Le Meow
Ik verzeker je, d'r is helemaal nix aan om zo'n party te doen.
2x brd wil wel werken zolang je geen 75 bent, het is dan toch logischer om de 75 te laten pullen
zo heb ik het uiteindelijk maar gedaan
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
(in de praktijk rent poeks half vanadiel door op een avond om van job te switchen mid-event hehe)
Le Meow
2 ss's, proto-omega (poekbrd) en een van sky voor cuteness:

Le Meow
Nu moet ik wel zeggen dat toen mijn BRD is geleveled (door m'n broer, de accounthouder) was dat van 37 t/m 75 in een manaburn setup, dat was toen hot6K schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:06:
level 70+ verwacht men dat bard chain 300 pulled met elegy en liefst tussendoor dit riedeltje ook nog afspeelt.
Ik verzeker je, d'r is helemaal nix aan om zo'n party te doen.
2x brd wil wel werken zolang je geen 75 bent, het is dan toch logischer om de 75 te laten pullen
zo heb ik het uiteindelijk maar gedaan
Het zal wel aan mij liggen, ik vind het leuk en een uitdaging om de party zo soepel mogelijk te laten lopen als BRD zijnde
4x Firaga3, kun je inderdaad best "hot" noemen, iig voor de Spartoi's die als brandhout fungeerden.deTwisj schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:14:
[...]
Nu moet ik wel zeggen dat toen mijn BRD is geleveled (door m'n broer, de accounthouder) was dat van 37 t/m 75 in een manaburn setup, dat was toen hot. Als BRD75 doe ik niets anders dan pullen, zelfs met yigit+loq+rostrum+minstrels heb ik amper tijd voor 1 songs. Ligt ook wel een beetje aan de camp hoor, bij birds moet ik altijd erg vroeg gaan pullen want ze zijn zo squishie en ik heb er een hekel aan om ze te sleepen. Ik doe ze liever goed getimed pullen en ga dan bij de party iets zingen terwijl zij van me af voken. Bij MJSP mid pull ik gewoon 2 a 3 mobs tegelijk en ga dan ff snel zingen.
Het zal wel aan mij liggen, ik vind het leuk en een uitdaging om de party zo soepel mogelijk te laten lopen als BRD zijndeAl moet ik toegeven dat ik ook graag wel eens een melee job (op rith dan) wil spelen om te kunnen parsen of mijn gear sets een beetje goed werken of niet.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Toppunt van Salvage deze week was toch wel een "wipe" in de Hammerblow kamer waarbij er maar 3 mensen dood gingen en we het toch konden vergeten. Namelijk de 2 tanks (MNK/NIN en WAR/NIN) en de enigste healer/raiser een RDM/WHM. Voor de rest leefde iedereen nog, alleen had niemand anders een magic of weapon cell. Dan de dag daarop gemakkelijk Hammerblow/Dekka/G1G/G3G doen met nog 20 tot 25 minuten over voor de boss om daar alsnog een timeout te halen. Damage was veel te sloom en de eerste charm sessie begon al voor de 75% HP trigger. Eerste charm sessie was al bagger, binnen 5 seconden waren de 2 tanks, de SCH en ik geloof de RDM al charmed. Gewoon omdat mensen niet kunnen positioneren en wegrennen wanneer dat je duidelijk ziet dat hij gaat beginnen met charmen. Vervolgens wanneer tanks uncharmed zijn blijft iedereen gewoon stug doorrennen waardoor het weer langer duurt voor we verder kunnen wat weer resulteert in een volgende charm sessie met maar weinig damage gedaan te hebben. Uiteindelijk timeout met nog 25% te gaan, vreemd aangezien ik met ongeveer dezelfde personen veel betere prestaties heb neer gezet, jammer.
Een tijdje geleden met wat goede spelers begonnen met Nyzul Isle te beklimmen van 0 naar 100. Eerste keer dat we hem deden hebben we verloren maar sindsdien alles nog gewonnen. Zelfs de keer dat we uberhaupt maar met 5 waren (onze BLU was offline) en de RDM kreeg een d/c tijdens het starten van de Assault. Oftewel wij staan daar binnen met alleen NIN SAM DRK BRD
SAM 58 -> 62 gedaan dit weekend.
Fishing 68 -> 70 gedaan dit weekend.
ENM Sheep's weer eens gedaan : Forager's en Galateia, maar wilde hagun
Kclub BCNM aantal keer gedaan: geen kclub
Salvage: same 'ol same, geen (noemenswaardige) drops
Dynamis: PUP/BST/BST/BRD/NIN/NIN, mijn Lot 777 op BRD hat werd overtroffen, talking about bad luck lol
verder... meer van het zelfde lol
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Over die beginners NPC (wat ik heb gehoord/begrepen):
* Hij legt uit hoe je experience points kan verzamelen (en je krijgt een gratis exp ring, geloof ik)
* Hij legt uit hoe je moet craften
* Hij legt uit hoe een party werkt
* Je krijgt een gratis rare/ex reraise earring voor lv1.
en hoe lang bestaat ffxi nu ongeveer?!
ik heb een maand nodig gehad om m'n draai te vinden (parties was toen nog wel heel wat anders, gemakkelijker te krijgen en harder om goed te krijgen... toen waren de dunes nog echt n00b dunes ipv PL dunes)
Dynamis Bastok gister. 20 man, foutloos
RDM RDM BLM BLU WAR MNK en 3x 100 piece
ik stond voor sam ingeschreven ; ;
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Gisteren dyna-sandy gedaan (moest eigenlijk windy zijn maar een andere shell huppelde net voor ons naar binnen...), voor m'n war die laarzen gekregen (geen idee wat ik ermee moet maar goed..) en spijtig genoeg geen brd-mutsje ; ;
Denk dat ik deze hele week bij events wel brd zal blijven.. rustig aan naar de 75 via farm/events ^^ (72.5 nu)
Dyna gaat steeds soepeler nu met onze shell, zijn voor een paar man nog de cities aan het doen en dan is het northlands \^^/
Vanaaf weer sea, nog niet gekeken of het farm of limbus word.. zal het wel zien.
Le Meow
Dus hieruit kan ik deels uithalen dat opnieuw beginnen niet zo leuk is? Ondanks dat sommige zeggen dat het wel kan6K schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:08:
hahahahahahah
en hoe lang bestaat ffxi nu ongeveer?!
ik heb een maand nodig gehad om m'n draai te vinden (parties was toen nog wel heel wat anders, gemakkelijker te krijgen en harder om goed te krijgen... toen waren de dunes nog echt n00b dunes ipv PL dunes)
Ik ben momenteel al wel aan de trail begonnen. Al heb ik nog niet echt veel tijd gehad om echt te spelen.
En de besturing is echt wennen.
Ik zie het als een positief iets voor bijvoorbeeld mijn vrouw die ook wil gaan spelen (weliswaar op mijn account, maar toch). Die kan het wat makkelijker leren zonder mij die in haar oren zit te tetteren.
Ik reraise.. mauw 1 ballad.. *whack* .. arrghhh
Gelukkig hadden we wel full drop

En nu beginnen met FFxi lijkt me ergens wel ideaal, hi-lvls die weer in dunes staan te meppen en zodoende wat meer info kunnen geven/opleiden etc.
Verder is de exp-rate verhoogt dus je levelt wat rapper wat ook wel prettig is als beginner.
Tip nog, voor gear beneden lvl10 zou ik bij de npc's gaan shoppen ipv bij de auctionhouse.
Le Meow
Bij ons het momenteel zo, als je je toelegt op PLD of NIN, ben je nu 75 in no-time. Die krijgen nog meer invites dan BRD op het moment.
Fishing -> 72
SAM -> 63
Skadi boots 35 part gister gekregen (1/3)
Dynamis Jeuno vandaag weer eens
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Gisteren 2x byakko en 1 keer suzuki gedaan. wilden eigenlijk 2x suus doen maar... uhm... poeks ging ergens dood in palace en duurde ff heel lang voor ze me gevonden hadden en ik weg kon hupsen ^^;;
had nog gezegd ik hp wel maar toen was er al een resque pt onderweg.. wel jammer maar ja, wel gelachen.
Heb er in ieder geval heca-wantjes aan overgehouden :3
Le Meow
Ga ik nu ook proberen, aangezien er in 2 jaar wel wat is veranderd.Poekie McPurrr schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:41:
Je kan nu ook die 14day trial gebruiken om te kijken of je het iets vind. 14 dagen is wel weinig tho om een beeld te geven.
Wel vind ik het stom van Square Enix om niet de laatste updates bij de trial te leveren. Nou moet er eerst 18.213 bestanden geüpdatet worden om de trial te spelen. Dat schrikt mensen wel af...
Serieus, amazing hoe sterk Samurai is (of ja, aanvalland dan, verdedigend komt ie niet ver)
affijn, nog ff snel level 65 weten te halen
en 74 fishing, maar heb echt ff een break nodig van dat brein dode gedoe lol..
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
wel rdm nu 60
Verder in vahzl wezen farmen na een tip.. gewoon ahrimans en demons.. gimg dood na 7 mobs... flare 1 zonder shadows up: 31 hp, hij had fire spikes up... 10 hp dmg per hit die ik deed..., verder timers niet up voor utsu... en weer een flare 0.o Is daar wel redelijk farmen maar ga de volgende keer wel op blu/whm voor head but stun lock en dispell... mijn thf kan minder goed stunnen lol.
Verder weer iron emblem gehaald omdat ik die cuchurains mantle wil gaan proberen te halen. Moet alleen de mensen vinden die er in geinteresseerd zijn en la vaule moet in sandy handen zijn...
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ligt het nu aan mij of is er gewoon niet echt veel te vinden op een AH?
Sommige jobs zijn wel meer afhankelijk van gear dan andere...
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Gisteren maar weer eens limbus gedaan, was weer een makkie maar weer weinig drops (af zooi)

Vanaaf Dyna-Windy, hopelijk clear :3
En m'n Thf op lvl 50 gekregen in Gustav, die nm goblin hero-nogwat eens gemept maar geen lol-gaxe drop..wel genoeg buit om weer een leuk zakcentje bij te schrijven :3
Le Meow
Maar in de start gebieden niet.
Iemand trouwens een idee hoe het mogelijk is dat er ineens handel is in de Cuchulain's Mantle, terwijl la vaule al tijden in beastmen handen is? Zijn de voorwaarden veranderd? Kan je nu de NM drops proberen te halen om de bcnm te unlocken en dan de offensive OPS ineens kiezen?
Zelfde met die white sash ofzo... zijn echt terror drops daar die ik best wel wil
Linked ah's:
windurst - kazham
sandoria - rabao
badsok - norg
jeuno - whitegate- tavnazia
in bv het havendorpje mhaura kun je goedkoop wapens halen, en dan eventueel met wat winst weer verkopen op een ah (aangezien meeste mensen vergeten tre checken of iets goedkoper bij een npc te halen is).
Verder kun je nog vissen voor wat gil, bv moatcarp in sando-port (voordeel daar is dat moat daar rap verkoopt). koop een elcheapo hengel en wormpjes (wormpjes (littleworms) haal je bv bij een npc in sando-south (vanuit moghouse voorbij de ah daar, staat aan linkerzijde (huppelt ook een jochie langs de hele tijd)
Le Meow
Little Wurms die je voor 4 gil per stuk haalt bij een NPC verkoop ik per stack voor 300 op het AH. De eerste stack ging behoorlijk snel
Nog bedankt voor alle info btw
[ Voor 7% gewijzigd door Zneeser op 21-10-2008 14:20 ]
Naarmate je hoger level wordt komen er ook steeds meer quests beschikbaar die je solo kunt doen. Vaak zijn de rewards ook wel wat waard.
En rank missions leveren geloof ik ook langzaam wat op
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Dat heb ik het eerste jaar ook veel gedaan...in Sandy goedkoop stuff kopen (carrots, berries) bij NPC's en die vervolgens voor 4-5K per stack in de Jeuno AH verkopen. Totdat ik erachter kwam dat je veel beter in wapens en armor kunt handelen...goedkoop inkopen, op AH duur verkopen. Afhankelijk van hoe goedkoop ik heb ingekocht kan ik dan nog makkelijk onder de gangbare prijs gaan zitten (en dus snel verkopen) en toch flinke winst maken. 20-70K winst is niet vreemd in elk geval.Zneeser schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:18:
Ik heb gemerkt dat je de goedkope dingen die je bij een NPC haalt duur kunt verkopen op een AH.
Little Wurms die je voor 4 gil per stuk haalt bij een NPC verkoop ik per stack voor 300 op het AH. De eerste stack ging behoorlijk snel
Nog bedankt voor alle info btw
Had al een beetje gezocht naar een nederlandse LS.
En ik zit momenteel te vissen voor Moat Carp. Heb al bijna 2 stacks
(website: www.swordsandroses.be)
(waar is wappie eigenlijk..die deed recruitering
Le Meow
effe kijken welke allemaal hetzelfde wapen gebruiken zodat je die na elkaar kunt doen.
Alles wat dropped verkopen en/of npc-en. Als je 6 jobs op level 10 hebt, heb je een leuke start om een job naar keuze uit te gaan breiden.
Een job naar level 10 doe ik in 1 avond. Zeker nu easy prey en decent challenge meer exp geven. Gewoon lekker safe en gas erop
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Tevens heb je fame nodig om bepaalde items/spells te kunnen krijgen.
Er is btw geen limiet op het aantal openstaande quests, wel moet je even rekening houden dat je sommige quests eerst af moet maken voor je verder kan gaan (soms helpt even zonen/opnieuw babbelen met de npc ook wel)
Ik start meestal in saruta (windy) als ik een lvl 1 job lvl, beetje rupsen meppen en silkies verzamelen :3
Gisteren dyna-windy.. staan we net voorbij house of death.. beetje mobs meppen.. beetje grote link.. rent er een malloot die een statue op z'n nek had recht house of death in...

Vervolgens konden we dus ff niet terug via die kant en gingen we maar wat farmen, puller ziet onder het brugje (naar torai) een statue.. pulled.. poeks kijkt omhoog..*oei, die linkt heel het huis erboven
weer wipe ^^;;
Maar even op forum een gedetailleerde strategy gepost zodat we de volgende keer niet weer als rambo naar binnen gaan.. (lag wel dubbel van het lachen btw, was gewoon te grappig
Le Meow
Staan we daar een beetje te kloppen (hele zone was a zowat clear, want het was een farm run), loopt er een mage doodleuk achteruit richting die avatars...
mass-death, daarna op halve kracht vanwege tijd issue wat wanhopige leroy jenkins pogingen... hour glass uiteindelijk maar gedropped met z'n allen, was beetje zinloos aan het worden.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Windy is gewoon nasty... meestal ben ik samen met 1 andere thf de enige pullers in de shell (doen dyna met 15-22 man). En dan sac ik bij windy alle timers zo ongeveer en mega moet dus de andere thf doen... (tower pull ik voorbij death house en kan dan geen raise meer krijgen en voorbij death house komen)
Met als gevolg dat ik laatst de mega ook moest doen (met extra death om weer voorbij death house te komen... ) en hem niet eens kon vinden 0.o. Lang leve de tijdsdruk.. hadden 2 minuten ofzo en liep gewoon keurig verkeerd... Nou goed inmiddels de map eigenlijk altijd maar open staan... We zitten alleen wel met een BLM te kort en tegenwoordig ook met WHM/RDM te kort in die 15-22 man... Ik ben RDM aan het lvlen dus kan me voorstellen dat ik als die 75 is niet meer ga pullen 0.o (ben wel de enige TH4 thf van de ls, dus misschien valt het mee en verder is mijn blm nog 17

Wanneer dan de rdm het vertikt om silence te doen op die crow's dan geloof maar dat je in de problemen komt vroeg of laat. Zo erg zelfs dat ik als BRD diverse keren het loodje legde door lullaby -> wakker -> -ga op m'n dak.
Wat toch wel érg vreemd is met 8BLM's en een RDM.
En wat al helemaal grappig was: we hebben ongeveer 12(!) relic mauls gekregen en 6 relic knuckles
verder AF: PUP PUP WAR DRK BLU BLU
helaas geen BST, dus nog altijd niet in staat te NPC-storen.
Wilde eigenlijk wel BLM, maar met 6 mensen die daarop lotten en geen op BST was ik er snel uit
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
3x thf, brd, smn, blu , 100 als drop... en natuurlijk mainde ik blu... iemand lot 276, ik dacht dat moet ik kunnen overlotten... maar nee hoor... 211

Wel even floor 100 meegedaan met wat mensen en nu blu en war weapon voor nyzul... moet alleen nog floor 1-100 zien te storen... of 10000 ws's doen... x3 voor mijn 75 jobs... hydra dropte goliard hoed, en cerberus askar... maar ik wilde denali omdat er al 3 mensen askar wilde lotten.. en niemand denali van floor 100. 3de run was weer cerb maar timed out omdat hij stoneskin spamde...
Setup was goed: PLD (2 relics), rdm, whm, drk (full askar, homam, heca etc, adaman hauby, kclub), War (iemands mule met adaman hauby en andere uber gear) en ik dan als TH4 thf... En meestal hadden we 10 minuten voor de boss lol... alleen cerb is gewoon mega irri als hij stoneskin gaat spammen....

o well
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Verwijderd
Maar als de maand om is word er dan automatisch geld van mijn creditcard afgeschreven?
Zo ja wordt er dan ook geld afgeschreven van mijn creditcard als ik niet meer speel?
Verwijderd
Er wordt maandelijks geld van je cc afgeschreven totdat je zelf opzegt. Of je speelt of niet maakt niet uit. Ik heb wel eens 8 maanden niet gespeeld maar wel doorbetaald. Op het moment dat je opzegt ben je volgens mij wel je account en characters kwijt, dus ik zou vrij zeker moeten zijn dat ik nooit meer wil spelen zou ik dat doen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:33:
Ik heb het spel een paar weken geleden gekocht en mag dus 30 dagen free spelen.
Maar als de maand om is word er dan automatisch geld van mijn creditcard afgeschreven?
Zo ja wordt er dan ook geld afgeschreven van mijn creditcard als ik niet meer speel?
Le Meow
Verwijderd
moet er niet aan denken dat ik die van mij kwijt zou raken, zou idd nog liever door betalen. Had het er toevallig vandeweek met iemand over. Als ik nu om wat voor reden ook alles kwijt zou zijn, zou ik echt niet meer opnieuw beginnen...
Fishing 77 ^^
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Het spel kost al *** 13 euro permaand en dan mogen we maar 3 maande kosteloos weg blijven pff..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 15:27 ]
Anders lees je ff goed.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:19:
Ik vind het stom dat je char verwijdert wordt na 3 maande als je bv een half jaar niet actieve bendat slaat toch nergens op! Bij andere online games bv wow of lineage2 hebben dat niet maar ff11 wel ><
Het spel kost al *** 13 euro permaand en dan mogen we maar 3 maande kosteloos weg blijven pff..
OFFICIEEL is de termijn 3 maand, maar er zijn al zat mensen die na een jaar (of zelfs 3,4 of 5) gewoon weer met hun oude chars verder konden.
Verwijderd
Als eerste: Ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand z'n chars helemaal kwijt was, ongeacht hoe lang die weg was.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:05:
Jah dat las ik ook maar dat is dan toevallig geluk maar als nog die hele regel slaat nergens op.
Gelukkig hebben we allemaal recht op een eigen mening, maar als je je hier al over opwindt vraag ik me af of ffxi wel iets voor je is. Ik geef je een paar voorbeeldjes:
- accuracy capped op 95%, dit houdt in dat je als lvl75 5% kans hebt om een lvl1 mob te missen.
- Een mob heeft een droprate voor een bepaald item, soms 100%, meestal veel en veel lager.
- Als je craft is het nooit 100% raak en nooit 100% skillup. Op lvl100 kan je nog steeds een lvl1 synth failen en je materials kwijtraken (5% regel weer)
etc
etc
etc
Welkom in ffxi
[ Voor 6% gewijzigd door Xiliath op 24-10-2008 18:16 ]
Verwijderd
Het spel is tot nu toe nog wel leuk maar moeilijk maar dat maakt het juist wel spannender vind ik
En gewoon niet stoppen of gewoon doorbetalen, dan weet je t zeker
Of mijn alltime fav: jobchange naar een low-lvl job..doodgaan en dan hp'n.. om ergens in Xarcabard te eindigen en erachter te komen dat jawel..Xarca beastmen controlled is
(of leuk in je all-lvl75 gear rondhupsen.. doodgaan.. delevellen.. en naakt staan rond te hupsen)
Le Meow
Vorige week een beetje ziekjes geweest dus weinig gespeelt. Wel heb ik nog wat Nyzul Isle gedaan en ben nu de trotse bezitter van een Runic Key (floor 100) en op Ryosuke een Goliard Chapeau. Onze groep is nu net begonnen met boss farming. Een ding waar we achter zijn gekomen is dat Capricious Cassie op een kill all floor toch zeker wel een showstopper is. Ik vind die haast moeilijker dan elke andere mob in Nyzul Isle (inclusief de bosses, lol) met z'n AoE 50" Bad Breath (en Sweet Breath). Ondanks dat we die laatste run verloren hadden kregen we wel vol verassing een Cassie Earring van de appraise
Sandy dynamis: BRD + BST voor mij, Die bard hat is wel goed, Bst wil ik gewoon zodat ik kan storen.
Grootste uitdaging in FFXI vond ik toen ik begon dat je (behoorlijk wat) hulp nodig had op je weg naar je eerste 75 job. Ook dat is tegenwoordig wel wat gemakkelijker omdat jan en alleman wel een 75 job heeft zodat dingen waar je vroegah een pty voor moest hebben nu gewoon gezerged kunnen worden (missions/Genkai's)
Nog een leuke:
Doodgaan zonder reraise op plekken waar geen mens komt
Achterblijven op missions die niemand meer doet (en wil doen bijv. ToAU44)
40,000+ exp nodig hebben om level 75 te woren en dan concluderen dat je nog meer als 100,000 exp nodig hebt om merits te kweken (ben je 'ooit' klaar)
Een goede manier vinden om geld te maken en hebben en nog niet kunnen krijgen wat je wil (rare/ex)
etc.
etc.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Tevens, ik verneem dat het spel iets makkelijker is geworden zo hier en daar, hoe en waarom? Vergeef me dat ik niet 59 pagina's wil gaan lezen aub
Dit spel trekt me, na al die jaren, nog steeds eigenlijk. Heeft gewoon een bepaalde charme die me altijd zal blijven trekken.
Hoi xil en poek btw
Oh uh... jrd zegt je natuurlijk niet zoveel realiseer ik me nu net. Ik speelde altijd op Hanneke of Slemz. HOI!
edit: ik speel nu trouwens wow... samen met feex haha (als we uberhaupt weleens tegelijk ingelogd zijn).
[ Voor 6% gewijzigd door jrd op 27-10-2008 10:11 ]
Gisteravond bijvoorbeel een party met war(60) war(65) brd(59) whm(70) sam(66) pld(64)
gesynched naar de war en dus iedereen level 60 (behalve de bard, je wordt niet omhoog gesynched), je gear die je draagt welke hoger level is kun je blijven dragen, maar wordt wel (soms drastisch) generfed.
Toen de PLD moest gaan en hij geen vervanger kon vinden heeft ie gewoon een PLD75 uit zijn shell gestuurd, die dus ook netjes gesynched wordt naar level 60 ^^
Gemakkelijker exp om diverse redenen:
Meer area's met exp bonus en snellere chains (ToAU/WotG), campaigns (WotG) met random battles welke exp opleveren en als je dood gaat geen exp kosten, Besieged, idem voor ToAU
en de exp voor EP en DC zijn aangepast wat solo wat interessanter maakt.
Empress band voor 50% exp bonus tot max van 2000 exp bonus.
eens per jaar een anniversery ring: 100% exp bonus
en nog wat andere dingen (zoals bjiv. Scholar die zowat nooit zonder MP komt te zitten)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Wotg is zeker die nieuwe expension? die heb ik gemist namelijk. Toau of hoe je het ook spelt heb ik nog gewoon meegemaakt.
Ik had wel iets meegekregen van maat van me dat je inderdaad scholar ofzoiets had nu tegenwoordig en zo nog 2 jobs dacht ik? Het enige wat me zo tegenstaat van het spel is die enorm statische gameplay (die op zijn beurt ook gewoon z'n charmes heeft natuurlijk). Oh ja, en het niet in staat zijn om een party te vinden voor veel jobs (om het gil verhaal maar even achterwege te laten atm).
Maar ondanks al die min punten nog steeds een mooi spel haha, mogelijk wel 1 van de betere mmo's die ik ooit gespeeld heb haha. Wil ik weer gaan spelen zal ik alleen m'n best moeten doen om een amerikaanse expension pack te bemachtigen, dat gaat niet zo makkelijk ben ik inmiddels wel achter gekomen. Dat was bij Toau al een ramp en voor zover ik weet is het bedrijf dat toen der tijd mijn expension heeft aangeleverd min of meer gestopt met het importeren van die zooi.
Vraagje voor xil of poek: wie van de oude mensen waar we toen der tijd mee speelden in iratus en snr speelt er nog? Kweet toevallig dat koek is gestopt met ffxi ook (is immers m'n "zwager" haha). Ik ga vanavond eens even m'n cd's afstoffen en kijken hoever ik kan komen met de installatie.
Even algemeen weer: iemand een idee of ik mijn account (van oorsprong) amerikaans kan omzetten naar europees of iets dergelijks door bijvoorbeeld europese keys aan te schaffen ofzo? Ik lul maar wat raak nu hoor, zit gewoon even in m'n hoofd na te denken over hoe ik dat regel met die expension
je kunt inderdaad merits halen in een level 60 party and altijd synchen naar 1 member. Als die member dood gaat krijg je ook geen exp overigens
WotG = Wings of the Godess en is inderdaad een nieuwe expansie
en volgens mij kun je gewoon inloggen met je ID op een EU variant, maar dat zou ik wel eerst ff dubbel checken.
naast Scholar heb je ook Dancer voor wat betreft WotG
in ToAU zaten BLU PUP en COR
Overigens is WotG niet zo'n gigantsche musthave als je weer opnieuw begint, dat kan later ook nog, exp parties gaan nog steeds niet die gebieden in
Parties vinden is nog steeds redelijk afhankelijk van je job, maar wel een stuk beter geworden met level synch
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Lijkt me wel weer leuk eigenlijk om het een kans te geven, maar wacht dan sowieso tot volgende maand voordat ik met m'n eigen account weer aan de slag ga, anders betaal ik weet ik het hoeveel dollar voor die laatste paar dagen van deze maand. Dat is namelijk hoe SE te werk gaat haha.
Ik ben benieuwd wat poek en xil me te vertellen hebben aangezien ik toch nog steeds op die server gestrand zit met hun haha. Zou er niet aan moeten denken om weer helemaal opnieuw te beginnen. Weer al die missions doen, ranks halen, sea access halen haha houd op! Ben blij dat ik al die crap gewoon gedaan heb dan (ondanks dat het in eerste instantie m'n vriendin der char was en dus ook echt een hele nare naam heeft haha (haar echte naam namelijk...)).
Ben ook vooral benieuwd naar de staat van de economie atm, of het nog steeds gerunt wordt door de gilsellers en dergelijke. Weet dat toen ik nog speelde de gilsellers in sky ook bezig waren maar dat er met enige regelmaat een banwave was.
Gilsellers zullen er altijd zijn, maar met uitschieters op de AH valt het best mee vind ik persoonlijk
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Hoe zit het eigenlijk met het bannen in het algemeen? Ik vond / vind namelijk niks vervelender als daar staan bij een faf/nidhog camp om er vervolgens achter te komen dat 1 of andere debiel met een programmatje dat ding geclaimed heeft en zojuist 2 uur van m'n tijd heeft verdaan. Op een gegeven moment (dat was in ieder geval op Ragnarok zo) werd er best regelmatig mensen gebanned voor dergelijke dingen.
Sorry als ik teveel vraag hoor, probeer gewoon weer langzaam een beeld te scheppen van wat er precies speelt op het moment in de game. Misschien als ik echt teveel tijd heb later, als ik klaar ben met m'n werk, dat ik dan even op m'n gemak de laatste paar topics effe door ga lezen.
Mcc en Linaaa spelen nog, en van SnR bijna iedereen nog.
Hoe het zit met botten in hnm camps durf ik zo niet te zeggen, hou me daar niet zo mee bezig.
Economie draait redelijk, zo af toe proberen ze weer eens prijzen op te drijven maar heb ik persoonlijk ook niet veel last van eigenlijk. Ze gaan de visbotters weer eens aanpakken maar dat doen ze elke paar weken wel weer..
Speel zelf trouwens ook met feex (haar char dan) naast m'n eigen Poeksel ^^
Le Meow
Ok sorry dat ik nu echt een heel oude post aanhaal...Poekie McPurrr schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:19:
Vanavond dyna-badsok op war/dnc gedaan (onze pt had geen healer bij begin). Moet zeggen dat war/dnc wel erg fijn speelt in dyna ^^
2 ss's, proto-omega (poekbrd) en een van sky voor cuteness:
[afbeelding]
[afbeelding]
Spelen matine en ondori nog?!
Maar leuk om te lezen man dat mensen nog steeds spelen, denk dat ik zelf maar weer eens accountje ga activeren dan mocht dat nodig zijn. Hoop dat ik misschien weer die vibe beetje te pakken kan krijgen en het weer echt leuk kan krijgen in dat spel. Uiteindelijk heb ik het namelijk toch wel altijd naar m'n zin gehad in het spel, ondanks de nare kanten eravn af en toe
Ik sprak toevallig week of iets terug Gwedolyne ook ineens weer, die speelt ook niet meer als ik het zo beetje goed had begrepen?
En jij Poek, zit je nu gewoon alleen met snr beetje te spelen of heb je er nog een LS naast voor je andere dingen? Zie namelijk op die screenshot een pearl die ik niet 1, 2, 3 kan defineren als een LS die ik ken.
Zit nu bij 2 shells idd, Snr voor de social stuff, en AkatsukiCrew voor wat endgame spul (4 avonden in de week /sea, /sky en /dyna doorhupsen)
Le Meow
visbots worden inderdaad volgens mij zowat maandelijks aangepakt, ook daar gebruiken ze tegenwoordig leuke truukjes voor. Zo is bekend dat ze je char een stukje draaien waardoor je niet kunt vissen, wanneer je dan onophoudelijk 'you cannot fish here' blijft spammen heb je ook een ban aan je broek.
Claim botting pakken ze aan door berekeningen uit te voeren die het kost om een mob te renderen, als je voor die tijd provoked, heb je dus een detect bot -> ban
Maar nu de keerzijde van de medaille, slimme botters kunnen hier allemaal omheen
er zijn diverse plugins binnen en buiten windower die hier namelijk omheen kunnen. OF in ieder geval een ban kunnen voorkomen (bij het draaien van de char wordt de x,y,z waarde en direction uitgelezen bijv. wanneer deze wijzigt vernietigen ze de ffxi sessie, of bij het warpen en speedhack wordt de cpu clock tijdelijk gemanipuleerd)
Kortom, 2 uur bij fafnir staan en de claim verliezen is nog steeds mogelijk...
--------------
ok, daarnaast zijn er ook nog heel veel minder gevaarlijke plugins/addons waar je prima mee weg komt. Dit zijn zo'n beetje de standaard windower plugins die je leven wat gemakkelijker maken en inmiddels als algemeen gebruikt beschouwd worden (hoewel ik er niet triomfantelijk over zou gaan babbelen ingame).
Zo zijn veel standaard plugins momenteel:
Infobar (een balk met zeer nuttige informatie)
zonetimer (een klokje hoelang je in een zone bent, handig voor timed events als salvage)
clock (een balkje met wereldtijden)
TParty (je kunt TP van de rest van je party zien)
Distance (hoever sta je ergens vandaan)
Recast (hoe lang voordat een spell weer gebruikt kan worden)
Spellcast (gemakkelijkere command line commando's en automatische gear swaps per job)
LightLuggage (auto-sort + auto-lot/pass mogelijkheden)
en nog vele anderen...
[ Voor 25% gewijzigd door 6K op 28-10-2008 13:43 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik zelf heb ook nooit moeilijk gedaan over windower en de daarbij behorende plugins, kheb een hele tijd ook FFassist gedraait. Dit was geen plugin volgens mij als ik het me kan herinneren maar een stand alone progje, was wel bijzonder handig (range calc, recast timer, cooldown timer, ingame mapje en meer van dat soort ongein).
Het lijkt me zo leuk aan ene kant om het weer te gaan spelen, aan andere kant als ik denk aan de tijd en moeite die het kost om het allemaal weer op te starten dan begin ik langzaam af te haken weer haha.

Toen maar macross:frontier gaan kijken :3
Le Meow
21:00 uur dynamis bastok, weinig mensen (relatief) online, sommige nog net op msn via 3g, maar konden het spel niet inkomen.
affijn:
2 100 pieces, een berg wootz en 10 AF
SAM RDM BLU SMN 4xCOR MNK BST
vooraf zeiden we nog: wordt tijd dat COR eens dropped.
op SAM had ik van de 7 mensen als eerste lot 887, helaas was er een persoon die op mijn verzoek kwam vanwege het geringe aantal mensen die er met 998 overheen ging
ach ja... twas wel gezellig weer. Gemakkelijke win en nog flinke berg mobs achteraf om te farmen
vanavond weer eens Einherjar, ben benieuwd
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik zou zo graag weer Xarcabard willen doen met m'n ls vrienden maar we krijgen het niet meer voor elkaar om genoeg mensen te krijgen die mee kunnen gaan. Of de area is al bezet (of gaat bezet worden) door een dynaLS. We hebben het nu 2 keer kunnen doen (is al weer een week of 4 geleden) en we werden er steeds beter in, ook qua drops. Eerste keer was alleen een DRK drop maar de tweede keer was al een NIN NIN COR drop welke we allemaal wel konden gebruiken. Sindsdien is er niets meer van gekomen

Nyzul gisteren ook niet aan toe gekomen, wat misgecommuniceer en onze RDM was foetsie, farcry 2 doen met een paar v'n vrienden. Hopelijk vandaag of morgen nog een paar runs dan maar, moet er nog veel uit zien te krijgen. Vanavond maar weer tijd voor een Salvage run, ik was vorige week ziek en wonder boven wonder regent het 35s

Leuk detail, dat waren alweer head #5 en #6 in 4 runs
[ Voor 7% gewijzigd door deTwisj op 31-10-2008 09:04 ]
gisteren een beetje pech gehad in salvage. Arrapago, uiteindelijk op floor 4 tegen de ghost ging het mis, we gingen als een speer naar boven (floor 2 NM vond het leuk om ons te sleepen en zodoende kon die op z'n gemakje warpen).
Rond het uur waren we tegen die ghost aan het kloppen en je raadt het al: de reraises gingen eraf....
whm had iets te veel hate, ging dood zonder reraise, dus ik als nun gek naar de rdm toerennen en hymnus erop gezet 1 seconde voor ie doodging, phew... dat scheelde niet veel. Aangezien die RDM voor het eerst erbij was wilde hij toch nog helpen en kwam overeind -> -ga -> dood voordat hymnus afging
ik had nog geen subjob unlocked dus geen raise.... -gameover-
helaas pindakaas, wel vissen naar 79 gezet afgelopen dagen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
vrijdag dynamis jeuno. Onderbezet en slechts 1 BLM. Aantal leuke drops gekregen, maar ook erg veel dood gegaan als lullaby bard.
Verder beetje gevist en exp op SAM gehaald -> fishing 80, sam 70
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Gister nog einherjar gedaan, ging best goed, jammer genoeg geen clear tho.
vanavond weer limbus en nog een of ander event(je)..dus zal ik denk wel weer 74 worden ^^;; (buffer is 800exp ^^;; )
Le Meow
Zat je maar op Gilgamesh dan kon ik je misbruiken voor mijn COR exp parties
Daarentegen diezelfde dag in de avond een LS party gemaakt van SAM/WAR x3, DNC, COR, SCH/WHM waar later een van de SAM/WARs werd vervangen door een BRD/WHM. Serieus, elke TP move die de crawler kon doen was Cocoon. Vaak genoeg had hij alweer Cocoon gedaan op het moment dat ik de kans kreeg om Dark Shot te doen. Dan merk je pas erg dat 1 Dispel elke minuut weinig is
Le Meow
Ergste van allemaal.. sec voordat 'm plat ging ging ook de laatste met rr plat... lig je daar met z'n allen dood te zijn met zo'n mooie koffer in het midden ^^;;;;;
(daarna ging SE ons klieren door in /sky ons te bedelven in ro'maeve waters
Le Meow
Beetje polijsten nog en ultima word ook "easy" hehe
vanaaf eerste dyna-beau met de shell, ben benieuwd ^^
Le Meow
Dit weekend de wonderbaarlijke wereld van de Campaign Ops gevonden, ik had er nooit eerder naar gekeken eigenlijk. Even lekker 7 Ops er doorheen gejaagd en nog even een rank up gehaald in Campaign. Ik zit nu op de 2de star rank dus ik heb nog wel even te gaan. Verder deze week nog salvage gedaan maar niks aan drops gehad die we nodig hadden. Wel hebben we erg veel geluk in Nyzul met Askar en Goliard.
3x 20 = 1x Denali feet
1x 40 = niks
2x 60 = 1x Askar hands
6x 80 = 2x Askar body, 2x Goliard body
5x 100 = 2x Askar head, 1x Goliard head
Op Rithridan heb ik nog niets, maar daar komt vanzelf verandering in en op Ryosuke heb ik nu Goliard body en head. Ik zit op de 1077hp/109xmp convert set, niet slecht voor een hume als je het mij vraagt
niet veel spannends: SAM71, dus maar weer naar die hagun enm, wel gewonnen, maar wederom een forager's mantle ipv een hagun ; ; en we hebben er een stuk of wat nodig (hoewel we initieel voor mij en een ander bezig zijn).
BLM74, na een ongelooflijke berg campaign. SAM is zo veel beter in campaign als BLM. De truuk op BLM is gewoon hopen dat ze op een hoopje gaan staan en het niet al te druk is met players: thundaga 3 -> raise --> reraise op -> rusten en opnieuw thundaga 3 -> raise -> reraise op -> evaluation -> 1000 exp
en dan maar weer 5 minuten wachten op unweak and repeat
Verder niet superveel tijd gehad om te spelen, kwam er wel achter dat SAM71 op lesser colibri's gewoon idioot is lol, meditata + seigin + third eye, beetje TP erbij (tot ca. 180tp)
Sekkanoki, Berserk, hasso -> penta (ca. 1600 damage) -> penta (ca. 1200 damage) -> dood
hehehe
(haubergeon +1, I.R. Lance)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ben beetje bezig geweest met farmen... nu iets boven de 2mil gil, heb nieuwe LS gevonden dus ga weer sky en sea doen enzo... maar moet nog wel opstarten. Verder rdm63 inmiddels maar wordt mega saai. Dagger naar lvl 6 merits gehaald... dus dan kan ik tegenwoordig ook op thf in bhaflau tickets iets raken... want omg hoe slecht was mijn acc toen ik met lvl 4 merits daar was op thf

(gear redelijk: rap harnass, turban, pca, amemet+1, dex ring, rajas, brutal earring, suppa, dragon boots, pants zijn die van ZNMs, en riem is swift belt als tp gear).
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Tja, omdat THF een dagger (1handed) job is moet je zeker een stuk meer +acc hebben om een fatsoenlijk hit% te halen. Je gear ziet er idd niet slecht uit alleen zou ik de dex ring wisselen met een pure acc ring, pahluwan legs geven ook +4 acc (of cobra subligar geeft +5) mocht je meer acc zoeken. Verder zijn blau dolch en fire bomblet ook erg fijn door hun +acc. Dragon boots zou ik persoonlijk niet gebruiken voor TP, pahluwan feet geven +dex en +acc of anders dusk ledelsens geven +haste. Mocht je nou just sushi eten (wat voor bijna alles naast colibri wel de beste optie is) dan is het niet verkeerd om een paar slots andere stats te geven (zoals bijv de ZNM broek).Lord_T schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:56:
Dagger naar lvl 6 merits gehaald... dus dan kan ik tegenwoordig ook op thf in bhaflau tickets iets raken... want omg hoe slecht was mijn acc toen ik met lvl 4 merits daar was op thf![]()
(gear redelijk: rap harnass, turban, pca, amemet+1, dex ring, rajas, brutal earring, suppa, dragon boots, pants zijn die van ZNMs, en riem is swift belt als tp gear).
Anders kom je bij ons op Ragnarok Sky/Sea doen
Gezellig met z'n allen in t nederlands
Ik heb als daggers blau dolch en de crit dagger (6% crit ofzo) en ja moet maar eens naar die pahluwan kijken.. punt is dat ik aan het sparen ben voor yigit crap (gratis gear voor rdm etc... ja die gaat gimped zijn) en nu 2/5 ofzo voor yigit. Verder doe ik regelmatig nyzul met weinig succesdeTwisj schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:14:
[...]
Tja, omdat THF een dagger (1handed) job is moet je zeker een stuk meer +acc hebben om een fatsoenlijk hit% te halen. Je gear ziet er idd niet slecht uit alleen zou ik de dex ring wisselen met een pure acc ring, pahluwan legs geven ook +4 acc (of cobra subligar geeft +5) mocht je meer acc zoeken. Verder zijn blau dolch en fire bomblet ook erg fijn door hun +acc. Dragon boots zou ik persoonlijk niet gebruiken voor TP, pahluwan feet geven +dex en +acc of anders dusk ledelsens geven +haste. Mocht je nou just sushi eten (wat voor bijna alles naast colibri wel de beste optie is) dan is het niet verkeerd om een paar slots andere stats te geven (zoals bijv de ZNM broek).

Nee, jullie ragnarokkers moeten gewoon allemaal naar Gilgamesh komenwappie1980 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:46:
Lord_T:
Anders kom je bij ons op Ragnarok Sky/Sea doen
Gezellig met z'n allen in t nederlands
Daarna nog susi en seiri gedaan in /sky.. weer erg simpel en bijna alle items die dropten waren freelot

Vanaaf Dyna-Xarca, hopelijk leuke drops en weinig wipes (eerste keer dat we met deze groep xarca induiken, maar vorige week 1ste keer beaucedine en direct clear gepakt dus de hoop is er in elk geval haha (hoewel we in xarca eerst gaan farmen voor we ook maar iets van een poging tot clear gaan doen hehe))
Le Meow
Le Meow
De twee keer dat ik heb gedaan met een groep van 10-12 characters (7-9 spelers ongeveer) hebben wij eigenlijk elke pull gemaakt met een WHM75/THF37 met reraise 3. Zodra dat die een (sac)pull heeft gestart hebben wij één of meerdere personen die eyes/demons claimen om zo kleine groepen per keer aan te pakken.Poekie McPurrr schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:38:
die kleine-alliance xarca dyna (farm)runs, welke tactics gebruiken jullie daarbij?
Onze setup voorheen was:
PLD
DD(NIN)
DD(WAR)
DD(MNK)
BRD
RDM
BLM
BLM
THF
WHM/THF
De eerste time extention(TE) doet de WHM/THF de sacpull terwijl een BLM de TE doet oneshotten met freeze2. Vervolgens gaan we direct door naar de tweede TE waar de WHM/THF wederom een sacpull maakt en we de 2 eyes claimen die de TE spawnen. Vervolgens wederom een sacpull om de TE te claimen en killen. Daarna zijn we naar de derde TE gegaan om die te killen maar waarschijnlijk gaan we de volgende keer het iets anders aanpakken.
http://www.bluegartrls.com/forum/showthread.php?t=64092 deze thread is wel handig, zoek naar Wizerd's post die verteld welke pulls makkelijk zijn en welke moeilijk. Verder is het gewoon een kwestie van sacpull, sacpulls en nog meer sacpulls.