Als je de verhaallijnen en character building van alle Final Fantasies wist te waarderen (en je houdt van Chocobo's) is het zeker de moeite waard (meer dan AION). FFXIV is veel mooier, maar speelt nog niet echt tof, dus ik zou altijd aanraden om FFXI eens te proberen!
Als beginnende speler op dit moment (het spel draait al 8 jaar) heb je een paar nadelen en een paar voordelen...
Grootste nadeel is dat de economie behoorlijk lastig is om als beginnende speler in te kopen...verwacht niet snel rijk te zijn en alle goeie dingen te kunnen kopen. Tweede nadeel is dat je de piek van de game al hebt gehad, daar moet ik ook eerlijk in zijn, er zijn nu minder FFXI spelers dan 2 jaar geleden. Niettemin praat ik dan over 2000 mensen online op een server ipv 5000-6000, dus het is ook niet echt leeg
Grootste voordeel is dat sinds de komst van de Abyssea uitbreidingen alle "oude" content een stuk makkelijker is geworden. Je zult als nieuwe speler dus redelijk snel elke achterstand in kunnen halen, hoewel ik zou aanraden om zeker voor je 'main' job Abyssea zoveel mogelijk links te laten liggen tot je level 75 bent.
(als uitleg: via Abyssea zones kun je heel snel levelen, tot 10 keer sneller dan normaal, maar je weaponskills, begrip van je job en mastery van je job gaan er niet mee vooruit...je ziet nu dus heel veel high-level players die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn)
Mocht je het willen starten (en ik zou het je aanraden), join dan ff server Sylph, dan kan ik je ff wegwijs maken, of pak de server waar de meeste NLers zitten (ik speel meer met Amerikanen en Japanners)...