[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met volgende keuze:
  • LG L194WT 19inch Wide 5ms___________________________€ 219
  • Samsung 940BW 19inch TFT 4ms Widescreen_____________€ 229
Deze keuze is al eerder gesteld door AMD1800 maar die is later niet echt beantwoord geweest (AMD1800 had de vraag nogal simpel gesteld). Waarom ik kies tussen deze twee is omwille van een niet al te groot budget en liefst zoveel mogelijk kwaliteit voor het scherm. Ook zijn dat twee midellen die ze in de buurt in de winkel hebben.
In eerste instantie wilde ik geen widescreen maar toen ik bedacht dat ik nog redelijk wat dvd op de pc zag heb ik deze keuze toch maar overwogen en ik ben er ondertussen wel helemaal uit. Wat ik ermee wil doen? Het lastige is dat ik de pc voor alles en nog wat gebruik, (EDIT: dvd natuurlijk ook), Photoshop, internet, MS Office, experimenteren met vanalles zoals videobewerking etc. Dus hij moet volstaan aan mijn grillen waar ik het moment zelf zin in heb ;) . Gamen doe ik veel minder als vroeger maar wanneer ik nog eens een game wil spelen, moet dit ook redelijk gaan, al is dit natuurlijk niet de prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zit ik er aan te denken om een Samsung 940BW ( 19” ) widescreen te kopen, maar nou heb ik een aantal vragen. Ik wil namelijk die 940BW gebruiken als dual screen setup naast mijn huidige samsung 913N ( 19” ).

Nou vraag ik me af of dit wel praktisch is, omdat de widescreen niet zo hoog is als een normaal tft scherm en ook een andere resolutie heeft.

Zou ik dan misschien beter een gewone 19” tft er bij kunnen halen en die in dual screen setup gebruiken?

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t widescreen in dual screen setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb nu 2 940BW's in dualscreen, wel lekker hoor maar ook wel ff wennen.
heb bij beide geen dode pixels(ook niet verwacht), en hij kijkt zeer lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:18:
[...]
Van de Philips is inmiddels 1 review op kieskeurig.nl: http://www.kieskeurig.nl/...E596CC12571FE00385EAD.htm

Zelf heb ik hem ook besteld. Heb jij m al/nog besteld? Ervaringen?
Mijn vader haalt hem vandaag op uit de Philips-winkel voor 199 EUR. Voor deze prijs de beste keuze volgens mij, de Samsung 940BW haalt de specificaties niet. Een vast contrast van 850:1 is hoog, tegen een contrast van 500:1. De Philips is daarbij nog 6W (36W tegen 42W) zuiniger ook, milieubewust ;).

Inmiddels meerdere reviews van de Philips 190CW7CS op Kieskeurig. Met een review van een dummy die de problemen van Norton Antivirus schuift op de monitor :? Jammer van zo'n review voor een nieuwe monitor, rond november 2006 op de markt gekomen.

Zodra ik de monitor heb zal ik eens een review opstellen.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Review Philips 190CW7CS

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/19/190CW7CS_00_webImage370.jpg

Gisteren heb ik deze monitor opgehaald nadat mijn vader hem voor mij in de Philips winkel heeft gekocht. Voor 199 EUR.

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn geleende LG 776FM Flattron is door de Philips vervangen. Hiervoor had ik een CTX 17" scherm waarvan de beeldbuis het had begeven. Het was dus echt tijd voor een nieuwe monitor.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?):
Het scherm is gekocht bij een Philips winkel. Ik heb het geluk dat mijn vader een medewerker is onder onze tot Europees beste gekozen manager Kleisterlee. De monitor had ik begin december al besteld. Omdat het een nieuwe monitor is (november 2006) en de levering aan de retail voorgaat bij Philips moest ik helaas lang wachten op mijn exemplaar. Afgelopen vrijdag 12 januari was hij er dan eindelijk. Standaard kost de monitor 219 EUR bij de Philips winkel. Omdat het zolang duurde is de monitor voor 199 EUR over de toonbank gegaan met pixelgarantie en 3 jaren garantie. De slogan van de monitor maakt hij meer dan waar: "LCD-monitor die het meeste waar biedt voor uw geld".

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?):
Ik was oudere 17" CRT monitoren gewend aangestuurd door ATI X600 PCI-e kaart. Op mijn werk maak ik al een tijd gebruik van een Dell 19" LCD en moet concluderen dat de kleurweergave van de Philips een stuk beter is. Het is De monitor ondersteund als één van de weinigen sRGB kleurweergave. De kleuren zijn echt wat ze behoren te zijn, natuurgetrouw. Ik merk weinig (komt toch anders over) tot geen verschil met mijn CRT monitor aan kleurweergave. 1440 x 900 pixels met 16,2M kleuren.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen):
Nog geen Ghosting tegengekomen. De monitor heeft native een rise to fall responsetijd van 5ms. Dit is voor mij meer dan genoeg en verwacht zijn limiet niet tegen te komen, ik speel meer de strategische spellen zoals Settlers of Anno 1701. Films worden perfect afgedraaid, 19,1" breedbeeld!

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?):
De monitor heeft een hoog statisch contrast van 850:1, een pixelpitch van 0,285 x 0,285 mm en een
helderheid van 300 cd/m². De brightness heb ik op 60 ingesteld en het contrast op 45. Ik vind het Royale theme van Microsoft wat lichter / fletser is dan op mijn CRT. Wit in Word of een ander programma is echter uitstekend en rustgevend voor mijn ogen, absoluut niet fel. Ik heb de monitor na installatie met auto adjust laten instellen en zelf het contrast en brightness aangepast. Zwart is echt diep zwart.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?):
Zover ik heb kunnen zien is er geen leakage bij dit scherm, wit is overal wit, geen opmerkingen verder dus.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking ):
In vergelijking met een Eizo scherm is het allemaal wat briek. Het is allemaal plastic. De toetsen zitten op de voorkant en zijn hierdoor eenvoudig te bereiken. Het zijn haast tiptoetsen, erg licht en eenvoudig in gebruik. De monitor is goed afgewerkt, niets over te zeggen. Het is een aardig standaard design. De monitor is loodvrij, heeft een ingebouwde spanningsadapter en is gemaakt van brand vertragend materiaal (dus als er brand uitbreekt weet ik wat ik moet pakken om mijzelf te beschermen ;)). De monitor verbruik 36W en in standby <1W en weegt 5kg.
Het scherm is niet in hoogte verstelbaar. Kantelfunctie van -5° tot 20°.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?):
De monitor heeft centraal onderin een heel klein groen ledje onder de aan/uit knop. Deze valt eigenlijk helemaal niet op. Als ik niet achter mijn computer zit druk ik de monitor altijd uit.

Foto van de monitor staat bovenin (standaard Philips foto van de monitor).

De monitor heb ik gekozen na een grondige selectie. In vergelijking met de 'populairdere' Samsungs vind ik de specificaties en prijs een stuk beter. Een widescreen bevalt mij tot nu toe erg goed. Ideaal voor films, Word en Outlook 2007. In vergelijking met mijn oude CRT 17" heb ik ineens een zee van schermruimte. Een LCD makat mijn bureau een stuk ruimer. Een 19,1" LCD widescreen valt wel een stuk platter uit dan een 19" normaal screen. De diagonaal is langer door de breedte waardoor de hoogte lager uitvalt. Als je een 19" gewend bent dan zou ik voor een hogere inch breedbeeld gaan. Deze 19,1" valt in hoogte bijna gelijk aan mijn oude 17" denk ik.

De prijs en wat je ervoor krijgt is het denk ik de beste keuze op dit moment voor een "overall" gebruiker.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen:
Voordelen:
- 19,1" wide screen voor een erg goede prijs ( "LCD-monitor die het meeste waar biedt voor uw geld".)
- Zowel D-Sub als DVI-aansluiting
- milieu- en energiebewust
- sRGB
- 5ms (rise to fall) en 850:1 statisch contrast
- 100% pixel- en 3 jaren reguliere garantie

Nadelen:
- geen DVI-kabel bijgeleverd, enkel een VGA-kabel (en voedingskabel uiteraard)
- niet in hoogte versteldbaar
- geen USB, noch audio aansluitingen

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de MultiSync® 90GX2Pro van NEC ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta momenteel ook voor de keuze om een nieuw TFT scherm aan te schaffen. Ik gebruik hem vooral voor internetten, websites bouwen en om zo af en toe een game te spelen.

Ik ben op zoek naar een 19inch scherm (geen breedbeeld).

Nu leek mij de Samsung 970P wel een goed scherm. In vergelijking met veel schermen gebruikt deze geen TN panel maar een PVA panel. Wat als ik het goed begrijp een stuk beter is.

Nu lees ik wel zo hier en daar reviews over dit scherm. Maar deze reviews zijn veelal van minimaal 1 jaar terug. Dus ja.. als er dan gezegd wordt dat het een prachtig beeld heeft en weinig overdrive bijvoorbeeld dan zegt mij dat nog niet zo heel veel over hoe TFT's er momenteel bij staan. Misschien was dat een jaar geleden inderdaad een goed scherm maar momenteel zijn er al veel betere op de markt.
Dus in hoeverre is dit startpost overzicht met schermen nu nog up-to-date?

Deze Samsung 970P is verder wel een type dat volgensmij eind 2005 op de markt is gekomen. Dat lijkt me al weer zo'n tijd geleden. Zegt dat in dit geval wat over de kwaliteit? Of is het momenteel nog steeds een aardig goed scherm en voor de prijs die je er tegenwoordig voor betaald misschien een goede optie geworden?
De 971P is volgensmij zijn opvolger? Maar als deze in weinig opzicht verschilt dan kan ik beter voor de 970P gaan denk ik?

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven over dit scherm en deze schermcategorie.
Heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:58:
....

Nu leek mij de Samsung 970P wel een goed scherm. In vergelijking met veel schermen gebruikt deze geen TN panel maar een PVA panel. Wat als ik het goed begrijp een stuk beter is.

Deze Samsung 970P is verder wel een type dat volgensmij eind 2005 op de markt is gekomen. Dat lijkt me al weer zo'n tijd geleden. Zegt dat in dit geval wat over de kwaliteit? Of is het momenteel nog steeds een aardig goed scherm en voor de prijs die je er tegenwoordig voor betaald misschien een goede optie geworden?
De 971P is volgensmij zijn opvolger? Maar als deze in weinig opzicht verschilt dan kan ik beter voor de 970P gaan denk ik?

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven over dit scherm en deze schermcategorie.
Heel erg bedankt
De 970P is qua beeld te vergelijken met de 770P en dat is zeker geen slechte monitor (970P gebruikt hetzelfde paneel, alleen de grotere versie...). Ik meen hier ergens te hebben gelezen dat de 971P veel minder "goed" is dan de 970P, maar daar zou ik dan even naar moeten kijken.
Verder zijn er de laatste tijd niet veel monitoren op de markt gekomen die veel beter presteren dan de monitoren van "vorig jaar", althans, niet in deze categorie.

[edit] heb even gezocht, en hier een tweetal reviews:
1. Yokozuna in deel 21 van dit topic
2. Review van overclockersonline

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 16:37 . Reden: Links naar reviews toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:20:
[...]

De 970P is qua beeld te vergelijken met de 770P en dat is zeker geen slechte monitor (970P gebruikt hetzelfde paneel, alleen de grotere versie...). Ik meen hier ergens te hebben gelezen dat de 971P veel minder "goed" is dan de 970P, maar daar zou ik dan even naar moeten kijken.
Verder zijn er de laatste tijd niet veel monitoren op de markt gekomen die veel beter presteren dan de monitoren van "vorig jaar", althans, niet in deze categorie.

[edit] heb even gezocht, en hier een tweetal reviews:
1. Yokozuna in deel 21 van dit topic
2. Review van overclockersonline
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de reviews bekeken.. opzich positief over de 971P.
Alleen is nog niet echt goed zichtbaar of de 971P beter is dan de 970P. Zelf vind ik het design van 970P mooier maargoed.

En aangezien jij er denk ik wat meer verstand van hebt dan ik. Zal jij me deze 970P aanraden rekening gehouden met vergelijkbare schermen in deze prijscategorie, en ook gekeken naar waarvoor ik hem gebruik?

Er komt vaak wat naar voren over ghosting. Ik snap opzich wel wat ermee bedoeld wordt. Alleen heeft het een soort effect van ' lag ' in een online game bijvoorbeeld? Of is het gewoon echt de kleur die wat veranderd tijdens de snelle bewegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Kort vraagje: Wat is/zijn de verschill(en) tussen de Acer AL1916W s/b uit de startpost en de Acer AL1916WA s/b. Hiermee doel ik op de letter A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Gemini NL schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:37:
Kort vraagje: Wat is/zijn de verschill(en) tussen de Acer AL1916W s/b uit de startpost en de Acer AL1916WA s/b. Hiermee doel ik op de letter A.
Nieuwer model: beter contrast enz.

Maar ik zou als ik jouw was ook even verder kijken: bv de Samsung 940BW of de Philips van hierboven. Zijn beide kwalitatief iets beter en nieuwer, en hebben een DVI aansluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door Marcusso op 14-01-2007 20:09 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
oke bedankt, ik kijk a.s. dinsdag in de Media markt wat ze daar hebben. Ik bestel veel dingen online maar een beeldscherm wil ik toch in de buurt halen vanwege de garantie.

Is die Philips 190CW7CS goed geschikt voor gamen, daar wordt hij namelijk hoofdzakelijk voor gebruikt...

[ Voor 23% gewijzigd door Gemini NL op 14-01-2007 21:42 . Reden: Bijvoeging van tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Gemini NL schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:37:
oke bedankt, ik kijk a.s. dinsdag in de Media markt wat ze daar hebben. Ik bestel veel dingen online maar een beeldscherm wil ik toch in de buurt halen vanwege de garantie.

Is die Philips 190CW7CS goed geschikt voor gamen, daar wordt hij namelijk hoofdzakelijk voor gebruikt...
De specificaties voldoen volgens mij goed (5ms rise to fall). Wellicht is een widescreen die niet automatisch naar 4:3 schakeld minder interessant voor gaming? Met een widescreen heb je wel een enorm veld met strategie games - bekent ook hogere resolutie voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:39:
heb nu 2 940BW's in dualscreen, wel lekker hoor maar ook wel ff wennen.
heb bij beide geen dode pixels(ook niet verwacht), en hij kijkt zeer lekker!
Wat zijn de beste instellingen? Ik heb brightness inmiddels op nul staan en witte paginas zijn nog aardig fel. Bij contrast zegt ie "Not Available" lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ik snap iets niet uit de OP m.b.t. de Samsung 970P:
Specs: 6ms gtg PVA paneel ... De 970P gebruikt dithering om de overige kleuren weer te geven, en die dithering zou je kunnen zien bij donkere kleuren
Een PVA panel is toch altijd 8 bits? En dan hoeft er toch geen dithering gebruikt te worden? Ik zal er wel helemaal naast zitten, dus als iemand het kan uitleggen ... graag!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Ik heb nu 1x samsung 225bw scherm (22inch breedbeeld), alleen ja ik ben dual screen gewend dus dit is echt niets zo :P

Nu ben ik op zoek naar een goedkopere 4:3 scherm die kwa hoogte even hoog is (anders ziet er ook niet uit), weet iemand hier een geschikt scherm voor?

2de scherm dient praktisch alleen voor winamp en msn :9

Ik zat zelf te denken aan een Samsung 920N scherm.
Is 425 hoog tegenover 408 van de 225bw van samsung.

Of zou er zoiets niet uitgaan zien?

[ Voor 18% gewijzigd door Strider op 15-01-2007 19:50 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:37:
[...]

Wat zijn de beste instellingen? Ik heb brightness inmiddels op nul staan en witte paginas zijn nog aardig fel. Bij contrast zegt ie "Not Available" lol.
ik vind dit wel lekker:
brightness: 34
Contrast: 57
gamma: mode 1
magiccolor: off
color tone: custom
color control: R=31 G=32 B=21

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Weakling schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:21:
Ik snap iets niet uit de OP m.b.t. de Samsung 970P:

[...]

Een PVA panel is toch altijd 8 bits? En dan hoeft er toch geen dithering gebruikt te worden? Ik zal er wel helemaal naast zitten, dus als iemand het kan uitleggen ... graag!
6 bits of 8 bits hang van de electronica af, niet van het paneel.

Vroeger werd bij de dure(PVA / MVA) panelen ook duurdere electronica gebruikt die 8 bits aankon, daardoor waren de MVA's/PVA's vroeger altijd 8 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe TFT, ben vandaag al even kort langs de mediamarkt geweest en een scherm dat mij opviel was de Acer 1951 AS met crystelbite. Nu heb ik toenet al het een en ander research gedaan op internet en zag dat de reactie's niet zo heel positief waren over dit scherm.

Wat voor scherm raden jullie mij aan? Zijn er nog meer 19'' met Crystalbrite? Ik ben geen die hard gamer en ben gewoon op zoek naar een goed en helder scherm voor internet en af en toe een spel te spelen, wil zo rond de 250 euro aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

n-i-x schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:59:
6 bits of 8 bits hang van de electronica af, niet van het paneel.

Vroeger werd bij de dure(PVA / MVA) panelen ook duurdere electronica gebruikt die 8 bits aankon, daardoor waren de MVA's/PVA's vroeger altijd 8 bits.
Oei, goed dat ik dit nu weet! Tnx! Ik was een beetje rond aan het kijken naar een LCD en me dus een beetje blind aan het staren blijkbaar op het feit dat ie PVA(MVA) moest zijn, vanwege o.a. de 8 bits ... maar da's dus achterhaald ... maakt het zoeken er niet makkelijker op.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:20:
[...]

Fotobewerking vereist een goede kleurweergave. Er zit een zeer groot verschil tussen 16.2 en 16.7 miljoen (al dan niet met dithering) qua echtheid, diepte en overgangen van kleuren. De 1900 en 940BF hebben beide (correct me when I'm wrong) een TN paneel met 16.2mln. kleuren doormiddel van dithering. In de praktijk is het verschil tussen 16.2 en 16.7 wel degelijk te merken, maar waarschijnlijk zit daar ook een stukje eigen mening achter.

Widescreen biedt je vooral met fotobewerking voordelen, omdat je de "toolbars" aan de zijkant van het scherm kunt plaatsen en zo in het midden ruimte voor de afbeelding overhoudt. Hoe de ondersteuning van widescreen schermen bij de games die jij speelt is weet ik niet, maar de meeste spellen die recent zijn uitgebracht ondersteunen widescreen resoluties. Zo niet dan is het vaak zo dat wél het hele beeld wordt gevuld, maar wat dat met de kwaliteit doet kan ik niet met zekerheid zeggen (enkele reviews, geen idee meer welke, hebben het wel aan het licht gebracht en daaruit bleek dat de kwaliteit niet slecht was (geloof ik)).

Voor de kleuren en in jouw prijscategorie zou je bijvoorbeeld eens naar de syncmaster 970P kunnen kijken (6bit + dithering, wel een goede kleurweergave). Overigens zijn er in de 17" range ook leuke monitoren met dezelfde resolutie als 19" TFT's (tegenwoordig altijd het geval), zoals de 770P (idem als 970P maar dan 17") en de eizo S1701 (TN paneel, wel 16.7mln kleuren)
thnx..de 970P zit toch echt boven mijn budget..ruim boven de € 300,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:37:
[...]

gewoon auto en dan internet heb ik ze op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En weer een topic vol :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.