Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Baha:helaas niet op phoenix, maar op cerberus :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baha schreef op maandag 13 november 2006 @ 06:30:

[...]

Herinner me nog dat we vorig jaar (dankzij onze events in EU tijd) op 3 uur tijd alles in sky hadden gepakt, soms zelfs twee keer faust, zipacna of despot op een avond als we wat langer bezig waren. Toen je nog kon gaan xp'en in Ulli's Aery en mensen gewoon terug weg-escapeten als ze zagen dat je er zat. Paar uurtjes matige xp/hr en bam, autumnstone zonder al teveel moeite. Hadden we toen maar meer daar gezeten. ._.
Als Byakko en Kirin drops de enige overblijvende drops van tel zijn is het echt kut om zo gecockblocked te worden door RMT. Gelukkig dropten onze laatste kirins vrij goed: 2 Dbody, 2 cloths, 2 osode, 1 W legs.
Nu we die W legs hebben voor onze PLD gaan we sky maar laten voor wat het is voorlopig, beetje sea doen totdat er iets gebeurt met sky. :x
Wat een geluk met Kirin zeg, uit de laatste 6 (of 7) Kirin's heeft hij ons welgeteld 2 osodes, 0 w.legs, 2+ n.body, 1+ d.body opgeleverd (ik heb alleen de laatste 3 Kirin's meegemaakt die dropte 1: d.body, 2: osode+n.body 3: n.body). Daarnaast zijn we sinds dat ik er ben 0/2 op seiryu's kote en 0/1 op suzaku's sune-ate. Grappig, vooral omdat ik ze nu voort ook kan gebruiken >.> toen ik sky een jaar geleden met die amerikaanse shell deed dropte god gear links en rechts, maar dan krijg je niets als thf of blm zijnde (heb er welgeteld één dragon talon en één nog steeds niet uncursed n.feet aan overgehouden). "Had ik toen maar een lvl75 nin,rng,sam,mnk,war of w/e gehad, dan had ik nu tenminste niet zo'n probleem gehad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
6K schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:39:
@Baha:helaas niet op phoenix, maar op cerberus :)
Helaasch, my bad. :)
deTwisj schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:07:
[...]

Wat een geluk met Kirin zeg, uit de laatste 6 (of 7) Kirin's heeft hij ons welgeteld 2 osodes, 0 w.legs, 2+ n.body, 1+ d.body opgeleverd (ik heb alleen de laatste 3 Kirin's meegemaakt die dropte 1: d.body, 2: osode+n.body 3: n.body). Daarnaast zijn we sinds dat ik er ben 0/2 op seiryu's kote en 0/1 op suzaku's sune-ate. Grappig, vooral omdat ik ze nu voort ook kan gebruiken >.> toen ik sky een jaar geleden met die amerikaanse shell deed dropte god gear links en rechts, maar dan krijg je niets als thf of blm zijnde (heb er welgeteld één dragon talon en één nog steeds niet uncursed n.feet aan overgehouden). "Had ik toen maar een lvl75 nin,rng,sam,mnk,war of w/e gehad, dan had ik nu tenminste niet zo'n probleem gehad".
Idd wel geluk met die 3 laatste kirins, maar we hebben ook al ons aandeel aan Shining cloth/Kirin's pole onry drops gehad, en zelfs een keer gewoon enkel een damascus ingot, maar ik weet niet meer of het enkel die ingot was. (is mijn haub+1 van gesynth, dat weet ik nog wel ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
heb afgelopen weekend eindelijk mijn optical hat gehaald :)

ben ook 71 thf geworden :)
Kortom was redelijk positief. Vrijwel dood gegaan toen ik in vazhl aan het farmen was maar was niet erg lucratief :(

Heb beetje cash flow probleem omdat er ruim 850k uit ging ivm hat en behemoth dagger.
Ik zou momenteel gewoon niet weten wat ik moet farmen :(

Had aan iolites gedacht (100k per gem) maar kan nooit lvl 75 mobs soloen, toen die ahriman wings (25k) maar had dubbele aggro en stierf bijna... damn casting mobs...

Nin scrolls zijn allemaal gezakt naar een 45k ofzo van de 100k+ en zijn dus niet meer interessant. (heel lage droprate), ga misschien eens proberen om cuttings te farmen

Ook nog kijkje genomen bij sozu (thiefs knife) maar waren 10 RMT's daar 0.0

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wie het kleine niet eert ;)

Ik weet niet hoe het op jullie server is, maar coeurl meat is snel en eenvoudig te farmen voor een level 71 thf (dan wel in yhoator, dan wel in sauromonge champaign). Deze zijn door een level 60 kok goed om te zetten in pet food zeta, wat behoorlijk snel en goed verkoopt bij ons voor 15-20k per stack.
een bst buddy van me sleept zo op het moment een miljoen per week binnen...

silent oils is ook zo'n snelle profit, maar dan moet je dus wel de beehive chips en slime oils zelf farmen, hetgeen voor een 71 thf vrij goed te doen zou moeten zijn. (de slimes in korolloka zijn hier goed voor, maar worden bij ons net iets te vaak gecamped hiervoor)...

edit:

ow ja en je kunt ook de blm scrolls gaan farmen in oztroja of beadeaux, maar ik vind dat niet echt rewarding, zeker omdat je met 2 man moet zijn en de droprate beroerd is)

[ Voor 12% gewijzigd door 6K op 14-11-2006 14:59 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:19:Heb beetje cash flow probleem omdat er ruim 850k uit ging ivm hat en behemoth dagger.
Ik zou momenteel gewoon niet weten wat ik moet farmen :(

Had aan iolites gedacht (100k per gem) maar kan nooit lvl 75 mobs soloen, toen die ahriman wings (25k) maar had dubbele aggro en stierf bijna... damn casting mobs...
Grats met de optical hat en 71. :)
Denk niet dat je tot aan 75 nog echt veel uber essentiële gear nodig hebt, gewoon wat dragon stukken en dat is het zowat. Als je wilt grinden voor grotere dingen (Flame/Thunder rings, Pcharms, Dragon Harness, Blau dolch en consorten) kan je imho beter eerst gewoon gelijk naar 75 gaan. Utsusemi Ni en die extra levels (meer eva, atk, acc en racc) maken een enorm, enorm verschil om te bepalen wat je efficiënt kan farmen. Coffer mobs gaan veel sneller en veiliger neer, adds zijn niet meer levensbedreigend maar slorpen gewoon 3 sleep bolts extra op etc.

Farmen op EP+ is imho het meest productieve als je het aankan (denk niet dat het voor 74 echt efficiënt doenbaar is, met enkel ichi moet je waarschijnlijk teveel bolts spammen): buffer xp + drops + mogelijke NM in de buurt (ideaal gezien) + beastman en kindred seals.
Hopelijk heb je wat vrienden rond je waarmee je kan BCNM'en, die laatste twee zijn dan echt een enorm makkelijke bron van inkomsten.

Beastman seals kan je gebruiken om BC40 under observation te spammen (trio, peacock charm, rare drop). Lukt al met 2xNIN en een RDM of SMN om te kiten, kan ook gemanaburnt worden en weet ik veel wat nog allemaal. Of je kan BC20-30-40's doen met 2 of 5 extra mensen, ik prefereer de trio BCNM's omdat het makkelijker te organiseren valt. Kijk vooral naar de BCNM's die mannequin pieces droppen (hands in balga's dais bvb) zijn veelal 100% drop, redelijk wat cash waard en makkelijk om te doen.

Kindred seals worden vaak gezien als manaburn voer, al de shouts in Jeuno en Whitegate hebben velen gebrainwasht tot het denken dat enkel BLM's KS30 kunnen doen als mercenary service. Ok, zelfs dat is nog redelijke cash als je echt geen andere optie hebt, maar er zijn genoeg KS30's die met een standaard tank/healer + melee's combinatie kunnen gewonnen worden.
Al heb je nu misschien zo een groep nog niet, als je wat tijd spendeert in een Dynamis of uiteindelijk HNM shell kom je al snel aan connecties, zelfs uit gewone social linkshells.

Ga niet meteen alles uit de doeken doen, maar de buffalo's in Uleguerand zijn een goed voorbeeld : buffalo meat+hides (vooral de hides) en Bonnacon (Cure Clogs en Trecedim Scythe) in de buurt. Ik maak er dan wel zelf Bison Steaks van met mijn cooking, maar moet zoiezo wel winstgevend zijn.
Ook nog kijkje genomen bij sozu (thiefs knife) maar waren 10 RMT's daar 0.0
Same here, minstens vier, maar rond poptijd steevast twaalftal gilsellers daar. Vorig jaar kon je nog hopen dat ze stierven, omdat het THF of NIN op hun eentje waren, maar nu hebben ze steeds een half leger persoonlijke healers. Een van de laatste keren hebben ze gewoon moeten zombie'en, THF vokete maar was blijkbaar afk en werd doodgemept (lolbots), NIN vokete net toen de THF stierf, WHM raiset de THF, NIN word ge throatstabd, WHM curespamt, WHM krijgt hate en sterft, NIN krijgt hate terug en sterft ook, weakened THF hold hem met cures van BRD, WHM reraised, raised NIN en zo krijgen ze hem uiteindelijk neer. Fucking zielig. ._.

Als je daar zit is het redelijk profijtelijk om de tonberry coats te desynthen (iets in de 20-ish clothcraft), te proberen white steel te krijgen (bazaart voor een deftige price, is nodig om odorous knives te synthen om uggalepih pendant NM mee te poppen, dropt van stabbers dacht ik) en uiteraard gold coins te stealen. Zo spendeer je je tijd daar nog semi nuttig.
Persoonlijk raad ik echter 15minuten FFXII tussen windows aan. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Baha op 14-11-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baha schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:50:
Same here, minstens vier, maar rond poptijd steevast twaalftal gilsellers daar. Vorig jaar kon je nog hopen dat ze stierven, omdat het THF of NIN op hun eentje waren, maar nu hebben ze steeds een half leger persoonlijke healers. Een van de laatste keren hebben ze gewoon moeten zombie'en, THF vokete maar was blijkbaar afk en werd doodgemept (lolbots), NIN vokete net toen de THF stierf, WHM raiset de THF, NIN word ge throatstabd, WHM curespamt, WHM krijgt hate en sterft, NIN krijgt hate terug en sterft ook, weakened THF hold hem met cures van BRD, WHM reraised, raised NIN en zo krijgen ze hem uiteindelijk neer. Fucking zielig. ._.
Of je doet dit: http://www.youtube.com/watch?v=D3Yqg8mOV8c

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Hahaha. "Onze" Elmer. Die gast is zo cool. Hoe gaat het eigenlijk met hem en Porkchop?

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het niet weten, ik heb niet bijster veel contact met hun. Als ik voort online ben zit ik alleen nog maar in PeacefulMemories LS. Mja, dan zijn er tenminste meer dan 10 mensen online als ik online ben. Is ook iets makkelijker om dingen te doen, maakt meteen het spel weer wat interessanter :)
Vorige zondag nog 3x Golden-Tongued Culberry gedaan (de death-spammende spells-only Tonberry) met een miniem aantal mensen uit P.M. Ik moet zeggen dat beviel me prima, tov het allemaal alleen te doen. Ik zal dat nog eens moeten doen voor megamichan, één van de weinige items die dat glazen kanon nog mist.

--

Gisteren wilde ik nog proberen te gaan campen voor shikigami (21h+0-15m na maintenance = first pop) heb ik weer het geluk dat de maandmeeting van het werk uit liep tot 9 uur 'savond (+1.5h reistijd). Kan ik het weer vergeten om die te campen (~01:00 mon/tue -> ~22:00 tue -> ~19:00 vandaag) met mijn reistijd erbij ben ik meestal pas om 18:45-19:00 thuis laat staan dat ik m'n shit voor 19:30 in ro'maeve heb staan (moet eerst eten ed). Donderdag en Vrijdag kan ik het dan helemaal vergeten (~16:00 en ~13:00) dus dan wordt het maar zaterdag ochtend om ~10:00, zal wel weer niets worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Yeah, ook al gedaan. :)
Sapling van Decimation WSNM werkt trouwens ook, moet warrior maar eens 'ff' naar 71 brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
deTwisj schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:36:
Ik zou het niet weten, ik heb niet bijster veel contact met hun. Als ik voort online ben zit ik alleen nog maar in PeacefulMemories LS. Mja, dan zijn er tenminste meer dan 10 mensen online als ik online ben. Is ook iets makkelijker om dingen te doen, maakt meteen het spel weer wat interessanter :)
Vorige zondag nog 3x Golden-Tongued Culberry gedaan (de death-spammende spells-only Tonberry) met een miniem aantal mensen uit P.M. Ik moet zeggen dat beviel me prima, tov het allemaal alleen te doen. Ik zal dat nog eens moeten doen voor megamichan, één van de weinige items die dat glazen kanon nog mist.

--

Gisteren wilde ik nog proberen te gaan campen voor shikigami (21h+0-15m na maintenance = first pop) heb ik weer het geluk dat de maandmeeting van het werk uit liep tot 9 uur 'savond (+1.5h reistijd). Kan ik het weer vergeten om die te campen (~01:00 mon/tue -> ~22:00 tue -> ~19:00 vandaag) met mijn reistijd erbij ben ik meestal pas om 18:45-19:00 thuis laat staan dat ik m'n shit voor 19:30 in ro'maeve heb staan (moet eerst eten ed). Donderdag en Vrijdag kan ik het dan helemaal vergeten (~16:00 en ~13:00) dus dan wordt het maar zaterdag ochtend om ~10:00, zal wel weer niets worden...
Beetje goede LS? Enige naam die ik er in ken zo uit mn hoofd is die maffe belg Drshall.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen voor een endgame shell zijn de meeste mensen niet zulke lootwhores als dat ik had verwacht. Voor de meeste mensen is het ook hun social shell, maar een groot deel heeft een andere social shell en die zie ik dus alleen op zaterdag/zondag avond. De linkshell is een verzameling van (voornamelijk) europeanen, amerikanen en zelfs eentje uit nieuw zeeland. Het zijn tenminste ook niet van die spelers met het verstand/geheugen van een deurknop. De meeste kunnen de route in sky nog wel onthouden (ondanks dat is er toch nog _altijd_ iemand die het vergeet :p)
Shikigami was dinsdag blijkbaar om ~23:00 - ~23:15 doodgegaan aangezien hij gisteren om 20:15 was gespawned. Ik heb zelfs wonder boven wonder nog claim kunnen krijgen ook (ongeveer tegelijk met iemand anders in mijn alliance) en wat nog wonderbaarlijker was dat yinyang robe is gedropped!!

Laat het nou juist zijn dat ik daar was omdat een smn uit PM aan het campen was. Wie weet heb ik hetzelfde geluk / vrienden die me helpen, wanneer dat het 'mijn beurt' is.. :P Uiteindelijk veranderd er niets aan de planning behalve dan dat ik weet dat hij waarschijnlijk niet om ~11:00 zal spawnen op Zaterdag, maar eerder rond ~12:00 - ~12:30 (precies rond de tijd dat ik met de familie aan het lunchen ben, perfect :P)
Zippy dinsdag lekker afgepakt van de GS. Zij probeerden ons vervolgens te MPK-en, want nog bijna lukt ook.
Het was de meest rommelige kill die ik daar ooit gezien heb, maar ja, we hadden hem wel.
Dus Genbu maar gelijk omgelegd, helaas 1x a.head en dat was het.

Gisteren eindelijk tijd om een keer mee te gaan naar dynamis beaucedine. Nu kan ik eindelijk ook mee naar de xarcabard dynamis.
Daar gebeurde overigens nog wel wat vervelends. Na de win heeft iedereen hourglass gedropped en we hadden nog 20 minuten over. Dus snel weer naar binnen en 10 minuten weakened geweest. Nog snel 10 minuten farmen en waarempel... SAM AF dropped daar, een erge rare drop. Wat denk je, er ligt iemand dood te wezen (die was aan het kiten vanwege agro) en die was lekker gaan dineren :(
Kortom, die kon niet passen en na een minuutje of 2 werden we uit de dynamis geworpen (we konden hem dood niet teleporteren of warpen en hij had gemakshalve zijn hourglass maar niet in zijn bazaar gedaan)... AF niet verdeeld en dus verloren (onze SAM nam het best goed op)

Daarnaast is mijn BST-linkshell leader in gesprek met Square over het un-nerfen van Bst om zodoende de gilsellers aan te pakken. Daarnaast heeft hij nog een 5-tal suggesties gedaan om ze tegen te gaan.
4 verschillende GM's vonden het stuk voor stuk goede ideeen en hij is nu ingesprek met POL. Ben benieuwd of er daadwerkelijk wat gaat gebeuren.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
6K schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:39:
Daarnaast is mijn BST-linkshell leader in gesprek met Square over het un-nerfen van Bst om zodoende de gilsellers aan te pakken. Daarnaast heeft hij nog een 5-tal suggesties gedaan om ze tegen te gaan.
4 verschillende GM's vonden het stuk voor stuk goede ideeen en hij is nu ingesprek met POL. Ben benieuwd of er daadwerkelijk wat gaat gebeuren.
???
Dit klinkt ZEER onwaarschijnlijk. Ik wil je niet afvallen aangezien je al zeer lang meegaat als ffxi GoT-er _/-\o_ , maar ik heb hier zo mijn twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
wappie1980 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:27:
???
Dit klinkt ZEER onwaarschijnlijk. Ik wil je niet afvallen aangezien je al zeer lang meegaat als ffxi GoT-er _/-\o_ , maar ik heb hier zo mijn twijfels bij.
Same, vooral het "un-nerfen van BST om gilsellers aan te pakken" gaan ze MPK'en aanmoedigen ofzo? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tja... het zijn even 1 op 1 zijn woorden, persoonlijk geloof ik er ook niet in. Un-nerfen van Bst is inderdaad aanmoedigen van MPK-en. Ik bedoel: als ik zou kunnen mpk-en had ik het inmiddels als verschillende keren 'per ongeluk' gedaan bij parties in GC en Boyada tree. Je bent daar lekker op je gemak aan het exp-en en dan komen ze gewoon ijskoud op je plek staan. (en nog klagen dat je aan 'hun' exp-mobs zit. bah

Ik heb het zelfs al meegemaakt dat ze me een bomb laten pullen en vervolgens als bezetenen alle pets in die area in gebruik nemen. Dat zijn momenten dat ik echt wel 'iets' uit zou willen halen.

Maar goed, tot op heden nog geen nieuws van Playonline, dus ik ben benieuwd.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze kunnen het niet bepaalde un-nerfen aangezien dan ook de 'eerlijke' speler de dupe is van MPK. Als een 'oneerlijke' speler de mogelijkheid ziet schroomt deze echt niet om het te gebruiken (alles in de naam van phat lewt en epeen). Ach je ziet het nu toch ook nog, zelfs met de anti MPK regels. In plaats van een normaal monster te zonen/escapen doen ze het gewoon met een NM (sozu rogberry MPK met die mission NM bronzeberry) of ze doen bind+cfh met aura statues/groundkeepers bij ullikumi/despot.

Dit weekend maar Shikigami gaan campen (zaterdag om 12:15, zondag om 9:15), frapant dat wanneer ik aan het campen ben ik een hele 2 mensen kan overhalen om te komen helpen en ik mag gaan proberen te claimen tegen minimaal 18 andere mensen. Kortom, 2x geen claim en maar weer wachten op de volgende keer dat ik alleen mag campen...

Zaterdag avond Divine Might bcnm gedaan met de linkshell, ik heb er een filmpje van gemaakt welke je hier kan vinden (~82mb groot). Dat was trouwens de tweede poging, bij de eerste kregen de kiters geloof ik in het begin bindga op hun wat voor de nodige problemen zorgde. Ik snap nog steeds niet waarom ze HU als derde deden en GK als vierde, maarja.

Zondag avond de triljoenste N.Body drop, natuurlijk weer geen osode (2/8+) en 0/8+ op vruuuum.legs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6K schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:39:
4 verschillende GM's vonden het stuk voor stuk goede ideeen en hij is nu ingesprek met POL.
Weet je hoe ik me dit in beeld?

Bst: Wat vind je van dit idee?
GM: Heel goed idee, je zou hem moeten opsturen naar de suggestie box op de playonline site. Weet je trouwens dat [insert idee] ook dankzij de suggestie box is ontvangen?
Bst: Echt? Zal ik zeker doen!
GM: Jaaa, de suggestie box is heel belangrijk want daar halen we al onze ideen vandaan!

Zo zie je het ook altijd op screenshots van GM conversaties, is ook logisch eigenlijk want dat is hetgene wat je wil horen (dat ze naar je luisteren) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32
Tis de eenvoudigste manier om snel van "lastige" klanten af te komen: "stuur maar in als suggestie!"

(ja, mijn vertrouwen in SE is vrij laag ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Poekie McPurrr op 20-11-2006 09:53 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie hebben daar dan ook helemaal gelijk in, maar... het probleem met de GS ligt er toch echt (hoewel ik wel begrijp dat het op andere servers nog veel erger is).
SE zal toch wel 'iets' moeten doen lijkt me. Want dit tolereren maakt de game behoorlijk kapot lijkt me.

Ik zie op onze server overigens ook meer en meer GS-parties van low tot high level. Ze levelen op de meest vreemde plaatsen... (bijv. bij de zone naar rongemont pass in beaucedine, bij de trail markings).
Dus ze worden nog vindingrijk ook ;;

Eindelijk mijn gaudy harness gehaald. paar mensen geholpen (bst) met star necklace (cactuar NM zat daar van dune boots dropped, maar we waren maar met 3 man (75,71 en 61), dus we hebben hem maar laten schieten :)
Dynamis Xarcabard trial run. Total wipe (maar dat wisten we vantevoren) om strategy te bepalen.
Bst 62 met kabrakan's axe inmiddels. Het wordt nog steeds leuker dat bst gebeuren ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, dat GS een probleem is dat is overduidelijk. Maar waar ik het wel mee eens ben is het feit dat SE zegt dat ze niet zomaar mensen kunnen bannen omdat ze aan een bepaalde omschrijving voldoen. Een leuk voorbeeld is dat ik met een paar taru's uit de shell wel eens voor de grap in een groep GS gaan zitten zonder LS (of met iets in bazaar) en /anon terwijl we errant gear aan hebben. Dan zien je echt geen verschil tussen de echte GS en ons. Hoe kun je dan van SE verwachten dat ze mensen gaan bannen omdat ze aan een bepaalde omschrijving voldoen?

Nog een voorbeeld is dat ik wel eens met de linkshell in een alliance doe expen (dunes bijvoorbeeld) met een whm75 PL gewoon omdat het grappig is. Daarnaast speel ik zelf al geregeld met 3+ account tegelijk (dus het bekende treintje van spelers die GS ook altijd hebben). Ik zou in de ogen van de community aan best veel GS punten voldoen (ni hao!~), straks wordt ik nog gebanned :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat klopt, maar ze moeten dan ook wel monitoren wat je doet ;)
ben jij ook 24 uur online en actief? Als ze NM's monitoren is dat wel eruit te halen.
waarom maken ze de echte goede gear niet allemaal rare/ex (en geef men wat extra opslagruimte desnoods)
Alle goede, verkoopbare gear via BCNM, KSNM. (hoewel de GS daar ook al sterker aan het worden zijn)

ach ik weet dat het allemaal maar een nobel streven is, maar je moet toch wat ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:08:
dat klopt, maar ze moeten dan ook wel monitoren wat je doet ;)
ben jij ook 24 uur online en actief? Als ze NM's monitoren is dat wel eruit te halen.
waarom maken ze de echte goede gear niet allemaal rare/ex (en geef men wat extra opslagruimte desnoods)
Alle goede, verkoopbare gear via BCNM, KSNM. (hoewel de GS daar ook al sterker aan het worden zijn)

ach ik weet dat het allemaal maar een nobel streven is, maar je moet toch wat ;)
Bij ons lopen/liepen de gilsellers al rond in zo ongeveer complete god gear, en er zijn er met cursed gear (ook de bodies) etc etc. Wat ze niet kunnen verpatsen, gooien ze echt niet weg. Gillsellers op andere servers (weet de situatie op gilga zo even niet meer), lopen al sea gods te campen. Zo ongeveer overal doen ze dynamis, enzovoorts. En ze hebben overal betere gear, en weten de klasse beter te spelen dan menig legit speler ook nog eens.

Ik hoop het niet, maar ik ben echt bang dat het te laat is voor S-E om het nog echt recht te kunnen trekken.

Wat ze in mijn opinie eigenlijk zouden moeten hebben, is instanced encounters (net als in WoW), ben je in ieder geval van al dat gecamp/killsteal gezeur af.

En, zo lang mensen gil/gold whatever kopen, is er een markt. En waar een markt is, zijn handelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frustrerend om te zien dat die gasten al complete god gear hebben terwijl ik #100 in de lot list ben bij wijze van spreken.
Aan de andere kant, heb dat wel losgelaten en doe lekker bst :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Op Ragna zijn ze nog niet echt heel sterk dacht ik. Meer het type "aanvallen met een massa" ipv "laten we iets van een tactiek toepassen".

Probleem is wel dat die GS ook accounts kopen, accounts met goede gear en sea-access.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik niet goed begrijp is dat ik once upon a time in Davoi voor de zoveelste keer Poisonhand Gnadgad aan het campen was (toen die gi nog ettelijke miljoenen waard was) daar met grote regelmaat een bot trof...
Ik heb toen herhaaldelijk een GM aangesproken, omdat ik de claim verloor aan een bot, die vervolgens afk bleek te zijn en stierf... waardoor ik alsnog de claim had.
De GM's bleven zeggen dat ze er niets aan konden doen. Tja, als je daar niets aan kunt doen, dan wil je het gewoon niet volgens mij >.<
Hoe kan iemand nou provoke-claimen om vervolgens afk te zijn?!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouuuu, mischien was het een normale claim maar krijg die persoon spontaan last van racekak(diaree :P) en moest heeeeel nodig naar de WC, dus dan krijg je dat he? :)

Net als mensen die heeeeel veel tijd hebben en daarom altijd online zijn bezig om te farmen in sky (want dat vinden ze leuk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

Ik zit dus ook te twijfelen om te gaan spelen. Maar hoe kom je precies aan die pre paid cards? ik kan die nergens vinden!

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neelon schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:44:
[...]

Wat ze in mijn opinie eigenlijk zouden moeten hebben, is instanced encounters (net als in WoW), ben je in ieder geval van al dat gecamp/killsteal gezeur af.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar als alles instanced word gemaakt dan daalt de waarde van die items echt hard. Om maar een voorbeeld te geven, toen ze de ISNM introduceerde lieten ze daar dragon talons uit komen. Binnen een maand is de weskit prijs gezakt van 1.x mil naar 200k, elke blm heeft nu een weskit. Stel dat ze A.Body uit een instanced gevecht laten valen (zeg, SuperNinjaMutantTurtle instanced fight) dan heeft binnen no time elke rdm blm brd een dalmatica. Denk je dat ze daar op zitten te wachten? Nee, want als je hetgene haalt waar je je ogen op zet dan ben je stap dichterbij het uitspelen van het spel. Dat is het laatste wat ze willen~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
deTwisj schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:44:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar als alles instanced word gemaakt dan daalt de waarde van die items echt hard. Om maar een voorbeeld te geven, toen ze de ISNM introduceerde lieten ze daar dragon talons uit komen. Binnen een maand is de weskit prijs gezakt van 1.x mil naar 200k, elke blm heeft nu een weskit. Stel dat ze A.Body uit een instanced gevecht laten valen (zeg, SuperNinjaMutantTurtle instanced fight) dan heeft binnen no time elke rdm blm brd een dalmatica. Denk je dat ze daar op zitten te wachten? Nee, want als je hetgene haalt waar je je ogen op zet dan ben je stap dichterbij het uitspelen van het spel. Dat is het laatste wat ze willen~~
Heh, weet nog dat mijn Talons 8m kostten. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je ze maar niet in Jan-Feb kopen :P (net als met de raxa's voor black cloak voor 1+m per stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:44:
[...]

Gebeurt in min of meerdere mate al wat, die Haidate Jr. uit de ashu talif assaults bijvoorbeeld.
Als ze die instanced fights nu echt *moeilijk* zouden maken zou er geen probleem zijn.
Nu moet je voor 3 kings:
1) Claimen (lolbots)
2) Winnen (meestal vrij simpel met huidige gear+merits)
3) Drop krijgen ('sup M feet D feet Aspidochelone?)

Als je dat dan vergelijkt met Nashira/Homam gear dan merk je dat de 'moeite' van het chips verzamelen en het neerhalen van de HNM's (vooral bij Ultima nog steeds niet zo simpel imho) ervoor zorgen dat die gear nog altijd redelijk zeldzaam is.

Het is echt belachelijk dat er voor bepaalde gear van 3 kings (2jaar+ oud) nog steeds geen goede alternatieven zijn gemaakt (YY robe is in dat opzicht een heel erg goede toevoeging geweest, alhoewel ik weet dat het campen frustrerend is :)).
Vergeet niet dat je voor limbus eerst heel CoP moet hebben gedaan (of iig tot sea acces) wat de meeste mensen de kop al in drukt.

Gisteren voor een samen met een groep mensen bahamut v.1 gedaan. Altijd leuk :) vooral wanneer je gigaflare op je flikker krijgt = 12+ mensen dood :P Alleen jammer dat er altijd een stel mensen erbij zitten die niets voorbereiden en dus cutscenes vergeten te doen (bijvoorbeeld laatste cs van cop missions om storms of fate quest te kunnen beginnen). Oftewel iets wat rond 9 uur zou beginnen, begon dus rond 12 uur >.>

Achja, nu nog ZM17 doen met megamichan en opnieuw de 3 promys beklimmen en ik heb 4 characters waarmee ik Apocalypse Nigh moet doen (yeuy)

• Baha
deTwisj schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:50:
Vergeet niet dat je voor limbus eerst heel CoP moet hebben gedaan (of iig tot sea acces) wat de meeste mensen de kop al in drukt.
De meeste mensen, die net hun eerste job op 75 krijgen enzo. De serieuzere spelers hebben aan CoP een uitdaging/kopzorg (:p), geen onoverkomelijk obstakel.

Hele CoP missies zijn soms wel bullshit, maar zijn veel minder erg dan ze in eerste instantie worden weergegeven. Geloof dat we op enkele weken tijd een tiental mensen van 3 paths naar einde van CoP missies gebracht hebben met de LS.
Ben er zelf geen enorme fan van, maar als je aan Proto Ultima/Omega toekomt zou je wel de
connecties moeten hebben om zonder al teveel hoofdpijn door CoP te raken.

Ik wilde eigenlijk maar zeggen dat gewoon de manier waarop je aan die gear komt (de sea-requirement buiten beschouwing gelaten) redelijk fair is. Chips halen (en ondertussen AF+1 items en ancient beastcoins halen, dus geen tijdsverspilling) en dan het eigenlijke gevecht (dat vooral bij Ultima nog best pittig is in vergelijking met 3 kings). Al dit houdt de Nashira en Homam nog best zeldzaam, en zo wordt hun waarde niet vermindert door een overdreven proliferatie.

Zoiets in die aard, zonder belachelijke CoP missies en betere gear (voor andere jobs) zou heel leuk zijn. :3
deTwisj schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:50:
Gisteren voor een samen met een groep mensen bahamut v.1 gedaan. Altijd leuk :) vooral wanneer je gigaflare op je flikker krijgt = 12+ mensen dood :P Alleen jammer dat er altijd een stel mensen erbij zitten die niets voorbereiden en dus cutscenes vergeten te doen (bijvoorbeeld laatste cs van cop missions om storms of fate quest te kunnen beginnen). Oftewel iets wat rond 9 uur zou beginnen, begon dus rond 12 uur >.>
Herkenbaar, is nog erger als veel mensen multiple jobs hebben en je ze soms meot vragen om te gaan switchen. :p
Achja, nu nog ZM17 doen met megamichan en opnieuw de 3 promys beklimmen en ik heb 4 characters waarmee ik Apocalypse Nigh moet doen (yeuy)
Moet ik ook nog steeds doen, ben er nog steeds niet uit welke earring het beste zou zijn voor me. :)

Gisteren met wat hulp eindelijk Ungur boomerang gehaald, wordt mijn vaste dynamisboomerang. :>
Vanavond KS99, hopelijk komt mijn orb aan de beurt en krijg ik een deftige drop, kan ik hopelijk snel een Blau Dolch kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Gisteren maar weer eens sinds heeeeel lange tijd FFXI gespeeld (eergister ook, maar dat was niet noemenswaardig ;)). Weer eens in m'n warrior gear getogen, en damn, ik kreeg zonder te seeken een invite. Is FFXI in de tijd dat ik niet gespeeld heb ineens beter geworden wbt. party invites? Hoorde wel dat WAR/NIN weer helemaal hip is (alsof dat eerst niet zo was).

En dan speel je na 6 maanden ofzo weer FFXI, colibries grinden, en dan is het de eerste keer daar en vreet je food van 3k/piece. Oh wat heb ik zitten vloeken op die NIN die steeds aggro verliesde waardoor ik de tank was en die %^%$T#$ mobs een beetje mijn food gingen stelen.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egosuma
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 16:46
Op siren heb ik de indruk dat war weer helemaal hip is door het chronische gebrek aan 'echte' tanks.
mages ook trouwens, en refreshers.

Alleen vlak na besieged is het eenvoudig een optimale pt samen te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik er van merk is het nog steeds erg afhankelijk aan een heleboel factoren. Ik weet wel dat ik met mijn NIN van 60-75 ontzettend weinig invites heb gehad, althans ik had verwacht meer/sneller invites te krijgen. Het ligt vooral aan het tijdstip wanneer je lfp bent, in de middag is slechter dan in de avond. In de ochtend kan het soms ook nog wel vanwege het grote tijdverschil met PST (9 uur). Daarnaast is het nog steeds afhankelijk van de job die je speelt en hoeveel er van die job beschikbaar zijn. Ik krijg nog steeds invites op Ryosuke z'n BRD als ik hem niet op /anon zet of in mijn party stop. Maar ik kan daarentegen uren op lfp staan op Ryosuke z'n SMN gewoon omdat het niet in het rijtje van gewilde jobs zit.

Hoe staat het trouwens met jou jobs? Ik hoorde dat je nog bezig was met WHM naar 37 te brengen voor je BRD. Zelf ben ik een beetje klaar met dat expen, ondanks dat ik praktisch geen merits heb (op wat BLM potency na). Mischien dat ik ooit nog een melee job ga expen zodat ik niet zo overkill aan mage ben. Ik heb iig mezelf nu als tank voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik weinig tot geen probs heb met invites. Ik merk de laatste tijd wel dat ik vrij veel invites krijg van mensen waar ik eerder mee in pty heb gezeten, dus dat vat ik dan maar op als compliment :) Mn SAM is ondertussen 67, hopelijk binnenkort meer tijd en op naar de 70 :) Ik zit nog in dilemma of ik erna of tussendoor mn war verder lvl (62 atm).

Binnenkort ook maar es mn carby mitts halen, dan kan ik ook met smn verder :)
CoP zit ik nu op three paths, heb helaas nog niet genoeg tijd gehad om hier verder te knallen. Ik schat dat 1 pad een avondje wel kan vullen...
Ik ben ondertussen verhuisd naar mn vriendin (weer een poging to samenwonen XD) en daar internet gregeld en een nieuwe PC. Nu haar nog aan de pc krijgen en Aza kan weer fulltime FFXI spelen ^^

Nu heeft ze nooit eerder echt een pc gehad, behalve op dr werk waar ze wel es achter internet zit. Ik denk dat ik na aanwijzingen van mn LS the sims voor dr ga downen.... (jaja... ik ben wel gemeen..)

Craften ook bijgewerkt... Naast smithing tot 83.5 te hebben gelvld, is wood nu 50 en gold 41. Nog een paar lvltjes dus tot de 60. Daarna Alchemy en leather en bone... cloth was al 54, dus das zo gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
deTwisj schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:26:Hoe staat het trouwens met jou jobs? Ik hoorde dat je nog bezig was met WHM naar 37 te brengen voor je BRD. Zelf ben ik een beetje klaar met dat expen, ondanks dat ik praktisch geen merits heb (op wat BLM potency na). Mischien dat ik ooit nog een melee job ga expen zodat ik niet zo overkill aan mage ben. Ik heb iig mezelf nu als tank voor elkaar.
Mja, wil WHM nog naar 37 trekken, en NIN ook, alleen WHM expen schoot eergisteren niet bepaald op (zaten op 2k/hr ofzo) dus ben ik maar weer FF8 gaan spelen op de PS2 :P Kan wel een semi static met een fransoos beginnen (een die wel weet wat hij doet, contradictis in terminae bijna gewoon :P) alleen dat schiet ook niet op als je met z'n 2 een static begint, dus hop, slinger megakatsukedan even weer aan zodat mijn trip van 27-37 een eitje is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n dichtsbijzijnde job is alleen een blu13 cor17 of smn20 :P Ik ben al door bijna al m'n "fijne" PLable jobs heen (denk aan war,mnk,drk,loldrg,sam,nin) alleen blu is tot nu toe best fijn om mee te soloen, mischien als ik die rond jou nin heb zitten kunnen we een fatsoenlijk party doen beginnen om je naar 37 te helpen. Ik heb alleen lang niet zo veel tijd meer als vroegah, ik zal eens kijken wat ik kan doen (heb een nogal grote lijst van "die moet ik nog helpen met x" heh, moet leren nee te zeggen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
WHM zit op 27 en NIN op 28, maar NIN heeft voor mij voorlopig minder haast, WHM kan ik wel solo doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hoe doet een Brd het eigenlijk in de missies vanaf Ouriyu? (dus om in /sea te geraken)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Vrij goed:
Snoll Tzar : heel erg grote hulp, buffs+SV voor damage en elegy voor wat extra survival
Airship fight : imho essentiël, NIN tank met BRD voor mambo's/marches maken dit gevecht stukken makkelijker.
andere airship fight : zergbattle, dus BRD heel erg goed
8-2 pot fight : heb geen idee of lullaby stickt om ze te sleepen :/

Voor de andere gevechten is BRD niet speciaal goed of slecht, maar dit zijn wel ongeveer de moeilijkere gevechten in CoP.

Zijn echt een heleboel RMT geband bij ons op de server, verbazingwekkend. :)

FFXI helper
Geupdate versie van de tools die al eerder werden gepost, maar voor firefox 2.0, erg handige toolbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
wel even tijd voor een update:

- Heb hele weekend geen party kunnen krijgen.. thief is lvl 70-75 echt rampzalig... en maken is geen optie als er geen mages zijn
- Heb latent gebroken op dagger of trials + nm gevecht gedaan en dus nu evisceration :D
- Heb Aht urgan mission 13-18 gedaan maar snap niet hoe ik daar verder mee kom... salaeem zegt dat ik de beste mercenary moet worden maar hoe dan? of moet ik gewoon 1 game day wachten?
- Heb verder met erg veel mazzel na 30 minuten kampen de VE drop gehad... goed voor mijn nin en war (beide 37) lijkt me :)
- Heb garuda gevecht gedaan voor garuda dagger (offhand dagger)
- Moet nog steeds de promies and moet nog steeds wat andere zaken die maar niet willen vlotten... in ieder geval toch wel wat nuttige dingen gedaan lijkt me zo

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op maandag 27 november 2006 @ 01:40:
- Heb Aht urgan mission 13-18 gedaan maar snap niet hoe ik daar verder mee kom... salaeem zegt dat ik de beste mercenary moet worden maar hoe dan? of moet ik gewoon 1 game day wachten?
http://wiki.ffxiclopedia....Mission_18:_Passing_Glory JP midnight dus
- Heb garuda gevecht gedaan voor garuda dagger (offhand dagger)
Denk niet dat het nog zo'n goeie offhand is met die update, 19 DMG vs de 27 van een misericorde (vergelijking is dan 3 AGI 7atk vs 2 DEX 8 DMG), ik zou er geen zwartwit uitspraak over kunnen of willen doen, maar denk dat 8DMG alleen al de moeite waard zou kunnen zijn.
Nog steeds zalig om te hebben though, caster's silencen is handig. :p

Vijfde of zesde tiamat vandaag, tweede gaiters gelukkig :) (en nog wat synth materials, geen kote)
Geen sleeps, 1h45min kill, amper tankwissels en bijna geen temploggen nodig, ging erg vlot, beginnen het wat te snappen denk ik.

Verder nog 20 levels gehaald op staff op een iets minder dan een uur tijd, BRD/SAM, hasso+marches+hope staff = lolz.
Wel 183 virtue stones erdoor gejaagd op die tijd.. :/
Heb medelijden met hardcore jailer weapon gebruikers, zou het niet zien zitten om half dozijn stacks stones te gaan halen voor een simpele meripo pt.

[ Voor 5% gewijzigd door Baha op 27-11-2006 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet heel veel gedaan dit weekend, natuurlijk meteen sky in gedoken na het nieuws van vorige week vrijdag. Wonder boven wonder heeft iemand uit mijn LS claim gewonnen van een stel osiris spelers (osiris is een van de meest bekende NA ls op gilga, vooral bekend om hun mpk en claimbot beleid). Zaterdag meteen Byakko gedaan en Haidate drop voor die persoon gekregen. Zondag nog Kirin en 2x Seiryu gedaan en voor het eerst w.legs gekregen. Verder heb ik weinig vooruitgang geboekt met m'n eigen shit, ben Shikigami ToD kwijt vanwege RL stuff en events op de tijden dat ik wel kan campen. Volgende poging zal rond donderdag worden (~11pm) en dan maar hopen dat ik wat hulp kan krijgen en niet in m'n eentje tegen een LS op mag boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb ook niet zoveel gedaan. Gisteren een keer bruut verloren van de dynamis lord in xarca. Eerste keer dat we hem te lijf gingen en hebben 'n tot 40% down gekregen.
Toen deed hij 4x een of andere move en hij verminigvuldigde zichzelf, zodat hij zeker iedereen zou raken... iedereen binnen 20 seconden dood >.<

bst van 62 naar 64.5 gezet. In top speed... Caederva Mira is heaven on vana'diel voor bst op dat level.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
gister eindelijk 72 geworden met thf... 2x spinel ring gekocht (80k elk) en klaar voor 73 :P
geprobeerd 2 dingen te farmen maar zonder succes... buffalos (9 of zo gekilled met npc uit maar 0 drops... wilde skins doen ongeveer 75k op mijn server) en daarna de aht urghan interceptors (spider webs 8k elk) maar die takke beesten deden een of andere sickle slash voor 500+ dmg... erg jammer want ben zelfs 1x dood gegaan daardoor :X
Kortom ik ben nog steeds opzoek naar een farmable ding...

Verder inderdaad nu ToAU missions naar 21 ofzo gehaald maar moet nu een of andere bcnm doen. Ik gain trouwens geen nieuwe ranks (blijf iets van second class private ofzo) en moet nog maar eens zoeken hoe ik dat omhoog krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Assault ranks krijg je door Assault missies te doen. Elke assault missie die je wint voor de eerste keer krijg je 5 rank points. Elke keer dat je er een wint die je al eens eerder hebt gewonnen krijg je 1 point. Je hebt 25 points nodig om een quest te kunnen doen bij salaheem (ofzo, barbaarse mithra :P) wanneer je die quest gedaan hebt gaat je rank omhoog. Elke keer dat je rank omhoog gaat kan je nieuwe missies doen (er zijn 5 gebieden, als je elke keer een nieuwe wint dan kan je na 5 dagen een rank up quest doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Met ingang van morgen of zaterdag is m'n ffxi break weer voorbij, het begint weer zwaar te kriebelen ^^

Ben er alleen nog niet uit of ik Brd of Sam ga levellen, vind beide jobs wel leuk. Sam om het meppen, en Brd om het bezig zijn (liefst pullen).

Wappie (aka Xili), wat zou best zijn voor CoP? Beide jobs zijn 38 ofzo... (word weer verdomt veel spelen om die "hoog" te krijgen ^^;; )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 02:04:
Met ingang van morgen of zaterdag is m'n ffxi break weer voorbij, het begint weer zwaar te kriebelen ^^

Ben er alleen nog niet uit of ik Brd of Sam ga levellen, vind beide jobs wel leuk. Sam om het meppen, en Brd om het bezig zijn (liefst pullen).

Wappie (aka Xili), wat zou best zijn voor CoP? Beide jobs zijn 38 ofzo... (word weer verdomt veel spelen om die "hoog" te krijgen ^^;; )
Beiden hebben een goede rol in de missie-boom. Ik zou haast zeggen, pak wat je leuk vindt. En ik weet wat je bedoelt met kriebelen, gisteren even wat meegekeken bij deTwisj, toch vreemd om na al die tijd je toons te zien rondhobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Het intro muziekje van FFxi..daar begint het al mee (dat je in vogelvlucht door FFxi-gebieden vliegt)..

Daarna inloggen.. en in Saruta staan... _/-\o_

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAM en BRD hebben allebei hun nut in heel veel gedeeltes in CoP. SAM is _heeeerlijk_ voor burst damage (meikyu shiushi, sp) wat heel erg handig is voor korte gevechten als snoll en tenzen of wanneer er bij de laatste 10% even dat beetje extra moet worden gedaan. BRD is erg goed voor consistentie en alles onder controle houden met buffs/debuffs. Een NIN kan zo veel beter tanken wanneer de mob elegy (en slow, maar dat kan die zelf) heeft. BRD is erg fijn voor langere gevechten zoals het gevreesde airship gevecht. Maar BRD is ook goed voor kortere gevechten met name dankzij de buffs (SV Minuet 4 is like +70-80 attack? reken dat voor de 3 a 4 melee die je hebt en boem je bent goed voor +210-+320 attack das practisch een extra melee in attack en dan kan je ze ook nog 11% haste geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gisteren toch maar weer na een aantal maanden (zie eerste post van t topic) FFXI geinstalled :P

Kan alleen maar fout gaan natuurlijk, maar wat zijn de prijzen gezakt zeg (8> jammer dat ik niet meer dan 800 k op mijn account had staan. Anders had ik EINDELIJK een Scorp harness gekocht.

Naja mijn Jaridah Peti doet t voorlopig ook wel.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo FFXI-ers

Ik heb de North America-PC versie van FFXI al een hele lange tijd ( sinds de US release ) maar ook al een lange tijd niet meer gespeelt
Nu heb ik weer erg veel zin om het te gaan spelen, alleen is er veel verandert.

2 expansions en hoogst waarschijnlijk ook een nieuwe copy van FFXI - nu wil ik deze dus gaan kopen, maar waar? ik heb alleen FFXI & RoZ dus CoP en ToAU zal ik nog moeten kopen.

Ik zie dat hier veel mensen zijn die het nog spelen dus ik vraag hier naar wat tips op deze vragen;

Waar kan ik ze nog kopen/bestellen? liefst binnen Nederland (lekker snel inplaats van 2weken w88)
Is er een verschil tussen de NA en de EU versie?
Welke is beter om te kopen; bv waar de meeste GoTY mensen op zitten - is wel zo gezellig toch? :P

Ik had/heb trouwens een account op Titan maar wat ik me kan heugen is dat de Eco erg.. hoog was.

thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een US FFXI versie heb kan je geen EU expansions daar op installeren. Je zult dus US expansions moeten zoeken, weer je die kunt vinden weet ik niet :P

De meeste nederlanders (en belgen) zitten op de server Ragnarok, maar hier en daar zitten er wel meer nederlanders verborgen (op bahamut, gilgamesh,diabolos, cerberus,phoenix om er maar een paar te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb zo juist een DVD collection gekocht @ Amazon - binnen 5dagen zal ik hem hebben.
dan heb ik de EU versie.
Helaas zit er een kleine kras op mn CD1 dus kan ik FFXI niet instaleren :(

nog even een vraagje, ik heb wat rond gekeken, maar hoelang blijven mij account details opgeslagen als ik niet speel? ben namelijk ineens gestopt, nooit iets opgezegt maar ik kan via PlayOnline viewer niet inloggen terwijl ik al mn account details juist invoer.
Ik vermoet dat mijn account niet meer bestaat.. wat wel erg jammer zou zijn, want dan mag ik helemaal op nieuw beginnen.

PS: zijn hier meschien FFXI die me verwelkomen op hun server met een world-pass?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:14:
ok ik heb zo juist een DVD collection gekocht @ Amazon - binnen 5dagen zal ik hem hebben.
dan heb ik de EU versie.
Helaas zit er een kleine kras op mn CD1 dus kan ik FFXI niet instaleren :(
Ik ben mijn CDs kwijt dus ik heb de ISO van Vanadiel Collection gedownload...aangezien ik wel licenties bezit is het nog legaal ook ;) installatie daarmee ging uitstekend, en een stuk sneller dan van CD. Toch hoop ik dat ik de originelen nog wel terugvind...heb alleen de CoP CD gevonden :(
nog even een vraagje, ik heb wat rond gekeken, maar hoelang blijven mij account details opgeslagen als ik niet speel? ben namelijk ineens gestopt, nooit iets opgezegt maar ik kan via PlayOnline viewer niet inloggen terwijl ik al mn account details juist invoer.
Ik vermoet dat mijn account niet meer bestaat.. wat wel erg jammer zou zijn, want dan mag ik helemaal op nieuw beginnen.
Goeie vraag, ik weet niet precies hoe lang....ik kon na een pauze van een maand of 6 nog gewoon doorspelen...
PS: zijn hier meschien FFXI die me verwelkomen op hun server met een world-pass?
Ik kan wel een worldpass en een Linkshell pearl voor je regelen op mijn server, maar "Fairy" is geen GoT of NL server wat dat betreft. Mij boeit dat niet...ik speel bij voorkeur met Japanners ;) Mijn LS bestaat ook uit mensen uit de hele wereld: NL, UK, Schotland, Nieuw Zeeland, Australie, paar Amerikanen en Canadezen...

Ook grappig, ging vandaag na een Random shout iemand helpen met de Windy Dragon...vierde party member bleef wat achter dus we liepen in Giddeus even de Huu Mjuu campers te irriteren, popt ie opeens recht voor mijn neus...claim+drop :D ben nu een Monster Signa rijker...altijd grappig...de campers waren er niet blij mee trouwens, mja...kan ik het helpen. Nu zit ik te twijfelen of ik hem zal verkopen (500k waard) om WHM gear te kopen of zal bewaren voor als ik BRD ga levelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrRudi

dankjewel voor de tip voor die ISO en ook bedankt voor je aanbod op die worldpass alleen ik ben geen high-active speler, ik heb namelijk nog een vastebaan&studie die ook de nodige tijd vraagt.

En ikzelf had/heb een SAM52 BRD38 - en een Monstersigna is wel erg fijn mocht je een BRD maken/spelen :)

Waarschijnlijk zal ik met mn, als dit nodig is, nieuwe account een tarutaru WHM maken of meschien BRD | BRD was altijd leuk om te spelen, echt een class die ik in nog geen andere MMO ben tegen gekomen.

maarja +/- 5Dec komt mn DVD binnen. we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:48:
@MrRudi

dankjewel voor de tip voor die ISO en ook bedankt voor je aanbod op die worldpass alleen ik ben geen high-active speler, ik heb namelijk nog een vastebaan&studie die ook de nodige tijd vraagt.
Och ik werk 60 uur in de week gemiddeld (eigen bedrijf), sport 2 tot 3 keer in de week, dus zoveel tijd heb ik ook niet...speel af en toe 's avonds een uurtje of 2 en in de weekenden....geen probleem.
En ikzelf had/heb een SAM52 BRD38 - en een Monstersigna is wel erg fijn mocht je een BRD maken/spelen :)
Ja maar ik ga voorlopig nog niet BRD spelen, dus ga ik hem toch maar verkopen zodat ik Raise II kan kopen voor m;n WHM. Net wat meer behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60uur, & hobby's, busy man! - wel tof om te horen dat je zelfs dan nog tijd hebt voor FFXI :)
Ik ga in iedergeval proberen 5dec al te beginnen met spelen.
Ben nu druk aan het na denken wat voor race ik ga spelen, Hume male of tarutaru male lijkt me wel wat. achja we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je nog op een speciale server spelen?
Dan moet je voordat je een character aanmaakt een worldpass vragen. Ik ging hier ook de mist mee in. Dacht dat ik kon wisselen zelfs na character gemaakt te hebben.. niet dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Afgelopen zaterdag eindelijk weer eens tijd kunnen vinden om FFXI te gaan spelen. De afgelopen maanden gewoon betaald (dat kleine bedrag kan me ook niet echt boeien).
En, wat heb ik gedaan? Juist, vissen! En lekker met de LS gechat. Was weer lekker ouwehoeren als vanouds! Komende zaterdag ben ik denk ik de gehele dag achter FFXI te vinden. Nog absoluut geen idee wat ik dan ga doen. Moet eerst eens al die zooi verkopen in mijn MH en Inv.
Het probleem is nog steeds dat ik teveel armor pieces heb die ik niet weg wil doen. Toch maar eens kijken waar ik makkelijk aan kan komen en of het nog te doen is om volledige sets te maken welke ik dan bij de NPC kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hahaha, heb zaterdag en vrijdag ook voor het grootste deel van de tijd gevist. Beetje gil verdienen en bijkletsen met de mensen die ik al een tijd niet meer gesproken had.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben het grootste deel eigenlijk bezig geweest de grafische instellingen te wijzigen (texture hack in register e.d., maar dit heb ik weer uitgeschakeld, maar heb wel Drawdistance in gebruik). Ik hoop dat insect paste een beetje verkoopt aangezien het laatste waar ik mee bezig ben geweest toch cooking is geweest 3 maanden geleden. Moet denk ik weer opnieuw wennen aan het Whm zijn, maar dat komt wel goed. Blm moet toch als eerste weer een heel eind levellen. Misschien dat ik daarmee richting level 37 ga zodat ik ongestoord Whm kan levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egosuma
deTwisj schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:40:
(op bahamut, gilgamesh,diabolos, cerberus,phoenix om er maar een paar te noemen)
En vergeet Siren niet !! de enige server waar we - heb ik me laten vertellen - nog ongeslagen zijn met besieged

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:P Siren ook dan ~~

Zelf ben ik het hele weekend weer druk bezig geweest met vanalles en nog wat. BLU(ryo) en COR(rith) als duo van 17 naar 25 gebracht. Bludgeon/Wild Oats/Sprout Smack/Head Butt ownage ftw :D Verder nog zaterdag avond een goeie 6 tot 7 Yovra's (Ul' en Om'Yovra) voor ~3 organs gefarmed, jezus wat zijn die dingen irritant met hun Stripga/Charmga/Drownga/Stunga/Poisonga(20hp/tick) en added effect: Paralyze op zn hits. Was al blij genoeg dat we een party setup hadden die veel damage voor weinig TP geeft (2x NIN, 3x BLM, 2x WHM en later 3x NIN, 3x BLM, 1x WAR, 2x WHM). Zondag was het ipv sky (kirin meestal) een aantal KS99 runs. Het grappigste was dat bij de KS99 "Horns of War" die we deden de gilseller groep van halfcigarets het record hadden staan. Ik heb er een screenshot van gemaakt, ik zal kijken of ik die kan uploaden wanneer ik weer thuis ben. We zijn 3/3 wins gegaan voor een hele 2 B.Hides, 1 B.Tongue en de rest crap... yeuy. Ach, zijn er toch weer 2 man een paar mil rijker en ik een 10k exp armer (per blm >.>) Ik moet zeggen het is wel een leuk gevecht, het is alleen zo irritant wanneer je een wandelende tijdbomb op je af ziet komen (iemand met meteor target die nooit meer weg kan komen en dan recht op je weakened blm af moet komen, fijn >.> double weakened). Zelf heb ik met megamichan het best wel lang uitgehouden zonder dood te gaan :D toch zeker 2 rondjes gelopen met een pissed KB op mn reet :D <3<3<3 Blink+Stoneskin (als die added effect: stun maar niet proct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
Hoi beste tweakers,

Ik denk eraan om ook eens een andere MMO te proberen (zelf Lineage2/WoW gespeeld) en FFXI leek me wel wat. Vroeg me alleen af of het het nog waard is? Het is nogal een oud spel en is het nog de moeite waard om te beginnen of blijf je maar overal achteraan lopen? Zijn de servers nog een beetje vol of allemaal ghosttowns (vooral als newbie). Ook vroeg ik me af of er een beetje PvP is of is het echt vooral op PvE gefocused? Alvast bedankt voor een antwoord.

edit* heeft iemand toevallig nog een account die hij/zij niet meer gebruikt zodat ik eventueel het spel eens zou kunnen testen.

[ Voor 11% gewijzigd door blix op 04-12-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn gemiddeld 2000 (dal) 3000 (piek) spelers tegelijk online, varieert wat per server uiteraard. Het spel is eerlijk gezegd vrij gesatureerd als in veel oude spelers weinig echt nieuwe spelers. Maar dit betekend niet dat je als nieuwe speler geen party kunt maken/krijgen. Het spel is namelijk zo ontwikkeld dat je met 1 character ALLE jobs kunt spelen en dus veel speel plezier kunt hebben met 1 character. Er zit weinig tot geen PvP in, er zijn PvP matches die op elke server worden georganiseert maar dit is niet echt populair wat ik ervan heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ok ik ben begonnen met FFXI toen het uit kwam op de xbox 360... en het was toen druk in de low lvl gebieden en eigenlijk nog steeds... ik kan op ieder moment een nieuwe job kiezen en daarmee altijd moeten concurreren met anderen :)

Verder is het eigenlijk leuker dan wow vind ik (oud wow speler) omdat je als je dood gaat exp verliest... en je dus niet de durability van items moet bekostigen maar de juiste gear ;)
Verder gaat het meer op pve inderdaad en niet echt pvp, end game gaat het om bepaalde mobs zoals bij wow ook het geval is... (eind baas van BWL kan vergeleken woorden met hnm mob?)

Grafisch loopt het achter op wow maar gameplay is erg goed vind ik en de mensen zijn er over het algemeen erg aardig. Wel RMT's maar tja... daar heeft wow er tegenwoordig ook wel van :(
Nou ja eigenlijk moet je maar eens wat filmpjes kijken of bij iemand het spel zelf checken en dan weet je wel of het iets is voor jou of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
filmpje

Het is wel een filmpje op slechte kwaliteit (om de grootte een beetje kleiner te maken). Ingame draait het geloof ik op 1024x768 met de textures op 1024x1024 verder niets aangepast. Je kan met een registry fix de textures nog wat op krikken en er zijn tools om de drawdistance te vergroten. Het ziet er wel wat verouderd uit, maar voor een 4 of 5 jaar oud spel valt het nog behoorlijk mee. Het ziet er zeker wat meer volwassen uit dankzij de models/meshes en de nogal bruine/donkere kleur gebruik. In ieder geval tov WoW met z'n bonte kleuren en veel curved/speelse models/meshes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er nog mensen de voorkeur hebben om op Ragnarok te beginnen, geef maar een gil. (twee gil is ook goed :P) Als je haast hebt, kun je altijd op ffxi.allakhazam.com --> server forum kijken voor een Worldpass thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:11:
[...]

Ik ben mijn CDs kwijt dus ik heb de ISO van Vanadiel Collection gedownload...aangezien ik wel licenties bezit is het nog legaal ook ;) installatie daarmee ging uitstekend, en een stuk sneller dan van CD. Toch hoop ik dat ik de originelen nog wel terugvind...heb alleen de CoP CD gevonden :(

[...]
Het is zelfs zo dat toen het spel net uit was in de US (heb US versie), er problemen waren met de cd's (niet werken, krassen etc.)

Toen kregen de mensen met die klachten toegang tot de FTP van Square (of de distributeur dat weet ik ff niet meer) om de iso's te downloaden. _/-\o_

Square werkt imo goed mee met hoe het op het internet werkt. Goede support en veel nieuwe patches en quests.

Alleen dat update systeem moeten ze verbieden :X

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb wat zitten lezen hier en wil dit spel kopen.
Op pagina 1 staat dat ik het spel moet kopen via Playonline.com
op die site staan een aantal links naar webshops
Ik heb bv deze gevonden:
http://www.amazon.co.uk/e...5Fxgl/026-7167864-0586814

is dit nou een addon ofzo of het spel zelf.
tis namelijk goedkoop.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.. ben ik weer.

maakt het uit welke je neemt.
ik heb begrepen dat er verschillen packs zijn ofzo
welke is de nieuwste en raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:49:
ehm.. ben ik weer.

maakt het uit welke je neemt.
ik heb begrepen dat er verschillen packs zijn ofzo
welke is de nieuwste en raden jullie me aan?
De link die je gaf van Amazon is het spel zelf, en de eerste twee uitbreidingen: Rise of the Zilart en Chains of Promathia...is inderdaad niet duur, je hebt wel gezien dat het Engelse ponden zijn en geen Euro's?

Om je laatste vraag te beantwoorden: Je hebt het spel zelf Final Fantasy XI, en drie uitbreidingen (expansion packs): "Rise of the Zilart", "Chains of Promathia" en "Treasures of Aht Urghan". De laatste is ook de nieuwste, maar ik raad je aan om ze gewoon allemaal te halen, ze voegen allemaal zeer wezenlijke zaken toe aan het spel en zijn zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:10:
[...]

De link die je gaf van Amazon is het spel zelf, en de eerste twee uitbreidingen: Rise of the Zilart en Chains of Promathia...is inderdaad niet duur, je hebt wel gezien dat het Engelse ponden zijn en geen Euro's?

Om je laatste vraag te beantwoorden: Je hebt het spel zelf Final Fantasy XI, en drie uitbreidingen (expansion packs): "Rise of the Zilart", "Chains of Promathia" en "Treasures of Aht Urghan". De laatste is ook de nieuwste, maar ik raad je aan om ze gewoon allemaal te halen, ze voegen allemaal zeer wezenlijke zaken toe aan het spel en zijn zeker de moeite waard.
Hoi,

erg bedankt voor je snelle antwoord.
Ik kan ze dus alle3 hale en installeren en dan spelen.
oke dat ga ik doen dan.

Heb je toevallig een tip waar ik ze goedkoop alle3 kan hale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee waar je ze goedkoop kan halen, maar keep in mind dat er maandelijkste kosten aan verbonden zitten van grofweg 12 euro per maand. Je hebt dus een creditcard nodig of een e-passport (ofzoiets, ik gebruik gewoon een cc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beetje ENM's uitgeprobeerd, die van attowah spasm.. imo zijn die de voorbereidings tijd niet waard tot nu toe... 8 runs gedaan, allemaal slechte drops.

bst is inmiddels 68 en levelt gestaag verder... begin wel beetje in geldnood te komen, maar dat zien we dan wel weer :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
als Bst in geldnood komen? ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egosuma
Als bst in geldnood is goed mogelijk.
Maar het is idd ook goed mogelijk om met wat 'verouderde' quip rond te lopen wat het allemaal wat goedkoper maakt. In mijn ervaring is het enige wat echt handig is voor bst +CHR gear.
(als je solo speelt dan)

Tegen de tijd dat mijn thf zo rond de 72 komt en er wat grote uitgaven aan komen is het weer tijd om bst te levelen en ondertussen te sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ben zelf Bst75, zelfs zonder ks en BS runs haal ik genoeg items van de exp mobs om riant te overleven :3
Truuk is om die mobs te kiezen die iets nuttigs droppen, en niet de mobs die enkel exp dumpen ^^

Voor merits/exp buffer kies ik bv Boy-Tree, beetje die Goobbues meppen en Tree Cuttings verzamelen. In Ifrits kun je dan weer die bombs meppen voor bombring items.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jah i know, ik speel bst ook wel een beetje op de luxe manier, ik zou met de gear van 8 levels geleden gemakkelijk naar 75 kunnen, maar ja, dan zie ik weer iets leuks en dan wil ik dat weer.

Tussendoor de nodig events + meds (poison potions / silent oils / prism powders / yag drinks / hi-potions / hi-ethers / pet food / jugs / tuna sushi) en er blijft weinig over...
Nou moet ik zeggen dat de laatste levels me puk wings (5k per stack ca. 8 stacks) en chimera blood (2 stacks 9k each) opgeleverd hebben, maar op level 69 komen de thick mufflers en sollerets beschikbaar, dus das weel 85k eraf)

Op level 70 stop ik even om wat geld te verzamelen. Zit hier net te kijken dat somber memory behoorlijk wat waard is, weet niet of het goed te farmen is echter. Maar de water anima die je daarvan maakt is nog 3 keer zoveel waard...
das toch wel de moeite waard lijkt me zo (850k voor een stack water anima)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Heb m'n gear als Bst altijd wel goed bijgehouden tijdens het levellen, droeg altijd wel meerdere wapens bij ook en natuurlijk gear met veel +chr naast goede battlegear.
Qua wapens had ik meestal een axe bij gelijk aan m'n level (mits betere stats als de voorganger) en die voorganger. Als ik teveel dmg deed dan switchen naar oudere axe zodat pet bleef tanken, en als ik dan nog teveel dmg deed gewoon een sword, dagger, scythe of zelfs club hanteren.
als main axe heb ik nu een woodsville, en voor die keren dat ik als /nin ga de keuze uit een selectie andere axes zoals een zoraal of een martial.

Maar liefst ga ik gewoon als Bst/whm, onder andere om te besparen op drinks, powders etc ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, zo doe ik het ook, maar 'goede' DD gear is niet goedkoop. en bijv. ook de light staff om te charmen heb ik vervangen met een apollo's staff. De scorpion harness was erg duur en de gaudy waar ik nu tegen aan zit te hikken is nog duurder.
Ik gebruik nu nog de kabrakan's axe, maar op level 70 is er de gehypte juggernaut. Los van het feit dat ik daar geen gil voor heb twijfel ik ook behoorlijk aan deze (op cerberus kostende 8mln) axe.
Wel is er zo'n sandorian pick die ik met conquest points kan kopen, dus dat ga ik denk ik wel doen.

Overigens verkoop ik de gear niet die ik vervang, dus daar zit hem ook wel de pijn in.

Ik ben eigenlijk ook altijd bst/whm, maar voor CoP, dynamis, sky heb ik toch wel mijn meds nodig. Vooral sky silent oils en rond faust prisms. en dynamis poison potions.

maar goed, ik weet dat het ook allemaal goedkoper en minder kan, dus het is ook echt mijn eigen veroorzaakte probleem.
Nu zag ik wel dat het tijd wordt om somber memmories te gaan farmen, daar zit goed geld in.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Juggernaut zou ik niet kiezen, ding is meer voor de show dan dat je er echts iets aan hebt. Ik merkte in elk geval vrij weinig toen ik 'm gebruikte wat nu de meerwaarde was van het ding.
Lightstaff vervangen door apollo's is wel erg belangrijk aangezien je dan ineens een stuk beter kan charmen ^^

weet nog dat toen CoP net uit was en iedereen vlijtig aan het onderzoeken was ik bijna solo in Ule-Range zat te exp'en op de tijgertjes daar met konijntjes als pets. er droppen daar snow lilies die ik destijds voor 20-45k kon verkopen, en ze dropten veel ^^
Toen werd er meer bekend van CoP en kwamen mensen erachter waar die krengen dropten -> prijs dropte naar 4k ofzo ; ; Gelukkig was ik toen al bijna klaar daaro :3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hehehe ja dat zijn de interessantere dingen. Ik zag na de chocobo breed ook mijn kans schoon om het juiste voedsel te maken tegen die ziektes van die vogels... echter, na 2 weken toen de mijne eindelijk klaar waren was er al een overschot (en gingen ze nog maar voor 40k per stack ipv 100k per stuk, echter... nog altijd vette winst, inmiddels is het nog maar 1k per stack)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
http://wiki.ffxiclopedia.org/Maneater
Een van de beste axes op 75, misschien voor BST iets minder omdat je tp storet en de latent minder actief is? (ben geen BST expert, is maar speculatie)

Wood/maneater is goeie en relatief goedkope combo als je BST/NIN gaat. Zo zou je in sky wat prism powders kunnen besparen. ;)

Juggernaut offhand is misschien nog net iets beter, maar heeft veel van aan waarde moeten inboeten, onder meer door maneater. Denk niet dat juggernaut zijn geld waard is, tenzij je al volledig klaar bent op belangrijkere plekken.

KS99 gedaan, behe hide en purgatory mace, iets over halfweg blau dolch.
Twijfel nu of ik mijn fuma kyahan en nozikaru hakama terug zou gaan verkopen of niet, had ze op voorhand gekocht toen ik NIN "zou gaan levellen", maar denk niet dat ik nog snel daartoe zal komen. (NIN 44)
Twijfels, twijfels. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Maneater is zeker een goede axe, maar voor Bst (imo) kan het nadelig werken als je solo gaat en eigenlijk je pet continue hate wil laten houden.
In een situatie waarin dat geen probleem is (pt met echte tank, dynamis etc) is het echter een zeer leuk wapen ^^
Mijn vecht-gear heeft echter al een berg aan +acc en +att dus hou ik het op m'n huidige bijltje.
Leuke aan bst is wel dat je rustig dingen kunt gaan uitproberen, anders dan bv een nin of pld die imo toch een berg minder "aanklooi"-mogelijkheden heeft. Nadeel aan bst is dan wel weer dat je vaak een achtergrond rol speelt, of steeds in add-pt's beland.

Afgelopen zondag Dyna-Xarca gedaan, beetje zitten spelen met pets, CourierCarrie vs FunguarFamiliair.
Waar Fungi het in de steden en beaucedine erg goed doet merk je wel dat de mobs in xarca toch net iets te hoog zijn (1 hele merit in pet sterker maken). Nadeel aan carrie is dan weer dat het kreng nogal vaak mist. Hele fijne aan een pet in zulke situaties is wel dat als er een aoe op je land je pet (mijn beleving dan) een brok van de dmg pakt die je anders zelf zou incasseren. Over het algemeen raak ik in dyna enkel m'n pet kwijt doordat z'n timer op is, niet omdat een mob 'm doodmept.
Op het end van die dyna was ik m'n pet wel kwijt, een eye had een aoe gedaan, iemand sleepte die eye weg en m'n pet zette de achtervolging in.. ik mis na een tijdje m'n pet..zie 'm nergens..oh..daar in de verte zit 'm ^^; Soms is het echt een fire&forget wapen hehe.

Na een tijdje niet gespeeld te hebben moet ik wel m'n ritme weer terug vinden, wat voorheen volledig op auto-piloot ging zit ik nu weer na te denken :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
yosh, eindelijk m'n galliard trousers ^^

*en damn, dat was een lang gevecht ^^; Carrie mepte 'm dood onderweg naar popspot \^^/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
69 nu en ik zit te dubben of ik mijn laatste gil in een Hauby moet proppen
echt dikke solo's met lange gevechten op 1 mob / nm heb ik nog niet gedaan... ben benieuwd hoe dat gaat lopen, zit te denken aan Aquarius, just for fun

en, hoe doe je dat precies, pet erop af, stukje verder gaan staan, stoneskin+blnk en op enig moment nieuwe pet charmen en eropaf sturen? of anders?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Die galliard trousers zijn via Kurrea, en die wil/kan je niet solo'n ^^ Met hele alliance gedaan dus :3

Aquarius is een mooie voor Bst, je kan practisch alles wat daar rondhuppelt op Aqua pitten, zorg ervoor dat je zelf practisch geen hate hebt. dus op een afstand je gaan staan en toekijken terwijl je pet die crab mept, als pet bijna dood is een andere pet zoeken, blinken stoneskin, full charmgear en andere pet pakken en terug op aqua pitten. Pas hierbij op voor agro van de andere beestjes en gasten die aqua willen jatten. Als je kunt starten met een black mandy of een van die vliegen uit Faf's pit dan kom je al een heel end met maar 1 pet.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice... ga ik zeker proberen, heb toch maar een hauby gekocht... staat leuk, nog ca. 140 k gear en ik break even op 70 om te farmen en o-hat te halen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poekie McPurrr schreef op zondag 10 december 2006 @ 00:48:
Die galliard trousers zijn via Kurrea, en die wil/kan je niet solo'n ^^ Met hele alliance gedaan dus :3

Aquarius is een mooie voor Bst, je kan practisch alles wat daar rondhuppelt op Aqua pitten, zorg ervoor dat je zelf practisch geen hate hebt. dus op een afstand je gaan staan en toekijken terwijl je pet die crab mept, als pet bijna dood is een andere pet zoeken, blinken stoneskin, full charmgear en andere pet pakken en terug op aqua pitten. Pas hierbij op voor agro van de andere beestjes en gasten die aqua willen jatten. Als je kunt starten met een black mandy of een van die vliegen uit Faf's pit dan kom je al een heel end met maar 1 pet.
Faf zit in Dragon's Aery niet in Boyahda's tree :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
oops ^^ Een van die andere vliegen dan op de weg naar faf ^^*

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hey :)

heb thief afgelopen paar dagen naar 74 weten te halen!! Wat een verademing, eindelijk utsu ni!
Voornamelijk met merit parties meegedaan en ondanks wat nachtrust kostte dat niet al te veel ;)

Verder sandy 7-1 tot 8-2 gedaan en ben begonnen met ZM5.

Moet nog heel veel van die missies maar dat komt nog wel goed hoop ik. (promies, ZM5, ToAU22 etc)

Zit erg te dubben wat te levellen na thief... Wil in ieder geval even war en nin naar 40 zetten zodat ze bcnm's kunnen doen en lvl 40 cap stuff, dan whm naar 37 misschien (nu 25) zodat ik mezelf kan teleporten, maar dan... zit te denken aan bst(13), sam(10), mnk(1) of cor(1)
Nadeel van corsair is dat er redelijk wat overeenkomsten zijn met thief... pullen, marksmanship daggers etc... nadeel van bst is dat de eerste 35 lvls solo moeten :( en ik ging vaak dood toen ik rond 10-13 zat... Monk en sam... tja lijken me wel leuk maar zullen ook wel super lang moeten wachten op parties... en daar wil ik een beetje vanaf denk ik... dat wachten is namelijk erg saai.

Verder natuurlijk me aan het verlekkeren aan dusk gear maar om set te kopen moet ik ongeveer 25 mil ofzo hebben... en heb ongeveer 500k :(.Dragon boots, leggs en hands gekocht maar body is ook te duur :(. Och ja dan maar met SH rondlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf heb een 52SAM en dat w88 valt erg mee... maar zo te zien heb je nog zat te doen dus ik zou, net wat je zegt, je whm lvlen en dan.. SAM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bst 70 nu en ik kan het je aanraden :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen zaterdag lekker alleen thuis. Naast het huishouden ook nog een aantal keer FFXI opgestart. Eigenlijk weinig gedaan dan vissen.
's avonds wilde ik na het eten nog even spelen... Maintenance! >_<
Nahja, andere keer beter.
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste