Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat je de pook moet indrukken weet ik, maar ik krijg alsnog een 6e versnelling te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Wel goed ingesteld dan? Bij mij geeft ie duidelijk een andere knop aan bij instellingen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ja, tijdens de installatie kun je dus gas testen, ontkoppelen e.d. Alle versnellingen werken, maar wanneer ik de pook in zijn achteruit wil drukken, krijg ik weer een 6e versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Vreemd. Ik moet de mijne wel goed ingedrukt houden wilt ie in achteruit gaan, maar het lukt eigenlijk altijd zonder problemen. Als ie dat bij jou niet doet, zou ik eens contact opnemen met logitech.. misschien is ie defect ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Welke games ondersteunen zowel de logitech G25 (dus ook volledige clutch-support) als multiple screens? Op de site van rFactor kan ik niks vinden over multiple screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hbeez schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:57:
Welke games ondersteunen zowel de logitech G25 (dus ook volledige clutch-support) als multiple screens? Op de site van rFactor kan ik niks vinden over multiple screens.
GTR2 iig. zal zo ff voor jou rfactor dual screen testen

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 02-01-2007 18:01 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
Live for Speed heeft iig al support voor Dualscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DaMarcus schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:28:
Ja, tijdens de installatie kun je dus gas testen, ontkoppelen e.d. Alle versnellingen werken, maar wanneer ik de pook in zijn achteruit wil drukken, krijg ik weer een 6e versnelling.
Je moet ook in-game de knoppen even nalopen, misschien staat deze niet goed ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:01:
[...]

GTR2 iig. zal zo ff voor jou rfactor dual screen testen
http://img81.imageshack.us/img81/985/untitled1copynw0.jpg Het werkt dus dual screen ;) alleen de menu's enzo worden heel vaag. je moet ergens anders met je muis zijn (laten we zeggen, 600pixels naar rechts)om een knop in te drukken in een menu ;)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:38
Ook maar even mijn ervaringen met dit stuurje delen. Net voor de kerst heb ik op tweakers gekeken welke shops aangaven hem op voorraad te hebben en Azerty gebeld en toen ik hoorde dat ze op voorraad hadden twee stuks besteld voor 230 euro per stuk inclusief verzendkosten.

Ik bestelde ze op de laatste dag voor kerst (er stond aangegeven dat ze vanaf 15:00 dicht zouden zijn) maar ik kreeg 's avonds toch de tracerticket binnen en op woensdagmorgen rond 10:00 stond de PTT voor de deur! Mijn eigen G25 gelijk aangesloten en mijn maat gebeld dat hij z.s.m. zijn stuurtje op moest komen halen. Hij betaalde de helft van mijn stuurtje op voorwaarde dat ik z.s.m. een G25 voor hem regelde omdat zijn (inmiddels al 5 maal gemodificeerde) rode momo al een paar weken daarvoor definitief de geest had gegeven en hij had niet durven hopen dat ik zo snel zou slagen.

Stuur aangesloten en de volgende drie dagen VEEL gebruikt. Het stuur is fantastisch, de pedalen zijn redelijk tot goed en het schakeldeel alleen goed voor de buttons en POV-switch, de versnellingspook is niet serieus gebruikbaar (maar de flippers wel!). Bovendien was bij mijn maat de ring die het leren hoesje van boven vasthoudt los en lag derhalve onder in het schakelmechanisme. Slordig, maar gelukkig gemakkelijk zelf op te lossen (na even slikken en de schroeven losdraaien van een apparaat wat zo uit de verpakking komt) door hem vast te zetten met een tierip (dan hoeft hij tenminste niet terug naar de winkel).

Alhoewel ik een bewonderaar ben van het werk van satCP mis ik de buttons op het stuurtje niet. Ik rij voornamelijk LFS (meer dan 8000 rondjes gereden, mijn maat ruim 9000) en daarin heb ik genoeg aan de resetknop en de pitlimiter op het stuur, de rest doe ik wel op de schakelmodule.

Naar mijn mening zijn de pedalen minder dan de Act Labs Performancepedals, de stand van mijn voeten is minder comfortabel en de slag van de pedalen is te kort. Bovendien mis ik het massief rubber balletje onder het rempedaal waardoor je met de Act Labs je remmen perfect kunt doseren.

Ook het koppelingspedaal van de Act Labs is i.m.h.o. prettiger vanwegen de lange slag. Bij de G25 pedalen krijg ik het gevoel met een dipswitch te schakelen. Voorlopig blijf ik ze echter gewoon gebruiken ook in LFS want ik heb geen zin om steeds van pedalenset te moeten wisselen als ik een ander racespel wil spelen. NB: Ten opzichte van ELKE andere pedalenset die ik ooit ben tegengekomen is de pedalenset van de G25 een enorme stap voorwaards, alleen niet ten opzichte van mijn oude pedalen.

Het stuurtje is echter de hele aanschaf in zijn eentje wel waard! Geweldig wat een controle en bouwkwaliteit, eindelijk een stuurtje waarbij ik niet bang hoef te zijn dat ik het binnen een paar jaar sloop. Mijn tijden in LFS zijn stukken beter dan met de Act Labs set maar dat kan natuurlijk ook aan patch V liggen, maar het feit dat ik nu (bijna) elke keer de ideale lijn weet te vinden in de chicane op BL GP en ik veeeeel minder crash en eindelijk regelmatig win is m.i. voor een groot deel aan dit geweldige stuur te danken. Dus als je nog twijfelt: kopen voordat ze uitverkocht zijn en logitec weer met een plastic opvolger komt die niet aan het origineel kan tippen zoals destijds bij de rode Momo.

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Net mijn g25 gaan halen. Ziet er netjes uit.

Alleen mijn sequentiële bak werkt blijkbaar niet.

Als ik hem in seq modus zet (pook indrukken, knop draaien) dan brandt het lampje wel, maar in het configuratieschermpje komt er alleen 1ste en 2de versnelling op... :'( Hij registreert alle down en upshifts wel blijkbaar.

Iemand een idee? Of gewoon kapot?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Dat hoort zo. Je moet dan je knoppen setup in-game even recalibreren. Maar waarom zou je dat willen? Voor sequentieel schakelen heb je de flappy gearbox paddles achter je stuur...

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKoning
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 18:46
Dat is normaal. In spellen heb je dus gewoon twee knoppen; eentje naar voren en eentje naar achteren. Opschakelen en terugschakelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
OK, 2 mensen die me gerust stellen. :)

Het rare was dat het in GTR2 net hetzelfde was. Maar nu draait 'ie lekker in GTR2, dus opgelost.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:26
Ik weet niet waarom iedereen zit te zeiken over die versnellingspook, maar ik vind em eigenlijk best bruikbaar. OK het is misschien niet geheel realistisch, in het echt gaat schakelen toch wat zwaarder. Ondanks dit vind ik t wel wat extra's geven, in GT legends werkt ie echt perfect. In combinatie met koppelingspedaal is het echt geweldig! Het is wel zo dat je er niet echt snellere rondetijden mee zult rijden, maar als je een beetje oefent ook niet langzamere.

Ik heb alleen 1 probleem: als ik hard rem rolt m'n bureaustoel weg :P. Moet nog een keer een simulatortje bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snirpo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:04:
Ik heb alleen 1 probleem: als ik hard rem rolt m'n bureaustoel weg :P. Moet nog een keer een simulatortje bouwen :)
Daar heb ik nou n PlaySeat voor :9 Nu alleen nog FF n normaal frame maken want hij wiebelt zo nogal.... En k hoop over n paar weken de G25 voor niet al te veel geld te kopen :)

Afbeeldingslocatie: http://modulo1.rendered.startpda.net/30400001-30450000/30414641_500_500_2CQb.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:24

BioHazard

*\o/*

Lijkt me niet fijn kijken zo omhoog, aangezien de monitor hoog staat in vergelijking met de Playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:35:
Lijkt me niet fijn kijken zo omhoog, aangezien de monitor hoog staat in vergelijking met de Playseat.
Valt wel mee. T is n wat oude foto. K heb m'n monitor nu op de plank er onder staan en de PlaySeat staat nu op houten blokken. Als ik nu recht naar voren kijk, kijk ik precies in t midden van de monitor :)

Dit is m nu:
Afbeeldingslocatie: http://modulo7.rendered.hyves.org/41750001-41800000/41770301-41770400/41770341_5_rNkJ.jpeg
T ziet er wat minder mooi uit maar als k de G25 heb ga ik n houten frame maken waar ook de shifter op past.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Mn eerste stuurtje was mn Logitech Formula Force, met de stalen kabels. Onverwoestbaar, soepel en geen weerstand van tandwielen. Hierna kwam de DFP en die moest ik hebben vanwege de 900 graden draaimogelijkheid. De grote draaicirkel was super, maar het soepele en geen weerstand was weg en daarbij voelde het stuur niet prettig aan in de handen (te klein, te dun) :/. Het laatste had ik opgelost door een een 2e hands Formula Force te kopen en het stuurtje ervan op de as van de DFP te schroeven en de 'knoppen-elektronica' van de DFP om te solderen tot die van de Formula Force. Gelukkig waren de pedalen van de DFP ook wat steviger dan die van de Formula Force, maar helaas ontbrak het koppelingspedaal. Gelukkig had ik mn pedalen van mn Formula Force waarvan ik er een gebruikte als koppelingspedaal.

Vandaag heb ik de G25 gehaald en na wat rondjes LFS is mijn vermoeden bevestigd en lost dit stuurtje alle problemen van de DFP op (soepelheid, weerstand, stuurtje en koppelingspedaal) en regelt daarbij nog eens kwalitatief goede pedalen en een H-shifter, waarbij de onderstaande quote bij mijn mening aansluit:
Snirpo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:04:
Ik weet niet waarom iedereen zit te zeiken over die versnellingspook, maar ik vind em eigenlijk best bruikbaar. OK het is misschien niet geheel realistisch, in het echt gaat schakelen toch wat zwaarder. Ondanks dit vind ik t wel wat extra's geven, in GT legends werkt ie echt perfect. In combinatie met koppelingspedaal is het echt geweldig! Het is wel zo dat je er niet echt snellere rondetijden mee zult rijden, maar als je een beetje oefent ook niet langzamere.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf een H-shifter gebouwd, maar dat was ook niet alles. Daarna heb ik een forcefeedback joystick gekocht en gesloopt en dat in combinatie met het FFShifter tooltje gebruikt om te schakelen, maar je raad het al... dat was ook niet alles. Maar dit pookje doet het gewoon. Inderdaad erg licht, maar het doet wat het moet doen en het is beter dan niks :)

En tevens heb ik nu ook het probleem dat mn bureaustoel wegrolt. Maar dat is mijn probleem en niet dat het rempedaal te stevig is :P

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Lucky schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:50:
[...]

Met gemak. Mijn bureau is zo'n 8cm en dat wil nét aan :)
aan de hand van dit bericht heb ik een g25 gekocht, aangezien mijn bureau 7 cm hoog is moest dit wel lukken dacht ik. Blijkt nu dus dat dat no way wil lukken, de maximale opening die ik krijg in de klemmen is 5.3cm. De extra blokjes heb ik dan al verwijderd. Doe ik iets verkeerd, en moet ik nog ergens aan draaien oid, om de klemmen verder open te krijgen dan dit?

is er iemand die na kan meten wat voor maximale opening die kan krijgen bij zijn g25?

[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 05-01-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:56:
[...]

Valt wel mee. T is n wat oude foto. K heb m'n monitor nu op de plank er onder staan en de PlaySeat staat nu op houten blokken. Als ik nu recht naar voren kijk, kijk ik precies in t midden van de monitor :)

Dit is m nu:
[afbeelding]
T ziet er wat minder mooi uit maar als k de G25 heb ga ik n houten frame maken waar ook de shifter op past.
Ja dat is inderdaad al een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jwbagger schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:25:
aan de hand van dit bericht heb ik een g25 gekocht, aangezien mijn bureau 7 cm hoog is moest dit wel lukken dacht ik. Blijkt nu dus dat dat no way wil lukken, de maximale opening die ik krijg in de klemmen is 5.3cm. De extra blokjes heb ik dan al verwijderd. Doe ik iets verkeerd, en moet ik nog ergens aan draaien oid, om de klemmen verder open te krijgen dan dit?
is er iemand die na kan meten wat voor maximale opening die kan krijgen bij zijn g25?
Uit mijn Volgas met de Logitech G25 review:

Het Logitech G25 stuurwiel kan bevestigd worden op bureaubladen van 0 tot en met 50 mm dikte. Ik heb berichten gelezen van enkelingen die beweren dat de klem tot 80 mm aankan, maar ik raad die personen aan om een nieuwe schuifmaat te kopen. De klauw zelf heeft slechts een 60 mm binnenopening. In de diepterichting neemt de klauw 36 mm in beslag, maar als je met een iets minder solide bevestiging genoegen neemt is zelfs slechts 20 mm haalbaar. Toch zullen er veel bureautafels zijn waar de G25 niet gemonteerd kan worden door een te hoge ondersteunende plank aan de voorkant van het blad. Gelukkig blijven er de M6-boutgaten over voor een écht stevige fixatie.

De shifter kan bureaubladen van 0 tot en met 50 mm dikte aan bij een diepte van 72 mm. Het is de eerder vernoemde derde klauw die voor deze extra diepte zorgt. Je kan deze echter met 4 schroefjes verwijderen zodat de shifterbevestiging slechts 30 mm diepte vraagt. Je verliest dan wel stabiliteit.

Als je deze thread ietwat hebt doorgenomen en een regular bent op het Live For Speed forum, zul je wel gemerkt hebben dat ik het stuur meermaals compleet gedemonteerd heb. De maten die ik hierboven opgeef zijn exact. De 60 mm waarover ik spreek is de afstand tussen klauwvoetje (het stuk dat onderaan tegen je bureaublad komt) en de bovenkant van de klauw waar de schroefdraad van de stelschroef erin grijpt. Daar moet je nog de dikte van de behuizing en de schroefdraadgeleider aftrekken en dan kom je rond de 50 mm uit. Mensen die beweren dat de opening groter dan 50 mm (give or take a few millimeters) kan zijn kunnen gewoon niet meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54
SatCP schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:51:
[...]
Uit mijn Volgas met de Logitech G25 review:

Het Logitech G25 stuurwiel kan bevestigd worden op bureaubladen van 0 tot en met 50 mm dikte. Ik heb berichten gelezen van enkelingen die beweren dat de klem tot 80 mm aankan, maar ik raad die personen aan om een nieuwe schuifmaat te kopen. De klauw zelf heeft slechts een 60 mm binnenopening. In de diepterichting neemt de klauw 36 mm in beslag, maar als je met een iets minder solide bevestiging genoegen neemt is zelfs slechts 20 mm haalbaar. Toch zullen er veel bureautafels zijn waar de G25 niet gemonteerd kan worden door een te hoge ondersteunende plank aan de voorkant van het blad. Gelukkig blijven er de M6-boutgaten over voor een écht stevige fixatie.

De shifter kan bureaubladen van 0 tot en met 50 mm dikte aan bij een diepte van 72 mm. Het is de eerder vernoemde derde klauw die voor deze extra diepte zorgt. Je kan deze echter met 4 schroefjes verwijderen zodat de shifterbevestiging slechts 30 mm diepte vraagt. Je verliest dan wel stabiliteit.

Als je deze thread ietwat hebt doorgenomen en een regular bent op het Live For Speed forum, zul je wel gemerkt hebben dat ik het stuur meermaals compleet gedemonteerd heb. De maten die ik hierboven opgeef zijn exact. De 60 mm waarover ik spreek is de afstand tussen klauwvoetje (het stuk dat onderaan tegen je bureaublad komt) en de bovenkant van de klauw waar de schroefdraad van de stelschroef erin grijpt. Daar moet je nog de dikte van de behuizing en de schroefdraadgeleider aftrekken en dan kom je rond de 50 mm uit. Mensen die beweren dat de opening groter dan 50 mm (give or take a few millimeters) kan zijn kunnen gewoon niet meten.
Bedankt voor je meet inspanningen, helaas geen G25 dan voor mij want ik heb minimaal 56 mm nodig.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:26
Henkus schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor je meet inspanningen, helaas geen G25 dan voor mij want ik heb minimaal 56 mm nodig.
Zagen, zagen, wiedewiedewagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
-laat maar, foutje op de site-

[ Voor 76% gewijzigd door k5052 op 06-01-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Vandaag ook de G25 ontvangen.

Vraagje: als ik de shifter in sequenteel zet (pookje indrukken, knop linksom) dan gaat het sequentieel lampje niet branden. In het config scherm reageert hij dan ook niet goed. Alleen met indrukken van het pookje krijg ik hem wel in de 4e versnelling.

Hoort dit zo? Of is het gewoon een kapotte :(

Verder voelt ie heel goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32

Nyana

Who?!

MarcoM schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:15:
Vandaag ook de G25 ontvangen.

Vraagje: als ik de shifter in sequenteel zet (pookje indrukken, knop linksom) dan gaat het sequentieel lampje niet branden. In het config scherm reageert hij dan ook niet goed. Alleen met indrukken van het pookje krijg ik hem wel in de 4e versnelling.

Hoort dit zo? Of is het gewoon een kapotte :(

Verder voelt ie heel goed aan.
Dat hoort niet nee. lijkt me niet goed. Driver goed geinstalled? Al lijkt me het lampje van seq. niet een driver probleem. Je moet hem wel appart instellen. De seq. bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 21-09 17:54

scorpie

Supra Addict

Ik zit zooooo te twijfelen of ik dit stuurtje nou zal kopen of niet... ik heb al een DFP, maar heel veel speel ik er niet mee, mede omdat het sturen zo langzaam gaat... maar met de g25 gaat dat sneller, je hebt een clutch pedal, en een H shifter... damn *kriebel* *kriebel*...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Nyana schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:16:
[...]

Dat hoort niet nee. lijkt me niet goed. Driver goed geinstalled? Al lijkt me het lampje van seq. niet een driver probleem. Je moet hem wel appart instellen. De seq. bak.
Naast het hardware matig instellen ook nog ergens in de driver? Ik verwacht dat dat automatisch zou gaan.

Kun je de sequentiele pook in Gran Turismo 4 eigenlijk wel gebruiken of is het daar alleen sequentieel met de flippers achter het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

scorpie schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:13:
Ik zit zooooo te twijfelen of ik dit stuurtje nou zal kopen of niet... ik heb al een DFP, maar heel veel speel ik er niet mee, mede omdat het sturen zo langzaam gaat... maar met de g25 gaat dat sneller, je hebt een clutch pedal, en een H shifter... damn *kriebel* *kriebel*...
Niet doen, gewoon kopen >:) . Ik heb de DFP ook en speelde om dezelfde rede niet zoveel ermee, maar de G25 draait zo ongelofelijk makkelijk dat ik zelfs richard burns rally weer met stuur kan spelen (waarin je het stuurtje erg snel van de ene naar de andere kant moet kunnen draaien).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tentacle1 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:52:
[...]

Niet doen, gewoon kopen >:) . Ik heb de DFP ook en speelde om dezelfde rede niet zoveel ermee, maar de G25 draait zo ongelofelijk makkelijk dat ik zelfs richard burns rally weer met stuur kan spelen (waarin je het stuurtje erg snel van de ene naar de andere kant moet kunnen draaien).
Helemaal mee eens.Mijn DFP heb ik ook bijna niet gespeeld. Had hem ruim een jaar. Inmiddels heb ik de G25 in anderhalve week al tien keer meer gebruikt dan de DFP.

Al ligt dat ook een beetje aan Test Drive Unlimited :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKoning
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 18:46
Kun je de sequentiele pook in Gran Turismo 4 eigenlijk wel gebruiken of is het daar alleen sequentieel met de flippers achter het stuur?
Beide, met de flippers en met de sequentiele pook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

B-Buster schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:05:
[...]

Helemaal mee eens.Mijn DFP heb ik ook bijna niet gespeeld. Had hem ruim een jaar. Inmiddels heb ik de G25 in anderhalve week al tien keer meer gebruikt dan de DFP.

Al ligt dat ook een beetje aan Test Drive Unlimited :)
Houdt eens op over TDU, je maakt me jaloers :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
KKoning schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:41:
[...]

Beide, met de flippers en met de sequentiele pook :*)
Hmm, ik dus alleen met de flippers.

Ik kan er wel mee leven. Maak er wel werk van als de garantie termijn ten einde loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BioHazard schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Houdt eens op over TDU, je maakt me jaloers :'( :+
Voor €5 kun je die beta ook spelen. Niet dat ik het dat waard vond overigens, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ja er is geen garantie dat het ook lukt om erin te komen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BioHazard schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:19:
Ja er is geen garantie dat het ook lukt om erin te komen... :|
Een paar weken terug kreeg ik meteen toegang tot de beta. Je neemt voor die paar euro idd een klein gokje, maar ach in het slechtste geval heb je een maandje snelle gamedownloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Tja daar heb je gelijk in, en daarom ook eenmalig betaald ervoor. Ze zien wel zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Alle beta keys zijn ondertussen wel uitgegeven. Maargoed wees gerust, er komt waarschijnlijk aan het eind van de maand nog een demo alvorens ze hem echt releasen ;)

En nu terug on-topic >:)

[ Voor 7% gewijzigd door B-Buster op 07-01-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 08:55:
[...]

Even met de freesmachine onder je tafel door dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
MarcoM schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:02:
[...]

Hmm, ik dus alleen met de flippers.

Ik kan er wel mee leven. Maak er wel werk van als de garantie termijn ten einde loopt.
Vreemd, nu lijkt ie het wel te doen. Bij mijn shifter ligt het heel gevoelig hoever je de shifter indrukt. Nou ja dan. Daar is wel mee te leven. Wat een apparaat. Jammer dat het alweer bedtijd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Zamorano schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:02:
[...]

Voor €5 kun je die beta ook spelen. Niet dat ik het dat waard vond overigens, maar dat is persoonlijk.
Als het niks vind, is het geen optie om dan die key aan mij te geven? Ik wil die beta echt heel graag spelen, of is zoiets gebonden aan je Fileplanet account, dus moet je daarmee inloggen om het spel te kunnen spelen ofzo? O-) Want ik ben er zojuist achter dat ik lekker Fileplanet voor alleen snelle downloads betaald heb, deed het alleen voor deze beta, maar blijk toch te laat te zijn :'(

[ Voor 15% gewijzigd door BioHazard op 08-01-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:24:
[...]

Even met de freesmachine onder je tafel door dus :)
Dat dacht ik nu ook! Je laat toch niet zo'n fijn stuurtje liggen omdat je werkblad te dik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
MarcoM schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:41:
[...]

Vreemd, nu lijkt ie het wel te doen. Bij mijn shifter ligt het heel gevoelig hoever je de shifter indrukt. Nou ja dan. Daar is wel mee te leven. Wat een apparaat. Jammer dat het alweer bedtijd is ;)
Ik het het probleem van het niet altijd willen switchen van H naar sequentieel opgelost. Ik heb de shifter gedemonteerd. Het bleek dat de zilveren draaiknop de microswitch met hefboom niet altijd bedient. Hefboompje op de microswitch iets gebogen. En nu hoor ik telkens een duidelijk, welliswaar miniscuul, klikje. Hoera !!! :)

Ziet er best fraai engineerd uit van binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
wheeler schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:45:
[...]

Dat dacht ik nu ook! Je laat toch niet zo'n fijn stuurtje liggen omdat je werkblad te dik is?
Het probleem is dat mijn dell 24" op een "echt" bureau staat. Dat wil zeggen een buizenframe waar dan een bureaublad op is gemonteerd. Wegens representatieve redenen (bureau wordt ook zakelijk gebruikt) is het niet mogelijk om in de buizen van het frame te gaan zagen, ze zitten nl in het zicht en elke aanpassing is dus ongewenst.

Ik heb het nog een exact na gemeten en ik moet 58mm minimaal hebben, pas na 60mm heb ik mijn bureaublad dikte welke slechts 18mm is. Mijn huidige stuurtje een MS force feedback wheel pas er net overheen.

Dit is dus helaas de reden waarom ik dit fijne stuurtje nog niet heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ga mijn G25 donderdag ophalen bij de MyCom :9~ :9

Heb r helemaal zin in :*)

Verwijderd

Heb m inmiddels opgehaald :)

Echt geweldig!!!

Verwijderd

Splendiddd schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:56:
[...]

nee heb er nix uitgezaagd, had ik wel bij m'n momo gedaan maar bij deze vond ik het zonde, buiten dat er zitten speciale mount moeren in de [mbr]PEDALEN[/mbr] set, en als je de bouten gebruikt heb je wel wat ruimte tussen de plaat en de [mbr]PEDALEN[/mbr] set maar dat maakt niet uit want de bouten trekken hem aan.

ik zal wel ff een fototje maken 8)
Ik heb m inmiddels helemaal staan maar ik kan m'n pedalen niet echt goed neerzetten... Zou je misschien vandaag FF een foto kunnen maken?
Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer genoeg is het een beetje dood geworde hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Tja, het gaat hier over een enkel product met een vrij kleine markt. Na de release valt er weinig meer te melden.
Er wordt in het Racesim-hardware topic meer over de G25 gekakeld dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Blijft een feit dat het stuurtje echt 100% supergaaf is :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
KeeZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:41:
Blijft een feit dat het stuurtje echt 100% supergaaf is :D
daar ben ik het niet mee eens. Het stuur+pedalen is 100%, maar het shiftertje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ach qua stuur en pedalen is er ook beter te krijgen, en de shifter is eerder een aardige bonus, maar het hele pakketje is IMHO super voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is idd beter te krijgen maar als je een Logitech Formula Force gewend bent je je stapt over op de G25, is t wel een heel groot verschil. T is zelfs wel een beetje 'moeilijk' geworden :) Komt omdat de FF maar 180 graden kon draaien en deze 720 graden meer kan draaien. En t komt ook door de 3 pedalen met verschillende weerstanden.

Ik heb t er nu zo bijstaan:
Afbeeldingslocatie: http://modulo6.rendered.hyves.org/47950001-48000000/47977901-47978000/47977954_6_Kc4O.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaahaha ik speel met een microsoft sidewinder volgesmij :p
de goede oude tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:11

Coldcat

HODL

Spelen nog best veel mensen mee, althans aan het gekraak te horen :+

Ik speel nog steeds met de MOMO Racing Fore Feedback Wheel, is op zich nog goed voor mij aangezien ik niet zoveel meer speel. Maar als de G25 een stukje goedkoper zou zijn dan zou ik denk ik toch serieus gaan nadenken om hem aan te schaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door Coldcat op 17-02-2007 09:40 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een g25 echt een vooruitgang op een sidewinder ?? :D
denk het wel toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:27
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:59:
is een g25 echt een vooruitgang op een sidewinder ?? :D
denk het wel toch ?
Nee hoor, ik zou er niet aan denken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serieus ?? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Wat denk je zelf? :+

Ik heb zelf ook nog ergens zo'n sidewinder FF liggen. Ding was prima, hoop lol mee gehad. Hoe goed dat MS stuurtje ook is/ was, een G25 is gewoon 100x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

B-Buster schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:09:
[...]

Wat denk je zelf? :+

Ik heb zelf ook nog ergens zo'n sidewinder FF liggen. Ding was prima, hoop lol mee gehad. Hoe goed dat MS stuurtje ook is/ was, een G25 is gewoon 100x beter.
* BioHazard eensch is :+

Heb zelf een Formula Force GP gehad. Maar dit is echt zon genot dan :*) Laatst die FFGP weer eens gepakt, maar na 2 min alweer terug in de kast geworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 21:03
Ik was gisteren bij de MM en daar hadden ze dat stuurtje ook liggen maar het viel me op dat bij deze de knop om te wisselen tussen de handbak en sequenteel ook niet werkt? Als je de knop omdraait gaat de pook naar achteren en dan kun je niet verder draaien, oftewel je kunt alleen de handbak gebruiken...hoort dat zo en doe ik wat fout of issie (ook) stuk? Hetzelfde was namelijk ook bij een andere MM :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

3p0x schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:47:
Ik was gisteren bij de MM en daar hadden ze dat stuurtje ook liggen maar het viel me op dat bij deze de knop om te wisselen tussen de handbak en sequenteel ook niet werkt? Als je de knop omdraait gaat de pook naar achteren en dan kun je niet verder draaien, oftewel je kunt alleen de handbak gebruiken...hoort dat zo en doe ik wat fout of issie (ook) stuk? Hetzelfde was namelijk ook bij een andere MM :X
Je moet het pookje induwen, dan de knop draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 21:03
charrel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:54:
[...]

Je moet het pookje induwen, dan de knop draaien!
Ah thanx ik dacht al dat ik iets niet goed deed :P
Binnenkort ook maar ff zo'n geweldig stuur kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
3p0x schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:01:
[...]

Ah thanx ik dacht al dat ik iets niet goed deed :P
Binnenkort ook maar ff zo'n geweldig stuur kopen :9
Haha, dat had ik dus ook bij de mediamarkt. Ik dacht dat ding is door al die bezoekers die er mee hebben zitten klooien naar de barrels. Heb toen zelf bij azerty hardware de g25 gekocht en thuis hetzelfde "probleem". Ik denk dus shit dat ding is ook kapot. Maar gelukkig niet dus, gewoon indrukken inderdaad dan werkt het.

Ik had wel direct de eerste dag dat de shifter niet meer wou schakelen, bleek dus dat het ronde plasticje wat onder het leer van de pook zit los was geraakt en in het schakelgedeelte onderin was gekomen. Normaal gesproken moet dit plasticje de leren hoes mee omhoog en omlaag laten glijden met het schakelen. Ding dus maar opengeschroefd en een stukje plakband onder het plastic geplakt zodat het niet meer in de behuizing kan komen.

Verder geen problemen meer gehad, erg fijn stuur. Racegames worden een heel stuk mooier, vooral de simulators als LFS zijn erg vet. Verder vind ik GTR2 en GT Legends ook mooi, alleen vind ik het erg dom dat je de koppeling niet hoeft te gebruiken om te schakelen (ook al staat de automatic clutch uit in de opties :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Neoflip schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:22:
[...]
Verder geen problemen meer gehad, erg fijn stuur. Racegames worden een heel stuk mooier, vooral de simulators als LFS zijn erg vet. Verder vind ik GTR2 en GT Legends ook mooi, alleen vind ik het erg dom dat je de koppeling niet hoeft te gebruiken om te schakelen (ook al staat de automatic clutch uit in de opties :?)
Omdat de koppeling irl alleen gebruikt wordt tijdens het wegrijden... In GTR2 vakt je auto ook netjes stil als automatic clutch niet aanstaat en je vergeet hem in te duwen tijdens wegrijden. Test maar uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Noel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:52:
[...]

Omdat de koppeling irl alleen gebruikt wordt tijdens het wegrijden... In GTR2 vakt je auto ook netjes stil als automatic clutch niet aanstaat en je vergeet hem in te duwen tijdens wegrijden. Test maar uit..
Daar was ik al achter gekomen jah :P Maar toch vind ik het wel jammer dat je het koppelingspedaal verder weinig hoeft te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
In GTLegends niet, het is gewoon een beperking in de ISI engine. Met F1C en rFactor heb je hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Vorige week zaterdag ook even snel een G25 gehaald. Het was even een gokje omdat de minimale diameter van mijn bureau 58 mm is en een G25 niet verder als 50 mm kan gaan.

Ik heb daar uiteindelijk een oplossing voor gevonden, zonder het bureau te beschadigen:

Ik heb een plank van 15x60 en 18 dik welke ik als ik ga racen met 2 snelklemmen vast klem aan mijn bureau. Deze plank hoeft maar 3 cm uit te steken en mijn G25 zit echt muur vast.

Bijkomend voordeel is dat ik in die plank een gat heb gemaakt waardoor mijn draden onder het bureua kunnen doorlopen en het geheel er nog beter uit ziet ook.

Wel een gaaf stuurje. Alleen het stuur voelt een beetje dunnetjes aan vergleken met mijn oude MS Force Feedback wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

justifire

Shut up and squat !!

Iemand hier die dit stuurtje aan de gang krijgt in Vista 64 bit?
De driver op de site van logitech word afgebroken tijdens de instalatie met een melding dat 64 bit nog niet ondersteund word.
En de voorgeinstaleerde driver van vista werkt niet zoals hij hoort, geen FFB en clutch en schakelen werken niet.
Iemand een oplossing?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai folks..

Ik heb sinds vandaag mijn G25 binnen, hier voor had ik een Rode Momo Force.

Nu probeer ik uit alle macht het rempedaal in te trappen van die G25 maar ik krijg er kramp van in mijn bovenbeen. Het gaspedaal gaat wel soepel, minder als op de oude momo maar toch soepel genoeg maar echt ik zweer je ik denk dat ik speciale schoenen met lood erin moet kopen om dat remperdaal in te trappen.
De koppeling gebruik ik gelukkig nooit maar die gaat ook best wel zwaar.

Weten de mensen die die G25 al een tijdje hebben of het na verloop van tijd wat soepeler wordt?
Ik weeg 55 kg btw.
Ik heb gelukkig mijn oude momo nog dus ik kan de G25 nog terug brengen als het niet beter wordt :)

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Door de jaren heen wordt de veersterkte misschien wat minder, maar verwacht alleszins geen merkbare vermindering na een korte inloopperiode. Overigens verschillen smaken hier best wel veel. Persoonlijk vind ik het rempedaal zelfs nog wat aan de lichte kant alhoewel het natuurlijk een enorme verbetering is ten opzichte van alle andere sub 300 euro stuurwieltjes op de markt. Heel wat racewagens waar ik mee gereden heb hebben alleszins een veel zwaarder rempedaal. Bij een aantal kun je zelfs je beenspieren trainen op het ontkoppelingspedaal... Ook mijn dagdagelijkse straatwagen vereist meer voetkracht dan de G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik wilde net zeggen, wat mij betreft zijn al die Logitech pedaaltjes vrij licht, ook die van de G25.
Mijn Frex-rempedaal is ook vrij zwaar afgesteld (zoals idd veel racewagens dat ook hebben) een kort stukje veerweg (nog geen cm) en dan alleen een harde rubberen stop die voor weerstand zorgt. De rubberen stop zorgt ervoor dat je echt heel veel druk moet zetten om hard te remmen, en hoe meer druk je zet, hoe harder je natuurlijk remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die van mij dan misschien kapot zijn?
Bij mij gaat het gas wel goed, de koppeling al wat zwaarder en de rem het zwaarste.
Het blok waar de pedalen op zitten blijft niet liggen op mijn zeil, maar dat kan ik oplossen met dubbelzijdige tape.
Ik race ook altijd op mijn sokken, maar anders heb ik totaal geen feeling vind ik...

Denken jullie dat het misschien mogelijk is om de veer eraf te halen of zo?
Ik zet mijn eigen PC altijd in elkaar dus helemaal a-technisch ben ik niet.

Het stuurtje ligt namelijk wel heel fijn in de hand, effe wennen dat het zo dun is vergeleken met de rode momo maar de flippers en de nauwkeurigheid is geweldig :)

Thnx voor de info weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Zoals je het beschrijft is ie zeker niet stuk.

Het rempedaal is gewoon zwaarder dan de andere twee.

Gebruik eens je rechtervoet om te remmen. Daar kun je over het algemeen meer kracht mee zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:45:
Zou die van mij dan misschien kapot zijn?
Bij mij gaat het gas wel goed, de koppeling al wat zwaarder en de rem het zwaarste.
Het blok waar de pedalen op zitten blijft niet liggen op mijn zeil, maar dat kan ik oplossen met dubbelzijdige tape.
Ik race ook altijd op mijn sokken, maar anders heb ik totaal geen feeling vind ik...

Denken jullie dat het misschien mogelijk is om de veer eraf te halen of zo?
Ik zet mijn eigen PC altijd in elkaar dus helemaal a-technisch ben ik niet.

Het stuurtje ligt namelijk wel heel fijn in de hand, effe wennen dat het zo dun is vergeleken met de rode momo maar de flippers en de nauwkeurigheid is geweldig :)

Thnx voor de info weer !
Heb je al wel eens echt auto gereden?
Daar is het rempedaal ook veel zwaarder dan het koppelpedaal en al helemaal dan het gas.

Bij de G25 hebben ze dat daarom ook zo gedaan. (gas het niet zwaar, koppeling zwaarder en rem het zwaarst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben 23 :)

Bij een auto is het wel zo dat als je remt, je eigen gewicht ook naar voren gaat en dan remt het veel makkelijker.
Ik blijf hem dit weekend nog proberen en dan hoop ik dat ik er iets op vind.
Ik zit er over te denken een veertje of zo uit te halen, maar dan kan ik hem dus niet meer bij de webwinkel inleveren...

Het is dat ik denk dat bij mijn oude rode momo een tandje is afgebroken van een tandwiel dus ik moet haast wel een ander stuurtje. En de rode momo is niet meer te koop en 2e hands zijn die 100 euro (arg!)

Ik zal jullie een beetje up-to-date houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Je bent echt de eerste persoon die ik hierover hoor klagen. Het is 'by design'. En zoals al eerder gezegd, in een echte auto gaat het nog veel zwaarder en niet zo lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik vind de tegendruk van het rempedaal ook behoorlijk sterk. Had voor mij ook iets minder gemogen, maar ik ben er inmiddels, na 6000km in Test Drive te hebben rondgereden, helemaal aan gewend. Toch had ik, zeker de eerste weken, best eens spierpijn na een paar uur TDU'en :P

Moet ook zeggen dat de mijne op vloerkleed ligt, en absoluut niet wegglijd. Dat maakt het natuurlijk veel makkelijker om dat pedaal stevig in te trappen dan als ie op zeil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:11:
Toch had ik, zeker de eerste weken, best eens spierpijn na een paar uur TDU'en :P
Sjezus :D
Ik turn al 17 jaar en ik heb vroeger veel gezwommen dus ik ben wel licht maar toch best sterk hoor, maar ik krijg het pedaal echt maar heel moeilijk ingetrapt.
Ik rij wel altijd op sokken, en ik heb gekeken hoe ik met de oude pedalen rij en nou blijkt dat ik alleen mijn tenen op de pedalen heb. Bij het gas is het tenen+bal van voet.

Bij echt autorijden doe ik gewoon maar wat en meestal gaat dat goed.
Ik probeer het nog een paar dagen uit dit weekend (Formule 1 weekend w00t!) en dan neem ik maandag wel de beslissing of ik hem hou of dat ik hem terug stuur naar Zercom.

Nog maar een uurtje werken en dan mag ik weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of iemand hier mijn topic heeft gevolgd van het bouwen van mijn racesimulator, heb nu in mijn topic een filmpje geplaatst over het bouwen en rijden

[Racesimulator bouwen]Trilmotor gevonden, bouwen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:46
In het begin vond ik vooral het rempedaal erg zwaar, maar ondertussen ben ik er aan gewend (of de veerkracht is afgenomen). Verder geen last dus, wel moet je inderdaad wat meer op het pedaal hebben dan je tenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou helaas ik heb hem ingepakt afgelopen zondag en ga hem terug sturen :(
Ik heb er intensief mee geraced de afgelopen 2 dagen maar het is voor mij onmogelijk om dat rempedaal in te trappen zonder dat ik mezelf uit de bureaustoel trap.
Ik heb zeil onder mijn bureau liggen en die plaat van de G25 pedalen schuift gewoon weg. Heb ik met dubbelzijdige tape moeten vastplakken.
Ik snap er echt geen bal van hoe jullie hiermee kunnen rijden.
Heeft er iemand zo'n rode momo (gehad) en kan die voor mij vergelijken met de G25?
Die rode momo was perfect, lekker soepele pedalen waar je niet je voet op moest leggen anders trapte je het pedaal in, en bij de G25 gaat zelfs het soepelste pedaal (gas) stroever als die oude pedalen, klopt dat? Terugsturen gaat me namelijk 50 euro kosten aan transportkosten en 'boete' omdat ik het artikel gebruikt heb dus ik wil het graag zeker weten anders vraag ik garantie :)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:37:
Nou helaas ik heb hem ingepakt afgelopen zondag en ga hem terug sturen :(
Ik heb er intensief mee geraced de afgelopen 2 dagen maar het is voor mij onmogelijk om dat rempedaal in te trappen zonder dat ik mezelf uit de bureaustoel trap.
Ik heb zeil onder mijn bureau liggen en die plaat van de G25 pedalen schuift gewoon weg. Heb ik met dubbelzijdige tape moeten vastplakken.
Ik snap er echt geen bal van hoe jullie hiermee kunnen rijden.
Heeft er iemand zo'n rode momo (gehad) en kan die voor mij vergelijken met de G25?
Die rode momo was perfect, lekker soepele pedalen waar je niet je voet op moest leggen anders trapte je het pedaal in, en bij de G25 gaat zelfs het soepelste pedaal (gas) stroever als die oude pedalen, klopt dat? Terugsturen gaat me namelijk 50 euro kosten aan transportkosten en 'boete' omdat ik het artikel gebruikt heb dus ik wil het graag zeker weten anders vraag ik garantie :)

Thnx!
dan zou ik m zeker weten tweedehands verkopen!
50E is echt veel en je kan m makkelijk voor 175-180E verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Ik trapte eerst mijn pedalen ook door de muur tot bij de buren, maar een paar stukjes antislip plastic doet wonderen. Ding ligt als het ware in beton gegoten. Als je er gewoon een anti slip onderlegt de grootte van de pedalenset dan is het perfect. Bij gebrek aan een groter stuk, heb ik 4 stukjes onder 4 rubbers in de hoekjes van de set liggen.

Hier kan je het mee vergelijken:
http://img.alibaba.com/photo/51091840/Anti_Slip_Mat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:37:

Thnx!
Ik heb toevallig vanwege een probleem met mijn PC een online race van onze GTR2 league afgelopen week moeten rijden met mijn oude rode Momo, waar ik inmiddels gewend was aan de G25. Als je het rempedaal alleen met je tenen wilt kunnen indrukken, dan heb je de verkeerde gear gekocht :) Ik gebruik gewoon mijn voet (maatje 43) en met de Momo reed ik de eerste tien ronden elke bocht vol blokkerend voorbij, zo erg was ik gewend geraakt aan de weerstand van de G25. Ik kan met de G25 veel gedoseerder remmen dan met de Momo. Een bureaustoel met wieltjes raad ik je af, ik heb daarnaast mijn pedalen met zes volwassen bouten op een houden plaat vastgezet die tegen de muur 'steunt' dus die glijden nergens meer heen. Antislipmat helpt hier niet, de laminaatvloer is alsnog te glad en gedurende een lange race glijden ze toch steeds iets weg.

Misschien nog een tip, mocht je het rempedaal echt te zwaar vinden: ik ken mensen die het koppelingspedaal als rempedaal instellen. Die is weer wat lichter te bedienen dan de rem, maar nog altijd zwaarder en beter te doseren dan de Momo pedalen. Misschien een poging waard?

Tot slot nog een tip mocht je het stuurtje toch niet houden, probeer het stuurtje 2e hands te verkopen. Waarschijnlijk (zeker omdat hij nog bijna niet gebruikt is) kost het je dan minder dan terugsturen.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-03-2007 14:01 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oe dat zijn wel goeie tips.
Mijn computer staat in mijn woonkamer en die is niet al te groot dus ik kan niks met bouten in het beton vast schroeven of zo ;)
Die anti-slipmat is het probleem niet want ik krijg de set wel vastgeplakt met dubbelzijdige tape, maar dan duw ik mezelf uit de stoel :D
Ik heb best gespierde pootjes hoor van het sporten maar ik ben zelf te licht denk ik dus ik duw mezelf achterover de stoel af :D
Ik zal het koppelingspedaal omruilen met de rem, das een heel goed idee thnx daarvoor.
Alleen te hopen dat ik mezelf dan niet dood rij na een weekend gamen ;)
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
:+ Als je dat doet, kun je ons ook niet meer op de hoogte houden ;)

Het ligt ook niet aan jouw gespierdheid. Ik lees nu pas dat je het in de huiskamer doet. Tsja dan zijn echt goede bevesigingsmethoden of een racepod uit esthetisch oogpunt waarschijnlijk niet aan de orde. Jammer want de G25 verdient het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 06:37
Wat ik altijd doe als ik ga racen is een deurmatje pakken waarop de bureaustoel (wieltjes eraf gesloopt) en de pedalen op staan. Doordat je met je gewicht op het matje zit kan die niet wegglijden waardoor ook de pedalen strak blijven liggen.
Ik zit ook in de huiskamer op laminaat maar bovenstaand werkt al jaren erg goed voor me. Ik heb dan nog wel geen G25 maar als ie er komt zal het matje weer gebruikt worden.

Niets is erger dan verschuivende pedalen in een 35 laps race. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Sinds een weekje of drie ben ik de trotse eigenaar van een Logitech G25

Ik had echter een probleem: De monitor 24" staat op een bureau met een ijzeren balk aan de voorzijde. Overdag wordt het kantoor waar de pc staat zakelijk gebruikt. Zagen in het bestaande bureau was geen oplossing. Het bureaublad incl. balk is 58mm dik en dus ruim 8mm te dik om een G25 rechtstreeks te monteren.
Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/7734/img0576ku3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/1301/img0574mf4.jpg
Uiteindelijk opgelost door een plank (MDF) te maken en daar mijn G25 op te monteren. De plank steekt net ver genoeg buiten het bureaublad uit de klemmen van de G25 te laten pakken.
Het geheel wordt op zijn plaats gehouden door 2 snelklemmen. Verder heb ik nog voor de extra stevigheid de G25 met de 2 ingebouwde bevestigingspunten aan de onderzijde vast geschroefd aan de plank.

Als extra kan indien gewenst het steuntje voor de numpad van mijn dinovo desktop gemonteerd worden, als ik knoppen te kort kom.

Het geheel zit supervast, door de lijmklemmen en de rubber dopjes aan de onderzijde. Als extra voordeel van deze opstelling is dat alle kabels netjes zijn weggewerkt. De beweging die je altijd nog een beetje hebt als de G25 alleen maar met de voorste klemmen vastzet (vertikaal door vering van de klemmen)is er na het monteren van de extra 2 bouten helemaal uit.

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/6396/img0575ez0.jpg
Om het geheel netjes en snel op te kunnen bergen, heb ik nog een speciale steun gemaakt waar de hele plank inclusief stuur en pookset direct opgelegd kan worden orderste boven ivm het zwaarte punt van de hele set.

De oplossing voor de wegrijdende bureau stoel is zeer eenvouding. Je neemt een plankje en je staat er een aantal spijkers in die net door de plank heen komen. Deze plank leg je achter je bureaustoel en je rijdt niet meer naar achteren. Dit werkt natuurlijk alleen maar als je vloerbedekking hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Henkus op 19-03-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oe das een mooie opstelling Henkus :D
Zeker met die 24" LCD en dat speakersetje.
Ik heb gisteren het gas op het koppelingspedaal gezet en dat werkt al beter.
Bij het gaspedaal duwde ik mezelf uit mijn stoel en nu met het koppelingspedaal duw ik mezelf alleen nog maar een beetje scheef.
Ik heb nog een vraagje: denkt iemand dat het mogenlijk zou zijn om de pedalen van de rode momo aan de G25 te hangen? Misschien dmv een zelfbouw-verloopstekkertje?
Ik ben wel redelijk handig en ik kan denk ik zelf wel een soldeerbout vasthouden...
Ik heb alleen de ballen niet verstand van electrische schema's en zo :|

Henkus, dat extra keypad ding is dat los te kopen in de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 07:30:

Nee, dat hoort bij z'n logitech Di Novo. Een erg prijzig toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM

Ik neem aan dat je bedoelt: rem op het koppelingspedaal? Dan moet je wel leftfootbraking doen. Anders lijkt het mij te ingewikkeld worden.

Het is natuurlijk wel zo dat als je de g25 pedalen niet een een racepod monteert EN je doet aan leftfootbraking er altijd meer reactiekrachten ontstaan tussen de pedalen en je stoel. Dan schuif je sneller weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:32:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt: rem op het koppelingspedaal? Dan moet je wel leftfootbraking doen. Anders lijkt het mij te ingewikkeld worden.

Het is natuurlijk wel zo dat als je de g25 pedalen niet een een racepod monteert EN je doet aan leftfootbraking er altijd meer reactiekrachten ontstaan tussen de pedalen en je stoel. Dan schuif je sneller weg.
Eeerr.. ja rem bedoel ik :)
Ik doe al jaaaren left foot braking. (Was heel spannend toen ik mijn rijbewijs ging halen...)
Als ik schema's kan vinden zal ik proberen de momo pedalen op de G25 aan te sluiten en anders sloop ik misschien toch de veer uit de pedalen van de G25 (als ik weet hoe dat werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bij het gaspedaal duwde ik mezelf uit mijn stoel en nu met het koppelingspedaal duw ik mezelf alleen nog maar een beetje scheef.
Ik heb nog een vraagje: denkt iemand dat het mogenlijk zou zijn om de pedalen van de rode momo aan de G25 te hangen? Misschien dmv een zelfbouw-verloopstekkertje?
Ik ben wel redelijk handig en ik kan denk ik zelf wel een soldeerbout vasthouden...

Je kan ook de dinovo desktop voor notebooks kopen. Deze is in de basis het zelfde alleen geen blue tooth. Deze zijn er vanaf 75,- euro

pricewatch: Logitech diNovo Cordless Desktop voor Notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merquise,
Ik had er in het begin ook veel last van dat het rempedaal heel zwaar ging. Ik heb m nu een maand of 2 en ik ben er nu wel redelijk aan gewend. In het begin had ik na een half uurtje gamen al behoorlijk last van mijn rechter boven been maar nu valt het heel erg mee.
Sinds een jaar of twee heb ik dus een Playseat (nu ong. 250 euro, toen 270 euro) en dit is in combinatie met de G25 echt geweldig. Ik heb m'n pedalen set op het metalen frame vast gezet met 4 boutjes en dit zit echt muurvast. Omdat de stoel ook vast zit aan dit frame druk je je zelf goed in de stoel als je remt. Zie deze post voor n foto: Mijn G25 + PlaySeat
De houten blokken er onder heb ik nu vervangen door een houten frame voor nog meer stijfheid in het frame, het wiebelde doordat niet alle blokken even hoog waren :) Nu nog FF iets maken voor de shifter en klaar is kees!
Misschien is een PlaySeat voor jou ook een optie?? Ik heb m trouwens gewoon van m'n zakgeld en verjaardagsgeld gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen?? FFtjes n paar weken sportschool om de bovenbenen te trainen en misschien wat meer eten (55 kilo voor iemand van 23 jaar is wel erg weinig, weeg zelf 52 en ben 16 :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:24:
[...]

Waarom zo moeilijk doen?? FFtjes n paar weken sportschool om de bovenbenen te trainen en misschien wat meer eten (55 kilo voor iemand van 23 jaar is wel erg weinig, weeg zelf 52 en ben 16 :) ).
Ik ben 1.61 en zoals ik al zei turn en zwem ik al jaaaaren, ik ben sterk zat hoor. En misschien ben ik wel 3 kilo zwaarder als ik zei. (Heeeeel misschien!) En trouwens jij bent een jongen jullie horen zwaarder te zijn.
Maar ik heb het stuurtje nog, rij nu met de koppeling en een vriend van me heeft stukjes ijzer of lood of zo onder de pedaaltjes geplakt dat werkt ook heel goed. Hij zei trouwens ook dat die rem (voor een pc-stuurtje) heel erg zwaar ging dus ik had toch wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

lol, pedaal klopt wel hoor die rem :)

Alleen mijne piept een beetje als ik mee rem, ff WD40 inspuite ofzo ;p

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 06:37:
[...]

Ik ben 1.61 en zoals ik al zei turn en zwem ik al jaaaaren, ik ben sterk zat hoor. En misschien ben ik wel 3 kilo zwaarder als ik zei. (Heeeeel misschien!) En trouwens jij bent een jongen jullie horen zwaarder te zijn.
Maar ik heb het stuurtje nog, rij nu met de koppeling en een vriend van me heeft stukjes ijzer of lood of zo onder de pedaaltjes geplakt dat werkt ook heel goed. Hij zei trouwens ook dat die rem (voor een pc-stuurtje) heel erg zwaar ging dus ik had toch wel gelijk.
Oh, okey. Had de voorgaande replay's niet helemaal gelezen 8)7 :)
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste