MiauwVerwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:00:
[...]
Oh, okey. Had de voorgaande replay's niet helemaal gelezen![]()
Ik had deze willen kopen voor me racegames op me PC en me Xbox. Blijkt dat ding dus niet op een Xbox te werken maar wel op een PS2 
En dat MS stuur blijkt bagger te zijn. Dus had heel graag een G25 willen hebben
Mja voor alleen de PC vind ik het te duur. Wil ook Forza Motersport 2 veel gaan spelen en dan is het wel leuk een goed stuur te hebben maar die komt niet op de PC uit
.
En dat MS stuur blijkt bagger te zijn. Dus had heel graag een G25 willen hebben
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb hem!!!!!
Na eerst te hebben besteld via Euromaxi na 2 weken heb ik de order annuleerd.
Ik heb zojuist bij Yorcom in Vlaardingen gekocht voor €214,95 ze hadden nog ruim 15 dozen staan.
Mij eerst indruk is een gaaf stuur.
Wat zijn die pedalen gaaf zeg ik krijg echt de indruk dat ik aan het racen bent.
De versnellings pook is best goedkoop maar wel gaaf net als de koppeling.
Is alleen wennen na een Sidewinder stuur te hebben gehad.
Ik denk dat ik nu veel meer uren gaat maken in rFactor.
Ik heb zojuist bij Yorcom in Vlaardingen gekocht voor €214,95 ze hadden nog ruim 15 dozen staan.
Mij eerst indruk is een gaaf stuur.
Wat zijn die pedalen gaaf zeg ik krijg echt de indruk dat ik aan het racen bent.
De versnellings pook is best goedkoop maar wel gaaf net als de koppeling.
Is alleen wennen na een Sidewinder stuur te hebben gehad.
Ik denk dat ik nu veel meer uren gaat maken in rFactor.
R-B in "[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2"
[ Voor 104% gewijzigd door R-B op 10-04-2007 22:40 . Reden: 1 topic was wel genoeg :P ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik heb hem ook eindelijk binnen wel via Euomaxi... heeft uiteindelijk 1 maand geduurd ipv de 1 a 2 weken die ze op de webpagina melden...Evertt schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:38:
Ik heb hem!!!!!
Heb van een uurtje (of 2) nu al flinke kramp in mijn benen
GAAF
Jammer idd dat die kabel voor de pedalen zo kort is, maar dat lijkt me niet moeilijk te verlengen...
Ik erger me ook aan de shifter in sequentiële modus: ik duw hem steeds een beetje in, waardoor hij onderaan vast blijft zitten (normaliter de achteruit-rij stand?)
Toch ga ik me er wel mee vermaken.... doet minder pijn als je tegen een muur oprijdt dan met een normale auto...

U vraagt, wij antwoorden.
de G25 lijkt me echt te gek. wel redelijk prijzig. de verhalen die ik hier hoor over het rem-pedaal spreken me echt aan. Ik heb nu een MOMO force, nou dat rempedaal is nog lichter dan een gaspedaal in een gewone auto. ik heb wel mod's gelezen om met een Squashbal je rempedaal de "stoppen" nou weet ik alleen zo neit welke je nou moest hebben. volgens mij de zachtste (yellow dot?) maar ik weet dus niet precies welke kleur het nou is :-)
Overgens heb ik voor mijn MOMO force ook geen drivers voor Vista64, maar de XP64 drivers werken goed. En het probleem met HUB's is over het algemeen bekend. het heeft inderdaad met stroomtoevoer te aken. meestal werkt het met een active hub wel.
Overgens heb ik voor mijn MOMO force ook geen drivers voor Vista64, maar de XP64 drivers werken goed. En het probleem met HUB's is over het algemeen bekend. het heeft inderdaad met stroomtoevoer te aken. meestal werkt het met een active hub wel.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Verwijderd
Kan iemand mij alsjeblieft helpen.
Ik heb het stuur gekocht maar ik heb er geen adapter bijgekregen.
De man waarbij ik hem kocht zei dat dat niet nodig was.
Toen ik echter thuiskwam met mijn stomme kop kwam ik dus derachter dat het WEL nodig was.
Kan iemand mij de gegevens van de voedingsadapter geven zodat ik morge tnminste zonder zorgen een nieuwe kan gaan halen?
BVD
Thabomb.
Toen ik echter thuiskwam met mijn stomme kop kwam ik dus derachter dat het WEL nodig was.
Kan iemand mij de gegevens van de voedingsadapter geven zodat ik morge tnminste zonder zorgen een nieuwe kan gaan halen?
BVD
Thabomb.
Geef anders je mail even, stuur ik je ff een plaatje ervan.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:32:
BVD
Thabomb.
Een adapter is idd niet nodig. Maar wel handig als je graag wat force feedback hebt.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
soms 2e hands gekocht? Gewoon bij de verkoper vragen of anders terugbrengen, want je hebt de G25 niet compleet gekregen!Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:32:
BVD
Thabomb.
ik heb de g25 hier ook, en zonder adapter calibreert ie niet --> werkt ie niet...Noel schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:23:
Een adapter is idd niet nodig. Maar wel handig als je graag wat force feedback hebt.
dus zonder die adapter heb je compleet niets aan het stuur
Is die adapter niet gewoon een 24V DC 1,0A adapter ? Met plus in het midden.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een G25 stuurtje. Het stuurt zeker erg lekker. Maar omdat dit mijn eerste FF stuurtje is heb ik ff een vraagje: Als ik vrij snel moet sturen (dus snelle bewegingen) dan hoor ik nog wel eens een tik uit het stuurtje komen, bijna altijd op hetzelfde aantal graden uitslag en zowel links als rechts. Ik voel niet echt iets, maar je hoort echt een soort 'klik', een beetje zo'n geluid als ik schakel, maar ik raak dan zowel de flippers of schakelunit niet aan. Is dit normaal bij dit stuurtje of is er dan iets mis met het binnenwerk?
Gr
Gr
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Verwijderd
hallo
Wij hebben een logitech G25 stuurwiel en een spel NeedforSpeed HotPursuit 2 en World Racing
Het schakelen met de versnellingspook lukt niet. Je kan niet opschakelen van 1 naar 2 of van 5 naar 6 enz. Wel lukt het om automatisch te schakelen. Zit dit in het Logitech stuur of kunnen de spellen niet schakelen met een 6-versnellingsbak. Wie weet raad. Welk spelprogramma werkt er wel?
Wij hebben een logitech G25 stuurwiel en een spel NeedforSpeed HotPursuit 2 en World Racing
Het schakelen met de versnellingspook lukt niet. Je kan niet opschakelen van 1 naar 2 of van 5 naar 6 enz. Wel lukt het om automatisch te schakelen. Zit dit in het Logitech stuur of kunnen de spellen niet schakelen met een 6-versnellingsbak. Wie weet raad. Welk spelprogramma werkt er wel?
De spellen ondersteunen geen echte H-schakel modus. Alleen up&down en automatisch.
Bij World Racing kan je wel gebruik maken van de sequentiele mode van de shifter. Dat werkt prima.
Spellen die de shifter echt ondersteunen zijn o.a. Test Drive Unlimited, GTR2 en rFactor.
Spellen die de shifter echt ondersteunen zijn o.a. Test Drive Unlimited, GTR2 en rFactor.
Verwijderd
Bedankt.
Gebruik je bij Test drive umlimited, GTR2 dan ook echt de koppeling, of kun je ook zonder koppeling handmatig met de 6-bak schakelen?
Als iemand nog meer info en spellen kent, wil je die dan ook even noemen??
Alvast bedankt
Gebruik je bij Test drive umlimited, GTR2 dan ook echt de koppeling, of kun je ook zonder koppeling handmatig met de 6-bak schakelen?
Als iemand nog meer info en spellen kent, wil je die dan ook even noemen??
Alvast bedankt
Ik weet van Test Drive Unlimited zeker te zeggen, dat je koppeling echt nodig hebt als je alles volledig op manual zet. Zonder koppeling niet schakelen of aanrijden.
Je kan wel degelijk zonder koppeling maar wel met shifter rijden. Kunt gewoon de optie 'Auto clutch' aanvinken als je niet met het koppelingspedaal aan de gang wilt maar wel met het pookje.
Al moet ik zeggen dat het met koppeling wel heel wat leuker en uitdagender is
Al moet ik zeggen dat het met koppeling wel heel wat leuker en uitdagender is
Verwijderd
ik heb nu bijna een week(sinds vorige week vrijdag) de g25 en hij rijdt heel fijn met rbr en live for speed, de pedalen voelen goed aan en de feedback is erg lekker en de shifter vind ikzelf ook wel grappig om mee te rijden. heelaas zijn de framerates aardig gedaalt bij tdu nadat ik de g25 heb geinstaleerd, heeft iemand daar nog een remedie voor?
Het is een bekend probleem dat gamecontrollers een aanslag kunnen doen op de fps in TDU. Is nog geen remedie voor. Hopelijk verhelpt de patch dat als ie er (eindelijk) is.
Verwijderd
Ik heb sinds enkele uren geleden eindelijk mijn exemplaartje en 'k moet zeggen dat dit bij mij dus ook is.visboer32 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:05:
[...] Als ik vrij snel moet sturen (dus snelle bewegingen) dan hoor ik nog wel eens een tik uit het stuurtje komen, bijna altijd op hetzelfde aantal graden uitslag en zowel links als rechts. Ik voel niet echt iets, maar je hoort echt een soort 'klik', een beetje zo'n geluid als ik schakel, maar ik raak dan zowel de flippers of schakelunit niet aan. Is dit normaal bij dit stuurtje of is er dan iets mis met het binnenwerk?
Gr
Man man... Gisterenavond kwam ik tot de conclusie dat ik (dan toch) genoeg geld had om er eentje te kopen... Heb dus in al mijn impulsiviteit besloten om vandaag naar Game Mania in Deurne te rijden..
Eens thuis en mijn G25 geïnstalleerd was ik al snel teleurgesteld dat de koppeling in DTM Race Driver 3 blijkbaar niet werkt.
(Je verklaart me misschien voor gek dat ik een G25 koop voor mijn PS2, maar ik speel al sinds ik 10 jaar ben racegames met een stuur en tegenwoordig wil ik altijd maar beter.
heeft iemand hier toevallig een rode momo gehad en daarna een g25?
kan je dan vertellen wat de verschillen zijn?
Serieus €300,- betaald? Dan betaal je écht teveel, en voor NFS Carbon? Wat absoluut geen simulatie is?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
'k Heb al in een paar winkels gezien en die kosten allemaal €300 hier...
En 'k zag da niet zitten om via internet zo eentje te kopen. (Ik wil de winkel heel dichtbij de hand hebben voor in 't geval da 'k een nieuw exemplaar wil.
)
Maar NFS Carbon is nog voorlopig.
('t Is het enige racespel voor PS2 da 'k ken da de H-shifter en de koppeling ondersteunt..) Eens ik genoeg poen heb voor mijn pc, draai ik daar GTR2 op enzo... 
Maaaaaaar ik kan echt geen half jaar wachten totdat ik een G25 écht kan gebruiken. Of da 'k nu rondrij in een Saleen S7 op Nordschleife, of in een Chevrolet Camaro in een 1 of andere duistere stad, maakt echt nie uit. Zolang ik maar efkes kan doen alsof ik met een razendsnel bakske aan 't rijden ben, ben ik al content.
Voorlopig, totdat ik simulators wil...
('k Weet het, de G25 komt hierbij niet echt tot zijn recht, maar ik amuseer mij te pletter met da ding.
)
Maar NFS Carbon is nog voorlopig.
Maaaaaaar ik kan echt geen half jaar wachten totdat ik een G25 écht kan gebruiken. Of da 'k nu rondrij in een Saleen S7 op Nordschleife, of in een Chevrolet Camaro in een 1 of andere duistere stad, maakt echt nie uit. Zolang ik maar efkes kan doen alsof ik met een razendsnel bakske aan 't rijden ben, ben ik al content.
('k Weet het, de G25 komt hierbij niet echt tot zijn recht, maar ik amuseer mij te pletter met da ding.
En dat laatste is uiteindelijk het belangrijkste
Bijkomend voordeel is dat straks, als je eenmaal een goede sim game hebt, je je stuurtje nóg meer gaat waarderen 
Feit blijft dat 300,- erg veel geld is, ik heb 200 betaald via internet.
Probeer Live for Speed (www.liveforspeed.net). Relatief lichte racesim met bijna perfecte physics (en imo beter dan GTR(2)). Demo geeft je iig de voldoende de mogelijkheid om gebruik te maken van je shifter!Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:26: Voorlopig, totdat ik simulators wil...
('k Weet het, de G25 komt hierbij niet echt tot zijn recht, maar ik amuseer mij te pletter met da ding.)
[ Voor 6% gewijzigd door Appie op 07-07-2007 22:39 ]
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Staat volgens mij ergens in dit topic een heel verhaal van iemand die de verschillen opnoemd. Mijn mening is dat de G25 nauwkeuriger is dan de rode momo. Het 3e pedaal en de schakelbak zijn leuke extras hoewel ik ze eigenlijk weinig gebruik. GTL is er wel een fijn spel voor.Shva schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:11:
heeft iemand hier toevallig een rode momo gehad en daarna een g25?
Je merkt gewoon dat de G25 echt een nieuwe generatie is. Zo heb ik mijn tijden in GTR2 op banen waar ik erg veel rijd met soms meer dan een seconde zien afnemen. De vraag is alleen of jij het geld wil uitgeven om een verbeterde versie te kopen. Ik zelf ben bang dat er pas weer over 4/5 jaar een nieuwe G25 / rode momo gaat komen omdat de afzet markt gewoon niet zo heel groot is, en dat zou ik te lang vinden om nog door te gaan met de rode momo.
Zoek en gij zult vinden http://gathering.tweakers...omo&data%5Bboolean%5D=AND
[ Voor 7% gewijzigd door AcXeller op 07-07-2007 22:59 . Reden: linkje toegevoegd ]
Absoluut. Ik betaalde in januari €235 en nu staat het aan €200. En dat in België, dan is €300 in een nl shop wel heel veel geld...B-Buster schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:36:
Maar swat, het blijft een geweldig stuurtje.
In NFS Carbon kreeg ik het helemaal niet onder de knie. Sowieso een zeikspel. Je moet toch echt naar GTR2 en TDU gaan imo.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Carbon heb ik niet eens geprobeerd... meteen met TDU aan de gang gegaan 
Inmiddels daarin ruim 15.000km gereden met m'n G25
Draai GTR2 is, dan komt het stuur helemaal tot zijn rechtB-Buster schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:45:
Carbon heb ik niet eens geprobeerd... meteen met TDU aan de gang gegaan
In Canada voor 110euro's..Noel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:38:
[...]
Absoluut. Ik betaalde in januari €235 en nu staat het aan €200. En dat in België, dan is €300 in een nl shop wel heel veel geld...
Maar swat, het blijft een geweldig stuurtje.
In NFS Carbon kreeg ik het helemaal niet onder de knie. Sowieso een zeikspel. Je moet toch echt naar GTR2 en TDU gaan imo.
http://www.shoprbc.com/ca/shop/product_details.php?pid=18406
On Sale: $159.00
Alleen zo jammer dat ze niet buiten Canada verzendenGAIAjohan schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:54:
[...]
In Canada voor 110euro's..
http://www.shoprbc.com/ca/shop/product_details.php?pid=18406
On Sale: $159.00
[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 08-07-2007 09:56 . Reden: typo ]
Ik hoorde dat sommige mensen probs hebben met hun achteruit: ik ben erachter wat het probleem daarvan is. Als je die pook indrukt en hem in de positie van de 6e versnelling zet, wordt er onderaan die pook ene knoppie ingedrukt die op een printplaatje vastzit, recht onder de pook dus. Dat printplaatje is de zwakke plek, doro het vele drukken gaand e verbindinkjes stuk. Ik ehb dit gerepareerd door gewoon wat draadjes er tussen te leggen, en nu werkt het weer perfect. Je moet alleen wel het hele ding uit elkaar halen dan, is een beetje een rotwerk, maar het is te doen.
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Ik heb gelezen dat dit stuurtje ook te gebruiken is op een PS3, maar is hier dan een aparte PS3 versie voor? Want op de site van logitech vind ik hier ook maar barweinig over.
Verwijderd
Mijn verlanglijstje tot nu toe: GTR2, Live for Speed en TDU.
GTR2 gewoon voor de bestaande auto's en circuits en de geweldige geluidseffecten, Live for Speed voor de straatwagens en TDU om gewoon voor de fun rond te rijden op de openbare weg. 
Zou die laatste trouwens werken met 3 monitors? (Als ik gebruik maak van een TripleHead2Go tenminste..)
EDIT: Trouwens... interessant, dat stukje over de achteruit van de versnellingsbak... Ben ik blij dat ik ongelofelijk zachtaardig ben met da ding en altijd heel voorzichtig het pookje indruk om hem in achteruit te zetten.
EDIT2: Ach ja, en ook nog Nascar Simracing.
Die motorgeluiden zijn echt af en rijden op ovaaltjes met 40 man rond u is best opwindend...
Zou die laatste trouwens werken met 3 monitors? (Als ik gebruik maak van een TripleHead2Go tenminste..)
EDIT: Trouwens... interessant, dat stukje over de achteruit van de versnellingsbak... Ben ik blij dat ik ongelofelijk zachtaardig ben met da ding en altijd heel voorzichtig het pookje indruk om hem in achteruit te zetten.
EDIT2: Ach ja, en ook nog Nascar Simracing.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 16:02 ]
Hé Mark,mark9534 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:40:
Ik heb gelezen dat dit stuurtje ook te gebruiken is op een PS3, maar is hier dan een aparte PS3 versie voor? Want op de site van logitech vind ik hier ook maar barweinig over.
Het stuur werkt prima hoor op de PS3, alle major racegame developpers ( EA, Polyphony, Codemasters) ondersteunen de G25.
~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~
Ik heb pas een X360, en het is echt jammer dat de X360 geen G25 ondersteund. Zou helemaal ge-wel-dig zijn met Forza 2. Ik heb een G25 en een X360, vandaar.
Eindelijk ook mn G25 binnen 
Kwam m per toeval tegen bij de media markt.
Ik had een Thrustmaster RGT die ik eigenlijk vrijwel nooit gebruikte.
Prijs viel mee, 225 euro, ben gelijk weer aan de slag gegaan met racegames
NetKar blijft overigens een TE lastige game, ze hebben het niet te realistisch gemaakt, maar te overdreven moeilijk.
@ Mark9534:
Ik zou ook wel graag het stuurtje willen gebruiken op de PS3. heb de F1 game erop. maar eigenlijk geen zin om de PS3 van de huiskamer naar de studeerkamer te slepen waar alles staat opgesteld.
Kwam m per toeval tegen bij de media markt.
Ik had een Thrustmaster RGT die ik eigenlijk vrijwel nooit gebruikte.
NetKar blijft overigens een TE lastige game, ze hebben het niet te realistisch gemaakt, maar te overdreven moeilijk.
@ Mark9534:
Ik zou ook wel graag het stuurtje willen gebruiken op de PS3. heb de F1 game erop. maar eigenlijk geen zin om de PS3 van de huiskamer naar de studeerkamer te slepen waar alles staat opgesteld.
[ Voor 23% gewijzigd door Heuving op 23-07-2007 02:40 ]
Hebben meer racegame devvers last vanHeuving schreef op maandag 23 juli 2007 @ 02:38:
Eindelijk ook mn G25 binnen
Ik zeg altijd maar zo: Het is makkelijker om met een raceauto 300kmh te rijden, dan met je straatauto 200kmh. (lees in: Beter te besturen).
maar heb je heel lang geen racegames gespeeld ofzo? Omdat die RGT stof stond te happen. En dat je dan zomaar een G25 koopt, terwijl je weinig games speelde
[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 23-07-2007 06:50 ]
Verwijderd
Heb de G25 nu sinds 2 maanden (mediamarkt 250 euri) en had gelijk coast to coast 2006 + nfs carbon gekocht. NFS had ik nog nooit gespeeld en in het begin had ik heel erg moeite met die enorme feedback v/h stuur en de wagen nauwelijks onder controle kunnen houden na bochten op 200 graden.
Heb het nu op 102 graden staan en kan m'n wagen nu goed onder controle houden. Hoewel carriere-mode en online play van beide spellen heel leuk is, zijn er helaas maar weinig online players. Terwijl ik de G25 eigenlijk had gekocht om vnl online tegen veel mensen te spelen.
Welke race games hebben de meeste online players?
*ohw ja, heb ook rFactor zag net dat daar een grote online community voor is
Heb het nu op 102 graden staan en kan m'n wagen nu goed onder controle houden. Hoewel carriere-mode en online play van beide spellen heel leuk is, zijn er helaas maar weinig online players. Terwijl ik de G25 eigenlijk had gekocht om vnl online tegen veel mensen te spelen.
Welke race games hebben de meeste online players?
*ohw ja, heb ook rFactor zag net dat daar een grote online community voor is
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 23:43 ]
Hehe, als je met GPL niet in een rechte lijn kan rijden dan ligt dat echt aan jezelf, of je gebruikt enorm slechte settings voor je stuur. Hordes mensen kunnen wel goed met GPL rijden, en vies snel ook. Oefening baart kunst. Daarnaast zou ik GPL niet echt als een racegame bestempelen, maar meer als een simulatie. Je verwacht toch ook niet dat iedereen plots met Falcon 4.0 of IL2 Sturmovik de lucht in kan in flightsimland.GAIAjohan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 06:48:
[...]
Hebben meer racegame devvers last van. Sommige mods in rFactor zijn ook te moeilijk, zoals de F1 mod. Alsof je letterlijk gek moet zijn om zo'n auto te rijden. Of GPL.
[ Voor 16% gewijzigd door Lister_Storm op 29-07-2007 00:01 ]
Verwijderd
Ik heb nog een 35% kortingscoupon voor de Logitech shop liggen (maximale korting 100 euro). 'k moest misschien maar eens kijken. Maar een tijd geleden was hij in de winkel maar 15 euro duurder.
Wat is de kabellengte van de g25? - Zit te spelen met het idee om een te kopen. In mijn geval zal de pc echter in een andere kamer staan als mijn beeldscherm (projector) en moet derhalve een meter of pak em beet 5m overbruggen. Is dit met de g25 zelf of met een usb hub verlenger nog te overbruggen?
De G25 wordt niet van de bus gevoed dus je kan naar hartelust hubs en verlengkabels tussenknopen. De kabels naar de 'uitbreidingen' zijn eenvoudige DB9 kabels dus die vallen in principe ook zonder moeite te verlengen.Edoll schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:39:
Wat is de kabellengte van de g25? - Zit te spelen met het idee om een te kopen. In mijn geval zal de pc echter in een andere kamer staan als mijn beeldscherm (projector) en moet derhalve een meter of pak em beet 5m overbruggen. Is dit met de g25 zelf of met een usb hub verlenger nog te overbruggen?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mooizo hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Houdt dat overigens in dat de g25 zelf in het stopcontact gestoken moet worden?
(offtopic)Lol, kan het zijn dat wij (AcF][ of nu acf.gaming) een keer een BF2 war tegen jullie hebben gespeeld ? nod komt me erg bekend voor namelijkVerwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:15:
Ik heb nog een 35% kortingscoupon voor de Logitech shop liggen (maximale korting 100 euro). 'k moest misschien maar eens kijken. Maar een tijd geleden was hij in de winkel maar 15 euro duurder.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Ik heb F1 CE op de PS3 geprobeerd met de G25 maar 't viel zwaar tegen... Je kan 't stuur maar een kwartslag draaien voor maximale uitslag en de FF is te verwaarlozen (Zelfs op hoge snelheden). Daar komt nog bij dat je de settings voor het stuur of de pedalen niet kan tweaken waardoor je dus of heel goed moet zijn met je pedalen of gewoon ABS/TCS aan moet hebben staan om een beetje fatsoenlijk vooruit te komen@ Mark9534:
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Verwijderd
Ik denk dat F1 CE gewoon op de markt geknikkerd is voordat het goed en wel af was.Felicia schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:45:
Ik heb F1 CE op de PS3 geprobeerd met de G25 maar 't viel zwaar tegen... Je kan 't stuur maar een kwartslag draaien voor maximale uitslag en de FF is te verwaarlozen (Zelfs op hoge snelheden). Daar komt nog bij dat je de settings voor het stuur of de pedalen niet kan tweaken waardoor je dus of heel goed moet zijn met je pedalen of gewoon ABS/TCS aan moet hebben staan om een beetje fatsoenlijk vooruit te komen
De enige fatsoenlijke racegame op de PS3 is momenteel GTHD, en dat is een gratis downloadbare demo!
Maar goed, verder ontopic,
Als ik het goed begrepen heb wordt de G25 niet door de Xbox 360 ondersteunt en is hij wel te gebruiken op de PC en PS3?
Ik begin die stapel stuurtjes in de kamer toch wel een beetje zat te worden namelijk!
Het moet toch kunnen om de G25 zo te maken dat hij op alle 3 de systemen werkt, en eventueel op de Wii?

Indeed. Er is nog steeds geen systeem dat energie die je opwekt met je pedalen en stuurbewegingen kan omzetten naar energie waarmee de Force Feedback motoren worden aangedrevenEdoll schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:00:
Mooizo hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Ik heb de Logitech G25 voor mijn verjaardag gekregen..
Nu heb ik een aantal spellen gedownload waaronder rForce en NFS Carbon.
Het probleem is nu.. Ik weet niet hoe je moet instellen dat je tijdens het schakelen de koppeling moet gebruiken. Nu is het alleen zo dat je het pedaal moet gebruiken bij de moter aanzetten en in de 1e versnelling zetten. Is het mogelijk dat het zo kan worden ingesteld dat ik constant de koppeling moet gebruiken? (Bij Rfactor en dat soort simulaties)
[edit] (OMG,, hoe kom ik bij het spel rForce
ik bedoel natuurlijk Rfactor!
) [edit]
Het probleem is nu.. Ik weet niet hoe je moet instellen dat je tijdens het schakelen de koppeling moet gebruiken. Nu is het alleen zo dat je het pedaal moet gebruiken bij de moter aanzetten en in de 1e versnelling zetten. Is het mogelijk dat het zo kan worden ingesteld dat ik constant de koppeling moet gebruiken? (Bij Rfactor en dat soort simulaties)
[edit] (OMG,, hoe kom ik bij het spel rForce

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 20:23 ]
In LFS is het wel verplicht. In de ISI based games rFactor, GTL, GTR2 is het niet verplicht, maar wel handig, zeker bij het terugschakelen.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:08:
Ik heb de Logitech G25 voor mijn verjaardag gekregen..
Daarnaast hangt het natuurlijk van het type auto af of je überhaupt moet koppelen bij het opschakelen enz.
Verwijderd
Kan je het bij de ISI based games wel instellen dat het verplicht is dan? Ik heb LFS gister gedownload maar nog niet gespeeld.. zit nu op mijn werk dus dat gaat ook moeilijk
De meeste auto's waarin je rijd met rFactor hebben een sequentieële bak, dus koppelen is niet echt nodig. Wanneer je de nieuwste LFS hebt is koppelen echt wel gaaf, kun je gelijk een heel-and-toe leren om te rev-matchen bij het terugschakelen.
Damn wat ben ik eigenlijk jaloers op jullie G25 rijders
Damn wat ben ik eigenlijk jaloers op jullie G25 rijders
Je kan auto clutch uitschakelen, maar dan kan je nog steeds terug en opschakelen wanneer je wil. Alleen dan gaat het een beetje vreemd zonder koppeling, niet echt smooth. Probeer maar eensVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:42:
Kan je het bij de ISI based games wel instellen dat het verplicht is dan? Ik heb LFS gister gedownload maar nog niet gespeeld.. zit nu op mijn werk dus dat gaat ook moeilijk
Ik heb afgelopen week ook een G25 besteld en donderdag had ik hem al in huis. Ik heb wat gebruikerservaringen gelezen en een HDTV video op hardware.info bekeken. Vlak voor het bestellen ben ik nog even naar de mediamarkt geweest om te kijken of ze hem hadden. Gelukkig stond er eentje, dus ik had alvast een idee van hoe het eruit ziet allemaal.
Eigenlijk ben ik een RTS/FPS gamer, maar ik vond TDU zo'n gaaf spel dat ik er toch een stuur bij wilde hebben. En dan moet je het ook meteen goed doen vind ik, dus de G25 dan maar
Ik heb hem aan mijn ikea bureau geschroefd en het ziet er nu zo uit

Ik heb er nog maar een kilometer of 250 mee gereden so far, maar ik moet zeggen dat het érg cool is. Je bent nu gewoon veel meer met het rijden bezig als je het vergelijkt met de 4 pijltjes van het toetsenbord. Ontkoppelen bij het wegrijden is heel realistisch, maar wel iets gevoeliger dan in RL. Je gaat nu ook veel meer nadenken voordat je gaat schakelen, want als je een bocht nadert kun je besluiten om in de 4e te blijven ipv dat de automaat dan doorgaat naar de 5e (pijltjes op toetsenbord). Voor die scherpe bochten in de Ford race (2,1 KM ofzo) moet je echt flink op de rem, koppeling erbij, terug naar de twee. Dat is gewoon heel erg leuk en verslavend.
Ik heb ook al wat andere mensen laten rijden met deze G25 en ze zijn heel enthousiast. Twee kameraden van mij die veel minder tijd aan gamen besteden vonden het heel erg leuk om te rijden met deze set. Als je in TDU gewoon de maximale snelheid aanhoudt, dan zie je veel meer van de andere voertuigen die rondrijden in het spel. Sommigen rijden gewoon 140 op de snelweg, anderen verlenen geen voorrang soms (wat tot gevaarlijke situaties kan leiden
) en de politie blijft gewoon consistent links rijden op meerbaans wegen
.
Mijn vader en de vriend van mijn zus vonden het ook erg leuk om te rijden, maar we zijn het er wel over eens dat het rempedaal een beetje vreemd geplaatst is. Eigenlijk moet je de hak van je rechtervoet tussen de gas en de rem plaatsen, en dan met schuine voet op de pedalen. Dit is eerst even wennen, maar het is niet hinderlijk ofzo.
Ik vind zelf dat het gaspedaal iets zwaarder had gemogen, en de koppeling heel ietsje lichter. Maar overall ben ik heel erg blij met deze set. Ik zal er nog een keer een review van schrijven
Eigenlijk ben ik een RTS/FPS gamer, maar ik vond TDU zo'n gaaf spel dat ik er toch een stuur bij wilde hebben. En dan moet je het ook meteen goed doen vind ik, dus de G25 dan maar

Ik heb er nog maar een kilometer of 250 mee gereden so far, maar ik moet zeggen dat het érg cool is. Je bent nu gewoon veel meer met het rijden bezig als je het vergelijkt met de 4 pijltjes van het toetsenbord. Ontkoppelen bij het wegrijden is heel realistisch, maar wel iets gevoeliger dan in RL. Je gaat nu ook veel meer nadenken voordat je gaat schakelen, want als je een bocht nadert kun je besluiten om in de 4e te blijven ipv dat de automaat dan doorgaat naar de 5e (pijltjes op toetsenbord). Voor die scherpe bochten in de Ford race (2,1 KM ofzo) moet je echt flink op de rem, koppeling erbij, terug naar de twee. Dat is gewoon heel erg leuk en verslavend.
Ik heb ook al wat andere mensen laten rijden met deze G25 en ze zijn heel enthousiast. Twee kameraden van mij die veel minder tijd aan gamen besteden vonden het heel erg leuk om te rijden met deze set. Als je in TDU gewoon de maximale snelheid aanhoudt, dan zie je veel meer van de andere voertuigen die rondrijden in het spel. Sommigen rijden gewoon 140 op de snelweg, anderen verlenen geen voorrang soms (wat tot gevaarlijke situaties kan leiden
Mijn vader en de vriend van mijn zus vonden het ook erg leuk om te rijden, maar we zijn het er wel over eens dat het rempedaal een beetje vreemd geplaatst is. Eigenlijk moet je de hak van je rechtervoet tussen de gas en de rem plaatsen, en dan met schuine voet op de pedalen. Dit is eerst even wennen, maar het is niet hinderlijk ofzo.
Ik vind zelf dat het gaspedaal iets zwaarder had gemogen, en de koppeling heel ietsje lichter. Maar overall ben ik heel erg blij met deze set. Ik zal er nog een keer een review van schrijven
Goud is geen geld
Ik zie ene boel dingen die niet kloppen,.frankknopers schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:11:
Ik heb afgelopen week ook een G25 besteld en donderdag had ik hem al in huis. Ik heb wat gebruikerservaringen gelezen en een HDTV video op hardware.info bekeken. Vlak voor het bestellen ben ik nog even naar de mediamarkt geweest om te kijken of ze hem hadden. Gelukkig stond er eentje, dus ik had alvast een idee van hoe het eruit ziet allemaal.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook al wat andere mensen laten rijden met deze G25 en ze zijn heel enthousiast. Twee kameraden van mij die veel minder tijd aan gamen besteden vonden het heel erg leuk om te rijden met deze set. Als je in TDU gewoon de maximale snelheid aanhoudt, dan zie je veel meer van de andere voertuigen die rondrijden in het spel. Sommigen rijden gewoon 140 op de snelweg, anderen verlenen geen voorrang soms (wat tot gevaarlijke situaties kan leiden) en de politie blijft gewoon consistent links rijden op meerbaans wegen
![]()
.
1. Je rijdt in swingcam, met een stuurtje.. Dat is hetzelfde als je met MS FS07 een vliegtuigcockpit hebt, en dan achter het vliegtuig gaat hangen met de camera...
2. De pedalen staan juist goed voor heel and toe. Daarom zitten ze ook zo uitelkaar, en niet zoals in een straat auto..
3. TDU is zeker geen sim.
Gelijk heb je. Heb zelf tegen iemand gezegd: koop ineens een G25 dan heb je iets goed. Maar hij heeft een ander (goedkoper) Logitech stuurtje gekocht. En als ik van mijn G25 naar dat stuurtje ga, merk je meteen hoeveel beter een G25 is.frankknopers schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:11:
En dan moet je het ook meteen goed doen vind ik, dus de G25 dan maar
Normaal rijd ik met in car view of motorkap view. Deze camera heb ik gekozen omdat dat het mooiste is voor de foto.GAIAjohan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:06:
[...]
Ik zie ene boel dingen die niet kloppen,.
1. Je rijdt in swingcam, met een stuurtje.. Dat is hetzelfde als je met MS FS07 een vliegtuigcockpit hebt, en dan achter het vliegtuig gaat hangen met de camera...
Dat zou best wel kunnen, maar met rijles zit ik een een Peugeot 307 en die heeft de pedale net iets anders, en ja: daar ga je aan wennen2. De pedalen staan juist goed voor heel and toe. Daarom zitten ze ook zo uitelkaar, en niet zoals in een straat auto..
Deze moet je zien: http://nl.youtube.com/watch?v=lxMWlh4zJkM
[ Voor 85% gewijzigd door frankknopers op 25-08-2007 18:28 ]
Goud is geen geld
Ik zelf heb eerst een Logitec MoMo aangeschaft, deze viel mede door de onnoemelijk irritante centerbug zo uit de smaak dat deze binnen een week weer bij Dynabyte stond.Noel schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:06:
[...]
Gelijk heb je. Heb zelf tegen iemand gezegd: koop ineens een G25 dan heb je iets goed. Maar hij heeft een ander (goedkoper) Logitech stuurtje gekocht. En als ik van mijn G25 naar dat stuurtje ga, merk je meteen hoeveel beter een G25 is.
Naast de center bug heeft de MoMo ook een ander vervelend "trekje":
als je te snel naar links of rechts stuurde was ze 0/midden/rust punt anders dan ervoor.. waardoor je meer dan regelmatig rechts of links af gaat als het stuur gewoon recht staat
Centerbug is makkelijk op te lossen, dat tweede zal wel een kwaaltje zijn van de zwarte MOMO's ik heb nergens last van met mijn rode. Alleen de centerbug een beetje die is opgelost.eXSs schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:43:
[...]
Ik zelf heb eerst een Logitec MoMo aangeschaft, deze viel mede door de onnoemelijk irritante centerbug zo uit de smaak dat deze binnen een week weer bij Dynabyte stond.
Naast de center bug heeft de MoMo ook een ander vervelend "trekje":
als je te snel naar links of rechts stuurde was ze 0/midden/rust punt anders dan ervoor.. waardoor je meer dan regelmatig rechts of links af gaat als het stuur gewoon recht staat![]()
Heeft iemand de afmetingen van de doos waar de G25 in zit?
Heb een discussie met een verkoper (2e hands) over verzendkosten, maar ik kan echt niet geloven dat de doos groter dan 100x50x50 cm kan zijn
Heb een discussie met een verkoper (2e hands) over verzendkosten, maar ik kan echt niet geloven dat de doos groter dan 100x50x50 cm kan zijn
Hoi, JimmehJimmie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:21:
[ Voor 10% gewijzigd door BioHazard op 28-08-2007 16:42 ]
Hij is in de doos nog best zwaar, mede door het gewicht van de pedalen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Volgens een site was het 8 kilo, maar ik denk persoonlijk dat het zwaarder is.Room42 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:55:
Hij is in de doos nog best zwaar, mede door het gewicht van de pedalen.
Heb ik geprobeerd met de tooltjes, maar echt goed werken deed het niet.GAIAjohan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:57:
[...]
Centerbug is makkelijk op te lossen, dat tweede zal wel een kwaaltje zijn van de zwarte MOMO's ik heb nergens last van met mijn rode. Alleen de centerbug een beetje die is opgelost.
Volgens mij was het inderdaad de zwarte MOMO.
Hola mede g25érs, vraagje.. ik heb me net 10 minuten blauw lopen ergeren aan mn g25 in colin mcrea rally DIRT omdat er een behoorlijke vertraign zit tussen stuur omgooien en het registreren van deze handeling. Wat in de game praktsch neerkomt dat je steeds steevast de verkeerde kant op stuurt. In degame control properties van de logitech profiler is het ook goed zichtbaar, ik draai aan mn stuur en zichtbaar later zie ik pas de metertjes bewegen.
In multiplayer termen komt het over als een lag van 100ms ofzo, bijzonder storend. Ik vraag me nou af of dit een g25 / ofwel algemeen racestuur - iets is waar ik maar mee moet leren omgaan of dat dit wellicht iets bekends is?
Overigens heb ik nog geen andere games geprobeerd (wellicht iemand een link naar een demo?) maar aangezien het in de profiler ook al met lag binnen komt heb ik weinig hoop.
Systeem: Vsita 64, g25 geinstalleerd vanaf bijgeleverde drivers
Als ik mijn usb informatie bekijk zie ik prima gegevens, vogens vista is het stuur self powered en gebruikt 2% bandbreedte als enige apparaat op de hub. Het weghalen van alle andere usb apparaten had overogens geen effect op de respomstijd. Overigens heb ik wel het idee dat de knoppen een goede responstijd hebben.
Iemand een idee?
In multiplayer termen komt het over als een lag van 100ms ofzo, bijzonder storend. Ik vraag me nou af of dit een g25 / ofwel algemeen racestuur - iets is waar ik maar mee moet leren omgaan of dat dit wellicht iets bekends is?
Overigens heb ik nog geen andere games geprobeerd (wellicht iemand een link naar een demo?) maar aangezien het in de profiler ook al met lag binnen komt heb ik weinig hoop.
Systeem: Vsita 64, g25 geinstalleerd vanaf bijgeleverde drivers
Als ik mijn usb informatie bekijk zie ik prima gegevens, vogens vista is het stuur self powered en gebruikt 2% bandbreedte als enige apparaat op de hub. Het weghalen van alle andere usb apparaten had overogens geen effect op de respomstijd. Overigens heb ik wel het idee dat de knoppen een goede responstijd hebben.
Iemand een idee?
Dit verschijnsel staat bij mij bekend als lage framerate. Had ik ook met mijn oude FX5950U in NFSU2. Als je FPS onder de 40 komt merk je al dat de dosering van het sturen en de timing ervan heel moeilijk wordt. En met 25 FPS was het zelfs onspeelbaar, omdat je van tevoren de bocht moest bepalen en insturen. In de bocht wil je dan gaan corrigeren, maar dan gebeurt dat door de vertraging net iets later waardoor je alleen maar slechter door de bocht gaat. Zet fraps eens aan tijdens het gamen en kijk wat dat oplevert.Edoll schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:09:
Hola mede g25érs, vraagje.. ik heb me net 10 minuten blauw lopen ergeren aan mn g25 in colin mcrea rally DIRT omdat er een behoorlijke vertraign zit tussen stuur omgooien en het registreren van deze handeling. Wat in de game praktsch neerkomt dat je steeds steevast de verkeerde kant op stuurt.
Anders even kijken of er nog patches zijn voor het spel of nieuwe drivers voor VGA of stuur.
De doos was vrij klein, maar wel aardig zwaar. Afmetingen zijn ongeveer 35x50x40cm. Gewicht ergens tussen de 5 en 10KG. Verzendkosten komen dan uit op ik meen 8,95 euroJimmie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:21:
[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 07-09-2007 01:46 ]
Goud is geen geld
Verwijderd
Goeie morgen folks,
Ik heb een rode momo, en ik heb de G25. Een tijdje geleden had ik al gepost dat ik niet met die verschrikkelijk stroeve pedalen om kan gaan (in het kort: ik ben te licht, de pedalen staan op glad zeil, ik rij op sokken en ik ben 8 jaar pedalen zonder resistance gewend)
De G25 die ik had gekocht heb ik na 1 week weer terug in de doos gedaan en in de kast gezet. Nu zit ik er over te denken om de pedalen uit elkaar te halen en er de veren uit te halen die die pedalen zo enorm tegen houden als ik ze probeer in te duwen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik ben namelijk bang dat als ik ze eruit haal, de pedalen altijd ‘naar beneden zullen vallen’ en dat is dus altijd plankgas geef en vol rem.
Als dat gebeurt moet ik zelf ergens nieuwe veren vandaag halen.
Heeft er al ooit iemand zoiets gedaan, bij de G25 of misschien bij andere pedalen die ook zo stroef gaan?
Ik heb een rode momo, en ik heb de G25. Een tijdje geleden had ik al gepost dat ik niet met die verschrikkelijk stroeve pedalen om kan gaan (in het kort: ik ben te licht, de pedalen staan op glad zeil, ik rij op sokken en ik ben 8 jaar pedalen zonder resistance gewend)
De G25 die ik had gekocht heb ik na 1 week weer terug in de doos gedaan en in de kast gezet. Nu zit ik er over te denken om de pedalen uit elkaar te halen en er de veren uit te halen die die pedalen zo enorm tegen houden als ik ze probeer in te duwen.
Ik ben namelijk bang dat als ik ze eruit haal, de pedalen altijd ‘naar beneden zullen vallen’ en dat is dus altijd plankgas geef en vol rem.
Heeft er al ooit iemand zoiets gedaan, bij de G25 of misschien bij andere pedalen die ook zo stroef gaan?
Slappere veren zou ik niet doen. De pedals zijn van metaal en dus voel je de zwaarte kracht harder werken.
Een simpele oplossing (dus geen racepod) met wat houten balken aan je stoel en aan de pedalenset zodat ie niet wegglijdt als je kracht zet, zou dat niet iets zijn?
Een simpele oplossing (dus geen racepod) met wat houten balken aan je stoel en aan de pedalenset zodat ie niet wegglijdt als je kracht zet, zou dat niet iets zijn?
Ik bestuur de G25 ook met sokken en dat gaat prima. Ik vind dat het gaspedaal en de koppeling nog wel iets zwaarder hadden gemogen, want dan kun je beter doseren.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:11:
Goeie morgen folks,
Als ik jou was zou ik dat zeil weghalen (voor zover mogelijk) en gewoon een goede stoel neerzetten zonder rolwieltjes. Ik heb nu een soort kuipvormige bureaustoel, en daar kan ik lekker achterin de leuning drukken als ik vol gas geef of vol op de rem moet. De stoel heeft een poot in de vorm van een andreaskruis, dus die kan eigenlijk niet omvallen.
Ik zou als ik jou was niet gaan lopen klooien met de veringen enz. Daar is de set toch echt iets te duur voor (of je moet veel ervaring hebben met electronica en zelf knutselen) imho.
Probeer eerst eens je opstelling goed te maken, dus een zeer stevige ondergrond (mooiste is tapijt i.c.m. de haakjes onder de het pedalenblok van de G25), een goede afstand zoeken tussen pedalen en zitpositie, zorg voor een stevige stoel die niet weg kan rollen of om kan vallen.
Goud is geen geld
Verwijderd
Nee dit is echt niet mogelijk.
Zeil weghalen kan niet maar het grootste probleem is ook niet dat de pedalen niet blijven liggen, maar dat ik echt 10 kilo gewicht nodig heb om het gas in te drukken en 20 kilo voor de rem.
Even ter verduidelijking: ik rij nu met eigenlijk alleen mijn grote teen zo ongeveer, en mijn pedalen van de rode momo gaan ongeveer 50% minder stroef als het lichtste pedaal van de G25.
Ik erger me er ook dood aan dat de pedalen niet allemaal even soepel gaan. In een auto is het wel goed als je rempedaal stroever gaat omdat je door het remmen je eigen gewicht meer in de schaal gooit. In een bureaustoel heb je dat niet dus ik snap serieus niet waarom een rempedaal stroever gaat.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die de pedalen soepel kan krijgen en anders gaat ie in de verkoop en haal ik wel een rode momo van Marktplaats, dan heb ik toch een reserve voor als de mijne stuk gaat
Als het gelukt is zal ik het hier posten voor andere mensen die er ook niet mee kunnen rijden en hoe ze het probleem kunnen oplossen ok?
Bedankt voor jullie Frank en Marco!
Zeil weghalen kan niet maar het grootste probleem is ook niet dat de pedalen niet blijven liggen, maar dat ik echt 10 kilo gewicht nodig heb om het gas in te drukken en 20 kilo voor de rem.
Even ter verduidelijking: ik rij nu met eigenlijk alleen mijn grote teen zo ongeveer, en mijn pedalen van de rode momo gaan ongeveer 50% minder stroef als het lichtste pedaal van de G25.
Ik erger me er ook dood aan dat de pedalen niet allemaal even soepel gaan. In een auto is het wel goed als je rempedaal stroever gaat omdat je door het remmen je eigen gewicht meer in de schaal gooit. In een bureaustoel heb je dat niet dus ik snap serieus niet waarom een rempedaal stroever gaat.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die de pedalen soepel kan krijgen en anders gaat ie in de verkoop en haal ik wel een rode momo van Marktplaats, dan heb ik toch een reserve voor als de mijne stuk gaat
Als het gelukt is zal ik het hier posten voor andere mensen die er ook niet mee kunnen rijden en hoe ze het probleem kunnen oplossen ok?
Aks hij steeds zwaarder gaat kan je beter doseren., Dat vind ik een nadeel met mijn rode momo force. Die veren vind ik gewoon te lichtVerwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 02:13:
Nee dit is echt niet mogelijk.
(Ik heb nog geen meter met de G25 gereden, maar wel een beetje gevoeld in mediamarkt, omdat ik hem wel interessant vind..)
Toch vind ik het erg moeilijk om het rempedaal goed te doseren. Niet omdat het pedaal te zwaar is, maar gewoon omdat je niet de G-krachten voelt die je in een echte auto hebt. Als ik in TDU heel lichtjes rem zie ik aan de snelheid wel dat ik afrem, maar voor mijn gevoel remt het dan niet hard genoeg om netjes achter een andere auto bij stoplicht te wachten.. Dan trap ik de rem dus nog heel ietsje dieper in, met als gevolg dat ik veel te vroeg stil sta. Merquise had het er ook al over dat je in het echt in een auto voelt dat je remt (neus van auto gaat beetje naar beneden en je wordt iets naar voren gedrukt).
Maargoed, dan zou je een hele simulator in elkaar moeten draaien met hydraulische pompen en weet ik vee allemaal wat, en dat ligt een beetje buiten het bereik van 99,xx % G25 bezitters
Maargoed, dan zou je een hele simulator in elkaar moeten draaien met hydraulische pompen en weet ik vee allemaal wat, en dat ligt een beetje buiten het bereik van 99,xx % G25 bezitters
Goud is geen geld
Beste G25 liefhebbers 
Ik ben 16 jaar, ik word deze maand 17, en ik kijk erg uit naar mijn rijbewijs. Nu weet je al wat volgt waarschijnlijk
. Maar ik ben misschien van plan een G25 te kopen, na zoveel reacties gelezen te hebben, bijna allemaal positief heb ik nu naar een half jaar twijfelen misschien mijn zinnen dan nu eindelijk gezet op de G25.
Ik zag in één van de posts van frankknoppers dat je TDU speelt, hierin benadruk je ook dat je vrij rond kunt cruisen. Dit lijkt me dus geweldig, ik was vroeger helemaal verkocht aan Midtown Madness 1 & 2, maar dat is nu toch echt te achterhaald, Ik vond het ook geweldig dat je vanuit de auto kon kijken, zoals je ook in een auto zit. Nu wil ik graag nog wat weten van jullie G25'ers.
- Hoe voelt het stuur nu precies aan? ( voelt het als een auto met stuurbekrachtiging, of zwaarder?)
- Zijn er behalve TDU, nog andere spellen waar je inclusief de versnellingspook + pedaal kunt rijden?
- Mensen die binnen een half jaar een G25 hebben gekocht en rijlessen zijn begonnen, kun je merken dat de ''oefening'' met de koppeling + versnellingspook geholpen hebben.
- Ik vind spellen als NFS ook af en toe leuk, om gewoon lomp even te racen. Werken bij deze spellen ook alle mogelijkheden?
- Iemand die hier denkt dat ik een miskoop bega, gezien mijn prioriteiten?
- Kan ik die spellen als TDU, etc gewoon bij intertoys (of de lokale gameverkoper) krijgen?
Zelf heb ik vroeger veel plezier gehad in het spelen met het Microsoft force winder stuurtje, al voelde deze helemaal niet realistisch aan. Aangezien FP-shooters nu bij mij de overhand hebben, (maar ik in mijn hart racen nog altijd leuk vind.) lijk ik nu toch wel overtuigd, graag jullie hulp.
Ik ben 16 jaar, ik word deze maand 17, en ik kijk erg uit naar mijn rijbewijs. Nu weet je al wat volgt waarschijnlijk
Ik zag in één van de posts van frankknoppers dat je TDU speelt, hierin benadruk je ook dat je vrij rond kunt cruisen. Dit lijkt me dus geweldig, ik was vroeger helemaal verkocht aan Midtown Madness 1 & 2, maar dat is nu toch echt te achterhaald, Ik vond het ook geweldig dat je vanuit de auto kon kijken, zoals je ook in een auto zit. Nu wil ik graag nog wat weten van jullie G25'ers.
- Hoe voelt het stuur nu precies aan? ( voelt het als een auto met stuurbekrachtiging, of zwaarder?)
- Zijn er behalve TDU, nog andere spellen waar je inclusief de versnellingspook + pedaal kunt rijden?
- Mensen die binnen een half jaar een G25 hebben gekocht en rijlessen zijn begonnen, kun je merken dat de ''oefening'' met de koppeling + versnellingspook geholpen hebben.
- Ik vind spellen als NFS ook af en toe leuk, om gewoon lomp even te racen. Werken bij deze spellen ook alle mogelijkheden?
- Iemand die hier denkt dat ik een miskoop bega, gezien mijn prioriteiten?
- Kan ik die spellen als TDU, etc gewoon bij intertoys (of de lokale gameverkoper) krijgen?
Zelf heb ik vroeger veel plezier gehad in het spelen met het Microsoft force winder stuurtje, al voelde deze helemaal niet realistisch aan. Aangezien FP-shooters nu bij mij de overhand hebben, (maar ik in mijn hart racen nog altijd leuk vind.) lijk ik nu toch wel overtuigd, graag jullie hulp.
Het stuur voelt aan als een auto met stuurbekrachtiging. Wat wel mooi is met TDU is dat het sturen heel zwaar gaat als je bijna stilstaat, dit is erg realistisch, want in RL gaat sturen ook niet zo makkelijk als je bijna stilstaat (is ook slecht voor de banden trouwens om te sturen als je stilstaat). Maar je kunt met de software van Logitech aangeven hoeveel graden draaiing het stuur moet gebruiken. Ik heb dit gewoon op standaard staan, en dat is met TDU maar 90 graden naar links en 90 graden naar rechts. Zoals je weet kan het stuur 900 graden draaien, dus dit kun je altijd nog aanpassen. Het feit dat het stuur nog zeer nauwkeurig is bij slechts 180 graden draaihoek geeft al aan dat het echt goede kwaliteit is.StanPC schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:56:
Beste G25 liefhebbers
[...]
Zat. Denk aan Live for Speed 2, rFactor, FIA GT2, Colin MC Rea Dirt, maar ook bijv. NFS Carbon (al is dat wel erg brak en lelijk met stuurtje)- Zijn er behalve TDU, nog andere spellen waar je inclusief de versnellingspook + pedaal kunt rijden?
Ik heb dit stuurtje een week of 3 geleden gekocht en ik kon in de rijlessen daarop echt merken dat de beheersing van de koppeling, het schakelen en het inzicht mbt. het kiezen van de juiste versnelling veel beter is geworden. Daardoor kan ik nu gewoon veel vlotter wegrijden en situaties inschatten. Wat dat betreft is het echt wel de moeite waard om een beetje met een stuurtje achter de PC te kunnen oefenen. Het heeft echt voordelen wat betreft wagenbeheersing, maar voor verkeerssituaties zul je niet echt wat leren met computerspelletjes, hoogstens stoppen voor een rood stoplicht- Mensen die binnen een half jaar een G25 hebben gekocht en rijlessen zijn begonnen, kun je merken dat de ''oefening'' met de koppeling + versnellingspook geholpen hebben.
Bij NFS Carbon werkten alle pedalen en de H shifter werkte ook naar behoren. Maar de bediening van de koppeling lijkt voor geen meter op RL. Dat spel kun je dus beter maar meteen van je Pc af gooien als je met een G25 aan de slag wilt. Dan is TDU toch wel een heel stuk beter. Ik ben wel benieuwd wat NFS ProStreet brengt, aangezien die meer de weg van realistisch racen in slaat.- Ik vind spellen als NFS ook af en toe leuk, om gewoon lomp even te racen. Werken bij deze spellen ook alle mogelijkheden?
Nee, die kans acht ik vrij klein. Ik ben zelf meer een FPS/RTS gamer en ik speelde eigenlijk alleen NFS op mijn PC. Maar sinds TDU had ik echt het gevoel dat een stuurtje toegevoegde waarde zou hebben. Bovendien is het een vrij waardevast item voor de PC. Als je er netjes mee omgaat en het leer van het stuur goed schoon houdt kun je er na een maand toch nog ~170 euro voor vragen.- Iemand die hier denkt dat ik een miskoop bega, gezien mijn prioriteiten?
Vast wel, maar je kunt ook altijd kijken bij www.pcmedia.nl of CD-WOW. Die laatste is een internationaal bedrijfje, dus soms moet je emails in het engels beantwoorden. Maar de prijzen zijn er goed evenals de levertijd. TDU en de G25 is echt een super combi kan ik je vertellen- Kan ik die spellen als TDU, etc gewoon bij intertoys (of de lokale gameverkoper) krijgen?
Goud is geen geld
Je hebt me overtuigd. Ik koop het stuurfrankknopers schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:03:
[...]
Het stuur voelt aan als een auto met stuurbekrachtiging. Wat wel mooi is met TDU is dat het sturen heel zwaar gaat als je bijna stilstaat, dit is erg realistisch, want in RL gaat sturen ook niet zo makkelijk als je bijna stilstaat (is ook slecht voor de banden trouwens om te sturen als je stilstaat). Maar je kunt met de software van Logitech aangeven hoeveel graden draaiing het stuur moet gebruiken. Ik heb dit gewoon op standaard staan, en dat is met TDU maar 90 graden naar links en 90 graden naar rechts. Zoals je weet kan het stuur 900 graden draaien, dus dit kun je altijd nog aanpassen. Het feit dat het stuur nog zeer nauwkeurig is bij slechts 180 graden draaihoek geeft al aan dat het echt goede kwaliteit is.
[...]
Zat. Denk aan Live for Speed 2, rFactor, FIA GT2, Colin MC Rea Dirt, maar ook bijv. NFS Carbon (al is dat wel erg brak en lelijk met stuurtje)
[...]
Ik heb dit stuurtje een week of 3 geleden gekocht en ik kon in de rijlessen daarop echt merken dat de beheersing van de koppeling, het schakelen en het inzicht mbt. het kiezen van de juiste versnelling veel beter is geworden. Daardoor kan ik nu gewoon veel vlotter wegrijden en situaties inschatten. Wat dat betreft is het echt wel de moeite waard om een beetje met een stuurtje achter de PC te kunnen oefenen. Het heeft echt voordelen wat betreft wagenbeheersing, maar voor verkeerssituaties zul je niet echt wat leren met computerspelletjes, hoogstens stoppen voor een rood stoplicht
[...]
Bij NFS Carbon werkten alle pedalen en de H shifter werkte ook naar behoren. Maar de bediening van de koppeling lijkt voor geen meter op RL. Dat spel kun je dus beter maar meteen van je Pc af gooien als je met een G25 aan de slag wilt. Dan is TDU toch wel een heel stuk beter. Ik ben wel benieuwd wat NFS ProStreet brengt, aangezien die meer de weg van realistisch racen in slaat.
[...]
Nee, die kans acht ik vrij klein. Ik ben zelf meer een FPS/RTS gamer en ik speelde eigenlijk alleen NFS op mijn PC. Maar sinds TDU had ik echt het gevoel dat een stuurtje toegevoegde waarde zou hebben. Bovendien is het een vrij waardevast item voor de PC. Als je er netjes mee omgaat en het leer van het stuur goed schoon houdt kun je er na een maand toch nog ~170 euro voor vragen.
[...]
Vast wel, maar je kunt ook altijd kijken bij www.pcmedia.nl of CD-WOW. Die laatste is een internationaal bedrijfje, dus soms moet je emails in het engels beantwoorden. Maar de prijzen zijn er goed evenals de levertijd. TDU en de G25 is echt een super combi kan ik je vertellen
Vandaag TDU geïnstalleerd, en als ik de eerste race wil doen, en ik druk dan op enter, dan moet ik op een gegeven moment op start drukken, cancel of change vehicle, maar vanaf dan kan ik niks meer, muziek speelt gewoon door en de camera blijft ook rond draaien. Hoe los ik dit op?
Overigens het spel ziet er best goed uit, en het kijken op een dashboard + weg is super.
Overigens het spel ziet er best goed uit, en het kijken op een dashboard + weg is super.
Hey stan voeg me toe op msn: strienie@hotmail.com.StanPC schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:40:
Vandaag TDU geïnstalleerd, en als ik de eerste race wil doen, en ik druk dan op enter, dan moet ik op een gegeven moment op start drukken, cancel of change vehicle, maar vanaf dan kan ik niks meer, muziek speelt gewoon door en de camera blijft ook rond draaien. Hoe los ik dit op?
Misschien wat leuk rond rijden met TDU. En nog wat over de G25 uitwisselen.
Dan heb je waarschijnlijk de gedownloade versie en die heb je dan niet goed geinstalleerd..........StanPC schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:40:
Kortom naar de winkel rennen dus om het origineel te halen want die werkt wel gewoon
Ok, ja deed het alleen om te kijken of het spel echt mooi was
Maar het is mooi, heerlijk weer vanaf het dashboard kijken, dus ik koop hem
Ik had eerst ook een gedownloade versie (gewoon om te kijken of het spel een beetje bevalt, doe ik eigenlijk altijd). Dit bespaart mij een event. miskoop/teleurstelling. Maar TDU gaf al meteen een DVD error, dus toen maar lekker origineel gekocht. Het was me achteraf elke cent waard, hoewel ik het spel de eerste maand vrijwel niet gespeeld heb.StanPC schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:34:
Ok, ja deed het alleen om te kijken of het spel echt mooi wasMaar het is mooi, heerlijk weer vanaf het dashboard kijken, dus ik koop hem
Goud is geen geld
Ik heb hem binnen :P!
Heb hem nu 3 dagen in gebruik en hij bevalt me super, werkelijk. Alleen paar aan/op merkingen of vragen.
Ik speel nu TDU met de G25, en nu valt me op dat je de koppeling helemaal niet nodig hebt om te schakelen? Ik heb overigens alleen nog maar gereden met ''driving aid'' dus misschien heeft dat er mee te maken?
De G25 voelt super aan aan alles, behalve de H-shifter, hij is opzich mooi, alleen het gaat mij net iets te licht. De ForceFeedback van de G25 is heel mooi, en dat het stuur zich centreert is ook leuk en voelt degelijk aan.
Ken iemand trouwens nog andere spellen waar bij je wel gewoon kunt rijden door een land/stad/eiland heen zonder dat je persé moet racen?
Heb hem nu 3 dagen in gebruik en hij bevalt me super, werkelijk. Alleen paar aan/op merkingen of vragen.
Ik speel nu TDU met de G25, en nu valt me op dat je de koppeling helemaal niet nodig hebt om te schakelen? Ik heb overigens alleen nog maar gereden met ''driving aid'' dus misschien heeft dat er mee te maken?
De G25 voelt super aan aan alles, behalve de H-shifter, hij is opzich mooi, alleen het gaat mij net iets te licht. De ForceFeedback van de G25 is heel mooi, en dat het stuur zich centreert is ook leuk en voelt degelijk aan.
Ken iemand trouwens nog andere spellen waar bij je wel gewoon kunt rijden door een land/stad/eiland heen zonder dat je persé moet racen?
In het controls menu ga je naar het laatste tabblad en daar doe je de volgende handelingen:StanPC schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:03:
Ik heb hem binnen :P!
- Enable Wheel
- Gearbox: Manual
- Auto Clutch: Disabled
- H-Shifter: Enabled
En dan zou je de koppeling moeten gebruiken om te kunnen schakelen (auto's met triptronic bak met flippers uitgezonderd, die hebben automatische koppeling). In he menu van gearbox moet je wel even zorgen dat alle knoppen ook juist zijn toegewezen.
En over de H-Shifter, deze is inderdaad erg licht en ook veels te klein vergeleken met een echte auto. Maargoed, we hebben het over een stuurtje van iets meer dan 200 euro, dan kun je niet alles verwachten. Ik vind de pedalen, het stuur en de schakelflippers al van zeer goede kwaliteit, dus de H-Shifter is een leuke bijkomstigheid die ook wel aardig goed werkt.
Maar als je echt realisme wilt moet je toch gauw naar een profi set van 1000 euro of meer. Of je gaat op je 18e rijles nemen, koop een 2e hands auto en ga daar mee crossen
Driving aid heb ik hier op 'sport' staan, supersport en die andere optie maken het rijden veel te makkelijk. Met 'sport' stand kan de achterkant van de auto uitbreken en kun je ook in de slip raken als je goed te best doet. Met de allermakkelijkste stand kun je de auto veel moeilijker laten slippen en zit ie echt vastgeplakt op het wegdek. Als je driving aid uitzet kun je wel lekker driften, maar een goede tijd zul je niet neerzetten in races, omdat je gewoon heel snel uit de bocht vliegt en veel minder goed kunt remmen (geen ABS).
[ Voor 15% gewijzigd door frankknopers op 13-09-2007 23:10 ]
Goud is geen geld
Dan liever zo'n racestuurtje, der zitten al genoeg van die grappenmakers op de wegfrankknopers schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:06:
[...]
Maar als je echt realisme wilt moet je toch gauw naar een profi set van 1000 euro of meer. Of je gaat op je 18e rijles nemen, koop een 2e hands auto en ga daar mee crossen
[...]
Maar ik heb een probleem:
Ik ben echt super blij met mijn stuurtje (ja, de G25, of course) i.c.m. LFS, maar ik ben nog niet zo blij i.c.m. DTM/TOCA Race Driver 3. Daar heb ik het gevoel van een joypad. Als ik snel naar rechts/links stuur, komen de wielen daar als een oud omatje achteraan gedraaid. Het is wel analoog. Ik kan wel doseren, maar gewoon niet snel. Het kan echt een seconde duren voordat de wielen staan waar ik het stuur heb staan.
Ik heb al geprobeerd om DTM3 helemaal opnieuw te installeren en te patchen etc. Ook in de drivers van de G25 kan ik niets vinden wat zou kunnen helpen.
Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
ik volg dit topicje al vanaf begin.. eigk altijd al g25 wille kope...
na alles geleze te hebben. ik denk dat vandaag eindelijk zo ver is
is kijke of ik monza record kan breken in gtr:) da record heb ik al een jaar nie kunne breken:)
Geweldig stuur btw
Geweldig stuur btw
Ik denk dat je misschien in 't begin nog effe moet wennen aan 't stuurtje, sterkte alvast... ik heb nogesteeds geen spijt van m'n aankoop!Xenophoben schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:58:
ik volg dit topicje al vanaf begin.. eigk altijd al g25 wille kope...na alles geleze te hebben. ik denk dat vandaag eindelijk zo ver is
is kijke of ik monza record kan breken in gtr:) da record heb ik al een jaar nie kunne breken:)
Geweldig stuur btw
komt wel goed:) ik wen vrij snel .... ik rij nu nog met me ooh zo trouwe oude sidewinder ffb
die heb ik al sinds ik 6 was ofzo mischien iets ouder:) zeker goed stuurtje nog btw ... alles doet het nog ! zou je nie zegge:)
Vanavond gtr onveilig maken met g25 (A)
Vanavond gtr onveilig maken met g25 (A)
Met welke spellen bedoel je dan vooral met het schakelen, TDU of ook nog enkele andere games?frankknopers schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:03:
Ik heb dit stuurtje een week of 3 geleden gekocht en ik kon in de rijlessen daarop echt merken dat de beheersing van de koppeling, het schakelen en het inzicht mbt. het kiezen van de juiste versnelling veel beter is geworden. Daardoor kan ik nu gewoon veel vlotter wegrijden en situaties inschatten. Wat dat betreft is het echt wel de moeite waard om een beetje met een stuurtje achter de PC te kunnen oefenen. Het heeft echt voordelen wat betreft wagenbeheersing, maar voor verkeerssituaties zul je niet echt wat leren met computerspelletjes, hoogstens stoppen voor een rood stoplicht
Waarbij je ook écht moet koppelen om te schakelen, niet als bij GTR2, dat je ook gewoon zonder clutch kan schakelen...
In GTR2 kun je ook realistisch schakelen, inclusief clutch, als je wilt.
En weet je wat, dat schakelen zonder clutch is geheel realistischrCk schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:57:
[...]
Met welke spellen bedoel je dan vooral met het schakelen, TDU of ook nog enkele andere games?
Waarbij je ook écht moet koppelen om te schakelen, niet als bij GTR2, dat je ook gewoon zonder clutch kan schakelen...
Verwijderd
heb dat ding nu ook sinds een paar weken
alleen ik snap niet hoe je die 900 degree angle aan kunt zetten. Kan dat bij alle spellen? en zo niet, bij welke spellen kan het dan wel en waar moet ik het instellen? bij gtr2 en rfactor kon ik het niet vinden.
Iemand die dit weet?
alvast bedankt
edit:
nvm heb et al gevonden, gewoon control panel
Iemand die dit weet?
alvast bedankt
edit:
nvm heb et al gevonden, gewoon control panel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 18:45 ]
Verwijderd
Hallo Iedereen!
Ik ben ongeveer een jaar in het bezit van de Logitech G25 en heb nu toch iets waar goed van baal!
Het begon een tijd terug dat die moeilijk in z'n achteruit ging.
Na een tijd deed de achteruit het niet meer en heb ik er maar overheen gekeken.
Nu wou ik vandaag weer eens een rondje rijden en kwam ik er achter dat die alleen nog maar in de derde en de vierde versnelling kan!
Dus ik bedoel:
1 = 3
2 = 4
3 = 3
4 = 4
5 = 3
6 = 4
Heeft er iemand van jullie hier een oplossing of ervaring mee?
Niels
Ik ben ongeveer een jaar in het bezit van de Logitech G25 en heb nu toch iets waar goed van baal!
Nu wou ik vandaag weer eens een rondje rijden en kwam ik er achter dat die alleen nog maar in de derde en de vierde versnelling kan!
Dus ik bedoel:
1 = 3
2 = 4
3 = 3
4 = 4
5 = 3
6 = 4
Heeft er iemand van jullie hier een oplossing of ervaring mee?
Niels
Garantie claimen? Die dingen zijn toch nog geen jaar op de markt?Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:59:
Hallo Iedereen!
Ik ben ongeveer een jaar in het bezit van de Logitech G25 en heb nu toch iets waar goed van baal!![]()
Dus ik bedoel:
1 = 3
2 = 4
3 = 3
4 = 4
5 = 3
6 = 4
Heeft er iemand van jullie hier een oplossing of ervaring mee?![]()
![]()
![]()
Niels
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Lijkt alsof hij niet naar de h-shiftmodus schakelt. Heb je de draaiknop wel al gecontroleerd? Staat die helemaal naar rechts?
Verwijderd
Ja ook dit heb ik gecontroleerd.
Zelfs aan de binnenkant! vandaar dat ik met het garantie probleem zit nu!
Room42 schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:35:
Lijkt alsof hij niet naar de h-shiftmodus schakelt. Heb je de draaiknop wel al gecontroleerd? Staat die helemaal naar rechts?
Verwijderd
Op 't moment speel ik nog op een ps2 met mijn G25 en ik heb hier ook DTM Race Driver 3 liggen. Inderdaad, het duurt bij mij ook altijd eventjes voordat de wielen meedraaien met mijn stuurtje.Room42 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:02:
[...]
Dan liever zo'n racestuurtje, der zitten al genoeg van die grappenmakers op de weg
Maar ik heb een probleem:
Ik ben echt super blij met mijn stuurtje (ja, de G25, of course) i.c.m. LFS, maar ik ben nog niet zo blij i.c.m. DTM/TOCA Race Driver 3. Daar heb ik het gevoel van een joypad. Als ik snel naar rechts/links stuur, komen de wielen daar als een oud omatje achteraan gedraaid. Het is wel analoog. Ik kan wel doseren, maar gewoon niet snel. Het kan echt een seconde duren voordat de wielen staan waar ik het stuur heb staan.
Ik heb al geprobeerd om DTM3 helemaal opnieuw te installeren en te patchen etc. Ook in de drivers van de G25 kan ik niets vinden wat zou kunnen helpen.
Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
't Wordt eens tijd dat ik genoeg geld heb voor mijn pc'tje zodat ik kan gaan rondrijden in GTR2..
Niet alleen realistischer, maar ook leuker! Wat een afknapper, dit.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:04:
[...]
Op 't moment speel ik nog op een ps2 met mijn G25 en ik heb hier ook DTM Race Driver 3 liggen. Inderdaad, het duurt bij mij ook altijd eventjes voordat de wielen meedraaien met mijn stuurtje.Ligt gewoon aan 't spel zelf... Zonde, want had dit niet geweest, had dit spel al direct een stuk realistischer geweest denk ik...
't Wordt eens tijd dat ik genoeg geld heb voor mijn pc'tje zodat ik kan gaan rondrijden in GTR2..
Maar bedankt voor jouw reply. Ben ik dus toch niet gek
Op naar GTR2, dan maar
Als je toch al de shifter uitelkaar hebt gehaald... Die draaiknop bevat een nokje die een microswitch met een klein hefboompje bediend. Bij mijn G25 maakte raakte het nokje de hefboom niet goed. Hierdoor stond hij soms wel in de goede stand, maar vaker niet.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:02:
Ja ook dit heb ik gecontroleerd.
[...]
Even dat hefboompje een beetje meer buigen zodat de nok altijd het hefboompje van de microswitch bediend. Ik weet bijna zeker dat jij hetzelfde probleem hebt als ik heb gehad. Dit moet het oplossen.
De omschakeling tussen H shift en seqential shift gebeurt door bediening van die microswicht. Als dat niet goed gebeurd kun je nog zo veel de knop linksom en rechtsom draaien, maar dan gebeurd er niets.
Garantie kun je altijd nog proberen. De shifter is zonder traceable sporen open te maken en dicht te maken. Dat is juist het mooie van die Logitech wielen.
Succes!