Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 24 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.098 views sinds 30-01-2008

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 21:49
Ik heb iets van 2 weken geleden m'n modem bridged gezet en gebruik nu m'n Windows 2003 server als NAT router. Tot nu toe probleemloos.

Alles loopt nog steeds stabiel wat ik niet van die Zyxel en Speedtouch als router kon zeggen.

Vanmiddag even wat met de settings van eMule gespeelt.
Die trekt nu al een paar uur ongeveer 700 connecties en download met een gemiddelde van 750KB

Net half open en new connections op 100/100 gezet (was 50/60)
Gewoon om te kijken of er een grens zit aan deze manier van routeren.
Hij loopt nu langzaam op naar 900 connecties.

M'n Mobile Athlon XP 2100+ is ongeveer 60% belast met vooral eMule en ook zaken als routeren, McAfee en protowal. De server voelt wat traag nu. Ik heb alleen een nieuw mobo liggen en ga de boel vervangen door een mobile Core 2 duo.

Leuk dit na alle ellende met die hardware routers.

Anoniem: 143269

Vandaag een monteur gehad van Baas om mijn lijn te checken.
Heb een 10/1 mb verbinding van Tweak.

Probleem was een klapperende lijn, soms elke minuut weg verbinding.

Waarschijnlijk overspraak op de lijn dus moet ik overgezet worden op een ander aderpaar.
Ben nu weer teruggezet op 4 mb :'(

KPN moet dat doen in opdracht van BBNED.

Wie heeft daar ervaring mee of dat uberhaupt gebeurt en hoelang dat verhaal gaat duren??

Kost natuurlijk geld en KPN zit er waarschijnlijk niet om te springen om dat uit te voeren.

Jammer, werkte altijd probleemloos.

Anoniem: 195305

Hoe vaak worden de DNS servers van Tweakdsl ververst?

Een nieuwe aangekocht domein staat in google als sinds 30-12-06 in de cache alleen kom ik zelf alleen maar op de oude site uit.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Anoniem: 195305 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:40:
Hoe vaak worden de DNS servers van Tweakdsl ververst?

Een nieuwe aangekocht domein staat in google als sinds 30-12-06 in de cache alleen kom ik zelf alleen maar op de oude site uit.
Een ISP doet geen instellingen op een DNS (je bedoelt caching nameservers (resolver)). Op het moment dat jij een domein opvraagt en hij weet die niet vraagt hij het op. Hij krijgt dan ook voor dat antwoord een TTL (houdbaarheid tijd) mee.

Dus vermoedelijk heb je het opgevraagd en is dat oude antwoord nog geldig volgens de verser omdat je TTL op je domein misschien iets wat lang staat/stond. Andere resolvers van andere partijen hadden het domein niet in zich staan omdat niemand het had opgevraagd. Als je het daar nu opvraagt krijg je het nieuwe antwoord gelijk (zoals google).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07-2022
laatst was dan 12 uur fzo, maar jah het is idd die TTL ;-), zal in de loop van de week wel werken, en al je wel ip adres weet, ff manually hostname+ip invoeren, keje zelf al de dingen uploaden/instellen (qua scripts enzo)

• Baffo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 11:36
Sinds een week of 3 (zie ik pas dat) mn modem niet hoger komt dan

Upstream Speed: 824 kbps
Downstream Speed: 12246 kbp
System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.1)b1_042006 | 4/20/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 8 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db

'vroeger' was het (met V3.40(AJI.0)b1)

Upstream Speed: 1152 kbps
Downstream Speed: 20253 kbps
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 18 db

Zal ik beter terug gaan naar die andere firmware? (er is trouwens helemaal niets/(n)ooit gewijzigd of verplaatst aan modem, kabels, splitter, aansluitingen of wat ook)

[Voor 17% gewijzigd door Baffo op 07-01-2007 02:12]

• Woodski
Ben wel benieuwd of die oude firmware harder loopt.
Zou je het eens willen testen ?

Ik ben van 20 naar 12 gegaan (speedtouch) en heb nu 16 met een Zyxel

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Tis lijntje klappert, meer mensen last van?

• Woodski
Gaat lekker hier in midden Nederland

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Yapser schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:18:
Knetterde er ff uit, minuutje of 2 (Nijmegen) vriend van me @ Venlo idem.
Denk dat er iemand over een kabel is gekletterd ofzo ;)

[Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 07-01-2007 18:44]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• BHQ
  • Laatst online: 22:38
Hmm, m'n SNR schommelt nogal.. Vaagjes, want er is hier niets veranderd verder. Zal het weer wel zijn ofzo..

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat was anderhalf uur dus geen TIS-lijntje (Es-C). Zo dood als een pier qua traffic, al branden alle ledjes op het modem gewoon.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• bjck
Bastien schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:27:
Dat was anderhalf uur dus geen TIS-lijntje (Es-C). Zo dood als een pier qua traffic, al branden alle ledjes op het modem gewoon.
Modem in bridge staan toevallig? (of een bridge-only modem wellicht)

Dan moet je niet alleen naar je modem kijken, maar ook de PC of router die er aan gekoppeld is even herstarten op zo'n moment (zodat hij DHCP verzoek gaat doen). Wellicht hoef je dan niet 1.5 uur te wachten en ben je gelijk weer online.

[Voor 33% gewijzigd door bjck op 07-01-2007 20:55]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, modem staat in bridge. Zal de volgende keer de router even een schopje verkopen, kijken of dat de zaken wat sneller levend krijgt. Dank voor de info :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Anoniem: 124681
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is er geen mogelijkheid om de status van een besteld abo te zien? Heb een 4-10mbit abo besteld, en wil graag weten hoe alles ervoor staat :)

• Woodski
Modem in bridge staan toevallig? (of een bridge-only modem wellicht)

Dan moet je niet alleen naar je modem kijken, maar ook de PC of router die er aan gekoppeld is even herstarten op zo'n moment (zodat hij DHCP verzoek gaat doen). Wellicht hoef je dan niet 1.5 uur te wachten en ben je gelijk weer online.
Kan je uileggen waarom je de PC moet herstarten ?

Laatst was mijn bridged DSL lijn gewoon goed maar m'n server had geen verbinding. (en geen IP)
Repair, release/renew, kabel loshalen, modem herstarten en de netwerk kaary disabelen en enabelen hielp allemaal niet. De netwerkkaart was up, maar geen traffic en geen IP

PC geherstart en het werkte weer... maar waarom ?
Ik dacht aan een hardwarefout.

• Dutch2007
windows IRQ fzo? (en dan zal ut her ook nog aan liggen of je Plug & Play OS aan of uit hebt staan;) )

• Woodski
Dutch2007 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:02:
windows IRQ fzo? (en dan zal ut her ook nog aan liggen of je Plug & Play OS aan of uit hebt staan;) )
Zomaar ineens terwijl het verder gewoon werkt ?

Het is een Dual NIC intel kaartje onder Windows 2003
Alletwee de poortjes hebben een eigen IRQ (niet shared)

Ik vroeg me meer af waarom bjck schrijft dat je je PC moet herstarten en niet gewoon even je IP kan vernieuwen (repair)

• bjck
Woodski: Dat klinkt als een ander probleem met je netwerk kaart. Waar ik op doel is dat als je linesync even weg is geweest en je modem is bridge (bij Tiscali dan) kan het nodig zijn dat je even je DHCP lease opnieuw begint.

Heb je bijvoorbeeld een ZyXEL in router of een Speedtouch (met laatste firmware, daar zit het pas in) doet hij vanzelf weer een DHCP DISCOVER als de DSL link down is geweest. Bij een bridge heeft je DHCP client er achter (je losse router of PC) geen idee wat er gebeurt met je DSL lijn immers ;)

Normaal kan je gewoon weer verder en is het niet nodig, maar soms is het handig om dat even te proberen zodat je opnieuw een DHCP verzoek doet. Windows doet het ook vanzelf als je de netwerk stekker er langer dan 5 seconde uit hebt of je kaart even op 'repair' of 'disable --> enable' of 'ipconfig /renew' doet.

[Voor 22% gewijzigd door bjck op 07-01-2007 22:20]

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-02 14:25

hdpaddy

Born to Ride

Even voor de goede orde,
05-12-2006 isp-isp migratie doorgegeven, Tweak T16 -> Tiscali T6 per 08-01-2007
2 wkn geleden netjes bercht gehad van beide providers.
vanacht overgezet (hoefde natuurlijk alleen maar administratief), lag te slapen dus niks van gemerkt, hoefde niet eens miijn Zyxel te resetten.
nu nette snelheid van ,
Link Status: Up
Upstream Speed: 860 kbps
Downstream Speed: 6842 kbps

Ping op Tiscali is nu gem. 12 ms, waar ik met Tweak meestal 22 ms had.
al met al best tevreden zo, T6 scheelt mij 25,- euro p/mnd en ik kan evt gratis bellen.

Just frame, wheels and engine

• Chutney
  • Laatst online: 27-11-2022
macpaddy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 07:52:
Even voor de goede orde,
05-12-2006 isp-isp migratie doorgegeven, Tweak T16 -> Tiscali T6 per 08-01-2007
2 wkn geleden netjes bercht gehad van beide providers.
vanacht overgezet (hoefde natuurlijk alleen maar administratief), lag te slapen dus niks van gemerkt, hoefde niet eens miijn Zyxel te resetten.
nu nette snelheid van ,
Link Status: Up

Ping op Tiscali is nu gem. 12 ms, waar ik met Tweak meestal 22 ms had.
al met al best tevreden zo, T6 scheelt mij 25,- euro p/mnd en ik kan evt gratis bellen.
Dat komt waarschijnlijk omdat je modem op DSL1 modulation mode intrained (G.DMT), je zou eens kunnen kijken of je je modem kan laten connecten via DSL2+ modulation. Je upstream zal dan waarschijnlijk boven de 1100Kbits uit komen.

Het verschil in de ping zal waarschijnljik liggen aan het verschil tussen DSL1 en DSL2+, DSL1 doet namelijk 12MS (ook bij Tweak) en DSL2+ doet rond de 18/20MS. Have fun bij Tis ;-)

[Voor 8% gewijzigd door Chutney op 08-01-2007 08:25]

• bjck
Chutney schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:22:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je modem op DSL1 modulation mode intrained (G.DMT), je zou eens kunnen kijken of je je modem kan laten connecten via DSL2+ modulation. Je upstream zal dan waarschijnlijk boven de 1100Kbits uit komen.

Het verschil in de ping zal waarschijnljik liggen aan het verschil tussen DSL1 en DSL2+, DSL1 doet namelijk 12MS (ook bij Tweak) en DSL2+ doet rond de 18/20MS. Have fun bij Tis ;-)
Tiscali hanteert iets andere profielen wat latency lager laat zijn op de 8Mbps en lagere snelheden. Om meer errorcorrectie te doen op de >8Mbps profielen wat iets meer latency geeft.

DSL1 doet nu ook iets meer latency dan vroeger wellicht. Komt omdat de interleaving delay voor ADSL2/ADSL2+ een dynamische keuze is en je modem op G.DMT standaard (ADSL1) zal gewoon maximale delay kiezen die Tiscali opgeeft.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-01-2007 09:04]

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-02 14:25

hdpaddy

Born to Ride

ik zit nog gewoon op Standard:ADSL2+ Mode

Bovendien heb ik ergens gelezen dat Tis alle aansluitingen op adsl2 wil gooien.
Het enige wat er met mijn migratie is gebeurd, is dat ik (merkbaar voor mij dan) een ander IP adres heb gekregen, ik hoefde de modem zelfs niet eens te resetten.
en mijn abo bij Tis wordt
6144 / 768 Kbit/s
(download-/uploadsnelheid),
terwijl mijn Zyxel intrained op,

die ik trouwens ten volle benut want ik woon 640 mtr van de centrale

Just frame, wheels and engine

• bjck
macpaddy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:17:
ik zit nog gewoon op Standard:ADSL2+ Mode

Bovendien heb ik ergens gelezen dat Tis alle aansluitingen op adsl2 wil gooien.
Dat is bijna klaar. Deze en voglende maand (misschien staartje in maart) zijn de laatste centrales aan de beurt voor ombouw. En op elke snelheid mag je dan ADSL/ADSL2/ADSL2+ verbinden, wat je modem maar wil/kan.

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Zal ook eens mijn verhaal doen, het had erg lang :( kunnen zijn maar zal het kort houden.

Tweak 16T WO lijn op een speedtouch 716 v5 WL

Sinds augustus last van instabiele lijn, wordt er meerdere keren per dag uitgegooid. Meestal pakt ie hem gelijk weer op, maar ook al een keer of drie/vier gehad dat ie er meerdere dagen uitlag.
Veel gebeld naar de helpdesk die weer een ticket aanmaakten zodat de tweedelijn en Tiscali er naar ging kijken. Diverse keren feedback gehad maar probleem is tot op heden niet opgelost. Vorige week na enig aandringen wilden ze mij toch een ander modem sturen om te testen een Zyxel dus. Zijn er nog tips of dingen waar ik op moet letten (instellingen) zodat ik eindelijk weer eens een stabiele lijn krijg 8)7

• bjck
Welk type ZyXEL heb je ontvangen? En welke versie firmware heb je erin zitten? Paste naast de ZyNOS versie ook even de Ti AR7 codeversie mee (staat er onder in webinterface).

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
bjck schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:12:
Welk type ZyXEL heb je ontvangen? En welke versie firmware heb je erin zitten? Paste naast de ZyNOS versie ook even de Ti AR7 codeversie mee (staat er onder in webinterface).
Het modem is nog niet binnen, maar ze sturen een technisch vergelijkbaar modem op dus met Wlan, Voip en 4 x ethernetpoort (2602 HW ?).

edit: zodra hij binnen is zal ik de versies posten

[Voor 6% gewijzigd door Rickstur op 09-01-2007 10:21]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:51

knakworst

Get Dilberted!

bjck schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:54:
Meldt nog eens dat het hier om een ISP-ISP overstap gaat expliciet, dat zou ik doen.
Vandaag dan toch uitsluitsel gekregen van tweak dat bij een ISP-ISP overstap geen NLS berekend wordt _/-\o_

• Niet online
Anoniem: 124681 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:17:
Is er geen mogelijkheid om de status van een besteld abo te zien? Heb een 4-10mbit abo besteld, en wil graag weten hoe alles ervoor staat :)
Iemand? :)

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Weet iemand of een WL-153 router van Sitecom problemen zou kunnen opleveren met een Zyxel 2602H VoIP modem?
Zo ja, dan moet ik voor de wireless uitvoering (Zyxel P 2602 HW PSTN) gaan! Kost dan 60 euro meer!

Ben gecharmeerd van de TweakT 16-24 Verduiveld -> 12-24 Mbit (Klopt dit wel? 16 tegenover 12), 499 + 49,95 euro actie, voor 2 jaar zonder aansluit- en afsluitkosten.
Welke kosten zijn er nog meer?
Ik zag iets staan van 25 euro voor een modempakket en 10 euro voor verzendkosten.
Klopt dat?

De acties met de computers zijn veel te duur. 900-1000 euro voor de laptop in de aanbieding is veel geld. Voor dat geld kun je op dit moment veel beter krijgen!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 09:19
Dazsur schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 03:26:

Ben gecharmeerd van de TweakT 16-24 Verduiveld -> 12-24 Mbit (Klopt dit wel? 16 tegenover 12), 499 + 49,95 euro actie, voor 2 jaar zonder aansluit- en afsluitkosten.
Welke kosten zijn er nog meer?
Ik zag iets staan van 25 euro voor een modempakket en 10 euro voor verzendkosten.
Klopt dat?
Waar zijn deze kosten vermeld dan? Ik kan hier niets over vinden.
Ben nu een tevreden Demon gebruiker via BBned maar heb geen zin in XS4all dus wordt het zéér waarschijnlijk Tweakdsl, dit ook i.v.m. de goeie nieuwsserver.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... hier (5683) ligt er alles uit deze ochtend. Tiscali-lijntje. Krijg geen IP. Altijd leuk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bjck
Cyberpope schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 07:49:
Mmm... hier (5683) ligt er alles uit deze ochtend. Tiscali-lijntje. Krijg geen IP. Altijd leuk.
Gepland onderhoud bij Tiscali, voornamelijk Brabant, Limburg en stuk Gelderland tussen 0600 en 0800. Onderhoud is zojuist afgerond/afgemeld. Is om het probleem van soms moeizaam verkrijgen van een IP adres (duurt soms lang) op te lossen.

Morgen is laatste stuk, zeg maar alles boven Nijmegen aan de oostkant van het IJsselmeer en Lelystad.

[Voor 25% gewijzigd door bjck op 09-01-2007 07:55]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Yep... nu weer verbinding... lastig wat ik moest nog snel wat instellen voordat ik naar mijn werk ging. En op mijn werk kan ik geen https verbindingen aan dus het moest thuis...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bjck
Cyberpope schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:02:
Yep... nu weer verbinding... lastig wat ik moest nog snel wat instellen voordat ik naar mijn werk ging. En op mijn werk kan ik geen https verbindingen aan dus het moest thuis...
Als het 's morgens niet werkt tussen 0600 en 0800 kan je aannemen bijna dat Tiscali onderhoud heeft. Niets gehoord van TweakDSL? Geen mail? Niets op de pagina met werkzaamheden?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bjck schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:06:
[...]

Als het 's morgens niet werkt tussen 0600 en 0800 kan je aannemen bijna dat Tiscali onderhoud heeft. Niets gehoord van TweakDSL? Geen mail? Niets op de pagina met werkzaamheden?
Nee, geen mail van Tweakdsl.. En als je geen verbinding hebt kun je zo lastig op de pagina met werkzaamheden kijken...

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Mister_T schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:25:
[...]

Omg RotjeKnor ook, te pas en te onpas.
Heb de laatste weken ook regelmatig last van disconnects. Meestal in een paar minuutjes weer terug, maar erg irritant als je aan het online gamen bent. Tiscali lijntje hier 24mbit, in Apeldoorn. Met een Zyxel 2602R-61 modem.
Dit is pas sinds de laatste paar weken, eerder nooit last van gehad.

Facebook :: Twitter :: PSN

• bjck
riotrick schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:37:
[...]

Heb de laatste weken ook regelmatig last van disconnects. Meestal in een paar minuutjes weer terug, maar erg irritant als je aan het online gamen bent. Tiscali lijntje hier 24mbit, in Apeldoorn. Met een Zyxel 2602R-61 modem.
Dit is pas sinds de laatste paar weken, eerder nooit last van gehad.
Is het je linesync die dan wegvalt? Of alleen de verbinding?

Vanmorgen was er onderhoud op Ap-* locaties bij Tiscali ook om wat problemen op te lossen.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06
Aalard99 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:31:
[...]

Geen probleem, het moet iets in je modem zijn met de DNS die niet goed werkt als ik het zo zie.
Zo is een tijdje geleden dat ik met de users hier tot deze conclusie kwam, verbinding doet het niet goed waarschijnlijk door het modem.
Inmiddels een zyxel 600 series eraan gehangen (was geen probleem volgens de helpdesk). En alles doet het opeens! Echter had ik te vroeg gejuigd...het probleem is nu als volgt:

VPN verbinding aan...geen internet
VPN verbinding uit...wel internet!

Iemand enig id? Thx!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-06 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

-CKY2K- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:42:
[...]

Zo is een tijdje geleden dat ik met de users hier tot deze conclusie kwam, verbinding doet het niet goed waarschijnlijk door het modem.
Inmiddels een zyxel 600 series eraan gehangen (was geen probleem volgens de helpdesk). En alles doet het opeens! Echter had ik te vroeg gejuigd...het probleem is nu als volgt:

VPN verbinding aan...geen internet
VPN verbinding uit...wel internet!

Iemand enig id? Thx!
Als je VPN verbinding hebt (Met je werk?) dan blocked hij alles wat niet tot het netwerk wordt gerekend van je werk. (Anders zouden mensen via internet door je VPN verbinding dingen kunnen doen die je niet zou willen...)

https://powershellisfun.com

• -TheNose-
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:40:
[...]

Als je VPN verbinding hebt (Met je werk?) dan blocked hij alles wat niet tot het netwerk wordt gerekend van je werk. (Anders zouden mensen via internet door je VPN verbinding dingen kunnen doen die je niet zou willen...)
Ok en daarom werkte dit met een speedtouch modem al wel 2 jaar achtereen en werkt het andersom ook (de andere kant van de VPN verbinding kan wel gewoon EN VPN EN internet doen, tegelijk) :?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

-CKY2K- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:12:
[...]

Ok en daarom werkte dit met een speedtouch modem al wel 2 jaar achtereen en werkt het andersom ook (de andere kant van de VPN verbinding kan wel gewoon EN VPN EN internet doen, tegelijk) :?
Ik weet niet wat voor VPN verbinding je gebruikt en wat voor ip-adressen je eerst had en nu hebt, afhankelijk van de policies die je met je VPN verbinding gebruikt *kan* het een en ander geblokeerd worden.

Als ik VPN naar mijn werk doe, dan werkt mijn lokale netwerk niet meer en kan ik niet meer internetten anders dan over de proxy van werk...

• Baffo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 11:36
Woodski schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:06:
Ben wel benieuwd of die oude firmware harder loopt.
Zou je het eens willen testen ?
Ik ben van 20 naar 12 gegaan (speedtouch) en heb nu 16 met een Zyxel
Jammer genoeg geen verbeterd resultaat
System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode
Upstream Speed: 734 kbps
Downstream Speed: 11482 kbps

output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 19 db
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db

[Voor 15% gewijzigd door Baffo op 09-01-2007 20:12]

• Niet online
:( :(

Heb een 4-10mbit abo besteld (bbned), zie ik net dat die 10-24mbit aanbieding ook voor het bbned netwerk beschikbaar is!

Gelijk een mail gestuurd, maak ik een beetje kans? Ik bedoel: €39,95 / maand voor 4-10mbit is natuurlijk wel veel als je voor €20,- een 24mbit lijn kunt krijgen!

|:( |:(

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 11:21
Hallo mogelijke mede-abonnees,

Hoe bevalt Tweakdsl jullie over het algemeen? Ben nl van plan om van Demon over te stappen.
Doet Tweakdsl moeilijk als je maandelijks 200+GB download? :P
Hoe zit het met die newsserver? Hoeveel verbindingen krijg je tegenwoordig en wat is de snelheid van 1 verbinding?
Hoe is de privacy policy?
Is het raadzaam om een dynamische IP adres te nemen of beter een statische te nemen voor p2p?
Heeft iemand een FritzBox modem probleemloos draaien met een Bbned verbinding?
Hoor graag jullie ervaringen nog voordat de speciale aanbieding van Tweakdsl deze week aflopen _/-\o_
Thanks a lot.

• Niet online
LaptopRookie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:58:
Hallo mogelijke mede-abonnees,

Hoe bevalt Tweakdsl jullie over het algemeen? Ben nl van plan om van Demon over te stappen.
Doet Tweakdsl moeilijk als je maandelijks 200+GB download? :P
Hoe zit het met die newsserver? Hoeveel verbindingen krijg je tegenwoordig en wat is de snelheid van 1 verbinding?
Hoe is de privacy policy?
Is het raadzaam om een dynamische IP adres te nemen of beter een statische te nemen voor p2p?
Heeft iemand een FritzBox modem probleemloos draaien met een Bbned verbinding?
Hoor graag jullie ervaringen nog voordat de speciale aanbieding van Tweakdsl deze week aflopen _/-\o_
Thanks a lot.
1: Tweak DSL kent geen data limiet
2: je maakt gratis gebruik van Tweak News, snelheden tot 20mbit dus

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 12:13
Hallo,

Ik ben net vandaag over van Demon 12 MBit naar TweakDSL TweakB 10-16. Zit nu even usenet te testen maar het lijkt wel of ik vast zit op 10 MBit terwijl ik met Demon altijd 12 had.
Ik gebruik 3 draadjes naar eweka en 8 naar tweakdsl.
Wil 10-16 zeggen dat er ergens een limiet van 10 is ofzo?
Omdat ik met Demon ook altijd 12 haalde dacht ik dat dat met Tweak ook wel moest lukken.
Misschien ben ik wat te voorbarig maar al erg blij dat ik op Tweak zit. ;)
Alvast bedankt,
Groetjes, Menno

• bjck
xmenno schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:09:
Hallo,

Ik ben net vandaag over van Demon 12 MBit naar TweakDSL TweakB 10-16. Zit nu even usenet te testen maar het lijkt wel of ik vast zit op 10 MBit terwijl ik met Demon altijd 12 had.
Ik gebruik 3 draadjes naar eweka en 8 naar tweakdsl.
Wil 10-16 zeggen dat er ergens een limiet van 10 is ofzo?
Omdat ik met Demon ook altijd 12 haalde dacht ik dat dat met Tweak ook wel moest lukken.
Misschien ben ik wat te voorbarig maar al erg blij dat ik op Tweak zit. ;)
Alvast bedankt,
Groetjes, Menno
Wat zegt je modem qua snelheid?

Ben je over gegaan van DSL netwerk? Dus van Demon/BBned naar TweakDSL/Tiscali of andersom wellicht? Dus naast van ISP veranderen ook van DSL netwerk verandert?

Wil je voortaan niet berichtjes tikken alsof het een mail is? Aanhef en groetjes graag weglaten.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 10-01-2007 00:16]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Is er vanochtend Onderhoud geweest op de centrale Lelystad Centrum? Verbinding lag er zojuist even uit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb gisteren dan eindelijk een bevestiging ontvangen dat de order bij de leverancier (Tiscali/BaByXL dus) is ingeschoten. Hoe lang duurt een ISP<>ISP migratie vanaf dat moment ongeveer?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• xmenno
bjck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:15:
[...]

Wat zegt je modem qua snelheid?

Ben je over gegaan van DSL netwerk? Dus van Demon/BBned naar TweakDSL/Tiscali of andersom wellicht? Dus naast van ISP veranderen ook van DSL netwerk verandert?

Wil je voortaan niet berichtjes tikken alsof het een mail is? Aanhef en groetjes graag weglaten.
Ik ben bij bbned gebleven, gewoon 0/35.

Mijn modem zegt dat ie ergens in de 13MBit zit maar ik haalde zowieso ook al 12 bij Demon.

probeer je een keer aardig te zijn is het nog niet goed ;)

• -TheNose-
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:14:
[...]

Ik weet niet wat voor VPN verbinding je gebruikt en wat voor ip-adressen je eerst had en nu hebt, afhankelijk van de policies die je met je VPN verbinding gebruikt *kan* het een en ander geblokeerd worden.

Als ik VPN naar mijn werk doe, dan werkt mijn lokale netwerk niet meer en kan ik niet meer internetten anders dan over de proxy van werk...
De configuratie is verder niet veranderd, dus het ip waarnaar de VPN verbinding gemaakt wordt is hetzelfde en de manier om VPN verbinding te maken ook (gewoon via netwerkverbindingen onder windows). Zo deed ik het eerst ook en had ik dit probleem niet.

Zou het een modem instelling kunnen zijn?

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 14:54
Voor de mensen met VPN problemen (als je met Windows een VPN-verbinding maakt), misschien helpt het om "Use default gateway on remote network" uit te vinken.

http://anansi.tweakdsl.nl/vpn-gateway.png

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

matthijsln schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:29:
Voor de mensen met VPN problemen (als je met Windows een VPN-verbinding maakt), misschien helpt het om "Use default gateway on remote network" uit te vinken.
Dat kan het best wel zijn eigenlijk, ging meer van VPN policy's uit dan zoiets... Echt een standaard Microsoft Examen vraag trouwens, I should know that |:(

• bjck
megatronics schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 07:36:
Is er vanochtend Onderhoud geweest op de centrale Lelystad Centrum? Verbinding lag er zojuist even uit.
Klopt. Was om het probleem met soms moeizaam verkrijgen van een IP op te lossen.
[BoSS] schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 07:37:
Ik heb gisteren dan eindelijk een bevestiging ontvangen dat de order bij de leverancier (Tiscali/BaByXL dus) is ingeschoten. Hoe lang duurt een ISP<>ISP migratie vanaf dat moment ongeveer?
Hangt van de wensdatum af die TweakDSL bij Tiscali heeft opgegeven. En of het allemaal klopt zodat Tiscali kan bevestigen en er dus geen opheffing in staat van de huidige ISP. En hangt af van een modem bestelling of die eerst nog verzonden moet worden.
xmenno schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 08:14:
[...]

Ik ben bij bbned gebleven, gewoon 0/35.

Mijn modem zegt dat ie ergens in de 13MBit zit maar ik haalde zowieso ook al 12 bij Demon.

probeer je een keer aardig te zijn is het nog niet goed ;)
Ticket aanmelden bij TweakDSL zodat ze het bij BBned kunnen aanmelden. Je hebt wel meerdere testen gedaan vanaf diverse download locaties zodat het zeker is dat je een maximum snelheid van ongeveer 1000kByte/s hebt 'maar' en niet 1200kByte/s?

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 10-01-2007 09:58]

• xmenno
Ticket aanmelden bij TweakDSL zodat ze het bij BBned kunnen aanmelden. Je hebt wel meerdere testen gedaan vanaf diverse download locaties zodat het zeker is dat je een maximum snelheid van ongeveer 1000kByte/s hebt 'maar' en niet 1200kByte/s?
Ik heb ook dl.xs4all.nl getest met het downloaden van een iso file, ook strak 1000kB/s.
Zal heel even wachten op het nieuwe modem van Tweak, heb nu de Prestige 2602R-61 van Demon maar heb een Copperjet besteld. Zal niet veel uit maken maargoed.
Dan weet ik in ieder geval dat het niet normaal is dat je op 10mbit vast zit bij een 10-16 abbo.

• bjck
xmenno schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:55:
[...]

Ik heb ook dl.xs4all.nl getest met het downloaden van een iso file, ook strak 1000kB/s.
Zal heel even wachten op het nieuwe modem van Tweak, heb nu de Prestige 2602R-61 van Demon maar heb een Copperjet besteld. Zal niet veel uit maken maargoed.
Dan weet ik in ieder geval dat het niet normaal is dat je op 10mbit vast zit bij een 10-16 abbo.
Klinkt als een instel foutje ergens bij BBned dat je op 10/1 limiteert.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

bjck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:51:
Hangt van de wensdatum af die TweakDSL bij Tiscali heeft opgegeven. En of het allemaal klopt zodat Tiscali kan bevestigen en er dus geen opheffing in staat van de huidige ISP. En hangt af van een modem bestelling of die eerst nog verzonden moet worden.
Ik heb als wensdatum "zsm" ingevuld, en moet inderdaad nog een modem ontvangen van TweakDSL (heb nu alleen een ADSL-modem, moet ADSL2+ worden). Hoe lang doet Tiscali er ongeveer over om een lijn te realiseren op het moment?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• bjck
[BoSS] schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:54:
[...]

Ik heb als wensdatum "zsm" ingevuld, en moet inderdaad nog een modem ontvangen van TweakDSL (heb nu alleen een ADSL-modem, moet ADSL2+ worden). Hoe lang doet Tiscali er ongeveer over om een lijn te realiseren op het moment?
Als je geen modem had besteld had je lijn over geweest 2 minuten na het invoeren van de order bij Tiscali door TweakDSL. Nu wacht het op je modem even tot die de deur uit is.

• Anoniem: 185464
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb ook maar eens wat test files binnengehaald om te kijken of mijn snelheid wel klopt. heb 1 file van de ftp site van tweakdsl gehaald en de andere van de xs4all site en beide zitten rond de 375KB dit terwijl ik een tis wide open verbinding heb.... is dit normaal???
Met Grabit download ik uit de nieuwsgroepen met een maximale snelheid van zo rond de 1800KB 8)7 8)7

• bjck
Anoniem: 185464 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:33:
Heb ook maar eens wat test files binnengehaald om te kijken of mijn snelheid wel klopt. heb 1 file van de ftp site van tweakdsl gehaald en de andere van de xs4all site en beide zitten rond de 375KB dit terwijl ik een tis wide open verbinding heb.... is dit normaal???
Met Grabit download ik uit de nieuwsgroepen met een maximale snelheid van zo rond de 1800KB 8)7 8)7
En als je twee files tegelijk van die FTP's pakt?

• Niet online
bjck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:07:
[...]

En als je twee files tegelijk van die FTP's pakt?
als ik 2 files tegelijk open dus die van 10mb.bin en die van 100mb.bin krijg ik bij beide een snelheid van 470..... en dat is dus dezelfde snelheid als wanneer ik nu 1 file naar binnen haal (ook 470)

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 185464 op 10-01-2007 12:18]

• -TheNose-

[afbeelding]
Hmmm zal zo eens kijken of dat hier aanstaat. thx

• bjck
Anoniem: 185464 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:16:
[...]

als ik 2 files tegelijk open dus die van 10mb.bin en die van 100mb.bin krijg ik bij beide een snelheid van 470..... en dat is dus dezelfde snelheid als wanneer ik nu 1 file naar binnen haal (ook 470)
Doe even google op 'TCPoptimizer' en loop die even door op je PC/netwerk kaart. En zet QOS uit van je netwerk kaart op je PC.

• Scooper
  • Laatst online: 04-06 20:32
Mijn telco-migratie heb ik 31 December aangevraagd, 8 januari is mijn order doorgegeven aan Tiscali, en ik heb net een mailtje gehad met de verwachte opleveringsdatum: 19 januari. Duurt dus eigenlijk nog best wel lang. Maar ja, er moet natuurlijk ook iemand in de centrale even aan het werk. Ik wacht gewoon nog even af :)

Wel grappig dat 8 januari ook al meteen het eerste termijn is afgeschreven. Over 2 weken waarschijnlijk pas internet...

SRK35ZS-W

• -TheNose-

[afbeelding]
Thx man dit stond inderdaad aan! Waarom weet ik niet, maar het werkt nu (hopelijk blijft het ook werken ;) )

• bjck
Scooper schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:41:
Mijn telco-migratie heb ik 31 December aangevraagd, 8 januari is mijn order doorgegeven aan Tiscali, en ik heb net een mailtje gehad met de verwachte opleveringsdatum: 19 januari. Duurt dus eigenlijk nog best wel lang. Maar ja, er moet natuurlijk ook iemand in de centrale even aan het werk. Ik wacht gewoon nog even af :)

Wel grappig dat 8 januari ook al meteen het eerste termijn is afgeschreven. Over 2 weken waarschijnlijk pas internet...
Is eigenlijk heel logisch deze termijn natuurlijk. Je vraagt aan op 31 december waar de eerste werkdag pas de 2de januari is. Er is bij een 'koop op afstand' een wettelijke 7 dagen annulering termijn. Een ISP zal natuurlijk niets doen in die tijd, anders annuleer jij misschien en moeten zijn een lijn opheffen of een overstap annuleren als dat nog kan zelfs dan natuurlijk. Dus de kosten voor de ISP zijn groot en zelfs het risico dat je overgezet wordt en niet meer terug kan.

Op 8 januari voet TweakDSL de order door naar Tiscali en die vraagt de telco-telco migratie aan bij KPN voor je lijn naar hun netwerk. Daar zit meestal een minimale 5 werkdagen tussen (de toekomst in) om in te kunnen plannen en soms iets langer afhankelijk van de planning/drukte bij KPN in die regio voor die centrale.

Dit natuurlijk allemaal als er geen wens datum is opgegeven.

Wanneer kreeg je de mail dat het de 19de is ingepland de oplevering? Was dat ook de 8ste gelijk?

[Voor 3% gewijzigd door bjck op 10-01-2007 14:10]

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
http://www.tweakdsl.nl/?f...did=343&postcode=&number=

Is deze aanbieding wat? ik heb gekeken bij bbnet en de afstand 400 meter van mij tot de centrale. Wat voor realistische snelheden zou ik hieruit kunnen halen?

bij planet heb ik nu adsl comfort en heb ik een vaste upload van 75 kb/s en download van 390 kb/s dit is toch zeker wel te verbeteren met dat abbonement

omgerekend 21 euro per maand. zeker niet duur.

[Voor 68% gewijzigd door Masterrikkie op 10-01-2007 15:17]

• xmenno
Om ff aan te geven hoe het kan lopen, mijn aanvraag ging echt idioot snel. ;)
Ik zat bij Demon op ADSL2+ via BBned. Nu TweakB 10-16, ook via BBned dus.
Alles van Demon gaat over naar XS4All Only abbo en met mijn 12Mbit abbo zou ik dan voor hetzelfde bedrag (95 cent meer zelfs) op 8MBit uit komen. Gingen we dus niet mee akkoord.
De dame aan de Demon helpdesk heeft me mijn Service ID gegeven en vertelde er bij dat er geen opzegtermijn is. Ik koos voor BBned-BBned omdat je dan geen modem instellinge hoeft te veranderen en het dus echt super snel ging.

Woensdag 3-1 via www.tweakdsl.nl de aanvraag gedaan voor TweakB 10-16.
Vrijdag 5-1 papieren binnen om te ondertekenen en ID toe te voegen, zaterdag op de bus gedaan.
Dinsdag 9-1 een kleine onderbreking in de verbinding gehad en ik zit op het TweakDSL netwerk!

Het modem heb ik nog niet, maar ik had al ADSL2+ dus mijn huidige modem werkt ook wel. Ik ben alleen niet zo kapot van deze Zyxel, in het begin veel problemen mee gehad. Dus liever straks een Copperjet.

• Scooper
  • Laatst online: 04-06 20:32
bjck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:08:
[...]

Wanneer kreeg je de mail dat het de 19de is ingepland de oplevering? Was dat ook de 8ste gelijk?
nee, op 8 januari kreeg ik de bevestiging dat de order naar tiscali was gegaan. 10 januari de verwachte opleverdatum.

Maakt verder ook niet uit hoor, weekje meer, weekje minder :)

SRK35ZS-W

• bjck
xmenno schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:16:
Om ff aan te geven hoe het kan lopen, mijn aanvraag ging echt idioot snel. ;)
Ik zat bij Demon op ADSL2+ via BBned. Nu TweakB 10-16, ook via BBned dus.
Alles van Demon gaat over naar XS4All Only abbo en met mijn 12Mbit abbo zou ik dan voor hetzelfde bedrag (95 cent meer zelfs) op 8MBit uit komen. Gingen we dus niet mee akkoord.
De dame aan de Demon helpdesk heeft me mijn Service ID gegeven en vertelde er bij dat er geen opzegtermijn is. Ik koos voor BBned-BBned omdat je dan geen modem instellinge hoeft te veranderen en het dus echt super snel ging.

Woensdag 3-1 via www.tweakdsl.nl de aanvraag gedaan voor TweakB 10-16.
Vrijdag 5-1 papieren binnen om te ondertekenen en ID toe te voegen, zaterdag op de bus gedaan.
Dinsdag 9-1 een kleine onderbreking in de verbinding gehad en ik zit op het TweakDSL netwerk!

Het modem heb ik nog niet, maar ik had al ADSL2+ dus mijn huidige modem werkt ook wel. Ik ben alleen niet zo kapot van deze Zyxel, in het begin veel problemen mee gehad. Dus liever straks een Copperjet.
Eigenlijk zou je modem eerst moeten arriveren lijkt me voordat je overgezet wordt. Maar als het netwerk gelijk blijft en je stapt over is een aanname dat je toch wel een modem zal hebben wel okee zijn :+
Scooper schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:24:
[...]

nee, op 8 januari kreeg ik de bevestiging dat de order naar tiscali was gegaan. 10 januari de verwachte opleverdatum.

Maakt verder ook niet uit hoor, weekje meer, weekje minder :)
Dan is het wellicht de 9de pas bevestigd door KPN richting Tiscali dat het is ingepland waardoor jij daar de 10de bericht van kreeg van TweakDSL. Gaat het nog vlot zo'n telco-telco migratie ;)

• Dutch2007
Masterrikkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:13:
http://www.tweakdsl.nl/?f...did=343&postcode=&number=

Is deze aanbieding wat? ik heb gekeken bij bbnet en de afstand 400 meter van mij tot de centrale. Wat voor realistische snelheden zou ik hieruit kunnen halen?

bij planet heb ik nu adsl comfort en heb ik een vaste upload van 75 kb/s en download van 390 kb/s dit is toch zeker wel te verbeteren met dat abbonement

omgerekend 21 euro per maand. zeker niet duur.
ik haal iets van 1700-2000KB/sec via de newsserver van tweakzelf...

zit ook rond de 400mtr van de centrale

http://www.adslthailand.com/Image/News/04-adsl2-2.gif
http://adsl2.kern.com.au/images/new/adsl2diagram1.gif

[Voor 8% gewijzigd door Dutch2007 op 10-01-2007 15:57]

• Masterrikkie
Dutch2007 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:55:
[...]

ik haal iets van 1700-2000KB/sec via de newsserver van tweakzelf...

zit ook rond de 400mtr van de centrale

[afbeelding]
[afbeelding]
prima, en de upload is in de praktijk ongeveer??

en het is toch echt 21 euro toch? geen haken of ogen? zover ik het kan zien niet maargoed.

bedankt voor de reactie.

• Dutch2007
ik haal 120, met ftp upload... ik haal iig me 1mbit (woon wel int zuiden des lands ;), miss dat het hier minder druk op de lijn is :)

als dat het gene is wat de aanbieding zegt, dan zal dat wel zo zijn ;), ik betaal nog volle pond :P, mjah ik niet ^^, me ouders O-) _/-\o_

[Voor 35% gewijzigd door Dutch2007 op 10-01-2007 16:17]

• Masterrikkie
prima, zit nog tot augustus vast aan planet internet, (me ouders dan die betalen voorm ij ook idd) maar dan neem ik die wel over tot augustus en dan betalen hun deze, ik kan gewoon niet wachten :P

• Niet online
bjck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:57:
[...]

Doe even google op 'TCPoptimizer' en loop die even door op je PC/netwerk kaart. En zet QOS uit van je netwerk kaart op je PC.
heb qos uitgezet en pcotimizer op optimize gezet en haal nu met de 100MB test file van ftp.tweakdsl.nl in het begin zo rond de 1.2mb naar op het eind zit ik gemiddeld weer op 0.8mb
Kan wel merken dat sites zoals tweakers een stuk sneller al wel laden is dit het enige wat ik eraan kan veranderen??
na wat intstellingen nog verandert te hebben blijft die nu wel zo rond de 1.25mb hangen.... Dus probleem is eigenlijk al wel opgelost :X

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 185464 op 10-01-2007 17:13]

• bjck
Anoniem: 185464 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:07:
[...]

heb qos uitgezet en pcotimizer op optimize gezet en haal nu met de 100MB test file van ftp.tweakdsl.nl in het begin zo rond de 1.2mb naar op het eind zit ik gemiddeld weer op 0.8mb
Kan wel merken dat sites zoals tweakers een stuk sneller al wel laden is dit het enige wat ik eraan kan veranderen??
na wat intstellingen nog verandert te hebben blijft die nu wel zo rond de 1.25mb hangen.... Dus probleem is eigenlijk al wel opgelost :X
Windows is niet standaard overal op voorbereid ;)

Houdt ook rekening dat virusscanner pakketten en firewalls op je PC ook nog voor vertraging kunnen zorgen omdat ze constant je browser controleren vaak ;)

Je kan je browser nog wel verder versnellen, staan her en der wat 'tweaks' voor IE en FF online om meer connecties tegelijk naar een webserver toe te laten etc.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 10-01-2007 17:22]

• Niet online
bjck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:21:
[...]

Windows is niet standaard overal op voorbereid ;)

Houdt ook rekening dat virusscanner pakketten en firewalls op je PC ook nog voor vertraging kunnen zorgen omdat ze constant je browser controleren vaak ;)

Je kan je browser nog wel verder versnellen, staan her en der wat 'tweaks' voor IE en FF online om meer connecties tegelijk naar een webserver toe te laten etc.
oke maar vind het zo wel snel zat :)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 185464 op 10-01-2007 18:55]

• LaptopRookie
Iemand het volgende afgevraagd:

Hoe zit dat bij verhuizing eigenlijk met die 2 jaar aanbieding: Tweak B 0-8 Verduiveld Aanbod*??
Ben je dan je geld kwijt?

Zal het morgen maar even navragen.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

LaptopRookie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:40:
Iemand het volgende afgevraagd:

Hoe zit dat bij verhuizing eigenlijk met die 2 jaar aanbieding: Tweak B 0-8 Verduiveld Aanbod*??
Ben je dan je geld kwijt?

Zal het morgen maar even navragen.
Volgens de voorwaarden kun je voor 110 euro verhuisd worden. De adder onder het gras is echter dat als op je nieuwe adres geen ADSL leverbaar is, je niks terugkrijgt maar dus een nieuw abbo bij iemand anders moet aanvragen...

Ik heb hierover een mail naar Tweak gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen (behalve een ticket van de helpdesk...).

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
Heb een probleem met me mail, sommige mailtjes die naar me gestuurd worden krijg ik niet binnen.
Kan het zo zijn dat tweakdsl een soort van spam filter heeft, zo ja kan ik daar iets aan doen ?

bedankt ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

taz3d_nl schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:59:
Heb een probleem met me mail, sommige mailtjes die naar me gestuurd worden krijg ik niet binnen.
Kan het zo zijn dat tweakdsl een soort van spam filter heeft, zo ja kan ik daar iets aan doen ?

bedankt ;)
Dat ontkennen ze volledig. Maar ik herken dit ook. Nadat ik het catch-all adres had overgezet naar een andere mail-server, kwam wel alles binnen, terug op mijn tweakdsl adres weer niet. Maar ze ontkennen dat ze op de mail filteren of er iets mee doen.

Helaas op dat vlak dus.

• Dutch2007
Masterrikkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:
prima, zit nog tot augustus vast aan planet internet, (me ouders dan die betalen voorm ij ook idd) maar dan neem ik die wel over tot augustus en dan betalen hun deze, ik kan gewoon niet wachten :P
2 adsl abbo's? (heb je o.a. 2e lijn activatie kosten, en naast je abbo nog 10 euri kaalkoper (laatste niet 100% zeker)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
Cyberpope schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:04:
[...]

Dat ontkennen ze volledig. Maar ik herken dit ook. Nadat ik het catch-all adres had overgezet naar een andere mail-server, kwam wel alles binnen, terug op mijn tweakdsl adres weer niet. Maar ze ontkennen dat ze op de mail filteren of er iets mee doen.

Helaas op dat vlak dus.
catch-all adres ??
hoe verander ik dat ?

• LaptopRookie
Mars Warrior schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:36:
[...]

Volgens de voorwaarden kun je voor 110 euro verhuisd worden. De adder onder het gras is echter dat als op je nieuwe adres geen ADSL leverbaar is, je niks terugkrijgt maar dus een nieuw abbo bij iemand anders moet aanvragen...

Ik heb hierover een mail naar Tweak gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen (behalve een ticket van de helpdesk...).
Hmmm...misschien maakt het achteraf toch niet veel uit als het mee gaat of niet dan....ik beschouw het dan maar als een 10 maanden abonnement van €39,95 voor 0-8Mb i.t.t. €31 voor 3Mb nu...dus er valt nog voordeel uit te halen. Ga het maar bestellen...zie mij binnen 10 maanden nog niet verhuizen...eerst sparen. :z

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 19:27
Is er al iets meer bekend over wanneer de centrale Alphen aan den Rijn-Centrum ( Al-C ) op het Tiscali wholesale netwerk eindelijk een ADSL2 upgrade krijgt? Ik heb met mijn huidige abbo nog steeds recht op een gratis upgrade naar ADSL2 snelheid, maar Tiscali is niet bepaald snel hier in Alphen :(.

Dacht dat eerst december de planning was

Menthix.net | Contact Me

• bjck
MenthiX schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:46:
Is er al iets meer bekend over wanneer de centrale Alphen aan den Rijn-Centrum ( Al-C ) op het Tiscali wholesale netwerk eindelijk een ADSL2 upgrade krijgt? Ik heb met mijn huidige abbo nog steeds recht op een gratis upgrade naar ADSL2 snelheid, maar Tiscali is niet bepaald snel hier in Alphen :(.

Dacht dat eerst december de planning was
We zijn 1 van de laatste inderdaad zo'n beetje bijna. De laatste centrales zijn jan/feb/maart en dan is het hele Tiscali netwerk omgebouwd.

Je hebt dus van 00:01 tot 12:00 (of korter) geen verbinding die dag.
11-jan-07 Rsd-C Roosendaal-Centrum 00:01 12:00
15-jan-07 Al-Rid Alphen aan den Rijn-Ridderveld 00:01 12:00
16-jan-07 Al-C Alphen aan den Rijn-Centrum 00:01 12:00
17-jan-07 Amf Kkp Amersfoort-Kruiskamp 00:01 12:00
18-jan-07 IJm-C IJmuiden-Centrum 00:01 12:00
29-jan-07 Boz-C Bergen op Zoom-Centrum 00:01 12:00
30-jan-07 Mdn Muiden 00:01 12:00
31-jan-07 Oth-C Oosterhout Nb-Centrum 00:01 12:00

[Voor 42% gewijzigd door bjck op 11-01-2007 08:04]

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die op het moment last hebben van het regelmatig kort uitvallen van de verbinding?

Anoniem: 87050

TweakDSL levert hun 'Verduiveld Aanbod' nu inderdaad zowel voor het Tiscali als voor het BBned netwerk, da's altijd lastig als je kunt kiezen ;)
Welk netwerk heeft de voorkeur? Maakt het wat uit voor welk netwerk je kiest, zijn er redenen om liever voor het Tiscali, dan wel voor het BBned netwerk te kiezen, of maakt het allemaal niets uit en zijn ze beide even snel/goed/betrouwbaar/etc./enzo?
(afgezien van de Copperjet en de ontbrekende administratiekosten bij het BBned netwerk uiteraard ;) )

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
Ja, behoorlijk vaak nu. een switch over de zeik?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• bjck
El Cid schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:49:
Zijn er hier meer mensen die op het moment last hebben van het regelmatig kort uitvallen van de verbinding?
Specificeer 'uitvallen van de verbinding' eens. Heel het internet weg? Wel / geen linesync? Wel geen IP van DHCP server etc etc etc?

• El Cid
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:24:
[...]

Specificeer 'uitvallen van de verbinding' eens. Heel het internet weg? Wel / geen linesync? Wel geen IP van DHCP server etc etc etc?
Wel linesync en wel een IP-adres van de DHCP-server.

Maar bij dit soort problemen is het altijd makkelijker om eerst hier te checken of meer mensen hetzelfde probleem hebben, voordat je dieper gaat zoeken. :)

Overigens heb ik er nu al een tijdje geen last meer van.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

taz3d_nl schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:22:
[...]

catch-all adres ??
hoe verander ik dat ?
Ik weet niet of jij dat hebt.. Ik heb het over een domein dat ik bij een andere provider heb. Alle mail op dat domein <vul>@watjijwilt.ergens komt dan aan op mijn Tweakdsl mail. En als ik dat laat doorsturen naar tweakdsl komen er mailtjes niet aan (essent, 4launch). Terwijl als ik dat catch-all adres laat aankomen op een andere mailbox, komt wel alles aan.

Echter tweak onkent alles, maar heb hier al meer mensen gezien dat klachten hebben over het aankomen van sommige mailtjes.

Onvangt hier iemand trouwens wel mails van essent gewoon in zijn mailbox?

• bjck
El Cid schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:29:
[...]

Wel linesync en wel een IP-adres van de DHCP-server.

Maar bij dit soort problemen is het altijd makkelijker om eerst hier te checken of meer mensen hetzelfde probleem hebben, voordat je dieper gaat zoeken. :)

Overigens heb ik er nu al een tijdje geen last meer van.
Tiscali heeft afgelopen week en deze week overal tussen 0600 en 0800 onderhoud gedaan op alle centrales om een probleem met het verkrijgen van een IP adres op te lossen. Misschien is het daarom over nu bij je ook ;)

• xmenno
Vraagje he, hoe koppelen ze bij tweak je IP aan je MAC adres?
Want bij demon kwam je altijd eerst op een pagina waar je moest inloggen met je gebruikersnaam en dan koppelde ze je naam/IP aan je MAC adres.
Ik krijg er nu een via DHCP maar hoe hou ik dit IP als ik mijn Copperjet van Tweak krijg?

• Masterrikkie
Dutch2007 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:06:
[...]

2 adsl abbo's? (heb je o.a. 2e lijn activatie kosten, en naast je abbo nog 10 euri kaalkoper (laatste niet 100% zeker)
ik wil me tweaeak dsl abbo gewoon over me planet abbo.. planet hoef ik niet meer te gebruiken.. of kan dit niet? moet ik wachten tot planet mijn abbo totaal heeft agesloten voordat tweak dsl hierzo internet kan leveren??

volgens mij kan ik gwoon over me telefoon lijn en hoef ik geen 'kaalkoper' abbo ik zie door de bomen het bos niet meer en kan nergens echt nuttige info vinden.

bedankt voor het helpen

• bjck
xmenno schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:41:
Want bij demon kwam je altijd eerst op een pagina waar je moest inloggen met je gebruikersnaam en dan koppelde ze je naam/IP aan je MAC adres.
Ik krijg er nu een via DHCP maar hoe hou ik dit IP als ik mijn Copperjet van Tweak krijg?
Mailtje sturen naar de helpdesk met het mac-adres waarmee je het IP adres opvraagt.

Je krijgt vaak een ander IP wel toegewezen dan je nu hebt.
Masterrikkie schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:51:
[...]

ik wil me tweaeak dsl abbo gewoon over me planet abbo.. planet hoef ik niet meer te gebruiken.. of kan dit niet? moet ik wachten tot planet mijn abbo totaal heeft agesloten voordat tweak dsl hierzo internet kan leveren??

volgens mij kan ik gwoon over me telefoon lijn en hoef ik geen 'kaalkoper' abbo ik zie door de bomen het bos niet meer en kan nergens echt nuttige info vinden.

bedankt voor het helpen
Je huidige situatie is een Planet internet ADSL abonnement (KPN-DSL). En je hebt KPN-telefonie op dezelfde lijn zitten. Mocht je van je KPN-telefonie abonnement af willen, doe dat na de overstap pas opzeggen. Niet alles tegelijk, dat gaat niet.

Vraag aan bij TweakDSL door aan te geven wat je huidige situatie is, dus: Ja ik heb al ADSL en dit is het nummer waar het op zit. Kan zijn dat je om een serviceID van die DSL verbinding gevraagd wordt, weet je die niet gewoon 000000 invullen als je hem niet van planet krijgt (vaak niet, is een code van ABC12345 formaat).

Wat je nu het beste kan doen om over te stappen zonder extra kosten van aanleg en zonder dat je lang zonder internet zit is:
  1. Kijken wanneer je Planet abonnement eindigd en wat de opzegtermijn is (meestal 1 of 2 maanden).
  2. Ruim voor dat je opzegtermijn begint aanvragen bij een andere ISP en aangeven dat je reeds ADSL hebt op die lijn zodat ze een overstap (telco-telco migratie) van je ADSL kunnen doen. Geef hierbij als wensdatum een paar dagen voor de einddatum van je abonnement van Planet op voor de omzetting.
  3. !! wacht tot je bevestiging hebt dat je overstap is ingepland en dan ontvang je ook de datum dat het gaat gebeuren !!
  4. Stuur nu de oude ISP netjes een opzegging en geef aan dat je opzegt per datum xx-xx-xxxx (einde contract zoals bij 1) en je overstapt in de week ervoor al naar een andere provider.
Als je nu nummer 3 eerst doet heb je kans dat de overstap niet meer ingepland kan worden. Een verbinding die al een reservering heeft voor ophef, ook al is het in de toekomst, is niet meer om te zetten en wordt opgeheven. Dit geldt ook andersom, een verbinding die ingepland is om te migreren is niet meer op te heffen door de oude ISP perongeluk.

[Voor 20% gewijzigd door bjck op 11-01-2007 19:22]

• El Cid
  • Niet online
xmenno schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:41:
Bij TweakDSL krijg je standaard geen vast IP-adres. Die moet je speciaal aanvragen zodat ze je MAC-adres aan je IP-adres kunnen koppelen. Zodra je switcht van modem netwerkkaart krijg je weer een semi-willekeurig IP-adres.

• Masterrikkie
bjck schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:20:
[...]

Mailtje sturen naar de helpdesk met het mac-adres waarmee je het IP adres opvraagt.

Je krijgt vaak een ander IP wel toegewezen dan je nu hebt.

[...]

Je huidige situatie is een Planet internet ADSL abonnement (KPN-DSL). En je hebt KPN-telefonie op dezelfde lijn zitten. Mocht je van je KPN-telefonie abonnement af willen, doe dat na de overstap pas opzeggen. Niet alles tegelijk, dat gaat niet.

Vraag aan bij TweakDSL door aan te geven wat je huidige situatie is, dus: Ja ik heb al ADSL en dit is het nummer waar het op zit. Kan zijn dat je om een serviceID van die DSL verbinding gevraagd wordt, weet je die niet gewoon 000000 invullen als je hem niet van planet krijgt (vaak niet, is een code van ABC12345 formaat).

Wat je nu het beste kan doen om over te stappen zonder extra kosten van aanleg en zonder dat je lang zonder internet zit is:
  1. Kijken wanneer je Planet abonnement eindigd en wat de opzegtermijn is (meestal 1 of 2 maanden).
  2. Ruim voor dat je opzegtermijn begint aanvragen bij een andere ISP en aangeven dat je reeds ADSL hebt op die lijn zodat ze een overstap (telco-telco migratie) van je ADSL kunnen doen. Geef hierbij als wensdatum een paar dagen voor de einddatum van je abonnement van Planet op voor de omzetting.
  3. !! wacht tot je bevestiging hebt dat je overstap is ingepland en dan ontvang je ook de datum dat het gaat gebeuren !!
  4. Stuur nu de oude ISP netjes een opzegging en geef aan dat je opzegt per datum xx-xx-xxxx (einde contract zoals bij 1) en je overstapt in de week ervoor al naar een andere provider.
Als je nu nummer 3 eerst doet heb je kans dat de overstap niet meer ingepland kan worden. Een verbinding die al een reservering heeft voor ophef, ook al is het in de toekomst, is niet meer om te zetten en wordt opgeheven. Dit geldt ook andersom, een verbinding die ingepland is om te migreren is niet meer op te heffen door de oude ISP perongeluk.
ok dus gewoon wachten tot augustus dan is me planet abbo afgelopen :( erg spijtig dan loopt deze actie niet meer.

is het niet mogelijk alle termijnen tot augustus te betalen?

daarna zorgen dat ik afgesloten word en daarna tweakdsl aanvragen? telefonie maakt mij niet uit deze kan hetzelfde blijven als wat ik nu heb.

• bjck
Masterrikkie schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:07:
[...]

ok dus gewoon wachten tot augustus dan is me planet abbo afgelopen :( erg spijtig dan loopt deze actie niet meer.

is het niet mogelijk alle termijnen tot augustus te betalen?
Als je Planet al meer dan 1 jaar hebt kan je wel gewoon overstappen. Je kan altijd overstappen ongeacht je contract al ben je een week net abonnee/aangesloten ergens.

Het KPN-deel van je ADSL verbinding op je KPN nota is maar 1 jaar minimaal en daarna per maand verder. Het ISP-deel (planet) is per jaar verlengd en loopt tot augustus dus blijkbaar. Daar krijg je dan van Planet inderdaad een 'slot nota' van voor de laatste maanden als je eerder overstapt.
daarna zorgen dat ik afgesloten word en daarna tweakdsl aanvragen? telefonie maakt mij niet uit deze kan hetzelfde blijven als wat ik nu heb.
Dat moet je dus juist niet doen.... zie mijn stappen plan wanneer je planet pas moet opzeggen :)

Je kan dus nu wel aan die actie mee doen en dan de zo laat mogelijke overstapdatum (wensdatum voor overstap) opgeven die nog mag volgens de actie. Sommige abonnementen/acties hebben iets als "Aanleg van de lijn moet in het 1e kwartaal van 2007 kunnen plaatsvinden." in de voorwaarden bij het abonnement.

Stel je vraagt aan en wensdatum voor overstap 30 maart 2007. Dan ga je gewoon over en krijg je van planet een nota van 31 maart t/m augustus gewoon. En ondertussen ben je al over en betaal je TweakDSL natuurlijk.

Lees het gewoon even rustig, het is complex en veel informatie. Maar je hebt mogelijkheden als je de nota van Planet voor die maanden voor lief wilt nemen.

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 11-01-2007 22:13]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee