Acties:
  • 0 Henk 'm!
jah, daar was ik ook onaangenaam door verrast, maar hierdoor verviel onze CoP avond en kon ik dus lekker doorhalen met bst
Ik denk echt dat ik niet snel meer een job ga levelen high level waar parties voor nodig zijn, wat een zaligheid zeg bst...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei...zaterdag voor het eerst een Besieged meegemaakt (ik heb ToA net pas) dat was wel erg grappig. Ik wilde eigenlijk alleen een Chocobo gaan huren maar ik liep er middenin. Hij was alleen bijna afgelopen (toch nog 400 exp gekrgen voor 3 keer raisen), maar er kwam er nog 1tje achteraan. Die duurde wel erg lang (meer dan een uur) en we waren alle generaals kwijt, maar toch nog gewonnen!

Kan iemand me vertellen hoe vaak/wanneer die Besieged gebeuren trouwens? Ik heb het proberen op te zoeken maar kan het zo snel nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik weet het ook niet, maar volgens mij behoorlijk 'random'. Je kunt het monitoren door op je region info te klikken en te kijken. Je ziet dan per vijand wat de status is 0 tot 6
bij 6 vallen ze aan :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
je moet dan wel even met de mouse over aht urgan gaan en niet op een specifieke andere regio om ze allemaal tegelijk te kunnen zien ;)

btw record tijd neergezet gister in ZM6 :)
Deed dat met 75 rdm, 75 mnk , 75 nin, 74 thf (me) en 75 brd... record staat nu op 4 minuut zoveel :)

Hoop heel binnenkort eindelijk sky te krijgen en tja sea zal nog wel tijdje duren aangezien die verdomde promies niet willen

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Een lange tijd terug wilde ik zelf zo'n Vanadiel klok gaan maken. Hiermee bedoel ik dus een echte klok en geen software klok.
Het lukte me alleen niet om uit te vinden hoe de tijd nu in elkaar zat in FFXI.
Ik heb een site gevonden waar het uitgelegd wordt.
In onze 24 uur verlopen er 25 dagen in Vanadiel. 57.6 minuten voor een dag.
Nu alleen nog bedenken hoe ik het instellen ga doen. Misschien met datum en tijd van onze wereld waardoor de klok de huidige tijd in Vanadiel berekend. Geen idee wat er mogelijk is, mijn schoonvader is into electrotechniek, dus die gaat me ermee helpen.
Ik weet nog niet wanneer ik ermee ga beginnen, maar de volgende dingen wil ik er op gaan maken:
Vanadiel:
Tijd
Dag (Fire t/m Dark aangegeven met de juiste kleur LEDs)
Dag v/d maand
Maand v/h jaar
Misschien de maanstanden (waarschijnlijk mogelijk dmv een berekening).
Airship/ferry aankomst en vertrek + waar deze is op de kaart (dmv LEDs de route die het schip volgt, dus de mogelijkheid om dan ook de locatie dmv een berekening van de tijd en uitgaande van altijd dezelfde snelheid aan te geven op een kaart die de gehele wereld laat zien (gewoon uitgeprint en dan de LEDs er in)).
Guild openingstijden en vrije dag (dus of het op dit moment open is of niet. Dit is makkelijk wanneer je het koppelt aan de dag van de week, tijd is ook te doen).

Nu zul je zien dat de klok aangepast zal moeten worden wanneer er een nieuwe uitbreiding komt. Dus ik moet er dan voor zorgen dat bepaalde dingen toegevoegd kunnen worden op een later tijdstip.

Ik weet om de hoeveel tijd een Airship/Ferry aankomt. Nu moet ik alleen nog weten hoelang deze aangemeerd blijft en hoelang deze dan weer onderweg is. Ik denk dat een airship altijd vertrekt om een hele minuut en dat wanneer je gaat kijken over een hele dag, deze precies iedere dag op dezelfde tijd aankomt en vertrekt. Als dit echt zo is, dan kan ik dit prachtig aan de klok koppelen en zo hoef ik deze dan niet eens apart in te stellen, ditzelfde geldt voor de Guildshops.

Is het handig om de maanstanden toe te voegen aan de klok? Gaat dit dan per 4 of meer verschillende standen?

Nu hoop ik dat uiteindelijk de klok niet al te groot wordt, maar dat is dan maar afwachten.

Ik zit er alleen mee dat ik dat kreng bij een stroomstoring weer opnieuw moet instellen, dus hoop ik ook dat het uiteindelijk mogelijk is om veel van de dingen mee te laten gaan met bijvoorbeeld onze aarde tijd of in het ergste geval, aan de Vanadiel tijd. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een flink karwei, kudo's als je het voor elkaar krijgt!~

http://www.pyogenes.com/ffxi/timer/v2.html geeft je best veel informatie over de dingen die je wilt weten. Zo kan je voor je airship schedule uitrekenen dat een airship 2 minuten en 24 seconden blijft wachten.

Success met je klok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
deTwisj schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:22:
Dat is een flink karwei, kudo's als je het voor elkaar krijgt!~

http://www.pyogenes.com/ffxi/timer/v2.html geeft je best veel informatie over de dingen die je wilt weten. Zo kan je voor je airship schedule uitrekenen dat een airship 2 minuten en 24 seconden blijft wachten.

Success met je klok :)
Thanks!
Die link, naast de plugin voor FireFox geeft me veel informatie.
Ik ga er vanuit dat een Airship dan 2minuten en 24 seconden blijft staan per haven
Waardoor deze dan een reistijd van 14mins.24sec. - 4mins.48sec. = 9mins.36sec. heeft.
Ik heb gezien dat alle airships dezelfde tijd als bovenstaande hebben (14mins.24sec.), dus hebben ze ook allemaal dezelfde reistijd.
Ik ben al in iedergeval bezig geweest een kaartje te maken welke het vasteland heeft (Jeuno, Windurst, San d'Oria, Bastok), het eiland met Kazham en natuurlijk Aht Urhgan. Daarnaast in hetzelfde kaartje nog Selbina en Mhaura en ook nog Aht Urhgan en de andere haven. Deze hebben natuurlijk de route erop welke ik uiteindelijk zou kunnen gebruiken om de LEDs doorheen te laten schijnen naarmate de weg van een airship en/of Ferry vordert. Deze kaarten afgezien van de laatste ferry route in Aht Urhgan zijn allemaal dezelfde maat, dus deze kon mooi in Photoshop gekoppeld worden. De laatste heb ik eigenhandig verkleint zodat deze over het gedeelte in Aht Urghan kwam te vallen. Nu nog kijken of ik de kleuren redelijk gelijk kan maken.

Het eerste dat ik voor elkaar moet zien te krijgen is de tijd, maar dat zou dmv de pulse die zoveel keer sneller is als onze seconde moeten kunnen. Daarvoor heb ik ook alweer een site.

EDIT:
24 irl uren is 86.400 seconden
14m.23s. is 864 seconden
Gedeelt komt dit uit op 100x heen en weer voor een Airship.
Per week natuurlijk 700x.
Als zo'n schip precies begint om 0:00 uur, dan zou het wel eens makkelijk te berekenen moeten zijn. Binnenkort maar eens even uittesten.
Als het airship echt 9minuten en 36 seconden vlieg tijd heeft, (ofwel 4 minuten en 48 seconden per richting), staat dit voor 288 seconden. Hiermee kan ik natuurlijk berekenen hoeveel LEDs ik op zo'n traject wil hebben en hoeveel tijd hier tussen zou gaan zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 12-12-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
Lord_T schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:26:
Monk en sam... tja lijken me wel leuk maar zullen ook wel super lang moeten wachten op parties... en daar wil ik een beetje vanaf denk ik... dat wachten is namelijk erg saai.
Moet je mischien maar eens wat subs levellen, zoals je zelf al aanhaalt. Vaak level je iets 'ff' naar 37, en merk je onderweg dat het best een leuke job is.
Als je goeie invites wil is COR een goeie keuze, bijna-BRD invite rate, enige probleem is de gelijkenis met THF (die minder erg is dan je zou denken, eens je pullen gewoon bent wordt je nerveus als je niet pullt, althans dat merk ik bij mezelf :p).
Verder natuurlijk me aan het verlekkeren aan dusk gear maar om set te kopen moet ik ongeveer 25 mil ofzo hebben... en heb ongeveer 500k :(.Dragon boots, leggs en hands gekocht maar body is ook te duur :(. Och ja dan maar met SH rondlopen :P
Dusk zijn hands en feet de uitschieters, met legs een beetje erachter, mask en body zijn vrij waardeloos tegenwoordig. :)

Hopelijk heb je wat geluk met dynamis jeuno, de THF AF2 feet zijn zeer respectabel voor tp, en lijken relatief goed te droppen bij ons.

Beetle/blood fire crystal tiamat gisteren, en zondag een Dyna-Bubu run met alweer zo goed als niks qua drops, enkel WHM -1 hands, bah. :/
Mensen liepen tijden te whinen om CoP dynamis te doen, en ik zei toen steeds dat de droprate ging sucken enzo, suckt nu wel om gelijk te hebben. :'(
Gaat wel redelijk qua killspeed enzo, dus laten we maar hopen dat de aanhouder wint. :)

In other news: rondgefarmd, stukken gear verpatst en wat geleend (bijna klaar om terug te betalen) en dan toch eindelijk die blau dolch gekocht. O+
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/blaudolch.jpg
Bevalt me echt goed, de 16atk is huge, en ik vertrouw erop dat die 5acc er dan ook wel op zit.
Nog maar enkele stukken gear te gaan totdat mijn THF 'af' is, als het goed zit. :)

Verder nog WAR zitten levellen, leuke job, alleen jammer dat de gear er nog zo lelijk uit ziet op dit level. Subligar en brigandine, bah, 55 voor RK breeches en mail/jaridah peti pls. :P
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/lolwar.jpg
Geen jaguar mantle in stock sinds gisteren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ik heb nog steeds geen ls die dynamis runs doet in europese tijd... En ik wil graag dat eens doen.. zeker aangezien ik die AF2 feet en legs best wil hebben :)

Is er echt geen overzicht ofzo waar ik de ls'en kan vinden op ifrit? -> Misschien dat ik zelf maar eens een dynamis ls moet maken maar ik heb geen idee hoe wat en waar omdat ik nog nooit dynamis gedaan heb. Ik weet dat je ongeveer 2 mil aan kosten hebt om het te starten, maar ja en dan...
Geen idee hoe de setup enzo zou moeten zijn dus tja...

Verder zie ik bij jou baha dat jij bepaalde body and gloves hebt.. welke zijn dat? En is die ziska beter dan de armbrust? Ik heb nu de armbrust... (ziska wel 400k goedkoper :P )
Wat voor build heb jij uberhaupt? Zie de neck voor +acc en in je stats niet echt +str of +dex
Verder zie ik iets van woodsman of venerer rings en een +haste belt?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:07:
ik weet het ook niet, maar volgens mij behoorlijk 'random'. Je kunt het monitoren door op je region info te klikken en te kijken. Je ziet dan per vijand wat de status is 0 tot 6
bij 6 vallen ze aan :)
Ah dat was toch een nuttige tip :) gisteren weer een Besieged, versus de Undead Swarm...niet echt zwaar, maar Medusa schopt zwaar kont. Zolang ik m'n RR maar up heb is er voor mij (als WHM) niet echt veel aan de hand tijdens besieged, beetje random mensen raisen en healen en 1080 exp cashen. Jammer dat je geen item drops kan krijgen tijdens Besieged.

Maar goed... 3/3 op Besieged nu, en inmiddels toe aan AU Mission 11...niet slecht als je bedenkt dat ik ToA net een weekje heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die body gloves legs en feet zijn van de homam set. Die kan je alleen krijgen in door Proto-Omega in Limbus te verslaan (18 man "BCNM" in sea). Veel +acc en +haste op die gear zorgt ervoor dat het ideaal is voor TP gain. Homam set is voor pld drk thf drg blu en het is te vergelijken met de 'god gear' van al die andere melee jobs (war,sam,mnk,nin,rng)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T: een dynamis shell maken is behoorlijk wat.
Funds is niet echt een probleem. Je sponsort gewoon zelf de eerste run (1 miljoen). Je spreekt af dat sponsoring ervoor zorgt dat je alle currency mag lotten (behalve de 100). Verder lot je helemaal niets. Je verdiend je miljoen gemakkelijk terug en na de run mag iedereen /random om te kijken wie de volgende start.
Een minimum van 1 alliance is toch wel wenselijk en zeker als je niet weet wat je aan het doen bent moet je er echt niet op tellen dat je dan wint.
Een paar blm's is wel aan te raden voor sleepga (II) en het plat nuken van stats.

Persoonlijk zou ik beginnen met sandy of jeuno en maak je leden duidelijk dat het dry runs zijn. Runs om te kijken hoe het gaat. Schaam je niet om (herhaaldelijk) te sterven... das vrij normaal in dynamis, zeker in beginnende shells.

Zorg dat je een caller aanwijst en laat iedereen /assist gebruiken, als iedereen op een pull naar eigen inzicht gaat reageren wordt je niet oud.

Ik heb nu zo'n 20 x dynamis gedaan en ik ga het liefst met 15-18 man ivm lag.
De drops die ik graag wil heb ik helasa nog niet gehad, maar we hebben denk ik toch al wel zo'n 100 stuks AF2 voorbij zien komen exclusief relic weapons. (afgelopen zondag fun run sandy, 2xrdm boots, stuk of 7 relic weapons en een whm-cap)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:28:Misschien dat ik zelf maar eens een dynamis ls moet maken maar ik heb geen idee hoe wat en waar omdat ik nog nooit dynamis gedaan heb. Ik weet dat je ongeveer 2 mil aan kosten hebt om het te starten, maar ja en dan...
Geen idee hoe de setup enzo zou moeten zijn dus tja...
Minimum is ongeveer:
BLM pt : 4~BLM's + BRD + RDM: BRD en RDM is niet 100% noodzakelijk, maar ze moeten zeker refresh hebben. Weinig RDM's hebben het uithoudingsvermogen om feilloos 2-3 uur lang 6 man te refreshen, BRD is handiger. Ideaal gezien moeten de BLM's niet veel sleepga'en, RDM's kunnen dit beter en zouden dan ook de main sleepers moeten zijn. (een tweetal goede is genoeg, en ze kunnen dit perfect combineren met hun andere taken)
Tank pt : 2 tanks, 1-2 WHM's, BRD en/of RDM, 2-3 filler DD (ik zit meestal in deze pt als ik pull, beste WHM's zitten hier in en die zijn alert om mij te curen als ik na pulls in het rood gemept word.

Verder kan je gewoon standaard DD pt's toevoegen, of meer BLM pt's, of als je twee volle alliances benadert, werken met een main assist voor beide alliances zodat je je melees meer spreid. Verder zijn 2-4 THF's erg aan te raden, verspreid over de alliance(s)
Onze LS werkt met één assist, zijn meestal tussen de 20 en de 36ish members online voor dynamisruns, ondertussen zijn dat een 80tal runs in totaal.
6K schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:37:Persoonlijk zou ik beginnen met sandy of jeuno en maak je leden duidelijk dat het dry runs zijn. Runs om te kijken hoe het gaat. Schaam je niet om (herhaaldelijk) te sterven... das vrij normaal in dynamis, zeker in beginnende shells.
Zorg dat je een caller aanwijst en laat iedereen /assist gebruiken, als iedereen op een pull naar eigen inzicht gaat reageren wordt je niet oud.
Idd, je zal in het begin zeker veel sterven voordat je de base cities goed doorhebt. Het is voornamelijk oefening, en weten waar je naar maps moet zoeken.

Wiki
Dynamisbums Phoenix multinationale dynamis shell, hebben de meeste "gekende" strategiën en routes in Dynamis gepionierd sinds release van Dynamis. Hele goeie strategy pages als je wat hands-on ervaring wilt, in plaats van de redelijk vage Wiki info.
Lord_T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:28:Verder zie ik bij jou baha dat jij bepaalde body and gloves hebt.. welke zijn dat? En is die ziska beter dan de armbrust? Ik heb nu de armbrust... (ziska wel 400k goedkoper :P )
Wat voor build heb jij uberhaupt? Zie de neck voor +acc en in je stats niet echt +str of +dex
Verder zie ik iets van woodsman of venerer rings en een +haste belt?
Ziska's gekocht omdat tja, de enige stat op Armbrust/Ziska's die me boeit de r.acc is (Ziska's 8 vs Armbrust 3), r.att en hogere DMG op armbrust zijn niet zo belangrijk, ik schiet om te enfeeblen, niet voor damage. Dat Ziska's sneller en goedkoper is zijn twee leuke bonuspunten. :p

Die gear op blau dolch screenshot was maar haastig aangedaan, meestal tp ik in deze setup:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/tp.jpg
Blau Dolch/Sirocco Kukri als daggers
Bomb Core/Combat's Caster's Boomerang +2/Ziska's met acids
Walahra Turban normaal, Homam Zucchetto of Ohat bij acc problemen
Spectacles
Suppa/Brutal
Homam Corazza
Homam Manopolas
Sniper/Rajas, Sniper/Sniper als het echt nodig is
Amemet+1, Swift Belt
Homam Cosciales
Homam Gambieras

Haste/acc setup, heb 8/8 dagger merits dus eet er 99% van de tijd meat mee (bison steak, hedgehog pie, sis kebabi, red curry en consorten). STR en DEX is practisch weg uit mijn tp setup, haste, accuracy en attack zijn belangrijker bij het tp'en vind ik, enkel de rajas blijft omdat ik de store tp appreciër, maar bij sommige camps moet hij er ook aan geloven voor een sniper. :3
STR/DEX/AGI gear zit zo ongeveer nog enkel in mijn SA, TA en WS macro's, maar die zijn hier al eerder voorbijgekomen denk ik. :x

[ Voor 3% gewijzigd door Baha op 13-12-2006 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren begonnen met 6 man die het nodig hebben voor eyes voor de O-hat...
Na de eerste 3 uurtjes van gisteren begint het vermoeden te ontstaan dat dit wel eens lang kan gaan duren. Hoewel we 6 coffer key's snel hadden zijn we niet verder gekomen dan 2x eyes ; ;

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32
Als ik sta te vissen in SeaSerpent heb ik meestal 1 op 10 mindgazers een eye te pakken. Droprate is dus echt bedroevend.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ' gok' dat wij er gisteren 60 omgelegd hebben voor 2 damp eyes.
(15 min. spawn rate, 5 spawn points, 3 uur lang)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee is TH2 ook zo broken als de pest momenteel. Ik heb niet (meer) het idee dat items sneller droppen met een paar Thiefs erbij...

Gisteren niet veel kunnen doen, beetje geleveled met WHM en nog maar een keertje een Besieged...nu 4/4 en de meeste NPC's zijn weer terug....in het weekend waren 14 van de 15 NPC's weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Laatst 3-ish uur zitten farmen in SSG met een WHM, 7 golden eyes gedropt, op de laatste twee mobs 2 back to back zelfs. :p (maakte ook wel 6-7ish mindgazers af elke 16 minuten, liggen zo plat in duo, alleen kill ik er maar 2-3 en heb ik op 3 uur tijd ook maximum 2 eyes ofzo)

Was met TH4, maar zelfs met TH2/TH3 kan het nog vreselijk random zijn. (later die week moest ik 3 of 4 uur liches afmaken om één papyrus te krijgen ._.) Het is wat jammer dat je het niet zo 1-2-3 kan zien of uitleggen, maar ik kan toch 'rekenen' op mijn TH, op goeie/slechte flukes na is mijn droprate bij farmen en dergelijke toch steeds beter dan mijn non-THF collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Met een thf in exp/merit-pt kom je ook om in de xtals na een tijdje, dus ergens zal het wel werken. Maar kan best zijn dat SE bij enkele drops gewoon het vinkje achter "drop more if thf is there" weg heeft gehaald ^^;

In SSG pak ik trouwens enkel die mindgazer die je kunt pullen zonder die deur door te moeten. Die dikke crab die op de brug rondhuppelt is vaak al voldoende om 'm vakkundig en snel dood te meppen zonder zelf verrot geslagen te worden door die mindgazer.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
zo had vrije dag en heb vandaag ZM 6 - 13 gedaan :) Wat ziet sky er mooi uit :D

Damn :) Ging wel dood in ZM12 fight omdat ik iets te veel dmg deed tegen die pot en daar volledig aggro mee trok :(

Beetje jammer.... maar kreeg wel key item en nu dus sky access.
Daar wel even vraagje over... moet je altijd via hall of gods om in sky te komen? lijkt namelijk niet echt snel vanuit whitegate ofzo...

En kan je er vrij rondlopen zonder aggro? pots aan het begin aggroode niet in ieder geval... die guards maar niet geprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Lord_T schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:34:
zo had vrije dag en heb vandaag ZM 6 - 13 gedaan :) Wat ziet sky er mooi uit :D

Damn :) Ging wel dood in ZM12 fight omdat ik iets te veel dmg deed tegen die pot en daar volledig aggro mee trok :(

Beetje jammer.... maar kreeg wel key item en nu dus sky access.
Daar wel even vraagje over... moet je altijd via hall of gods om in sky te komen? lijkt namelijk niet echt snel vanuit whitegate ofzo...

En kan je er vrij rondlopen zonder aggro? pots aan het begin aggroode niet in ieder geval... die guards maar niet geprobeerd :(
Je moet idd door de hall of gods, en alles is zo ongeveer aggro-vrij (buiten dan, niet in het gebouw), alleen de dolls in de blauwe hokjes zijn sneak aggro, en dolls/elementals/pots zijn magic aggro.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grats voor Sky !

Ik moet nog helemaal beginnen aan ZM...toch maar eens doen 1 dezer dagen, maar sinds ik ToA heb ben ik als een gek die missies aan het afraffelen zodat we alle 10+ missies met de LS kunnen doen...

Verwijderd

oef......
wat een FF taal allemaal man
volgens mij gaat et lang duren voordat ik et spel goed ga begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren die phomor voor ToAU missie 13 verslagen (jazaraat of zo)... behoorlijk pittige mob, maar met 2 healers geen probleem.
Wij hadden dus maar 1 healer met 4 man en aangezien we geen echte tank hadden ging die 1000mp er erg snel doorheen. Gelukkig plakte paralyze en slow wel :)
nu dus bij missie 15, een BCNM geloof ik :) eindelijk ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:36:
oef......
wat een FF taal allemaal man
volgens mij gaat et lang duren voordat ik et spel goed ga begrijpen...
Valt wel mee hoor, de meeste basisbegrippen heb je binnen een paar dagen wel door. Gewoon in de linkshell ( = soortement guild) vragen wat een afkorting/begrip betekent.
Voor je het weet zit je net als de andere FFxi-addicts non-FFxi'rs te irriteren met voor hun totaal vage smileys ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Kom ik gisteren kei-dronken thuis, zie ik dat ik level 30 ben, is het AFK gaan toch nog goed afgelopen, bedankt twisje :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
gister bst naar 16 gehaald (van 14) en dat zonder dood te gaan :X

Kortom ging wel ok... maar moet wel zeggen dat ik voornamelijk op EP heb lopen raggen zonder pet... gewoon omdat dat sneller ging. Had in die huntnig grounds link op allahkazam jugner en dunes gezien voor lvl 15 maar jugner was alles IT or op zijn minst T, en in dunes waren de lizzies ook al T+... heb dat wel geprobeerd maar charm dropte dan zo snel dat het mij iets te veel risico was. Gister om 1:00 am dus 16 geworden en toen maar gaan slapen... vanacht of morgen maar eens dunes opnieuw proberen.

Verder is mijn gear beetje crappy maar hope rings en die nm drop bij windy voor +6 chr zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mattttt schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:47:
Kom ik gisteren kei-dronken thuis, zie ik dat ik level 30 ben, is het AFK gaan toch nog goed afgelopen, bedankt twisje :)
Ja en toen waren m'n bullets op en was ik net een keer dood gegaan op ryo en rith dus had ik geen zin meer :P een gob deed even een ~380 damage goblin rush op ryo, toen was het snel gedaan met de damage output van m'n party :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik zou Dunes skippen en gewoon in Bubu de beest gaan uithangen. Vlakbij de outpost daar is het wel goed toeven. Een andere prettige lokatie is beginstuk Korroloka of Shakrami.
Precieze level-spots weet ik zo niet meer, tis al even geleden :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:02:
Ik zou Dunes skippen en gewoon in Bubu de beest gaan uithangen. Vlakbij de outpost daar is het wel goed toeven. Een andere prettige lokatie is beginstuk Korroloka of Shakrami.
Precieze level-spots weet ik zo niet meer, tis al even geleden :)
16-20 in Shakrami Maze. Beginnen met Maze Makers en Goblins, en vanaf 19 ben ik alles gaan pakken wat los en vast liep (behalve de Scorpions). Had wel een powerlevel (prive) achter me aan hobbelen, dat wel. Ook handig als je een te hoge level mob pakt, cfh wanneer nodig -> Thunder3 -> next. :P

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Salvage
Afbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/pcd/topics/ff11eu/detail/1148/1148_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/pcd/topics/ff11eu/detail/1148/1148_5.jpg
2k AP (lame), eens per dag, 6-18 man, geen mission of assault rank requirements, bepaalde abilities/stats die gehandicapped worden en strategisch moeten teruggewonnen worden, ziet er wel interessant uit => Info op POL website

Hoop dat de gear goed gaat zijn, anders gaat geen hond het doen, hoop dat SE na het absolute falen van hydra weer iets leuks brengt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Baha op 15-12-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt een beetje als CoP dynamis, maar dan moet je eerst AP halen (wat al een rot karwei is, probeer maar eens wat mensen bij elkaar te sprokkelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eindelijk golden eye and earther eye gehaald
golden 1/22 earthen 4/10

die golden was ook nog eens met 2 x thf 70+
nu nog KRT en DEN en dan ben ik klaar voor de strijd :)
gelukkig zit ik in een bst onry ls, dus die O-hat is niet zo heel moeilijk :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Rank 10 gehaald in sandy en daarmee de eerste achievement van ffxi op 360 geunlocked :)
Verder niet veel gedaan afgelopen weekend maar was toch wel blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zaterdag avond een top avond in sky gehad. Het was gewoon eng leeg daar, alleen onze alliance was daar en hier en daar een BST aan het expen. We hebben toen letterlijk _ALLE_ NMs gehad op BB (Brigandish Blade) na, maar die kunnen we altijd nog poppen met de curtana die we wel hebben gehaald :)

Diezelfde avond heb ik dynamis beaucedine gedaan met DTR, m'n dynamis ls. Ik was 2de priority op RDM body, laat er alleen "maar" 1 RDM body droppen >.> daarnaast had niemand priority lot op BLM body die ook dropte, maar ik verloor de point lot van een andere BLM >.> 2x niks dus, maar wel 2x onder m'n neus door gegaan ;_;

Zondag avond met m'n sky linkshell gods gedaan en ook nog even 2 NMs tussendoor gepakt (despot en zipacna). Vooral zipacna was grappig :P de pull was met enkidu aggro en ik met m'n domme kop doe gravity op de verkeerde statue (de enkidu dus).. en maar afvragen waarom ik aggro had van een enkidu ipv Zipacna. We hadden jammergenoeg maar 1 WHM en niet veel tanks met Zipacna ervaring dus om het op z'n zachts te zeggen hebben we Zipacna gezombied :P Uiteindelijk hebben we met ~20-22 dooie mensen en 1 levende RNG die killshot maakte gewonnen XD Mogen op zich van geluk spreken dat de solo RDM (en WHM) niet even op het eind Chainspell+Nuke heeft gedaan voor een free zip aangezien zip met weinig HP unclaimed was.

Wel bagger dat de gods die we gedaan hebben gewoon crap dropte bij het leven. Uiteindelijk hebben we na 1 Genbu, 2 Suzaku en 2 Seiryu het volgende binnen gehaald:

1 Genbu's Kabuto + Shield
1 W.Feet
1 V.Claw
--- het begon dus wel lekker met die genbu, maar dan
1 Suzaku's Scythe
1 E.Head
1 N.Feet
--- yep, 2x Suzaku, 0x Boots >.>
2 Seiryu's Sword
1 A.Legs
1 M.Head
1 W.Hands
--- ook hier, 2x Seiryu, 0x Kote >.> en ook geen money drops meer gezien na Genbu

In zeker zin ben ik blij dat degene met onze enige Autemnstone hem was vergeten, was echt bagger geweest als we geen Haidate kregen van een moeilijk te kunnen vechten Byakko (Autemnstone problemen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat klinkt als een goed weekend inderdaad :)

ik heb niet superveel gedaan, wel 4/5 eyes nu, moet alleen den of rancor nog steeds, maar die ga ik echt niet solo-en.
Ik begrijp nu ook wat poekie altijd bedoeld met die dikke krab op de brug. Die is inderdaad sterk genoeg (met aanvulling van m'n bst) om de meeste mobs daar om te leggen. Nog een map gehaald die ik niet had daar ook.

Wel weer een dynamis sandoria gedaan. Fun run :)
stuk of wat relic weapons (ben na 10 opgehouden met tellen). Helaas geen bst, maar wel cleric's cap voor mij (free lot whm65+), 3xnin waardoor 1 van onze ninja's nu 5/5 is, 1xrdm, 2xdrg en 1xmnk. Erg goede run dus voor zomaar wat fun (125 coins, tegenwoordig 9k per stuk en 9AF's)

wij gaan pas in januari weer richting sky en dyna-beau. Dus beetje rustig aan nu gelukkig (heb ook niet veel tijd de laatste tijd).

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
In SSG is die krab m'n lievelingspet ^^
Wat ook wel een erg leuke is is om die Mindgazer te charmen en dan de boel te gaan slopen. Kan leuke magic-sics doen :3

Van de week nog even iemand snel geholpen met halen eye, kwam ruimte inrennen en mob popt net.. ik op /charm rammen voor de claim (snelste wat ik had) en het was mijn pet ^^;; Had expres geen charmgear aan om zodoende toch de pull te maken maar niet te charmen.. hopeloos mislukt dus. Daarna werd het een spelletje tussen óns en de tegenpartij..wegrennen met de pet en dan heel snel releasen en re-claimen hehe.
Maar we hadden na afloop wel ons oogje O+

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Ja, en zie hieronder wie die enkele White Mage was. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_121806_03.jpg

En we hebben nog 1 of 2 money drops gehad (Dragon Talon (lol, vet goedkoop nu) of een 2e Claw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Iemand na de update van gister uitgevonden wat je moet doen om via de promies naar sky te komen? Want dat zou wel ff lekker snel zijn. Verder dan ook de vraag of je diezelfde weg dan ook terug kan nemen?
Gister in sky even de map van de buiten area gehaald maar aggroode die dolls in blauwe licht (stierf en kreeg geen raise :( )
Wil nu vandaag met whm sub de map halen van binnen area en tegelijkertijd toch die buccaneers knife even traden met ??? voor de +2 steal dagger. (heb wel BB gekilled ermee... maar was vergeten te traden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor zover men weet moet je de volgende dingen gedaan hebben voor je de crag->sky teleport kan gebruiken:

- CoP 8.3 Title
- een Clear Chip (per crag) = 21k (per crag)
- Sky access (na ZM12)

Verder is het schijnbaar mogelijk dat een clear chip na een aantal uses breekt en dan moet je opnieuw 21k voor een nieuwe clear chip uitgeven.

Dat is het enigste wat ik online heb uitgevonden nu, erg klote voor al die mensen die geen Sea access hebben. Beetje lullige requirments vind ik, en dan nog niet permanent maar 'kans' op breken dat je nogmaals 21k (dat is ~10x met de OP naar Zitah gaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
das inderdaad redelijk klote.. want ik zit nog bij de promies :( kan nog steeds geen parties daarvoor vinden... wil misschien die eens met bst gaan proberen aangezien je met pet extra attack hebt misschien? Maar dan moet bst wel even naar 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:28:
voor zover men weet moet je de volgende dingen gedaan hebben voor je de crag->sky teleport kan gebruiken:

- CoP 8.3 Title
- een Clear Chip (per crag) = 21k (per crag)
- Sky access (na ZM12)

Verder is het schijnbaar mogelijk dat een clear chip na een aantal uses breekt en dan moet je opnieuw 21k voor een nieuwe clear chip uitgeven.

Dat is het enigste wat ik online heb uitgevonden nu, erg klote voor al die mensen die geen Sea access hebben. Beetje lullige requirments vind ik, en dan nog niet permanent maar 'kans' op breken dat je nogmaals 21k (dat is ~10x met de OP naar Zitah gaan...)
Hmm. Ik blijf denk ik dan liever voor die paar keer dat ik in /Sky rondhuppel gewoon naar de Zitah outpost warpen, dan een stukje rennen en ik ben ook in sky..

21k... hallo zeg..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
gratz!!! hey ff snel vraagje... is martial knife (210k op ifrit) het waard? is de dmg output werkelijk veel hoger als je dan evisceration doet of sharkbite? Iemand enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf heb ik geen ervaring met martial knife, maar het is een 'redelijke' dagger. Vooral voor sharkbite is de TP++ een flinke verbetering, maar voor DE en Evisceration is hij niet zo veel beter dan een vergelijkbare knife (dmg: wise). Het enigste nadeel is dat hij nogal lage dmg heeft vergeleken met de "top" daggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
momenteel heb ik bij me:
- Hoplites harpe
- behemoth knife
- garuda dagger
- buccaneer's knife (wist niet dat ik die moest traden na BB fight), later geprobeerd, niets gebeurde...

Zou het de moeite zijn om hem te kopen gezien wat ik nu aan daggers heb?

heb even snel gekeken,

hoplites harpe heeft dmg:32
behemoths knife heeft dmg:31
martial knife heeft dmg:27

het voordeel wat martial knife heeft tov van die andere is dat je 100% TP bij je WS opgetelt krijgt. hiermee doen shark bite en (mischien) evisceration iets meer schade met een martial knife dan met de andere twee genoemde. het nadeel is wel dat je met een martial knife een stuk lagere dmg hebt en daarmee dus een lagere DoT krijgt (je slaat steeds voor 10, ipv 15 bijvoorbeeld).

garuda's dagger is wel leuk voor solo (free silence ftw) maar vanwege de dagger patch is zijn dmg erg laag tov de hogere lvl daggers. een betere dagger keuze is sirocco's dagger voor offhand (150 delay, meer dmg dan garuda's + 100% added effect: wind dmg) het is alleen wel een r/e dagger die je zult moeten campen met een paar vrienden. de NM Kreuzet (sp?) spawned in Cape Terrigan elke 21-24(?) uur tijdens wind weather. anders is misicorde(sp?) wel een leuke offhand wapen en die is wel te koop in de ah.

• Poekie McPurrr
Martial kan je toch in offhand gebruiken en dan nog steeds de tp bonus hebben?

Le Meow

Poekie McPurrr schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:59:
Ik geloof dat de TP bonus alleen werkt als je martial knife op main hand gebruikt. Ik weet het niet 100% zeker, ik heb zelf nooit een martial wapen gebruikt.
ik gebruikte de martial club en vond dat toch een HELE prettige axe club (todat ik overging op staff en kirin's pole gebruikte)
zit nu ook te denken martial axe als 2de axe voor m'n bst te gaan gebruiken. Heb nu die level 71 axe, maar moet toch m'n pick of trials doen, dus waarschijnlijk heel level 71 daarmee bezig). Op 72 ga ik iig voor de woodsman. Eenmaal 74 en hoger ga ik denk ik /nin met martial axe erbij...
maar ja, das allemaal nog maar een idee

Eerst maar eens die O-hat afmaken. Gelukkig doet mijn bst linkshell die iedere week, dus moet alleen nog maar een eye in Den of Rancor halen (zou zo maar eens kunnen dat ik die ga kopen, want ik zie het niet echt zitten om die te gaan solo-en)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Neelon
Flower: ME HULK! ME SMASH! GRAAAAAAAAAAAH!!!!
Alliance: Oh feck...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_122106_02.jpg

Top die ik voorbij zag scrollen was 1200+ (niet crit). LOL

• Lord_T
6K schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:24:
ik gebruikte de martial club en vond dat toch een HELE prettige axe club (todat ik overging op staff en kirin's pole gebruikte)
zit nu ook te denken martial axe als 2de axe voor m'n bst te gaan gebruiken. Heb nu die level 71 axe, maar moet toch m'n pick of trials doen, dus waarschijnlijk heel level 71 daarmee bezig). Op 72 ga ik iig voor de woodsman. Eenmaal 74 en hoger ga ik denk ik /nin met martial axe erbij...
maar ja, das allemaal nog maar een idee

Eerst maar eens die O-hat afmaken. Gelukkig doet mijn bst linkshell die iedere week, dus moet alleen nog maar een eye in Den of Rancor halen (zou zo maar eens kunnen dat ik die ga kopen, want ik zie het niet echt zitten om die te gaan solo-en)
gebruikte jij die martial club in main of offhand?

main. Ik ben nl. voornamelijk whm/smn en geen whm/nin. Dus eigenlijk altijd club met shield destijds.

Naar mijn weten, wat dus niet alles zegt, werkt ie niet in offhand.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
eindelijk thf 75 geworden en bst16-18 gehaald :)
Wat een genoegen om voor het eerst dat 75 te zien staan :D

Nu wil ik bst levelen om daarmee beetje te verdienen enzo.... moet alleen heel erg selectief met space omgaan omdat ik nu aan het lvlen ben zonder bag space :X

En ja tuurlijk weer gear gekocht voor bst :P want zonder gear kan je dat niet lvlen... Op 20 maar eens andere bst zien te vinden voor fly bcnm

edit: Gister ZM14 gedaan... door Divine might te doen... 4x dood gegaan.... lvl 75 weer kwijt... maar wel 1/2 dus blij :)

Nu dus die supa earring :)!

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_T op 24-12-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:10:
[...]

De link die je gaf van Amazon is het spel zelf, en de eerste twee uitbreidingen: Rise of the Zilart en Chains of Promathia...is inderdaad niet duur, je hebt wel gezien dat het Engelse ponden zijn en geen Euro's?

Om je laatste vraag te beantwoorden: Je hebt het spel zelf Final Fantasy XI, en drie uitbreidingen (expansion packs): "Rise of the Zilart", "Chains of Promathia" en "Treasures of Aht Urghan". De laatste is ook de nieuwste, maar ik raad je aan om ze gewoon allemaal te halen, ze voegen allemaal zeer wezenlijke zaken toe aan het spel en zijn zeker de moeite waard.
http://cgi.ebay.nl/FINAL-FANTASY-XI-11-Online-2-AddOns-XP-BRANDNEU_W0QQitemZ300063100262QQihZ020QQcategoryZ8175QQcmdZViewItem

Ik heb deze besteld, alleen loop ik nu achteraf te twijfelen.
Is het wel engels? straks is het duits ofzo, omdat de verkoper uit Duitsland komt.
Heb verloper al gemaild, alleen mailt niet terug.

Of is FF XI niet in duits verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Uhm geen idee of die bestaat in het duits.. misschien dat er op playonline.com ofzo iets over staat?

Verder zal je misschien bij installatie een taal kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Voor zover ik weet is er alleen een engelse, franse en japanse release van FFXI, dus geen duitse, dus je zal gewoon de engelse krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Poekie McPurrr schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:59:
Nee, werkt enkel in mainhand.
Lord_T schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:12:
momenteel heb ik bij me:
- Hoplites harpe
- behemoth knife
- garuda dagger
- buccaneer's knife (wist niet dat ik die moest traden na BB fight), later geprobeerd, niets gebeurde...

Zou het de moeite zijn om hem te kopen gezien wat ik nu aan daggers heb?
Ik heb een tijdje martial knife gebruikt, als je veel shark bite gebruikt is die het waard, voor DE vind ik hem stukken minder.
Voor dagger opties zou je nog kunnen kijken naar: Harpe/Jambiya/BD voor main, en dan je behemoth knife offhanden, of een magnet knife/misericorde als het wat sneller moet. Beperk me tot AH daggers, en de meeste zul je vast wel kennen, r/e-gezien is Sirocco een hele goede offhand dagger, maar daar ga je minstens een mage voor nodig hebben om Kreutzet te helpen killen. Garuda's offhand is op 75 idd een beetje voorbijgestreefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeartSnatcher/Garuda'sDagger FOR LIFE!!!!!~~~~

tot ik wat homam krijg en me wat meer concentreer op thf gear (ben nu nog steeds blm main tegen m'n zin :p en heb een redelijke merit nin die ik nog nooit heb gebruikt lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T gratz on 75 ^^

je zoekt een bst voor die fly bcnm? explain?
alle bsts die ik ken gaan voor Wings of Fury, maar die is met bats... de flies is geloof ik een 6 persoons bcnm (dropping like flies)

Ik heb niet veel gedaan. Links en rechts wat exp gehaald, zit nu op 72 met nog 6k exp te gaan. Ik ben een beetje in de nieuwe area blijven hangen, maar Jnun's geven niet genoeg exp. Imp's vereisen veel te veel pets (heraldic imps), dus maar weer terug naar Colibri's relatief snelle en vooral safe exp.
De IS die je ermee verdiend is vrij aardig om gold coins van te kopen en verkopen en je bent altijd dicht bij Al Zabhi voor wat snelle besieged exp.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Grats met 75 Lord_T, en grats met YY robe Twisj. :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/titlekhimaira.jpg
Nyssa:
Khimaira reached the 3 percent mark, and that's when things got out of hand, people were dropping like flies, and we were pretty much just throwing bodies at it, when suddenly Ulicia (BLU) got raised by Baha, and finished it off with a Vertical Cleave. It was over, we won!
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Moguai/ffxi/Khimaira/Khimaira1_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Moguai/ffxi/Khimaira/Khimaira2_tn.jpg
Haddenk enkel 1 BLU, 1 SAM, 1 WAR, 1 SMN en 1 BLM om te DD'en, en 2 RDM/DRK's om te stunnen samen met die BLM. Half leger aan tanks en WHM's, maar het bleek nodig. Was niet echt een mooi gevecht, maar moesten dan ook al beginnen met 15 en eindigden met 20 ongeveer.

Elegy heel lastig te sticken, paar keer met geluk gestickt met etudes, en een paar keer gemb'ed op darkness. :p

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/mannequinposes.jpg
Mannequin pose quest gedaan, ziet er leuk uit, nu nog wat sparen voor de resterende 5 mannequins. :3

• Neelon
Hehe, je hebt dezelfde pose voor je Mithra mannequin als ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfff ik was vergeten hoe erg het was na level 70, wat is dat tergend langzaam zeg.
maar goed, vandaaf effe doorgebeten en 40.7k exp gehaald.

Nu maar eens naar bed, nog 9.3k exp en dan 75 ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
heb monster signa gekocht voor 220k in AH.. en damn wat helpt dat veel voor bst charms...
Ben nu wel arm... maar goed.. bst op lvl 22 inmiddels met +17 chr is wel nice :P

Verder 2x promy run geprobeerd.. 1x wipe waarbij whm geen RR had op 3de floor en 1x een blm die dood ging en hp'de op 4e floor :X

Kortom die klote promies willen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik aan een worldpass kom voor Ragnarok?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jahoooo

Afbeeldingslocatie: http://www.itinmotion.nl/6k/screenshotdirs/jobs/thumbnails/bst75.jpg

eindelijk :)

[ Voor 32% gewijzigd door 6K op 01-01-2007 21:12 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
*O* *O* *O* *O* Grats 6k *O* *O* *O* *O*

@Lord-t: Monster signa heb ik eigenlijk nooit gebruikt bij levellen bst, merkte zelf weinig van de chr+ die het ding geeft (en dan ben ik nog mithra ook ^^; ). Moet daarbij wel zeggen dat ik een berg chr+ van andere gear had.

Vandaag m'n staff maar eens wat geleveld als Brd, moest nog een 1200 tot lvl 40 en had geen zin om in pt te gaan. Met een whm75 als PL (Feexje *; ) in Crawlers op T workercrawlers in staan bashen. Tegen dat ik er 1 dood had was de rest al gerespawned, geclaimed en gedood door een War62 die er z'n great axe zat te skillen :') Maar wel mooie skillups gekregen en lvl 40! *O*

Daarna maar die Brd AF gaan doen voor paper knife, eerst weer even uitzoeken waar ranguemont pass ook alweer lag en daarna zoals het een Bst betaamt m'n pet het werk laten doen hehe.
Nu ik lvl40 ben eens kijken of ik al iets van m'n rse kan verwisselen, blijf het lullig vinden dat ik er nog steeds in rondhobbel terwijl de rest van de pt allang andere gear aanheeft ^^;;
Maar de stats van mithra rse zijn voor brd/whm zo prettig dat ik vrees dat ik er nog even mee door moet spelen (en het ziet er toch wel leuk uit :D )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
congratulations 6k!!

en ik moet zeggen met monster signa kan ik T+ mobs charmen en gewoon aanhouden alsof het EM mobs zijn... verder met ghetto leave dan laten dood gaan voor gob ofzo dood is en laatste beetje zelf killen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danku danku...

nog klein buffertje erachteraan gezet: 7k en decimation afgerond
tatami shield gekocht
vrees alleen dat ik nu echt nin moet gaan levelen.
ik gebruik de monster signa voor Wings of Fury, maar echt verschil merk ik ook niet. Maar ja, ik heb hem nu eenmaal.

Helaas zijn de wyvern helms (of zijn het masks?) continue uitverkocht en die wil ik toch wel 1, al is het maar voor de looks. Aanstaande zaterdag (iedere zaterdag) gaat mijn bst linkshell o-hat doen en ik heb alle eyes nu, dus die komt er ook bij.

Dan exp volgooien en meritten die hap ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Grats 6k ^^
Poekie McPurrr schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:01:
Nu ik lvl40 ben eens kijken of ik al iets van m'n rse kan verwisselen, blijf het lullig vinden dat ik er nog steeds in rondhobbel terwijl de rest van de pt allang andere gear aanheeft ^^;;
Maar de stats van mithra rse zijn voor brd/whm zo prettig dat ik vrees dat ik er nog even mee door moet spelen (en het ziet er toch wel leuk uit :D )
Pas rond 50 zijn er echte alternatieven denk ik zo. Gaudy harness en crow gear (waarschuwing: gaudy harness + mithra RSE legs ziet er afschuwelijk uit, maar werkt wel goed. :p)

Ben zelf WAR 50 gedingt, ben nu AF's aan het afhandelen zodat ik er meteen mee aan de slag kan (vnl. feet, maar ga legs en hands waarschijnlijk ook gebruiken.

Vandaag nog pelican geduo'd met WHM, maar die viel net zonder reraise 30 seconden voor win, en natuurlijk stierf ie, en zn inventory was vol. :( binnen paar uurtjes maar eens terug gaan kijken, nu hopelijk meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond de hele avond geprobeerd Apocalypse Nigh BC te winnen. Tevergeefs, aangezien er in geen mijl een "burst" melee te vinden was en we het moesten doen met pld/nin+nin/war 2x rdm 2x smn. Lekker frustrerend om 2x te verliezen vanwege "Spinning Dive misses Eald n'arche" waardoor je vervolgens -ga3 raped word. En 1x te verliezen vanwege 2x <150 dmg PredaClaws op Kam la'Naut(sp). Sterker nog, bij die poging dat we Eald n'arche dood hadden was Kam la'Naut op ~10% HP, andere smn was dood etc. Doe ik PredaClaw BP wanneer hij ff stil staat om op mij te hakken stopt de animatie omdat ik net (dankzij perpetuation cost) onder de MP cost van PredaClaw kom, alsnog gewiped. Hele avond kwijt aan het op en neer rennen naar tavnazia om rdm 2h te resetten met corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gaudy harness... ik zoek het echt niet om die te gaan halen hehe.

Gisteravond YingYangRobe te pakken gekregen voor ls-genoot, voelt toch niet echt fijn om steeds op widescan te staren wetende dat als je sneak weart je wel zo hard dood kan gaan ^^; Daarna nog even een escort gedaan in CN, maar 800 exp gehaald :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gaudy harness is het toch wel waard als je het mij vraagt.
Op Bst gebruik ik hem nog steeds als ik buiten ToAU areas ben, die 49mp zonder te rusten is toch wel heel lekker, en die +3 chr kan ook geen kwaad.
En als je een keer bij gelegenheid toch in phomenia bent, kun je ze net zo goed ff farmen ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Mja, ik kom daar dus nooit meer hehe.

als ik een keer tijd en heel veel zin heb eens m'n bcnm40 kloffie aandoen en op bst-subli gaan jagen. Droppen toch alleen in die lvl40 cap area he?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:16:
Gaudy harness... ik zoek het echt niet om die te gaan halen hehe.

Gisteravond YingYangRobe te pakken gekregen voor ls-genoot, voelt toch niet echt fijn om steeds op widescan te staren wetende dat als je sneak weart je wel zo hard dood kan gaan ^^; Daarna nog even een escort gedaan in CN, maar 800 exp gehaald :/
Er is een plek waar je relatief veilig kan staan en met widescan het het gebied kan scannen (wat bst main zowiezo wel kan neem ik aan). Dat is op de meest zuidelijke rij onder de brug, het enigste wat daar wel eens komt is een magic/sight aggro bom tijdens "fog" weer. Dit is tevens ook de meest ideale plek om hem te bevechten, met een beetje geluk kan je zonder enige links hem neer krijgen op de plek (zo heb ik hem 2x neer gekregen met <6 personen, nin thf(th3) smn whm whm rdm eerste keer en nin thf(th2) smn whm de tweede keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Bst zou 'm solo moeten kunnen doen lees ik op de bst-boards... :eek:

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egosuma
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 16:46
zelf ook weer bezig met bst ( even pauze van m'n thf, 8x van maat verloren, nu m'n buyik even vol van het testimony's stealen)
Wil graag ook een gaudy harnass, maar kan maar steeds geen pt vinden die de aquaducts mee in wil. Solo kan, maar wel groot risico. Vooral met een lage droprate.
Heb nu maar een crow-jupon gekocht. Heerlijk, -9 enm. Eindelijk vanaf het beginaf aan mee hakken met m'n pet zonder ook maar een blik van de mobs te krijgen. Denk er hard over om maar een heel setje crow te halen, en voortaan als bst/nin dual axed door het leven gaan ipv bst/whm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Ben ook weer flink bezig geweest.

Aan het meriten met Megami (BLM, heb nog maar een kleine 1100k XP nodig, hehe).

Voor Kat veel subs:

BST is nu 34 en ben voorlopig uitgesprongen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_123006_04.jpg

RDM is nu 70. Heb de meeste gear voor mn 66 PLD ook bij elkaar (nog nodig ranged, belt, ring, earring)

Die-namis Bastok en Sandy gedaan, is wel grappig. Wat Limbus (heb nog steeds 2e BLM item nodig voor upgrade)

Linkje met merits en wat ik nog wil. ( http://katsuoy.livejournal.com/33872.html#cutid1 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
En nog een yingYangrobe voor een smn in de LS *O* *O* *O*

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/PDshield-1.jpg
Done :o :o

Nu verder Khimaira campen o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
ondanks dat het schild fantastische specs heeft blijf ik het een lelijk ding vinden ^^ Had 'm liever in het zilver gezien, iets wat meer past bij de look van een pld :)

Blijft natuurlijk wel een mijlpaal van jewelste om dat schild te bemachtigen _/-\o_

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff

epassporte doet et niet
wie heeft er ook problemen mee?

na het inloggen, en na het invullen van bedragen etc.
komt er een scherm met account is suspended..

wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Geen idee eigenlijk.. ik gebruik een creditcard :/ Je zou eens contact op kunnen nemen met epassporte of in hun faq kijken (als ze die een hebben)

Ik vandaag vrolijk op seek gaan staan met m'n Brd... Na een anderhalf uur een keer een invite.. maar toen had ik geen zin meer :'(
Terwijl ik op seek stond nog maar wat crawlers zitten meppen, toch nog 2.5k exp bij elkaar gemept.. en m'n skill in stringed instruments nog eens verhoogd zodat die ook niet meer zo gimped is.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
lol

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070104_07.jpg

Lekkere Apollyon NW run gehad (13 coins en BLM item, AF+1 petasos here I come).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_070104_05.jpg

Meer in m'n Livejournal (die geen comments meer krijgt om de een of andere reden, *hint* *hint* :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die Epassporte (digitale CC variant) gebruiken om Final Fantasy XI te betalen? Ik wil mn account weer activeren maar er wordt nergens vermeld waarnaartoe je het geld moet overmaken vanuit Europa. |:(

Graag dus de een rekeningnr e.d. als iemand die heeft. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Gisteren niet veel gedaan, behalve dan erachter gekomen dat Aht Uhrgan wel meer areas heeft dan die 2 buiten whitegate :P

Heb nu wel eindelijk (:o) een mog locker, scheelt weer mulen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
afgelopen dagen bst naar 25 gekregen :)

Verder iemand lopen helpen om paper van lb1 te krijgen maar wat een klote droprate (duurde 2 uur :X ) en gister iemand lopen helpen pld testimony en key te krijgen van beadeaux

Kortom niet super veel gedaan... maar wel lekker om pet nu tp move te kunnen laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen tijd alleen ingelogd in FFXI om dingen te verkopen en eventjes nog wat Crawlers te killen. Kort, maar krachtig.

Daarnaast met m'n schoonvader aan het plannen geweest voor de FFXI klok.
Het wordt allemaal gedaan met TTL IC's aangezien we beide niet kunnen programmeren en de spullen daarvoor weer te duur zouden worden.
Geen idee of de klok groot wordt, maar wel krijgt deze de mogelijkheid om bij uitbreidingen mee uitgebreid te worden.

Er is één ding wat ik erin had willen hebben, maar dat ging niet namelijk:
Een LED die aangeeft of een winkel open is of niet (dit geldt dus voor alles behalve de vakantiedagen van de guildshops).
Sommige dingen worden gekoppeld aan elkaar.
Minuten, uren, dagen en maanden voegen we toe. Geen Aarde tijd, dat is weer een hele klok, dus geen zin in.
We kunnen het voor elkaar krijgen om een landkaart in de klok te zetten en op de routes van de Airships en Barges LEDs te plaatsen die aangeven waar ongeveer het schip is. Deze moet ik dan alleen wel tijdens het spelen instellen (misschien dat we nog kunnen uitvogelen wanneer ze beginnen, maar denk dat dat dan weer niet te koppelen is aan de huidige tijd).
Vind het allang stoer dat de route op kan lichten.
De dagen zelf worden met kleuren LEDs aangegeven, dat is dan ook goed te doen. Hieraan is dan weer een LED te koppelen voor de vakantiedagen van de shops.
Denk dat ik nog wel een aantal dingen moet na lopen, maar dat komt wel goed.

We weten in iedergeval van de huidige ideëen wat er wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Is die klok gekoppeld aan internet voor data of is het een standalone ? Als die aan inet gekoppeld is zou je misschien via http://www.pyogenes.com/ffxi/timer/v2.html data kunnen uitlezen en verwerken. Je zou dan ook de shops kunnen weergeven.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nee, niet gekoppeld aan internet. Dan zou het echt een stuk simpeler kunnen zijn.
Hij is overigens ook gebaseerd op het 50Hz systeem. Met een aantal converters wordt hier de minuten pulse voor de Vanadiel tijd uit gehaald.

Het is echt met grove electrotechniek opgebouwd (nog niet, wordt opgebouwd).
Dus koppelen aan de computer oid is niet mogelijk.
Als we echt met programmeerbare ICs werkten, dan zou het echt simpel zijn om alles voor elkaar te krijgen. Jammer genoeg weten we beide hier weinig over, dus zit dat er ook niet in.

[ Voor 41% gewijzigd door Arunia op 05-01-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

/em pokes Poekie ^^

wil ook wel een Yinjang robe :-p jammer dat ik er nog niks mee kan :)

Liefst zo snel mogelijk Fenrir :) {Can I have it?}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net weer wat "plugins" voor FFXI gevonden zoals:
Een minimap welke aangeeft waar je bent op dat moment (is wel een stukje handiger als iedere keer heen en weer switchen tussen de map en het loop scherm.
Daarnaast nog een webbrowser voor in FFXI.
En 2 versies van standalone drawdistance programma's.
Geen idee of die programma's loggers hebben, maar dat zal ik wel even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Ben weer sinds lange tijd echt actief geweest in FFXI dit weekend (afgezien van WHM levelen met deTwisj), maar liefst 2 (!!!!) levels erbij gehaald op BRD, van 56 naar 58 (vind ik al een hele prestatie omdat ik een langzame leveler ben) en m'n level 60 warp ring gescoord.

Begin weer het gevoel te krijgen dat ik speel voor het spelen ipv. het moeten spelen, dat miste ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arunia: welke plugin is dat? ik ben wel zoiets gevonden (mapmon of zo), maar dat ding ' hookte' niet echt goed aan ffxi...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
hmm, dat is ook degene die ik nu heb.
Wel versie 3.18.

Er is als het goed is ook nog een andere.

Deze site staan wel wat plugins op. Geen idee of het door de policy kan de site zelf wel, waarnaar ik link.
http://ffxi.earena.net/
Je moet even de juiste link aanklikken, om de plugins te kunnen vinden.
Maar dat moet niet al te moeilijk zijn.

Er staan 2 mapmonitors op die site, welke beide een andere main website hebben, dus misschien is het toch een andere.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 08-01-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ah cool thanks.

verder eindelijk m'n gear voor bst een beetje up to date (voor m'n gevoel)

check ^^:
Afbeeldingslocatie: http://www.itinmotion.nl/6k/screenshotdirs/jobs/thumbnails/facesofbst.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door 6K op 08-01-2007 11:27 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
No problem.
Ik ben altijd op zoek naar interessante plugins of programma's om te gebruiken voor FFXI.
Ben eigenlijk opzoek naar een soortgelijk programma zoals je die hebt voor GuildWars, met de skills en de equipment erin, maar ben bang dat dat niet te vinden is.

Vind het ook jammer dat het programma van Vanaguide.com niet meer bestaat of uberhaupt Vanaguide.

Mijn schoonvader heeft afgelopen weekend de LEDs en de LED-digit displays besteld.
De displays worden in iedergeval groen (wilde blauw hebben, maar deze bestaan dus schijnbaar niet), hij heeft rood op voorraad in alle mogelijke maten, maar die vind ik dan weer niet mooi.
De kleuren voor de dagen van de week bestaan natuurlijk niet allemaal, maar daar had hij al wat voor verzonnen (zwart, paars en lichtblauw kun je niet krijgen) namelijk witte LEDs en deze met glasverf de juiste kleur geven.

Binnenkort maar eens de voorkant van de klok maken. Dit wordt de wereldkaart van Vanadiel met de routes erop. Denk dat Aht Urhgan een apart kastje wordt welke met een kabel aan de klok wordt vast gemaakt. Heel misschien dat ik de klok zelf apart hou van de routes en tijden van de Airships en barges. Zou opzich ook wel een leuke zijn.

Daarnaast kan ik natuurlijk ook ipv de route op de kaart weer te geven ook een rij LEDs naast elkaar neerzetten waarbij ik kan zien hoever het schip is, alhoewel ik eigenlijk liever ga voor de wereldkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen.

Ik wil graag weer ffxi gaan spelen en heb een vraag. Als ik het voor de xbox360 haal kan ik dan ook gewoon op mijn pc spelen met dezelfde account. Ik heb nog gewoon de pc versie alleen ben mijn playonline id kwijt :( ( ja ik ben stom ) .

En als dit werkt lijkt me het beste om de xbox360 versie te halen en dan kan ik gewoon via mijn xbox 360 spelen of pc.

sorry als dit al ergens stond maar heb het niet kunnen vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Kan wel, alleen geloof ik dat je op xbox360 maar met een account kan. Pol wordt gelinkt met je live account ofzo.
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste