• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:30
Ik heb hem gister binnen gekregen, damn wat is dat gaaf racen :D . De schakelbak gebruik ik alleen als ik aan het cruisen ben in LFS, maar voorderest gewoon sequentieel via de flippers of automaat.

Snelle levering trouwens van CD-Romland. Zondagavond 24:00 besteld, dinsdag om 12:00 binnen :) , nice.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Ik heb even G27 toegevoegd aan titel :).

And I'm the only one and I walk alone.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SysRq schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:24:
* SysRq heeft als alles goed gaat deze week ook een G25 in huis. :9

Ik heb al een beetje lopen zoeken, maar zijn er naast de normale Logitech software nog tooltjes / programma's die een must zijn?
Mwa... je moet meer richting het volgende denken :

- Extra FFB mods voor de game die je rijdt.
- Accessoires zoals de SLI-M die je vervolgens zelfs op je G25 modt/plakt :)

Dus niet echt specifiek voor de G25 maar meer "sfeer/evaring verhogende accessoires" !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

G25 heeft die problemen met Windows 7?
Iemand hier ervaring mee?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03
Ik heb hem net binnen, alles werkt hier perfect op Win7.

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een aantal games, maar welke sim heeft nog een goede actieve en liefst nederlandstalige community?

-

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor diverse sims worden competities en losse races georganiseerd op http://www.simracing.nl/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kolere zeg, volgens pricewatch
G27 315 euro, G25 171 euro

Zoveel beter is die G27 nu ook weer niet dat ie bijna het dubbele kost.
Of is die 171 euro een dumpingsprijs om de voorraad op te maken en kunnen we zometeen alleen nog maar 315 euro G27's kopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Slashdotter op 27-09-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G25 is 150euro bij Komplett. pricewatch is niet correct. Ik zit eraan te denken 1 te halen voor de pedalen. Porsche stuur en bak is beter, maar de G25 pedalen zijn _O_.

[ Voor 83% gewijzigd door GAIAjohan op 27-09-2009 23:59 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Hier een interessante G27 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Ach, wat maakt het prijsverschil eigenlijk uit, zo te zien is de Fanatec GT3 RS beter dan de G27 die maar marginaal beter is dan de G25: http://insidesimracing.tv...iewtopic.php?f=101&t=1032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:58:
G25 is 150euro bij Komplett. pricewatch is niet correct. Ik zit eraan te denken 1 te halen voor de pedalen. Porsche stuur en bak is beter, maar de G25 pedalen zijn _O_.
Dus de G25 kost zelfs minder dan de helft van de G27 en de voornaamste verschillen zijn dat de G27 overal een pietsie verbeterd is, wat minder herrie maakt en meer knopjes heeft?

Hmmm... er blijven weinig argumenten over voor de G27 die de prijs rechtvaardigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 08:00
165 euro bij Conrad.nl, inclusief verzendkosten als je met iDeal betaalt.

Maar vraagje, hoe bepalen jullie de manier van schakelen per auto? Bij GT5P kan ik bijvoorbeeld niet zien of ik nu met de h shifter of seqentieel zou moeten schakelen.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Over het algemeen staat er wel bij de auto, bij gtr-e/race07 staat erbij of het sequentieel of h-shifter is. Bij seq-schakelen gebruik ik overigens altijd de flippers achter het stuur, werkt toch wat makkelijker.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SysRq schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:45:
Over het algemeen staat er wel bij de auto, bij gtr-e/race07 staat erbij of het sequentieel of h-shifter is. Bij seq-schakelen gebruik ik overigens altijd de flippers achter het stuur, werkt toch wat makkelijker.
Bij GTRe klopt het ook niet altijd.
Bv de Dodge Viper straatuitvoering. Staat bij Nsequentieel, maar het is een H-bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
In-car kun je het dan meestal wel zien toch?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:49
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=102963 Mmmh, * Th1x4nG heeft véél zin om dat te gaan halen aan die prijs -_-

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is niks vergeleken met dit : http://www.simworld.nl/sh...fd92bc316129461ef3be97ec9 :+

En hij was ooit 1299 € hé ... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

SysRq schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:06:
In-car kun je het dan meestal wel zien toch?
Niet aan hoe de hand beweegt. je kan het hooguit zien aan de pookknop. :+ Eigenlijk moet je het gewoon weten en zelf info opzoeken op internet. :/

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 30-09-2009 03:10 ]

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Th1x4nG schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:05:
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=102963 Mmmh, * Th1x4nG heeft véél zin om dat te gaan halen aan die prijs -_-
Nu begin ik ook wel te twijfelen :P

Edit: hij staat hier nu op mijn bureau _/-\o_ Bedankt voor de tip!

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 30-09-2009 14:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Gisteren eens uitgebreid zitten spelen met de G25 en hij bevalt echt goed! Vooral LFS en GT5 Prologue zijn leuke spellen om te spelen :)
Ik moet alleen eens een mooi tafeltje in elkaar knutselen waar alles mooi op past.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 01-10-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb gisteren een gerucht opgevangen dat Logitech er op zou staan dat de restvoorraad G25's aan een hogere prijs zou moeten worden verkocht teneinde de G27 verkoop niet te "blokkeren"

Of het klopt is nog maar de vraag, maar zou me niet echt verbazen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Fuelke schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:45:
Ik heb gisteren een gerucht opgevangen dat Logitech er op zou staan dat de restvoorraad G25's aan een hogere prijs zou moeten worden verkocht teneinde de G27 verkoop niet te "blokkeren"

Of het klopt is nog maar de vraag, maar zou me niet echt verbazen.
Dat kunnen ze wel willen maar als een shop als hierboven er niet aan meewerkt dan houdt het op toch? :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vandaag een G27 aangeschaft wat ik erg blij mee ben.
Maar de led's shift lichtjes werken niet in game van rfactor.
Tijdens de opstart van computer knipperen die lichtjes wel. In game zie ik hem niet activeren wanneer ik moet schakelen.

Iemand die er verstand van heeft hier ?

Gr Mika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:58:
Net gecheckt, hij is gewoon 169 euro daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Het goedkoopste waar ik het nu kan vinden is amazon.de
Daar is het 145 + 20 euro verzendkosten = 165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Slashdotter schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:15:
Ben zelf ook een beetje aan het kijken voor een nieuw stuurtje, maar ik ben er nog niet uit of ik zoveel over heb voor een stuurtje. Ik ben geen die-hard race game speler, dus misschien zou ik ook wel goed uit de voeten kunnen met een wat goedkoper stuurtje.

maar bij www.conrad.nl staat hij nu voor 149 euro met gratis verzending indien je met ideal betaald.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slashdotter schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:10:
[...]

Net gecheckt, hij is gewoon 169 euro daar
Hij was 149 die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat een duffe site, die conrad.nl (ik vond hem altijd al zeer onoverzichtelijk): Als je zoekt naar G25 staat ie voor 165 euro met groene voorraad maar als je hem aanklikt staat ie inderdaad voor 149 euro maar met oranje voorraad :)

Gelukkig heb ik hem al een hele tijd geleden gekocht voor iets van 220 euro ofzo :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 07:46:
Gelukkig heb ik hem al een hele tijd geleden gekocht voor iets van 220 euro ofzo :+
+ Omgebouwd naar een wat groter formaat en een heleboel lol mee gehad de afgelopen 2 a 3 jaar ofzo :Y)

Je kan hem wel NU kopen, maar vergeet de lol niet : Is ook wat waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die nog op mn posts wil reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 18:56

duderuud

Sliden is koel

Ik heb net toch ook maar de G25 besteld. Voornamelijk omdat mijn 10 jaar oude Logitech niet werkt onder Win7 x64 (en Logitech geen drivers heeft voor Win7 x64).

Was toendertijd een godsvermogen dat stuurtje, 450 gulden! Voor dat geld heb je over een tijdje een G27 (die toch van een aanzienlijk hogere kwaliteit is).

Ben erg benieuwd hoeveel beter de G25 is! :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Dat is interessant, de G27 is nu 255,50 euro. Een heel verschil met die 317 euro die ik nog geen week geleden had gespot.

pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart

Ik denk niet dat het nog veel verder gaat dalen dan dit (hooguit nog een tientje) dus dit zal ongeveer de definitieve prijs zijn voor de komende tijd.

Dat maakt het verschil tussen de G25 149 euro bij Conrad (gratis verzend) en G27 264 euro (255+8.50 verzendkosten) 115 euro.

Heb ik 115 extra over voor de g27? Ik wacht de reacties van G27 gebruikers af voordat ik een keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook maar eens een stuurtje aanschaffen.. Ik heb dit draadje voor een groot deel doorgelezen, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb geen budget voor high-end stuurtje, dus ik heb mijn keuze beperkt tot de G25 of het Porsche stuur. De G27 lijkt me te duur in vergelijking met de G25.
Mis ik een stuurtje? Mijn 2 voorkeuren geven al een indicatie van mijn budget.
De betere schakel-unit maakt voor mij veel uit, dus ik neig op dit moment naar het porsche stuur. De crappy (relatief gezien) schakelbak ervan zouden verbeterd moeten zijn in de nieuwe versie, heeft iemand ervaring hiermee?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 21:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:52:
Ik ga binnenkort ook maar eens een stuurtje aanschaffen.. Ik heb dit draadje voor een groot deel doorgelezen, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb geen budget voor high-end stuurtje, dus ik heb mijn keuze beperkt tot de G25 of het Porsche stuur. De G27 lijkt me te duur in vergelijking met de G25.
Mis ik een stuurtje? Mijn 2 voorkeuren geven al een indicatie van mijn budget.
De betere schakel-unit maakt voor mij veel uit, dus ik neig op dit moment naar het porsche stuur. De crappy (relatief gezien) schakelbak ervan zouden verbeterd moeten zijn in de nieuwe versie, heeft iemand ervaring hiermee?
Van wie heb je gehoord dat de schakelbak van het Porsche stuur slecht is?
Als de sequentieel van de G25 een score van 70 krijgt, krijgt die van het Porsche stuur imo een 75
Als de H-bak van de G25 een 20 krijgt, krijgt die van het Porsche stuur een 80.
Zo groot is dat verschil imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En waarom is dat verschil zo groot dan? Wat zijn je ervaringen met beide dat je dit soort getallen noemt?

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 04-10-2009 23:50 . Reden: Quote ingekort, omdat ie vlak boven me te lezen is ;) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:49:
[...]

En waarom is dat verschil zo groot dan? Wat zijn je ervaringen met beide dat je dit soort getallen noemt?
Ik heb een Fanatec Porsche 911 Turbo hier. (helaas geen clubsport pedalen). En heb een Logitech G25 3 weken gehad ter review:).

De pedalen van de G25 zijn wel _O_ (tov de standaard Fanatec pedalen).
Gevoel in het stuur, ik ben meer fan van de riemaandrijving van Fanatec. Minder geratel, heel erg smooth FFB. Terwijl de G25 een FFB deadzone in het centrum heeft en best veel kabaal maakt. (ok, vergeleken een Driving Force GT is 'ie stil).

De G25 heeft imo veel te weinig knoppen op het stuur. G25 heeft wél mooie flippers vergeleken de Fanatec.
G25 stuur voelt iets degelijker aan. (behuizing). Maar de rim van het stuur is vreselijk dun.

Dan de schakelbak.
In de G25 zit 0,0 gevoel in de H-bak. De fanatec glijdt in een andere versnelling waarbij wel iets van kracht nodig is. Aan de weerstand merk je in welke versnelling hij zit. het gevoel dat ie overbrengt is goed. Bij de G25 kan je het pookje met je pink verzetten. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 05-10-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik vind de "trapsgewijs" FFB van de G25 inderdaad ook een beetje jammer. Dat maakt soms het sturen ook net wat minder precies dan zou kunnen. Ben erg benieuwd of de oplossing die ze voor de G27 gekozen hebben inderdaad zoveel verschil maakt. Zo ja, is dat misschien nog wel een idee voor een mod :)

En te weinig knoppen heeft ie zeker ;(

Verder ben ik zelf erg tevreden over de G25 maar ken ik de Fanatec niet, in tegenstelling tot jouw dus :)

[ik edit lekker mee ;) ]
De schakelbak gebruik ik eigenlijk nooit... inderdaad omdat ik hem gewoon niet zo fijn vind. In het begin wel eens mee willen rijden, maar het schakelt gewoon niet fijn genoeg. Voor mij dan. Ik vind het tijdens het rijden moeilijk de juiste versnelling te vinden.
Ik gebruik altijd de flippers.

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 05-10-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de G25 nu al behoorlijk wat uren gebruikt in de paar dagen dat ik m heb en ik moet zeggen dat ie erg goed bevalt. Spellen zoals GT5 Prologue zijn echt een stuk leuker om te spelen. Enige nadeeltje wat ik toe nu toe heb gemerkt is dat het soms niet echt handig is dat de flippers met het stuur mee bewegen, iets wat het schakelen in een bocht weleens lastig kan maken. Voor de rest alleen maar lof over dit stuur. Alles is mooi afgewerkt en het stuur voelt gewoon erg degelijk aan.
De G27 en Fanatec zijn misschien net iets beter op sommige vlakken, maar daar betaal je dan ook voor. Voor degenen die zo af en toe eens een racestuur gebruiken lijkt de G25 me dan ook een prima keuze :)

[ Voor 32% gewijzigd door SToRM666 op 05-10-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:44:
[...]

Van wie heb je gehoord dat de schakelbak van het Porsche stuur slecht is?
In de allereerste beta van dit stuurtje was deze slecht. Maar dit is blijkbaar opgelost :) De standaard pedalen zijn een stukje minder dan die van de G25 als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vettejus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 12:24
Slashdotter schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:15:
Net daar besteld, bedankt voor de tip! Het bezorgen is gratis!! Prijs nu 149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een review gevonden van de 2 stuurtjes, en het Fanatec stuur komt er beduidend beter uit: http://www.youtube.com/watch?v=-dWjLRhd8w0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SToRM666 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:21:
Ik heb de G25 nu al behoorlijk wat uren gebruikt in de paar dagen dat ik m heb en ik moet zeggen dat ie erg goed bevalt. Spellen zoals GT5 Prologue zijn echt een stuk leuker om te spelen. Enige nadeeltje wat ik toe nu toe heb gemerkt is dat het soms niet echt handig is dat de flippers met het stuur mee bewegen, iets wat het schakelen in een bocht weleens lastig kan maken.
Het lijkt me lastiger als ze niet meebewegen. Je handen bewegen toch ook met het stuur mee dus feitelijk blijven ze voor je handen op dezelfde plek :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:34:
ik heb nog een review gevonden van de 2 stuurtjes, en het Fanatec stuur komt er beduidend beter uit: http://www.youtube.com/watch?v=-dWjLRhd8w0
Ik zal wel bij de minderheid horen, maar ik vind dat Porsche stuur echt lelijk :X
Geef mij maar het G25/G27 sportstuurtje :)
Marzman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:36:
[...]

Het lijkt me lastiger als ze niet meebewegen. Je handen bewegen toch ook met het stuur mee dus feitelijk blijven ze voor je handen op dezelfde plek :)
Als ik het stuur meer dan 180 graden draai dan moet ik mijn handen toch wel verzetten hoor :P
Het zal wel een kwestie van wennen zijn en ik had het wel maar bij 1 baan (in GT5P), waar een paar heel scherpe bochten in zaten.

[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 05-10-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat toch de G25 worden.. ik heb er geen 180 euro extra voor over, om een betere versnellingsbak, klein beetje betere FFB en meer knoppen op het stuur te hebben..

edit
Zit ik toch weer te twijfelen.. bij amazon.de kan ik die fanatec voor 214 krijgen..
Toch weet ik niet of ik er wel 64 euro extra voor over heb, gezien de verschillen.. Ik denk dat ik die h-shifter toch wel veel ga gebruiken..
moeilijk moeilijk moeilijk |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 00:30
Als je hiervoor nog geen (serieus) stuur hebt gehad, zou ik lekker voor de G25 gaat. Mooie prijs en imo een erg goede kwaliteit. Heb er nog geen spijt van gehad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:46:
Als je hiervoor nog geen (serieus) stuur hebt gehad, zou ik lekker voor de G25 gaat. Mooie prijs en imo een erg goede kwaliteit. Heb er nog geen spijt van gehad :) .
Ik denk het ook.. Nou heb ik toevallig een site gevonden waarop stap-voor-stap staat wat ik moet doen om die shifter te verbeteren (meer weerstand, klik verwijderen). Ik ben niet vies van een apparaatje modden, dus dat moet wel lukken denk ik..
Morgen bestellen dan maar :*) kan niet wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:09:
[...]
Ik denk het ook.. Nou heb ik toevallig een site gevonden waarop stap-voor-stap staat wat ik moet doen om die shifter te verbeteren (meer weerstand, klik verwijderen). Ik ben niet vies van een apparaatje modden, dus dat moet wel lukken denk ik..
Heb je toevallig ook de link nog staan? O-). Heb zelf ook een G25, maar nog geen step-by-step mod gevonden helaas. Meestal zijn het knutselaars die zelf iets gemaakt hebben, om te kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb de knoop al doorgehakt; ik ga mijn Momo racing vervangen door de G27 en niet door de G25. Was in het verleden al bereid om VPP pedalen te kopen, dus de prijs van de G27 schrikt me niet meteen af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid__Burn schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 07:55:
[...]

Heb je toevallig ook de link nog staan? O-). Heb zelf ook een G25, maar nog geen step-by-step mod gevonden helaas. Meestal zijn het knutselaars die zelf iets gemaakt hebben, om te kijken of het werkt.
http://tinyurl.com/y8pyax3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fuelke schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:47:
Ik heb de knoop al doorgehakt; ik ga mijn Momo racing vervangen door de G27 en niet door de G25. Was in het verleden al bereid om VPP pedalen te kopen, dus de prijs van de G27 schrikt me niet meteen af :P
Ben benieuwd waarom je voor de G27 gaat en niet voor bijvoorbeeld een Fanatec stuur ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:52

Rayzman

+31 Rayzman

Ik kan me goed voorstellen dat iemand de G27 kiest boven de Fanatec. De Fanatec GT3-RS is een prachtig stuur en de clubsport pedalen zijn echt fantastisch, maar de drivers zijn nog niet zo goed als die van Logitech.
Ik heb al verschillende keren gehad dat ze vastliepen en er een C++ debugger window op m'n scherm stond.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn G27 is net besteld bij Misco ... ik ben benieuwd ... zowel van Misco als van het stuur.

Dirt 2 ligt te wachten en NFS Shift is onderweg.

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Over Misco niet teveel zorgen ;) Gebruik het eigenlijk doorgaans voor wat zakelijke electronica en eigenlijk valt t me binnen dat het Misco is omdat je het nu noemt. Wat ik als een goed teken zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Ja, doe de groeten aan Ralph :P
Ik vind Misco voor particulier altijd wel erg duur, hoor. Slechts soms hebben ze een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:12
bah wilde ik hem net bestellen is hij weer duurder geworden ( € 314,73 ).
Ik wacht wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Hebben de meesten hier eigenlijk een playseat of bevestigen jullie m gewoon op een bureau. Ik gebruik m vooral in combinatie met mijn PS3, dus moest ik iets bedenken om m op te kunnen monteren voor de tv. Ik heb gisteren daarom even een kastje verzaagd waar mijn G25 perfect op past. Ik zal weleens een foto posten als ie helemaal af is :) Ik moet enkel nog een plankje maken voor de shifter.

[ Voor 37% gewijzigd door SToRM666 op 07-10-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

't Is vooral merkentrouw. Rode Momo >> Zwarte Momo racing >> G27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Hallo iedereen,

Ik heb een beetje de reacties op de G25 zitten lezen, en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Ik wil er nu zelf ook een aanschaffen, maar ik zit nog een beetje met het volgende: Zijn er wel "genoeg" spellen die de H-shifter van de set pakken? Dat ik niet straks alleen sequentieel kan schakelen, omdat het spel de H-shifter niet vreet.

Is het mogelijk om hier een of ander lijstje te maken met de games die overweg kunnen met de bepaalde onderdelen van de set?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alle fatsoenlijke simracing games ondersteunen het voor zover ik weet :

GTR2/Race 07/GTR Evolution/STCC + alles wat ze nog moeten uitbrengen :D
rFactor + straks rFactor 2
LFS
netKar

En zelfs een buggy arcade game als Test Drive Unlimited Paradise ;)

Als je bovenstaande sims niet speelt dan zou ik eerlijk gezegd geen stuurtje kopen :X Games zoals Burnout/Flatout/NFS serie/enz... speel ik liever met een gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
_Buran_ schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:42:
Dat ik niet straks alleen sequentieel kan schakelen, omdat het spel de H-shifter niet vreet.
De H-shifter zijn ook gewoon knoppen natuurlijk, als je dus in een game aan verschillende versnellingen knoppen kunt toekennen werkt alles zonder problemen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
nero355 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:50:
Alle fatsoenlijke simracing games ondersteunen het voor zover ik weet :

GTR2/Race 07/GTR Evolution/STCC + alles wat ze nog moeten uitbrengen :D
rFactor + straks rFactor 2
LFS
netKar

En zelfs een buggy arcade game als Test Drive Unlimited Paradise ;)

Als je bovenstaande sims niet speelt dan zou ik eerlijk gezegd geen stuurtje kopen :X Games zoals Burnout/Flatout/NFS serie/enz... speel ik liever met een gamepad.
GRID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Grid is ook niet echt een sim te noemen. :X Met toetsenbord of gamepad gaat het zeker zo goed. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
SysRq schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:04:
Grid is ook niet echt een sim te noemen. :X Met toetsenbord of gamepad gaat het zeker zo goed. :)
Sorry |:( true, foutje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Het gaat mij vooral om GRID, Test Drive Unlimited, en wat voor'n moois er nog uit gaat komen. :9~

Dus bedankt voor de snelle reacties allemaal, ik ga hem nu gelijk bestellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik heb net de G25 binnen. Zal hier binnenkort zeker even posten met wat verse ervaringen van het racefront. Can't wait to start :9

Alleen moet m'n hutje nog wel even aan de kant m.b.t. verjaardag. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:37:
Hebben de meesten hier eigenlijk een playseat of bevestigen jullie m gewoon op een bureau. Ik gebruik m vooral in combinatie met mijn PS3, dus moest ik iets bedenken om m op te kunnen monteren voor de tv. Ik heb gisteren daarom even een kastje verzaagd waar mijn G25 perfect op past. Ik zal weleens een foto posten als ie helemaal af is :) Ik moet enkel nog een plankje maken voor de shifter.
Ik heb een wheelstandpro gekocht :-) In de woonkamer achter(voor) de 42' plasma racen

Eric B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is de setup compleet en ben ik er toch vrij vlot in geslaagd om een aantal 3de plaatsen te verbeteren naar een eerste plaats.

De G27 rijdt zalig en ivm met de controler vind ik het dag en nacht verschil, maar aangezien dit mijn eerste stuur is kan ik dus niet vergelijken met wat anders ...

Eric B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

Ik heb een wheelstandpro gekocht :-) In de woonkamer achter(voor) de 42' plasma racen
Zou je daar misschien eens een paar foto's / video's van kunnen maken. Ik ben er ook wel geintereseerd in.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kiekt u eens, SysRq. Maar ik maak me ook zorgen over de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
:X Had ik zelf idd ook wel even kunnen bedenken... :)

Ik moet zeggen dat het er toch redelijk stabiel uitziet. Zeker in combinatie met het makkelijke opbergen ben ik het toch wel aan het overwegen.

Ergens 'live' zien zou ook nog wel prettig zijn, maar ik ben bang dat je dit niet in een winkel gaat vinden...

[ Voor 22% gewijzigd door SysRq op 10-10-2009 12:24 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Laatst online: 20-09 22:35
Ik heb net de G25 besteld bij Conrad met de kortingscode 022011-NB (in te vullen bij de kassa uiteraard), totale kosten 141.50 incl. verzendkosten. Handig al die site met kortingcodes >:).

Nu moet ik alleen nog zorgen voor een prettige zit. Ik kwam op het volgende adres uit voor een alternatief voor de playseat http://www.hanssystem.nl/. Is er iemand met ervaring met dit systeem? Ik kan mij zo voorstellen dat het niet superstabiel is maar het is wel een handige oplossing voor als je weinig ruimte hebt. Gewon op je sofa blijfen zitten en scheuren maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanssystem.nl/images/DSCF6051_kl.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door BLRacing op 10-10-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Is dat niet een idee voor een nieuw topic met een titel als "[Racesim] Race stoelen en stuurhouders"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:48:
Is dat niet een idee voor een nieuw topic met een titel als "[Racesim] Race stoelen en stuurhouders"? :)
Is er al: [PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

Eric B
Ziet er wel interessant uit, alleen vraag ik me af of het niet te makkelijk verschuift?
Ik heb nu een omgebouwd Ikea kastje. Niet de beste oplossing, maar het werkt wel goed en het ziet er best aardig uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 10-10-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:00:
[...]

Ziet er wel interessant uit, alleen vraag ik me af of het niet te makkelijk verschuift?
Ik heb nu een omgebouwd Ikea kastje. Niet de beste oplossing, maar het werkt wel goed en het ziet er best aardig uit :)
Nope staat heel stabiel .. is zeer stevig uitegvoerd en dan druk je zelf ook nog met de pedalen natuurlijk en het gehele gewicht van het stuur ... werkt super goed ... voor ik gekocht heb ook heel wat testen en reviews gelezen en die waren allemaal positief. En ik kan nu enkel beamen ... super spul om te racen in de huiskamer en nadien snel op te bergen :-)

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb ook wat filmpjes en reviews zitten kijken/lezen en ik heb er zeer veel interesse in moet ik zeggen. Misschien dat ik m ook wel bestel :) Het is opzich een ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Laatst online: 20-09 22:35
Ik heb na het lezen van enkele reviews en het doorspitten van verschillende fora, besloten de Wheelstandpro (G25) aan te schaffen. Fanatec heeft een zelfde soort systeem maar is iets duurder (inclusief G25 gearshift-plaat)en de plastic sterknop komt tegen de benen. Er zijn nog meer systemen maar ik geloof dat de Wheelstandpro de beste oplossing is.

[ Voor 10% gewijzigd door BLRacing op 11-10-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn G25 staat net op mn bureau. Het pookje viel mij nog mee, maar ik heb het toch maar even uit elkaar geschroeft. Al met al ben ik 3 uur bezig geweest, maar het werkt. De weerstand is verhoogd. Ik vind het zelf een heel stuk schelen. Ik ben zo lang bezig geweest omdat ik een sensor perongeluk op zijn kop terug had gezet. Ook gingen er 2 veertjes los bij het deel wat voor de schakeling van H naar sequentieel zorgt. Maargoed, het zit in elkaar en het werkt allemaal. :)

Al met al ben ik een zeer gelukkige G25 bezitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Heeft iemand met de G27 zin om een product review toe te voegen?
Dit kan op pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 00:44
Dark Angel schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:05:
Ik vondt ook dat ik teweinig knoppen had op mijn G25. Ik heb nu via een extra usb print een SLI-M aangesloten + 10 extra knoppen. Tevens gelijk maar een echt racestuur gemonteerd zodat ik het zelfde stuur heb ik me auto als in de simulator. Dan hoef je niet steeds te wennen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Die van mij komt er ongeveer zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/3705/backplate750.jpg
SLI-M met 6 extra drukknoppen en 2 draaiknoppen op een carbon fiber backplate _/-\o_
Ook ben ik nog van plan het standaard Logitech stuur te vervangen door een Sparco LN of SN 270mm stuur:

Afbeeldingslocatie: http://biesheuvel.nl/STORE/FILES/BIESHEUVEL/STORE/UPLOAD/IMAGE/PRODUCT/sparco/.015p270sn_jpg/640_480_80_0__015p270sn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
@Dark Angel of @Gelink:

Waar hebben jullie de SLI kit vandaan? Ik weet dat CXC ze vroeger verkocht, maar daar staan ze niet meer op de site. Ben even gestopt met het verder uitbreiden van de sim, maar wil weer langzaam aan beginnen met het uitbreiden van de collectie. Was ook van plan de SLI-M te kopen, maar deze zijn niet meer te krijgen zo lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Acid__Burn schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:42:
@Dark Angel of @Gelink:

Waar hebben jullie de SLI kit vandaan? Ik weet dat CXC ze vroeger verkocht, maar daar staan ze niet meer op de site. Ben even gestopt met het verder uitbreiden van de sim, maar wil weer langzaam aan beginnen met het uitbreiden van de collectie. Was ook van plan de SLI-M te kopen, maar deze zijn niet meer te krijgen zo lijkt het...
http://www.leobodnar.com/products/SLI-M/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Helaas ben ik op zoek naar een totaalpakket. Ik dacht dat jouw oplossing ook zoiets was, maar jij maakt er zelf iets van a.d.h.v. een printplaat e.d.

CXC Sim. heeft de SLI-M voor de G25 uitgebracht, maar die is nergens meer te vinden helaas. Die kun je direct op je stuur monteren, en met een extra USB kabel en wat software is het eigenlijk zo'n beetje plug and play geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Acid__Burn schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

Helaas ben ik op zoek naar een totaalpakket. Ik dacht dat jouw oplossing ook zoiets was, maar jij maakt er zelf iets van a.d.h.v. een printplaat e.d.

CXC Sim. heeft de SLI-M voor de G25 uitgebracht, maar die is nergens meer te vinden helaas. Die kun je direct op je stuur monteren, en met een extra USB kabel en wat software is het eigenlijk zo'n beetje plug and play geworden.
Misschien is dit wat voor je: http://mak-corp.net/index...e&category_id=6&Itemid=91

Afbeeldingslocatie: http://forum.i3d.net/attachments/racing-forums/943158973d1234552589-mmg-simrdisp7x-g25-edition-pic2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ziet er mooi uit! Zou ook wel wat voor mij kunnen zijn want ik ben ook niet zo'n goede knutselaar. Jammer dat ze geen extra knoppen bieden.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 17-10-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

"Onze" Riches heeft een leuke PDF file voor G25 knoppen en SLI-M add-ons => G25 backplate by Riches :*)

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik het ook ga bestellen/integreren... 35 cm. stuurtje is in ieder geval een flinke verbetering 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

Er komt een nieuwe versie aan van de SLI-M de Pro versie misschien wel het wachten waard.
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=339219

USB connection to a PC (control and power)
Two bright orange 6-digit displays on each side of the bright red gear indicator
13 RPM / shiftlight LEDs
6 info LEDs at the bottom
Connector for 5 external LEDs
Standard mini USB socket and additional USB connector for direct cable connection (e.g. when permanently mounted on a wheel)
Inputs for 16 buttons and shift paddles, 8 rotary encoders and six 12-position rotary switches
Inputs for two independent analogue clutch paddles with automatic priority (F1 style)
Outline dimensions 102 x 31 mm
Requires only 13mm of space behind the mounting plate (with flat cables attached)
Matching cables available

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Dat ziet er allemaal zeer goed uit, zowel de post van Gelink, Nero335 als Dark Angel. Helaas ben ik zelf niet zo'n knutselaar, dus zal voor een standaard oplossing moeten kiezen.

De nieuwe SLI-M lijkt me zeker mooi, maar de vraag is dan weer welke spellen ondersteunen de SLI-M? Hoop dat daar ook nog een lijst van komt. Maar zelf een backplate maken kan ook nog. Zelf wat knopjes erop monteren is niet het einde van de wereld. De kleuren-leds en number displays lijkt me dan wel weer moeilijk, en dan het aansturen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

Acid__Burn schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:42:
Dat ziet er allemaal zeer goed uit, zowel de post van Gelink, Nero335 als Dark Angel. Helaas ben ik zelf niet zo'n knutselaar, dus zal voor een standaard oplossing moeten kiezen.

De nieuwe SLI-M lijkt me zeker mooi, maar de vraag is dan weer welke spellen ondersteunen de SLI-M? Hoop dat daar ook nog een lijst van komt. Maar zelf een backplate maken kan ook nog. Zelf wat knopjes erop monteren is niet het einde van de wereld. De kleuren-leds en number displays lijkt me dan wel weer moeilijk, en dan het aansturen nog...
De print komt straks gewoon kompleet. dus USB er in driver installeren en gaan.
Je kan er dan nog extra knoppen op aansluiten maar dat hoeft niet. knoppen aansluiten is wel erg simpel gemaakt. Je krijgt er al een hand stekkers bij die je gewoon aan de knoppen kan solderen.
Op de print zelf hoeft je niets te doen.

Kwa software ondersteuning zit het wel goed. Ze brengen best vaak firmware updates uit voor de SLI die wordt aangestuurd via een ini file en een losse exe (deze herkent diverse games) In de ini file kan je instellen wat je met de extra leds wilt zien. en hoe fel ze moeten branden.

De spellen die nu ondersteund worden kan je op onderstaande pagina na terug vinden.
Zijn bijna alle race sims die nu op de markt zijn of zijn geweest.
http://www.eksimracing.com

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Ziet er goed uit, maar volgens mij is dit alleen de print exclusief ombouw. Nu is dat geen probleem, daar is ook wel wat op te verzinnen, maar toch...

Overigens zie ik in de lijst dat er maar een paar games ondersteund worden...? Race 07, rFactor en LFS worden ondersteund, maar bijvoorbeeld de NFS serie of andere games in dat genre weer niet. En dat vind ik toch jammer, want die speel ik ook wel eens ter ontspanning. Bijvoorbeeld de nieuwe NFS, Shift, is best vermakelijk voor tussendoor. In deze game heb je dus niks aan de SLI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 22-09 18:56

duderuud

Sliden is koel

Wat ik wel waardeloos vind van de G25 zijn de aansluitpunten.

Mijn oude Logitech was aan te sluiten met een kabel aan de zijkant. Klik en klaar.
de G25 zit aan de onderkant, moet je eerst die kabeltjes erin frunniken en er dan nog eens voor zorgen dat de kabels niet klem komen te zitten tussen stuur en tafelblad.

Verder een super stuurtje!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
duderuud schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:34:

Mijn oude Logitech was aan te sluiten met een kabel aan de zijkant. Klik en klaar.
de G25 zit aan de onderkant, moet je eerst die kabeltjes erin frunniken en er dan nog eens voor zorgen dat de kabels niet klem komen te zitten tussen stuur en tafelblad.

Daarvoor zitten de kabelgoten onderin het stuur. Daar kun je de draaid indoen, en volgens mij blijven de draden er ook in zitten zonder al te veel problemen. Komen er bij mij iig niet zomaar uit zeilen als ik het stuur optil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
BLRacing schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:24:
Ik heb na het lezen van enkele reviews en het doorspitten van verschillende fora, besloten de Wheelstandpro (G25) aan te schaffen. Fanatec heeft een zelfde soort systeem maar is iets duurder (inclusief G25 gearshift-plaat)en de plastic sterknop komt tegen de benen. Er zijn nog meer systemen maar ik geloof dat de Wheelstandpro de beste oplossing is.
En heb je je Wheelstandpro al binnen? En zo ja, hoe bevalt ie?
Ik heb m zojuist ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 22-09 01:59
duderuud schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:34:

Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet. Het ziet er wel beter uit, maar in dat opzicht vind ik het ook niet echt handiger. Heb er zelf overigens geen last van, aangezien ik mijn G25 stuurtje en shifter op een plank heb vastgeschroefd, wat nodig was omdat ik een hoekbureau heb.

Dat laatste is voor mij gelijk ook reden om hier eens te reageren. Mijn bureau is helemaal van hout en zit aan de muur vast, wat elk geluidje goed doorgeeft. En het huis is al erg gehorig. Komt er simpelweg op neer dat als ik met die G25 lekker aan het racen ben dat het hier beneden en bij de buren klinkt alsof ik met een grove zaag in m'n bureaublad aan het zagen ben 8)7 :/ Die G25 is al niet erg stil, maar door m'n bureauconstructie en erg gehorig huis wordt dat nog es flink versterkt. Ik heb er zelf erg last van in de zin van dat ik de buren en anderen niet tot overlast wil zijn, met als gevolg dat ik maar moeilijk snelle stuurbewegingen maak (snelle stuurbewegingen = herrie) en dus veel crash.

Daarom ben ik erg benieuwd naar hoe de nieuwe G27 in elkaar zit. Die schijnt schuine tandwielen te hebben die dat ribbel/zaag geluid veel minder hebben, maar wat is nou het werkelijke geluidsverschil tussen de G25 en G27? Hebben er hier mensen ervaring met beide?

Ik lees hier al geregeld dat mensen de hoge meerprijs van de G27 het niet waard vinden voor die paar 'kleine upgrades'. Kan ik me voorstellen, maar dat tandwiel geluid is voor mij dus van groot belang. Hoe stil is die G27 nu werkelijk?

Die G25 is verder een geweldig ding (hoewel die van mij volgens mij gaar begint te worden, de Reverse in de shifter deed het al niet en er zit af en toe een knakgeluid in het draaien van het wiel toen ik hem van _Drake_ overkocht) maar hij moet gewoon stil zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 24-10-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:12
G-27 aangeschaft
Kan maximaal 2 weken duren.... ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Knightwolf schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:25:
[...]

...heel verhaal over geluidsoverlast door een bureau aan de muur...
Ik heb geen idee waar je het kan halen hoor maar is het misschien niet mogelijk om rubber tussen bureau en muur te doen? Of tussen de plank van het stuur en het bureaublad? Voor demping zeg maar.

Ik noem maar wat. Probeer een zo goedkoop mogelijke oplossing te bedenken. De stuurtjes zijn niet goedkoop namelijk ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 22-09 01:59
Nee bureau verbouwen gaat niet, en heb al rubber tussen plank van stuurtje en bureaublad, voor de stroefheid zodat het niet wegslipt.

Een nieuw stuurtje is iig goedkoper dan een fatsoenlijke playseat (die ik hier eigenlijk ook niet eens kwijt kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
SToRM666 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:08:
[...]

En heb je je Wheelstandpro al binnen? En zo ja, hoe bevalt ie?
Ik heb m zojuist ook besteld :)
Poosje dit forum niet gevolgt, ik heb ondertussen de wheelstandpro een klein jaartje en hij bevalt prima.
Het is de eerste keer even afstellen voor je lengte, stoel etc... Maar daarna is het uitklappen, neerzetten en racen. Hij is stevig en stabiel, je moet echt als een gek aan je stuur trekken voor hij serieus gaat schuiven.
Het enige wat een beetje beweegt is het stuur van voor naar achteren omdat de stang omhoog staat en deze beweegt een mm heen en weer. Niets ernstigs voor mij, maar je voelt het wel uiteraard.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Zit er ook nog een beetje demping in, of trilt heel de boel mee als je hem op een houten vloer zet?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Er zitten rubberen dempers onderaan het onderstel. Hij staat bij mij op een houten vloer en er trilt niets mee.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste