Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
ik heb afgelopen week mijn eerste HNM drop gekregen! Heb nu dalmatica!!!! Dus RDM met duelist chapeau en dalmatica ftw!!!! :D

Verder nu 0/9 op vbow en ranger op 60.... wil echt die takke boog voor rng echt hebben voor ik het verder lvl...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooh grats met de Dalmatica :D die heb ik ook nog op de wishlist staan (en vrij hoog)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
kan iemand me nog helpen van een pagina terug... ga straks beginnen en hoop beetje uitleg te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
DonDjo schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:55:
kan iemand me nog helpen van een pagina terug... ga straks beginnen en hoop beetje uitleg te hebben :)
Join de ragnarok server en meld je aan op forum.swordsandroses.be ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratz Lord_T, echt HNM of via Odin?

Wij hebben namelijk al behoorlijk wat e-body en dalmatica drops gehad via Odin :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Nee was van HQ turtle :)

En afgelopen vrijdag ook 1/10 gegaan op Vbow! ZALIG! Echt deed op EP colibri in East Ronfaure (S) 1600 sidewinder :D

Mijn rng nog steeds 60 dus dat kan alleen maar beter worden.
Ik zit nu op Valefor in een shell die voortkomt uit Blacklisted, nu genaamd BlacklistedCandies met een paar EU mensen maar voornamelijk US gasten. Drops gaan met punten (3 punten voor volle DI scan / SW scan bijvoorbeeld of voor FAF/Nid camp) en had mijn abody met 89! punten al :D
Was erg laag aangezien de 2 ervoor voor 250 punten elk gingen.
Nu inmiddels de grenzen iets aangepast en de nieuwe mensen moeten in hun eerste maand 100 punten halen via camps anders worden ze gekicked. Dit is trouwens erg makkelijk te halen hoor aangezien in per avond al snel 6 punten haal en in het weekend er met gemak 30 kan halen.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde gisteren de trial proberen en liet dus een trial code opsturen. Probleem is dat ik per ongeluk een US code liet opsturen en die werkt niet. Omdat je blijkbaar maar één key kunt krijgen, kan ik nu geen EU code meer aanvragen. Zou iemand misschien via https://secure.playonline.com/freetrialeu een trial code naar j_hoffman99@hotmail.com kunnen sturen? Ik zou het zeer waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Je hebt al geprobeert om een ander emailadres te gebruiken?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat werkt ook niet, maar ik heb het al opgelost door het op school te doen. Na een kwartier lang bezig geweest te zijn met registreren wacht me nu alleen nog een kleine update...van tien uur. Square-Enix kan echt nog heel wat leren van Blizzard wat dat betreft.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

PS2 limitations

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Xiliath
Als je nu al met WoW gaat vergelijken kan je er beter niet aan beginnen :p
FFXI is gewoonweg totaal anders, op alle gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, ik heb vroeger op Ragnarok gespeelt en wil nu weer wat spelen.
Zijn er mensen die een casual LS hebben en plaats voor een?

Contact me ingame - Kipakeibo

ohh en hoi wappie speel jij nog want Swords&Roses LS die ik had was ik de enige member nog in dus denk dat die LS geswitched is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Die linkshell bestaat nog steeds. Wanneer ben je ingelogd? Elke avond zitten er wel een paar.
het is alleen geen 20+ meer zoals vroeger.

Verwijderd

nou de LS die ik nog had had 1 member.. mij.. geen offline members
maar vergeet niet dat dat een LS van 3 jaar terug was ofzo

• Xiliath
Swords and Roses bestaat al dik 5 jaar en is nog steeds up en running.
Was gisteravond nog een man of 8 online en vanavond iig ook. (gaan salvage doen)

linkje naar t forum:
forum.swordsandroses.be

edit:
1e member op forum sinds Sun Mar 13, 2005 8:36 pm :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Xiliath op 10-12-2009 13:51 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:15:
Hoi mensen, ik heb vroeger op Ragnarok gespeelt en wil nu weer wat spelen.
Zijn er mensen die een casual LS hebben en plaats voor een?

Contact me ingame - Kipakeibo

ohh en hoi wappie speel jij nog want Swords&Roses LS die ik had was ik de enige member nog in dus denk dat die LS geswitched is :P
Kipakeibo! Met jou heb ik volgens mij nog wel eens wat quests gedaan :) (heeeel lang geleden :))

Helaas heb ik nu geen tijd meer voor FFXI, maar misschien dat ik die nieuwe FF mmorpg toch maar eens ga proberen als ie uitkomt :)

Verwijderd

ja ronnie dat klopt :)

Ik ga ook FF14 spelen.

en bedankt wallie.
Zal eens rondkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
Kon het niet laten en sinds dit weekend ook maar weer eens ingelogd :$

Eerst ff op Mnk wat ingemept, daarna paar uurtjes op Sam en toen maar besloten m'n lvl 18 Blm eens aan te zwengelen. Op Blm direct een paar keer op lullige wijze doodgegaan :P Leukste was nog wel op ferry tussen Mhaura en Selbina.. had hengel bij dus vrolijk vissen.. ff niet opletten, monster aan de haak.. dood. Had nog RR up van FoV dus weer op m'n pootjes.. was SeaHorror gepopt, *bats* .. weer dood :D Lang geleden dat ik dood van schip gegooid werd hahaha.

Die "bug" bij subben Bst is nog niet gefixt hoop ik? Kan ik fijn Blm/Bst doen :9

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heh das geen bug, dat hoort zo :)
en ja dus, dat kan nog altijd.

Ik ben nu voor de fun PUP aan het solo-en, lang geleden dat ik weer zoveel lol heb gehad in een (solo) job.
Ben nu 36 en ik sta behoorlijk versteld van mijn RDM muppet, die over 4 levels alleen nog maar beter gaat worden (Soulsoother).
Tussendoor RDM naar 75 gezet en joytoy opgepikt, erg leuke job... maar dat is dus wéér een job waar ik merits voor moet gaan verzamelen.
Ben dus maar met Astral Burns begonnen om mijn SMN naar 75 te gassen, kan ik tenmiste daarmee snel en gemakkelijk meritten.... meripo's hangen me behoorlijk de keel uit, ongeacht welke job ik speel.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 21:07
Ik speel momenteel nog steeds op odin, maar ben zonder shell is best irritant maar verder lijkt het spel wel een beetje af te takelen. Ik ben momenteel bezig om al mijn jobs naar 75 te jagen voor de lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Tijd dat je naar Ragnarok komt dan Blitz :D
Kan je SnR joinen: de grootste NL/BE shell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Na bijna alle Final Fantasy's uitgespeeld te hebben wil ik beginnen aan XI, de laatste die ik nog niet gespeeld heb.
Ik heb een retail versie. De 2008 Edition met alle 4 de uitbreidingen.

Nu dacht ik: "30-day trial, dus ik heb (nog) geen creditcard nodig".
Tijdens het installeren vragen ze ineens om je Visa/Mastercard nummer.
Die heb ik dus (nog) niet.

Is er geen manier om het spel eerst te proberen zonder dat je meteen moet gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Kunt proberen een fake cc in te voeren. Controle vind pas plaats op moment dat ze willen gaan cashen en dat is na je trial.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Afgelopen weekend maar weer eens gaan vissen om m'n schamele restant aan gil aan te vullen.. paar stacks black sole en wel 1 hele 0.1 skill erbij :/
Nou ja, toch weer een leuk inkomen erbij om iets van scrolls voor m'n blm te kopen en wat gear :)

(en note to self: volgende keer na lange tijd niet spelen... eerst checken wat er zoal gewijzigd is.. mijn War75 werd in luttele seconden totaal gesloopt door een Kraken-NM in Qufim :D Ik zie 'm fladderen.. pak m'n bijl en ros erop.. lap, meteen whirlwind.. weg helft hp.. _O- )

[ Voor 36% gewijzigd door Poekie McPurrr op 18-01-2010 14:12 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het zelf niet meer meegemaakt aangezien ik gestopt ben voordat die extra NMs geintroduceerd werden maar heb wel gelezen dat er in (bijna) elke zone in het spel een aantal NMs zijn gestopt voor de introductie van synergy(?) crafting. Binnenkort maar eens mijn characters in de ijskast zetten en mijn contentID te deactiveren. Het is een beetje sneu om voor 2 verschillende spelen te betalen terwijl je er maar één speelt. Daarbij is de linkshell waar ik eerst de leider van was min of meer gestorven sinds dat ik ben gestopt. Ik geloof dat een paar man nog limbus doen maar sea/einherjar/salvage wordt al niet meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die NM's zijn gelukkig (voor het merendeel?) niet agressive. Wel zijn er een paar (4?) nieuwe fomor HNM's bijgekomen die best tricky zijn. Die kunnen zelfs levelen tijdens het vechten bij bepaalde handelingen zoals magic of ws's.

SMN inmiddels ook 75 en PUP 54 (maar ff in de koelkast)

PUP is errug leuk!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Was wel humor geweest als ze wel aggro waren hahaha, zou de goede oude tijd beetje terugbrengen van het massaal wipen van exp pt's :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heh misschien wel, maar geloof me, jij bent niet de enige die denkt 'even' een NM aan te vliegen of zelfs per ongeluk.
Ik had zelfs een meripo op Mamool waar we 'per ongeluk' een NM pullden. We hadden een sterke LS meripo, maar zelfs daar vielen 2 doden. :/

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Even een poging om deze thread weer tot leven te wekken,

Iemand nog wat gewonnen met Mog Bonanza 2010?

Ik heb zelf op mijn main character 1 rank 3 prijs, 1 rank 4 prijs en 1 rank 5 prijs gewonnen.
Op mijn alt heb ik 1 rank 4 prijs en 1 rank 5 prijs gewonnen.
De Mog Bonanza Moogle die mij deze nummers gaf was me gunstig gezint :)

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik het beste kan halen voor de rank 3 prijs dus misschien hebben jullie suggesties?

Ik speel op het moment zeer weinig, maar mijn "beste" job is een 75 whm. Daarnaast ben ik nu bezig met BLU (lvl 44ish) / BRD (44) / BST (40ish).
Heb er even over zitten denken om een item te nemen wat ik kan verkopen (hauteclaire wordt via bazaar aangeboden voor 25-30M!) maar ik heb geen idee wat goed verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het knap vinden dat Hauteclaire (dat zwaard van Khimaira?) via een bazaar wordt verkocht aangezien zo ver ik mij kan herinneren is dat zwaard altijd al rare/ex geweest. Al is het best mogelijk dat ze dat hebben aangepast vermoed ik (SE kennende) dat er nog 5 jaar overheen voor ze uberhaupt dat als optie zien. Net als het requestable maken van ToAU ring. Niet dat het mij nog uit maakt, ik heb sinds vorige maand mijn content IDs gecancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog Bonanza heb ik dit jaar niet gedaan, eerlijk gezegd: gewoon vergeten. Ik speel erg weinig momenteel, te druk met andere dingen.

Ik kan het ook niet meer opbrengen om jobs te levelen en aangezien mijn shell werkelijk alle events doet die je kunt verzinnen is daar de uitdaging ook wel vanaf (hoewel we afgelopen zondag door laksheid en overmoedigheid wel verloren hebben van Pandemonium Warden).

Mijn PUP is dan ook blijven steken op 55, solo is daar echt niets meer aan op dit level.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Heb een behe hide gewonnen met bonanza op mijn mule. Was zelf heel januari op vakantie maar had wel die marbles gekocht. Inmiddels is dat een paar dusk trouwsers geworden voor mijn rng. Heb nu 72 rng inmiddels en 68 smn (<--- alleen via burn). Verder nog steeds hnmz maar laatste tijd campen we eigenlijk niet veel naast faf/nid en als we weten dat het hq behe of turtle is.

Verder doe ik weinig in ls.... omdat ze toch steeds meer in US prime time doen en das voor mij toch echt snachts.

Verwijderd

Doe zoals ik en verhuis naar Amerika ;) niet dat ik nu opeens veel meer speel...eigenlijk doe ik naast events als Dyna en Einherjar maar weinig. Begint wel weer te komen...heb nu alleen 5 jobs op 10 die ik omhoog moet krijgen, nooit zo veel zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ARGH! Gisteren met mijn Sky/Limbus shell een R.Pump run opgezet...vnl voor mijn vriendin (ik heb ze zelf al)...genoeg mensen om te helpen, 7 pop items verzameld...1ste pop, win...2de pop, loss...en dan EMERGENCY MAINTENANCE!!! boot!

Klote zooi :/

Intussen ook begonnen met ZNM pop items te verzamelen...had ik nog nooit eerder naar gekeken. Iemand daar nog goeie ervaringen/tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Inmiddels wel weer wat verder gekomen:

1) Rng 75 (via lvlen)
2) Smn 75 (via burn)

Uit sky na al die jaren met een gekochte popset: Byakko's haidate!

51/51 op de assaults: CAPTAIN! eindelijk....

Nu dus 6 75 jobs... thf war rdm blu rng en smn en zit te twijfelen of ik als volgende bst ga lvlen...
heb me ingeschreven voor die lotto naar relic weapon... natuurlijk voor de mandau!
Zal toch wel niets worden lol

Verder begin ik te klimmen in de ranking met mijn hnm shell en hoop dus binnenkort wat echt leuks te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanafest 2010

level cap wordt verhoogd naar 99
nieuwe job abbilities
alexander en odin als special avatars (astral flow only)
BLM's krijgen Meteor!!!
en nog veel meer......

mijn god....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, level cap van 99. Ben benieuwd hoe ze al die combinaties van job abilities en spells gaan oplossen die bepaalde jobs uniek maakte. Ook had ik meegekregen dat bij die nieuwe mini expansions het plan is om daar ipv één stuk gear van te krijgen je toegang te geven tot een nieuw gebied (a la CoP?).

Word zometeen leuk te zien wat voor "overpowered" combinaties je krijgt.

/rdm en je krijgt convert, refresh en haste
/blm en je krijgt stun (rdm/blm ipv rdm/drk) en warp2 (geen retrace)
/whm en je krijgt alle teleports, repose en solace/misery (geen recalls) en wederom haste
/sch en je krijgt accession/manifestation (aoe spells)
/war en je krijgt aggressor
/thf en je krijgt th2
/nin en je krijgt dw3
/dnc en je krijgt haste samba

sch/rdm : sublimation, convert, hastega; bijna onmogelijk om door je mp heen te komen en je hebt de belangrijkste facet die je miste als sch.
sch/blm : geen sch/drk meer nodig voor stunga.

blm/rdm : self haste, refresh en convert

rdm/blm : de nieuwe rdm/drk met sleepga (of de nieuwe rdm/blm met stun)

whm/sch : nu met gratis aoe spells.
whm/rdm : self refresh en convert~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Sommige abilities zullen alleen werken als main stond ergens geloof ik, net zoals 2hours.
Convert lijkt me daar een waarschijnlijke kandidaat voor

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
In de video deed een WHM convert ;)
Potency ervan zal wel wat aan gedaan worden voor subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet nog niet wat ik er van moet denken, dat level 99...kan leuk zijn, maar aan de andere kant vind ik het niet nodig. Nog zoveel in het spel dat ik moet/kan doen...en ik heb geen zin om mijn subs naar 50 te levelen...

Begreep wel dat je merits @ 75 blijven staan en er een nieuw merit systeem komt voor level 99. En een derde reeks job specific artifact/relic gear. Beetje apart is het mergen van servers...alle linkshells die bestonden worden geannuleerd, en als je character name al bestaat op de server waar je mee merged ben je de sjaak...lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten er mensen op Hades?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Hoe is dit spel ivm met final fantasy 8,9 ? Zelfde sfeer ? Ik denk eraan mij de ultimate op steam te kopen... 9.99 € voor het spel en 9.99€ per maand kosten dacht ik ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat het 12,50 per maand was, maar dat weet ik niet zeker. Qua gameplay lijkt het meer op FF12 (of eigenlijk FF12 lijkt meer op FF11) maar dan zonder je "Gambits". Qua stijl lijkt hij meer op FF9 dan FF8. Het is meer een magische wereld dan een technologische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinzel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

Het spel blijft kriebelen, heb het spel zo’n vijf jaar gespeeld. Mis het soms onwijs. Maar ben al zo vaak terug gegaan en nooit het gevoel meer terug gekregen als ik vroeger had, dat ik nu gewoon zeker weet dat ik het niet meer moet doen.

Wil alleen nog één keer terug gaan om een nieuwe filmpje te maken. Deze moet dan de laatste afsluiter worden van al mijn vorige filmpjes. Misschien ook iets doen met die duizenden screenshots die ik heb liggen.

Level 99 is leuk, maar niet meer voor mij. Ik kan mezelf niet meer toe zetten om nog een keer te gaan levelen, zeker nu ik de tijd er niet meer voor heb.

Maar voor iedereen die het wilt proberen, ik zeg doen! Heb in dit spel echt onwijs leuke ervaringen gehad, tevens gevoelens die ik nog nooit bij andere games heb gehad. Spel is zo ontzettend goed. Maar misschien zijn dat maar de nostalgische (of misschien zelfs de melancholische) stemmen in mijn hoofd.

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stemmen in je hoofd of niet, ik ben het met je eens.
Ik ben er eigenlijk al lang klaar mee, maar kan het niet over m'n hart verkrijgen om te stoppen. Ik speel momenteel heel erg weinig, meestal op verzoek via msn, online ffxi vrienden die hulp nodig hebben of via de linkshell website waar ik te kennen geef bepaalde dingen mee te willen doen.

Hoofdreden daarvoor is dat ik na al die jaren er niet meer tegen kan dat ik soms 4 uur speel, waarvan 2 uur kwalitatief, de rest is wachten, rondrennen, naar mog staren, lfp etc. etc.

Zo ben ik gisteravond snel uitgelogd in beau[s] bij de een na laatste quest van WoTG (sandy story line), vanavond om 11 uur even inloggen, dan staat er een party klaar om de laatste twee quests te doen.

Daarna ga ik mezelf uitloggen in zi'tah zodat ik zo nu en dan wat DNC kan levelen totdat er weer wat anders te doen is :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah...ik heb nooit echt lang kunnen spelen, dus heb nog niet zo heel veel bereikt, ook al speel ik al jaren. Er is nog genoeg te doen dus :) scheelt dat mijn vriendin ook speelt, dus we jutten elkaar regelmatig op...ik heb nu mijn Bard eindelijk 75, en ben alle jobs als [sync] voor SMN burn naar 20+ aan het schoppen...daarna kan ik me op SAM gaan focussen als volgende 75. Doe ook nog elke week 2 x Dynamis, dus ik heb Relic gear klaarliggen voor SAM (2/5) en COR (4/5)...wellicht dat ik daarna SCH ga doen...ook al 3/5 voor Relic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het moet niet gekker worden:

Afbeeldingslocatie: http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20100323112532/ffxi/images/a/a1/Goedendag.JPG

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Agh ze gebruiken ook Duitse wapens dus waarom geen Nederlandse? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heh jah... alleen staat er bij ffxiclopedia onder dat het vlaams is >.>

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Goedendag zeg...

mja ok.. flauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

6K schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:09:
heh jah... alleen staat er bij ffxiclopedia onder dat het vlaams is >.>
OK Vlaams dan:)

Wikipedia: Goedendag (wapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een heeeeele lange tijd gestopt te zijn vorige week toch maar weer aan FF11 begonnen. Had nog wel een account met op Sylph een lvl 30 Taru THF en 300k gil, maar wilde opnieuw beginnen dus geld overgegooid naar mijn verse Mithra.

Moet zeggen dat er echt veel veranderd is (laatste keer dat ik speelde was 3 jaar terug ofzo) in een positieve zin sinde mijn laatste speeltijd. Zeker het Levelsync is echt super handig.

Gister de 3 SJ quest items geregeld en vandaag of morgen de 18 maar aantikken.

Mochten er mensen op Sylph spelen, ik speel als Miaru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op Sylph...dus als je nog linkshells nodig hebt, let me know...ik speel deze week even weinig aangezien ik midden in een verhuizing zit, maar volgende week ben ik er weer veel. Karakters Byrne / Bryenne / Babybry

de tweede speel ik het meest mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, linkshell zou leuk / gezellig zijn !
Zal zo af en toe eens kijken of ik je online zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Ik wilde er laatst weer aan beginnen, eens opnieuw kijken of het wat interessant is.
Maar ik krijg helemaal duizelingen van dingen als een content ID, en gemaakte characters. er aan gekoppelde expansions etc.

Ik heb gisteren geprobeerd om mijn Wings of the Goddess the koppelen, maar dit kon niet als ik geen geheractiveerde Content ID heb, okay, ergens logisch, ik activeer het weer (incl 13 euro). koppel het, en zie ook mijn oude character terug. Die is dan ook gekoppeld aan mijn Content ID?

Ik kan een beetje door de bomen het bos niet meer zien. Maar ik vraag me het volgende af:
Kan ik mijn oude character verwijderen, dan een nieuw character maken, zelf de server kiezen. En gewoon al mijn gekocht expansionpacks blijven gebruiken? Of moet ik daar weer de packs opnieuw voor kopen (en dus maar beter mijn oude character houden?)

Misschien een hele stomme vraag, maar ik ben nu zo in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Moet gewoon lukken Razelim, als je een nieuw karakter aan maakt kan je een code invullen wat bepaalt naar welke server je gestuurd wordt.
Doe je dit niet dan word je door het systeem zelf op een willekeurige server gepland (meestal servers waar de meeste ruimte beschikbaar is)

Corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, het is al zo lang geleden dat ik een nieuw karakter heb aangemaakt :)

Denk er zelf over om te gaan stoppen, spel is leuk, maar ben mijn interesse behoorlijk verloren.
Blijft wel moeilijk, een char waar je meer dan zes jaar de tijd in hebt gestoken vaarwel te zeggen....
ach ja het is maar een spelletje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Serverkeus is vrij tegenwoordig. Geen pass meer bij nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Thanks Andiaen!
Maar ik kan mijn expansions wel gewoon blijven gebruiken?

En als ik dan met vrienden samen wil beginnen, hoe kom ik aan die code? of vind SE het niet nodig dat ik het met mijn eigen vrienden speel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Enige wat je tegenwoordig nog nodig hebt is de servernaam waar je vrienden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Dat zag ik hierboven inderdaad, thanks.

Maar ik kan wel gewoon mijn expansios blijven gebruiken als ik de Character in mijn ContentID verwijder?
omdat ik mijn expansie niet kon registreren omdat mijn character niet actief maakt, maakt me dat een beetje huiverig. (en heb natuurlijk geen zin in "is al geregisteerd voor een ander character, koop maar opnieuw")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
expansions koppel je aan je account, niet aan een character, dus ja, dat kan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je expansions worden geregistreerd op Content ID en niet op character niveau. Hij kon waarschijnlijk de expansion niet registreren omdat je Content ID gedeactiveerd was. Als je de expansion heb geregistreerd dan zullen alle characters in je Content ID deze expansion beschikbaar hebben (dus alle characters kunnen naar het verleden wanneer je WoTG hebt geinstalleerd, of naar Al Zhabi als je ToAU hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expansions zijn inderdaad aan je Playonline ID gekoppeld, dus als je je character verwijderd en een nieuwe maakt heeft hij ook toegang tot alle features van de expansions.

Maandag Subjob quest afgerond. Mensen op Sylph (vast ook op andere servers daar niet van) zijn nog steeds zo behulpzaam als 3 jaar terug. Samen met een random kerel die zich verveelde m.b.v. Level Sync Page 3 in de dunes blijven doen als duo en ging prima. Nu bezig met BLM lvlen tot ook ongeveer 20 voordat ik verder ga met me WHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Pff, moet zeggen dat het met WoW en WAR (en zelfs SWG) allemaal een stuk makkelijker was. MAAR! ik heb de info die ik nodig heb! dank jullie wel!

Nu nog installeren en updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha updaten :P estimated time bij mij was 8 uur na een verse Steam installatie van 8GB. Heb hem maar snachts aan laten staan en sochtends was hij klaar. Best kans dat het niet echt 8 uur is, maar was niet echt een leuke schatting om te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Nou, ik speel het op mijn xbox (kreeg het toen voor kerst 4 jaar terug). en vannacht is hij tijdens het updaten uitgegaan (omdat hij meer dan 3 uur geen activiteit had natuurlijk). Kwam ik vanmorgen achter, dus mocht ik weer opnieuw beginnen! aagh!

Laatste vraag, kan ik met mijn account ook gewoon de PC versie spelen? ik begreep van wel, en kan ook inloggen op de PlayOnline Client op de PC, maar wil het nog even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Je kan op elk platform inloggen met je account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Inloggen werkt op alle versies.

Pas als je extra expansions wil toevoegen aan je account moet je op gaan letten, maar dat is vooral gebonden aan de regio van je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Ding waar ik tegenaan liep met het spelen van een Xbox account op de PC client is dat ik niet in mijn Content ID pagina kon. En aangezien mijn Xbox overleden was kon ik nog wel gewoon doorspelen op de PC, maar mijn account niet stopzetten :P Mijn PC gekochte account kon ik wel gewoon rommelen in de Content ID pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Zo, dit topic leeft!

Ik probeer ook weer eens m'n content ID geactiveerd te krijgen, maar wat een geouwehoer nog steeds met dat koppelen van je CC aan je account... klote securecode weerhoudt me er gewoon van om m'n CC te koppelen aan m'n account.

Ik zal anders schoonmoederlief maar weer eens aan moeten kijken of ze het erg vindt dat ik hem gewoon weer activeer (haar CC staat er nu nog steeds in). Geen idee waarom ik hem ga activeren hoor, want iedere keer dat ik weer begin stop ik toch weer binnen enkele maanden... maar om de een of andere vage reden blijft dit spel zo'n magische aantrekkingskracht hebben haha.

Wie weet dat ik nu maar gewoon eens een job moet gaan lvlen die een beetje lekkere invites krijgt, brd of rdm ofzo.

Speel jij eigenlijk nog Xil? Zou me verbazen als je gestopt bent tho moet ik eerlijk zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
jrd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:17:
Speel jij eigenlijk nog Xil? Zou me verbazen als je gestopt bent tho moet ik eerlijk zeggen :)
Nauwelijks nog, ben al aardig poosje niet meer ingelogd aangezien de salvage set nu ook gestorven is ;;
Stoppen doe ik toch niet :p
En uiteraard ben ik druk met m'n ffxiv alpha test werkzaamheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bastard :P

Ik heb ik weet niet hoeveel keren geprobeerd in de alpha te komen maar nergens accepted. Heel dat SE ID systeem heeft me min of meer genekt. Omdat ik al in de US release ben begonnen is mijn Playonline ID altijd van US region geweest. Hierdoor kan ik hem niet koppelen aan de EU region SE ID die ik heb aangemaakt. In feite heb ik volgens SE dus nooit FFXI gespeeld. Uiteindelijk heb ik nog geprobeerd om erin te komen met een "tijdelijke" US region SE ID waar ik wel mijn Playonline ID aan kon koppelen maar toen was het al te laat.

Baal er wel een beetje van aangezien ik graag had gezien hoe het spel loopt op mijn huidige systeem en zo'n beetje al mijn FFXI vrienden zitten wel in de alpha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Das best apart aangezien er echt maar heel weinig mensen een alpha uitnodiging hebben gehad. Wel lucky voor je vrienden.
En geloof me, het draait redelijk, maar nog lang niet soepel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Zo te zien kan ik het beste naar Sylph, klopt dit? Waar zitten de meeste (actieve) mensen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Jij hebt duidelijk het topic niet gevolgd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Nee, sorry, ik zie 6 delen van 90+ pagina's doorzoeken niet zo heel erg zitten, inclusief alle klachten over patches en expansions. Nu zie ik wel dat een paar mensen weggaan, en er ook nog anderen zijn. Dus in plaats een opmerking van "Jij hebt duidelijk het topic niet gevolgd", kan je ook gewoon hulpvaardig zijn naar een FFXI groentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik zit zelf op Sylph en daar zitten redelijk veel (vriendelijke) spelers, of er veel GoT mensen zitten heb ik geen id. Zou niet weten op welke server je het beste kan gaan spelen, maar ik heb sinds release altijd wel characters op Sylph gehad en dus ook maar weer daar begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

Ah jij ook al toegang tot FFXIV, Ultimo zat op MSN een tijdje terug ook al, stink rus :P

Maar goed hoe is FFXIV? Ik heb wel een "livestream" gezien van ene Pooky Poo. Maar was way to laggy om het beetje normaal te kunnen volgen. Laat het nog wel wat heel zeg maar van het hele idee dat FFXI zo goed heeft gemaakt.

Ik zag iets voorbij komen met Attribute points enzo, maar dat vind ik weer een beetje eng, want hiermee wordt je toch weer min of meer geforced om een kant te kiezen wat je gaat doen, je kan dus niet je melee classes mixen met mana gebruikers?

Het kan zijn dat ik het niet goed heb meegekregen hoor... Ik mis wel nog wat aantrekkelijke dingen in FFXIV voor een echte FF titel! Blijf toch echt hopen op meer "jobs" zoals summoner, ninja en samurai. Ga het in ieder geval allemaal goed in de gaten houden en zeker weten spelen als het zover is. En dit keer even duidelijk aan m'n vriendin maken dat ze maar een eigen account neemt zodat ik niet zit opgescheept met een character met een vrouwennaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razelim schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:42:
Nee, sorry, ik zie 6 delen van 90+ pagina's doorzoeken niet zo heel erg zitten, inclusief alle klachten over patches en expansions. Nu zie ik wel dat een paar mensen weggaan, en er ook nog anderen zijn. Dus in plaats een opmerking van "Jij hebt duidelijk het topic niet gevolgd", kan je ook gewoon hulpvaardig zijn naar een FFXI groentje.
Lees er niet teveel in. Het is min of meer een intern grapje, Xil is namelijk altijd zo erg snel met het promoten van de linkshell SnR op Ragnarok server dat er heel veel posts/referenties zijn naar SnR op Ragnarok server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Was inderdaad een intern grapje.
Google voor de grap eens op dutch linkshell ffxi, kom je ook bij ons uit.
En om het nog maar een keertje te spammen:
http://www.swordsandroses.be
(ja, we hebben een nieuwe en zeer pro frontpage sinds kort!)

En wat de alpha betreft JRD: het is een alpha.
Kattekop zat gister ingame ook al te zeiken dat er geen enkele mob zichtbaar is. De zeurpiet.
Controls zijn volledig met het toetsenbord te doen, joepie dus voor mij met laptop op de bank.
De omgevingen zijn GORGEOUS, zelfs nu al, en die gaan 100% zeker nog enorm verbeteren als er een goeie client uitgebracht wordt zonder debug zooi etc er in.

Verder vind ik het heel veel FFXI-2, en daar ben ik wel blij mee.
Waarom vind ik dat: Dezelfde rassen, emoticons, death-penalty, job ability namen, een SC achtig systeem etc etc.

[ Voor 54% gewijzigd door Xiliath op 14-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik heb zelf nog geen testervaring tot ze eens de login wat verbeteren. Volgens mij hebben ze gewoon veel te veel testers uitgenodigd. Tot nu toe alleen nog een char kunnen maken en de allereerste introductie doorgespeeld.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

Maar heb je al enig idee hoe dat zit met die attributes, zoals ik al zei, je moet lijkt mij toch een keuze gaan maken met wat je nou precies wilt. Een niet omkeerbare keuze lijkt mij... als je str en dex bv gaat pompen dan zal je dus nooit een efficiente mage meer kunnen worden lijkt mij.

Ik weet het ook niet natuurlijk, dit is alleen wat ik heb gezien wat me zorgen baarde. Hoop daarom ook dat de testers hier dalijk meer duidelijkheid over zouden kunnen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Nou, ik zit nu ook op Sylph als een red mage, gewoon als "Razelim". Ik merk dat ik dus echt een verschrikkelijke n00b ben, Dus als iemand me kan helpen met wat vragen, zou ik dat heel prettig vinden.

1. Ik had de scroll Dia opeens in mijn inventory zitten, deze heb ik aangeleerd en heb ik de spreuk. Maar volgens het hintboek en de guides hoor ik ondertussen (op level 5) ook dingen als Poison en Cure te kunnen, toch heb ik daar geen scrolls voor. Moet ik deze nu kopen? en waar?

2.Kopen is ook wel een probleem, in FFXI termen heb ik niet eens genoeg Gil voor een rolletje drop, laat staan een zwaard, of mogelijk dus een scroll bij een auction house. Is dit normaal? of mis ik iets hoe ik aan meer Gil kan komen?

3.Ik lees veel over subklasses, en dat ze de helft van je originele klasse moet hebben. Maar hoe kies ik deze? moet ik hiervoor iets voltooien of ergens zijn?

sorry voor de stomme vragen, maar kon het nergens normaal vinden, en de guide helpt alleen bij welke level welke spreuk hoort, en hoe je items kan mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Razelim schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:33:
Nou, ik zit nu ook op Sylph als een red mage, gewoon als "Razelim". Ik merk dat ik dus echt een verschrikkelijke n00b ben, Dus als iemand me kan helpen met wat vragen, zou ik dat heel prettig vinden.

1. Ik had de scroll Dia opeens in mijn inventory zitten, deze heb ik aangeleerd en heb ik de spreuk. Maar volgens het hintboek en de guides hoor ik ondertussen (op level 5) ook dingen als Poison en Cure te kunnen, toch heb ik daar geen scrolls voor. Moet ik deze nu kopen? en waar?

2.Kopen is ook wel een probleem, in FFXI termen heb ik niet eens genoeg Gil voor een rolletje drop, laat staan een zwaard, of mogelijk dus een scroll bij een auction house. Is dit normaal? of mis ik iets hoe ik aan meer Gil kan komen?

3.Ik lees veel over subklasses, en dat ze de helft van je originele klasse moet hebben. Maar hoe kies ik deze? moet ik hiervoor iets voltooien of ergens zijn?

sorry voor de stomme vragen, maar kon het nergens normaal vinden, en de guide helpt alleen bij welke level welke spreuk hoort, en hoe je items kan mengen.
Ja ffxi is geen spel dat je aan het handje neemt, maar je eigenlijk gewoon meteen in het diepe gooit.
Wel is er op http://www.playonline.com/ff11eu/index.shtml tegenwoordig een 'new player guide' te vinden die de echte basis basis dingen uitlegd.

Belangrijkste tip in het algemeen: http://wiki.ffxiclopedia.org
Nu wat specifieker.

1.
Scrolls kan je op verschillende manieren krijgen. Kopen, als drops van mobs, quests (en auction house).
Voor quest scrolls geldt eigenlijk altijd dat ze dan echt alleen via quests te krijgen zijn (en de Auction House)

Cure is te vinden in de magic shops in elke beginstad volgens mij, waar precies hangt af van welke stad je bent begonnen uiteraard:
Port Windurst (H-8)
Port San d'Oria (J-8)
Bastok Markets (H-5)

2.
Gil is zeker voor beginners een probleem. Het komt nooit gewoon aanwaaien.
Als je aangeeft in welke stad je begonnen bent, kunnen we wat specifiekere tips geven.
Maar signet aanzetten door met een npc te praten in de buurt van de uitgang helpt een hoop omdat je dan crystals krijgt van mobs die redelijk en vooral snel verkopen in stacks op de auction house.

3.
Subjobs krijg je pas als je een quest gedaan hebt, waarvoor je minimaal level 18 moet zijn. Dus daar hoef je je voorlopig geen zorgen over te maken.

Ik kon niet zo snel een specifieke new player guide vinden, dus die volgt misschien later

Verder zijn we allemaal begonnen met zo iets van ja... wat nu? (en gingen toen dood omdat we een konijntje aanvielen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razelim schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:33:

No problemo, we zijn allemaal ooit ergens begonnen. Als eerste kan ik je het beste aan raden om eens een bezoekje te brengen aan wiki.ffxiclopedia.org. Dat is zeg maar de wiki pagina over ffxi, er staat ongelovelijk veel informatie in dus het kan een beetje overweldigend zijn.

En nou de antwoorden op jou vragen:

1. Je koopt scrolls bij vendors in de stad. Elke starters stad (Windurst, Sandoria, Bastok) hebben één of meerdere vendors die dingen verkopen. Over het algemeen zijn scrolls bij de vendor het goedkoopst, vooral in het begin. Ook equipment kan je bij een vendor kopen, maar houd altijd de AH in de gaten of het daar goedkoper of duurder is.

2. Beginnen in FFXI met de huidige economy is nogal zwaar. Ik ben zelf nooit zo goed geweest in het "farmen" voor geld maar je kunt een aantal dingen proberen: Mining, Fishing, Logging of het "farmen" van verschillende monsters voor specifieke drops. Drops die over het algemeen vaak over de toonbank gaan zijn : Beehive Chips en Silk Threads. Al zijn er veel andere te verkopen spullen waar je een zakcentje aan kunt verdienen. Het beste is het eerst te kijken wat je aan kunt verdienen van de AH en vendor om daar de beste uit te kiezen.

3. Het subjob systeem is iets wat FFXI vrij uniek maakt, hiermee kan je een 2de job kiezen naast de huidige actieve job om zo extra functionaliteit toe te voegen. Je subjob is altijd de helft in level van je mainjob vanuitgaande dat je die subjob naar een hoog genoege level hebt gewerkt. Je subjob krijgt immers geen exp en zal niet omhoog gaan in levels wanneer je hem niet als mainjob hebt. Je kunt een subjob krijgen door een specieke quest te doen die je kunt krijgen als je mainjob level 18 is. Je hoeft deze quest maar 1 keer te doen en het geldt dan voor al je jobs op elke level (zelfs de jobs die nog level 1 zijn). Je kunt meer informatie hierover vinden op http://wiki.ffxiclopedia.org/wiki/Sub_Job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Geen stomme vragen Razelim :)

Dat zijn problemen waar ik zelf jaren geleden ook tegen aanliep.

1. Als je start als Redmage krijg je één spreuk waar je mee start en dat is Dia.
Andere spreuken zoals Poison en Cure moet je inderdaad kopen.
Hier is een link met plaatsen waar je een aantal spreuken kunt kopen. Deze site, FFXI wiki, kun je ook gebruiken om andere spreuken of NPC's of bepaalde wapens te vinden.

2. Geld in FFXI, ja zelf vond ik het ook een zeer groot probleem. Wat je het beste kan doen is voordat je de stad (Bastok/Windurst/San d'Oria) uit gaat even om een buff, signet genaamd, vragen bij de guards die langs de poort staan.
Ze geven je met die buff de mogelijk om kristallen te verzamelen.
Deze kristallen worden gebruikt voor het maken van items zoals food/gear/weapons.
Voor jou is het nog niet echt interessant, want jij wil eerst geld verdienen en wat gaan lvlen :P

Iedere keer na het verslaan van een mob heb je een kans op crystals.
Verzamel deze kristallen en ze worden opgepot per 12 stuks (een stack van 12 crystals per soort Earth, wind, fire, water, dark, light).
Nadat je inventory vol zit met crystals en misschien wat andere meuk loop je naar de Auction House.
In de link zie je beter hoe het werkt bij de AH, hoe je kan handelen enzovoorts.
Werkt niet moeilijk, een keertje snel doorlezen en je snapt het.

De stacks crystals (per 12 kristallen) kan je gaan verkopen (kijk even voor een goede prijs en ga daar net een klein beetje onder zitten qua prijs 8) als de prijs 3000 gill is voor een stack fire crystals, probeer ze te verkopen voor 2980 gill of 2880 gill :) Grote kans dat je je items sneller verkoopt!)

Zo verdien je je eerste geld! Ook quests doen levert soms wat geld op, bijvoorbeeld 4 flint stones verzamelen van wormen net buiten bastok voor de quest a Flash in the Pan levert je toch weer een kleine 100 gill op.
Alle kleine beetjes helpen aan het begin.

3. Hier is een link naar de quest voor subklasse.
Vanaf lvl 18 kun je een quest doen waarbij je drie items moet verzamelen.
Deze drie items lever je in bij de NPC en dan kan je een subjob uitkiezen.
Alles staat in het artikel :)

Edit: lol zie dat Twisj me voor is geweest O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Wel mooi hoe we alledrie bijna gelijk naar de wiki verwijzen :P
Dat moet toch wel een indicatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Die wiki is echt heilig :)

Verder vind ik allakazham ook een goede bron van informatie.
Oh en zorg trouwens dat je een beetje geld hebt voor de Mog Bonanza, dat is echt een cashcow geworden :)

En ik wilde eigenlijk gaan stoppen, maar begint nu toch weer te jeuken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Andiaen schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:13:
Oh en zorg trouwens dat je een beetje geld hebt voor de Mog Bonanza, dat is echt een cashcow geworden :)
Mog bonanza betekent voor mij eigenlijk puur een beeldje elke keer... Alsof mijn moghome nog niet vol genoeg staat.

Allakazham kom ik eigenlijk niet meer sinds ze zijn overgenomen door dat gilseller bedrijf, dus geen idee hoe goed de info daar tegenwoordig is. Het was in ieder geval niet slecht.

enige sites die ik zelf gebruik zijn de wiki en de ffxiah.com, maar die is pas later boeiend voor AH informatie aangezien de AH's van de beginsteden daar niet tussenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Razelim, ik kan je anders wel een klein beetje financieren vanavond :) Ik zal rond 21:00 sowieso online zijn op Miaru en kan je eventueel wel wat Gil sturen. Ben zelf alles behalve rijk maar een duw de goede richting in is altijd handig. Ondanks dat ik nooit hoge content heb gespeeld kan ik de eerste 30 lvls ondertussen dromen dus ik help je ook wel ingame waar nodig met advies en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ik zit helaas op een andere server (Leviathan) anders had ik je wat gestuurd.

Mog bonanza is voor mij regelmatig cashen, vorige keer een leuk rank 4 item erbij en een rank 3 item.
Beide leveren items die leuk geld opleveren op de AH (rank 4 Behemoth hide bijvoorbeeld 400k-500k :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
Jongens! Wow! hartstikke bedankt! Ik heb de wiki inderdaad al wat bekeken, en is inderdaad wel wat overweldigend. Maar daar kom ik doorheen. Ik zit in Bastok, althans, loop een paar rondjes er buiten tegen wat Stone Eaters te knokken. dus ben nog lekker aan het beginnen. Ik ga eens kijken waar ik wat scrolls kan krijgen. Signet heb ik inderdaad altijd aanstaan. Maar dat de kristallen waardevol zijn, nog niet gemerkt, ga ik vanavond ook even aan. Dank jullie wel!

Maiser, voeg me anders even als vriend toe op playonline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Hmmm ik kom niet veel in die buurt, maar fire crystals zullen het daar goed doen omdat ze vaak gebruikt worden in smithing en goldsmithing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

Stone Eaters zijn waarschijnlijk niet de meest efficiente drops hebben om in het begin een beetje geld te verdienen.

Nou ben ik er echt een hele lange tijd uit geweest en de laatste keer dat ik een low lvl job heb gelvled rond om bastok ik me al helemaal niet meer kan herinneren, maar als m'n geheugen me niet helemaal in de steek heeft gelaten (vergeef me dat ik nu even geen zin heb om op internet op te zoeken welke mobs daar rondlopen) dan vliegen daar ook wespen rond en lopen daar Quadav's rond. De wespen droppen waarschijnlijk wind crystals en de Quadav's hoogstwaarschijnlijk fire crystals. Deze zijn sowieso al wat meer waard. Wespjes hebben ook de kans om Beehive chips te droppen, deze kunnen best wat geld opleveren voor een beginnende speler (gotta start small natuurlijk).

Zoals je al hebt gemerkt is het in het begin best een ramp om aan gil te komen, je zal daarom ook zuinig om moeten gaan met je gil en iedere gil die je kan meepakken moeten waarderen. Het is maar net wat voor soort speler je bent, maar ik ben altijd wel geweest van het even tijd vrij maken om wat geld te gaan verdienen, hoe kut dit ook is. Wat ook een hele goede tip is: Koop met wat gil een vishengel en zoek een plek op waar je Moat carps kan vangen, dit kan een leuke afwisseling zijn van het levelen en echt een leuke cent voor een beginnende speler. Zoek dit even op op de Wiki zou ik zeggen, kijk waar je Moat Carps hebt en lees er een beetje over welke bait je dan moet gebruiken en dergelijken.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Heb je gelijk in Jrd, de quadavs en rond lvl 6-8 enkele goblins droppen gemakkelijke fire crystals.
Bovendien droppen quadavs met enige regelmaat sneak scrolls en die kan je toch echt weer voor 200 gold vendoren :/ (doet me denken aan die geweldige tijd dat ik met een vriend speelde en dat we echt gingen rollen en hoopten dat we de scrolls zouden winnen! :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

Sentiment... :D

Ik weet nog goed het begin van FFXI, was overdondert door het spel, echt letterlijk. Wist van gekkigheid niet wat ik moest doen of waar ik heen moest. Werd toen bij de hand genomen door een vriendelijke amerikaan die me rond heeft geleid, heeft toen zelfs samen met me inkopen gedaan om gear te halen voor m'n warrior en dergelijke haha. Echt rond gerent met hem door San d'Oria om naar de verschillende shops te gaan om gear te kopen en wapens enzo, super.

Vervolgens naar buiten gaan en dan mobs killen tot in het oneindige voor wat crystals en andere dingen... Kan me nog herinneren dat ik als een gek Rabbit hides aant farmen was om deze te verkopen voor 1k gil (WHOW!!!!!!). Haha mooie tijd was dat. Totdat ik zo rond lvl 60 kwam en ik in Jugner tijgers ging farmen voor de fangs (booming business was dat toen in mijn ogen). Zo heb ik toen uiteindelijk een hoop van m'n gear gefinancieerd haha, duurde wel even... kan je je vast voorstellen :)

Wou dat ik dat gevoel nog eens kon ervaren, dat gevoel hoe het was toen ik voor het eerst inlogde... Hoop dat FFXIV dit gevoel enigszins weer met zich mee kan brengen (ondanks dat ik bang ben dat het misschien deels door de leeftijd kwam toen icm het spel).

Maar goed ik heb gisteravond weer eens even lekker als vanouds mijn ffxi geupdate, vanavond maar eens inloggen en kijken wat ik allemaal nog heb aan spul en wat ik allemaal wel en niet hoef te kopen om rdm of brd verder te lvlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Heb hetzelfde gevoel Jrd, misschien van het weekend toch even inloggen en andere spellen even laten voor wat het is.
Toen ik voor de eerste keer inlogde kwam er een Amerikaan naar me toe die me zowaar 1000 gil gaf om mee te starten! Door het dolle heen was ik :D

Nu geef ik startende mensen meestal rond de 20-30k omdat ik weet hoe lastig het is om rond te komen. Al is het nog niet veel, maar dan kan je nog iets van gear kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

20-30k dat is best een smak geld haha. Loop zelf ook helaas niet meer rond met al te veel geld, wou dat ik dat vroeger anders aan had gepakt... kan me tijden herinneren dat ik zo'n 50 mil aan contanten bij me had... die tijden zijn nu wel anders :)

Heb nu max zo'n 4 mil aan gil, probeer daar voorzichtig mee om te gaan haha. Was bezig met het lvlen van m'n clothcraft voordat ik er mee ben gestopt, misschien dat ik dat weer ga oppakken, wordt alleen veel farmen wil ik dat naar 90+ gaan krijgen :P

Maar goed, alles op zijn tijd. Heeft geen haast haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Wat ik echt jammer vind aan de huidige manier van gill verdienen (zeker voor starters) is dat je bijna "gedwongen" wordt om gill te kopen via een gillseller.

Het farmen van items zoals Beehive chips / fire crystals en dat soort dingen is een leuk begin, maar de prijzen van starters gear is vaak vrij hoog.
Uiteindelijk word je vrij snel gedwongen via de AH je gear te halen en dat is niet altijd goedkoop.
Als je alleen in het weekend speelt ben je dan toch veel tijd kwijt aan farmen.

Ik hoop echt dat SE hier iets mee doet, een klein beetje meer als WoW zou wat dat betreft niet slecht zijn. Ik doel hiermee op de geld drops van mobs en gear die met iets meer regelmaat van mobs komt.

Heb zelf het geluk gehad dat mijn linkshell mee hielp met financiën :) en gekke Amerikanen die met kerst met gill gaan strooien... jammer genoeg kan je het niet van de grond oprapen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
hogere gil drops van mobs = meer betalen voor je gear op AH.
Zo makkelijk is het helaas niet ;)
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste