mvddonk schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:14:
Na hier en op internet wat gelezen te hebben over Guild Wars ben ik wel enthousiast geworden.
Ik heb zowel Dark Age of Camelot als World of Warcraft gespeeld. Nou was ik bij WoW 'snel' uitgespeeld omdat het PvP deel gewoon veel te slecht is. DAoC is helaas langzaam dood aan het gaan

.
Maar goed, wat ik wilde vragen; er zijn 3 delen die ik kan kopen om met Guild Wars te beginnen, welk deel raden jullie aan (ik ben met name pvp gericht) en wat heb ik dan wel/niet (ten opzichte van andere delen).
Een andere vraag is, als ik bijvoorbeeld gewoon het eerste deel koop ziet het er grafisch dan net zo goed uit als het laatste deel of is die alleen het geval als je in bezit bent van dat laatste deel?
De kern van het PvP gedeelte is voor iedereen hetzelfde. een bepaald gebied (de battle isles) is voor iedereen die ook maar een deel van gw heeft toegankelijk en daar vinden dan ook de belangrijkste soorten pvp plaats. Als je echt alleen voor PvP gaat, en niets geeft om je skills te vergaren door arbeid is het aan te raden een PvP pack te kopen. Hiermee krijg je toegang tot de battle isles en alle skills van het eerste hoofdstuk, + alle skills van het desbetreffende chapter waarvan je de pvp-only pack hebt gekocht. Hiermee mis je echter wel alle pve content en een hoop lol, en je mist zowieso 2 klasses.
Wil je ook nog wel af en toe iets pve-en, moet je als pvp fan deel 2, Factions, kopen. daar vind je ook een soort van pvp alleen voor spelers van die chapter, namelijk de alliance battles (12vs12, een soort van battlefield systeem) met factions mis je de nieuwste 2 klasses, al blijven er wel 8 klasses over om uit te kiezen.
(verduidelijking van de klasses: je krijgt bij elk deel van guildwars toegang tot de 6 core klasses. Hiervoor zijn al vele builds gemaakt, en zijn de redelijke standaard klasses die je over terug vind.
bij die 6 standaard, worden er in elke nieuwe chapter 2 nieuwe klasses toegevoegd. Koop je bv factions, krijg je toegang tot de 6 core klasses + de assasin en de ritualist. Indien je Nightfall koopt, heb je dus de 6 core-klasses + de dervish en de paragon. Mocht je alle klasses kunnen willen spelen, zal je factions en nightfall beide moeten kopen. Aangezien er in het eerste deel geen extra klasses zijn, hoef je deze dan ook neit te hebben)
ik weet alleen niet zeker of je als je een pvp editie koopt, je alle skills van een betreffende klasse krijgt, of dat de skills die in een nieuw chapter voor die klasse geïntroduceerd zijn achterwege blijven. Maar er lopen zat pvp-ers rond op dit topic die het wel zullen weten
grafisch ziet alles er best uit, en als je pvp-ed zal je meestal in het gebied zitten dat voor iedereen toegankelijk is, en de grafische kracht komt daar dus niet het meest tot uiting, aangezien spelers die alleen deel 1 hebben daar ook komen, en dat spel is inmiddles ruim anderhalf jaar oud
kortom, je mist dus als je 1 chapter koopt:
- 2 klasses (4 als je het eerste deel koopt, niet aan te raden voor een pvp-er)
- indien je geen factions koopt: alliance battles
- indien je de pvp-editie koopt: alle pve content
- mogelijk enkele skills voor de voor jou beschikbare klasses (geen onoverkomelijk bezwaar, er zijn zat buiulds die je met alleen maar core skills kan maken)
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 15-11-2006 18:57
]