[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 45 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.951 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

The Source schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:32:
Vergeet maar dat de G80 slecht leverbaar gaat worden. Ik durf nu al te verspellen dat nVidia voor het eind van November meer G80's zal hebben uitgeleverd dan ATI 1950Pro kaarten heeft geleverd. Daarbij heb ik de allocatie voor EMEA gezien, en afgezien van de hoeveelheiden die deze kant op komen, zal het product nog moeilijk te verkrijgen zijn, want ik vermoed dat de vraag enorm groot zal zijn.
Mooi zo. :9
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:34:
slechte leverbaarheid is een algemeen beken fenomeen, History does repeat it's self it always did.

kijk maar met R420/R423, R480/R481 R520 en R580 die kwamen allemaal laat en de leverbaar heid van vooral de R420 en 520 was nogal slecht, van de R580 vile het ook best tegen.

de NV40 was ook niet echt lekker leverbaar net als de G70 dat ook niet was, dus of dat de G80 en R600 slecht leverbaar worden kan je wel op rekenen :) Vooral in kleine dorpjes enzo.

Maargoed eerst maar is afwachten wat er gaat gebeuren mischien valt het mee of tegen, tijd zal ons het wel vertellen ej :Y)
De R520 was wel erg lastig te krijgen, maar de G70 was volgens mij redelijk goed te verkrijgen. De X1800 was echt een paperlaunch.

Maar ik had een R580 (X1900XT) evenals een G70 binnen een week na de launch dus op zich vond IK dát wel meevallen. :) De X1900 was na de 1e batch wat lastig meende ik me te herinneren, maar met die kaarten viel het op zich nog wel mee.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RappieRappie schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:23:
Waar haal je dat vandaan dan? Over die slechte leverbaarheid?
oa GFmike, in het nvidia topic.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de X1950 XTX wel goed verkoopt die kost een helestuk minder en een X1950 XTX CrossFire setup zal mischien evenveel of zelfs minder kosten dan 1 8800GTX en DX10 heb je toch nog weinig aan dus dan og hou je de 800GTX met gemak bij :+

iets wat nieuw of duurder is hoeft niet te zeggen dat het beter is en beter verkoopt.
De meeste slaan ze over vanwegen kinder ziektes enzo, dan kan je beter een betrouwbare DX9.0c kaart kopen dan een DX10 kaart waarbij je weinig aan dat DX10 heb, ook economisch gezonder voor je portemonee.

@ RappieRappie

heheh oke maar hier op het eiland Goerree OverFlakkee zijn het overalgemeen dorpjes waar wij onze spullen bestellen, aangezien ik slechte ervaring heb met het bestellen via het internet en laten versturen over de post:

Pas net een fraude van de Computerfarm zeer onbetrouwbare winkel! achter de rug, iets bestellen wat volgens hun op voorraad was ik heb ook netjes via de bank het geld overgemaakt enzo maar het bleek na 2 dagen niet op voorraad te zijn en me order zou gecancelled worden en ik zou me geld aka EUR 309,83 terug krijgen van die lamers nu al 7 weken later en nog geen geld, me pa gaat het via de consumenten bond oplossen en ook een brief er over aan de computertotaal sturen ach ja alle beetjes helpen.

En ja voorraad bij die kleine particulieren hiero duurt wat langer dan in de grote steden, en de voorrraad van de X1800.1900 serie als 6800 en 7800 serie was niet echt geweldig hehe

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

snapte destijds ook niet dat een erg leuke gf4 (4600ti) plaatst moest maken voor een waardeloze fx5700 waarmee je nog geen sporen trok in een bakje boter... Marketing it's a bitch...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marketing is idd a bitch , gewoon lame omgaan met de klanten valt onder mijn ogen als het misbruiken van de klanten, zo maar geld verdienen terwijl het niet echt terrcht is

anyways voor die fraude deed ik me bestellingen altijd via internet, maar ben alleen erg geschrokken, winkels als Salland Automatisering te Raalte, Hi-Tune te Raalte en de PC-Zaak te Bergen Op Zoom bevallen wel goed dat wel maar dan nog de schrik is me nog te vers.

maarhet is echt te hopen dat de leverbaarheid van de R600 gewoon goed op voorraad is voor iederen die er eentja wil of kan kopen :) kan niet wachten ben er erg benieuwd naar ook op DirectX 9 performance.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Ik weet niet of dit al is langsgekomen, maar toch:

AnandTech: From China with Love

Een boel feiten/geruchten op een rij, allen afkomstig uit China. Errug interressant allemaal.
G80 => 15k 3dmark2006 op een Core2Duo @ 5ghz >:)
R600 - laatste über high end - done right => Sneller :o

G80/G80 respin/G81 vs. R600

Ik begin steeds meer dit gevoel te krijgen als ik de scores lees:
Afbeeldingslocatie: http://www.godzilla.stopklatka.pl/godz-pl/megal2.jpg

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:17:

heheh oke maar hier op het eiland Goerree OverFlakkee zijn het overalgemeen dorpjes waar wij onze spullen bestellen, aangezien ik slechte ervaring heb met het bestellen via het internet en laten versturen over de post:

Pas net een fraude van de Computerfarm zeer onbetrouwbare winkel! achter de rug, iets bestellen wat volgens hun op voorraad was ik heb ook netjes via de bank het geld overgemaakt enzo maar het bleek na 2 dagen niet op voorraad te zijn en me order zou gecancelled worden en ik zou me geld aka EUR 309,83 terug krijgen van die lamers nu al 7 weken later en nog geen geld, me pa gaat het via de consumenten bond oplossen en ook een brief er over aan de computertotaal sturen ach ja alle beetjes helpen.
Offtopic/

Tip: rembours.

En bestellen bij de betere winkels zoals Azerty, Salland, EMPC, I-Computers, Alternate of Informatique. Doe ik ook altijd. :) Dan ben ik ik verhouding nog goedkoper uit dan de computerboeren hier in Assen. En de winkels hier hebben ook nog eens nergens verstand van. Hetzelfde geld voor winkels in Groningen. Sommigen weten niet eens waarover je het hebt. 8)

Wel leuk, om meer te weten dan de verkopers van winkels. ;)

Ontopic/

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Die analogie zal je toch even uit moeten leggen ben ik bang :p
Ik (en misschien vele anderen ;)) hebben alles met godzilla niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt er gewoon op neer dat nV altijd zijn antwoord klaar heeft, wat Ati ook in de strijd mag gooien.

Jammer dat Ati zich terugtrekt uit de high end gpu markt na R600. Jammer voor ons de consument, en ik denk ook misschien op het gebied van de technologische ontwikkelingen. Met enkel nV, zal het misschien een beetje stil komen te staan allemaal.

Hoewel ik 1 niewe high end gpu per jaar meer dan genoeg vindt eigenlijk :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de X1950 XTX wel goed verkoopt die kost een helestuk minder en een X1950 XTX CrossFire setup zal mischien evenveel of zelfs minder kosten dan 1 8800GTX en DX10 heb je toch nog weinig aan dus dan og hou je de 800GTX met gemak bij :+

iets wat nieuw of duurder is hoeft niet te zeggen dat het beter is en beter verkoopt.
De meeste slaan ze over vanwegen kinder ziektes enzo, dan kan je beter een betrouwbare DX9.0c kaart kopen dan een DX10 kaart waarbij je weinig aan dat DX10 heb, ook economisch gezonder voor je portemonee.

@ RappieRappie

En ja voorraad bij die kleine particulieren hiero duurt wat langer dan in de grote steden, en de voorrraad van de X1800.1900 serie als 6800 en 7800 serie was niet echt geweldig hehe
Sry... er is nog geeneens een WHQL driver uit voor een x1950xtx ! en dat na 2maanden!
De 7800 serie was vanaf het begin supergoed leverbaar. En dat verhaal over DX10 gaat ook nergens over sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

dan og hou je de 800GTX met gemak bij :+
Ik denk het niet. CF en Sli hebben een hoog rendement in 3DMark (FEAR doet het erg goed in SLI, CF in Oblivion, COJ en Doom3 engines) en een paar andere games, maar in de meeste games in het veel minder, daar zal het verschil wat de 8800 maakt zeer waarschijnlijk veel hoger liggen dan wat tot uiting komt in de enige 3DMark en FEAR scores die we nu hebben van de 8800.

En over de winst die deze kaart biedt in dx10 weten we nagenoeg niets, maar Crysis loopt wel heel vlotjes op de G80, maar die zal het op X1900/1950 Cf natuurlijk ook niet slecht doen.

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 31-10-2006 20:21 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
In de tijd van de R300 was dat wel anders. De Radeon 9700 Pro sloeg alles plat. Zelfs de FX 5900 had nog een hele kluif aan de 9700 pro en de 9800 pro was er toen al. Later ook nog een 9800 XT. En dan praten we niet eens over IQ.

Nu is ATi de laatste tijd niet goed bezig qua launch dates. Als ze de kaarten op tijd zouden uitbrengen was het geen probleem. Maar omdat ze te laat komen zijn de nVidia kaarten interessanter.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Hm.... Ik geloof er niet zo in de ATi/AMD uit de high-end gaat stappen, de high-end is een paradepaardje, en de winsten die daar behaald worden zie je direct terug in de mid en low-range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

m277755 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:47:
Die analogie zal je toch even uit moeten leggen ben ik bang :p
Ik (en misschien vele anderen ;)) hebben alles met godzilla niet gezien
Wat ik ermee bedoel is simpel, de G80 is ontiegelijk krachtig, 15.000 3Dmark2006 en dan nog niet eens overclocked. De R600 is nóg sneller.

Monster GPU vs Monster GPU >:)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
XanderDrake schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:51:
[...]

de G80 is ontiegelijk krachtig, 15.000 3Dmark2006 en dan nog niet eens overclocked.
waar haal je dat uit ?

wan die score van 15k is wel met een c2d @ 5 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk is die G80 super krachtig. Je denk toch niet omdat ik op mijn kaarten een core duo op 5ghz ga hagnen dat ik plots paar duizen puntne meer ha halen zeker. nee nee die gpu is nog steeds cpu limited en overklokt gaat de R600 het zeeer lastig hebben van deze kaart denk ik. en met de die-shrink ligt de R600 er zo ook weer op. nvidia is weer lekker bezig >:)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:08:
[...]

waar haal je dat uit ?

wan die score van 15k is wel met een c2d @ 5 gig
En dan nog ?
Het is een monster kaart :)
Een X1900XTX met een Core 2 duo @ 5Ghz gaat ook de 7k niet halen..
De kaart is dus (G80) enorm gebottlenecked door de CPU.
Maar in games zelf is dit veel minder en komt de kaart zelf tot uiting.
Wat dus zal resulteren in enorme resultaten :*)
En inderdaad.. als de R600 2x zo sterk zou zijn als de huidige X1950XTX dan is de G80 nog steeds sneller. Dus AMD zal het zaakje goed moeten aanpakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
edit:
Uploader was me voor

Op de valreep...de Cat 6.10 is uit.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:10:
[...]
Sry... er is nog geeneens een WHQL driver uit voor een x1950xtx
Nu wel:
New Features

This release of Catalyst® introduces the following new features:

* New Product Software Driver Support
* HDR + Anti-Aliasing support for The Elder Scrolls Oblivion

New Product Software Driver Support

This release of Catalyst® will provide software support for the following new ATI products:

* ATI Radeon® X1650 Pro
* ATI Radeon® 1950 XTX
* ATI Radeon® X1300 XT

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:18:
[...]

Een X1900XTX met een Core 2 duo @ 5Ghz gaat ook de 7k niet halen..
Makkelijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Viss op 31-10-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm zo die 6.10 maar eens installeren kijken of die nieuwe AA mode er in zit. Ik zie het er alleen niet bij staan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb net een meuktracker update ingestuurd, ik keek zonet even op de site van ati.amd.com (dagelijks ritueel afgelopen week). Ik hoop dat er flink wat performance verbeteringen zijn gekomen voor mijn Crossfire + Intel 965 combi. De preview van Catalyst 6.10 BETA door Firingsquad was erg hoopgevend.

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/ati_p965_crossfire_performance/images/sm30.gif

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met stock speeds bedoel ik dus :9
Niet zo een monster overclock dus :o
7k is dus net haalbaar , maar dan nog een G80 @ 5.0Ghz is rond 15k en das meer dan 50% sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik een Sapphire x1900gt rev.2. Maar nog steeds (ook na ati 6.10) problemen met Call of Duty 2.

Als ik ga spelen kan het spel op een gegeven moment niet meer textures inladen. Dus krijg ik zwarte blokken (ipv granade-icons of wapen-icons). En uiteindelijk loopt het spel vast. Als ik ook in de console van CoD2 kijk zie ik dit:

DirectX reports 512 MB of video memory and 438 MB of available texture memory.

Maar mijn videokaart heeft maar 256MB. Ik zelf denk dat hier het probleem zit.

Ook kunnen er 4 items niet geladen worden (bv de USA, Russ en Eng background?)

Iemand anders met een x1900gt rev2 die dit wil uittesten door CoD2 te installeren, te starten en de console te open. En te melden wat er bij hem staat.

Of heeft iemand anders ook problemen met zwarte blokken in CoD2?

In andere spellen heb ik geen last en het lijkt ook een driver/software fout. Tressen van CPU, GPU en Memory gaat allemaal goed. Maar zeker weten doe ik het niet en anders gaat die x1900gt RMA.

In dit topic meer over het probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1170504/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:17:
[...]

7k is dus net haalbaar , maar dan nog een G80 @ 5.0Ghz is rond 15k en das meer dan 50% sneller :)
Jah en 3dmark is niet representatief voor games. Dus we wachten gewoon benshmarks van games af voordat we echt conclusies kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Een hoop mensen gebruiken het feit dat er in 3dmark06 met een snellere processor aanzienlijk hogere scores behaald worden als bewijs dat een kaart door de processor beperkt wordt. Dat is het echter niet omdat in 3dmark06 de processor veel zwaarder gerekend wordt dan representatief is voor spellen.

Je kan dus eigelijk ook niet 2 videokaarten die op een verschillend systeem getest zijn met elkaar vergelijken op 3mark06 score alleen. Zeker als het ene systeem een quadcore is en het andere een dual core. Als je de sm2 en sm3 scores van beide kaarten met elkaar vergelijkt krijg je een veel beter beeld van hoe de kaarten zich verhouden en kan je beter zien of de videokaart door de processor beperkt wordt. Ik heb alleen helaas nog geen sm2/sm3 scores gezien van de 8800 serie.

Dit is al vaker gezegd door verschillende mensen, maar sommige mensen lijken zich er niets van aan te trekken (vandaar ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m277755 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:47:
Een hoop mensen gebruiken het feit dat er in 3dmark06 met een snellere processor aanzienlijk hogere scores behaald worden als bewijs dat een kaart door de processor beperkt wordt. Dat is het echter niet omdat in 3dmark06 de processor veel zwaarder gerekend wordt dan representatief is voor spellen.

Je kan dus eigelijk ook niet 2 videokaarten die op een verschillend systeem getest zijn met elkaar vergelijken op 3mark06 score alleen. Zeker als het ene systeem een quadcore is en het andere een dual core. Als je de sm2 en sm3 scores van beide kaarten met elkaar vergelijkt krijg je een veel beter beeld van hoe de kaarten zich verhouden en kan je beter zien of de videokaart door de processor beperkt wordt. Ik heb alleen helaas nog geen sm2/sm3 scores gezien van de 8800 serie.

Dit is al vaker gezegd door verschillende mensen, maar sommige mensen lijken zich er niets van aan te trekken (vandaar ;))
SM2.0 4900
Sm3.0 4950
CPU 3204

Dit stond ergens op een site van die victor wang.
Core 2 duo @3.6Ghz.
G80 @stock (8800GTX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit man ik wil niet weten wat een 8800GTX in SLI presteert. pffff das echt niet meer normaal hoe ze nu vooruitgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben het helemaal eens met de stelling hierboven :)

Ik heb net de 6.10 drivers geïnstalleerd. Jammer genoeg geen nieuwe AA mode :'( althans ik heb em niet in CCC kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
khad nog zon mooi grafiekje gepost in vorige topic ..
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/332006-8800gtx-b-1.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
SpankmasterC schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:40:
Hm.... Ik geloof er niet zo in de ATi/AMD uit de high-end gaat stappen, de high-end is een paradepaardje, en de winsten die daar behaald worden zie je direct terug in de mid en low-range...
Ik geloof het ook niet. AMD had laatst een roadmap uitgebracht waarin voor Q3 de launch van de "next gen R600" gepland stond. ;) Als G80 inderdaad in Juni uit komt zoals verwacht dan zou next gen R600 dus er vlak op zitten.

Maar goed, roadmaps veranderen continue dus het kan nog veranderen. }:O

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpankmasterC schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:40:
"Maintain and extend our leadership in discrete graphics"

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/news/1161968974RwKyL7CZoY_1_10_l.jpg

http://www.hardocp.com/ne...s=MjIwODksLCxobmV3cywsLDE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn om ook weer zo'n slide te zien. Ik had t idee dat na t zien van die "De R600 wordt de laatste ATI high end kaart" geruchten het idee dat we dit topic wel konden opdoeken en naar t nvidia topic konden verkassen. Mooi dat ATI's high end nog een tijdje blijft: er moet iemand zijn die nvidia's arrogantie pareert en hen wijst op hun inferieure IQ. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 23:23 . Reden: spelvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:22:
[...]

Fijn om ook weer zo'n slide te zien. Ik had t idee dat na t zien van die "De R600 wordt de laatste ATI high end kaart" geruchten het idee dat we dit topic wel konden opdoeken en naar t nvidia topic konden verkassen. Mooi dat ATI's high end nog een tijdje blijft: er moet iemand zijn die nvidia's arrogantie pareert en hen wijst op hun inferieure IQ. >:)
Niet om voorstander te zien van het ene of andere merk.
Maar tussen ATI en Nvidia zegt iedereen wel dat de ene beter is dan de andere.
Maar ik zelf zie het verschil niet als ik game hoor.. :O
SLI IQ is wel slechter idd. Maar ik spreek over single kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:17:
[...]

G80 haalt stock geen 15k zelfs niet i.s.m. met 5ghz coreduo. Heb niet gezegd dat het geen snelle kaart is.
X-LimiTed schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 3D22:59:
[...]

SM2.0 4900
Sm3.0 4950
CPU 3204

Dit stond ergens op een site van die victor wang.
Core 2 duo @3.6Ghz.
G80 @stock (8800GTX)
Dat klinkt realistiser inderdaad. Van diezelfde site:

X6800 3817
8800GTX core 660mhz
5491 SM2.0
5634 SM3.0
3341 cpu
06: 12645

[ Voor 32% gewijzigd door Viss op 31-10-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Fijn om ook weer zo'n slide te zien. Ik had t idee dat na t zien van die "De R600 wordt de laatste ATI high end kaart" geruchten het idee dat we dit topic wel konden opdoeken en naar t nvidia topic konden verkassen.
Diegene die deze zin schreef "This is ATIs last attempt...", Crusader op Anandtech forums, is één van de grootste Nvidiots die er rond loopt. Trek dus niet te snel conclusie's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Iemand een idee waar de nieuwe nummers te vinden zijn?
Nvidia Corp.'s stock jumped after Mercury Research released data indicating the company had taken market share from ATI Technologies, a competing graphics chip maker acquired by Advanced Micro Devices Inc.

JPMorgan analyst Shawn Webster said he expects Nvidia to gain further ground in coming quarters, thanks to the ATI-AMD merger.
NVDA34.87, +2.10, +6.4%) shares rose $2.10, or more than 6%, to $34.87. The latest figures on the graphics chip market showed Nvidia has claimed a 29% market share, and passed Intel Corp. (INTC : Intel Corporation INTC21.34, +0.08, +0.4%) in the overall graphic chipmaker market standings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Probeer de website van Mercury of Jon Peddy?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:31:
[...]

Diegene die deze zin schreef "This is ATIs last attempt...", Crusader op Anandtech forums, is één van de grootste Nvidiots die er rond loopt. Trek dus niet te snel conclusie's. :)
hehe, krijg je zulke capriolen niet altijd voor een launch van next gen en nu helemaal door next Dx10...

Ik wil juist nu een x1900xtx of eventueel een 1950xtx op de kop te tikken voor een leuke prijs zodat deze me 1800xt vervangt om dx9 helemaal uit te zingen..

zodra AMD's zuinige cpu technieken op de vga kaarten worden toegepast ga ik me eens in dx10(.1) verdiepen, eventueel zonder me voeding ook nog eens te moeten vervangen.

Jongens allemaal die 8800 bestellen, groene stroom aanvragen (alle beetjes helpen), houd ik wel V&A in de gaten en ik ben ook weer een happy gamer :>

[ Voor 20% gewijzigd door SAiN ONeZ op 31-10-2006 23:51 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:37
Ik heb vanmiddag de Asus EAX1950PRO 256mb besteld.
Zijn er mensen die deze kaart al hebben?
En in crossfire?

Hoe presteert die in crossfire bij jullie?

Ik heb momenteel een Core2Duo E6600 @ 3.2Ghz
Op een Asus P5WDH Deluxe met 1gb GEIL geheugen.
Neem aan dat deze kaart beter gaat presteren dan mijn huidige X850XT Platinum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Maar dat is een interessante discussie. De link van de AnandTech fora die ik eerder postte gaat verder in op de gedachte of (AMD)ATI wel of niet verder gaat met high en ultra high end kaarten.

Veel mensen opperen dat, nu ATi een onderdeel is van AMD, het waarschijnlijk is dat AMD zich meer zal richten op de discreet, entry en mediacenter (Live!) markt. Dáár komt het grote geld vandaan, en de platfrom methode die bij Intel zo ontzettend succesvol bleek (Centrino, Sonoma, Nappa, etc. allemaal met low-end videokaarten) wil AMD natuurlijk ook gebruiken. High end heeft AMD (4x4 daargelaten) minder troefkaarten dan Intel, maar budget kan AMD prima leveren.
Het lijkt me logisch dat AMD zich eerst degelijk positioneerd als zijnde budget producent. Discrete en low-end GPU's passen daar prima bij, en daarbij heeft AMD zelfs een voordeel tegenover Intel.
Ik geloof nog wel dat er een R620 uitkomt, gezien de R&D die er in is gestopt. Maar op de lange termijn vrees ik het ergste.

Don't get me wrong, ik vind het geweldig wat ATi doet als concurrent. Het is prachtig om te zien door welke hoelahoeps nVidia moet springen (G81 die-shrinks, G80 respins, hard launches) om voorop te blijven. Dit komt ons als consumenten natuurlijk ten goede. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
The Source schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:48:
Iemand een idee waar de nieuwe nummers te vinden zijn?

[...]

[...]
hehe ff cashen - natuurlijk gaan ze nu nvidia hypen om de koers te pushen en straks met de R600 vice versa met AMti ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
De discreet VGA business van ATI is nu eigenlijk de losse VGA verkoop. Dit omdat een UMA chipset vanwege de hitte maar een beperkt aantal transitors (pipelines, kloksnelheid, etc) kan hebben. Dus meestal belangen uitgekleden en trage versies van een VGA design in een chipset als zijnde UMA chipset. Maar wat nu als AMD op 45nm (want hier praten we over...) de grafische onboard chips zo snel kan krijgen dat het niet meer nodig is om ze als losse vga kaarten op de markt te zetten? Natuurlijk lukt dit niet met het high-end segment, maar wel met value en mainstream misschien. Wat is dan nog een reden om een losse VGA kaart te kopen? Upgraden? Upgraden doe je toch altijd naar een snellere? Dus dan heb je enkel nog de midrange en high-end vga kaarten nodig lijkt mij. En wordt een VGA kaart meer vervangen dan een CPU?? Productie technisch is het veel goedkoper, die extra transistors kosten geen zak, zeker niet op 45nm. Ja het zal wel wat extra ruimte in beslag nemen maar ruimte genoeg zou ik zeggen. Misschien hoeft het geheugen tegen die tijd niet meer dedicated te zijn, maar is UMA geheugen met de nieuwe snellere interconnects snel genoeg voor 70% van de mensen. Tuurlijk er zal altijd vraag naar nog high-er end zijn.

Als er beweerd wordt dat AMD zich uit de discreet graphics business zal terug trekken dan hoeft dit helemaal niet te betekenen dat ze zich uit de snelle VGA chip business terug trekken, maar het wordt allemaal niet meer los (discreet) verkocht. Je moet je dan voorstellen dat je van een 2Ghz CPU 3 verschillende varianten kunt kopen, een met een 1300 variant, een met een 1600 variant en een met een 1800 variant VGA chip erin. Waarom niet? Het feit dat er nog woorden op de roadmaps staan van "maintain and extend our leadership in discreet graphics" is meer marketing, ten eerste leiden ze niet. Ten tweede is dat gedaan omdat de huidige kaarten ook nog verkocht moeten worden. Over de korte termijn toekomst, zeg 2jaar kun je ook nog discreet VGA kaarten van ze verwachten, want al die producten daar wordt al aan gewerkt. Zo'n VGA kaart wordt echt niet van scratch in een jaar ontworpen en gebakken. Tussen tape-out en MP zit al bijna een half jaar.

Je moet de overname van ATI door AMD bekijken door de ogen van AMD. Die hebben echt geen interesse in de high-end vga business, zij zitten in de CPU en platform business. Zij gaan die VGA en chipset kennis van ATI gebruiken om eigen chipsets te ontwerpen, en om eigen VGA CPU's te ontwerpen om zo competatief te blijven tov Intel. nVidia weet dit ook en de geruchten zijn dat ze ook op zoek zijn naar CPU's engineers, maar ik acht de kans erg klein. Enige dat ze moeten doen is VIA kapot concurreren met de C61 tov K8M890 / 900 iets dat erg makkelijk is, en zij kunnen voor appel en ei VIA kopen en al haar x86 CPU technologie. Lap wat geld voor wat buslicenties en je bent in business.

Bedenk ook dat dit van AMD helemaal geen innovatie is, denk maar eens terug aan Intel's Timna
Intel - Timna - Pentium III - 32-bit

This chip was discontinued by Intel on September 29, 2000. The information here is for archival purposes only.

Intel will take advantage of the smaller size of the .18 micron process to integrate a graphics controller and a memory controller onto a Pentium III Celeron chip, code-named Timna. Originally, Timna was scheduled to be released in the second half of 2000, but due to its built in RDRAM interface and problems with the MTH (Memory Translator Hub), it has been delayed until Q1 2001. The resolution will either be a new MTH-like part or a reworking of the Timna to support SDRAM directly.

It's interesting that Intel is integrating graphics functionality onto their chipsets (810) and their processors at the same time.
Zie ook: http://www.pcworld.com/article/id,18726-page,1/article.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
BTW....
The Source, lijkt je dit niet wat: multi-GPU-core (!) binnen 2 jaar?
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8469/1w3j5lt22286lx4.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/1299/6d1eqn8m1897nf2.th.jpg

Dat betekend enorme investeringen en veel cross-licenecing: AMti staat dan dus ijzersterk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
XanderDrake schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:11:
[...]
Maar dat is een interessante discussie. De link van de AnandTech fora die ik eerder postte gaat verder in op de gedachte of (AMD)ATI wel of niet verder gaat met high en ultra high end kaarten.
......
Ik geloof nog wel dat er een R620 uitkomt, gezien de R&D die er in is gestopt. Maar op de lange termijn vrees ik het ergste.
Ik weet niet of dat dit interview op Hardwareinfo.net met Bob Drebin CTO ATI al langs ik gekomen.

Luiden deze stappen het einde van de grafische kaart in? CTO Phil Hester van AMD en Bob Drebin CTO van ATI antwoorden hier ontkennend op. Bob Drebin: “Er zal altijd een behoefte blijven aan grafische kaarten die op het top van de mogelijkheden presteren. Deze chips kunnen niet geïntegreerd worden in een processor en zullen net als nu via bijvoorbeeld PCI-Express met het systeem communiceren. We zullen niet in staat zijn dat in een processor in te bouwen. AMD zal gewoon grafische chips van hoog niveau blijven ontwerpen en produceren."

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik hoop dat AMD/ATi gewoon high end kaarten blijft maken. En low en mid range in de cpu's stopt. Ik denk dat de midrange chips eigenlijk al te groot zijn voor de cpu's maar goed dat zullen we dan wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

nou als ze die dingen op 45 Nm gaan maken is de totale core al 4 keer zo klein als een 90 Nm chip van nu. Laat je je GPU gewoon gebruik maken van je DDR 3 geheugen ala turbocache en decpu maakt dan gebruik van de rest van je geheugen.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

M.Koers schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:52:
Ik heb vanmiddag de Asus EAX1950PRO 256mb besteld.
Zijn er mensen die deze kaart al hebben?
En in crossfire?

Hoe presteert die in crossfire bij jullie?

Ik heb momenteel een Core2Duo E6600 @ 3.2Ghz
Op een Asus P5WDH Deluxe met 1gb GEIL geheugen.
Neem aan dat deze kaart beter gaat presteren dan mijn huidige X850XT Platinum?
Ik heb de Sapphire 1950pro besteld (samen met een compleet systeem). Helaas is de levertijd inmiddels van <10 dagen naar >10 dagen gesprongen dus ik kan nog wel minstens 2 weken wachten :/

Het is wel de bedoeling dat de x1950 pro sneller is dan een x850xt ja :P daar he je reviews voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hekking schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:00:
nou als ze die dingen op 45 Nm gaan maken is de totale core al 4 keer zo klein als een 90 Nm chip van nu. Laat je je GPU gewoon gebruik maken van je DDR 3 geheugen ala turbocache en decpu maakt dan gebruik van de rest van je geheugen.
Vergeet niet dat VGA chips ook steeds groter worden. De 8500 was maar heel klein. de 9700 Pro had al een 4x zo grote chip. Dus dan heb je die die shrink ook wel nodig. Meestal blijven de chips ongeveer dezelfde grote en gebruiken ze de verkleining om weer dingen toe te kunnen voegen waardoor de chips weer sneller worden. Maar bij AMD het het voordeel wel dat de GPU dan meteen aan de memory controller van de cpu gekoppeld zou kunnen worden wat natuurlijk sneller is dan wat turbo cache nu doet. Die moet over de PCI E bus > MC van de MC > ram. Echter valt je dedicated geheugen weer weg dus dat is een nadeel. Of je moet een giga cache in de cpu bouwen maar dat is te kostbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 01-11-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:37
Ik heb de Sapphire 1950pro besteld (samen met een compleet systeem). Helaas is de levertijd inmiddels van <10 dagen naar >10 dagen gesprongen dus ik kan nog wel minstens 2 weken wachten :/

Ik heb me kaart besteld bij 4launch die hebben 'm op voorraad liggen.
Heb 'm volgens hun binnen 5 dagen in huis :9
Zal ff kijken wat die doet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

M.Koers schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:59:

Heb 'm volgens hun binnen 5 dagen in huis :9
Zal ff kijken wat die doet haha.
Je bedoeld de ASUS 1950pro?

Ik hoop trouwens dat ATI.AMD gewoon doorgaat in de high-end markt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Tsja, ik wacht nog op een prijsstelling van de 512MB versie. Heb nu tijdelijk een X550 in mijn systeem, maar da's bagger. Genoeg om het normale werk te kunnen doen, maar niet om een klein beetje fatsoenlijk te kunnen gamen.

En..mede door alle meldingen in dit topic, blijf ik het lastig vinden om te kiezen. Het geld voor een X1950Pro valt best mee, maar ik heb nog mijn twijfels over de performance. Wil eventueel wel naar CF over een paar maandjes, maar liever niet dat ik er nu 1 koop, tegen vindt vallen en dan meteen naar CF moet.

Wil wel mijn games op 1280x1024 32-bit met alles op high kunnen draaien met AA compleet open (denk hierbij aan FS2004 cq FS-X).

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kensei schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:06:
Tsja, ik wacht nog op een prijsstelling van de 512MB versie. Heb nu tijdelijk een X550 in mijn systeem, maar da's bagger. Genoeg om het normale werk te kunnen doen, maar niet om een klein beetje fatsoenlijk te kunnen gamen.

En..mede door alle meldingen in dit topic, blijf ik het lastig vinden om te kiezen. Het geld voor een X1950Pro valt best mee, maar ik heb nog mijn twijfels over de performance. Wil eventueel wel naar CF over een paar maandjes, maar liever niet dat ik er nu 1 koop, tegen vindt vallen en dan meteen naar CF moet.

Wil wel mijn games op 1280x1024 32-bit met alles op high kunnen draaien met AA compleet open (denk hierbij aan FS2004 cq FS-X).
Moet kunnen. Ik draai mijn games zoals HL 2 en WoW op 1920-1200 met 6x AA en 16x HQ AF op een X1900 XTX. Dus een X1950 Pro 512 Mb moet 1280x1024 wel kunnen halen. Met CF kun je in de nieuwe games ook vooruit. Dan ben je een stuk sneller als een singel X1900 XTX. En die 512 MB zal in de nieuwe games 10-20% sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Astennu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:48:
[...]

Moet kunnen. Ik draai mijn games zoals HL 2 en WoW op 1920-1200 met 6x AA en 16x HQ AF op een X1900 XTX. Dus een X1950 Pro 512 Mb moet 1280x1024 wel kunnen halen. Met CF kun je in de nieuwe games ook vooruit. Dan ben je een stuk sneller als een singel X1900 XTX. En die 512 MB zal in de nieuwe games 10-20% sneller zijn.
laat ik het anders stellen. Als ik naar een 20" TFT zou gaan (4:3 of 16:9) met een resolutie van...1900x1600 (klopt dat?)....redt een enkele 1950Pro 512Mb kaart dat of is een X1900XTX dan beter? En uiteraard wel full options aan. Wil dus stiekum het beste van het beste, maar dan wel goedkoop (echte Nederlander ghe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is de ASUS G2P niks voor jouw Astennu?
(preview op hothardware en firingsquad, via eb)

of nee, je wou geen intel zeker ;)

[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 01-11-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

M.Koers schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:59:
Ik heb even gekeken bij 4launch maar ze hebben helemaal geen voorraad, ze bestellen direct bij hun leverancier.. Desalniettemin heb ik ze maar even gemaild of hun leverancier ze wel echt op voorraad heeft en ze dus binnen 5 dagen kunnen leveren, dan annuleer ik m'n bestelling wel bij die andere..

De meeste winkels hebben hun levertijd indicatie trouwens op >10 dagen staan dus ik vraag me af of 4launch wel kan leveren en of de kaart uberhaupt ergens goed leverbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
Ik heb ook al mn bestelling bij Komplett geanuleerd, de leveringsdatum verprong van 2 november naar 1 december... Da's toch een beetje lang wachten op mn videokaart...
Ik probeer het nu bij azerty, zij hebben een levertijd van 2-3 werkdagen staan... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Bij perfect-systems.nl staat 5 werkdagen (Sapphire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:18:
Is de ASUS G2P niks voor jouw Astennu?
(preview op hothardware en firingsquad, via eb)

of nee, je wou geen intel zeker ;)
Neeh idd :\ maar ik begin nu wel gek te worden. Ik wou nu een Asus A7T kopen. Alleen nergens kun je die krijgen met 2 gb ram en een 7200 RPM schijf + er is eens kans dat die 7600 go maar op 350-300 loopt en dus erg traag is.

Ik zit nu wel te twijfelen om een Intel laptop met een X1700 te kopen. Maar het staat me nogal tegen :D Maar die X1700 is wel weer erg mooi. Sneller dan een 7600 GT GO. Ik verwacht niet dat er binnenkort snellere ATi mobility kaarten komen. Dus wil je een high end laptop met dual core moet is er maar een combo waar je een AMD + 7900 GTX krijgt. De rest is allemaal intel :( en jammer genoeg ook geen merken met een X1800 XT :( + Intel of AMD.
Kensei schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:09:
[...]

laat ik het anders stellen. Als ik naar een 20" TFT zou gaan (4:3 of 16:9) met een resolutie van...1900x1600 (klopt dat?)....redt een enkele 1950Pro 512Mb kaart dat of is een X1900XTX dan beter? En uiteraard wel full options aan. Wil dus stiekum het beste van het beste, maar dan wel goedkoop (echte Nederlander ghe :)
20" is 1680x1080 en dat kan prima met een X1950 Pro 512 Mb alleen X1900 XTX is altijd sneller en beter :) Mja daar betaal je ook voor :) X1950 Pro in CF is weer een betere optie maar weer iets duurder.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 01-11-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Dus ik hoef niet met een weiig onderbuikgevoel straks en X1950Pro te gaan kopen en dan erachter te komen dat ik beter een andere had meoten kopen. Die R600 klinkt allemaal leuk, maar duurt te lang. Geldt ook voor een G80, en...Flightsim kicked op goede AA.

* Tallguy dunkt dat het dus wel goed gaat komen met een 1950pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Meh die Asus G2P komt voorlopig nog niet dus dat is ook al geen optie. Er zijn zo i zo geen laptops op de asus site te vinden met een X1700. Wel raar want op de site van AMD/ATi staat dat Asus verschillende laptops met die kaart heeft en dan zoek je ze op staat er X1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

bij www.btonotebooks.nl kun je hem nog aardig zelf samenstellen, maar ook geen X1700 geloof ik. (maar misschien kun je contact opnemen met ze?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De 3:1 architectuur van ATI laat blijkbaar z'n vruchten zien in Need For Speed: Carbon:

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/carbon/charts/carbon-1280aa.png

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/carbon/charts/carbon-1600aa.png

http://www.elitebastards....ask=view&id=193&Itemid=29

Zelfs een X1950Pro is sneller dan een X1800XT en bij nV moet er duidelijk wat aan de drivers gebeuren (mits dat mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
CJ schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:23:
De 3:1 architectuur van ATI laat blijkbaar z'n vruchten zien in Need For Speed: Carbon:

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.elitebastards....ask=view&id=193&Itemid=29

Zelfs een X1950Pro is sneller dan een X1800XT en bij nV moet er duidelijk wat aan de drivers gebeuren (mits dat mogelijk is).
Nu moet ik zeggen dat het mij niet verwonderd bij een spel als NFS carbon, wat een slecht spel is dat zeg ;) Zelfs op m'n x1800xt Pe lijkt het niet lekker te draaien :? Eerder een slechte engine dan de winst van de videokaarten ... Want laten we zeggen, het is toch absurd dat zulke zware hardware nodig is om dit deftig te kunnen spelen ?

[ Voor 12% gewijzigd door PassieWassie op 01-11-2006 14:41 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:08:
bij www.btonotebooks.nl kun je hem nog aardig zelf samenstellen, maar ook geen X1700 geloof ik. (maar misschien kun je contact opnemen met ze?)
AH bedankt.

Ik wou eerst voor de A7T gaan alleen toen kreeg ik te horen dat als er daar 256 mb ram staat dat 128 dedicated is en rest toch turbocache. Terwijl op de website van nvidia staat no turbocache support.

En er stond ook dit in de specs van de laptop:

Video * NVIDIA GeForce Go 7600 DDRII 256MB

Erg end lijkt op een SE edition met sloom geheugen en lage clocks :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

WoutF

Hoofdredacteur
PassieWassie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:32:
[...]

Nu moet ik zeggen dat het mij niet verwonderd bij een spel als NFS carbon, wat een slecht spel is dat zeg ;) Zelfs op m'n x1800xt Pe lijkt het niet lekker te draaien :? Eerder een slechte engine dan de winst van de videokaarten ... Want laten we zeggen, het is toch absurd dat zulke zware hardware nodig is om dit deftig te kunnen spelen ?
Hier hetzelfde. Met een redelijk overclockte 1900GT (640/710) haal ik in 1280x1024 zo'n 30 fps gemiddeld, met flinke drops naar 10-15 soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Las ik nu bij het commentaar op EB dat er geen nVidia logo meer is in het begin van NFS Carbon :D
(zegt wel iets natuurlijk)
En dat motionblur ofzo maakte toch erg veel uit in FPS ?

[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 01-11-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:02:
Las ik nu bij het commentaar op EB dat er geen nVidia logo meer is in het begin van NFS Carbon :D
(zegt wel iets natuurlijk)
En dat motionblur ofzo maakte toch erg veel uit in FPS ?
Owh ?? in de demo zat i er wel in. En over motionblur: Dat scheelde volgens mij 20 FPS van 56 naar 76 of zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 01-11-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb het spel niet geprobeerd verder, het staat me bij dat het bij het commentaar op EB stond.
(dus kan het makkelijk fout zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
PassieWassie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:32:
[...]

Slechte engine... misschien. Maar ik denk dat deze game zeer shaderintensief is, dus een kaart als de X1950Pro met 36 shaderengines of een X1950XTX met 48 shaderengines is heer heel erg in het voordeel. Waarschijnlijk zal deze game zeer goed lopen op de G80 en R600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:32:
[...]

Waarschijnlijk zal deze game zeer goed lopen op de G80 en R600.
Laat ik nou net een G80 besteld hebben. Op mijn GX2 liep die demo echt zwaar bagger. Nog geen SLi profiel voor natuurlijk. Mooi dat ik van dat gezeur af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Uit het Nv Topic een zeer beperkte Game preview

8800 GTX van Point-of-View binnengehad (advies prijs 619 euro, 469 voor de GTS). Over IQ, de Lumenex Engine heeft ondersteuning voor CSAA (coverage sampling anti-alising) met 8x, 8xQ, 16x en 16xQ waarbij Q geoptimaliseerd is voor ultieme beeldkwaliteit. Performance impact van 16xQ == 4XFSAA. Ook op AF gebied zijn (flinke) verbeteringen doorgevoerd.

Performance dan, 1900x1200 met HDR + AA en AF 50% tot 70% sneller dan een 7900 GTX. Op lagere resoluties is de G80 erg cpu limited, dit valt erg op omdat in de lagere resoluties (1280x1024) amper 20-30 fps meer gehaald wordt. AA performance is erg goed, in de hoge resoluties met inschakelen van HDR en AA is er slechts een drop van gemiddeld 20 fps. Note dat de kaart bijna overal meer dan 100 fps haalt. DX10 performance kan uiteraard nog niet getest worden. Over de physics, daar is geen apparte chip voor, dat doen de unified shaders (daarom zijn er ook zoveel - 128 dus - aan boord). Ohja, DX10 performance kan je niet afleiden van de DX9 performance aangezien de drivers er voor zover dat de unified shaders als vaste pixel en vertex shaders werken, dus met een echt DX10 game gedraagt de kaart zich sowieso anders. En meer dan dit vertel ik niet ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Kensei schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:39:
Dus ik hoef niet met een weiig onderbuikgevoel straks en X1950Pro te gaan kopen en dan erachter te komen dat ik beter een andere had meoten kopen. Die R600 klinkt allemaal leuk, maar duurt te lang. Geldt ook voor een G80, en...Flightsim kicked op goede AA.

* winwiz dunkt dat het dus wel goed gaat komen met een 1950pro
Over Flightsim ..... DX10 en heeft heeeeeeeeeeel veel power nodig. Mijn 1900XT trekt het niet echt op 1920*1200 Ik heb niet gemeten maar ik schat 20 fps :(

Ik bedoel wel Flightsim X

[ Voor 2% gewijzigd door winwiz op 01-11-2006 17:49 . Reden: ff verduidelijken ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Astennu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:26:
Meh die Asus G2P komt voorlopig nog niet dus dat is ook al geen optie. Er zijn zo i zo geen laptops op de asus site te vinden met een X1700. Wel raar want op de site van AMD/ATi staat dat Asus verschillende laptops met die kaart heeft en dan zoek je ze op staat er X1600.
Van de X1600 zijn er wel verschillende te vinden, maar 1700 is en blijft moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:28:
[...]

Van de X1600 zijn er wel verschillende te vinden, maar 1700 is en blijft moeilijk.
Incombinatie met een AMD niet. Dan zit je meteen aan een Core Duo of Core 2 duo vast. Ik wil wel een Core 2 Duo als er een X1700 in zit.

Ben niet weg van intel. Dus heb liever een AMD cpu met nVidia kaart dan Intel cpu met ATi kaart.

Dus ik ga denk ik de A7T nemen. Na een dag lang zoeken lijkt het er op dat de 7600 Go toch 256 Dedicated heeft. Jammer genoeg is dit wel DDR II geheugen op 350/400 MHz. Maar dat is beter dan 128 MB DDR III op 600 MHz. Veel gaat altijd boven snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub eens vertellen met welke grafische kaarten die in de playstation 3 gaan zitten en die van de XBOX 360 vergelijkbaar zijn?
nvidia 7800GTX, ATI X1800XT of zwaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Astennu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:23:
[...]

Incombinatie met een AMD niet. Dan zit je meteen aan een Core Duo of Core 2 duo vast. Ik wil wel een Core 2 Duo als er een X1700 in zit.
Mmmhh.. ik heb er inderdaad maar 1 kunnen vinden: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN4N34 rest allemaal Intel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Waarom kan geen enkele en X1900XT 512 mb leveren? Ik wil deze kaart hebben ;( Of weten jullie er misschien nog eentje?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Omdat die End of life is. Misschien is een x1950xtx interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Brainless-NL schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:13:
Omdat die End of life is. Misschien is een x1950xtx interessanter
Wat prijzig voor mij ;) Ik heb een x1900xtx besteld. Deze was verassend veel in prijs gedaald in 2 weken tijd ofzo, zat nu op 350 ongeveer (Sapphire) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:36:
[...]

Mmmhh.. ik heb er inderdaad maar 1 kunnen vinden: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN4N34 rest allemaal Intel ja.
Mja dat is weer geen Dual core en dat is toch wel belangrijk als je er weer 2-3 jaar mee wilt doen :(

Erg jammer dat er weinig AMD + ATi laptop combo's zijn. In de toekomst zal dit wel veranderen. Ik neem de A7T wel en dan volgend jaar een Laptop met een mobile K8L + ATi DX 10 gpu :)

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 01-11-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Solomon

hele goede keus , ik heb die kaart al een tijdje en echt hij doet alles wat je wil doen op 1440 x 900 x32 met FSAA x6 AF x16 tot nog toe, heb er echt nog geen spijt van de Image quallity is ook fijn op die reso niks miss mee :)

Echt heerlijk om FS X[FS 2006] redelijk te draaien, hoewel de X1900 CrossFire Edition wel aangeraden is voor maxx settings :)

en ja een X1900 XTX voor 350 euri is een koopje voor die kaart maar ja voor 50 euri extra heb je wel de X1950 XTX :D dus ja ligt er aan wat je er maximaal uit wil geven er aan :) het verschil tussen de twee is wel minmaal dat wel maar overall is de X1950 XTX iets sneller vooral met FSAA , AF + HDR gecombineerd in programma's

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
Astennu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:43:
[...]

Mja dat is weer geen Dual core en dat is toch wel belangrijk als je er weer 2-3 jaar mee wilt doen :(

Erg jammer dat er weinig AMD + ATi laptop combo's zijn. In de toekomst zal dit wel veranderen. Ik neem de A7T wel en dan volgend jaar een Laptop met een mobile K8L + ATi DX 10 gpu :)
Tja, je kan m ook gewoon nemen en er later, als je garantie verlopen is een dual-core in knallen. Rek je de levensduur van t apparaatje nog wat uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Solomon schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:23:
[...]

Wat prijzig voor mij ;) Ik heb een x1900xtx besteld. Deze was verassend veel in prijs gedaald in 2 weken tijd ofzo, zat nu op 350 ongeveer (Sapphire) :)
De Sapphire x1950xtx is 'maar' €49 euro duurder hoor in de pricewatch :>

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Astennu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:23:
[...]

Ben niet weg van intel. Dus heb liever een AMD cpu met nVidia kaart dan Intel cpu met ATi kaart.

Dus ik ga denk ik de A7T nemen. Na een dag lang zoeken lijkt het er op dat de 7600 Go toch 256 Dedicated heeft. Jammer genoeg is dit wel DDR II geheugen op 350/400 MHz. Maar dat is beter dan 128 MB DDR III op 600 MHz. Veel gaat altijd boven snel.
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3119
en
http://www.notebookreview...892&display=opinionDetail
Zou volop leverbaar moeten zijn:
http://www.geizhals.at/eu/a204874.html

[ Voor 6% gewijzigd door Joepi op 02-11-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
SI4live schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:32:
[...]

De Sapphire x1950xtx is 'maar' €49 euro duurder hoor in de pricewatch :>
Dat is waar, maar ik heb al 3 keer m'n budget opgeschroefd, er zijn grenzen :P Het prestatieverschil is ook weer niet zo heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SpankmasterC schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:24:
[...]

Tja, je kan m ook gewoon nemen en er later, als je garantie verlopen is een dual-core in knallen. Rek je de levensduur van t apparaatje nog wat uit...
Nope wat die laptop maakt gebruik van S754 daar zijn geen nieuwe cpu's voor. En de nieuwe laptops met Turion X2 hebben S1.
Ah die had ik dus nog niet gezien. Jammer genoeg heeft acer van die slappe casings om de laptop heen zitten. Die van me broer heeft een grote scheur in het scherm. En kreeg geen garantie. Maar ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Edit:

Ik zal nu stoppen over die notebooks :D En laten we weer verder gaan over de R600 VS G80.

Sommige beweren dat er al een G81 aan zit te komen die het tegen de R600 gaat opnemen. Wat denken jullie daar van ? En de R600 zou pas eind Januari komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 02-11-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zal vast wel iemand de 6.10 cat hebben getest tegenover de 6.10 beta, die bij die folding@home client zat?! Zijn er noemenswaardige verschillen, en heeft t zin deze te updaten of kan ik deze net zo goed handhaven!?

Ik zit zelf met een x1800xt 512mb en heb de mogelijkheid om deze te ruilen voor een x1900xt 256mb, dit terwijl ik game op een native reso van 1600x1200, doen of niet doen!? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:53:
Zal vast wel iemand de 6.10 cat hebben getest tegenover de 6.10 beta, die bij die folding@home client zat?! Zijn er noemenswaardige verschillen, en heeft t zin deze te updaten of kan ik deze net zo goed handhaven!?

Ik zit zelf met een x1800xt 512mb en heb de mogelijkheid om deze te ruilen voor een x1900xt 256mb, dit terwijl ik game op een native reso van 1600x1200, doen of niet doen!? :/
Ik zou voor een 512 MB X1900 XT / XTX gaan. Maar je ziet wel dat in nieuwe games een X1950 Pro als sneller is als een X1800 XT PE 512 MB. Maar meer geheugen is in die games ook een groot voordeel. Dus ik zou wel voor een 512 MB kaart gaan. Volgens mij staan er nog 2 op V&A ovor onder de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

alle benchmarks die ik er op na sla geven toch overal net iets meer fps dan de x1800xt 512mb, op 1600x1200 zonder aa vaak aanzienlijk meer, en op 4xaa en 8xaf altijd net iets hoger, maar weer minimaal 3-5 fps, maarja daardoor concludeerde dat hij eventueel toch wel wat beter zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:57:
alle benchmarks die ik er op na sla geven toch overal net iets meer fps dan de x1800xt 512mb, op 1600x1200 zonder aa vaak aanzienlijk meer, en op 4xaa en 8xaf altijd net iets hoger, maar weer minimaal 3-5 fps, maarja daardoor concludeerde dat hij eventueel toch wel wat beter zou zijn..
Vergeleken met een X1900 XT 256 mb ? Dat zou dan door het geheugen komen denk ik. Maar als je kijkt naar de nieuweste SM 3.0 games zie je dat die heel veel shader power nodig hebben. En de X19xx sertie heeft gewoon 3x zo veel shader power ivm de X1800. Dus bij games als nfs Carbon en U3 enz heb je vele meer aan een X19xx kaart.

Zie ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/carbon/charts/carbon-1600aa.png

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 02-11-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:38:
[...]
Ik zal nu stoppen over die notebooks :D
Nu Dell schijnbaar met AMD laptops komt en ze vrij gemakkelijk zelf aan te passen zijn, lijkt het me logisch dat Dell straks ook laptops met X1K kaarten aan gaat bieden.. zeker nu ATI = AMD.
En laten we weer verder gaan over de R600 VS G80

Sommige beweren dat er al een G81 aan zit te komen die het tegen de R600 gaat opnemen. Wat denken jullie daar van ? En de R600 zou pas eind Januari komen.
Gfmike zei dat G81 in het voorjaar uit zou komen. Ik heb ergens anders gelezen dat dit in Juni zou zijn. Theoretisch gezien zou dit nog voorjaar zijn als het voor 21 juni is. AMD heeft dan weer de "next generation R600" voor Q3 op de planning staan, wat dus weer zo'n 3 maanden later is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 20:47
Astennu schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:38:
Ik zal nu stoppen over die notebooks :D.
voor de laatste keer dan:
http://www.fujitsu-siemen...ebooks/amilo_xi_1546.html
Features
Intel® Centrino® Duo mobile technology with
Intel® Core™ Duo processor up to T2600 or
Intel® Core™ 2 Duo processor up to T7200
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG
(802.11a/b/g-Standard)
Bluetooth 2.0 connection
Up to 2GB DDR2 in 2 SO-DIMM slot
Silent Mode functionality
17.0” LCD WXGA+ display with CrystalView Technology
(two resolutions are offered)
ATI Mobility Radeon X1800
with 256MB GDDR3 (MXM-III)

en nee, ik heb geen FS aandelen oid :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 20:47
CJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:21:
Gfmike zei dat G81 in het voorjaar uit zou komen. Ik heb ergens anders gelezen dat dit in Juni zou zijn. Theoretisch gezien zou dit nog voorjaar zijn als het voor 21 juni is. AMD heeft dan weer de "next generation R600" voor Q3 op de planning staan, wat dus weer zo'n 3 maanden later is.
TheInq denkt dat ook (wat GFmike zei):
http://uk.theinquirer.net/?article=35483
laatste zin:
Also, we have to say that the market is now set for repeat of 2005 and the R520/580 vs.G70/71 duel, since Nvidia will probably offer a spring refresh of the high-end model at the same time as DAAMIT launches the long delayed R600 chip. µ
:/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ATI pech gaat hebben en nvidia de G81 ongeveer gelijkertijd met de R600 gaat lanceren zit ATI dik in de shit. nu al bijna een half-jaar achtergelopen door de G80 en dan afwachten als hij beter zou zijn dan de G81....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Kombatant heeft een dikke review van de 8800GTX geplaatst. Hier vind je 'm :)
Ben benieuwd of hij nog problemen krijgt i.v.m. NDA... maar goed, we weten wat we moeten weten :P

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:53:
als ATI pech gaat hebben en nvidia de G81 ongeveer gelijkertijd met de R600 gaat lanceren zit ATI dik in de shit. nu al bijna een half-jaar achtergelopen door de G80 en dan afwachten als hij beter zou zijn dan de G81....
Ik verwacht over niet al te lange tijd gewoon wat "gelekte" Ati slides waarop te zien is dat R600 ~40% sneller is in Crysis@DX10. :+
Ik weet 't niet maar misschien krijgen we Geforce FX vs R300 all over again. Nvidia snel in DX9 maar
R600 die de boel platstampt in DX10. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:15:
[...]

Ik verwacht over niet al te lange tijd gewoon wat "gelekte" Ati slides waarop te zien is dat R600 ~40% sneller is in Crysis@DX10. :+
Moet je opletten hoeveel mensen ineens op de R600 gaan wachten. :)
Als je het geld had zou je volgende maand gewoon een G80 kopen. Dat is hoe normale klanten er ook naar kijken. "Ik heb 500 euro en ik wilde de snelste kaart van het moment" (of de ena snelste als je wat minder geld hebt, maar dat is -tot Juni waarschijnlijk- weer een NVIDIA kaart).
Ati verliest gewoon marktaandeel met deze acties. Dat is te onderbouwen met de statistieken van onder meer mercury.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Puppetmaster schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:45:
[...]

voor de laatste keer dan:
http://www.fujitsu-siemen...ebooks/amilo_xi_1546.html
Features
Intel® Centrino® Duo mobile technology with
Intel® Core� Duo processor up to T2600 or
Intel® Core� 2 Duo processor up to T7200
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG
(802.11a/b/g-Standard)
Bluetooth 2.0 connection
Up to 2GB DDR2 in 2 SO-DIMM slot
Silent Mode functionality
17.0� LCD WXGA+ display with CrystalView Technology
(two resolutions are offered)
ATI Mobility Radeon X1800
with 256MB GDDR3 (MXM-III)

en nee, ik heb geen FS aandelen oid :+
Dit was ook wel een mooie. Mja Intel he. En ik heb nu die A7T besteld die was 1140 euro dus niet te duur. En ik kijk volgend jaar naar een K8L + mobile DX 10 ATi oplossing ik denk dat we er dan ook meer zullen zien omdat ze nu bij elkaar horen. AMD heeft natuurlijk wat tijd nodig om platforms te ontwikkelen. En had nu ook geen geld over voor een laptop van 2000 euro.
Puppetmaster schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:48:
[...]

TheInq denkt dat ook (wat GFmike zei):
http://uk.theinquirer.net/?article=35483
laatste zin:
Also, we have to say that the market is now set for repeat of 2005 and the R520/580 vs.G70/71 duel, since Nvidia will probably offer a spring refresh of the high-end model at the same time as DAAMIT launches the long delayed R600 chip. µ
:/
Ik denk dat ATi hier een probleem mee krijgt. Ik weet niet wat de G81 is. Hopelijk voor ATi niet nog meer unified shaders. Of veel hogere clocks. Anders hebben ze een probleem. Ik zie het wel gebeuren dat Nvidia dan ook GDDR 4 inzet. Dus misschien wordt de G81 wel sneller dan de R600. Hopelijk heeft die R600 een 512 Bit bus dan kan het nog wel eens gaan knallen :D En hopelijk ook 96 5d shaders met een clockspeed van 700+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati verliest gewoon marktaandeel met deze acties.
Resultaat is dat ze overgenomen zijn, iemand moest ze uit hun lijden verlossen. Als R520 gewoon op tijd was geweest, in Mei '05 ipv Oktober '05, had Ati een poepie duurder gekost dan de 5 miljard die AMD nu - met moeite - op moest hoesten.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk naar de _topicregels_ voordat je post!!! Hou het on-topic.