FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
morgen maar weer verder
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Ik speel met een male Taru (genaamd Feisei) op Phoenix. Sinds kort (sinds de laatste update) heb ik net als zovelen d/c issues in bepaalde zones. Eerst was het bijvoorbeeld in de Altep zones en Kuftal tunnel. Rabao werkte wel nog. Na lezen van wat post op verschillende fora leek me het wel duidelijk wat me te doen stond. Namelijk een nieuw IP te pakken krijgen van mijn ISP (Telenet). Ok, geen probleem. Nieuw IP te pakken. ik start FFXI en ja hoor.... De altep zones en kuftal werken terug.
Maar... Helaas... Het probleem is nu gewoon verschoven naar andere zones...
Iemand een oplossing voor dit vervelende probleem? Misschien nog mensen die ook bij telenet zitten en gelijkaardige problemen hebben?
Dat zal server side opgelost moeten worden denk ik, ik heb zelf trouwens in nog geen enkele zone problemen gehad persoonlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:54:
Hoi,
Ik speel met een male Taru (genaamd Feisei) op Phoenix. Sinds kort (sinds de laatste update) heb ik net als zovelen d/c issues in bepaalde zones. Eerst was het bijvoorbeeld in de Altep zones en Kuftal tunnel. Rabao werkte wel nog. Na lezen van wat post op verschillende fora leek me het wel duidelijk wat me te doen stond. Namelijk een nieuw IP te pakken krijgen van mijn ISP (Telenet). Ok, geen probleem. Nieuw IP te pakken. ik start FFXI en ja hoor.... De altep zones en kuftal werken terug.
Maar... Helaas... Het probleem is nu gewoon verschoven naar andere zones...
Iemand een oplossing voor dit vervelende probleem? Misschien nog mensen die ook bij telenet zitten en gelijkaardige problemen hebben?
Ook leuk vandaag:

En ook dit is erg leuk, kan ik wel aan wennen tot 75 gok ik.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
2 dagen gespendeerd ca. 10 pop items gekregen van beide (rmt oorlog, maar leuk als je die wint)
Het allerleukste was dat ze na anderhalf dag ook een pop item voor pallas kregen, maar hun nin werd gecharmed... leuk natuurlijk, maar wij zijn er ook nog *gna gna*
Dat voelt lekker, een RMT Tank omleggen
Maar helaas onder de streep neit 1 drop, met TH2+1 (knife) en een lucky egg gegeten te hebben nog altijd geen drop (Egg last lang genoeg om 4 gevechten te doen easy, misschien wel meer maar de pop items waren op.
Ik hoor al verhalen van 1 op de 40 pop item drop en dan nog een 1 op de 40 NM drop. dat is dus 1600 giga's. We zitten dus op zo'n 25% na 2 dagen en de ' drive' is er al wel af
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
hehe, kan het uitleggen. Mijn vriendin gaat met een goede vriendin van haar naar Amsterdam voor een VIP concert van Within Temptation waar haar vriendin kaartjes voor heeft gewonnen.
Dus kan ik lekker ongestoort FFXI spelen. Denk alleen dat ik weer ga levellen of ga vissen. Geen idee nog eigenlijk. Was in iedergeval al bezig met mijn zooi te verkopen zodat mijn MH weer een stuk leger is.
Ik hoop eigenlijk een party te vinden om de Prommies eindelijk eens te doorlopen. Lees, die bazen verslaan daar. Vind dat ik al veels te lang daar ben blijven hangen. Anders ga ik wel een kippetje opvoeden.
Denk dat wij vandaag prommie vahzl gaan doen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Hoi, mede FFXI spelers. Ik ben een oude veteraan, heb Final Fantasy XI voor anderhalf jaar gespeeld op de Fenrir server. Twee (dual) personages, waarvan 1 75 WHM en BRD was, en de andere 40 Beastmaster. Het begint weer te kriebelen en ik zit erover te denken om toch weer eens terug ingame te gaan.
De reden dat ik iets meer dan een half jaar geleden stopten was omdat het allemaal niet meer ging met tijdzones. Alle evenementen die er plaats vond waren midden in de nacht voor mij, het sloopten mij uiteindelijk.
Wat wil ik duidelijk maken of vragen met deze post? Nou simpel, wat vinden jullie. Moet ik mijn oude account weer heractiveren en met mijn personages waar ik zoveel tijd in heb gestopt verder gaan, weer op de Fenrir server en in een linkshell die niet Europe based is. Of moet ik opnieuw beginnen en op een server gaan zitten met een EU based linkshell (zoals Swords ’n Roses geloof ik). Of sterker nog, moet ik weg lopen van deze drang en gewoon verder gaan met mijn leven en niet deze verslaving weer oppakken.
Hopelijk willen jullie even de tijd nemen om deze vraag te beantwoorden.
- Martin
Ik zou even op internet/forums kijken of dat kan, zonde om weer opnieuw te beginnen als het niet nodig is.
Overiges weet ik niet of je zo 1-2-3 je account weer kunt activeren
Er wordt gesproken over het switchen van server met behoudt van character, dus dan is dat zowieso de optie om te kiezen.
En of je het opnieuw op moet pakken... ik weet het niet. Soms zou ik willen dat ik niet wist wat ffxi was, maar als ik dan daarna inlog ben ik dat alweer vergeten
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dus nu maar weer beetje exp terughalen en hopen dat ze die bugs na die update eruit halen... kan sommige zones echt niet in namelijk
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Op Cerberus zijn alky's bracelets van 12mln terug naar 2mln nu en palla's van 5mln naar 600k.
Ik wacht nog heel even en dan koop ik de palla's (welke ik liever heb dan alky's... -5 dex doet al pijn genoeg zolang ik byakko's haidate niet heb)
dan kan ik mijn dusk gloves verkopen.... dan is het denk ik tijd voor een noble's
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Oftewel met veel pijn en moeite niet gewiped alleen dankzij die set back hebben we het hele gevecht lang moeite gehad om hate onder controle te krijgen (lees: blm meer doet kiten dan die doet nuken) en omdat het de eerste run was waren er nog genoeg mensen die meer als lopende bommen speelden dan als DD's (lees: sam's die SAgekko doen en vervolgens meteor op hun muil krijgen in het midden van de weakened groep) Ik was op mijn blm meer dood of double weakened dan wat anders. Uiteindelijk kwamen we een minuut of 3 te kort (~5% geloof ik) en hebben we voor het eerst die KS verloren. Natuurlijk kunnen we GM hulp vergeten aangezien die steal bug bekent is + niet iedereen d/c + we niet eens hadden hoeven te verliezen zonder die onbedoeld terroristische SAMs).
Daarna nog 4x die KS99 gedaan en allen wins, de laatste twee zelfs <15 minuten. Beste drop was toch wel de 3de run die gewoon B.hide, D.log, D.cloth en een kreigsbiel kreeg. De rest van de runs waren B.hide only drops.
Als de GM niks doet of kan doen (wat ik gok dat er gaat gebeuren), dan lossen we dat wel op binnen de linkshell zelf.deTwisj schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:54:
Nog iets (niet zo) grappigs wat er gisteren was gebeurd. We deden weer eens wat KS99 runs (KB) en tijdens de eerste run deed de thief Aura Steal op KB, voel je hem? Inderdaad, ongeveer 75% van de alliance d/c dankzij de nieuwe "feature" die is geintroduceerd sinds deze patch.
Oftewel met veel pijn en moeite niet gewiped alleen dankzij die set back hebben we het hele gevecht lang moeite gehad om hate onder controle te krijgen (lees: blm meer doet kiten dan die doet nuken) en omdat het de eerste run was waren er nog genoeg mensen die meer als lopende bommen speelden dan als DD's (lees: sam's die SAgekko doen en vervolgens meteor op hun muil krijgen in het midden van de weakened groep) Ik was op mijn blm meer dood of double weakened dan wat anders. Uiteindelijk kwamen we een minuut of 3 te kort (~5% geloof ik) en hebben we voor het eerst die KS verloren. Natuurlijk kunnen we GM hulp vergeten aangezien die steal bug bekent is + niet iedereen d/c + we niet eens hadden hoeven te verliezen zonder die onbedoeld terroristische SAMs).
Daarna nog 4x die KS99 gedaan en allen wins, de laatste twee zelfs <15 minuten. Beste drop was toch wel de 3de run die gewoon B.hide, D.log, D.cloth en een kreigsbiel kreeg. De rest van de runs waren B.hide only drops.
Ow, onze katana's zijn verkocht trouwens, mijn 2 ringen ook, dus weer een paar centjes erbij.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Gevecht zelf is wel grappig, en NIN x2 + RDM kan haast niet verliezen als je het door hebt.
gisteren prommy vahzl gedaan eerste een dry run (verliest toch geen exp) voor de mensen die het niet kenden. Daarna full buff erin en geen seconde problemen gehad, ook wel eens leuk
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
astral heb ik al lang niet meer gedaan (colo colo), maar heb ik 1 op de god weet hoeveel gehad, ook daar hoor ik vaak dat hij 'regelmatig' dropped.
Aan de andere kant ben ik wel 1/1 op LL en 1/1 op emporer en 2/3 bij de golden bat.
Deadly dodo heeft me heel lang gepets, maar nue gaf me meteen z'n fang voor iedereen waar ik het voor gedaan heb, behalve mezelf.
Wat ik wel inmiddels gehoord heb is dat Courier Carrie drop rate negatief beinvloed, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet echt (hoewel mijn goede drops allemaal op whm waren)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik heb een tijd Final Fantasy XI gespeeld met zo'n ePassporte account, maar dat lijkt nu nier echt meer te gaan. Heeft misschien iemand anders een alternatief op dit? Ik denk dat ik als student zijnde geen Credit Card kan aanvragen v.v
Ik las op Killing ifrit over dat een ander ip kan helpen maar weet nog niet hoe dat te krijgen.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ook Thief's Knife gekregen uiteindelijk, 1/40+ ofzo. Gelukkig had ik een goed plekje gevonden, prelate door bij carby mitts NM pop spot, 4 pursuer pops daar. WHM gedualboxt en maar toertjes lopen, 4 killen, adds ontwijken, etc.
Nog freelot E hands gekregen van een Fafnir, en in sea de nieuwe droprates misbruikt, maar voor de rest niet veel spectcaulairs gebeurt de laatste week.
Grats met DH Lord_T
Grats met je knife, Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar niks hoor... Gisteren nog iets van ~20 Trailers afgemaakt en _weer_ geen lantern. Ik denk dat ik nu ook rond de 0/~35 zit. Gisteren ook nog 6x Under Observation gedaan en uiteraard 6x crap, niet eens een utsusemi: ni. Ik zit nu samen met Katsuoy op 1/12 Utsusemi: Ni en 0/12 PCC. Voor mij persoonlijk sta ik 1~2/21 Utsu: Ni 0/21 PCC. Hoera, Hoera.... Uiteraard iedereen die ik ken zegt 1/3, 1/6, 1/1, 2/9 etc te gaan... Het is gewoon allemaal bullshit, 480 bseals voor echt gruwelijke bagger.Baha schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:05:
Die problemen zouden nu zo onderhand moeten opgelost zijn denk ik, althans, dat was zo voor een paar van mijn LS collega's.
Ook Thief's Knife gekregen uiteindelijk, 1/40+ ofzo. Gelukkig had ik een goed plekje gevonden, prelate door bij carby mitts NM pop spot, 4 pursuer pops daar. WHM gedualboxt en maar toertjes lopen, 4 killen, adds ontwijken, etc.
Nog freelot E hands gekregen van een Fafnir, en in sea de nieuwe droprates misbruikt, maar voor de rest niet veel spectcaulairs gebeurt de laatste week.
Grats met DH Lord_T
Op het Limbus front zit ik weer rond de 120 coins en ben ik 1/2 BRD item (heb Apollyon), nog steeds geen Proto-Omega gedaan ondanks dat we 6 nieuwe mensen in sea hebben. Op het Sky front hebben we gisteren 6x Byakko gedaan (yay update) waar ik 4de op de Haidate lijst stond, sta ik nu 1ste. Aan de ene kant wel blij daarom, aan de andere kant weer typisch dat er precies genoeg dropt voor iedereen _behalve_ ik. Wel heb ik een n.hands te pakken, alleen daar zit ik weer met fundings omdat die klote bcnm's gewoon niets fatsoenlijk droppen. Ik heb nu in het totaal 4 Abjurations in m'n storage aan het rotten omdat ik gewoon niet genoeg geld heb en kan genereren om zowel events (Limbus) te kunnen blijven doen, consumbles (Tools, Food) te kunnen blijven kopen en dus die items kan kopen (a.head,a.legs,n.feet,n.hands = ~2 mil aan cursed gear).
/rant..
11 AF drops gisteren en alle lots verloren
Byakko stond ik #1 in lijst, maar dankzij een ouderavond op school bij 1 van mijn kids kon ik niet bij de laatste 3xkirin welke dubbele punten opleverder... nu sta ik weer #6 of zo >.<
Pallas's bracelets heb ik maar gewoon gekocht, was het beu om 1/40 pop item te krijgen en 0/10 so far op de bracelets. AH wordt er mee overspoeld, maar zeker niet door mij.
Alky's ga ik het niet eens over hebben
etc. etc.
maar goed... ik hou maar vast aan de gedachte dat mijn geluk ooit nog komt
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
En die haidate draag je binnenkort gewoon, We hebben nog een bult pop items liggen, dus dat gaat wel goedkomen. Binnenkort maar eens bard en monk macros maken, en die eens gaan levelen, dan kan ik over een tijd ook op die god gear / abj lijst komen te staan. Is ineens allemaal veel toegankelijker geworden, dus dat is wel fijn. Moet alleen een manier zien te vinden om aan geld te komen. Wat ik aan food gecraft heb, is inmiddels in een paar dagen met 50% ofzo undercut, dus die heb ik allemaal weer terug mogen ontvangen...
Ik kan je die area waar carby mitts NM moet gepopt worden zeer erg aanraden, er zitten daar in totaal 4 pursuers (een bij de ??? voor NM, een bij elk van de twee prelate doors, en eentje in de gang aan de andere kant van de ??? spot) Heb er zelf gefarmed met WHM gedualboxt, in het geval van een onfortuinlijke dood (throat stab tijdens DE animatie, en dan mezelf door middel van triple attack op zowel main- en offhand op de tonberry z'n blaze spikes doodmeppen is een van mijn minder roemrijke sterfgevallen.deTwisj schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:13:
[...]Grats met je knife, Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar niks hoor... Gisteren nog iets van ~20 Trailers afgemaakt en _weer_ geen lantern.

(verveelde me
Wat heb jij al van 75 coin items dan? Ik heb Brutal en Musical, maar wil nog steeds Loquacious en Boxer's (voorlopig in die volgorde, maar dat kan nog veranderen met het levellen van mijn NIN).Op het Limbus front zit ik weer rond de 120 coins en ben ik 1/2 BRD item (heb Apollyon)
Dan zou ik eerder die N abjurations uncursen, die merk je echt rëel (reël? Q_Q), A head is door Yigit Turban een stukje minder goed geworden, enkel als BLM souleater stuk voor sorcerer's ring, en voor MaxMP. A legs een beetje van hetzelfde, maar wel nice voor BRD maxMP, als je AF2 niet hebt.(a.head,a.legs,n.feet,n.hands = ~2 mil aan cursed gear).
Maar toch, ik zou prio geven aan die N pieces, niet dat ik bevooroordeeld ben tegenover één job.

Pallas's Bracelets heb ik ook maar gewoon gekocht
Ik mag dan vette pech hebben met de rare/ex spullen van gods en dyna, ik heb tenminste wel controle over gil verdienen en lekker handelen...daar zal het me niet gemakkelijk aan ontbreken
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Grats buddie, meer dan welverdiend. Nu die kitty pants nog om het af te maken.
Verhaaltje komt op mn livejournal, nu pitten ga.

tank party
NIN/DRK (rith)
PLD/NIN
BRD/WHM (ryo)
RDM/DRK
WHM/???
SMN/WHM
dd party
BLM/???(kat)
BLM/???(mega)
BLM/RDM
SMN/WHM
BRD/WHM (duo-box met de RNG)
RNG/NIN
dd/backup tank party
WAR/NIN
NIN/WAR
NIN/WAR
SAM/???
RDM/DRK
WHM/???
Ik vond omega niet eens zo heel moeilijk om te tanken, met slow2+elegy ben ik volgens mij niet 1 keer door een blinkable attack geraakt. Ik heb trouwens niet van 100%->0% getankt, eerder van 100%->99% en toen deden een blm tanken (wie begint er nou met bliz4?) tot ik een paar rondes aan spells had gehad (ik cycle stun/bind/sleep/debuffs:ni+ichi). Toen heb ik kunnen tanken tot ik een Pile Pitch at en ik heb geen hate meer gehad tot de PLD/NIN silenced+bound was en dood ging (tussendoor 1 keer hate gepakt en meteen weer een Pile Pitch gegeten). Ik geloof dat dat rond 35-40% was, de rest heb ik gekite tot 5-10% waarna de BLMs weer gingen tanken.
Ik moet zeggen dat het wel moeilijk is om te kiten als je ook nog een BRD hebt die shit moet doen (ik heb heel wat seconden zonder songs gezeten, de mages zelfs minuten zonder ballad). In de laatste paar seconden van het gevecht kom ik er ineens achter dat ik in m'n Ice Threnody macro was vergeten de /ma "Fire Threnody" aan te passen, doh, heb ik dus de hele tijd Fire Threnody lopen casten op omega.
Drops waren 2x Feet waarvan ik 2nd dibs had op welk item dan ook. Leuke verassing, ik had 2x head of iets+head verwacht
1. Wipe bij Ultima @ 40% (loss) [*p1]
Kreeg 3x binnen 15 seconden Nuclear Waste->Elemental TP move op m'n dak. Ik geloof Silence->Petrify->Silence.
2. Wipe bij Ultima @ 2% Antimatter+Equalizer spam (loss) [*p2]
Na met veel moeite en een keer te zijn gewiped rond de 20% met nog ~7 minuten te gaan hebben we na sommige mensen unweakened te laten gaan nog geprobeerd te rushen maar haalden het net niet.
3. Win [*p1]
4. 1 Dode bij Mammets (restart) [*p2]
Om de een of andere reden werd ik veel meer geraakt dan normaal waardoor de mages heel snel door mp heen gingen en de WAR er uiteindelijk door het loodje legde.
5. Wipe bij Mammets (loss) [*p2]
Deze was wel heel speciaal, de RDM zei dat hij er wel een kon tanken waardoor ik ipv 4, maar 3 mammets hoefde te tanken had hij toch iets anders in gedachte dan wat ik had verwacht. Hij ging ze namelijk allemaal tanken met stoneskin+phalanx. Oftewel ipv eentje van mij te pakken met Dia2 deed hij Diaga om ze allemaal te pakken. Safe to say, een RDM met 4 mammets op z'n dak houd het niet veel langer dan 30 seconden uit. En dankzij het claimen van de mobs met Diaga stond de WHM die hem deed curen ook op de hate lijst.
*p1 = party 1 : NIN,BLU,THF,DRK,BRD,WHM
*p2 = party 2 : NIN,WAR,SAM,RNG,RDM,WHM
Oh, en yay voor het spenderen van ~100k aan medicines en een ccb polymer. Leuk dat ik m'n geld uit loop te geven terwijl sommige mensen die de win moeten hebben gewoon food moeten leechen omdat ze het zijn "vergeten" te halen... (Niet jij matttt, ik doel op darkzell)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| H:\>dir *.avi Volume in drive H is Appz Volume Serial Number is 3E0D-5D05 Directory of H:\ 22-03-2007 20:41 2.016.458.120 pol 2007-03-22 20-32-51-60.avi 22-03-2007 20:51 2.689.975.160 pol 2007-03-22 20-41-42-96.avi 22-03-2007 21:05 385.832.608 pol 2007-03-22 21-03-51-44.avi 22-03-2007 21:11 1.863.463.600 pol 2007-03-22 21-05-07-33.avi 22-03-2007 23:25 3.510.839.808 pol 2007-03-22 23-13-08-61.avi 22-03-2007 23:29 851.667.160 pol 2007-03-22 23-25-40-85.avi 6 File(s) 11.318.236.456 bytes 0 Dir(s) 39.278.198.784 bytes free H:\> |
Dat gaat een leuk filmpje worden, denk ik
6-4 was toch wel, samen met Shadowlord een van mijn hoogtepunten qua battles in FFXI. Jammer dat mensen toch niet altijd er zelf wat in proberen te steken qua gil. Ikzelf probeer het in ieder geval altijd zoveel mogelijk, en anders eet ik m'n verlies wel op. Snap ook niet echt dat DZ geen food bij zich had gezien hij iig 600k had verdiend door zijn scroll van sleepga 2 te verkopen, dat hij dan aan het sparen is voor wat items maakt dan niet uit, 100k moet je toch redelijk snel verdiend hebben met een level 75 job
Geef trouwens een gil als je nog hulp nodig hebt om ekat en corn nogmaals proberen er door te halen.
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Hoop dat het wat goed gaat met CoP, weet hoe irritant het kan zijn als je van die beknibbelaartjes erdoor moet trekken "zomg icarus wing is so expensive do we really need it?". Ik ben bijna altijd 60/60 door alle meds die ik meesleep naar zo'n gevechten.

Eindelijk klaar met alle capped zooi die CoP naar je hoofd slingert. Kunnen de mensen die sea hebben nu tenminste niet meer de "I dont have capped gear" kaart gebruiken
Nu nog Chapter 8 en ik heb weer zeeen van tijd over. Btw Matttt, ik heb geprobeerd te frapsen maar drukte halverwege op f9 ipv f8 (f9 is mn record toets) en fuckte de fraps op. Naja, boeien... Je had trouwens ook nog die ene CS bij Cid nog niet gedaan, heeft me een 30 minuten gekost toen ik erachter kwam nadat ik als 30 minuten heb moeten wachten op meneer d/c Darkzell.
Erg leuke job al heb ik als elvaan erg weinig mp...
Zit nu te denken over astral ringen te kopen of proberen te krijgen.
Hoe doe ik dat het slimste? (heb 300 seals ofzo)
- colo colo bcnm (3x bst -> 2 wipes van de 3... we hadden elle 3 +23 chr en 8 failed charms op rij
- Coffer bcnm -> 3 chests (33% kans op juiste coffer en kan je niet soloen op war50 (50 cap) als je mimic krijgt) en dan 20% kans op astral ofzo?
- AH (300k)
Verder is het het waard op steel kiji (+10 mp sword) te kopen als je lvl 30 bent?
Coffer bcnm kun je makkelijk op een level 1 job doen, kost het je ook geen XP bij de verkeerde keuzeLord_T schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:10:
heb afgelopen tijd blu een beetje gelevelled... 9 -> 23 nu
Erg leuke job al heb ik als elvaan erg weinig mp...
Zit nu te denken over astral ringen te kopen of proberen te krijgen.
Hoe doe ik dat het slimste? (heb 300 seals ofzo)
- colo colo bcnm (3x bst -> 2 wipes van de 3... we hadden elle 3 +23 chr en 8 failed charms op rij)
- Coffer bcnm -> 3 chests (33% kans op juiste coffer en kan je niet soloen op war50 (50 cap) als je mimic krijgt) en dan 20% kans op astral ofzo?
- AH (300k)
Verder is het het waard op steel kiji (+10 mp sword) te kopen als je lvl 30 bent?
Astral rings zou ik gewoon kopen. Ik heb die colo-colo erg vaak gedaan en maar 1 astral ring gezien (nog nooit verloren, altijd 2xbst + random of 3xbst)
Pak een whm or rdm en 2 x DD (liefst drg) level 40 en doe royal jellie. Die dropt Uts:ni regelmatiger dan colo-colo de astral en is goed te doen.
(edit en dus uts: ni verkopen en astral kopen /edit)
Ik zou wel voor de zekerheid een hi-potion tank kopen en gewoon 5 potions pakken.
whm/blm or rdm/blm die de meest rechtse slime bind en gravitied etc. en uiteraard de DD's in leven houdt. Als je 2x level 40 drg meeneemt kun je haast niet verliezen (eventueel /whm)
Overigens heb ik het nog niet echt meegemaakt dat ik 'te' weinig MP had als elvaan.
En... je kunt natuurlijk altijd 3 merits spenderen aan 2 upgrades van je mp.
dan heb je tot level 20 10mp extra en daarna 20mp extra
Ik vond blu ook leuk. Ben afgelopen weekend in ca. 6 uurtje van 0 naar 10 gegaan met alle spells tot 12 gehaald.
Had veel sneller gekund, maar wild oats duurde 4 levels voordat ik het had >.< de rest ging heel goed en snel.
Meteen erna Cor maar naar 10 gezet, maar vind het geen fijne job.
dat zwaard is meteen leuk als je /nin gaat en dual weild ? (tis maar een brain fart)
Ik heb verder eigenlijk niets gedaan. Die 2 jobs geleveld. paar leveltjes staff gehaald op whm (227 nu, die laatste paar levels willen maar niet lukken)
geen bst meer gespeeld en dan nu maar eens drg opgepakt (28 nu).
oh ja... en EINDELIJK na 2 jaar of zo een noble's gekocht
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

M'n TP gear nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| head Walahra Turban/Optical Hat neck Chivalrous Chain ear1 Brutal Earring ear2 Suppanomimi/Minuet Earring body Pahluwan Khazagand hands Dusk Gloves ring1 Rajas Ring ring2 Sniper's Ring back Amemet Mantle +1 waist Swift Belt/Life Belt legs Homam Consiales feet Homam Gambieras |
M'n WS gear nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| head Optical Hat neck Breeze Gorget ear1 Brutal Earring ear2 Minuet Earring body Pahluwan Khazagand hands Rogue's Armlets ring1 Rajas Ring ring2 Victory Ring back Amemet Mantle +1 waist Warwolf Belt/Life Belt legs Rogue's Culotte" feet Savage Gaiters |
Wat ik nog moet aanpassen:
1
2
3
4
| Pahluwan Khazagand > Hecatomb Body (heb nog niets) Rogue's Armlet > Hecatomb Hands (heb n.hands) Rogue's Culotte > Pahluwan Seraweels (13k/20k AP) Savage Gaiters > Hecatomb Feet (heb n.feet) |
Daarnaast gebruik HeartSnatcher/Garuda's Dagger, waar ik BlauDolch/Sirocco Kukri/Thief's Knife van moet maken.
Dan zou ik eerder voorNeelon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:37:
Zou dit niks voor je zijn? Is Nynja ook meteen stil... denk ik.
[afbeelding]

Gaat ineens wel hard met m'n thf, en dat terwijl ik hem eigenlijk nooit voor events gebruik
M'n TP gear nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| head Walahra Turban/Optical Hat neck Chivalrous Chain ear1 Brutal Earring ear2 Suppanomimi/Minuet Earring body Pahluwan Khazagand hands Dusk Gloves ring1 Rajas Ring ring2 Sniper's Ring back Amemet Mantle +1 waist Swift Belt/Life Belt legs Homam Consiales feet Homam Gambieras |
Pcharm, Foragers, voor de rest HQ snipers enzo maar lol.
Zit met dezelfde setup, enkel specs voor necklace, homam gloves en body. Je hebt wel wat extra gear gekregen zeg, grats.
M'n WS gear nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| head Optical Hat neck Breeze Gorget ear1 Brutal Earring ear2 Minuet Earring body Pahluwan Khazagand hands Rogue's Armlets ring1 Rajas Ring ring2 Victory Ring back Amemet Mantle +1 waist Warwolf Belt/Life Belt legs Rogue's Culotte" feet Savage Gaiters |
N head (fafnir though ._.), ohat is zeker niet slecht, AF2 head kan ook werken als placeholder.
Hecatomb harness of Dragon harness, zelfs blue cotehardie is beter dan niets denk ik, door die ohat zou je al genoeg acc moeten hebben.
N hands uncursen/AF upgraden, maar dan zou ik eerder voor de N hands gaan.
Ik ga zelf misschien kijken om lifebelt te vervangen door potent, maar weet het nog niet zo.
Pahluwan pants en Heca feet zijn voor de laatste twee slots inderdaad zowat het enige
Blau Dolch is een enorm verschil geweest voor mij, qua snelheid, en ook de acc hielp net dat beetje om overal comfortabel meat te eten (eet op fafnir meat en tp evensnel als mijn SC partners met sushi, tenzij het een haxende DRK is ;p) Denk dat je op zich wel makkelijk kreutzet moet aankunnen, met een mage, of beter bard en mage. Thief's knife ga ik maar niks van zeggen voor je depri wordt.Daarnaast gebruik HeartSnatcher/Garuda's Dagger, waar ik BlauDolch/Sirocco Kukri/Thief's Knife van moet maken.
WAR 75 \o/

Nog heel wat verbetering in gear nodig, en nog volledig meritten, maar we komen er wel.
(ws gear nogal acc heavy omdat ik de laatste tijd alleen maar in nyzul zat, en dus meat moest eten, met sushi heb ik wel warwolf en STR ring enzo. :3)

Er was nog meer, maar dat staat in de bekende livejournal.
Rostrum pumps kunnen behoorlijk tegenvallen op te halen. we hebben 3/4 gehaald met 12 man.
dragoon nog altijd 32 (waarom krijgen die zo lastig parties?!)
vanaf gisteren (dynamis sandy en bastok win op 1 avond - 2 groepen uiteraard) is Seizoen III weer geopend. Dus heel veel assault, dynanmis, sky en voor degene met toegang: sea.
zal wel weer wat worden, met die pop items van byakko nu gok ikdat we over enkele maanden een overschot aan haidates hebben
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

DL kill #2 ~39man, pech in het begin met bindga, nipte win. Ook Y&Y waren heel nipt, een keer gewiped en dan bijna nog een keer gewiped, weet niet wtf die gegeten hadden gisteren, maar het was wel gek.
Mantle gedropt.
In de 20 minuten die we over hadden toch nog gaan farmen, en PLD body drop, onze tweede ooit. Voor DL hadden we enkel een crap RNG body, en een 100piece.
Niet dat we een 75 DRG hebben, maar dat zou wel leuk zijn, ik mis echt angon nog bij zergfights, als partner van feint.
Gisteren en vandaag een fantastische dag gehad:
Dinsdag : Nidhogg (A body), Cerberus (lolAlgol, voor 3/3 op onze DRK's) en Proto-Ultima (Legs, Body, Head)
Woensdag : Aspid (W body), Dyna Valk clear (WAR belt, NIN belt, MNK en THF -1)
Altijd leuk om wat mensen blij te maken.
Zelf wat met dat egg event gedaan, en Happy, Fortune, Orhpic, Flower en Jeweled eggs gehaald samen met iemand, had die vroeger nooit gehaald, en kan maar handig zijn. :3

Die andere geen idee
Gister dyna bastok gedaan met 22 man... niet de mega boss gehaald wel 7 af drops waarvan 3 tegelijkertijd in treasure pool 0.o -> erg succesvolle farming run, maar natuurlijk geen drops voor mij

Verder blue naar 28 gehaald
Verder voor het eerst in een tp burn party gezeten met 2x war , 1x rng , brd, whm en ik op thf... wat een mega load aan limit points... 20k in minder dan 1,5 uur
Zit er nu alleen aan te denken waar ik de merits in moet steken... heb er 3 in dagger en 3 in eva zitten nu (lvl 2 merits dus beide) en kan er nog 5 besteden... Nou denk ik erover om mijn blue een beetje te helpen en er 3 in mp te steken... omdat ik als elvaan shitty mp heb

Eggs gaan in ranged/ammo slot, is zeker op lage levels maar weinig nuttigs voor te vinden.Lord_T schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:18:
wat is in hemelsnaam het nut van die eggs? happy -> +1% hp / fotune -> +1% mp tja.. das dus max 10 mp voor een high lvl... turban doet al veel meer
Die andere geen idee
Gister dyna bastok gedaan met 22 man... niet de mega boss gehaald wel 7 af drops waarvan 3 tegelijkertijd in treasure pool 0.o -> erg succesvolle farming run, maar natuurlijk geen drops voor mij
Verder blue naar 28 gehaaldWat een fantastische job is dat
. Heb alle spells tot 34 gehaald en kan dus lekker door knallen
Verder voor het eerst in een tp burn party gezeten met 2x war , 1x rng , brd, whm en ik op thf... wat een mega load aan limit points... 20k in minder dan 1,5 uurchain 40 op den duur en ging lekker
Zit er nu alleen aan te denken waar ik de merits in moet steken... heb er 3 in dagger en 3 in eva zitten nu (lvl 2 merits dus beide) en kan er nog 5 besteden... Nou denk ik erover om mijn blue een beetje te helpen en er 3 in mp te steken... omdat ik als elvaan shitty mp hebMaar die kan ik op thf ook goed gebruiken
kortom ik weet het nog niet
Is vooral handig voor lowlevel jobs, en voor ranged slot is er op die levels idd weinig. Orphic is 1eva/acc/atk als je BRD song op je hebt, en ik BRD pl mijn low level jobs steeds, dus is dat verrekt nice.Lord_T schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:18:
wat is in hemelsnaam het nut van die eggs? happy -> +1% hp / fotune -> +1% mp tja.. das dus max 10 mp voor een high lvl... turban doet al veel meer
Die andere geen idee
Najah, die Bastok AF suckt toch, Jeuno en Xarc onry.Gister dyna bastok gedaan met 22 man... niet de mega boss gehaald wel 7 af drops waarvan 3 tegelijkertijd in treasure pool 0.o -> erg succesvolle farming run, maar natuurlijk geen drops voor mij
Upgrade crit hits een of twee keer, helpt allebei je jobs. Als je het ziet zitten, zou ik dat, samen met Triple Attack als eerste omhoog halen, geven het meeste voor je per meritpoint. :3Verder voor het eerst in een tp burn party gezeten met 2x war , 1x rng , brd, whm en ik op thf... wat een mega load aan limit points... 20k in minder dan 1,5 uurchain 40 op den duur en ging lekker
Zit er nu alleen aan te denken waar ik de merits in moet steken... heb er 3 in dagger en 3 in eva zitten nu (lvl 2 merits dus beide) en kan er nog 5 besteden... Nou denk ik erover om mijn blue een beetje te helpen en er 3 in mp te steken... omdat ik als elvaan shitty mp hebMaar die kan ik op thf ook goed gebruiken
kortom ik weet het nog niet
Ben mijn lowlevel jobs aan het levellen, BST (12) RDM (net van 10 naar 16 geleveld) en DRG (10) moeten allemaal naar 21. Misschien BLU en PLD er ook nog aan vastknopen, dan moet ik geen scalemail maar aanraken voorlopig. Maar vrees dat ik er na de eerste 3 al de brui aan ga geven.
Bastok dynamis dropt o.a. Monster Coat (geen superstats, maar ziet er ZO nice uit!)
Ben erg blij dat ik die heb
Crit hits is inderdaad nice om te meritten, ik heb er nu ook 3 merits inzitten en merk het zowel op whm als op bst (vooral bst natuurlijk, soms best onhandig omdat je door je crits hate overneemt van je pet als je niet uitkijkt). Enmity minus wil ik niet doen omdat ik toch van plan ben war nog een keer te levelen.
ik heb er nu 2 in MP zitten als elvaan, low level is dat best handig (heb er ook 1 in hp). Ik heb twee weken terug blu en cor naar level 10 gezet en dan maakt die 10mp en 10hp extra echt een groot verschil, maar ook mijn whm profiteert wel van die 20mp, vooral omdat ik veel mp ingeleverd heb met rostrum pumps ipv blessed pumps, noble's tunic ipv blessed briault en clerics cap ipv faerie hairpin.
ik wilde aanvankelijk mijn axe met merits cappen, maar zit er nu toch hard over te denken niet meer dan 4 daarin te stoppen (2 nu) zodat ik eventueel ook andere wapens nog kan boosten (Great axe voor war later, misschien sword en heel misschien scythe).
Wel kan ik je aanraden de job-only merits eerst te doen en nog meer kan ik je aanraden je exp te cappen voordat je gaat meriten als je dat nog niet gedaan hebt.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

En dan loop ik nog steeds een kleine 20k xp achter op de rest, nuuuuuuuuuuuuuuu...
Verwijderd
Ik heb nu bijna 6 merit points te besteden dus moet wel eens keuzes gaan maken ...6K schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:58:
...
Wel kan ik je aanraden de job-only merits eerst te doen en nog meer kan ik je aanraden je exp te cappen voordat je gaat meriten als je dat nog niet gedaan hebt.
De volgende zit ik nu over na te denken:
1) dagger niveau 3 -> 3 points
2) eva niveau 3 -> 3 points
3) crit niveau 1+2 -> 3 points
4) tripple attack rate niveau 1+2 -> 3 points
5) strenght niveau 1+2 -> 3 points
6) aura steal -> 3 points
7) assassins charge -> 3 points
Mp laat ik even zitten omdat ik nu met mijn blue mage mijn RSE aan kan... en 250 mp is wel even ok voor een 32 blu.
Jobs inmiddels:
thf 75 / war 58 / blue 32
Andere merits die ik al heb:
dagger niveau 1+2
eva niveau 1+2
Vooral bij 6/7/8 weet ik niet wat verstandig is... die tripple attack van assassins charge is per 15 minuten en dus erg weinig... maar als je het naar 7,5 minuut merit dan kan het leuk zijn bij sommige ws'es, aura steal is leuk voor debuffing maar kans is wel laag (20% ofzo) en die eva down on mob... is leuk voor gods / hnms in sky ofzo maar verder ook niet
Strength kan eigenlijk voor alle 3 de jobs geen kwaad en crits ook niet... een voor mijn dief is de rest ook altijd welkom... kortom nog steeds aan het twijfelen.
1) dagger niveau : Altijd goed, is een van de dingen die je het eerst zou omhoog moeten brengen.
2) eva niveau : Ik vind persoonlijk evasion skill vrij waardeloos over het algemeen, tenzij je constant EM+ mobs zit te farmen is gewone gecapte evasion voldoende. Ik heb veel evasion gear, maar gebruik het heel zelden. Je kan het natuurlijk meritten, maar ik zou eerder twee levels in sword steken voor je BLU (en WAR) dan je evasion te cappen.
3) crit niveau : Als je meleet is dit een enorme bonus, en zou dit als eerste omhoogbrengen, samen met triple attack.
4) tripple attack rate : ownt, je merkt het echt wel met gecapte merits en brutal etc. Soms sta je echt als een grasmaaier te hakken.
5) strenght niveau : STR is 3 6 9 9 9, dus je vergist je. Minimale verbetering voor zijn kost, zou het tot later laten wachten.
6) aura steal : de dispel is 100%, ongelofelijk fucking handig als je iets met irritante spikes tegenover je hebt, of een evasion up move of iets dergelijks. Het absorben is 20%, maar dat is maar een lijk bijkomstigheidje, de dispel kan echt je leven redden.
7) assassins charge : Is niet slecht om af en toe een e-peen WS mee neer te zetten, maar buiten HNM's gebruik ik het niet zo vaak. Ik ging er originaal 3 upgrades insteken, maar nu hou ik het bij twee denk ik maar.
Een van de beste group 2 merits, over alle jobs, als je THF bent en iets doet in endgame *moet* je hier tenminste een upgrade aan besteden. Kerel die het testte haalde als resultaat dat het minstens -74 evasion moest zijn, dat is wel vrij substantiel. :3
Zou 2 levels in triple attack steken, en twee in critical, als ik jou was. Die zijn voorlopig het goedkoopste en heel goed.
Ben nu met Katsuoy aan het levelen met nieuwe jobs (kat=mnk, mega=brd, rith=sam, ryo=pl
Ga denk ik gewoon nog eentje in sword steken, en dan de marksmanship deleten en gebruiken om op nieuwe jobs WS's een level vroeger te krijgen. Ik kom niet aan mijn dagger merits, tenzij ik een ridill in mijn poten krijg, en dan nóg zou ik er moeten over tobben.
Met 8merits (en degelijke acc gear, ongeveer +48-58, afhangende van ohat of niet, en ik heb nog wat verbeteringen te gaan) kan ik zowat overal meat eten met daggers. Merits, dynamis, 3 kings, steeds zit ik kebabi's, mithkabobs of ander meat te eten (vooral kabobs, verdomde deflatie/snatch morsel
De FFXI klok!

Hij moet nog afgewerkt worden en ik heb het idee dat hij nog niet helemaal zuiver loopt, maar dat is even testen met het origineel. Volgens mij is 1 vana minuut namelijk 2,4 seconde (volgens een aantal sites). Als je het berekend kom je namelijk op een exact aantal Vana dagen per dag uit.
Was aanvankelijk wel de bedoeling, maar dat koste te veel tijd en werk. Daarnaast als de stroom uit valt, dan moet je alles weer opnieuw instellen waarbij de airships ook weer opnieuw ingesteld moeten worden.
De klok zelf werkt op het 50Hz principe van het elektriciteitsnet. Met een aantal delers kom je op de 2,4s voor een minuut uit. Het instellen doe je dan ook met de seconde pulse (druk de knop in en de seconde pulse wordt losgeloten op de digit waarvoor de knop bedoeld is).
Had gehoopt dat bijvoorbeeld de openingstijden en vakantie tijden van de Guild shops er op hadden gekunt met een LEDje, maar daarvoor geldt hetzelfde als voor de airships. Alleen is dat zelfs nog moeilijker om te maken.
Het is dat weer geen weet hebben van computerbesturingstechnieken, anders was de klok wel volledig te maken en onderdelen ook goed te combineren (WHEN time=$$, SET LED GUILDSTORE oid).
Ik moet het dus maar doen met de tijd, datum en dag van de week (LEDs onderin waarbij ik de kaart op de voorkant nog aan ga passen zodat de guild holidays er boven komen te staan.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat de klok nagenoeg volledig door mijn schoonvader is gemaakt. Nu hem nog zover zien te krijgen om hem naar FFXI te laten kijken om te laten zien of het werkt of niet.
Alleen zit ik nog steeds met die factor 2,4s waarvan ik het idee heb dat het niet geheel gelijk loopt.
Mocht ik uiteindelijk stoppen met FFXI, kan ik de modules aanpassen en heb ik een gewone klok.
Op het moment staat hij te draaien op de computer kamer en binnenkort maar eens kijken of hij nog gelijk loopt of niet. Alhoewel ik hem niet helemaal gelijk had gezet. Dus vanavond maar even gelijk zetten met FFXI en dan morgen kijken of hij nog goed loopt, zo niet moet ik uit gaan zoeken waar de fout in zit. Alhoewel het dan om een miliseconden zal gaan.
Verwijderd
Hele korte vraag. Waar kan ik prepaid kaarten kopen voor FFXI? Heb het altijd via mijn credit card gedaan maar die wil ik nu stilletjes met rust laten zeg maar.. ;-)
Alvast bedankt! :-)
De andere optie is één van de bedrijven die een virtuele CC voor je maken waardoor je via je bankrekening kunt betalen, maar dan nog als je al een CC hebt, is dat toch echt een stuk verstandiger.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
De kaart zelf is een combinatie van alle Airship/barge kaarten uit FFXI samen.
Gisteren (Woensdag) Dyna-Qufim, WHM en RDM belt, weer geen THF.
Wel onze zoveelste Ace's helm kunnen halen, maar we hebben er nog steeds een vijftal nodig, verdomde second jobbers.
Vandaag sky run gedaan, 6 byakko's, en maar twee haidates, zelfs tot tweemaal toe Efeet/gaxe onry. Echt balen, maar het nadert toch met rasse schreden. Zal erg blij zijn als het zover is.
1
2
3
4
5
6
7
| TANK PT DD PT 1 DD PT 2 NIN/DRK WAR/NIN BLM/RDM NIN/WAR THF/NIN BLM/RDM NIN/WAR SMN/WHM BLM/RDM BRD/WHM SMN/WHM BRD/WHM RDM/DRK RDM/DRK RDM/DRK WHM/SMN WHM/SMN RNG/WAR |
Eerste 79% ging als een eitje, de enigste die meer dan 1x dood ging was de e-peen RNG. Uit de 4 Dissipations de laatste 2 kunnen stunnen wat toch zeker niet slecht was. Eigenlijk ging het gewoon erg goed, ok Rith ging rond 30-40% dood dankzij Armor Buster + Holy II (why meee!!!) en verder ging er 1 tank dood door Anti-Matter of Wire Cutter.
Pas in de Citadel Buster phase ging alles de soep in, zeer tof als hij net voor CS stun begint Mana Screen doet. Vervolgens kwam de eerste CB en ik heb niets kunnen zien maar nadat de countdown 0 raakte en ik met m'n brd en blm (was toch nutteloos, dankjewel rotte Magic Shield effect!) al de ramp op was bij de ingang naar de kamer was plots meer dan de helft van de alliance dood. 2/3 tanks dood en het gros van de DD dood. Toen was het eigenlijk al gedaan, 1 stom misverstand en je bent 3 (eigenlijk 6) chips kwijt. We hebben met zombien hem nog tot 10% gekregen, maar veel verder dan dat lukte niet. Een bijkomend probleem was dat het merendeel van de mensen na dissipation niet opnieuw reraise hadden gedaan en dus niet konden reraisen tijdens CB phase.
Achja, volgende keer beter. Kan niet altijd in 1x winnen (bij Proto-Omega lukte het gelukkig wel).
Nu een buffertje en dan maat !
Zit nog te twijfelen of ik een chucky of een lars ga gebruiken. Niet bepaald goedkope jugs.
kheb de laatste tijd mijn bst beetje verwaarloosd. Gelukkig is mijn linkshell maatje ook bst75, terug van een break van een maand. Nu gaan we vast weer wat meer doen (duo)
Byakko same story hier, ik sta nu nr 1 op de lotlist en uiteraard dropt die haidate de laatste 2 keer niet >.<
CoP gestaag verder, iedereen nu op 3 paths en de meeste alleen snoll fight nog te gaan. Gisteren dry run geprobeerd en op 10% geeindigd. Helaas viel onze mnk in slaap (!) dus nog maar met 5 over. Not a chance...
Dragoon op 40 gezet met de nodige gear (o.a. woodsman ring, venerer ring, die 38 rare feet voro jump acc en battle gloves voor acc.) helaas geen geld voor die andere acc+ ring
A01 NM (die 10 flies) gisteren omgelegd. Ring dropte wel, maar helaas lot verloren. Wel die head gear (halve emp.hairpin) alleen zonder de dex, 5 eva minder en resist poison enhancement.
Kweet nog niet welke ik het best vind.
Verder de gebruikelijk dynamis's gedaan, niets spannends (heel veel drops de laatste tijd).
Rostrum pumps voor zover ik dat nog niet gemeld had en eindelijk maar een noble's gekocht voor m'n whm.
Geld is nu wel zo'n beetje op (misschien nog 1 mln over of zo), maar goed, dat gaat mijn drg 40 hopelijk in orde maken (en daarna op 50 nog veel beter met een andere bcnm)
En wellicht een linkshell static party maken om warrior naar 75 te zetten, maar dat is nog pril
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

moest ik ff delen
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
En die mafhannes heeft dus gewoon (na Sky op lvl 50ish) dus Sea compleet op lvl65. Je weet het wel uit te zoeken. Grats gast.
ennuh, je sig is out of date.
[ Voor 5% gewijzigd door Neelon op 16-04-2007 00:46 ]
Idd Matttt, grats met de win
Lol, ik denk dat de hoofdredenen dat we win hadden gisteren wel het feit was dat we niet al 6 uur bezig waren en dat Promathia in 2e form feitelijk straight up getanked werd (ook al probeerde ekat hem te kiten, dat ging meestal niet langer door dan 10 seconden).deTwisj schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:41:
Het is dat jij de jouwe gister nog hebt updated anders had ik hetzelfde gezegd
Idd Matttt, grats met de winje moest gewoon een party hebben zonder mij erin om te winnen
Wat is BRD in een BLM / SMN party trouwens een ramp @ Kirin, moet er zeker nog aan wennen
Als je trouwens BRD vragen hebt kun je ze altijd stellen. Ik weet wel het een en ander over BRD, gearwise en songwise. Wat ik altijd in een BLM/SMN doe is voor zover mogelijk BLMs ballad2+int-etude geven en SMN ballad1+2. (Simpelweg ballad1 casten op iedereen, int-etude op een BLM, ballad2 casten op iedereen, int-etude op een BLM, etc.). INT-etudes zijn de minuets voor een BLM op monsters zoals kirin waar de "lage" INT een van de problemen voor resists is. De andere oplossing is het maken van skillchains maar dat lukt nog niet helemaal lekker (vanuit beide kantenmattttt schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:19:
[...]
Lol, ik denk dat de hoofdredenen dat we win hadden gisteren wel het feit was dat we niet al 6 uur bezig waren en dat Promathia in 2e form feitelijk straight up getanked werd (ook al probeerde ekat hem te kiten, dat ging meestal niet langer door dan 10 seconden).
Wat is BRD in een BLM / SMN party trouwens een ramp @ Kirin, moet er zeker nog aan wennen
gearwise probeer ik de volgende volgorde te gebruiken:
Voor debuffs zoals elegy : +wind, +sing, +chr
Voor debuffs zoals lullaby/finale: +wind/string, +sing, -song recast, +chr
Voor buffs: -song cast time, +fast cast, -enmity, +wind/string, +sing, +chr
Voor cures: -enmity, +fast cast
De gear die ik nu heb (of nog probeer te krijgen):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| Debuff chr wind string sing head Bard's Roundlet +5 +5 neck Wind Torque +7 neck String Torque +7 ear1 Loqacious Earring ear2 Musical Earring +5 body Choral Justaucorp +1 +10 +10 (0/2 AF+1 0/40 Anc.Beastcoins) hands Choral Cuffs +1 +7 +10 (1/2 AF+1 25/25 Anc.Beastcoins) ring1 Tamas Ring ring2 Angel Ring +4 back Jester's Cape +1 +10 waist Gleeman's Belt +6 legs Choral Cannions +1 +8 legs Errant Slops +7 feet Sha'ir Crackows +4 feet Bard's Slippers +3 Buff enmity head Yigit Turban -5 neck Wind Torque ear1 Loqacious Earring ear2 Musical Earring body Yigit Gomlek hands Bard's Cuffs -3 (dynamis-bastok) ring1 Tamas Ring -3 ring2 Trooper's Ring -4 back Jester's Cape +1 waist Gleeman's Belt legs Choral Cannions +1 -2 feet Rostrum Pumps -Enmity enmity head Yigit Turban -5 neck Wind Torque ear1 Loqacious Earring ear2 Musical Earring body Choral Justaucorp +1 -4 (0/2 AF+1 0/40 Anc.Beastcoins) hands Bard's Cuffs -3 (dynamis-bastok) ring1 Tamas Ring -3 ring2 Trooper's Ring -4 back Jester's Cape +1 waist Gleeman's Belt legs Choral Cannions +1 -2 feet Rostrum Pumps |
Ben bst gear aan het verkopen om een hauby voor mijn war te kunnen betalen (monster signa en chr ringen) en ga dan mijn war denk ik wel verder lvlen... voornamelijk omdat tp burn zalig is voor meriten en je dat op thf wel kan vergeten gewoonlijk.
Blu gaat lekker... heb de lvl 40 spells gesolood, de 42 spell mp drain kiss ook maar die venom shell schijnt klote te zijn
We hebben Dyna jeuno gedaan en win... maar op moment van win, door repop een wipe en alle mobs bleven om ??? heen staan dus niet iedereen kon het key item krijgen
wellicht de foute yagudo aangevallen? onder bij de auction house?Lord_T schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:47:
We hebben Dyna jeuno gedaan en win... maar op moment van win, door repop een wipe en alle mobs bleven om ??? heen staan dus niet iedereen kon het key item krijgen
Verkeerde dynamis. Jeuno heeft van die leuke pseudo-terroristen, gobbies met bomb-toss.egosuma schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:52:
[...]
wellicht de foute yagudo aangevallen? onder bij de auction house?
Dacht dat die in de categorie ramp-toeristen vielen.deTwisj schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:47:
lol, de pseudo-terroristen in Jeuno zijn de melee die op pets af gaan (slimes), go go "fluid spread"-spam.

Moeten mensen echt geen twee keer proberen, kicken bij tweede offense. ;/deTwisj schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:47:
lol, de pseudo-terroristen in Jeuno zijn de melee die op pets af gaan (slimes), go go "fluid spread"-spam.
Dynamis jeuno moet je weten wat je allemaal moet pullen voordat je de boss pullt. In principe is de zone leeg, op de boss na, en dan kan je redelijk simpel sacpullen en de clear halen. :3
Lol, als we dat doen is er niet eens genoeg meer voor Dynamis LolStok, meh.Baha schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:19:
[...]
Moeten mensen echt geen twee keer proberen, kicken bij tweede offense. ;/
Dynamis jeuno moet je weten wat je allemaal moet pullen voordat je de boss pullt. In principe is de zone leeg, op de boss na, en dan kan je redelijk simpel sacpullen en de clear halen. :3
Ach, het zijn stuk voor stuk goede kerels en wij zijn niet een "pro" hnmls. Daarentegen zijn we vooral op dynamis gewoon vast aan het lopen omdat we gewoon sommige basis dingen niet fatsoenlijk onder de knie hebben/kunnen krijgen.Baha schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:19:
[...]
Moeten mensen echt geen twee keer proberen, kicken bij tweede offense. ;/
Onze puller(s) weten niet hoe ze fatsoenlijk kunnen pullen zonder onnodige links te creeren, we krijgen te vaak gigantische links die vermijden kunnen worden door goede pulls. Daarnaast hebben we te weinig tanks en de tanks die we hebben doen niet of nauwelijks provoken, oftewel het moment dat mobs wakker worden zijn de redmages,bards en blackmages het haasje. Vooral ik heb de neiging om als blm een sleepga2 op heel wat mobs te doen voor ik begin met statues. Meer dan eens word ik na een minuut spontaan door meerdere mobs aangevallen, dan ga je vrij snel neer moet ik zeggen. Qua tanks hebben we haast alleen ninjas wat het alleen moeilijker maakt bij het killen van monk type mobs. Het probleem is dat we tot voor kort in het totaal 3 plds in de ls hadden, van die 3 doet er 1 alleen mee met sky, 1 is bang om dood te gaan en 1 is daadwerkelijk pld main maar doet meer whinen dat ie op sleep provoke duty zit dan dat ie zijn taak uit voert. Die laatste is trouwens onlangs uit de linkshell gegaan vanwege andere redenen. Oftewel, tegenwoordig hebben we 0 of mischien 1 pld om monks te tanken of slept mobs te provoken. Als laatste missen we gewoon de damage om snel mobs neer te krijgen, gemiddeld hebben we rond de 24 mensen die mee doen waarvan meestal 2-3 whms, 2-3 nins, 2 thfs, 3 blms, 0-1 plds, 1-2 brds, 2-3 rdms en de rest zijn drk,sam,war(1),mnk,drg(1),rng,smn(1).
Het enigste wat op zich wel goed gaat is de volgorde dat mobs worden aangepakt. Het is niet zo dat ze als eerste beginnen met mnks en nins
Is wel herkenbaar, hadden/hebben er een heleboel mensen bij die soms stomme dingen doen, gewoon uit noodzaak.deTwisj schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:22:
[...]Ach, het zijn stuk voor stuk goede kerels en wij zijn niet een "pro" hnmls.
Het is niet simpel, maar het is ook niet al te moeilijk, je moet het gewoon heel veel doen, en mja, niet al te veel schrik om af en toe eens keihard op je bek te gaan als je iets nieuws probeert.Onze puller(s) weten niet hoe ze fatsoenlijk kunnen pullen zonder onnodige links te creeren, we krijgen te vaak gigantische links die vermijden kunnen worden door goede pulls.
Het niet voken lijkt een constant probleem te zijn, snap er zelf de moeilijkehid niet zo van in. Als ik een link pull, shadows downgaan van poisonga, en een monk me verrot zit te slaan, heeft mijn WHM buddy me 3 keer gecured, en onze sleepers dat ding al tijden gesleept voordat er één provoke komt.Daarnaast hebben we te weinig tanks en de tanks die we hebben doen niet of nauwelijks provoken, oftewel het moment dat mobs wakker worden zijn de redmages,bards en blackmages het haasje. Vooral ik heb de neiging om als blm een sleepga2 op heel wat mobs te doen voor ik begin met statues. Meer dan eens word ik na een minuut spontaan door meerdere mobs aangevallen, dan ga je vrij snel neer moet ik zeggen.
Denk dat Sleepga I een beter idee is trouwens, kan je het overwriten met ga II een tijdje later, of sleep II'en door anderen, zodat niet alles in een keer wakker wordt.
Laat hem DD gear bijeen halen, en neem hem een keertje mee uit buffer halen als PLD/NIN. Als je een keer zo'n PLD zijn buffer opvult op 2-3 uur tijd, dan heeft hij nooit meer schrik om te sterven. ;p1 is bang om dood te gaan
Is een redelijke groep, maar idd wel een beetje licht op de DD, dat maakt een groot verschil.rond de 24 mensen die mee doen waarvan meestal 2-3 whms, 2-3 nins, 2 thfs, 3 blms, 0-1 plds, 1-2 brds, 2-3 rdms en de rest zijn drk,sam,war(1),mnk,drg(1),rng,smn(1).
RDM's die écht écht goed zijn, zijn dungezaaid, dat merk je heel erg in Dynamis door dit soort dingen. Zou het zelf niet beter kunnen, maar soms denk je toch echt dat er zijn die enkel maar kunnen refreshen. :xHet enigste wat op zich wel goed gaat is de volgorde dat mobs worden aangepakt. Het is niet zo dat ze als eerste beginnen met mnks en ninsal merk ik soms dat we worden verrast door sleepgas en horde lullabys die gemakkelijk gesilenced zouden moeten kunnen worden.
Anyway : dynamis is een leerproces voor iedereen, als je het maar lang genoeg doet, doe je het met je ogen toe, en wordt het alleen maar saai. Daardoor ook een beetje een lage tolerantie voor herhaaldelijke fuckups, hopelijk is dat niet al te irritant.
Dat is ook meteen een van de problemen bij onze Limbus shell, hoe kunnen wij mensen te motiveren om in ons te investeren? Het kost iedereen 50k om mee te kunnen doen met Limbus maar het komt geregeld voor dat mensen dat gewoon niet willen betalen, vooral omdat tegenwoordig de coins goedkoper zijn om te kopen dan om ze te farmen met een Limbus shell (coins gaan voor 10-20k per stuk). Een bijkomend probleem is dat mensen die geen Homam of Nashira nodig hebben/kunnen dragen dus eigenlijk 50k per omega/ultima run spenderen voor niets.
Het is moeilijk om te zeggen dat mensen die geen homam/nashira ontvangen de coins kunnen verdelen van die omega of ultima run, want omega/ultima geven haast geen coins. Sponsorship is ook heel moeilijk om uit te voeren, de mensen die homam/nashira mogen lotten voor de kosten opdraaien? Dan kost dat ~450k voor een stuk homam (~300k bij een body drop), laat staan dat het een goed stuk homam is. In de huidige economie is het al moeilijk genoeg om 100k per week klaar te hebben voor Limbus laat staan spontaan 300k of 450k op te moeten hoesten.
Wipes in Limbus zijn ook erg zuur, maandag deden wij een Central Apollyon run (metal chip) voor coins. Dat is de area tegen Beastmen NMs die steeds 3 kleine NMs spawnen, waarbij de grote NMs elke 10m roteren (na 10m valt de volgende aan). Sleepga bleef niet plakken of werd ronduit resisted, oftewel we hebben maar 1 kleine NM dood gekregen voor een totaal van 4 coins voor 18 personen. Dat is zuur, zelfs voor de mensen die 1 coin krijgen is dat nog niet eens break even. Voor 900k heb je tegenwoordig tussen de 40-90 coins.
Wij doen 2 dynamis's per week en dat doen we al heel lang (soms zelfs 2 op 1 avond met gescheiden groepen) al met al hebben we al zo'n 150+ dynamis's gedaan en SMN en BRD zijn bij ons het slechtst. RDM is veruit de beste drop.
Gisteren verloren Dynamis-QuFim.... op friggin 5 seconde >.<
Motivatie is idd erg lastig te houden. a) voor mensen die er altijd zijn en maar niet kunnen krijgen wat ze willen en b) om mensen die al 5/5 zijn toch te blijven laten komen...
Maar goed , ons systeem werkt en de mensen zijn trouw tot nu toe...
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
inmiddels zo'n 10 keer gedaan en maar 1 keer gewonnen, moeten nog 3 mensen erdoor krijgen, maar ongelukt blijft ons treffen.
De helft van de gevechten d/c'de er een keyplayer (rdm/smn/pld) en ik heb hem (met 3 salts) al een keer of 5 onder de 5% zien opblazen ; ; (paar keer hiervan dus met maar 5 man)
De ene keer dat we hem gewonnen hebben hadden we de slechtste setup >.<
(thf rdm blm war whm mnk) (rdm en blm hebben we iedere keer)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dingen die ik heb gemerkt dat fijn zijn voor die BC is toch echt, alles behalve SAM, NIN, WAR, MNK neemt /SAM. Hiermee kunnen ze allemaal minstens 1x een attack blinken en hebben ze 100%+ TP voor aanvang gevecht (met wing dus 2x WS). WAR, NIN, PLD zijn meestal degene die (voornamelijk in het begin) doen tanken. Verder is RDM zoooo fijn, daarmee kan je bijna healen/tanken of nuken (chainspell Stoneskin/Blink/Cure4 go!).
Enigste wat ik kan zeggen is, keep at it! De aanhouder wint
hij heeft 9000hp en 2x smn inferno doet 2000 total eraf, Firaga II doet ongeveer 350 en de Fire II's van de rdm chainspell doen ongeveer 250.
Als whm/blm doen mijn firaga's zo goed als niets. De war ws doet 300 (rampage).
Thief deed helaas niet veel soeps.
De personen die het nodig hebben zijn: rdm blm war en smn, dus dat is wel goed.
Ik ga meestal mee als whm (bst doet niet zo veel daar) en ik heb niets anders op 60.
Vaak krijgen we wat hulp van een mnk of pld.
Ik heb voorgesteld vanavond te gaan met rdm rdm blm war smn pld
de war heeft een ander char rdm, dus die moet er dan 2 besturen, wat ie doet is 1 rampage en dan locken, vervolgens hopen dat het goed gaat en de rdm chainspell, nuken.
Gisteren hadden we hem op 1% met nog ca. 2 seconden te gaan. RDM was bijna MP-less en deed convert, recht op een WS van tzar... dood.... als laatste
als hij 1 fire eruit had gekregen was het goed geweest ; ;
vanavond beter
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Firaga II maar 350? Ik kan mij herinneren dat een BLM met Fire II al ongeveer 300 dmg doet, met Firaga II dus rond de 450-500. Een Firaga van een WHM/BLM zal hoogstens 100 dmg doen alleen met Elemental Seal. Dan is Banishga 2 nog beter volgens mij6K schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:26:
hij heeft 9000hp en 2x smn inferno doet 2000 total eraf, Firaga II doet ongeveer 350 en de Fire II's van de rdm chainspell doen ongeveer 250.
Als whm/blm doen mijn firaga's zo goed als niets. De war ws doet 300 (rampage).
Thief deed helaas niet veel soeps.
RDM met CS Fire II zou inderdaad ongeveer 250 per Fire II moeten kunnen doen, dat deed ik ook met Ryosuke als RDM (nq staff, redelijke INT gear). Een WAR die 300 dmg met rampage doet vraag ik me af wat hij aan gear heeft. Een Mighty Strikes 100TP Rampage doet ongeveer 1000 dmg (ik geloof dat ik 1030 deed met iemand z'n WAR character, en hij droeg siphai turban+hauby+r.k.legs+leaping boots+str rings etc.) Dus zou een normale rampage toch wel 500 dmg moeten kunnen doen, toch?
Ik ' gok' dat ik met mijn bst idd wel minimaal een 500 zou moeten kunnen halen...
Zonder ES deed mijn firaga maar liefst 28 damage (zonde van de mp dus). De rest haalde ik uit het log.
Ik weet echter niet op welke dag we zaten, misschien hoge resist?
Ik zal vanavond eens iedereen polsen of ze wel optimaal aangekleed zijn.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Laatste paar weken zwaar met KSNM's bezig geweest, voorlopig enkel wyrm gedaan.
28 runs, 1 wipe, 1 speed belt (op de orb van onze resident whining SMN dan nog wel.
Wat een droprate toch.
Zelf heb ik er nog iets over het miljoen kunnen uithalen, wat wel goed is met deze economie. Volgende item dat ik koop zal allicht Pcharm(3m) of Striders(6m) zijn, of misschien de Hecatomb Subligar-1 die een kennis van me gesynth heeft, als hij zijn prijs nog wat verder naar beneden haalt tenminste.
Nadat we PLD op #1 hebben gezet voor homam legs, heeft nu uiteindelijk onze derde en laatste PLD zijn legs gekregen, kunnen we terug wat BLU's, THF's en DRK's tevreden stellen (nee, nog steeds geen DRG's te bekennen).
Om er toch nog een plaatje bij te gooien : onze LS leader mee laten leechen op merit pt's om zijn SAM op 75 te krijgen.

Op Snoll Tzar zou je trouwens niet al te veel problemen moeten hebben met die setup. Veel van de moeilijkheid is gewoon kunnen focussen en ook gewoon geluk hebben met TP moves enzo. Door het feit dat je echt je 2hrs nodig hebt om te halen, en dus 2hr moet wachten tussen attempts maakt het er niet minder frustrerend op. Succes.

Dinsdagvoormiddag gehaald.
Misschien dan toch maar proberen te sparen voor die -1 subligar dan? ;p
Een of andere social LS claimde, wipeten op 24% ofzo, hadden MNK/NIN tank, maar deden het desondanks vrij goed. Is wat drama omdat de social LS beweert dat een van onze members (die ook in de social zit) ToD heeft doorgespeeld aan ons (terwijl dit niet zo is, RNG die gisteren boots haalde volgde ToD al een tweetal weken). Jeuno baby HNM drama, ah~
Desondanks is het tijden geleden dat ik zo blij en tevreden ben over een item. Sneller rennen behoeft geen testen, parsen of tweaken van equipment setups, zalig. Hopelijk gaat dit mijn deaths in dynamis nog dat ietsje extra naar beneden halen, zou een leuke bonus zijn.
Vlak erna Shikigami weapon gaan killen voor die whiny SMN die speedbelt drop had gekregen. Is al de vijfde of de zesde SMN die ik aan die robe help, nu hebben alle LS SMN's eindelijk YY robe. Hopelijk komen er niet al te snel prospectieve SMN's bij, erg irritante NM vind ik het. :x
In de avond Aspid, Mfeet ._.
Claim verloren voor Nidhogg jammer genoeg, volgende keer beter.
Eindelijk haidate nu
verder niets gedaan en zal het wat rustiger worden hier, kan een tijdje niet spelen ;
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Vandaag weer een Proto-Omega waar ik #1 voor Body en Head ben en #2 voor Hands, hopen dus op 2x Hands + Body ^^