Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Je BRD/WHM bevalt mij steeds Beter Poeks, zou je die please willen gebruiken bij onze ALLEREERSTE Kiriin volgende week zondag! (je kan nu nog gauw migreren naar Ragnarok en meedoen!)
We hebben ondertussen al 5-6 Kirin sets en na een paar Seiryu zelfs 7 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wappie1980 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:57:
Je BRD/WHM bevalt mij steeds Beter Poeks, zou je die please willen gebruiken bij onze ALLEREERSTE Kiriin volgende week zondag! (je kan nu nog gauw migreren naar Ragnarok en meedoen!)
We hebben ondertussen al 5-6 Kirin sets en na een paar Seiryu zelfs 7 :p
TP Burnen die handel! 2-3 uurtjes en je bent klaar met alle 5-6 pops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Einherjar is toch echt leuk, een aanrader als je 18 man mee kan nemen. (alleen die Tier I kamers, want voor de volgende wings moet je resp. 30+ en 35+ man hebben)

het is maar 180k entree, duurt maar 30 minuten en is heftiger als dynamis tijdens de top pulls :D

als je het een beetje degelijk doet krijg je zo'n 800 ampoules per keer en voor 15.000 ampoules heb je echt wel leuke dingen aan te schaffen.(zie http://wiki.ffxiclopedia.org/wiki/Kilusha
Wat inhoudt dat het eigenlijk redabeler is als limbus.

Vissen op mule96 en op m'n main 59 nu, SSG viel wat tegen op het gebied van skillups, maar gil wise is het erg leuk :)

Verder nog altijd meer van hetzelfde: assault/salvage etc.

Met assaults hebben we nu voor de static de eerste 4 van iedere area gehaald en hoewel ik al een behoorlijk deel van de overige heb gedaan, zijn er nog mensen die deze niet gedaan hebben, dus we gaan gestaag door. Wel zijn de meeste nu First Luitenant (op 2 na, die zijn Chief Sergeant).

Die laatste promition quest is trouwens erg leuk, eerlijk gezegd, de enige die ik leuk vond van alle promotion quests :D

edit: zojuist voor wat mensen CoP gestart, prommie mea/dem/holla en wat slivers voor 'shadows of the departed' voor andere mensen gehaald, alles in 3 uur tijd..... amazing, ik heb daar een jaar over gedaan destijd....

[ Voor 8% gewijzigd door 6K op 04-09-2008 01:04 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Kayleigh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03-2023

2 weken geleden 9 kirins onder de 3 uur gedaan.

Het valt me wel op dat als we kirin op de klassieke manier doen, dat de drops beter zijn dan als we hem TP-Burnen. Hebben jullie dat ook ???
Voor mij is het al een goed jaar geleden dat ik voor het laatst kirin heb gedaan. Dat was toen in een shell met niet bijster veel decked out melees en over het algemeen maar rond de 20 mensen aanwezig.

Ik zal best wel eens een keer een kirin zerg willen doen, sterker nog ik zou gewoon eens willen zergen op m'n drk/drg. Kijken hoeveel dmg ik eruit zou kunnen pompen (merc.kris @23% haste en ik gok ~1700-1800 hp fully buffed).
Kayleigh schreef op donderdag 04 september 2008 @ 06:43:

2 weken geleden 9 kirins onder de 3 uur gedaan.

Het valt me wel op dat als we kirin op de klassieke manier doen, dat de drops beter zijn dan als we hem TP-Burnen. Hebben jullie dat ook ???
waren dat er geen 10?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Kayleigh
het waren er volgens mij 9. Erg saai, minuutje, hooguit anderhalf minuut beuken (en voor mij dus healen), en dan weer 15 minuten tv kijken wachten op de pop van de ???

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26
Misschien heeft SE wel een of ander flauw niet-zo-heel random drop systeem waarbij er gewoon 3x slechte drops, dan 1 full, dan weer wat mindere etc plaatsvinden ^^;;\

Gister weer een avondje /sea gedaan, als lolBrd (69) dit keer. Eerst een jailer gedaan (weet de naam al niet meer, was buiten in elk geval) en daarna binnen op jacht naar Ix'Drg.. die natuurlijk weinig zin had om te poppen dus de rest van de avond rondgehobbelt >.<
Met alle kills toch weer een berg exp erbij op Brd dus die word ooit nog wel eens 75 (zonder irri brd-pull pt's).

Vanavond als het goed is ook weer een Kirin meppen en nog wat Gods. Zal weer een feest worden voordat iedereen bij Kirin staat hehe

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hehehe ongelooflijk hoe simpel het is om bij kirin te komen eigenlijk, en hoeveel mensen het voor elkaar krijgen om de boel te verstieren onderweg ja :D

Brd pull parties zijn ook niet mijn favoriet, maar wel ideaal voor 'nun flinke bult exp' :D

ik doe met 2 groepen salvage, over droprate gesproken. Met de ene groep 6 35-pieces in 3 runs, met de andere 2 in een half jaar of zo... echt ongelooflijk.

Vissen 60 eindelijk, en lushangs zo'n 5 keer gebroken de laatste .3 :S

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Het probleem zit 'm er ook niet zo in de route naar Kirin.. maar er via die port ook te geraken hehe.
Route terug is ook niet zo'n probleem bij een foute port (hoewel er altijd wel een paar zijn die ipv linksaf hardnekkig rechtdoor rennen en vervolgens ergens bij Genbu isle weer buiten komen ofzo ^^;;).
Dit keer in 2tries gelukt.. full drop ook bij Kirin :3
Daarna nog 3x byakko, 1ste 2 keer full drop..3de..enkel seal en wat bagger :///

en 3x je lu breken!? waar viste je op ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5x gebroken voor de laatste .3

ik was aan het vissen op noble ladies met shrimp lure and minnow (bluetail voor fish oil broth met minnow en neb's voor gil met shrimp lure)... beide lures trekken ook ryugu titan's aan en hoewel ik de risico's ken is het toch interessant die te krijgen voor het potentiele merc.sword via inside de belly.

En hoevaak farmen jullie in sky? 3xbyakko? wij hebben er alleen al moeite mee om die diorite te krijgen (droprate lijkt wel absurd voor ons)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
doh, 5x ^^; en op ferry breekt er weleens wat ja ^^

Zitten nu gemiddeld 2x per week in sky, 1 farmrun en dan gods. Dio is gewoon een klein groepje met thf of /thf en al naar gelang drukte op ulli-floor daar of in de kelder. En hebben redelijk mazzel met drops.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Zo dan.. eerste pt als brd-puller ... brd/nin, begonnen als lvl 69 n nu lvl 70..

best humor zo.. alleen jammer dat ons camp (ceadarva) flooded is met pt's..

(nu weer non-afk aangezien pt bijna dood is hehe)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lol, (p)afk in een party en dat als bard puller, foei poek! :P

Wat je ook kunt doen is met je LS een party maken in de trend van DD DD DD BRD BRD(jij) RDM. Dan maak je een heerlijke 20k/h (gemakkelijk) op zo'n beetje elke lokatie. Een BRD doet March1/March2 en pulled zsm en de andere BRD doet Min4/Madr2, Ballad1/2 de RDM en pulled pops die dichtbij zijn als hij tijd over heeft. Je DD gaan als een mes door boter heen mbt tot mobs en elke link word een extra chain :P

Gisteren eindelijk een keer een Zhayolm Remnants gehad waar beide frogs een keer iets dropte! 5FN dropte mijn Freya's Trousers waardoor die nu af is (sexy! :D) en 6F dropte Deimos' Leggings waardoor iemand z'n eerste stuk salvage gear heeft kunnen afmaken. Ook tevens de boss met nog 30 seconden te gaan afgemaakt. Snel kunnen lotten/passen waardoor iemand nog 2 25 stukjes heeft kunnen krijgen (Bodb's Slops en Phobos' Cuisses).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:58
Grats Twisj, skadi pants ownen echt voor THF, en ik weet hoe'n pain in the ass die 5F madame is. :p

En wat betreft BRD, heb BRD geleveld enkel voor het meripo pullen, en ik kom in principe niet meritten op BRD zonder een tweede BRD of COR in de backline. ;p
Het verbaast me vaak om te zien dat er toch wel redelijk veel BRD's zijn die absoluut niet graag pullen, veelal de mensen die na een magejob BRD erbij namen, mensen met een meleeachtergrond lijken over het algemeen het pullen leuker te vinden. :)
Marchmarch, pullen als een gek met elegies en alle kleurtjes threnodies en lullabies, de andere supportkerel mag de RDM zo nodig babysitten. Liefst wel een COR, op de meeste camps zit je toch sneller zonder "handige" mobs dan eender welke andere reden die je tegenhoud. Gewoon een COR rolletje rendeert dan stukken beter. :)
En idd, als je twee buffers hebt is 20k/hr zowat het minimum, met goeie DD en een goeie camp kan je zelfs simpel de 30k/h aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ben zelf COR en kan het beamen. Ben gevraagd door een static groepje met 2 wars met ridill, een rdm en een brd om af en toe mee te gaan. DRK erbij zoeken en helemaal los gaan :9
COR+BRD is heerlijk. (hoef ik niet te pullen en kan ik let met joytoy slugs spammen :D

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen........................

We hebben gisteravond de allereerste Kirin verslagen met SnR!
Wel op de kitemanier uiteraard, we zijn maar een social shell he ;)
Lessers gingen bizar rap neer en kirin kite meppen duurde ongeveer 1,5 uur, dus al met al erg netjes gedaan.

Daarna een Genbu en Seiryu gedaan met pld/nin en nin/war.
Viel me niks niet tegen, toch eens vaker doen :D

En vanavond lekker updaten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baha schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:09:
En idd, als je twee buffers hebt is 20k/hr zowat het minimum, met goeie DD en een goeie camp kan je zelfs simpel de 30k/h aantikken.
Als je 30k/h wilt halen moet je toch wel denken aan MJSP precies in het midden en dan Skoffins/Mamools pullen als een gek. Lijkt me op zich wel een keer leuk maar dan moet het wel een erg goede groep zijn want met AH wars en sams haal je dat niet. Persoonlijk is mijn ervaring met Skoffins toch wat minder omdat ze nogal de neiging hebben mijn arme NIN te oneshotten :P

Gisteren ook een COR in m'n merit pt gehad (ik ken er niet zo veel) alleen hij vertikte het om COR roll te gebruiken en was van mening dat je beter 2 melee rolls kunt doen met de jobs die je hebt, hij deed dus SAM+WAR roll omdat we WAR WAR SAM frontline hadden. Op zich wel grappig zo nu en dan 30tp+ per hit te krijgen maar ach, had toch liever +20-30 exp per kill gehad.
wappie1980 schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:04:
We hebben gisteravond de allereerste Kirin verslagen met SnR!
Wel op de kitemanier uiteraard, we zijn maar een social shell he ;)
Lessers gingen bizar rap neer en kirin kite meppen duurde ongeveer 1,5 uur, dus al met al erg netjes gedaan.
Grats Xil, altijd tof om zoiets voor elkaar te krijgen! Voelde me ook zeer trots toen 'mijn' limbus/sea shell voor het eerst JoL om legde, ondanks dat het 2h+ duurde xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
deTwisj schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:48:
Gisteren ook een COR in m'n merit pt gehad (ik ken er niet zo veel) alleen hij vertikte het om COR roll te gebruiken en was van mening dat je beter 2 melee rolls kunt doen met de jobs die je hebt, hij deed dus SAM+WAR roll omdat we WAR WAR SAM frontline hadden. Op zich wel grappig zo nu en dan 30tp+ per hit te krijgen maar ach, had toch liever +20-30 exp per kill gehad.
Sorry, ik ben t met die COR eens. Had zelf WAR + DRK roll gedaan tenzij de SAMs en WARs ridill/soboro/joyeuse gebruiken. Dan DRK + SAM.
Feit is dat een dergelijke roll helpt om de mob eerder dood te krijgen, dus sneller de volgende dus sneller exp.

En daar komt bij dat je niet altijd iedereen kan targeten met COR roll (zoals een BRD die pulled) vooral in roaming parties. Dan zitten er een paar man zonder exp roll (meestal de mages).
Niet erg eerlijk dus.
(nee zelfs niet met een luzafs ring die een aoe van 16 haalt)

[ Voor 3% gewijzigd door Xiliath op 08-09-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Heb zelf weinig gedaan... alleen RDM van 34-40 gehaald (eindelijk bijna refresh), verder 4 uur simmy gecamped maar de claim verloren aan een gastje dat RMTs betaalde voor claim en drop :(

Ben nog steeds op zoek naar endgame ls voor sky en sea... maar in EU time weet ik er maar 2 op ifrit... en de ene zat ik in, maar nieuwe leader is een eikel die alleen maar iedereen afzeikt, en loopt te klagen... had ik geen zin in en ben dus weggegaan.
De andere heb ik geapplied maar ben ik gereject, omdat ik zei dat ik dyna met mijn oude shell zou blijven doen waar ik bijna 100% attendance heb en vaste puller ben enzo...

Maar goed zit te denken over een server transfer als ik mijn blu AF2 heb... dan heb ik alles wat ik zou willen en kan ik wel naar een server met meer EU mensen... want dit schiet anders niet op...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Lord_T is coming to Ragnarok! w0000t :D:D:D

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Update gaat binnekort beginnen.

Dit weekend veel dingetjes gedaan omdat ik moeite had met het vinden van een pt. Ik heb Crawlers Nest map gehaald tijdens het wachten op een pt.

Ook heb ik de NIN Flag q gesolo'd met mijn 44MNK tijdens het wachten op een pt.

Ik heb 3 quest supplies gelopen; Elshimo Up, Kuzotz en Kolshushu tijdens het wachten op een pt.

Uiteindelijk kreeg ik gisteravond een pt in CN, wat stroef ging in het begin, maar na een uurtje kwam er een PL bij en de turbo werd erop gezet. Tijdens het proces de Exoray mould gelot en ben nu bijna 47 met MNK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netjes goudstof...

die update zie ik echt met veel plezier tegemoed. Lekker in m'n noble's of sha'ir in the dunes hakken :D
denk dat het echt een kwestie van tijd is voordat ik een goede duo strategy heb gevonden waardoor m'n maatje en ik HEEL veel gaan duo-en met 1 van ons BLM en de ander dual boxen :D
hehehe

We hebben altijd een RDM en SMN tot ons beschikking als PL dual box...

fishing 61 en moeizaam, heel moeizaam... begin de motivatie beetje kwijt te raken, ondanks de goede gil die het oplevert (ben van 3mln omhooggeklommen naar 5.5mln met voornamelijk fishing en cooking combo)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:58
wappie1980 schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:19:
[...]

Sorry, ik ben t met die COR eens. Had zelf WAR + DRK roll gedaan tenzij de SAMs en WARs ridill/soboro/joyeuse gebruiken. Dan DRK + SAM.
Feit is dat een dergelijke roll helpt om de mob eerder dood te krijgen, dus sneller de volgende dus sneller exp.

En daar komt bij dat je niet altijd iedereen kan targeten met COR roll (zoals een BRD die pulled) vooral in roaming parties. Dan zitten er een paar man zonder exp roll (meestal de mages).
Niet erg eerlijk dus.
(nee zelfs niet met een luzafs ring die een aoe van 16 haalt)
COR roll is gemiddeld 13,56% extra xp, met de +18-28% extra attack van bv chaos roll kill je echt niet 13,56% sneller. Maarja, shit is situational. :)
Colibri camp als je niet kan pullen van andere niveau's: duidelijk COR roll, met twee buffers kill je gewoon te snel voor repops.
Idem als het druk is bij MMJ, dus van zodra er minder mobs beschikbaar zijn wordt COR roll veel beter.
Voor die 30k plus is in het midden van mamool staging point gaan staan wel leuk, maar het is nogal afmattend. :p Nyzul Isle Mamools zijn een erg onderschat camp, iedereen wilt altijd naar die klotevogels droppen, maar zelfs als THF vind ik mamools het betere camp. :)

Een vd leukste pt's die ik recent had was op middle bird camp, ik als BRD/NIN probeerde steeds mamools van top te pullen als birds op waren, en de BRD/WHM pullde van bottom (waar een crap pt zat). Mijn pulls brachten vaak 3-4 mamools ineens binnen, was chaos, maar het ging nog goed. Totdat ik pull, zie dat ik zowat alle mamools achter me aan heb, en op TS zeg tegen de BRD/WHM "I think I might be going to need some help here" terwijl ik ren. Ik bedoelde help met sleepen, hij vatte het op als "hij heeft niks kunnen pullen, dus haal ik een bird erbij".
5-6 mamools, een bird ertussen + meer birds die respawnen > geen horde lullaby > ownt, dus pt afgelopen na 2hr. WHM had geen tijd om RR te refreshen tijdens het pullen, dus iedereen HP. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
≪Sep. 9, 2008 (JST) Update Details≫
*Japan Standard Time

[A Word to Players]

Accompanying the release of a version update, the number of postings on such web sites is sure to increase, and with it the potential for victimization. To protect against such attacks, we ask that players please refrain from utilizing links of an unofficial or otherwise suspicious nature that they may find posted on any web pages or bulletin boards. It is important that the utmost care be taken while browsing the Internet. As always, we encourage players to take the time to familiarize themselves with the methods for unauthorized account access prevention provided on the Rules and Policies page. If your account has been compromised, please read the "Information Regarding Unauthorized Access" page carefully before contacting our Information Centre.

Information Regarding Unauthorized Access:
http://www.playonline.com/ff11us/rule/uacs01.html

The PlayOnline Information Center:
https://secure.playonline.com/supportus/index.html

Event Related

New quests have been added focusing on areas introduced in the Wings of the Goddess expansion pack.

An introductory tutorial NPC teaching players the fundamentals of game-play has been added to each of the three nations.
* The tutorial feature will only be available to characters created after the release of the September 2008 version update.

The artifact quests for the following jobs can now be undertaken multiple times. This allows players to reacquire pieces of artifact armor as they see fit:
Blue Mage / Corsair / Puppetmaster

New quests leading to the acquisition of new job-specific weapon skills have been added.
* Please note, however, that giving job-specific weapons to the care of storage NPC Ghanraam in Aht Urhgan Whitegate will cause all data associated with the quest to be reset.

Chocobos are now available for rental in the following areas of past Vana'diel:
South San d'Oria (S) / Bastok Markets (S) / Windurst Waters (S) / Jugner Forest (S) / Pashhow Marshlands (S) / Meriphataud Mountains (S)
* Players must be a minimum of level 20, in possession of a "Chocobo License" key item, and be affiliated with one of the armies of the three nations to be eligible to rent a chocobo. Rental fees will be charged in Allied Notes rather than gil.
* Neither chocobo whistles nor the chocobo digging feature can be used in past Vana'diel.

The following changes have been made to fellows:

* The below fellow styles can now use the Provoke ability once meeting certain prerequisites:
Attacker Style / Healer Style / Fierce Attacker Style / Soothing Healer Style
* The requirements for fellow equipment changes have been eased.
* The types of armor worn by fellows have been increased.
* The food effects of meals obtainable after completion of the quest, "Mixed Signals," have been changed.
These food items will now become available when a player conducts an Emptiness investigation up to at least Level 2 in any Promyvion area following successful completion of the "Mixed Signals" quest.

The following additions and adjustments have been made to mythic weapons (Arms of Balrahn):

* A battlefield marking the end of the mythic weapon questline has been added.
* The number of pieces of alexandrite required to complete the quest "Duties, Tasks, and Deeds" has been reduced. Consequently, the quantity and rate of alexandrite drops has also been adjusted.

The locations of the following NPCs have been changed:
Port San d'Oria: Teilsa / Bastok Mines: Arva / Port Bastok: Dulsie / Windurst Waters: Jack of Hearts / Windurst Woods: Jack of Spades / Port Windurst: Jack of Clubs
Battle Related

The new "Level Sync" system has been implemented.
Through this system, players are now able to receive equivalent experience points while in the same party regardless of any disparity in levels between them.

Level restrictions no longer prevent players from equipping gear of a level beyond that restriction.

Enemies which check as "easy prey" and "decent challenge" now yield more experience points when defeated.

The combat skill required to learn the first weapon skill for each weapon type has been lowered from 10 to 5.

The HP of the following monsters in areas introduced since the release of the Treasures of Aht Uhrgan expansion have been adjusted:
Mamool Ja's Lizard / Mamool Ja's Raptor / Fomor's Bats / Goblin's Bat / Goblin's Bee / Goblin's Beetle / Goblin's Crawler / Goblin's Rarab / Goblin's Dragonfly / Goblin's Ladybug / Gigas's Tiger

The levels of certain monsters in the following areas have been adjusted:
West Ronfaure / East Ronfaure / La Theine Plateau / Valkurm Dunes / Jugner Forest / Batallia Downs / North Gustaberg / South Gustaberg / Konschtat Highlands / Pashhow Marshlands / Rolanberry Fields / West Sarutabaruta / East Sarutabaruta / Tahrongi Canyon / Buburimu Peninsula / Meriphataud Mountains / Sauromugue Champaign / Qufim Island / Behemoth's Dominion

The potency and frequency of special attacks for certain monsters in the following families has been adjusted using a low-level standard. PCs at lower levels will now find these monsters easier to fight:
Mandragora / Funguars / Crawlers / Lizards

The following additions and adjustments have been made to Campaign:

* The rate of Campaign battles occurring in the following areas has been reduced:
Southern San d'Oria (S) / Bastok Markets (S) / Windurst Waters (S)
* The requirements for acquiring and maintaining medals have been eased.
* Rewards presented to PCs for successful completion of Campaign Ops have been adjusted.
* The evaluation method and maximum points allocated for certain actions taken during Campaign battles have been adjusted.
* The following NPCs no longer disappear at the onset of Campaign battles:
Souhern San d'Oria (S) Scarlette, C.A. / Miliart, T.K.
Bastok Markets (S) Narkissa, C.A. / Millard, I.M.
Windurst Waters (S) Wenonah, C.A. / Mindala-Andola, C.C.
* New Campaign Ops have been added.
* New freelances have been added.
* New stronghold Notorious Monsters have been added to the Beastman Confederate.
Defeating these NMs will lower the defensive capabilities of strongholds under beastman control.
* The fluctuations of influence over areas are now calculated based on the current standing of each faction. This change makes it easier for weaker factions to regain a foothold in the struggle for influence.
* The following special abilities and items now activate based on a timer:
Abilities: Mine Blast / Paralyzing Blast / Silencing Blast / Binding Blast
Items: Black Mine / Paralyzing Tube / Silencing Tube / Binding Tube

The following adjustments have been made to the "Nyzul Isle Investigation" Assault:

* Progress data within Nyzul Isle will no longer be erased following the completion of the 100th floor objective. As a trade-off for this change, however, the drop rate for armor has been reduced and is no longer 100%.
* Players in possession of the "Runic Key" key item can now select any floor between 1 ~ 96 (in increments of 5) to begin a new investigation.
* Floor data will now be recorded for all players rather than only the player who activated the "Rune of Transfer." For their progress data to be updated, players must begin the mission on a floor equal to or lesser than the maximum level currently recorded on their disc. Provided this condition is met, progress data will automatically be updated each time a previously uncharted level is completed.
* Certain weapons previously obtainable only from monsters on the 100th floor will now be dropped by other monsters in Nyzul Isle as well. Also, defeating the monsters on the 100th floor will now result in two weapons being dropped. One weapon will be randomly determined, while the other will match the job of the player who activated the Rune of Transfer (regardless of whether this is the player in possession of the Runic Key or not).

The status effect icon associated with the Monk job ability "Footwork" has been changed.

The Scholar job ability "Modus Veritas" can no longer be used on monsters without a helix status in effect.

The dancer and scholar jobs have each received a new job-specific merit point category.
Dancer Scholar
Step Accuracy Grimoire Recast
Haste Samba Effect Modus Veritas Duration
Reverse Flourish Effect Helix Magic Acc./Atk.
Building Flourish Effect Max Sublimation

The following adjustments have been made to Dynamis and Limbus:

* The prices for entry items have been changed as follows.
Timeless Hourglass: 1,000,000 gil -> 500,000 gil
Cosmo-Cleanse: 30,000 gil -> 15,000 gil
* Items and equipment specific to the Blue Mage, Corsair, and Puppetmaster jobs have been added.
* The drop rate of relic armor in Dynamis has been adjusted. Rates for the following areas in particular have been increased:
Dynamis – Beaucedine / Dynamis – Xarcabard / Dynamis – Valkurm / Dynamis – Buburimu / Dynamis – Qufim / Dynamis - Tavnazia

Adjustments have been made to Jailer of Love, Absolute Virtue (and pets), and Pandemonium Warden (and pets) in areas such as HP value and behavior. Absolute Virtue and Pandemonium Warden will now vanish two hours after their appearance, automatically ending the battle. In addition, the spawn rate for Absolute Virtue has been increased to 100%.

The strength of Luaith, the NM appearing in the Tavnazian Archipelago's Sacrarium, has been adjusted.

The strength of Zeni NMs will now gradually be adjusted after a predetermined amount of time has elapsed following their being claimed.

Item Related

Players can now trade the NPC Shami any number of "Beastmen's Seals" or "Kindred's Seals" at any time.
Seals will be kept by Shami, and players may elect to exchange them for orbs once enough seals have been traded.

Several new pieces of equipment have been added.

Several new synthesis recipes have been added.

A payment of one Imperial bronze piece is now required to leave job-specific weapons in the care of the storage NPC Ghanraam in Aht Urhgan Whitegate.
* Please be reminded that doing so will cause all data associated with the new weaponskill quest to be reset.

Artifact and relic armor for the following jobs can now be enhanced through dealings with the Port Jeuno NPC, Sagheera:
Blue Mage / Corsair / Puppetmaster

The sale prices of the following items have been changed:
Remedy / Crab Sushi / Crab Sushi +1

The following item was relocated to the auction house category "Alchemy" under "Ingredients":
Goshikitenge

The effects of certain items used during chocobo races have been adjusted.

New items available via harvesting have been added.

The following 5-piece set items (4-piece where applicable) can now be traded to the item storage NPC in exchange for a key item voucher:
Mirage Jubbah / Commodore Frac / Pantin Tobe / Mirage Charuqs / Commodore Bottes / Pantin Babouches / Mirage Keffiyeh / Commodore Tricorne / Pantin Taj / Mirage Bazubands / Commodore Gants / Pantin Dastanas / Mirage Shalwar / Commodore Culottes / Pantin Churidars

The additional effects of relic and mythic weapons are now designated by a status effect icon.

Additional effects other than those affecting damage and attack speed ratings of relic and mythic weapons do not trigger when those weapons are equipped in the offhand slot.

The following special items and furniture can now be stored with the relevant NPC:
Harpsichord / Custom Gilet / Custom Top / Magna Gilet / Magna Top / Wonder Maillot / Wonder Top / Savage Top / Elder Gilet / Custom Gilet +1 / Custom Top +1 / Magna Gilet +1 / Magna Top +1 / Wonder Maillot +1 / Wonder Top +1 / Savage Top +1 / Elder Gilet +1 / Custom Trunks / Custom Shorts / Magna Trunks / Magna Shorts / Wonder Trunks / Wonder Shorts / Savage Shorts / Elder Trunks / Custom Trunks +1 / Custom Shorts +1 / Magna Trunks +1 / Magna Shorts +1 / Wonder Trunks +1 / Wonder Shorts +1 / Savage Shorts +1 / Elder Trunks +1

The icon graphic for the following items has been changed:
Cerberus Mantle / Cerberus Mantle +1

System Related

The following additions and adjustments have been made to the Adventurer Recruitment Program:

* The number of special items obtainable following the 40th day after character creation has been increased.
* Further special items will now be obtainable from the 70th day after character creation.
* 70th day special items are available even to those who had already received their 100th and 365th day items.
* The list of special items now includes the following:
Dream Boots / Dream Boots +1 / Detonator Belt / Egg Helm / Ibushi Shinai / Ibushi Shinai +1 / Miracle Wand / Miracle Wand +1
* The choice of items available on the 40th, 100th, and 365th days has been adjusted.

The following terms have been added to the auto-translate dictionary:
Category Term
Game Terms Level Sync
Game Terms Fellow
Game Terms 2 Cut and Cauterize

Other Adjustments

The help text for the following items has been adjusted to reflect their correct attributes:
Hakke Habaki / Junkenshi Habaki / Seikenshi Habaki / Junrenshi Habaki / Seirenshi Habaki / Junhanshi Habaki / Seihanshi Habaki
English Version Only

The help text for the following items has been changed to alleviate confusion:
Beast Jackcoat / Beast Jackcoat +1 / Valor Surcoat / Valor Surcoat +1 / Monster Jackcoat / Monster Jackcoat +1 / Monster Gloves / Monster Gloves +1 / Saotome Haidate / Saotome Haidate +1
* "Augment" refers to the addition of extra effects.
Known Issues

The additional effect status icon does not properly display after executing the weapon skill "Geirskogul" while using the relic weapon "Gungnir."
*The additional effect still operates as intended.

What is Level Sync?

Level Sync is a party leader-activated system whereby the level of all party members is restricted to that of a designated player. When this feature is activated, all members of the party will be able to receive an amount of experience points corresponding to the level of the designee, regardless of any initial disparity between them.

The following conditions apply to the Level Sync system:

* Level Sync will remain in effect only within the area in which it is activated, and will automatically be deactivated for all members should either the party leader or the designee leave the area. For all other players jumping to new areas, synchronization will be deactivated only for themselves.
Activating Level Sync will cause the status enhancement effects of all party members to be nullified.

Since status effects such as Invisibility, Sneak, Protect, and Shell are canceled, please exercise caution when activating Level Sync, or when joining a party where the feature is presently active.

The details of the system are outlined as follows:
How to Activate Level Sync

Only the party leader can activate and deactivate Level Sync. Other players wishing to cancel their own synchronization can do so simply by leaving the party.

1) Form a party.

2) From the main menu, select "Party," and then "Level Sync."
image

Level Sync cannot be activated under the following circumstances:

* The designee's level is below 10.
* The designee is unable to gain further experience points.
* The designee is in a different area than the party leader.
* One or more party members currently have other level restrictions in place.
* One or more party members are participating in activities such as Ballista, Brenner, Besieged, or Campaign.

3) Select synchronization designee.
Doing so will cause all other party members' levels to be restricted to that of the designee. Players whose levels are lower than the designee will receive no adjustments. A red marker within the party status window identifies the player to whom the party's level is being synchronized.

The Level Sync status icon will then appear on each individual party member's screen, along with a status icon being displayed on the left side of each PC's name.

Please be aware of the following when engaging Level Sync:

* Skills cannot be increased beyond the maximum value for the player's restricted level while Level Sync is in effect.
* The "/anon" console command cannot be used while Level Sync is in effect. If the player is already anonymous at the time Level Sync is engaged, it will be deactivated.
* All pets other than wyverns will vanish when Level Sync is activated. Any monsters charmed by a beastmaster will be released with enmity intact, so care should be taken to ask them to "Leave" before activating Level Sync.
* Level Sync affects only party members. It has no effect on alliance members, nor can an alliance member be appointed as a Level Sync designee.
* The ability to ride chocobos is determined by the player's original level and unaffected by Level Sync.
* Unlike other forms of level restriction, the effects of abilities such as"Level 5 Petrify" are also based on the player's original level.

Joining a Level Sync Party

Level Sync will activate immediately for players in the same area as the party leader upon joining. Players in different areas will not undergo synchronization until they enter the area of the party leader.
Provided all conditions are met, Level Sync will go into effect instantly and automatically, so players seeking to join a Level Sync party should be aware of the party leader's location and the situation around them.

Deactivating Level Sync

Only the party leader can deactivate Level Sync. From the main menu, select "Party," then "Lvl. Sync Off." There will be a countdown period of thirty seconds, after which Level Sync will be deactivated for all party members simultaneously.

The following conditions will cause Level Sync to disengage automatically, for either all or individual party members.

* The party leader disbands the party.
* The designee leaves the party.
* The party leader or designee leaves the area.
* You leave the Level Sync party.
* You change areas (your level will be readjusted should you return to the party's area while Level Sync is still in place).
* The designee's level falls below level 10.
* Either the party leader or designee is the target of the spell "Tractor."
* Any member of the party takes on another level restriction, or partakes in an event such as Besieged or Campaign.

Experience

While Level Sync is active, players will receive 100% of the experience points they are eligible to obtain at their reduced level. Experience will not be gained, however, should any of the following occur:

* The designee is unconscious when an enemy is defeated.
* The designee is too far from the battle to receive experience.
* The designee has not completed their limit break quest and is unable to gain further experience.

The amount of experience lost when rendered unconscious will be based upon the player's level after Level Sync is in place.

*If the designee levels up or down while Level Sync is in effect, the synchronized level will automatically be updated for all party members.

Level Display

Whenever a Level Sync or any other level restriction is in effect, the player's actual level and experience point values can still be viewed via the "Status" option under the main menu.

Regarding Equipment

The new changes will also allow players to equip gear beyond that allowed under previous level restrictions. This applies not only to the new Level Sync system, but also to level restrictions brought about by entry into battlefields, assaults, Ballista, areas such as Riverne, and so on. Though the level of gear will no longer play a role in determining whether or not it may be equipped, level restrictions will cause statistics and effects to be adjusted.
Further, gear changes may be made as normal while the level restriction is in place, given that the player is able to equip that gear on their actual level.

Items consumed through usage of the beastmaster ability "Call Beast" are determined by the character's level after the level restriction is in place.

[Attributes affected by level restrictions]
Damage / Defense / HP / MP / Status / Accuracy / Attack / Ranged Accuracy / Ranged Attack / Magic Accuracy / Magic Attack

The above attributes will be adjusted to the level of the character after the level restriction is in place, while all other attributes will become invalid. Also, negative attributes will not be adjusted, but will retain the same value.

Latent effects on items affecting damage, defense, or any of the other attributes listed above, will also be adjusted to the character's level after the level restriction is in place.

*Certain statistics for specific equipment slots may be totally negated, regardless of level.
*Damage ratings of weapons will be indirectly affected by attack speed ratings, while defense values will be indirectly affected by the character's main job.
*Item text will not reflect changes to attributes imposed by level restrictions.
*Further equipment attribute-related adjustments in the Level Sync system are scheduled to take place in future version updates.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
The above attributes will be adjusted to the level of the character after the level restriction is in place, while all other attributes will become invalid. Also, negative attributes will not be adjusted, but will retain the same value.

sucks als je -10 eva etc hebt op je gear ^^;;

Maarrrr..... voor de synthers onder ons, je houd in elk geval wel een markt over :3

En @ goudstof.. naast uren zoeken naar een pt kan je ze ook zelf maken, of desnoods exp vergaren in campaign terwijl je staat te seeken (en ja, ook low-lvs krijgen daar exp)
Of je gaat solo'n in bv prommies of die capped 40 gebieden terwijl je op seek staat (wel even in je pt-seek comment aangeven dat je een warp bij je hebt etc)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
level 75 DEX+31 werd DEX+19 op level 63
behoorlijke nerf als het mij vraagt, zelf nog niet veel kunnen testen.

Maar goed gelukkig zijn de pets pre-toau niet aangepast, dus blm one shotten gaat weer hoogtij dagen beleven :D

Hopelijk is dit niet zo'n korte hype zodat iedereen 2 maanden gaat levelen en dan weer stopt, maar kunnen we nu eindelijk weer eens wat doorstoten met wenselijke jobs...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo veel aanpassingen dit keer en zoals gewoonlijk een paar leuke en best wel veel minder indrukwekkende of ronduit stomme dingen. Mijn gevoel bij een aantal aanpassing:

* Dynamis 500.000 : Leuk, maar implementeerd geen Instancing en je mag in de wachtrij gaan staan voor Xarcabard nu iedereen en hun moeder met lowman groups komt (incl. ik en een paar vrienden)

* Limbus 15.000 : Altijd goed, zal weinig verschil geven. Wel nu meer vraag naar Anc Coins vanwege nieuwe AF1+1.

* LvlSync : Top idee, om vervolgens gear zo gruwelijk te nerfen dat je alsnog alles mag gaan kopen/mulen/etc. Ja, ik kan inkomen dat je de +stats doet nerfen maar doe dan ook meteen de -stats nerfen want -20 eva op lv10 betekend dat je echt helemaal niets gaat ontwijken.

* COR relic hat : Sex in de vorm van een pimp hoed. "Augments Phantom Roll" is getest en blijkt in te houden dat je de HQ effect krijgt zelfs zonder de job in je party te hebben. Dus HQ Chaos Roll zonder DRK in je party. <3 <3 <3

* BLU relic : Gratis refresh op body, meer +skills, verder geen idee want ik ben geen BLU

* PUP relic : Uhm, ok, leuk voor ze... denk ik.

* WoTG story : Van wat ik heb begrepen, 0.0 helemaal niks noppes nada. Best teleurstellend dat we nog steeds geen Beau[s]/Xarc[s] hebben.

* Campaign : Geen /BRD bots meer, woohoo, heb alleen niet gelezen hoe ze het hebben opgelost. Wel gelezen dat je nu exp verliest in Campaign dankzij een foutje. Het zou ook eens niet zo zijn!

* Nyzul WS : Je kan nu op elke floor in Nyzul een wapen halen, goed! Vervolgens kost het 250 WS punten om te unlocked alleen als je Nyzul floor 100 heb gehaald. Zit je daar 5 floors onder dan kost het al 500 WS punten. Zit je op floor 0 dan kost het 5000+?? Lekker is dat voor de mensen die nog niet zijn begonnen aan Nyzul.

* Nyzul WS (SAM) : 3-hit WS met lage TP modifier, doei Hagun?? daar gaat mijn enige vorm van inkomen als de Hagun markt instort. Maar eens kijken of dat gaat gebeuren of niet.

* Nyzul Relic : Ipv 50.000 Alexandrites nog 'maar' 30.000. Je kan nu ook pouches vinden van NMs die tussen de 10 en 20 alexandrites bevatten en grotere pouches van de mega bosses die 50-99 alexandrites bevatten. Dan nog, als de prijs van alexandrites nog steeds rond de 5k-10k blijft hangen ben je nog steeds 150m-300m gil aan alexandrites kwijt. Persoonlijk denk ik dat ze zullen zakken naar grofweg 2.5k per stuk, dat is dan een stuk betaalbaarder aan het eind product (75mil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
mbt verlies exp bij campaign, de "oplossing" is dacht ik om nadat je raised bent je tags te vernieuwen.
En idd.. denk dat er veel drama gaat komen over ninja'd dyna's hehe.

Gisteravond update aangezet..kwam vlot binnen..ff tv kijken.. na een paar uur weer eens kijken.. connection lost ^^;; Moet nog 20 files d/l >.<

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
khad hem gisteravond in iets meer dan een uur binnen. maar kon niet opstarten

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idem, ik had met die playonline truuk (rename een .dat en doe dan check files in pol viewer) wel mijn versie al snel up to date. Ik kon alleen niet met pol daadwerkelijk inloggen ondanks dat ik al wel van mensen hoorde dat ze online waren. Yeuy, vanavond weer een emergency maintenance. Wat een verassing...
Gisteren na de emergency maintenance toch nog even een lowman Dynamis Xarcabard geprobeerd. In onze groep hadden maar een paar mensen uberhaupt DynaXarc ervaring waaronder niemand het ooit met een groep van 9-12 had gedaan. Ik had persoonlijk DynaXarc alleen als 'zombie' gedaan 2 jaar geleden dus er is bijna niets van blijven hangen behalve dat pulls groot zijn en demons nasty.

Naar binnen gegaan met:
PLD/NIN NIN/DRK WAR/NIN MNK/NIN BRD/WHM(ik) RDM/DRK
WAR/NIN THF/NIN(ik) BLM/RDM(ik) WHM/THF(sac/duobox) BRD/WHM RDM/WHM

Die laatste twee moesten redelijk vroeg in de run al gaan vanwege andere dingen (RL/Nyzul static). Dus in feite hadden 7 spelers, 10 characters. En maar 1 /whm >_>. De eerste TimeExt ging redelijk vlotjes, WHM/THF sac terwijl BLM/RDM TimeExt oneshot met freeze2. Jammergenoeg ging de WHM/THF te snel dood (en aggroed niet alles) dus ging de BLM/RDM ook neer, maar wel pas na de TimeExt dood dus dat was weer +30min.
Op naar de 2de TimeExt die ook vlot verliep, sac pull ging beter deze keer alleen werden er geloof ik 3 eyes geclaimed ipv 2. Geen probleem, ondanks dat we een firaga3 aten ging alles nog gewoon goed. Daarna wederom een sac waarbij de BLM/RDM weer zou moeten oneshotten. Oops, deze is resistant tegen magic dus deed ik maar 500~ schade, gelukkig waren de melee snel en konden ze nog de TimeExt doodmaken voor de sac weer terug was.
De 3de TimeExt ging heel even fout, iedereen ging aan de NW kant staan en de sac pull was dit even vergeten en ging ook NW dus vol op on in. Eenmaal dood kwamen alle demons op ons af en daar sta je dan met 10 man tegenover 9 demons en 3 eyes. 2de poging ging wel ok, daarna nog eens sac pull voor de TE waar we per ongeluk 2 demons deden linken (DRK en NIN). Eerst de DRK demon afgemaakt en daarna de NIN demon en verbazingwekkend genoeg dropt er gewoon een DRK relic hat :P.
Na wat lolz zijn we begonnen aan de tower NMs. Als eerst RDM NM die verbazingwekkend makkelijk neer ging moet ik zeggen, jammergenoeg geen drop. Daarna de BRD NM die eveneens makkelijk was en ook geen drop gaf. Vervolgens naar de volgende tower om BLM en NIN af te maken (we sloegen WHM BST MNK tower over) welke allebei geen drops gaven. Als laatste PLD en THF gedaan die ook geen drop gaven. Het ging allemaal erg makkelijk en we hadden nog bijna een uur over om te farmen. Het probleem was dat we allemaal geen plek wisten waar we veilig pulls konden maken. We hadden hier en daar een enkele eye gezien en dachten dat we die wel konden pullen. Wat toen gebeurde was hilarisch en zullen we zeker niet vergeten voor de volgende keer. de PLD poked de eye en spontaan spawnde er een stel demons midden in onze groep! Ook waren het niet 3 demons maar meer, ik heb zeker NIN PLD SMN BST gezien. Uiteindelijk na een wipe en bij de 2de poging een semi wipe hebben we de BST+pet PLD en SMN nog dood kunnen maken waarbij de SMN nog even een astral flow af kreeg en ik de avatar niet ver genoeg weg had gepulled (en dacht dat hate op mij was terwijl dat blijkbaar niet was). Oh well, verder geen relics meer gekregen en in het totaal mischien 15 currency maar het was zeker wel waard :P

Achteraf alsnog onbedoeld een andere groep dwars gezeten omdat we niet wisten dat zij Xarcabard geplanned hadden (ik wist maar 1 groep die in dat timeframe dynamis deed en zij deden tavnazia/bastok). Nouja, de meeste van die groep waren best vriendelijk alleen een paar dramaqueens moesten moeilijk doen tegenover een paar van onze groep.Volgende keer zou dat geen probleem moeten zijn, we begonnen uberhaupt zo laat dankzij de maintenance dus de volgende keer zijn we op tijd klaar.
hehehe nice. Ik hoorde gisteren bij ons ook al geluiden van mensen die dit willen gaan doen.

Ik was er gisteren helemaal klaar voor. Een lekker avondje kijken wat de update gebracht had en wat dingen uit proberen, maar toen ik rond half 10 binnenpopte bleek de static salvage en limbus toch door te gaan... weg vrije avond :(
Vanavond weer eens CoP, ja ja... laatste mensen naar sea trekken, zijn vorige week begonnen met de prommies op 1 avond, vanavond Phom.A. en Rivern A01.
man wat heb ik hekel aan deze events lol

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
6K schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:22:
hehehe nice. Ik hoorde gisteren bij ons ook al geluiden van mensen die dit willen gaan doen.

Ik was er gisteren helemaal klaar voor. Een lekker avondje kijken wat de update gebracht had en wat dingen uit proberen, maar toen ik rond half 10 binnenpopte bleek de static salvage en limbus toch door te gaan... weg vrije avond :(
Vanavond weer eens CoP, ja ja... laatste mensen naar sea trekken, zijn vorige week begonnen met de prommies op 1 avond, vanavond Phom.A. en Rivern A01.
man wat heb ik hekel aan deze events lol
Nee man, die lvl60 capped Bomb fight is leuk, op voorwaarde dat je wat mensen bij je hebt die dit gevecht niet goed doorhebben en/of eigenwijs zijn. :P

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Kayleigh
Gsieravond Dyna Xarce gedaan.

Resultaten na 2,5 uur (toen moest ik er vandoor)

2 x bst
1 x war
1 x blu
1 x drg
4 x 100 coin
1 x ring (van de grote meneer DL)

daarna moest ik weg (visite) en we hadden nog dik een uur over.

Verder niet zo heel veel gedaan behalve mijn bst gelevelled (55 atm)

Btw 6, kan jij onze eerste riverne A nog herinneren toen we het alletwee 'voor het eerst' deden ?? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kayleigh op 11-09-2008 06:41 ]

geez, dan zijn flinke drops!

rivern A kan ik me nog vaag herinneren, wat ik vooral nog weet is dat ik het erg spannend vond, in tegenstelling tot gisteravond, phomenia was een 'walk in the parc' en A01, was supersnel naar boven, alleen het gevecht zelf... um.... ben ik in slaap gevallen :S

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Lord_T
heb gister dyna beau gedaan en dit waren de drops:

1* 100 (eerste stat 0.o)
3x nin
2x rdm
1x whm
1x drk
1x bst
1x blu
1x sam

Echt ongeloofelijk veel drops dus nu in ice :)
Alleen stond ik 2e voor de BLU af2 en kreeg er dus geen... baalde best wel :X
Maar goed volgende body wel voor mij hopelijk aangezien ik niet de blu hat ga mainen komende zaterdag in xarc... wil rot dan wel war en blu :)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hey iedereen,

is het nog leuk om dit spel als 'n00b' te beginnen?
Ik heb het in het verleden wel eens gespeeld (heb m op de 360) maar nooit veel tijd in kunnen steken.
Hoe zit het met de community e.d.?

Ik zit erover te denken om weer eens een character aan te gaan maken. Volgens mij heb ik het spel tot aan Treasures of Aht Urhgan (Was zo'n bundel toen).

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een doorzetter bent is het nog altijd goed te doen. Ik zou zelfs bijna zeggen dat het nu iets makkelijker is. Prijzen van veel doorsnee items zijn lager dan ooit. LevelSync zorgt er toch voor dat je iets meer mogelijkheden hebt in het opzetten van parties maar ga er niet van uit dat het altijd beter.

Het belangrijkste in dit spel is nog altijd vrienden/linkshells. Zonder hun zal je nog altijd niet of nauwelijks iets voor elkaar kunnen krijgen wat je niet solo kunt. (CoP missions etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Wat ik begrijp is dat ik er dus enorm veel tijd in moet steken?
Veel meer dan anderhalf uur - 2 uur per dag ga ik denk ik niet redden..
En dan waarschijnlijk nog niet eens dagelijks.

Is er uberhaupt nog wel een beetje te soloën? Aangezien ik niemand ken die dit spel ook speelt.
Ik kan me herinneren dat ik de vorige keer vooral veel net buiten Windurst wespen heb staan meppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soloen gaat tot op zekere hoogte nog gemakkelijk. BST is de koning van soloen en kan 'gemakkelijk' van 1-75 soloen. BLM kan het ook op pet monsters. RDM, SCH, BLU, PUP, SMN kunnen het ook wel op hun eigen manieren maar dan wat moeilijker. Voor de rest van de jobs is het best wel moeilijk om effectief te kunnen soloen.

Als je 1.5h-2h aan een stuk kunt spelen dan is dat wel mogelijk maar ga er maar vanuit dat je je doelen niet hoog kunt stellen. De meeste events duren al snel meer dan een uur inclusief de tijd die mensen nodig hebben om hun job te kiezen en gear uit de kast te trekken. Gewoon exp kan als het mee zit erg snel gaan maar soms zit je uren te zoeken zonder iets te vinden, dat feit is er gewoon en zal er altijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Thanks voor je posts.

Ik bedoelde meer een gemiddelde aan uren per dag. Mijn vriendin vind het niet zo fijn als ik al mijn vrije tijd aan mmo's besteed zeg maar.. :P Maar voor speciale events kan ik natuurlijk gerust een keer wat meer tijd reserveren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hahaha pas op, zo begon ik ook :S

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:37:
Soloen gaat tot op zekere hoogte nog gemakkelijk. BST is de koning van soloen en kan 'gemakkelijk' van 1-75 soloen.
Nou hmm lol... lvling bst nu bijna een jaar, zit nu letterlijk al 4 maanden vast op bst65 ><
Het makkelijke is dr nu echt wel vannaf...
Kan natuurlijk tot in een eeuwigheid Decent challanges gaan doen maar dat duurt ook te lang (hoewel ik dan wel onderhand al uit lvl65 zou zijn denk ik >.> )

Kan nergens ook maar één goede spot vinden.
De Puk's in Aht Uhrgan zijn gewoon evil, misscharm=dood
De bombs in Crawler's Nest (s) zijn niet verkeerd maar bij één misscharm ben je wederom gewoon dood.
Caedave Mirre (ofzoiets), dat gaat wel hoewel het een bst hangout is...
The Boyhada Tree, als taru ook niet echt een succes, tenminste, niet voor mij lol

Heb eens rondgevraagd en het schijnt toch dat de meeste bst te kampen hebben met dat probleem op lvl65.

Dan kan je nog overwegen om Campaign Battles te doen sinds kort maarja, beetje herseloos monsters slaan is ook niet echt leuk imo. Kan je net zo goed WoW gaan doen.

Ben serieus nog nooit eerder op bst zo gruwelijk lang vast komen te zitten op een lvl.

Op het moment gaat het ongeveer zo:
Je killed 4-8 monsters, dan heb je weer misscharm en je bent weer dood, gezien iedereen in Campaign Battles is kan je bijna nergens een whm beschikbaar vinden. Hop, alle exp die je bij elkaar geschaapt had verdwijnen weer als sneeuw voor de zon. -.-
Als je dat nu een paar keer doet achter elkaar... geloof me, zwaar frustrerend.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjuh, ik herinner me dat bst dat probleem op sommige levels heeft en 65 is er absoluut 1 van (hoewel ik met de meeste jobs problemen heb op 65)

Maar een jaar.... waarvan 4 maanden op 65....
mijn bst was van 12 naar 75 in 4 maanden (ok ok ik geef toe, beetje fanatiek geweest destijds). Grootste probleem voor mij kwam nog wel rond de 70/71, dan is het echte exp boosten er wel af.

Wat ik je echt aan kan raden, is level synchen met een andere bst die 55~60 is. Of nog liever eentje die vooraan de garlaige bombs staat :) kan niet missen :D

Volgens mij heb ik op 65 spiders v.s. puks gedaan, maar het eerste level is inderdaad crap. Reraise items (RR2 liefst) zijn je vriend ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:32:
Maar een jaar.... waarvan 4 maanden op 65....
mijn bst was van 12 naar 75 in 4 maanden (ok ok ik geef toe, beetje fanatiek geweest destijds).
lol, tja, ik chil hem best wel tijdens lvlen (ben ook meer afk dan echt online als ik online sta)
Duurde ruim 4 jaar om mn whm naar 75 te krijgen, deed natuurlijk ook missions enzo en ben zwaar verslaafd aan craften maar 4 jaar is best uhmm lang lol.
Ik denk dat playtime ook een belangrijke factor is, tenzij je veel online maar afk bent. Ik speel al een te lange tijd (sinds december 2004? als het niet eerder is, zal Neelon/Katsuoy wel beter weten) En mijn playtime zit nu rond de 300 dagen als ik mij niet vergis. In die tijd heb ik wel 5 jobs op 75 en 1 op 71, heb ik alle ZM/CoP/Assault/ToAU missies gehaald en heb ik een redelijke hoeveelheid gear verzameld (ben 'klaar' in sky, limbus en sea zeg maar). Jammergenoeg heb ik maar heel weinig gedaan tot geen Dynamis, ground HNMs, Einherjar, Nyzul en WoTG content (sandworm/ixion/missies).

Over Dynamis gesproken, gisteren take #2 gehad voor onze lowman Dynamis Xarcabard groep. Dit keer geen mensen die halverwege moesten stoppen maar ook over het algemeen minder mensen mee kunnen nemen. Om precies te zijn hadden we 11 accounts waarvan 1 duobox en 1 triobox (3x raden) dus in feite maar 8 daadwerkelijke spelers.

Setup:
PLD/NIN, NIN/DRK, WAR/NIN, MNK/NIN, BRD/WHM(trio), RDM/WHM(duo)
THF/NIN(th4), BLM/RDM, BLM/RDM(trio), BLM/RDM(trio), WHM/THF(sac/duo)

Het ging over het algemeen redelijk goed, beter dan vorige keer. Wel hadden we bij de tweede TimeExt een wipe omdat de PLD te vroeg zijn eye claimde en alle eyes op hem af kwamen ipv op de sac puller. Hij had even geen rekening gehouden met de 1 a 2 seconden dat pops 'idle' zijn voor ze linken/aggroen. Verder hebben iets meer focus gelegd op het farmen en minder op de NMs waardoor we een 30tal demons hebben kunnen farmen (we zijn nog aan het leren waar de sweet spots zijn die niet erg moeilijk zijn met pullen). We hebben toch nog de RDM BLM THF PLD NMs gefarmed maar geen drops van gekregen. In het totaal hebben we gisteren 3 relics gekregen: NIN x2 en COR. Dat is al erg veel voor een Xarcabard waar je maar een 30tal demons heb gefarmed. Eerste NIN die dropte won ik en omdat er niemand was die uberhaupt COR wil levelen heb ik de COR ook gekregen (nu nog levelen, lol).

Al met al ben ik zeer tevreden en zit er zeker een stijgende lijn in, hopelijk kunnen we dit blijven doen met de groep en krijgen we ooit eens de relics die we allemaal willen hebben (voornamelijk RDM BLM PLD THF uiteraard).

• Lord_T
ik heb gister na de maintenance besloten om argus te campen!
Sta ik daar, was er nog nooit geweest daar beneden, staan er al 8 anderen....

Na ongeveer 1.5 uur verlaten de eerste 2 mensen de area al omdat ze bored zijn van het wachten...

popt argus net na 2 uur wachten en popt achter een half afk galka thf... ik was snel genoeg :P en jaaaaaaaaah drop! Kortom heb me 1.8 mil bespaard door een PCA te krijgen ipv een PCC.

Was erg blij!

Verder rdm op 45 gezet nu... gaat stuk sneller met refresh en convert, ook AF wapen even gehaald en was easy op thf

• Poekie McPurrr
Ik meen dat ik bst65 gewoon in Tree gedaan heb, en ja, 1 misscharm en halve Tree hobbelt achter je aan ^^;;
ToraiCanal kun je ook eens proberen, wel RR op want daar komt bijna geen hond en voor een ls-member bij je staat ben je ook wel ff zoet.

Gisteren Dyna-Badsok gedaan, met net 20 man. Groep waar ik nu in zit heeft ansich wel ervaring met dyna's maar hebben wel heerlijk zitten prutsen ^^;; We zeggen nog aan begin "mnks last"..
/assist-gast: target >>> Militant! en niet een keer.. nee..de godganse tijd haha.
Wel nog wat AF en veel coins gekregen en net 2 keer doodgegaan dus al met al wel een mooie (en erg grappige) run ^^

Le Meow

Was dat met SnR Poek? Ik had gelezen op jullie forum dat jullie zelf Dynamis gingen door voor Arc's Aegis sponsering. Altijd leuk om zoiets groots voor elkaar te krijgen ^^ veel succes daarmee iig! Geef ze een paar runs en ze leren er altijd wat extras bij als ze zich ervoor inzetten. Ik mag van geluk spreken dat de groep waar ik events mee doe best wel ervaren is en maar een paar runs nodig heeft voor we het onder de knie krijgen.

• Poekie McPurrr
Nee, was met m'n endgame/hnm shell.

Le Meow

• Neelon
Netjes, Ninja Xarcabard, zijn dat niet de gloves? Dacht dat dat een van de betere gloves voor Ninja waren of niet?

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Yep, Koga Tekko. Daytime: Crap (nou, Ninja tool expertise is ook leuk) Nighttime: Haste+4% STR+12. Oftewel ik heb even een paar alias erbij gemaakt waardoor ik makkelijk kan switchen tussen daytime en nighttime gear om zo goed mogelijk gebruik te maken van dusk/koga/ninja+1 in TP en WS hands. Weet alleen nog niet of Ninja+1 beter is als Koga op WS, +7 STR +7 DEX vs +12 STR.

Verder maar meteen begonnen met een lijstje op te zetten voor gear progressie van COR 37->75, nu ik die relic hat heb kan ik maar beter er nut van maken. COR relic hat is namelijk ook best wel goed, zorgt ervoor dat je kans hebt om ook zonder de job aanwezig in je party toch de "HQ" dice te krijgen (oftewel DRK bonus zonder DRK in je party). In eerste instantie dacht men dat die 100% was maar het blijkt "maar" een ~50% activatie rate te hebben.

Voelde me gister wel een beetje een lootwhore hoor, eerst Koga Tekko winnen en daarna Commodore Tricorn omdat er niemand was die zin had om COR te levelen en ik op zich wel. Zit al een tijdje in de planning om een static te beginnen met Asano's DNC, Zabusa's SCH en Inoiown's MNK. Alleen Ino is zo langzaam met z'n MNK omdat hij weinig tijd over heeft om 'even' MNK te levelen. Zal hem nog maar wat pushen :P

• Poekie McPurrr
Ik begin een hekel te krijgen aan JoF... Sta je vrolijk te meppen (ja ja, ik weet..kiten..) als war.. boem, dood.. (denk een keer of 5.. kon niet wachten tot weakened weg was >.>;; )
Toen maar met pijltjes erop schieten hehe.

Geen torque ook nog eens..cheapass mob ; ;

Le Meow

• Shrimp Tabasco
Ik denk dat ik toch eerst maar Warhammer Online ga proberen.
Aangezien ik ook een heleboel lol heb gehad met Dark Age Of Camelot wil ik kijken of ik dat met
Warhammer ook heb. Beide titels zijn namelijk van Mythic.

Mocht dat nou niks zijn dan ga ik weer terug naar FFXI.
Misschien tot later dus :)

Poekie McPurrr schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:09:
Ik begin een hekel te krijgen aan JoF... Sta je vrolijk te meppen (ja ja, ik weet..kiten..) als war.. boem, dood.. (denk een keer of 5.. kon niet wachten tot weakened weg was >.>;; )
Toen maar met pijltjes erop schieten hehe.

Geen torque ook nog eens..cheapass mob ; ;
Ik had voorheen ook zoveel moeite met Faith neer te krijgen in m'n LS. Vooral als er veel mensen zijn vind ik Faith extra moeilijk want iedereen loopt elkaar in de weg en het wordt meer een soort van MPK sport (hoeveel krijg ik dood met -ga3). Persoonlijk vind ik hem een stuk fijner met 6~9 personen, het liefst met rng/cor/blm zodat je makkelijker kan wegrennen.

Daarbij heb ik ook gelezen dat het goed mogelijk is om met 2 a 3 harde multi hitters zoals MNK/NIN en WAR/NIN, een bard of 2 en 2 a 3 healers waarvan minimaal 1 WHM of SCH voor stona. Het is mogelijk om hem te interrupten buiten manafont om. Tijdens manafont mischien dan kiten of hopen dat hij weinig -ga3 doet :P

• Poekie McPurrr
We hadden idd wat veel mensen rondrennen. Irri was wel toen ik als wannabe-rng een plekje had gezocht om continue te schieten (en veilig stond) dat er steeds iemand met een bak hate naast me ging zitten ^^;;

Ik raakte 'm als war met GA en haste-gear wel vlot en hard overigens. Begin die retaliate-ja ook steeds meer te waarderen, vooral als ik retaliate midden in een double attack ^^

[ Voor 30% gewijzigd door Poekie McPurrr op 18-09-2008 11:57 ]

Le Meow

Ben BLM effe helemaal beu, 71 nu, maar vin d'r helemaal nix meer aan :S

Dus.... nieuwe job gezocht (moet natuurlijk wel met de level synch nu) en... het is SAM geworden. So far so good, ben nu 42 in een paar dagen geworden, maar de level synch maakt het wel lastig om gecapped te blijven merk ik.
Wel dure job trouwens als je de aanbevolen gear wil hebben. Een aangezien tijd geld is, heb ik o-kote maar gewoon gekocht ipv gecamped.

Ook fishing 62 inmiddels (met heel veel moeite)

Verder, wederom, niet veel spannends lol

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Slurpie Blauw
6K schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:04:

Dus.... nieuwe job gezocht (moet natuurlijk wel met de level synch nu) en... het is SAM geworden. So far so good, ben nu 42 in een paar dagen geworden,
Hoeveel uur per dag speelt u? O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Mensen, weet iemand hoe ik me password kan laten resetten op de website? Ik kan het niet vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanaduNL schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:13:
Mensen, weet iemand hoe ik me password kan laten resetten op de website? Ik kan het niet vinden. :(
Ik denk dat je dan contact moet opnemen met de servicedesk van SE. Je kan dat op de website bij support via chat of met de telefoon (ik weet het nummer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Doe het met de webchat. Via telefoon wil je echt niet aan gaan beginnen. De keer dat ik het deed (een week of 3 geleden) heb ik de hoorn maar neergelegd na 30 mins in de wacht hebben gestaan op een internationaal nummer. Waardeloos dus.

Supportchat is net zo erg, alleen kost dat niets extra ;)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hebbes, de chatservice ging nog wel goed, wel langzaam, maarja.
De opties die je hebt in account-management zijn ook belabberd vergeleken met andere games. :(
Maar het is gelukt.
Goudstof schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:30:
[...]

Hoeveel uur per dag speelt u? O.o
oh... ok dat klonk wellicht verkeerd hehehe sam was al een beetje geleveled
ik speel zo'n 4 a 5 uur per dag denk ik, maar meestal gaat die tijd op aan events, ben nu bijna 44 (type dit in pty)
level synch helpt wel bij het krijgen van pty's

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben dit weekeind eindelijk eens begonnen met een mini static. Een ls maat als SCH, m'n broer als DNC (op z'n "mule") en ik als COR. We moeten dus elke party die we maken een stel melee zoeken en dan zijn we er klaar voor. Ik speel tegens een WHM75 voor hastes en een clutch cure op kritieke momenten :P

LevelSync is erg fijn hiervoor, mijn COR lag een level of 5-6 achter op de rest dus hebben we er dankbaar gebruik van kunnen maken. Eerste party was een 36+ in Crawler's Nest op Worker Crawlers. Er was geen enkele competitie en onze setup was WAR THF DNC DNC COR SCH. Het meeste dat we haalde was iets meer dan 500 exp op een kill (met ring+cor roll) en de snelheid van kills was nog acceptable, ik gok dat we rond de 8-9k/h zaten zonder "exp buffs". Verder nog een SAM SAM DNC DNC COR SCH en een NIN NIN SAM DNC COR SCH party in Western Altepa Desert gehad. In het totaal iets van 5 uur geleveled verspreid over 3 sessies. Ik ben van 37.5 naar 44.x gegaan. Niet onaardig, nu komt alleen de rotte 45-54 level range. Eens kijken of ik iets kan vinden wat niet Garliage Citadel is, ik haaaaat die funnel bats en hun attdown-ga. Antica is ook een optie maar die zijn weer irritant met hun hate reset + kore petrify move.

Ben best tevreden over COR op het moment, m'n QuickDraw damage is ~144 unresisted en ik resist niet vaak. Verder doe ik over het algemeen pullen en anders melee+rangedWS, maar die WS doet vaak maar ~40-60 omdat ik in melee range sta. Verder Inventory-- en Gil-- dankzij COR :P tis geen goedkope job xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hehehe ik heb niet veel gedaan. Veel geprobeerd om een Diorite te krijgen, maar weer geen success, gisteravond nog 4(!) uur gefarmed en NIETS
en farmen is dus elke spawn van ons gedurende die 4 uur op de ulli floor. :(

soms.... hehehe

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Van het weekend maar weer een buffer op m'n War gezet, begon toch wel erg hard richting de 74 te gaan..
Verder nog een semi-farm/exp run gedaan op m'n Thf. Van 46 > 48 en een bak loot erbij. Wel lastig, al die invites! mooiste was van een lvl 11 om mee te doen in dunes.. (ik hobbelde net door latheine op weg naar davoi..)

Deze week voor aanvang events maar wat verder farmen/exp pakken, wel prettig dat die exp voor ep en dc omhoog is gegaan :3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die EP/DC exp is zeer nice, ik had met een exp ring en cor roll EPs er tussen zitten die 100+ exp gaven. Voor een EP is dat best wel veel. Zeg dat ik ~60 bonus exp kreeg, zit je nog makkelijk boven de 70 base exp.

Over recappen van exp gesproken, ik herinner me net dat m'n THF waar ik niet meer op heb geexped since 2005? begint nu akelig laag op exp te zitten dankzij salvage en al het sacpullen dat ik er mee mag doen. Heb nog iets van 15k over als ik me niet vergis, mischien maar eens een keer een Colibri meritje met m'n THF doen. Kan ik meteen kijken wat ik aan schade eruit kan pompen, ik heb niet voor niets al die gear voor THF gehaald. Ik heb alleen nog steeds geen offhand dagger, behalve dan MKris maar dat vinden de andere PT members nooit zo leuk als je dat gebruikt :P

Ik wil weer Lowman Dynamis Xarcabard doen! :( Hebben nu 1 TH4 in de LS en sinds dat hij TH4 heeft hebben we echt meer rare drops gezien (sea torques voornamelijk). Alleen kan hij niet meedoen met salvage dus zitten we daar nog te prutsen met TH3s en rotte droprates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor BST is het echt simpel nu om fatsoenlijk wat exp te halen. Ik vond dat 1 van de vervelendste dingen voor BST, eenmaal 75 is er niet veel meer voor je. Nu met EP en DC exp is het ronduit lachwekkend hoe simpel het is.

M'n SAM op 44 heeft nog niet echt een solo plekje gevonden. Ook niet veel meer mee gedaan.

Blijf het overigens wel lastig vinden dat je in level synch, wanneer je niet de laagste bent, je skillups kunt vergeten. Heb 3 levels nodig gehad om m'n SAM weer uptodate te krijgen met z'n skill

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
deTwisj schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:06:
Er was geen enkele competitie en onze setup was WAR THF DNC DNC COR SCH.
Wat is de toegevoegde waarde van 2 DNC in een pt, of kwam het gewoon zo uit?

Anyway, ik heb Mission 4-1 Magicite gesolo'd met mijn 49-ish MNK. Apart was dat er een Bowshooter Orc rondloopt in Davoi voor de ingang van een cave. Ik checkte deze als EP--, maar werd absoluut gepwned met zijn RA die 130+ raakte. En ik loop er niet bepaald naakt rond, had goeie armor en weapons bij me.

In totaal 3x gesneuveld, maar rank 5 gehaald met veel bloed, zweet en tranen. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd :) veel plezier met je airship pass, hij is best fijn om te hebben (vroeger was hij zelfs heeeeel fijn).

2de DNC was meer omdat er geen andere DD was die reageerde. Ik had liever nog een gaxe WAR of SAM gehad, die doen op die level best wel veel schade en kunnen op zich nog tanken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
weet ik nog wel ja... in CN als War/Thf sa-sturmwind ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wij hadden SAM SAM SAM MNK SCH PLD en ik moet zeggen, de sam's pwnde met grote uitzondering van de weaponskill van de MNK, als die iets te vroeg ging wastie op zeker dood met zo'n 450 damage :|

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
@detwisj:
Beetje COR die begint pas te meleeen op 70 met joytoy.
Tot 70 is het alleen maar schieten :p
(ja, ik ben er arm door geworden)

heb eergister DRK unlocked en tot lvl5 geleveled.
Gistermiddag van 5 naar 15 geknald met /DNC sub.
Echt ziekelijk hoe makkelijk solo is.
14-15 was met pt in de dunes.

DRK doet eigenlijk best harde dmg.
Iedereen mepte crabs voor 1-5 dmg.
Ik voor 20-40 lol (we waren lvlsynced)
En dat was met lolgear en goeie food.

Nu ff rap drk naar 37 en nin laatste 14k naar 75 en dan kan ik eens fatsoenlijk gaan tanken :D

[ Voor 60% gewijzigd door Xiliath op 23-09-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
De vraag is dan natuurlijk... hoeveel miste je? ^^

/ja "Perfect Dodge" <me>

O-)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
ongeveer 50-60% raak.
niet slechts voor dunes lijkt me
(en ik krijg mn scythe maar niet gecapped :x, ik level te snel lol)
(en m'n g-sword staat nog op 5. eerst scythe cappen, daarana g-sword)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wappie1980 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:52:
@detwisj:
Beetje COR die begint pas te meleeen op 70 met joytoy.
Tot 70 is het alleen maar schieten :p
(ja, ik ben er arm door geworden)
Ik ga menig tank frustreren met mercurial kris op lv50+ :P al zal ik waarschijnlijk wat +acc gear moeten gaan halen voor colibri als ik dat wil doen zonder een sushi per minuut te eten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Mkris is idd ook erg leuk en scheelt je bak met centen.
Veel discussie geweest welke op lvl 70 beter is en algemene opvatting is toch dat je met joytoy vanaf 70 meer dot doet dan Mkris (en behoorlijk wat minder tp geeft :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, tegen die tijd zal ik toch charybdis moeten gaan campen. Ewww, ik haat dat ding. Heb hem nu een goede 10+ keer met/voor andere gecamped. Ach, het zou ook niet eens zo slecht zijn als ik een joytoy voor m'n BRD/RDM character zou hebben (is al BRD/RDM sinds 2005/2006 en heb er nooit een joytoy voor gehaald xD)

Als je voorheen ooit WAR heb gespeeld met Gaxe dan kan je dat ook voor DRK gebruiken, Sturmwind is een van de beste lowlevel WS die je kunt krijgen. Als je DRK/WAR speelt kan je geloof ik ook nog een greataxe belt halen ergens? Maar dat weet ik niet zeker meer.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

NaWA

Hai, I Copy desu!

lang geleden dat ik hier gepost had.. naja ^^

woei.. eindelijk mijn parade gorget gedropt na 18 tries ofzo.. sigh

sinds net ook 46/51 met assaults.. alleen de First Lieutenant assaults nog halen voor een full clear. Dan hopelijk de laatste AU missie (44) eens voltooien voor captain rank.

Ook nog wat geluk met limbus gehad dus zondag een ninja chainmail +1 mogen ontvangen. En afgelopen week een brutal earring. Nu maar hopen op een paar homam drops.
Heb nog een af+1 setje voor drk liggen maar ik weet nog niet precies wat ik ervoor halen ga. Het is allemaal niet echt geweldig.

Ninja is nu 74.. hopelijk dat ik dat in het weekend naar 75 kan rammelen.. kan ik eindelijk die cerberus mantle, brutal earring, walmart turban usen voor speed/DoT boost ^^

en daarna kan ik weer eens verder met mijn lvl 20 PLD..

ook wel leuke nieuwe functie van ffxiah nu met item sets. Heb een paar gearsets van mij maar eens public gemaakt: Item Sets

naja weet niet veel meer te vertellen.. laters ^^

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Het is inderdaad lang geleden dat jij hier gepost hebt NaWa. FFXIAH heeft inderdaad veel leuke features erin zitten tegenwoordig. Heb zelf ook wat Item Sets online staan voor de jobs die ik speel (of wil spelen), behalve dan BLM want die is gimp :P

Mijn item sets

Ik kan moeilijk alle nuances kwijt met name met subjobs en food keuzes dus ik heb maar 1 TP en WS set per job gekozen. Alle met salvage als uitgaanspunt dus vandaar die perma-ulthalam's, verder heb ik nog een -dmg% set en enmity set erbij staan welke ik voor SAM en NIN in sommige omstandigheden gebruik (heb ook nog -mdmg% maar die gebruik ik nog niet veel).

Ik kom inventory tekort! :(
heheh inventory is de reden dat ik maar 1 job per keer level. Met de uitbreidingen van het spell (mog locker, inventory and Seal storage) heb ik eindelijk weer ruimte voor een job erbij. Ik hou m'n gear altijd om m'n main. Dus na SAM houdt het redelijk op, tenzij ik een job volledig retire.

SAM is nu 45 nog steeds, geen tijd gehad om te levelen, maar... gisteren wel 6/10 Soboro Sukehiro :)
dus nu kan ik met een gerust hart naar de 50, moet nog wel ff subligar farmen voor RSE :D
misschien ga ik dat maar soloen op BST.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Slurpie Blauw
Ik vroeg me de laatste tijd af waarom mijn health zoveel te verduren kreeg tijdens combat voor mijn MNK. In het begin dacht ik dat ik wellicht gimped begin te raken. Maar armor was niet het probleem.

Ik gebruik al een paar weken steevast Counterstance. Ik kwam er vandaag achter dat deze ability je Def met iets van 12000% omlaag brengt. :|

Mijn Def gaat van 166->33 als ik Counterstance gebruik. Vandaar dat ik af en toe weg wordt gevaagd door een miserabele EP.

• Xiliath
Als je counterstance doet dan is de enige mod voor je def VIT. Verder niets.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
deTwisj schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:12:
Ja, tegen die tijd zal ik toch charybdis moeten gaan campen. Ewww, ik haat dat ding. Heb hem nu een goede 10+ keer met/voor andere gecamped. Ach, het zou ook niet eens zo slecht zijn als ik een joytoy voor m'n BRD/RDM character zou hebben (is al BRD/RDM sinds 2005/2006 en heb er nooit een joytoy voor gehaald xD)

Als je voorheen ooit WAR heb gespeeld met Gaxe dan kan je dat ook voor DRK gebruiken, Sturmwind is een van de beste lowlevel WS die je kunt krijgen. Als je DRK/WAR speelt kan je geloof ik ook nog een greataxe belt halen ergens? Maar dat weet ik niet zeker meer.
Charyb campen? Je bedoelt gewoon met kat een level 1 job daarnaartoe sneaken/invissen en dan gaan pitten/werken? Tegen de tijd dat je terug komt heb je een ToD...

Heb ik ook altijd gedaan en het heeft me toendertijd wel m'n joytoy opgeleverd, na heel wat /panic'en in de LS dat men op moest schieten :')

En dan nog, je kan altijd 1 account daar laten pafk'en en onderwijl met 3 andere verder :P

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, Charby z'n window is vrij groot en als ik mij niet vergis is hij een lottery spawn dus moet ik een placeholder dood kunnen maken. Kat z'n WHM is daar niet echt het meest geschikte voor en nou word Kat z'n WHM ook een beetje misbruikt door wat andere mensen (Lans/Arthus en soms Inoiown ook). M'n events agenda zit jammergenoeg ook een beetje vol dus ik kan niet zomaar ff 6-8u placeholders afmaken of wanneer hij spawned kan ik gerust nog een uur in salvage zitten. Ach, het heeft gelukkig nog geen haast aangezien ik nog maar een COR44 ben en ik die alleen in het weekeinde doe expen.

Gisteren nog een jackpot in m'n solo ENM, Hagun ftw! Niet lang hoeven wachten tot deze voor 2.2mil verkocht werd. Nu nog wachten totdat Zabusa mij nog 3 Imp. Wootz Ingots terug betaald en ik heb genoeg ingots voor een Salvage Body. Ik heb 3/3 Marduk's voor Ryosuke klaarliggen maar hoop stiekum dat ik Freya's Jerkin (Skadi Body 35) kan verkrijgen voor het zo ver is. Anders moet ik daar wee 12 Imp. Wootz Ingots voor gaan halen en dat hakt toch best wel in je fundings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hey ook maar weer even een postje...

Heb rdm inmiddels op 49 gezet, en verder weinig gedaan...
Heb gister een static gevormd voor nyzul isle assault met blu (ik), war, sam, mnk, rdm, whm wat redelijk de suggested wiki setup is. Heb er eigenlijk weinig ervaring mee maar wil wel de items enzo. Dus een poging en wie weet hoe dat gaat werken :P 1ste run komende maandag :)

Daarnaast nog steeds geen blu af2 delen :( en wel al 3 dyna's gedaan na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
deTwisj schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:39:

Gisteren nog een jackpot in m'n solo ENM, Hagun ftw! Niet lang hoeven wachten tot deze voor 2.2mil verkocht werd. Nu nog wachten totdat Zabusa mij nog 3 Imp. Wootz Ingots terug betaald en ik heb genoeg ingots voor een Salvage Body. Ik heb 3/3 Marduk's voor Ryosuke klaarliggen maar hoop stiekum dat ik Freya's Jerkin (Skadi Body 35) kan verkrijgen voor het zo ver is. Anders moet ik daar wee 12 Imp. Wootz Ingots voor gaan halen en dat hakt toch best wel in je fundings ;)
Volgens wiki is sheep in antillians clothing met 3 man te doen.. hoe doe jij die solo dan? http://wiki.ffxiclopedia....p_in_Antlion%27s_Clothing

Ben wel benieuwd want is mega inkomen iedere week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Lord_T schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:51:
[...]

Volgens wiki is sheep in antillians clothing met 3 man te doen.. hoe doe jij die solo dan? http://wiki.ffxiclopedia....p_in_Antlion%27s_Clothing

Multi-boxing. Is niet per definitie solo, maar hij doet het wel allemaal alleen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Welke enm/bcnm/ksnm is eigenlijk solo/duo te doen? en dan liefst voor een whm en een war (of whm en een bst) ?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geen idee buiten de ge-eikte bst-solo 20 enzo. Ik moet me eens toe gaan leggen op kclub runs. Heb daar speciaal BLM voor geleveld, die is nu 71 en ben pas 2 of 3 keer gegaan.

Verder nog wat salvages, Fishing 66, SAM52 en alvast alle AF gehaald. Verder niet heel veel spannends meer gedaan.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
kclub kun je prima met wat bst doen, zelfs zo makkelijk dat er eigenlijk geen lol aan is.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh
Poekie McPurrr schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:10:
Welke enm/bcnm/ksnm is eigenlijk solo/duo te doen? en dan liefst voor een whm en een war (of whm en een bst) ?
ENM 40 Fire in the sky kan je solo-en als RDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poekie McPurrr schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:10:
Zelf geen ervaring met bst + whm, maar het is mischien waard om te kijken naar Like the Wind ENM in Boneyard Gully? Verder kan Sheep in Antlions Clothing met een WAR/NIN en WHM, dat zal ik zometeen uitleggen.
Lord_T schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:51:

Ik heb jammergenoeg geen plaatjes beschikbaar maar als je op BG forum zoekt zou je als het goed is wel een plaatje moeten kunnen vinden met alle spawnplaatsen van Tuchulcha (en zijn vriendjes). Het ding is alleen, je zit met een groot tijd probleem. Als je weet waar Tuchulcha is door iets wat minder eerlijke manieren (ApRadar) dan duurt het ongeveer tussen de 6 en 8 minuten met SAM+WHM of WAR+RDM, meer als je wat "zwakkere" setups gebruikt.

De meest ideale setup voor een duo zou zijn een erg sterke SAM/WAR (of SAM/DRG) met een erg goede RDM/WHM en je zult geluk moeten hebben met zoeken. Na de eerste 25% van Tuchulcha moet de RDM/WHM met stoneskin+pro4+phalanx+haste+taco de spawnpoints van Tuchulcha en zijn vrienden langs gaan. Het is belangrijk dat de SAM hem op de voet volgt om niet op een "antlion" te stappen, de RDM kan beter de klap opvangen dankzij stoneskin en een defense setup. Als eerste zou ik de piller in het midden rond gaan om ervoor te zorgen dat je altijd "veilig" kunt kiten. Elke normale antlion doe je sleepen, rebuff je en ga je verder zoeken. Maximaal 3 normale antlions kunnen er spawnen dus de RDM kan het zwaar krijgen. Als je Tuchulcha te pakken hebt dan moet de SAM voken/jumpen en gooit de RDM er een Slow2+Dia2+Blind overheen, de SAM zou pro4+phalanx2+haste+meat moeten hebben. Don't bother met Paralyze, die land bijna nooit en anders geen procs. Gravity idem dito (al heb je die nodig voor de normale antlions). Ga alle spawnpoints 3x af en je zou als het goed is Tuchulcha 3x moeten hebben gevonden. De SAM moet erg veel dmg eruit kunnen pompen en klappen kunnen vangen (defense setup) als third eye neer is. Op deze manier zal het wel erg close zijn elke keer, vooral als je pech hebt (3 normale antlions op je en een rotte seigan/third eye = oshi-).

Of, je hebt ApRadar en je loopt om de normale antlions heen waardoor je een stuk minder druk hebt. Voor de rest is het gevecht exact hetzelfde. Alleen zou ik het niet kunnen doen zonder maar ik heb het wel eerder met een SAM vriend gedaan zonder ApRadar en we hebben het ook gewonnen toen (ook wat geluk met Tuchulcha pops).

TIP: Als Tuchulcha bijna door zijn 25% heen is dan kan je er een nuke en/of een WS overheen gooien dan krijg je hem makkelijk een extra 10% lager, scheelt weer voor de volgende keer dat je hem bevecht (hoef je nog maar 15% ipv 25%). Dit truukje kan je uiteraard 3x doen @75%, @50% en @25%. Let wel op, als je te laat bent dan kan het zijn dat je WS of nuke 0 damage doet omdat hij in feite al weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HAX! lol

SAM57 en word nog steeds leuker :) Gisteren een JP party met 2xnin die geen haat van me af konden trekken :D

BLM72, die doe ik tussendoor wat levelen. Wel effe met BST Gustav ingedoken en 5de warlock dropte Blizzaga III, das dan weer een leuke meevaller.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Party? Ik ben nu COR57.5 :P

Ben best wel te spreken over COR nu ik Slugshot heb, ondanks dat ik daar sushi voor _moet_ eten wil ik uberhaupt iets ermee kunnen raken. Zondag nog een party gehad op Lesser Colibri bij de leypoint in Wajaoam Woodlands met NIN DRG DNC COR BRD SCH (+whm). Het ging echt hard, jammergenoeg kwam er niet lang nadat wij daar een lekker tempo op aan bouwen waren nog een party om de boel voor ons te verzieken. Oftewel claim oorlog om Lesser Colibri, en aangezien zij ons probeerden eruit te jagen ben ik met wat aggresieveren tactieken aangekomen. Hebben zij een extra colibri gesleept (en geel) schroomde ik niet om daar een quickdraw overheen te gooien, als die unresisted is (~150 dmg) is de claim meestal wel voor mij, zo niet dan blijft ie geel en gaat hij achter hun mages aan "whoopsie". Uiteindelijk ging een van hun COR weg om wat voor reden dan ook en toen hebben we nog even flink door kunnen gaan, ik had ondertussen Slugshot gekregen dus de mobs gingen wel heel snel neer. Het beste wat we voor elkaar kregen was Chain #13 voordat die andere groep weer zo nodig een Lesser Colibri moest pakken waardoor wij de chain verloren (pull te laat). Jammer, maar toch best trots op Chain #13 op level 56/57 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
nice congrats... mijn rdm inmiddels 53 heb de gloves en boots gesolood, maar ben laatste paar dagen veel bezig geweest met 2 vrienden bij KA. zondag -> 4 uur wachten -> pop -> geen claim... damn rdm met chainspell.
Maandag 35 minuten wachten -> pop alweer RDM claim... maar hji was solo en rende naar zone... wij claimen! --> geen drop met alleen 1 cloth :(
Vanavond ga ik alleen met drg daarheen omdat de pld niet kan.. pld heeft de vbelt trouwens al dus als die dropt heb ik 50% kans :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gister byakko en proto-omega gedaan, byakko ging zoals gewoonlijk vlot neer (war/thf is dan echt humor) en bij omega als brd meeghobbelt. easy fight.. maar om de een of andere reden besloot het mormel me toch in de laatste 1% nog even te oneshotten ; ;

oooit word m'n brd (nu 71) wel een keer 75 ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hehehe BRD is zo easy om te exp-en :)
eigenlijk zo flauw, dat het mij ook heeeeel veeeeeel tijd gekost heeft om die laatste paar levels to forcen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik heb gewoon absoluut geen zin om te pullen als brd.. elke andere job np.. maar op brd... nee ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:49:
Ik heb gewoon absoluut geen zin om te pullen als brd.. elke andere job np.. maar op brd... nee ^^;;
Wat doe je anders op bard dan?
0:00 Poekster starts casting Valor Minuet IV
0:10 Poekster starts casting Victory March
0:20 Poekster loops naar mage
0:25 Poekster starts casting Mage's Ballad II
0:35 Poekster starts casting Mage's Ballad
0:45 Poekster AFKs ~1m10s
1:55 Poekster loops naar melee
2:00 Poekster starts casting cycle opnieuw

Of je gebruikt Pianissimo en dan hoef je helemaal niet meer te lopen, kan je tegen je melee zeggen dat ze maar naar jou toe moeten komen :P
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste