding". De kleuren zijn geweldig - vooral in cs:source zie ik het verschil met mijn vorige monitor (730bf). Bovendien is deze supersnel.... Deze monitor is echt een aanrader.....
WTF ik zit gvd al een maand te wachten der op wat heb je der voor betaald en waar??

norrod 319 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
bij powerline is ie ook nog steeds niet binnen -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik heb op de Samsung site gezocht naar de breedbeeld variant van de 970P en 971P. Maar die lijkt niet te bestaan. Ik twijfel om de 971P te kopen omdat ik het niet alleen voor pc taken maar ook als tv wil gebruiken.. een groter scherm dan 19", die zowel goed is voor games, films en pctaken vind ik te duur worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de Iiyama ProLite H481S-B6 / W6?

Vliegjes in de monitor bijvoorbeeld? :Z

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Heb gister de LG L194WT gehaald bij de dynabyte. Leek me een goed scherm voor een goede prijs. Meteen in windows resolutie veranderd en zo! wat een ruimte ineens in vergelijking met zo'n oude 17" crt monitor op 1024*786. Jammer alleen dat tweakers.net nu ergens aan de linkerkant van me scherm hangt :P. Wat me trouwens wel opviel is dat lcd nog niet tegen crt opkan kwa beelkwaliteit, kleuren zijn lang zo mooi niet maar misschien moet ik nog een beetje met de instellingen kloten. Ook jammer dat star wars kotor geen breedbeel resoluties ondersteund en de hud hangt nu een beetje midden in het beeld. Maar in nieuwe spellen en films is zo'n breedbeeldmonitor prachtig! Misschien als ik langer met dit scherm gewerkt heb dat ik een survey maak, zijn er meer mensen hier met dit scherm?

Dynabyte heeft trouwens ook één week gratis pixelgarantie dus als er dus iets mis is met je scherm kan je hem zo omruilen, bij sommige winkels betaal je daar zo 50 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Ik ben van plan om een Samsung Syncmaster 970 P te kopen, maar ik weet niet of het de beste keus is voor mijzelf. Ik speel geen FPS games. Ik speel meer Guild Wars en Lineage 2. Ik kijk wel veel anime erop. Mijn budget staat een maximum prijs van 400 euro toe. Zijn er betere monitors of monitors met dezelfde performance voor minder geld of voor hetzelfde?

Edit: Het is toch wel mogelijk om de monitor aan te sluiten op een VGA kaart?

[ Voor 10% gewijzigd door SoundWave729 op 03-01-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Iiyama monitoren worden ook panels van Samsung gebruikt. Wellicht zou je daar ook eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zover ik weet zijn er geen Iiyama monitoren met een PVA paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
SoundWave729 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:27:
Edit: Het is toch wel mogelijk om de monitor aan te sluiten op een VGA kaart?
Op een analoge uitgang bedoel je?
Dat kan met een verloopsnoertje(waarschijnlijk bijgeleverd).
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.