Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SToRM666 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:08:
[...]

En heb je je Wheelstandpro al binnen? En zo ja, hoe bevalt ie?
Ik heb m zojuist ook besteld :)
...en precies een week later is ie al binnen! De eerste indrukken zijn erg goed.
Alles zit erbij wat je nodig hebt en alles zit stevig vastgeschroefd. Ik had in reviews op internet gelezen dat de pedalen weleens konden bewegen, maar er zit nu ook iets bij zodat die ook goed vast zitten.
Een uitgebreide impressie met GT5P volgt nog :)
Rusty schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:36:
[...]

Poosje dit forum niet gevolgt, ik heb ondertussen de wheelstandpro een klein jaartje en hij bevalt prima.
Het is de eerste keer even afstellen voor je lengte, stoel etc... Maar daarna is het uitklappen, neerzetten en racen. Hij is stevig en stabiel, je moet echt als een gek aan je stuur trekken voor hij serieus gaat schuiven.
Het enige wat een beetje beweegt is het stuur van voor naar achteren omdat de stang omhoog staat en deze beweegt een mm heen en weer. Niets ernstigs voor mij, maar je voelt het wel uiteraard.
Hij beweegt wel een klein beetje ja. Ik ben benieuwd of dat goed te merken is tijdens het racen...

[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 29-10-2009 19:16 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Je merkt het wel, maar ik stoor me er persoonlijk niet aan bij het racen. Al met al ben ik heel tevreden met de stand. ALs ik wil racen dan pak ik hem uit de berging en 5 minuten later staat GT5P al te draaien.
Zelfs mijn vriendin vind het leuk zo om een rondje te rijden ;-)

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb er gisteren ook even een half uur mee geraced (ik had ook Uncharted 2 binnen, dus die wilde ik ook nog spelen :P). In het begin was het even wennen, omdat alles toch net weer iets anders staat. Ik had hiervoor weleens het probleem dat mijn pedalen konden verschuiven, maar nu staat alles echt zeer stevig vast. En ik kan zo hard duwen op de pedalen als ik wil, de Wheelstandpro verschuift geen millimeter :)
En het kleine beetje dat de stang waar het stuur op staat beweegt is inderdaad totaal niet merkbaar tijdens het racen. Ik ben er dus ook zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

Mailtje gehad van winkel
G27 is nu op voorraad
Denk dat ik er morgen om ga

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
Rusty schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:36:
[...]

Poosje dit forum niet gevolgt, ik heb ondertussen de wheelstandpro een klein jaartje en hij bevalt prima.
Het is de eerste keer even afstellen voor je lengte, stoel etc... Maar daarna is het uitklappen, neerzetten en racen. Hij is stevig en stabiel, je moet echt als een gek aan je stuur trekken voor hij serieus gaat schuiven.
Het enige wat een beetje beweegt is het stuur van voor naar achteren omdat de stang omhoog staat en deze beweegt een mm heen en weer. Niets ernstigs voor mij, maar je voelt het wel uiteraard.
Kun je eens wat foto's plaatsen? Ook ingeklapt e.d., ben benieuwd hoeveel ruimte het dan inneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Pic van google

Afbeeldingslocatie: http://webshop.sophoslab.hr/upload/large/4270.jpg

Kan me overigens niet voorstellen dat dat uberhaupt blijft staan. Als ik m'n pedalensetje op de vloerbedekking heb staan gaat die nergens meer naar toe, maar zogauw ik subtiel op de rem trap (zwaarst verende pedaal) dan ga ik met bureaustoel en al naar achteren, laat staan hard remmen. Eveneens, als m'n stuurtje niet aan het bureaublad vastegeschroefd zit trek ik hem er met wat snelle bewegingen zo vanaf, die klemmetjes voldoen naar mijn ervaring niet genoeg. Dus hoe blijft die Wheelstandpro uberhaupt staan als je er aan loopt te duwen en trekken met racen? (wat je onbedoeld toch doet)

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 06-11-2009 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Wat is nou de reden dat mensen zo veel extra euro's over hebben voor een G27 ipv de veel goedkopere G25? Dat begrijp ik echt niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Tom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:02:
[...]

Kun je eens wat foto's plaatsen? Ook ingeklapt e.d., ben benieuwd hoeveel ruimte het dan inneemt :)
Ben pas half Novemeber weer thuis, dan zal ik wat fotos maken. Het klapt redelijk klein in en staat bij mij in de berging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

psy schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:25:
Wat is nou de reden dat mensen zo veel extra euro's over hebben voor een G27 ipv de veel goedkopere G25? Dat begrijp ik echt niet.
vraag ik me ook af, g27 is gewoon een lichte upgrade van de g25 maar zeker het extra geld niet waard......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Knightwolf schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 04:05:
Pic van google

[afbeelding]

Kan me overigens niet voorstellen dat dat uberhaupt blijft staan. Als ik m'n pedalensetje op de vloerbedekking heb staan gaat die nergens meer naar toe, maar zogauw ik subtiel op de rem trap (zwaarst verende pedaal) dan ga ik met bureaustoel en al naar achteren, laat staan hard remmen. Eveneens, als m'n stuurtje niet aan het bureaublad vastegeschroefd zit trek ik hem er met wat snelle bewegingen zo vanaf, die klemmetjes voldoen naar mijn ervaring niet genoeg. Dus hoe blijft die Wheelstandpro uberhaupt staan als je er aan loopt te duwen en trekken met racen? (wat je onbedoeld toch doet)
Alles zit vastgeschroefd en dus muurvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
psy schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:25:
Zoals ik op de vorige pagina al uitlegde is het behoorlijke geluid van de tandwielen een erg groot probleem bij de G25... en ben niet de enige die er last van heeft. Dat zou bij de G27 een stuk beter moeten zijn en wat de G27 al snel z'n geld waard maakt. Maar nog niemand heeft m'n vraag hier inhoudelijk kunnen beantwoorden.
SToRM666 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 02:44:
[...]

Alles zit vastgeschroefd en dus muurvast :)
Het zit niet vast aan je stoel en niet vast aan de grond, dus kan het alle kanten op...

[ Voor 52% gewijzigd door Knightwolf op 09-11-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

Ok, ik heb mijn G27 binnen, jullie hebben al heel wat reviews kunnen lezen dus over de algemene prestaties ga ik niets meer zeggen :P Het mag wel duidelijk zijn dat een hemelsbreed verschil is met mijn Momo Racing.

Toch een paar bemerkingen:

* Knopjes gelukkig in overvloed, evenveel plaats als op mijn vorige stuur, en dan nog een boel op de shifter
* LED balkje is leuk maar vrij nutteloos, als je eenmaal aan het racen bent kijk je er dwars doorheen omdat je meer naar je scherm kijkt.
* Opstellen van het stuur is ook een heel gedoe. Zelfde handige klemsysteem als de Momo, maar de aansluitingen ... zowel pedalen, shifter, USB kabel als stroomkabel zitten aan de onderkant in een holte verwerkt. Waardoor je alle kabels netjes moet wegwerken in de uitgesneden kabelgootjes. Op zich wel handig die gootjes maar het op- & afbreken neemt meer tijd in beslag.
* Pedalen: Ik moet nog eens kijken om deze iets verder uiteen te zetten, met mijn Sparco's aan ga ik soms deels op de koppeling staan ipv vol op de rem.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:30
Dat opbergen in weer opnieuw gebruiken is inderdaad een hele klus. Ik heb de kabels nu net nadat ze uit het stuur komen, aan elkaar gemaakt met een klitteband kabelbinder. Nu blijven ze iets beter zitten, maar het is nog steeds vervelend.

Zal zo wel even een foto posten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Knightwolf schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:41:
[...]

Het zit niet vast aan je stoel en niet vast aan de grond, dus kan het alle kanten op...
Bij mij verschuift ie in elk geval geen millimeter... Er zitten 4 rubberen ringen onder om m netjes op zn plek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Knightwolf schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:41:
[...]

Zoals ik op de vorige pagina al uitlegde is het behoorlijke geluid van de tandwielen een erg groot probleem bij de G25... en ben niet de enige die er last van heeft. Dat zou bij de G27 een stuk beter moeten zijn en wat de G27 al snel z'n geld waard maakt. Maar nog niemand heeft m'n vraag hier inhoudelijk kunnen beantwoorden.
Ik vermoed dat dat meer een slijtagekwestie is. Mijn G25 (nieuw) is helemaal niet luidruchtig. Mijn oude Actlabs maakte duidelijk meer kabaal. Maar geluid is wel erg subjectief, wat is waar :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gebruik de G25 al sinds hij uit is, en ik heb me werkelijk nog nooit geërgerd aan het geluid!? Ik vind het prima stil. Wellicht betreft het gewoon een bepaalde serie waar het wat minder is?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Tja, hij heeft 'tandwiel' geluid en de schakelbak 'klikt'. Ik wil toch die schakelbak wat onderhanden nemen (soort van box eromheen bouwen dat je wat met meer 'geweld' kan schakelen), zal dat geluk mogelijk nog wel minder worden.

Bij G27 zie ik echter amper verschil met de schakelbak, wat toch het hekelpunt was bij de G25. En zover ik weet was de G25/27 niet compatible met de Actlab shifters, blijft het imho het geld niet waard voor zo'n 'brakke' schakelpook.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Alhoewel mijn G25 vrij nieuw is hoor je de tandwielen toch wel vrij goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bij mij overstemt het geluid uit de speakers ruimschoots dat geluid van die G25 :)
En dan kan mijn vrouw tegelijkertijd nog gewoon tv kijken even verderop in de woonkamer.
De pook is wel een beetje ielig ja. Klik-klik-klik. Maar zolang je er niet al te lomp mee schakelt, ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Met de klik-pook heb ik dan weer helemaal geen moeite, lol.
SToRM666 schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:20:
[...]

Bij mij verschuift ie in elk geval geen millimeter... Er zitten 4 rubberen ringen onder om m netjes op zn plek te houden.
Het zal niet snel verschuiven, ok... maar het kan door de smalle standaard wel makkelijk zijdelings kantelen als je in een heftig racegevecht zit. Heb m'n G25 al meer malig van het bureaublad af getrokken ondanks dat ik hem toch erg strak had vastgeklemd.

[ Voor 81% gewijzigd door Knightwolf op 11-11-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Knightwolf schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:32:
Met de klik-pook heb ik dan weer helemaal geen moeite, lol.

[...]

Het zal niet snel verschuiven, ok... maar het kan door de smalle standaard wel makkelijk zijdelings kantelen als je in een heftig racegevecht zit. Heb m'n G25 al meer malig van het bureaublad af getrokken ondanks dat ik hem toch erg strak had vastgeklemd.
Ik weet natuurlijk niet hoe aggresief jij bent als je aan het racen ben, maar ik heb dat nog nooit gehad. Toen ik nog alleen op PC speelde had ik ook wel eens dat ik mijn oude stuurtje er wel eens aftrok. Maar nu nog nooit gehad, onbewust klem ik de stang ook wel eens een beetje tussen mijn benen.
Al met al ben ik bijzonder tevreden over de wheelstandpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Knightwolf schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:32:
Als je dat voor elkaar wilt krijgen dan moet je wel erg hard aan het stuur trekken. Het stuur zit aan het frame vastgeschroefd, dus die zal niet loskomen. Er zit wel een klein beetje beweging in de stang waar het stuur op staat, maar dat is tijdens het racen niet te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ik hou het lekker bij de G25. Het gaat alleen meer geld kosten.
Alleen heeft de g27 meer toetsen.
En de g25 heeft sequentiële schakelen wat de g27 niet heeft volgens mij. Wat ik soms fijn vindt bij race in de wagen die in het echt sequentiële ook heeft.

Alleen jammer dat je bij de h schakelingen het schakelingen hoort ik weet niet hoe dat bij de g27 is.

En de pook is troep bij de 27 ook wat ik gelezen heb. Ik heb zelf de WRC pook gekocht en op gezet het voelt gelijk anders aan.
Alleen jammer dat je geen andere stuurhoes op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 13:58
Hey beste tweakers,

Ik zit eraan te denken ook een stuurtje aan te schaffen en nou zijn mij een aantal sturen opgevallen.

De Logitech G27, deze vind ik echter te duur.
De Logitech G25, wat betreft budget gaat deze net en het is een heel complete set maar ik hoor dingen over de schakelpook?
De Thrustmaster Ferrari F430 FFB, mooi stuur maar geen 900 graden hoek, koppelingpedaal of versnellingspook.
Logitech MOMO, deze heb ik na wat onderzoek afgeschreven tegenover de 430 van thrustmaster (dit door betere ffb in stuur en betere pedalen van de 430 en de stalen flippers in de 430).

Het gaat nu dus eigenlijk tussen de g25 en de 430 met respectievelijk prijskaartjes van 165euro en 92 euro.
Wat zijn de games die ik speel? Eigenlijk over het algemeen MMO's, Shooters en Racegames. De racegames die ik speel zijn dan vooral van het type NFS-Shift of GRID. Games die meer sim zijn dat dit laat ik meestal links liggen omdat het te moeilijk is maar geef toe, het is ook een ramp met een toetsenbord om zoiets te spelen

Van de 430 zijn minder reviews te vinden dan de G25 dus de info die ik heb om mee te vergelijken is gering en bij gebrek aan een shop om ze te testen (of althans niet naar mijn weten, woonachtig in Den Bosch) moet ik afgaan op theoretische feiten en andermans ervaring. Theoretische feiten stellen het volgende aan verschillen:

G25 heeft ten opzicht van de 430:
- 900graden stuurkolom t.o.v. 270 graden bij de 430
- volledig stalen pedalen met onderling verschillende weerstand (overigens zijn het er 3 ipv 2 bij de 430)
- Schakelpook met sequenteel en H-patroon opties.

De 430 heeft als voordelen ten opzichte van de g25:
- "Manettino" knop op het stuur (ook aanwezig in een echte ferrari 430, hiermee stel je eigenschappen van de auto on the fly in, maar of je dit nou zoveel zou gebruiken in een spel?)
- Kleinere prijs
- FFB Mix van lagers en banden. (geen dood punt en voelt realistisch aan terwijl et redelijk stil is)

Wat raden jullie mij aan?
Iemand die beide stuurtjes in handen heeft gehad mischien ?

Bij voorbaat dank,
DataBass

<Edit: had em verplaatst naar een eigen topic>
<Edit2: Op aanraden van moderator toch maar weer terug naar hier :P >

[ Voor 203% gewijzigd door DataBass op 17-11-2009 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Speel al 2 jaar met de G25 op me pc en dat gaat echt prima.
Nu heb ik een ps3 gekocht en het lijkt wel of alles minder kracht heeft kwa force feedback.
is dat normaal? voel helemaal niet echt dat hij klappen geeft.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 13:58
Echt heel actief is dit topic volgens mij niet he :)
Iemand mischien een reactie op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zowel de F430 en de G25 in handen gehad.

Die Manettino is gewoon een schakelaartje dat 5 knoppen in 1 is ;). Kan je dus voor van alles gebruiken :).

De G25 wint imo op elk terrein tov de F430. Van bouwkwaliteit tot functionaliteit.

De F430 is meer een (zeer stevige) concurrent voor de Logitech DFGT.

Atm met een G27 aan het spelen :)

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 25-11-2009 03:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dark Angel schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:45:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Speel al 2 jaar met de G25 op me pc en dat gaat echt prima.
Nu heb ik een ps3 gekocht en het lijkt wel of alles minder kracht heeft kwa force feedback.
is dat normaal? voel helemaal niet echt dat hij klappen geeft.
Welk spel speel je dan? Ik weet wel dat je bij bijvoorbeeld GT5P de kracht kan instellen, dus misschien dat je de settings eens moet nakijken.
Iemand nog tips voor andere spellen voor de PS3 die leuk zijn om met de G25 te spelen? Ik heb nu DiRT2, wat echt een zeer goed spel is, maar helaas bijna niet te besturen met de G25.
(Ik zie trouwens dat de PS3 nog niet in de topictitel staat...)

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 25-11-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

Sandyman538

SandstorM [148839]

SToRM666 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:30:
[...]

Welk spel speel je dan? Ik weet wel dat je bij bijvoorbeeld GT5P de kracht kan instellen, dus misschien dat je de settings eens moet nakijken.
Oh, dat is wel super om te weten. Ben namelijk van plan ook een G25 te kopen als GT5 zelf uit is! :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

SToRM666 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:30:
[...]

Iemand nog tips voor andere spellen voor de PS3 die leuk zijn om met de G25 te spelen? Ik heb nu DiRT2, wat echt een zeer goed spel is, maar helaas bijna niet te besturen met de G25.
(Ik zie trouwens dat de PS3 nog niet in de topictitel staat...)
Ik heb die optie nog nergens kunnen vinden op de kracht in te kunnen stellen in GT5P

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dark Angel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:41:
[...]

Ik heb die optie nog nergens kunnen vinden op de kracht in te kunnen stellen in GT5P
Bij de opties, onder Logitech stuurcontrollers en dan de linker nemen (stuurinstellingen). Daar vind je de optie 'kracht feedback'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
@databass

koop alsjeblieft voor je zelf een G25 het verschil met thrustmaster is niet te beschrijven. ik heb voor de G25 een thrustmaster gehad en dat is echt een goedkoopding. Terwijl je er wel bijna 100 voor neer teld.

de FFB is beter het stuur zelf voeld lekkerder aan (al is dat persoonlijk) de knoppen zijn stugger. Het voelt allemaal niet zo playmobiel als de thrustmaster.

bij de thrustmaster ging binnen 2maanden een flipper kapot en na 5 maanden de rem pedaal (en nee niet door geweldadig gedrag :D)

aub koop eeen G25

maar dan ff een andere vraag zou een G27 stuur op G25 pedalen en schakelbak werken???

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Zojuist via mp voor 50euro een G25 stuur gekocht.
Ik dacht dat het wel zo gaan zonder pedalen, maar binnen 15sec proberen wist ik al genoeg.
Nu ben ik naarstig op zoek naar geschikte pedelen, maar heb eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen.

Werken alle pedalen met de juiste pin layout?
En als dat zo is, waar kan ik zoal pedalen vandaan halen?

Iemand die toevallig een kapot G25 stuurtje heeft?? :p

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

Rayzman

+31 Rayzman

Je kan van Fanatec een setje Clubsport pedalen kopen, die kan je gewoon via usb aansluiten.
Zijn wel 200 euro, maar dan heb je ook wat.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Dag jongens, ik ben ook bezitter van de G25 :)

Nu wil ik eigenlijk in veel games gebruik maken van het koppelingspedaal en Manual stick shift.
Helaas ondersteunen veel games alleen maar up and down shifting.

Is er niet ergens een emulatie programma of iets dergelijks dat wanneer ik bijvoorbeeld van z'n 1 naar z'n 3 gaat hij dan naar het spel 2x de knop voor gear up induwt?

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat wil je gaan spelen dan ?? rFactor + alle SimBin titels zouden het moeten ondersteunen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Veel (simulator-) spellen ondersteunen het wel maar wel mits de auto waarin je rijdt ook een H-shifter heeft. Een single-seater of rally wagens gebruiken meestal een sequentiële bak.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Volgens mij zijn het vooral de simulator-games die de manual shift + koppelingspedaal optie wel hebben, en arcade-games meestal niet?

Ben nog steeds benieuwd naar het real-life geluidsverschil van de tandwielen tussen de G25 en G27...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

nero355 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:16:
Wat wil je gaan spelen dan ?? rFactor + alle SimBin titels zouden het moeten ondersteunen :)
Niet echte sim games maar games zoals oude need for speeds, Mafia, GTA, noem het maar op. die ondersteunen vaak wel sequential maar geen H patern, ik vroeg me dus af of je hier omheen kunt met een sequentie emulatie?

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GTA en Mafia met een stuurtje?!?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb de Logitech Driving Force GT (gran turismo versie) geprobeerd.
Wat een kutding is dat zeg.
Force Feedback is eerder Shock Feedback te noemen.
En bij hoge snelheid als je het stuur loslaat, tikt ie van de ene naar de andere kant, en elke keer sterker.
Ligt je auto in de zandbak na 10 rondjes te hebben gedraaid 8)7

Wat een baggerstuur, gaat morgen weer terug.

Is de G25 ermee te vergelijken? Ik mag hopen van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan klopte de force feedback in het spel niet, aangezien de DFGT gewoon een zeer goed stuur is voor de prijs. In rechte lijn heb ik er geen problemen mee gehad. Enig nadeel van dat stuur vond ik de pedalen.

G25 en G27 hebben een ander probleem. Gewoon een dode zone rond de centreerstand van het stuur. G25 heel erg, G27 iets minder.

Maar welk spel heb je geprobeerd dan?

[ Voor 80% gewijzigd door GAIAjohan op 04-01-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Mijn G25 heeft helemaal geen dode zone hoor. De deadzone is vaak in te stellen in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knightwolf schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:13:
Mijn G25 heeft helemaal geen dode zone hoor. De deadzone is vaak in te stellen in games.
Erm, het is een probleem dat Logitech zelf heeft toegegeven hoor. Het ene stuur heeft er meer last van dan de andere, maar ze hebben het allemaal.

De dode zone wordt veroorzaakt doordat het stuur twee motoren heeft. Eén voor naar links, en één voor naar rechts. Het stuur reageert in deze zone wel op de sensor, maar in die zone is geen Force feedback,.

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 12-01-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:23
Room42 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 06:37:
GTA en Mafia met een stuurtje?!?
Das idd een goeie :+ a worlds first

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb dit forum goed rondgespeurd, maar mijn vraag kwam ik niet specifiek tegen.
Ik heb de Logitech G27, maar is het mogelijk om bijvoorbeeld een dashboard van een auto te kopen of bijvoorbeeld het toerenhuis of hoe dat heet en dan door te verbinden met mijn Logitech G27?
Of is er een Nederlandse site waar ik de gauges of toerentellers kan bestellen?

Gr. Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kan iemand mij ook uitleggen waarom de G25 steeds duurder wordt? :/ Op een gegeven moment stond hij rond de 150 euro maar had ik er even het geld niet voor, komt in de komende maanden wel dacht ik nog in mijn achterhoofd. Ik heb hem toch pas nodig voor de release van GT5. Ik denk die blijft wel rond die prijs (ook met de G27 in het achterhoofd), maar inmiddels is de prijs bijna 33% omhoog gegaan richting de 200 euro... :? Hij zal er uiteindelijk wel komen, maar ik wacht nu wel weer even op een kleine prijsdaling O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandyman538 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:07:
Kan iemand mij ook uitleggen waarom de G25 steeds duurder wordt? :/ Op een gegeven moment stond hij rond de 150 euro maar had ik er even het geld niet voor, komt in de komende maanden wel dacht ik nog in mijn achterhoofd. Ik heb hem toch pas nodig voor de release van GT5. Ik denk die blijft wel rond die prijs (ook met de G27 in het achterhoofd), maar inmiddels is de prijs bijna 33% omhoog gegaan richting de 200 euro... :? Hij zal er uiteindelijk wel komen, maar ik wacht nu wel weer even op een kleine prijsdaling O-)
Omdat ie schaarser wordt, en de G25 voor €200 imo meer waard voor je geld is dan een G27 van €300. Indien beide €300 was de G27 wel beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een toerenhuis of hoe dat heet en dan door te verbinden met mijn Logitech G27?
Of is er een Nederlandse site waar ik de gauges of toerentellers kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

MikeVM schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:17:
[...]

idd, misschien worden 2dehandse G25's ook weer duurder verkocht als de nieuwe niet meer te verkrijgen zijn;

als de nieuwe €300 euro vangt, dan is een tweedehandse G25 ook wel €150 waard.

ik ben benieuwd tegen welke prijs de G27 daadwerkelijk zal gelanceerd worden. want de prijs op de logitech site "€ 349" is wel echt teveel.

meer dan 300 euro is het echt niet waard, imo.
ze worden schaarser, en de webwinkels met lage prijzen zijn direct uitverkocht, enkel de duurdere winkels hebben er in stock.

je ziet ook dat de tweedehandsprijzen eerst onder de 100euro zakte, nu vragen ze er weer stellig meer dan 100 euro voor.

[ Voor 84% gewijzigd door MikeVM op 13-01-2010 21:01 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Helemaal niemand die dat weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Als iemand het weet reageert hij heus wel. Het heeft weinig zin om 3x je vraag te herhalen in 2 dagen tijd, terwijl er bijna niks bij is gepost door anderen, met andere woorden, je post is niet kwijtgeraakt tussen alle berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Does rustig :o In plaats van dat je zelf even wat moeite doet. Er zijn echt wel wat G25 (en dus G27??) add-ons te vinden. Zelfs in dit topic. Of het precies is wat jij zoekt, kan alleen jij beoordelen. ;)

Zie dit bijvoorbeeld :D

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 15-01-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dommigheid hier, ik heb op een nogal kansloze manier een shift paddle verbogen. Het is de rechter en het metaal is een stukje naar de bestuurder toe gebogen, for the sake of argument 0.5cm op het einde van de flipper tov de andere kant. Oftewel: je hoort normaliter een klik op het moment dat je de paddle naar je toehaalt om te schakelen. Nu hoor je de klik pas als je hem naar achter duwt.

Lang verhaal, relatief groot effect. Zit me af te vragen hoe ik dit moet gaan oplossen, volgens mij zijn er drie mogelijkheden: de shifter gebruiken (hoezee, Formule 1 wordt dan pas echt een uitdaging), contact opnemen met Logitech of proberen de paddle terug te buigen naar achteren zodat hij weer in z'n originele positie komt te staan. Durven = 1, doen = 2 want het is nogal dik metaal en ik weet niet wat het eerder opgeeft... het metaal of de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:38:
k heb de Logitech Driving Force GT (gran turismo versie) geprobeerd.
Wat een kutding is dat zeg.
Force Feedback is eerder Shock Feedback te noemen.
En bij hoge snelheid als je het stuur loslaat, tikt ie van de ene naar de andere kant, en elke keer sterker.
Ligt je auto in de zandbak na 10 rondjes te hebben gedraaid 8)7

Wat een baggerstuur, gaat morgen weer terug.

Is de G25 ermee te vergelijken? Ik mag hopen van niet..
Dat ligt niet aan het stuur maar aan je instellingen.

Waarschijnlijk moet je de force feedback inverten/spiegelen of hoe ze dat noemen. Als dat het probleem is dan is duwt de force feedback je inderdaad uit het midden ipv andersom.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

Jejking schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:14:
Dommigheid hier, ik heb op een nogal kansloze manier een shift paddle verbogen. Het is de rechter en het metaal is een stukje naar de bestuurder toe gebogen, for the sake of argument 0.5cm op het einde van de flipper tov de andere kant. Oftewel: je hoort normaliter een klik op het moment dat je de paddle naar je toehaalt om te schakelen. Nu hoor je de klik pas als je hem naar achter duwt.

Lang verhaal, relatief groot effect. Zit me af te vragen hoe ik dit moet gaan oplossen, volgens mij zijn er drie mogelijkheden: de shifter gebruiken (hoezee, Formule 1 wordt dan pas echt een uitdaging), contact opnemen met Logitech of proberen de paddle terug te buigen naar achteren zodat hij weer in z'n originele positie komt te staan. Durven = 1, doen = 2 want het is nogal dik metaal en ik weet niet wat het eerder opgeeft... het metaal of de behuizing.
4 stuur opendoen, ijzer eruithalen, dan buigen

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laminaat bij mij in de kamer liggen en me pedalen blijven van me g25 niet goed staan.
Ze glijden af en toe weg.
Wat kan ik hier aan doen om te zorgen dat ze blijven leggen?
wat hebben jullie bijvoorbeeld gedaan om dit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MikeVM schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 03:16:
4 stuur opendoen, ijzer eruithalen, dan buigen
AMEN! Is niet zo heel erg moeilijk en stiekem een hoop lol om te ervaren :D
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:56:
Ik heb laminaat bij mij in de kamer liggen en me pedalen blijven van me g25 niet goed staan.
Ik heb een oude subwoofer + oude PC behuizing tegen de muur aan gezet en daar de pedalen weer tegen aan :D
Pedalen verplaatsen/verstellen = oude vierkante meuk verplaatsen totdat ik het gewenste resultaat heb :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Sandyman538 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:07:
En hup, prijs nu naar 230 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:56:
Dubbelzijdige tape (dikke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

En voordat je hem neerzet even de rubbervoetjes schoonvegen met een vochtig doekje.
Als die goed schoon zijn blijft ie bij mij iig prima staan op laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 02:28
Ding wordt natuurlijk niet meer gemaakt. Aanbod daalt, vraag blijft gelijk = hogere prijzen.

Je kan 2de hands eentje zoeken voor 150€ of minder. Dingen verslijten niet snel, dus als je er eentje van een impulskoper kan vinden, ben je eigenlijk net zo goed gesteld als met een nieuwe.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Lijkt er eerder op dat je vraag juist stijgt. G27 is (imho) geen waardige opvolger van de G25, mensen grijpen dus terug naar de goedkopere versie (goeie 100 euro). Zolang die nog een flink stuk onder de prijs van de G27 blijft, zal die goed blijven verkopen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Tja de G25 wordt inderdaad duurder, dus de mensen die er nog 1 willen moeten rap zijn.
G27 is vrij nieuw dus logische dat de prijs daar een stuk hoger van ligt.
Maar na een tijdje zakt die ook wel net als de Logitech G19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
G19/G15v2 was nu ook niet bepaald een succes in vergelijking met de G11/G15. Lijkt alsof ze bij Logitech 1x een topmodel neerzetten en die lijn niet kunnen vasthouden bij het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RielN schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:57:
[...]

Dubbelzijdige tape (dikke).
Kan ik wel ff proberen ^^

Ik ben zeer zuinig op me G25, hoop dan ook dat deze niet kapot gaat.
Ik zit vaak op skype met 4 duitsers en bij 3 van hen hoorje echt dat ze schakelen, zo hard als dat ze de flippers indrukken.
Zelf probeer ik hem schoon te houden en er voorzichtig mee te doen want die 200+€ vind ik wel een hoop geld.
Ik kocht me g25 6 maanden geleden ongeveer voor 190€ en dat was dan een normale prijs. En dan nu al 230+.
Je zou juist zeggen dat ze de G27 goedkoper moeten maken en G25 het zelfde moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:22:
. G27 is (imho) geen waardige opvolger van de G25, mensen grijpen dus terug naar de goedkopere versie (goeie 100 euro). Zolang die nog een flink stuk onder de prijs van de G27 blijft, zal die goed blijven verkopen.
Oneens, de G27 is beter, maar het verschil is klein. De LEDjes voegen niks toe. Iets meer knoppen op het stuur, FFB is een tikje beter, veel minder lawaai van de tandwielen, rempedaal en koppelingspedaal staan iets beter en de H-bak is veel beter.

Maar idd €200 voor G25 is betere koop dan €300 voor de G27

Maar als de G27 €250 wordt en G25 is €200 dan is de G27 imo de betere :)

Ja G25 staat weer op €200 bij Yorcom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
GAIAjohan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:37:
[...]

Erm, het is een probleem dat Logitech zelf heeft toegegeven hoor. Het ene stuur heeft er meer last van dan de andere, maar ze hebben het allemaal.

De dode zone wordt veroorzaakt doordat het stuur twee motoren heeft. Eén voor naar links, en één voor naar rechts. Het stuur reageert in deze zone wel op de sensor, maar in die zone is geen Force feedback,.
Ow, da's heel wat anders dus, deadzone in stuur zelf of alleen in FFB... Bij de mijne, die toch niet helemaal in orde lijkt te zijn, hier geen merkbare last van iig... dus tis dat je vertelt dat het er zou moeten zijn, anders had ik het niet geweten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zo te zien heb ik mijn G25 precies op het juiste moment gekocht. Ik had m voor 148 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
GAIAjohan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:10:
[...]

Oneens, de G27 is beter, maar het verschil is klein. De LEDjes voegen niks toe. Iets meer knoppen op het stuur, FFB is een tikje beter, veel minder lawaai van de tandwielen, rempedaal en koppelingspedaal staan iets beter en de H-bak is veel beter.
Uh ik dacht juist dat de G27 geen H bak meer heeft. Alleen pookje naar voren en achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De G27 heeft juist alleen maar een H bak. De sequential shifter is vreemd genoeg verdwenen.
Links G25, rechts G27.
Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_technology2/images/technology_153a_005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satch schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:12:
De G27 heeft juist alleen maar een H bak. De sequential shifter is vreemd genoeg verdwenen.
Links G25, rechts G27.
[afbeelding]
Aand e ene kant vreemd ja, maar de H-bak is wel grote stappen vooruit gegaan qua kwaliteit en feeling. Alleen zou Logitech nog even een losse sequentiële bak moeten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik vind het helemaal niet erg of storend dat de G27 de sequential-shift functie niet meer heeft... dat is namelijk klik up klik up klik up... klik down klik down klik down... dat kan met de flippers op het stuur evengoed, dus die shifter heb je daar helemaal niet voor nodig.

De sequential-shiftfunctie heb ik nog nooit gebruikt, hooguit keertje testen... gebruik liever de flippers als het toch sequentieel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14

me1299

$ondertitel

Ik mis nog het meest een handrem..

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hoe had je dat voor je gezien dan? :D
Ik gebruik daar gewoon een knopje op het stuur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik schakel alleen met flippers en heb 'downshift' op de pook als handrem.

Hoppa! Pull the stick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RielN schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:10:
Ik schakel alleen met flippers en heb 'downshift' op de pook als handrem.

Hoppa! Pull the stick!
Downshift is naar je toe trekken? Ik heb hem (de handrem) daar ook zitten, maar 'normaal' is dat nog altijd opschakelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Klopt, naar je toe is + en van je af is - in echte rallywagens.
Maar het is idd wel een idee om hem naar je toe trekken als handrem te gebruiken :D was er zelf nog niet opgekomen

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 13-02-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste G25;ers,

Sinds gisteren kwam er een vreemde lucht uit mijn G25 toen ik 1 uur aan het racen was.
Mijn hele woonkamer stonk er van.
De FFB doet het nog, het sturen ook.Misschien dat er een rubberen bekabeling tegenaan ligt aan de hete motor?
Iemand verstand van hier?

Gr Koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Da's moeilijk te zeggen, da's maar net waar het naar stinkt. De lucht zelf is daarin vrijwel allesbepalend.

En kwam de lucht langzaam opzetten of was het er 'boem' ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werd met de races steeds erger. De laatste race was echt gewoon 'TE'..
Dus ik heb nu een G25 omgeruild bij n winkel.
Maar het slechte nieuws nu is dat de nieuwe G25 heel anders aanvoelt, al rij ik met exacte zelfde settings.
Nu moet ikmeer kracht gebruiken als ik stuurt. Ik mis de gevoel van mijn oude G25.

Ik hoorde ook paar x van mensen dat je in de PLR files ( rFactor) of wat dan ook de G25 precies kan afstellen naar je wensen.

Is dat zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is het verschil tusen de G25 en de G27? De Logitech pagina van de G27 lijkt niet in het nederlands te bestaan, ik krijg een 404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:05:
Wat is het verschil tusen de G25 en de G27? De Logitech pagina van de G27 lijkt niet in het nederlands te bestaan, ik krijg een 404.
meer knoppen? :? Hebt even mee gespeeld laatst bij media markt ze voelen gewoon identiek aan als je mij vraag :')

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Chibi2k schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:10:
[...]

meer knoppen? :? Hebt even mee gespeeld laatst bij media markt ze voelen gewoon identiek aan als je mij vraag :')
Er zit een behoorlijk prijsverschil tussen. Zelf zoek ik eigenlijk iets als de G25 zonder pook (een een koppeling hoeft ook niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:05:
Het verschil:
Helische tandwielen in de G27, véél stiller n het stuur draait echt supersoepel
4 extra knoppen op het stuur
Andere versnellingsbak. H-bak is sterk verbeterd, terwijl de seq shifter weg is
Pedalen zijn een klein beetje anders. Ze zijn lichtelijk verstelbaar en het koppelingspedaal en rempedaal liggen hoger dan het gaspedaal, waardoor heel and toe makkelijker wordt.
Verder natuurlijk de (nutteloze) Led's.

Kun je anders je DM even aanzetten, dan kan ik je wat meer info geven :). Denk zelf overigens dat de Fanatec GT3 RS erg in de buurt van jouw eisen komt. Zit standaard geen enkele shifter bij, veel knoppen op het stuur, aandrijving via riem ipv tandwielen.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 20-02-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zijn die tandwielen misschien niet gewoon te vervangen in de G25? Ik zou hem wel wat soepeler willen hebben. Het geluid vind ik niet irritant, maar de 'stappen' kunnen wel vloeiender imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 01:31:
Kun je anders je DM even aanzetten, dan kan ik je wat meer info geven :).
Sure. Maar geen sequential shifter? Wat is dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:49:
[...]

Sure. Maar geen sequential shifter? Wat is dat nou?
Is eruit gehaald voor een betere H-bak. Imo erg dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:02:
[...]

Is eruit gehaald voor een betere H-bak. Imo erg dom.
Ah, ik dacht even dat de flippers wegwaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanavond een probleem... Ik probeerde net ff Race On te spelen, maar mijn G25 reageert niet meer zoals ie hoort te reageren. Als ik gas intrap, dan denkt het spel dat ik tegelijk de koppeling indruk. Ik dacht, kwestie van settings verkeerd ofzo, maar dat hielp niet. Toen rFactor opgestart, vertoonde dezelfde kuren. Toen bij spelbesturingen in config-scherm gekeken, krijg je zo'n scherm waarop je kan zien of je iets indrukt, dus als je remt, dat zo'n metertje gaat lopen. Drukte ik gaspedaal in, ging het metertje van koppeling óók lopen. Als ik op de koppeling druk, gebeurt er niets. Is dit een vaker voorkomend probleem en is er een oplossing voor? Heb er niets over kunnen vinden, hoop niet dat mijn koppelingspedaal wasted is...

Edit: schijnt iets met de bekabeling te zijn....heb nu snoertje sgoed aangedrukt, hopen dat ie het nu doet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje hier. Heb een 2e hands G25 gekocht, helemaal kompleet. Ik heb nu het stuur aangesloten (zonder shifter of pedalen) maar het stuur draait alleen naar links tijdens de calibratie....moeten de pedalen en de shifter aangesloten zijn of maakt dit niet uit voor de calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:14:
Probleempje hier. Heb een 2e hands G25 gekocht, helemaal kompleet. Ik heb nu het stuur aangesloten (zonder shifter of pedalen) maar het stuur draait alleen naar links tijdens de calibratie....moeten de pedalen en de shifter aangesloten zijn of maakt dit niet uit voor de calibratie?
Klinkt alsof 1 van de ffb motoren stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nadat hij 3400 rondjes naar links had gedraaid heb ik hem even tegengehouden en hij ging toen rustig 3400 rondjes naar rechts draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Ik heb zelf ook een G25, maar ik zie dit topic voor het eerst,

Ik heb er veel Test Drive Unlimited mee gespeeld. met andere simu games vind ik het vervelend dat je nog kan schakelen als je de koppeling niet gebruikt. Is dit verder in te stellen of moet ik hier mee leren leven?

Ook is richard burns rally mooi met de G25, maar ik vraag mij af of er nog meer mooie simu rally games zijn.. games zoals dirt spelen helemaal niet realistish, vooral qua stuurgedrag en force feedback niet..

Ik ben dus op zoek naar echte simu rally games, met een beetje moderne graphics. hebben jullie nog enige aanraders??

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:47:
Nou, nadat hij 3400 rondjes naar links had gedraaid heb ik hem even tegengehouden en hij ging toen rustig 3400 rondjes naar rechts draaien.
Hij stopt niet met draaien naar links uitzichzelf? Dan lijkt er een fout te zitten in de harde 'stop'. Hij hoort 1.25 rondje naar links te gaan. dan hoor je een knal. Dan gaat ie 2,5 rondje naar rechts. Weer een knal. En dan centreert ie zich weer.
Silasje schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:36:
Ik heb zelf ook een G25, maar ik zie dit topic voor het eerst,

Ik heb er veel Test Drive Unlimited mee gespeeld. met andere simu games vind ik het vervelend dat je nog kan schakelen als je de koppeling niet gebruikt. Is dit verder in te stellen of moet ik hier mee leren leven?

Ook is richard burns rally mooi met de G25, maar ik vraag mij af of er nog meer mooie simu rally games zijn.. games zoals dirt spelen helemaal niet realistish, vooral qua stuurgedrag en force feedback niet..

Ik ben dus op zoek naar echte simu rally games, met een beetje moderne graphics. hebben jullie nog enige aanraders??
Over welke Dirt praat je nu? Dirt2 wordt namelijk behoorlijk geprezen op verschillende simsites. Bv hier http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=186480 . Omdat het een leuke combinatie is van sim en arcade. Dirt1 was bagger.
Dirt 2 is qua rijgedrag imo vele malen beter dan TDU.

[ Voor 74% gewijzigd door GAIAjohan op 11-04-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:37:
[...]

Hij stopt niet met draaien naar links uitzichzelf? Dan lijkt er een fout te zitten in de harde 'stop'. Hij hoort 1.25 rondje naar links te gaan. dan hoor je een knal. Dan gaat ie 2,5 rondje naar rechts. Weer een knal. En dan centreert ie zich weer.

[...]
Klopt, heeft geen stop meer. Heb de hoop opgegeven, jammer maar helaas. Ga kijken voor een G27 nu. Niet dat mijn oude DFP het niet meer doet, werkt nog als nieuw maar je wilt wel eens wat nieuws he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:37:
Over welke Dirt praat je nu? Dirt2 wordt namelijk behoorlijk geprezen op verschillende simsites. Bv hier http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=186480 . Omdat het een leuke combinatie is van sim en arcade. Dirt1 was bagger.
Dirt 2 is qua rijgedrag imo vele malen beter dan TDU.
Dirt 2 is leuk, erg leuk, maar heeft weinig met sim te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:55:
[...]

Klopt, heeft geen stop meer. Heb de hoop opgegeven, jammer maar helaas. Ga kijken voor een G27 nu. Niet dat mijn oude DFP het niet meer doet, werkt nog als nieuw maar je wilt wel eens wat nieuws he.
Tip: neem een fanatec 911 GT3 RS Clubsport. Ongeveer net zo duur maar imo simpelweg beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En wat vormt jouw O in imo dan precies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:17:
[...]

En wat vormt jouw O in imo dan precies? ;)
Betere force feedback, véél betere pedalen, lekkerder aanvoelend stuur. Met name de pedalen maken het verschil. Volledig instelbaar qua hoek en verschillende veersterktes zijn leverbaar. Er wordt geen gebruik gemaakt van potmeters maar van optische sensoren op het gas- en rempedaal. Deze slijten virtueel niet. Het rempedaal heeft een aanpasbare sensor zodat je ook daadwerkelijk op gewicht kunt remmen.
Verder heeft het stuur meer knoppen en wordt de FFB gedaan met een riem in plaats van tandwielen wat een soepelere minder ratelende force feedback geeft. En ja, ik heb zowel de 911 GT3 RS als de G27 in huis gehad.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste