Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Agh, zoveel heb je als beginner nou ook weer niet nodig.
Gewoon niet overdrijven met het beste van het beste willen hebben aan het begin scheelt een hoop.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan inderdaad met kleine bedragen prima rondkomen op low lvl. T/m het hele subjob gebeuren kan je nog er nog wel mee weg komen als je in lvl 8 / 11 gear rondhuppelt van een vendor ofzo :)
Veel geld hebben op low lvl werkt vaak alleen maar tegen omdat je dan zonder er over na te denken onnodige items gaat kopen op de AH voor veel te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ook belangrijk is om altijd te kijken of de AH goedkoper is dan de vendor of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Shin en Maiser, jullie hebben wel gedeeltelijk gelijk vind ik.

Wat ik zo vreemd vind is dat sommige items, aan het begin bijvoorbeeld de astral rings, voor meer dan 1miljoen over de toonbank gingen.
Als je bedenkt dat zelfs de sterkere NM's maar een paar duizend gill per keer droppen, hoe kan je dan aan zoveel geld komen? En dan bedoel ik op een legitime manier, dus zonder gillhacks zoals die multiplyer die er een aantal jaar geleden was.

Voor de rest, als je het aan het begin een beetje rustig aan doet kun je een eind komen :)
Het zal wel even wat meer farmen worden, maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Indirect vaak ook door gilsellers. Ik weet niet of je de grote kertstuitverkoop van een paar jaar geleden meegemaakt hebt? Toen gingen vanwege een stortvloed van gilseller gil dat de economie ingepompt werd, de prijzen richting recordhoogtes. Een stack windcrystals voor 20k en meer van dat soort geks.

Maar aangezien bijna alle verkopen tussen spelers zijn, gaan over het algemeen je verkopen mee omhoog. Toen die ringen zo duur waren, kon je dus ook je beehive chips en dergelijke voor een stuk meer verkopen.
Er zijn best wel wat interessante dingen geschreven over de playerdriven economie in bijv. FFXI, mede daardoor vind ik het ook een veel leuker systeem dan een meer npcdriven economie zoals WoW.
Nadeel is wel dat gilsellers door hun grootte hier wel een flinke invloed op kunnen uitoefenen.

Het probleem nu is vooral dat naar mijn idee de markt behoorlijk verzadigd is. Heel veel hebben nu wel een maxlevel craft.
Ook is doordat je gear nu mee downgrade als je zelf levelcapped bent, een groot stuk van de markt van level 30 items weggevallen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Ik heb gister nog wat kunnen grinden en een Bronze armour en een Bronze sword kunnen kopen na wat verkoop van wat crystals en dingen als batwings. Dus nu voel ik me een stuk zekerder en gaat het vechten een stuk prettiger dan met dat aardappelschillertje. Nog bedankt zover!

Maiser, sorry dat ik zo slecht terugantwoordde. Ik kan op de xbox niet op mijn playonline komen als FFXI zelf draait. Maar de PC versie is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees af en toe wel eens mee op dit forum, maar nog nooit eerder wat geschreven. Speel al 6 jaar FFXI en heb 1 char op Sylph naam: Oraphane Elvaan Fem. Het spel boeit me nog steeds, hoewel ik nu ook wel heel erg nieuwsgierig ben naar FFXIV. Heb een RDM75 en SCH75, DRG54, speel alleen niet zo heel veel vanwege tijdgebrek helaas ;-) Ben de laatste tijd eigenlijk veel bezig met Campaign battles en op zaterdagavond Dynamis. Vind het na al die jaren nog steeds super leuk om te doen! Maar misschien dat ik eind van het jaar toch overstap naar FFXIV als deze uitkomt. mocht je een keer hulp nodig hebben en zit je op Syplh /tell me :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ja die "Big-Xmass-Sale" was echt idioot, ineens liep iedere n00b rond met de beste items.
Heb er zelf wel wat aan verdiend door slim in te kopen vantevoren ;-)

Hmm, jullie hebben mijn interesse in FFXI weer helemaal aangewakkerd ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem Razelim :) Ik heb zelf ook op de Xbox gespeeld dus ik begrijp het wel. Geef maar een keer een gil als je wat nodig hebt als je me ingame ziet.

Nieuwsgierigheid naar FF14 heb ik uiteraard ook en ben ook zeker van plan te gaan spelen. Denk ook wel dat dat de reden is dat ik nu weer FF11 speel, puur om iets te doen te hebben tot FF14 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Zijn er hier nog spelers op Bismarck eigenlijk? Zit te denken om te transferen naar Bismarck omdat een aantal oude bekenden daarheen zijn gegaan. Zou wel grappig zijn om te weten of er nog meer zijn die daar zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not I...Oraphane heb ik intussen wel op de FL :) ben sinds deze week weer wat meer aan het spelen nu ik eindelijk het land uit ben. Klote vulkaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ben vorige maand maar eens een nieuwe linkshell gejoined die wat meer endgame/HNM stuff doet ofzo..

Ik host nu ondertussen ook al hun website: Click

en dat was de update zo ongeveer weer...

Owhja enkele weken geleden Ace's Helm geget, nu ben ik een kleine robocop.. mis eigenlijk nog ares's body tho ^^
Afbeeldingslocatie: http://nawa.pandemonion.com//pics/portal/1/nawa_ace.png

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:18
Speel nu zelf ook weer meer actiever, ben thf aan het levellen (lvl 58 nu) en voor gil aan het vissen (81 visklier-skill).

Mis het endgame gebeuren wel, Nawa, hoe strikt zijn jullie in het bijwonen van events? Ik weet bv niet per week wanneer ik (in de avond) online ben... heb op 75 een goed gegearde war en bst, een lompe brd (enkel voor endgame, niet voor merits..ik haat pullen op brd..) en een lolpld ;)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
"Never call for help on any mob while fighting any HNM, penalty the immediate removal of the Linkpearl. If you call it a mistake, i'll redirect you to this rule. Your own responsibility."

hehe.. denk dat sommigen hier nog wel kunnen kunnen herinneren dat ik per abuis cfh deed op een sky god :P Of dat ik Bst speelde en ge-rotate werd zonder dat pt-ldr doorhad dat ik pet had... poekie uit pt... in ls-chat "who attacks x??? can't engage!!!" ik "uhm.. think it's my carrie..." O-)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Haha, blijft leuk die herinneringen.
Hoe epic was mijn solo byakko wel niet destijds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik ben nu bezig mijn account te disablen. Even kijken hoe het ook alweer zat zodat je niet los je character kwijt bent (binnen de 3 maanden ongeveer uiteraard).
Geen idee of ik ooit nog op zal starten.
Op dit moment heb ik sinds dat ik ben gaan samen wonen geen tijd meer gehad om echt te spelen. Tot nu wel altijd betaald (dit is overigens al 4 jaar lang). Het is zonde van het geld. Maar denk dat het dan ook het juiste besluit is.
Ik heb het spel voor zowel de PC als Xbox. Waarbij de codes van de Pc gebruikt zijn.

Ach, het staat in ieder geval wel leuk op mijn kast. Heb er geen spijt van dat ik ben gaan spelen. Mijn character is volgens mij ergens in de 48 WHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ik heb deze week precies hetzelfde gedaan Arunia!

Zonde om te betalen voor iets wat je niet gebruikt en dat geldt zeker voor FFXI.

Al lees ik net op allakhazam dat de lvl limiet verwijdert gaat worden van de Prommy gebieden wat het wel interessanter maakt om die gebieden toch eens door te lopen.
Niettemin, ik vind dat SE er veel en veel te laat mee is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Je moet je chars disablen, en niet je POL-ID! POL-ID disablen = heel je account foetsie.
En die 3 maanden is een garantie, ken mensen die na een jaar nog vrolijk konden inloggen :)

En vind het juist jammer dat SE het steeds meer versimpeld... blijf erbij dat de "oude" versie leuker was (van voor de mpk-patch) :D

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Er bestaat een kans dat ik iedere 3 maanden gewoon weer even activeer en in die vakantie's speel (werk in het onderwijs dus lekker veel vakantie's). Mijn vrouw gaf dit aan als een idee. Ze zegt dat ik ook gewoon iedere week een avond kan spelen, maar toch kom ik er niet aan.

We zien wel hoe het loopt. Het is jammer dat je niet even snel opstart en dan na een uurtje stopt. In het begin kan het, maar later zit je vast aan party's. Nadeel ook is dat iedereen alweer moved on is op de server. Dus is er niemand meer van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@Poekie: destijds (2005-2006) had ik de tijd om uren achter elkaar te wachten op een party die misschien met jou Prommy missies wilde doen. Aan het eind van de avond lukte het vaak niet op mijn server (Leviathan).
Maar dat maakte niet zoveel uit, want je had toch wel leuk kunnen ouwehoeren / craften / andere jobs levelen etc.

Probleem met de Prommy missies is dat je echt afhankelijk bent van de gewilligheid van je guild en/of andere mensen van dezelfde server. Daarnaast wilde veel mensen niet mee omdat ze "geen lvl 40 gear" meer hadden.
Dat probleem wordt met deze patch wel opgelost, ben wel benieuwd hoe het gaat uitpakken, maar denk niet dat ik mijn account nog activeer.

@Arunia, precies hetzelfde probleem. Een spel als WoW "kan" je één uurtje of minder spelen en toch wat bereiken. In het oude FFXI was één uurtje voor sommige jobs het minimum om uberhaupt een party te krijgen.
Daarom maakte ik altijd mijn eigen party's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb net een mailtje gekregen dat ik uitgenodigd ben voor de FFXIV beta test! Lijkt me echt super om te kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Arunia schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:17:
Ik heb net een mailtje gekregen dat ik uitgenodigd ben voor de FFXIV beta test! Lijkt me echt super om te kunnen proberen.
Die heb ik ook ontvangen. Maar ik kom nog steeds niet op de site. Dat ik 2 SE accounts heb op hetzelfde e-mailadres heb zitten werkt ook nog niet echt mee. Komen anderen van 4 juni er wel al op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hm. zojuist voor het eerst in 3 of 4 maanden weer gespeeld. Beetje roestig, maar best leuk weer. Maar vooralsnog geen idee of ik wel m'n jobs wil levelen naar 75+, heb d'r gewoon de tijd niet meer voor (over).

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

6K schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:54:
hm. zojuist voor het eerst in 3 of 4 maanden weer gespeeld. Beetje roestig, maar best leuk weer. Maar vooralsnog geen idee of ik wel m'n jobs wil levelen naar 75+, heb d'r gewoon de tijd niet meer voor (over).
Ik hou mijn doel lekker op 75.... nog maar 4 levels (en dat na heel veel jaar :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

En dat nu ze naar 80 gaan :P

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinzel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

Speel je dan nog poeks? Whoa, zijn er nog meer mensen online van SnR?

btw...

<- Mavje

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flinke update, wel weer typisch SE om iets aan te pakken wat de playerbase heeft ontwikkeld na jaren spelen. Paladin is de enigste tank job, de andere krijgen een tik op hun vingers (enmity op veel gebruikte RDM, /RDM en /DRK spells nerf). Daarbij ook nog één van dé dingen waar men naar uit keek (Haste+Ascension=Hastega) nog even snel van de tafel vegen. Nee, men mag lekker de helft van de tijd Haste blijven casten in merit parties. :P

Op zich wel leuk om te zien hoe tanken zich heeft ontwikkeld in de loop der tijd in FFXI.

PLD/WAR (met AA rotation) -> NIN/WAR -> NIN/DRK(nerfed bind/sleep) + PLD/NIN -> NIN/BRD(nerfed mazurka) -> RDM/NIN(nerfed dispel/bind/sleep/e.d) -> PLD/RDM(nerfed dispel/bind/sleep/e.d).

Buiten PLD/NIN zijn we min of meer terug naar 2007-2008 gegaan, nice! :P Eens wachten tot ze Utsusemi verwijderen zodat we weer terug kunnen naar PLD/WAR's met AA rotation :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik ben er ook nog altijd mav ;)
En twisj, een echte PLD heeft geen /NIN nodig met z'n aegis, shadow mantle, defending ring etc etc ;)
(en de meeste echte endgame shells hebben allang een PLD met iig een Aegis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Redelijk belangrijke announcement voor ffxi spelers met een SE account:
Important! Read This before Purchasing FINAL FANTASY XIV!

Service accounts for FINAL FANTASY XIV and the FINAL FANTASY XIV Collector's Edition can only be added for the same region as your Square Enix account (Japan, North America, or Europe). The game cannot be played if the product region is different from the Square Enix account region, so be sure to check the region for which the product is intended before making a purchase.
Bron: http://twitter.com/FF_XIV_EN > beta tester pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat wist ik wel, maar toch bedankt voor de waarschuwing. Ik heb destijds de NA versie van FFXI gekocht en dat was toen nog een heel gedoe om betalingen, updates en expansions te krijgen. Moet je ook steeds de NA versie importeren, en een adres daar faken voor je account e.d.

Vond het zo'n gedoe dat ik maar naar Amerika ben verhuist, nu is het geen probleem meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iedereen nu de beta van 14 aan het spelen :+ ?

Ik heb het spel zelf (CE) besteld, maar ik verwacht zeker 6 maanden te wachten voordat ik het ga spelen. Ik heb bij FFXI ook een jaar gewacht en dat beviel prima...erg veel kinderziektes inmiddels opgelost, en als ik het beta topic doorlees ben ik niet zo positief gestemd mbt 14.

Daarbij moet ik zeggen dat de nieuwe level cap, nieuwe gear, en de Abyssea uitbreidingen echt wel weer wat hebben toegevoegd. Ik party zelfs weer met plezier. BRD80 ding! btw =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik ga gewoon direct beginnen met 14. Tegen de tijd dat ze er dan wat uitbreidingen aan toevoegen kan ik meteen aan de slag daarmee :)

Wat kinderziektes betreft denk ik dat het wel mee zal vallen. De uiteindelijke client is namelijk niet degene die nu voor de open beta gebruikt wordt.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik um... speel nix
Geen zin meer om te levelen in XI (bovendien in abbysea heeft mijn complete linkshell 85 op alle jobs aangetikt in 1 weekend, hoe leuk is dat? 6 uur grinden per job... daar is mijn tijd te kostbaar voor).

14 heb ik wel closed beta gespeeld even, open niet, moest een nieuwe code aanvragen en die heb ik nooit gekregen om de 1 of andere vage reden.
Weet nog niet of ik hem ga spelen eerlijk gezegd... ben d'r gevoelsmatig wel een beetje klaar mee.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

6K schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:06:
Ik um... speel nix
Geen zin meer om te levelen in XI (bovendien in abbysea heeft mijn complete linkshell 85 op alle jobs aangetikt in 1 weekend, hoe leuk is dat? 6 uur grinden per job... daar is mijn tijd te kostbaar voor).

14 heb ik wel closed beta gespeeld even, open niet, moest een nieuwe code aanvragen en die heb ik nooit gekregen om de 1 of andere vage reden.
Weet nog niet of ik hem ga spelen eerlijk gezegd... ben d'r gevoelsmatig wel een beetje klaar mee.
Nieuwe code wordt niet opgestuurd, die gaat via http://entry.ffxiv.com/
Verder heb ik zelf alles afgerond wat ik echt wilde hebben voor FFXIV release:

Eindelijk een level 75 (RNG) (Na 6 jaar ofzo:) )
Medal of Altana

Wellicht kijken of ik nog een 100 craft kan doen ofzo, ben al bijna op de helft;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens die registratie site moesten mensen die meededen aan de closed beta ook een nieuwe key aanvragen. Deze zou vervolgens gemailed worden, die mail heb ik na 2 pogingen niet meer ontvangen (en ben d'r maar niet meer achteraangegaan omdat ik toch niet veel tijd had).

Mijn grootste bezwaar voor de 75+ jobs was dat ik -eindelijk- stabiel was met 9 jobs op 75, aangekleed en wel (allemaal bovengemiddeld). Met de komst van 25 nieuwe levels zag ik met name op tegen het vergaren van nieuwe items om top of the line te blijven.. ik had er simpelweg niet meer de puf voor.
Het levelen zelf, zoals gezegd, stelt echt helemaal niets voor. Abbysea werkt zo goed, dat zelfs SMN burn niet meer de moeite loont volgens de mensen die ik nog spreek (ik spreek hier dus niet uit ervaring)

14 ziet er wel heel goed uit moet ik eerlijk zeggen, en van wat ik hoor is ook het craft systeem leuk en kun je niet power levelen vanwege exp/tijd restricties per job. Dus die balans lijkt me een stuk eerlijker op het eerste gezicht. Ook kun je single player meer doen, iets wat me in XI na verloop van tijd een beetje tegen begon te staan... soms wil je wel eens gewoon een uurtje wat doen en als niemand kan, dan alleen... met BST en PUP kwam ik wel een heel eind, maar ja, op d'n duur ben je daar ook wel weer klaar mee.

Al met al... voor mij persoonlijk is XI een gesloten hoofdstuk... XIV weet ik nog niet, het is wel erg aantrekkelijk moet ik eerlijk zeggen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb vandaag nog even naar de special editie van 14 gekeken met dat potje (of whatever het is). Tuurlijk jeukt het wel en tuurlijk zou ik XI ook nog vaker willen spelen (en dus weer activeren), maar vind het moeilijk.
Mijn vrouw zou toch graag nog op de 360 FFXI willen spelen.
Ikzelf wellicht FFXIV. Maar weten jullie of je nog iets van korting krijgt als je beide actief hebt? Dus niet 30 euro, maar iets minder? (verwacht eigenlijk van niet om eerlijk te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Je krijgt inderdaad korting, hoeveel weet ik niet, Maar over 5 dagen dan komt de eerste betaling van ffxiv, dus dan zullen we het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks,

Zie net op Playonline (mijn vrouw kwam er mee) dat je FFXI account dan 7 euro per maand kost.
Je kunt inschrijven tot januari 2011, maar kan dan weer niet vinden of je tot dan die korting hebt of dat je tot dan beide kunt registreren en daarna nog steeds die korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Volgens mij het eerste. De aanbieding geld voor mensen die zich registreren voor januari. (als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dus als je voor januari beide geregistreerd hebt en betaald, dan behoud je die korting ook na januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Helemaal correct. En vandaag is ook bekend geworden dat SE weer een gratis maand weggeeft voor ffxiv om tegemoet te komen aan de spelers ivm de problemen (die in de komende patches grotendeels opgelost zullen worden als alles goed gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om FFXIV iig voor januari te activeren alleen maar voor de kosten als ik het in de toekomst ga spelen...voorlopig heb ik nog teveel fun met FFXI én geen PC die FFXIV fatsoenlijk kan draaien, dus ik blijf vooralsnog bij mijn eerdere statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al sinds een jaar heb ik geen FFXI meer aangeraakt. Toch besloten om nog eens te activeren en te kijken wat de nieuwe content nou te bieden heeft. Tevens de laatste mini-addon gehaald (die met shantotto) om ook dat verhaaltje eens te volgen. Nu ik alleen weer terug in FFXI ben mis ik toch de belangrijkste factor. Zo'n beetje alle mensen waar ik veel mee samen speelde zijn er niet meer. Ik merk dat de meeste fun daarmee ook wel weg is.

Aan het einde van de maand gaat deze waarschijnlijk weer de vrieskast in. Het hoofdstuk FFXI is voor mij toch echt wel aan zijn einde gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:21:
Al sinds een jaar heb ik geen FFXI meer aangeraakt. Toch besloten om nog eens te activeren en te kijken wat de nieuwe content nou te bieden heeft. Tevens de laatste mini-addon gehaald (die met shantotto) om ook dat verhaaltje eens te volgen. Nu ik alleen weer terug in FFXI ben mis ik toch de belangrijkste factor. Zo'n beetje alle mensen waar ik veel mee samen speelde zijn er niet meer. Ik merk dat de meeste fun daarmee ook wel weg is.

Aan het einde van de maand gaat deze waarschijnlijk weer de vrieskast in. Het hoofdstuk FFXI is voor mij toch echt wel aan zijn einde gekomen.
Ja dat zou voor mij ook heel veel fun weghalen, gelukkig spelen er nog zat mensen die ik ken. Sterker nog, vorige week maandag had ik een Abyssea Alliance met daarin mensen uit alle linkshells waar ik ooit bij heb gehoord...van mijn allereerste social (van 6 jaar terug), tot mijn huidige social, mijn dynamis shell, mijn (inmiddels opgeheven) Einherjar shell.

Van mijn allereerste social spelen er nog maar 2 mensen ofzo, maar ik vond dat toch wel bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
deTwisj schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:21:

Idem voor mij. Dat was voor mij ook de reden om te stoppen. Iedereen had al end-game gehaald.
Dus opzich wil ik nog wel spelen, maar het houdt me tegen omdat iedereen die ik kende weg is.

Maar mijn vrouw wil nog steeds op de 360 FFXI spelen en ik wellicht FFXIV.
Heel hard over nadenken denk ik zo. Alhoewel ik eigenlijk gewoon weer verder zal gaan met GW en daarna GW2 omdat we die samen spelen.

Verwijderd

Ik denk dat het ook scheelt dat ik eigenlijk nooit heel veel met linkshell members heb gedaan. Ik heb altijd Amerikaanse shells gehad dus er was 6-9 uur tijdsverschil. Levelen deed ik gewoon met pick-up parties, zo ook voor BCNMs, ISNMs, Nyzul, CoP...dus toen mensen stopten met spelen maakte ik zo nieuwe vrienden. Plus natuurlijk het laatste anderhalf jaar een vriendin die ook 3-4 keer in de week speelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nou, FFXIV collector's ligt klaar voor me. Dus ik ga morgen (heb lekker de gehele dag) daar aan beginnen.
FFXI gaat mijn vrouw spelen. En ik haar wellicht helpen daar mee.
Dus ben weer hooked zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
FFxi re-installed... updating... arghhhh

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Op steam kun je nu ffxi kopen voor 5 euro. Dat is inclusief die mini uitbreidingen. Alle 3. Zit er zelf wel aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paar maanden lang gedacht dat ik van ffxi af was, maar ffxiv is het ook niet. Hoewel ik niet heel veel tijd beschikbaar heb speel ik ook weer met het idee mijn account te activeren >.>
Ik zou het niet moeten doen, maar...... wie weet :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Arunia schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 06:48:
Op steam kun je nu ffxi kopen voor 5 euro. Dat is inclusief die mini uitbreidingen. Alle 3. Zit er zelf wel aan te denken.
ik heb de US versie van FFxi.. weet niet of die steam versie compatible is.. zat er zelf ook al aan te denken.

enne.. ffxi vanaf begin updaten via een gebrekkige wifi prutslijn... duurt ff.. (en dan met name het steeds opnieuw inloggen en filechecken haha (en nee.. heb helaas geen backup van oudere ffxi ))

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf heb uiteraard de EU versie. Wellicht dat er een mogelijkheid is om Steam te tricken waardoor je wel de US versie kunt bestellen.

Voor die 5 euro zou ik dan een makkelijke manier van installeren krijgen en, de 3 laatste kleine uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En de aanbiedingen zijn weer weg. :| Da's jammer.
Bestel ze hoe dan ook eind van de maand wel. Wil Monkey Island ook nog eens aanschaffen. Heb wel 4!

Maar goed, binnenkort toch stiekem FFXI ook nog eens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Tis me uiteindelijk gelukt ffxi te updaten gisteren :D En Poekie stond nog braaf te wachten in Zi'Tah O+

Als ik tijd heb m'n Thf pakje eens aandoen en Thf/Dnc spelen (solo) om er weer ff in te komen :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gewoon allemaal switchen naar Sylph, wordt het vanzelf weer gezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog aan het updaten...was gisteravond helemaal niet te doen...checking FFXI version lukte 9 van de 10 keer al niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
herkenbaar haha, vanmorgen nog eens geprobeert. Paar keer error en crash, toen liep ie gewoon door.Maar gisteravond was het echt puinhoop haha

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo intussen weer even gespeeld..WHM87 nu, en in de nieuwe zones alle confluxes geactiveerd. Tevens de Mog Sack gehaald (yay storage!) en wat losse Relic gedeponeerd bij de nieuwe storage moogle. Nog een groot voordeel: merit points zijn niet meer gelimiteerd tot 10 punten! Dat scheelt dat ik niet meer de hele tijd uit Abyssea hoef te warpen om mijn merit points te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Ik heb sinds oktober'10 niet meer gespeeld.. ik was wel benieuwd of er nog wat te doen is in Vana'diel, dus ik heb mijn account gereactiveerd voor een maandje ofzo.

Kan iemand mij uitleggen waarom de wind crystals zo duur zijn geworden? 5K op Laskhmi op dit moment 0_0, het was voorheen meestal rond de 500g per stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat niemand meer crystals farmed? Iedereen speelt in de Abyssea zones, en daar kun je geen crystals vinden...vraag/aanbod =)

WHM90 en BRD90...nu bezig met oude content eens lekker doorspelen, gisteren COP chapter 5 t/m 7 gedaan...bijna mee klaar, eindelijk. 2.5 jaar gedaan om tot Three Paths te komen, en nu in een paar dagen drie chapters. Mensen die het voorheen hebben gedaan zullen het wel nep vinden, maar ik vind het heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:50:
Omdat niemand meer crystals farmed? Iedereen speelt in de Abyssea zones, en daar kun je geen crystals vinden...vraag/aanbod =)

WHM90 en BRD90...nu bezig met oude content eens lekker doorspelen, gisteren COP chapter 5 t/m 7 gedaan...bijna mee klaar, eindelijk. 2.5 jaar gedaan om tot Three Paths te komen, en nu in een paar dagen drie chapters. Mensen die het voorheen hebben gedaan zullen het wel nep vinden, maar ik vind het heerlijk!
Ja, dat was mijn eerste gedachte ook, maar de rest van de crystals is min of meer dezelfde prijs gebleven. Weird..

/praise met WHM en BRD op 90.

Edit: Die valentijnsupdate mag er zijn, ze hebben gesleuteld aan het Exp-systeem, het is verdubbelt!
Ook het skill-systeem is aangepast, je kunt nu cappen op easy prey.

Ik las ook dat sommige missies onbegrensd zijn geworden, zoals de befaamde 2-3 Missie, hoef je dus niet meer te zoeken naar medespelers.

Is hier een solo-campagne begonnen voor FFXI?

[ Voor 20% gewijzigd door Slurpie Blauw op 15-02-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Vanavond redelijk impulsief besloten maar eens met FFXI te beginnen, dus gelijk de ultimate collectors edition online gekocht en gedownload.

PlayOnline registratie vond ik omslachtig en langzaam en nu is hij de game client aan het updaten wat een uur of 8 in beslag zal nemen volgens het voortgangsvenster 8)7

Op welke servers spelen de tweakers die nog actief zijn in FFXI?

Laat maar zitten ook... Wat een verschikkelijk spel. Irritante besturing, mega slechte graphics (zelfs voor een oudere game); zelfs de tekst is blurry en onprettig om te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door firlian op 11-03-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
firlian schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:59:
Vanavond redelijk impulsief besloten maar eens met FFXI te beginnen, dus gelijk de ultimate collectors edition online gekocht en gedownload.

PlayOnline registratie vond ik omslachtig en langzaam en nu is hij de game client aan het updaten wat een uur of 8 in beslag zal nemen volgens het voortgangsvenster 8)7

Op welke servers spelen de tweakers die nog actief zijn in FFXI?

Laat maar zitten ook... Wat een verschikkelijk spel. Irritante besturing, mega slechte graphics (zelfs voor een oudere game); zelfs de tekst is blurry en onprettig om te lezen.
Blurry tekst? Het is hardstikke scherp man (op de pc in elk geval wel). Irritante besturing valt wat over te zeggen, maar ik heb het vanaf het begin af aan met een controller gespeeld en dat werkte heerlijk.

Hou er ook rekening mee dat het spel in de eerste instantie voor de PS2 is gemaakt, dus de graphics zijn niet al te geweldig omdat men rekening diende te houden met de limitaties van de PS2 icm heel veel mensen online, maar dan nog zijn de graphics zeker niet slecht te noemen imo.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hij zal wel in start resolutie draaien... 800x600 of iets dergelijks..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Het maakt weinig uit op welke resolutie ik draai, op 1920x1080 heb ik mijn scherm volledig gevuld met dezelfde kwaliteit graphics. Heb verder wel alles (er is niet zo heel veel om aan te passen eigenlijk) op max staan (uncompressed dus).

Met blurry text bedoel ik het font dat o.a. wordt gebruikt voor de tekst van characters boven hun hoofd, maar ook in menu's. De text in het chatwindow is wel gewoon normaal leesbaar.

Edit: na wat extra aanpassingen met regedit ziet het spel er stukken beter uit (mipmapping=4 en oversampling) maar de tekst blijft lelijk. Zal vast aan te wennen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
via regedit kun je met juiste instellingen ook de tekst helder krijgen. kijk eens via die google search die ik postte.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb ook een tijd lelijke (pixelated) letters gehad voor character names maar ik heb dat weten te fixen...alleen geen idee meer hoe =)

Oh en voor de mensen die nog willen blijven spelen, ik sprak afgelopen GDC (vorige week) met Sage Sundi, die nog vrolijk wist mede te delen dat er nog een grote update voor FFXI aankomt aangezien FFXIV nog niet echt goed genoeg is, en dat ze meer servers gaan mergen. AH merge (wat een gerucht was) noemde hij ook echt een gerucht, het is wel besproken maar vooralsnog gaan ze dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:20:
Hmm ik heb ook een tijd lelijke (pixelated) letters gehad voor character names maar ik heb dat weten te fixen...alleen geen idee meer hoe =)

Oh en voor de mensen die nog willen blijven spelen, ik sprak afgelopen GDC (vorige week) met Sage Sundi, die nog vrolijk wist mede te delen dat er nog een grote update voor FFXI aankomt aangezien FFXIV nog niet echt goed genoeg is, en dat ze meer servers gaan mergen. AH merge (wat een gerucht was) noemde hij ook echt een gerucht, het is wel besproken maar vooralsnog gaan ze dat niet doen.
Minder, zou absoluut nodig zijn dat er een AH merge plaatsvindt. Misschien niet tussen servers, maar binnen een server Iig voor de 3 naties, en doe er gelijk Kazham bij, want daar is geen kristal meer te koop.

[ Voor 5% gewijzigd door Slurpie Blauw op 14-03-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Tis dat de servers nu (minimaal) een week plat liggen.. anders was ik ff ingelogd om de voorraad op m'n xtal-mule op ah te zetten hehe. Mule zit met maximaal volgepropt met xtals...

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Bas_ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:53:
[...]

Minder, zou absoluut nodig zijn dat er een AH merge plaatsvindt. Misschien niet tussen servers, maar binnen een server Iig voor de 3 naties, en doe er gelijk Kazham bij, want daar is geen kristal meer te koop.
Als ze de naties mergen, dan zit Kazham er ook gelijk bij want dat is gewoon de Windy AH. Ik vind ze apart meestal leuker, kan je er lekker mee spelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Shin_Alu schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Als ze de naties mergen, dan zit Kazham er ook gelijk bij want dat is gewoon de Windy AH. Ik vind ze apart meestal leuker, kan je er lekker mee spelen:)
Oh, wist ik niet eens. 0_0

Apart houden heeft niet zo veel zin meer naar mijn mening; ze zijn zo leeg geworden, dat ze in principe overbodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik zit erover te denken om samen met mijn vriendin FFXI te gaan starten. Hoe is het nu voor een startende speler? Is het nog te doen? Of kunnen we beter wachten tot FFXIV goed draait?

We twijfelen nog een beetje tussen AION en FFXI zeg maar.. Aangezien ik Final Fantasy al sinds Final Fantasy 7 een warm hart toe draag gaat mijn voorkeur vooralsnog uit naar FFXI :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de verhaallijnen en character building van alle Final Fantasies wist te waarderen (en je houdt van Chocobo's) is het zeker de moeite waard (meer dan AION). FFXIV is veel mooier, maar speelt nog niet echt tof, dus ik zou altijd aanraden om FFXI eens te proberen!

Als beginnende speler op dit moment (het spel draait al 8 jaar) heb je een paar nadelen en een paar voordelen...

Grootste nadeel is dat de economie behoorlijk lastig is om als beginnende speler in te kopen...verwacht niet snel rijk te zijn en alle goeie dingen te kunnen kopen. Tweede nadeel is dat je de piek van de game al hebt gehad, daar moet ik ook eerlijk in zijn, er zijn nu minder FFXI spelers dan 2 jaar geleden. Niettemin praat ik dan over 2000 mensen online op een server ipv 5000-6000, dus het is ook niet echt leeg :)

Grootste voordeel is dat sinds de komst van de Abyssea uitbreidingen alle "oude" content een stuk makkelijker is geworden. Je zult als nieuwe speler dus redelijk snel elke achterstand in kunnen halen, hoewel ik zou aanraden om zeker voor je 'main' job Abyssea zoveel mogelijk links te laten liggen tot je level 75 bent.

(als uitleg: via Abyssea zones kun je heel snel levelen, tot 10 keer sneller dan normaal, maar je weaponskills, begrip van je job en mastery van je job gaan er niet mee vooruit...je ziet nu dus heel veel high-level players die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn)

Mocht je het willen starten (en ik zou het je aanraden), join dan ff server Sylph, dan kan ik je ff wegwijs maken, of pak de server waar de meeste NLers zitten (ik speel meer met Amerikanen en Japanners)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Bedankt voor je reactie,

Ik begrijp dat de piek inmiddels wel geweest is. Trouwens, ik heb het spel jaren geleden wel al eens gespeeld (ergens in 2006) maar had er toen, vanwege werk, simpelweg te weinig tijd voor. Ben eigenlijk niet verder als de beginregio gekomen. Ik weet nog wel dat je in het begin behoorlijk in het diepe gegooid werd. Kan me herinneren dat je na je start een kort "intro" gesprekje hebt met een npc waarna het verder compleet onduidelijk is waar je heen moet of wat je moet doen.

Ik zal het bespreken met mn vriendin (Die heeft er tenslotte ook nog wel wat over te zeggen :) ) en dan zien we wel wat we doen. Ik hou je server zeker in mijn achterhoofd maar heb je niet vaak een probleem qua tijdzone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee want ik woon 90% van mijn tijd in Amerika :)

maar goed, ik ben nu ook online (ben nu in NL) en er is zat te doen dus....

En ja, FFXI is niet echt een MMO voor beginners, maar zoveel bevredigender als je wat voor elkaar krijgt itt WoW waar elke kleuter in een maand een capped character heeft. En zoals ik al zei, het is nu een stuk eenvoudiger om sneller te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Ik bedoelde die uitdaging ook positief hoor. Vind het wel fijn een beetje uitdaging.
Het is alleen toch Aion geworden. Misschien dat we van de winter Final Fantasy nog eens induiken maar ik hoop eigenlijk dat FFXIV tegen die tijd is wat het moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Wat mij aantrekt in FFXI is het job-systeem, het exp systeem en de party dynamiek. Als geen ander weet FFXI dat te brengen. En eigenlijk is dat de backbone van elke MMO.

Waar ik me wel aan erger is dat je bij Quests nooit exp krijgt, daarom laten de meeste spelers dit links liggen. De rewards zijn ook nihil vaak. Met als gevolg dat je inprincipe eindeloos level grind.

Gister bijvoorbeeld zat ik in een party op Qufim Island dat zeker 10 uur heeft geduurd(op paar minieme pauzes na). En toch slechts van lvl20- > lvl 33.

Dus als dat je ding is, en je hebt zeeën van tijd, speel FFXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat nu de basis exp wat is verhoogd en je in principe ongelimiteerd FoV kan doen het normale party systeem bij mij weer veel populairder is dan keywhoren in Abyssea...dat is echt maar heel kort leuk, en ik doe het eigenlijk ook alleen maar met jobs waarvan ik 100% zeker weet dat ik ze nooit verder dan subjob level ga spelen.

En quests, och, sommige quests hebben hele leuke aparte rewards, maar een exp bonus had er wel voor gezorgd dat ze meer werden gedaan, dat ben ik wel met je eens. Ik log daarentegen regelmatig in dat ik maar een uurtje kan spelen, dan blader ik mijn active quest lijst even door en doe ik er 1 of 2. Ik ben stats-geil genoeg om alle quests ook gedaan te willen hebben...ben nu bijna klaar met alle rank missions (Sandy Rank10, Windy rank10 en Bastok Rank6)..klaar met Zilart, klaar met CoP, halverwege met ToAU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:06:
Moet zeggen dat nu de basis exp wat is verhoogd en je in principe ongelimiteerd FoV kan doen het normale party systeem bij mij weer veel populairder is dan keywhoren in Abyssea...dat is echt maar heel kort leuk, en ik doe het eigenlijk ook alleen maar met jobs waarvan ik 100% zeker weet dat ik ze nooit verder dan subjob level ga spelen.

En quests, och, sommige quests hebben hele leuke aparte rewards, maar een exp bonus had er wel voor gezorgd dat ze meer werden gedaan, dat ben ik wel met je eens. Ik log daarentegen regelmatig in dat ik maar een uurtje kan spelen, dan blader ik mijn active quest lijst even door en doe ik er 1 of 2. Ik ben stats-geil genoeg om alle quests ook gedaan te willen hebben...ben nu bijna klaar met alle rank missions (Sandy Rank10, Windy rank10 en Bastok Rank6)..klaar met Zilart, klaar met CoP, halverwege met ToAU...
Ja, je kunt quests idd doen voor total completion.

Gelukkig voor nieuwe spelers heffen ze level restrictions steeds meer op voor missies, dus je kunt nu ook CoP solo-en etc.

Ik moet eerlijk zegen dat ik nog geen Abyssea expansie heb aangekocht, maar ik weet wel dat de meeste spelers op mijn server, Lakshmi, alleen maar Abyssea spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

Necrobump!

Spel iig weer even gestart vorige week sinds hele hele lange tijd. Man wat is het anders.... Abyssea... wat is er gebeurd met het FFXI waar ik ooit zo van heb gehouden? :)

Vind zelf eigenlijk wel dat het goede veranderingen zijn, de dingen die mensen vroeger echt weerhield om het spel te spelen zijn inmiddels wel wat veranderd. Heb iig m'n MNK naar 90 gegooid, ben nu ook bezig met THF, die is nu 71. Nog even 1 party en dan kan die ook 90 zijn (wellicht dit weekend).

Wat ik alleen erg jammer vind is dat er buiten Abyssea niet veel meer gebeurd, geen ground NM's meer enzo... helemaal niks. Het verkrijgen van een BB bv is bijna onmogelijk gemaakt nu. Tenzij je echt enorme knaken hebt en he niet erg vind om 10miljoen neer te lappen voor 1 item.

Kort samengevat, het is voor nu in ieder geval weer even een frisse wind. Ik hoop dat het zo voorlopig blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah ik heb toen Abyssea uitkwam mijn twee main jobs in no-time naar 90 gezet (WHM en BRD) en ben daarna redelijk vlot weer uit Abyssea exping gestapt. Voor subjobs 30->50 is het erg handig maar ik zie nu zoveel spelers die me vragen welke job ze het beste nu kunnen levelen, en 3 dagen later zijn ze level 90. LS gast deed dat met WHM...ben je level 90 met 110 healing skill...ja nuttig ja.

Wat er dus is veranderd is dat het vroegah :+ heel wat betekende als je een job op 75 had, terwijl het hebben van een level 90 karakter nu echt niets voorstelt en dus ook helemaal niet indrukwekkend is. Als je je skills hebt gecapped, dan vind ik je pas een goede speler. Ik ben nu zelf SAM als nieuwe job naar 90 aan het levelen, maar mooi dat ik buiten Abyssea doe. Mijn G.Katana skill is tenminste elke keer weer gecapped als ik level. Ik ga eigenlijk alleen nog maar Abyssea in voor Dominion Ops, Seal/Jewel farming of NMs. Dan heb ik maar niet 10 jobs op 90...de drie die ik wel heb ben ik wel heel goed in :) (ik heb dan ook 468 traversor stones in voorraad)

BB is zeker niet onmogelijk, maar als je geen vrienden hebt is het niet te doen. Maar dat is dan ook nog steeds de essentie van een MMORPG....alleen zit de uitdaging waar je hulp bij nodig hebt hem nu niet in het levelen zelf, maar alle speciale dingen. Einherjar, Dynamis Archlords(!), VNMs, ToAU Kings, Voidwatch en HNMs/ISNMs doe je nog steeds niet solo...maar je hebt er minder mensen voor nodig dan vroeger, dus is het vaak makkelijker voor elkaar te krijgen. Ik kan nu met een party van 6 goede 90 spelers eens een gooi naar Jormungand doen, terwijl ik daar vroeger 2 weekenden voor aan shouten was in Whitegate om maar een alliantie bij elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

Op Ragnarok zie je dat eigenlijk niet echt meer, parties die niet naar Abyssea gaan.

Ik moet eerlijk zeggen, het levelen op zich is ook niet veel meer aan nu. En ik denk ook dat je veel meer plezier kan halen uit het levelen in niet aby gebieden. Absoluut waar.

BB is nagenoeg onmogelijk gemaakt in mijn ogen omdat je de pop items alleen nog uit KS99 kan halen. Laatste waar ik zin / tijd voor zou hebben is KS seals gaan farmen totdat ik er 99 heb voor 1 pop item. En dan erachter komen dat het een NQ pop item is en daar je BB item niet van dropt. Dus naast die 99 seals moet je ook nog eens een stinkende mazzel hebben dat je HQ pop item dropt (gaan voor 5m per stuk nu op ragnarok).

Welke server zit je eigenlijk zelf op? (zie overigens dat je je blog niet meer bijhoudt, dus ik neem die informatie nu ook maar niet aan als waarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BB items droppen toch nog gewoon van Fafnir/Nidhogg ; Adamantoise/Aspidochelone(sp) ; Behemoth/King Behemoth ?

Zelf speel ik al niet meer sinds Oktober 2009 (geloof ik). Een tijd terug nog eens een keer geprobeerd maar zo'n beetje al m'n FFXI vrienden waren gestopt dus de plezier was er ook meteen niet meer. Het hoofdstuk FFXI is bij mij toch echt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op Sylph...Fairy server bestaat niet meer, die is gemerged met Sylph. Ik zie op deze server gelukkig nog steeds veel (en steeds meer) buiten Aby gebeuren. Zelfs Dyna is weer leuk nu we ons niet meer focussen op relic farming maar voor de Archlord bosses gaan. Onze klassieke dyna shell past zich aan, en de aanvragen om te joinen stromen weer binnen.

En nee die log hou ik niet meer bij, met de uitgebreide functionaliteit van FFXIAH is dat niet echt meer nodig, en ik heb een OO Sheet waar ik alles in bijhou...stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

deTwisj schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:21:
BB items droppen toch nog gewoon van Fafnir/Nidhogg ; Adamantoise/Aspidochelone(sp) ; Behemoth/King Behemoth ?
Doen ze inderdaad, maar het is niet meer een timed pop, je moet nu met pop items de nm's poppen. Die pop items zijn alleen verkrijgbaar uit de KS99 BCNM's. Een ramp om te krijgen dus. Daarbij droppen ze ook nog alleen van de King versies van de NM's... en om die te poppen moet je dus ook nog het geluk hebben dat je HQ pop item krijgt. Al om al, een ramp om te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Pfff, zijn ze niet helemaal lekker bij SE om t zo te doen? Daarmee maak je het na 8 jaar Kings opeens moeilijker. Debiele actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Machtige actie van SE moet ik zeggen. Ze hebben acht jaar lang mogen aanhoren dat de timed spawns van NMs niet de goede manier is en dat het eigenlijk sky stijl popped monsters moeten worden. Nu zijn het popped NMs maar hebben ze de pop condities zo tijdsverspillend gemaakt dat het niet meer waard is om er voor te gaan. Dat terwijl je op de oude manier altijd nog kans had om er claim op te krijgen wanneer hij spawned in jou speeltijd.

Overigens, KS99 deed altijd al BB items droppen (met lage drop kans) hebben ze dat er dan uit gehaald dat je alleen nog maar een pop item krijgt voor een NM die een kans heeft om een BB item te droppen? Wat grappig om dan een kans op een pop item te hebben om daarna weer een kans op een drop te hebben ;)

tl;dr SE trololol'd de FFXI community (op dat specifieke aspect)

[ Voor 4% gewijzigd door deTwisj op 03-08-2011 09:10 . Reden: tl;dr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sinds enige tijd mijn account gecancelled, maar gisteren toch benieuwd of mijn chars er nog zijn.
Het is nu iets meer dan 3 maanden geleden gok ik zo, maar om nu geld uit te geven en er achter te komen dat mijn chars er niet meer zijn is zonde.
Weet iemand toevallig of je op een manier erachter kan komen of je chars nog bestaan?
Wellicht contact met SE bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon even SE Customer service mailen om dat te checken, officieel worden je karakters een aantal maanden bewaard voordat ze gewist worden, maar hoe lang daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Als je alleen de betaling hebt gestopt en niet je SE account verwijderd dan staat het er allemaal zeer waarschijnlijk nog. In SnR kwamen mensn terug na 3+ jaar en hadden chars nog gewoon staan zoals ze waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb mijn content items (zo heten ze geloof ik) gestopt.
Dus waarbij niet mijn chars zijn verwijderd. Officieel zo het er op neer moeten komen dat je chars dan 3 maanden iig bewaard blijven. Daarna heb je kans dat ze verwijderd worden. Maar vaak ook niet.

Eigenlijk hoop ik stiekem dat ze met het betaalmoment van XIV meteen ook weer een welcome back to Vanadiel actie krijgen waarbij je je chars terug kunt halen. Zou iig een slimme actie zijn. Zeker omdat je dan de helft voor XI betaald en vol voor XIV.

Ik ga ze binnenkort maar even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinzel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

Zoals Xil ook al zei, ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn of haar personages kwijt zijn geraakt met het stop zetten van content ID’s. Zelfs mensen die hun SE account hadden verwijderd hebben via backups hun personages terug kunnen krijgen.

Denk dus dat dat je totaal geen zorgen hoef te maken. Die van mij waren er ook nog na anderhalf jaar.

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, thanks. Het zijn meer de verhalen die de ronde doen waardoor het toch allemaal wat onzeker is.

Dan wacht ik gewoon lekker nog even totdat XIV betaald wordt. Dan schakel ik het weer gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het kan je moeilijk worden gemaakt, maar bij SE is het meestal de aanhouder wint. Dus als de eerste persoon je "nee onmogelijk" verkoopt, moet je dat dus vooral niet geloven. Het is bij meerdere online vrienden van me voorgekomen dat ze gewoon langer nodig hadden voor de juiste persoon spraken, en dan kan opeens hun character wel gevonden worden. Overigens staan wij in europa er beter voor omdat wij min of meer 'eigenaar' zijn van onze character, terwijl in de usa ze het character 'huren'. Ben niet zo thuis in de rechten of met juridische termen, maar het betekend in feite dat ze je character niet mogen verwijderen (zo heb ik het begrepen) tenzij je natuurlijk hun gebruikers voorwaardes schend. De ban-hammer betekend wel dat je character permanent weg is.

Is er overigens al meer bekend wanneer ze 14 betaald gaan maken?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Grappig dat dit topic weer naar boven komt, ik had vanmiddag de hele dag de tune van Sarutabaruta de boot tussen mhaura en selbina in m'n hoofd zitten <3

[ Voor 13% gewijzigd door bakakaizoku op 12-09-2011 23:31 . Reden: Toch maar ff voor de zekerheid geyoutubed ;) ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Iemand die toevallig nog speeld?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik speel sporadisch nog wel, meestal vooral wat lagere jobs levellen enzo. Of marbles inslaan voor een bonanza :)

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste