Voor ghosting hoef je niet bang te zijn met 2ms. Ik heb met mijn 8ms bij games bijna geen ghosting. Niet merkbaar. Zelf kijk ik ook veel dvds op dit 8ms scherm en dat gaat naar mijn mening ook perfect.Kiwiknaapje schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:51:
Ik ga binnenkort ook maar eens overstappen op TFT na jaren op een CRT te hebben gewerkt. Hoofdreden: ik heb meer ruimte nodig, zowel op me bureau als op me scherm. Ik ga van een oude 17" CRT naar een 19" TFT. Ik heb al een tijd rondgekeken naar wat er allemaal te bieden is, en de monitor die er voor mij uitspringt is de Iiyama Prolite E1900S (B2, zwarte versie). Heeft iemand ervaringen met dit scherm? Deze monitor springt er voor mij uit door zijn strakke vormgeving, en door de 2ms responsetijd. Ik ben echt geen die-hard gamer (meer) maar als ik dan een spelletje speel wil ik me niet zitten irriteren aan een langzaam scherm en/of ghosting. Hoe zit het met de ghosting van dit scherm? Is die waarneembaar of niet, of is die juist heel erg? Dan nog één vraagje, hoe zien de kleuren eruit. Ik zie vaak bij TFT's dat de kleuren gewoon totaal niet kloppen met wat ze eigenlijk zijn, is dat bij dit scherm wel in orde?
Bvd
Ik wil hem echt helemaal zwart hebben... Misschien toch maar door sparen voor de 22 inch iiyamaVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:22:
[...]
De HP W19 voldoet aan alle eisen behalve de kleur: de HP W19 is zilver. Prijs is 229,- bij Media Markt Utrecht. Voor 249 heb je de HP W19b voor 249,-. De HP W19b heeft zo'n glasplaat/crystalbrite/weetikhoehetheet waardoor het scherm scherper is maar ook meer spiegeld. Ik ben van plan de HP W19 te gaaan aanschaffen. Ook in het licht van Windows Vista met de sidebar lijkt me dit toch een goede aankoop.
Ik ben op zoek naar een allround TFT van 19”. Ik gebruik de monitor met name voor het bewerken van foto’s maar wil ook nog wel eens een game-pje erop los laten…
Mijn huidige 19” CRT is op sterven na dood en ik verwwacht dat er binnenkort een klein rookpluimpje uit een van de condensatoren gaat komen…nu lijkt mij de stap van 19”naar 19” het meest logisch. Ik vind dit, als CRT, een fijn formaat om mee te werken, en verwacht het zelfde van een TFT. Of zit er een ontzettend groot verschil tussen het formaat van 19”CRT en 19” TFT??
Goed, zoals gezegd zoek ik dus een monitor om zowel foto’s op te kunnen bewerken (niet professioneel btw!!) en af en toe op kan gamen (veel racesimulators en Battlefield2 bijv.)..deze combi lijdt mij in de OP naar allround monitoren…maar mijn god..die krengen beginnen zo’n beetje bij € 350,- to € 400,- en zo groot is mijn budget niet…
Mijn vraag is dus…zijn er ook ‘budget’ TFT’s waarmee ik geen miskoop doe?? Ik zag bij de game monitoren bijvoorbeeld de Iiyama E1900S-2 staan met als pricewatch € 230,-..een prijs die toch meer in de buurt van mijn budget komt…er zijn allicht meer monitoren in dit prijssegment en die wellicht meer allround zijn dan deze Iiyama E1900S-2, of is deze monitor ook geschikt voor mijn doel??? Zwarte kast heeft overigens de voorkeur...
Mijn huidige 19” CRT is op sterven na dood en ik verwwacht dat er binnenkort een klein rookpluimpje uit een van de condensatoren gaat komen…nu lijkt mij de stap van 19”naar 19” het meest logisch. Ik vind dit, als CRT, een fijn formaat om mee te werken, en verwacht het zelfde van een TFT. Of zit er een ontzettend groot verschil tussen het formaat van 19”CRT en 19” TFT??
Goed, zoals gezegd zoek ik dus een monitor om zowel foto’s op te kunnen bewerken (niet professioneel btw!!) en af en toe op kan gamen (veel racesimulators en Battlefield2 bijv.)..deze combi lijdt mij in de OP naar allround monitoren…maar mijn god..die krengen beginnen zo’n beetje bij € 350,- to € 400,- en zo groot is mijn budget niet…
Mijn vraag is dus…zijn er ook ‘budget’ TFT’s waarmee ik geen miskoop doe?? Ik zag bij de game monitoren bijvoorbeeld de Iiyama E1900S-2 staan met als pricewatch € 230,-..een prijs die toch meer in de buurt van mijn budget komt…er zijn allicht meer monitoren in dit prijssegment en die wellicht meer allround zijn dan deze Iiyama E1900S-2, of is deze monitor ook geschikt voor mijn doel??? Zwarte kast heeft overigens de voorkeur...
Verwijderd
Bedenk wel dat de stap van 19" CRT naar 19" TFT erg groot is, want een TFT heeft niet (of tenminste nauwelijks) het verschijnsel dat de opgegeven beeldmaat afwijkt van de werkelijke beeldmaat. Een 19" CRT-monitor heeft meestal maar een viewable square van 16.8 of 17". Dit omdat er een gedeelte van de glasbuis achter plastic zit voor stevigheid e.d. Bij moderne TFT's, met flinterdunne randen, speelt dat nauwelijks. Een 19" TFT heeft dus ook echt 19" beelddiagonaal, hetgeen ongeveer overeenkomt met een 21" CRT - uiteraard met dien verstande dat een CRT altijd fysiek een 4:3-formaat heeft, terwijl TFT's met een native resolutie van 1280 x 1024 oftewel 17- en 19" modellen een fysieke beeldverhouding van 5:4 hebben en er dus wat 'vierkanter' uitzien.
hmmm...in theorie zou ik dus aan 17" voldoende moeten hebben en zit ik hier in het verkeerde topic...Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:17:
Bedenk wel dat de stap van 19" CRT naar 19" TFT erg groot is, want een TFT heeft niet (of tenminste nauwelijks) het verschijnsel dat de opgegeven beeldmaat afwijkt van de werkelijke beeldmaat. Een 19" CRT-monitor heeft meestal maar een viewable square van 16.8 of 17". Dit omdat er een gedeelte van de glasbuis achter plastic zit voor stevigheid e.d. Bij moderne TFT's, met flinterdunne randen, speelt dat nauwelijks. Een 19" TFT heeft dus ook echt 19" beelddiagonaal, hetgeen ongeveer overeenkomt met een 21" CRT - uiteraard met dien verstande dat een CRT altijd fysiek een 4:3-formaat heeft, terwijl TFT's met een native resolutie van 1280 x 1024 oftewel 17- en 19" modellen een fysieke beeldverhouding van 5:4 hebben en er dus wat 'vierkanter' uitzien.
ik ben bang dat als ik groter ga dan mijn " 19" CRT" formaat ik moet zoeken op het beeld...jammer is dat ze nergens een 19" CRT en 19" TFT naast elkaar hebben staan en ik kan vergelijken...
Ik laat wel mijn vraag staan maar breid mijn zoektocht uit met 17"...
\[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 5
[ Voor 74% gewijzigd door n-i-x op 15-11-2006 16:12 ]
thnx..raar dat de search die niet pakt....
Ter referentie, er staat bij mijn vader een 19" Iiyama Visionmaster Pro 454 CRT (de 130KHz versie, kickass.) en er is onlangs een andere pc met 17" tft bijgekomen. De twee schermen hebben we eens bij wijze van probleersel (hl² in resolutie van 2560x960 is vét) in dual setup gezet. Clone, Extended desktop, etc. Wat opviel is dat de 17" tft (die 5:4 verhouding heeft van de breedte tov de hoogte) even hoog is als de 19" qua zichtbaar en werkbaar beeldoppervlak. De 17" is wel iets smaller dan de 19", dankzij, je raadt het al, de 5:4 verhouding die zorgt dat de breedte maar 20% extra bedraagt tov de hoogte ipv 25% bij de CRT.ForrestX schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:31:
[...]
hmmm...in theorie zou ik dus aan 17" voldoende moeten hebben en zit ik hier in het verkeerde topic...
ik ben bang dat als ik groter ga dan mijn " 19" CRT" formaat ik moet zoeken op het beeld...jammer is dat ze nergens een 19" CRT en 19" TFT naast elkaar hebben staan en ik kan vergelijken...
Ik laat wel mijn vraag staan maar breid mijn zoektocht uit met 17"...
In het kort: een 17" TFT heeft qua dimensies ongeveer dezelfde als een 19" CRT. De 17" heeft ~100% van de hoogte en ~95% van de breedte van een 19" CRT.
Aangezien ik enkele meevallers heb gehad op de beurs zit er voor mij wellicht ook een leuke TFT scherm aan
Nu las ik in het blad "PC Gameplay" een artikel over de samenstelling van hun "Big Momma" PC. Als beeldscherm kozen hun voor de BenQ FP93GX. Heeft iemand ervaring met deze TFT? Zo ja, dan hoor ik ze graag eventueel met enkele foto's
Nu las ik in het blad "PC Gameplay" een artikel over de samenstelling van hun "Big Momma" PC. Als beeldscherm kozen hun voor de BenQ FP93GX. Heeft iemand ervaring met deze TFT? Zo ja, dan hoor ik ze graag eventueel met enkele foto's
http://www.lesnumeriques....ma2=36&mo2=43&p2=554&ph=1
Daar kan je die monitor in een aantal puntel(snelheid, kleurweergave, kijkhoek) vergelijken met andere monitoren.
Daar kan je die monitor in een aantal puntel(snelheid, kleurweergave, kijkhoek) vergelijken met andere monitoren.
Verwijderd
Ik heb een vraag wat is nou percies het verschil tussen een Samsung 940BF en een Samsung 931C
zijn die verschillen merk baar. kan iemand mij dat uitleggen. Ik als op internet dat de Samsung 940BF een contrast heeft van 700:1 en de Samsung 931c 2000:1. Kan iemand mij dara het verschil in vertellen.
zijn die verschillen merk baar. kan iemand mij dat uitleggen. Ik als op internet dat de Samsung 940BF een contrast heeft van 700:1 en de Samsung 931c 2000:1. Kan iemand mij dara het verschil in vertellen.
het contrast van het paneel is hetzelfde, maar de 931C heeft een hoog dynamisch contrast.
In de startpost staat een link naar een filmpje waarop je het mooi kan zien.
In de startpost staat een link naar een filmpje waarop je het mooi kan zien.
Wat vinden jullie van de LG L1900J-BF?
Deze (en ook andere) heeft ook een contrast van 2000:1 (DFC)
Deze (en ook andere) heeft ook een contrast van 2000:1 (DFC)
[ Voor 52% gewijzigd door BlackiE1982 op 16-11-2006 23:59 ]
Leeg
Verwijderd
Mijn 19inch crt heeft 18 inch viewable, het verschil valt in de praktijk erg mee. Dat betekend dat ik er alleen met een 19 inch tft dus op vooruitga. Let wel: bij een breedbeeld ga ik er dan in de hoogte wel op achteruit (oppervlak is uiteindelijk toch meer door een grote toename in de breedte).Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:17:
om even terug te komen op mijn vraag...zijn er 19"monitoren die in mijn 'range' passen? Zo ja, welke zijn dit??
@Forrest:
Ik heb ongeveer dezelfde eisen als wat jij hebt. Wil gewoon een goed scherm hebben, maar wil niet meer betalen dan nodig is voor dingen die ik toch niet gebruik.
Ik ben nu zelf op de IIyama E1900S-B2 gekomen (let op de "2") en denk dat ik daar geen miskoop aan ga doen. Mocht ie binnenkomen en je hebt je keuze nog niet gemaakt, zal ik hier wel even neergooien wat de ervaringen zijn.
Ik heb ongeveer dezelfde eisen als wat jij hebt. Wil gewoon een goed scherm hebben, maar wil niet meer betalen dan nodig is voor dingen die ik toch niet gebruik.
Ik ben nu zelf op de IIyama E1900S-B2 gekomen (let op de "2") en denk dat ik daar geen miskoop aan ga doen. Mocht ie binnenkomen en je hebt je keuze nog niet gemaakt, zal ik hier wel even neergooien wat de ervaringen zijn.
Bij voorbaat sorry..
zolang mijn CRT nog leeft heb ik geen echte haast....ik hou het in de gaten en ben benieuwd naar je bevindingenthamoosio schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:53:
@Forrest:
als ik de specs van de Iiyama E1700S-B2 en de E1900S-B2 vergelijk lijkt de 17"er beter af te komen dan de 17"op het gebied van inkijk hoek en resolutie of interpreteer ik dit nu verkeerd...???
Hey mensen even een vraagje over een verschil tussen een 17 en 19 inch tft
Het is namelijk zo dat ik een Acer 1751 monitor heb gekocht en het scherm beviel me in principe prima, maar uiteindelijk het scherm gewisseld voor een 1951 om toch een stapje groter te gaan.
Beide schermen zijn precies gelijk behalve dan dat het contract van de 19 inch 700:1 ipv 500:1 is
Nou heb ik zelf het idee dat het 19 inch scherm een soort van lag heeft bij het gamen. Alsof de monitor te groot is om het allemaal soepel te laten verlopen. Kan dit kloppen?
Misschien dat ik dan gewoon die 19 inch weer omruil met de 17 inch namelijk, want ik game nogal veel en voornamelijk first person shooter dus lag kan ik niet gebruiken.
alvast bedankt iig
Het is namelijk zo dat ik een Acer 1751 monitor heb gekocht en het scherm beviel me in principe prima, maar uiteindelijk het scherm gewisseld voor een 1951 om toch een stapje groter te gaan.
Beide schermen zijn precies gelijk behalve dan dat het contract van de 19 inch 700:1 ipv 500:1 is
Nou heb ik zelf het idee dat het 19 inch scherm een soort van lag heeft bij het gamen. Alsof de monitor te groot is om het allemaal soepel te laten verlopen. Kan dit kloppen?
Misschien dat ik dan gewoon die 19 inch weer omruil met de 17 inch namelijk, want ik game nogal veel en voornamelijk first person shooter dus lag kan ik niet gebruiken.
alvast bedankt iig
Ik vind het wel raar dat niemand het heeft over de Samsung 931C/BF. Is de "officiële" opvolger van de 930 en bovendien een stuk nieuwer dan de 940BF, dus zal dan toch wel verbeterd zijn (lijkt mij dan iig).
Ook apart dat er totaal geen reviews over zijn te vinden, enige wat ik kon vinden is:
http://www.goodgearguide....;1549691195;pid;2148;pt;1
Maar dat heeft veel weg van een verkooppraatje (net iets te positief en enthousiast over alles) en bovendien staat dit op een soort van webshop.
Het verschil tussen de 931C en BF is mij ook niet helemaal duidelijk, als je namelijk op de US site kijkt van Samsung staat er bij beiden dat ze een (dynamisch) contrast van 2000:1 hebben. Ik heb dus maar ff een mailtje gestuurd naar Samsung NL om te vragen hoe het zit.
Ook apart dat er totaal geen reviews over zijn te vinden, enige wat ik kon vinden is:
http://www.goodgearguide....;1549691195;pid;2148;pt;1
Maar dat heeft veel weg van een verkooppraatje (net iets te positief en enthousiast over alles) en bovendien staat dit op een soort van webshop.
Het verschil tussen de 931C en BF is mij ook niet helemaal duidelijk, als je namelijk op de US site kijkt van Samsung staat er bij beiden dat ze een (dynamisch) contrast van 2000:1 hebben. Ik heb dus maar ff een mailtje gestuurd naar Samsung NL om te vragen hoe het zit.
1. Er is in dit topic wel gepraat over de 931C / 931BF. De monitor staat alleen nog niet in de startpost, maar daar wordt binnenkort(zodra er reviews zijn...) ook voor gezorgd.
2. In de startpost staat een stukje over dynamisch conrast, met een filmpje erbij.
Ik stel voor dat je dat ook even bekijkt.
2. In de startpost staat een stukje over dynamisch conrast, met een filmpje erbij.
Het kan kloppen.Floris-K schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:59:
Hey mensen even een vraagje over een verschil tussen een 17 en 19 inch tft
Alle monitoren hebben wat lag(varierend tussen de 0ms en 70 ms), en de ene heeft een stuk meer lag dan de ander.
alvast bedankt iig
Qua resolutie zie ik geen verschil, en qua kijkhoek mag je er van uitgaan dat 160 bij 160 graden overdreven is.ForrestX schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:46:
als ik de specs van de Iiyama E1700S-B2 en de E1900S-B2 vergelijk lijkt de 17"er beter af te komen dan de 17"op het gebied van inkijk hoek en resolutie of interpreteer ik dit nu verkeerd...???
Geen enkele TN monitor haalt een vertikale kijkoek van 160 graden zonder dat het beeld zwart of negatief wordt..
[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 17-11-2006 19:43 ]
Ik heb 2 Viewsonic VP930 bij EMPC bestelt:
http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=16477
Ik laat wel wat pics zien als ik ze heb
http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=16477
Ik laat wel wat pics zien als ik ze heb
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
afgezien van de kijk hoek, mag ik dan concluderen dat de 17" scherper zal zijn dan de 19"? En merk je dit verschil ook daadwerkelijk in dagelijks gebruik bij bijv. een resolutie van 1280*1024? of is dit meer op het niveau van de viso-fiel (als dat woord bestaat)..de visuele fijnproever...n-i-x schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:43:
[...]
Qua resolutie zie ik geen verschil, en qua kijkhoek mag je er van uitgaan dat 160 bij 160 graden overdreven is.
Geen enkele TN monitor haalt een vertikale kijkoek van 160 graden zonder dat het beeld zwart of negatief wordt..
Twijfel nog steeds heel erg tussen 17" en 19" hoop dat ik in dit topic, zolang het gericht is op de 19" (of beide) mag blijven posten...
[ Voor 6% gewijzigd door ForrestX op 17-11-2006 21:57 ]
Over gepraat wel wat ja, maar niemand heeft hem ook daadwerkelijk gekocht (wat in de verschillende delen kon vinden tenminste).n-i-x schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:33:
1. Er is in dit topic wel gepraat over de 931C / 931BF. De monitor staat alleen nog niet in de startpost, maar daar wordt binnenkort(zodra er reviews zijn...) ook voor gezorgd.
Tweede punt wat je aanhaalt is wat vreemd, ik concludeer nou net dat beide monitoren dus met een dynamisch contrast werken.
@forrest-x: ik denk dat je eens naar een winkel moet gaan en daar 2 monitoren naast elkaar moet zien (17 en 19") om te kijken welk formaat je het prettigste vind. Ga geen filmpjes kijken, maar doe wat je normaal doet, en open wat verschillende vensters.. lees wat tekst, kijk naar wat internet.
Mijn simpele redenering is dat ik:
a) het fijn vind om wat verder weg te zitten bij mijn monitor, en daar ook het bureau voor heb. Een groter oppervlak met dezelfde resolutie is dus voor mij fijner op dat moment.
b) meer aangesproken werd door het overkomen van de 19" tijdens een vergelijk tussen 17/19.
ik denk dat je geen keuze moet maken zonder dat je de schermen eens voor je hebt gezien qua formaat.
Mijn simpele redenering is dat ik:
a) het fijn vind om wat verder weg te zitten bij mijn monitor, en daar ook het bureau voor heb. Een groter oppervlak met dezelfde resolutie is dus voor mij fijner op dat moment.
b) meer aangesproken werd door het overkomen van de 19" tijdens een vergelijk tussen 17/19.
ik denk dat je geen keuze moet maken zonder dat je de schermen eens voor je hebt gezien qua formaat.
Bij voorbaat sorry..
Verwijderd
Hi, ik ben toe aan een nieuw scherm.
Ik heb mijn keuze laten vallen op de samsung 931BF (contrast 700 helderh 300) of de 931C (contrast 700 helderh 250) . Jammer dat er nog weinig gebruikersinfo is maar toch de vraag welke van de twee beter uit de bus komt of mischien toch een ander model/ merk.
Ik gebruik het scherm voor 50% dvd/gaming en 50% grafisch
ik dacht zelf aan +/- 300 a 325 euro
wie heeft een aantal tips?
Ik heb mijn keuze laten vallen op de samsung 931BF (contrast 700 helderh 300) of de 931C (contrast 700 helderh 250) . Jammer dat er nog weinig gebruikersinfo is maar toch de vraag welke van de twee beter uit de bus komt of mischien toch een ander model/ merk.
Ik neem aan dat de kijkhoek je(net als in het 17" topic) niet zo erg kan schelen?ForrestX schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:26:
om even terug te komen op mijn vraag...zijn er 19"monitoren die in mijn 'range' passen? Zo ja, welke zijn dit??
Hieronder staan een aantal monitoren van rond de €250,- die redelijk positief opvallen qua beeldkwaliteit in de laatste reviews:
Dell 1907FP
Benq FP93GX(kleinere DeltaE is beter)
Samsung 930BF
Scherper is niet echt het juiste woord... Het is kleiner, maar op de 19" zal het er ook scherp uitzien.ForrestX schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:56:
[...]
afgezien van de kijk hoek, mag ik dan concluderen dat de 17" scherper zal zijn dan de 19"? En merk je dit verschil ook daadwerkelijk in dagelijks gebruik bij bijv. een resolutie van 1280*1024? of is dit meer op het niveau van de viso-fiel (als dat woord bestaat)..de visuele fijnproever...
Als het je er alleen om gaat hoeveel je op het beeld weer kan geven(ongeacht de grootte) dan moet je naar de resolutie kijken, maar als je spelletjes speelt of films kijkt dan is de grootte belangrijker(en bij games is een niet al te hoge resolutie zelfs een voordeel, andes krijgt je grafische kaart het moeilijker...)
Als je nog echt twijfelt over wat handiger is dan kan je mischien [TFT] 17" versus 19" doorlezen(daar hebben al best veel mensen er een mening over gegeven), maar zolang het behalve de 17" vs 19" ook erom gaat dat de monitor goed bij je eisen moet aansluiten enzo he bik er niet zo'n probleem mee.
Twijfel nog steeds heel erg tussen 17" en 19" hoop dat ik in dit topic, zolang het gericht is op de 19" (of beide) mag blijven posten...
Het grootste verschil tussen de twee is dat de 931C een andere backlight heeft, die dieper groen weer kan geven.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:46:
Hi, ik ben toe aan een nieuw scherm.
De 931BF houdt zich aan het sRGB, de 931C heeft een ander RGB.
johan12 in "\[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 21"Twist schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:03:
[...]
Over gepraat wel wat ja, maar niemand heeft hem ook daadwerkelijk gekocht (wat in de verschillende delen kon vinden tenminste).
Verder zijn er in deel 21 nog een aantal anderen die erover denken...
Ik had begrepen dat de 931C een andere backlight heeft, en daardoor een groter kleurenspectrum heeft(vooral dieper groen).Tweede punt wat je aanhaalt is wat vreemd, ik concludeer nou net dat beide monitoren dus met een dynamisch contrast werken.Dit is overigens nu net ook bevestigd door Samsung die ik over de verschillen had gevraagd: "Er zijn een paar kleine verschillen, waaronden de helderheid." Dus geen verschil qua contrast blijkbaar. Zal dan wel alleen de iets hogere helderheid van de 931BF tov de 931C zijn (300:1 en 250:1) en de behuizing zijn.
De andere helderheid zal wel met die backlight te maken hebben.
Verwijderd
Ik was zojuist bij de MM en wilde op basis van wat goede ervaringen de Samsung 940 BW aanschaffen voor euro 239.
Maar toen ik ervoor stond kwam ik er al gauw achter dat breedbeeld mij niet trekt.
Ik kan dus eigenlijk weer opnieuw beginnen..
Nu zag ik een Acer een een Philips monitor die beiden voorzien waren van een soort spiegelende laag.
Op zich vond ik dat erg prettig maar aangezien er met geen woord over gesproken word is mijn vraag of wel zo mooi en handig is als het eruit ziet?
De Philips 190X6 (euro 279) en de Acer 1951CS (euro 266) zijn iets duurder maar hebben dan wel weer 3 jaar garantie.
Overigens, ik vind het erg belangrijk om lang achter internet te kunnen zitten.
Gamen en films kijken zijn bijna niet aan de orde.
Maar toen ik ervoor stond kwam ik er al gauw achter dat breedbeeld mij niet trekt.
Ik kan dus eigenlijk weer opnieuw beginnen..
Nu zag ik een Acer een een Philips monitor die beiden voorzien waren van een soort spiegelende laag.
Op zich vond ik dat erg prettig maar aangezien er met geen woord over gesproken word is mijn vraag of wel zo mooi en handig is als het eruit ziet?
De Philips 190X6 (euro 279) en de Acer 1951CS (euro 266) zijn iets duurder maar hebben dan wel weer 3 jaar garantie.
Overigens, ik vind het erg belangrijk om lang achter internet te kunnen zitten.
Gamen en films kijken zijn bijna niet aan de orde.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 19:44 ]
Ik denk dat je dat het beste zelf kan beoordelen...
Sommigen vinden het helemaal geweldig, maar anderen vinden het niks omdat het ook spiegelt als je het niet wilt(bij donkere beelden).
In de winkel kan je de voor- en nadelen eigenlijk het beste zien lijkt me...
Sommigen vinden het helemaal geweldig, maar anderen vinden het niks omdat het ook spiegelt als je het niet wilt(bij donkere beelden).
Voor mensen die twijfelen tussen de 931BF en de 940BW, raad ik de eerstgenoemde aan.
Ik heb een Hansol CRT monitor (710 D of P) waarvan de kabel gisteravond kapot ging. Ik naar de mediamarkt en daar de 931BF gescoord. Zo'n breedbeeld 19 inch ziet er gewoon zielig uit op de een of ander manier (NoFi).
Enige nadeel tot nu toe vind ik dat er geen pivot op zit, maar dit is meer gadget gezever (van mijn kant) dan dat ik het zou gebruiken. Film weergave is prima. Ik heb Lucky number Slevin even gekeken. Deze film bevat actie scenes, zeer lichte en donkere scenes, waardoor ghosting, onvoldoende zwartweergave etc naar boven zou moeten komen. Pixeltest liet geen defecten zien, met de overige instellingen heb ik nog niets gedaan. Er zitten diverse modi op waardoor je voor bijv txt, game, internet etc verschillende instellingen kan maken. Magictune heb ik even gestart maar die gaf een foutmelding. Voet is (mbv schroeven) in hoogte iets verstelbaar (nog niet geprobeerd, maar het kan). En het scherm is voor en achterover te kantelen. Aan de achterkant zit een kap waardoor je je kabels uit het zicht kan houden. Voet is klein, rond en zwaar genoeg. De rand is iets te dik voor een dualmonitor opstelling, maar voor mij niet storend.
Al met al ben ik dus zeer tevreden over mijn aankoop.
Mocht iemand iets willen weten beantwoord ik de vragen graag. Ik volg dit topic al sinds deel 1 en ben van mening dat er zeer goede gebruikservaringen worden gegeven en info in de startpost, hulde.
Ik heb een Hansol CRT monitor (710 D of P) waarvan de kabel gisteravond kapot ging. Ik naar de mediamarkt en daar de 931BF gescoord. Zo'n breedbeeld 19 inch ziet er gewoon zielig uit op de een of ander manier (NoFi).
Enige nadeel tot nu toe vind ik dat er geen pivot op zit, maar dit is meer gadget gezever (van mijn kant) dan dat ik het zou gebruiken. Film weergave is prima. Ik heb Lucky number Slevin even gekeken. Deze film bevat actie scenes, zeer lichte en donkere scenes, waardoor ghosting, onvoldoende zwartweergave etc naar boven zou moeten komen. Pixeltest liet geen defecten zien, met de overige instellingen heb ik nog niets gedaan. Er zitten diverse modi op waardoor je voor bijv txt, game, internet etc verschillende instellingen kan maken. Magictune heb ik even gestart maar die gaf een foutmelding. Voet is (mbv schroeven) in hoogte iets verstelbaar (nog niet geprobeerd, maar het kan). En het scherm is voor en achterover te kantelen. Aan de achterkant zit een kap waardoor je je kabels uit het zicht kan houden. Voet is klein, rond en zwaar genoeg. De rand is iets te dik voor een dualmonitor opstelling, maar voor mij niet storend.
Al met al ben ik dus zeer tevreden over mijn aankoop.
Mocht iemand iets willen weten beantwoord ik de vragen graag. Ik volg dit topic al sinds deel 1 en ben van mening dat er zeer goede gebruikservaringen worden gegeven en info in de startpost, hulde.
[b][/n]n-i-x schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:36:
[...]
Het kan kloppen.
Alle monitoren hebben wat lag(varierend tussen de 0ms en 70 ms), en de ene heeft een stuk meer lag dan de ander.
[...]
Volgens fabrieksopgave hebben ze beide 8ms respins, dus snap niet waar het bij de 19 wel opvalt
lag is iets anders dan response tijd, lag staat nooit in de specs...
Ik ben van plan om een Iiyama E1900S-B2 te kopen en het ziet er allemaal super en naar wens uit, maar ik heb een vraagje bij de optimale resolutie. Ik heb nog nooit een TFT gehad dus weet ik dit niet. Er staat optimale resolutie 1280x1024. Wat gebeurt er als ik die hoger zet? Is dat dan het verschijnsel dat letters vaag worden e.d.?
Leegte
Als je die hoger zet dan heb je geen beeld.
Als je de resolutie lager zet dan heb je wel beeld, maar iets minder mooi.
Als je de resolutie lager zet dan heb je wel beeld, maar iets minder mooi.
Verwijderd
oke thnx voor je info, .1 de 931c geeft in ieder geval diepere/kleurijkere kleuren, Vraag is dit softwarematig (magic) of standaard ? ik zit met name te dubben over de helderheid 250 vs 300.n-i-x schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:33:
[...]
Het grootste verschil tussen de twee is dat de 931C een andere backlight heeft, die dieper groen weer kan geven.
De 931BF houdt zich aan het sRGB, de 931C heeft een ander RGB.
voor de rest zag ik dat de 931c een zakelijkmodel is (disignlook) en de 931bf een consumentenmodel. zijn er nog meer suggesties? met name ben ik benieuwd wat de grenzen zijn van de grafische mogelijkheden
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 21:14 ]
Die andere backlight heeft niets met drivers te maken(wordt dus altijd gebruikt), maar mischien moet je drivers(een .icg bestand ofzo) hebben om er goed gebruik van te maken.
Ik heb een tijde de ACer 1951CS, een geweldig scherm. Nu ben ik alleen het 5:4 formaat erg zat en wil ik echt breedbeeld. Alleen ben ik bang dat de kwaliteit van de samsung schermen of andere schermen een stuk lager ligt dan die van de 1951cs. Het gaat echt puur om een game widescreen scherm dus ik had de 940/930 serie van samsung het op oog.
Zijn er mensen met ervaring met zowel de 1951cs en vergelijkbare samsung schermen? ben erg benieuwt naar de kwaliteit. Ik heb gelezen dat de acer superieur is met kleuren, en die zijn naar mijn ervaring ook echt super.
en mocht er iemand geintreseerd zijn in de acer 1951cs, ruilen of kopen, ik wil er ongeveer 200 euro voor
hmm als ik de topic start bekijk en de widescreen 19inch formaat tegenover de 5:4 formaat19 inch zet zie je toch wel duidelijk dat de 5:4 versie een stuk groter is
Amper de moeite waard zou je onderhand zeggen.
Zijn er mensen met ervaring met zowel de 1951cs en vergelijkbare samsung schermen? ben erg benieuwt naar de kwaliteit. Ik heb gelezen dat de acer superieur is met kleuren, en die zijn naar mijn ervaring ook echt super.
en mocht er iemand geintreseerd zijn in de acer 1951cs, ruilen of kopen, ik wil er ongeveer 200 euro voor
hmm als ik de topic start bekijk en de widescreen 19inch formaat tegenover de 5:4 formaat19 inch zet zie je toch wel duidelijk dat de 5:4 versie een stuk groter is
[ Voor 13% gewijzigd door evilpin0 op 20-11-2006 11:48 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Over de 931C, was het ff vergeten hier neer te zetten, misschien interessant voor sommigen:
"I haven't seen any bleeding on mine. About the colors, I found the defaults were quite off. I had to adjust it quite a bit (to R: 53 G: 35 B: 31). The red doesn't seem cherry-ish.
My only compaint is that the Response Time Accelerator is turned back on whenever I switch the monitor off. I don't like it because it shows some (very subtle) artifacts when I move the cursor. Maybe it just needs to be worn-in, or I got a lemon.
"
Antwoord van een moderator op www.neotechgaming.com (vond een post van hem via google waarin hij zei nog een review te gaan schrijven, en PM gestuurd).
"Response Time Accelerator" wordt blijkbaar gebruikt door Samsung om responsetijd te verlagen (had er zelf ook nog nooit van gehoord).
"I haven't seen any bleeding on mine. About the colors, I found the defaults were quite off. I had to adjust it quite a bit (to R: 53 G: 35 B: 31). The red doesn't seem cherry-ish.
My only compaint is that the Response Time Accelerator is turned back on whenever I switch the monitor off. I don't like it because it shows some (very subtle) artifacts when I move the cursor. Maybe it just needs to be worn-in, or I got a lemon.
Antwoord van een moderator op www.neotechgaming.com (vond een post van hem via google waarin hij zei nog een review te gaan schrijven, en PM gestuurd).
"Response Time Accelerator" wordt blijkbaar gebruikt door Samsung om responsetijd te verlagen (had er zelf ook nog nooit van gehoord).
Verwijderd
Thnx, dat wordt dus geen spiegelend beeldscherm.n-i-x schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:10:
Ik denk dat je dat het beste zelf kan beoordelen...
Voor mijn nieuwe dualscreen setup twijfel ik tussen de Eizo S1931 en de Samsung 970P
Mijn struikelblok bij de 970P is de dithering die in verschillende reviews negatief bevonden wordt en in andere reviews geheel over het hoofd wordt gezien.
Ergonomisch gezien zijn ze identiek.
Ze zullen voornamelijk gebruikt gaan worden voor photoshop doeleinden. Wat is wijsheid?
Mijn struikelblok bij de 970P is de dithering die in verschillende reviews negatief bevonden wordt en in andere reviews geheel over het hoofd wordt gezien.
Ze zullen voornamelijk gebruikt gaan worden voor photoshop doeleinden. Wat is wijsheid?
[ Voor 7% gewijzigd door DeZzL op 20-11-2006 17:59 ]
Ik heb de Samsung 970P nu al een aardig tijdje en hij bevalt me prima. Ben een vrij fanatieke gamer en daar voldoet hij prima voor.
Heb alleen een probleem met de voet, de scharnieren zijn lam. Als ik de monitor ophijs zakt hij net zo hard weer terug naar beneden
Meer mensen met dat probleem?
Heb alleen een probleem met de voet, de scharnieren zijn lam. Als ik de monitor ophijs zakt hij net zo hard weer terug naar beneden
DeZzL
Een vraagje tussendoor, waarom geen Viewsonic VP930.
Ik zat zelf te twijfelen tussen de Samsung 970P en de Viewsonic VP930.
Maar toen ik de meeste reviews had gelezen over 19"TFT,s , heb ik besloten om voor de Viewsonic VP930 te gaan.
Ik heb er al 2 bestelt, en zit met smart te wachten
Maar toen ik de meeste reviews had gelezen over 19"TFT,s , heb ik besloten om voor de Viewsonic VP930 te gaan.
Ik heb er al 2 bestelt, en zit met smart te wachten
DeZzL schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:42:
Voor mijn nieuwe dualscreen setup twijfel ik tussen de Eizo S1931 en de Samsung 970P
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Dat was inderdaad mijn eerste twijfel. Na het lezen van de de conclusie op de behardware 19" review (waar o.a. de VP930 en 970P en S1910 in staan) heb ik mijn twijfel bijgesteld naar de 970P vs S1931. De review gaat eigenlijk over de S1910. (Ik weet niet precies wat het kwaliteitsverschil S1910 - S1931 is).pvr schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:06:
DeZzL
Ik heb er al 2 bestelt, en zit met smart te wachten![]()
[...]
Maar ik heb er eigenlijk geen idee van in hoeverre die behardware reviews van kwaliteit zijn.
Mag ik vragen waar jij jouw keuze op gebaseerd hebt?
[ Voor 3% gewijzigd door DeZzL op 20-11-2006 19:51 ]
Ik heb tenslote voor de ViewSonic VP930 gekozen om het geld.
Alle 3 monitoren zijn goed, de 1 heeft dit en de ander dat(qua specs), maar zoals je weet gebruik ik ze ook in dual
En dat is totaal toch 200 pleuros, vergeleken met de S1931.
De pixelgerantie met viewsonic en eizo geeft bij mij ook de doorslag om voor viewsonic te kiezen.
http://www.behardware.com...-screens-dead-pixels.html
Daarbij vond ik de voet mooi van de samsung, maar bij http://www.tomshardware.c...wsonic_vp930_lcd_monitor/
waren ze uiterst tevreden over het Design and Finish van de viewsonic
Daarbij heeft vassago al een probleem met de voet van de 970P.
Het nadeel van de Samsung 970P vind ik de Magictune.
Alle 3 monitoren zijn goed, de 1 heeft dit en de ander dat(qua specs), maar zoals je weet gebruik ik ze ook in dual
En dat is totaal toch 200 pleuros, vergeleken met de S1931.
De pixelgerantie met viewsonic en eizo geeft bij mij ook de doorslag om voor viewsonic te kiezen.
http://www.behardware.com...-screens-dead-pixels.html
Daarbij vond ik de voet mooi van de samsung, maar bij http://www.tomshardware.c...wsonic_vp930_lcd_monitor/
waren ze uiterst tevreden over het Design and Finish van de viewsonic
Daarbij heeft vassago al een probleem met de voet van de 970P.
Het nadeel van de Samsung 970P vind ik de Magictune.
DeZzL schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:23:
[...]
Dat was inderdaad mijn eerste twijfel. Na het lezen van de de conclusie op de behardware 10" review (waar o.a. de VP930 en 970P en S1910 in staan) heb ik mijn twijfel bijgesteld naar de 970P vs S1931. De review gaat eigenlijk over de S1910. (Ik weet niet precies wat het kwaliteitsverschil S1910 - S1931 is).
Maar ik heb er eigenlijk geen idee van in hoeverre die behardware reviews van kwaliteit zijn.
Mag ik vragen waar jij jouw keuze op gebaseerd hebt?
[ Voor 12% gewijzigd door pvr op 20-11-2006 22:37 ]
Was even vergeten, dat deze test voor mij, ook de doorslag gaf
http://www.tomshardware.c...cd_collection/page45.html
Als ik ze binnen heb( deze week, hoop ik)
Zal ik eenpaar pics maken, en info geven over deze schermen
http://www.tomshardware.c...cd_collection/page45.html
Als ik ze binnen heb( deze week, hoop ik)
Zal ik eenpaar pics maken, en info geven over deze schermen
Ja, een tijdje geleden was er iemand met dat probleem die Samsung erover ingelicht heeft.vassago schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:48:
Ik heb de Samsung 970P nu al een aardig tijdje en hij bevalt me prima. Ben een vrij fanatieke gamer en daar voldoet hij prima voor.
Heb alleen een probleem met de voet, de scharnieren zijn lam. Als ik de monitor ophijs zakt hij net zo hard weer terug naar beneden![]()
Samsung's reactie is dat er niets bekend was over slechte voeten, maar ze kwamen er wel wat aan doen.
Als Samsung het netjes verhelpt dan hoeft het niet als een nadeel gezien te worden lijkt me...
- In de naam.DeZzL schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:23:
[...]
Dat was inderdaad mijn eerste twijfel. Na het lezen van de de conclusie op de behardware 19" review (waar o.a. de VP930 en 970P en S1910 in staan) heb ik mijn twijfel bijgesteld naar de 970P vs S1931. De review gaat eigenlijk over de S1910. (Ik weet niet precies wat het kwaliteitsverschil S1910 - S1931 is).
- De S1931 heeft nog iets dat neerkomt op een dynamisch contrast.
- 8ms GtG vs 12ms GtG
Ze komen meestal vrij goed overeen met andere vergelijkende reviews...Maar ik heb er eigenlijk geen idee van in hoeverre die behardware reviews van kwaliteit zijn.
In zowel de review van Behardware als die van Tomshardware zie je dat de kleurkwaliteit beter is op de Eizo of de Samsung(maar dit valt grotendeels weg te werken door te kalibreren), en dat de 970P overshoot heeft kan je ook in beide reviews zien(bij Behardware kan je dat zien aan de ghosting-plaatjes en het commentaar over de filmwergave, door Tomshardware wordt het letterlijk gezegd).
Kort samengevat komt het op het volgende neer:
VP930: slechtere kalibratie uit de fabriek, net iets lager contrast, dithering, soms backlight leakage.
970P: overshoot(vooral bij films ongewenst), dithering.
S1910 / S1931: beste uit beide werelden, maar hogere prijs.
Verwijderd
Ik heb zojuist de 'Samsung Syncmaster 920n' gehaald.
Helaas ben ik net tot de ontdekking gekomen dat er 1 rode dode pixel aanwezig is.
Maar bij de Mediamarkt vertelden ze me dat ik 14 dagen de tijd had om het om te ruilen.
Mocht me iets na de 14 dagen opvallen dan mag je het alleen ruilen wanneer er 5 dode pixels of meer aanwezig zijn.
Ik wilde eerst de 'Samsung SM 931C 19 inch TFT ' halen maar dacht hier op zich ook geen verkeerde keus mee gemaakt te hebben.
Dit aangezien ik het overhet algmeen puur voor het internetten gebruik.
Daarbij komt dat de 'Samsung SM 931C 19 inch' wat groenig zou opschijnen van wat ik uit dit topic begrepen had, daar ga ik het niet op wagen. (scheelt toch weer 70 euro)
Vereder is het nog even te vroeg om mijn mening over de 'Samsung Syncmaster 920n' geven maar dat zal niet lang opzich doen laten wachten....
Leuke aanvulling:
KliK
Helaas ben ik net tot de ontdekking gekomen dat er 1 rode dode pixel aanwezig is.
Maar bij de Mediamarkt vertelden ze me dat ik 14 dagen de tijd had om het om te ruilen.
Mocht me iets na de 14 dagen opvallen dan mag je het alleen ruilen wanneer er 5 dode pixels of meer aanwezig zijn.
Ik wilde eerst de 'Samsung SM 931C 19 inch TFT ' halen maar dacht hier op zich ook geen verkeerde keus mee gemaakt te hebben.
Dit aangezien ik het overhet algmeen puur voor het internetten gebruik.
Daarbij komt dat de 'Samsung SM 931C 19 inch' wat groenig zou opschijnen van wat ik uit dit topic begrepen had, daar ga ik het niet op wagen. (scheelt toch weer 70 euro)
Vereder is het nog even te vroeg om mijn mening over de 'Samsung Syncmaster 920n' geven maar dat zal niet lang opzich doen laten wachten....
Leuke aanvulling:
KliK
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 22:12 ]
Eizo
S1910 / S1931: beste uit beide werelden, maar hogere prijs, maar ook een slechte pixelgarantie:

Eizo heeft daarbij wel 5 jaar garantie, Viewsonic 3 jaar.
S1910 / S1931: beste uit beide werelden, maar hogere prijs, maar ook een slechte pixelgarantie:

Bedankt n-i-x en pvr.pvr schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:41:
Eizo
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb de knoop doorgehakt.
Bij disc-planet.nl krijg je 100% pixelgarantie tot 7 dagen na aankoop. Ook in de shopsurvey komen ze er erg goed uit. Ik ga de S1931 'jes daar bestellen.
Goed dat je naar de pixelgerantie kijkt, mijn zoon heeft er ook een op zijn monitor, en daar wordt i niet blij van
Hoop dat je wat pics laat zien als je ze binnen hebt
Hoop dat je wat pics laat zien als je ze binnen hebt
Verwijderd
Ik heb inmiddels mijn 'Samsung Syncmaster 920n' incl. 1 dode rode pixel omgeruild zonder problemen bij de MM.
Zoals het zich er bij zijn vervanger laat uit zien, is dit beter werk!
Zoals het zich er bij zijn vervanger laat uit zien, is dit beter werk!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 14:34 ]
Verwijderd
Wat doe je eraan?
Gisteren de Samsung Syncmaster 920n op gehaald, teruggebracht ivm 1 dode rode pixel.
Vandaag een nieuwe gehaald en bingo weer 1 rode dode pixel, ik begin zolangzamerhand een abbo op de MM te krijgen.
Gaan jullie voor 1 dode pixel terug todat je de juiste monitor hebt?
In plaats die lamzakken het daar nu controleren.
Aan de andere kant, deze valt niet bijzonder op, ja behalve achter een grijze/zwarte achtergrond.
Echt ik krijg er en punt hoofd van!
Gisteren de Samsung Syncmaster 920n op gehaald, teruggebracht ivm 1 dode rode pixel.
Vandaag een nieuwe gehaald en bingo weer 1 rode dode pixel, ik begin zolangzamerhand een abbo op de MM te krijgen.
Aan de andere kant, deze valt niet bijzonder op, ja behalve achter een grijze/zwarte achtergrond.
Het beroerde is, me zoon had er niet 1, maar na een paar dagen zat die Pixel er 
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:29:
Wat doe je eraan?
Verwijderd
Als je dat scherm dagelijks gebruikt voor 2/3 jaar (of langer) ga jij je daar echt wel aan storen. Terug brengen als je de keus hebt!
Mwoah, ben ik het niet helemaal mee eens. Heb een jaar of 5 achter een 17" CRT gezeten met een dode pixel. (Foutje in het masker waarschijnlijk) En ik heb me er nooit aan gestoord. Net als de befaamde trinitron-lijntjes bij vlakke beeldbuizen. In het begin valt het op, later echt niet meer.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:16:
Als je dat scherm dagelijks gebruikt voor 2/3 jaar (of langer) ga jij je daar echt wel aan storen. Terug brengen als je de keus hebt!
Maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Tja, ik heb sinds 2001 zo'n vlakke beeldbuis met die twee lijntjes. ik zie ze nog steeds 
het is inderdaad persoonlijk, ik weet van mezelf dat ik me er echt aan zou storen.
het is inderdaad persoonlijk, ik weet van mezelf dat ik me er echt aan zou storen.
Verwijderd
iemand ervaring met die scherm?

Iiyama ProLite E1900WS-1
19 inch ( 48,1 cm ) beelddiagonaal
TN WXGA+
1440x900 pixels resolutie
16:10 beeldformaat
16,2 miljoen kleuren
0,28 mm x 0,28 mm pixelafstand
5 ms reactietijd (zwart-wit-zwart)
700 : 1 contrast
300 cd/m² helderheid
150 graden horizontale kijkhoek
140 graden verticale kijkhoek
ben een vrij fanatieke gamer en ik twijfel tussen deze en de iiyama E1900s

Iiyama ProLite E1900WS-1
19 inch ( 48,1 cm ) beelddiagonaal
TN WXGA+
1440x900 pixels resolutie
16:10 beeldformaat
16,2 miljoen kleuren
0,28 mm x 0,28 mm pixelafstand
5 ms reactietijd (zwart-wit-zwart)
700 : 1 contrast
300 cd/m² helderheid
150 graden horizontale kijkhoek
140 graden verticale kijkhoek
ben een vrij fanatieke gamer en ik twijfel tussen deze en de iiyama E1900s
Verwijderd
Ik he zojuist mijn 3e 'Samsung Syncmaster 920n' opgehaald zonder problemen geruild maar ook hier weer een dode rode pixel.
Zegt die verkoper dat bijna bij elke monitor wel een pixel fout zit, maar ik mag rustig door gaan met ruilen. (wat een lol)
Daarnaast zei hij dat je beter in een duurder prijsklasse kunt gaan zitten om dat te voorkomen, zo rond de 400 euro.
Dergelijk fabrikanten geven pixelgarantie, er zou dus geen dode pixels voorkomen..
Zegt die verkoper dat bijna bij elke monitor wel een pixel fout zit, maar ik mag rustig door gaan met ruilen. (wat een lol)
Daarnaast zei hij dat je beter in een duurder prijsklasse kunt gaan zitten om dat te voorkomen, zo rond de 400 euro.
Dergelijk fabrikanten geven pixelgarantie, er zou dus geen dode pixels voorkomen..
Verwijderd
hallo Ik zoek een Tft scherm van 19'' , ik heb al een beetje rondgekeken in dit topic alleen ik kan er niet uitkomen wat een goed scherm is, ik heb een geforce 7900GT.
Hij moet wel onder de 250 euro zijn en goed voor gamen, ik ga hem gebruiken voor dualscreen daaron maar 250 euro. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Hij moet wel onder de 250 euro zijn en goed voor gamen, ik ga hem gebruiken voor dualscreen daaron maar 250 euro. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Verwijderd
Dat is natuurlijk de grootste onzin. Duurdere fabrikanten of modellen hebben net zo goed geen pixel garantie. Gewoon rustig door blijven gaan met omruilen zolang je het kanVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:14:
Ik he zojuist mijn 3e 'Samsung Syncmaster 920n' opgehaald zonder problemen geruild maar ook hier weer een dode rode pixel.
Kijk maar hierboven, Eizo is topoffdebil en duur, en ik vindt dat die een slechte pixelgarantie heeft 
Maar daar in tegen vindt ik dat samsung met bepaalde modelen (P en 172X) een goede pixelgarantie heeft:

Maar daar in tegen vindt ik dat samsung met bepaalde modelen (P en 172X) een goede pixelgarantie heeft:

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:14:
[ Voor 11% gewijzigd door pvr op 21-11-2006 21:51 ]
Je had er toch al een uitgezocht? Die samsung (en de belinea waar je naar linkte) hadden 8 ms refresh toch? Een alternatief staat ook in de startpost, de Iiyama E1900S2. In de pricewatch staat die al op 228 E pricewatch: iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart)Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:28:
hallo Ik zoek een Tft scherm van 19'' , ik heb al een beetje rondgekeken in dit topic alleen ik kan er niet uitkomen wat een goed scherm is, ik heb een heforce 7900GT.
maar in de shop waar jij naar linkte is hij 249E.
Verwijderd
Bedankt voor alle hulp! i
Ik zal verder gaan met ruilen, aan de andere, de kans dat ik weer een monitor met een dode pixel tref is erg groot.
Het dode pixel wat ik nu heb zit ongeveer zo'n 10 cm iets schuin boven mijn startknop niet echt in het gezichtsveld..
Met een beetje pech zul je zien dat ik niet eens een betere tref.
Zal dr es over nadenken.
Ik zal verder gaan met ruilen, aan de andere, de kans dat ik weer een monitor met een dode pixel tref is erg groot.
Het dode pixel wat ik nu heb zit ongeveer zo'n 10 cm iets schuin boven mijn startknop niet echt in het gezichtsveld..
Met een beetje pech zul je zien dat ik niet eens een betere tref.
Zal dr es over nadenken.
Verwijderd
ik heb exact hetzelfde probleem. Heb al geprobeerd langszij eventueel iets te openen, maar lijkt me nogal gaar ineengestoken. Als iemand tips heeft om het te verhelpen ? stoort me trouwens mateloos...vassago schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:48:
Heb alleen een probleem met de voet, de scharnieren zijn lam. Als ik de monitor ophijs zakt hij net zo hard weer terug naar beneden![]()
Even naa Samsung bellen dus.n-i-x schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:30:
[...]
Ja, een tijdje geleden was er iemand met dat probleem die Samsung erover ingelicht heeft.
Samsung's reactie is dat er niets bekend was over slechte voeten, maar ze kwamen er wel wat aan doen.
Als Samsung het netjes verhelpt dan hoeft het niet als een nadeel gezien te worden lijkt me...
Ik heb een Samsung 931C besteld, krijg ik hier een DVI-I kabel bij, of moet ik die apart kopen?
De DVI-kabel staat er niet bij...
Een DVI-D kabel is trouwens ook goed, en waarschijnlijk goedkoper.
Wat is het verschil tussen deze 2 kabels?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:04
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ga naar disc-planet voor je bestelling, en je hebt 7 dagen pixel garantie, standaardpvr schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:39:
Kijk maar hierboven, Eizo is topoffdebil en duur, en ik vindt dat die een slechte pixelgarantie heeft
Een DVI-D - DVI-D kabel geeft alleen het digitale signaal door, en een DVI-I - DVI-I kabel kan ook analoge signalen doorgeven.RFAMLK schreef op woensdag 22 november 2006 @ 02:22:
Wat is het verschil tussen deze 2 kabels?
En wat gebeurt er na 7 dagen

We Are Borg schreef op woensdag 22 november 2006 @ 03:07:
[...]
Ga naar disc-planet voor je bestelling, en je hebt 7 dagen pixel garantie, standaard
[ Voor 49% gewijzigd door pvr op 26-11-2006 19:58 ]
- We Are Borg
De kans dat je na 7 dagen nog dode pixels vindt is echt enorm klein, zeg maar verwaarloosbaar
. Ding komt met dode pixels van de band en die kan je dus binnen 7 dagen makkelijk checken. Uiteraard is het mogelijk dat er dode pixels onstaan na het gebruik, maar zoals ik al zei, enorm klein en als het al gebeurd gebeurd het in de eerste dagen. Kortom, zie het probleem niet
.
Dode pixels die echt na 7 dagen pas ontstaan komen volgens mij alleen voor wanneer je echt wat gaat beschadiggen enzo(hard drukken en dat soort dingen).
Dode pixels zonder dat je er onvoorzichtig mee omgaat zijn namelijk productiefouten, dus als je ze nu niet hebt dan heb je ze straks ook niet.
Als ik het goed begrepen heb dan is een dode pixel aigenlijk een soort los contactje, waardoor de pixel gewoon niet aangestuurt wordt...
Half-dode pixels(pixels die soms dood zijn en soms niet) schijnen trouwens wel voor te komen, dus dat is het enige waar je nog even voor uit moet kijken...
Dode pixels zonder dat je er onvoorzichtig mee omgaat zijn namelijk productiefouten, dus als je ze nu niet hebt dan heb je ze straks ook niet.
Als ik het goed begrepen heb dan is een dode pixel aigenlijk een soort los contactje, waardoor de pixel gewoon niet aangestuurt wordt...
Half-dode pixels(pixels die soms dood zijn en soms niet) schijnen trouwens wel voor te komen, dus dat is het enige waar je nog even voor uit moet kijken...
Verwijderd
Ja alleen ik wist niet zeker of het wel een goede was maar die jij nou zegt is wel wat goedkoper en misschien wel een betere optie, bedanktRigi schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:11:
[...]
Je had er toch al een uitgezocht? Die samsung (en de belinea waar je naar linkte) hadden 8 ms refresh toch? Een alternatief staat ook in de startpost, de Iiyama E1900S2. In de pricewatch staat die al op 228 E pricewatch: iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart)
maar in de shop waar jij naar linkte is hij 249E.
Je kan er wel omheen draaien, maar het probleem is, dat een fabrikant als eizo, een goede pixelgarantie hoort te geven, voor zoveel geld.
Er zijn genoeg mensen die niets weten van disc-planet.nl, en kopen hun eizo monitor bij de computerboer op de hoek.
Als je als bedrijf zoals eizo, zeker weet dat je goeie spullen maakt, geef je ook goede pixel garantie.
En er zijn ook mensen die kopen een extra verzekering bij hun monitor als er een pixel stuk gaat, 35€ of zo, belachelijk voor woorden.
Ze teren op de angsten van de mensen
Noax, heeft wat dat aangaat mazzel dat hij 3 keer zijn monitor terug kon brengen. Gewoon goede service van MM en of samsung
Wacht het wel af als ik me schermpjes binnen heb
Er zijn genoeg mensen die niets weten van disc-planet.nl, en kopen hun eizo monitor bij de computerboer op de hoek.
Als je als bedrijf zoals eizo, zeker weet dat je goeie spullen maakt, geef je ook goede pixel garantie.
En er zijn ook mensen die kopen een extra verzekering bij hun monitor als er een pixel stuk gaat, 35€ of zo, belachelijk voor woorden.
Noax, heeft wat dat aangaat mazzel dat hij 3 keer zijn monitor terug kon brengen. Gewoon goede service van MM en of samsung
We Are Borg schreef op woensdag 22 november 2006 @ 06:24:
De kans dat je na 7 dagen nog dode pixels vindt is echt enorm klein, zeg maar verwaarloosbaar. Ding komt met dode pixels van de band en die kan je dus binnen 7 dagen makkelijk checken. Uiteraard is het mogelijk dat er dode pixels onstaan na het gebruik, maar zoals ik al zei, enorm klein en als het al gebeurd gebeurd het in de eerste dagen. Kortom, zie het probleem niet
.
Ja, ik vindt het ook schandalig.
De fabrikanten houden dit vol door iedereen wijs te maken dat dode pixels geen productiefout zouden zijn, en door te zeggen dat de prijzen enorm zouden stijgen als ze standaard pixelgarantie gaven, maar als je genoeg verschillende monitoren bekijkt en nakijkt of ze dode pixels hebben dan kan je alleen maar concluderen dat dat onzin is...
De fabrikanten houden dit vol door iedereen wijs te maken dat dode pixels geen productiefout zouden zijn, en door te zeggen dat de prijzen enorm zouden stijgen als ze standaard pixelgarantie gaven, maar als je genoeg verschillende monitoren bekijkt en nakijkt of ze dode pixels hebben dan kan je alleen maar concluderen dat dat onzin is...
- We Are Borg
Oh, dat ben ik ook gelijk helemaal met je eens. Ze zouden die garantie tegenwoordig gewoon standaard moeten geven, zeker Eizo als koploper (mijn mening dan) qua kwaliteit. Maar ja, het simpele feit is gewoon dat veel fabrikanten, het overgrote deel, dit soort 0 dode pixels garantie niet standaard bieden. En dan is die 35 euro nog laag ingeschat, soms betaal je bij winkels 100 euro voor een garantie dan je 19/20+ inch scherm geen dode pixels mag hebben. Idioot, dat zeker, maar dus zoek ik als consument een winkel op die het standaard biedt, omdat ik nu eenmaal weet dat veel fabrikanten moeilijk doen voor het omruilenpvr schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:45:
Je kan er wel omheen draaien, maar het probleem is, dat een fabrikant als eizo, een goede pixelgarantie hoort te geven, voor zoveel geld.
Ik ben aan het rondkijken naar een 19" TFT voor gamers.
Budget: 250-300€
Ik heb mijn oog laten vallen op de Iiyama e1900s-b2.
Deze heeft 2ms lat.
Heeft iemand ervaring met dit scherm?
En bied het genoeg voor een gamer.
Het gebruik is : gamen, films kijken en internetten.
Deze heeft 2ms lat.
Verwijderd
Als ik wil dan breng ik mijn monitor nog vaker weg, maar ik heb nu een score 3 uit 3 ik geloof eigenlijk helemaal niet meer in het idee dat ik een monitor vind zonder een dode pixel.pvr schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:45:
Noax, heeft wat dat aangaat mazzel dat hij 3 keer zijn monitor terug kon brengen. Gewoon goede service van MM en of samsung![]()
[...]
Nou, in elk geval niet van de Samsung Syncmaster 920.
Ik heb geen auto dus ik ben 3 x op en neer gaan fietsen met die monitor daar raak je dan gauw flauw van.
Neemt niet weg dat de omruilgarantie van 2 weken van de MM geweldig is!
Bij de Norrod heb je overigens 8 dagen omruilgarantie voor het zelfde scherm.
Gelukkig is het 'maar' een dode rode pixel, hij valt niet veel op, zeker niet bij het internetten iets waar ik de computer het meest voor gebruik..
Ook zit het niet midden in het scherm, had ik em voor de 4e keer geruild.
Verwijderd
Ik heb sinds kort de Iiyama E1900S, en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
Had hiervoor een 17" Iiyama E431-S2, en moet zeggen dat ik deze beter vind qua kleuren en ghosting.
Enigste nadeel vind ik, dat de kleuren minder worden als het contrast naar beneden wordt afgesteld.
Ze zeggen dat het beeld hetzelfde als de Samsung 940BF
Had hiervoor een 17" Iiyama E431-S2, en moet zeggen dat ik deze beter vind qua kleuren en ghosting.
Enigste nadeel vind ik, dat de kleuren minder worden als het contrast naar beneden wordt afgesteld.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 20:20 ]
Verwijderd
Mischien zegt dit meer >>>>KLIK<<<<RFAMLK schreef op woensdag 22 november 2006 @ 01:06:
Ik heb een Samsung 931C besteld, krijg ik hier een DVI-I kabel bij, of moet ik die apart kopen?
Verwijderd
Hoi,
deze vraag is misschien wel vaker voorbij gekomen, maar ik heb op dit moment een crt-monitor.
Nu wil ik een TFT erbij kopen (Viewsonic VP930) en dan deze 2 monitors tegelijkertijd aansluiten op mijn pc (videokaart sapphire x800pro). CRT blijf ik gebruiken om te gamen en de TFT voor de rest
Is deze combinatie mogelijk? of is dit een domme keuze?
deze vraag is misschien wel vaker voorbij gekomen, maar ik heb op dit moment een crt-monitor.
Nu wil ik een TFT erbij kopen (Viewsonic VP930) en dan deze 2 monitors tegelijkertijd aansluiten op mijn pc (videokaart sapphire x800pro). CRT blijf ik gebruiken om te gamen en de TFT voor de rest
Het is toch logisch dat de kleuren anders (en voor jouw mening minder) worden als je contrast lager maakt?Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:17:
Ik heb sinds kort de Iiyama E1900S, en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
Leegte
Wat een mooi topic. Complimenten aan de TS!!
Ik heb heel wat gelezen. Zelf ben ik een alround gebruiker die opzpeok is naar een 19" TFT.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Samsung 940BF.
Zoals gezegd ben ik een allround gebruiker. Af en toe een game/film. Verder standaard gebruik.
Mijn PC heeft een Radeon 9600 pro als videokaart.
Is deze monitor dan toch een goede keuze? Zijn er nog tips of dingen waar ik vooral aan moet denken voordat ik beslis?
Ik heb heel wat gelezen. Zelf ben ik een alround gebruiker die opzpeok is naar een 19" TFT.
Zoals gezegd ben ik een allround gebruiker. Af en toe een game/film. Verder standaard gebruik.
Is deze monitor dan toch een goede keuze? Zijn er nog tips of dingen waar ik vooral aan moet denken voordat ik beslis?
Money for nothin' and your chicks for free
Combinatie kan gewoon op een X800 pro
Hier wat voorbeelden van andere monitoren in dual configuratie:
http://www.realtimesoft.c...esc&nummon=false&mon=desc
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:13:
Hoi,
[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 23-11-2006 18:19 ]
Verwijderd
ik heb hem sinds vandaag en ik moet zeggen dattie lekker gamed, geen ghosting te zien en lekker snelJ.E.T schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:59:
Ik ben aan het rondkijken naar een 19" TFT voor gamers.
Deze heeft 2ms lat.
Ik neig eveneens naar deze monitor, hoewel ik ook nog twijfel over de E1900S-B2. Maar daar zijn helaas amper (uitgebreidere) reviews over te vinden. Ben dus wel benieuwd of iemand een wat uitgebreidere review over die iiyama heeft.DeeJee schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:31:
Wat een mooi topic. Complimenten aan de TS!!
Waarom twijfel je tot nu toe tussen deze twee?Psychokiller schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:41:
[...]
Ik neig eveneens naar deze monitor, hoewel ik ook nog twijfel over de E1900S-B2. Maar daar zijn helaas amper (uitgebreidere) reviews over te vinden. Ben dus wel benieuwd of iemand een wat uitgebreidere review over die iiyama heeft.
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Mooi, dan kan ik er eentje met een gerust hart aanschaffenpvr schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:17:
Combinatie kan gewoon op een X800 pro![]()
[...]
kijk dit moest ik horen, bedanktVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:39:
[...]
ik heb hem sinds vandaag en ik moet zeggen dattie lekker gamed, geen ghosting te zien en lekker snel
Leegte
Verwijderd
owja... de kleuren zijn ook nog eens heel mooi, ik vind ze zelfs mooier dan op mijn iiyama 17" van 1.5 jaar oud
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 13:20 ]
Mijn post is helaas weg, dus nog een keer met ongeveer dezelfde strekking:DeeJee schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:45:
[...]
Waarom twijfel je tot nu toe tussen deze twee?
Ik wil een dual monitor opstelling in de prijsklasse tot 300 euro, waarbij ik voor mezelf min of meer aanhoudt dat ik een monitor wil die rond de 4ms zit. Dit door het gevoel wat ik krijg bij het lezen van posts in de diverse topics dat de 8ms schermen tegen de grens van ghosting aanzitten. Hoewel dit natuurlijk vast niet voor alle typen zo zal zijn.
Van de in de startpost genoemde monitoren vallen er daarbij de Samsung 940BF en de Iiyama E1900S-2 in mijn gewenste doelgroep waarbij de prijs dus eveneens niet heel erg hoog is in mijn ogen.
Het gebruik zal een beetje van alles wat zijn. Ben geen die hard gamer en de games die ik vooral speel zijn racegames en geen spellen als BF en CS etc. Verder wil ik af en toe nog wel een film kijken. Niet specifiek voor één doel dus.
wat een super scherm zeg, mijn mening is in feite het zelfde als wat ik in de review hier op GoT heb gelezen, goede beeldkwaliteit, mooi design, en een nette prijs
al met al wil ik nu al niet meer terug naar m'n 17" crt, deze bevalt veel beter
alleen is wit op dit moment wel erg wit, maar met de gamma instellingen, moet ik dat wel kunnen aanpassen.
aanrader dus!
Dit topic is gesloten.