Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
anderen ook last van POL? Kan momenteel niet online komen en server status staat op up :X
Even een vriendin op 360 gevraagd en die kon er ook niet op :(

Verder bst =26, dynamis jeuno gedaan toen ik ziek was, errug cool en uhm 2 merits op thf gehaald in eva en dagger skill

Verder met bst zodra ik online kan :X tenzij ik mensen moet helpen zoals ik beloofd had

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
same here, kan er niet op komen :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:32
op ragna hadden we er ook last van, zo tegen 8 uur ging het weer goed.

was even lastig omdat we om 8 uur Cop gepland hadden, maar met wat vertraging toch kunnen beginnen :3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:58
Had er ook last van, jailer of hope moeten aflasten en jailer of justice zonder 'mijn' TH4 moeten doen omdat een WHM de JoH popitems had en dc'de, en ik dan redelijk stom uitlogde om hem proberen in te loggen. :p

Laatste paar dagen min of meer gestatict met een vriend die BRD wou doen, DRK 43 -> 50, en van daar WAR 50 -> 52. Ga met hem WAR staticcen en asap 75 halen, om daarna met twee andere vrienden mijn drk te staticcen waarschijnlijk.
Voor DRK moet ik wel mijn scythe cappen, nooit gedacht dat ik DRK zou verder levellen na 37, dus gebruikte ik enkel greatsword. 44>50 heb ik vaak nin gesubd en axe/sword gegaan (de kwaliteit van tanks is soms echt belabberd :(). Maar ik wil niet echt DRK voorbij 50 levellen zonder gecapte scythe, levellen zonder barbarian's scythe/demonslicer/vassago's als wapens en zonder guillotine op 60 zou echt té gimp voor woorden zijn. :p

Erg veel plezier met beide jobs, hele goeie afwisseling van endgame grind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, er zit zo'n groot verschil tussen 2 levels op een avond en .5 level (op z'n hoogst, in mijn geval dan). Al moet ik toegeven dat de paar keer dat ik heb gemerit met vrienden dat het best wel leuk en rap ging. Die vrienden waren dan ook iets wat beter gegeared dan ik (war/nin met zo'n beetje alles behalve ridill en adaberk, u/u nin met haidate, mnk met bb, 2 brds waaronder ik en een rdm met ~900 mp). Laatst ook een keer met wat 'beroemde' spelers op gilgamesh in een party gezeten met m'n smn (74, 30k te gaan) begon door een nin vriend van me te pushen om te expen :P en verder wat extra mensen te inviten. Kwam toen uit op een 3x nin (joachim,ik als rithridan en nog eentje die ik niet ken), JP brd/nin, rdm/whm en smn/whm(ik als ryosuke). Een uurtje later in de party joachim vervangen door een redelijk goede geared sam (iig 2/5 shura+osode) en vervolgens bladewarrior (war/nin met ridill en adaberk) en xno (mnk/nin met zo'n beetje alles behalve spharai). Ik geloof dat ik in die party een goede 20k exp op smn heb gehaald (werd toen 74). Jammer dat dat niet zo vaak voorkomt :P maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gister enkel de Mithran Tracker BC gedaan, en niet zoals (beetje voorbarig) gepland ook nog die Snoll. Ontbrak een beetje aan de juiste jobs, maar heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken :3

Leuke thread gevonden een LJ entry: http://qcdn.org/showthread.php?t=5009
Een gast heeft de wijzigingen vertaald zoals die doorgevoerd zijn in FFxi vanaf de launch. Erg leuk om te lezen wat er zoal misging en wat de (soms wel erg vage) oplossingen waren.
Een van de leukere: Increased drops in zone compared to other zone. Ze hadden natuurlijk de droprate echt kunnen verhogen maar simpeler is het om in de "other" zone de droprate gewoon op nul te zetten ^^;

En iets wat ze noooooit hadden mogen wijzigen, Bst konden NM's en grote mobs (oa Goobbues) charmen ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het spel is zeker veel verbeterd in de laatste jaren. Jammer alleen dat de time/reward ratio gewoon veelste scheef hangt. Daarnaast ben ik het met die japanner eens dat ze er nooit vanuit hadden mogen gaan dat verschillende culteren elkaar accepteren. Daarmee bedoel ik uiteraard de kloof tussen JP, NA en EU. Niet alleen kwa taal barriere maar de hele cultuur zorgt ervoor dat ze elkaar niet accepteren. Het spel is nu al meer dan 4 jaar aan de gang en nog zie je dat je niet alleen op je job en skill wordt beoordeelt maar ook op je afkomst/taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat inderdaad maar zelden zonder problemen. Zelfs wanneer de jp openstaan om je te inviten in een mixed party duurt zo'n party vaak niet langer dan een uur...

Met NA heb ik dat eigenlijk helemaal niet moet ik zeggen, dan vind ik Fransen of Duitsers vaak nog irritanter qua taal (niet cultuur)...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:49:
Het spel is nu al meer dan 4 jaar aan de gang en nog zie je dat je niet alleen op je job en skill wordt beoordeelt maar ook op je afkomst/taal.
Vind het wel meevallen tegenwoordig eigenlijk, kan ook komen omdat iedereen zich nu tegen de spanjaarden hebben gekeerd ^^;

Ik ben begonnen bij NA release en toen was het wel erg, JP waren god en al het andere was uitschot. Ik kan die JP ergens wel begrijpen, toen de EU release er was heb ik me ook kapot ge-ergerd aan al die nieuwe spelers die geen hol van het spel en de etiquette snapten.

Kan me nog goed herinneren dat het simpelweg not-done was om ongevraagd iemand te gaan /checken en dat je zelfs op de /blist van die persoon geslingerd kon worden ^^ Beetje belachelijk natuurlijk, maar op zich wel zo netjes dat je even vraagt voor je iemand gaat inspecteren.. vraag het zelf nog wel eens of ik even kan spieken :3

Maar ook leuke dingen, zoals een quest moeten doen en dan om hulp shouten in de betreffende zone. Geen gehoor krijgen en dan opnieuw shouten met translator.. geen gehoor.. nog eens opnieuw en dan erbij dat je niet uit de US komt maar uit Nederland => high level jp-hulp ^^

Maar er is wel veel verandert sindsdien, een jp-pt is niet meer zo speciaal, spelers begrijpen het spel beter.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
6K schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:00:
Het gaat inderdaad maar zelden zonder problemen. Zelfs wanneer de jp openstaan om je te inviten in een mixed party duurt zo'n party vaak niet langer dan een uur...

Met NA heb ik dat eigenlijk helemaal niet moet ik zeggen, dan vind ik Fransen of Duitsers vaak nog irritanter qua taal (niet cultuur)...
Ligt dat met die JP's niet vaak meer aan het tijdverschil dat een pt maar even duurt?

Fransen hebben we gelukkig niet zo heel veel op de server, of ze spreken gewoon engels in pt (of houden hun muil). Duitsers hetzelfde eigenlijk.. minder storend ook aangezien ik gewoon in het duits kan antwoorden etc.

Maar die spanjaarden ; ; macro's in /s .. constant spaans lullen in pt.. geen engels willen begrijpen.. gelukkig zijn er ook goede spanjaarden..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
6K schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:00:

Ik ken van zowat elke regio wel goede en slechte spelers, zeker door mijn EU-based HNMLS.
Ken enorm leuke nederlanders, enorm schofterige/nooberige nederlanders, idem met belgen, fransen, russen, duitsers, zwitsers, arabieren, spanjaarden, engelsen, japanners, amerikanen enzovoort.

Kan het beste overweg met mensen uit benelux/scandinavie/uk/vs-kusten merk ik wel, die staan over het algemeen het dichtst bij me(/ons) qua mentaliteit volgens mijn ervaring.
Al de andere groepjes klitten enorm samen, french/russian/german-onry LS's zijn er bijna overal, pure benelux ls's niet zo, zijn dan ook met veel minder. :p

Het helpt ook dat de eerste groep bijna steeds erg goed is met engels, en dat fransen/duitsers/Spanjaarden dat vaak veel, veel minder hebben. Ze kunnen het vaak nog wel ok, maar voelen zich tien keer comfortabeler als ze in hun moedertaal bezig zijn. Engels of nederlands maakt voor mij dan echt geen hol uit, en denk dat het voor het grootste deel van de eerste groep ook zo is.

Het crossnationale geeft zijn problemen, maar is soms ook gewoon leuk, mijn BRD is gestatict met een hele multinationale groep, belgische WAR en BRD, zweedse RDM, griekse NIN en japanse DRG. Dan met autotranslator en half engrish kutten, en je kapot lachen met die typische jp smileys enzo.

Heeft ook wel iets. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Baha op 09-01-2007 10:43 . Reden: nederlanderers* ;p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt aan de hoeveelheid mensen die dezelfde taal spreken of dat ze bij elkaar clusteren. Ik weet zeker als er een goeie 100 nederlanders op mijn server zouden spelen dat er een stel bij zouden zitten die alleen nederlands (willen) spreken en een dutch only ls op richten. Maar omdat er maar een handvol nederlandse spelers zijn is dit niet het geval. Op mijn server zijn het de fransen die in de europese meerderheid zitten en daarom zie je ook een aantal FR only linkshells. De linkshell waar ik in zit is meer een mengsel van alle overige landen (nederland, duitsland, portugal, italie, denemarken, engeland) met wat amerikaanse, australische en franse spelers.

[ Voor 0% gewijzigd door deTwisj op 09-01-2007 11:00 . Reden: die britten ook nog he ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:09:
[...]
Maar ook leuke dingen, zoals een quest moeten doen en dan om hulp shouten in de betreffende zone. Geen gehoor krijgen en dan opnieuw shouten met translator.. geen gehoor.. nog eens opnieuw en dan erbij dat je niet uit de US komt maar uit Nederland => high level jp-hulp ^^

Maar er is wel veel verandert sindsdien, een jp-pt is niet meer zo speciaal, spelers begrijpen het spel beter.
Ik ken het, mijn broer (toen hij nog zelf speelde) kreeg het ook keer op keer voor elkaar om in JP prime te kunnen spelen. Terwijl ik uit m'n neus zat te eten in m'n moghouse zat hij vrolijk te expen met een stel JP wat toen nog iets voor stelde. Nou is mijn broer altijd een 'prater' geweest in de sociale zin (niet de overtuigende zin :P) en had hij uiteindelijk van een paar JP wat woorden geleerd om in ieder geval duidelijk te maken dat hij nederlands was. Grappig :P

Ben bang dat dat truukje niet zal werken in deze periode, vooral niet omdat er een EU release is geweest waarbij er een influx aan 'domme' europeanen erbij kwamen. Tegenwoordig zie je alleen nog maar het volgende "Hello! Bard-sama~~ ^^" anders kan je het vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:00:
Het ligt aan de hoeveelheid mensen die dezelfde taal spreken of dat ze bij elkaar clusteren. Ik weet zeker als er een goeie 100 nederlanders op mijn server zouden spelen dat er een stel bij zouden zitten die alleen nederlands (willen) spreken en een dutch only ls op richten.
Oi, die hebben wij een op Ragnarok! :+ (NE/BE "chat" ls ^^ )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
deTwisj schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:31:
Was geen referentie hoor :+ echt niet :+
Had je het niet over goede spelers? :P

Owja, van het weekend upgrades gescored.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070105_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070106_02.jpg

Ook nog een Wizard's Petasos +1, en een Bibiki Seashell.

[ Voor 42% gewijzigd door Neelon op 09-01-2007 13:09 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok... vraagje... ik ben nog altijd mijn bst naar vol exp aan het werken (nog 24k te gaan, motiviatie is er een beetje uit)

Maar mijn vraag is de volgende, wat kan ik nu het beste als bst meritten, niet de bst specific stats als Call Beast timer of zo, maar dex/agi/str.... ik weet het gewoon niet goed.
uiteraard considering dat ik elvaan ben.
Ik wil vooral dat m'n rampage goed aankomt.

enige tips?
voor m'n base stats kun je eventueel kijken op alla profiel:
Klik hier voor profiel
die kloppen wel niet helemaal, maar geven wel de verhouding weer.

Verder gisteren 2x byakko omgelegd, maar geen haidate gekregen en een Genbu, maar daar hoef ik niets van :)
wel weer een nieuwe shot op kirin binnenkort, nog iedere keer simpeltjes omgelegd, ik hoop dat we dat nog vaak kunnen doen, krijg ik vanzelf een keer die Osode

[ Voor 24% gewijzigd door 6K op 10-01-2007 10:51 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik steek m'n merits op dat vlak vooral in axe-skill en +str (ben mithra).
Via gear heb ik al genoeg +acc, en extra +str is nooit weg.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jah, daar zat ik ook aan te denken. Axe sowieso, maar str weet ik niet. Ik ben elvaan dus dex is is misschien harder nodig aangezien mijn str best wel ok is al...
Aan de andere kant, mijn AGI is natuurlijk bedroevend laag...

arghh... wat lastig is dit zeg...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
STR imho.
Secondary modifiers naast STR zijn in 99% van de gevallen geen ruk waard op WS's.
Uitzonderingen zijn zowat: grote aantallen van die stat (eg haidate aanhouden voor rampage, kabuto/osode voor steel cyclone vs heca). THF en NIN kunnen redelijk makkelijk STR en DEX combineren (warwolf etc), en is voor beide jobs goed.
Negatieve stats moet je wel vermijden ofc, DRK zal bij guillotine niet zo snel earthen gear gebruiken vanwege de -MND die op veel stukken zit bijvoorbeeld.

STR is het meest algemeen toepasbaar: elke melee job kan het gebruiken, en het helpt *alle* WS's.
DEX is mja, crits en accuracy I guess, maar echt verwaarlosbare hoeveelheden op beide (+15DEX van haidate parst amper als +1% crits bijvoorbeeld).
AGI: nee, geen enkele job moet echt nadenken over evaden, enkel NIN evasiontankt vaak, en zelfs daar gaat 5AGI je leven echt niet makkelijker maken, kijk maar hoeveel nin's er lopen te tanken met breeze rings. :p

Heb zelf STR gecapt, omdat ik naast THF ook nog andere melee jobs wou levellen, en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Als je pas begint te meritten zou je wel beter met andere dingen kunnen beginnen imho. Axe skill en crit rate heb je allebei gecapt voor minder dan de kostprijs van 5 attribute upgrades, maar maken een veel merkbaarder verschil (axe skill: 2atk en 1.8acc per upgrade, x8 en je kan makkelijk overgaan tot attack food of haste gear ofzo; crit rate: 4% crits is enorm, base critrate is zo om en bij de 10%, ruw geschat, dus is bijna de helft erbij). 16attack en ~14.4accuracy met +4% crits voor 31 merits vs +5 STR/DEX/AGI voor 36 merits. Lijkt me duidelijk. :)

attributes die het meest gemerit worden (in geen bepaalde volgorde)
STR : melee algemeen
MND : hardcore WHM (voor enfeebles/cure V) of hardcore RDM (enfeebles)
INT : hardcore BLM
DEX : hardcore THF only imho
AGI : ok, heb iets gevonden :p : endgame PLD of NIN die enkel om zijn performance op HNM's geeft
andere attributes (CHR, VIT) zie ik totaal niet het nut van in (om te meritten)

WAR 52 > 56 geleveld vandaag, paar uurtjes, ToAU is echt te belachelijk gemakkelijk, op lesser colibri's gaan hakken met een redelijk standaard setup: PLD WAR WAR WHM RDM BRD.
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/loltoauxp.jpg
Geen empress band, met empress band was het dik over de 400. :9
Rampage ownt, en blij dat ik eindelijk wat nieuwe gear heb kunnen aandoen, tijd om voor WAR ook wat windowermacro's in mekaar te boksen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/gomlekpic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/gomlekdescrip.jpg
Vandaag eindelijk de 20k gehaald, weer een assault stukje van de lijst. Nog amir feet en yigit legs op de "dringende" lijst over. Assault is leuk genoeg om te blijven doen, haal misschien nog wel wat andere stukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Baha op 10-01-2007 12:12 . Reden: B) Wiskunde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thanks... loud 'n clear!
hier kan ik wat mee :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm assault heb ik een tijd geleden ook wel gedaan, maar verder dan solo "Golden Salvage" (SMN+2 afk toons) ben ik niet echt gegaan. Ben later 1/3 gegaan op de eerste Mamool Ja assault waar je die gates kapot moet maken dmv de mamool weapon throw of firespit te laten en dan en te evaden met je rug naar de gate toe (100% geluk, 1x weapon throw of 3x firespit). Daarna heb ik eenmalig de tweede Mamool Ja assault geprobeerd met zelf dus de 3 characters te spelen (mja, of ik doe iets samen met katsuoy of ik doe het niet want hij is zo'n beetje de enigste waar ik een afspraak mee kan maken waar aan gehouden wordt, moet je niet proberen met iemand waar je buiten het spel om geen contact mee hebt). Dat is de assault waar je een stuk of 11 Mamool moet doodmachen binnen de timelimit. Uiteraard ben je niet zo vlug als je alleen 3 characters mag besturen en met een manaburn setup heb je zowiezo veel downtime vanwege MP issues. Safe to say ik kwam niet eens op de helft voor de tijd op was (ook leuk, alleen NIN BLU of WHM mamool, oftewel Blinks Bar- Shell4).

Desondanks wil ik toch de meeste Yigit gear voor Ryosuke + Pahluwan Body/Legs voor Rithridan zien te verzamelen (en het is een leuk zakcentje). Welke assaults zijn te winnen met een 3 of 4 man 'static'? (eindelijk met eigen tank! :P)

Setups die ik kan maken zijn:
Rithridan NIN BLM (THF)
Ryosuke RDM BRD SMN
Katsuoy WHM BLM (RDM)
(Megamichan BLM)

Echte melee DD heb ik niet naast m'n NIN dus fatsoenlijk DoT'en zit er niet echt bij jammergenoeg.
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:13:Setups die ik kan maken zijn:
Rithridan NIN BLM (THF)
Ryosuke RDM BRD SMN
Katsuoy WHM BLM (RDM)
(Megamichan BLM)

Echte melee DD heb ik niet naast m'n NIN dus fatsoenlijk DoT'en zit er niet echt bij jammergenoeg.
Suggesties?
Even kijken, ik zal de eerste drie ranks proberen te overzien, heb de hogere zelf nog niet veel gedaan.

Private Second Class:
Leujaoam Sanctum: Leajaoam Cleansing <=
15 wormen afmaken, 2x mage + nin = win
Mamool Ja Training Grounds: imperial agent rescue
deuren shit, random, maar doenbaar met 3-4, het niet echt waard als je PFC hebt imho
Lebros Cavern: Excavation Duty <=
Alom bekend, zou makkelijk te trio'en moeten zijn met een mage heavy setup.
Periqia:Seagull Grounded
Trioable volgens wiki, geen ervaring
Ilrusi Atoll: Golden Salvage
Makkelijk met SMN, maar heb ik zelf maar een keer gedaan, jij zal die vast beter kennen dan ik.

Private First Class:
Leujaoam Sanctum: Orichalcum Survey
Minen tot je ore krijgt, speciale mission only pickaxe, kans op ore/niks/worm, worm is af te maken of weg van te rennen, qiqirn aggro'en als je ore hebt, doenbaar met 3 maar is redelijk irritante missie
Mamool Ja Training Grounds: Preemptive Strike <=
Mamools afmaken, cake met 3. Al gedaan als WAR/THF/RDM, THF/BRD/RDM en een keer als RNG/WAR/THF toen we onze WHM vergeten hadden, was wel met builen en blauwe ogen toen zonder mage. :p
Als je 3 echte mensen daar hebt kan je niet echt falen eens je de posities doorhebt.
Lebros Cavern: Lebros Supplies
Nooit gedaan, beschrijving ziet er wat gimicky uit, is niet nodig om te doen door de makkelijke PSC
Periqia: Requiem
Hoop mobs, draugars enzo, moeilijk te doen met 3 tenzij je een of meer monks hebt denk ik.
Ilrusi Atoll: Lamia No.13 <=
Erg goed trioable, NIN + 2x dispel en je kan bijna niet verliezen, dispel de pets en laat hen de damage doen. NIN BRD RDM lijkt me wel goed, simpele setup, gaat vri jsnel en lastig om te verkloten.

Superior Private:
Leujaoam Sanctum: Escort Professor Clavauert
Escort npc : ben ik geen fan van, nooit geprobeerd, maar volgens mij wel simpel doenbaar met een SMN, check wiki
Mamool Ja Training Grounds: Sagelord Elimination
Maar een keer geprobeerd, ding rent weg en linkt de hele zone, niet echt leuk, en PFC is te makkelijk te farmen om iets anders te doen (breaking morale is naar het schijnt wel goed, maar dat is nog hogere rank)
Lebros Cavern: Troll Fugitives
Hoop halfdode trollen, heb ik enkel met 4 gedaan en was vaak nipt, RDM WHM THF WAR was mijn setup meestal. Geen idee of ze te manaburnen zijn, misschien wel, omdat je diamondhide min of meer kan vermijden. Mp resten zou probleem kunnen zijn though.
Periqia: Saving Private Ryaaf <=
Gebruik wiki en dit is cake, heb gomlek hier gehaald. THF/SAM SAM/NIN RDM en WHM, chigoes oneshotten met gemeditate cyclones en dan npc's checken, klaar op 10 minuten max. TA en SA oneshotten chigoes ook, dus als je een rdm laat aggro nemen met stoneskin/phalanx enzo op kan je alle chigoes binnen de minuut ook doodhebben, moest je geen sam sub hebben.
Ilrusi Atoll: Extermination
Doenbaar met 4-5, misschien met 3, maar niet met jouw setup denk ik. Erg veel mobs af te maken op korte tijd. Deed het meestal als THF WAR WHM WHM (RDM)

Heb de besten (min of meer) aangeduid met een pijltje, zou er een uit elke zone moeten bij zijn, denk niet dat er een zone is die ik verwaarloosd heb, check zelf ook even wiki, heb niet met alle assautls ervaring, dus dubbelcheck maar even de punten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer, op het moment doet ffxiclopedia ff moeilijk anders had ik het even gechecked :P
Erg bedankt voor het opsommen van je ervaring ermee, wordt eens tijd dat ik samen met kat eens ga kijken of wij het ook qua skills kunnen (klein verschil 4x1 persoon of 2x2 personen :P). Mijn ervaring met PFC Mamool Ja was een stuk minder, maar als je zegt dat hij makkelijk te trioen is (ik merk al dat het iig elke keer met een melee was) dan geloof ik dat helemaal. Houd er wel rekening mee dat wij geen homam thief zijn e.d. :P laat staan dat onze mages (naast BLM) gegeared zijn voor enige vorm van melee (mja hornetneedle rdm is zo'n beetje het verste wat ik kom ^^). Ben wel benieuwd of kat en ik die Mamool Ja PFC ff helemaal kapot kunnen farmen (ik geloof dat die y.hands en p.legs geeft, erg fijn voor m'n thf en ryo's rdm). Zelf heb ik al 20k assault points in ilrusi atol (sp) voor p.body en y.head(?) vanwege die simpele "Golden Salvage" missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Eindelijk eens tijd om een hele avond brd te levellen... houd de fan van m'n cpu ermee op ; ;
Heb ik nog maar 4k exp gehaald :(

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey,

Ik heb FFXI al bijna een maand niet kunnen spelen omdat ik een foutmelding (een fout in FFXiMain.dll) krijg. Direct als ik met me character inlog (valkurm dunes zie ik.. kan 3 stapjes lopen) dan krijg ik een foutmelding en moet ik een error report versturen. FFXI sluit dan ook direct ;(. Met mijn mule is dit overigens niet zo. Dan duurt het een ongeveer een half uur of 5 minuten tot ik die foutmelding krijg.

Ik krijg deze foutmelding telkens sinds de laatste update. Nou zag ik bij de laatste update dat FFXiMain.dll werd vervangen.

Heb alle achtergrond programma's gesloten maar nog steeds geen succes |:(
Heb niks raars geinstalleerd of wat dan ook verder..

Iemand dit weleens eerder gehad? Zo ja hoe valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
herinstallatie geprobeerd? duurt wel lang maar pc nacht laten runnen en 's ochtends de updates aanzetten is avond erna spelen :P

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Er is toch ook een bestandscontrole mogelijk via POL?
Probeer die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren na de standaard Limbus wat Assaults gedaan. Samen met iemand uit de linkshell die al LC rank is hebben we Leujaoam Cleansing en Excavation Duty gedaan. Leujaoam Cleansing hebben we met tijd over gehaald. Al waren we wel met 5 (nin brd whm blm blm) wat met 4 waarschijnlijk dan nin brd blm blm of nin brd rdm blm wordt. Excavation Duty daarentegen is blijkbaar een stuk moeilijker. De linkshell member die met ons mee gegaan was heeft de North wall solo gedaan (blm) terwijl wij met z'n 4en de andere 3 walls gingen doen. We hadden 1 wall + 15% van een tweede wall gedaan voor hij met zijn wall klaar was. Uiteindelijk kwam het er op neer dat we het net niet haalden met de laatste wall op <10% en een character al wachtend bij de release point. Het moet goed te doen zijn met 4 man maar mijn ninja doet bijvoorbeeld maar 2 tot 3 dmg per hit laat staan dat ik met de rest van m'n characters wel schade kan doen (BLM heeft elemental debuffs + bio2, maar verder heb ik geen andere melee om extra damage te doen). Nu had ik geen dagger bij voor mijn brd maar ik vermoed dat mijn brd met dagger welgeteld 0 dmg per hit zal doen met mischien 1 dmg per crit :P

Ach, we proberen het nog wel een paar keer tot we hem door hebben, zou niet al te moeilijk moeten zijn. Als dat lukt dan hebben we tenminste 3 verschillende assault areas die we kunnen farmen. Wanneer Megamichan ook PFC is (is nu ~15 punten in PSC) dan kunnen we Mamool Ja hopelijk ook farmen. Dan blijft alleen Periqua (sp) over, daar hebben we dan SP rank voor nodig om die chigoe assault te proberen (hebben iig 2 characters met sam lv37, een derde kan wel geregeld worden maar die moet eerst nog sam unlocked :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren O-hat run voor het eerst gedaan met geen end-game spelers. Erg leuk en volop success (een dode hier en daar, maar niet al te spannend).

Als Bst75 een walk in the park... vooral leuk om 4 gepopte eyes in je eentje af te wenden

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:21:Het moet goed te doen zijn met 4 man maar mijn ninja doet bijvoorbeeld maar 2 tot 3 dmg per hit laat staan dat ik met de rest van m'n characters wel schade kan doen (BLM heeft elemental debuffs + bio2, maar verder heb ik geen andere melee om extra damage te doen). Nu had ik geen dagger bij voor mijn brd maar ik vermoed dat mijn brd met dagger welgeteld 0 dmg per hit zal doen met mischien 1 dmg per crit :P
Melee gaat het vooral om snelle hits, max haste gear met attack food doet meer damage dan je denkt. BLM's moeten zoveel mogelijk INT hebben om hun elemental enfeeble's DoT in de volgende 'tier' te krijgen. Dacht ook dat tier 1 nukes met veel int gear hier de beste damage/mp deden. Nouja, als die niet zo wil lukken laat je die gewoon links liggen en farm je eerst wat anders. :)
Ach, we proberen het nog wel een paar keer tot we hem door hebben, zou niet al te moeilijk moeten zijn. Als dat lukt dan hebben we tenminste 3 verschillende assault areas die we kunnen farmen. Wanneer Megamichan ook PFC is (is nu ~15 punten in PSC) dan kunnen we Mamool Ja hopelijk ook farmen. Dan blijft alleen Periqua (sp) over, daar hebben we dan SP rank voor nodig om die chigoe assault te proberen (hebben iig 2 characters met sam lv37, een derde kan wel geregeld worden maar die moet eerst nog sam unlocked :P)
2 is meer dan genoeg, als je wikipedia instructies volgt moet je maximum 4 kamers aandoen, dus 4 meditates, is ongeveer 12 minuten (komt ongeveer uit met travel tijd enzo). Lukt best wel. :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_20070112_113226.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_20070112_113247.jpg
WAR 59, ToAU mobs+sanction = O+
quote: parser
Total Exp: 16962
Per Hour: 9252
Hoop snel 75 te halen, dan kan ik al die midlevel stuff wegmulen en een groot deel van mijn THF gear gebruiken. :)
Inventory jongleren word toch wel vermoeiend. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Baha op 12-01-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Baha schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Melee gaat het vooral om snelle hits, max haste gear met attack food doet meer damage dan je denkt. BLM's moeten zoveel mogelijk INT hebben om hun elemental enfeeble's DoT in de volgende 'tier' te krijgen. Dacht ook dat tier 1 nukes met veel int gear hier de beste damage/mp deden. Nouja, als die niet zo wil lukken laat je die gewoon links liggen en farm je eerst wat anders. :)

[...]

2 is meer dan genoeg, als je wikipedia instructies volgt moet je maximum 4 kamers aandoen, dus 4 meditates, is ongeveer 12 minuten (komt ongeveer uit met travel tijd enzo). Lukt best wel. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
WAR 59, ToAU mobs+sanction = O+

[...]

Hoop snel 75 te halen, dan kan ik al die midlevel stuff wegmulen en een groot deel van mijn THF gear gebruiken. :)
Inventory jongleren word toch wel vermoeiend. :p
Ach, gemiddeld 6-7 damage tier1 ice/thunder met iets van 130 int (resist 2-3), mwa, is niet echt iets waar ik om ga springen. Ach, we komen er wel, toch maar eens PFC+ halen zodat we meer keuze in assaults hebben. Yigit gear (head en feet) zijn best lekker. En voor melee (Kat) moet ik nog even zoeken of er iets fatsoenlijks tussenzit (ga als eerste pure melee MNK doen).

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister en vandaag een stel uit m'n linkshell meegeholpen met CoP missies. In eerste instantie alleen de minotaur van CoP 2.3. Maarja, dan weten ze je te vinden he? :P Enfin, was van plan om 'ff' snel voor de maintenance te helpen met Ancient Vows CoP 2.5 (mammets) maar een paar d/c's later waren we pas om 5 of half 6 daar in Monarch Linn. Toch maar uit voorzorg maar even wachten tot maintenance klaar is. Ben benieuwd of het zal lukken, ben niet zo positief van iedereen z'n 'skill' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
hmm..ik merk dat ik tochs wat meer in toAU moet gaan doen.. :$

brd staat nu op 45,8
3 pt's gehad, 3 compleet verschillende ervaringen..

pt1: mix van ervaren spelers, onervaren spelers, 1 poekie en een anti-spanjaard.
CN, heerlijke plek om te spelen vind ik persoonlijk. We stonden in de not-so-secret room op vliegen en rupsen te meppen. Toen hoorde onze puller ineens van dat je een bepaald item nodig hebt om hogerop te komen.... Leuk joh, Dark Spore! *O*

pt2: De ldr wist niet waarheen te gaan. Iemand opperde altepa.. en daar sta je dan in de woestijn terwjl je puller erachter komt dat beetles linken en dat mieren het niet zo hebben op taru's.
Moest wel grinniken toen onze PL aan stukken werd gescheurd..

pt3: Poeks logt in... pt flag omhoog... geen invite....te vroeg nog?.... *hoop tekentjes in chat* ....oh een invite! Op mijn vraag of er een in de pt engels kon lezen/schrijven enkel wat auto-translate berichten..
Duurde even maar toen hadden we de pt-routine door: melee meppen, mages healen/nuken en de brd en cor rennen wat rond.

p1 en p2 gaven ongeveer de helft van de exp.. de andere helft was pt3..en pt3 was korter ; ;

Maar wel een leuk ffxi weekend gehad, met name gebabbel met anti-spanjaard uit pt1 was mooi. Vooral toen bleek dat een van de spanjaarden uit frankrijk kwam en anti-spanjaard direct ook een hekel aan fransen had ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha Poekie, je klinkt als een bst!
Ik moest al tijden m'n ninja levelen, maar had m'n buik ZO vol van parties... 1 level op een hele avond en dan alleen als je geluk hebt...
Hele tijd niet gedaan en op 28 laten staan, maar merk dat ik toch wel erg graag nin met uts: ni wil hebben, dus maar even geduoed met een Sam en een Rdm level 56 powerleveler. Naar 30 in Yuhtunga vrijdagavond in 2 uurtjes (die waren moeizaam). Zaterdagavond in een anderhalf uur naar 32 door gobbie's pet spiders te meppen (Super Exp, ik snap niet waarom mensen dat ze laten liggen) en gisteravond, royaal na de update in nog eens anderhalf uur naar 34.5. Tuurljk kan het allemaal wel wat sneller, maar voor een nin en sam niet echt slecht als je het mij vraagt.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend m'n klok werkend gezien.
De minuten pulse werkt goed. Binnenkort eens kijken of ik deze kan vergelijken met FFXI zelf.
Er moet nog wel een reset knop op komen om de minuten op 0 te zetten, deze zijn ook niet in te stellen. Dus moet wachten met instellen tot de hele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6K schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:51:
Hahaha Poekie, je klinkt als een bst!
Ik moest al tijden m'n ninja levelen, maar had m'n buik ZO vol van parties... 1 level op een hele avond en dan alleen als je geluk hebt...
Hele tijd niet gedaan en op 28 laten staan, maar merk dat ik toch wel erg graag nin met uts: ni wil hebben, dus maar even geduoed met een Sam en een Rdm level 56 powerleveler. Naar 30 in Yuhtunga vrijdagavond in 2 uurtjes (die waren moeizaam). Zaterdagavond in een anderhalf uur naar 32 door gobbie's pet spiders te meppen (Super Exp, ik snap niet waarom mensen dat ze laten liggen) en gisteravond, royaal na de update in nog eens anderhalf uur naar 34.5. Tuurljk kan het allemaal wel wat sneller, maar voor een nin en sam niet echt slecht als je het mij vraagt.
Inderdaad niet slecht, nu weet ik de nummers niet uit mijn hoofd maar ik gok dat het gemiddeld 4k exp per level is. Dan doe je dus ergens tussen de 4k/h en 6k/h dat is zeer zeker niet slecht :) Dat van die pet spiders is een heel goed idee, vooral als je een PLer hebt die de gob kan doodmaken mocht deze aggroen. Ik vind goblins zelf ook erg makkelijk om af te maken wanneer ik een PL heb, op die level doet hun suicide bomb niet te veel schade alleen moet je wel opletten dat hij je niet met een goblin rush pakt op lage health want die doet wel redelijk wat schade. Niets is leuker dan na een chain 5 een goblin te pakken die zo goed als meteen een suicide bomb dropt. BOEM chain 6 op lvl30 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren na de maintenance dus met die linkshell members CoP 2.5 mission "Ancient Vows" gedaan, oftewel de 3 mammets. Ben er praktisch de hele avond nog mee zoet geweest, de eerste paar keer dat we de bc binnen gingen d/c'de de WHM tot 2 maal toe. De derde keer toen het weer gebeurde (een vriend van de WHM was maar met zijn account ingelogt omdat zijn pc het loodje had gegeven, teh timingz!~ ;() hadden we zoiets van, we beginnen maar met 5 (lol) en hopen maar dat hij tijdens het gevecht terug inlogt. Zo gezegd zo gedaan, we beginnen met 5 (nin/war nin/war drk/nin blu/nin brd/whm whm/smn) waarbij we de blu/nin en 2de nin/war lieten kiten terwijl ik met Rithridan(nin/war) en Ryosuke(brd/whm) + drk/nin de eerste mammet aanpakte. March+Mambo op de kiters, March+Minuet op mezelf. Het ging erg goed moet ik zeggen, het is dat de blu/nin kiter net te vroeg het loodje legte anders hadden we een erg goede kans om te winnen. De blu/nin ging neer toen wij onze mammet op ~10% hadden, terwijl we dus die mammet nog dood kregen logt net de whm weer in :+ hoe snel dat een taru whm/smn zand kan happen is wonderbaarlijk ;)

Nou na deze wipe hebben we het meteen nog een keer geprobeerd (stilletjes biddend dat de whm niet d/c) welke iets minder goed af ging, de blu/nin kiter probeerde deze keer met mysterious light gravity op de mammets te krijgen wat hem niet goed af ging. In plaats daarvan kreeg hij een swordie mammet op z'n reet die binnen no time door z'n shadows heen was. Met veel problemen bleven ze kiten maar uiteindelijk werd het ze toch teveel en gingen ze dood voor we onze mammet op ~40% hadden gekregen. Geen kans meer om hem op tijd af te maken en maar besloten om opnieuw te proberen.

De laatste poging die we zouden wagen gingen we maar meteen voluit waarbij ik als brd startte met SV march+mambo en de whm beide kiters haste gaf. Dit maakte het een stuk makkelijker voor de kiters om in leven te blijven (vooral met whm support). Nadat we onze mammet neer hadden gekregen zijn we meteen voor de blu/nin zijn mammet gegaan. Jammergenoeg kreeg de whm hate van de andere kiter en zoals een echte taru ging hij neer voor hij uberhaupt "help" kon intypen :P. Desondanks heeft de andere kiter het nog heel goed uitgehouden terwijl de blu/nin een beetje van alles aan het doen was; ons helpen zijn mammet te killen en de kiter te helpen met head butts en wild carrots. Al die head butts en wild carrots zorgen alleen voor best veel hate en zodoende at ook de blu/nin relatief snel de grond. In de tussentijd hebben de drk/nin en ik de tweede mammet neergekregen en zijn we met 2x nin/war drk/nin brd/whm en een double weakened blu/nin aan de laatste mammet begonnen. Met Hojo: Ichi, Kurayami: Ichi, Jubaku: Ichi en Battlefield Elegy kan je zo'n mammet best wel kalm krijgen :D alleen op het laatste besloot de mammet in zijn spam-ga vorm te veranderen. Zonder MP op de brd en zonder hipots gaat je HP best wel hard omlaag :P Op het allerlaatste nippertje deed die mammet nog ff heel gemeen: firaga->drg modus->gravitywheel voor ~250 dmg = dode blu/nin (again) + dode nin/war (ik ;() nuuuuuuuuu... maar wel win :+

Heb er ook een flimpje van gemaakt die je hier kunt vinden. _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice nice :)
wij hadden destijds 2 rdm's die gekite hebben, gelukkig meteen eerste keer raak.
Sindsdien alleen niet echt meer iets aan CoP kunnen doen :(

Onze PL in altepa op die pet spiders overigens killt de gob trader niet bij agro (en wij ook niet).
Hij Sleep II'd ze en logt dan uit, op die manier despawnd hij en is ie veel sneller terug dan bij een kill. Overigens gaat hij ook zo om met Cactuars (1000 needles) en Lesser Manticore's die heb nog agroe-en, hij kan ze wel killen, maar kost ons 15 minuten exp ;)

Op dit level heb je 6k exp nodig, dus ik zelfs dat we over de 6k per uur heen gaan. Omdat we maar anderhalf uur levelen iedere keer zit daar natuurlijk wel de emp band in ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
vrijdag ksnm gedaan voor heart snatcher -> 6 runs met 2x nin, 2x thf, brd en blm.
Erge ownage... en vrij makkelijk om zo'n scorp te soloen

Kreeg mijn heart snatcher en een ingot maar had voor de run wel een +eva cape gekocht dus uiteindelijk wel wat verlies... Kreeg in totaal ongeveer 75k aan zooi die ik inmiddels wel verkocht heb.

Wil nu alleen die 500 latent combo points halen om de dmg van de dagger te krijgen en die +6% crit
Zit ergens op 100 punten dus schiet niet erg hard op :(

Verder afgelopen weekend nauwelijks online geweest dus niets meer geleveled :(
Wel nog even een besieged meegepakt met 300 man maar in de zone :X, wel gewonnen en astral gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee hoe je FFXI kan betalen zonder creditcard, had een mooie account maar schijnbaar kan ik die weggooien nu... www.epassporte.com was een 'virtual creditcard' service en daarmee betaalde ik altijd FFXI. Is er iets wat hierop lijkt dat iemand weet want nu heb ik FFXI + Aht Urhgan voor niks gekocht, en alle uren spelen zijn weggegooit...

en heeft iemand misschien een idee... als je niet (kan) betaald... hoelang je account blijft bestaand voordat ze hem deleten?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De goblin pets doen het niet zo goed meer op 35 en we waren ook nog eens met 3 ipv 2. Heel erg moeizaam (en als blink tank de nodige deaths) ben ik naar 36 geklommen.... nog 1 laatste leveltje en dan moet ik BCNM's gaan doen voor Utsusemi: Ni (Royal Jelly denk ik, redelijke drop en goed te winnen).
Daarna sparen voor maneater (1.3mln), misschien dat ik mijn SH daar voor verkoop, die heb ik voorlopig toch niet nodig. Beetje onzin om SH en Haub te hebben terwijl ik maar 1 job heb die ze gebruikt (bst).
Wil misschien wel WAR gaan doen ooit, maar tegen die tijd koop ik er wel weer 1.

Daarna Drg 27-->40 (gemakkelijker royal jelly)
en daarna Drk 10-->37 en BLM 37-60 en tot slot Smn 37-->75 of Brd10-->75
Kortom, kan nog prima vooruit ;;

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je account blijft bij niet betalen zo ongeveer 3 maanden staan.
Overigens kan dit langer zijn, want ik heb zo het idee dat ze eens in de zoveel maanden een purge op de inactive accounts doen (welke er in ieder geval al 3 maanden staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
inmiddels promy holla gedaan, was erg goed te doen met skilled spelers van de ls... pld ging erg snel dood maar 2x war/nin konden makkelijk tanken met 2x smn die astral flow deden net nadat ik terro anima had gedaan. Verder hadden we nog whm om iedereen verder te curen en ging erg goed.
Nu nog mea en dan heb ik ze eindelijk gedaan.

Verder 250 combo points van de 500 gedaan voor heart snatcher maar damn wat duurt dat lang... en waarom lijkt het alsof alleen mensen met dagger of sword moeten skillen :X Daar kan je geen lvl 3 sc mee maken :X Nou ja binnenkort maar verder aan werken en daarna bst maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:37:
inmiddels promy holla gedaan, was erg goed te doen met skilled spelers van de ls... pld ging erg snel dood maar 2x war/nin konden makkelijk tanken met 2x smn die astral flow deden net nadat ik terro anima had gedaan. Verder hadden we nog whm om iedereen verder te curen en ging erg goed.
Nu nog mea en dan heb ik ze eindelijk gedaan.

Verder 250 combo points van de 500 gedaan voor heart snatcher maar damn wat duurt dat lang... en waarom lijkt het alsof alleen mensen met dagger of sword moeten skillen :X Daar kan je geen lvl 3 sc mee maken :X Nou ja binnenkort maar verder aan werken en daarna bst maar weer.
Grats :)
Heb mijn heartsnatcher voornamelijk afgewerkt in sky, DRK's die openden met ground strike of met spiral hell, ik darkness closen met evisceration. Pots farmen heb ik heel wat stuff geskilld en geunlocked. ;p

Als mijn WAR 75 is heb ik een hele nieuwe set om mijn tijd mee te verdoen, sword, pick, scythe, greatsword of trials, en subduer als ik de drop kan krijgen. Nog wel toekomstmuziek. :)

Nu WAR 65, charybdis getankt voor mijn joyeuse, en eindelijk die kutgoblin zijn acha d'armas afgepakt. :D

Ik zit er nu wel een beetje mee of ik wel 4 sword merits moet gaan halen, of iets anders. Ga er nog maar wat over rondvragen denk ik. Axe/axe of axe/joy, voornamelijk voor merits, misschien ook meleezerg dingen als kurrea, behemoth KS99 enzo, geen idee eigenlijk. :/
Main axe gaat maneater zijn, heb ik al gekocht, als axe/axe echt merkbaar beter is zal ik ook maar een woodsville's kopen I guess. :x

[ Voor 6% gewijzigd door Baha op 17-01-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik moet nog steeds 1 level ninja voor ik aan die maneater kan beginnen.
Is er gisteren niet van gekomen. Mijn whm was een beetje veel dood gegaan in dynamis, sky, ToAU mission 22, dus even vlug een besieged meegepikt.
Besieged zorgt er voor dat ik geen exp parties hoef te doen met mijn whm ^^

Daarna maar weer eens aan bst gewerkt, 18.000 exp erbij gehaald, nog 6 en ik zit helemaal gecapped op exp, kan het meritten eindelijk beginnen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds wanneer is een merit party een probleem voor een whm? :P Probeer het maar eens op jobs als lolpup lolpld en lolsmn (en in mindere mate loldrg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hehehe je hoort mij niet zeggen dat het een probleem is om de parties te krijgen als whm, maar ik vind er niet veel meer aan als whm.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooooh, in die trend.

OT : JEEEEEEEEZUS wat een weer vandaag. Hier moet ik nog 100 kilometer doorheen in de spits ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:48:
hehehe je hoort mij niet zeggen dat het een probleem is om de parties te krijgen als whm, maar ik vind er niet veel meer aan als whm.
Zelfde hier. Tenzij het echt niet anders kan, neem ik mn WHM niet meer mee. Healing heb ik wel een beetje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gebruik mijn whm om een beetje rond te lopen als ik iets zoek of quests of gewoon de buurt verken, reraise III is dan net effe fijner.
Ook voor dynamis en gods is whm net effe wat handiger als bst

Gisteren weer 6 o-hat runs georganiseerd en allemaal gewonnen ^^
nog 4 te gaan dan heeft elke DD in de linkshell zijn/haar O-hat, toch 15 stuks extra weer naast iedereen die 'm al had.
Nu maar eens dat laatste leveltje Ninja gaan halen, BCNM's doen voor ni, en CoP, maar vanavond eerst Rostrum pumps gaan meepikken ^^ verzet naar zondag nacht }:O

[ Voor 3% gewijzigd door 6K op 19-01-2007 15:52 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
eindelijk heart snatcher latent done.... had er volgens mij 580 ws punten voor nodig ipv 500 maar goed... sword ook maar gelijk van 170 naar 183 ghaald en 1 merit point gekregen voor alle 30 exp mobs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yay! gefeliciteerd...
ik heb eindelijk mijn maneater gekocht... alleen nin nog altijd 36, hopelijk vandaag naar 37

daarna dynamis windy en rostrum pumps... druk dagje weer vanmiddag/vanavond.
(ging weer allemaal niet door)

beetje vreemd. In ToAU missions zit er 1 tussen (ik denk 4) die je niet kunt doen als je een bepaalde quest open hebt. Dit overkwam een linkhsell maat van me. Gisteren geprobeerd deze te doen, maar 3 keer moeten paniek teleporten. (gelukkig allebei /whm, dus ik (bst) houd de agro bezig en hij teleport ons eruit), na de derde keer waren we door warp cudgels heen en de reis naar mamook keer op keer werd ook flauw...
Was m'n eerste aanvaring met die kikkers, de eerste hebben we met moeite en pijn omgelegd (ik heb CC nog nooit zo snel zien sterven), het was een even match, maar met z'n tweeen en een decent lizzy was het toch erg krap aan (het feit dat mijn agro bestond uit een Thunder IV deed daar ook niet veel goeds aan).
Die zijn dus true hearing.

Toen maar in een beastmen veranderd met zo'n oil die daar staan, maar blijkbaar pull je dan van onder toch die pugils.

Derde keer weet ik niet eens meer wat er fout ging, hij had gewoon agro met sneak op en als beastman zijnde, volgende keer maar eens een party meenemen daarnaartoe lol

(en dan te bedenken dat die quest je maar liefst 1 mythril coin oplevert 0.o )

[ Voor 75% gewijzigd door 6K op 22-01-2007 09:51 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De klok begint al verder af te komen.
De maanden werken ook. Wat is een nul reset toch iritant wanneer je op 1 moet beginnen, maar de volgende dag had m'n schoonvader het toch echt werkend.
Dus datum en tijd werken nu.
Afgelopen zaterdag ook nog even gekeken naar wat we met de voorkant willen gaan doen. Denk dat we het op doorzichtig plastic afdrukken waardoor de LEDs ook de juiste kleuren hebben.
Als voorkant nemen we de kaarten van FFXI met daarop ook de airship en Barge routes.
Aht Urhgan komt er ook nog bij, maar we moeten nog even kijken of we de klok rechthoekig maken of vierkant waarbij er een stukje boven of onder de klok bij komt (mooie plaats voor de LED-displays).
Wat nog moet gebeuren is de airship routes op tijd zetten, maar denk dat dit gereset moet worden om 12 uur 'snachts. Even kijken of er tussendoor nog een moment is of dat het mogelijk is om deze toch te koppelen aan de Vanadiel tijden. Dus wanneer je een bepaalde tijd in stelt dat de Airship/barges ook mee gaan.
In het ergste geval moet ik kijken of alle 4 de Airships gekoppeld kunnen worden. Want volgens mij starten deze op de zelfde tijden, maar in een andere haven. (2 in Jeuno waarbij de andere 2 in de andere steden zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maak 'ns wat foto's :)
ik begin zo langzaam aan toch wel heel nieuwsgierig te worden :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
6K schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:14:
maak 'ns wat foto's :)
ik begin zo langzaam aan toch wel heel nieuwsgierig te worden :)
hehe, op het moment is er alleen nog maar de losse test eenheden te zien.
De behuizing e.d. zal nog wel eventjes op zich laten wachten.
Ik zal eens kijken of ik vanavond foto's kan maken aangezien we toch bij m'n schoonouders gaan eten.
Misschien een klein filmpje om de tijdsduur te showen.

Als design zijnde moet je denk ik een houten kast voor je zien (misschien maak ik deze nog wit oid) met de volledige landkaart waarop de routes van de airships met LEDs staan aangegeven. Aht Urhgan hebben we met Photoshop er ook nog tussen geschoven, dus dat loopt ook meteen door.
Als ik hem vierkant maak, dan heb ik ruimte boven of onder de kaart om daar de datum/tijd en de kleuren van de dagen van de week neer te zetten. Daarnaast nog een lijstje met welke Guildshops/shops er gesloten zijn op welke dag (staat toch gekoppeld met de dagen van de week.
Het zou overigens wel erg stoer zijn om alsnog de openingstijden per dag weer te kunnen geven, waarbij ik dus van bijvoorbeeld 8 tot 20 uur een LED op rood kan zetten voor de desbetreffende shop, maar ja. Ik wil wel zo min mogelijk in stellen.
Misschien toch maar eens vragen of een accu mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
man.. ik zou niet weten waar ik moest beginnen, maar zou wel cool zijn om zo'n klok te hebben buiten m'n pc

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Futurezone heeft een klok voor ongeveer 50 euro.
Maar het schijnt dat deze niet helemaal zuiver loopt. Overigens heb ik hem nooit werkend gezien:
http://www.futurezone.nl/default.aspx?ID=3789&SID=2405
Plaatje overigens is in elkaar gedrukt. Hij is langwerpiger normaal.

Die van ons loopt op de 50Hz pulse welke door delers e.d. omgezet wordt naar de Vana-tijd.
Ik moet de klok nog eens een keer vergelijken met de Vana-tijd, maar denk dat als de informatie op het internet goed is, dat het dan ook daadwerkelijk zal werken.
Ik zat tegen mijn vriendin te klagen bij haar ouders thuis dat ik wel een klok zou willen, maar dat ik eigenlijk geen zin had om er 50 euro voor te betalen (+ dat ik had gelezen dat hij toch niet helemaal zuiver liep). Mijn schoonvader hoorde dat en vroeg wat er moest gebeuren.
Het is dat alles met TTL-IC's zal moeten anders was er natuurlijk veel meer mogelijk geweest, maar uberhaupt dat het mogelijk is om de Airships en barges aan te geven is al super. Dat van die shops is dan weer minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
o wow... die klok is ook wel erg chique.......

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Denk, post hem maar even voor de zekerheid.
Zoals ik al zei: "ik heb ergens een keer gelezen dat die klok niet geheel zuiver loopt, maar daarnaast ben ik het 1 keer tegengekomen, dus het kan zijn dat er ook maar 1 persoon last van had.

Ik vond die er overigens ook heel erg gelikt uit zien btw. Maar ja, geen zin om dat geld er voor uit te geven.

Kan zijn dat mijn klok duurder wordt, maar dan is hij wel uit te breiden met andere mogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 22-01-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk inderdaad dat dat maar 1 persoon is die daar last van heeft, want die klok is gelicenceerd door SE, zoals hier te lezen: http://www.hori.jp/us/products/vdck/

komen er van jou klok ook meerdere uit? of bedoel je gewoon dat ie jou meer gaat kosten dan 50 euro?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
6K schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:35:
ik denk inderdaad dat dat maar 1 persoon is die daar last van heeft, want die klok is gelicenceerd door SE, zoals hier te lezen: http://www.hori.jp/us/products/vdck/

komen er van jou klok ook meerdere uit? of bedoel je gewoon dat ie jou meer gaat kosten dan 50 euro?
Het is voor ons gewoon een leuk projectje, maar geen idee wat de uiteindelijke kosten zullen zijn.
Overigens tot nog toe met de huidige onderdelen kost het net 10 euro.
Denk ook niet echt dat mijn schoonvader er interesse in heeft om er meerdere te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Arghh... Snoll Tzar op 1%....

Nu weer 2 uur wachten ; ;

edit:

en gehaald nu *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 43% gewijzigd door Poekie McPurrr op 22-01-2007 23:31 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:23:

edit:

Grats Poekie en de rest van je team met de 45s zerging. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Poekie McPurrr schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:23:

edit:

Grats, bij mij ook maar bij de tweede poging gelukt. Zenuwen/pech zijn echte killers op een gevecht als dit. Veel success met de rest. :)

WAR 68 \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor de personen die de beginselen van de klok willen zien, bij deze.
Sorry, het is in 3gp formaat en kreeg het met geen mogelijkheid omgezet naar een gangbaarder formaat. Met Quicktime en QTclassic is het gewoon af te spelen.
Alle filmpjes hebben betrekking tot de datum welke overigens aan de minuten pulse staat gekoppeld.
Het klok gedeelte konden we even niet snel neer zetten om te filmen.
Filmpje 1 is closeup van de datum welke overigens omgekeerd staat, dus 10-tallen links en 1-heden rechts:
http://home.orange.nl/nfoveres/video/DSC00013.3GP
Filmpje 2 is wat verderweg zodat de rotzooi om de klok heen te zien is (testbord e.d.):
http://home.orange.nl/nfoveres/video/DSC00014.3GP
Filmpje 3 is het meest interessante eigenlijk. Hier zie je namelijk in het begin de seconde en de minuten pulse, waarna de camera uitzoomt en de datum laat zien:
http://home.orange.nl/nfoveres/video/DSC00015.3GP.

Overigens is dit alles uitgedacht door mijn schoonvader. Ikzelf heb wel 2x het eerste jaar electrotechniek gedaan, maar zou er nu niets meer van weten.
Overigens gaf hij al aan dat dit eenmalig is omdat het qua arbeidsuren onbetaalbaar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
De eerste run was echt pech hebben, een ws/ja van een rng miste/deed amper dmg, anders hadden we het de eerste keer al gered. De tweede run ging volgens het boekje 8)

De frost-attack is wel lomp.. kom je de bc uit..kun je alsnog flink aan de slag met curen om in leven te blijven... (met name omdat de smn/whm zat te maffen en geen erase deed.. gelukkig was de rdm wel wakker O+ )
Was als Bst/Sam gegaan met FungieFamiliair als pet :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grats Poekie :P leuke bcnm is dat, ik zal hem waarschijnlijk ook nog wel een paar keer mogen doen. Ik ben namelijk begonnen om een groep van ~12 mensen door CoP heen te trekken. Heel wat geregel en we zijn nog niet begonnen... De eerste run is geplanned voor komende zaterdag, hoop dat het wat wordt!

Gisteren spontaan Xolotl aangepakt. Toen ik online kwam werd het gezegd in de linkshell dat er iemand Xolotl aan het bevechten was en toen ze allemaal gecharmed werden depopped hij (was geen nacht meer). Was er toevallig iemand die wist dat hij dan de volgende nacht weer terugkomt. Wij met een stuk of 6 man er snel naartoe met nog eens 6 na ons. Iets in de trend van blm blm rdm rdm nin in eerste instantie met later een whm whm blm brd nin nin erbij. Het ging zo gemakkelijk, ik dacht dat Xolotl een stuk sterker was. Een grand total van 0 drops (niet eens een crystal ! :P) GoGo SE droprate.

Daarna Katsuoy en 2 andere meegesleept naar sacrarium voor swift belt NM. Ik was al 2/2 voor die NM voor andere en heb horror verhalen gehoord van mensen die 0/10+ gingen. Had al 2 fomor codex meegenomen om te poppen. nin nin thf brd whm blm is zooooo handig daar :P eerste pop was met blinked EES en swift belt drop! (3/3). Had ik nog een codex over en een van de personen die aan het helpen was had ook nog geen swift belt, hebben we hem nog een keer gedaan. Weer blinked EES en _weer_ swift belt drop! (4/4) Ongeloofelijk ook. Daarna zijn er nog 2 'oude' vrienden langsgekomen met hun codex' en hebben we hem nog 2x gedaan. Jammergenoeg 2x geen drop :( wel balen voor hun eigenlijk. Ben nu dus 4/6 in drops bij die NM, kan ik dus niet zeggen dat ik geen geluk heb voor mezelf :P damn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:37:Ben nu dus 4/6 in drops bij die NM, kan ik dus niet zeggen dat ik geen geluk heb voor mezelf :P damn :P
Ik moet iets van een 12/30+ zijn ofzo, die NM al zo vaak gedaan. Zelf 1/1, maar vrienden van me soms pas van de vijfde keer. ^^;

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/ouryuoverwhelmed.jpg
\o/

Leuk gevecht, in het begin allebei onze tanks redelijk snel dood, RDM's die allebei frequent disconnecten en dan krijg je problemen natuurlijk. Uiteindelijk gerecovered en op 52 minuten neergekregen.

Was erg leuk om als BRD heen en weer te rennen, songs op tanks en mages, wormen virelai'en/sleepen, elementals sleepen, ouryu threnody'en, etc etc. ;p
Denk dat ik me toch minstens een NQ ice en fire staff ga moeten aanschaffen voor wind en ice threnody, leende een aquilo's van een vriendin en damn dat helpt veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Gratz op die nm :)

Heb laatste paar dagen mijn war van 37-40 gehaald zodat ik daarmee lvl 40 cap dingen kan doen. Heb zelfs mijn AF1 weapon al gehaald met mijn thf en zal hem uiteindelijk naar 41,5 ofzo halen om wat buffer te hebben. Van het weekend hopelijk verder met bst -> 2x emp band op 1 dag omdat ik nog 1 use over heb en dan hem weer kan rechargen.

Daarnaast ook eens die vervelende quest doen voor npc, 3 gebieden 1x minen, 1x loggen, 1x harvesten ofzo en dan een nm in beaudecine glacier en npc zou boven de 50 moeten kunnen (nu 48,8 ofzo). Kloterige wel dat die gebieden kilometers uit elkaar liggen en ik geen whm met teles heb :X

Na war op 41,5 daarom maar eens gaan nadenken om whm 25-40 te doen maar ik heb lichte hekel aan mage jobs :X Dus al die tijd uitgesteld en geen gear ervoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
updateje: heb bst maar ff gelaten voor wat het was :X ging 6x dood binnen 3k exp en het wilde echt niet.

Wel promy mea gedaan en daarmee sea access eindelijk :)
Heb gelijk maar CoP 2-1 tot en met 2-3 gedaan (minotaur fight) en dat was te simpel, we gingen met 15 mensen ;)

verder ook nog dyna sandoria gedaan en dat ging maar matig (3x dood, waarvan 1 total wipe, 1x mijin gakure en 1x smn pet die los fladderde) wel key item nu maar natuurlijk geen drops....

Al met al super veel gedaan en hoop mammets ook snel te gaan doen

Ohw ja war is ook 42 nu :P vanaf 40 en af1 gehaald met mijn dief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Moguai/ffxi/DL/DL_1_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Moguai/ffxi/DL/DL_2_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/DLkillshot.jpg

Eerste LS DL kill, 43 man, bijna onze hele LS. Blij dat die neer gegaan is deze keer, was erg stressig.

Voor de rest erg magere dynamis, enkel een montiont silverpiece en DRG AF2 head (gewonnen in freelot, nu moet ik *zeker* DRG levellen :p).
Vorige woensdag een sandy run gehad met 30tal man, 534 currency en 13 AF's, dropten bijna allemaal in het laatste uur waar we stukken trager en minder killden. Soms snap ik dynamis droprates toch echt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeer netjes, vooral als het een linkshell kill is. Op onze server bestaan de meeste dynamis shells uit mensen van verschillende andere (hnm)shells. De linkshell waar ik in zit is ook net begonnen met dynamis, tot zo ver nog altijd een win gehad maar dingen zoals 10+ AF in 1 run of meerdere 100 pieces zijn we nog niet tegengekomen.

Dit weekend 2x kirin gedaan, we zitten nu op de 3 osodes (2 in de laatste 4 kills) en 5 w.legs (4 in de laatste 4 kills!!) beetje rare verhouding vind je niet? Ik geloof dat we nu haast meer w.legs hebben dan elk andere kirin abjuration (en ook meer dan osodes). En dan te bedenken dat we maar 2 pld's hebben die hem uberhaupt aan kunnen ;) Verder op het limbus front zitten we bijna op 2 omega pop sets en hebben 2/3 ultima chips. We hebben alleen de mankracht niet om het te proberen, we willen eerst minimaal 12 mensen voor omega en de volle 18 voor ultima voordat we het uberhaupt proberen.

Zaterdag een zooi mensen (stuk of 12) door CoP Diabolos heen gewerkt, met zondag een laatkomer (dag daar voor een power outage, uhuh). Deze week gaan we/ze CoP Ouryu doen en mischien zelfs de missie die daar op volgt (sacrarium). Als we dat tempo een beetje aan kunnen houden dan hebben ze ook Sea voor begin maart (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:00:
updateje: heb bst maar ff gelaten voor wat het was :X ging 6x dood binnen 3k exp en het wilde echt niet.

Wel promy mea gedaan en daarmee sea access eindelijk :)
Heb gelijk maar CoP 2-1 tot en met 2-3 gedaan (minotaur fight) en dat was te simpel, we gingen met 15 mensen ;)

verder ook nog dyna sandoria gedaan en dat ging maar matig (3x dood, waarvan 1 total wipe, 1x mijin gakure en 1x smn pet die los fladderde) wel key item nu maar natuurlijk geen drops....

Al met al super veel gedaan en hoop mammets ook snel te gaan doen

Ohw ja war is ook 42 nu :P vanaf 40 en af1 gehaald met mijn dief :)
Kleine correctie :p Sea access krijg je in CoP Chapter 8, jij bedoeld Tavnazian Safehold access ;) Die krijg je na de promies (CoP Chapter 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Wat detwisj zei. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_2007_01_29_06.jpg

De drops van vorige week:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_2007_01_22_13.jpg

De drops van gisteren (de pole heb ik nu op Kat, had hem al op Megami, lekker voor stoneskin en toekomstige mnk):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_2007_01_29_07.jpg

Eindelijk voor een zekere gast een mini speedbelt gehaald (hij zit achterin verscholen, zoals een goede Thief betaamt) :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_2007_01_29_12.jpg

lolBones (geen enkele drop, denk dat we ze verbrandt hebben):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ebebecom/transformers/images/ff_lj_2007_01_29_11.jpg

Verder z'n gangetje. Nog iets van 112 merits te gaan op Megami (is veeeeeeeeeeeeel), steeds minder BLM items om te halen (is maar goed ook, inv ruimte begint te knellen) etc...

Rest staat beschreven in mn livejournal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
deTwisj schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:43:
[...]

Kleine correctie :p Sea access krijg je in CoP Chapter 8, jij bedoeld Tavnazian Safehold access ;) Die krijg je na de promies (CoP Chapter 2)
lol ja daar kan ik nu komen inderdaad... och ja nog wat te doen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier niet veel up te daten...
Ninja eindeijk 37 en utsusemi: ni (helaas vind ik /whm toch fijner)
Linkshell eindelijk maar eens door CoP heen gaan tillen (rustig aan, iedere missie herhalen tot iedereen het feeft), beginnen maandag met Diabolos, maar verwacht die eigenlijk in 1 avond af te ronden.

Kirin gemept en gewonnen, wederom osode drop, maar ik ben voorlopig nog niet aan de beurt om te lotten (3/3 nu)

en heel veel eyes gefarmed, heb nu 6 clusters for sale ^^
Verder wat ksnm (operation desert storm.. tooweak)
Oh en ENM gedaan, Ant in sheep''s clothing... gewonnen op de laatste seconde (we konden hem de laatste keer niet vinden, duurde bijna 5 minuten). Toen hij doodging werden we eruit gegooid voor we de crate open konden doen, dus eigenlijk maar half gewonnen...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor mij ook nog niet veel te vertellen over FFXI, heb namelijk in de tussentijd nog niet gespeeld.
Nog steeds geen tijd vrij kunnen maken om dit te gaan doen (te druk in mijn hoofd om van alles en nog wat).
De klok heeft mijn schoonvader de laatste keer aan elkaar gekoppeld (datum en tijd) en de reset en set knoppen aangesloten. Dit gaat dmv een reset op de minuten (deze doe je dus op een heel vanadiel uur) en dan instellen van de uren, dagen en maanden. dagen moet dan 2x uiteindelijk wanneer de led's voor de kleur van de dag aangesloten zijn. Daarnaast staat het instellen op een versnelde pulse, dus het kan wel eens voor komen dat wanneer je de knop een paar keer indrukt hij een sprong van 2 seconden maakt. Maar ja, daar is niets aan te doen (en het gaat ook weer niet zo snel dat je de knop niet ingedrukt kunt houden bij het instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egosuma
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 16:46
Weer wat verder met Bst gegaan. Level 58 nu, bijna tijd voor de snolls in ulegrants range. Heel veel duo gespeeld de afgelopen levels. Dat is wel erg lekker zeg ! Konden met z'n 2 al op level 54 de hellmines in de citadel hebben.

Op naar de 70 en maat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
6K schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:56:
Oh en ENM gedaan, Ant in sheep''s clothing... gewonnen op de laatste seconde (we konden hem de laatste keer niet vinden, duurde bijna 5 minuten). Toen hij doodging werden we eruit gegooid voor we de crate open konden doen, dus eigenlijk maar half gewonnen...
Die kan echt kut zijn als je er pech mee hebt. Zijn er ook al zo een keertje uitgegooid voordat we de chest konden poppen. :p

Gisteren ZM 17 gedaan, was best wel irritant zonder BLM of RDM, die detectors waren lastig te lullaby'en. Uiteindelijk toch maar op pure zerg gewonnen, 2 goeie warriors met cor rolls en songs en np. :) PLD tank lijkt me wel geen goed idee voor volgende keer.

Apocalypse Nigh moet er dus ook wel een van deze dagen van komen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/war70.jpg

WAR 70, gaat wat rustiger nu ik wat minder tijd heb, maar gaat nog wel. Eindelijk wat offhands in storage pleuren, en reikhalzend uitkijken naar de volgende levels. :)

71: warwolf + trial axe
72 : suppa + ws gorgets + woodville's
73 : heca voor ws + maneater
74 : utsu: ni
75 : brutal + turban

Halfweg naar amir boots etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Vanavond Dynamis Qufim gecleard, Antaeus dood met nog anderhalve minuut op de klok, na wat onfortuinlijke noobigheden onzerwege. WHM belt, DRK cape en SAM belt, onze eerste artifact accessories. :)

Dega, onze LS videomaker heeft ook iets nieuws in mekaar geknutseld:
http://files.filefront.co.../;6684757;;/fileinfo.html

Hele DL lord gevecht zit er zowat in. :)

Morgen kirin tp burn proberen ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titan en Shiva proberen te solo-en. Gelukkig nog een andere bst meegenomen voor het geval het fout zou gaan. Titan is om te leggen met 1 Courier Carrie... maar... dan moet je niet denken dat je zijn 2-hour overleeft. Met full shadows op deed ie mij 1650 pijn... dus dood
ik had hem op dat moment halfweg, zelf full hp en CC had nog 60%
Shiva is wat lastiger, ook daar ging het fout op de 2 hour, maar meer omdat de solo bst 'dacht' dat de 2 hour afging, terwijl die pas 20 seconden later kwam, toen hij weer teruggelopen was.
Beide gevechtenwel gewonnen, maar dit gaan we zeker meer proberen, erg leuk.

En gister maar weer eens een flinke klop gekregen van dynamis lord, pffff.. wat is dat lastig zeg.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
afgelopen dagen even nin 37-40 gehaald, dyna bastok (easy) en war 43-45 gedaan. Verder CoP nu op 3-5 maar we zitten zonder drk's in de ls en we twijfelen of 2x blue voor genoeg stun kan zorgen.

Wil wel CoP zo snel mogelijk bijwerken want ik wil nog steeds mega graag die rajas ring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb gelezen dat Blu head butt prima werkt en dat je de TP move tegengaat door geen zware DD ws's te doen, maar juist stun moves (bijna(?)) ieder wapen heeft een stun-move (bijv. smash axe)

Ik ben gestopt met nin op 37 en ni

wel monster gaiters gehaald en gisteren dusk gloves gekocht (1.85mln)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egosuma
goed nieuws voor alle crafters. www.ffxiah.com geeft nu de gemiddelde winst per succesvolle synth weer.
Nu nog kunnen sorteren op winst en het aantal transacties per dag erbij, en dan is het helemaal feest.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
egosuma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:48:
goed nieuws voor alle crafters. www.ffxiah.com geeft nu de gemiddelde winst per succesvolle synth weer.
Nu nog kunnen sorteren op winst en het aantal transacties per dag erbij, en dan is het helemaal feest.
:9
Nice, vanavond eens kijken of die prijzen kloppen en ik wat geld met woodworking kan verdienen :)
Verder ben ik girtabs aan het killen geweest voor viking axe voor war (lvl48, acc+10, eva-10) maar 0/8 atm.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ben even gestopt met FFxi (weer). Kon op een vriends'rf-online account wat spelen en dat is dusdanig goed bevallen dat ik m'n oude account daar weer heb geactiveerd. Moet nu alleen m'n char daar even op een fatsoenlijk pvp level brengen. als dat eenmaal gedaan is weer met ffxi verder met tussendoor wat pvp werk in rf-o :3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egosuma
Gister dynamis jeuno
Ging erg goed. Alleen jammer dat er weinig af dropte.
Bij de laatste pull ging er onverhoopt iets mis en een enorme trein met gobby's kwam ons kamp binnen zetten.
Dus op de valreep toch nog een wipe.
tweede poging ging wel goed gelukkig.

Zondag Beaucedine.. wordt de eerste keer daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onze shell deed gister dynamis-buburim, ik kon helaas niet mee aangezien ik diabolos nog steeds niet om heb.

Geen enkele AF

Northlands dynamises (beau and xarca) hebben echt een slechte droprate.
wij hebben overigens op zo'n 150 dynamises een gemiddelde AF drop van 3,4 stuks zonder relic weapons. Dat is behoorlijk hoog aangezien we regelmatig 1,2 of zelfs niets gehad hebben zoals gisteren dus.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
We hebben bij buburimu twee keer hetzelfde verhaal gehad, hoewel we een heleboel van de nightmare mobs konden killen. Qufim is al iets beter geweest, op twee runs (een keer boss win, en een keer niet, dus eigenlijk maar anderhalve run) WHM belt, SAM belt, DRK cape, BST belt en DRG -1 feet.

Dynamis... zucht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diabolos CoP: check
ENM30 in promivian gedaan: too weak (en dan ook ECHT too weak)

effe exp buffer halen op whm en een meritje of 2 op bst en dan maandag weer verder met CoP

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, vergeleken met de mission versie is de ENM echt simpel. Maar om de ENM 'zo maar' ff te doen is het andere koek. Eerst met je party van 6 (of minder) door heel promyvion moeten lopen om 0.1% kans te hebben op een (fatsoenlijke) +skill earring is het de moeite niet waard vind ik. Maarja, ik vind het al niet eens de moeite om door pso'xja cap40 te lopen en die ENM te doen voor een 0.1% kans op een woodsman ring.

Grats op je win tegen Diabolos, die is ook niet een van de makkelijkste :P

Zelf heb ik gisteren een groep van ongeveer 11 man door sacrarium missie heen geloodst. Iets van 7 mensen moesten die missie nog doen (+2, lees 4, nederlandertjes om ff te helpen :P). Dit weekeind nog maar eens doen voor de overige groep mensen en dan zit de gehele CoP groep ongeveer op promy-vazhl :) Toch niet zo heel slecht, een groep van ongeveer 12-14 mensen van CoP 3-5 naar 5-2 te brengen in ongeveer 2 weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in 2 weken 0.o das inderdaad heel netjes.
Diabolos was geen lievertje nee, vooral omdat we de nobele hoop hadden dat blu die wel zou kunnen stunnen, maar met 2xdrk is het toch heel wat gemakkelijker.

De ENM ging inderdaad niet echt om de ring (hoewel sommigen hem inderdaad erg graag wilden hebben), we kregen iets van 60.000 gil drops met 14 man. 2 groepen naar binnen van 7 man en 2600 exp ieder... das wel grappig, mijn smn ging van amper buffer naar halverwege het level lol, nog een keer doen en ik ben 38 hahaha

We hebben 3 mensen die speciaal blm geleveld hebben voor B01 (welke ze zelf al gehaald hebben) dus ik verwacht niet echt problemen met B01, daarna idd ook sacrarium, maar die is eigenlijk meer irritant dan moeilijk van wat ik begrepen heb.

(nu diabolos prime nog hahaha )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sacrarium is lachu, ten eerste moet je een NM meppen voor een rare/ex key die hij dropt. Die NM is een corse type en kan dus charm doen op je tank = veel fun :P, brd of blm's zijn heel fijn als je een ninja tank hebt (anders mag je eerst blinks doen weg debuffen voor je hem kan sleepen). Heb je die NM eenmaal neer en op z'n minst 2 keys van random fomors mag je een grote ghost type monster aanpakken die randomly weg teleporteert :P wel doet hij elke keer zijn eigen weg naar je terug vinden, prime time om dus ff te rusten/curen/buffen :P Het is te doen om zowel de corse als de ghost NMs met 1 party van 6 man te doen. Wel is het aan te raden dat je op z'n minst 2 tanks hebt igv charm hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Hey Twisj, heb je nog een plekje over in die CoP groep ? O+

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hm.... klinkt toch best fun...

ik pak die corsen liever solo :)
als ik die als bst doe en mijn pet gaat eraan, heb ik mooi extra tijd op m'n pet timer :D

ik solo gewone en arch corses wel eens in attowah... maar die arch zijn wel de limiet, xotoli (of hoe dieook heet) met z'n 2 undeath pets en charmga laat ik liever links liggen, die durf ik met 3xbst niet eens aan lol

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/flarnesynth.jpg

Gisteren Ouryu drops laten synthen, de tweede op de server ofzo. De eerste is gesynth in de LS die dezelfde dag als ons Ouryu deed. ^^

Zelf WAR 71, traagjes verderlevellen. :)

Succes met CoP jullie allemaal.
B01 is Ouryu denk ik, en echt cake als je met SMN's en BLM's aan de slag gaat.
Sacrarium kan erg lang duren als de keys niet snel droppen, maar je krijgt xp, kans op subligar drops, en fomor hate voor swift belt. NM's zelf zijn niet zo lastig, een redelijke standaard setup zou het moeten kunnen. Als iemand die keys bijhoudt kan je zelfs al de NM's skippen dacht ik (hoewel er misschien een break, ben ik alweer vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan inderdaad de corse NM overslaan als er iemand is die zijn key al heeft (die key breekt niet) de keys die wel breken zijn degene die van fomors droppen. De ghost NM moet je zowiezo verslaan dus je zal hoe dan ook een NM moeten killen ;)

Matttt: Van mij mag je gerust mee, we doen op vrij wisselende dagen in de avond CoP. Voor zover hebben we nog maar 1 drop-out gehad (iemand die wel zegt dat ie komt maar vervolgens niets meer van zich laat horen). We hebben signup sheets op het forum van mijn huidige sky ls (peaceful memories) dus ik denk dat het het slimst is om je daar te registreren als je nog geen access hebt tot de CoP static sectie. Verder zal ik het nog wel eerst even moeten overleggen of het een probleem is dat je mee doet (ik verwacht van niet, wel graag een beetje inzet tonen ;) het komt geregeld voor dat niet iedereen op dezelfde dag kan dus moeten we wel eens 2 runs doen, als iedereen in de eerste run niet voor de tweede run komt opdagen zorgt dat zeker voor problemen).

Ik zit op het moment op m'n werk en heb de url niet bij de hand, de volgende run is in ieder geval komende zondag om 13:00 GMT+1 tot 18:00 GMT+1 (eerder klaar is eerder weg :P) dat is, als ik me niet vergis (kan ook zaterdag zijn :P)

Stuur vanavond anders maar een bericht over MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Voor degenen die filmpjes willen zien van CoP, check http://matttt.nl/flash_flv_player/, ik zal proberen hem regelmatig te updaten.

Overigens ben ik gisteren dan eindelijk 60 geworden (mag ook wel na 2 jaar) op BRD, helaas voor mij had ik net niet genoeg buffer, dus op de terugweg naar Whitegate weer gedeleveld naar 59 ; ;

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doh!

enfin, matttt, ik heb op de linkshell aangegeven dat jou registratie post was zodat je makkelijker met CoP kan meedoen. ze wachten alleen nog op de forum owner zodat hij een nieuwe group kan maken voor mensen die met CoP mee doen. om de een of andere reden vinden ze het niet nodig dat je de gehele forum zou kunnen zien als je toch niet echt in de shell zit.
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste