Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:57:
[...]
Je remmen worden dan minder warm, op de openbare weg doe je dat niet omdat je koppeling duurder is als je remmen :)
Op de openbare weg doe je dat uiteraard wel degelijk, als je een beetje kan rijden. Punt 1: het bespaart bakken met brandstof omdat moderne auto's de inspuiting stoppen/verminderen als je op de motor afremt en ten tweede kan je altijd, als je weer moet versnellen, gewoon het gas indrukken in plaats van op dát moment terug te gaan zitten schakelen. Die kwart seconde dat je je koppeling in moet trappen is geheel irrelevant. Als je een dotje tussengas geeft is er sowieso geen vuiltje aan de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:05:
[...]

Op de openbare weg doe je dat uiteraard wel degelijk, als je een beetje kan rijden. Punt 1: het bespaart bakken met brandstof omdat moderne auto's de inspuiting stoppen/verminderen als je op de motor afremt en ten tweede kan je altijd, als je weer moet versnellen, gewoon het gas indrukken in plaats van op dát moment terug te gaan zitten schakelen. Die kwart seconde dat je je koppeling in moet trappen is geheel irrelevant. Als je een dotje tussengas geeft is er sowieso geen vuiltje aan de lucht.
Leuk verhaal, maar het scheelt geen bakken met brandstof want je bespaart ook benzine als je afremt op de motor zonder terug te schakelen (en zonder dat dotje tussengas ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bespaar je ook brandstof als je de auto uit laat lopen met de koppeling ingedrukt en zonder te remmen.

Of is dat een hele foute techniek :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Help!!!! schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:06:
Bespaar je ook brandstof als je de auto uit laat lopen met de koppeling ingedrukt en zonder te remmen.

Nee, alleen als je afremt op de motor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:07:
Misschien een beetje een onnodige kick, maar ik wil dit graag opgehelderd krijgen voordat ik de G25 ga aanschaffen;

1. Zijn er spellen waarbij de koppeling (zeer) realistisch is? Dus met name met het wegrijden dat de motor kan afslaan als je het te snel doet etc. Het enige wat ik op youtube filmpjes zie is dat het op laten komen van de koppeling slechts een formaliteit is en geen enkele oefening vereist.

2. Het terugschakelen. Wat ik op youtube zie is dat wanneer men in de 5e versnelling op een bocht afgaat terugschakelt via elke versnelling.. Dus als je terug wilt schakelen naar de 2 moet je eerst langs de 4e en 3e versnelling. Is het ook mogelijk om zoals ( in het echt) van z'n 5 naar neutraal te gaan en dan naar z'n 2?
Antw vraag 1: Live for speed
Antw vraag 2: Beide technieken worden enw erden gebruikt, maar meestal wordt elke versnelling aangedaan. Alain Prost deed dat overigens niet, die ging van 5 naar 2, waarbij hij heel goed het juiste moment koos om de koppeling op te laten komen
Help!!!! schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:06:

Nee, dan bespaar je geen brandstof, en het is een foute techniek, aangezien er bij rijlessen (tenminste bij mij) keihard op wordt gehamerd zolang mogelijk uit te laten rollen in een versnelling. Ik heb rijbewijs in 2005 gehaald btw..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:16:
Leuk verhaal, maar het scheelt geen bakken met brandstof want je bespaart ook benzine als je afremt op de motor zonder terug te schakelen (en zonder dat dotje tussengas ;) )
Uiteraard, maar dan rem je 3x minder hard af hè. Waardoor je dus eerder moet remmen. En dan weer moet gaan kijken naar welke versnelling je moet terugschakelen mocht je toch opeens gas moeten gaan geven. En het is minder leuk. Maar goed, see me care ook, laat iedereen het lekker op z'n eigen manier doen. Hoe je het ook doet, volgooien moet je je tank toch weer en er rijdt nu eenmaal toch in 80% van de gevallen iemand voor je die niet opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:42:
[...]

Uiteraard, maar dan rem je 3x minder hard af hè. Waardoor je dus eerder moet remmen. En dan weer moet gaan kijken naar welke versnelling je moet terugschakelen mocht je toch opeens gas moeten gaan geven. En het is minder leuk. Maar goed, see me care ook, laat iedereen het lekker op z'n eigen manier doen. Hoe je het ook doet, volgooien moet je je tank toch weer en er rijdt nu eenmaal toch in 80% van de gevallen iemand voor je die niet opschiet.
Oude auto met carburateur: uit versnelling, stationair laten rollen het zuinigst(niet veiligst)
Nieuwe auto met computergestuurde brandstofmenging: in versnelling, zonder gas geven.

De caburateur blijft nl brandstof geven omdat er lucht doorheen gaat ook al staat de klep dicht(fundamentele werking van een carburateur), bij moderne systemen weet de computer dat er geen vrandstof nodig is om af te remmen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 20:10
Ik doe het ook hoor, elke versnelling teruggaan op de openbare weg. Het is mij zo aangeleerd door mijn vader. Heb nooit problemen gehad met de koppeling oid, maar 85000 km is nu ook niet echt een afstand om je koppeling te verslijten, dat is namelijk het max aantal kilometer met 1 wagen tot nu toe. Vraag mij trouwens af of het wel kwaad kan, koppeling kan wel 400Nm koppel aan, maar een keer terugschakelen niet? Spreek dan van toerentallen onder de 3000 (meestal 2300 oid) rpm NA terugschakelen.

PS.: ben zo een "sportieve" dieselrijder

Anyway, ik ben aan het uitkijken naar een G25 oid.
Ik heb nog nooit een stuurtje gehad en zou er dus wel eens mee willen beginnen.
Is een G25 nu goed of zou ik toch voor de DFP moeten gaan?
Geld is opzich niet echt een probleem maar wil niet teveel uitgeven, ben bang dat het na een tijd toch maar stof staat te happen, dus budget ligt max op dat van de G25.

Ben namelijk niet echt overtuigd van het nut van de clutch en de H-shifter, sequentieel gaat beter zijn voor snelle rondetijden. Maar als ik het goed heb heeft de DFP geen flippers achter het stuur, dat lijkt me namelijk wel handig.

Spel dat wss gespeeld ga worden is rfactor met de F1 mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Engineer Stewie in "[PC][Racesim] Logitech G25":
Ik ben nu bijna een jaar eigenaar van de G25 en ik ben echt zéér tevreden. Ik speel er zeer veel mee, minimaal 2x per week en ik geniet met volle teugen van de preciesheid van het stuur en de pedalen. Ze geven een erg goed gevoel. De shifter gebruik ik eigenlijk nooit. Ik houd het bij de flaps achter het stuur.

Ik speel trouwens Live For Speed.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:33:Spel dat wss gespeeld ga worden is rfactor met de F1 mod.
rFactor is echt super met de G25, over de DFP kan ik niet oordelen, deze heb ik nooit gehad.
Enige nadeel van stuurtjes met rFactor is dat de ene mod positieve feedback geeft en de andere negatieve. Als je alleen F1 mod rijdt is dat probleem dus niet zo groot.

Stuurtjes waar ik mee gereden heb zijn:
Thrustmaster Ferrari (ofzo, was mijn eerste stuurtje lang, lang geleden)
Logitech Formula Force
Logitech Driving Force
Logitech MOMO Racing
Logitech Driving Force EX
Logitech Driving Force FX

En dan nu de G25, de feedback, afwerking en algehele werking van dit stuur is het beste wat ik tot nu toe heb mogen ervaren. De pedalen zijn zeer prettig in gebruik, of je nu koppeling gebruikt of niet. Enige minpunt dat ik heb ontdekt, 900' is niet bij alle spellen uit te schakelen op de PS3, zo wordt F1 in GT5 Prologue erg lastig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een G25 gekocht, echter na een ochtend en middag goed spelen krijg ik sinds een uurtje geleden een vreemde vertoning. Telkens wanneer ik begin met racen, ongeacht welk spel, valt binnen twee minuten (dus telkens binnen het 1e rondje) me stuur totaal uit. Daarbij knipperen af en toe de lampjes op de shifter, maar ook weer niet altijd. Het ligt niet aan de aansluitingen van de USB of de adapter.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

p.s. Ik ben wel bezig geweest met nieuwe tracks te downloaden en spelen, wat ook niet helemaal goed ging. Bij sommige tracks werd het spel afgesloten en begon het probleem als hierboven omschreven.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Probeer eens een andere usb poort.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord, ik heb de indruk dat het daar toch wel aan heeft gelegen. Het werkt iig weer en ga maar eens naar die USB poorten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:26

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Getverderrie, bestel ik een G25 bij een niet nader genoemde webshop, kom ik er na het bestellen achter dat ze vakantie hebben.... Dat wordt dus een week extra levertijd :(

Maakt niet uit, geeft me mooi de gelegenheid nog een en ander te lezen over dit mooie stuurtje.

Ook nog een vraagje: hoe reageert die H-Shifter bij een 5 of 7 versnellingsbaks auto?

Gebeurt er bij een 5 bak niets meer als je naar de 6 schakelt en heb je bij een 7 bak gewoon een versnelling "tekort"?

Ik snap dat zeker een auto met een 7 bak een sequentiele schakeling gebruikt, maar wat als je nou toch de "handbak" gebruikt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan de achteruit gebruiken als de 7de eventueel ?? Het zijn in feite ordinaire knoppen dus eventueel een van de andere knoppen eraan binden.

Een Lexus IS F heeft trouwens 8 versnellingen en die zijn allemaal squentieel ... hoe wou je dat dan doen :P Tijd voor een vrachtwagen G25 uitvoering dan :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:09:
Je kan de achteruit gebruiken als de 7de eventueel ?? Het zijn in feite ordinaire knoppen dus eventueel een van de andere knoppen eraan binden.

Een Lexus IS F heeft trouwens 8 versnellingen en die zijn allemaal squentieel ... hoe wou je dat dan doen :P Tijd voor een vrachtwagen G25 uitvoering dan :+
Tsja, de Lexus ISF gebruikt flippers achter het stuur of het is een automaat. Dus je hebt helemaal geen H-bak nodig. Net als de 7-bak waar de eerdere persoon het over had dat is gewoon een sequentiele..

Maar 7- en 8-bak worden niet ondersteund.

In GTR2 wordt bij een 5-bak, als je hem in de 6 hebt dan doet de motor niks meer. :)

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:26

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ok, thanks voor de antwoorden.

Ik speel het meeste TDU, waar dus auto's met 4, maar ook met 7/8 versnellingen inzitten. Als ik dus van bijvoorbeeld een Classic car overstap naar een Lexus ofzo moet ik dus ook gewoon overschakelen van manual naar sequentieel. Wel zo logisch ook eigenlijk ;)

Maar daar er ook tal van auto's inztten mét handbak en minder dan 6 versnellingen was ik gewoon heel nieuwsgierig hoe de boel erop reageert als je naar de 6 schakelt waar je er maar 4 hebt.

Je kunt in GTR2 (speel ik ook) dus nu maar beter helemaal niet meer misschakelen begrijp ik, tenzij je graag in de pits vertoefd >:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:40:

Ik speel het meeste TDU, waar dus auto's met 4, maar ook met 7/8 versnellingen inzitten. Als ik dus van bijvoorbeeld een Classic car overstap naar een Lexus ofzo moet ik dus ook gewoon overschakelen van manual naar sequentieel. Wel zo logisch ook eigenlijk ;)

Maar daar er ook tal van auto's inztten mét handbak en minder dan 6 versnellingen was ik gewoon heel nieuwsgierig hoe de boel erop reageert als je naar de 6 schakelt waar je er maar 4 hebt.

Je kunt in GTR2 (speel ik ook) dus nu maar beter helemaal niet meer misschakelen begrijp ik, tenzij je graag in de pits vertoefd >:)
Auto's die in TDU met flippers werken zal jij ook met flippers MOETEN bedienen.
Auto's die in TDU met een H-bak zijn, zal je met de H-bak moeten doen..

Althans dat is het geval met mijn Porsche stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15

charrel

Cortisol4life..

bvk schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:40:

Geloof dat in GT legends je dan gewoon in een soort vrij komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Na het steeds slechter worden van de rechter paddle op m'n G25, is hij er vandaag eindelijk mee opgehouden. Het klikje is nog te horen, maar er komt geen signaal meer over.

Net even op de site van Logitech een support-formulier ingevuld, en eens zien wat er nu van komt. Stuurtje is bijna 2 jaar oud, had hem als 1 van de eersten in Nederland.

Ben benieuwd wat Logitech zegt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Holy crap bestaat dat stuur alweer zo lang.

Verder heb je 2 jaar garantie op je stuur las ik ergens aan het begin van dit topic. Dus je zou gewoon een nieuw/gerepareerd exemplaar moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:05

rCk

Crusher77 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:31:
Na het steeds slechter worden van de rechter paddle op m'n G25, is hij er vandaag eindelijk mee opgehouden. Het klikje is nog te horen, maar er komt geen signaal meer over.

Net even op de site van Logitech een support-formulier ingevuld, en eens zien wat er nu van komt. Stuurtje is bijna 2 jaar oud, had hem als 1 van de eersten in Nederland.

Ben benieuwd wat Logitech zegt |:(
Laat even weten hoe het afloopt, mijn throttle pedal heeft ook mankementen na ongeveer 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Wordt voor mij ook tijd eens contact met Logitech op te nemen. 5e versnelling wordt ondertussen vaker niet dan wel gezien, toch lastig als ie dan denkt dat ik hem in 3 bedoelde te zetten :P

Heb hem nu ook bijna 2 jaar.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08

the mod man

iets van beeldmaker

Ik heb hier ook een G25 staan, en ik speel vaak TDU en Grid. nou vroeg ik mij af of er ergens een lijst is met (alle) ondersteunde spellen voor de pc?

Ik probeerde gister een paar need for speed spellen uit maar die deden het geen van allen met de G25 (alleen pro street niet geprobeerd).

En met lfs krijg ik maar niet de goede instellingen waardoor rijden eigenlijk onmogelijk is. Heeft iemand daar een lijstje van insellingen voor?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
the mod man schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:20:
[...]

En met lfs krijg ik maar niet de goede instellingen waardoor rijden eigenlijk onmogelijk is. Heeft iemand daar een lijstje van insellingen voor?
:?
Stap 1: Google live for speed g25 setup
Stap 2: 1e hit: G25 setup - Live for Speed
Stap 3: 1e link in thread: Correctly setting up a Logitech Wheel

Dat was niet zo moeilijk ;) Dit zal vast ook opgaan voor de andere spellen die je noemde.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08

the mod man

iets van beeldmaker

Die links verwijzen allemaal naar de zelfde wiki pagina, waar alleen de ffb etc. op staan (spring veer)

Mijn LFS kom ik niet eens vooruit.. 8)7 en als ik het stuur 1 milliemeter (bij wijze van spreken) beweeg vliegt de auto al helemaal naar rechts/links.

Ook onthoud LFS de 'neutrale' positie van het stuur niet :? als ik het stuur los laat zodat ie weer terug draait naar 'rechtdoor' gaat de auto nog naar links danwel rechts, dan moet ik dus opnieuw instellen wat het midden is.

Verder doet de schakel bak het niet en de flippers werken niet. Soms doet het gas het constant en moet ik die dus inverten en anders is het de rem wel |:(

En zo kan ik nog wel even doorgaan....

Ik logitech profiler staat alles goed (voor andere spellen TDU Grid flatout GTR2) en ook volgens de links die je poste.

Kortom ik zoek een complete lijst van instellingen zodat ik alles in een keer kan oplossen.

De Need for speeds doen het compleet niet met stuur, kan ik niks anders in stellen dan tobo knopen.
(pro street is ander verhaal)

[ Voor 8% gewijzigd door the mod man op 24-08-2008 19:38 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Probeer ingame bij de controller op te zoeken naar Reverse bla op te zoeken. Dan zou het probleem gefixt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
rCk schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:02:
[...]

Laat even weten hoe het afloopt, mijn throttle pedal heeft ook mankementen na ongeveer 1,5 jaar.
Om een lang verhaal kort te maken: Heb gebeld, aantal gegevens etc doorgenomen, toen kopie garantiebewijs met handgeschreven referentienummer erop geupload, weer gebeld, en toen werd mij verteld dat ik een nieuwe krijg opgestuurd binnen enkele dagen _/-\o_

Het is nog even afwachten, maar so far toppie van Logitech ! :D

Edit 27-08-2008:

Zojuist stuurtje ontvangen, gewoon splinternieuw in doos, en niets geen informatie over wat ik met de oude moet/mag doen _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Crusher77 op 27-08-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Moet zeggen dat deze wel ietsje beter lijkt dan mijn vorige stuurtje
Vorige was rev 0.5, deze is rev 1.01.

Groot voordeel is dat 't stuurtje niet meer zo enorm flipt tijdens het opstarten van de PC, wanneer hij zichzelf centreert. Mijne had eerst de neiging om van 't bureau af te donderen :D

Trouwens nog steeds niets gehoord over wat ik met m'n oude G25 moet/mag doen. :X

[ Voor 23% gewijzigd door Crusher77 op 29-08-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Crusher77 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:10:

Groot voordeel is dat 't stuurtje niet meer zo enorm flipt tijdens het opstarten van de PC, wanneer hij zichzelf centreert. Mijne had eerst de neiging om van 't bureau af te donderen :D

Trouwens nog steeds niets gehoord over wat ik met m'n oude G25 moet/mag doen. :X
Waar zie je dat zo staan van di revisie?
En beweegt stuurtje helemaal niet meer dus met opstarten pc? Das gaaf man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WinnieXX schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:47:
[...]

Waar zie je dat zo staan van di revisie?
En beweegt stuurtje helemaal niet meer dus met opstarten pc? Das gaaf man.
Ze hebben blijkbaar even naar het voordeel van de rode MOMO gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
GAIAjohan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:36:
[...]

Ze hebben blijkbaar even naar het voordeel van de rode MOMO gekeken.
Hij beweegt nog wel, alleen niet meer zo enorm hard als eerst. Hij draait nu heel rustig en normaal rond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Iemand anders er blij mee maken? Hint... O-)

Mail me even als het je wat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Jejking schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:05:
[...]

Iemand anders er blij mee maken? Hint... O-)

Mail me even als het je wat lijkt.
Dat "probleem" is al opgelost, wat denk jij dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Iets anders dan dat jij dacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:17
Crusher77 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:53:
[...]

Om een lang verhaal kort te maken: Heb gebeld, aantal gegevens etc doorgenomen, toen kopie garantiebewijs met handgeschreven referentienummer erop geupload, weer gebeld, en toen werd mij verteld dat ik een nieuwe krijg opgestuurd binnen enkele dagen _/-\o_

Het is nog even afwachten, maar so far toppie van Logitech ! :D

Edit 27-08-2008:

Zojuist stuurtje ontvangen, gewoon splinternieuw in doos, en niets geen informatie over wat ik met de oude moet/mag doen _/-\o_
Had je hem ook gekocht bij Logitech? Of via een gewone winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik wordt niet goed van dat stuur... Hij flikkerd steeds van me bureau af. Komt omdat ik hem niet goed vast kan zetten. Ik krijg die clamps niet over het ijzer heen wat op mijn bureau zit :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:05

rCk

Dus eigenlijk wordt je niet goed van je bureau want je kan het niet afschrijven op je stuur imo :D

Maarja, ik ken je probleem. Bij mij soms ook dat ie wat minder goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Waar staat het rev. nummer? Ik kan het niet vinden op m'n stuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nah ik weet niet hoor maar volgens mij moet ik een ander bureau hebben. Ik heb nog geen 1 keer plezier gehad van het stuurtje. Als ik wat te veel er aan raus dan flikkert ie er al weer af. Dus echt fanatiek rijden zit er niet bij :(

De clamp is net te kort, hij komt niet over het ijzeren gedeelte heen van mijn bureau... Echt NET niet. Als die dat wel kwam was het heel anders geweest denk ik... Nu kan je em ook voor over laten hellen waardoor hij los schiet :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DAMAGE schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:26:
Ik wordt niet goed van dat stuur... Hij flikkerd steeds van me bureau af. Komt omdat ik hem niet goed vast kan zetten. Ik krijg die clamps niet over het ijzer heen wat op mijn bureau zit :(
DAMAGE schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:41:
Nah ik weet niet hoor maar volgens mij moet ik een ander bureau hebben. Ik heb nog geen 1 keer plezier gehad van het stuurtje. Als ik wat te veel er aan raus dan flikkert ie er al weer af. Dus echt fanatiek rijden zit er niet bij :(

De clamp is net te kort, hij komt niet over het ijzeren gedeelte heen van mijn bureau... Echt NET niet. Als die dat wel kwam was het heel anders geweest denk ik... Nu kan je em ook voor over laten hellen waardoor hij los schiet :(
Waarom geef jij de schuld aan het stuurtje dat je er geen plezier van hebt? Als jij hem niet fatsoenlijk vast kan maken vanwege je bureau dan moet je dat probleem oplossen.. Bijvoorbeeld een plank op je bureau bevestigen met 2 klemmen. Deze plank laat je dan een stukje uitsteken waar je je G25 aan vast kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik gaf al aan dat ik een ander bureau moest hebben. Stuurtje kan er niks aan doen. Ik vind het een fijn stuurtje wat ik altijd al wilde hebben maar ik vindt het echt klote dat ie steeds los schiet. Bij normaal cruizen gaat et wel goed, maar als je hard aan je stuur moet trekken dan gaat het mis helaas :(

Misschien is een plank met een paar klemmen zon slecht idee nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Porsche stuur past ook niet op mijn bureau met de standaard klem.

Ik heb het stuur vast gezet op een plank met M6 bouten. (Zitten voorgedrild in het porsche stuur)
En die plank zit op mn bureau met lijmklemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Xtresis schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:27:
[...]

Waar staat het rev. nummer? Ik kan het niet vinden op m'n stuurtje?
Ja dat klopt niet helemaal denk ik lol. Dat was de revisie die op het pakje met boekjes/cd's staat. Zal zeker wel de revisie nummering daarvan zijn.

Maar het stuurtje is sowieso wel anders dan de vorige die ik had.
Had hem trouwens van Zercom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben wel gecharmeerd van de G25 moet ik zeggen, plus ik houd van racegames zoals GTR. Nu heb ik een klein probleempje. Ik kan hem niet voor mijn beeldscherm hangen omdat mijn scherm in een hoek zit. Nu was ik van plan de PC op de TV (32" LCD) aan te sluiten. Echter zit ik er dan wel erg dicht op als ik hem rechtstreeks aan de plank vastmaak. Is het stevig genoeg als ik onder de plank een rails maak met uitschuifbare plank? Of hebben jullie een ander idee?

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/751/tv1ub1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/2710/tv2gw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/328/p4050004oa3.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Sp33dFr34k op 01-09-2008 21:45 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb hem nu beun stijl met een plank hout en dikke lijm tangen vast gezet. Nu zit hij wel stevig ;) Alleen ziet het er niet uit maar dat boeit me niks :P

Driften gaat nu prima, alleen wel tricky op 720 graden... Ff wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 02:28
Lastig.

In die hoek monteren gaat niet lukken. Net ff de mijne schuin proberen te monteren. Echt niet lekker. En je schakelunit moet je ook nog kwijt. Of iets verzinnen met een plank om de hoek te overbruggen?

Zo'n rails gaan het begeven denk ik. Al die krachten. Weinig goede ervaringen met van die uitschuiftobohouders. Gammel als de pest.

Misschien ineens een Playseat kopen en voor je tv kruipen? :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik moet echt iets hebben wat ik weer in kan schuiven oid, anders zit het enorm in de weg namelijk. PlaySeat is wel weer érg groot, damn ik wou dat ik ergens een kamertje over had, dan richtte ik die mooi in als bios en dan mooi een playseat erbij.

Maargoed, bedankt voor het meedenken :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Hm, ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn G25 (denk ik). Een aantal dagen terug voelde ik tijdens het rijden in Evo ineens een soort 'knik' in het stuur, en sindsdien lijkt het wel alsof hij veel lichter en makkelijker stuurt. Ook tijdens het opstarten/opnieuw inpluggen usb draait hij nu een stuk sneller heen en weer dan voorheen het geval was. De ForceFeedback effects zijn nog gewoon hetzelfde en werken nog goed, het sturen zelf voelt alleen lichter aan dan de eerste paar weken (heb hem pas sinds ruim een week).

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik erachter komen of ik ook daadwerkelijk een probleem heb waardoor ik hem moet ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 17-09 22:55
Schopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Drivers opnieuw geinstalleerd, om uit te sluiten dat het softwarematig is?

Zoja, dan zou ik als ik jou was Logitech even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sander H schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:30:
Hm, ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn G25 (denk ik). Een aantal dagen terug voelde ik tijdens het rijden in Evo ineens een soort 'knik' in het stuur, en sindsdien lijkt het wel alsof hij veel lichter en makkelijker stuurt. Ook tijdens het opstarten/opnieuw inpluggen usb draait hij nu een stuk sneller heen en weer dan voorheen het geval was. De ForceFeedback effects zijn nog gewoon hetzelfde en werken nog goed, het sturen zelf voelt alleen lichter aan dan de eerste paar weken (heb hem pas sinds ruim een week).

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik erachter komen of ik ook daadwerkelijk een probleem heb waardoor ik hem moet ruilen?
Dat probleem heb ik ook, heb hem stuk sterker moeten zetten voor zelfde effect te krijgen. Lijkt gewoon veel lichter met alles. Veel soepeler.

Echter gebruik ik hem enkel op de ps3, dus geen drivers geinstalleerd etc.

Lijkt echt hardware matig. Mijne is 3 weken oud. Overweeg hem maar even open te schroeven.....

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 16-09-2008 12:17 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Capo
  • Niet online
Sander H : Logitech gebeld toevallig ? ga ik morgen es doen..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 18-08 23:57
Was wat aan het rondlezen over G25.

Over bevestiging stuurtje kan ik één tip geven ... als je er geld aan wil uitgeven, deze stoel is écht de moeite waard en voegt wat toe aan de G25 zelf door de magnifieke bevestiging en de FF die doortrilt in je stoel :)
(rinoseat).

Cockpit (licht aan)
Afbeeldingslocatie: http://www.rielity.nl/PICS/LFS/IMAGE_080.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rielity.nl/PICS/LFS/IMAGE_082.jpg

En, licht uit, contrast is in t echt prachtig hoor, telefoon foto ...
Afbeeldingslocatie: http://www.rielity.nl/PICS/LFS/IMAGE_081.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik moest even nadenken waar ik die foto's eerder gezien had. Mooie setup, ik zit gewoon op een bureaustoel met een veel goedkoper stuurtje :)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 09-12-2008 11:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
Ik hoop dat jullie hier een antwoord hebben, want begin nu een beetje gek te worden

Ik heb sinds een maand (ongeveer) een G25 staan. Bij de eerste keer installeren wat problemen ondervonden, maar gelukkig allemaal opgelost. Helaas, nu krijg ik dezelfde problemen, en nu krijg ik deze niet meer opgelost. Een korte uitleg.

Bij de eerste installatie van de G25 geen problemen, alles leek te werken. In LFS werkte het helaas niet zo goed. Bij het wegrijden (start bijvoorbeeld) begint het stuur gigantisch te trillen (lijkt een Force Feedback bug, met tegengestelde reacties o.i.d.). Dat is opgelost door te googlen, en een aantal "oplossingen" te proberen.

Vandaag sluit ik de G25 op dezelfde pc aan, en heb ineens weer dezelfde problemen als de eerste keer. Ik heb dezelfde oplossingen geprobeerd, maar niks werkt. Het is dezelfde pc (XP, 32-bit, geen driver updates e.d., helemaal niks veranderd). Uiteindelijk is het opgelost door de settings van de G25 aan te passen:

PC opnieuw opstarten -> Rotatie op 200 graden zetten -> LFS starten -> LFS afsluiten -> Rotatie terug naar 900 graden -> LFS starten -> settings aanpassen, en opnieuw kalibreren -> probleem opgelost.

Nu heb ik echter het probleem dat de calibratie halverwege een race weg is. Voor de mensen die LFS kennen: circuit Aston National, 3e of 4e bocht waarbij je een 180 graden bocht maakt. Voor die bocht geen enkel probleem, maar bij het uitsturen van de bocht staat de G25 ineens (ongeveer) 30 graden naar links. Dit zou natuurlijk horizontaal moeten zijn (het hart van het stuur), en dit verschilt ineens een heleboel.

Ik heb dit probleem echter nog niet gehad, en de oplossingen op o.a. het LFS forum werken niet. Daar hebben ze het over settings aanpassen m.b.t. FFB, calibratie, assen, enzovoort. Dit heeft echter geen effect, en ik blijf dit houden.

Heeft iemand hier ook die problemen gehad, en weet hoe dit op te lossen is? Dus zowel het probleem met de "wheel shake", als de calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bij dat shaken, gaan de wielen in het spel dan ook als een gek heen en weer?

Zo ja, dan is dat "normaal". Dan moet je even helemaal naar rechts en helemaal naar links sturen (tot de ingestelde uitersten, hoeft niet verder) om de uiteinden aan te geven. Ik heb dat als ik vanuit LFS even naar Windows geschakeld heb (alt-tab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Room42 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:30:
[...]
Bij dat shaken, gaan de wielen in het spel dan ook als een gek heen en weer?

Zo ja, dan is dat "normaal". Dan moet je even helemaal naar rechts en helemaal naar links sturen (tot de ingestelde uitersten, hoeft niet verder) om de uiteinden aan te geven. Ik heb dat als ik vanuit LFS even naar Windows geschakeld heb (alt-tab).
"Normaal" vind ik het eigenlijk niet... Maar het probleem is inmiddels opgelost. Totale stuurgraden in LFS teruggezet naar 200 -> Spel afsluiten -> spel opstarten -> graden naar 720 -> spel afsluiten -> spel opstarten -> graden naar 900 -> stuur opnieuw centreren -> stuur naar uiterst links -> stuur naar uiterst rechts -> stuur midden -> race starten -> werkt!!!

Daarmee is ook de calibration loss opgelost. Heb hier nu ook geen problemen meer mee. Maar vraag me af of dit blijft werken als ik voor een ander spel het stuur naar 200 graden zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Daarom staat het tussen aanhalingstekens. Ik heb me erbij neergelegd omdat het niet super storend is. Ik zie het ook niet als een defect maar als een herinitialisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Room42 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:48:
Daarom staat het tussen aanhalingstekens. Ik heb me erbij neergelegd omdat het niet super storend is. Ik zie het ook niet als een defect maar als een herinitialisatie.
Mja, maar zou toch niet verkeerd zijn om daar een driver fix voor uit te brengen. Dat zou ik doen als ik Logitech was. Lijkt me namelijk ook niet echt gezond voor het stuur. Zijn in principe 2 FFB motoren die in tegenovergestelde richting aan het werken zijn. Denk niet dat dit goed is voor de motortjes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 20-09 22:28
Weet iemand hoe ik de graden instel in de ps3 game Gran Turismo 5 Prologue??
Het zal makkelijk zijn als ik 90 graden heb bij de Ferrari f1 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Echt een geweldig stuur. Heb hem nu twee dagen en heb hem uitgetest met GRID, ProStreet, Undercover en Juiced: HIN2, ahhoewel HIN2 en Undercover een vreemde manier van sturen hebben. Ik zoek eigenlijk nog een paar sim-race spellen, omdat dat mij erg leuk lijkt. Welke zouden jullie mij aanraden voor de PC? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat ik echt een super verslavend spel blijf vinden (zojuist nog gespeeld) is Live for speed. Het is geen grafisch meesterwerk, maar het rijdt geweldig!

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 01-04-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 21:06
rfactor, das echt de sim voor de G25. Zoek een mooie mod uit op rfactorcentral.com
Download the reelfeel plugin voor rfactor. En je heb de beste ffb die je je kan wensen.

Als je helemaal op wil gaan met je G25. Moet je GTL kopen, 5 euro in de budget bak.
Dan Historic GT mod voor rfactor downloaden en installeren.

Dan gas!!!

Ouwe bakken tot en met, met super physics en bijpassend geluid.

Zie hier voor een voorproefje.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yR3RcEc52t8&feature=PlayList&p=8B3A79ACC197BA52&playnext=1&playnext_from=PL&index=1]

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evertt schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:29:
Weet iemand hoe ik de graden instel in de ps3 game Gran Turismo 5 Prologue??
Het zal makkelijk zijn als ik 90 graden heb bij de Ferrari f1 auto.
Dat lijkt me wel erg weinig..

Voor F1 zou ik toch eerder denken aan een rotatie van 270-360graden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De g25 is een fantastisch apparaat.

Ik geloof dat de overbrenging wordt gedaan door tandwielen. Ik heb echter nog nooit naar binnen gekeken.

Echter, ik ben aan een echte lekkere mod aan het denken, om de 'stapjes' niet meer te voelen:

de tandwielen van de asjes af te halen en deze te vervangen door een kettingaandrijving ... dat zou het gevoel in het stuur erg ten goede komen.

Motoren moeten dan wel andersom draaien ... maar da's een detail.

Iemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
ik denk dat een ketting aandrijving niet bepaald soepeler gaat voelen... aangezien een ketting uit losse stukjes staan die altijd enige wrijving zullen hebben ten opzichte van elkaar.

riem aandrijving is bij stuurtjes wel al gedaan, wat een erg soepel resultaat schijnt te geven, maar dan loop je wel het risico dat je riem eraf loopt (deze wordt losser na verloop van tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Ik zit er stevig aan te denken mijn 2 stuurtjes van iets van 7-8 jaar oud (van Guillemot/Thrustmaster) te vervangen door 2 stuks G25. Ik heb de oude stuurtjes op een plank gemonteerd die met een bepaalde constructie op de bank geplaatst kan worden. Op die manier kan je lekker met zijn tweeën op bank tegen elkaar racen. Werkt super behalve dat de pedalen wegglijden op het tapijt. Een paar gewicxhten van halters ervoor leggen helpt wel maar ideaal is het natuurlijk niet. De G25 is wat dat betreft natuurlijk veel beter met zijn weerhaakjes. Ik kan wel een foto van de constructie plaatsen als de G25's erop gemonteerd zitten. Lijkt me de ultieme raceervaring.

Echter, nu vind ik het wel vrij lastig om racegames te vinden die een splitscreen modus hebben. Immers, dan kan gebruik worden gemaakt van 2 racestuurtjes naast elkaar. Wie heeft hiervoor een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

nieuws: Logitech kondigt G27-stuurwiel aan
Logitech heeft een verbeterde versie van zijn G25-stuurwiel uitgebracht. Het belangrijkste verbeterpunt bij het nieuwe G27-stuurwiel is de soepelere en stillere overbrenging van de forcefeedback-effecten.

Net als zijn voorganger is het G27 Racing Wheel uitgerust met twee motoren voor het produceren van de forcefeedback-effecten, maar Logitech heeft de G27 voorzien van een overbrenging met schroefwielen, oftewel tandwielen met een spiraalvertanding. Doordat bij deze zogeheten helical-overbrenging de krachten geleidelijker op de tanden komen te staan, wordt de kracht soepeler en stiller overgebracht dan bij gebruik van een rechte vertanding. Stalen kogellagers moeten de assen van de tandwielen stevig op hun plek houden. Ondanks de stillere overbrenging is het koppel van de forcefeedback-effecten volgens Logitech gelijk gebleven.

In vergelijking met zijn voorganger heeft de G27 beduidend meer knoppen op het met leer beklede stuurwiel. Zes knoppen liggen nu binnen duimbereik, terwijl twee 'paddles' aan de achterkant van het stuur gebruikt kunnen worden om te schakelen. Logitech heeft een led-toerentalindicator aangebracht om, in games die de feature ondersteunen, het juiste schakelmoment te kunnen bepalen. De sdk voor de led-functionaliteit is al naar verschillende ontwikkelaars gestuurd en zal onder meer te gebruiken zijn in de proefversie van rFactor, die bij aankoop van het stuurwiel wordt meegeleverd.

Naast het stuurwielgedeelte van de G27 heeft Logitech ook de module met het schakelpookje aangepakt. Deze veert krachtiger naar het midden terug en de stick schuift volgens Logitech nu gemakkelijker in de versnellingen. Verder is de module voorzien van acht programmeerbare knoppen en een d-pad. De bij de G25 aanwezige knop waarmee de gebruiker de pook zo in kan stellen dat deze alleen voor- en achteruit kan, ontbreekt bij de G27.

De pedalen van de G27-stuurset zijn door Logitech grotendeels ongemoeid gelaten. Logitech heeft de 'spacer' van het rempedaal en de koppeling 13mm hoger gemaakt, zodat deze pedalen iets hoger staan dan het gaspedaal. Ook kunnen de pedalen iets naar links en rechts worden bijgesteld. Deze twee aanpassingen moeten het makkelijker maken om de heel-and-toe-remtechniek uit te voeren.

Het G27-stuurwiel is compatibel met pc, Playstation 2 en PlayStation 3, en is op de site van Logitech te bestellen voor 349,99 euro.
Ik vraagme nu wel af hoe lang de G25 leverbaar blijft.
Mijn oude Actlabs doet het in veel spellen niet meer dus ik denk dat dit een goed moment is om voor een goed prijsje alsnog een G25 te halen. Voor je het weet zijn ze niet meer te krijgen.... ik weet nog goed hoe snel het ging met de Momo Force. Opeens boem weg, niet meer te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 18-08-2009 13:18 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:04

Coldcat

HODL

psy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:16:

[...]

Mijn oude Actlabs doet het in veel spellen niet meer dus ik denk dat dit een goed moment is om voor een goed prijsje alsnog een G25 te halen. Voor je het weet zijn ze niet meer te krijgen.... ik weet nog goed hoe snel het ging met de Momo Force. Opeens boem weg, niet meer te krijgen.
Mwa de voordelen van de G27 zijn wel echt groot.

G25 is klote omdat je maar twee knoppen op het stuur hebt. Dan is de G27 echt stukken beter!

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Coldcat schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Mwa de voordelen van de G27 zijn wel echt groot.

G25 is klote omdat je maar twee knoppen op het stuur hebt. Dan is de G27 echt stukken beter!
Daar zijn genoeg mods voor te vinden. Evenals de shift lights. De voordelen zijn naar mijn mening te klein om m'n G25 in te ruilen voor een G27...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

psy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:16:

[...]

idd, misschien worden 2dehandse G25's ook weer duurder verkocht als de nieuwe niet meer te verkrijgen zijn;

als de nieuwe €300 euro vangt, dan is een tweedehandse G25 ook wel €150 waard.

ik ben benieuwd tegen welke prijs de G27 daadwerkelijk zal gelanceerd worden. want de prijs op de logitech site "€ 349" is wel echt teveel.

meer dan 300 euro is het echt niet waard, imo.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De Logitech site is sowieso altijd te duur, vergeleken met lokale (web)shops. Daar gaat heus nog wel wat vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Acid__Burn schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

Daar zijn genoeg mods voor te vinden. Evenals de shift lights. De voordelen zijn naar mijn mening te klein om m'n G25 in te ruilen voor een G27...
Ik ga vanavond proberen om de shifter van m'n G25 te modden. Vind het best irritant dat hij zo licht is en een klik geluid maakt. :) Gelukkig waren er een hoop mensen voor me die hetzelfde dachten en zo how-to's hebben geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Room42 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:19:
De Logitech site is sowieso altijd te duur, vergeleken met lokale (web)shops. Daar gaat heus nog wel wat vanaf.
Maar dan nog. Ben je bereid zoveel geld neer te leggen voor die "kleine" verbeteringen t.o.v. de G25? Zoals ik eerder al poste, dit zijn dingen die ook zijn te realiseren met 3rd party components of een DIY mod.

De shift lights bijvoorbeeld, deze zijn al vanaf 50 dollar te verkrijgen als ik me niet vergis. De buttons zelfs nog minder, omdat dit een voorbeeld is van een DIY mod.

En het omzetten van de shifter heb je dus niet meer (geen idee of er mensen zijn die dit vaak gebruiken. Ik iig niet).

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Afbeeldingslocatie: http://techgage.com/reviews/logitech/g25_racing_wheel/logitech_g25_19_thumb.jpg

een van de klemmen op mijn G25 shifter gaat heel stroef. de ander kan ik met 2 vingers zeer rustig draaien. en hij gaat omhoog en omlaag.

de linker moet ik met mijn hele hand vasthouden en dan kan ik hem bij moeite een beetje bewegen. soms heb ik een griptang nodig om hem los te krijgen.

iemand een idee hoe ik hem terug losser kan maken?

• B-Buster
Zit die schroef aan de onderkant misschien te zwaar aangedraaid?

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

nee, die heb ik net eraf gehaald. ik ga het plastiek deel er volledig afhalen.

maar het gaat moeizaam, ik denk dat de schroefdraad in de plastiek naar de haaien is.

EDIT: opgelost.

er zitten 3 moeren op de draadstang.

1 onderaan die je kunt zien.
en 2 boven en onder het plastieke ding wat tegen de tafel vastgeschroefd word
die 2 moeren waren vast komen te zitten. uiteen gedraaid en terug ineen, draait het geheel weer soepel..

[ Voor 45% gewijzigd door MikeVM op 20-08-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn g25 is vandaag defect gegaan, gelukkig in garantie. Stuur sloeg volledig uit naar rechts, rook versmeuld, etc, duidelijk iets stuk. Na anderhalf jaar ... niet heel mooi.

Enfin, over die prijzen, 150 euro tweedehands ?? Je koopt m nu NIEUW voor 180 (dat heb ik er zelfs 1,5 jaar voor geleden ook voor betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Is het ook mogelijk om de G25/G27 op de xbox 360 aan te sluiten?

Dat is de vraag. ;) Ik weet dat dat formeel niet kan, ivm restricties van MS op externe hardware. Maar ik ben er toch in geïnteresseerd en weet dat men arcadesticks geschikt maakt voor de 360 door een printplaat te gebruiken van een goedgekeurde controller. Zie oa dit filmpje

Als het voor arcade sticks kan, dan zou het toch ook met de G25 moeten kunnen lijkt mij. Dus ik heb gezocht op internet, maar kan niets vinden over dergelijke modpogingen. Ik wil zeker zelf een poging wagen, maar zijn er hier misschien mensen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:34:
Mijn g25 is vandaag defect gegaan, gelukkig in garantie. Stuur sloeg volledig uit naar rechts, rook versmeuld, etc, duidelijk iets stuk. Na anderhalf jaar ... niet heel mooi.

Enfin, over die prijzen, 150 euro tweedehands ?? Je koopt m nu NIEUW voor 180 (dat heb ik er zelfs 1,5 jaar voor geleden ook voor betaald).
dat was speculatie als de G25 niet meer verkrijgbaar wordt, en de G29 €300 kost

dan word een 2dehands G25 meer waard imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik vondt ook dat ik teweinig knoppen had op mijn G25. Ik heb nu via een extra usb print een SLI-M aangesloten + 10 extra knoppen. Tevens gelijk maar een echt racestuur gemonteerd zodat ik het zelfde stuur heb ik me auto als in de simulator. Dan hoef je niet steeds te wennen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein11.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 00:30
Crosspost? Is dit een G25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je dat stuur vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

@killzone.
Ja dit is een G25 En ja het is een crospost omdat ik vindt dat het hier thuis hoord. En het andere topic maakt gewoon deel uit van me totale racesimulator die ik aan het bouwen ben.

@ciris
Ik heb het stuur gekocht bij www.biesheuvel.nl Die hebben me eigen auto ook onderhanden genomen en zij leveren bijna alles voor de Race en Rally sport. Ik heb dit stuur dus ook in me volvo zitten. Zodoende heb ik deze gekocht voor de G25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik wist niet dat het mogelijk was om het stuur te verwisselen op de G25 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:49:
[...]

dat was speculatie als de G25 niet meer verkrijgbaar wordt, en de G29 €300 kost

dan word een 2dehands G25 meer waard imo
Vind ik leuk en aardig, maar 2 tientjes onder de nieuwwaarde zal ie niet halen :)

@Dark ANgel, erg gaaf! Ik ga dat eens onderzoeken, het stuurtje verwisselen. Hoe doe je dat? Ik heb nog een stuurtje van mijn 5je GTT :p Biesheuvel ken ik ook nog van de siliconenslangetjes die ik er in een ver verleden eens heb besteld.

En even offtopic, heel spannend, die c70t5 ! (rijd zelf een safrane met die heerlijke 5pitter, helaas ongeblazen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Killzone schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:27:
Ik wist niet dat het mogelijk was om het stuur te verwisselen op de G25 :) .
Ja je kan er een gewoon stuur op monteren. als het maar gebout zit.
De G25 heeft 6 imbusboutjes in het stuur zitten als je die er afdraaid komt het stuur los.
Je zal dan wel zien dat het een vrij kleine steek is van de boutjes 56mm. Een normaal race stuur(350mm) of kart stuur (zelfde maat als de G25) heeft een steek van 70mm Het geen wat er dus gemaakt moet worden in een verloop ring. ik heb 1cm dikke aluminium schijf gebruikt en daar in op bijde steken gaatjes geboort, en dan de orginele G25 maat verzonken zodat het nieuwe stuur vlak op de schijf kan liggen. Dan is het gewoon vast zetten en klaar. Zelf heb ik de gaten verzonken door ze iets op te boren maar je kan ook een hele ring uitdraaien. zoals in mijn voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/dsc00731x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/dsc00730x.jpg

Omdat ik toch bezig was heb ik gelijk door het hart van het stuur een extra USB kabel getrokken.
Dat past percies door het orginele gat in de stuurnaaf. Zo kon ik de extra knoppen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk gedaan :D Is dat stuur ook iets groter? Athans hij lijkt wel iets groter dan de standaard.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

SinergyX schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:30:
Leuk gedaan :D Is dat stuur ook iets groter? Athans hij lijkt wel iets groter dan de standaard.
Ja het stuur is zeker groter. Als je me fotos ziet kan je nog er achter de orignele schakel flippers zien. Zoveel groter is het geworden. Volgens mij was het G25 stuur 27cm doorsnee en het Racestuur 35cm.

Moet dus alleen nog de flippers verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit zelf te denken om die schakelbak flink te gaan verbouwen, iets met een box eromheen dat je wat meer het gevoel van een echte bak krijgt (groter, langer etc). Jammer dat ik dan niet meer kan wisselen, maar met sequentieel rij ik toch altijd met de flippers.

Zeker nu GT5 eraankomt wil ik voor die tijd helemaal klaar zijn :P

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 31-08-2009 11:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
De G27 staat ondertussen in de pricewatch, maar DAMN dat ding kost gewoon minstens 300 euro. Informatique durft er maar liefst 450 (!) euro voor te vragen!

Dat word een G25 voor mij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Killzone schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:49:
De G27 staat ondertussen in de pricewatch, maar DAMN dat ding kost gewoon minstens 300 euro. Informatique durft er maar liefst 450 (!) euro voor te vragen!

Dat word een G25 voor mij :) .
De G25 koste ook 300 euro bij introductie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
En ik heb de G25 besteld. De G27 vond ik veels te duur en ik ga niet wachten tot de prijs zakt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Dark Angel schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:05:
Ik vondt ook dat ik teweinig knoppen had op mijn G25. Ik heb nu via een extra usb print een SLI-M aangesloten + 10 extra knoppen. Tevens gelijk maar een echt racestuur gemonteerd zodat ik het zelfde stuur heb ik me auto als in de simulator. Dan hoef je niet steeds te wennen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Damn dat ziet er vet uit!

Zou je is op kunnen noemen wat je er allemaal bij gekocht hebt, welk type etc en waar?
Dit zou ik namelijk ook wel willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die van mij binnenkort ook :Y)
Zou je is op kunnen noemen wat je er allemaal bij gekocht hebt, welk type etc en waar?
Dit zou ik namelijk ook wel willen hebben :)
Start here : http://www.leobodnar.com/products/SLI-M/

Rest is gevalletje solderen tot je erbij neervalt denk ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

mijn voorbeeld
Heb je hier toevallig tekeningen en/of maten voor? Dan zou ik evt. mijn eigen bus kunnen draaien.
Die is gewoon het Momo 6-gats patroon neem ik aan?

Dan kan ik nl. ook mijn quick release koppeling op zetten. Dat maakt het ook meteen wat makkelijker om zo'n F1 butterfly kloon op te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyronick op 14-09-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

SgtH3nry3 schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:53:
[...]
Heb je hier toevallig tekeningen en/of maten voor? Dan zou ik evt. mijn eigen bus kunnen draaien.
Die is gewoon het Momo 6-gats patroon neem ik aan?

Dan kan ik nl. ook mijn quick release koppeling op zetten. Dat maakt het ook meteen wat makkelijker om zo'n F1 butterfly kloon op te zetten.
Ja je neemt een schijf van 1cm dik dan neem je daar de steek over van logitech 57mm boor 6 gaten en verzink ze. Dan neem je de steek over van je andere stuur in mijn geval 70mm ook 6 gaten boren maar dan met schroefdraad. In het midden een gat boren voor de draaden en dan ben je klaar.

Ik heb 1cm genomen omdat de koppen die logitech gebruikt best hoogzijn in het orginele stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

:z
nero355 schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:44:
[...]

Die van mij binnenkort ook :Y)

[...]

Start here : http://www.leobodnar.com/products/SLI-M/

Rest is gevalletje solderen tot je erbij neervalt denk ik :)
Klopt helemaal printje is aardig wat soldeer werk. Maar meeste feest komt nog met het dashbord.
Daarkomen nog eens 22 knoppen op en die moeten in een matrix gesoldeerd worden.

Alle knoppen komen van conrad. Daar hebben ze 4 maten 6 ,10,14,20mm ik heb de 6 en 14 gebruikt. voor in het stuur. Op het dashbord komen ook nog 6 tuimelschakelaars met ledjes en die heb ik bij een ander bedrijf besteld.

• SysRq
  • Laatst online: 07:03
* SysRq heeft als alles goed gaat deze week ook een G25 in huis. :9

Ik heb al een beetje lopen zoeken, maar zijn er naast de normale Logitech software nog tooltjes / programma's die een must zijn?

-

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste