PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Niet meteen de duidelijkste foto hiervoor, maar je ziet rechtsonder in de G25 twee paren zwart/rode-draden vertrekken. Daar zit de voedingsadapteraansluiting. Op de foto kun je één paar over de motor naar de G25-print zien vertrekken. Het andere paar verdwijnt onder de motor heen en gaat naar de DFP-print.
Op deze afbeelding zie je rechts ook nog een kabel uit de G25 hangen. Dat is de USB-kabel van de DFP (die hier nog los ligt). Alle originele aansluitingen van de G25 bevinden zich in een uitsparing in de bodem. Er zijn echter slechts 4 kabelgoten voorzien (G25-USB, G25-voeding, pedalen en shifter) zodat ik de DFP-kabel wel langs ergens anders naar buiten moest laten komen. Ik heb gewoon achteraan de G25, in het midden op de naad waar bodemplaat en behuizing op elkaar aansluiten een kleine opening gemaakt waardoor de kabel naar buiten kan. Nagenoeg hetzelfde als bij de DFP.
Neem een draadloze controller, maak zo'n extra knoppen voorziening als van SatSCP en sluit daar die knoppen op aan. Geen gedoe met extra kabels door je stuurhuis en de enige plek waar je hoeft te modden is op het stuurwiel!
Goeie! Dat kan ik wel eens gaan proberen te maken als ik m'n G25 heb. Het enige nadeel is dat je zo'n draadloze controller constant moet opladen.Kurios schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:48:
misschien een idee voor een mod:
Neem een draadloze controller, maak zo'n extra knoppen voorziening als van SatSCP en sluit daar die knoppen op aan. Geen gedoe met extra kabels door je stuurhuis en de enige plek waar je hoeft te modden is op het stuurwiel!
Hebben alle MM's de G25 nu? Dan zal ik vrijdag maar eens de stad in. Enschede is ook weer zo'n stuk weg..Ik was vanmiddag bij de MM in enschede en daar hadden ze sowieso nog 6 van deze geweldige stuurtjes staan
tja, misschien iets via oplaadbare batterijen die je erin klikt ofzo?Snirpo schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:04:
[...]
Goeie! Dat kan ik wel eens gaan proberen te maken als ik m'n G25 heb. Het enige nadeel is dat je zo'n draadloze controller constant moet opladen.
Ik neem aan dat zonder rumble zo'n draadloos gamepad nog wel ff meegaat qua batterijduur.
Ik ga er zelf eens goed overnadenken..
Zo;n stuur als uit de Mclaren mercedes F1 wagen is toch wel erg leuk
Gelijk ook even gespeeld en mij viel vooral de kracht van de force-feedback op. In vergelijking met mijn 'oude' MS Sidewinder een supergroot verschil. Ook de kracht waarmee je de rem moest bedienen wordt wel erug wennen. Wat heerlijk zwaar
De shifter is idd wel super licht, maar toch wel een hele leuk extraatje. Hier ga ik zeker veel plezier aan beleven. k'zal van't weekend wel even wat pics posten.
moest alleen wel ff een alu plaatje maken voor de shifter vanwege de playseat

BTW Waar heb je het stuur gekocht?
bij 4 launch in eindhovenSnirpo schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:38:
Als je t geld ervoor (over) hebt wel. Leuke setup.
BTW Waar heb je het stuur gekocht?
Dat is een mooie aanbieding! KOPE KOPE KOPE KOPE!!silencedead schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:02:
MM r'dam centrum heeft er meer dan 20 op voorraad. Staat alleen een prijs van 299,- bij.
Verwijderd
Ik heb hier ook een PlaySeat staan
1. Hoe heb je het peddalset passend gekregen?? T peddalset is toch veel groter dan de metalen plaat??
2. Hoe heb je die metalen plaat voor de shifter gemaakt??
Alvast bedankt
1. de PEDALENSET heb ik aan de PEDALEN kant met 2 m6 boutjes vastgemaakt (m6x25) en 2 gaatjes geboord in de metalen plaat, zit als een huisVerwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:26:
@Splendiddd:
Ik heb hier ook een PlaySeat staanmaar nou heb ik 2 vraagjes:
1. Hoe heb je het peddalset passend gekregen?? T peddalset is toch veel groter dan de metalen plaat??
2. Hoe heb je die metalen plaat voor de shifter gemaakt??
Alvast bedankt
2. de plaat voor de shifter is een alu plaat van 4 mm dik en heb ik laten maken bij een alu bewerkings fabriek, en zwart gespoten .de lange kant is 400mm en de shifter kant is 200mm en gaat 100mm naar beneden.
succes
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 11-12-2006 19:34 . Reden: HET ZIJN PEDALEN, GEEN PENDALEN :P ]
Verwijderd
Hoe heb jij dat met de resterende 6 cm in de lengte en de 6 cm in de breedte gedaan?? Als ik bij mij 41 cm afmeet zit ik bovenaan tegen de stang aan en onderaan kom ik dan net een centimeter of 2 a 3 tekort.... Heb jij er een stukje uitgezaagd??
Nog FF wachten tot de prijs nog wat gezakt is (wil m onder de 200 euro), en dan KOPEN maar
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 14:49 ]
nee heb er nix uitgezaagd, had ik wel bij m'n momo gedaan maar bij deze vond ik het zonde, buiten dat er zitten speciale mount moeren in de PEDALEN set, en als je de bouten gebruikt heb je wel wat ruimte tussen de plaat en de PEDALEN set maar dat maakt niet uit want de bouten trekken hem aan.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:48:
Okey, maar het pedalenset is toch veel groter dan het metalen plankje?? T metalen plankje is 35 cm bij 25 cm terwijl t pedalenset 41 cm bij 31 cm is.
Hoe heb jij dat met de resterende 6 cm in de lengte en de 6 cm in de breedte gedaan?? Als ik bij mij 41 cm afmeet zit ik bovenaan tegen de stang aan en onderaan kom ik dan net een centimeter of 2 a 3 tekort.... Heb jij er een stukje uitgezaagd??
Nog FF wachten tot de prijs nog wat gezakt is (wil m onder de 200 euro), en dan KOPEN maar
ik zal wel ff een fototje maken
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 11-12-2006 19:34 . Reden: tsss :P ]

Verwijderd
Je moet wel 299 lezen he, niet 199Boktor schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:51:
[...]
Dat is een mooie aanbieding! KOPE KOPE KOPE KOPE!!
ik krijg lekker 20% korting bij de MM, das wel fijn
maar dan korting op Alles
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Hij zal er wel werken, het personeel krijgt daar allemaal 20% kortingKKoning schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:48:
Zo, dass vet. Hoe versier je dat?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
ook al in het hardware racesim forum schrijft iedereen hhet fout, met een n
en ja, ik werk bij de MM
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
leuke pics kan je er nog paar doen van de pedalen en het stuur zelf?KKoning schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:16:
Hier twee detailschot's van mij. Wat een heerlijk ding is het toch
[afbeelding]
[afbeelding]
G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP
je moet in de reclame gaan.. Bij mij zit er een enorme hoop kabels bijKKoning schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:55:
Natuurlijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hij wilt niet meer in de reverse ! hij gaat gewoon in de 6
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
Ook als ik het stuur aansluit draait het niet..
Zou dit aan de voeding of aan de motoren in het stuur liggen?
Standaard 8 dagen de tijd voor terugbrengen, lekker in de buurt, toch nog redelijk goedkoop (niet het goedkoopste nee...) en op voorraad...
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
http://www.clubic.com/tes...test-drive-unlimited.html
*empty*

Verwijderd
24.12.06 22:30:00 MEZ
18.12.06 21:21:33 MEZ
opsturen naar nederland is 17 euro, ik heb de mijne gekocht voor 209 euro, lijkt me een prima prijs
op 11-1-07 zijn ze weer voorradig volgens de nederlandse importeur
En daar heb ik vandaag de mijne besteldVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:37:
Op voorraad bij azerty.nl voor 218, ook niet verkeerd
Het was de laatste (zeiden ze)..
Tijdens het sturen naar rechts (vanaf midden) hoor ik een soort klikje. Niet van een knop, maar in het stuur(kolom) zelf. Dit is alleen als het stuur 'aan' staat. Als ik alle stekkers eruit haal draait het stuur verder goed.
Het is ook alleen bij naar rechts sturen.
Meer mensen hier last van?
Zelfde kwaaltje als de vorige stuurtjes, dacht dat ze dat nu toch wel onder de knie hadden....
Verwijderd
ik hoop niet meer voor komt, heb mijn trouwe momo force verkocht,charrel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:46:
Mijn rechter paddle achter het stuur is wel erg gevoelig, het lijkt nu wel een touchbutton. Als je hem echt "intrekt" dan shift ie de 2x dus niet meer aangezien hij dan niet terug schiet.
Zelfde kwaaltje als de vorige stuurtjes, dacht dat ze dat nu toch wel onder de knie hadden....
met de racing heb ik ook niks dan shifter problemen gehad
Fingers crossed dat de G25 mijn evenveel plezier gaat geven als de force
zo ja, wat vinden jullie daarvan? zijn het niet te weinig knoppen?
Haha.. Hij kan niet zo goed rijden...MR_VIPER schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 08:05:
De G25 is geschikt voor Test Drive Unlimited op de PC zie volgende artikel met filmpje:
http://www.clubic.com/tes...test-drive-unlimited.html
Jammer dat er geen schademodel in de game zit... had hij op camera vet voor 1Ø1 gestaan...
U vraagt, wij antwoorden.
ik gebruik de shifter ook niet om te schakelen. De knoppen gebruik ik wel voor rembalans, pitreq, pitlimiter, POV, LCD etc.Maarten schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:07:
Zijn er ook mensen die hem Alleen voor F1 gebruiken? (dus zonder shifter)
zo ja, wat vinden jullie daarvan? zijn het niet te weinig knoppen?
Knoppen op het stuur gebruik ik alleen voor links en rechts kijken en allebei indrukken voor achteruit kijken.
Grote pluspunt is(vind ik) de pedalen. Veel prettiger, met name de rem omdat deze meer weerstand heeft.
Heb nu een jaartje mijn logitech DFP en die 900graden mode is super, maar eigenlijk is ie te klein (diameter van stuurtje) en de pedalen vind ik ook niet zo fijn. Nu ik weet dat Test Drive Unlimited werkt icm de G25 (schakelunit) dus meteen besteld. Dat gaat echt heerlijk rondtoeren worden.. op de xbox360 is dat al heel leuk.. met zelf schakelen nog veel cooler
Ik kan je zeggen dat biuj mij het realisme niet geboost is. Alleen de afwerking is wat degelijker. Forcefeeback is misschien iets vloeiender, maar minimaal.BioHazard schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:57:
Ik speel nog niet veel simulatie games, simpelweg omdat ik het met mijn huidige stuurtje niet zo leuk vind (Formula GP). Maar een G25 lijkt de realism factor even heel erg te boosten. Nou zit ik tijdelijk zonder baan en moet ik dus even sparen, maar is de G25 zijn geld echt waard? 220 euro (goedkoop gezien) is natuurlijk redelijk veel geld.
Vergeleken met mijn jaren oude Formula Force GP en de G25 rij ik geen spat harder in GTR2
Alleen vind ik de pedalen fijner. Met name de zwaardere rem is beter te controleren.
en die 900 graden gebruik je helemaal niet in racespellen, in sims eigenlijk niet meer dan 270 ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 19-12-2006 16:19 ]
Meer realisme houdt dan ook totaal niet in dat je er sneller van wordt. In tegendeel... Het omgekeerde is vaak waar.Kurios schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:18:
Vergeleken met mijn jaren oude Formula Force GP en de G25 rij ik geen spat harder in GTR2
Dat is dan toch je persoonlijke visie. Ik zou niet meer kunnen rijden met een <270°-stuurwiel. Akkoord, als je enkel open wheel racers bestuurt die van nature een heel kleine draaihoek hebben, zal de 900° van de DFP & G25 idioot veel lijken en nooit gebruikt worden. Voor liefhebbers van straat- en GTR-wagens geeft een grotere draaihoek een aanzienlijk toegevoegd realisme. De eerste weken (na van een 240°-stuurtje te komen) zul je jezelf mateloos ergeren aan de grote draaihoek, maar al gauw went dat en merk je dat de toegenomen nauwkeurigheid je een aanzienlijk voordeel kan geven. Het punt is gewoon dat je je oude stuur zo gewend bent dat de grote draaihoek bijna buitenaards aanvoelt terwijl je wanneer je in je echte straatwagen stapt zonder erbij na te denken wel zo'n grote draaihoek gebruikt.en die 900 graden gebruik je helemaal niet in racespellen, in sims eigenlijk niet meer dan 270 ofzo
Het probleem bij een stuur als de DFP is de traagheid: Snel "lock-to-lock" gaan bij bv 720°-instelling gaat gepaard met behoorlijk wat kracht zetten om de trage force feedback voorbij te steken waar dat in de realiteit nauwelijks weerstand geeft. De G25 is een enorme verbetering op dit vlak, maar nog steeds is het wieltje veel te traag om de werkelijkheid getrouw na te bootsen.
Persoonlijk vind ik de G25 een aanzienlijke stap voorwaarts in realisme ten opzichte van de DFP. En die was op zijn beurt weer een flinke stap voorwaarts op zijn voorlopers. De DFP bracht de 900 graden waar menig simmer al jaren op zat te wachten (in een betaalbare prijsklasse) en met de G25 is dan eindelijk ook weer een ontkoppelingspedaal en H-gate shifter verkrijgbaar (na het wegvallen van de betaalbare Act Labs producten). De shifter kan helaas op kwalitatief vlak niet helemaal mee met de rest van de G25, maar dat neemt niet weg dat het ding een hoop plezier kan opleveren. En hoewel het ding eigenlijk niet aanvoelt als een echte versnellingsbak is het sowieso realistischer om straatwagens te besturen met deze shifter en ontkoppelingspedaal, dan met paddles of een sequentieel pookje en zonder ontkoppelingspedaal zoals we vroeger moesten doen...
Ik gebruik mijn DFP meestal met ongeveer 450 graden. Dan kan je er ook nog goed 'snel' mee sturen en zit je je door het inderdaad wat minder makkelijke terugdraaien toch geen ongeluk te sturen.
Goed om te horen dat dit bij de G25 wel wat verbeterd is. Ik kijk met spanning uit naar het moment dat ik de mijne hier heb. Nog nooit kunnen testen helaas.
Verwijderd
Eigelijk jammer dat MS dit stuur niet ondersteund op de 360, met name in TDU, dan zou ik de game morgen nog halen of GTR2 op de 360B-Buster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:03:
Mij lijkt hij het geld waard. Als je simpel gaat optellen wat losse componenten kosten (stuurtje, pedalenset met koppelingspedaal, shifter) ben je veel duurder uit. Die kwaliteit is dan wellicht nog wat hoger maar daar betaal je dan dus voor.
Heb nu een jaartje mijn logitech DFP en die 900graden mode is super, maar eigenlijk is ie te klein (diameter van stuurtje) en de pedalen vind ik ook niet zo fijn. Nu ik weet dat Test Drive Unlimited werkt icm de G25 (schakelunit) dus meteen besteld. Dat gaat echt heerlijk rondtoeren worden.. op de xbox360 is dat al heel leuk.. met zelf schakelen nog veel cooler
Verwijderd
Heb al een heel week enorm veel plezier met rFactor beleeft!
KLASSE!!!!!
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Verwijderd
Wel een gaaf stuurtje.
De forcefeedback moet ik nog wel effe tweaken in GTL en GTR 2.
Samen met een TrackIR (headtracking apparaat zodat je echt om je heen en in de bochten kan kijken) is dit toch wel heel gaaf.
En het volume lekker hard natuurlijk.
GTL is wel het mooiste spel vind ik omdat het best lastig is.
Erg blij met m'n G25. Die schakelunit is heerlijk, eindelijk heb ik een echt pookje
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Vandaag @ Tracktrace:
Zending in distributieroute
Zending in distributieroute
Oftewel wachten tot woensdag
*empty*
RemboursMR_VIPER schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 07:08:
Ze bezorgen ook op zaterdag
I.v.m. slechte ervaring van een eerdere bestelling bij azerty.
Edit:
Ze hebben et helemaal verprutst
Zending gesorteerd in sorteercentrum 22-12-2006
Chauffeur is onderweg 22-12-2006
Zending zit in afleverroute 22-12-2006
Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd 22-12-2006
Zending gesorteerd in sorteercentrum Zending gesorteerd in sorteercentrum 23-12-2006
Zending zit in afleverroute 23-12-2006
Zending zit in afleverroute 23-12-2006
Logische route ook: Zwolle > Ede > Amsterdam > Zwolle > Ede.

Naja. Nks aan te doen TNT heeft et ook druk.
On Topic: Woensdag moet hij hier dus zijn. Ben wel benieuwd. Stuurtje is uiteraard super! Shifter zijn nogal gemengde ideën over. Nog een paar daagjes
2nd Edit
WTF! Geadresseerde onbekend. zending retour afzender
Dit bevestigd het wel voor mij geen azerty meer
Back On Topic: Ik meld wel wanneer ik hem eindelijk binnen heb.
Frustrated
[ Voor 72% gewijzigd door Nyana op 23-12-2006 18:29 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Oftewel, week later had ik hem pas
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Heb precies het zelfde... Moet soms eerst 3x upshiften voordat ie het ook werkelijk doet. Mooi klote is datcharrel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:46:
Mijn rechter paddle achter het stuur is wel erg gevoelig, het lijkt nu wel een touchbutton. Als je hem echt "intrekt" dan shift ie de 2x dus niet meer aangezien hij dan niet terug schiet.
Dat is onmogelijk ja. Ik heb al 3 x eerder wat besteld. Onder hetzelfde account ook.BeQuietAndDrive schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:03:
Hmm... mooi balen inderdaad. Maar het is onmogelijk dat je een typefoutje in je adres hebt gemaakt bij je bestelling bij Azerty?
Ik had vorige maand de G25 geanulleerd en duurde ong. 4 weken voor ik mn geld terug had na 10 mailtjes ong. Daarom liet ik hem nu onder rembours versturen. Maar helaas weer fout gegaan bij azerty.
Ik heb even het stuur er zelf afgedraaid en de kruiskoppen die aan de binnenkant zitten even vaster geschroef. Hij is nu nog wel gevoelig, iets minder dan voorheen maar blijft nu wel iig. terug schieten zodat hij de volgende keer als je hem indrukt nog wel reageert.Crusher77 schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:35:
[...]
Heb precies het zelfde... Moet soms eerst 3x upshiften voordat ie het ook werkelijk doet. Mooi klote is dat
Mij lijkt dit stuur namelijk echt top met goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter wil ik wel dat die in de toekomst ook blijft werken. Op de Logitech informatie pagina staat Windows Vista wel als ondersteunend besturingssysteem, echter staat er geen 32/64 bits notatie bij. De drivers pagina kent helaas op moment van schrijven enkel Windows 2000, Windows XP en Windows XP x64 drivers voor dit stuur.
Iemand die GETEST heeft of dit stuur goed herkend wordt op Vista, zoja op welke Vista versie?
Of zijn er zelfs ergens al (beta) drivers te vinden?
Heb het stuur geinstalleerd onder Windows Vista 32 bit, en dat werkt primaSpeed_Sheep schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:21:
Iemand ervaring met de Logitech G25 i.c.m. Windows Vista 32-bit en/of 64-bit?
Mij lijkt dit stuur namelijk echt top met goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter wil ik wel dat die in de toekomst ook blijft werken. Op de Logitech informatie pagina staat Windows Vista wel als ondersteunend besturingssysteem, echter staat er geen 32/64 bits notatie bij. De drivers pagina kent helaas op moment van schrijven enkel Windows 2000, Windows XP en Windows XP x64 drivers voor dit stuur.
Iemand die GETEST heeft of dit stuur goed herkend wordt op Vista, zoja op welke Vista versie?
Of zijn er zelfs ergens al (beta) drivers te vinden?
Zowel profiler als driver doen het gewoon zoals je mag verwachten.
64 bit kan ik je niet mee helpen helaas
[ Voor 66% gewijzigd door BM op 24-12-2006 15:34 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat heb je precies allemaal los geschroefd dan?charrel schreef op zondag 24 december 2006 @ 07:39:
[...]
Ik heb even het stuur er zelf afgedraaid en de kruiskoppen die aan de binnenkant zitten even vaster geschroef. Hij is nu nog wel gevoelig, iets minder dan voorheen maar blijft nu wel iig. terug schieten zodat hij de volgende keer als je hem indrukt nog wel reageert.
Edit: Najah, heb hem maar ff losgehaald dan he
[ Voor 12% gewijzigd door Crusher77 op 24-12-2006 18:12 ]
Want ik heb nu de Sidewinder Force Feedback Wheel hij word als maar slechter na die 5 jaar.
Maar hoor je de stuur tijdens het draaien???
En hoor je hem ook als je het gas/rem pedaal intrapt??
Want het is best irritant als de mensen de stuur horen.
Dan kan nooit man. Trouwens, rij jij zonder geluid? Want dan hoor je het pas. Lijkt me stug daarom
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ok dank, dan kan ik hem iig op Vista 32-bit gebruiken. En kwa 64-bit verwacht ik dat dat ook gaat lukken, omdat er al drivers voor Windows XP x64 zijn, en als je dat kruist met Windows Vista 32-bit, dan moet Vista 64-bit ook wel lukkenBM schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:33:
[...]
Heb het stuur geinstalleerd onder Windows Vista 32 bit, en dat werkt prima
Zowel profiler als driver doen het gewoon zoals je mag verwachten.
64 bit kan ik je niet mee helpen helaas
Zojuist ook de G25 besteld bij 4Launch voor € 215.00 (incl. BTW)
Als je die prijs vergelijkt met die van 4Launch. Daar zou ik dan wel even voor wachtenC.44 schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:07:
Toevallig heb ik gezien dat de Media Markt in Herzogenrath een stapeltje G25's heeft liggen tegen een prijs van 299 euries

Lekker dichtbij ik hoop dat ik hem snel kan ophalen.
Verwijderd
Maar is het normaal in race games (GTR 2, rFactor) dat je alleen de koppeling moet gebruiken bij het wegrijden, en niet bij het overschakelen naar andere versnelling? Want ik kan em gewoon in andere versnelling zetten zonder de koppeling in te drukken. Ik weet wel dat een Formule 1 auto alleen koppeling gebruikt bij het wegrijden.
Superding, de rode momo kan niet eens in zijn schaduw staan. Shifter voegt wel degelijk wat toe.
Ten opzichte van mijn vorige stuurtje, de Logitech DFP, is de G25 veel minder 'nerveus'. ForceFeedback effecten worden beheerst door het stuur geleid en je hebt dan toch nog perfecte controle. Waarschijnlijk is dit ook omdat de diameter fors groter is.
Gelukkig ook draait dit stuur veel sneller terug naar centerpositie. Je kunt er echt lekker scherpe bochtjes mee door knallen zonder jankende motortjes in t stuurtje (DFP effect als je hem ff moest helpen snel terug te draaien:) )
Shifter is een hele leuke toevoeging. Wil je echt snel schakelen dan zijn de flippers beter geschikt, maar ook met pookje ben je natuurlijk gewoon snel. In de praktijk blijkt dat Test Drive U. bij sommige auto's de shifter gebruikt en bij sommige de flippers. Op die manier heb je een perfecte afwisseling, en dan ga je die shifter echt waarderen.
* B-Buster duikt weer terug in TDU
Ik heb die TDU beta ook, maar ik vind dat de auto's aanvoelen als winkelwagentjes. Shifter-support is wel leuk, het werkt ook met mijn ActLabs shifter icm met Frex stuur en pedalen.B-Buster schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:34:
Vandaag eindelijk mijn G25 echt aan de tand kunnen voelen met Test Drive Unlimited (beta). Wat een geweldig stuurtje, en die shifter is meesterlijk i.c.m. dat spel. Dit stuur gaat veel te doen krijgen de komende weken
Ten opzichte van mijn vorige stuurtje, de Logitech DFP, is de G25 veel minder 'nerveus'. ForceFeedback effecten worden beheerst door het stuur geleid en je hebt dan toch nog perfecte controle. Waarschijnlijk is dit ook omdat de diameter fors groter is.
Gelukkig ook draait dit stuur veel sneller terug naar centerpositie. Je kunt er echt lekker scherpe bochtjes mee door knallen zonder jankende motortjes in t stuurtje (DFP effect als je hem ff moest helpen snel terug te draaien:) )
Shifter is een hele leuke toevoeging. Wil je echt snel schakelen dan zijn de flippers beter geschikt, maar ook met pookje ben je natuurlijk gewoon snel. In de praktijk blijkt dat Test Drive U. bij sommige auto's de shifter gebruikt en bij sommige de flippers. Op die manier heb je een perfecte afwisseling, en dan ga je die shifter echt waarderen.
* B-Buster duikt weer terug in TDU
Wat een top stuurtje. I.v.m. de Logitech Force GP is dit duidelijk een enorme vooruitgang. Ook over de shifter ben ik tevreden. Goed, het voelt wat licht aan Maar voor het geld dat die kost is het een leuke toevoeging.
Wacht op TDU
Verwijderd
alsook als je schakelt zonder ontkoppeling, de auto schraapt of niet wil schakelen ?
Ik snap je vraag niet..Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:34:
kan iemand me vertellen of je GTR2 en de G25 je auto kan doen stilvallen ?
alsook als je schakelt zonder ontkoppeling, de auto schraapt of niet wil schakelen ?
Misschien ligt het aan de tijd..
Maar in GTR2 kan de auto stil vallen. Soms kan je hem zelf weer aanzetten dmv contact en nog een knop in te drukken.
Soms wil de auto idd niet meer schakelen lijkt me.
Zelf nog nooit gehad, maar zelfs in oude rally spellen was dit zo.. EN of schakelen zonder koppeling goed gaat..
geen idee
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als je in gtr2 autoclutch uitzet en je laat de koppeling opkomen dan valt ie uit als je geen gas geeft, tevens gaat opschakelen wel maar terug schakelen verloopt niet zo soepel bij hogere toeren. Dan blokkeert dus je achterkant. Het gaat dus wel maar voor je rondetijden is het niet zo denderendVerwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:34:
kan iemand me vertellen of je GTR2 en de G25 je auto kan doen stilvallen ?

Verwijderd
als je bij een auto schakelt zonder ontkoppeling, kan je mits de juiste toeren opschakelen, maar naar beneden schakelen gaat enorm moeilijk
maar gewoonlijk wilt hij gewoonweg niet schakelen als je de ontkoppeling niet induwt
ook ofdat je wagen dus stilvalt als je te rap ontkoppelt (zoals in een echte wagen)
zijn gewoon vragne om te weten hoe de combinatie GTR2 & G25 realistisch reageren.
zo zijn er nog dingen als tussengas & ontkoppeling + gas volledig in.
allemaal dingen die ik graag zou weten of die min of wat realistisch zijn in die combinatie, eer ik tot de aankoop overga van 300 euro ( stuur + GTR2 )
Maar het rijdt dus wel fijn in TDU?
Bedenk wel dat het bij GTR2 om sequentiele bakken gaat. De koppeling wordt doorgaans alleen gebruikt vanuit stilstand.Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:27:
ik wou gewoon weten of het spel ook realistisch reageert.
als je bij een auto schakelt zonder ontkoppeling, kan je mits de juiste toeren opschakelen, maar naar beneden schakelen gaat enorm moeilijk
maar gewoonlijk wilt hij gewoonweg niet schakelen als je de ontkoppeling niet induwt
ook ofdat je wagen dus stilvalt als je te rap ontkoppelt (zoals in een echte wagen)
zijn gewoon vragne om te weten hoe de combinatie GTR2 & G25 realistisch reageren.
zo zijn er nog dingen als tussengas & ontkoppeling + gas volledig in.
allemaal dingen die ik graag zou weten of die min of wat realistisch zijn in die combinatie, eer ik tot de aankoop overga van 300 euro ( stuur + GTR2 )
Het rijdt heerlijk in TDU. Ik heb er nu iets van 8 uur mee gespeeld en kan er maar geen genoeg van krijgenBioHazard schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:49:
Verrek man, kon ik die TDU beta maar eens spelen. Jammer genoeg geen Fileplanet account dus ik zal moeten wachten.
Maar het rijdt dus wel fijn in TDU?Want dat is zeer goed nieuws.
Races rijden met de shifter is niet heel geweldig vind ik, je kan dan beter een auto hebben die schakelt via de stuurpads. Daarmee ben je gewoon sneller. Echter voor bijv. de missies waarbij je auto's moet wegbrengen is de shifter _geweldig_. En natuurlijk ook om gewoon een ritje over t eiland te maken.
Verwijderd
De koppeling word ook gebuikt om terug te schakelen. K weet niet of dat in alle auto's zo is...Zamorano schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:18:
Bedenk wel dat het bij GTR2 om sequentiele bakken gaat. De koppeling wordt doorgaans alleen gebruikt vanuit stilstand.
Heb n tijdje terug op Zandvoort 3 ronden mee gereden met n Renault Clio 2.0 16V en daara ook nog eens 3 ronden met een Renault Clio V6 3.0 Trophy. De beide auto's hebben een sequentiele versnellingsbak. Maakt trouwens wel een onwijs gaaf geluid, opschakelen met sequentiele versnellingsbak
Zijn er meerdere mensen die ervaring met dit probleem? Ik zit nu ook met dit probleemBruceLee schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:48:
en ik heb al weer een defect met mijn g25
hij wilt niet meer in de reverse ! hij gaat gewoon in de 6

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus