[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.987 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n-i-x schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:49:
zover ik weet zijn er geen Iiyama monitoren met een PVA paneel...
Iiyama geen PVA panelen? Kijk hier eens: http://www.hardware.info/...rt_17_inch_TFT_PVA_Panel/

Bericht stamt al vanaf 2003.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Misschien dat ik compleet verkeerd zit te kijken, maar zie ik het nou goed dat S-PVA in 19 inch schermen zo goed als niet voorkomt en pas vanaf 20 inch en hoger te vinden is? Is die overdrive voor 19 inch schermen niet nodig of zo? Iemand een idee?

*op zoek is naar goede LCD om op te gamen en te photoshoppen ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:41:
[...]

Iiyama geen PVA panelen? Kijk hier eens: http://www.hardware.info/...rt_17_inch_TFT_PVA_Panel/

Naast dat het een 17" is, zijn we nu al 4 jaar verder zijn. Dus dit scherm zal vast niet meer nieuw te koop zijn. En al zou het wel zo zijn lijkt het me geen aanrader vanwege de sterk verouderde techniek.

Op dit moment is de Prolite H511S het enige scherm met een PVA paneel. Dit is echter een 20".

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:41:
[...]

ik bedoelde eigenlijk een 19" IIyama monitor met een modern PVA paneel...
Mischien had ik het erbij moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Moeilijke keuze.

Ik moet voor iemand een scherm kiezen die 0,1 % games speelt 9,9 % office en 90% met fotobewerking bezig is.
Hij stelt dan ook hoge eisen en het mag wat kosten (nu niet overdrijven ook natuurlijk)

De keuze gaat momenteel tussen de
Viewsonic VP930 ongetwijfeld een goede monitor volgens mij
Philips 190P7ES
Philips 200WP7ES Heeft deze nu een contrast van 600 of 1000:1???

Er staan nog andere en andere afmetingen, maar die contrast ratio's zijn een stuk lager (samsung zit bv meestal rond de 600:1). Ook zit ik vast aan een winkel in België die voornamelijk samsung, viewsonic of philips makkelijk levert. Ik ga de url hier niet posten, maar kan deze uiteraard nog geven

Welke raden jullie aan, een scherm ideaal voor fotobewerking. Groter mag maar maximum 21" dan toch wel en een maximumprijs van 500EUR (belgische normen :) )

[ Voor 21% gewijzigd door Gizmoke op 04-01-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 21:24
Stuurde vandaag een mailtje naar een bedrijf hoe zij met dode pixels omgingen, of ze een pixelgarantie hadden.

Antwoord: "Dode pixels komen bijna nooit meer voor. Als de monitor niet in orde is wordt deze gerepareerd of omgeruild."

:-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ,

Ik ben op zoek naar een scherm (max 450 euro)
Het moet een PVA-paneel zijn(in ieder geval geen TN), omdat ik foto’s ga bewerken.
Zwart moet dus ook goed zwart zijn.

Ik zat te denken aan de:

Viewsonic VP930B of de Samsung 971P

Maar waar ik heel de tijd tegenaan zit te hikken, is dat de schermen last hebben van Backlight leakage, (als ik sommige reviews lees).

Is dit werkelijk zo en in hoever is dit storend in gewoon gebruik ( bij internetten, foto’s bekijken en photoshoppen) ? Ik kijk geen films, dus als het dan alleen zichtbaar is, dan is dat voor mij geen ramp.
Zijn er ook betaalbare (non-TN) schermen , die hier geen last van hebben?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eljee

Daar gaan we weer, weer een vraag over Backlight leakage.

@NARE MAN kom maar met je reactie hierop. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:18:
@eljee

Tja, als ik al die 22 delen door moet gaan spitten , dan kan ik beter een vrije dag nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
eljee: ik heb sinds een week of twee de samsung 971p en heb absoluut geen last van backlight leakage... Over de andere kan ik je niets vertellen

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:18:
@eljee

Waarom? Ik hoef anderen er niet van te overtuigen dat ze geen TFT moeten kopen. Voor mij waren onder meer de ernstige backlight leakage, de vertraging c.q. traag 'gevoel' en het feit dat je scherm fixed is op een ongebruikelijke 5:4 verhouding redenen om geen TFT te kopen. Ik heb zoals bekend nu een Viewsonic P227fB 21" CRT scherm waar ik ontzettend tevreden mee ben, na een Viewsonic VP930 te hebben gehad en ook daarna nog in winkels en bij kennissen een veelheid aan TFT-schermen te hebben bekeken. Als anderen wel tevreden zijn met de spel- en filmkwaliteit van de huidige TFT's, wie ben ik dan om ze dat te ontzeggen? Die keuze moet iedereen voor zichzelf maken en gelukkig is er blijkbaar nog een markt voor grote, professionele CRT's.

Waar ik me wel grenzeloos aan kan ergeren, maar dat is een hele andere discussie, zijn mensen die beweren dat je '2ms lag niet kunt zien' of iets in die geest, met andere woorden mensen die menen objectieve beweringen te kunnen doen over waarom ik wel of niet tevreden 'moet' zijn met een TFT ('het menselijk oog kan maar 50 beeldjes per seconde onderscheiden', '2ms lag kun je niet zien', '16.2 miljoen kleuren zijn toch al meer dan het menselijk oog kan waarnemen' of andere quasi-wetenschappelijke nonsens).

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 05-01-2007 16:20 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preatorium schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:30:
Zo te lezen in bovenstaande berichten ben ik niet de enige die zit te dubben over een keuze. Ervaringen met de Samsung 931C en 940BW zijn er bij, allemaal (heel) positief. De specificaties de 931C en 940BW zijn relatief gelijk (breedbeeld, 4ms vs 2ms en dynamisch een hoger contrast). Ik heb de monitoren eens tegen de nieuwe Philips 190CW7CS gehouden op Prad.de.
Van de Philips is inmiddels 1 review op kieskeurig.nl: http://www.kieskeurig.nl/...E596CC12571FE00385EAD.htm

Zelf heb ik hem ook besteld. Heb jij m al/nog besteld? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NARE MAN dank je wel, het was weer helemaal duidelijk. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:47:
@NARE MAN dank je wel, het was weer helemaal duidelijk. :*)
laat ze maar lullen hoor nare man!!!

ik heb zelf ook een keer een weekend een tft gehad met een responsetijd van 8 ms
en je ziet dus echt wel ghosting als je altijd een crt gewend bent

wat beviel je eigenlijk niet aan de vp930 ?
en hoe zit het met de scherpte van je huidige scherm in de hoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
PromoX schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:18:
Naast dat het een 17" is, zijn we nu al 4 jaar verder zijn. Dus dit scherm zal vast niet meer nieuw te koop zijn. En al zou het wel zo zijn lijkt het me geen aanrader vanwege de sterk verouderde techniek.

Op dit moment is de Prolite H511S het enige scherm met een PVA paneel. Dit is echter een 20".
Jeetje, ik heb al heel wat schermen gezien, reviews erover gelezen, maar vaak zijn deze gewoon niet te vinden voor zo'n scherm.

Zo geldt dit helaas ook voor dit scherm, de H511S-B2. Wat mij hieraan trekt is toch het normale 4:3 formaat ipv widescreen (bijv. de 22" grote scherm E2200WS, zag er ook niet slecht uit, zeker voor z'n prijs) en de relatief mooie resolutie bij de grootte van 't scherm: namelijk 20" met 1600x1200. Vaak blijven 19" schermen hangen bij 1280x1024, maar bovenstaande 22" scherm al helemaal met z'n 1680x1050.

Ik heb tot nu toe maar 1 persoon gezien hier op GoT die dit scherm daadwerklijk heeft, misschien hem toch maar een mailtje sturen :9.

Valt een resolutie van 1680x1050 niet enigszins klein uit op een 22" scherm? Zo vraag ik me dat ook beetje af bij een resolutie van 1280x1024 op een 19" scherm.

Ik neem ergens gelezen of gehoord te hebben dat bepaalde grootte schermen native bepaalde resoluties het beste kunnen weergeven. Iemand die hier meer informatie dan wel helderheid over kan geven?

[ Voor 5% gewijzigd door InsjaHH op 05-01-2007 22:11 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
1680x1050 op een 22 inch scherm is prima hoor, het ziet er niet overdreven groot uit ofzo. Het is wel rlxt dat je gewoon een iets groter scherm hebt dan een 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
de Philips 190CW7CS is morgen 199 euro bij Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
ExTaxi schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:37:
Uitverkoop van overstock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:03:
[...]

laat ze maar lullen hoor nare man!!!

ik heb zelf ook een keer een weekend een tft gehad met een responsetijd van 8 ms
en je ziet dus echt wel ghosting als je altijd een crt gewend bent

wat beviel je eigenlijk niet aan de vp930 ?
en hoe zit het met de scherpte van je huidige scherm in de hoeken?
Ik zag geen ghosting. Ghosting is ook niet het probleem van TFT's, het probleem is dat ze gewoon maar 60 resp. 75 maal per seconde activiteit op het scherm kunnen tonen. Je hebt dus gewoon een achterstand t.o.v. 'onbegrensde' CRT's die in beginsel zoveel mogelijk frames per seconde tonen, omdat de responstijd gewoon 0 is (analoog).

Er is een keer een mooie test geweest op BeHardware, waar ze dus een Viewsonic VX922 (bekend als de snelste TFT van dit moment, 'echte' strakke 2 ms respons in vrijwel alle kleurovergangen) in clone mode hadden gehangen naast een dertien-in-een-dozijn CRT-bakkie. Zelfs de mensen die beweerden dat ze prima konden gamen op een 25 ms TFT wilden na die vergelijking niet meer stoppen met spelen op de CRT.

Het is ook maar net wat je jezelf voorhoudt. Vertel je jezelf dat een TFT 'wel goed moet zijn' dan wen je eraan, dan ga je het accepteren, dan zie je het op een gegeven moment niet meer. Maar de écht kritische mensen (en ook de professionele gamers) spelen gewoon op CRT's, omdat ze geen compromis willen, geen trade-off: meer kijkhoek maar minder responstijd, meer snelheid maar baggerkleuren.

Om het concreet te houden: het bezwaar tegen de VP930 was met name de bleeding (is bij dat scherm ook wel heel erg), de traagheid (is bij 2ms panelen iets beter, maar ben je CRT gewend dan blijf je het merken), de kijkhoek (170 graden, laat me niet lachen, als je je hoofd draait veranderen de kleuren al, dat hóórt gewoon niet zo) en het feit dat het scherm fysiek 5:4 is (1280x1024 is eigenlijk een beetje vreemde eend in de bijt, alle andere resoluties zijn 4:3, zoals 1024x768, 1600x1200). Gevolg is dat je bij anime (wat ik veel kijk), die bijna altijd 4:3 is, alsnog twee zwarte balken onder- en bovenin beeld hebt.

Bij de P227fB is de scherpte in de hoeken niet heel denderend (dat wil zeggen, vergeleken met een TFT), maar de voordelen wegen voor mij gewoon op tegen de nadelen. Het was gewoon een kwestie van tegen elkaar wegstrepen (geen bleeding, instant respons, ultieme kijkhoek, volledig vrije keuze van resoluties tussen 320 x 200 en 2048 x 1536).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

In dit topic vind ik maar 1 posting over de NEC 1990SXI. Als allrounder/pro scherm lijkt dit me het ideale scherm. Misschien is het eentje voor in de startpost en kan tevens s-ips erbij gezet worden.
Enige nadeel is de prijs.
Afbeeldingslocatie: http://www.nec-display-solutions.co.uk/coremedia/generator/Internet/Subsidiaries/Headquarter/Content/Products/LCD-1990SXi/Media/1990SXi-MonitorViewFrontalWhite-Main-Face,property=Logo.jpg
Panel Technology S-IPS TFT
Viewing Angle [°] 178 horizontal / 178 vertical (typ. at contrast ratio 10:1)
Contrast Ratio (typ.) 600:1
Brightness (typ.) [cd/m²] 270
Response Time (typ.) [ms] 9 (grey-to-grey); 18 (11 white / black; 7 black / white)
Colours [Mio.] 16.77
Connectors Digital: x DVI-D; Digital/ Analog: 1 x DVI-I; Analog: 1 x D-sub 15 pin
VESA mounting
ErgoDesign®: Height adjustable stand (150 mm)
Ultra-thin frame (12 mm)
L-shape front button technology for intuitive OSD control
AmbiBright: Ergonomic and power saving ambient light sensor
AutoBright technology for longer display life time
ambix³™ Technology - safety of investment with analog/digital interfaces (DVI-I, DVI-D, VGA) with up to 3 inputs simultaneously
CableComp for best picture quality through automatic signal compensation of long cables and weak signals incl. sync continuity detection
RapidMotion feature guarantees smooth representation of moving images
TileMatrix and TileComp features
TORO™ Design: Screen rotation 90° (portrait capability)
Realtime clock with scheduler

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 06-01-2007 05:38 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gegroet,

ik ben op zoek naar een tft scherm om mijn huidige dell trinitron (19" crt) te vervangen.
Momenteel heb ik twee schermen op het oog, de iiyama E1900S-B2 (19") en de samsung 203b (20").
Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke ik zou moeten kiezen, de iiyama heeft voor een aantrekkelijke prijs een goede responstijd en contrastverhouding. Maar aan de andere kant is de samsung voor 20" ook weer goed geprijsd (mijn budget gaat tot 260 wegens het feit dat scholieren eenmaal niet veel te verbrassen hebben). Ik wil sowieso kunnen gamen, anime kijken en internetten. Bij games moet je vooral denken aan rpg (b.v. oblivion) of fps (b.v. battlefield 2142), of het beeld nou 2ms of 8ms responstijd heeft maakt mij niet zoveel uit. Het enige dat mij ervan weerhoudt om een 19" scherm te kopen is de resolutie van 1280x1024. Mijn crt draait nu ook op die resolutie (19") en als ik een 19" tft scherm neem krijg ik het gevoel dat het wat meer uitgerekt wordt in vergelijking met mijn crt. De samsung is net een inch groter maar draait wel op 1440x1050 (wel een ongebruikelijke resolutie). Als iemand mij helderheid kan geven over de zaak, of hij/zij het daar last van ondervind, zou ik het zeer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
rockmanz schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 08:37:
Gegroet,

ik ben op zoek naar een tft scherm om mijn huidige dell trinitron (19" crt) te vervangen.
Momenteel heb ik twee schermen op het oog, de iiyama E1900S-B2 (19") en de samsung 203b (20").
Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke ik zou moeten kiezen, de iiyama heeft voor een aantrekkelijke prijs een goede responstijd en contrastverhouding. Maar aan de andere kant is de samsung voor 20" ook weer goed geprijsd (mijn budget gaat tot 260 wegens het feit dat scholieren eenmaal niet veel te verbrassen hebben). Ik wil sowieso kunnen gamen, anime kijken en internetten. Bij games moet je vooral denken aan rpg (b.v. oblivion) of fps (b.v. battlefield 2142), of het beeld nou 2ms of 8ms responstijd heeft maakt mij niet zoveel uit. Het enige dat mij ervan weerhoudt om een 19" scherm te kopen is de resolutie van 1280x1024. Mijn crt draait nu ook op die resolutie (19") en als ik een 19" tft scherm neem krijg ik het gevoel dat het wat meer uitgerekt wordt in vergelijking met mijn crt. De samsung is net een inch groter maar draait wel op 1440x1050 (wel een ongebruikelijke resolutie). Als iemand mij helderheid kan geven over de zaak, of hij/zij het daar last van ondervind, zou ik het zeer waarderen.
Ik heb zelf de E1900S-B2, heerlijk ding. Als beeld al uitgerekt wordt, is dat zodanig onzichtbaar dat ik het nog nooit heb gemerkt of er zelfs nooit van heb gehoord dat het gebeurde. Enige nadeel kan zijn: veel anderen klagen over dooie pixels out-of-the-box. Ik heb hier zelf geen probleem mee, alles werkt.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExTaxi schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:37:
En hij is al uitverkocht :( was te laat.. Thx for the info anyway! De nieuwe verkoopsprijs bij paradigit wordt nu 229 euri.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eljee en Nareman

De reactie is niet bedoeld als iets cynisch of zo maar meneer Nareman is hier gewoon heel duidelijk in, meer niet.
Vandaar dat ik hoopte je hiermee te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:37:
@Eljee en Nareman

De reactie is niet bedoeld als iets cynisch of zo maar meneer Nareman is hier gewoon heel duidelijk in, meer niet.
Vandaar dat ik hoopte je hiermee te kunnen helpen.
Ik vatte het ook niet hatelijk op hoor :-)
Probleem is gewoon dat je de duurdere tft-schermen (PVA of MVA) nergens in een winkel kunt zien, maar alleen via internet kan bestellen. De ervaringen van een ander zijn dan belangrijk, alhoewel ze natuurlijk subjektief zijn.

Nu las ik weer ergens dat de viewsonic vp930 ook dithering gebruikt, dus je wordt gewoon genaaid waar je bij staat. Ik dacht dat PVA-schermen altijd 8 bit waren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:11
Welke tft zal ik kopen de

Samsung 940BW (4m/s en in hoogte verstelbaar) of
LG L194WT-SF (5 m/s niet in hoogte verstelbaar maar 2000:1 contrasten ook goedkoper)

Ik dacht dat de LG beter was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
lordsnow schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:44:

Om even terug te komen op mijn originele topic - we hebben nu toch besloten om voor de Acer AL2216Wsd te gaan. Ja, ik weet 't... geen 19", en ook breedbeeld :P

Maar hij is bij de lokale PC boer 363 euro, met 1 week pixel garantie. Ook het feit dat de schermen pas bekeken zouden worden na kerst (ivm het feit dat het kados zijn) was geen probleem, dat zou op de bon genoteerd worden. _/-\o_ DVI en Analoge kabels worden meegeleverd. Als we 'm morgen bestellen issie er zaterdag.
ik ga ook misschien voor AL2216Wsd. maar mijn lokale PC boer kost het maar 399€....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Gisteren een IIyama E1900S gekocht voor mijn ouders. Mooi ding! Moet zelf ok maar eens snel een TFT kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
AMD1800 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:11:
Welke tft zal ik kopen de

Samsung 940BW (4m/s en in hoogte verstelbaar) of
LG L194WT-SF (5 m/s niet in hoogte verstelbaar maar 2000:1 contrasten ook goedkoper)

Ik dacht dat de LG beter was
Wat wil je doen?
De Samsung is wat sneller omdat ie overdrive heeft, maar de LG zal iets mooier beeld geven als ie niks lichts hoeft te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jammer dat Yokozuna nog geen review over de 931C gepost heeft, was er wel benieuwd naar want er is nog steeds bijna niets over te vinden }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde post ook in het 17" ultieme tft topic gepost, maar aangezien dit een denk ik een ietwat actiever topic is leek het mij verstandig hetzelfde hier aan bod te stellen. Let wel dat het eigenlijk om een 17 inch gaat (volgens de opening post is het hier niet specifiek 19"), omdat een 19" op ~50cm werkafstand mij waarschijnlijk vermoeide ogen op gaat leveren.

Bij deze:

Ik zit met hetzelfde probleem als zovelen in "ultieme TFT topics", namelijk dat na wekenlang topics, reviews etc. etc. doorgespit te hebben het overzicht compleet weg is. Daarom zou ik jullie willen vragen enige suggesties te doen over TFT's die aan het volgende voldoen.

- Goede natuurgetrouwe kleurweergave i.v.m. af en toe designen
- Géén backlight leakage i.v.m. het kijken van films etc.
- Responsetijd die bij "zo nu en dan een spel spelen" past (op 8ms panelen heb ik nooit ghosting ondervonden, omdat ik simpelweg niet wist wat het inhoudt.)
- Een prijs die het liefst ónder de €300,- ligt.

Hopelijk wordt het door jullie reacties voor mij allemaal weer wat duidelijker!

P.S. Misschien komt het voor dat er geen geschikt 17" scherm is te vinden, maar wél een 19". Als dat zo is zou ik het fijn vinden als jullie die schermen ook noemen (hoewel dit wel het 17" topic is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twist schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:21:
Jammer dat Yokozuna nog geen review over de 931C gepost heeft, was er wel benieuwd naar want er is nog steeds bijna niets over te vinden }:|
ik hoop dat ik hem maandag 8jan eindelijk mijn 931c kan ophalen natuurlijk volgt er dan zsm een review ervan.Ik wacht nu al vanaf 6 dec erop zucht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:15:
[...]

Ik vatte het ook niet hatelijk op hoor :-)
Probleem is gewoon dat je de duurdere tft-schermen (PVA of MVA) nergens in een winkel kunt zien, maar alleen via internet kan bestellen. De ervaringen van een ander zijn dan belangrijk, alhoewel ze natuurlijk subjektief zijn.

Nu las ik weer ergens dat de viewsonic vp930 ook dithering gebruikt, dus je wordt gewoon genaaid waar je bij staat. Ik dacht dat PVA-schermen altijd 8 bit waren???
Ik heb ooit eens ergens gelezen, maar ik kan je helaas niet direct een bron noemen, dat het niet zozeer van het schermtype afhangt als wel van de gebruikte electronica. Met andere woorden, er zouden in theorie TN-panelen kunnen zijn die 16,7 miljoen 'echte' kleuren weergeven (24 bpp) en (uiteraard) ook xVA-panelen die dithering gebruiken. In feite is die kristalmatrix zelf een 'dom' apparaat, het gaat om de logica die erachter steekt (net als bij CRT's overigens).

Mij viel bij de VP930 nooit echt dithering op, maar zoveel heb ik er dan ook niet mee gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan toch maar de 770P besteld, de zwarte versie. Ik denk dat dit wel dé monitor is die bij mijn wensen past :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:15:

Dat is eigenlijk de beste samenvatting van hoe het ervoor staat...
sommige fabrikanten zetten zelfs 8-bit bij de specs neer als het eigenlijk een 6 bit + dithering is...
16,7 miljoen kleuren hoeft trouwens ook niet meteen te beteken dat het echt 8 bit is, tegenwoordig schijnen er ook monitoren met 6 bit + 3 bit dithering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Over de Samsung 931c (940BF maar dan met dynamisch contrast):

Het dynamisch contrast werkt nu wel. Wanneer ik van dit lichte GoT forum venster terug ga naar m'n desktop waar alleen de taakbalk wat grijzig is, zie ik duidelijk het zwart donkerder worden. Het komt dicht in de buurt van moderne PVA panels. De lichte backlight bleeding aan de bovenkant valt hierdoor ook bijna niet meer op.

Niet gevreest trouwens, als het scherm voornamelijk zwart is, en een heel klein oppervlak puur wit (cursor, lichte taakbalk) dan negeert de monitor dat en gaat de backlight toch automatisch minder fel branden waardoor het zwart dieper wordt. Het nadeel is dat het kleine lichte oppervlak dan ook iets donkerder wordt, maar anders zou het dynamisch contrast bijna nooit werken. Ik heb het zeker niet als storend ervaren.

Het verschil, puur subjectief, is ongeveer 2x. Veranderen van een redelijk fel wit scherm (GoT/Word etc) naar voornamelijk zwart doet de backlight in de TFT ongeveer 2x minder fel branden bij een normaal standaard contrast/brightness (beide rond de 50%).

Ik zal alles vanavond of morgen nog even in een review gieten. Het was er niet meer van gekomen, excuses.

Nog iets: Toen ik de monitor net kocht kwam er een knarsend geluid uit de onderkant van het scherm (waarschijnlijk de voeding?) en soms bleef dit doorgaan voor meer dan een half uur. Als je de monitor dan een beetje kantelde naar achter en weer terug ging dit knarsend geluid soms weg, alsof er iets klem zat. Het heeft meer dan twee weken geduurd voordat dit knarsende geluid volledig weg was maar gelukkig is het ook echt helemaal weg nu.

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 08-01-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de Samsung Samsung 940BW te kopen wegens de overwegend goede reacties en beoordelingen. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen met het spelen van games op dit beeldscherm. Met name welke resolutie gangbaar is en of het ook mogelijk is om een spel in een normale niet breedbeeld resolutie te spelen. Wat voor effect heeft het, door een spel op bijv 1024*768 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n-i-x schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:11:
[...]

Dat is eigenlijk de beste samenvatting van hoe het ervoor staat...
sommige fabrikanten zetten zelfs 8-bit bij de specs neer als het eigenlijk een 6 bit + dithering is...
16,7 miljoen kleuren hoeft trouwens ook niet meteen te beteken dat het echt 8 bit is, tegenwoordig schijnen er ook monitoren met 6 bit + 3 bit dithering te zijn.
ik heb de Eizo s1931 op het oog.
Eizo is wat ik hoor een topmerk, dus ik ga er vanuit dat deze monitor ook ECHT 8 bit is en maar hopen dat ie geen last heeft van backlight leakage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:10:
[...]

ik heb de Eizo s1931 op het oog.
Eizo is wat ik hoor een topmerk, dus ik ga er vanuit dat deze monitor ook ECHT 8 bit is en maar hopen dat ie geen last heeft van backlight leakage
check http://www.prad.de/new/monitore/test-eizo-s1931sh-bk.html voor een review (duitstalig)
Ik zal 'm zelf ook even lezen en kijken of ze uberhaupt iets zeggen over backlight leaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Ik heb een 1 week geleden 931C gekocht

Maar als ik counterstrike source speel voornamelijk bij dust2 als ik snel beweeg komt er een paarse gloed langs het kratje.

Bij smokegrenaten zie je de weg beetje hoe ze gegooit worden,

Wat is dit? ghosting? nooit gehad met mijn benq 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03 13:03
Yokozuna schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:16:

Nog iets: Toen ik de monitor net kocht kwam er een knarsend geluid uit de onderkant van het scherm (waarschijnlijk de voeding?) en soms bleef dit doorgaan voor meer dan een half uur. Als je de monitor dan een beetje kantelde naar achter en weer terug ging dit knarsend geluid soms weg, alsof er iets klem zat. Het heeft meer dan twee weken geduurd voordat dit knarsende geluid volledig weg was maar gelukkig is het ook echt helemaal weg nu.
dat is de stekker die dr in zit, die zit niet goed. probeer het maar eens uit, geeft ie een vreemd geluid. weet niet zeker of je dit bedoelt, maar heb het zelf ook is gehad (met een crt, maar oke :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:26:
[...]

check http://www.prad.de/new/monitore/test-eizo-s1931sh-bk.html voor een review (duitstalig)
Ik zal 'm zelf ook even lezen en kijken of ze uberhaupt iets zeggen over backlight leaking.
ik had deze test al gelezen en voor zover ik kan begrijpen als niet TFT-bezitter , was er geen backlight leakage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:51:
[...]

ik had deze test al gelezen en voor zover ik kan begrijpen als niet TFT-bezitter , was er geen backlight leakage.
klopt, even een quote uit de review:

"Wie das Bild oben zeigt, sehen die schwarzen Balken bei Kinofilmen auch wirklich tiefschwarz aus, helle Ränder sind bei unserem Testgerät nicht sichtbar. Ebenso wenig sieht man Schlieren und Nachzieheffekte in schnellen Actionsequenzen."

Oftewel: Geen (zichtbare) backlight leakage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:56:
[...]

klopt, even een quote uit de review:

"Wie das Bild oben zeigt, sehen die schwarzen Balken bei Kinofilmen auch wirklich tiefschwarz aus, helle Ränder sind bei unserem Testgerät nicht sichtbar. Ebenso wenig sieht man Schlieren und Nachzieheffekte in schnellen Actionsequenzen."

Oftewel: Geen (zichtbare) backlight leakage.
dus al met al een puik schermpje lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus al met al een puik schermpje lijkt me zo :)
Dat was precies wat ik ook uit de review op heb kunnen maken :) Als je er ~ €500,- voor hebt liggen lijkt het mij een goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maar als ik counterstrike source speel voornamelijk bij dust2 als ik snel beweeg komt er een paarse gloed langs het kratje.

Bij smokegrenaten zie je de weg beetje hoe ze gegooit worden,
Wat is dit? ghosting? nooit gehad met mijn benq 8ms
Overdrive ghosting. Door een hoger voltage op de kristallen schieten ze de gewenste kleurwaarde even voorbij, hierdoor krijg je vervorming bij sommige kleurovergangen. Bij de 971P (overdrive PVA panel) was dit nog vele malen erger dan bij de 931C (overdrive TN).
dat is de stekker die dr in zit, die zit niet goed
Klinkt logisch inderdaad. Ik heb er nu in ieder geval geen last meer van.

[ Voor 65% gewijzigd door Yokozuna op 08-01-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:07:
[...]

Dat was precies wat ik ook uit de review op heb kunnen maken :) Als je er ~ €500,- voor hebt liggen lijkt het mij een goede keus!
`
Bij disc-planet is ie ongeveer 490 euro met een gratis dead-pixel garantie

ik wou er eigenlijk max 400 euro aan spenderen, maar als ik voor 90 euro extra de zekerheid heb dat er geen dooie pixels in zitten en er geen sprake is van backlight leakage, dan is het dat wel waard.

Dan eet ik wel een week niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:20:
[...]

`

ik wou er eigenlijk max 400 euro aan spenderen, maar als ik voor 90 euro extra de zekerheid heb dat er geen dooie pixels in zitten en er geen sprake is van backlight leakage, dan is het dat wel waard.

Hehe maar heb je er dan ook al aan gedacht de S1931 eens te vergelijken met bijv. de 971P? (ik zeg maar wat hoor, maar ik geloof dat dat een goed scherm is en je hebt 'm voor minder dan 400 eurie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:34:
[...]

Hehe maar heb je er dan ook al aan gedacht de S1931 eens te vergelijken met bijv. de 971P? (ik zeg maar wat hoor, maar ik geloof dat dat een goed scherm is en je hebt 'm voor minder dan 400 eurie).
Die heb ik ook overwogen, maar ik ben een beetje geschrokken over de reviews over deze tft.
Hij schijnt ook veel langzamer te zijn dan die 6ms die in zijn specs staat.
Oh ja, hij heeft ook last van backlight leakage en hij schijnt te ditheren. Dus ik ben er een beetje op afgeknapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:41:
[...]

Die heb ik ook overwogen, maar ik ben een beetje geschrokken over de reviews over deze tft.
Hij schijnt ook veel langzamer te zijn dan die 6ms die in zijn specs staat.
Oh ja, hij heeft ook last van backlight leakage en hij schijnt te ditheren. Dus ik ben er een beetje op afgeknapt
Aha ditheren doet ie inderdaad, maar backlight leakage... heb je bronnen? Ow en wat voor monitor(en) heb je nu of heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:50:
[...]

Aha ditheren doet ie inderdaad, maar backlight leakage... heb je bronnen? Ow en wat voor monitor(en) heb je nu of heb je gebruikt?
Ik weet zo niet meer waar ik gelezen heb over backlight leakage, maar ik wil hem ook gebruiken voor fotobewerken, dus ditheren is een big NO NO

Momenteel gebruik ik de Iiyama HM704UTC (een gewone crt) . Het scherm wordt me te klein en de coating begint af te bladderen na 7 jaar intensief gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Ik weet zo niet meer waar ik gelezen heb over backlight leakage, maar ik wil hem ook gebruiken voor fotobewerken, dus ditheren is een big NO NO

Momenteel gebruik ik de Iiyama HM704UTC (een gewone crt) . Het scherm wordt me te klein en de coating begint af te bladderen na 7 jaar intensief gebruik
Dan heb je denk ik in jouw prijsklasse de beste monitor te pakken met de S1931 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
[quote]Yokozuna schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:20
Overdrive ghosting. Door een hoger voltage op de kristallen schieten ze de gewenste kleurwaarde even voorbij, hierdoor krijg je vervorming bij sommige kleurovergangen. Bij de 971P (overdrive PVA panel) was dit nog vele malen erger dan bij de 931C (overdrive TN):

Wat kan je hier verder aan doen?

Want dat is namelijk wel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hebben meer 2ms monitors last van overdrive ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik denk dat al die 2ms (dus overdrive) monitoren in meerdere (overdrive PVA/MVA?) of mindere (overdrive TN?) mate last hebben van overdrive ghosting, een gevolg van de gebruikte techniek.

[ Voor 21% gewijzigd door PromoX op 09-01-2007 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk een keus kunnen maken voor een nieuwe monitor, en ben nu in het bezit van een iiama E1900 S2 :). De goedkopre versie van de Samsung BF940 zeg maar :9
Ik zal van de week nog een uitgebreide userreview schrijven. Maar kort samengevat bevalt het scherm mij best, het is een mooi straks scherm, en hij geeft goed beeld. Er is helaas wel wat backlight lekkage, maar dat is niet storend. Wat echter wel storend is, is een raar vlekje wat ik zelf niet thuis kan brengen 8)7 , voor meer info zie mijn topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:20:
[...]

`

Zekerheid dat je geen backlight leakage hebt, is er nooit, tenzij je dat exemplaar in de winkel bekijkt en het goed blijkt te zijn. Uit de vele reviews van de VP930 in het begin bleek ook met geen woord van enige backlight leakage en werden ronkende verhalen opgehangen over de kwaliteit, terwijl pas later op de (met name UK-)forums de problemen naar voren kwamen.

Verder wordt door fabrikanten (voor zover ik weet) en door ISO-normen backlight leakage ook niet als probleem of defect gezien, en heb je natuurlijk altijd apen die het gewoon níet zien (of niet wíllen zien) net zoals je altijd mensen blijft houden die beweren dat ze geen verschil kúnnen horen tussen een MediaMarkt-setje en een Mark Levinson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Niets. Andere monitor kopen/ bij 8ms TN blijven ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:44
970p > 971p

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
Yokozuna schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:26:
[...]

Niets. Andere monitor kopen/ bij 8ms TN blijven ;)
en RTA uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net op Alternate te kijken en zie daar de Belinea 1925 S1W voor 199 euro. De prijs ziet er super uit maar kan iemand mij vertellen of dit ook een goede monitor is of kan ik beter voor die vergelijkbare Acer gaan?

Ik zal de monitor vooral gebruiken voor werk (veel programmas tegelijk) en voor gamen (specifiek BF2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:47:
Ik zit net op Alternate te kijken en zie daar de Belinea 1925 S1W voor 199 euro. De prijs ziet er super uit maar kan iemand mij vertellen of dit ook een goede monitor is of kan ik beter voor die vergelijkbare Acer gaan?

Ik zal de monitor vooral gebruiken voor werk (veel programmas tegelijk) en voor gamen (specifiek BF2)
Volgens hotcases is het een goede monitor, zowel voor gamen (ook als het spel géén widescreen ondersteuning biedt), (kantoor)werk en films kijken. Het is alleen jammer dat er geen DVI aansluiting op deze monitor zit.

bron: http://www.hotcases.de/readarticle.php?article_id=58

pricewatch klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Viewsonic VX1945wm 19" LCD of VX2245wm 22" LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Mensen die in het bezit zijn van de LG 194WT-SF (of misschien een ander soort) kan ik het downloaden van forteManager van LG aanbevelen.Dit is een programma om het beeldscherm mee te calibreren cq. instellen. Ik heb het zelf ook in gebruik en ben er zeer tevreden over.

Vreemd genoeg, nu ik het weer eens probeer, werkt het niet meer. Oops... |:( Kan nog wel het serienummer, plug & play id, datum fabricage e.d. uitlezen maar daar blijft het ook bij. :) (staat uiteindelijk ook niet bij de ondersteunde modellen maar da's een ander verhaal). ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 09-01-2007 23:18 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu nog steeds mijn 931 c niet binnen 6 dec besteld.Maar nu lees ik ineens overdrive ghosting.Zucht heb ik weer is het hinderlijk?of uitschakelbaar op de een of ander manier.Eerlijk is eerlijk heb een 128mb ddr kaart erachter hangen 8xagp dus niet de allerbeste zou het daar ook mee gebeuren?anders kan ik beter uitkijken naar een ander scherm.ik heb xpress voor dit scherm gekozen omadt je mer 2ms geen ghosting zou hebben met game's.
Modbreak:De enter-toets is er niet voor niets. Zinnen beginnen met een hoofdletter. En als je vragen hebt over levertijden, stel die aan je leverancier. Wil je gewoon je ei erover kwijt? Doe dat dan niet in een techforum...

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 10-01-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik heb geen idee of de 931C er last van heeft, er zijn in ieder geval monitoren met overdrive die geen of bijna geen overdrive ghosting hebben, dus hat kan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:38:
ik heb nu nog steeds mijn 931 c niet binnen 6 dec besteld.Maar nu lees ik ineens overdrive ghosting.Zucht heb ik weer is het hinderlijk?of uitschakelbaar op de een of ander manier.Eerlijk is eerlijk heb een 128mb ddr kaart erachter hangen 8xagp dus niet de allerbeste zou het daar ook mee gebeuren?anders kan ik beter uitkijken naar een ander scherm.ik heb xpress voor dit scherm gekozen omadt je mer 2ms geen ghosting zou hebben met game's.
ik heb zelf een 931 C met een ati 1900xtx

en ja ik heb veeeeel last van overdrive ghosting!

vind het wel slecht voor zon duur scherm aangezien mijn 17 inch benq 8ms hier never last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Zo zie je maar weer dat je niet blindelings moet denken 'nieuwer is beter' of 'duurder is beter', zeker niet bij TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

n-i-x schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 02:37:
er zijn in ieder geval monitoren met overdrive die geen of bijna geen overdrive ghosting hebben, dus hat kan wel...
Weet je zo ook merken/types die dit probleem minder of helemaal niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:54:
[...]

Volgens hotcases is het een goede monitor, zowel voor gamen (ook als het spel géén widescreen ondersteuning biedt), (kantoor)werk en films kijken. Het is alleen jammer dat er geen DVI aansluiting op deze monitor zit.

bron: http://www.hotcases.de/readarticle.php?article_id=58

pricewatch klik hier
Als ik zo om me heen lees blijkt er toch helemaal niet zoveel verschil te zitten tussen dvi en d-sub, het enige is dat de monitor niet automatisch gecalibreerd word maar dat hoef je anders ook maar 1 keer te doen toch dus zo'n gemis lijkt me dvi niet eerlijk gezegd.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantasy-Bart schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 06:15:
[...]

vind het wel slecht voor zon duur scherm aangezien mijn 17 inch benq 8ms hier never last van had.
nou lekker is dat vreemd dat hij den de game monitor is van een game wedstriid in de us.
ligt dit niet aan een fout van ons
De SyncMaster 931C is uitgeroepen tot de officiële wedstrijd-LCD-monitor op de World Cyber Games 2006, het grootste gaming-toernooi ter wereld. Het is het gevolg van een snelle responstijd van 2 milliseconde en een contrastwaarde van 2000:1.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heeft de 940bf ook last van overdive ghosting ? En hoe zit het met de kijkhoek? Ik heb ooit de E1900S-B2 2ms van IIyama gehad, dat de goedkopere versie zou zijn en als ik dan uit me bed een film wilde kijken en dus ongeveer 30cm lager met mijn hoofd zat was het beeld verschrikkelijk.... Is het bij deze ook zo?

[ Voor 73% gewijzigd door Cobiwan op 10-01-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed norrod maar weer eens gebeld.De 931c lijkt zowat onmogelijk aan te komen zucht.Ik ga kijken naar de 940bw.Reviews gelezen en lijkt me bijna net zo goed.MAAR hoe zit het met game's?
speel veel et dus iemand met die monitor die ook et erop heeft zou die even kunnen melden hoe dat speelt.Game's algemeen mag ook.Al vast bedankt

dus nu de 940bw of nog langerwachten tot de 931c der is :?

Modbreak:Hou het een beetje ontopic, geen gezeur over levertijden aub.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 10-01-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:47:
goed norrod maar weer eens gebeld.De 931c lijkt zowat onmogelijk aan te komen zucht.Ik ga kijken naar de 940bw.Reviews gelezen en lijkt me bijna net zo goed.MAAR hoe zit het met game's?
speel veel et dus iemand met die monitor die ook et erop heeft zou die even kunnen melden hoe dat speelt.Game's algemeen mag ook.Al vast bedankt
Je gaat hierbij dus van een 5:4 naar een breedbeeld scherm. Lijkt me een overstap die je niet zomaar 1-2-3 doet..

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noel schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:52:
[...]

Je gaat hierbij dus van een 5:4 naar een breedbeeld scherm. Lijkt me een overstap die je niet zomaar 1-2-3 doet..
goed maar nog eens een maand wachten op een monitor?
ik werk in een tankstation met garage moet je voorstellen dat je bij me komt en ik vertel je dat je over 1 maand mag tanken ofdat je lekkeband over 1 maand geplakt is dan ben je toch heelsnel heel flauw.
Ik kijk nu al ongeveer een 6 jaar naar een 17inch crt dus elke overstap is vreemd voor mij.
Modbreak:Hou het een beetje ontopic, geen gezeur over levertijden aub en ook geen slowchat...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 10-01-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Ik begrijp het wel. Maar ik vind een breedbeeld nemen ipv een 5:4 wel een rare keuze. Een maandje langer wachten zou ik dan persoonlijk geen probleem vinden of ten minste bij dezelfde beeldverhouding blijven.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
940bw heeft toch een een response time van 8ms ipv van 2?

zat zelf aan te denken om een 931BF zwart en een 940BW te halen (eerste voor gamen ed, 2de als 2de monitor)

zit er btw verder nog verschil tussen een 931c en een 931BF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendal. schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 08:32:
[...]

Als ik zo om me heen lees blijkt er toch helemaal niet zoveel verschil te zitten tussen dvi en d-sub, het enige is dat de monitor niet automatisch gecalibreerd word maar dat hoef je anders ook maar 1 keer te doen toch dus zo'n gemis lijkt me dvi niet eerlijk gezegd.
Persoonlijke ervaringen zeggen me dat DVI vaak iets scherper beeld geeft dan VGA (met een goede kabel ;)), Maar ik denk niet dat je er veel last van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:40:
[...]

nou lekker is dat vreemd dat hij den de game monitor is van een game wedstriid in de us.
ligt dit niet aan een fout van ons
De SyncMaster 931C is uitgeroepen tot de officiële wedstrijd-LCD-monitor op de World Cyber Games 2006, het grootste gaming-toernooi ter wereld. Het is het gevolg van een snelle responstijd van 2 milliseconde en een contrastwaarde van 2000:1.
hoezo bedoel je ligt dit niet aan een fout van ons?

Verkeerd scherm settings etc? Heb alles al veranderd in 3d, Hertz etc alles blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Rev! schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:08:
940bw heeft toch een een response time van 8ms ipv van 2?
Nee, 4ms.
zit er btw verder nog verschil tussen een 931c en een 931BF?
Ja.
De 931C heeft een andere backlight waardoor ie een groter kleurbereik heeft(groen ziet er als het goed is iets dieper uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
PromoX schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 08:30:
[...]

Weet je zo ook merken/types die dit probleem minder of helemaal niet hebben?
Tomshardware test het altijd, ik kan wel wat links geven met monitoren die er geen / weinig last van hebben.

Geen:
http://www.tomshardware.c...30_lcd_monitor/page5.html

Weinig:
http://www.tomshardware.c...cd_collection/page36.html
http://hardware.thgweb.de..._im_vergleich/page56.html

En verder nog wat monitoren die niet 19" zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 10-01-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Sj44k13 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:39:
Heeft de 940bf ook last van overdive ghosting ? En hoe zit het met de kijkhoek? Ik heb ooit de E1900S-B2 2ms van IIyama gehad, dat de goedkopere versie zou zijn en als ik dan uit me bed een film wilde kijken en dus ongeveer 30cm lager met mijn hoofd zat was het beeld verschrikkelijk.... Is het bij deze ook zo?
Ik weet niet wat precies met overdrive ghosting bedoelt.. maar voor gaming en films kijken is de Samsung SyncMaster 940BF zeker weten goed. Als je gaat gamen is er totaal geen ghosting (tsja met een responstijd van 2ms is dat ook vanzelfsprekend) en de kleuren zijn echt super. Als je een film kijkt is de kijkhoek zeer ruim, hoe groot de hoek ook is het beeld blijft superscherp; dan heb ik het wel over als je op dezelfde hoogte blijft. Als je bijvoorbeeld tijdens het kijken van een film 40 of 50 cm lager gaat zitten dan wordt het scherm 50% zwart, dus zie je de helft niet meer zo goed omdat het beeld te donker wordt. Je kan dit wel oplossen door de tft iets naar beneden te kantelen. Ik zit zelf meestal achter m'n bureau als ik een film kijk en dan is het beeld echt perfect. De voorgeprogrameerde standen zoals game/movie/sport/text/internet/custom vind ik zelf super. Met een druk op de knop regelen je meteen de goede instellingen voor als je bijvoorbeeld gaat gamen of een filmpje gaat kijken. Voor films wordt het beeld bijvoorbeeld ietsjes meer gelig en krijg je een soort 'bioscoop kleurtje' ;)

Ik heb de 940BF nu al een bijna een half jaar en ben er zeer tevreden mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Energy99 op 10-01-2007 17:25 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed ben ik weer :)
was het wachten meer dan zat ze kunnen me niet vertellen hoelang ik moet wachten voor de 931c der is.Zucht
maar heb me verwend met een 20inch die ze wel op voorraad hebben/hadden dus heb de enigste die er was in emmen :) heb nu de synmaster 205 bw.

WOOT wat een scherm zeg kanonen
ff voor de grap 17inch crt
lxb 33x25

20inch tft 43x27

net ff snel quake en et gespeeld totaal gen ghosting
tis wel ff wennen en moet alles ff instellen maar ziet er meer dan goed uit en in hoogte verstelbaar.
Bedankt voor alle hulp/raad/tips heb ik veel aan gehad.

Modbreak:Hou het een beetje ontopic, geen gezeur over levertijden aub en ook geen slowchat...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 10-01-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
heb bij een vriend een ander samsung scherm gezien, als je daar 50cm onder keek had je amper last. was een 12ms tn scherm volgens mij... is het zo dat de 2ms schermen dan een kleinere kijkhoek hebben oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sj44k13 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:40:
heb bij een vriend een ander samsung scherm gezien, als je daar 50cm onder keek had je amper last. was een 12ms tn scherm volgens mij... is het zo dat de 2ms schermen dan een kleinere kijkhoek hebben oid?
Zie startpost voor informatie daarover, het ligt aan het paneltype.

Zag trouwens ook de 931BW op pricewatch staan, dat is blijkbaar de breedbeeld versie van de 931C. Misschien interessant voor mensen die nu de 940BW wilden gaan bestellen. Wel wat vreemd dat de BW versie 75 euro (!!) goedkoper is dan de C versie, maargoed.

pricewatch: Samsung SyncMaster 931BW (19", Wide, 2ms g>g, D-sub/DVI, Zilver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
n-i-x schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:02:
[...]

Nee, 4ms.

[...]

Ja.
De 931C heeft een andere backlight waardoor ie een groter kleurbereik heeft(groen ziet er als het goed is iets dieper uit).
hmm nu zit ik helemaal in dubio

zijn er betere alternatieven voor de 931bf + 940bw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Twist schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:47:
[...]
Zie startpost voor informatie daarover, het ligt aan het paneltype.
Voor zover ik de startpost bekijk lees ik niets over een andere kijkhoek bij overdrive tn en normale tn schermen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cobiwan op 10-01-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantasy-Bart schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 06:15:
[...]

Ik heb nergens last van , kan misschien ook aan de videokaart liggen.
Heb hem nu 3 weken in bezit en het is echt een genot en ik was in het begin niet zo'n fan van LCD schermen o.a. door ghosting e.d.
Maar tot nu zeer tevreden met dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
ook geen last met snelle games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:01:
[...]

Ik heb nergens last van , kan misschien ook aan de videokaart liggen.
Heb hem nu 3 weken in bezit en het is echt een genot en ik was in het begin niet zo'n fan van LCD schermen o.a. door ghosting e.d.
Maar tot nu zeer tevreden met dit scherm.
wat zijn jouw settings? iets veranderd dan? ik heb hem DVI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:40:
Het is het gevolg van een snelle responstijd van 2 milliseconde en een contrastwaarde van 2000:1.
Ten eerste, het is een (soort van) dynamisch contrast van 2000 (zonder in de specs te kijken). Kortom, die 2000 betekent niks. Daarnaast zijn er veel meer factoren die bepalen of er ghosting zichtbaar is, dus die 2ms response tijd is leuk voor de marketing afdeling maar meer ook niet. Met specs smijten kan iedereen

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 11-01-2007 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
na de positieve reviews heb ik 2x de 940bw besteld, staat toch net wat mooier, en een die-hard gamer ben ik niet echt meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantasy-Bart schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 06:23:
[...]

wat zijn jouw settings? iets veranderd dan? ik heb hem DVI aangesloten.
Ik heb hem ook op DVI aangesloten. Heb trouwens een 7800GTX.
Bij de instellingen heb ik niet iets veranderd of zo en ik gebruik de Magic Bright instelling: internet meestal.
De verticale synchronisatie staat wel standaard aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
ik heb nieuwste ati 7.1 net geprobeerd maakt niets uit.

scherm gaat terug RMA

heb een 940BF besteld hoop dat deze wel goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

wat is in de praktijk het verschil tussen de Samsung 940BF en de Iiyama E1900-S2??

Ik zoek nog steeds een monitor tussen de € 200,- en € 250,- euro (iets meer mag ook...) voor wat gamen (BF2, race sims etc) en foto bewerking...en Office uiteraard...

Bovenstaande monitoren zie ik hier veelvuldig voorbij komen als dan niet in de Wide versie...maar eiegenlijk nooit/zelden diepgaande gebruikers ervaringen...behalve "prima monitor"en "werkt fijn", maar dat lijkt iedereen wel over elke monitor te zeggen :P

* hoe zijn bijvoorbeeld de kleuren van genoemde schermen in de praktijk?
* zijn er alternativen die mijn gebruikswensen ook dekken?
* wat is het voordeel/nadeel van een Wide screen voor mijn wensen? (heb hier geen kaas van gegeten...heb ook nog een ouderwetse TV, dus ken Ws niet uit de praktijk..)

Thnx..again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net de Syncmaster 940bw binnen... erg mooi ding zeg! Zeker een verschil met m'n 19" CTR lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:08:
wat is in de praktijk het verschil tussen de Samsung 940BF en de Iiyama E1900-S2??

Ik zoek nog steeds een monitor tussen de € 200,- en € 250,- euro (iets meer mag ook...) voor wat gamen (BF2, race sims etc) en foto bewerking...en Office uiteraard...

Bovenstaande monitoren zie ik hier veelvuldig voorbij komen als dan niet in de Wide versie...maar eiegenlijk nooit/zelden diepgaande gebruikers ervaringen...behalve "prima monitor"en "werkt fijn", maar dat lijkt iedereen wel over elke monitor te zeggen :P

* hoe zijn bijvoorbeeld de kleuren van genoemde schermen in de praktijk?
* zijn er alternativen die mijn gebruikswensen ook dekken?
* wat is het voordeel/nadeel van een Wide screen voor mijn wensen? (heb hier geen kaas van gegeten...heb ook nog een ouderwetse TV, dus ken Ws niet uit de praktijk..)

Thnx..again ;)
Fotobewerking vereist een goede kleurweergave. Er zit een zeer groot verschil tussen 16.2 en 16.7 miljoen (al dan niet met dithering) qua echtheid, diepte en overgangen van kleuren. De 1900 en 940BF hebben beide (correct me when I'm wrong) een TN paneel met 16.2mln. kleuren doormiddel van dithering. In de praktijk is het verschil tussen 16.2 en 16.7 wel degelijk te merken, maar waarschijnlijk zit daar ook een stukje eigen mening achter.

Widescreen biedt je vooral met fotobewerking voordelen, omdat je de "toolbars" aan de zijkant van het scherm kunt plaatsen en zo in het midden ruimte voor de afbeelding overhoudt. Hoe de ondersteuning van widescreen schermen bij de games die jij speelt is weet ik niet, maar de meeste spellen die recent zijn uitgebracht ondersteunen widescreen resoluties. Zo niet dan is het vaak zo dat wél het hele beeld wordt gevuld, maar wat dat met de kwaliteit doet kan ik niet met zekerheid zeggen (enkele reviews, geen idee meer welke, hebben het wel aan het licht gebracht en daaruit bleek dat de kwaliteit niet slecht was (geloof ik)).

Voor de kleuren en in jouw prijscategorie zou je bijvoorbeeld eens naar de syncmaster 970P kunnen kijken (6bit + dithering, wel een goede kleurweergave). Overigens zijn er in de 17" range ook leuke monitoren met dezelfde resolutie als 19" TFT's (tegenwoordig altijd het geval), zoals de 770P (idem als 970P maar dan 17") en de eizo S1701 (TN paneel, wel 16.7mln kleuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik wist niet waar ik dit moest posten, maar hier lijkt me redelijk. Ik heb een geforce 4800SE kaart met volgens mij DVI-I (ik heb de doos etc niet meer, maar een beetje googlen levert dit op). Zit er verschil tussen DVI-I en DVI-D qua connector? Ik was namelijk van plan om de 940BF te kopen na alle handige tips, maar vraag me af of ik een omzetconnectortje moet kopen om deze op de DVI aan te sluiten. Ik dank u voor uw hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:51:
Ik wist niet waar ik dit moest posten, maar hier lijkt me redelijk. Ik heb een geforce 4800SE kaart met volgens mij DVI-I (ik heb de doos etc niet meer, maar een beetje googlen levert dit op). Zit er verschil tussen DVI-I en DVI-D qua connector? Ik was namelijk van plan om de 940BF te kopen na alle handige tips, maar vraag me af of ik een omzetconnectortje moet kopen om deze op de DVI aan te sluiten. Ik dank u voor uw hulp.
Nee volgens mij kan je een DVI aansluiting gewoon in elke andere DVI aansluiting pluggen, maar met een DVI-I connector is het ook mogelijk er een verloopje naar VGA tussen te hangen.

[edit] op zich denk ik dat google je hier ook wel mee had kunnen helpen ;)!
[2e edit] heb het even nagezocht en wat ik vertelde klopt inderdaad. DVI-I kan analoog en digitaal (VGA en DVI connectoren (met verloopje voor vga)) en DVI-D is alleen digitaal (dit is wat het uiteindelijk waarschijnlijk allemaal zal worden).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
ik had dat gelezen ja maar wist niet zeker of de connector gelijk was, thx
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.