Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Verwijderd
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
(orc 1/1, yag's 2/5) met m'n thf/blm (th4)
nu naar de palb. mines, die schijnen momenteel leeg(!!) te zijn, maar ik zit op m'n werk
EDIT:
nou die ging erg snel 1/1 ook weer
daarna mining (ifrit's cauldron 1/1), logging (east ronfaure 1/3) en harvesting (giddeus 1/1)
op naar de cardians in outer hurototo en dankzij een pickup group daar snel weer weg (1/1)
gyshal greens kopen en chocobo diggen, 6 greens verbruikt en geluk gehad met diggen ^^
SSG, norg shell opgevist (gaan voor 30k op het moment), maar toen ik de key wilde gaan halen riep er net iemand dat ie de deur open ging doen
en nu 9 x ??? op de Quicksand Caves map gaan zoeken. Die mission kun je niet doen als je de map niet hebt
conclusie: saai, veel rennen, iedere keer terug naar Jeuno en de enige reward tot nog toe was een random item (Hi-Elixer).
[ Voor 62% gewijzigd door 6K op 22-07-2009 09:27 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
ik zit nu op het eindgevecht, maar ff geen zin meer in.
Ben begonnen aan de nieuwe WotG missions, maar het eerste wat je moet doen zijn 5 annoying mini games in beau[s], gevaarlijke plek
wel veel mensen geholpen met dat QSC gevecht, maar wat een gedoe zeg, die 9 x ??? en als je verliest weer >.>
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Gisteren heb ik ook voor het eerst Tyger ZNM gedaan. Er waren maar weinig mensen aanwezig uit onze linkshell dus heb ik wat vrienden moeten uitnodigen uit andere shells (1tje zocht Tyger's Tail voor Tizona upgrade). Uiteindelijk nog 13 man bijelkaar gekregen en in een kleine 20 minuten zonder problemen Tyger neergekregen. We hadden het ook wel met een man of 10 kunnen doen. Jammergenoeg geen tail voor de moeite van onze helpers maar wel een aurum armet (helm) en hachiryu kote. Ik heb nu de kote voor m'n sam erbij, hij ziet er leuk uit en is wel lekker voor m'n polearm ws set.
Hier is de break weer bijna over, dus snel weer events, maar ik ga eerst nog even op vakantie
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
King Vinegaroon ging echt in 30 seconde neer ofzo.... alleen de ptys klaar krijgen duurde lang.
Verder hadden we geen claim op Dark Ixion maar de shell die dat wel had, liet hem bijna ragen en waren mega traag....
Verder gister 2x Nyzul 80 gedaan en ik heb nu askar body!!
De andere gast die dat mainde, DC'de net na de win.... hij was zuur.
En dan ook nog de FoV nm gedaan in sky met SH als item... kreeg er alleen emnity +1 op
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Ten eerste: Hallo! Ik ben nieuwe hier op Tweakers.
Ik speel, alles bijelkaar, al een tijdje FFXI.
Ben paar keer gestopt en speel nu (met intussen mijn derde account) op de Xbox 360.
Speel op Leviathan onder de naam "Panax" (27 dancer / mnk).
Nu vroeg ik mij eigenlijk af, is het mogelijk om mijn oude account ook te activeren onder mijn Xbox profiel ?
Mijn oude account is al een hele tijd niet meer actief en heeft ook niet alle uitbreidingen.
Maar, ik heb op de 360 dus wel alle expansions, maar kan ik die ook gewoon gebruiken als ik mijn oude accout weer activeer ? Of moet ik de expansions opnieuw registeren (ergo - opnieuw aanschaffen voor de registratie code) ?
---
Ik heb nu trouwens ook de laatste bcnm gewonnen van de kupo d'etat addon, 1/1 zelfs. Ik heb alleen nog geen helm gehaald. Ik weet nog niet zeker wat het gaat worden, waarschijnlijk een SAM polearm WS helm (4 str 15 wsacc 10 acc 5 att). Ik vind het wel leuk om met SAM polearm te spelen
*TIP* wanneer je 2 blms hebt die de eerste 50% van de NM in die laatste bcnm doen manaburnen dan krijg je echt geen hate met een provoke en een warcry
[ Voor 45% gewijzigd door deTwisj op 03-08-2009 14:48 ]
Verwijderd
Ik heb in het verleden op de PC gespeeld en heb onlangs op de Xbox een account gestart.
Ik zal dan dus enkel de laatste expansion moeten aanschaffen.
Er is zeker niet ergens enkel een key te krijgen he ?
Aangezien de installatie wel gewoon op mn hdd staat van de Xbox.
Zou dus enkel een activerings code moeten hebben voor Wings of the Goddess...
Verwijderd
Denk niet dat een nieuwe disc nodig zal zijn. Ik heb immers alle uitbreidingen geïnstalled staan op mijn Xbox. Enige punt is enkel - mocht het werkelijk mogelijk zijn om mn PC account te linken - om een Expansion registratie te krijgen voor Wings of the Goddess.deTwisj schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:50:
Het is overigens mogelijk om registratie keys online te bestellen van playonline, ik heb dit gedaan voor de addons die ze laatst hebben geintroduceerd, maar heb daar ook de oude expansions tussen zien staan. Ik denk alleen wel dat je een cd moet hebben om de content te installeren (weet ik niet 100% zeker).
Een aantal weken terug ben ik eens zo'n maw in gesprongen voor de Dancer flag quest.
Ondertussen ben ik ook een tijdje Final Fantasy IX aan het spelen en er werd daar dus in een filmpje zo'n maw gesummoned! Best wel stoer aangezien dat precies dezelfde was.
Verwijderd
"zo'n maw" behoort dus gewoon tot de Final Fantasy beastiary, net zoals chocobo's, tonberry's, Cactuars en alle andere summons

Alhoewel ik ze niet allemaal helemaal uitgespeelt heb, dus dat zou dan wel kloppen ja. Ben dus nog bezig.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ok dit is effe een hele random binnenvaller van een compleet random persoon... maar dat ziet er echt heel verleidelijk uit. MAAR WAT EEN WERK*()#$*@#)($ ik zit nu alleen al het stuk van SpellCast te lezen waar het mee werkt en ik ben de kluts kwijt haha. Kan ook te maken hebben met het tijdstip waarop ik het probeer maar toch!6K schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:36:
Tip voor wie het nog niet kent: GearCollector approved plugin voor windower
Ik heb het altijd afgehouden omdat de initiele setup te veel werk was, maar nu zou ik willen dat ik dit eerder had gedaan (nou ja, niet eigenlijk, want het werkt pas sinds kort met de diverse opslaglocaties gespecificeerd).
Ik kan nu elke job kiezen en meteen de bijbehorende gear/items laden die ik wil en de overige automatisch storen.
Van BLM/RDM naar BST/NIN bijv. in 2 minuut 40 (terwijl ik dus wat drinken haal)
alles netjes gestored en NIN tools en Jug's etc. netjes in m'n inventory terwijl mijn BLM food etc. opgeruimd is in m'n satchel/storage/locker/(Safe)
eg lekkur!
wel zorgen dat je alles op de juiste plek stopt, anders gaat ie random in je storage etc. stoppen, dan moet je naar je hometown om het te pakken te krijgen.
Enne, als je een item vervangt wat meerdere jobs gebruiken, moet je dus ook weer al die xml files daarop aanpassen (zoek en vervang in meerdere bestanden) bijv. wanneer je amemet mantle +1 vervangt met een forager's of zo.
Maar onder de streep: lovely!
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
En effe iets voor Xil... jij had het erover dat je met je sam toen je polearm ergens had geskilled, leg eens uit waar. Is mij niet helemaal duidelijk en had ook niet verwacht het nu al nodig te hebben... maar ik ben gister van 34 > 46 geschoten in party (ja inderdaad... 12 lvls). En als goed is gaan we zometeen weer party bouwen met die zelfde gasten dus verwachting is dat ik dalijk dik in de 50 ben.
Ik hoop dat je het leest voordat ik je vanavond spreek haha.
Ik heb geskilled op de muurtjes in campaign (zonder aan campaign mee te doen, want anders krijg je geen skillups)
Dat was voor de campaign update, weet niet of het nog steeds kan.
Succes
Top, ik ben zelf alleen niet zo heel bekend met Campaign, welke muren hebben we het dan over precies?wappie1980 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:51:
Bij deze gelezen ^^
Ik heb geskilled op de muurtjes in campaign (zonder aan campaign mee te doen, want anders krijg je geen skillups)
Dat was voor de campaign update, weet niet of het nog steeds kan.
Succes
Verwijderd
Ter verduidelijking, de fortification zie je nog wel, je kan er ook gewoon op rammen als je niet mee doet aan campaign. Je krijgt alleen gewoon geen skill ups
Verwijderd
Dat je er niet meer op kan skillen is nog niet zo lang geleden veranderd. tegelijk met de exp nerf denk ik.
Verwijderd
Oh ik dacht al langer, maar dat was de april update dan...wappie1980 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:59:
je ziet ze idd alleen tijdens een campaign battle.
Dat je er niet meer op kan skillen is nog niet zo lang geleden veranderd. tegelijk met de exp nerf denk ik.
75 SAM/DNC kan erg ver komen met skillups (200+ no problem via de geeikte weg).
Eenmaal in de richting lekker acc gear + food en meripo met colibri's maken/joinen en daar het laatste stukje doen
(of je levelt je DRG ff tot 37 en gaat in je parties lekker over op polearm als het kan met level synch of wanneer GK gecapped is)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Le Meow
jah I know, ik kon tot 58-ish nog wel mijn Polearm gecapped houden, maar daarna lukte dat niet meer dankzij level synch.wappie1980 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:45:
6K, daar wil je niet mee wachten tot 75 aangezien je van 54-75 alleen maar birds mept
Ik moest dus bij parties van mijn level 60+ iedere keer eerst mijn GK bijtrekken (die vond ik belangrijker) en had praktisch nooit de tijd/ruimte om dat voor polearm te doen, dus dat moest ik achteraf doen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
beetje sushi erbij en madrigal en je mist niet meer. (en max polearm skill zonder merits voor sam is slechts 240)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Op moment staat het projectje alleen effe op een stop, iets te druk IRL met m'n huis (vorige week sleutel gehad, genoeg te doen dus). De keren dat ik dan 's avonds thuis ben dan besteed ik me tijd liever achter de tv of anders gewoon event joinen.
Gister btw 2e salvage run ooit, usu 35 hands, en usu 25 head... goeie vangst iig haha. Ben benieuwd wat de toekomst voor me in petto heeft! Hoop natuurlijk om eigenlijk de feet zo snel mogelijk te vangen zodat ik tenminste op sam (ooit in de verre toekomst) een fatsoenlijke 6 hit build kan maken en wel gewoon dusk gloves kan gebruiken om dat te bereiken.
Overigens weinig/geen nieuws, ik heb zo goed als niet meer gespeeld, kan het om de 1 of andere reden niet meer opbrengen
Enige wat ik nog ff gedaan heb is mijn DRK van 33 naar 36 gezet, dat laatste leveltje doe ik denk ik zaterdag overdag ff met een maatje, dan ben ik tenmiste klaar met DRK. Of ik echt nog een nieuwe carriere als RDM(37) ga beginnen weet ik echt nog niet... ik mis 'spirit' om te spelen op het moment.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
SAM TP - Weinig upgrades meer voor deze set die niet in de multimiljoenen lopen.
SAM WS - Meer STR is altijd nice. Mischien dat ik een Smilidon Mantle +1 hiervoor haal. Daarnaast is er nog de orc scnm helm.
SAM Rana - In deze set moet ik nog wat experimenteren. Ik probeer voornamelijk acc/att te nemen met STR op de plekken waar ik niet veel acc/att op heb.
SAM Pole TP - Deze set is nog niet full 5-hit, daarvoor heb ik Usukane Haramaki nodig. Mocht ik die ooit kunnen halen dan ga ik waarschijnlijk over naar full Usukane voor TP. Iets minder haste/dex maar veel meer acc.
SAM Pole WS - Met deze set ben ik wel tevreden, zonder polearm merits heb ik de extra acc wel nodig.
SAM DEF - Ik mis nog Gavial/Hydra Cuisses maar neem genoegen met de DEF/haste van byakko's.
SAM MDEF - Ik gebruik deze set nog niet genoeg om de duurdere upgrades te maken ervoor (avalon breastplate etc.)
SAM FIRE - Met Augments kan je "makkelijk" goede resist sets maken, ik heb er me alleen nog niet in verdiept. Met deze set kan ik makkelijk genoeg Sarameya tanken. Met buffs zit ik dan rond de +280 fire resist.
5-hit met of zonder WS? (Penta geeft een extra 4 TP). Als je namelijk een true 5-hit wilt halen op SAM met een Tomoe (480 delay) dan heb je naast 5/5 StoreTP merits (+10 total) en Rajas/Brutal/UsuFeet (+13 total) nog een extra 6 Store TP nodig. Dit kan je alleen voor elkaar krijgen met UsuBody tenzij je gebruik wil maken van je hands slot, maar dan raak je weer 3% Haste kwijt.6K schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:17:
ik had idd met gemak een 6-hit build voor mijn usu feet, nu ik usu heb zit ik zelfs heel dicht tegen een 5-hit (met polearm helemaal op 5-hit zelfs)
Eindelijk heeft Dekka eens gedaan wat hij moest doen! 5/5 Marduk, woot. Ik zal wel eens een keer een plaatje posten van m'n BRD of SMN. Gisteren nog een Odin gedaan en weggelopen met alweer een E.Body (en alweer een V.Helm). We hebben onlangs een hele buts (goede) spelers erbij gekregen van een ex-HNMLS dus hopelijk zullen we geen problemen meer hebben met tier3s waar we een maand geleden wel last van hadden.
Verwijderd
Ben altijd al een fan geweest van FF series.. 7 8 9 en X gespeeld
Zou dit dan ook echt een MUST play voor mij worden?
en verder over gameplay/content.
Ikzelf ben een WoW speler.. niet intensief maar zie de lol er nog wel in.. Toen ik hoorde dat FF met een mmorpg kwam wilde ik het nog even afwachten, ik zie inmiddels dat dit deel 6 is, dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit met de game..
hier dan even mij vragen;
- spelen veel mensen het?
- is het moeilijk om het spel onder de knie te krijgen.. lees proffesions/jobs/raids etc etc
- is het echt iets vernieuwends?
- hoe zijn raids/world contents?
- is er iets om naar toe te werken?
- mooie graphics?
anyways tot zoverre ik heb gezien qua screenshots ziet het er aardig leuk uit.. krijg wel de FF sfeer iig.. en dat is voor mij al genoeg:D
1500-2000 op rustige servers, 3000-4000 op drukke servers. Er zijn zelfs een tweetal servers die zo vol zitten dat je er niet naartoe kan imigreren of een nieuwe character kunt maken.Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:20:
hier dan even mij vragen;
- spelen veel mensen het?
Het is niet echt vergelijkbaar met WoW qua interface en gameplay. Je moet er rekening mee houden dat het spel eerst is ontwikkeld voor de PS2 een goede 6 jaar geleden.- is het moeilijk om het spel onder de knie te krijgen.. lees proffesions/jobs/raids etc etc
Er zijn een aantal relatief largescale world-events die er de gehele dag door gebeuren (besieged, campaign). Focus is echt op party play ondanks dat ze de laatste paar update/expansions ook veel solo content hebben geintroduceerd (met beseiged en campaign, iets wat je alleen kunt doen zonder in een party te hoeven zitten). Verder hebben ze met een aantal functies zoals levelsync het makkelijker gemaakt om een party op dezelfde level te maken, je kan nu immers als max level (75) in een beginnende party (10+) gaan zitten als je dat wilt. Verder is het spel 6 jaar oud dus echt vernieuwend is het niet.- is het echt iets vernieuwends?
Raids zijn meestal in groepen van maximaal 6, 18, 36 of 64. Vaak is het ook mogelijk om met minder mensen hetzelfde of soms beter succes te hebben. World content heb ik hierboven al beschreven.- hoe zijn raids/world contents?
Er zijn missies met een verhaal lijn die je kunt doen, er is endgame content in de vorm van raids maar ook van camps (van HNMs, waat staat voor High/Hyper Notorious Monster).- is er iets om naar toe te werken?
Graphics zijn allerminst cartoonish dus dat zal mischien wat wennen zijn. IMO zijn ze nog steeds best mooi in de huidige tijd.- mooie graphics?
Het zal wel even wennen zijn als je vanuit een WoW oogpunt het spel binnenstapt, maar met wat oefening en als het je aanspreekt dan zal het zeker leuk zijn.anyways tot zoverre ik heb gezien qua screenshots ziet het er aardig leuk uit.. krijg wel de FF sfeer iig.. en dat is voor mij al genoeg:D
Persoonlijk vind ik nog steeds het idee om 1 character met jobs & subjobs erg goed werken. Het biedt leuke variaties aan je gameplay en je kunt ook echt andere dingen doen met dezelfde char, zowel solo als in parties of inderdaad endgame. Hoewel het dus al 6 jaar oud is, vind ik het nog steeds best uniek in z'n soort...
Eerlijk is eerlijk, het is wat lastiger onder de knie te krijgen dan WoW, maar uiteindelijk wel veel uitdagender (en soms frustrerender)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
WoW is niet meer zo uitdagend dus voor mij zal FF wel een "vernieuwing" zijn
thnx deTwisj & 6K
Le Meow
Ik speel het zelf ongeveer zes jaar en heb eigenlijk bar weinig gepresteerd (slechts één lvl 75 WHM
Zoals je merkt ben ik niet echt fanatiek.
Poekie, je hebt het over het aanpassen van je register.
Nu ben ik nieuwsgierig welke aanpassingen jij hebt gedaan om het spel er een beetje beter uit te laten zien.
De resolutie heb ik ook aangepast naar 1200x1024 en de settings vanuit de setup op "max" gezet.
Wat heb je aangepast aan de instelling en zou je de instelling eens kunnen posten / DMen?
Verder speel ik op Leviathan server, voor wie er nog op deze server speelt. Ben tegelijk met een vriend begonnen maar die is na 6 jaar gestopt (zijn max was een 69 PLD, allebei vrij amateuristisch bezig geweest)
Gelukkig kan ik nog wel af en toe dualboxen met die PLD, altijd fijn als je weer in de Valkurm Dunes een party hebt.
Verwijderd
Wat is meest populaire class wat atm gespeeld wordt?
Als je deze 2 maal zo hoog zet als je beeldscherm resolutie dan krijg je het erg strak.
Bij mij is de resolutie 1600x900 (16:9 scherm)
De background heb ik op 3200x1800 gezet.
Als je pc/notebook dit niet trekt, zet de background dan op tzelfde als je schermresolutie. Niet iets er tussenin!
Alle info er over kan je ook op ffxiclopedia vinden
Van die 3, is Samurai een populaire/bandwagon job. Als ik overnieuw zou beginnen dan zou ik persoonlijk een Bard kiezen, dat is de makkelijkste, goedkoopste en snelste job naar 75.Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:11:
HMMMm Dark Knight, Ninja en Samurai spreken mij wel het meest aan!
Wat is meest populaire class wat atm gespeeld wordt?
Moet je wel liggen, als Brd ben je continue bezig met pullen, zingen, pullen, zingen etc terwijl je pt meestal lekker lam staat te wachten op nieuw mep-voerdeTwisj schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:05:
[...]
Van die 3, is Samurai een populaire/bandwagon job. Als ik overnieuw zou beginnen dan zou ik persoonlijk een Bard kiezen, dat is de makkelijkste, goedkoopste en snelste job naar 75.
Le Meow
PC moet het zeker goed trekken (ATI 4850 512 mb, Q9450 2.66GHZ + 4 GB DDR3)
Ik heb mijn bard momenteel op lvl 43ish geparkeerd staan. Erg leuke job om te doen, alleen sta ik geen 2 seconden stil. Constant de mages aan het buffen met Mage Ballad, de melee's aan het buffen met verschillende spells en daarna ook nog individuele buffs (int+ voor blm, mnd+ voor whm etc).
Tegen de tijd dat je klaar bent met de startende debuffs op de mob begint het weer overnieuw.
Wel snelle experience en parties zijn meestal wel enthousiast over BRDs.
SAM, DRK of NIN ga ik helemaal met twisj mee. SAM for sure. NIN is leuk/goed, maar wordt end game erg weinig gebruikt (bij ons althans).
Ik heb momenteel weinig tijd om te spelen en weinig gil ingame. Dus ik heb besloten de tijd die ik heb te gebruiken om m'n lushangs quest af te maken, ik moet nog 2800 moats en dan kan ik een lushangs verkopen, toch ruim 3 mln.
Ik ben nooit echt hersteld van die morri body aankoop
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Picture.
bijna klaar met pld lvl'en.. lvl 72 atm.
alhoewel ik de laatste weken wat minder speel ivm school etc..
En omdat betreffende EU based linkshells zo'n beetje doodgebloeit zijn op Titan atm. Er zijn iig geen goede degelijke opties voor handen.
Weet iemand misschien nog wat info te geven over EU based linkshells op andere servers?
beetje event linkshell met dingen zoals sky/sea/etc wat sociaal ook wat leuk is ofzo.
Serverswappen is misschien wel een optie die ik overweeg op dit moment.
Zitten we met onze shell genaamd Swords and Roses. Is een grote BE/NL shell (grootste van alle servers, met zo ongeveer een 40 actieve leden en altijd minimaal wel zo'n 10 man in de shell)
Ook zijn er veel EU HNM shells die alles doen wat er te doen valt.
En natuurlijk een linkje naar ons forum
http://forum.swordsandroses.be
Onze shell op Cerberus is goed, maar momenteel gesloten voor nieuwe leden, gaat maar af en toe open.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
nu maar eens ff kijken dan
ik begrijp dus dat jullie niet echt een bepaalde activiteitenlijst hebben op weekbasis ofzo? meer social shell dus eigenlijk?
[ Voor 31% gewijzigd door NaWA op 18-09-2009 23:20 ]
Ik weet dat er binnen de shell wel een groep is die actief Salvage doet bv, maar verder gebeurt er inderdaad niet super veel in de shell. Ikzelf heb naast m'n SnR shell ook gewoon nog een HNM shell.
Laatste tijd beetje weinig tijd helaas om te doen wat ik eigenlijk zou willen doen. Niet veel gebeurd hier aan mijn kant verder eigenlijk, besloten om clothcraft te gaan lvlen, ben van start gegaan als een speer maar nu effe in een dipje. Geparkeerd op 58, van de week kijken of ik het nog beetje omhoog kan halen. Lijkt me een craft waar je uiteindelijk nog wel wat geld mee kan maken.
We hebben ook vorige jaar veel sky gedaan. T/m Kirin toe.
Afhankelijk van de animo start die eventueel binnenkort weer op.
Is inderdaad een social shell zonder rules. Als je een HNM shell zoekt zit je echter op Ragnarok ook goed. Zijn meerdere EU time HNM shells die bijna alles wel neerkrijgen.
naja goed, klinkt wel interesant. Moet iig nog wat dingen op deze server afwerken dan ofzo maar dan zou de kans wel groot zijn dat ik daarna richting ragnarok vertrek.
I'll see in a little while..
It's me
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
En eerlijkheid gebied me te zeggen dat SnR momenteel knap rustig is, maar je zult voornamelijk toch met HNM shells bezig zijn
werkelijkheid:wappie1980 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:07:
Ragnarok is the obvious choice uiteraard.
Zitten we met onze shell genaamd Swords and Roses. Is een grote BE/NL shell (grootste van alle servers, met zo ongeveer een 40 actieve leden en altijd minimaal wel zo'n 10 man in de shell)
Ook zijn er veel EU HNM shells die alles doen wat er te doen valt.
En natuurlijk een linkje naar ons forum
http://forum.swordsandroses.be
naja goed, rustiger dan hier nu kan bijna niet aangezien ik voor 95% de enigste in de shell ben atm ^^wappie1980 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:40:
nog ff een tip: koop items die op je huidige server goedkoper zijn dan op ragnarok en verkoop ze daar. kan je er ook nog wat gil mee verdienen.
En eerlijkheid gebied me te zeggen dat SnR momenteel knap rustig is, maar je zult voornamelijk toch met HNM shells bezig zijn
Zelf ben ik de laatste paar dagen niet eens meer in FF11 geweest. Na ~3 jaar Limbus en Sea te hebben gedaan is het nu toch wel genoeg geweest. Gelukkig zijn er eindelijk mensen die het kunnen (en doen) overnemen. Ik probeer alleen nog mensen te vinden die het Einherjar stuk over kunnen nemen (met name mules voor feathers). Voor het eerst in 4-5 jaar dat ik echt een FF11 break in wil lassen. Voorheen was dat wat makkelijker omdat je nog geen verantwoordelijkheden had in je LS (volgens mij had ik toen niet eens een LS). Intussen speel ik wat WoW, een spel wat ik altijd eens serieus heb willen spelen ipv tot lv35 max. En bovendien heb ik daar tenminste geen enkele verantwoordelijkheden, dus ik kan dan wat makkelijker bepalen wanneer ik wil spelen ^^.
Daar kwam ik dus gisteren achter, Ik log zelf bijna alleen op maandag en donderdag in voor salvage vanwege de deeltijdstudie die ik volg. Viel me dus op dat het knap rustig was met een man of 4 online in de shell.NaWA schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 03:48:
Verkoop:
[...]
werkelijkheid:
[...]
naja goed, rustiger dan hier nu kan bijna niet aangezien ik voor 95% de enigste in de shell ben atm ^^
Wel jammer, maar ik zie alweer een draadje op ons forum voor een nieuwe nyzul set, dus activiteit blijft er wel.
Sky weer gaan doen gaat een beetje lastig worden vrees ik
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
grats met je dorje
[ Voor 19% gewijzigd door NaWA op 19-10-2009 02:58 ]
Onze alliance (lamps) had een paar moeilijke momenten met o.a. gears en bombs. De laatste vorm liep als geplanned.
Ik denk dat wij de 4de of 5de linkshell zijn die hem neer hebben
overigens: verschil in linkpearl is omdat we 4 outsiders hadden, speciaal voor dit event een shell gemaakt
[ Voor 17% gewijzigd door 6K op 19-10-2009 08:58 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
nu strategie verfijnen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
geen info over augments yet tho
had voor de jas en hoed ook al de mage versie gepakt, dus dat doe ik hier denk ik ook wel voor ^^
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Wel al een keuze gemaakt
Mage pants met cure potency+5% en movement speed+8%
gaiters ala 15mln gaan me momenteel wat te ver, dus dit is leuk voor SCH RDM WHM BLM BRD
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik was trouwens in de veronderstelling dat AV al meerdere malen toch wel gekilled was inmiddels, of is er nog nooit een legit kill geweest en altijd gebruik gemaakt van die "wall bug"?
Ik houdt me er overigens ook niet echt mee bezig hoor, heb echt alweer een maand of 2 al niet meer ingelogt atm... druk druk druk met een verbouwing enzo en heb echt helemaal nergens meer zin in als ik klaar ben haha.
Waarschijnlijk als ik dalijk klaar ben met de verbouwing en uiteindelijk verhuist ben dan ga ik wel weer lekker casual verder spelen en m'n sam lvlen, maar tot die tijd zijn de enige momenten dat ik m'n pc aanraak de momenten dat ik aan het "werk" ben.
Jammer om te zien trouwens dat er in dit topic eigenlijk niet veel meer gebeurt, denk dat het ook wel beetje te maken heeft met het feit dat mensen nu toch langzaam aan beginnen af te haken van ffxi, kan me er wel iets bij voorstellen... Als ik er namelijk goed over nadenk is het ook wel een beetje zonde om nog tijd / geld in dit spel te steken aangezien FFXIV over een jaartje ongeveer op de stoep staat.
Meh... eigenlijk gewoon niet teveel over nadenken en gewoon doen en fun maken. Is het beste denk ik.
nog wat tips voor een bepaalde race/class, ik hou wel van ranged of tank n spank.
alvast bedankt
Ik heb FFXI ook een tijdje actief gespeeld, maar de reden dat ik afhaakte, is dat het allemaal té groot is, en (ivm andere mmorpgs) veel tijd kost.jrd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:23:
Jammer om te zien trouwens dat er in dit topic eigenlijk niet veel meer gebeurt, denk dat het ook wel beetje te maken heeft met het feit dat mensen nu toch langzaam aan beginnen af te haken van ffxi, kan me er wel iets bij voorstellen... Als ik er namelijk goed over nadenk is het ook wel een beetje zonde om nog tijd / geld in dit spel te steken aangezien FFXIV over een jaartje ongeveer op de stoep staat.
Wat ik een heikel punt vindt, is dat je moet grinden voor XP, quests leveren geen XP op. (de kills tijdens het questen wel natuurlijk)
En vanaf de dunes heb je gewoon een full party nodig om een beetje fatsoenlijk XP te kunnen te verzamelen.
En als je dan ook nog eens een uur moet zoeken naar een party, gaat het gewoon heel veel tijd kosten.
Ook het travellen over de wereld kost erg veel tijd.
Ik heb meerdere malen een char proberen te levellen (ik vind de FF lore echt heeel erg gaaf), maar als ik bij level 20/30 ben, kost het zoveel tijd en moeite om verder te komen, dat is voor een casual speler niet leuk meer. (vandaar dat ik nu Lotro speel)
Ik kijk ook zeker uit naar de opvolger, die ga ik zeker proberen
Filmpjes van FF14 zien er goed uit en ga het zekers weten ook proberen volgend jaar
Ik speel nu lekker casual wat WoW om de tijd te verdrijven tot er weer een ander leuk spel uit komt. (heidens!)
Ik speel nu just for fun, wanneer ik kan. Geen verplichten (behalve ALS ik zeg dat ik kom, moet ik er ook zijn, maar dat kan ik tot 30 minuten ervoor afzeggen).
Beetje RDM aan het levelen (rustig aan, 69 nu) en wat events hier en daar
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶