Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
inmiddels RDM naar 64 maar begint mega saai te worden...
Verder lopen farmen op thf met 2hp/tick regen (snakeeye + orochi nodowa) in vazhl en dat gaat traag maar gestaag... zit nu op 2.17 mil en hoop nu sandy la vaule weer heeft binnenkort de cuchulain's mantle te kopen voor 2 mil :X

Vraag me alleen af hoe die zich zal verhouden op thf met TA+Dancing Edge ofzo tegen Amemet+1... (str+3 att+12 vs: Str+4, Dex+4, Acc+4). Wil hem in ieder geval gaan in macroen op mijn war voor de WS'es en op blu vrijwel altijd gaan dragen...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n SAM is nu 72 (bijna 73), maar die gaat op rust totdat ik een hagun heb denk ik. De damage output via soboro is pijnlijk laag aan het worden, en ook al outparse andere SAM's met high damage output, het voelt niet lekker, waarschijnlijk outparse is ze nog steeds dankzij mji gear+merits met hagun.

Langzaam begonnen aan de nyzul climb, maar met 2 keer salvage per week kom ik haast tags te kort met vlagen.

Salvage ging weer prima, maar weer geen 35 drop
Dynamis bastok ging weer prima low man: BLU BLU BLU THF BRD SAM SMN SMN MNK drop en 2 100 pieces

Ik zit ook over die Cuchulain's voor WS (toch weer 1 str meer lol), maar 2mln voor een ws-piece met 1 str extra is natuurlijk wel.... overdreven :D

verder niet heel veel spannends...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht nog even af mbt Cuchlain Mantle. Ik vind hem ook nog wat prijzig op het moment en hoop dat hij nog wat gaat zakken wanneer er een paar weekjes Splitting Hiers gedaan kan worden. Vorige week 2x Proto-Omega gedaan en wonder boven wonder 2x een body, dat is bijna een verdubbeling van Homam Corazza's in de ls in 4 dagen tijd (en we doen al meer dan 2 jaar Limbus..).

Qua Salvage een jackpot moment voor onze groep deze week. Op dinsdag een Usukane Gote en een Morigan's Pigaches (Ryosuke) afgemaakt en op Zondag nog een Skadi Ledelsens afgemaakt en een iemand 3/3 voor Morrigan's Robe gekregen. Alleen die persoon gaat waarschijnlijk nooit het geld bijelkaar krijgen om hem te upgraden. Dat is dan wel enigzins wat zuur. We hebben nu in iets meer dan 1 jaar salvage zo'n 40 stukken afgemaakt (sommige zoeken nog ingredienten zoals imp ingots en ori ingots). In dat ene jaar salvage hebben we nu 169 runs achter de rug. Hier zijn wat leuke (typische) stats:

Drop data
Total lvl35 drops: 48
Total Alexandrites: 1178
Most Alex from one run: 63

Averages data
Alex/run (post-update): 28.44
Alex/run (pre-update): 2.23
Avg. member/run: 7.82
Avg. runs per lvl35 drop: 3.52

Runs by area
Arrapago: 35 (20.7%)
Bhaflau: 47 (27.8%)
Silver Sea: 49 (29%)
Zhayolm: 38 (22.5%)

Alex/run by area post update (pre update)
Arrapago: 19.67 (2)
Bhaflau: 15.22 (1.7)
Silver Sea: 36.38 (3.88)
Zhayolm: 40.25 (1.38)

Lvl35 drops (droprate)
Arrapago: 17 (48.6%)
Bhaflau: 10 (21.3%)
Silver Sea: 5 (10.2%)
Zhayolm: 16 (42.1%)

Wel grappig dat de area die we het meest hebben gedaan we het minst uit hebben gekregen en de area die we het minst hebben gedaan de meeste lv35 drops uit hebben gekregen.

Verder op woensdag Dynamis Xarcabard gedaan sinds een redelijk lange tijd. Wederom maar 11 characters (8 spelers) maar zoiets hadden we al verwacht. In het begin wat rare dingen tegenkomen die voor de nodig wipes hebben gezorgd maar uiteindelijk toch nog weggelopen met een SAM en SMN relic. Het is maar een kwestie van tijd voor we een keer de echt goede relic tevoorschijn toveren als RDM, THF, BLM, PLD. Maar mij hoor je niet klagen met m'n NIN, COR en nu ook SMN relic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
lol ff iets leuks:

Cuchulains mantle gekocht gister voor 1.77 mil staat nu in bazaar voor 2.3 mil...
AH price omhoog naar 2.3 al :) Kortom zal hem wel verkopen met 530k winst... koop ik hem later wel weer terug voor minder :P
Ga wel kijken of ik hem beetje heen en weer kan handelen op deze manier :P

Is wel prima voor WSés op thf trouwens maar ja niet mega spectaculair, verwacht wel op Blu en op War er meer van!

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ken iemand die zo héél rijk is geworden van ver- en aankoop van kclub door de jaren heen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26
Doe het zelf ook best vaak, sell/resell, vooral bij die bazaars kun je leuk handeldrijven

altijd leuk, hele alliance staat te dicht bij de nm in dyna... (incl poeks):

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2mdl00x.jpg

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ew, een BRD met relic body :< gogo +18att +8str +8dex +8vit +8agi -8mnd -8int -8chr :P hele logische combo!

Salvage is soms echt zo raar, onze huidige party setup is een beetje veranderd in de loop der tijd om een hoop redenen. Ik was vroeger best anaal in dat als we niet minimaal 1 MNK hadden we maar bhaflau ramparts gingen doen (of iets anders farmen). Onze setup nu:

WAR/SAM, DRK/SAM, THF/NIN(of SAM/WAR), BRD/WHM, RDM/WHM, SCH/RDM (of WHM/SCH); (evt. THF/NIN buiten party).

Gisteren hadden we dus een 6-man SSR (geen SAM/WAR, wel SCH/RDM). Sinds kort schrijven we ook onze timetable neer om later terug te kunnen zien of we langzamer of sneller zijn dan de vorige keer. 13min na start zaten we in de Hammerblow kamer en 8min later hadden we Hammerblow dood. Op 49min van start hadden we Powderkeg dood. Op zich niet slecht binnen 50 minuten zaten we op floor 3. G3G hadden we dood op 62min en zouden in feite nog 38 minuten over hebben voor CC+boss als we full clear wilden doen. Omdat de persoon die CC drop wil hebben er niet bij was heb ik maar besloten om CC over te slaan en meteen naar de boss te gaan. We hebben, omdat we zo veel extra tijd hadden, ook maar even de 4F Chariot dood gemaakt omdat dit een effect geeft in bhaflau, dus toch maar eens proberen. Met nog 29 minuten te gaan begonnen we met Long-Armed Chariot. De eerste 25% ging zoals verwacht, WAR+BRD doen 2h en DRK bewaart het voor later. Ik dacht dat we na een minuut of 13-14 wel klaar zouden zijn met LAC. Hier begint het rare, iets wat ons nog nooit eerder is overkomen. De WAR werd charmed zoals gewoonlijk (perongeluk met GAXE aan) en de DRK deed wegrennen zoals de bedoeling is. Nu deed LAC alsnog een brainjack op de DRK dus hij dacht "tja, pech" en stopt met lopen. Wat hij dus niet had gezien was dat hij brainjack had Resist!ed. Krijgt hij een crit van de WAR en eentje van LAC, boem tank neer. Wel gvd.... Omdat we maar met 6 zijn hebben we dus geen backup tank. Oftewel dat was de start van een zeer messy LAC met 5-7 minuten lang proberen te kiten. Uiteindelijk met 7 minuten op de klok over hebben we hem dood gekregen en zie daar een Linen Pouch! :D (oja en een Tsukikazu Sune-Ate die iemand 3/3 op Usukane Sune-Ate bracht :P)

Uiteindelijk weggelopen met 121 Alexandrites, ons nieuw record :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik ben de char die je op de rug kijkt in het midden (mithra brd) in m'n leuke minstrel coat :3 . Die andere brd heb ik gedurende die dyna run niet echt opgemerkt.. was meer druk om mijn pt gevuld met blm's bij elkaar te houden :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dynamis Sandy gisteren: 17 AF's en 2 100's :)
(overigens, waarvan 5 Cleric cap's)

Wel netjes dat je met 6 man en 1 weakened weet te overleven op LAC, vind dat toch een hele lastige boss.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elke salvage boss kan je deaggroen door te kiten. Je moet alleen wel weten hoe dat ze achter je aan komen. Kaeko (Odin) heeft zo bijvoorbeeld eens Long-Bowed Chariot gesoloed. Zijn livejournal bevat heel veel nuttige informatie. Deze manier hebben wij ook gebruikt toen de DRK neer ging hebben we LAC naar de start van de floor gebracht en hebben we hem daar telkens tussen de 2 portal kamers lopen kiten. Als je het eenmaal door hebt kan je zonder geraakt te worden heen en weer blijven rennen. Het probleem wat LAC dan nog gaf was dat we telkens brainjacked werden door zijn 'timed' BJ fases.

Wat wij hebben gemerkt is dat LAC 2 soorten momenten heeft wanneer hij BJ gebruikt.
1) Wanneer zijn HP <75% <50% <25% raakt.
2) Wanneer er een x aantal minuten zijn verstreken (ik geloof 3min na einde vorige fase?).

Het is mischien zelfs zo dat je bij 1) kunt toevoegen dat die pas gebeurt x minuten na de vorige BJ sessie. Gisteren heb ik namelijk gemerkt dat hij niet meteen na <50% HP begon met BJ maar dat het nog een goede 10-20 seconden duurde voordat hij begon. Dus mischien dat er nog wat dingen te leren zijn van LACs gedrag. Normaal genomen probeer je 2) niet tegen te komen en hem genoeg schade toe te dienen dat hij trigger 1) gebruikt, dan heb je namelijk het minste aantal BJ sessies en dus het minste tijd wat je er aan verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is een nice live journal! tnx :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Gisteren onze 4de lowman Dynamis Xarcabard waarvan 2 gedaan werden net na de dynamis update (500k glass, meer drops) en 2 pas recentelijk. We hadden gister het meeste aantal characters aanwezig van alle runs tot zo ver en dat waren 13 characters (10 spelers). Het begin ging vlot, iedereen behalve de sacWHM en een BLM gingen naar de 2de time extention(TE). De BLM deed de 1ste TE oneshotten nadat de sacWHM alle mobs had gepulled. Vervolgens de 2de TE gepakt. Volgens de spawns op deze kaart hebben we na 1ste TE (010) en 2de TE (043) de 055 eye gepulled. Daarna hebben één voor één de eyes 057, 058, 059 en 3de TE (060) gedaan. Als ik mij niet vergis dropte hier een COR hat die free lot naar een taru NIN ging (iedereen met COR had de hat al). Daarna de RDM NM van eye 129 gedaan, jammergenoeg geen hat. Dmv veel sac pulls hebben we de eyes 099, 100, 101 gedaan waarbij er een PUP hat dropte die naar een galka THF ging die als enigste PUP had geleveled (go figure :P). Hierna met sacpulls 097,098 gedaan en hier dropte iets wat ik nooit gedacht ooit te kunnen halen, THF relic hands! Nu hebben we in de LS 2 TH4 THFs waaronder de galka waar ik het net over had en nu ik dus ook. Ik ben zeer blij en hoop dat we hier nu ook iets van kunnen merken in al die rotte salvage droprates aangezien we het wel degelijk hebben gemerkt in Sea met Torque droprates. Enfin, veder nog met sacpulls 106, 107, 108, 109 gedaan en daarna 115 en 116 die voor onze eerste wipe van de dag deed zorgen. Bij de tweede poging on de restanten raakte ik mijn connectie kwijt voor een minuut of 30 (een frans duo die met ons meeging raakte het ook kwijt, iemand anders hier ook last van gehad? Ik zit bij onsbrabantnet als ISP). Toen ik eindelijk terug in het spel was, was dynamis al afgelopen. Er was nog wel een M.Silverpiece gedropped dus eigenlijk hebben we nog 'winst' gemaakt ook.

• Poekie McPurrr
Storing idd gisteravond. Een node bij amsterdam lag er even uit schijnbaar, en natuurlijk net als ik /sea induik voor JoF... Poeks weer online.. rennen rennen..leuk die gangen met die balletjes.. arrghh...weer r0...

toen maar gelogd hehe, raap vanavond m'n lijkje wel op ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:12

NaWA

Hai, I Copy desu!

yeey me..

Afbeeldingslocatie: http://gof-lan.mine.nu/jelly.jpg

ff neergewheel'd

verder niets bijzonders nieuws te melden

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gratz

hier niet veel spannends, bijna 75BLM (nog 8k te gaan of zo), 2 fails bij de nyzul climb (zéér ongunstige en erg grote floors), beetje vissen en een heel goede dynamis bastok weer (maar wederom geen SAM drop)
(SMN SMN RDM RDM DRK THF PLD PLD PLD PLD BLU BLU BLU, 2 100's en een heleboel wootz's)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Weinig nieuws hier ook, pld met ls gelevelled, nu lvl 53. AF leggings gehaald en verder heerlijk zitten rondhuppelen om zooi gedaan te krijgen :3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit weekend COR70 gehaald en merk dat ik steeds minder vaak melee voor mn TP want ik ben veel drukker bezig met pullen of de mob AoE is gewoon te irritant. Vooral als je op imps bezig bent wil je als COR liever maar niet in de buurt komen :P Verder is mijn broer op zijn DNC "mule" (zijn main nu, lol) ook lv70 geworden en moet nu die Genkai 5 gevecht gaan doen. Tot zo ver 0/3, 1x toen hij lv66 was om eens te kijken wat het voor een gevecht is en nu 2x sinds dat hij lv70 is. Wat een ***** gevecht is dat zeg. Ten eerste _moet_ je minimaal x dmg per seconden doen want anders Waltzed Layla (vervanger van Maat voor DNC zeg maar) haar HP sneller omhoog als jij het omlaag haalt. Dat betekend dus dat jij jou TP moet bewaren voor WS en je dus niet jezelf kunt/mag healen met jou eigen Waltzes. Daarbij komt het dat bijna alle Haste gear voor DNC uit CoP komt en het dus niet zomaar mogelijk is om voor zijn DNC deze te halen (is nog helemaal kaal qua missies).

Deze week maar eens wat gaan skillen op zijn DNC dat in ieder geval zn dagger en evasion capped is. Vooral evasion moet hij nog veel skillups, daar zit hij bijna 60 onder cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij thf kon ik dat heerlijk skill op colibri's met gebruik van { hide } , wellicht dat dat sneak/invis dansje ook werkt? geen idee eigenlijk, maar als dat zo is, ben je zo klaar ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
had al een ander truukje gehoord, gewoon iets EMs aggroen zonder te claimen en dan kan ik met een PL blijven curen zonder hate. Dan wanneer MP bijna op is gewoon repose/sleep en ff reloggen en dan het truukje weer opnieuw. Mischien dat ik dit kan combineren met joyeuse campen ofzo want die heb ik toch nog nodig. mja, zit een beetje vol qua events e.d. ik heb er gewoon geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bang dat een even match op level 70 je iets te hard raakt. Als je 60 levels under cap bent kun je nog wel toe met colibri's in Bhaflau voorlopig :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
update:
dynamis jeuno net gedaan: veel AF's en een member die dacht te ninja looten. GM gecalled en was een regelrechte babbelbox. Uiteindelijk is ie ff langsgekomen in Dynamis om naar ons te zwaaien :)
Voor Drops, onze laatste drie runs waren epic qua drops

En... eindelijk dan: BLM75

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
bij ninjalots d2'n we de betreffende member meestal asap (en kick etc).. maar goed, wel lastig natuurlijk als de idioot uit pt stapt en gewoon lekker achter de rest aan hobbelt en wat lot etc.. (laatste gelukkig nog niet meegemaakt, wel de gebruikelijke haidate got, kthnxbye etc gevallen :/ :/

en grats met blm75! Wil ik ook nog wel eens doen.. maar eerst pld wat levellen nog..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie doet er nou een jeuno af ninja lotten, dat is wel triest. Doe dan op z'n minst een goede xarca relic :P (j/k j/k)

Gisteren in Salvage mijn recente TH4 THFje kunnen testen :D SSR 35 +1 yeuy, dit keer was het Hikazu Kabuto wat ons totaal van deze maand op 8 lv35 drops brengt (uit 12 runs) en ook meteen 8 mensen op 3/3 van een bepaald item bracht. Het meeste van alle maanden tot nu toe, gisteren hebben we upgrade #43 gehaald. In iets meer dan een jaar tijd is dat mischien niet super te noemen maar toch een redelijke prestatie al zeg ik het zelf. Mischien beter om ipv een jaar tijd te zeggen in 173 runs tijd, dat is namelijk het aantal runs dat we hebben gedaan in die periode.

Vanavond weer dynamis (xarca uiteraard), hopen op wat RDM relics aangezien dat de relic is die degene die het grotendeels uit eigen zak betaald wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij was wel zo slim om achter de repops te blijven hangen, dus tegen de tijd dat D2 lukt hadden we een flinke pull te pakken en we waren -net- te laat. Met de D2 presteerde hij het ook nog om terug te komen zelfs...

Maar goed, de GM pakt 'm aan en heeft al gezegd dat ze de AF2 destroyen ^^
was echt een vriendelijk GM, heb er zeker 35 minuten mee lopen kletsen :D

Poekie: BLM is fun tot 60, daarna is het een regelrecht drama (vind ik!) tenzij je een vast clubje manaburners en veel tijd hebt :D Ik heb mijn laatste 15k exp in campaign gehaald en dat is geen pretje als BLM (maar een prima invulling van de verloren halve uurtjes voor en na events in FFXI)

Twisj: gratz! 43 upgrades in 173 runs noem ik echt wel lekker hoor!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Afgelopen weekend Charyb gecamped: Vrijdag om 12uur 's nachts erheen.... spawnde om 4 uur.... werd geclaimed en had geen hulp... schoot niet op... om 1 uur weer spawn stond er met 3 mensen, hadden claim maar wipede... pld/dnc (3 hits en dood), sam/dnc (geen idee wat die dacht...2 x ws, -> 2 hits dood), rdm/whm (lvl 59, asleep), en ik op thf75 kortom kansloos... 's avonds spawn gemist omdat ik net te laat thuis kwam. 's nachts om uur of 3 spawn... geen hulp... 2 jps wipede... kwamen terug met meer... kill... zondag avond... met 7 man daar... geen claim.. stonden echt 25 man daar ofzo 0.o

Kortom nog steeds geen joytoy :(

Verder rdm65 eindelijk....
Blu AF2 body gekregen! en niet echt veel anders byzonders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of iemand hier ook op BlueGartrls forum kijkt, maar schijnbaar is er al sinds een zeer lange tijd een dupe bekend binnen alle instanced zones als Salvage/Nyzul/Assaults en ook de Sandworm areas. Ik vind het zeer triest dat zo'n beetje alle "bekende" spelers (die van grote hnmls) dit zo veel mogelijk hebben misbruikt. De waarde van het hebben van een stuk salvage/nyzul/sandworm gear is nu in mijn ogen echt zwaar gedaald. Ik kan niet meer naar iemand kijken met een volle salvage set zonder me af te vragen hoe legit dat hij deze gehaald heeft. Ik hoop echt dat ze dit nu aan het patchen zijn, de reden dat die uberhaupt in het licht kwam was omdat er een emergency maintenance op al deze areas gaande is.

Ook wil ik wel even kwijt dat alle upgrades van mijn groep 100% legit zijn en niet dmv een dupe trick 2 of zelfs 3x zo veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toevallig dat je dit aankaart.
Ze zijn inderdaad EXACT deze glitch aan het patchen. Ik hoorde er toevallig gisteren iets over voor het eerst. Het schijnt inderdaad dat alle grote (met name NA) linkshells deze glitch kenden en er gretig misbruik van maakten.

Naar het schijnt is er een gast geweest die het bekend heeft gemaakt op diverse fora. Enerzijds natuurlijk goed dat de kansen weer eerlijk worden, anderzijds hebben die gasten sinds de start van salvage een voordeel gehad, wat toch een erg lange periode is geweest....

Ik had het graag een keer willen proberen, maar helaas :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het meest trieste eraan vind ik dat het meerdere keren op BG forum is gepost maar telkens binnen een paar minuten is deleted door moderators omdat het anders gepatched zou worden. En dan te bedenken dat diezelfde mensen dus Salvage drops e.d. voor MILJOENEN doen verkopen onder het mom van dat het rare drops zijn. Knap hoor, ik hoop toch wel een beetje dat die personen gewoon een keiharde ban krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vind het een beetje dubbel

stel dat je het geweten had, zou je het niet geprobeerd hebben?
Ik weet nog altijd niet 'precies' hoe het werkt met rare/ex drops, maar mijn groepje heeft dus afgelopen maandag 1 keer de kans gehad de openings chest te glitchen... ik moet je zeggen: salavge beginnen met 30 cells ipv 10 is zalig, ook al is de distribution daarvan even messy als je in 3 parties zit (niet meer in aliance).

Ik ben ergens blij dat het eruit is, want als je dat eenmaal doet, stop je ook niet meer en gaat het van kwaad tot erger. En tja, als je voor die tavnazian npc trade al een ban krijgt, dan krijg je dat hier zeker voor.

Overigens op NM's/drops hebben we het niet meer doorgezet, waren allang blij met de cells :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mijn groep ook eens overkomen zonder dat we het in de gaten hadden. We gingen naar binnen met 7 man, 6 in 1 party en 1 duobox in de andere. De tweede party brak af van de alliance en toen we de starter chest hadden geopenend en alle cells hadden lotted/passed kwamen we erachter dat ik ook moest passen op mijn duobox. Sindsdien hebben we altijd de tweede party altijd eerst laten disbanden voor we de starter chest openmaken. Wij gingen er meer van uit dat alle parties in de zone dezelfde lootpool kregen (dus a la dynamis) en dat als je niet in de party zit je niets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je dus gelot had, had je ze dubbel gehad.

Ik vind het op zich niet eens zo heel erg, want salvage is net even iets high end naar mijn zin.
Dat wil zeggen, de lots zijn behoorlijk zeldzaam, we hebben héél veel NM's al erg vaak omgelegd en maar zelden droppen ze iets. Als je de spelers dan een klein beetje advantage kan geven met triple (of wat dat aan gaat dubbele) cell drop met dit truukje, vind ik het best wel oké.

Het geeft je ook wat meer bewegingsruimte qua jobs als je niet van plan bent een eindbaas te doen.

Wat ik wel slecht/jammer vind is dat het blijkbaar ook werkt op alle drops van NM's (en in Nyzul), kijk, dat je 3 ipv 1 level 35 piece krijgt is een beetje erg overdreven imo.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Ondanks de wat grimmige laatste paar posts, wil ik ook nog even wat goed nieuws delen. "Goed".

IK BEN FFXI AAN HET INSTALLEREN!! ja... sorry voor het enthousiasme haha, voel me net een klein kind.

Had vanmiddag op m'n werk ineens de uncontrollable urge om FFXI te gaan installeren als ik thuis kwam en gewoon effe paar rondjes te gaan rennen in de stad. Misschien dat ik het zo weer beu ben, maar misschien ook niet haha. Ik hoop het laatste natuurlijk, ben wel weer toe aan wat ffxi, al zeg ik het zelf.

Ik weet ook echt totaal niet meer wat er allemaal nog op m'n char zit en wat niet... maar dat zien we morgen wel ofzo :) (zal waarschijnlijk nog wel een uurtje of weet ik het wat duren voordat ik klaar ben om in te loggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
(snel de inventory van jrd wat aanvult....)

WB! :D

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

hah! ik heb echt zin om te spelen ineens poek... niet normaal hahaha.

Ik ben nu aan het updaten, duurt voorlopig nog uurtje of 5 maar goed dan heb je ook wat, hoop ik...

Ik heb net echt allemaal playonline ID's geprobeerd om mee up te daten, allemaal gedisabled haha. Gebruik nu koekie's account even om te updaten :)

• Lord_T
Gister dyna beaucedine gedaan en werkelijk voor ons doen absurd veel drops!
15 AF2!!! (blm2x, nin, drk, brd, blu, whm, smn, pld 2x, cor, sam, war, en nog 2 die ik ff vergeten ben) en verder full clear waarbij ik zonder enig probleem naar de zone entrance kwam....

Hadden gewoon 2 mobs die allebei 2 AF2 dropte!

Verder weinig nieuws... baal nog steeds dat ik mijn joytoy nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skirmish Pephredo in Bhaflau Remnants was gisteren goed voor ons.
Ik zou bijna denken dat ze met het verhelpen van 'de bug' ook de droprate omhoog hebben gegooid.

We waren met 5 man (zesde was een mule om binnen te komen). Van deze 5 waren er 3 die Usukane willen en wat denk je, van de 4 Skirmish Pephredo die popten dropten er 3 de Usukane 35 feet 0.o

Verder ook niet veel spannends, BLM enfeebling en dark magic gecapped in besieged ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

CoP 8-4 gewonnen

na jp midnight maar eens de cutscene's halen en een ringetje uitzoeken ^^

btw ook 650+ Drain II's gehaalt op een campaign mob. komt wel maar heel af en toe voor.

pics:
650+
700+

[ Voor 52% gewijzigd door NaWA op 01-12-2008 03:22 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren eindelijk voor m'n broer Genkai 5 op DNC gehaald. Wat een rot gevecht is dat zeg, ik had het al eens eerder geprobeerd maar telkens kwam ik niet veel verder dan een 40% (na trance) voordat ik het loodje moest leggen. Gisteren maar alle stoppen los gegaan qua medicines etc. Naast de vereiste icarus wing, food(sushi) en een 10tal hipotions heb ik dit keer ook een blink band, 2 persikos au laits en een vile elixir meegenomen. Ik heb gewoon alles opgebruikt behalve 1 persikos au laits (maar die duren ook 10min 4hp/tick. Het punt is namelijk dat je geen curing waltz mag gebruiken (behalve onder trance) want je hebt letterlijk al je TP nodig voor steps + WS, anders krijg je Layle (vervanger voor Maat :P) gewoon niet dood vanwege haar constante cures. Wat waarschijnlijk ook heeft geholpen was dat de eerdere pogingen met een uncapped evasion (160ish/233) was gedaan terwijl ik Zaterdag even met m'n broer samen wat Chigoes in Caedavre Mire opgezocht heb en die een klein anderhalf uur op hem heb laten slaan :P

Verder in Salvage weer wat drop geluk gehad. Vorige week hadden we al een Hikazu Kabuto gehad waar 2 mensen op mochten lotten, deze week alweer een Hikazu Kabuto waardoor ook de verliezer er nu een heeft ^^. Mischien binnenkort mijn beurt voor eentje, ben persoonlijk nu 3/5 (12/15) Skadi, 2/5 (7/15) Usukane op Rithridan en 2/5 (10/15) Marduk, 2/5 (9/15) Morrigan's. We hebben nu een paar mensen die 13/15 or 14/15 zijn op een set maar nog geen enkele 5/5 na een goed jaar Salvage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag je bij dnc niet gewoon net als WHM 'overleven' totdat maat(layle) het opgeeft?

Hier wat gemerit, SAM74, Great Katana WSNM en dynamis Sandy win met redelijke drops (weet niet meer precies, stuk of 10 geloof ik) met een mannetje of 15.

Gisteren de eerste 10 floors van nyzul geklommen, maar moesten daarna 2 assaults doen voor punten (ik vind het persoonlijk niet lekker dat je maar 1 tag per dag krijgt terwijl je nyzul + assault (salvage) moet zien te doen)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik ervan heb gelezen moest je haar toch echt onder de 20% moet zien te krijgen. Ik heb wel een aantal filmpjes gezien waar mensen zichzelf ook deden curen en langzaam de HP weg deden meppen maar ook zij moesten haar onder de 20% krijgen. Vind het wel knap hoor, ik kon namelijk absoluut niet genoeg damage doen zonder WS te gebruiken om haar HP omlaag te krijgen incl. haar cures.

Trouwens jullie doen ook dynamis met maar weinig personen? Wat is jullie setup meestal en doen jullie "gewoon" de standaard pull->sleepga->/assist één voor één de mobs doodmaken? Nu heb ik zelf niet zo heel veel ervaring met city dynamis maar in xarca worden mijn BLMs heel vaak geresist (sleep) en vind ik het altijd erg moeilijk om alles onder controle te krijgen, vooral als ik de enigste BLMs ben.

Wij doen altijd:
PLD
DD
DD
DD of healer (WHM of SCH)
BRD
RDM

THF
BLM x2+
refresh (BRD/COR/RDM)

Persoonlijk vind ik dit redelijk goed werken, al zou ik graag een RDM/BLM oid erbij hebben voor wat meer/betere crowd control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd

jrd

Zo vanavond ga ik maar eens even m'n eerste serieuze poging wagen om het te gaan spelen. Alles is geupdate, account is weer geactiveerd nu alleen nog iets vinden om te gaan lvlen.

Zijn teveel dingen atm die ik wel zou willen levelen. Op het moment vormt gil een beetje een probleem als het aankomt op het serieus levelen van een job. Thf is lvl 46 zag ik gister, op zich wel leuk denk ik om dat weer op te pakken, maar ben bang dat het weer snel veel te veel geld gaat kosten om dat een beetje degelijk te spelen.

Ik weet niet of mensen hier nog met andere suggesties kunnen komen eventueel? Ik vind op zich bijna alles wel leuk om te spelen, gil is op het moment het enige wat me zo'n beetje tegenhoud voor veel dingen haha. Ik kan er niet tegen namelijk om bv samurai te lvlen zonder kote te hebben of zonder soboro te hebben...

Zoveel twijfel over alles wat er nu is :D

Is er iemand eigenlijk die me kan vertellen hoe het zit met die nieuwe jobs? die met de laatste expension erbij zijn gekomen. Ik hoorde dat /DNC sowieso erg nuttig is voor veel jobs om te soloen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wij gaan op basis van het aantal mensen wat er is, soms is dat veel (24+ en soms weinig ca. 15)
Hoe dan ook, bijna iedereen (incl. BLM's) gaat /nin en we hebben nooit een PLD (tenzij we veel mensen hebben, dan gaat er wel 'ns iemand voor de lol PLD)

We proberen altijd een minimum van 4BLM's te hebben, minimaal 3 BRD's (soms maar 1 of 2 helaas) 2 a 3 RDM's. 1 THF met TH4 en de rest is zo veel mogelijk gepimpte DD's.

De pulls schelen heel veel per zone, ik pull niet, maar ik weet wel dat onze puller héél veel ervaring heeft (350+ dynamises) en zonder hem zou het een stuk lastiger zijn. We doen deze runs met name voor currency, dus we killen zo'n beetje alles in iedere zone, maar ze doen bijv. wel verschilende pulls (SAC pulls, Kite pulls etc.) Een deel van de stats die lopen te ijsberen kunnen los gepulled worden, wat veel groepen niet doen, dit scheelt ZO veel.

Uiteraard behandelen we MNK's NIN's en SMN's met de juiste tactiek waardoor het zelden fout gaat. (Mnk met magic totdat ze 2 uur gebruiken, NIN's stunnen onder vanaf 40% en avatars, tja... die kun je raden)

Sleeps worden niet vaak resist, hoewel xarca er wel om bekend staat inderdaad.

@JRD: /dnc is leuk maar of het nou echt een superjob is als sub voor solo weet ik niet (hoewel , voor NIN schijnt het super te zijn, voor mij als THF of BST valt het enorm mee, handig, maar niet über)
BST is altijd leuk om te doen als je je skillz even op wilt halen, je leert meteen (weer) veel over de mobs, de omgevingen en het is niet al te duur, zeker omdat je solo bent is er toch niemand om te klagen. Alles wat dropped is van jou wat het goed maakt om BCNM's te doen. Daarnaast is het altijd leuk om wekelijks 1 of 2 ENM's te doen, kost niets en levert altijd wel iets op (soms zelfs veel).

WHM is redelijk goedkoop om te levelen (en saai), BRD gaat ook wel.

[ Voor 22% gewijzigd door 6K op 01-12-2008 11:31 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
RDM van 65-67 gehaald!, charyb weer niet de claim :( Stonden ongeveer 10 mensen waarvan 2 helpers en ik en leek gewoon een gebotte claim :(

Verder even die phathum tathlum worm geprobeerd... maar werkte niet op blu... was ook niet echt voorbereid... gewoon macro spammen om uberhaupt die spawn te krijgen (ding verspringt iedere 5 seconde) en dan head butt spammen... maar ging dood.. wist niet dat het gewoon wegrennen was als je low hp had...
uiteindelijk dat ding gekocht na r3 gekregen te hebben en er geen drop was... waren mensen daar aan het vissen die me uiteindelijk in party haalden en met mij kilde...

Och volgende keer beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Charybdis, die moet ik ook nog steeds eens gaan campen. Dat word waarschijnlijk een keer rond kerst aangezien ik anders niet genoeg tijd heb om te campen tenzij ik events skip en dat kan je als leider niet maken :P

Gisteren weer lucky met ENM dus ik heb weer een buffer voor mijn uitgaven. In Salvage wat geluk gehad met boss drops waardoor ik nu officieel klaar ben met zowel Bhaflau als SSR boss drops (25s) en nu heb ik Marduk's Dastanas af waardoor Ryosuke nu 3/5 van de Marduk set is. Ik moet alleen nog Enlil's Tiara voor Marduk's Tiara en alle 3 de items voor Marduk's Crackows.

Vanavond weer Dienamis, ik hoop echt dat we eindelijk een keer een duelist's chapeau krijgen. Het liefsts zelfs meer dan een aangezien we veel RDMs hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twisj...zou je mij eens willen vertellen hoeveel tijd jij per week ongeveer in FFXI steekt. Dus zowel events, free play als camping? Ik heb namelijk jaren gespeeld, maar met vrij weinig tijd-commitment (dus ik heb nog geen fuck bereikt eigenlijk behalve Rank 10 en een 75 job). Ik wil zo ondertussen toch wel wat meer dingen doen, dus ben nu met de LS in recordtempo ZM, CoP en TOA missies aan het afwerken. Maar ik zou daarnaast ook Dynamis, Salvage, Nyzul Isle, Assault en weet ik wat nog meer moeten gaan doen...ik probeer een beetje in te schatten hoe ik dat qua tijd ga managen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gisteren dynamis windy, we hadden 44 man, dus ik ben maar wijselijk weggebleven. In plaats daarvan maar eens een keer lekker niets gedaan :) ook leuk...

vanavond ouderwets levelen, laatste level sam hoop ik te doen. Woensdag avond is m'n vrije FFXI avond :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:35:
Twisj...zou je mij eens willen vertellen hoeveel tijd jij per week ongeveer in FFXI steekt. Dus zowel events, free play als camping? Ik heb namelijk jaren gespeeld, maar met vrij weinig tijd-commitment (dus ik heb nog geen fuck bereikt eigenlijk behalve Rank 10 en een 75 job). Ik wil zo ondertussen toch wel wat meer dingen doen, dus ben nu met de LS in recordtempo ZM, CoP en TOA missies aan het afwerken. Maar ik zou daarnaast ook Dynamis, Salvage, Nyzul Isle, Assault en weet ik wat nog meer moeten gaan doen...ik probeer een beetje in te schatten hoe ik dat qua tijd ga managen ;-)
Hoe triest het ook klinkt, zo'n beetje al mijn vrije tijd steek ik in FFXI. Op een werkdag is dat meestal vanaf een uur of 6 tot een uur of 11-12. In het weekend meestal vanaf een uur of 10-11 in de ochtend tot een uur of 11-12 in de avond, met de gebruikelijk pauzes voor lunch/avond eten etc.

Ik doe 3x in de week Salvage, 1 á 2 avonden een stel Nyzul assaults (ligt aan het aantal tags dat mensen hebben), 2x in de week Limbus, 1x in de week Sea farming en 1x in de week Dynamis-Xarcabard. Dan heb ik meestal alleen in het weekend in de ochtend en avond wat vrij uurtjes, momenteel doe ik dan samen met mijn broer een nieuwe job expen. Nu zijn we bezig met COR(ik) DNC(hij) SCH(ls-maat) en 3 randoms en zitten we ~71 nu. In de ochtend doen we campaigns voor wat exp en om wat campaign ranks te krijgen. Ik heb het geluk dat ik al Captain rank ben met assaults dus ik hoef in assaults niet zo veel aandacht in te steken. Verder heb ik ook al veel Assault Points dus hoef ik het ook niet zo nodig te doen om salvage te kunnen blijven doen (kost namelijk 1500 AP). Oh ja, en ik doe 3x ENM in de week in de momenten dat ik geen event heb, meestal voor of na een event ff snel met iemand doen.

Mijn weekelijkse bezigheden zien er als volgt uit:

Maandag
20:30 - 21:00 Mensen /tells sturen dat Limbus zo begint anders zijn ze weer te laat.
21:00 - einde Limbus, de lengte ervan is afhankelijk van welke Limbus area we doen.

Dinsdag
19:30 - 20:00 Mensen helpen last-minute AP te halen voor Salvage, vaak zorgt dit ervoor dat Salvage laat begint.
20:00 - 21:40 Salvage, einde is afhankelijk van wanneer we beginnen, het duurt altijd 1h40m.

Woensdag
20:00 - 23:00 Dynamis-Xarcabard, duurt meestal 2h30m maar mischien dat we de 4de TE ook een keer proberen.

Donderdag
19:00 - 21:00 Nyzul Assaults, meestal 2 tags. We zijn al 100 en zijn nu alleen aan het farmen.
21:15 - einde Limbus.

Vrijdag
18:00 - 20:00 Vrij, maar meestal ga ik alvast naar sea.
20:00 - slaap Sea farming. Soms stopt het wat eerder en dan kan ik nog wel eens wat doen

Zaterdag
10:00 - 12:00 Campaigns.
13:00 - 14:00 Mensen helpen last-minute AP te halen voor Salvage.
14:00 - 15:40 Salvage
19:30 - slaap Expen met mijn broer.

Zondag
10:00 - 12:00 Campaigns.
13:00 - 14:00 Mensen helpen last-minute AP te halen voor Salvage.
14:00 - 15:40 Salvage.
19:00 - 20:30 Nyzul Assaults, meestal 2 á 3 tags.
20:30 - slaap Expen met mijn broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hah...ja, ik was al bang dat het zoveel tijd zou kosten :D Als je er dan rekening mee houdt dat ik twee avonden in de week zeg 4 uurtjes beschikbaar heb, en misschien 1 dag in het weekend...dan kan ik wel gaan uitrekenen hoeveel jaar ik nog nodig ga hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:12:
Hah...ja, ik was al bang dat het zoveel tijd zou kosten :D Als je er dan rekening mee houdt dat ik twee avonden in de week zeg 4 uurtjes beschikbaar heb, en misschien 1 dag in het weekend...dan kan ik wel gaan uitrekenen hoeveel jaar ik nog nodig ga hebben ;)
Gewoon rustig aan alles 1 voor 1 afwerken. Ik speel zelf maar een dag of 3-4 per week, waarbij ik de limbus runs lead:

maandag 19.30-22.00 limbus
dinsdag 20.00-22.00/23.00 assaults (meestal 3 tags)
donderdag 20.30-23.00 limbus
zaterdag 23.30-2.00 einherjar (veel idlen vooraf, dus ik parkeer me er gewoon en ga wat browsen met windowed ffxi op de achtergrond :))

Als we klaar zijn met assaults gaan we waarschijnlijk over op nyzul in hetzelfde tijdsslot.
Ipv limbus zou je dan bv een dynamis zone kunnen doen. of Salvage.. of ..etc

Naja ik speel tegenwoordig ook lang niet meer zoveel als vroeger.. toen was het echt elke dag inloggen en de hele avond wegspelen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Langzaam maar zeker worden we steeds beter in dynamis xarcabard. Gisteren hebben we met 10 characters (7 spelers) meer dood gekregen dan we ooit hebben gedaan. We hebben namelijk gisteren de wall of eyes voor het eerst geprobeerd. Ik moet toegeven het was makkelijker dan wat ik had verwacht. Ik geloof dat we een sac of 5-6 nodig hebben gehad en een klein uur er over hebben gedaan maar je krijgt daarna wel een extra 30 minuten om te farmen. Ook een record aantal relics voor ons doen, 5 relics. BRD(ryo) NIN WAR BST en een WHM relic voor onze sacWHM :P Alleen op het einde ging het even wat mis, het duurde te lang om van een 2 eyes 4 demons sac de helft dood te maken voor de andere helft terug was. Ook redelijk vaak mensen tussendoor dood zien gaan door quadrastrikes of NIN/RNG demon hecatomb wave spam.

Volgende week als we hopelijk een paar afwezige mensen weer terug hebben kunnen we mischien weer een nieuw record halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandaag de linkshell medegedeeld dat ik voor kerst aftreed als leider, benieuwd wat er gaat gebeuren

aanvulling: heel veel van de dingen die ik doe is met statics. De interesse om massaal echte grote dingen te doen blijft een beetje uit, waardoor mensen die vooruit willen andere oplossingen zoeken, maar wel in de shell blijven hangen. Hierdoor wordt het frustrerend en kost het veel tijd, /tell en manditory events om wat geregeld te krijgen zodra je alliance+ nodig hebt.

Ik heb d'r m'n buik meer dan van vol, zeker omdat ik met 1 van de betere shells van de server, en zeker de beste EU shell wel vanalles kan doen en deze mij + mijn sacks graag adopteren.

[ Voor 73% gewijzigd door 6K op 04-12-2008 13:03 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

eindelijk AU missie 44 gehaalt.. wel de hele nacht mee bezig geweest..

dead now

[ Voor 7% gewijzigd door NaWA op 07-12-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfff die moet ik ook nog :(
nog tips? hehehe

hier niet veel spannends, sinterklaas enzo .. :) gisteren wel nog even gevist: 86 nu :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToAU 44 is die assault type gevecht waar je eerst tegen 1 BLU + 4 Single Gears en daarna 1 BLU + 4 Triple Gears en als laatste 1 Soulflayer vecht, nietwaar?

Er zijn veel manieren om die te halen. Als ik mij niet vergis zijn de gears immuun voor sleep maar mischien dat je met ES wel één keer kan sleepen. De BLU waar je tegen vecht is niet immuun voor sleep dus die kan je vrij gemakkelijk onder controle houden terwijl je eerst de 4 gears uit de weg ruimt. Als je een RDM (evt. RDM/NIN maar RDM/WHM gaat ook) hebt met w.legs dan kan die de gears blijven kiten terwijl je 1 of 2 gears tegelijk doet uitschakelen met je melee. SAM, WAR, MNK, NIN etc. zijn allemaal goede keuzes (SAM of /SAM uiteraard met seigan). Houd er wel rekening mee dat de gears een AoE gravity hebben dus dat je niet je kiter in de weg zit en raakt met gravity.

De enige random factor in dit gevecht is de NPC die met je mee vecht. Die mag uiteraard niet dood gaan én die kiest een target en valt die vervolgens aan. Als je pech hebt en de NPC kiest ipv één van de gears de BLU uit die je als laatste wilt aanpakken dan kan je nog een probleem hebben. De NPC is namelijk niet echt bepaald sterk, meer dead weight dan iets anders (imo).

-

Dit weekend niet veel boeiends gedaan, wel 2x een merit-achtige party gedaan met onze exp static waardoor mijn COR van 71 @25k->72 naar 73 @8k->74 is geschoten. Ik geloof dat wel in 2 sessies bijna 80k exp hebben gehaald. Heerlijk als je 1 of 2 van de betere melees uit de LS in je merit party mee kan nemen :P eerste sessie was SAM75(ls) MNK75 DNC72(ls) COR71(ik) SCH71(ls) RDM75 waar na een uur of wat de ls SAM werd vervangen door een random DRG die gelukkig ook erg goede gear had. De tweede sessie was bijna een volle ls party :P SAM75(ls) WAR75(ls) DNC73(ls) COR72(ik) SCH72(ls) BRD75 met een WHM75(ik) als haster buiten de party.

Verder vrijdag onze snelste JoL ooit gedaan. We hebben de laatste paar weken elke vrijdag één of meerdere Jailer of Love gedaan. Nu met na de patch hebben ze JoL's HP en regen een stuk lager gemaakt. Vroeger moesten we eerst de regen breken door 9 sets aan summons dood te maken, tegenwoordig laten we de tank één rondje hate genereren en daarna laten we de DD meteen beginnen. Het is dat ongeveer halverwege de JoL onze solo tank neer ging door Astral Flow (3x Aerial Collision) en een -ga3 voordat de mages konden reageren dat we even wat paniek in de tent hadden en we een RDM/NIN met geen enmity+ gear (die alleen diaga op summons hoefde te doen) laten tanken. Uiteraard heeft de melee dan alle hate dus die waren zo'n beetje allemaal dood gegaan op de DRGs na met hun cheating super jump :P. Toch uiteindelijk na zo'n 20 minuten werk hadden we JoL al neer liggen, nog voordat hij alle 9 sets aan summons had gehad. Best wel trots op m'n kleine shelletje dat we dit met 18 man hebben kunnen doen zo snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice on the JoL :)

die blue(en flyer) is ToAU 42, die heb ik al (te) vaak gedaan en gewonnen met veel verschillende tactieken. 44 is het laatste gevecht (Raubahn, Razfahd, Alexander)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ToAU 44 is alexander... moet ik ook nog...
Eerst 3x een blu.. 1x met magic killen dan 2x met melee....

Daarna begint de hell... ben 0/12 ofzo met pickups op dat gevecht maar de laatste maanden niet geprobeerd...

Je hebt in ieder geval een PLD nodig met MEGA -magic dmg geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

tip: koop genoeg reraise ringen ^^

iig, 12 keer die nacht geprobeerd om de blu eerst met magic te killen en dan sleep erop, regennen en dan melee damage. maar ging telkens niet echt goed.

daarna maar eens als eerste melee damage erop en in zijn 2de form een sleep/nuke strategy gedaan. Dit werkte wel perfect en de blu was zonder enige wipe van ons binnen 10 min neer..
al in al hadden we na regennen 30 minuten over voor alexander. 30 minuten die je er ook echt voor nodig hebt ^^

1 van de eerste tries hadden we namelijk verloren omdat de tijd op was, lullige was dat alexander op 1% stond. ik kon nog net niet meer de vulling van de hp bar met de rand onderscheiden.
De try met de win hadden we misschien maar 2 of 3 minuten over voordat de tijd op was.

hadden idd ook een pld met Iron Ram setje. Ook handig is dat de pld fealthy (merit) oid used bij alexanders 2HR (divine judgement oid?) wat de damage van 1~2K naar maar 200 vermindert.

Voor de rest is het meer damage dealen en proberen te overleven.

[ Voor 35% gewijzigd door NaWA op 08-12-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb dat gevecht ook al tig keer gedaan. De blue lukt meestal wel, die 2de stelt werkelijk niets voor.
Maar alexander... die heeft altijd wel een truukje achter de hand, ik heb hem iig nog nooit onder de 5% gezien.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal het altijd door elkaar, dacht even dat ToAU46 Alexander was. Ik heb die missie ook een aantal keer opnieuw moeten doen. Inderdaad, je moet eerst 3x een BLU afmaken waarvan 1x met voornamelijk melee dmg, 1x met voornamelijk magic dmg en dan kan je de laatste reraise zowel magic als melee dmg gebruiken. Dat is op zich nog het makkelijke gedeelte al doet Eyes on me toch best veel schade. Daarna even een slappe versie van Alexander die ook geen probleem kan vormen.

Voor het tweede gedeelte van het gevecht is het wel belangrijk dat je een goede setup, voornamelijk de tank is belangrijk. De strategy die ik altijd heb gebruikt is een PLD tank te gebuiken en op een afstand te tanken. Op deze manier is de gros van de damage die de tank krijgt terug te dringen naar de volgende skills/abilities.

Holy II, Diaga III, Dia III, Banishga III, Banish IV (Magic DMG)
Radiant Sacrament (AoE 10"? Targetted Physical DMG, effect:-mdef)
Void of Repentance (ST Terror)
Divine Spear (ST ??? DMG effect:-att)
Divine Judgement (AoE 20" Targetted Magic DMG, waarschuwing middels text "ΩΩΩΩΩΩΩ.")
Mega Holy (AoE Targetted Magic DMG)

Het is belangrijk te weten dat hij Radiant Sacrament gebruikt elke paar seconden en dat dit ongeveer 200-400 Physical DMG is die niet shield blocked kan worden. Een PLD kan met Sentinal de damage hiervan flink terug dringen voor een korte periode. Ik weet zo snel even niet of de DMG ook word beinvloed door je defense maar ga er even van uit van wel. Verder word door Radiant Sacrament ook utsusemi gewiped dus het is een beter idee om als PLD/RDM of PLD/DRK te komen voor betere hate tools. Daarbij kan een PLD zowel Sentinal gebruiken als Fealty om Divine Judgement DMG zeer veel te minderen. Verder heeft PLD ook veel toegang tot een goede -%physical als een goede -%magic set.

Op het moment dat je tank goed werkt dan word de rest van het gevecht meer een gevecht tegen tijd dan een gevecht om jezelf in levend te houden. Hierbij spelen de volgende skills/abilities een grote rol.

Gospel of the Lost (900-1100 HP heal en verwijderd debuffs)
Perfect Defense (Immuun voor Melee en/of Ranged en/of Magic)

Deze twee abilities zorgen ervoor dat het soms erg lang kan duren voordat je Alexander neer kan krijgen. Dit zorgt voor een aantal problemen met name tijd maar ook hate, uiteindelijk zal je rond de hate cap komen te zitten en dan beginnen je damage dealers ineens (harde) klappen te ontvangen. Persoonlijk vind ik een combinatie van melee en magic DD fijn voor deze missie vanwege het eerste gedeelte (met die BLU). Als ik deze missie opnieuw zou moeten doen zou ik de volgende setup proberen te maken:

PLD/RDM (evt. +13 mp/tick=+3 Ares/Parada/Herc, +5 ballad, +3 refresh, +1 trait, +1 sanc)
DRG/SAM (Angon, Super Jump=hate reset)
BRD/WHM (Storm Fife = +5mp/tick)
RDM/WHM
BLM/RDM
.../... kan vanalles zijn zoals { COR, BLM, SCH, melee, WHM }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
* Biobakker meldt zich na lange tijd maar weer eens in dit topic :)

Is er in de tussentijd al weer wat meer bekend over Rapture? of is daar nog steeds niks over bekend?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
van hoelaat tot hoelaat is die update vanaaf eigenlijk?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

17:00 ~ 20:00 als er geen extension is

en dan natuurlijk nog 1~20 uur vanwege pol errors en overcrowding op de patchservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de salvage-gangers onder ons: Frog Chorus is weer zoals het vroeger was. Ik weet nog steeds niet of SE nou bewust die charmga had aangepast of dit een bug was. Het lijkt erop dat het niet de bedoeling was dus hebben ze het deze patch ninja-fixed (er staat niets in de notes). Verder is de delay op ranged attacks merkbaar langzamer geworden of dat dit de bedoeling is of een bug door de bedoelde Level Sync xbow delay aanpassing.

Paar kleine tips voor Frog Chorus:
- Als je op Lightningsday start dan zijn alle Poroggo Madames ontzettend resistant voor stun en headbutt (en evt. stun WS).
- Door sleep te spammen can je met geluk een chorus stunnen (sleepstun) dit is iets nuttigs voor menig bard aangezien je toch wel wat extra tijd heb tussen je buffs door.
- Sleep bolts kunnen ook sleepen dus een THF met velocity xbow en sleep bolts kan zichzelf ook een beetje as charmga stunner voordoen (en acid bolts voor de -def!)

Verder weinig boeiende update zeg, Field of Valor is leuk voor mensen die subs levelen (of nieuwe spelers) en de "beloofde" salvage droprate increase staat ook niet in de update notes. Wel moet ik zeggen dat de laatst toegevoegde AF2 en AF1+1 ontzettend goed zijn voor de jobs waar ze voor zijn. COR, PUP, BLU en nu ook DNC en SCH hebben allemaal relics gekregen die echt nuttig zijn. SCH kan met mix/match een Sublimation +2 maken en een Grimoire: Fastcast +2. DNC kan Step accuracy +2 en Waltz Potency +15% maken (en de body is gewoon een shura-1!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn vooral kleine handigheidjes in de nieuwe update. Of de Salvage Droprate nu nog niet gefixed is of gewoon niet genoemd wordt kan ik niet vinden trouwens. Maar de kleine verbeterpuntjes vind ik wel verrekte handig:
• Jeuno -> Whitegate teleport via de Wildcat NPC
• Outpost Warp NPCs zijn verplaatst zodat je niet eerst een kwartier hoeft te lopen
• XP bands kunnen nu overal (ook in [S]) opgeladen worden, en ook met AN of IS punten
• Geen bazaar tax meer...hoeft niet iedereen buiten de stad te gaan staan bazaaren :)

[edit]

Heeft hier iemand trouwens wel eens de Reverend Mail en/of Rostrum Pumps fight gedaan? Zit erover te denken die te gaan doen maar volgens mij heb je voor beide een behoorlijk grote en goede groep nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reverend Mail NM heb ik niet gedaan maar heb gehoord dat je daar een MB->Burst2 met veel BLMs voor nodig hebt, maar dat zal tegenwoordig wel meevallen. Rostrum Pumps NM heb ik lang lang geleden veel gedaan. Ten eerste heb ik een party nodig die de Feeler Antlion kan vasthouden en milde damage kan toedienen. Een NIN, BRD, RDM is daar meer dan genoeg voor en het is handig als ze ook in de alliance zitten. Nu doet die Feeler Antlion alle normale Antlion TP moves alleen is er iets speciaal dat er bij "..." een Executioner Antlion spawned die de rest van de groep ZSM moet doodmaken, als je namelijk de Feeler Antlion TP blijft voeden dan is het mogelijk dat je zo ineens 2 a 3 Executioner Antlions heb rondlopen. Het is dus aan te raden even geen TP te geven terwijl de alliance een Executioner Antlion aan het bevechten zijn.

Dit blijf je doen totdat de Feeler Antlion de TP move "..." doet, deze spawned Alastor Antlion die een stukje sterker is dan wat je tot nu toe hebt gedaan. Het is dus aan te raden om hiervoor een echte tank zoals een PLD/NIN te gebruiken. Op het moment dat Alastor Antlion is gespawned is het belangrijk om de Feeler Antlion ZSM dood te maken. Zolang Alastor Antlion nog niet is gespawned mag je de Feeler Antlion dus ook niet doodmaken :P Zodra de Feeler Antlion dood is begin je met alle Executioner Antlions die nog leven of net zijn gespawned toen je de Feeler Antlion dood maakte. Daarna begin je aan Alastor Antlion, het gevecht zelf valt als ik me goed herinner best wel mee, je moet alleen een goede tank party hebben.

Een paar handige feiten:
- Alle Antlions linken dus pas op voor de Antlions die rond de pop plek hangen, een BST is hier erg handig voor want die kunnen de Antlions goed charmen.
- Alastor Antlion is Earth based dus Thunder werkt niet zo goed op hem (stun immuun bijv.) en hij cast Breakga en Stonega3 dus een WHM is erg handig met Shellra5, barspells en Stona.
- Feeler Antlion heeft en best hoge regen rate, ik geloof dat één NIN hem langzaam maar zeker dood kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
NaWA schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:09:
17:00 ~ 20:00 als er geen extension is

en dan natuurlijk nog 1~20 uur vanwege pol errors en overcrowding op de patchservers.
had 'm maandag avond aangeslingerd.. estimated time was 4 uur ofzo haha, cancel en iets anders gaan doen. in de ochtend nog eens en toen was 'm met 15 minuutjes klaar

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik had 40 minuten nodig en was #8 op de server ingelogd. Om erachter te komen dat spellcast niet meer werkt terwijl ik net een event had waar ik behoorlijk op spellcast leun...
merk je toch wel dat je behoorlijk afhankelijk bent van die plugins :)
gelukkig zijn ze alweer gefixed (althans, spellcast en infobar. BlinkMeNot gebruik ik niet)

gister dynamis sandy gedaan, veel AF drops wederom (weet niet precies maar whmx2 rdmx2 pldx2 war schx2 mnkx2 drgx2 op zeker... rest weet ik niet meer)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Heb gister even gekeken naar die chests die mobs nu droppen in xarc... maar de items zijn alsof je temp items koopt in nyzul...

Verder trouwens afgelopen weekend denali boots gekregen voor mijn blu en thf :D
Had een 666 lot en won! Kan nu met mijn Blu op 68+53str komen met mijn ws setup en mijn standaard spells :)

Verder zijn de solo exp quest dingen misschien nog wel interessant maar dan alleen tot lvl 50ish... want hogere lvl dingen lijken het niet te zijn.

Over de missies die er bij zijn gekomen: nog geen idee maar zou voor WoTG missies best wel eens een leuke reward willen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ongetwijfeld dat daar een leuke reward voor komt over een paar maanden. Ik hoorde dat je ze niet meer kunt solo-en of duo-en nu.
Wel las ik op ffxiclopedia iets wazigs over quest-story-lines van een andere nation. Ik hoop dat dat niet waar is, want ik heb nog helemaal niets gedaan voor bastok en volgens mij ben ik met windurst ook niet bij :(

666 lot en winnen? bah, ik had een 777 lot en verloor.... hoeveel pech kun je hebben lol

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
reverend mail heb ik jaar of wat geleden paar keer gedaan. heb nog tig popitem ervoor door mn goldsmithing leveling :p
Die fight is easy als je een BLM pt met een BLM of 5 hebt. Minder kan ik je niet echt aanraden.
Als ie in zn shell gaat is zn regen echt enorm.

Rostrum is easy, de beschijvig die je gaf klopt precies.
Tip, neem een BST of 2, 3 mee om die antlion pops zoet te houden ^^
Nieuwe Dyna-Xarc, nieuwe kansen. We gingen dit keer als een speer door onze uitgestippelde route heen. Hier en daar een keer iemand die verkeerd liep (recht in een groep eyes, oops :P) maar het ging erg snel voor ons doen. We hadden dit maal ook 12 characters (9 spelers) met 3 BLMs en van de 3 meleeDD die we hadden waren er 2 van onze beste melees. We hadden zo'n beetje net zo veel doodgemaakt als vorige week met nog bijna een uur te gaan en 'alleen' maar 3 AF (2x SMN + WAR). Dropped er in 1 pull opeens een WHM, SMN en NIN. Op zich erg tevreden en vooral de timing was grappig want er waren net een paar die riepen waar de AFs bleven (ik speelde THF :P) en ik zeg terug, pas op of ik laat zoveel crap vallen dat je verdrinkt... in crap :P Nou was het niet echt crap want we konden de WHM en NIN wel gebruiken alleen hadden we geen SMNs meer over (we hebben er maar 1 en die had hem al).

Dan in de laatste 10 seconden op de allerlaatste mob die we nog kunnen killen dropt er uiteraard een BLM hat. Het was de bedoeling dat 1 bepaalde die zou lotten maar in alle haast was er door 4 personen gelot met het idee dat het freelot was. Beetje eigen schuld van ons aangezien we niet specifiek hadden gezegt wie er mocht lotten (mja, we hadden nog maar 10 seconden). Toch blij dat we niet te laat waren anders was die BLM hat verloren geweest. Nu missen we alleen nog RDM, BLU, DNC, SCH relics de rest hebben we allemaal op z'n minst 1x gezien. Wel typisch dat de dyna groep juist is opgezet door 1 persoon om die RDM hat te bemachtigen (en hij is ook grotendeels de oprichter en sponsor).

Vandaag hopelijk onze eerste Ouryu met de LS, ik hoop dat er genoeg (juiste) mensen zullen komen en dat we uiteraard winnen.
gister begonnen met nyzul climb dan maar. 0-5 was snel 6-10 was ook snel en 11 naar 15 was zo snel dat we perongeluk 11 naar 16 hebben gedaan.
Tot slot 16-20 met behemoth en 1 free floor: 15 minuten over hahaha geen drops helaas

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

free floor! het schijnt te bestaan maar ik heb het nog nooit gezien en ik ben van 0-100 gegaan en heb nu grofweg een 25-30x bossruns gedaan als het er al niet meer zijn.
jah, meedere mensen in onze groep zeiden hetzelfde... het is nu de tweede keer dat ik een free floor zie.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Free floors bestaan echt! Gisteren onze eerste free floor gehad :P Gisteren ook een keer verloren na 10+min op een ordered lamp floor :( Zo irritant wanneer je zelf even de kluts kwijt bent en je de hele volgorde kwijt raakt. Mensen waarbij hun lamp eerst aan blijft en wanneer ik het daarna opnieuw doe ineens hun lamp uit gaat. Uiteindelijk goliard feet lot verloren, ach 2/6 hebben nu dus nog 3x competitie :P.

Ouryu gisteren gedaan en gewonnen :D! Maar een paar kleine problemen tijdens het gevecht zelf. Eerst was er een BLM die ES+Sleep #5 had en dat schijnbaar niet wist waardoor #6(ik) uit "paniek" ES+Sleep deed waarna hij dat ook deed toen hij al sliep :( zucht. Iets later was er iemand die perongeluk Bio2 ipv Bliz4 deed casten toen konden we hem helemaal niet slepen. Gelukkig was men oplettend genoeg en is er niemand aan doodgegaan (PLD deed snel invincible). Op het eind kregen sommige blms nog wat aggro maar verder ging het erg vloeiend. We doen het mischien nog niet in 20min of minder maar ~34min voor onze eerste LS poging vind ik niet slecht. Nu hebben we nog een stuk of 7-8 orbs om te gaan alleen is het moment die ik vandaag had gekozen niet zo heel gunstig (enigste WHM deed er ~1h over voordat hij online en bij Ouryu was). Wanneer ik een goede dag heb gekozen dat we 3-4 orbs op een keer kunnen doen dan word het tenminste nog een beetje lucratief _en_ kunnen we hopelijk beginnen met Bahamut v2 wat de nieuwe uitdaging word voor onze LS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice gratz :)

gister na de gebruikelijke salvage bleek KV rond te wandelen in altepa. Dus daar naar toe :) eerst 15 minuten met een kite party rondgewandeld, toen iedereen er was gezergd tot 10%, toen waren de stunners klaar met hun 2 uur en ging het hard fout, op 3% een wipe ; ;
Die regen is gewoon idioot, 10 seconden later had ie al weer 50+%

ach, volgende keer beter :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
echt mega veel pech hier...
Dinsdag: limbus... ik mainde blu AF1+1 item zodat ik body kan upgraden... vervolgens wiped mijn groep (deden blu burn voor SW (4x blu + cor + rdm) terwijl 12 anderen NW deden... Terwijl wij dood liggen dropt dat blu item... ik was enige die dat mainde.. maar werd niets gezegd in ls chat.. en iemand met lvl 60 blu ninja lot het :X
Woensdag: Dyna windy.... main blu AF2, het dropt maar mijn verbinding klapt er net voor uit :X, weer geen lot

Nou ja je snapt wel dat ik niet happy was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het wil nog niet echt vlotten om een groep bij elkaar te krijgen voor R.Pumps en/of Reverend Mail. In de tussentijd ook aan het proberen een static bij elkaar te krijgen voor Assault en Nyzul...beide heb ik nog totaal niet gedaan.

Wel grappig dat een speler die ik 4 jaar geleden voor het laatst sprak weer terug in de game is (ze komen altijd terug!) dus die ben ik nu een beetje aan het helpen met ToAU en WotG aangezien die expansions toen nog niet uit waren :D Verder WHM van 71 -> 73 (en inmiddels op 16k exp) door level sync en Campaign. Zit met Campaign nu op Copper Emblem of Service, dus nog 7 stapjes te gaan.

Als laatste met een paar man Ronfaure afgeschuimd met lvl01 jobs om die Treasure Casket feature eens te bekijken. Zowel SAM als SCH intussen van 1 naar 10...die caskets stellen verder niet zo heel veel voor. Je krijgt temp items (potion, ether, prism powder) van open caskets, en die gesloten zijn krijg je vergelijkbare items maar dan zijn ze niet temporary. Misschien dat er leukere stuff in zit in hogere level zones? Hier loop ik nog niet echt warm voor in elk geval.

Maar goed, dit weekend maar eens kijken of ik WHM op 75 krijg, dan kan ik BRD verder gaan levelen (30 momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beetje druk weekend gehad :D

3xKing Vingeroon
2xSandworm (Serket en Guivre)
14xearly bird catches the wyrm (ksnm99)
nyzul weer 15 floors geklommen
ToAU44-48 (kclub dark is gewoon grappig op alexandar)
en alvast WoTG tot aan het nieuwe gevecht.

al met al.... lekker bezig geweest :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit weekeinde was het eindelijk zo ver, COR75 :*) Nu heb ik weer een nieuwe job die ik ook helemaal mag gaan meritten en dat terwijl ik al zo veel jobs heb die nog gemerit moeten worden :P NIN is done met de belangrijke merits. THF, SAM en BLM zijn half done zeg maar en DRK en nu dus COR zijn nog unmeritted. Dan heb ik ook nog RNG die om de hoek komt kijken (lv72), veel te veel jobs :P Oh en ik moet ook nog 5x +STR merits wat ook een flink brok meritten is.

Verder nog onze resident pimp WAR geholpen met swift belt, grappig dat hij zelfs zonder 'max' haste nog een van de beste DDs is die we in de LS hebben. Daarna geprobeerd om een RDM subligar te halen voor wat andere mensen die meegekomen waren om te helpen maar na ~15-20 RDM fomors afgemaakt te hebben zijn we er toch maar mee gestopt zonder ook maar één rdm subligar te krijgen (wel minimaal 1 van elke andere job/fomor, typisch!).

Als laatste nog een Denali Bonnet kunnen lotten in Nyzul, niemand anders wilde hem hebben dus ben ik nu 1/5 op een denali setje (head) en 1/5 op een askar setje (feet) met mijn character. Ryosuke (m'n private brd+rdm :P) is nog steeds 2/5 goliard. De laatste paar feet die dropte heb ik de lot op verloren, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
al 4 runs op level 20 geen enkele drop gehad (denali/askar/goliard) :(

ik herken je probleem trouwens wel, ik heb ook 6 jobs op 75 en lig ver achter met merrits.
Ik moet nog zeker voor BRD troubadour en nightingale hebben, voor BLM nog wat Tier 1 merits, Voor THF doe ik niets, dat is m'n gimp job (heeft wel wat eva en tripple attack merits), WHM is klaar BST ook. Voor SAM moet ik in ieder geval 5/5 store TP nog hebben. En daarnaast nog een aantal algemene merits die ik wil (enfeebling magic + elemental magic en ook nog wat MP is 2/8 en moet naar 6/8, heb er ook 2 op HP)

En dan natuurlijk het probleem dat ik nooit aan meripo's toekom :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begonnen aan Nyzul maar niet echt geluk ermee. De bedoeling was 1-5 maar we zijn gestrand bij 4. We hadden ook een man of 3 (incl mezelf) in de party die dit nog nooit gedaan hadden dus het was even wennen. Tweede floor was Kill All en het barstte echt van de Qiqirns, dus daar deden we erg lang over. Vierde floor was een <Impossible to Gauge> leader kill...wij er meteen op af omdat we nog weinig tijd hadden, maar het was slimmer geweest om eerst even te rusten en te buffen....eerste -ga spell van de mob en iedereen zat in het rood :x

Ach, volgende keer beter...in de tussentijd nog wel even Sandy Rank 7 gehaald en CoP3-3, dus al met al toch een goed weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
na wat internet problemen gister RDM op 69 gezet! Dus nog maar 6 lvls en dan moet ik 170merits + alle rdm merits :X.... ja ik moet er nog 170 voor war, thf en blu... heb er nu iets van 120 :X

In ieder geval wel positief dat ik in campaign op rdm nu met beetje mazzel gewoon 2k kan halen... met rdm/nin met lvl 55 sword (die +14 att) en garuda dagger.... Ik heb trouwens voor mijn rdm nu Wood gauntlets gekocht voor 500k, last price was 600k :)
En had op 68 727 mp als elvaan in mijn max mp set... Niet super maar wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
garuda-dagger en een joytoy werkt ook erg leuk in campaign hehe.
brd/nin in haste-setup en dan 2x march... je blijft als een idioot meppen.

verder vrij weinig gedaan aan ffxi afgelopen week, te druk met andere dingetjes. Gisteren wel in een leuke ls-pt m'n pld op 58 kunnen zetten.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga met mijn RDM niet eens als /nin naar campaign, het is veel fijner om klappen te krijgen en jezelf dan te healen. Dat gekoppeld met het doen van enfeebles/enhances/damage krijg je soms erg lekkere exp. Maarja ik moet er wel bij zeggen dat mijn RDM al lv75 is en ik natuurlijk geen NMs kan tanken (maar de meeste andere mobs lukt wel). Als /whm heb ik dan ook meteen reraise voor die keren dat ik dan toch dood ga. Vaak omdat er één of andere ****** net naast me dood gaat met o.a. Shadowhand of een andere NM terwijl ik al iets aan het bevechten ben. De setup die ik het fijnst vind om in campaign mee rond te lopen is een Justice/Genbu setje met veel +% haste erin.

Justice Sword / Genbu's Shield / - / Virtue Stones
Walahra Turban / Beak Necklace +1 / Loquacious Earring / Magnetic Earring
Goliard Saio / Zenith Mitts / Tamas Ring / Serket Ring
Umbra Cape / Hierarch Belt / Nashira Seraweels / Morrigan''s Pigaches

Ik kan er nog 'makkelijk' +9% haste erin krijgen met swift belt en dusk gloves/feet maar dan raak ik wel ~+110 MP kwijt. Ik vind deze setup wel lekker omdat ik dan ook genoeg MP heb om het lang genoeg mee uit te houden tot mijn convert steeds weer terug is en ik dus zo min mogelijk hoef te rusten. Mischien dat ik een keer swift belt ipv hierarch belt doe, dat is tenminste nog 4% voor 48 MP, tijd om een codex te farmen, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
In campaign gebruik ik niks wat gil zou kosten, dus geen food, ammo of shihei hehe.
En raise heb ik meestal wel binnen een minuut of twee, zijn altijd dezelfde die spelen als ik campaign doe ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gebruik wel body boost in campaign, het is echt heerlijk hoeveel punten je krijgt en hoe weinig die items kosten. Vooral als SAM/DNC kan ik het erg lang volhouden.

Gisteren Dynamis Beau. Erg veel wootz, 100's (stuk of 4 a 5) en BLMx2 WHMx2 PUPx2 BLU MNK en WAR heb ik ten minste voorbij zien komen.

Ik was BLM en ben slechts 1 keer doodgegaan (NIN 2hour).

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Nieuwe woensdag nieuwe dynaxarc kansen. Begon traag met alleen een WAR en DRK in het begin en toen een hele lange tijd niets. In de laatste 60 minuten kregen we ineens wat betere drops, BLM SMN(lol) BST(lol) NIN en op de laatste mob nog een THF. Erg tevreden met deze loot, hopelijk in het nieuwe jaar dat we wat RDM hats kunnen krijgen :P die hebben we ook nog veel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dynamis jeuno: WARx2 MNKx3 RDMx1 RNGx2 NIN en nog wat andere die ik vergeten ben: 11 in totaal

eindeljik merits voor BRD troubadour en nightingale gehaald, dus kan nu gaan focussen op wat BLM en SAM

fishing: 87 ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ben nu zo gewend aan solo'n dat ik vaak (pre lvl 55) al snel iets heb van pt no thanks...
Komt ook grotendeels omdat je dan nog niet tegen een berg te halen exp aan zit te kijken plus dat je alle drops mag houden. Solo dan ook vooral veel goblins/andere beastmen. Leuke drops en in elk geval wat gil...

/cheapass cat hehe

LS-exp pt's zijn dan wel weer leuk, je kent elkaar en het is nooit te serieus,, beetje rotzooien kan altijd.
Vanaf dit weekend hopelijk weer genoeg tijd om wat te spelen, afgelopen tijd steeds moeten cancellen door irl stuff :/

(wel leuke irl stuff maar gewoon ff een avond of wat voor jezelf is ook erg prettig)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pty in Ronfaure[S] op level 37 is gewoon maf.....
20~25k per uur, oftewel, 30 minuten om level 42 te worden lol

anyway, ik kan maar geen tijd vinden om te exp-en lol, Sandworm x 2, Dark Ixion x 1, nyzul climb 30->50 (weer een free floor) en denali drop op 40.

BLM beetje verder gepimped en gemerit (elemental grips, ice en thunder potency level 2 en enfeebling merit).

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mijn BLM is ook 37...dus ik kan beter in Ronfaure [S] gaan expen dan de oude locaties? :) Moet ik dan maar eens gaan proberen!

Niet zo heel veel kunnen doen dit weekeinde, veel wezen stappen dus ja...dan krijg je dat. In elk geval leveltje erbij op WHM (74 nu) dus die is bijna "klaar". Geen Nyzul run gedaan wegens gebrek aan online members op dat moment. Inmiddels wel bezig met het opzetten van een Einherjar shell zodat we Odin's ass eens kunnen gaan kicken.

Oh en ik heb voor de verandering maar eens wel mee gedaan aan een event. Ik was toch bezig mijn Mog House te pimpen, en dan zijn gratis aankleding dingetjes wel leuk. En met een dagje werk ongeveer kun je alle awards van Starlight wel binnen hebben. Dus ik heb nu voor in de Mog House een Dream Platter, Dream Stocking en Dream Coffer. En als gear de volledige +1 set, Dream Bell +1, Dream Hat +1 (infinite ginger cookies dispenser), Dream Robe +1 en Dream Boots +1 (infinite Sneak charges). Bijkomend voordeel dat ik nu van stad naar stad kan teleporteren voor de rest van het jaar, wel even makkelijk voor crafting, even naar de guild gaan is nu ook echt EVEN. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Met kerst ff die zooi regelen, kerstpakje op m'n mewmewchar staat toch wel geinig ^^

Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd167/Voromir/orlyfightuw2fy9.gif

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog maar eens een sandworm gedaan, deze keer was het KA met z'n minions. Ging goed tot aan 35%, toen begon hij als een razende roeland minions te spammen.

Probleem is dat onze melee nodig zijn om te skillchainen, want de enige damage die KA pakt is Magic Burst Blizzard IV en III. Maar ja, als die op minions gaan meppen, wordt het snel een rotzooitje.
Resultaat, 1ste wipe op 10%, regen 100%, tweede aankomende wipe op 50 minuten (van de 60) waardoor we maar gevlucht zijn. :(
Volgende keer weer beter :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHM -> 75 :D

Verder net even 5 runs KSNM gedaan in Balga Dais...ben alweer vergeten hoe ie heet. Rumble Royale oid...3/4 runs gewonnen, natuurlijk was de ene die werd verloren mijn orb :( in het begin de verkeerde 'kaart getrokken' aka mob gepulled...kregen we een BLM tegenover ons ipv de RDM die we gewend waren....nou ja, kreeg iig nog een ingot van de puller, toch 200k waard...en een hoop lol gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dynamis bastok gedaan, beetje absurde drops BLUx4 en SCHx3
daarnaast PLD RDM BLMx2 (mine!) en SMN

inmiddels 19 merits in BLM gestopt, merk het goed :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Afgelopen weekend weer een tweetal leuke ls-pt's gehad met m'n pld, ben nu een mooi ingeblikt katje :)
(en niet 1 keer doodgegaan als pld.. :D )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:25:
Dynamis bastok gedaan, beetje absurde drops BLUx4 en SCHx3
daarnaast PLD RDM BLMx2 (mine!) en SMN

inmiddels 19 merits in BLM gestopt, merk het goed :)
Zaterdag ook Dynamis-Bastok gedaan...37 man afwezig :X dus met maar 19 man waaronder 1 tank. Ging nog niet eens zo heel slecht maar bij de NM was het total wipe, en voor de 2de poging hadden we nog 3 minuten. Dat schoot niet zo heel erg op...toch nog wel goede drops, 4 x Wootz, 2 x 100 Byne bill, COR AF2, BLM AF2, SAM relic, BST relic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 16:59
Al weer een jaar geleden ;(

En in de tussentijd heb ik mijn leven min of meer weer verpest met WoW :')

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:18:
[...]

Al weer een jaar geleden ;(

En in de tussentijd heb ik mijn leven min of meer weer verpest met WoW :')
Hij zei het W-Woord :X

Maar goed, ik had ook een FFXI maatje die ermee kapte "nooit speel ik nog zo'n MMO, kost veel te veel tijd"...die is nu GM bij WoW :X Aan de andere kant zie ik steeds meer spelers terugkomen...zelfs mensen die 4 jaar geleden waren gestopt. Return to Vanadiel campaign schijnt toch wel te werken :) Kom terug Mattttt!
Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste