[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.983 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb ook een nieuw scherm :*). Een IIyama E1900S-B2 op de HCC dagen gekocht (bij Mycom). Ik wilde eigenlijk voor een Samsung 930 (de 2ms versie), maar die kon ik nergens vinden. Wel de 940, maar die was weer een stuk duurder. De IIyama was 219 euro bij Mycom (whoohoo, 11 euro goedkoper dan de pricewatch :)).

Doet het prima, geen bad pixels (getest). Zoals al opgemerkt zit er geen DVI kabel bij, maar helaas las ik dat pas nadat ik hem gekocht had :). Het is wel een smak groter dan mijn oude Acer 15"TFT. Moet effe wennen. Met een reactietijd van 2ms en een contrast van 700:1, zal het gamen wel een stuk beter gaan dan met die oude 150:1 (ofzo), 15ms monitor. Ik ga zo effe BF2142 spelen.

Een leuk detail: toen ik op weg naar huis ging, liep ik nog even over de rest van de HCC waar ik nog niet geweest was. Loop ik daar, zie ik een japanner oversteken, recht in mijn baan. Dus ik loop een stukje naar links om om hem heen te lopen 8)7. Houdt 'ie me tegen, zegt 'ie "Tank you for buying IIyama monitor! I have t-shirt for you!". Geeft 'ie me een IIyama t-shirt omdat ik een IIyama monitor gekocht had :).

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik zit te denken aan een tftscherm helaas heb ik de ballen verstand hier van.
heb de begintopic en de rest doorgelezen en zit nu te twijfelen tussen acer al1951 en de samsung syncmaster 931c.
heb beide montitoren gezien helaas in verschillende winkels dus kon ze niet naast elkaar zien.
nu de hamvraag welke is de beste?ik game en kijk films.Geld maakt me niet zoveel uit koop liever 1 keer wat goed's dan dat ik later spijt heb.
alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 03:33
De 931C is sneller, heeft een dynamisch contrast, en heeft een andere backlight met groter kleurenspectrum(levendigere kleuren), en de al1951 heeft een glimmende laag op het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus heeft de samsung de betere kaarten in huis?samsung heeft ook die glimmende er laag ook erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Samsung ook de glimmende laag? wist ik niet...

Maar dan heeft de 931C inderdaad het betere paneel... Ik weet niet hoe het met de prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Mischien is het voor jullie een echte domme vraag, maar ik weet dus echt niet welke beter bij mij zou passen?!? Ik wil een nieuwe monitor kopen en zag bij aldi 2 leuke aanbiedigen, een 17 inch en een 19 inch monitor (zie hieronder). Maar ik weet dus echt niet welke beter zou zijn voor mijn gebruik, ik gebruik mijn pc voor games/internet/office..thats all !! mijn budget is 200,- dus ik kan ze beide kopen, alleen weet ik dus niet welke beter bij mijn gebruik zou passen.

alvast bedankt!

ALDI TFT monitor

• helderheid 300 cd/m2
• maximale resolutie
1280 x 1024
• twee ingebouwde
luidsprekers
• stralingsarm overeenkomstig
TCO03-norm
• universele netvoeding
(AC 100-240V - 50-60HZ)
• VGA en DVI in DVI-D aansluiting
met automatische
signaalherkenning

19 inch • reactietijd 5 ms
• kijkhoek horizontaal/
verticaal 178o/178o
• contrast 1000:1
• zichtbare beeldscherm-
diagonaal 48,2 cm

17 inch • reactietijd 8 ms
• kijkhoek horizontaal/
verticaal 150o/135o
• contrast 700:1
• zichtbare beeldscherm-
diagonaal 43,2 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal ff de spec's doen van de 2 monitiren die ik op het oog heb

acer
Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,294 mm
Helderheid 400 cd/m²
Contrast ratio 700 : 1
Responsetijd 8 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Kijkhoek
Horizontale kijkhoek (max.) 150 º
Verticale kijkhoek (max.) 135 º

Overig
USB-hub
Aansluiting D-sub, DVI-D
Speakers ingebouwd
Hoofdtelefoon-aansluiting
Touchscreen
TV-tuner
Gewicht 5,4 kg

Kleur(en) zilver; zwart
Introductie model 2005
Afmetingen (H x B x D) 43 x 42 x 16 cm

smasung

Partnumber LS19MEPSFV/EDC
Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,294 mm
Helderheid 250 cd/m²
Contrast ratio 2000 : 1
Responsetijd 2 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Frequentiebereik
Horizontaal 30-81 kHz
Verticaal 56-75 Hz

Kijkhoek
Horizontale kijkhoek (max.) 160 º
Verticale kijkhoek (max.) 160 º

Overig
Aansluiting D-sub, DVI-D
Speakers ingebouwd
Hoofdtelefoon-aansluiting
Touchscreen
TV-tuner
Gewicht 5,5 kg

Kleur(en) Hochglanz schwarz
Introductie model 2006
Afmetingen (H x B x D) 42,8 x 42,3 x 21,9 cm

acer kost 287
samsung 319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik het zo lees en verglijk lijkt me inderdaad de samsung de betere.Of heeft iemand anders nog een beter 19 inch?geld maakt me niet uit geef liever 1 keer veel uit voor een goeie dan dat ik me erger aan een goedkoope miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Als geld niets uitmaakt, en je wilt iets anders:

Eizo S1931

of een:

Viewsonic VP930

;)
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:04:
nu ik het zo lees en verglijk lijkt me inderdaad de samsung de betere.Of heeft iemand anders nog een beter 19 inch?geld maakt me niet uit geef liever 1 keer veel uit voor een goeie dan dat ik me erger aan een goedkoope miskoop.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Oke ik heb mijn 2 x Viewsonic VP930 binnen :9~ :*) O-) _/-\o_

Hier wat pic,s:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pv.vanrijn/foto,s%20tft,s/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pv.vanrijn/foto,s%20tft,s/4.jpg

Ik heb met beide schermen de pixeltest gedaan, en ik heb er tot nu aan toe niet 1 ;)
Ik had hiervoor ook 2 schermpjes Iiyama 431s 17 ", maar dit is wel ff wat anders.
In het begin dacht ik wat een licht, maar ben er al aan gewent.
Film,s kijken is top, speel weleens een spelletje(nog geen ghosting waargenomen)dus ook toppie >:)

Ik werk met Ultramon, en dit gaat vlekkeloos.

Ik wil n-i-x en Tweakersnet bedanken voor de informatie die ik gekregen heb.

Thank,s :)

[ Voor 14% gewijzigd door pvr op 26-11-2006 21:17 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zou dan toch voor 19 inch gaan :)
SC4RF4C3 schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:43:
Mischien is het voor jullie een echte domme vraag, maar ik weet dus echt niet welke beter bij mij zou passen?!? Ik wil een nieuwe monitor kopen en zag bij aldi 2 leuke aanbiedigen, een 17 inch en een 19 inch monitor (zie hieronder). Maar ik weet dus echt niet welke beter zou zijn voor mijn gebruik, ik gebruik mijn pc voor games/internet/office..thats all !! mijn budget is 200,- dus ik kan ze beide kopen, alleen weet ik dus niet welke beter bij mijn gebruik zou passen.

alvast bedankt!

ALDI TFT monitor

• helderheid 300 cd/m2
• maximale resolutie
1280 x 1024
• twee ingebouwde
luidsprekers
• stralingsarm overeenkomstig
TCO03-norm
• universele netvoeding
(AC 100-240V - 50-60HZ)
• VGA en DVI in DVI-D aansluiting
met automatische
signaalherkenning

19 inch • reactietijd 5 ms
• kijkhoek horizontaal/
verticaal 178o/178o
• contrast 1000:1
• zichtbare beeldscherm-
diagonaal 48,2 cm

17 inch • reactietijd 8 ms
• kijkhoek horizontaal/
verticaal 150o/135o
• contrast 700:1
• zichtbare beeldscherm-
diagonaal 43,2 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoewel ik waarschijnlijk nog wel in de winkel ga kijken of er een Samsung 940BF en een Iiyama e1900s-b2 te zien zijn, was ik wel benieuwd op welke hoogte het scherm zelf begint van de 940BF aangezien die niet verstelbaar is in hoogte.

Ik ben toch niet zeker of die niet te hoog begint vergeleken met me huidige scherm (Iiyama 19" VM 1451). Daarbij begint het beeldvlak op ongeveer 15-16cm, dat lijkt op de plaatjes van de Samsung toch een stukje meer te zijn. De totale hoogte is zo'n 48 cm, die van de Samsung rond de 41 volgens de specs, dus wellicht valt het ook nog wel mee.

Wellicht kan iemand met deze monitor hier wat zinnigs over zeggen, en anders moet ik aankomende week maar even de Vobis/Dynabyte/... binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pvr netjes 8) hoe heb je dat gedaan kwa opstelling?

maar ik zie zo 1 2 3 niet de beterheid in de 2 tips die je me gaf.ietjes meer candela maar das alles wat ik zo 1 2 3 zag.Heb een mailtje gestuurd naar de shop waar ik hem misschien weg haal wil eerst ff weten hoe ze omgaan met eventuele dooie pixels wel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Met een beetje zoeken, kom je op site,s waar testen zijn gedaan met 19"TFT

http://www.tomshardware.c...cd_collection/page45.html

http://www.prad.de/new/monitore/test-eizo-s1931sh-bk.html
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:30:
@pvr netjes 8) hoe heb je dat gedaan kwa opstelling?

maar ik zie zo 1 2 3 niet de beterheid in de 2 tips die je me gaf.ietjes meer candela maar das alles wat ik zo 1 2 3 zag.Heb een mailtje gestuurd naar de shop waar ik hem misschien weg haal wil eerst ff weten hoe ze omgaan met eventuele dooie pixels wel erg belangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door pvr op 26-11-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 13:59

DeZzL

Rocket surgeon

Ik heb sinds een paar dagen mijn EIZO S1931 monitoren binnen. Hier volgt een review en een klein fotoverslagje.

Ik wilde eigenlijk ook de verpakking even behandelen maar na de dozen uit de handen van die allerbeste TNT bezorger te hebben gegraaid begon de uitpak-frenzy. Foto's daarvan zijn in verband met het bruut toegepaste geweld maar even achterwege gelaten.
website fabrikant
Specificaties (pdf)
Productsurvey

REVIEW
Het vorige scherm
Ik heb de laatste jaren gewerkt met 2 Samsung Syncmaster 753DXF CRT monitoren in dual screen setup mbv een 6600GT kaartje. Ik ben er altijd redelijk tevreden mee geweest alleen kreeg ik de kleuren van de twee niet gelijk. Zonder enige moeite heb ik nu wel 2 schermen met gelijke kleurweergave.
De dikte van de rand rond de monitoren stoorde me bij de 753DXF's nooit maar nu weet ik ook dat het anders kan. De dunne "slimedge" randen zijn ideaal voor een dualscreen setup.

Bijzonderheden
Ik had eerst mijn oog laten vallen op de Samsung 970P. Na het lezen van een berg reviews ben ik toch tot de conclusie gekomen een andere monitor te kiezen. Mijn redenen hiervoor waren op de eerste plaats de problemen met de 'slappe voet' waar dit model snel last van heeft. In tweede instantie las ik een stuk over het '6bits icm dithering' verhaal en het minder weergeven van bepaalde gradients. Daarna heb ik voor deze S1931'ers gekozen. Ik heb ze bij disc-planet.nl (shopsurvey) besteld. Die hebben een uitstekende 100% pixelgarantie en een erg goede service. Zowel telefonisch als e-mailisch kreeg ik snel antwoord op mijn vragen.

Kleurweergave
De kleurweergave van dit scherm overtreft mijn verwachtingen. Echt een heerlijk S-PVA paneel! Na het zien van veel TFT schermen was ik redelijk sceptisch over de overstap vanaf mijn trouwe CRT's maar achteraf ben ik heel blij dat ik dit gedaan heb. De kleuren zijn mooier dan op mijn oude Samsungs.

Ghosting
De reactietijd van de monitoren is 8ms volgens de specs. Bij het kijken van films is er geen ghosting te bekennen. Ik heb geen spellen op mijn PC waar ik het ghosting in games mee kan testen.

Contrast & helderheid
Het contrast is boven verwachting. Zwart is denk ik niet helemáál zo diep als op mijn CRT's maar het komt toch echt verdraaid dicht in de buurt. De helderheid is geweldig en out of the box heb ik niets aan de instellingen hoeven veranderen. Er zit een lichtsensor in de behuizing en er is een optie om aan de hand van de lichtsterkte in de ruimte automatisch de brightness aan te laten passen. Dit is ideaal bij de lange nachten werken aan tekstdocumenten. Als ik last van migraine zou hebben zouden deze eizo's me al een aanval of 2 of 3 hebben bespaard. Deze functie is ook uit te schakelen

Uniformiteit van het scherm
Er is geen backlight leakage te bekennen. De schermen worden overal evenveel belicht.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek van het scherm is groot zoals het hoort bij een *VA panel. Zeker groot genoeg om er fijn mee te werken in dualscreen mode. Kleuren blijven over een grote hoek 'echt' en er is weinig reflectie.

Vormgeving
Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/EIZO/small_IMG_0820.jpg
De knoppen op de monitor zijn slecht zichtbaar met wat minder omgevingslicht. Het 'aan-LEDje' kan worden uitgezet in het OSD. Dan staat het lampje uit ipv dat het een blauw licht geeft. Wanneer de monitor op standby gaat brandt het lampje alsnog geel. Dat is wel handig zodat je kunt zien dat het scherm niet helemaal uit staat.

Er zit een totaal van 4 kabels per monitor:
  • Stroom
  • DVI
  • USB
  • Audio
Al deze kabels worden bij het scherm geleverd. Daarnaast zit er ook een D-sub aansluiting op het scherm. Ook hier is de kabel voor bij geleverd.
Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/EIZO/small_IMG_0824.jpg
Onder de aansluitingen zit een kleine 'kabelgoot'. Het is een soort van klepje. Alleen is het lastig om de monitor even snel te pivotten als de kabels erin geklemd zitten. Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/EIZO/small_IMG_0825.jpg
Verde is het scherm van de voet af te halen en dmv een VESA (100 geloof ik) aansluiting op een andere voet of arm te plaatsen.

Extra's
  • Watte, pivotten? Ja, pivotten! De schermen hebben een "pivot functie" alleen is er geen software aanwezig op de bijgeleverde CD om makkelijk tussen portrait en landscape mode te switchen.Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/EIZO/small_IMG_0827.jpg
  • Er zit een USB aansluiting op het scherm waardoor er door de bijgeleverde software aanpassingen gedaan kunnen worden aan de instellingen van het scherm. Hierdoor hoef je het OSD niet te gebruiken.
  • Er zitten speakers in het scherm. (Ik kwam er pas achter omdat er bij het slopen van de dozen nog een jack-jack kabel uit karton viel.) Het geluid dat uit de speakertjes komt stelt bar weinig voor maar voor systeemgeluiden voldoet het.
  • Er is een aansluiting aanwezig op de zijkant van het scherm waar een headset in kan worden geplugd.
  • De monitor is met 2 verschillende poten te verkrijgen. De SH en de SA. Ik heb de SH. Deze is in hoogte verstelbaar. Hij kan 360 graden om zijn as draaien. Hij kan zoals ik al zei pivotten en hij is kantelbaar.
    Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/EIZO/small_IMG_0823.jpg
Voordelen
  • Geweldige kleurweergave
  • Dunne rand
Nadelen
  • Er zit geen USB hub in de monitor, terwijl er wel al een mooie USB kabel naartoe ligt. Dat was nog wel aardig geweest.
  • Slecht zichtbare bedieningsknoppen.
Andere Picas
Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/EIZO/small_IMG_0816.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/EIZO/small_IMG_0817.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DeZzL op 27-11-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Psychokiller schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:18:
Hoewel ik waarschijnlijk nog wel in de winkel ga kijken of er een Samsung 940BF en een Iiyama e1900s-b2 te zien zijn, was ik wel benieuwd op welke hoogte het scherm zelf begint van de 940BF aangezien die niet verstelbaar is in hoogte.

Ik ben toch niet zeker of die niet te hoog begint vergeleken met me huidige scherm (Iiyama 19" VM 1451). Daarbij begint het beeldvlak op ongeveer 15-16cm, dat lijkt op de plaatjes van de Samsung toch een stukje meer te zijn. De totale hoogte is zo'n 48 cm, die van de Samsung rond de 41 volgens de specs, dus wellicht valt het ook nog wel mee.

Wellicht kan iemand met deze monitor hier wat zinnigs over zeggen, en anders moet ik aankomende week maar even de Vobis/Dynabyte/... binnenlopen.
Over de hoogte van de E1900S-b2: is het scherm ook van de voet af te halen? Dat zou makkelijk zijn om toch een in hoogte verstelbaar scherm te krijgen: modden of standaard kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@DeZzL:
Mooie, uitgebreide userreview...

Wat voor videokaart heb je eigenlijk?
Ik kan het beeld namelijk kantelen met mijn videokaartdrivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55
n-i-x schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:42:
@DeZzL:

Dat kan afaik met alle videokaarten.
Alleen alle kantelbare monitors die ik heb gezien stelden zelf die kanteling in.
Dus dat als je de monitor kantelt dat het beeld vanzelf aangepast wordt.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

-=dubbel=- :X

[ Voor 113% gewijzigd door DeZzL op 27-11-2006 00:51 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

n-i-x schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:42:
@DeZzL:

Ik heb een 6600GT. Het is idd te kantelen in met de nView rotate opties. Ik doelde eigenlijk op het automatisch aanpassen, zoals martijnve al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n-i-x schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:30:
[...]

Ja, een tijdje geleden was er iemand met dat probleem die Samsung erover ingelicht heeft.
Samsung's reactie is dat er niets bekend was over slechte voeten, maar ze kwamen er wel wat aan doen.
Als Samsung het netjes verhelpt dan hoeft het niet als een nadeel gezien te worden lijkt me...
Op maandag 30-10 zijn ze mijn scherm komen halen. Daar ik het druk heb gehad ben ik de tijd wat uit het oog verloren maar tot op vandaag heb ik mijn scherm niet terug. :?
Het ging dus hersteld worden in garantie.
Hou jullie op de hoogte.

Mvg

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:40:
[...]

Op maandag 30-10 zijn ze mijn scherm komen halen. Daar ik het druk heb gehad ben ik de tijd wat uit het oog verloren maar tot op vandaag heb ik mijn scherm niet terug. :?
Het ging dus hersteld worden in garantie.
Hou jullie op de hoogte.

Mvg

C
Kom juist af de telefoon met het bedrijf dat de herstellingen doet en blijkt dat de voeten van de 970P zwaar in backorder staan. Maw herstellingstijd onbekend ? :(
De (vriendelijke) man stelde dan voor om eventueel gewoon een nieuw scherm voor mij te bestellen. Ik heb maar toegezegd. Ik hoop alleen dat, zoals mijn eerste scherm, het ook geen dode pixels heeft. Het zou volgende week moeten geleverd worden. Tot dan het uithouden met mijn 17" Crt'je |:(

Ik hou jullie op de hoogte

Mvg

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij meer goeie dingen over de Samsung 970p vertellen
graag hoor ik jullie mening erover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Peenutzz schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:28:
[...]

Vreemd, ik heb ruim een week geleden dezelfde monitor gekocht, en daar zat alles bij: VGA- én DVI-kabel, stroomkabel én de driver-CD. Die ik overigens inderdaad niet nodig had..
Zou je me kunnen vertellen wat je ervaringen zijn met dit scherm?
Ik wil hem namelijk ook graag bestellen maar zit nog een beetje te twijfelen.
Hoe zit het bijv met de backlight leaking en wat is het verschil tussen de L194WT en de L194WT-SF?

Als iemand anders hier antwoord op weet, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik heb eigenlijk een vraag in het algemeen.

Ik ben van plan om een 19inc wide screen monitor (die acer) aan te schaffen voor me xbox360. Dus is me vraag eigenlijk wat de maximale afstand van zo'n monitor is waarop alles nog te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 22:07
Ik moet zeggen dat de 19" Medion van de Aldi die morgen in de winkels ligt specs heeft die er niet om liegen:
VGA en DVI in DVI-D aansluiting (leuk voor je xbox360)
reactietijd 5 ms
contrast 1000:1
Kijkhoek horizontaal/verticaal 178/178

En dat voor slechts 199€ ! Als ik het overzicht bekijk aan het begin van het topic zijn de monitoren met vergelijkbare specs minimaal 100€ duurder. Ik denk dat ik er morgen één ga proberen; mocht hij niet bevallen kan ik hem altijd nog ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Bra1niac schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:47:
Ik moet zeggen dat de 19" Medion van de Aldi die morgen in de winkels ligt specs heeft die er niet om liegen:
reactietijd 5 ms

En dat voor slechts 199€ ! Als ik het overzicht bekijk aan het begin van het topic zijn de monitoren met vergelijkbare specs minimaal 100€ duurder. Ik denk dat ik er morgen één ga proberen; mocht hij niet bevallen kan ik hem altijd nog ruilen.
Jammer dat ie alleen in grijs is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
n-i-x schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:15:
De 931C is sneller, heeft een dynamisch contrast, en heeft een andere backlight met groter kleurenspectrum(levendigere kleuren), en de al1951 heeft een glimmende laag op het scherm...
Beetje late reply maar je kritiek op de 1951cs is niet terecht, ja de samsung is sneller en nee hier merk je helemaal niets van, de 1951cs heeft totaal geen ghosting. Eneh de kleuren zijn duidelijk beter op de 1951cs, mede door de "glimmende laag" die totaal niet glimt bij mij maar alleen zeer mooie en ongekend heldere kleuren produceert. De acer 1951cs is niet voor niks prijziger

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DeZzL schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:02:
Ik heb sinds een paar dagen mijn EIZO S1931 monitoren binnen. Hier volgt een review en een klein fotoverslagje.[...]
Alleen al voor het design zou ik zo'n monitor kopen. Zwart en simpel, gewoon fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Bra1niac schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:47:
reactietijd 5 ms
Specs zijn ook behoorlijk irrelevant. Het moet ondertussen wel duidelijk zijn dat reactietijd op papier niets, of in elk geval niet zoveel zegt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het zegt niet / niet veel over de snelheid, maar je kan er wel wat over de techniek uit opmaken.
5ms betekend meestal TN zonder overdrive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Laatst online: 22-12-2024
ik heb dus ook een 19" bij aldi gekocht, maar ik krijg de frequentie niet hoger dan 75hz, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:26:
ik heb dus ook een 19" bij aldi gekocht, maar ik krijg de frequentie niet hoger dan 75hz, klopt dit?
Frequentie bij een TFT scherm is iets heel anders dan bij een CRT scherm.
Standaard draai je altijd 60hz op DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:38
Ja dit kan kloppen. Bij tft schermen is het niet nodig om een hoge frequentie in te stellen zoals bij crt. De meeste tft's werken dan ook standaard op 60hz.

[ Voor 0% gewijzigd door Wisey op 29-11-2006 17:29 . Reden: Te laat :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
De Dell 1907FP (DVI, DVI kabel included, in hoogte verstelbaar, 8ms) kost nu 'slechts' 275 euro inclusief b.t.w. + 4 euro verzendkosten. (Geheel in Dell stijl is dit scherm nu zelfs goedkoper dan een value mainstream (analoog) 19" scherm, deze laatste is namelijk in prijs verhoogd sinds deze week) Ik zit er sterk aan te denken om mede gezien het strakke minimalistische design er eentje te kopen. Mijn keuze is dus zeg maar vooral op emotie/de looks gebaseerd, maar als hij eventuele ernstige nadelen heeft of ik kan in dit segment toch echt beter een ander scherm kopen dan koop ik hem natuurlijk niet. Dat hij zwart is is overigens wel een harde eis, anders kan ik bijv. de BenQ FP93G kopen http://www.benq.nl/produc...?product=647&page=gallery

Hier is een review, daar zeggen ze dat de kijkhoek niet geweldig is. Ik weet niet hoe storend dat is.
http://www.prad.de/en/mon...-1907fp.html#introduction

Iemand ervaringen met dit scherm? Aanrader voor dat geld?

http://accessories.euro.d...s=dhs&cs=nldhs1&sku=53786

PS: Het is gewoon voor wat type/msn werk, ik game niet. Wil gewoon een groot scherm, heb niet zulke goeie ogen. Ga er geen films op kijken, daar heb ik een TV voor.

Edit 2 dec: Heb hem maar besteld, zal nog wel melden of hij oké is.

Edit 6 dec: Volgens de prognose van Dell komt het scherm pas op 19 dec. Ik ben er nu al klaar mee eigenlijk. Op de site stond 5-7 dagen. Betaling verwerken doen ze ook nog eens 4 dagen over, wat ik niet meer van deze tijd vind. Zelfs bank - postbank is er tegenwoordig binnen een dag tenslotte. Als je de verwachte levertijd + de betalingsvertraging bij elkaar optelt is 19 dec nog te ver weg. Kutbedrijf. Ze kwamen ook met allerlei mantra's als 'wij bouwen alles op bestelling' en 'U profiteert bij ons van de nieuwste technologie'. Nou ja ik wil het scherm zelf wel hebben dus laat het maar doorgaan.

Edit 8 dec: 19 dec was een uiterste datum. Ik heb het scherm vandaag binnengekregen. Valt me toch mee. Het is een waus mooi scherm om te zien en ik vind het beeld ook heel erg acceptabel maar ik ben niks gewend. Hij zit nu op mijn radeon 7000 :P kaart analoog aangesloten. Volgens de verhalen moet het met DVI allemaal nog veel beter zijn, dat is mooi. De verticale kijkhoek is idd niet om over naar huis te schrijven, vooral met een witte achtergrond. MSN conversaties zijn als ik sta gewoon slecht te lezen bijvoorbeeld. Misschien is dit een aspect wat met DVI ook beter wordt, ben wel benieuwd. Winamp playlists (groen op zwart) geven juist weer in het geheel geen problemen. Pics volgen.

[ Voor 42% gewijzigd door smvs op 09-12-2006 00:42 ]

• ForrestX

ForrestX

Iemand ervaring met de LG 1919S-SF?

Deze is nu € 219,- bij MyCom en leek mij wel wat...

mijn eisen ForrestX in "\[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een 19" TFT te kopen nu zit ik alleen te twijfelen tussen 2 monitoren.

Iiyama E1900S

Formaat 19 inch
Kleur Zwart
Effectieve beelddiagonaal bxh 301x376 mm
Inkijkhoek Hor./Vert. 150/135 graden
Reactietijd 2 msec
Type TFT TN
Dotpitch 0.29 mm
Helderheid 300 cd/m2
Contrastverhouding 700:1
Aantal kleuren 16.2 miljoen
Horizontale Synchronisatie 30-80 kHz
Vert. Synchronisatie 56-75 Hz
Max. Resolutie 1280x1024
Signaalingang Analoog D-Sub
Vesa Type 100
Signaalingang Digitaal DVI-D
Stroomverbruik 35 W
Gewicht 4.5 Kg
Afmetingen bxhxd 411x467x208 mm
Speakers Ja
Vesa Ja
Prijs +/- 250 euro

Iiyama H481S-B

Formaat 19 inch
Kleur Zwart
Effectieve beelddiagonaal bxh 480 mm
Inkijkhoek Hor./Vert. 170/155 graden
Reactietijd 2 msec
Dotpitch 0.29 mm
Helderheid 300 cd/m2
Aantal kleuren 16.77 miljoen
Horizontale Synchronisatie 31-80 kHz
Vert. Synchronisatie 55-75 Hz
Max. Resolutie 1280x1024
Vesa Type 100
Stroomverbruik 40 W
Gewicht 7.7 Kg
Afmetingen bxhxd 418x388-498x242 mm
Speakers Ja
Vesa Ja
Roteerbaar Ja
In hoogte verstelbaar Ja
Prijs +/- 320 euro

Nu zit ik veel achter de pc voornamelijk achter office. Ik speel ook regelmatig games. Nu weet ik alleen niet welk beeldscherm ik moet nemen van deze 2. Heeft iemand misschien advies voor me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Zie Iiyama site. Die laatste is een zakelijk scherm en is wat luxer. Ik zou ze beiden niet kopen want vind ze zo lelijk als de nacht en je moet er toch de hele tijd tegenaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
smvs schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:42:
Zie Iiyama site. Die laatste is een zakelijk scherm en is wat luxer. Ik zou ze beiden niet kopen want vind ze zo lelijk als de nacht en je moet er toch de hele tijd tegenaan kijken.
Op de HCC-dagen heb ik ze beide gezien, het design is heel persoonlijk, maar het enige wat me opviel aan de 2e variant, was dat deze een glanzende laag over het beeld heeft. En ja, dit model oogt net even wat luxer dan de E1900.

offtopic:
Ik kijk trouwens naar mijn beeld als ik hem gebruik en niet naar de rand :P?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren bij de MM hengelo de Samsung 931BF aangeschaft voor 299,- euro. Ik dacht dat sommige twijfelaars hier wel baat bij zouden hebben. Het scheelt toch wel wat euro's zo. Het is een aanbieding geloof ik. Maar wat een verschil qua ruimte trouwens, niet normaal. :)

Ik heb hem nog niet goed getest, maar daar kom ik nog wel op terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:31:
Ik sta op het punt een 19" TFT te kopen nu zit ik alleen te twijfelen tussen 2 monitoren.

Iiyama E1900S

Formaat 19 inch
Kleur Zwart
Effectieve beelddiagonaal bxh 301x376 mm
Inkijkhoek Hor./Vert. 150/135 graden
Reactietijd 2 msec
Type TFT TN
Dotpitch 0.29 mm
Helderheid 300 cd/m2
Aantal kleuren 16.2 miljoen
Horizontale Synchronisatie 30-80 kHz
Vert. Synchronisatie 56-75 Hz
Max. Resolutie 1280x1024
Vesa Type 100
Stroomverbruik 35 W
Gewicht 4.5 Kg
Afmetingen bxhxd 411x467x208 mm
Speakers Ja
Vesa Ja
Prijs +/- 250 euro

Iiyama H481S-B

Formaat 19 inch
Kleur Zwart
Effectieve beelddiagonaal bxh 480 mm
Inkijkhoek Hor./Vert. 170/155 graden
Reactietijd 2 msec
Dotpitch 0.29 mm
Helderheid 300 cd/m2
Aantal kleuren 16.77 miljoen
Horizontale Synchronisatie 31-80 kHz
Vert. Synchronisatie 55-75 Hz
Max. Resolutie 1280x1024
Vesa Type 100
Stroomverbruik 40 W
Gewicht 7.7 Kg
Afmetingen bxhxd 418x388-498x242 mm
Speakers Ja
Vesa Ja
Roteerbaar Ja
In hoogte verstelbaar Ja
Prijs +/- 320 euro

Nu zit ik veel achter de pc voornamelijk achter office. Ik speel ook regelmatig games. Nu weet ik alleen niet welk beeldscherm ik moet nemen van deze 2. Heeft iemand misschien advies voor me???
Ik heb sinds kort de E1900S-B2. Super scherm, geen ghosting te bekennen bij snelle games, kleuren zijn super. Wel even wennen van het licht wat er af komt als je CRT gewend bent :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38

Zjemm

...

voor gamers heb je dus nu de 930 BF 940 BF en de E1900 en de L1970HR. Over de laatste heb ik nog weinig gevonden...iemand anders misschien? zit te twijfelen tussen deze monitoren welke het beste uit de verf komt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 19' ultrasharp van dell zijn super super mooi
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.datalux.ua/common/ProdImg/LargeImages/69880.jpg

4 usb's

verstelbaar in de lengte en breedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 23:00
Mijn oog is gevallen op een HP VS19B

Nu vraag ik me af of dat HP BrightView technologie nog enige nadelen kan geven? Gebruik de pc alleen voor Office en af en toe een spelletje. In de winkel ziet het er wel goed uit moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/P8726A3_190x170.jpg

Schermformaat
19-inch diagonaal en zichtbaar beeldvlak - 37,8 cm x 30,3 cm (b x h)

Type scherm
Thin Film Transistor Liquid Crystal Display actieve matrix

Pixelpitch
0,294 mm

Refresh responstijd
5 ms (rise + fall)

Schermhelderheid
300 cd/m2 (standaard)

Contrastverhouding
1000:1 (gem.)

Video-ingang
15-pins D-sub VGA

Luidsprekers en microfoon
Geïntegreerde actieve luidsprekers (2 x 2 Watt per kanaal) met volumeknop en hoofdtelefoonaansluiting aan de voorzijde

Scherminkijkhoek
Inkijkhoeken 160 graden horizontaal en 160 graden verticaal (minimum contrastverhouding 10:1)

Scherminstelhoek
Verticaal kantelen -5 graden tot 30 graden

Weergaveresolutie
Max. 1280 x 1024 bij 75 Hz

Kleur
Ondersteunt ware kleuren, tot 16 miljoen kleuren

Horizontale scansnelheden
56-76 Hz verticaal, 30-81 kHz horizontaal

Plug-en-play
Ja

Behandeling afdekplaat
HP BrightView technologie, antistatisch

Fysieke beveiliging
Gereed voor Kensington-slot

Gebruikersinstellingen
Contrast, helderheid, kleurinstellingen, kleurenpalet, horizontale en verticale beeldpositie, klok en klokfase, automatische instelling, volume, energiezuinige stand, aan/uit geheugen, OSD-knop, backlight info, 7 talen

Inhoud van de doos
Monitor, netsnoer, audiokabel, VGA-kabel en cd met drivers en documentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 08-09 21:59
Morgen bij de officecentre voor 179ex 213inc, lager dan PW
Philips 190s7fs

pricewatch: Philips 190S7FS (19", 8ms, D-sub/DVI)

Helderheid : 300 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 700:1
Displaykleuren : 16,2 M
Kijkhoek : bij C/R > 5
Kijkhoek (horizontaal) : 176 graden
Kijkhoek (verticaal) : 170 graden
Responstijd (normaal) : 8 ms
Signaal-invoer : Analoog (VGA), DVI-D

Leuk voor de krappere beursen onder ons?
Denk dat ik em wel haal.... me geld is op aan een 7900gto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:44
Ik ben van plan de Samsung 971P te kopen. Ik kan hier niet zoveel reviews over vinden, is hier al wat over bekend? De 970p was een erg goed scherm, ik neem aan dat deze gewoon geupgrade is..? Wie weet er meer van dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Ik zit momenteel een vergelijking te doen tussen deze twee monitoren:

iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms gg, D-Sub⁄DVI-D, Zwart) € 229,95
Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms gg, D-sub⁄DVI-D) € 287,95

De Samsung wordt aangeprijst als beste koop, echter de iiyama is een stuk goedkoper. Wat zijn de verschillen tussen deze twee monitoren? Snelheid lijkt mij hetzelfde. Kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

volgens mij stond er in de TS dat het hetzelfde paneel betrof tussen die 2. die iiyame heeft Speakers? erin zitten.

wellicht dat de LG L1970HR ook nog een intereesante optie voor je is. kan er alleen niet mega veel over vinden

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
mja, dat bedoel ik dus. De iiyama heeft zelfs speakers, en nog goedkoper. Dus snap die verschillen niet echt. iiyama is toch al een aardig gesettled merk. Samsung overigens ook hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

misschien moet je de specs van de fabrikanten sites erbij pakken en deze naast erlkaar neer zetten :) kom je vast wel nog meer verschillen tegen. Ook bijvoorbeeld in dode pixel garantie. wellicht dat er bij een van beide merken vaker dode pixels voorkomen of niet. misschien voelt de een wat goedkoper aan als de ander als je denkt aan afwerking of gebruikt materiaal. (dat kun je alleen in de winkel zien) ik ben benieuwd wat je gaat kiezen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Ik heb mijn keuze toch laten vallen op de iiyama. Ik weet dat ze altijd prima monitoren gemaakt hebben, dus ik vertrouw op de kwaliteit van het merk. Bovendien vond ik het prijsverschil toch wel aardig wat voor een vrijwel identieke monitor. Zodra ik hem binnenkrijg zal ik mijn ongezoute mening er wel over geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Na jaren lang een 15' tft schermpje gebruikt te hebben heb ik besloten om ook maar eens een wat groter scherm aan te schaffen. NU is mijn oog gevallen op de Acer AL 1951 serie. Heb er al het een en ander over gelezen en de reacties zijn allemaal erg postief erover. Maar nu zag ik dat er aantal verschillende types zijn de 1951 CS en AS. De CS is duurder en heeft 4ms, nu vroeg ik me dus af of dit het verschil in prijs echt waard is, want verder zijn ze zo goed als hetzelfde. Zo ook graag jullie ervaring over dit scherm willen weten. Is dit scherm ook een beetje geschikt om zo af en toe een game goed op te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 08-09 21:59
Vandread schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:59:
Morgen bij de officecentre voor 179ex 213inc, lager dan PW
Philips 190s7fs

pricewatch: Philips 190S7FS (19", 8ms, D-sub/DVI)

Helderheid : 300 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 700:1
Displaykleuren : 16,2 M
Kijkhoek : bij C/R > 5
Kijkhoek (horizontaal) : 176 graden
Kijkhoek (verticaal) : 170 graden
Responstijd (normaal) : 8 ms
Signaal-invoer : Analoog (VGA), DVI-D
Heb de monitor dus hier nu..
Ben ik de enige die het heel erg wennen vind :/ Vind het nogal fel, alsof ik naar een lichtbak zit te kijken. Brightness omlaag geeft een grauwig beeld vind ik, RGB omlaag is ook niet alles.
Ik kom van een 19" dell crt (sony buisje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Vandread schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:28:
[...]

Heb de monitor dus hier nu..
Ben ik de enige die het heel erg wennen vind :/ Vind het nogal fel, alsof ik naar een lichtbak zit te kijken. Brightness omlaag geeft een grauwig beeld vind ik, RGB omlaag is ook niet alles.
Ik kom van een 19" dell crt (sony buisje dus)
Als je nog nooit met een TFT gewerkt hebt is het idd wennen, maar naar mijn ervaring wil je nooit meer terug daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gister een Samsung 940BF gekocht. Wat een beeld.
Inderdaad vergeleken met mijn oude CRT een heel fel beeld. Dat is inderdaad wennen.

Binnenkort zal ik mijn ervaringen posten.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
smvs schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:37:
[...]

Als je nog nooit met een TFT gewerkt hebt is het idd wennen, maar naar mijn ervaring wil je nooit meer terug daarna.
Toch is dat natuurlijk eigenlijk een drogreden, want op den duur went natuurlijk alles. Als je gedwongen wordt op een 14" vissenkommetje te werken went dat na verloop van tijd ook wel.

Toevallig ga ik altijd heen en weer tussen een 19" TFT (op mijn werk) en een 21" CRT (thuis) dus kan ik goed vergelijken en ik blijf toch echt op de lange termijn de CRT fijner vinden kijken. Minder fel en minder 'krakerig' scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
nare man schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:08:
[...]

Toch is dat natuurlijk eigenlijk een drogreden, want op den duur went natuurlijk alles. Als je gedwongen wordt op een 14" vissenkommetje te werken went dat na verloop van tijd ook wel.

Toevallig ga ik altijd heen en weer tussen een 19" TFT (op mijn werk) en een 21" CRT (thuis) dus kan ik goed vergelijken en ik blijf toch echt op de lange termijn de CRT fijner vinden kijken. Minder fel en minder 'krakerig' scherp.
Nou misschien is het persoonlijk, maar ik werk net zoals jij ook wel op CRT's en ik vind een TFT toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo allemaal! Ik heb een vraag over dit scherm: Samsung 19`` 931C TFT 2ms. Heeft iemand ervaring met dit scherm? Ik zou graag willen weten of de kleurenweergave echt zo goed is als ze zeggen, 97% van het NTSC spectrum etc... Ook vroeg ik me af hoe de zwartweergave was, agz. de monitor een contrast van 2000:1 zou hebben en of je last heb van bleeding boven en onder...

Hiervoor had ik een iiyama 19`` E1900S-B2, maar die heb ik terug naar de winkel (Powerline Zoetermeer) gebracht nadat ze mij 4x een exemplaar met dode pixels hadden gegeven. Opzich was ik redelijk tevreden over dit scherm, mooie reactiesnelheid etc, maar toch merk je dat het scherm problemen met kleurweergave heeft als je bijvoorbeeld een gradient in photoshop ziet of een film kijkt. Ik zit hier nu weer met me oude 17inch ADI crt schermpje en dus een tegoedbon :), en zoek nu een goed alternatief scherm dat niet iiyama is, want dat vertrouw ik op dit moment niet helemaal.

Nouja, als iemand dus ervaring of tips met deze Samsung heeft, laat het me aub. weten, alvast bedankt!

Sj44k13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er hier eentje voor mijn neus staan. Echt een prachtig schermpje. :9~

De responstijd is in orde. Ik heb nog geen ghostening kunnen vinden. De kleurenweergave mag er zeker zijn. (Ik keek laatst nog eens op de TFT van mijn vader, een viewsonic VX912-C en daar zijn de kleuren veel minder levensecht naar mijn mening. Ik vind de contrasten daar nogal grof, maar het zou een slechte afstelling kunnen zijn ook.)
Ik had ook geen één dode pixel of subpixel. Had ook geen pixelgarantie gekocht.

Verder sprak het design mij ook enorm aan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De knopjes onderaan het scherm, daar heb ik geen last mee. Hoevaak gebruik je die ook? :)

De nadelen zijn dat er vrij veel blacklight leeking aan de zijkanten te zien is. Niet dat het storend is, maar het valt vooral in het begin een beetje op. (Ben jaren een CRT gewoon geweest)
Ook heb ik een klein probleempje met het achter paneel dat de stekkers afdekt. Dat blijft namelijk niet zitten, maar aangezien je dat toch niet kan zien laat ik dat er gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje met een dilemma.

Ik ben namelijk van plan om mijn Iiyama vision master Pro455 19 inch te vervangen door een TFT scherm. Na uren lezen van reviews en testen weet ik niet echt meer wat ik moet doen. Ik twijfel namelijk of ik een goedkoper high end TN scherm moet kopen, zoals een samsung 940MW of 940BW ( als dit teminste high-end TN schermen zijn ) of 80 euro meer moet neerleggen voor MVA scherm zoals een 970P?

Ik gebruik het scherm voor normaal desktop gebruik als mede films en games. Ik ben ook behoorlijk serieus met fotografie bezig dus vandaar mijn twijfels. Maar het is ook weer niet zo dat ik dag en nacht met photoshop bezig ben. Zijn hier meer mensen die bijvoorbeeld de 940MW gebruiken voor beeldbewerking? En daarmee ook goed uit de voeten kunnen?

Misschien zie ik wel erg goede alternativen over het hoofd. Iig bedankt voor jullie hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:36
Ik zoek een monitor voor ~250 euro. Voornaamste gebruik is eigenlijk alleen gewoon internetten maar wil wel een beetje kwaliteit voor af en toe photoshoppen.

De 940BF is erg populaur, maar zitten veel gamers op tweakers dus misschien zegt dat niets, is het ook de goede keus voor mijn situatie? en wat is het verschil met de 940BW?

Ja normaal zou ik dat zelf allemaal uitgebreid uitzoeken maar mijn monitor heeft het zojuist begeven en internet nu op mn projector en vind nogal zonde om tientallen lampuren te verkwisten aan lezen van talloze reviews etc. Wil eerst de mogelijkheden beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Iemand die nog meer weet over de Samsung Syncmaster 931C? En oja, ik hoor iedereen praten over DVI, dat dat zo belangrijk is, maar wat is eigenlijk het zichtbare verschil? Zonder DVI heb je volgens mij ook best mooi beeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Zo te lezen in bovenstaande berichten ben ik niet de enige die zit te dubben over een keuze. Ervaringen met de Samsung 931C en 940BW zijn er bij, allemaal (heel) positief. De specificaties de 931C en 940BW zijn relatief gelijk (breedbeeld, 4ms vs 2ms en dynamisch een hoger contrast). Ik heb de monitoren eens tegen de nieuwe Philips 190CW7CS gehouden op Prad.de.

Voordeel van de Samsung 940BW is dat deze verstelbaar is. Ik vraag mij af of dit echt uitmaakt? Ik heb geen adnormaal postuur (heel lang of heel klein ofzo) en de stoelhoogte lijkt mij evenzo van invloed. Gezien de prijs kan makkelijk een breedbeeld gekozen worden. Meer beeld voor dezelfde prijs denk ik maar :P.

Heeft iemand al ervaring met de Philips 190CW7Cs of is er algemeen iets te zeggen over een Philips TN panel? De 190CW7C heeft een hoog contrats van 850:1, sRGB kleurmanagement en een rise + fall van 5ms tegen 4ms grey-to-grey van de 940BW, lager verbruik Philips 36W tegen 42 van de Samsumg en <1W standby van Philips. Philips heeft dus zo zijn voordelen op papier.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smvs schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:37:
[...]

Op mijn werk werk ik met CRT 17" een groot drama qua scherpte, je krijgt er gewoon hoofd pijn van.
Met LCD 19" thuis geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Preatorium schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:30:
De specificaties de 931C en 940BW zijn relatief gelijk (breedbeeld, 4ms vs 2ms en dynamisch een hoger contrast).
De 931C is alles behalve breedbeeld...

Verkeerd gelezen...

[ Voor 5% gewijzigd door Noel op 06-12-2006 23:02 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Laatst online: 04-08 15:38
Noel schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:53:
[...]
De 931C is alles behalve breedbeeld...
Duh... lijkt mij evident, maar het is qua specificaties een soortgelijke monitor. Echter geen breedbeeld. De 931C wordt hier nogal eens genoemd. Geen ervaringen met de Philips breedbeeld?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Waarom wil iedereen zo graag breedbeeld? is het niet zo dat de wat "oudere" videokaarten problemen met weergave hebben en de oudere games zowiezo niet breedbeeld resoluties aankunnen? Of heb ik hier te maken met mensen met dure videokaarten etc die nieuwe games spelen of zowiezo niet gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heb al heel wat breedbeeld tft's gezien maar ik blijf het niets vinden...v oor mijn gevoel is het loze extra ruimte. al helemaal met games. maargoed dat is een mening :P

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, ik zit constant te twijfelen tussen breedbeeld en 'gewoon' beeld... Breed is best wel mooi, ruimer en zo en voor bijvoorbeeld muziekprogramma's (Sonar 4 Producer) is het erg handig als je gewoon meer ziet! Of met Photoshop en InDesign (alle paletten aan 1 kant). Maar ook in games zie je gewoon meer. Wat mij doet twijfelen s de toch wel een stuk hogere resolutie: dat wordt al gauw zwaar... En het is gek maar voor mijn gevoel lijkt een 'gewoon' scherm gewoon groter... Gezichtsbedrog natuurlijk, maar toch... Ik weet het nog steeds niet... Als ik een breedbeeld neem wordt het wel een 22" wide want 20" is zo klein (laag)...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:23:
En het is gek maar voor mijn gevoel lijkt een 'gewoon' scherm gewoon groter... Gezichtsbedrog natuurlijk, maar toch...
Geen gezichtsbedrog.
Als de diagonaal gelik is dan is het meest vierkante scherm het grootste.

Voor 20" + bestaat trouwens een apart topic.

[ Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 07-12-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 08:12
Ik heb al aardig wat reviews gelezen en ik denk dat ik voor de Samsung 970P ga. Mijn hoofd gebruik zal photoshop zijn dus ik heb goede kleuren nodig. Af en toe speel ik een game dus het scherm mag ook niet te langzaam zijn.

Al met al lijkt de Samsung 970P voor mij de juiste keuze

Het enige waar ik mee zit is die voet. Ik hoor veel verhalen over het lam worden van de schanieren. Oke Samsung lost het allemaal netjes op maar het is toch jammer.

Ergens bovenin dit topic kwam ik opeens de Samsung 971P tegen. Ik heb even in de pricewatch gekeken en deze komt op ongeveer 420 euro. Wel iets duurder maar wel in zwart leverbaar en hopelijk geen last meer van de problemen met de voetsteun.

Is dit scherm nu echt zijn centjes waard of kan ik het beste gewoon de 970P kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Effe een vraagje, het is geen 19 inch maar ik wou er geen nieuw topic over openen. Gisteren de Samsung 710N binnen gehad voor een kennis van mij maar deze heeft dode pixels. Zijn dit 2 (rood en groen) echte pixels of zijn het subpixels? Ik heb geen aanvullende pixelgarantie genomen dus moet ik hiermee leren leven of valt dit gewoon onder garantie? Ook lijkt er aan de rechter zijkant en onderkant een balk van ongeveer 1cm te lopen die van kleur afwijkt (donkerder of lichter) ten opzichte van de rest van het scherm.

foto'tje: http://www.rietvaerder.nl/pics/IMG_1571.jpg

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

als je hem ergens koop dan gelden de regels van die winkel/shop. makkelijk zat

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat zijn dode subpixels.
Dat groene lijkt trouwens wel 2 dode subpixels tegen elkaar...
Volgens http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc ruilt Samsung pas na 6,55 of meer dode subpixels, dus je moet er mee leren leven.

Die rand van 1cm heeft waarschijnlijk iets te maken met backlight bleeding, hoe daarmee omgegaan wordt verschilt per merk...
Je kan proberen je monitor om te ruilen vanwege de bleeding, en dan hopen op een model zonder dode pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zjemm schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:13:
heb al heel wat breedbeeld tft's gezien maar ik blijf het niets vinden...v oor mijn gevoel is het loze extra ruimte. al helemaal met games. maargoed dat is een mening :P
Interface van Windows Vista al gezien? (vast wel :))

Die balk aan de zijkant vind ik persoonlijk wel praktisch. Met een 4:3 scherm is dat hinderlijk omdat je anders smalle schermen krijgt.

Ik zou graag zien dat een monitor als de 931C (officiële monitor van de WK Games) ook in een breedbeeld-versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Mooi! Het scherm wordt volgens Cool-Prices onsite omgeruild !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

Epsilon

Een half jaar geleden heb ik bij iemand een Samsung 930BF mogen bezichtigen (4ms) maar was allerminst te spreken over de ghosting van dit scherm. Vergeleken met een goede crt is het dramatisch. Toen heb ik ook besloten dat ik wacht met TFT totdat mn 19" iiyama crt het begeeft.

Nu ga ik echter mijn kamer restylen en daar hoort ook een mooie monitor bij. Dat gaat een 19" worden omdat de grote schermen achterblijven met de reactietijd.

Nu zou ik graag willen weten of er een heel duidelijk verschil is tussen de 940BF en de oudere 930BF.

En hoe groot is het verschil tussen de 931C en 940BF? In hoe verre merk je de beperkte lichtopbrengst van de 931C?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Beperkte lichtopbrengst moet je niet echt als een nadeel zien,,,
Bij beide monitoren(eigenlijk zowat alle monitoren) is het niet echt aan te raden om de backlight op volle sterkte te laten branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik ga de bekende 2 ms schermen eens naast elkaar leggen om te zien wat de voor en tegens zijn zal toch een keer de knoop moeten doorhakken.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Zjemm schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:57:
ik ga de bekende 2 ms schermen eens naast elkaar leggen om te zien wat de voor en tegens zijn zal toch een keer de knoop moeten doorhakken.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen!! Post je ze hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hebben jullie ervaring met de "on site" garantie van Samsung? Ik heb dus laatste een Samsung 710N gekocht zoals ik al zei, via CoolPrices, maar deze heeft last van backlight bleeding + 2 dode pixels. Wegens de drukte bij Coolprices vertelde Coolprices mij om direct bij Samsung de garantie te claimen.

Hoelang duurt dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb gisteren de Samsung 940BW gekocht. Ben er wel blij mee, geen dode pixels, maar op een proefexemplaar in de winkel was het scherm kantelbaar maar mijn gekochte scherm kan dit niet! Beetje raar, maar misschien haal ik hem in de war met die andere 40 schermen die ik gisteren heb gezien. Is de 940 nou kantelbaar of niet? Hoogteverstelling werkt wel...

[ Voor 9% gewijzigd door Bonkdoos op 10-12-2006 15:58 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik heb zelf de 940BF en die kan gewoon kantelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 20:29

lordsnow

I know nothing

Nu kom ik gister bij mijn ouders, en vraagt mijn moeder, "welk lcd scherm zou jij kopen?". Nu blijkt het dat ze een scherm kado wil doen aan mijn pa, voor kerst. (En ook een voor mijzelf, zie het 20" plus topic). En ze wil het ook vanavond weten, zodat het besteld kan worden in tijd voor kerst - ik heb dus niet de tijd, zoals vorige keer wel, om weken te spenderen aan reviews nalezen etc.

Vandaar dat ik genoodzaakt ben om de vraag maar botweg hier te dumpen: "welk scherm zou jij nu kopen?"

Voor mijn pa: Hij heeft nu een 17" CRT icm een ATi 9800 Pro. Hij gebruikt de PC voornamelijk voor Word en Excell, maar wil af en toe ook wel eens een spelletje spelen (fragged met zijn 64 jaar zo door Doom3, Unreal 2, Half-Life 2, Dungeon Siege 1 en 2, etc), en helemaal niet voor het kijken naar films.

Ik zat te denken aan een 19"of 20" TFT, waarschijnlijk met 4:3 verhouding, en het liefst met DVI ingang.

Mogelijke 4:3 schermen die in aanmerking komen: Samsung 940BF (€ 265), Iiyama E1900S-2 (€224) (***), Samsung 970p (€373) (*) (**), Samsung 931C (€300), ... ?

Mogelijke 16:10 schermen die in aanmerking komen: Samsung 940BW (€ 265)

(*) Niet goed voor games
(**) (Had) problemen met de voet
(*) Last van banding

Wat ik wel belangrijk vindt: het scherm moet niet zichtbaar last hebben van banding, en backlight bleeding, en natuurlijk geen dode (sub)pixels.

Wie kan ons nog wat advies geven over welk merk/model TFT's in aanmerking kunnen komen, en waar wij deze het best kunnen kopen? (MediaMarkt, MyCom, disc-planet.nl, ...)

[ Voor 40% gewijzigd door lordsnow op 10-12-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 20:29

lordsnow

I know nothing

-dit was een dubbelpost veroorzaakt door de slechte bereikbaarheid tweakers/GoT-

[ Voor 93% gewijzigd door lordsnow op 10-12-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Laatst online: 09-09 11:14
El_Bandito schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:34:
Ik heb zelf de 940BF en die kan gewoon kantelen hoor.
Ja maar niet alle Samsungs kunnen kantelen. Is er iemand met een 940BW die dit leest? ;)

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 13:38
Uit de specs van de samsung site:

monitor stand: hoogte verstelbaar ( 80mm ) Swivel / Tilt

Hij kan dus kantelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Ik heb een kleine vraag.

Heb momenteel al bijna een jaar een Samsung 970p in bezit.
Nu valt het me op dat op de foto in de OP dit scherm behoorlijk hoog staat.

Wanneer ik mijn scherm zo in de hoogte probeer te verstellen zakt ie meteen weer helemaal naar beneden. Ik kan em zelfs niet eens een centimeter hoger zetten.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
En valt dit binnen de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Volgens mij zakt elke voet van de 970p door. Je kan gewoon de samsung helpdesk bellen en dan wordt er een afspraak gemaakt om de monitor om te ruilen.

Die van mij is ook ingezakt en ik heb hem vorige week laten omruilen. Helaas, het inruilexemplaar had een defecte adapter, zodat ik geen DVI signaal had. Vandaag wordt ie opnieuw omgeruild.........
Wat me trouwens opvalt aan de inruilmonitor is dat de voet ook al aan het inzakken is.

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Mashadar schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:33:
Volgens mij zakt elke voet van de 970p door. Je kan gewoon de samsung helpdesk bellen en dan wordt er een afspraak gemaakt om de monitor om te ruilen.

Die van mij is ook ingezakt en ik heb hem vorige week laten omruilen. Helaas, het inruilexemplaar had een defecte adapter, zodat ik geen DVI signaal had. Vandaag wordt ie opnieuw omgeruild.........
Wat me trouwens opvalt aan de inruilmonitor is dat de voet ook al aan het inzakken is.
Ow... als het een bekend "defect" is zal ik em niet omruilen.
Is ook eigenlijk niet zo'n probleem. Scherm zelf is namelijk perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Wat een gezeik. 1,5 uur zitten bellen met Samsung.

Nog even voor de duidelijkheid: op 6 december een Samsung 710N ontvangen en deze heeft backlight bleeding (links, rechts en onder witte strepen) en daarnaast 2 dode subpixels. Volgens Cool-Prices moest ik bij Samsung om een RMA swap vragen, zodat ze bij je thuis het scherm komen omruilen voor een nieuw scherm. Dit is toch de definitie van onsite garantie ofniet?

Maar nee hoor, volgens Samsung komen ze het scherm ophalen, gaan ze hem onderzoeken en vervolgens krijg je een nieuw scherm in geval van defect.

Wie zit er nu te lullen? Cool-Prices of Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 08:12
Vandaag bij 4launch de Samsung 971P besteld. Nu maar wachten en hopen dat ik geen dode pixels heb. Ik heb namelijk niet voor de pixel garantie gekozen.

Als ik hem binnen heb zal ik er wel even een review over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Ik overweeg om mijn samsung 970p te verkopen en een eizo Eizo S1931 monitor aan te schaffen. Ik heb destijds de samsung aangeschaft vanwege de goede recensies en ik was in de veronderstelling dat het een 8-bit monitor was (smerige marketing truc van samsung om de 6-bit monitor als 16,7 miljoen kleuren te verkopen) De 970p heeft weliswaar voor een 6-bitter een erg goede beeld kwaliteit, maar bij de weergave van kleur gradiënten gaat de monitor keihard onderuit. Ook is het heel moelijk om ruis in foto's te beoordelen (dit lijkt erger op de monitor).
Persoonlijk vindt ik de samsung een stuk mooier dan de eizo monitor (smaken verschillen), maar uiteindelijk draait het voor mij toch om de kwaliteit van het beeld.
heeft iemand ervaring met de Eizo S1931? Ik ben erg benieuwd naar de weergave van kleurgradiënten van deze monitor (lopen deze perfect in elkaar over of is erg toch nog sprake van 'banding').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

Mashadar schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:45:
Ik overweeg om mijn samsung 970p te verkopen en een eizo Eizo S1931 monitor aan te schaffen. Ik heb destijds de samsung aangeschaft vanwege de goede recensies en ik was in de veronderstelling dat het een 8-bit monitor was (smerige marketing truc van samsung om de 6-bit monitor als 16,7 miljoen kleuren te verkopen) De 970p heeft weliswaar voor een 6-bitter een erg goede beeld kwaliteit, maar bij de weergave van kleur gradiënten gaat de monitor keihard onderuit. Ook is het heel moelijk om ruis in foto's te beoordelen (dit lijkt erger op de monitor).
Persoonlijk vindt ik de samsung een stuk mooier dan de eizo monitor (smaken verschillen), maar uiteindelijk draait het voor mij toch om de kwaliteit van het beeld.
heeft iemand ervaring met de Eizo S1931? Ik ben erg benieuwd naar de weergave van kleurgradiënten van deze monitor (lopen deze perfect in elkaar over of is erg toch nog sprake van 'banding').
Ik heb ze nu een week of 3 en ze bevallen me perfect! Er is geen sprake van banding.
Ik weet trouwens niet in hoeverre dit een marketingpraatje is:
Eizo website
10-Bit Gamma Correction
This technology ensures smooth, accurate color tones by converting the 8-bit PC data to 10-bit, assigning the ideal gamma values then returning the data to 8-bit format for display.

[ Voor 11% gewijzigd door DeZzL op 11-12-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Op prad.de wordt namelijk wel een melding gemaakt van lichte banding bij de eizo s1931. Ze testen ook de eizo 1910-k, waarbij ze dat niet waarnemen. De s1931 is de opvolger van de s1910-k, dus het lijkt me dan raar dat de beeldkwaliteit omlaag gaat.
Hmmmm dilemma; of de tragere s1910-k of de snellere s1931. Either way, de samsung 970p gaat eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

Mashadar schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:33:
Op prad.de wordt namelijk wel een melding gemaakt van lichte banding bij de eizo s1931. Ze testen ook de eizo 1910-k, waarbij ze dat niet waarnemen. De s1931 is de opvolger van de s1910-k, dus het lijkt me dan raar dat de beeldkwaliteit omlaag gaat.
Hmmmm dilemma; of de tragere s1910-k of de snellere s1931. Either way, de samsung 970p gaat eruit!
Ik heb een paar gradients geprobeerd en ik zie onder normale omstandigheden geen branding. Bij een grotere kijkhoek zie ik wel een vage vlakvorming die daar iets van weg heeft.

Maar als ik jou was zou ik eerder op prad.de afgaan dan op mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

DeZzL schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:40:
[...]

Ik heb een paar gradients geprobeerd en ik zie onder normale omstandigheden geen branding. Bij een grotere kijkhoek zie ik wel een vage vlakvorming die daar iets van weg heeft.

Maar als ik jou was zou ik eerder op prad.de afgaan dan op mij. :)
Gebruikerservaringen van mede-tweakers worden juist erg op prijs gesteld :)
Je bedoelt dat er wel banding is bij een andere kijkhoek? Want dat vindt ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

Mashadar schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:47:
[...]

Gebruikerservaringen van mede-tweakers worden juist erg op prijs gesteld :)
Je bedoelt dat er wel banding is bij een andere kijkhoek? Want dat vindt ik geen enkel probleem.
Dat bedoel ik inderdaad. Bij een gradient van b.v. #ffffff wit naar #0000ff blauw merk ik wel dat er in het extreme blauw wat banding zichtbaar is wanneer je niet recht voor het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:59:

Mogelijke 4:3 schermen die in aanmerking komen: Samsung 940BF (€ 265), Iiyama E1900S-2 (€224) (***), Samsung 970p (€373) (*) (**), Samsung 931C (€300), ... ?
Alle gewone 19" schermen zijn GEEEEEN 4:3. Waarom is dat toch zo moeilijk? Kijk dan toch gewoon naar het aantal pixels (die kent iedereen wel). Dan zie je toch ook wel dat 1280/1024 geen 4:3 is maar 5:4. 4:3 zou 1280*960 zijn.
Mogelijke 16:10 schermen die in aanmerking komen: Samsung 940BW (€ 265)

(*) Niet goed voor games
(**) (Had) problemen met de voet
(*) Last van banding
Ik heb het scherm zelf, en ten eerste, zelfs in BE is het niet zo duur als wat jij hier zegt. (245 max) dus bij jullie daar moet het nog goedkoper kunnen. Prima prijs kwaliteit voor een 19" scherm. Plus het mooie design van samsung (zilver bezl, zwarte ronde voet)

Ik game volop met dit scherm. Nergens last van. Ik speel trackmania, en merk nergens ghosting (best wel snel spel en snel scherm), unreal... idem, BF2. Helemaal niets. Alleen bij felle kleurovergangen wil het wel eens gebeuren dat er een miniem beetje nasleep is. Maar je moet er echt op letten. (mijn crt had bijna nog meer ghosting dan dit)

Verder is breedbeeld heel fijn om te gamen, maar dat moet je ervaren om tot die conclusie te komen. Anderzijds is 1440*900 een resolutie die nog te draaien is door normaal geprijsde grafische kaarten.

Banding, het zal dan wel. Bleeding, een heel klein beetje boven en onder. Ik heb dit scherm nu een maand en heb ik er mij nog niet echt aan gestoord. En ik heb er al veel plezier aan beleefd met series en films (breedbeeld source). Kijkhoeken zijn wel vrij klein en vooral met egale vlakken valt het op (in gewone programma's), maar dat zie ik al bijna niet meer, daar raak je ook gewend aan . In films heb je er veel minder last van omdat je toch niet weet welke kleur het precies zou moeten zijn, dus er is prima met meerdere mensen film op te kijken.

Veel instellingen, magicbright, magictune, goed gebruik van de knopjes, (die afhankelijk van wanneer je ze gebruikt een andere functie vervullen). DVI kabel meegeleverd. Prima scherm dus.

Geloof me, als je van een crt komt ben je al lang blij dat je een rustig en vlak beeld hebt, en een dun scherm. Al de rest boeit echt helemaal niet. Die enkele minieme nadelen daar denk je zelfs niet meer aan. (als ze er al zijn)

Aan Bonkdoos hierboven, dit scherm is niet kantelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
El_Bandito schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:42:
Wat een gezeik. 1,5 uur zitten bellen met Samsung.

Nog even voor de duidelijkheid: op 6 december een Samsung 710N ontvangen en deze heeft backlight bleeding (links, rechts en onder witte strepen) en daarnaast 2 dode subpixels. Volgens Cool-Prices moest ik bij Samsung om een RMA swap vragen, zodat ze bij je thuis het scherm komen omruilen voor een nieuw scherm. Dit is toch de definitie van onsite garantie ofniet?

Maar nee hoor, volgens Samsung komen ze het scherm ophalen, gaan ze hem onderzoeken en vervolgens krijg je een nieuw scherm in geval van defect.

Wie zit er nu te lullen? Cool-Prices of Samsung?
Voor zover ik weet geldt backlight bleeding niet als defect. Dode pixels gelden alleen als defect voor zover ze de door de fabrikant gestelde richtlijn te buiten gaan (meestal de geldende ISO-richtlijn, tenzij de fabrikant beter kiest zoals Viewsonic met zijn Zero Bright Dot policy).

Mijn ervaring (zal de shops niet noemen) is dat je bij een melding van een defect standaard naar de fabrikant wordt verwezen, gewoon omdat ze zelf geen zin hebben in gezeik en heen-en-weer sturen van TFT's. Kost ze veel teveel geld en moeite.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.