deadsy33 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:28:
gisteravond weer een BWL run gehad. Afgelopen zondag hebben we tot Ebonroc gecleared zodat we nu alle tijd hadden voor Flamegor (1e keer) plus eventueel Chromaggus. Flamegor was een aanfluiting eerste klas. Wat is hij ontzettend makkelijk zeg, niet normaal meer. In mijn ogen viel het allemaal een beetje tegen. Het enige wat spannend was was het tranqen. Maar dat is dan ook echt alles. (voor hunters dan he).
Ja inderdaad, firemaw is de enige c**ck block in Firemaw na de broodlord (die tegenwoordig met 2 vingers in je neus is te doen ;p) Flamegor hadden wij ook de eeste of tweede keer al down zonder problemen, beetje tranqen en poef

Dus op naar Chromaggus

De wyrmguard pack was wel even pittig (we hadden 3 stunners), maar na een whipe gingen ze toch neer

hehe, je weet wel dat ze ALTIJD allemaal stunnen he?

3x green affliction moet ik toegeven heb ik nog nooit gezien maar ik zeker kut
Die green affliction komt er dan nog eens bovenop die de MT stunned en volgens mij ook zen aggro removed
Je kan het best wel makkelijk opvangen met 6 tanks (druids of warriors) waarbij de Offtanks ver van de maintanks staan te wachten om te taunten. Daarna kijk je wat elke draak heeft en past de MT's daar opsaan.. Bijv bij Blue kan 1 MT het makkelijk zelf, maar bij green dus niet

.
Voor Chromaggus hadden we een uur uitleg van een officer. Ik moet zeggen dat zijn toewijding voor dit soort dingen behoorlijk groot is. Aangezien het voor ons de eerste keer was dat we bij Chromaggus waren, was het wel nodig om alles, maar dan ook echt alles uit te leggen.
Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal tijd wastend, Chromaggus is een redelijk simpele fight waar een aantal dingen moeten worden uigelegd. Ik ben zelf raidleader geweest waar ik alles van Lucrifon -> The Twins heb uitgelegd, en meestal besteeds ik 5/10 minuten aan een fight en laat mensen dan gewoon een keer whipen.
Whipen is zo krachtig bij de meeste events omdat 50% van de mensen te lui zijn om tactics te lezen, en om een video te kijken. Ik leg het altijd detailed uit, daarna een quick summary en gaan met die banaan. We whipen, maar je leert zooooooveeel meer van een whipe dan van 1 uur uitleg..
Zo gezegd, zo gedaan en onze eerste poging begon. We kozen voor een rogue die de hendel bediende die tegelijker tijd werd gesummoned door een warlock. Scheelt je weer een SS, gedoe om je gear weer aan te trekken en het werkt prima zo.
true, zo kan het natuurlijk ook

Je kan ook gewoon een hunter de pull laten doen en feign death

Want als de rogue in combat komt is het gg voor de rogue en mis je 1 dpser

Na een tijdje werden de 2 attacks bekend.
Ignite Flesh + Time Lapse
Best grappig voor een eerste try/attempt. Het was allemaal erg nieuw en we kwamen tot 88%. Onze tweede poging ging een stuk beter, iedereen wist wel wat ie kon verwachten en we kwamen tot 55%. Helaas door een klein foutje werd het een whipe. Maargoed, inmiddels was het 23.30 en we hadden nog tijd voor 1 poging. En onze 3e poging strande op 27%
IMHO niet slecht voor een eerste poging met deze 2 attacks...volgende week gaat ie vast wel neer.

(hoop ik)
Hehe, om eerlijk te zijn, Time lapse is tegenwoordig de makkelijkste, Ignite flash is wel dergelijk heel pittig, vergt veel van je healers om op te houden

Wat wij doen is als volgt, 1 tank in +/- 200 FR, tweede tank in full Stamina gear, aan de hand van welke abilities Chrommie heeft tanked 1 van de 2, meestal beginnen we gewoon met fiull stamina en kunnen eventueel switchen if nodig

Maargoed, iets voor mij. Hoe vaak gebruiken jullie de Hourglasssand om de Bronze debuff te curen? Ik merk dat het wel te doen is om verder te spelen met deze bronze debuff. Ok, je stunned af en toe, maar in principe hoeft het niet dodelijk te zijn als je een beetje oplet. Wel als je stunned en een ignite flesh op je dak krijgt

tja, als je bossmods gebruikt dan is het redelijk simpel, 10 seconden is meer dan genoeg tijd om weg te komen. Wij gebruiken bigwigs, waar je dus een tijd balk ziet lopen, maar dat is eigelijk slechter dan handig
De rogue's blijven echt hangen tot 2 seconden en gaan dan rennen voor max dps (dus vaak een dode rogue of 2

)
Maaruh, dat sand gaat naar de hunters, de healers en de MT. Voor de healers is het heel belangrijk dat die Fire curse zo snel mogelijk weg gaat dus die moeten wat sand hebben..
Oh noes.. No more TreinTijden :(