Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:38:
[...]

Tja, er is niet veel slechts te zeggen over de G25.

De pedalen, en met name de shifter vind ik wat speelgoed-achtig voor het serieuse sim-werk, maar voor casual racen achter de console met GT is het prima. Bovendien heb je niet veel andere keuze.

Maar voor die prijs is het een geweldig product. Als je een stuurtje zoekt en je hebt nog geen DFP, is het een no-brainer IMHO.
Ik vond 300E toch al een behoorlijk bedrag :P
Ik weet niet wat een DFP of FREX is, maar je bent in ieder geval positief over de G25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:59:
[...]

Ik vond 300E toch al een behoorlijk bedrag :P
Ik weet niet wat een DFP of FREX is, maar je bent in ieder geval positief over de G25
Als je naar de PC markt kijkt, is de G25 veruit de goedkoopste oplossing als je kijkt naar een set die een goed FF stuur, een pedalenset incl. koppeling en een H-shifter omvat. Dus vanuit dat oogpunt is het 'goedkoop' ja. :)

De DFP, oftewel Driving Force Pro, is Logitechs voorganger van de G25, maar dan zonder koppelingspedaal en H-shifter.
Voor dat stuur zijn modificaties gemaakt door het Japanse FREX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag staan kijken bij een G25 in de mediamarkt.

Degene die daar uitgesteld stond had geen stuur in het wiel, die er normaal gesproken voor zorgt dat hij terugdraait naar het midden als je loslaat, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:54:

Degene die daar uitgesteld stond had geen stuur in het wiel, die er normaal gesproken voor zorgt dat hij terugdraait naar het midden als je loslaat, is dit normaal?
Klopt dit is te regelen met de pc, de kracht hiervan etc alles, als ik mijn DFP (Driving Force Pro) los koppel van m'n pc dan is er ook geen weerstand.
Aanraders voor logitech stuurtjes blijven de stukjes software: logitech profiler en DXTweak2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:54:

Is met alle force feedback stuurtjes zo. Aangezien de 'centreerveer' in de drivers zit

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:15
GoldenSample schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:01:
[...]

Klopt dit is te regelen met de pc, de kracht hiervan etc alles, als ik mijn DFP (Driving Force Pro) los koppel van m'n pc dan is er ook geen weerstand.
Aanraders voor logitech stuurtjes blijven de stukjes software: logitech profiler en DXTweak2
Wat doet dat DXTweak2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Daarmee kun je je controller/stuur beter callibreren, de assen instellen enz. en de deathzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-DG- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:24:
[...]

Daarmee kun je je controller/stuur beter callibreren, de assen instellen enz. en de deathzone.
Jammer alleen dat de dead zone niet wordt opgeslagen op win XP of was dat nou iets met dX9... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 13-02-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan hem te gebruiken voor GT5:p op de PS3 (gran turismo 5), ik neem aan dat die dat stukje driversoftware ook ondersteunt, danku!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:52:
ik ben van plan hem te gebruiken voor GT5:p op de PS3 (gran turismo 5), ik neem aan dat die dat stukje driversoftware ook ondersteunt, danku!
Ja zelfs de H shifter en de clutch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:50:
[...]

Ja zelfs de H shifter en de clutch.
Slaat de auto ook af? ALs je bijvoorbeeld wegrijd zonder koppeling :)

(topickickje)
Mn stuurtje komt vrijdag binnen en gt5 28 maart \o/, heb er zin in

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Dat weet ik niet. Ik ga het ook de 28 of erna uitvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
GT5 was de reden voor aankoop van mijn G25, en wordt nu ook de reden eind van de maand dan eindelijk een PS3 aan te schaffen :)

Nu nog eens een leuke 'racekuip' bouwen, ben ik helemaal blij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:01:
GT5 was de reden voor aankoop van mijn G25, en wordt nu ook de reden eind van de maand dan eindelijk een PS3 aan te schaffen :)
Nu nog eens een leuke 'racekuip' bouwen, ben ik helemaal blij.
Ik heb ook een PS3, de G25 en GT5:P in bestelling staan, maar heb ook nog geen raceseat....
(ook even geen ruimte voor helaas) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Ik heb wel een racepod gemaakt. Ruimte zat nu ik de zolder heb gemaakt. Ik moest van de toekomstige babykamer verdwijnen. Dus heb ik maar de zolder netjes gemaakt. Zal vanavond een picca posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:57:
[...]

Ik heb ook een PS3, de G25 en GT5:P in bestelling staan, maar heb ook nog geen raceseat....
(ook even geen ruimte voor helaas) :(
Het idee is een soort van 'opklapbare' versie te maken, rondom een simpele stoel, zat zelf te denken aan soort van zo'n visser-stoeltje. Ik heb ook beperkte ruimte, vandaar. Gebruik nu steeds het buro, maar het 'voelt' wat realistischer als de schakelpook lager naast je zit. (als bij een auto zegmaar).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2008 10:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook de G25.
Super stuur. Maar weet iemand welke games voor op de PC Forcefeedback ondersteunen en natuurlijk de clutch en H-shifter ?

Ik heb namelijk alleen TDU en Dirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:43:
Heb zelf ook de G25.
Super stuur. Maar weet iemand welke games voor op de PC Forcefeedback ondersteunen en natuurlijk de clutch en H-shifter ?

- Live for Speed
- Rfactor
- NFS prostreet
- GTR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:43:
Heb zelf ook de G25.

Ik zie dat je een beetje het midden houd tussen echte arcade en realistischere dingen (doe ik meestal ook). Een aanrader wat dat betreft vind ik alle DTM/Toca/V8supercar series, DTM Racedriver 3 is de nieuwste maar word binnenkort opgevolgd door een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Splendiddd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:24:
Yo, heb ook een g25 aangeschaft na alle andere sturen van logitech :P

moest alleen wel ff een alu plaatje maken voor de shifter vanwege de playseat :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

8) XPS rules
Zou je misschien nog wat meer foto's willen posten? Bijvoorbeeld van hoe je de pedalen op de Playseat hebt gemonteerd?

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gisteravond eerste schetsen gemaakt voor mijn 'racekuipje', wordt een vrij simpel demonteerbare aantal MDF platen met burostoel als racestoeltje :P Hopelijk vanavond al wat hout kopen en begin maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 16:14
Kan iemand mij helpen, ik snap er nix van. Ik heb net een G25 stuurtje aangeschaft (driver v5.01) en deze werkt perfect in een groot aantal spellen. In NFS ProStreet doet ie het perfect, maar zodra ik NFS Most Wanted (v1.3) opstart en naar Options ga, en daar een willekeurig menu open dan lijkt het alsof de "arrow down" toets vast zit, en scrollt de selectie naar beneden. En dat doet ie in elk menu. Als ik dan een race start dan werken de pedalen niet. Ik kan met "arrow up" wel gas geven en vervolgens wel sturen met het stuurtje :-SSS Hoezo vaag...

Als ik mn stuurtje loskoppel reageert het menu normaal

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NFS kan amper omgaan met een gamepad laat staan een G25 :+

Enig advies dat ik je kan geven is om je drivers te updaten en combined pedals in de Logitech Software uit te doen ;)

Verder zou ik naar een wat realistischere game kijken : GTR2, rFactor, LFS, enz ... Al die Arcade meuk is zonde van je stuurtje !! Hoewel Test Drive : Unlimited ook wel leuk is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
Hehe, ja weet ik wel. Speel ook niet alleen die arcade meuk hoor ;-)

Ben net met rFactor aan het stoeien en dat ziet er gaaf uit zeg. Weet iemand toevallig ook of het mogelijk is borden op het F1 circuit aan te zetten vanuit de cockpit view? Ik ken de circuits niet en weet dus ook niet wanneer en hoe scherp de bocht is....

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hoe breed is de totale opstelling ongeveer?
Dus als je de shifter aan de rechterkant helemaal tegen het stuur aan hebt staan, zo dicht mogelijk, hoebreed is hij dan vanaf de linkerkant van het stuur tot de rechterkant van de shifter?

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2i7y9aq.jpg

Mijn bureau heeft namelijk zo een vorm zegmaar en op dit moment heb ik nog een DFP die prima past op dat schuine stuk, maar ik zit me af te vragen of de G25 inclusief shifter niet te breed is voor dat stuk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het stuur zelf is ongeveer zo breed als een toetsenbord. Ikzelf vind het fijn om ongeveer 10 cm tussen het stuur en de shifter te hebben zodat ik makkelijk bij het toetsenbord kan dat achter het stuur ligt. De shifter is gok ik 15-20 cm. Maar staat dat niet op de site van logitech?

Ik heb hem zaterdag weer eindelijk eens uit het stof getrokken. Wat is het toch een mooi ding O+

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 31-03-2008 14:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nope, dat staat niet op de site van Logitech en via google kan ik alleen de afmetingen van de doos vinden, en dat interesseert me niet zoveel.

Dus mocht iemand even een meetlint willen pakken en eventjes opmeten hoebreed ze beide naast elkaar zijn, dan zou ik hem (of haar natuurlijk ;) ) erg dankbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
stuur 27cm en shifter 14cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dankjewel DECOY88 :)

Ik heb er zojuist eentje besteld online en hoop hem nog voor het weekend binnen te krijgen :)
Mijn ouwe DFP was echt aan vervanging toe.
Gas/rem die vaker bleef hangen, terugschakelen ging vaak mis. ipv 1 keer terugschakelen meteen vanuit de 6 naar de 1 en meer van dat soort dingen.

Ik ben benieuwd hoe de G25 me gaat bevallen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen :)

[ Voor 56% gewijzigd door vosss op 01-04-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nou, net binnen.
dat is ff wennen zeg :D

Met mn ouwe DFP reed ik puike rondetijden, maar dit is toch echt anders :)

Overigens moet ik iets doen aan mn bureaustoel.
Die rolt nu achteruit als ik op de rem trap :(

Maar tot nog toe bevalt hij PRIMA!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
vosss schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:22:
Nou, net binnen.
dat is ff wennen zeg :D

Met mn ouwe DFP reed ik puike rondetijden, maar dit is toch echt anders :)

Overigens moet ik iets doen aan mn bureaustoel.
Die rolt nu achteruit als ik op de rem trap :(

Maar tot nog toe bevalt hij PRIMA!!
Hier ook hetzeflde probleem gehad, schuin afgezaagde blokjes met een rubberen matje eronder loste het probleem wel aardig op. Toch zit ik nog naar een betere manier te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Hmmz, ik had voor de gein nog eens mijn ouwe DFP aangesloten, maar die heeft veel sterkere FFB!?

Ik dacht dat de G25 ook behoorlijk wat had, maar als ik bv over gras rij dan voel ik het stuur maar nauwelijks trillen. Heel lichtjes zegmaar.

Zodra ik een spel start stuurt hij ook een stuk lichter dan dat wanneer ik gewoon in windows zit :?

In de settings van het ding heb ik alles al op 150% gezet, maar dat haalt niets uit.

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:02:
Hmmz, ik had voor de gein nog eens mijn ouwe DFP aangesloten, maar die heeft veel sterkere FFB!?

Ik dacht dat de G25 ook behoorlijk wat had, maar als ik bv over gras rij dan voel ik het stuur maar nauwelijks trillen. Heel lichtjes zegmaar.

Zodra ik een spel start stuurt hij ook een stuk lichter dan dat wanneer ik gewoon in windows zit :?

In de settings van het ding heb ik alles al op 150% gezet, maar dat haalt niets uit.

Iemand een idee? :)
Ik denk dat jij met je DFP de centering spring hoog hebt ingesteld. En het teken dat de G25 minder sterk stuurt in games dan in Windows versterkt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Met de DFP had ik die 3 dingen altijd gewoon op 100% staan. Kracht, centeringsprin en nog eentje.

Zo staat het nu nog.

Moet die cengtering spring dan lager? Of helemaal uit?
Hoe heb jij die 3 dingen ingesteld staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:14:
Met de DFP had ik die 3 dingen altijd gewoon op 100% staan. Kracht, centeringsprin en nog eentje.

Zo staat het nu nog.

Moet die cengtering spring dan lager? Of helemaal uit?
Hoe heb jij die 3 dingen ingesteld staan? :)
Ik heb geen G25, ik heb überhaupt geen Logitech meer, maar ik heb de centering spring wel uitstaan. Verder heb ik damper effects ook uitstaan.

Ik vond op de CEBIT de G25 ook niet lekker aanvoelen als ik eerlijk ben. De force feedback kwam op mij érg soft over. :/ Mijn huidige stuur voelde een heel stuk beter aan.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 03-04-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Met settings is veel te veranderen, ben er zelf ook nog niet achter wat de meest realistische settings zijn, is ook persoonlijk natuurlijk. Google eens, veel te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:42
Hey luitjes

Wil dolgraag een G25 maar twijfel nog over de opstelling.

1e optie (en de easy way imo) een hanssystem, na een beetje rongeneuzd te hebben schijnen lui over de stabileit te vallen. Ook vraag ik me af of die staaf in het midden niet in de weg zit.
Als er lui zijn die toevallig een hansel g25 hebben hoor ik het graag :)

2e optie Tja ikea,praxis,bureau of , en ik denk t niet, een playseat.

Heb nog een oud Fiat 500 stoeltje, kan ik me rijstijl eer aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luxzenburcht schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:22:
Hey luitjes

Wil dolgraag een G25 maar twijfel nog over de opstelling.

1e optie (en de easy way imo) een hanssystem, na een beetje rongeneuzd te hebben schijnen lui over de stabileit te vallen. Ook vraag ik me af of die staaf in het midden niet in de weg zit.
Als er lui zijn die toevallig een hansel g25 hebben hoor ik het graag :)

2e optie Tja ikea,praxis,bureau of , en ik denk t niet, een playseat.

Heb nog een oud Fiat 500 stoeltje, kan ik me rijstijl eer aan doen :)
Ik heb op de CEBIT in een BMW Sauber F1 rijsimulator gezeten, en die had ook een stang in het midden. Slechts 15cm voor de pedalen ofzo. Ik kan allen maar zeggen dat het zwaar irritant was. Left foot braking was haast niet mogelijk daardoor.

Ik heb trouwens het Porsche 911 turbo stuur waar ik zeer tevreden over ben. En dit is slechts de tweede bèta. De eerste bèta schijnt slecht te zijn geweest.

Alleend e pedalen konden een heel stuk beter, en het schijnt dat ze die op de productieversie geheel redesigned hebben.

In ieder geval de shifter is über, ik vind m beter dan ACT labs GPL shifter, en de G25 shifter valt er geheel bij in het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 03-04-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Johan , waar heb je het allemaal over , speel zelf GTR2 met een logitech MOMO maar wil best iets beters aanschaffen , de G25 lijkt me in de prijs tot 250 t/m 350 de beste keus of niet , wat kost dat wat jij hebt en waar kan ik meer info daarover vinden ?

ps - heb gegoogeld maar kon niks vinden wat jij hebt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:21:
@Johan , waar heb je het allemaal over , speel zelf GTR2 met een logitech MOMO maar wil best iets beters aanschaffen , de G25 lijkt me in de prijs tot 250 t/m 350 de beste keus of niet , wat kost dat wat jij hebt en waar kan ik meer info daarover vinden ?

ps - heb gegoogeld maar kon niks vinden wat jij hebt!
http://fanatec.de/ kost €300,-

Pedalen van de G25 zijn beter, ik denk zelfs na de revisie van deze bèta naar klanten stuur.
Maar de shifter van dit Porsche stuur is stukken beter, en ík -vind- de force feedback prettiger.

Ik zit erover te denken om wel het klantenstuur te kopen, aangezien deze bèta gewoon een groot nadeel met de pedalen heeft, dat Fanatec ook heeft toegegeven. De pedalen zijn compleet gewijzigd.

Er komt morgen een review van mij uit.

Daarvan zal ik de link wel; niet mogen plaatsen.
Hint: Google even naar :
_GAIA_ + crew

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 03-04-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer gamers die deze 2 sturen kennen en echt duidelijk hetzelfde zouden kiezen als Johan , heb waarschijnlijk niet goed alles gevolgd want heb nog nooit gehoord van dit Porsche stuur ? Mijn MOMO is aan vervanging toe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:27:
Zijn er nog meer gamers die deze 2 sturen kennen en echt duidelijk hetzelfde zouden kiezen als Johan , heb waarschijnlijk niet goed alles gevolgd want heb nog nooit gehoord van dit Porsche stuur ? Mijn MOMO is aan vervanging toe .
Er zijn mensen die de G25 beter vinden, vanwege de pedalen. (ik heb nog geen mensen gesproken die de productie versie hebben).
Volgens mij vindt vrijwel iedereen de shifter hét zwakke punt van de G25.. je kan op nogrip wel een stukje lezen over ervaringen met de bèta versie, maar hter verschilt heel erg per driver die uitgebracht werd hoe het stuur reageert.

Maar iemand hier op GoT heeft de eerste bèta gehad, en hij vond die crap (zei hij op gamers.nl forum geloof ik). Hierna kreeg ik in feb de tweede lichting bèta met wijzigingen.

Er zijn centreringsproblemen van het stuur, dat is in de officiele opgelost, en Fanatec voelde zich er erg kut over dat dat was gebeurd. Er is een simpele oplossing voor, namelijk het stuur zelf niet laten calibreren :+

De pedalen van deze bèta is te licht, dat lees je ook overal. Fanatec heeft m iig een stuk zwaarder gemaakt, en meer aan de voorkant gezet zodat hij niet zo snel kan glijden. (Compleet redesigned) staat in hun laatste mail.

Ik mag na het bèta testen dit stuurtje gratis houden, en kan een klanten model krijgen voor een reductietarief, waar ik mogelijk nog gebruik van ga maken :)

Meer testers hier:
http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=15976
Sommigen zijn positief, anderen negatief.
In ieder geval, ik vond die BMW Sauber stand met G25's érg tegenvallen qua input en force kracht.
Game was Live for speed.

Maarja, dit past beter in racesimhardwaretopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Laatst online: 10-09 21:01
Voor de geinteresseerden onder ons, in de GAMESTAR 05/2008 APRIL (Duits gamersblad) staat een Hardware-test van de FANATEC Porsche 911 Turbo.

Ik mag denk ik deze bladzijde niet scannen en publiceren maar ik kan natuurlijk een korte impressie geven van de test. :9

Men is zeer gecharmeerd van dit stuur. Het stuur scoort 93 punten op een schaal van 100. (G25 scoorde 90 punten 12/2006)

In de doos zit een stuur, pedalen, 6 bak shifter, sequentielle Schaltung, Lap-Wings (iets om op je benen te leggen zodat het stuur dara op kan staan ipv vastmaken op een tafelblad???) en een 1 Gigabyte USB-stick.

Stuur moest eerst in de PC-mode worden gezet aangezien hij ook bruikbaar is op een Playstation 3.

Stuur is met leer bekleed, ligt goed in de hand en bij een test in GTR2 voelde men iedere oneffenheid. Men vindt het stuur zeer precies. Het 911 stuur gaat wel lichter als de G25. Men kan deze met 1 hand besturen. G25 is luidruchtiger in de FF-motoren. Kast om het stuur heeft een beetje plastic uiterlijk (min-punt) maar de pedalen zijn zeer goed. Koppelingspedaal heeft "sogar ein Schleifpunckt - genial!" Ondanks de goede bevestiging van zowel de 6-bak als de seq-schakeling beweegt de set behoorlijk bij heftige schakelmomenten. Wel schakelen de beide systemen erg goed.

Nu de conclusie, die doe ik even in het duits. Kan iedereen zijn eigen mening vormen.

START-ZIEL-SIEG
Wer knapp 300 Euro übrig hat und mit Hingabe über virtuelle Strecken heizt, macht mit dem Lenkrad Porsche 911 Turbo von Fanatec alles richtig. Der hervorragende Präzision, das riesige Ausstattungspaket und der leise Betrieb begeistern Rennfahrer - neue Hardware-Reference bei Lenkrädern! Die grundsätzlich beeindruckende Force-Feeback-Effecte schwächeln ledlich bei der Fliekraft-Simulation. Die Verarbeitung ist dem hohen Preis von 300 Euro aber nicht angemessen: nachlässig geschnittene Kanten, wackliche Tasten, viel Plastik. Das macht das rund 80 Euro günstigere G25 besser (220 Euro)

Ok, kort gezegd, men is zeer te spreken over het stuur maar voor 300 euro mocht het iets minder plastickerig eruit zien. Wel vindt men overall dit stuur beter als een G25. Als je er dan van uit gaat dat ook de G25 op 300 euro is begonnen dan zou deze prijs natuurlijk nog wel eens onder druk komen te staan.

Nog een stukje over de gegeven punten en technische details.

10 knoppen + steuerkreuz. USB-aansluiting.
Präzision 38 van de 40 punten. Zeer precies/verschillende pedaaleffecten (rem/gas/koppeling)
Techniek 19 van de 20 punten. Stuuruitslag 900 Graden,draadloze pedalen, weinig kabels nodig
Accesoires 20 van de 20 punten. 3 Schakelmogelijkheden, 1 Gb stick, Lap Wings
Ergonomie 8 van de 10 punten. Groot stuur, Rutschfeste Pedale, (-)Externe Schaltung wackelt stark
Verarbeitung 8 van de 10 punten. Gute verarbeitung, Porsche -Design, (-) Veel plastic.

(ik heb niet alles vertaald, aangezien in het NL het dan weer net niet in 1 woord past.) 8)

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er grotendeels wel mee eens. Al had ik niet dat ik het stuur zelf op pc mode moest hangen..

Die van mij gaat automatisch op pc-mode.
PC-mode = witte verlichting
PS3-mode is rode verlichting.

Maar in de laatste drivers kan je op de pc het licht switchen :). Al zou ik graag ook een mogelijkheid zien om het uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:05

rCk

Even offtopic, maar Napalm let op je spelling. Ik denk dat je brabander bent. Vanwege 'beter als' hehe. Viel me even op ;)
Niet dat ik je ga verbeteren ofzo, maar ja tis wel beetje. Hahaha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Zonder zagen of argumentatie, maar G25+GT5:P is meesterlijk... de stick shift in sequential reageert perfect maar de volle 6 bak gebruiken is te fragiel (met het zweet in je bilspleet voorzichtig de vier zoeken vanuit de zes kan vervelend zijn als je zit te pushen voor een snel rondje)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Napalm schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:01:
Koppelingspedaal heeft "sogar ein Schleifpunckt - genial!
Meaning....

Mijn Duits is nogal *insert duim die naar beneden wijst*

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

KeeZ schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:19:
Zonder zagen of argumentatie, maar G25+GT5:P is meesterlijk... de stick shift in sequential reageert perfect maar de volle 6 bak gebruiken is te fragiel (met het zweet in je bilspleet voorzichtig de vier zoeken vanuit de zes kan vervelend zijn als je zit te pushen voor een snel rondje)
En sowieso, als je sequentieel gebruikt dan schakelt ie ook nog sneller, want anders moet je ook nog versnelling zoeken en clutchen enzo, ik tik em liever vooruit zo. Terwijl bij TDU het weer anders ligt, daar speel ik liever met de koppeling. Maarja dat is omdat dat het enige uitdagende is in het spel op die manier :P Maar ik speel atm GTR2. Ik zit nu beetje met die lessen te kloten, alle basics heb ik al. Ben nu af en toe met zon circuit bezig, is nog knap lastig. Want een mc12 onder je kont of een Saleen op zon track is wel heftig en oppassen met t gas. (Ik speel zonder aids overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
KeeZ schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:19:
Vind de 6bak best 'stevig' genoeg om er flink mee te shiften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Raven schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:29:
[...]

Meaning....

Mijn Duits is nogal *insert duim die naar beneden wijst*
Dat de koppeling een aangrijppunt heeft en niet "meteen" pakt. Stukje vrije slag zeg maar, net zoals bij een normale auto ;-)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm okee, wel lastig vergelijken daar ik nog nooit heb gereden :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:34:
[...]

Dat de koppeling een aangrijppunt heeft en niet "meteen" pakt. Stukje vrije slag zeg maar, net zoals bij een normale auto ;-)
Dat heeft elk koppelingspedaal wat je aansluit op de PC. Dit kun je namelijk gewoon softwarematig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

De g25 heeft dat ook ja, maar ik gok dat ze iets bedoelen als een clickje ofzoiets dat je voelt als je bij het aangrijp punt komt. Al moet ik wel zeggen dat ik bij de G25 dat puntje wat er niet is ook voel op de een of andere manier 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zamorano schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:07:
[...]

Dat heeft elk koppelingspedaal wat je aansluit op de PC. Dit kun je namelijk gewoon softwarematig instellen.
Yep, maar deze pedaal gaat ook lichter als hij voorbij het aangrijppunt is :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:21:
[...]

Yep, maar deze pedaal gaat ook lichter als hij voorbij het aangrijppunt is :P _/-\o_
Hmm, das wel mooi idd.
Aan de andere kant kun je dat aangrijppunt dus ook niet verstellen (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn pedaalset nog niet opengehad. Maar het schijnt dat je er opzich wel het één en ander aan kan veranderen.

Ik zou zelf bv op mijn bèta set graag de slag van het rempedaal verlengen. Dit moet mogelijk zijn door wat schroefjes losser te draaien, en wat 'rem'foam eraf te halen.

Maar daar ga ik later nog mee aan de slag. Het schijnt trouwens geen nadelige invloed te hebben op de waarden van de potmeter, want elke keer als je hem aansluit calibreer je m zelf door hem zover mogelijk in te trappen. Waardoor hij gewoon zegt van: Oh, maximale uitslag is dit, dan pas ik de overige waarden er precies tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Laatst online: 10-09 21:01
rCk schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:39:
Even offtopic, maar Napalm let op je spelling. Ik denk dat je brabander bent. Vanwege 'beter als' hehe. Viel me even op ;)
Niet dat ik je ga verbeteren ofzo, maar ja tis wel beetje. Hahaha :p
Ik heb de tekst redelijk vlug getypt. Moest tussen het koffie drinken/superbiken/F1 door. Geen spellingscontrole en ja dat is dodeljk.

En nee, ik ben geen brabander. Er gaat nl niets boven............. GRUNN..

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Een vriend van me heeft zo'n G25 gekocht en ik vind 'm wel heel stoer eigenlijk...
'k Zit eraan te denken om er eentje te kopen, maar moet dan wel eerst wat centjes verdienen...

Nu heb ik hier nog die rode Momo Force (of Momo Racing) liggen, die ik eigenlijk bijna nooit heb gebruikt (in de tijd van Colin McRae 2 heb ik nog wel een paar keer gebruikt)....

Heeft iemand enig idee hoeveel deze opbrengt als ik 'm tweedehands verkoop? Als het bedrag in de buurt komt van de G25, word ik namelijk wel gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk stuurtje, het blijft kriebelen, maar eigenlijk vind ik hem net te duur. Misschien dat er nog ooit een budgetversie komt van rubber ipv leer ;)

De Driving Force™ GT is ook wel een leuk stuurtje (opvolger van de DFP). Dat zal waarschijnlijk verkocht gaan worden met GT5, maar misschien dat er ook wel een pc-driver voor komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eduardtee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:09:
Een vriend van me heeft zo'n G25 gekocht en ik vind 'm wel heel stoer eigenlijk...
'k Zit eraan te denken om er eentje te kopen, maar moet dan wel eerst wat centjes verdienen...

Nu heb ik hier nog die rode Momo Force (of Momo Racing) liggen, die ik eigenlijk bijna nooit heb gebruikt (in de tijd van Colin McRae 2 heb ik nog wel een paar keer gebruikt)....

Heeft iemand enig idee hoeveel deze opbrengt als ik 'm tweedehands verkoop? Als het bedrag in de buurt komt van de G25, word ik namelijk wel gelukkig :)
Een goede rode MOMO zal zo'n 80euro zijn denk ik. Nieuwe G25 is 180eruro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
GAIAjohan schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:32:
[...]

Een goede rode MOMO zal zo'n 80euro zijn denk ik. Nieuwe G25 is 180eruro.
Hmmm.... da's dus niet kostendekkend :( Ik had gehoopt dat die rode MOMO nog wat meer op zou brengen. Ik heb de stuurtjes-markt in de afgelopen jaren niet heel erg scherp in de gaten gehouden, maar ik had nog steeds het idee dat het een van de beste stuurtjes op de markt was... zeg maar, totdat de G25 langs kwam...
Dus ik had gedacht dat ie nog wat meer op zou brengen, voor de echte race-liefhebber, zeg maar...

Maar ja, aan de andere kant is die G25 wel errug stoer hoor... moet alleen ff goed bedenken hoe vaak ik 'm nu denk te gaan gebruiken... naast GT5 zou ik eigenlijk niet veel andere race-games weten die mij kunnen boeien :)

Over de verkoop van die MOMO moet ik dan maar nog ff nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

ik heb 2 jaar geleden een rode momo voor 100 euri gekocht, dus 80 euro klopt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shva schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:13:
ik heb 2 jaar geleden een rode momo voor 100 euri gekocht, dus 80 euro klopt nu wel.
Heb de mijne (rode momo) 1,5jaar geleden voor 50euro gekocht. was gewoon een goede koop. :) .
Heb m hier nog steeds, ondanks dat ik ook het Porsche 911 stuur heb.
verder heb ik nog de thrustmaster van voor de momo nog..

En de rode MOMO is voorbij gestreefd door 3 consumenten stuurtjes.
1. Logitech DFP
2. Logitech G25
3. Fanatec Porsche 911 wheel

En natuurlijk het minder commerciële spul van VPP, ECCI etc.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 16-04-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

50 euro, damn dat is wel een bargain...

nog wat negatieve puntjes over de g25:

hij maakt gewoon erg veel herrie, mijn ouders hadden er door het hele huis last van :+

ik zelf vind het gaspedaal ook wat te licht, bijna geen weerstand.

[ Voor 77% gewijzigd door Shva op 16-04-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Ik had mijn G25 gemonteerd aan een kast die direct tegen de muur aanzat. Als ik dan over een hobbelweggetje reed dan trilde het hele huis mee :9 Gelukkig kun je de force feedback settings wat minder wild zetten. :)

Verder hoop ik dat in de toekomst nog een goede 'vrije rondrijd' game uitkomt. Met TDU kun je lekker rondrijden echter mis ik daarbij de voetgangers en zijn de wegen erg brak aangelegd. (hobbels, bochten die je niet ziet etc).

[ Voor 34% gewijzigd door OCTheEagle op 16-04-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

*droomt van carmageddon 4 met force feedback :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Om mijn zoektocht nog iets moeilijker te maken: de G25 lijkt me ideaal, maar ik heb eigenlijk ook nog een XBox 360 thuis staan. De G25 is hier niet geschikt voor, helaas...

Wat voor stuur is er aan te raden, dat voor zowel de PS3 als de XBox 360 geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eduardtee schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:39:
Om mijn zoektocht nog iets moeilijker te maken: de G25 lijkt me ideaal, maar ik heb eigenlijk ook nog een XBox 360 thuis staan. De G25 is hier niet geschikt voor, helaas...

Wat voor stuur is er aan te raden, dat voor zowel de PS3 als de XBox 360 geschikt is?
Voor zover ik weet werkt de XBOX 360 alleen met het speciaal ontworpen 360 Wheel. Daar en tegen werkt voor zover ik weet elk stuur op de PS3 (Als het goed is ook het 360 Wheel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

eduardtee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:09:

Volgens mij kan jij deze gozer helpen : http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=417512#417512 :)
Jammer dat zijn G25 al weg is dan was de deal denk ik nog sneller rond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
Heb em een maandje geleden nog voor 159,- gekocht bij Komplett :*)
Gaat snel dus met die prijs..

[ Voor 10% gewijzigd door Fybz op 23-04-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fybz schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:26:
[...]

Heb em een maandje geleden nog voor 159,- gekocht bij Komplett :*)
Gaat snel dus met die prijs..
Is nu 185 euro door, gaat snel dan inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14

me1299

$ondertitel

Ik heb net een G25 gekocht. Probeer LFS te spelen, maar telkens stopt het gaspedaal er mee en werkt het schakelen niet goed meer. En de koppeling werkt omgedraaid?? Als ik de koppeling intrap wil hij rijden en hij rol uit als ik hem los laat???

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Als ik de race herstart werkt het gaspedaal wel weer gelijk.

--

Edit: lama :o Inverse uitgezet en het gaspedaal deed het niet omdat de motor afsloeg :+

[ Voor 12% gewijzigd door me1299 op 29-04-2008 20:19 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst Trackmania eens geprobeerd. En hoewel dit niet mijn spel is is het wel leuk genoeg om weer eens met racen aan de gang te gaan.

Dat Grand Prix Legends (my favorite) ondersteund wordt heb ik al gelezen.

Maar wordt dat Trackmania Nations ook ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:29:
Ik heb laatst Trackmania eens geprobeerd. En hoewel dit niet mijn spel is is het wel leuk genoeg om weer eens met racen aan de gang te gaan.

Dat Grand Prix Legends (my favorite) ondersteund wordt heb ik al gelezen.

Maar wordt dat Trackmania Nations ook ondersteund?
Vast wel, ik raad je het alleen niet aan. Daarvoor gaat TM veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, TMN is echt een keyboard spel! :)

@vvv: oja, maar ik ben echt een gamepad-foob. Ik haat die dingen als spelbesturing, vandaar dat dat ook niet in me op kwam. Nee, doe mij maar een keyboard.

[ Voor 68% gewijzigd door Room42 op 01-05-2008 23:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:17:
Ja, TMN is echt een keyboard spel! :)
Gamepad met analoge sticks en/of triggers is het beste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14

me1299

$ondertitel

Wat zijn buiten LFS een beetje goede spelen die met de G25 overweg kunnen? Ik ga denk Testdrive Unlimited eens proberen.

Ik vond dat spel wat bij het stuur zat niet zo'n succes iig.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DeathKnight24 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:05:
Wat zijn buiten LFS een beetje goede spelen die met de G25 overweg kunnen? Ik ga denk Testdrive Unlimited eens proberen.

TDU is best wel een arcade racer natuurlijk.

Ik zou zeggen probeer GTR(2), netKar PRO, rFactor, RBR, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

DeathKnight24 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:05:

TDU is een echte aanrader. En voor een arcade racer is het nog best realistisch. De wagen reageerd wel zoals tie moet horen niet als bij NFS.

En op hardcore mode, die je unlocked bij champion niveau. Kan je geweldig veel overstuur krijgen om heerlijk te driften. Ikzelf ben zon drifter :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Grand Prix Legends ook geschikt?

Of is dat een te oud spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G25, waardeloos en veel te duur product.

Afgelopen vrijdag eindelijk binnen, getest op verschillende games, zoals Rfactor, LFS, Trackmania, werkt op zich goed, maar:

1- Bij installeren viel er er een bevestigingsonderdeel af.

2- Zonder netadapter werkt stuur niet, weer een extra 230 slot nodig.

3- Belachelijke extra schakel console, wie zal dat ding gebruiken ? Flippers toch achter stuur ?!

4- Door deze console weer een extra, te korte kabel, ook weer op mn (real) bureaublad monteren ?

5- Op stuur, in tegenstelling tot de vorige Momo red en black, slechts 2 knoppen, de rest zit op die
rotconsole, druktoetsen behoren net als in reallife racing op stuur !

6- Opstarten Windows, afgrijselijk geluid, stuur gaat ronddraaien, resoneert op mn (real) houten bureaublad , vreemd hol geluid binnen stuurconsole.

7- Ook tijdens races blijft dit zeer storende geluid aanwezig.

8- Geen 500 Gulden waard.

9- en wat ik nog vergat ?

10. Stuurt perfect, kan instellen wat je wil, rempedaal eerst beetje zwaar maar went snel.

Plezier, mijn exemplaar gaat terug naar Logitech, morgen eens zien of ik die zooi weer in die doos kan proppen, ook een uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Als je zoveel commentaar hebt op die zogenaamd waardeloze schakelconsole en je ergert aan slechts 2 knopjes op het stuur zelf, waarom heb je dan dat stuur uberhaupt gekocht? Dat zijn dingen die je vooraf had kunnen/moeten weten.

Geluid van de motortjes die erin zitten.. tja tuurlijk hoor je die. Die dingen kunnen aardig wat kracht leveren, dus tja.. stil zal ie niet zijn. Daarom heeft ie ook stroom nodig... zoals vele andere stuurtjes. Wederom puntjes die je had kunnen weten.

Ronddraaien bij opstarten.. weinig bijzonders aan. Dat dit een 900 graden stuurtje is maakt wel dat ie aardig wat rondjes moet draaien om zich uit te lijnen, maar ik heb zat andere stuurtjes gehad die dat ook deden.

Met je eens ben ik het over de te korte kabels en het perfecte sturen ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:28:
[...]
Wees dan ook voorzichtig! :+
Ja, die motoren doen het nou eenmaal niet zo goed op 5v bij 500mA. 8)7
3- Belachelijke extra schakel console, wie zal dat ding gebruiken ? Flippers toch achter stuur ?!
Hangt van je classe af. Als je een rally met normale auto's doet of met classics, heb je een pook nodig (voor de beste ervaring).
4- Door deze console weer een extra, te korte kabel, ook weer op mn (real) bureaublad monteren ?
Te korte kabel? Nah, geen last van.
offtopic:
(Heb je ook niet-echte bureaubladen trouwens?)
5- Op stuur, in tegenstelling tot de vorige Momo red en black, slechts 2 knoppen, de rest zit op die
Dat wist je, zoals B-Buster terecht opmerkt, van tevoren. Overigens is het weer helemaal van de classe afhankelijk waar de knoppen "horen".
6- Opstarten Windows, afgrijselijk geluid, stuur gaat ronddraaien, resoneert op mn (real) houten bureaublad , vreemd hol geluid binnen stuurconsole.
Ik sluit het (real) stuur pas aan als (real) Windows is opgestart. Dan hoeft het maar (real) 1 keer te initialiseren.
Hmm. Ik heb er eigenlijk geen last van.
500 wat?
[...]
Al met al vind ik je punten een beetje kort door de bocht en veel had je van tevoren kunnen weten als je je een beetje had verdiept in het product. Om er dan zo teleurgesteld over te doen is een beetje overdreven, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Schrijf hier anders een goed onderbouwde review (en kopieer eventueel de RML-code naar dit topic), maar ga niet een lijstje van persoonlijke punten plaatsen, gecombineerd met veel dingen die zo klein zijn dat ze je stuur niet het geld waard zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Laatst online: 22-09 19:15
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:28:

Afgelopen vrijdag eindelijk binnen, getest op verschillende games, zoals Rfactor, LFS, Trackmania, werkt op zich goed, maar:

9- en wat ik nog vergat ?

10. Stuurt perfect, kan instellen wat je wil, rempedaal eerst beetje zwaar maar went snel.

Plezier, mijn exemplaar gaat terug naar Logitech, morgen eens zien of ik die zooi weer in die doos kan proppen, ook een uitdaging ;)
Je mag je G25 natuurlijk ook altijd ruilen tegen mijn Momo...

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Over het te veel geluid dat de g25 heeft hij zeker gelijk, dit had logitech gewoon kunnen voorkomen door een riem aangedreven stuurtje te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 02:28
Geluid heeft me echt nog nooit gestoord als ik aan het racen ben. Ik kan me dat ook helemaal niet voorstellen, tenzij je gewoon geen geluid aan hebt staan.

Een riem rekt uit of verslijt (verduren noemen we het in België), waardoor na 4 jaar iedereen zijn G25 moet weggooien.

[ Voor 9% gewijzigd door Noel op 18-05-2008 19:36 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Mijn ervaring + probleem:
Eind november kocht ik mijn G25, maar mocht hem pas na 5 dec. gebruiken. Ik race al sinds me 10e ofzo, en heb tijd lang met logitech formula force geraced. Toen der tijd had ik de G25 al kwijlend bewonderd, en was kapot jaloers op diegene die het stuur in hun bezit hadden.
Maargoed, mijn 1ste stuurtje was dus de formula force GP. meteen FB dus. Dat heeft me nog 20x enthousiaster gemaakt m.b.t. racen. Ik begon wat serieuzere spellen te gebruiken. Toen ik dat stuur een jaar of 4 denk ik in me bezit heb gehad, viel er een knopje in t stuur. Er doorheen gedrukt zeg maar door het vele gebruik. Toen begon het al te jeuken om een nieuwe te kopen. Toen andere knopjes begonnen te weigeren, had ik de knoop doorgehakt dat er een nieuwe zou komen. Toen was nog de vraag: Welke?
Ik had met de DFP al 4 uur in totaal bij een vriend gereden. Goed stuur, lag lekker in de hand, sterkere force feedback, meer graden sturen, sequentele versnellingsbak. Dat zou dus een prima keus zijn geweest, voor nog vele game uren. Maar, de gedachten bij de geweldige G25 schoten door me hoofd. Maar de prijs weerhield me ervan. Toen werd het november. Sinterklaas was in aantocht, mijn verjaardag ook (werd ondertussen 16 jaar oud) (januari). Ik toch maar een keer de G25 ter spraken gebracht. Er werd vrolijk en mee luisterend meegeknikt. Tot de prijs kwam... Het vrolijke ging om in de doe normaal blik :P Ik vrolijk vertellen wat de voordelen allemaal waren enz. enz. Uiteindelijk een deal kunnen sluiten met de ouders van 50/50.
Ik helemaal blij naar Dynabite, en schafte de G25 aan. Eerste ervaring: Damn, leer schakelen :P Ik had al wat ervaring in de auto, maar toch was het in de virtuele wereld wennen. Toen ik het stuur een beetje kende, beetje geoptimaliseerd naar wat ik lekker vond, en rijden maar. Wat was dat super zeg.
2 maanden verder besloot ik de strijd online aan te gaan met Rfactor. Ik had al wat ervaring in de offline megane cup, dus besloot wat losse races te doen. Dit heb ik een een vakantie heel intensief gedaan. Conclusie: Zelfs een gemiddelde rijder (zo egoïstisch ben ik om me zo te noemen) kwam prima in de hogere posities mee. Mede de G25, plus een force feedback modificatie.

Maar toen kwam het centraal schriftelijk examen inzicht, en werd het online racen teruggebracht naar 0. Examens, dat was voorlopig het doen. Met ontspanning even een potje offline knallen met de G25.

Toen kwamen de problemen. Ik heb altijd gereden met de H Shifter, full manual. Echter, als ik wegreed, en schakelde van zn 1 naar zn 2, en hem daar in liet staan, versprong hij af en toe naar neutraal, en dan meteen weer in de 2. Dit gebeurde binnen een seconde, maar dermate vervelend dat het voor vele spins zorgde. Ik balen, balen, balen. Maar, misschien ligt het aan het spel (want je gaat de oorzaak niet zoeken bij een stuur van €250 dat nog een half jaar oud is) dus werd GTR2 opgestart. Hierbij ging het het eerste uurtje goed, waarna hetzelfde probleem zich ging voortdoen. Maar nu ook heel soms in zn 3.
Mijn vraag: Is dit een bekend G25 kwaaltje, zoja, is dat makkelijk voor een noob aan technische ervaring op te lossen, of wordt het een retourtje logitech? Ik zou er hard van balen als ik hem 2 weken kwijt ben.
Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen? Is het een kwestie van openschroeven, iets goed aandrukken/goedleggen, en spelen, of is het een groter probleem?

Alvast bedankt,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noel schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:35:
Geluid heeft me echt nog nooit gestoord als ik aan het racen ben. Ik kan me dat ook helemaal niet voorstellen, tenzij je gewoon geen geluid aan hebt staan.

Een riem rekt uit of verslijt (verduren noemen we het in België), waardoor na 4 jaar iedereen zijn G25 moet weggooien.
De riemen die mijn Porsche-stuur gebruikt zijn gewoon te krijgen in een speciaalzaak. Áls ze al kapot gaan, kan je ze gewoon nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
@ Thomas: even belletje doen naar Logitech. Heb dit zelf een beetje met de 5e versnelling, deze wordt vaak als 3 aangezien. Heb er al over gebeld en werd toen verzocht het nog eens te testen op andere pc e.d. Anders werd de shifter ofwel omgeruild ofwel gerepareerd, kon hij geen 100% zekerheid over geven. Even informeren dus :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
B-Buster schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:43:
@ Thomas: even belletje doen naar Logitech. Heb dit zelf een beetje met de 5e versnelling, deze wordt vaak als 3 aangezien. Heb er al over gebeld en werd toen verzocht het nog eens te testen op andere pc e.d. Anders werd de shifter ofwel omgeruild ofwel gerepareerd, kon hij geen 100% zekerheid over geven. Even informeren dus :)
Ok, dus ik moet dit per see via logitech spelen, of kan ik ook gewoon naar Dynabite gaan, en dat zei het verder regelen? :P
En is dit gewoon pech hebben, of is de kans groot dat ik het bij de gerepareerde versie ook zo'n zelfde soort probleem krijg?

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas312 op 19-05-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 18:19
Weet iemand hoe het zit met Logitech garantie afhandeling?

Ik kan aan een inruil G25 komen maar heb dan natuurlijk geen aankoopbon oid.
Ik hoop dat het iets kleins is maar voor het geval dat wil ik toch wel weten of Logitech iets voor me kan doen.

Logitech claimt op hun website dat in de EU alle produkten 2 jaar garantie hebben maar kan je die garantie ook claimen als je geen aankoopbewijs hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Leader98 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:23:
Weet iemand hoe het zit met Logitech garantie afhandeling?

Ik kan aan een inruil G25 komen maar heb dan natuurlijk geen aankoopbon oid.
Ik hoop dat het iets kleins is maar voor het geval dat wil ik toch wel weten of Logitech iets voor me kan doen.

Logitech claimt op hun website dat in de EU alle produkten 2 jaar garantie hebben maar kan je die garantie ook claimen als je geen aankoopbewijs hebt?
Hoe wil je bewijzen dat je er nog geen 2 jaar gebruik van gemaakt hebt ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

KeeZ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:50:
[...]

Hoe wil je bewijzen dat je er nog geen 2 jaar gebruik van gemaakt hebt ?
Als het stuur nog geen twee jaar op de markt is ;)
Maar doorgaans heb je altijd de aankoopbon nodig, en ga je direct terug naar de winkel en niet via Logitech.

[ Voor 18% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-06-2008 11:29 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet wachten moet hem morgen of overmorgen binnen krijgen. Ga daarna direct TDU spelen maar weet iemand of Toca Race Driver 3(ja heb hem in UK gekocht) ook met de H-shifter werkt en met de clutch? Staat namelijk een filmpje op youtube waarin de Hshifter en clutch worden gebruikt terwijl ik had gelezen dat dit met TRD 3 niet kan...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een onnodige kick, maar ik wil dit graag opgehelderd krijgen voordat ik de G25 ga aanschaffen;

1. Zijn er spellen waarbij de koppeling (zeer) realistisch is? Dus met name met het wegrijden dat de motor kan afslaan als je het te snel doet etc. Het enige wat ik op youtube filmpjes zie is dat het op laten komen van de koppeling slechts een formaliteit is en geen enkele oefening vereist.

2. Het terugschakelen. Wat ik op youtube zie is dat wanneer men in de 5e versnelling op een bocht afgaat terugschakelt via elke versnelling.. Dus als je terug wilt schakelen naar de 2 moet je eerst langs de 4e en 3e versnelling. Is het ook mogelijk om zoals ( in het echt) van z'n 5 naar neutraal te gaan en dan naar z'n 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:07:
Is het ook mogelijk om zoals ( in het echt) van z'n 5 naar neutraal te gaan en dan naar z'n 2?
Is mogelijk, maar je schakelt alle versnellingen terug om op de motor af te remmen, net zoals in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Is mogelijk, maar je schakelt alle versnellingen terug om op de motor af te remmen, net zoals in het echt.
Is dat een vaak gebruikte techniek in de racerij? Zo ja, waar valt daar nog meer over te vinden? Ik rijd enkel zoals mijn rij-instructeur dat mij geleerd heeft :+ ( heb nog maar kort mn rijbewijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:55:
[...]

Is dat een vaak gebruikte techniek in de racerij? Zo ja, waar valt daar nog meer over te vinden? Ik rijd enkel zoals mijn rij-instructeur dat mij geleerd heeft :+ ( heb nog maar kort mn rijbewijs)
Je remmen worden dan minder warm, op de openbare weg doe je dat niet omdat je koppeling duurder is als je remmen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:57:
[...]

Je remmen worden dan minder warm, op de openbare weg doe je dat niet omdat je koppeling duurder is als je remmen :)
Hoeveel moet je daarbij je rempedaal nog gebruiken?
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste