Mijn ervaring + probleem:
Eind november kocht ik mijn G25, maar mocht hem pas na 5 dec. gebruiken. Ik race al sinds me 10e ofzo, en heb tijd lang met logitech formula force geraced. Toen der tijd had ik de G25 al kwijlend bewonderd, en was kapot jaloers op diegene die het stuur in hun bezit hadden.
Maargoed, mijn 1ste stuurtje was dus de formula force GP. meteen FB dus. Dat heeft me nog 20x enthousiaster gemaakt m.b.t. racen. Ik begon wat serieuzere spellen te gebruiken. Toen ik dat stuur een jaar of 4 denk ik in me bezit heb gehad, viel er een knopje in t stuur. Er doorheen gedrukt zeg maar door het vele gebruik. Toen begon het al te jeuken om een nieuwe te kopen. Toen andere knopjes begonnen te weigeren, had ik de knoop doorgehakt dat er een nieuwe zou komen. Toen was nog de vraag: Welke?
Ik had met de DFP al 4 uur in totaal bij een vriend gereden. Goed stuur, lag lekker in de hand, sterkere force feedback, meer graden sturen, sequentele versnellingsbak. Dat zou dus een prima keus zijn geweest, voor nog vele game uren. Maar, de gedachten bij de geweldige G25 schoten door me hoofd. Maar de prijs weerhield me ervan. Toen werd het november. Sinterklaas was in aantocht, mijn verjaardag ook (werd ondertussen 16 jaar oud) (januari). Ik toch maar een keer de G25 ter spraken gebracht. Er werd vrolijk en mee luisterend meegeknikt. Tot de prijs kwam... Het vrolijke ging om in de doe normaal blik

Ik vrolijk vertellen wat de voordelen allemaal waren enz. enz. Uiteindelijk een deal kunnen sluiten met de ouders van 50/50.
Ik helemaal blij naar Dynabite, en schafte de G25 aan. Eerste ervaring: Damn, leer schakelen

Ik had al wat ervaring in de auto, maar toch was het in de virtuele wereld wennen. Toen ik het stuur een beetje kende, beetje geoptimaliseerd naar wat ik lekker vond, en rijden maar. Wat was dat super zeg.
2 maanden verder besloot ik de strijd online aan te gaan met Rfactor. Ik had al wat ervaring in de offline megane cup, dus besloot wat losse races te doen. Dit heb ik een een vakantie heel intensief gedaan. Conclusie: Zelfs een gemiddelde rijder (zo egoïstisch ben ik om me zo te noemen) kwam prima in de hogere posities mee. Mede de G25, plus een force feedback modificatie.
Maar toen kwam het centraal schriftelijk examen inzicht, en werd het online racen teruggebracht naar 0. Examens, dat was voorlopig het doen. Met ontspanning even een potje offline knallen met de G25.
Toen kwamen de problemen. Ik heb altijd gereden met de H Shifter, full manual. Echter, als ik wegreed, en schakelde van zn 1 naar zn 2, en hem daar in liet staan, versprong hij af en toe naar neutraal, en dan meteen weer in de 2. Dit gebeurde binnen een seconde, maar dermate vervelend dat het voor vele spins zorgde. Ik balen, balen, balen. Maar, misschien ligt het aan het spel (want je gaat de oorzaak niet zoeken bij een stuur van €250 dat nog een half jaar oud is) dus werd GTR2 opgestart. Hierbij ging het het eerste uurtje goed, waarna hetzelfde probleem zich ging voortdoen. Maar nu ook heel soms in zn 3.
Mijn vraag: Is dit een bekend G25 kwaaltje, zoja, is dat makkelijk voor een noob aan technische ervaring op te lossen, of wordt het een retourtje logitech? Ik zou er hard van balen als ik hem 2 weken kwijt ben.
Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen? Is het een kwestie van openschroeven, iets goed aandrukken/goedleggen, en spelen, of is het een groter probleem?
Alvast bedankt,
Thomas