Verwijderd
Op solo na is een mengeling not done.
In een party wordt verwacht dat je een sub job kiest waarmee je je main versterkt. Mage subs voor mages dus en melee subs voor melees.
Als je toch heel graag een mage wilt spelen en tegelijk een pet wilt hebben dan raad ik je summoner aan.
Hoewel in een party als SMN van je wordt verwacht dat je cured, en je je avatars(pets) niet of nauwelijks gebruikt.
Ik raad je aan om wiki.ffxiclopedia.org en ffxi.allakhazam.com eens door te lezen.
Op de laatste vindt je ook oude maar nog redelijke goede guides voor beginners.
Ok, dat is inderdaad een goed aspect. Ik ben zelf nu enkele jaren actief met WoW en daar kennen wij dit basis principe niet.wappie1980 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:09:
Ga ik je toch enigszins teleurstellen.
Op solo na is een mengeling not done.
In een party wordt verwacht dat je een sub job kiest waarmee je je main versterkt. Mage subs voor mages dus en melee subs voor melees.
Als je toch heel graag een mage wilt spelen en tegelijk een pet wilt hebben dan raad ik je summoner aan.
Hoewel in een party als SMN van je wordt verwacht dat je cured, en je je avatars(pets) niet of nauwelijks gebruikt.
Ik raad je aan om wiki,ffxiclopedia.org en ffxi.allakhazam.com eens door te lezen.
Op de laatste vindt je ook oude maar nog redelijke goede guides voor beginners.
Maar ik zal me zeker 's verdiepen in de Jobs, vind zelf een combi van caster met mellee ook wel ok, dus wie weet toch een red mage beginnen, dan zit daar toch een beetje het element van een mellee job in.... en dan verder maar 's zien wat daarbij slim is..
dank voor de adviesen, en als er nog andere aspecten zijn dan hoor ik dat ook wel graag. zoals gezegt nog Noob in FFXI
Ik zou me er overigens nog niet al te druk over maken, voorlopig heb je je handen vol aan:
- job(s) naar 18
- unlock subjob
- subjob levelen
- job naar 30
- exta jobs unlocked @ 30
- job van voorkeeur levelen (tegen deze tijd weet je meer over subjobs)
- zorgen dat je naar ToAU areas kan en weer jobs unlocken
- tussentijds missies beetje bijvegen
- geld verdienen
- Level limit quests doen
- Airship pass halen
- AF quests doen
en dan heb ik nog maar over het beginners skala van must-have's tot level 70+
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Kies gewoon een char/ras uit waar je lang naar kunt kijken.. in ffxi kun je elke job met dezelfde char spelen (levels etc blijven bewaard) en snel wisselen in bv je huisje.
Le Meow
Je hebt t SnR forum kapot gemaakt!
Haal ff die install dir weg (wat doet die daar???) anders doe ik t wel ff
Hij doet t alweer
Doetje deed een update
[ Voor 66% gewijzigd door Xiliath op 13-02-2009 14:12 ]
Laatste vraag, hoe voeg je in FFXI vrienden toe? zag al enkele met emailadressen hier op het forum staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Thorval op 13-02-2009 14:02 ]
Verwijderd
[edit]
Trouwens @ wappie en detwisj, zouden jullie me eens een lijstje kunnen sturen van opties die je voor een site als Eventshells handig zou vinden vanuit jullie eigen ervaringen en wensen? PM of mail
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 14:12 ]
http://forum.swordsandroses.be/test.phpVerwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:09:
Trouwens @ wappie en detwisj, zouden jullie me eens een lijstje kunnen sturen van opties die je voor een site als Eventshells handig zou vinden vanuit jullie eigen ervaringen en wensen? PM of mail
Alles wat je daar ziet
Zal je de regels van t systeem sturen en t dynasysteem dat ik heb bedacht.
De whm was voor mij overigens
Daarna BahaV2, maar das gewoon niet leuk zerg-style met DRK. duurt net lang genoeg om 2 ws's eruit te krijgen en dan is het al weer voorbij. Net als de 7 kirin's die we vrijdag deden, 1 minuut vechten, 15 wachten
Kwam er op de valreep nog achter dat ik met mijn SCH56 prima Campaign battles kan doen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Heb geprobeerd hume fishing rods te breken maar krijg ze maar niet gebroken.... heb maar 9 fishing skill dus je zou zeggen moet niet al te moeilijk zijn... heb gusgen helemaal in basement geprobeerd met meatballs maar als ik niet een mob bovenhaalde kreeg ik alleen de berichten 'you lost your catch' of 'your line brakes' afhankelijk of ik wel of niet op enter ram. Daarna nog even het schip tussen selbina en mhaura geprobeerd maar zelfde resultaat. Dus iemand die weet wat ik fout deed /tell plz
Verder beetje campaign gedaan om mijn thf buffer terug te krijgen en weer wat merits..., want seeken voor merit party lijkt ook redelijk kansloos....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Gisteren weer begonnen met een nieuwe ronde einherjar, dus donderdag tier II, maandag III en donderdag Odin ^^
Nog een snelle salvage gedaan en Morrigan Hands 35 drop gekregen, nu op jacht naar de 25 (donderdag SSR Boss met 2 mensen die deze 25 hands nodig hebben)
Vanavond gaan we testen met AV, dat wordt weer mass-death-ga.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Bij Einherjar zijn we nu beland in tier2 en moeten daar nog merkbaar aan wennen. De laatste 2x verloren maar er zit tenminste een stijgende lijn in. Eerste keer was het 12x hecteyes en 12x red triple bats (tegelijk) en door een erg grote triple bats pull en wat gestuntel was er een wipe, en dat is funest in Einherjar. Gisteren kregen 12x leeches en 12x red triple bats na elkaar. Dit keer kregen we het beter voor elkaar ondanks dat we alweer alle 12 de bats tegelijk hadden gepulled maar alleen al door de pure att/acc down spam (leeches att down en bats att+acc down) duurde het gewoon erg lang voor we alles dood hadden. Wel hadden we nog ~7 minuten voor Poroggo NM alleen door de afk mules en het geschreeuw van enkele members door was het erg messy en was het time out bij ~21% te gaan. Er is nog genoeg ruimte voor verbetering dus hopelijk winnen we donderdag wel. We zitten nu trouwens op een totaal van ~29 spelers (~32 characters) al hebben we nog niet meer dan ~24 spelers tegelijk in een run gehad en waarschijnlijk zijn er al een aantal dropouts aangezien ik ze maar 1 of 2 keer uit de 5 runs heb gezien.
Gisteren limbus, begon leuk met een bijna wipe maar konden ons mooi herstellen. Daarna was het gewoon vlammen. Verder nog JoJ gedaan, door de opkomst was ik reserve-war.. kreng ging zo rap neer dat er geen tijd meer was om me te inviten haha.
Le Meow
Einherjar doen wij Tier I, II en III volle bak (36 man) en hebben daarom ook nooit problemen.Omdat niet iedereen alle 3 de wins heeft als we Odin doen zijn we vaak met wat minder man, maar nog altijd 30~36.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Trouwens de ranged attack damage calculatie is echt "vreemd". Normaal genomen heb ik zo rond de 300 attack en doet een slugshot ~750. Dat is wat aan de lage kant als je ervan uitgaat dat we op piercing weak monster meritten (G.Colibri). Komt daar een kleine 100 att bij (lucky DRK roll) doe ik al ineens ~850. Daar nog eens Minuet4 en een meat mithkabob overheen en ik zit rond de 470-500 att en doe ik ineens slugshots van ~1000. Nu heb ik voor de grap eens SV minuet4 gedaan toen ik perongeluk een 11-rol DRK deed. Doe ik ineens slugshots van ~1500.. wtf? En dan had ik nog niet eens 2x minuet gedaan (alleen minuet4) dus ik zat zo rond de 700 attack. Nog even snel gevraagd of de RDM eens dia2 wilde casten en het schoot al eens ineens omhoog naar ~1550-1600. Die combinatie hoge base damage van cor (110) en fTP van slugshot (5.0) zorgt voor een hele leuke curve in dmg/att ratio. Het idee alleen al, wat als ik ook nog eens /war was gegaan voor attack bonus en berserk
Verwijderd
Het liefst ben ik helemaal alleen tijdens een aanvallende campaign battle trouwens, dan kan ik solo 3-4 groepen laten retreaten, dan loop ik het lekkerst binnen
Anyway, zondag ook onze eerste Tier II Einherjar gedaan...ging niet slecht maar wel een wipe. Toch voornamelijk door pech...onze eerste waves waren Hecteyes, die hebben we zonder main assist in meripo stijl aangepakt (dus alle 3 de DD parties pakken elk een mob) en ze waren echt in no time weg. Tweede wave spawned...WORMS
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Sushi om wat te raken of als ik er heel zeker van ben attack food. (heeft marinara pizza ranged acc en att?)
Elke slug is dan 1000+ en met berserk up haal ik regelmatig de 1500.
Met m'n joyeuse erbij en martial gun kom ik vaak in parses nog aardig dicht in de buurt van de echte DD's
Wil nog steeds een keer met DRK in pt soul voiced worden en dan een dikke 2k-2.5k slug doen
Wil ooit wel eens een DD DD COR BRD BRD RDM party doen
Dat valt trouwens best wel mee. Ik speel dan ook meer een DD op COR dan wat anders en geef de meeste aandacht aan het pullen met BRD. Gewoon lekker autotarget en /assist tank gebruik om de hele tijd te vechten en om de 5 minuten een keer een nieuwe set rolls erop. Als de healer het echt hard nodig heeft dan doe ik wel even snel tussendoor een evokers roll op hem als ik een paar mobs tegelijk heb gepulled en wat tijd over heb. Ik speel trouwens op een PC met een laptop ernaast dus het is vrij gemakkelijk om afzonderlijk te bewegen (je leert wel met 1 hand spelen zo6K schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:09:
BRD en COR door 1 persoonik word al gek als ik puur BRD speel. Shadows/Pulls/Sleeps/Buffs heb ik m'n handjes vol aan
[ Voor 43% gewijzigd door deTwisj op 17-02-2009 15:02 ]
Vanavond weer Einherjar, toch maar eens tijd om weer een keer te winnen
- rdm x2
- blm x2
- drg x2
- smn
- war x2
- brd
- sch
- pld x2
en 1 100 coin.
ik had recht op rdm maar heb niet gelot, omdat ik mijn punten wil saven voor RDM hat... volgende week XARC en ik sta nu bovenaan om die te mogen lotten. En naar mijn mening is RDM hat > RDM body.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
Zondag weer Tier II...als de opkomst hetzelfde is als vandaag moet dat geen probleem zijn eigenlijk, of we moeten weer Worms krijgen...kloteworms
Winnen is geen probleem, maar als die een beetje teveel linken (wat uiteraard gebeurde) zorgt het wel voor de nodige doden en onrust.
Daarna wat spinnen en boss, was geen probleem.
Daarna SSR boss gedaan, en Usu en Marduk gedropped (maar die hadden we niet 'echt' nodig).
Vanavonz ZNM Tier IV Cerberus
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
De eerste was een wipe, maar met wat sac's niet gedepoped. Over naar zerg style en daarna was hij easy.
Wel 6 bards aanwezig, 2 cors, 2 sch (outside paralyna) een bult whm's and rdm/drk for css.
overige 4 waren allemaal in no time neer. COR reset werkte mooi
Nu carnaval, maar waarschijnlijk nog wel een (dronken?) xarcabard tussendoor
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Zaterdag Simmy gecamped voor tod... was een gast van een andere shell met claim maar hadden geen healer, dus ik had ze geholpen was daar op rdm anyway... en die gast helpt onze shell ook wel met kirins etc...
Zij hadden drop en ik was mega zuur dat ik de trotter boots zag maar niet mocht lotten...
Zondag 3 uur gestaan en 15 minuten voor window over was nog geen spawn maar ipv alleen mijn ls kwamen er 2 andere ls's aan

Dus nu eindelijk thf met snel lopen
Verder woodworking 71.5 met erg veel mazzel en al aan het denken om de ebony wands tot 79 te gaan maken... die kan je npcén voor even money als je geluk hebt. Enige kosten zijn breaks dan... maar die petrified logs -> ancient lumber ben ik na 2.5 lvls en 7 stacks lumber wel enigsinds zat... moet iedere keer hopen dat er een paar logs in AH zijn...
Vanavond onze eerste KSNM99 en met mijn orb maar hopen dat speedbelt dropt

Bij faith weer eens een gezellige chaos..maar toch redelijk eenvoudig neergekregen. Chaos zat ook meer in welke tower/hoe komen we daar ook weer... (vooral aangezien poeks de weg niet weet.. en de andere paar man rond poeks ook niet echt..toch maar eens die map halen haha
Le Meow
ik moet gaan sparen voor die gaiters voor blm ook nog
SCH59 nu, tussen door snel gedaan, wil die AF hat op kunnen zetten lol, sublimation wat meer effectief inzetten... Heb even zitten denken over royal cloak, maar denk dat effectieve sublimation (zeker later met af2 body erbij) effectiever is.
verder:
Dynamis Xarcabard zondagavond: komt ie aan: 4xTHF hands
maar 3 signups dus de 4de ging free lot THF65+, dat we dat nog mee mochten maken lol
Verder MNK PLD RNG BST. Uiteraard geen BLM or WHM, want ik was aan de beurt voor die hehehe
Gisteren Tier III Einherjar. Behemoth... on steroids...
Die is echt insane zeg, wel gewonnen, maar alles behalve soepel.
Eindelijk dus mijn 15k ampoules = omaga ring
Daarna een SSR boss run, THF body and hat 25 piece gedropped met een slordig kwartier over weer. Probleem is, we hebben 3x usu feet en 3x blm hands nodig. Feet heb ik al hands ben ik laatste in de rij
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dit kost ons zo verrekte veel tijd omdat we telkens zonder de chigoe proberen te aggroen hem opnieuw moesten pullen en hij dan uiteraard weer 'langzaam' in de groep komt. Uiteindelijk wel de NM neer gekregen waar vervolgens een aantal mensen verbaasd waren dat er geen kist spawned. Nee, pino's, die popped pas wanneer alles dood is. Dus we kunnen niet 15 minuten hannessen met een NM omdat die weer zo nodig te vroeg aangepakt moet worden.
Daarna een simpele split Temenos Central runs wat geen enkel probleem op zou moeten leveren. Behalve dan uiteraard weer de party waar ik juist NIET in zit dat die weer "te weinig damage" zouden doen. In Limbus kan je met 6 man ( 4x DD BRD RDM ) elke area behalve de proto's winnen met tijd over. Uitzondering daargelaten wanneer je pech hebt kan je in Temenos West (vs beasts) gewoon te weinig of geen time chests krijgen waardoor je hoe dan ook verliest. Maar nee hoor zelf met 8 man krijgen zij het voor elkaar om te verliezen door time out op de laaste mob. Weg chip, kunnen we opnieuw farmen.
Verwijderd

Is het op dit moment nog leuk om te beginnen met dit spel?
Ben er best benieuwd naar eigenlijk , ja ik schaam mezelf dat ik er nu pas intresse in krijg
Daarom deze kleine vraag ^^
Verwijderd
Met de release van de X-Box 360 versie zijn er ook weer een zooi nieuwe spelers bijgekomen, dus het is ook niet zo dat je als enige n00b rondloopt tussen allemaal veteranen. Wel is er intussen heel veel informatie en hulp te krijgen om je op weg te helpen.
Kortom: ik zou het gewoon doen als het spel en de wereld je aanspreken. Volgens mij is er momenteel ook een free trial, dus je kan het eens bekijken
Zou graag zelf even willen kijken maar hier op het werk staat internet niet open
Alleen tweakers ja
Verwijderd
Geen idee, ik kom nooit in winkels...das zo 20ste eeuwPietjeP89 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:35:
Bedankt voor de informatie MrRudi , nog een klein vraagje , vind je deze game nog gewoon ergens in de winkels?
Zou graag zelf even willen kijken maar hier op het werk staat internet niet open
Alleen tweakers ja
Verwijderd
Tier 1: 1 wave met in het totaal 1~2 sets of mobs + NM
Tier 2: 1~2 waves met in het totaal 2~3 sets of mobs + NM
Tier 3: 2~3 waves met in het totaal 3~4 sets of mobs + NM
Wij hebben ook al eens in tier 2 sets of mobs + NM in 1 wave gehad (meerdere keren zelfs). De laatste keer was het 12x Black Bats, 12x Chigoe en Poroggo NM allemaal in 1 wave.
100 (van eerste sac pull timer?

- 2x blm
- 2x war
- 2x drg
- 2x drk (1 door mij gelot, drk 7, maar denk erover het te lvlen lol)
- pup
- rdm ( door mij gelot! heb nu eindelijk pimp hat voor mijn rdm!!!)
Kortom erg goede week sooo far met en trotters en nu rdm hat!
sky/sea gaat gewoon erg goed.. einherjar.. dikke vette fail keer op keer..
gisteren kirin 2x gedaan, ging lekker (geen recordtijden maar was ook enige event planned dus namen we de tijd). Bij 2de kirin kon ik ff relaxen als brd zodat andere leden ook fulltime mee konden meppen.. beetje rondhupsen en curen waar nodig. Wel irritant was dat andere spelers /sea all doen.. hey brd on seek.. invite asap! Al die moeite om een mooie comment te zetten voor niks
Le Meow
Ik weet er geen guide voor helaas.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Poeks: Wat ik tot zo ver van Einherjar heb gezien is het erg random en over het algemeen best pittig. Je kan er nooit vantevoren weten wat je tegen je krijgt. Sommige dingen zullen immuun zijn voor dark based sleeps (skeletons), sommige kunnen heel sterk zijn tegen bijna elke melee (elementals/slimes) of hebben heel veel erase nodig (triple bats, leeches) of kunnen jou sleepen (ghosts/elementals/BLM skeles) of doen pijnlijke AoE (slimes). Het is dus belangrijk dat je een gebalanceerde setup mee neemt die in feite alles aan zou moeten kunnen en het liefst nog snel ook, je hebt immers maar 30 minuten.
Momenteel hebben wij over het algemeen de volgende setup:
3x DD, BRD, RDM, WHM|SCH -of- 3x DD, BRD, COR, RDM|WHM
4x BLM, BRD|COR, RDM/DRK
1-2x PLD, 1-2x BLU RDM/DRK, WHM|SCH
?x overige, meestal mules voor feathers
BLM zijn over het algemeen verantwoordelijk voor dark-based sleeps en wat nukes. BLU/BRD/WHM/COR kunnen allemaal light-based sleeps doen en dat is erg handig voor elementals/skeletons/flayers en bats/hecteyes wanneer geen ES voor handen is. Verder gebruiken we PLDs en BLUs om dingen te pullen en hate te bouwen op adds zodat niet alles meteen op de sleepers af gaat. Ideaal gezien zou je op z'n minst een 2 bard rotation doen (minuetx2+marchx2) maar mijn groep is daar veel te lui voor denk ik, ze kunnen daar geen hout van. DDs is handing om veel gevarieerde jobs mee te nemen en het is belangrijk dat het goede DDs zijn en niet van die mensen die net 75 zijn geworden en geen enkele merits hebben. Fijne DD jobs zijn:
2-3x WAR (tomahawk, hoge dmg output)
2-3x MNK (penance, goed tegen skele)
1-2x SAM of DRK (hoge dmg output, evt. stuns)
1-2x DRG (voor angon en fijn tegen bats)
1x THF (voor feint, maxed feint is 2min recast!!)
gisteren hadden wij bijv:
WAR, MNK, RNG, BRD, COR/WHM, RDM
WAR, MNK, MNK, BRD, RDM, WHM
DRK, DRG, MNK, BRD, RDM, SCH
BLM, BLM, BLM, BLM, BRD, RDM/DRK
PLD, BLU, THF, DRK, RDM/DRK
Verwijderd
Elke DD party bestaat uit:
1 x BRD voor melee songs en ballad
1 x WHM voor heals en debuffs
1 x WAR als main assist
3 X DD (DRK, BLU, NIN, MNK, SAM)
Einherjar is puur een DPS event...alles draait om hoe je zoveel mogelijk damage doet in zo min mogelijk tijd. PLD? Totaal overbodig en zelfs niet gewenst (we hebben woensdag iemand gekickt omdat ie weigerde naar WAR te switchen en met PLD wilde komen...PLD is geen DD job). Een RDM in de DD parties zoals deTwisj doet is zonde van je DD slots (vind ik).
Normale mobs:
Zoals deTwisj terecht zegt hangt het er heel erg vanaf wat voor mobs je krijgt...Single black bats / Triple bats zijn lekker squishy, die heb je zo weg als je sleepers enigzins weten wat ze aan het doen zijn. Red Bats daarentegen zijn teh evil0rz! Hoge HP en extreme resist tegen zo'n beetje alles. Ook Hecteyes en Bugards gooi ik even bij de 'easy' mobs...skeletons zijn wat lastiger maar niet echt tough.
Ghosts/elementals wordt je niet echt vrolijk van, met wat goeie nukers kun je ze wel redelijk vlot weg krijgen. Met Worms ben je pas echt genaaid, die kan je niet pullen dus moet je eerst de boss aanpakken, met alle aggro risico's van dien. In alle gevallen (tot nu toe) betekende Worms een instant loss.
Bosses:
Tot nu toe pakken we elke boss grotendeels hetzelfde aan...zerg! Voordat we de boss pullen hebben we een vast stramien: heal MP, haste DD, BRD swap...elke BRD gebruikt Soulvoice + 2 songs, en zingt die songs voor elke DD party, in totaal krijgt elke DD party dus 6 songs. Vervolgens de boss pullen en hakken maar. Afhankelijk van de boss wordt de timing van Chainspell Stun aangepast, en je hebt minimaal 2 RDM/DRK nodig voor de gemiddelde boss.
Damage output + mp sponging van hasted DD's > 1 extra DD
Wij roteren overigens continue 2 brd's over de DD parties zodat iedereen ook voor de boss continue met 4 songs zit.
[ Voor 3% gewijzigd door 6K op 27-02-2009 14:17 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
SCH60, Fishing90 en eindelijk mijn BLM AF2 Coat.
(SCH CORx2 BLM WHMx2 WAR MNK THF BRD SAM DRG)
Salvage doe ik erg weinig, dus nog altijd alleen Marduk pants en Usukane feet.
Sta wel op het punt dat ik nog maar 1 piece nodig heb voor diverse skadi/usu/morri pieces, maar ja, iedereen wil wat en ik vind het maar tergent langzaam gaan, krijg d'r steeds minder zin in.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Kosten: 9,5 stack lumber * 41k + nog wat fails natuurlijk en was afgezien van fails even money synth.
Inmiddels al beetje aan het spammen met de synth: 2x ebony lumber + wind -> ebony wand (79 woodw) en daarmee al 74.8 geworden
Alleen minimaal 600 gil loss / synth, en iedere fail kost 2,5k - 5k
Maar goed we gaan dapper door... wil in ieder geval woodworking tot 80+ halen zodat ik 50% shihei kan hq'en en dan denk ik zelfs door tot 87 woodworking voor 70% hq op bolts....
Het enigste verschil is dat we op een andere manier voort de bard rotatie doen en we hebben 1 van de reguliere BLMs laten komen als een 2de BLU. BLU is zo fijn in Einherjar hun light based sleeps werken langer als die van een bard en ze kunnen er ook nog eens voor zorgen dat ze hate van een hele group adds kunnen krijgen. Vervolgens een taco en cocoon verder en ze zijn nog moeilijk kapot te krijgen ook.
We hebben nu de verantwoordelijkheid van de bard rotatie bij de bards gelegd ipv bij de PT leaders. We laten bards nu voort 2 á 3 macros maken met een /tell naar de volgende PT leader terwijl de PT leaders met een /pcmd add <r> de bard vervolgens kunnen inviten. Hopelijk kunnen we zo doorgaan, nog 2x Tier 2 winnen en we komen aan bij de volgende horde
Daarna meppen tot ik tp had, ws.. ff doormeppen tot ik een zware dreun kreeg, terugtrekken tot veilige afstand en gecured worden.. dan weer de arena in
Laatste paar % samen met een Sam eraf gemept (tanks recovering, mages half ko) .. jammer genoeg had de Sam de kill hehe.
Maar volgende keer maar weer als Brd bij ultima..
Le Meow
Gisteren ipv xarca hebben we dit keer beaucedine gedaan omdat de persoon die normaal sacWHM speelt niet kon. We hadden wel wat meer mensen dan normaal om een of andere reden en kwamen uiteindelijk op 18 characters (13 spelers, 2x duobox, 1x triobox) uit. IMO ging het voor een eerste keer best wel goed, we hadden alle time extensions op de hydra TE na. Ik vond de pulls soms wel erg makkelijk, ik had namelijk verwacht minimaal 3 mobs per statue maar meer dan eens kwam er maar 1 mob per statue. BLMs zijn dus heel fijn voor beaucedine. Als je de volgende kaart gebruikt ( http://images3.wikia.nocookie.net/ffxi/images/b/b6/Bea.jpg ) hebben we eigenlijk alles gecleared wat onder de 107 zit behalve 047-053 (Dynamis Statue), 024-030 (Dynamis Icon), 090-098 (Dynamis Tombstone) en we waren op het einde bezig met 068-076 (Dynamis Effigy) en ik geloof dat we een aantal enkele hebben overgeslagen zoals 032,033,037,038 omdat ik in eerste instante dacht dat we zo veel mogelijk zouden moeten overslaan om alle time extensions te kunnen halen. Achteraf gezien hadden we in feite nog een uur over toen we bij Angra Mainyu aankwamen, maar we gingen toch voor AF dus hebben we hem niet geprobeerd.
Uiteindelijk weggelopen met een kleine 125-150 currency + 3 wootz ores (~2mil totaal?) en 2x PLD, 2x BST, WAR, DRK, RDM, BLM, COR, THF, BRD, SAM. Waarvan ik de COR te pakken heb
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Zaterdag eerst nog wat gecampaigned om mijn buffer weer op de rails te krijgen, en vervolgens dus naar Bibiki Bay...om uiteindelijk redelijk gedesillusioneerd naar huis te keren. Vijf runs gedaan, uiteindelijk maar 1 win dus 1 Rev Mail drop. Als je Shen niet in 2 minuten dood hebt hou er dan maar mee op want dan lukt het ook niet meer. Komende zaterdag gaan we nog een keer, ik heb gelukkig m'n pop item nog. De week daarop gaan we dan met dezelfde groep Rostrum Pump run doen
Zondag ISNM3K gedaan (Shadows of the Mind), eerst met de verkeerde groep, zonder BRD en met een BLM die dacht te weten waar ze mee bezig was (en dat was niet zo). Dus maar weer campaignen voor een nieuwe buffer

Daarna Einherjar Tier II...op zich een goede run maar geen win. We hadden Worms in de eerste wave, Triple Red Bats in de tweede met Flan boss. Worms waren zo weg, dat was geen enkel probleem. Twee 'mains' roaming terwijl BRD's alle Worms sleepen en SMN met Astral Flow de hele groep een aantal keer verzwakt. Met de Red Bats hebben we meer moeite omdat ze gewoon veel HP hebben en Att down / Acc down. Uiteindelijk zoveel tijd gekost dat we te weinig tijd hadden voor de boss. Wel 1440 amps.
Dynamis Lord kreeg een paralyga off dwars door CSS heen, zelfs in de log was te zien dat ie net gestunned was en toch paralyga deed. En hij opende met een slowga, dus alle haste's waren ook al weg.
Affijn, kort daarna besloot de beste lord om maar een vollediga alliance te wipen met 1 jump
maar goed, AF's waren wel ok. 2xTHF hands, BLM hat (mine) BST hands (mine), 2xWAR, COR DRG DRK en zoals altijd geen RDM.
Daarnaast nog wat sea farming voor obi's en gorgets gedaan, stond al lang op de planning, eerste farm sessie leverde me 3 obi's op en half de materialen voor de 3 gorgets die ik wil, dus dat komt ook wel goed.
SCH61, Fishing91.
Vanavond Tier 3 einherjar en salvage ^^
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dit keer hadden we weer 3 sets aan mobs (verspreid over 2 waves) met de voorheen erg moeilijke set 12x Draugar. Sinds dat we zijn overgestapt naar zvm BLU en SCH voor crowd control (SCH tevens DD party support). AoE light based sleeps/stuns/gravity/bind zijn zo fijn voor crowd control en SCH zijn erg fijn als support met al hun -ga capaciteiten, vooral bij status cures en enspells. Ik ben tot zo ver erg tevreden over onze setup, het schijnt voor ons goed te werken. Ik hoop dat het ook voor tier3 goed gaat werken.
Gisteren JoL gedaan, zerg style voor het eerst uitproberen, 40 seconden
Vanavond rustig avondje weer eens
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verder woodworking 76,6 en counting lol
Niet echt iets bijzonders verder, we hebben afgelopen maandag nog die scnm gedaan in la vaule... 2x win, 3e x loss ivm dc's en geen concentratie meer... degene wiens pop dat was was niet blij....
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Wij hebben gisteren onze eerste Tier3 gedaan in Einherjar, we hadden best veel geluk met de mobs denk ik want het was best wel makkelijk.
1st wave: 12x Draugar (wij zijn echt draugar magneten) + 6x Manticore
2nd wave: 12x Tauran
3rd wave: 6x Scorp + Vampyr
Het ging over het algemeen vrij goed, wel één of twee keer een sleepga gegeten, 1 persoon dood door Malediction spam en 1 persoon dood door Deadly Hold van een Manticore. We hadden nog ~6-7 minuten over voor boss en die ging verbazingwekkend makkelijk en snel neer. 1 CS stun vanaf het begin en 1 CS stun vanaf 40% was genoeg. We hebben nu wel voort tussen de 30 en 36 mensen(+duo/trio/mules) in tegenstelling tot het begin waar we het met 20 tot 24 mensen moesten doen. Hopelijk over een week of 2 kunnen we ook onze eerste Odin doen, ben benieuwd.
Voor tier 3 en Odin heb je echt wel 30+ mensen nodig imo.
Als je de capaciteit hebt zou ik 2 mensen niet mee laten draaien met Odin, zodat je na je Odin run 1 versie van iedere tier doet (voor de persoon die eerste odin heeft gepopped) en een andere na deze 3 runs odin laat poppen (en de eerste blijft eruit). Dan de volgende versie van iedere tier voor de eerste en tweede mule (die weer buiten blijven) etc. Op die manier kun je na elke 3e win een Odin blijven doen ipv iedere keer alle chambers doen.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Wat men bedoeld met die mule rotatie is dat je met behulp van 3 mules elke 2 weken Odin kunt bevechten op de volgende manier:
We gaan er even van uit dat je 3 mules de eerste keren altijd met je mee zijn gegaan en dus alle 9 feathers hebben.
mule 1 start odin (2 en 3 blijven buiten). Nu heeft de hele LS geen feathers meer en mule 1 ook niet.
De LS doet nu elke tier 1x en vervolgens start mule 2 odin (1 en 3 blijven buiten).
De LS doet nu elke tier 1x (een andere set chambers dit keer) en vervolgens start mule 3 odin (1 en 2 blijven buiten).
De LS doet nu elke tier 1x (weer een andere set chambers) en nu heeft mule 1 alle 9 feathers die nodig zijn voor odin. Zo kun je door blijven gaan want elke keer dat je als LS elke tier 1x hebt gedaan dan heb je een mule die alle 9 feathers klaar heeft staan voor een odin.
Verwijderd
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
[22:10:20](Alcobrum) body 2 legs
[22:10:20](Valavirgillin) gj @ us for getting 2 chips too
[22:10:20]Jaxxon starts casting Refresh on Jaxxon.
[22:10:22]Hayakawa's Third Eye effect wears off.
[22:10:30]You find an ancient beastcoin in the Armoury Crate.
[22:10:30]You find a segment of Omega's hind leg in the Armoury Crate.
[22:10:30]You find a segment of Omega's hind leg in the Armoury Crate.
[22:10:30]You find a piece of Omega's heart in the Armoury Crate.
I sense HAX!
maar wel verdomd goede drop die we ook wel verdiend hadden na tig keren troep..
En meteen weer een halve set voor de volgende pop.
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Verwijderd
swordsandroses.be is onvindbaar!
Kan er niet meer naar pingen dus dns entry is pleiten.
Iemand vergeten centjes te betalen?
Niet veel gespeeld laatste paar dagen, maar gisteren effe snel ingelogd voor een dynamis sandy run met 24 man.
Full clear
20+ AF's waarvan heel veel PLD/PUP/BRD/WAR
daarnaast nog snel een paar FL assaults gedaan (3 stuks, 4de ging erg mis door gebrek aan iedereen's 2 uur)
Komende vrijdag of zaterdag gaan we de laatste 2 doen, dan eindelijk Captain
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

(kan iemand me ff t ip posten? ^^ ) Heb m al
[ Voor 35% gewijzigd door Xiliath op 16-03-2009 11:49 ]
erg veel pech bij nyzul... waren op floor 80 en met 3 tags hebben we het met mazzel weten te storen op 85...
soulflayers enzo als spec enemies zijn toch wel erg nasty.... verder wel 2x simmy in nyzul omgelegd (kill all) en tja natuurlijk geen boots uit de ??? boots.
Woodworking met wat gespam naar de 80 gehaald. Kost wel veel... ga nu proberen met phoenix feathers en ancient lumber om woodworking naar 84 te halen. Kost ongeveer 3k / synth en uit 24 synths kreeg ik 1.0 skill... (van 79 naar 80) Daarna moet ik cloth naar 45 halen om van 84-91 hopelijk ongeveer 8k/synth te verdienen! (kan dan alleen niet de AH volspammen of gewoon npcén want de craft op zich kost iets van 45k/item).
Al met al... proberen dus en kosten proberen te besparen. Op 80 in ieder geval 50% hq op shihei
Verwijderd
Blijkt m'n modem kaduuk...geen Shen, geen Dynamis, geen Einherjar
Dit weekend was de weekend van de geluks-"pickups". In onze Nyzul static zitten we op een punt dat we maar een paar specifieke drops zoeken en er zijn mensen die dus niet meer meedoen omdat zij wel al hun spullen hebben. We brengen dus elke keer wat mensen uit de LS mee om onze party mee te vullen. Zal je dus zien dat 90% van de tijd zij precies krijgen wat ze nog willen hebben terwijl de drops die wij nog nodig hebben als static gewoon weigeren te droppen. Wij willen Askar, Nyzul dropt Goliard, zucht... Heb echt het gevoel dat we een charity static zijn geworden.
Vanavond wederom einherjar tier3 (*pysched*) en daarna nog een proto-omega (*yawn*). We moeten nog 2 tier3 wins en dan hebben we 3 odin sets klaar (alle 3 de mules) alleen moeten we dan nog specifieke mensen een bepaalde tier feather halen (sommige mensen die nog geen tier1 of tier2 feather hebben). Dus als alles mee zit mischien Odin over een week of 2
Omega een beetje interessanter gemaakt door wat nieuwe tanks de kans te geven om te tanken (ondanks dat ze dat niet wilden
Als het goed is is 'm een tijdje terug al verlengd...wappie1980 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:54:
poeks!
swordsandroses.be is onvindbaar!
Kan er niet meer naar pingen dus dns entry is pleiten.
Iemand vergeten centjes te betalen?
Gisteren glorieus ten onder gegaan in limbus (SW).. 2pt's binnen.. pull... fail.. wipe. RR.. shit, mob nog in de buurt.. wipe haha. Toen maar naar /sea gegaan en wat gefarmed terwijl andere groep wel succesvol was met hun run. Toch nog iets van exp terug kunnen pakken. Wel medelijden met onze Drk.. ben na een tijdje maar gestopt met bijhouden hoe vaak die dood ging haha.
Vanaaf Dyna-Sandy.. ben benieuwd, hopelijk als War/Sam. Beetje onze whm bezig houden met curen hehe
[ Voor 48% gewijzigd door Poekie McPurrr op 17-03-2009 10:42 ]
Le Meow
Gisteren Medusa gedaan, dat is een b.tch zeg..... die add's zijn zéér irritant en omdat ze herpoppen wilden we ze in leven houden, maar na een kwartiertje kwamen we er toch achter dat we ze beter gewoon neer kunnen meppen en wachten op de repop. Medusa zelf is ok, als je maar uit de buurt blijft met de mensen die de add's aan het vechten zijn.
BLM's hadden het erg zwaar (en we hadden er zowat 15 bij), de DD party ging het een stuk beter af.
2 whm's was ook een kleine onderschatting, maar we hielden ons wel staande (ik was 1 van die 2).
Het meest irritante was eigenlijk nog wel om die NM te bereiken. Volgende keer (kuch) maar vooraf de sleutels farmen, met 2 alliances door dat gebied zergen levert ook problemen op als een enkeling achterblijft.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Oy dat is zuur, als ik mij niet vergis is Apollyon SW de area met 10 Fomor op de eerste floor. Daar heb ik ook vaak zat de hele floor in één keer gepulledPoekie McPurrr schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:20:Gisteren glorieus ten onder gegaan in limbus (SW).. 2pt's binnen.. pull... fail.. wipe. RR.. shit, mob nog in de buurt.. wipe haha.
2 Alliances? Het is geen Einherjar!6K schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:02:Het meest irritante was eigenlijk nog wel om die NM te bereiken. Volgende keer (kuch) maar vooraf de sleutels farmen, met 2 alliances door dat gebied zergen levert ook problemen op als een enkeling achterblijft.
Zelf gisteren xarcabard gedaan. We hadden iets minder mensen als normaal, een kleine 11 characters (8 spelers) en later moest er zelfs 1 weg dus hielden we amper anderhalve party over. Wel ongeveer hetzelfde aantal demons doodgekregen en nog weggelopen met best wel veel AF (7) waaronder 2x PLD, 1x THF en 1x SCH.
Vanavond de laatste tier3 doen en als we die winnen dan hebben een kleine 24 mensen die Odin eligable zijn. Dan hoeven we alleen nog maar een tier1 te doen om ongeveer 30 mensen Odin eligable te maken. We zitten alleen wat aan de lage kant qua SMNs in onze LS, ik hoop niet dat dat wat problemen gaat geven.
Heb je wel veel RNG voor Odin?
Ik heb al een tijdje geen limbus gedaan dankzij een rot tijd schema, maar die fomor herinner ik me heel goed, die heb ik nog eens een tijdje gepulled als thf, regelmatig 3 tegelijk
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Le Meow
Ook niet erg veel. Ik weet van veel mensen in onze (grote) einherjar groep niet eens welke jobs ze allemaal hebben. Als ik mij niet vergis hebben we 2 mensen met SMN wat eventueel 4 kan worden als 2 nieuwe members ook hun benodigde wins hebben (en wat actiever worden -_-). Qua RNGs hebben we geloof ik in het totaal 5 maar van die 5 zitten er ook mensen tussen die bijvoorbeeld meer nodig zijn als RDM enzo. Het is een beetje jongleren met jobs. Zo zijn 2 van de 5 RNGs ook meteen 2 van de 3 CORs, snappie?6K schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:49:Heb je wel veel RNG voor Odin?
Verwijderd
Die spiders zijn gewoon annoying met d'r slowga, maar goed beetje double callen en komt wel goed. Daarna eerst de NM gepulled voordat we aan de wormen begonnen. Dat charmen vreet veel MP dus toen we klaar waren en volle bak aan de slag gingen met de worms, was het hard halen voor de mages, maar goed, ruime tijd over, leuke money drops en klaar voor tier III.
Echter, we gaan nu onze kwartaal break in, dus zal een maandje duren voor we verder gaan.
Eerst nog een -top secret- event dit weekend en daarna een maandje merits/buffer/fishing/newjob
edit -> Captain ^^
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd

En ik heb mijn Reverend Mail! W00t! En twaalf anderen dus ook hahaha. Echt mooi, ik had 2 mensen van mijn shell, plus 3 vrienden van een andere shell. Dus zeg 1 full party met bekenden, de andere 12 waren van /shout in Whitegate. Nu vond ik uberhaupt al een wonder dat ik zo een volle alliance bij elkaar kreeg voor Shen, maar het is voor mij onvoorstelbaar dat ze allemaal, echt allemaal de volle 7.5 uur zijn gebleven. Ik moest er bijna van huilen *sniff*
Zegt een van de maffe japanners in onze groep: ik heb nog 5 pop items over als jullie het nog eens willen proberen..WTF! Dus de beide failed runs overnieuw gedaan: 13 man een Reverend Mail bezorgd...en die Japanner? Die speelde gewoon van middernacht tot 8:30 in de ochtend
Heb zelf nog iets van 15-20 popitems voor Shen in mn storage
(is een high lvl synth voor goldsmithing waar ik op geskilled heb)
Kan ze helaas nooit opmaken/verkopen omdat Shen/Reverend mail beetje nutteloos zijn.
Melee WHM waar?
Verwijderd
True true...WHM TP Burn parties zie je nooit meer, en het is ook meer voor de heb dat ik dat ding wilde hebben, hoewel ik nogal wat moet meleeën voor farming of skillups en WHM is mijn enige 75 job. Nu ik Enfeebling en Divine gecapped heb wil voor de clubskill gaan dus wat dat betreft zal ik hem wel gaan gebruiken.wappie1980 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:24:
Grats Rudi
Heb zelf nog iets van 15-20 popitems voor Shen in mn storage
(is een high lvl synth voor goldsmithing waar ik op geskilled heb)
Kan ze helaas nooit opmaken/verkopen omdat Shen/Reverend mail beetje nutteloos zijn.
Melee WHM waar?
Vergis je trouwens niet in je pop items, ik zou ze gaan bazaaren als ik jou was. Wij begonnen ook met 4 personen ongeveer die wel een rev mail wilde hebben, uiteindelijk hebben we over drie zaterdagen toch ± 25 mensen een RevMail bezorgd...ze bleven maar komen.
Vroeger verkocht ik ze voor 100k p/s, maar dat zijn ze vast niet meer waard.
Voor hoeveel hebben jullie ze gehaald?
Verwijderd
Dat krijg je als je vriendin ook speelt
Ik zou zeggen dat 40-50k een hele redelijke prijs is.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 00:31 ]
Gisteren dus onze eerste poging Pandemonium Warden.
Wat een enorm gaaf gevecht zeg, veruit het leukste wat ik tot nu toe gedaan heb. We hebben niet gewonnen door een time-out (hij depopped na 2 uur). We hadden alle 9 voorronden gewonnen (3xchariot/3xtoauNM/cerberus/hydra/khimaira) en waren bezig tegen zijn final form toen het afgelopen was...
Na weken voorbereiding en discussie deden we de pop, 3 seconden later was 90% van de mensen dood. Op ventrilo bulderde men het uit.
Na de chariots die redelijk moeiteloos verliepen (LAC die een paar mensen charmed, altijd leuk) werd het wat lastiger tegen de HNM's, gelukkig hadden we die de afgelopen dagen geoefend.
Een volle BLM alliance zorgde voor de lamps bij iedere nieuwe form, maar dat ging niet altijd zonder problemen, maar overall lukte dat wel.
Erg leuk, als je top-focus aan het spelen bent en op ventrilo gooit iemand eye-of-the-tiger erin en iedereen begint mee te zingen
affijn, lessen geleerd, en op naar de volgende keer maar weer. Deze gaan we zeker een keer neerkrijgen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
ik ben net begonnen met final fantasy 11
ik vroeg me af waar ik de expansion goddess cd key kan kopen
online via playonline.com denk ik.en anders via de playonline software.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:13:
hoi mensen
ik ben net begonnen met final fantasy 11
ik vroeg me af waar ik de expansion goddess cd key kan kopen.
Laatste 2x in Einherjar op de boss vastgelopen, eerst een Marid boss waar we (nog) geen strategy voor hadden en vorige keer een Dvergr boss met z'n demons die gepulled werd voor ik uberhaupt de kans kreeg om orders uit te delen. De puller dacht dat het een normale demon wave was met een dvergr als boss. Dat is het nadeel als je puller niet eens weet wat hij kan verwachten... *zucht*. Zo dicht bij Odin en nu zitten we flink te prutsen.
Jammer voor al die WHMs die mythic upgraden voor de perma divine veil effectJob Adjustments and Additions Part I (03/26/2009)
The upcoming April version update will boast a wealth of adjustments and additions to a selection of jobs. Today, it is our pleasure to outline the benefits that this will bestow upon white mages—the altruists of Vana'diel.
Job Abilities
Two complementary new job abilities are scheduled to be added, with ability delay set low for both so that white mages can optimize their usage for the ever-changing tactical needs of the battlefield.
- Afflatus Solace
(Lv40 Ability Delay: 1 min. Duration: 2 hrs.)
Inspires you to draw strength from the healing spells you cast.
- Afflatus Misery
(Lv40 Ability Delay: 1 min. Duration: 2 hrs.)
Inspires you to draw strength from the damage you take.
- Afflatus Solace
While Afflatus Solace is activated, the amount of HP you restore via Cure spells and the job abilities Benediction and Martyr will be recorded up to a limit determined by your character's level.
This accumulated amount will determine the bonus value granted to specific spells.
- Afflatus Misery
While Afflatus Misery is activated, the most recent damage you sustain will be recorded up to a limit determined by your character's level. This damage amount will determine the bonus value granted to specific spells. Unlike Afflatus Solace, it is non-accumulative and overwriting.
*Notes
The effects of both Afflatus Solace and Afflatus Misery are mutually exclusive. Activating one while the other is in effect will result in the nullification of the one originally in effect.
Using either Afflatus Solace or Afflatus Misery when the same ability is already activated will reset all recorded values up to that point.
Magic
The introduction of the above job abilities will see a number of changes made to existing spells, with new spells set to make an appearance in Vana'diel for the first time.
- Sacrifice (Lv65)
Transfers one enfeebling effect from target to yourself.
Casting Sacrifice while Afflatus Solace is activated grants a bonus to the number and variety of enfeebling effects transferred.
- Cure / Cure II / Cure III / Cure IV / Cure V
Casting the above Cure spells while Afflatus Solace is activated grants the target the effect of Stoneskin for a short duration.
The Stoneskin effect attained via this method is not stackable with and will not overwrite the white magic spell "Stoneskin" or Blood Pact: Ward ability "Earthen Ward."
- Elemental Resistance Spells
Casting Bar- type spells while Afflatus Solace is activated grants an additional defense bonus to the associated element.
- Holy
Casting Holy while Afflatus Solace is activated grants a potency bonus to the spell based on the amount of HP you restore. The record of accumulated HP is reset upon use.
- Cura (Lv40)
Restores HP for party members within area of effect.
Casting Cura while Afflatus Misery is activated grants a potency bonus to the spell based on the most recent damage you sustain.
The record of damage taken is reset upon use.
- Esuna (Lv61)
Removes one enfeebling effect from yourself and party members within area of effect.
Casting Esuna while Afflatus Misery is activated grants a bonus to the number and variety of enfeebling effects removed.
- Auspice (Lv55)
Reduces TP dealt when striking an enemy for party members within area of effect.
When cast upon a white mage for whom Afflatus Misery is activated, Auspice also adds light damage to initial attacks and bestows an accuracy bonus when target is missed.
- Banish / Banish II / Banish III / Banishga / Banishga II
Casting the above Banish spells while Afflatus Misery is activated grants a potency bonus to the spell based on the most recent damage you sustain.
The record of damage taken is reset upon use.
Other Changes
In addition to the abovementioned adjustments and additions, the following changes will also take place:
- White magic "Banish II": Slight increase to magic accuracy. Casting time shortened from 3.75 to 2.5 seconds.
- White magic "Banish III": Slight increase to magic accuracy. Casting time shortened from 5.5 to 3 seconds.
- White magic "Banishga II": Slight increase to magic accuracy.
- White magic "Raise II": MP consumption reduced from 200 to 150. Casting time shortened from 20 to 14 seconds.
- White magic "Raise III": MP consumption reduced from 250 to 150. Casting time shortened from 20 to 13 seconds.
- White magic "Reraise": Learning requirement reduced from Lv33 to Lv25 for WHM, and Lv40 to Lv35 for SCH.
- White magic "Reraise II": Learning requirement reduced from Lv60 to Lv56 for WHM, and Lv75 to Lv70 for SCH. MP consumption reduced from 175 to 150. Casting time shortened from 8 to 7.5 seconds.
- White magic "Reraise III": Learning requirement reduced from Lv75 to Lv70 for WHM. MP consumption reduced from 200 to 150. Casting time shortened from 8 to 7 seconds.
- Job ability "Martyr": Ability range increased to be equivalent to Cure spells.
That concludes the list of changes scheduled for the white mage job in the upcoming version update. Other jobs set to receive fine-tuning will be introduced in the very near future, so keep watching this space!
FINAL FANTASY XI Official Web Site
Verwijderd
[edit]
In other news: Omega Ring obtained, Cleric's Cap obtained.
Wel grappig, ik ben gekapt bij mijn oude Dyna shell vanwege hoog drama gehalte, slechte opkomst en geen wins. Dinsdag eerste run met nieuwe shell, mocht meteen WHM AF lotten, alle andere hadden die al
Einherjar Tier 2 vandaag wederom fail op die duivelse Golem boss. We hebben er wel een nieuwe strategie voor die gaat werken (1 golem naar <40% binnen de minuut) maar geen tijd omdat de Worms die we in de 1ste wave hadden iets van drie keer zoveel HP hadden dan normaal. 17 minuten voor nodig gehad, daarna Imps als tweede wave en na BRD SV Rotation nog 1 minuut over voor de boss

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 12:01 ]
serieus dit is de bom!
Vooral eruna is ge-wel-dig!
Net nu ik eindelijke besloten heb om m'n whm eens wat meer te meritten!
mijn order of importance was:
BLM SAM SCH(to come) WHM BRD THF BST
maar wordt nu:
WHM BLM SAM SCH(to come) BRD THF BST
maarja, er volgen nog meer job updates, ik geloof dat ze BLM ook onder handen gaan nemen, dus ben wel erg benieuwd. En ongetwijfeld dat ze voor SCH ook nog wel wat doen, met name die Helixen zullen ze wel pimpen, want die gebruikt zowat niemand
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Vergelijk het maar met de bar-spells van een whm, sommige zijn zo goed als nutteloos (barpetra), maar andere zijn zéér waardevol (barfira en andere elements).
Alles wat een supporting of healing job heeft zijn situational toepassingen.
Bijvoorbeeld: Soul Voice Light Carol op een PLD in ToAU44 tegen alexander.
oh en in 1 van de limbussen met de elementals zijn carols ook prettig
[ Voor 9% gewijzigd door 6K op 26-03-2009 14:47 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
en laten we eerlijk zijn, wat is nou 15k?
Voor mijn SCH is elke SCH specifieke spell wel 15k. Mensen praten over salvage bodies alsof het niets is (11mln average) maar food/reraise/spells zijn te duur?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶