Hehe, mijn probleem is dat hij niet in sequentiele stand wil. Niet dat ik dat erg vind. Maar als ik em erin moet krijgen moet ik ontzettend wurmen om dat te doen.. Any tips? Of is het gewoon beetje rare shifter
Pook indrukken en dan pas naar sequeniteel draaien kan helpen.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd
Ik heb nu ook al tijdje de G25 en is echt een pareltje ... zeker als ge graag sim races doet.
Nu heb ik mij een nieuwe PC gemaakt en dit met Vista64.
Ik heb de vista64 drivers afgehaald van de site maar heb grote probs nu
(btw ik weet dat de vista64 drivers nog niet zo goed werken en ze dit dus ook letterlijk toegeven op hun site, maar het is alsof ik de enige ben met die problemen).
Nu mijn probleem is dat ik de software installeer en dat hij dus de G25 herkent maar dat is het ook, ik kan bvb mijn stuur graden niet veranderen naar 240°. Ale ja ik kan da wel en als ik dan alles afsluit en terug kijk staat alles terug in default modus. Heb al meerdere malen de software hergeinstaleerd en telkens hetzelfde probleem.
Ook als ik uit de taakbalk dubbelklik op het icoon van 'logitech gaming software' dan krijg ik ook geen scherm, maar in taakbeheer zegt hij wel dat er een venster is.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en/of die weet hoe ik dit kan oplossen ?? Of er mss ergens beta drivers zijn ???
Dank bij voorbaat
Kristof
--------------------------------------------------------------
Ter info, ik gebruik volgende software:
Titel: Logitech Gaming Software, 64-bits
Software Version: 5.00.182 XP, 64-bits
Post Date: 11/10/2006
Platform: Windows Vista
File Size: Ca. 6,6 MB
bron: http://www.logitech.com/i...e,nl?softwareid=623&osid=
Nu heb ik mij een nieuwe PC gemaakt en dit met Vista64.
Ik heb de vista64 drivers afgehaald van de site maar heb grote probs nu
(btw ik weet dat de vista64 drivers nog niet zo goed werken en ze dit dus ook letterlijk toegeven op hun site, maar het is alsof ik de enige ben met die problemen).
Nu mijn probleem is dat ik de software installeer en dat hij dus de G25 herkent maar dat is het ook, ik kan bvb mijn stuur graden niet veranderen naar 240°. Ale ja ik kan da wel en als ik dan alles afsluit en terug kijk staat alles terug in default modus. Heb al meerdere malen de software hergeinstaleerd en telkens hetzelfde probleem.
Ook als ik uit de taakbalk dubbelklik op het icoon van 'logitech gaming software' dan krijg ik ook geen scherm, maar in taakbeheer zegt hij wel dat er een venster is.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en/of die weet hoe ik dit kan oplossen ?? Of er mss ergens beta drivers zijn ???
Dank bij voorbaat
Kristof
Ter info, ik gebruik volgende software:
Titel: Logitech Gaming Software, 64-bits
Software Version: 5.00.182 XP, 64-bits
Post Date: 11/10/2006
Platform: Windows Vista
File Size: Ca. 6,6 MB
bron: http://www.logitech.com/i...e,nl?softwareid=623&osid=
Verwijderd
Ik heb het uitgeprobeerd maar ook dit heeft geen effect
Zou het kunnen zijn dat het aan dat soort potmetertje ligt wat aan de voorkant zit? daar zitten 2 geel draadje 1keer rood en 1 keer zwart aan.
Niels
Zou het kunnen zijn dat het aan dat soort potmetertje ligt wat aan de voorkant zit? daar zitten 2 geel draadje 1keer rood en 1 keer zwart aan.
Niels
MarcoM schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:30:
[...]
Als je toch al de shifter uitelkaar hebt gehaald... Die draaiknop bevat een nokje die een microswitch met een klein hefboompje bediend. Bij mijn G25 maakte raakte het nokje de hefboom niet goed. Hierdoor stond hij soms wel in de goede stand, maar vaker niet.
Even dat hefboompje een beetje meer buigen zodat de nok altijd het hefboompje van de microswitch bediend. Ik weet bijna zeker dat jij hetzelfde probleem hebt als ik heb gehad. Dit moet het oplossen.
De omschakeling tussen H shift en seqential shift gebeurt door bediening van die microswicht. Als dat niet goed gebeurd kun je nog zo veel de knop linksom en rechtsom draaien, maar dan gebeurd er niets.
Garantie kun je altijd nog proberen. De shifter is zonder traceable sporen open te maken en dicht te maken. Dat is juist het mooie van die Logitech wielen.
Succes!
Dan zou ik zo van afstand ook niet weten. Dan zou ik het moeten zien en kunnen voelen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:12:
Ik heb het uitgeprobeerd maar ook dit heeft geen effect![]()
Niels
[...]
Anders toch ff Logitech Service contacten. Die zijn volgens mij wel schappelijk.
Wat ik nog vergeten ben te vragen: gaat het lampje wel aan en uit als je de knop bedient? Zo ja, dan werkt de microswitch goed en moet je idd de problemen zoeken in de voorste potmeter.
Verwijderd
Vandaag ook een G25 binnen gekregen.
Deze is 2e hands bij ons op het bedrijf, maar werkte volgens iedereen. Toen ik thuis was heb ik hem direct uitgepakt en geïnstalleerd. Hij werkt perfect, alleen heb ik er (nog) geen adapter bijgekregen. Maar alles werkt, op 1 onderdeel na. Het stuur zelf.... De software laat ook zien dat er geen activiteit is van het stuur, terwijl alle andere onderdelen wel werken. Is dit normaal? Dat het sturen alleen werkt met de adapter? Of is hij stuk?
Deze is 2e hands bij ons op het bedrijf, maar werkte volgens iedereen. Toen ik thuis was heb ik hem direct uitgepakt en geïnstalleerd. Hij werkt perfect, alleen heb ik er (nog) geen adapter bijgekregen. Maar alles werkt, op 1 onderdeel na. Het stuur zelf.... De software laat ook zien dat er geen activiteit is van het stuur, terwijl alle andere onderdelen wel werken. Is dit normaal? Dat het sturen alleen werkt met de adapter? Of is hij stuk?
Je hebt een adapter nodig om de motoren in het stuur te laten werken. Nu heb je er niet veel aan.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd
Oke duidelijk, morgen ff de adapter zoeken dusNoel schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:09:
Je hebt een adapter nodig om de motoren in het stuur te laten werken. Nu heb je er niet veel aan.
Zo te zien is de discutie wat stilgevallen
Valt niet zo veel te discussieren natuurlijk... 
Mijne doet het nog steeds perfect, dik 9 maanden. Al moet ik zeggen dat ik de shifter zelden gebruik. Een tijdje in TDU veel gebruikt, maar verder meestal toch de paddles.
Mijne doet het nog steeds perfect, dik 9 maanden. Al moet ik zeggen dat ik de shifter zelden gebruik. Een tijdje in TDU veel gebruikt, maar verder meestal toch de paddles.
Ik ben van plan om er een te kopen volgende zomer in combinatie met PS3. Ik veronderstel dat de G25 goed werkt met alle race games op de PS3? Nog even sparen nu....
Weinig discussie is goed teken 
Des te minder problemen zijn er met de G25
Heb die van mij bijna een jaar nu. Volgens TDU heb ik ondertussen zo'n 25.000km afgelegd en hij doet het nog uitstekend.
Des te minder problemen zijn er met de G25
Heb die van mij bijna een jaar nu. Volgens TDU heb ik ondertussen zo'n 25.000km afgelegd en hij doet het nog uitstekend.
De G25 werkt prima met race games op de ps3. In de nieuwste GT5 prologue demo werkt zelfs de H shifterElconejo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:50:
Ik ben van plan om er een te kopen volgende zomer in combinatie met PS3. Ik veronderstel dat de G25 goed werkt met alle race games op de PS3? Nog even sparen nu....
En zoals hierboven al gezegd. De G25 is een top product. Duidelijk, degelijk en daarom weinig discussie.
vinden jullie de g25 nou beter dan de Momo Force (rood), ik heb de g25 stuur in mijn handen gehad maar vond hem lang niet zo lekker pakken als mijn momo, te dun imo...
Inderdaad : Ik heb een woofer voor de pedalen gezet zodat die minder glijdt op het parketDutch3men schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:22:
Yup zeker een top product, er mochten van mij alleen wat meer anti slip plakkers op.
Ik maak me wel zorgen om 1 ding : Mijn flipper houden er niet van om te diep ingedrukt te worden. Doe ik dit wel dan kom ik in een soort "Ik heb geen zin om te reageren laat me effe met rust a.u.b. Zone"
Kleine tikjes geven schakelt echter super snel
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
na 1 mm schakelt hij en de cm erna blijft hij ingedrukt. dus laat je hem daarna niet goed los dan blijft hij nogsteeds ingedrukt en zal hij dus niet schakelen.
Mja, dat is misschien wel zo. Maar dat went snel. Heb je wel ook eens de pedalen van de G25 met die van de momo vergeleken?Shva schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:26:
vinden jullie de g25 nou beter dan de Momo Force (rood), ik heb de g25 stuur in mijn handen gehad maar vond hem lang niet zo lekker pakken als mijn momo, te dun imo...
De G25 heeft btw een niet slijtende pot in het stuur. De Momo heeft nog een ouderwetse slijtende potmeter.
Al valt het met de potmter in het stuur nog wel mee. Die in de pedalen zijn echt slecht.. van het stuur heb ik nog geen enkele last.MarcoM schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:50:
[...]
Mja, dat is misschien wel zo. Maar dat went snel. Heb je wel ook eens de pedalen van de G25 met die van de momo vergeleken?![]()
De G25 heeft btw een niet slijtende pot in het stuur. De Momo heeft nog een ouderwetse slijtende potmeter.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb de mijne ooit aan BeQuietAndDrive verkocht. Volgens mij had hij toch na verloop van tijd last van spiking.GAIAjohan schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:09:
[...]
Al valt het met de potmter in het stuur nog wel mee. Die in de pedalen zijn echt slecht.. van het stuur heb ik nog geen enkele last.
De pedalen van de G25 zijn van een ander niveua. Helaas nog geen optische opnemers. Maar de mechanische opbouw is echt veel sterker. Kun je makkelijk met schoenen meer rijden.
Met die rode Momo had ik tegen het einde wat spiking in het rempedaal, dat was na een goede schoonmaakbeurt en nieuwe drivers even opgelost maar kwam wel weer terug uiteindelijk. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt, hij hangt tegenwoordig bij een vriend van me aan het bureau en die heeft er vrijwel geen last van.MarcoM schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:11:
[...]
Ik heb de mijne ooit aan BeQuietAndDrive verkocht. Volgens mij had hij toch na verloop van tijd last van spiking.
De pedalen van de G25 zijn van een ander niveua. Helaas nog geen optische opnemers. Maar de mechanische opbouw is echt veel sterker. Kun je makkelijk met schoenen meer rijden.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Mijn probleem is opgelost!
Mijn probleem was dat ik bij de G25 alleen nog maar de versnelling 3 en 4 had!
Ik heb hem toen uit elkaar gehaald, de draadjes door gemeten, en al snel kwam ik er agter dat ik een draadbreuk had in het draadje dat naar de potmeter gaat voor de linkse en rechtse beweging.
Hier een nieuw draadje tussen gezet en dit werkt weer!
Mijn achteruit deed het ook niet meer,
Dit heb ik opgelost door het druk schakelaartje wat op het printplaatje zit aan de onderkant van het mechanisme gedemonteerd heb en deze vervangen heb voor een nieuwe!
Tot slot alles werkt weer!
Toch bedankt voor alle reactie's!
Niels Bos
Mijn probleem was dat ik bij de G25 alleen nog maar de versnelling 3 en 4 had!
Ik heb hem toen uit elkaar gehaald, de draadjes door gemeten, en al snel kwam ik er agter dat ik een draadbreuk had in het draadje dat naar de potmeter gaat voor de linkse en rechtse beweging.
Hier een nieuw draadje tussen gezet en dit werkt weer!
Mijn achteruit deed het ook niet meer,
Dit heb ik opgelost door het druk schakelaartje wat op het printplaatje zit aan de onderkant van het mechanisme gedemonteerd heb en deze vervangen heb voor een nieuwe!
Tot slot alles werkt weer!
Toch bedankt voor alle reactie's!
Niels Bos
goed om te horen Niels.
Mooi ook he dat je het allemaal netjes kunt demonteren en monteren als je een beetje handig bent.
Mooi ook he dat je het allemaal netjes kunt demonteren en monteren als je een beetje handig bent.
Verwijderd
Ik twijfer over de aanschaf van een G25, ik speel graag racegames aleen met toetsenbord gaat dat nogal slecht, nu wil ik graag een stuurtje aanschaffen en omdat ik dingen graag direct goed doe wil ik voor de G25 gaan. Aangezien 200 eu nogal veel geld is vraag ik jullie of het het waard is om als beginner een G25 aan te schaffen, ook vraag ik me af op het slim is om hem aan te schaffen met oog op het halen van mijn rijbewijs over 2 jaar, dus heeft dit positieve gevolgen voor je techniek met behoeve tot schakelen etc.
Jeroen
Jeroen
Nou nee, ik heb de G25 gekocht voor mijn rijbewijs, maar echt een positieve uitwerking ofzo heeft het niet gehad, het is namelijk niet geheel te vergelijken.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:51:
Ik twijfer over de aanschaf van een G25, ik speel graag racegames aleen met toetsenbord gaat dat nogal slecht, nu wil ik graag een stuurtje aanschaffen en omdat ik dingen graag direct goed doe wil ik voor de G25 gaan. Aangezien 200 eu nogal veel geld is vraag ik jullie of het het waard is om als beginner een G25 aan te schaffen, ook vraag ik me af op het slim is om hem aan te schaffen met oog op het halen van mijn rijbewijs over 2 jaar, dus heeft dit positieve gevolgen voor je techniek met behoeve tot schakelen etc.
Jeroen
Het is idd veel geld, maar het is het wel waard vind ik. Ben zelf van grofweg 10 jaar toetsenbord racen (allerhande racegames) ineens naar G25 overgestapt, ging in begin moeilijk maar als ik nu online lig te scheuren, vechtend voor P1, is het gewoon een super investering geweest. 
Je kan ook voor minder dan 100€ een stuurtje kopen, maar ik heb er zo al eentje getest, en komt toch niet in de buurt van een G25 hoor. Kan je beter ineens goed kopen.
Voor rijbewijs? Ik heb het al voorgehad dat ik mijn flippers wil gebruiken in de auto. Of dat een goed teken is, laat ik even in het midden...
Schakelen is in een echte auto zwaarder, en elke auto is weer anders. Niet echt te vergelijken met G25. Maar je kan natuurlijk wel het basisidee van schakelen oefenen.
Je kan ook voor minder dan 100€ een stuurtje kopen, maar ik heb er zo al eentje getest, en komt toch niet in de buurt van een G25 hoor. Kan je beter ineens goed kopen.
Voor rijbewijs? Ik heb het al voorgehad dat ik mijn flippers wil gebruiken in de auto. Of dat een goed teken is, laat ik even in het midden...
Verwijderd
Oke, ik denk dat ik dan voor de G25 ga, weet iemand hoe duur deze bij de mediamarkt is? Aangezien ik liever niet op internet bestel tenzij het natuurlijk erg veel uitmaakt.
Jeroen
Jeroen
Verschilt per vestiging van de mediamarkt, dus bel ff of ga langs. Maar kijk eens in de pricewatchVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:55:
Oke, ik denk dat ik dan voor de G25 ga, weet iemand hoe duur deze bij de mediamarkt is? Aangezien ik liever niet op internet bestel tenzij het natuurlijk erg veel uitmaakt.
Jeroen
300euro in Groningen.silencedead schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:31:
[...]
Verschilt per vestiging van de mediamarkt, dus bel ff of ga langs. Maar kijk eens in de pricewatch
En waarom niet via internet?
Verwijderd
Via internet vind ik het zo moeilijk gaan met garantie omdat je het dan weer moet opsturen. Maar als hij in groningen 300 kost bestel ik hem wel op internet, dat scheelt dan bijna 100 euro.
Verwijderd
Garantie gaat erg makkelijk. Dat moet je gewoon via Logitech regelen
.
Eindelijk heb ik mijn G25 aan de praat, ik had namelijk geen adapter. Even logitech gebeld en die stuurde er zo 1 op
. Helemaal gratis
. Super service gewoon! En dat voor een stuurtje van 50 euro
Eindelijk heb ik mijn G25 aan de praat, ik had namelijk geen adapter. Even logitech gebeld en die stuurde er zo 1 op
Met garantie heeft de winkel idd weinig te maken.
Logitech is vrij makkelijk met onderdelen opsturen idd. Bij mijn in Japan bestelde Frex stuur, die gebaseerd is op de DFP, zat uiteraard een Japanse adapter. Even contact opgenomen met Logitech en ik ontving binnen enkele dagen gratis een Europese adapter. Helemaal goed.
Logitech is vrij makkelijk met onderdelen opsturen idd. Bij mijn in Japan bestelde Frex stuur, die gebaseerd is op de DFP, zat uiteraard een Japanse adapter. Even contact opgenomen met Logitech en ik ontving binnen enkele dagen gratis een Europese adapter. Helemaal goed.
Ik wil misschien dit stuur aanschaffen binnekort, sinds dat ik hem voor de eerste keer zag ben ik er een beetje verliefd op geworden... heb echter toch nog wat vragen om mijn keuze definitief te maken 
1. Hoe werk het schakel systeem? en is deze een beetje stevig?
2. Werkt het koppelen net als in het echt?
3. Werkt het koppelen bij de meeste bekende racespellen? (NFS Serie?)
4. Kan je de koppeling ook uitschakelen? dus automaat rijden?
5. Is dit stuur volgens jou de prijs waard en waarom?
Alvast bedankt voor het beantwoorden! Lijkt me echt geweldig dit ding!
Greetz b00ster!
Greetz b00ster!
1. Goed, niet zo stevig als een echte auto, maar degelijk.b00ster schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:56:
2. Ja, ligt er wel aan welk spel (Bijvoorbeeld Test Drive Unlimited: wel, werkt super!)
3. Bij NFS werkt het wel, maar niet dat je het nodig hebt want zo goed hebben ze dat niet bepaald goed uitgewerkt, maar in GTR kan het ook goed, maar daar gebruik je het vooral om te revmatchen bij het schakelen voor een bocht. Want je kan in principe gewoon zonder koppeling schakelen, wegrijden moet er wel mee! Maar het klinkt beter om met koppeling te doen, en dan qua motorgeluid.
4. In de games zelf kan je ook op automaat rijden, en de shifter kan je ook configureren tot een sequentiële bak, dus tikje nar boven is shift up, tikje naar beneden shift down.
5. Ja hij is het waard, omdat het stuurwiel van zeer goede kwaliteit is, de pedalen zijn ook ontzettend goed, mooie pedalen met verschillende druk erop, zodat het nog realistischer is. De shifter is ook erg leuk, alleen niet echt qua kwaliteit zo goed als de pedalen. Dat is jammer, maarja hij werkt goed!
Ik heb een tijd getwijfeld, want €230,-- is toch een aardig bedrag voor een 16 jarige, maar geen spijt van gehad hoor!
[ Voor 9% gewijzigd door rCk op 25-11-2007 17:17 ]
Met het hele apparaat zijn de meeste problemen met het schakelsysteem.b00ster schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:56:
Ik wil misschien dit stuur aanschaffen binnekort, sinds dat ik hem voor de eerste keer zag ben ik er een beetje verliefd op geworden... heb echter toch nog wat vragen om mijn keuze definitief te maken
Greetz b00ster!
Ik weet niet hoe het anders zou moeten werken? Met andere woorden, ik snap niet wat je hiermee bedoelt..
Als het goed is ondersteunt NFS de koppeling, maar waarom zou je een stuur willen gebruiken bij zo'n ruk arcade game, welke beter speelbaar is met een gamepad?
Dan voeg je gewoon geen koppeling toe aan de controls in het spel.
Het is imho zeker zijn prijs waard alleen dan wel voor realistische spellen, en niet voor rotzooi als NFS.
Dus je zegt dat je problemen hebt met het schakelsysteem op de Logitech G25?GAIAjohan schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:16:
[...]
Met het hele apparaat zijn de meeste problemen met het schakelsysteem.
Ik weet niet hoe het anders zou moeten werken? Met andere woorden, ik snap niet wat je hiermee bedoelt..
Als het goed is ondersteunt NFS de koppeling, maar waarom zou je een stuur willen gebruiken bij zo'n ruk arcade game, welke beter speelbaar is met een gamepad?
Dan voeg je gewoon geen koppeling toe aan de controls in het spel.
Het is imho zeker zijn prijs waard alleen dan wel voor realistische spellen, en niet voor rotzooi als NFS.

Daar zijn weleens wat problemen mee. Hij wil soms niet in de achteruit, wat een gevalletje is van reparatie.b00ster schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:32:
[...]
Dus je zegt dat je problemen hebt met het schakelsysteem op de Logitech G25?![]()
uh ?
De shifter is het zwakste onderdeel van de hele set.
Nog een vraag met betrekking tot aansluiting, wat is de minimale/maximale aansluiting voor het stuur en de schakelunit? (Bedoel de dikte van tafel/bureau, heb namelijk een plank aan de muur als bureau!)GAIAjohan schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:46:
[...]
Daar zijn weleens wat problemen mee. Hij wil soms niet in de achteruit, wat een gevalletje is van reparatie.
De shifter is het zwakste onderdeel van de hele set.
[ Voor 7% gewijzigd door b00ster op 25-11-2007 19:34 ]
Ik heb ook een plank aan de muur, nooit opgemeten hoe groot die uitslag is maar mijn 'plank' is zeg maar een CM of 5 dus zou dat gaan dan?b00ster schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:30:
[...]
Nog een vraag met betrekking tot aansluiting, wat is de minimale/maximale aansluiting voor het stuur en de schakelunit? (Bedoel de dikte van tafel/bureau, heb namelijk een plank aan de muur als bureau!)![]()
Kan de set nu regelen voor een vriendenprijsje van €190,-
rCk schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:41:
[...]
Ik heb ook een plank aan de muur, nooit opgemeten hoe groot die uitslag is maar mijn 'plank' is zeg maar een CM of 5 dus zou dat gaan dan?
Normaal gezien kan je bij zon stuurtje toch gwn de schroef helemaal dicht draaien?
[ Voor 11% gewijzigd door b00ster op 25-11-2007 19:56 ]
Als ik de schroef helemaal dicht draai hou ik nog zo'n 2cm over. Moet dus op elk dun bureau kunnen
Uit mijn productreview voor tweakers.net:b00ster schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:30:
Nog een vraag met betrekking tot aansluiting, wat is de minimale/maximale aansluiting voor het stuur en de schakelunit? (Bedoel de dikte van tafel/bureau, heb namelijk een plank aan de muur als bureau!)
Volgas met de Logitech G25
Het Logitech G25 stuurwiel kan bevestigd worden op bureaubladen van 0 tot en met 50 mm dikte. Ik heb berichten gelezen van enkelingen die beweren dat de klem tot 80 mm aankan, maar ik raad die personen aan om een nieuwe schuifmaat te kopen. De klauw zelf heeft slechts een 60 mm binnenopening. In de diepterichting neemt de klauw 36 mm in beslag, maar als je met een iets minder solide bevestiging genoegen neemt is zelfs slechts 20 mm haalbaar. Toch zullen er veel bureautafels zijn waar de G25 niet gemonteerd kan worden door een te hoge ondersteunende plank aan de voorkant van het blad. Gelukkig blijven er de M6-boutgaten over voor een écht stevige fixatie.
De shifter kan bureaubladen van 0 tot en met 50 mm dikte aan bij een diepte van 72 mm. Het is de eerder vernoemde derde klauw die voor deze extra diepte zorgt. Je kan deze echter met 4 schroefjes verwijderen zodat de shifterbevestiging slechts 30 mm diepte vraagt. Je verliest dan wel stabiliteit.
Ik meen me wel te herinneren dat er standaard plastic blokjes op de klemmen van het stuurwiel stonden om makkelijk op dunne bureaubladen bevestigd te worden. Die moet je er dus mogelijk wel afnemen (ze klikken gewoon op de klemmen).
Hoi!
Ik ben ook de aanschaf van dit stuurtje aan het overwegen. Ik ben vandaag naar 2 winkels gegaan. Digifan en Dynabite. Bij digifan zeiden ze dat er begin 2008 een nieuwere versie uitkomt, die waarschijnelijk (schatte hij) rond de 150 euro zou uitkomen. Kan iemand dat hier bevestigen? En wat is het verschil tussen de 2 versies?
Ik ben ook de aanschaf van dit stuurtje aan het overwegen. Ik ben vandaag naar 2 winkels gegaan. Digifan en Dynabite. Bij digifan zeiden ze dat er begin 2008 een nieuwere versie uitkomt, die waarschijnelijk (schatte hij) rond de 150 euro zou uitkomen. Kan iemand dat hier bevestigen? En wat is het verschil tussen de 2 versies?
Zal wel slechter worden. Net zoiets als toen met de MOMO Force en de MOMO Racing.Thomas312 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:28:
Hoi!
De oude rode MOMO Force was geweldig, en de nieuwe was slechter. Waarschijnlijk een opvolger voor zowel zwarte MOMO als G25?
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 28-11-2007 19:23 ]
Maar is het zeker dat die komt? Of is dat nog niet bekend?GAIAjohan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:22:
[...]
Zal wel slechter worden. Net zoiets als toen met de MOMO Force en de MOMO Racing.
De oude rode MOMO Force was geweldig, en de nieuwe was slechter. Waarschijnlijk een opvolger voor zowel zwarte MOMO als G25?
Ik heb er zelf nog niks van gehoord. Ik dacht wel dat de G25 een gelimiteerde oplage had.Thomas312 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:56:
[...]
Maar is het zeker dat die komt? Of is dat nog niet bekend?
Dat zeiden ze in het begin ja, maar dat is een marketing trucje geweest (of de oplage is wel gelimiteerd, maar op 10 miljard of zoGAIAjohan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:16:
[...]
Ik heb er zelf nog niks van gehoord. Ik dacht wel dat de G25 een gelimiteerde oplage had.
Als er een nieuwe komt, dan zal dat (zeker voor de prijs van 150 euro) geen G25 kwaliteit bieden vermoed ik. Maar de DFP was ook schappelijk geprijsd en dat was ook een heel behoorlijk stuurtje. Ik denk dat Logitech voor 150 euro best een goed stuur kan aanbieden.
[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 28-11-2007 22:31 ]
Spannend! ben benieuwd, ik krijg hem morgeavond! Kan NIET wachten!b00ster schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:00:
Zo vanavond eindelijk m'n G25 ophalen, eventjes checken of hij wel echt zijn geld waard is ...
Thomas312 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:23:
[...]
Spannend! ben benieuwd, ik krijg hem morgeavond! Kan NIET wachten!

Whaha, ja, of dat je niet wegslipt!! Post ff wat je er van vindt als je hem hebt?!b00ster schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:49:
[...]
En dan maar hopen dat ik op de weg blijf!
Ik verzeker jullie, het is een super stuurtje. Ik heb hem nu al een jaar of zo denk ik, en heb er geen spijt van
Nou heb er een uurtje mee zitten klooien en moet zeggen dat hij goed bevalt...Thomas312 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:16:
[...]
Whaha, ja, of dat je niet wegslipt!! Post ff wat je er van vindt als je hem hebt?!
Het stuur en pendalen voelen super goed aan, de schakel unit iets minder...

Geluid?? Dat motor geluid komt uit je boxen, hoor. Dat kun je gewoon zacht zettenb00ster schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:57:
[...]
Een nadeel, nu zitten de buren te zeuren over het geluid wat dat ding maakt ...
Zonder gein: de mijne maakt niet zoveel geluid en al helemaal niet zoveel dat de buren het kunnen horen. Woon je in een kartonnen doos ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 01-12-2007 06:34 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Wow, dan is jullie huis dus erg geluidgevoellig! Over +- 12 uur heb ik hemb00ster schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:57:
[...]
Nou heb er een uurtje mee zitten klooien en moet zeggen dat hij goed bevalt...![]()
Het stuur en pendalen voelen super goed aan, de schakel unit iets minder...![]()
Dus van mij kant is hij wel goed gekeurd hoor!
![]()
Een nadeel, nu zitten de buren te zeuren over het geluid wat dat ding maakt ...
Hey,
Ik heb hem net geinstalleerd, maar hoe kan ik kiezen tussen 900 graden draaien of 270 graden?
Alvast bedankt!
Ik heb hem net geinstalleerd, maar hoe kan ik kiezen tussen 900 graden draaien of 270 graden?
Alvast bedankt!
Moet je bij de instellingen van je G25 veranderen, als het goed is gewoon bij de Eigenschappen van die gamecontroller, in het deel waar je ook kan calibreren enzo.Thomas312 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:36:
Hey,
Alvast bedankt!
Ben ook van plan dit stuur aan te schaffen. Gaat m'n eerste stuur worden, maar als je het doet moet je het gelijk goed doen 
Wat ik me afvroeg, ik wil het stuur bevestigen aan mijn bureau. Nu is dat niet zo'n probleem, maar als ik gewoon wil werken op m'n pc moet dat stuur niet in de weg zitten. Dus kan je het stuur gemakkelijk aan je bureau bevestigen en er ook weer snel afhalen?
Groetjes,
LV
Wat ik me afvroeg, ik wil het stuur bevestigen aan mijn bureau. Nu is dat niet zo'n probleem, maar als ik gewoon wil werken op m'n pc moet dat stuur niet in de weg zitten. Dus kan je het stuur gemakkelijk aan je bureau bevestigen en er ook weer snel afhalen?
Groetjes,
LV
Tesla M3LR '21
Ja, als je de kabels gewoon erin laat zitten kan je hem door 4 schroefjes losmaken weghalen. (2 shifter, 2 stuur) Maar ik ruim mijn kabels altijd netjes op als ik hem helemaal opruim, dat is al gauw zo'n 5 minuten wil je het goed doen.Las Vegas schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:21:
Ben ook van plan dit stuur aan te schaffen. Gaat m'n eerste stuur worden, maar als je het doet moet je het gelijk goed doen
Groetjes,
LV
Maar je kan hem zo losmaken en wegschuiven.
Thomas312 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:01:
[...]
Wow, dan is jullie huis dus erg geluidgevoellig! Over +- 12 uur heb ik hemMet welk spel heb je hem gespeeld?
[ Voor 34% gewijzigd door b00ster op 02-12-2007 22:11 ]
Zo, tijd voor een complete mening van de Logitech G25... 
Na het aanschaffen de eerste avond rustig geinstaleerd wat vrij makkelijk ging, zelf
heb ik geen bureau maar een simpele plank aan de muur van 1-2cm het aansluiten ging
perfect en is vrij stabiel (gelukkig laat het geen krassen of beschadigingen achter de tafel).
Na het installeren van de software heb ik TDM (Test Drive) geinstalleerd en even gespeeld
alhoewel dit niet echt mijn spel is vond ik het een goede game om de G25 mee te testen.
Vandaag Need For Speed Pro Street geprobeerd,
wat een heerlijke game is dat met de G25!!!
Gewoon heerlijk, opschakelen... Gas los, Remmen, Terugschakelen, Opschakelen... Hopaa!
Kort samengevat heel blij met dit product!
Na het aanschaffen de eerste avond rustig geinstaleerd wat vrij makkelijk ging, zelf
heb ik geen bureau maar een simpele plank aan de muur van 1-2cm het aansluiten ging
perfect en is vrij stabiel (gelukkig laat het geen krassen of beschadigingen achter de tafel).
Na het installeren van de software heb ik TDM (Test Drive) geinstalleerd en even gespeeld
alhoewel dit niet echt mijn spel is vond ik het een goede game om de G25 mee te testen.
Vandaag Need For Speed Pro Street geprobeerd,
Gewoon heerlijk, opschakelen... Gas los, Remmen, Terugschakelen, Opschakelen... Hopaa!
klinkt goed, maar ik wil je eens wat echte racegames aanraden: GTR2, Live for Speed, rFactor, Richard Burns Rally. Simulatieracen dus, precies waar de G25 voor gemaakt isb00ster schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:24:
Zo, tijd voor een complete mening van de Logitech G25...
Vandaag Need For Speed Pro Street geprobeerd,wat een heerlijke game is dat met de G25!!!
Pro Street stelt helemaal geen hol voor met G25. Je moet zo snel mogelijk naar echte simulatie gaan om een G25 te kunnen inschatten.b00ster schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:24:
Vandaag Need For Speed Pro Street geprobeerd,wat een heerlijke game is dat met de G25!!!
Echte simulatie of niet, ik heb dikke lol met NFS Pro Street!Noel schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:12:
[...]
Pro Street stelt helemaal geen hol voor met G25. Je moet zo snel mogelijk naar echte simulatie gaan om een G25 te kunnen inschatten.
Maar zal binnekort ff GTR2, rFactor en Live for Speed proberen... btw die versie van rFactor die je kreeg bij het stuur, is dat een demo of de full game?

Dat is de demob00ster schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:30:
[...]
Echte simulatie of niet, ik heb dikke lol met NFS Pro Street!![]()
![]()
Maar zal binnekort ff GTR2, rFactor en Live for Speed proberen... btw die versie van rFactor die je kreeg bij het stuur, is dat een demo of de full game?![]()
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Heb nog een vraagje met betrekking van het instellen van het stuur, als je hem bijvoorbeeld op 180 graden zet dan hoort hij hem daar toch te blokkeren? kheb hem namelijk nu goed ingesteld maar kan hem zo door de forcefeedback heen draaien
Blocken? Lol, dan stuurt ie gewoon niet verder. Dat gaan ze natuurlijk nooit blokken halverwege z'n draaicirkel, dan draai je hem zo aan gort.b00ster schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:34:
Heb nog een vraagje met betrekking van het instellen van het stuur, als je hem bijvoorbeeld op 180 graden zet dan hoort hij hem daar toch te blokkeren? kheb hem namelijk nu goed ingesteld maar kan hem zo door de forcefeedback heen draaien
Met die oude ACT Labs stuurtjes zat er wel een blok op. Bij de DFP weet ik t niet, maar de G25 zeker niet.charrel schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:48:
[...]
Blocken? Lol, dan stuurt ie gewoon niet verder. Dat gaan ze natuurlijk nooit blokken halverwege z'n draaicirkel, dan draai je hem zo aan gort.
De Driving force Pro (dat vorige 900 graden stuurtje) zat er echt een volledige block in waardoor je echt niet verder kon sturen. Bij de G25 voel je dat die zwaarder gaat sturen op je ingestelde stuurhoek. Je kan dus inderdaad nog steeds 900 graden sturen terwijl je maar 180 graden instelt, echter merk ik duidelijk tot waar je het stuur hebt ingesteld waardoor je vanzelf niet verder gaat sturen.
De DFP heeft inderdaad een harde lock, maar enkel op 200° (en natuurlijk 900°). Alle andere stuurhoeken worden softwarematig door de force feedback beperkt. Bij de G25 heeft men de constructie minder storingsgevoelig willen maken en de 200°-lock gewoon weggelaten. Geen verlies aangezien 200° een onrealistisch kleine draaihoek vormt. Zelfs formule 1 wagens hebben een veel grotere draaihoek, dus waarom zou je met zo'n idioot kleine hoek willen rondrijden. Alle realisme is dan zoek, je kan minder gecontroleerd sturen en het nut van de G25/DFP vervalt grotendeels.
Het nadeel van de force feedback lock is dat je er inderdaad makkelijk doorheen stuurt. Het stuur registreert dan welliswaar geen verdere draaiing, maar soms kan het storend zijn. In de meeste gevallen zul je thans zelden tot de lock moeten sturen (tenzij je drifter bent is er dan toch wel iets mis met je rijstijl of het spel). De enige oplossing is een veel krachtigere force feedback of een complexe hardwarematige lock. Beide opties maken het stuur veel duurder en de prijs was nu al de meest gehoorde klacht tijdens de introductie.
Overigens had je dit toch kunnen weten alvorens het stuur te kopen als je ietwat opzoekwerk had verricht? Dit wordt duidelijk vermeldt in de uitgebreidere reviews.
Het nadeel van de force feedback lock is dat je er inderdaad makkelijk doorheen stuurt. Het stuur registreert dan welliswaar geen verdere draaiing, maar soms kan het storend zijn. In de meeste gevallen zul je thans zelden tot de lock moeten sturen (tenzij je drifter bent is er dan toch wel iets mis met je rijstijl of het spel). De enige oplossing is een veel krachtigere force feedback of een complexe hardwarematige lock. Beide opties maken het stuur veel duurder en de prijs was nu al de meest gehoorde klacht tijdens de introductie.
Overigens had je dit toch kunnen weten alvorens het stuur te kopen als je ietwat opzoekwerk had verricht? Dit wordt duidelijk vermeldt in de uitgebreidere reviews.
SatCP schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:01:
De DFP heeft inderdaad een harde lock, maar enkel op 200° (en natuurlijk 900°). Alle andere stuurhoeken worden softwarematig door de force feedback beperkt. Bij de G25 heeft men de constructie minder storingsgevoelig willen maken en de 200°-lock gewoon weggelaten. Geen verlies aangezien 200° een onrealistisch kleine draaihoek vormt. Zelfs formule 1 wagens hebben een veel grotere draaihoek, dus waarom zou je met zo'n idioot kleine hoek willen rondrijden. Alle realisme is dan zoek, je kan minder gecontroleerd sturen en het nut van de G25/DFP vervalt grotendeels.

aan booster:
speel je met koppeling met prostreet? werkt dat een beetje realistisch?
[ Voor 255% gewijzigd door Shva op 05-12-2007 11:55 ]
Met rFactor werkt dat niet geweldig. In auto's met een traditionele H-bak kun je altijd wel schakelen, of je de koppeling nu goed ingedrukt hebt of niet. Ik denk dat het wel te omzeilen is met een extra stukje software, maar hoe en wat, dat weet ik niet meer uit mn hoofd.
LFS werkt prima.
In GTR2 of RBR heb je eigenlijk alleen auto's met een sequentiele versnelling, de koppeling wordt dus alleen gebruikt bij het wegrijden.
Het leukste met een koppeling is IMO Grand Prix Legends (GPL) of de Formule Fordjes in netKar PRO.
ik wil dit stuurtje over 2 weken halen voor mn PlayStation 3, nu heb ik alleen een probleempje, hij staat in de woonkamer en ik kan hem niet aan de tafel vastmaken, die is te laag.
Weet er iemand een goed stevig tafeltje die ik specifiek voor dit stuurtje kan gebruiken? Een playseat vind ik te duur, ik wil gewoon een tafeltje zodat ik vanaf de bank kan gamen.
Weet er iemand een goed stevig tafeltje die ik specifiek voor dit stuurtje kan gebruiken? Een playseat vind ik te duur, ik wil gewoon een tafeltje zodat ik vanaf de bank kan gamen.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
www.ikea.nlTiduz schreef op maandag 10 december 2007 @ 04:49:
ik wil dit stuurtje over 2 weken halen voor mn PlayStation 3, nu heb ik alleen een probleempje, hij staat in de woonkamer en ik kan hem niet aan de tafel vastmaken, die is te laag.
Ik zou wel een stevige nemen, de G25 is nogal krachtig met die twee FF-motoren
Shva schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:52:
aan booster:
Echter is het wel leuker rijden en kwa geluid klinkt het ook beter..
Deze lijkt wel geschikt !Tiduz schreef op maandag 10 december 2007 @ 04:49:
Kan je wat onder de zetel schuiven en is in het zwart te verkrijgen.
Dat tafeltje knalt volgens mij gewoon tegen de grond als de feedback in gang schiet.
Om er uiteindelijk 2 te kopen of de beste ervan kopen? Want ik snap em zo niet
De beste natuurlijkrCk schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:05:
[...]
Om er uiteindelijk 2 te kopen of de beste ervan kopen? Want ik snap em zo niet
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Hoi, ben sinds gisteren trotse eigenaar van de G25. Maar ben nu al een aantal problemen tegengekomen. Ik draai XP pro 32bit op een AMD64 3700+@2.5 GHz, 2 x 1GB Kingston mem. 410MHz1t, HD Maxtor diamondmax10 250GB, Asus A8n-E. Na de hardware installatie heb ik de driver (profiler v.5.0 CD in doos) er op gezet. De setup gaf aan dat 1 van mijn draadloze logitech controllers niet goed waren geinstalleerd. Maar het stuur de pedalen en de shifter werkten goed. Na een uur GTR2 spelen, kreeg ik de versnellingen 4, 6 en de achteruit er niet meer in, deze werden allemaal de 2e versnelling. In profiler wordt dit ook zo tentoongesteld, het gekke is dat 1,3 en 5 wel worden herkend. In een vorige post heb ik gelezen dat de schakelaar tussen H en seq. nog weleens een zetje nodig hebben. Maar in dat geval werden alle versnellingen 3 en 4. Ik heb al een servicecall geopend bij Logitech en hoop toch binnenkort wat te horen.
Aangezien ik niet zon techneutje ben, heb ik de oplossing geprobeerd te zoeken in de driver. Ik heb profiler 5.01 erop proberen te zetten, maar kreeg toen wel hele vage meldingen in windows. Een enumerator kon niet goed geinstalleerd worden en windows bleef met deze melding komen. Na wat onderzoek heb ik gelezen dat dit kan komen door gebruik te maken van de starforce crack om GTR2 zonder CD te kunnen spelen. Echter draai ik GTR2 gewoon met de CD dus dit kon het niet zijn. Ik heb in hetzelfde forum gelezen dat de oorzaak ook kan liggen in de files van C:\program files\common files\logitech\wmdrivers. Deze zouden gedelete moeten worden, om een verse installatie te kunnen doen. Dit heb ik netjes gedaan en de hardware is nu wel goed geinstalleerd (met versie 5.0 vd CD), ook mijn 2 draadloze logitechs worden herkend. Het rare is nu dat in profiler 5.01 de FF (haast) niet werkt en wel in versie 5.0. Is ook beregoed moet ik erbij zeggen
Een niet zon leuke ervaring tijdens de 1e speeldag, maar goed. Nu maar hopen dat logitech met een (nieuwe) shifter gaat komen !
(update 20-12) Aangezien ik werk in de IT, als verkoper/inkoper en deze dus via distributiekanaal heb aangeschaft is mij door onze distributeur verteld dat de RMA is goedgekeurd en dat ik zonder extra kosten een compleet nieuwe set ga ontvangen. Nu maar hopen dat deze nog voor de feestdagen binnen is
.
(update 22-12) Gisteren is de vervanger (compleet nieuwe set) gearriveerd en deze doet het perfect. Even ter info, 1e jaar garantie loopt via distributeur (krijg je dus een nieuwe set) en het 2e jaar via Logitech, hoe zij het verder afhandelen weet ik niet.
Aangezien ik niet zon techneutje ben, heb ik de oplossing geprobeerd te zoeken in de driver. Ik heb profiler 5.01 erop proberen te zetten, maar kreeg toen wel hele vage meldingen in windows. Een enumerator kon niet goed geinstalleerd worden en windows bleef met deze melding komen. Na wat onderzoek heb ik gelezen dat dit kan komen door gebruik te maken van de starforce crack om GTR2 zonder CD te kunnen spelen. Echter draai ik GTR2 gewoon met de CD dus dit kon het niet zijn. Ik heb in hetzelfde forum gelezen dat de oorzaak ook kan liggen in de files van C:\program files\common files\logitech\wmdrivers. Deze zouden gedelete moeten worden, om een verse installatie te kunnen doen. Dit heb ik netjes gedaan en de hardware is nu wel goed geinstalleerd (met versie 5.0 vd CD), ook mijn 2 draadloze logitechs worden herkend. Het rare is nu dat in profiler 5.01 de FF (haast) niet werkt en wel in versie 5.0. Is ook beregoed moet ik erbij zeggen
Een niet zon leuke ervaring tijdens de 1e speeldag, maar goed. Nu maar hopen dat logitech met een (nieuwe) shifter gaat komen !
(update 20-12) Aangezien ik werk in de IT, als verkoper/inkoper en deze dus via distributiekanaal heb aangeschaft is mij door onze distributeur verteld dat de RMA is goedgekeurd en dat ik zonder extra kosten een compleet nieuwe set ga ontvangen. Nu maar hopen dat deze nog voor de feestdagen binnen is
(update 22-12) Gisteren is de vervanger (compleet nieuwe set) gearriveerd en deze doet het perfect. Even ter info, 1e jaar garantie loopt via distributeur (krijg je dus een nieuwe set) en het 2e jaar via Logitech, hoe zij het verder afhandelen weet ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 10:23 ]
Ik heb vandaag dan de G25 aangeschaft, en heb ook problemen met de sequential shifter. Het probleem bij mij is dat hij goed werkt in H mode en ook in de andere mode, maar de draaiknop wilt niet helemaal naar links toe.
Ik weet dat ik hem eerst naar beneden moet drukken en dan moet draaien maar op de helft kan ik niet meer doordraaien om een of andere reden
iemand met een oplossing of is dit een RMA gevalletje?
Ik weet dat ik hem eerst naar beneden moet drukken en dan moet draaien maar op de helft kan ik niet meer doordraaien om een of andere reden
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Hoe bevalt dit stuurtje met een PS3? Kun je bijv. alle race spellen met de G25 spelen of is het maar beperkt?
ik heb hem met F1, GT5 Prologue en Burnout Paradise getest, werkt perfect.mark9534 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 04:37:
Hoe bevalt dit stuurtje met een PS3? Kun je bijv. alle race spellen met de G25 spelen of is het maar beperkt?
heb het trouwens al opgelost, blijkt dat je die versnellingspook kan indrukken, net zoals L/R3
^^ bumpje 
Hij komt hopelijk morgen binnen
Doel: live for speed en Gran Turismo1-4 op de PS2.
En dan meteen dit weekend naar de Praxis om eigen raceseat te gaan fabriceren
Hij komt hopelijk morgen binnen
En dan meteen dit weekend naar de Praxis om eigen raceseat te gaan fabriceren
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben van plan om binnenkort een g25 te kopen. Nu vroeg ik me af of het stuur goed schoon te maken is, en dan bedoel ik vette/vieze vlekken op het leer.
Geen enkel probleem, net als bij een echte autoSurgue schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:20:
Ik ben van plan om binnenkort een g25 te kopen. Nu vroeg ik me af of het stuur goed schoon te maken is, en dan bedoel ik vette/vieze vlekken op het leer.
Ik heb sinds een paar weken terug veel problemen met de Logitech G25, sinds dien als ik een game speel (NFS Carbon, GTR2, Test Drive Unlimited) dan gaat het de eerste paar min wel goed... daarna echter krijgt het stuur opeens een ander centraal punt, dus niet rechtstaand maar naar rechts of links en is het sturen onmogelijk... Na het spel afsluiten opnieuw USB erin... Powerlampje op de schakelunit knippert en het stuur probeert zichzelf recht te zetten maar dat lukt niet... (blijft raar doen)... Stroom er even af helpt ook niet, Herstarten van systeem helpt niet, maar op een of andere manier doet hij het een dagje later weer, waarna hij na 10min spelen er weer uit klapt...
Iemand enig idee want ik wordt er echt pissig van, weetje hoe duur dat ding was...
Greetz
Iemand enig idee want ik wordt er echt pissig van, weetje hoe duur dat ding was...
Greetz
Ik neem aan dat je al eens de drivers schoon hebt geinstalleerd of een andere versie hebt geprobeerd.b00ster schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:59:
Iemand enig idee want ik wordt er echt pissig van, weetje hoe duur dat ding was...![]()
Greetz
Kun je nog reproduceren wanneer het probleem zich begon voor te doen? Mogelijk heeft een ander programma, driver of hardware onderdeel invloed op de werking van het stuurtje. Heb je het stuurtje ook al aan een andere PC of laptop aangesloten en daar getest?
Als het probleem zich dan ook nog voordoet zal er wel iets mis zijn met de firmware in de G25 zelf. In dat geval zit er niets anders op dan contact op te nemen met Logitech voor reparatie.
Goud is geen geld
Yup nieuwste versie (5.1 dacht ik)frankknopers schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:50:
[...]
Ik neem aan dat je al eens de drivers schoon hebt geinstalleerd of een andere versie hebt geprobeerd.
Kun je nog reproduceren wanneer het probleem zich begon voor te doen? Mogelijk heeft een ander programma, driver of hardware onderdeel invloed op de werking van het stuurtje. Heb je het stuurtje ook al aan een andere PC of laptop aangesloten en daar getest?
Als het probleem zich dan ook nog voordoet zal er wel iets mis zijn met de firmware in de G25 zelf. In dat geval zit er niets anders op dan contact op te nemen met Logitech voor reparatie.

Maaruh andere pc, tjah mun laptop draaid al die games niet... maar ga er wel ff achteraan!
In ieder geval bedankt voor de reactie!

Dat maakt helemaal niet uit dat je andere pc die games niet draait.b00ster schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:28:
[...]
Yup nieuwste versie (5.1 dacht ik)Toch gebeurde het nog steeds...
Maaruh andere pc, tjah mun laptop draaid al die games niet... maar ga er wel ff achteraan!
In ieder geval bedankt voor de reactie!![]()
gewoon even de logitech software eropzetten en testen en testen en testen met de logitech software.
En hij vraagt wanneer de problemen begonnen. Nadat je mogelijk een andere java of whatever hebt geïnstalleerd.
GAIAjohan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:34:
[...]
Dat maakt helemaal niet uit dat je andere pc die games niet draait.
gewoon even de logitech software eropzetten en testen en testen en testen met de logitech software.
En hij vraagt wanneer de problemen begonnen. Nadat je mogelijk een andere java of whatever hebt geïnstalleerd.

alleen de software... het is een tijd geleden begonnen, en soms gaat het ook goed maar waneer
ik door een goede flinke bocht heen stuur knalt hij eruit ...
Nou als het in-game gebeurt. Is dan ookd e calibratie in Windows niet meer goed? Dat moet je eerst controleren. En indien dat niet het geval is in een andere pc doen, en wat nutteloos stueren, onegveer de tijd die het duurt dat ie gewoonlijk uitvalt. of desnoods gooi je GTR2 erop op de laagste settings. Zelfs mijn Sempron 3100+ met SiS M760 onboard zuigert kon dat draaien. Dan even spelen, en kijken of het daar ook ook gebeurt.b00ster schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:32:
[...]
Het is juist ingame dat hij de problemen veroorzaakt, hoe kan ik dat dan testen via
alleen de software... het is een tijd geleden begonnen, en soms gaat het ook goed maar waneer
ik door een goede flinke bocht heen stuur knalt hij eruit ...
En andere wat nutteloos in die gamecontrollersding sturen enzo
GAIAjohan schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:57:
[...]
Nou als het in-game gebeurt. Is dan ookd e calibratie in Windows niet meer goed? Dat moet je eerst controleren. En indien dat niet het geval is in een andere pc doen, en wat nutteloos stueren, onegveer de tijd die het duurt dat ie gewoonlijk uitvalt. of desnoods gooi je GTR2 erop op de laagste settings. Zelfs mijn Sempron 3100+ met SiS M760 onboard zuigert kon dat draaien. Dan even spelen, en kijken of het daar ook ook gebeurt.
En andere wat nutteloos in die gamecontrollersding sturen enzo

Weet jij toevallig of de G25 nog te upgraden is met FREX spulleboel?Zamorano schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:38:
[...]
Tja, er is niet veel slechts te zeggen over de G25.
De pedalen, en met name de shifter vind ik wat speelgoed-achtig voor het serieuse sim-werk, maar voor casual racen achter de console met GT is het prima. Bovendien heb je niet veel andere keuze.
Maar voor die prijs is het een geweldig product. Als je een stuurtje zoekt en je hebt nog geen DFP, is het een no-brainer IMHO.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
In principe zijn de verkrijgbare producten allemaal voor de DFP. Opzich zou je, als je heel handig bent, de boel wel zo aan kunnen passen dat je de pedalen vervangt en een Momo of Sparco stuurtje op je G25 kwijt kunt.Arx schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:41:
[...]
Weet jij toevallig of de G25 nog te upgraden is met FREX spulleboel?
De DFP met FREX stuur, pedalen en seq. shifter zou gewoon plug & play moeten werken op de PS3. Zal het binnenkort eens proberen met GT:HD.