ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
Oh man die drop ja...ik heb daar destijds ook echt heel lang over gedaan...stuk of 60 van die lizzies moeten killen voor die drop. Maar goed, ik had daarvoor al in alle steden mijn fame naar 4 gepimpt om deze quests te kunnen doen dus ik was al gewend aan langdradig werk voor de teleport scrollsLord_T schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:55:
heb afgelopen weekend eindelijk whm op 38 gezet en alle teleport scrolls gehaald. Wart tering quests zijn dat met al het lopen... en die yhoater ging ik echt 1/42 op het rare/ex item... en dat was op mijn thf...
Ik ben net begonnen met de tele-quests voor WotG, zodat ik straks ook direct naar het verleden kan teleporteren. Voor de rest alleen maar campaign battles gedaan, het is er niet makkelijker op geworden sinds de update. Wel grappig dat Windy nu alleen nog Saratabuta heeft, en dus alle troepen daarheen stuurt...stonden op een gegeven moment gewoon 30-40 taru's EN Maat EN Ifrit op de mobs te wachten...die hadden geen schijn van kans
Ik zit met een brandende vraag

Ik heb afgelopen weekend FF XI voor de 360 gekocht.
Ik ben ervan op de hoogte dat het centjes gaat kosten, en dat is zeker ook niet mijn probleem.
Maar het feit dat het met Credit Card moet vind ik dan minder grappig
Wellicht kunnen jullie mij hier verder mee helpen.
In de startpost staat het volgende:
"Final Fantasy XI is te koop via www.playonline.com, men heeft een credit card nodig voor de maandelijkse kosten of je moet een prepaid card bij playonline aanvragen (hiervoor heb je dus geen credit card nodig!)."
Op de website van playonline kan ik helaas niks terugvinden over een prepaid card.
Iemand hierover een oplossing?
En, stel dat ik bij mn moeder of oma, of wie dan ook zo aardig wil zijn om voor mij met zijn/haar creditcard wil betalen, aankom om te vragen naar het nummer. Hoe gaat het dan in zijn werking?
Ik moet dan bij die PlayOnline Viewer een creditcard nummer invullen (duh), en een security check nummer oid.
Dat vat ik niet helemaal.
En daar komt bij, word het maandelijks automatisch afgeschreven? Hoe gaat dat precies in zijn werking? ^^
Hopelijk kan iemand mij duidelijk toelichten want van het WWW wordt ik niet wijzer
Kupo?
Verwijderd
Ik betaal zelf met cc dus hier weet ik geen antwoord op, sowwyDarklink schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:
Op de website van playonline kan ik helaas niks terugvinden over een prepaid card.
Iemand hierover een oplossing?

Security Check nummer staat achterop de creditcard en is 3 nummers lang...achterop de kaart (waar je je handtekening zet) worden de laatste vier nummers van je kaart herhaald, en daarna staan nog drie nummers...die moet je hebben.En, stel dat ik bij mn moeder of oma, of wie dan ook zo aardig wil zijn om voor mij met zijn/haar creditcard wil betalen, aankom om te vragen naar het nummer. Hoe gaat het dan in zijn werking?
Ik moet dan bij die PlayOnline Viewer een creditcard nummer invullen (duh), en een security check nummer oid.
Dat vat ik niet helemaal.
Het wordt aan het begin van elke maand automatisch afgeschreven van de CC.En daar komt bij, word het maandelijks automatisch afgeschreven? Hoe gaat dat precies in zijn werking? ^^
Realiseer je in het spel dat je een beginner bent, dat is de belangrijkste tip. Denk het nooit beter te weten dan een ander, en ben ook niet te beroerd om gewoon iemand om hulp te vragen. 99% van de FFXI spelers zijn vriendelijke mensen die je graag op gang helpen. Mocht je op de Fairy server terecht zijn gekomen, stuur me een berichtje dan help ik je wel op weg.ADMK schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 00:16:
Heb FFXI Online vanmiddag gehaald, de starterpack was 10 euro incl 30 dagen gratis spelen dus ben benieuwd. Heeft iemand nog tips voor een beginner?
Sommige dingen die je in het begin helpen op weg te komen:
- In het begin kies je naast je uiterlijk en ras ook een job...sommige rassen hebben betere stats voor bepaalde jobs, maar ik zou me hier niet TE veel van aantrekken. Maak gewoon een karakter aan dat je leuk lijkt
- De eerste 10-12 levels van een job speel je meestal solo, dus zelf monstertjes hakken
- Rond level 10+ moet je in een party gaan levelen, solo is dan bijna niet meer te doen
- Op level 18 kun je je SubJob unlocken...dat wil zeggen dat je naast je job nog een 2de job tegelijkertijd kan doen, wat weer voordelen biedt (extra abilities, meer HP/MP enz). Hiervoor moet je een quest doen die je moet starten in Selbina.
- Welke subjobs het beste passen bij welke job (elkaar het meest versterken) is redelijk vastgesteld intussen...White Mage met subjob Black Mage werkt prima bijvoorbeeld.
Er zit zo godsgruwelijk veel in FFXI dat het zelfs voor de beginner te veel is om hier op te noemen...ik noem maar even:
- 20 verschillende jobs
- Rank Missies per natie (Conquest points)
- Vele honderden quests
- Garrison missies
- Outpost Warp missies
- Rise of the Zilart expansion missies
- Companionship NPC
- Ballista (PvP)
- Chains of Promathia expansion missies
- Chocobo Raising
- Treasures of Aht Urghan expansion missies
- Assault missies
- Besieged
- Wings of the Goddess expansion missies
- Campaign
Je kan vele jaren vooruit in elk geval!
Een erg fijne site met _veel_ informatie over ffxi en wat er allemaal in speelt is FFXIclopedia.ADMK schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 00:16:
Heb FFXI Online vanmiddag gehaald, de starterpack was 10 euro incl 30 dagen gratis spelen dus ben benieuwd. Heeft iemand nog tips voor een beginner?
Een paar handige pagina's die je wel zult helpen opstarten:
Character Creation, hier staat ongeveer hetzelfde als wat MrRudi had vertelt.
Jobs, een verzamelpagina van alle jobs die er in het spel zitten. Ik raad aan om het eens door te kijken en te kijken welke job jou het meeste aanspreekt. Er staan over het algemeen vrij goede guides in dus dat zal je wel op weg helpen.
Support Job, een beetje uitleg over wat een support job is en wat je er wel en _niet_ mee kunt (er zijn wat restricties!).
Missions, een verzamelpagina van alle (soorten) missies die in het spel zitten.
Kupo?

Op sea en limbus front is er niet veel boeiends te melden. De leader is nogal druk met werk dus we kunnen niet bij de helft van onze pop items voor sea en voor limbus zijn er ontzettend veel mensen die bijna alles al hebben die de moeite niet meer nemen om te komen. Op salvage front hebben we vorige week zaterdag voor het eerst BC aangepakt. Sterker nog, het is voor het eerst dat we uberhaupt genoeg tijd hadden om BC te proberen. Mede dankzij mij omdat ik zo slim was om tegen de SAM te zeggen dat hij geen Magic cell nodig had terwijl de SAM onderdeel was van de 3 unlocks. Uiteraard komen we daar pas te laat achter en hebben we ook nog eens een SSR card verspilt. Verder nog in Arrapago onze 2de Morrigan's Pigaches gemaakt. We beginnen nu al langzaam mensen te krijgen met 2 stukken salvage gear terwijl we ook mensen hebben die nog geen een stuk hebben. We zitten nu ook langzaam op de 55 runs in het totaal, en met 7 stukken salvage gear denk ik dat we wel op het gemiddelde zitten, aangezien we nog niet van het caliber "ach, we doen wel ff 2 QQAs, 4 QQTHs, Archaic Chariot en Armored Chariot. Eitje!" of "tja, Hammerblow + Powderkeg + G3G + CC + LAC = eazycakes". Wij zijn eerder van het caliber "1 QQA 1 QQTH Archaic Chariot en Armored Chariot, gvd weer 1 minuut te langzaam voor 6F QQTHs" of "Hammerblow + Powderkeg + G3G + LAC = win met 3 seconden te gaan en daardoor de usu.feet 25 missen die een member 3/3 had gemaakt..."
En we gaan gewoon vrolijk verder
Bedankt voor de informatie! ik ga binnenkort maar is beginnen met spelen aangezien hij hier nog ligt en wegens tijdgebrek niet kan spelen. Maar mijn broertje is er al mee begonnen maar hij vroeg zich dus af (wat dus voor mijzelf ook handig lijkt) Waar je dus potions en dergelijke kan kopen..? Ik heb hem helpen zoeken maar ik kan dus echt geen vendors of npcs vinden die potions of dergelijke verkopen?
Ik denk niet dat je hier iemand kan vinden die je zomaar zijn CC uitleent, ik denk dat je het best bij familie of vrienden kan zijn daarvoor.Darklink schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:38:
Oke danku, ik weet genoegNu even een persoon vinden die mij zijn/haar creditcard even leent
Een vriend en ik zijn geinteresseerd om Final Fantasy XI te gaan spelen.
Alleen we willen het spel wel eerst proberen.
Nu las ik iets over een buddy code.
Mensen die ze willen verkopen of weggegeven?
Bijvoorbaad dank,
Alex
EDIT:
Ik las net een starters pakket voor 5 euro.
Even kijken waar ik dit kan kopen :-)
[ Voor 16% gewijzigd door Darkstylo op 25-03-2008 10:59 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Dat klopt, potions kan je ook niet kopen van een vendor. Die worden gemaakt (crafting) door Alchemists en die zetten ze dan op de Auction House. Persoonlijk zou ik aanraden om medicines _niet_ te gebruiken voor het levelen, dat is eigenlijk zonde voor het geld wat je er voor nodig hebt. Als je budget food zoekt om te gebruiken voor de levels 1-20 dan zou je kunnen kijken voor Meat Jerky. Kost tussen de 108-124 gil en geeft +22% attack (cap 30@136 base attack) voor als je een melee bent. Ben je een mage dan zou je eens kunnen kijken op de sweets sectie in de Auction House (pies/cookies).ADMK schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:14:
@ All
Bedankt voor de informatie! ik ga binnenkort maar is beginnen met spelen aangezien hij hier nog ligt en wegens tijdgebrek niet kan spelen. Maar mijn broertje is er al mee begonnen maar hij vroeg zich dus af (wat dus voor mijzelf ook handig lijkt) Waar je dus potions en dergelijke kan kopen..? Ik heb hem helpen zoeken maar ik kan dus echt geen vendors of npcs vinden die potions of dergelijke verkopen?
Voor alledaags gebruik kan je veel beter geld spenderen aan een goed stuk equipment wat je later weer kunt terug verkopen dan allemaal fancy medicines te gebruiken. Wel is het eten van food een belangrijk onderdeel omdat dit je performence vaak significant doet verbeteren.
- Vrijdag: Kreutzet gecamped voor 9,5 uur >.< Had geen claim na al die uren .
RDM 75 (JP) claimde na er overigens ook 4 uur ofzo te hebben gestaan. En hij soloode hem tot ongeveer 10% voor hij dood ging (respect want deed het echt best goed), daarna wel claim en gekilled, geen drop.
- Zaterdag: weinig bijzonders...
- Zondag: 4 uur over magic hammer gedaan... niet gelukt.. was toch brak
Blijkbaar heb je fog nodig in east sarabaruta S om poroggo's te spawnen... en fog kwam maar niet
- Maandag: Amplification gehaald. Was ls blm burn party die puddings aan het killen dus ik kon ff mee

Nu moet ik een of ander baha fight doen om shadows of the departed te kunnen doen. Wil binnenkort toch echt voor die ethereal earring kunnen gaan.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
dnc is nu 37, brd69, cooking92. Nu maar de volgende potentiele subjobs naar 37 zetten, waarschijnlijk sam en rdm.
Verder gebruikelijke salvage/sky/limbus... geen uitzonderlijke dingen en helaas geen uitzonderlijke drops etc.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Zoals deTwisj eigenlijk al zegt is het niet echt nodig om in de lagere levels gebruik te maken van potions / ethers. Sterker nog, in alle levels die ik heb, heb ik nog nooit potions / ethers gebruikt tijdens het normale levelen van mijn karakters. Eigenlijk neem ik ze alleen mee als we een speciale enemy gaan killen, dus voor missies, Notorious Monsters enz. Tijdens de solo-levels (1-10) is het gewoon niet zo erg om een keertje dood te gaan, en bij latere levels heb je een party om je heen waarbij iemand voor de cures moet zorgen.ADMK schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:14:
@ All
Zelf niet zoveel kunnen doen tijdens Pasen, een stuk minder dan ik had willen doen in elk geval, maar goed. MNK (46) en BLM (34) allebei een leveltje erbij. In Campaign nu Brass Ribbon gekregen en dus de Recall Quests opgestart, waar ik gisteren Recall-Meriph helemaal heb gedaan, nog twee te gaan. M'n WHM zit op het randje van level68 dus ik denk dat ik de resterende exp via Campaign binnen ga trekken.
Verder voornamelijk een vriend geholpen bij wat NM camping, met name Mysticmaker Profblix voor de Moldovite Earring. Eerste spawn waren we een halve seconde te laat om claim te krijgen, maar de tweede spawn waren we op tijd, en we kregen de drop. Die vriend dus een Moldovite Earring rijker. Vervolgens met het hele gezelschap naar Carpenter's Landing gegaan om Mycophile te killen. We hadden genoeg items voor 10 spawns, en met 15 minuten repop goed te doen. Uiteindelijk voor drie personen (incl ikzelf) de Mycophile Cuffs gefarmed. Toch leuke low level handschoentjes met praktisch dezelfde stats als de Seer Gloves, maar dan 5 levels vroeger EN Enmity-2.
Of er andere mogelijkheden zijn om het spel te proberen dmv een buddy code?
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
als je de game snel binnen wil hebben kun je eens kijken op amazon.co.uk
Le Meow
Bedankt voor de info (ook MrRudi) Maar ik vroeg me dan af hoe je dan healt? Mn broertje vecht dan bijv met zo'n konijngeval en meteen zit hij na het gevecht op de helft van zn health, moet je dan zitten of een andere actie uitvoeren of hebben alle characters een bepaalde heal skill die ze standaard altijd hebben?deTwisj schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:30:
[...]
Dat klopt, potions kan je ook niet kopen van een vendor. Die worden gemaakt (crafting) door Alchemists en die zetten ze dan op de Auction House. Persoonlijk zou ik aanraden om medicines _niet_ te gebruiken voor het levelen, dat is eigenlijk zonde voor het geld wat je er voor nodig hebt. Als je budget food zoekt om te gebruiken voor de levels 1-20 dan zou je kunnen kijken voor Meat Jerky. Kost tussen de 108-124 gil en geeft +22% attack (cap 30@136 base attack) voor als je een melee bent. Ben je een mage dan zou je eens kunnen kijken op de sweets sectie in de Auction House (pies/cookies).
Voor alledaags gebruik kan je veel beter geld spenderen aan een goed stuk equipment wat je later weer kunt terug verkopen dan allemaal fancy medicines te gebruiken. Wel is het eten van food een belangrijk onderdeel omdat dit je performence vaak significant doet verbeteren.
Verwijderd
Na het gevecht knielen om te healen...CTRL+H op je PC....als je op PS2/X360 speelt, geen idee lolADMK schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:45:
[...]
Bedankt voor de info (ook MrRudi) Maar ik vroeg me dan af hoe je dan healt? Mn broertje vecht dan bijv met zo'n konijngeval en meteen zit hij na het gevecht op de helft van zn health, moet je dan zitten of een andere actie uitvoeren of hebben alle characters een bepaalde heal skill die ze standaard altijd hebben?
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Verwijderd
Snap ikADMK schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:14:
[...]
Ik denk niet dat je hier iemand kan vinden die je zomaar zijn CC uitleent, ik denk dat je het best bij familie of vrienden kan zijn daarvoor.
Door RMT's is de prijs van scouter's robe naar ongeveer 70k dus als ik die daarvoor kan kopen doe ik dat wel (normaal 200k) Zo niet, dan jammer
Verder had ik een mooi iets door walnut logs voor 2k in carpenters landing -> lumber van maken en dan stack van 12 verkopen voor 38k maar die tering dingen verkopen ineens niet terwijl er wel op ffxiah staat dat er 7 omgaan per dag (laatste prijs was 39k/stack) en gister 0 verkocht... Kortom zit nu met ongeveer 40 walnut lumber in mijn maag...
Dat weet ik wel zeker. Ze hebben net in december Wings of the Goddess uitgebracht. Ze gaan nu echt niet ineens FFXI cancellen omwille van een andere MMORPG.Lord_T schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:16:
uhm: http://prishels.net/ff11us/polnews/news13021.shtml
check it... zal wel misplaatste grap zijn
Verwijderd
Like DUH!Lord_T schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:16:
uhm: http://prishels.net/ff11us/polnews/news13021.shtml
check it... zal wel misplaatste grap zijn
Staat er gewoon onder:
"Otherwise, this should all be take with a grain of salt, or, if you prefer, cum grano salis. Note that today is April 1, 2008. So, to all a Happy April Fools!"
lol lekker hele bericht lezen...Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:07:
[...]
Like DUH!
Staat er gewoon onder:
"Otherwise, this should all be take with a grain of salt, or, if you prefer, cum grano salis. Note that today is April 1, 2008. So, to all a Happy April Fools!"
k -1 voor mijn scherpte
meer limbus/salvage/sky
BRD 69->72
SAM 12->28
Cooking 92->93
Leathercraft 53->59
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
sam 11->28
thf triple attack merits capped
meer dyna, assaults, campaign etc
1x per week einherjar maar wil niet echt lukken... 2x geprobeerd, 2x bats gekregen in rosewoods chamber (hoe die dan ook mag heten) en nooit tijd voor de mega ivm meerdere wipes... gaan nu volgende maandag uber kite proberen denk ik....
zodra sam 37 is ga ik waarschijnlijk met een andere blm37 duo-en naar 75. Dat zal me wel even bezighouden. Tegelijkertijd probeer ik BRD af te krijgen op 75 voor wat extra merits. Misschien tegen die tijd m'n bst gear maar eens gaan storen, want die gebruik ik eigenlijk niet meer. WHM blijft helaas in high demand. Ik ben al 3 jaar retired WHM, maar toch komt ie zeker 2 keer per week tevoorschijn
SAM bevalt overigens heel erg goed, misschien dat ik die na BLM wel weer oppak, maar das toekomst muziek, vanavond eerst maar eens leathercraft cappen...
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
niets met BRD gedaan, maar wel leathercraft 60 en cooking 95
2/3 van de marduk legs, donderdag proberen het laatste item te krijgen (25 piece van Long armed chariot). Deze legs zijn errug sexy voor BRD.
[ Voor 3% gewijzigd door 6K op 15-04-2008 09:47 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
ik ben sinds een maand actief met FFXI en ik wil een van de expansions registreren, echter kan ik niet in mijn member(content ID etc) info inloggen om dit te doen.
Ik krijg een zogenaamde ucs-5000 error met de mededeling dat mijn PO ID en wachtwoord niet zouden kloppen, wat onzin is want ik kan wel gewoon het spel spelen met die gegevens.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben begonnen met m'n lushang's quest
vanavond voor het eerst omega, ben benieuwd
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je Expansion uit een andere regio komt dan je Final Fantasy XI...zover ik weet werkt dat niet. Ik heb bijvoorbeeld de Noord-Amerikaanse Final Fantasy XI, dus al mijn expansions zijn ook de NA versies. Anders heb ik ook geen idee, dus dan zou ik POL even mailen....Goudstof schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:50:
Hallo,
ik ben sinds een maand actief met FFXI en ik wil een van de expansions registreren, echter kan ik niet in mijn member(content ID etc) info inloggen om dit te doen.
Ik krijg een zogenaamde ucs-5000 error met de mededeling dat mijn PO ID en wachtwoord niet zouden kloppen, wat onzin is want ik kan wel gewoon het spel spelen met die gegevens.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit weekend EIN-DE-LIJK Ancient Vows gedaan....ik heb zolang tegen die CoP missie aan zitten hikken na een eerdere en zeer teleurstellende ervaring (veel mensen al dood bij het Scale farmen, veel Hippo aggro, verkeerde Mammet taktiek, kiter die niet kon kiten, na twee wipes mensen die wegwarpen enz. enz). Nu op een shout in Whitegate gereageerd en kassa, in 1 keer alles goed. Met WotG ook wat verder gekomen WG3 nu, Allied Ribbon of Bravery in campaign...ook Aht Urghan missies wat verder gedaan AU12 en AU13. Oh, en White Mage is nu 68...dus als mijn AH stuff verkoopt kan ik m'n Noble's Tunic aanschaffen
Lotte 19 maar was enige die mocht lotten omdat ik meeste van iedereen aanwezig was geweest bij dynas...
Verder eindelijk T10 gehaald bij assault.. leuke quest gedaan alleen dat wachten duurt eindeloos
Moet nu nog alle t8-t10 assaults en ToAU44 winnen om laatste rank te krijgen... zal wel mega lang duren
Daarnaast niet mega veel nieuws hier, sam nu 32 thats about it...
Wellicht gaat het daarom fout. Heb PO gemaild, maar wie weet hoe lang dat duurt.
UPDATE: De UCS-5000 error heeft inderdaad te maken met de POL versie, ik kwam op een forum een zelfde geval tegen en de oplossing was makkelijk.
Op de playonline site heb ik de EU POL gedownload en geinstalleerd en alles deed weer zoals het moest zijn mbt beheren van je content ID. Daarna moest ik wel weer de NA POL installeren anders kon ik het spel niet spelen.
Bij de volgende keer als ik iets wil veranderen aan mijn content ID installeer ik waarschijnlijk de hele zooi EU, ik heb de EU versie inmiddels weer binnen.
Anyway, RDM is nu 27, BLM 20 en THF 17
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:44:
[...]
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je Expansion uit een andere regio komt dan je Final Fantasy XI...zover ik weet werkt dat niet. Ik heb bijvoorbeeld de Noord-Amerikaanse Final Fantasy XI, dus al mijn expansions zijn ook de NA versies. Anders heb ik ook geen idee, dus dan zou ik POL even mailen....
[ Voor 43% gewijzigd door Slurpie Blauw op 14-05-2008 00:21 ]
Verder weinig echt spannend nieuws... heb SAM op 37 gezet en kan nu als volwaardige sub dienen.
Tweede karakter op fishing 90 gezet en aan het misbruiken voor sleepga II quest (ellendige pre-quests), want die had ik op mijn main al verkocht. Gelukkig is m'n tweede char smn75, dus fishing is erg relaxed.
Wat ik wel erg jammer vind is dat de combinatie fishing 90 cooking95 niet in staat is om 'flink' geld te verdienen
Tussendoor nog wat gevist voor m'n 2de lushangs, zit nu op 2500 moats... 25% klaar lol
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
ik zit te denken hoe ik clothcraft omhoog kan halen... daar lijkt met vermy's altijd 30/40k per craft te verdienen te zijn... maak er 1-2 per week en je hebt een nice steady income zonder de markt te beinvloeden... probleem is wel dat ik nu op clothcraft 21 zit en niet goed weet hoe zonder mega kosten te maken het omhoog te halen tot 70+
Ik moet nog heel veel doen om mijn thf te pimpen, heeft eigenlijk (op wat rare/ex ringen na, brutal/suppa/rajas) niet veel bijzonders, ja sirocco waar ik heel blij mee ben, maar de laatste tijd speel ik vooral thf/dnc dus gebruik ik die eigenlijk ook niet ;
Lord_T voor wat ik er van hoor is clothcraft bij lange na niet de moeite waard. Als het je te doen is om 100k per week, zou ik niet eens de moeite nemen om het zo hoog te levelen eerlijk gezegd.
Vissen kan wel de moeite zijn, zeker in combinatie met cooking, maar dan moet je wel bereid zijn veel tijd te investeren. Allereerst om het uberhaupt te levelen maar ook om alle vissen te vangen voor de synths, alle ingredienten verzamelen (en/of farmen) en dan nog eens koken en verkopen. Vooral bijvoorbeeld tavnazian taco's zijn erg profitable, maar een HUGE drama om te maken.
Er gaan namelijk verschillende vissen in en de emporer fish is erg lastig te vangen, zelfs voor lushangs vissers (nodig om emporer roe te maken en daar weer flint caviar en daar weer een tavn salad en daar tenslotte een taco van, waar weer een grimmonite en bream in gaan).
Als je bjivoorbeeld black sole gaat vangen voor sushi wordt je ook niet echt vrolijk, als je 2 stacks sole per uur weet te vissen ben je goed bezig.
deze verkopen voor 10k per stack = 20k per uur. dat doen we dus niet!
als je ze wil verbouwen tot sushi moet je o.a. ground wasabi hebben, alleen te koop bij NPC en kost zo'n 2000 gil per stuk.
1 stack sole wordt 2 stacks sushi als alles goed gaat, maar ingredienten kosten bij elkaar zo'n 30k
2 stacks sushi verkoop voor ca. 40~45k
nu is 30k profit per uur nog altijd niet de moeite waard (en dat uur is zonder synthen), tenzij je HQ's maakt. Een stack HQ gaat voor 60k en dan NOG is het maar 60k per uur winst of zo.
Kortom, vissen voor lushangs omdat je toch niets te doen hebt: tuurlijk (2mln op AH, altijd leuk)
Vissen voor profit? tot nog toe niet echt, je verdiend wel wat hier en daar, en bovenstaande is niet 100% waar, je vangt ook nog andere vissen die je kunt verkopen etc. maar een dikke money maker is het niet. Waarschijnlijk als je gewoon die black sole koopt en puur voor HQ gaat, maak je in dezelfde tijd nog meer winst dan wanneer je ze zelf vangt.
Er zijn altijd wel een paar recepten per craft die het waard zijn te maken, ongeacht welke craft je hebt. Zaak is om een aantal van deze recepten te vinden en gestaag meerdere tegelijk maken en verkopen zonder de markt idd te overvloeien of de prijs te drukken. Dan kun je een paar 100k per week gemakkelijk verdienen en idd, dat loopt over de tijd genomen echt wel lekker op.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik heb momenteel namelijk woodworking op 60, smithing op 20 en clothcraft op 21, en heb ongeveer 1.9 mil cash... Kan dus best wel wat investeren, maar wil wel dat de investering zichzelf terug verdiend.
In woodworking op 60 verdien je eigenlijk niets... kostte trouwens ook niet veel om het op 60 te krijgen...
Ik farm redelijk veel in upper delkfut (heb mijn thf relic gloves!!) en dan zou het lekker zijn om die giga socks in ieder geval te kunnen desynthen en hqén voor profit. Want alky / pallas drops zijn echt drama laatste tijd.
Ik heb mijn ogen op een aantal items momenteel:
- unicorn boots (1.2 mil voor war)
- unicorn cap (800k voor war)
- Vermillion cloak (720k voor blu)
Heb inmiddels wel een perdu GA gehaald, omdat die qua stats beter is dan byakko's GA en met /sam is mijn war redelijk ok... moet alleen asap die byakko's haidate zien te krijgen....
Verder wil ik nog dolgraag die bloody thf boots ( lvl 20 trotter / strider boots) maar om 24 te campen en dan claim te verliezen is toch nasty

Ik heb alle crafts op 60, cooking op 95, maar echt winstgevend is het niet.
Volgens mij zijn de meeste crafts op het moment semi-goedkoop op 60 te zetten. De helft zelfs met redelijke profit.
Dat is overigens ook zoiets, tijdens mijn weg van 60 naar 95 met cooking heb ik diverse synths gehad waar ik leuk aan overhield, maar wel de moeite tijdens het skillen, te veel werk met te weinig profit om er nu van te gaan leven. Cooking vereist erg veel ingredients...
Ik heb net als jij wel wat cash (3mln op het moment) maar ik kan het maar niet over m'n hart verkrijgen om het 'zomaar' aan wat gear uit te geven (zoals blau dolch of dusk gear bijv.)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
gister gewoon 3 uur met flag up lopen soloen, maar in 3 uur gewoon niet 1 invite voor merit pty.
Wel op blu nu lekker imps aan het soloen, gaat best lekker (300-400 exp per imp) alleen kost wel mijn mp pool, dus redelijk wat downtime. Ben paar keer door gegaan omdat dan headbutt niet hitte.... maar niet echt een probleem omdat een raise 1 in caederva mire meestal wel te krijgen is.
zit wel met een irritant dilemma:
Moet ik mijn blu, mijn thf of mijn war merritten, thf gebruik ik voor solo farming, voor dyna etc
war gebruik ik eigenlijk alleen voor merit parties en blu gebruik ik voor van alles maar laatste paar dagen voornamelijk voor solo imps...
En alles kan merits gebruiken... heb totaal 277 merits nodig om alle 3 de jobs te cappen, maar heb er nu 87. Kortom moet er belachelijk veel...
Grats Twisj, zat er een tidjje aan te komen.deTwisj schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:11:
Eindelijk is het zo ver, na grofweg 14 maanden limbus toch eindelijk (LS 3rd) Homam Corazza! M'n lievelingtje thf is bijna klaar. Ik ben de laatste tijd ook bezig om X's Knife te bemachten en eens der dagen zal hij droppen.
[afbeelding]
Als je ze alle drie ongeveer evenveel gebruikt, best gewoon wat spreiden. THF en WAR hebben een paar must-have merit categorieen, maar ook wel absolute stinkers. WAR group 2 bijvoorbeeld is gewoon ronduit ruk, en THF is niet veel beter. Bij THF kan je ook goed wegkomen met enkel triple attack merits, en je recasts zo laten tot je echt niks beters hebt.Lord_T schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:11:
Moet ik mijn blu, mijn thf of mijn war merritten, thf gebruik ik voor solo farming, voor dyna etc
war gebruik ik eigenlijk alleen voor merit parties en blu gebruik ik voor van alles maar laatste paar dagen voornamelijk voor solo imps...
En alles kan merits gebruiken... heb totaal 277 merits nodig om alle 3 de jobs te cappen, maar heb er nu 87. Kortom moet er belachelijk veel...
Ben momenteel DRG aan het levellen, ging het normaal enkel naar 37 brengen voor DRK/DRG bij zergs, maar een vriend van me ging PLD levellen, dus ik lift mee in een static met hem. 58 momenteel, een veel leukere job dan ik verwacht had. Maar de burnout begint wel zwaar in te zetten, eerst BRD, dan WAR, dan NIN, dan DRK en (deels) RDM doorheen dat vaste stramien slepen. Nu nog een keertje lesser lolibri's, defoliators/lolibri's, eruca's, mire, etc 50-75, pft. Bijna alle jobs hebben zo hun twist die het wel leuk maakt, maar zo rond 60 beginnen de levels toch wel erg lang te duren, en de nieuwe JA's/WS's/equipment komt veel te weinig. Achja, na DRG nog SAM, MNK, RNG te gaan van pure DD, ik overleef het wel.
Pas mijn 1e advanced job gehaald, namelijk BST. Was een snelle en easy quest. BST wordt ook wel de beste solo job genoemd, en ook al heb ik geen vergelijkingsmateriaal met andere advanced jobs, maar met de juiste pet kan ik elke soort Tough's (Gobs, orcs etc.) uitschakelen.
Waarschijnlijk vrijdag met wat LS leden Rank 4 missie doen, waarna ik zsm Rank 5 wil halen, kan ik eindelijk wat sneller naar de verschillende guilds/steden reizen.
Stats: RDM 39, BLM 20, THF 17, BST 22
meeste mensen hebben daar toch wel probleem mee tot na level 30-ish... netjes dus
We hebben tegenwoordig zoveel events dat ik niet echt meer aan andere dingen toekom, tussendoor wel m'n BLM naar 59 getild, nog 1 level en dan ga ik samen met 2 maatjes seals burnen op KClub BCNM. (jah, ik weet het... maar je moet wat he)...
we hebben ieder zo'n 1000 seals, dus dat zijn zo'n 40~45 runs.... met een beeeeeetje geluk... maar vast niet lol
oh ja, over die merits, ik zou zeker EVA voluit boosten ook, voor je THF is dat zalig, maar ook andere jobs profiteren daar enorm van (zelfs low level jobs, zoals ik nu BLM level met wat merits in EVA, wordt ik echt beduidend meer gemiss'd dan mijn duo maatje die deze merits niet heeft)
Maar ook mijn BST, WHM en zelfs BRD hebben hier goed baat bij.
Verder 'schijnt' Feint voor thf wel lekker te zijn, hoewel ik ook nog niet de moeite genomen heb voor thf (zwaar undermerit)...
[ Voor 32% gewijzigd door 6K op 29-05-2008 12:22 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Khimaira Boss gisteren, 23 man, gewonnen met nog 10 seconden te gaan ofzo. Oef.
Nu nog Gerhilde's (en misschien Ortlinde) reclearen voor mensen die achtergebleven zijn, en dan eindelijk Odin. Hoop dat het gevecht wat lukt, we zijn wat veteran members kwijt geraakt (met tier 3 access) en de mensen die we in de plaats gerecruit hebben, moeten natuurlijk nog tier 1 clearen.

Woensdag 4 Bv2's geburnd, eerste keer dat ik er bij was als we een RNG force meebrengen, had enkel nog maar DRK+SAM gezien. RNG duidelijk beter, enige reden dat we er 4 konden doen is omdat een RNG zerg dat ding snel neerlegt, zonder op 2hr's te moeten rekenen. Is bijna jammer dat RNG tegenwoordig zo weinig populair is.
Evasion merits vind ik persoonlijk verspilling, zeker met multiple jobs. Er zijn maar een paar jobs die deftige evasion hebben : THF, NIN en MNK (ok DNC en SAM ook I guess). Enkel als je MNK only, NIN only of een THF bent met een solocomplex zou ik de tijd nemen om eva merits te halen. Als je er een voordeel van merkt op jobs met de evasion van een baksteen, zou ik dat toch wel grotendeels aan het placebo effect toeschrijven.6K schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:20:
oh ja, over die merits, ik zou zeker EVA voluit boosten ook, voor je THF is dat zalig, maar ook andere jobs profiteren daar enorm van (zelfs low level jobs, zoals ik nu BLM level met wat merits in EVA, wordt ik echt beduidend meer gemiss'd dan mijn duo maatje die deze merits niet heeft)
Maar ook mijn BST, WHM en zelfs BRD hebben hier goed baat bij
Diegenen die het meritten zeggen vaak dat het voor alle jobs helpt, maar je WAR/BST/DRK/SAM met een -20eva haubergeon gaat misschien een hit op de duizend extra ontwijken.
Een vraagje eigenlijk, wat farmen sommige THF's waarvoor ze die zware eva sets en -merits voor nodig hebben? Ik zie het persoonlijk niet. :x Heb wel redelijk evasion gear voor THF, maar buiten Boxer's en Evasion Torque laat ik de rest meestal op stal, buiten voor Charybdis tank ofzo.
Feint is heel erg goed, essentieel voor zergs (Feint+Angon op DL, Kirin, Bv2, Chariots of Einherjar stuff helpt immens veel) en ook erg handig voor xp. Als je het tot 3 merit is het elke keer weer klaar als bij Mamool Ja of Nyzul mamool camps die irritante lurker weer binnenkomt. Maar zoals ik zei, als je aan het economiseren bent met je merits kan je best met een lv 1 feint wegkomen, de duur blijft hetzelfde.
Grats, BST doet het wel goed in de eerste 50 levels, erna lopen standaard pt's meer en meer uit. Gelukkig hou je al de drops voor jezelf, dus het is niet alsof je je tijd verspilt.Goudstof schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:19:
Laat ik als newbie ook wat loggen.
Pas mijn 1e advanced job gehaald, namelijk BST. Was een snelle en easy quest. BST wordt ook wel de beste solo job genoemd, en ook al heb ik geen vergelijkingsmateriaal met andere advanced jobs, maar met de juiste pet kan ik elke soort Tough's (Gobs, orcs etc.) uitschakelen.
Waarschijnlijk vrijdag met wat LS leden Rank 4 missie doen, waarna ik zsm Rank 5 wil halen, kan ik eindelijk wat sneller naar de verschillende guilds/steden reizen.
Stats: RDM 39, BLM 20, THF 17, BST 22
BST is een leerzame job, en ook heel handig voor bepaalde dingen (bv farmen van popitems voor swift belt).
Btw, als je RDM naar 75 gaat halen, level WHM sub, en gebruik dat, BLM sub is nice, maar voor xp heb je het eigenlijk niet meer nodig. Je zult merken dat je vaker en vaker als main healer zal moeten optreden. -na's, erase, curaga's > sleepga (dat je niet nodig zou moeten hebben in xp) en ES (sup 10 minuten timer).
Mijn merits momenteel:
hp/mp: mp lvl 2
weapons: dagger lvl 4, axe lvl 4, eva lvl 4
crits lvl 4
thf: triple attack: capped, aura steal lvl 1, assassins charge lvl 1
war: double att: lvl 2
blu: assimilation lvl 2, physical att lvl 2, diffusion lvl 1
magic : blu magic lvl 2
en dan kan ik er nog 4 investeren op dit moment
Ik doe op het moment veel als thf/dnc om wat scrolls voor m'n blm te halen (Qulun Dome en Den of Rancor met name), dan ben je echt wel blij met je evasion(!)
BRD gisteren toch maar naar 74 gezet, scheelt veel met utsusemi: ni als birds moet pullen. En nu ik toch zo dichtbij ben denk ik dat ik 75 ook maar ga halen...
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
NUC I5 256GB SSD
Bovenstaande is natuurlijk versimpelt itt de werkelijkheid. Het is dus absoluut niet te vergelijken met een PS1 versie van Final Fantasy, afgezien van de jobs en magie.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 09-06-2008 08:53 ]
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten aangezien ik al mijn jobs Duo sinds 2 jaar, maar als ik sporadisch eens door de Dunes wandel is er meestal helemaal niets te doen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:59:
Ik wil weer beginnen met FFXI maar is het nog makkelijk om een party te vinden?
In QuFim, waar ik met regelmaat vis ziei k dan weer wel veel parties.... beetje koffiedik kjiken dus. Het beste is een linkshell vinden met mensen die regelmatig mules levelen, dat is hoe ze het bij ons doen.
Op wat hoger level is het geen enkel probleem, mits je een job hebt die een beetje in trek is.
[ Voor 7% gewijzigd door 6K op 09-06-2008 10:40 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Denk dus wel dat het te doen is. Je zal hoogstens wat langer aan het zoeken zijn naar een party en met meer jobs genoegen moeten nemen.
Inmiddels me suf gemerrit, en nu iets van 96 merits totaal... voornamelijk naar blu magic skill gegaan, die nu op lvl 5 staat. Verder weer zoals vanouds drama in de ls, dus ls ontbonden en verder met een nieuwe ls met vooral dezelfde mensen...
ongeveer 1 keer per 2 maanden probeert dat bij ons ook wel eens iemand.
*crack* pearl break /grin
/tell HEY! what's this!
stukje uitleg over respect, no-nonsense mentaliteit en effe erbij vertellen dat het een spelletje is
dagje laten uitrazen en als ze dan nog terug willen komen heb je d'r of nooit geen last meer van of binnen 24 uur liggen ze er voorgoed uit.
Misschien wat hard, maar zorgt er wel voor dat we al 4 jaar bestaan en steeds, gecontroleerd, sterker worden
Nog 6k exp dan is mijn BRD75 trouwens, dan begint het echt meritten pas ^^
BLM is ook 61, dus kraken club runs zijn ook begonnen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat een pt vinden vooral soepel loopt als de Amerikanen online komen..vanaf 12 uur 's nachts. Overdag is het moeilijker, ik heb bijvoorbeeld ook maar 1x in een Japanse pt gezeten.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:59:
Ik wil weer beginnen met FFXI maar is het nog makkelijk om een party te vinden?
Lvl10-18 moet je zoeken in Valkurm Dunes, vanaf 17-18 in Qufim. Ik spreek meestal veel party leaders aan, als het me te lang duurt.
PS. Terwijl ik dit schrijf heeft er een update plaatsgevonden, wat ongeveer weer 8 uur duurt voordat ik deze update heb gedownload en geinstalleerd.
1 van de meest irritante dingen aan dit spel. Het kost je een dag gamen elke keer als er een update komt
Wel rekening houden met het feit dat na een update iedereen erop springt om zo rap mogelijk weer online te zijn om dan de nm's te kunnen pakken waardoor de updateserver traag word of @ random pol-errors gaat genereren ^^;;
Le Meow
Verwijderd
Misschien je 2400 baud modem eens inruilen?Goudstof schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:52:
PS. Terwijl ik dit schrijf heeft er een update plaatsgevonden, wat ongeveer weer 8 uur duurt voordat ik deze update heb gedownload en geinstalleerd.
1 van de meest irritante dingen aan dit spel. Het kost je een dag gamen elke keer als er een update komt
Update viewer: 40 seconden
Update FFXI Checking: 2 minuten 4 seconden
Updating zelf (3020 files): 1 uur 24 minuten
En nee, ik heb geen ultradure internetverbinding...gewoon UPC kabel.
En wanneer heb je die update gedaan? Tijdens / Na de maintenance? Ik geloof het toch niet, anders heb jij een speciale tunnel met SE waardoor jij geen last van de andere 50000 spelers hebt die aan het updaten zijn. In mijn LS was iedereen geplaagd met 6+ uur aan updaten en meermalige POL errors. Daarentegen heb ik vandaag 2x (pc + laptop) de update in een klein uur binnen gehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:29:
[...]
Misschien je 2400 baud modem eens inruilen?
Update viewer: 40 seconden
Update FFXI Checking: 2 minuten 4 seconden
Updating zelf (3020 files): 1 uur 24 minuten
En nee, ik heb geen ultradure internetverbinding...gewoon UPC kabel.
Verwijderd
Vanmorgen gedaan, rond 11 uur. Waarom zou je eerder updaten als je daardoor veel langer aan het wachten bentdeTwisj schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:20:
[...]
En wanneer heb je die update gedaan? Tijdens / Na de maintenance? Ik geloof het toch niet, anders heb jij een speciale tunnel met SE waardoor jij geen last van de andere 50000 spelers hebt die aan het updaten zijn. In mijn LS was iedereen geplaagd met 6+ uur aan updaten en meermalige POL errors. Daarentegen heb ik vandaag 2x (pc + laptop) de update in een klein uur binnen gehaald.
[edit]
Ik heb tot morgenavond toch geen tijd om te spelen...ik heb nu eigenlijk alleen geupdate om de AH ff te tjekken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 18:27 ]
Verwijderd
Daar gaat weer een avondje gameplezier.
En op dit moment is er weer onderhoud, dit flikt SE 4-5x per maand. Ik noem het je klanten wegjagen.
Verwijderd
Als FFXI alleen voor de pc was dan zou het een stuk minder. Was dat maar zo want de ps2 limiteert ook de mogelijke updates. ze kunnen bv geen nieuwe classes toevoegen zonder expansion
Maar aangezien ze altijd op voor JP technisch gunstige tijden patchen houd dat dus in dat het (meestal) precies in onze avond valt
Le Meow
Maar goed, op dit moment is er weer een update geweest met weer een slaktrage server.
De timer staat op 17.35
Verwijderd
Ik vind het (los van mijn 'kijk mij eens snel updaten' opmerkingenGoudstof schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:38:
Egenlijk zou een klant geen hinder moeten ondervinden aan updates/onderhoud.
Maar goed, op dit moment is er weer een update geweest met weer een slaktrage server.![]()
De timer staat op 17.35
Oh, en ik had vanmiddag even ingelogd voor AH checks, toen ik uitlogde kreeg ik een POL error dat er een update gemaakt was, meteen even gedaan, minder dan 5 minuten bezig...
Dit los van het feit dat als ik het geklaag zo eens bekijken sommige mensen hier 24 uur per dag en 7 dagen in de week aan het spelen zijn...dan moet je sowieso eens bij jezelf te rade. Ik verheug me ook wel eens op een avondje spelen dat er net onderhoud is, dan ga ik wel een paar uurtjes wat anders doen hoor...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 18:10 ]
De afgelopen update was bij mij in no time klaar omdat ik het een dag later gedaan heb. en ik moet zeggen, als je kijkt wat daar allemaal voor nieuws in zit is het echt wel de moeite. Ik heb ook 2 dagen events gecanceled omdat mensen toch alles willen zien/doen/uitproberen. Das toch mooi.
In die 2 dagen heb ik zelf mijn NPC bevochten (limit break) dus die kan nu naar 70. Heb effe met bst gespeeld en ze is nu 65½, denk dat het wel een lange weg wordt, maar is wel de moeite denk ik. Het gevecht zelf was leuk. Ik was BST/DNC, zij was BST/RDM. 2 carries en wij, wel grappig dus. Ook de nieuwe missies heb ik erop zitten en de eerste pop NM is ook een feit.
Over het 24/7 spelen. Dat doe ik dus bijvoorbeeld niet, maar probeer wel 100% kwaliteit uit de speeltijd te halen, ik speel door de regel van 9 tot 12 savonds (uitzonderingen daar gelaten), waarbij ik 5 van de 7 dagen events heb (en vaak die andere 2 ook ingelaste LS events do als soborro NM or o-hat of maar net wat)
Gisteren na BLM 15k exp duo gehaald te hebben in campaign BRD op 75 gezet (had geen zin in pty)
BLM is nu 5k van 62 af. Gaat beduidend langzamer nu, maar wel erg leuk duo.
Overigens is het ook zo dat ik savonds vaak FFXI aan heb staan, maar zoveel 'wacht' periodes heb op anderen, dat ik in de tussentijd vaak een filmpje meepak of wat zit te werken/surfen/mailen.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Ik moet nog eens even goed kijken wat er allemaal bij is gekomen, is daar ergens een goed overzicht van te vinden? Ik zag al wat level 01 RSE gear voorbijkomen, en een nieuw eiland met een telepoint? Het viel me gisteren ook op dat er opeens Campaign soldaten IN de stad liepen?! WTF?!
Anyway, ik heb niet veel gespeeld, EK beetje zitten volgen en vandaag is MGS4 uit dus ben ik een paar dagen spoorloos
Er zijn wat missies bijgekomen in wotg, maar vooral cs's met uitzondering van 1 leuke bcnm. Wel is het zo dat je pas na caith sith verder kunt als je wat sidequests gedaan hebt, voor sandy eindigt die serie quests met een pop NM orc, niet zo zwaar, maar wel wat lelijke gnole's die agro-en in de buurt.
Die BCNM zelf van missie 7(?) is cool.
Er is een limit break toegevoegd voor je npc, Einhejar is een stuk aantrekkelijker geworden, de relic 2 weapons van ToAU zijn toegevoegd (welke BELACHELIJK is om te halen, nog 2 keer zo moeilijk als de originele relic weapons - TOAU afronden, Nyzul 100 afronden, Besieged NM verslaan, Odin verslaan... eigenlijk zowat alles in TOAU verslaan en dan ook nog eens een enorme berg aan nieuwe items die je moet traden, waaronder 50.000 van iets die in salvage droppen, gisteren 5 gekregen, dus ik ben op 0,01%)
Er zijn pop NM bij gekomen in 5 tiers, eerst een tier 1 verslaan om een seal te krijgen die nodig is voor een tier 2 etc. beetje als limbus->omega. Daarnaast moet je foto's van de beesten inleveren om punten te krijgen om het pop item te kopen met die punten.
Ik heb wel ergens een gear lijst voorbij zien komen, absurd veel nieuwe gear, maar heb het nog niet uitgeplozen... zitten wel leuke dingen tussen ^^
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Er is nu ook een nomad moogle aanwezig in Selbina, wat handig kan zijn als je in je party iemand wil raisen, kun je daar snel van job wisselen.
- npc cap naar 70 gezet, gevecht was leuk pld/iets (npc) tegen mijn blu/nin
Zij deed ongeveer 50 dmg voor ze opgaf
Verder npc nu 66,25 dus begin richting 70 is er
- Missies van W0tG gedaan ... tot en met 1 CS na Caith Sith, side quests waren wel ok... niet echt byzonder moeilijk maar zeker die ene orc was nasty... Heb hem geprobeerd te soloen op blu terwijl wat jp's nog bezig waren met de gnoles... maar kreeg hem op 2% en stierf toen... Daarna met 3 personen gedaan en easy win
- Merit 98 gehaald heb nu blu magic skill lvl 6 klaar... moet er nog 6 dus om dat te cappen
- de blue spell reactor cool gehaald terwijl ik mensen met 8-3 aan het helpen was
Nog wat assaults gedaan, nyzul isle runs.
Nog wat soborro runs (goh wat heb ik daar een hekel aan). Kwam erachter dat mijn BLM sweet rice cakes lust (niet het beste van het beste), maar na 10 stacks gemaakt te hebben ben ik 0.5 omhoog gegaan met mijn cooking. 95.5 dus nu. Deze gaan tot 99, dus die maak ik nog wel een flinke lading, erg goedkoop en moet toch food hebben als elvaan. (3int versus melon pie 4int).
Nu wordt het tijd voor flink wat golden salvage assaults, want ik wil die storm fife hebben, die is wel zo goed in nyzul en met name salvage.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik heb inmiddels van raptors (+-76 zeni/raptor) en leeches 2x (+- 64 zeni/leech) fotootjes van gemaakt en ingeleverd... helpt heel veel om op 1-3% de mob te sleepen met soporific of yawn of sheep song.. . en dan op je gemakje de foto's te maken.
toen ik eerste keer keek had ik 1000 zeni nodig voor T1 nm, gister had ik 2500 zeni voor diezelfde nodig
Ze zijn (Tier I en II) niet bijzonder moeilijk voor wat ik er van hoor.
Ik geloof inderdaad dat het wel een kwestie van supply en demand is, dus gewoon effe wachten lijkt me.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Marduk legs voor m'n brd en whm
Kostte maanden om te krijgen, dus gisteren aan NPC gegeven, wat denk je... JP midnight
maar vanavond zal ik hem dan toch gaan hebben

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Heb gister eindelijk exuviation en body slam gehaald, heb wat lopen shouten in WG, en had redelijk snel 9x blu + 1x brd en uiteindelijk ook 1 pld...
Exuviation leerde ik bij de eerste mob, body slam na 1.5 uur ofzo toen pld al weg was en ik als enige nog het moest... gewoon lekker all out gaan met toen nog 7 mensen
Donderdag afgesproken mind blast te gaan halen en dan heb ik 105/105 spells
Verder nu 102 merits ofzo dus moet er nog een paar....
Move naar Ragnarok en join SwordsandrosesVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:44:
Heeft iemand misschien nog een leuke social LS die ik kan joinen op Odin?
Grootste nederlandstalige social shell in ffxi en we doen tegenwoordig ook een klein beetje sky enzo.
http://swordsandroses.be jaja, we hebben tegenwoordig een frontpage
(op t forum kan je je aanmelden en extra info krijgen)
ps:
Grats met je Marduk legs 6k!
[ Voor 10% gewijzigd door Xiliath op 25-06-2008 13:04 ]
we beginnen nu op het punt te komen dat het een beetje vervelend begint te worden:
2x limbus 2x sky 2x dyanmis 2x salvage 2x nyzul en dat iedere week, naast de ZNM, Assaults en natuurlijk merit en exp.
en dan ook nog aan de vooravond van einherjar en sea.
Ik heb een linkshell holiday ingepland heel juli, de boel eens goed structureren. Veel events zijn geen grootschalige events (salvage + nyzul + Limbus zijn kleine groepjes), dus die ga ik combineren.
Veel te weinig tijd voor merits, maar heb er gelukkig wel snel wat bij elkaar als bard. Heb er een paar in m'n wind skill gestopt.
M'n bard is nu behoorlijk pimp:
Head: opo-opo en walahra totdat ik af2 heb
body: osode + yigit gomlek
hands: errant cuffes + sha'ir
back: blue cape + jester cape
waist: forest rope + corsette +1 (omdat BST die corsette ook gebruikt)
legs: mardruk ^^
feet: rostrum pumps
ear: insomnia + loquous (nog effe sparen voor musical)
ring: angel ring x 2
Die 3 fast cast (gomlek/rostrum/loquous) maken het behoorlijk aangenaam moet ik eerlijk zeggen. Scheelt aanzienlijk, zeker bij merit pulling
CHR werkt tot een max van 120, daarboven heeft geen zin meer. zonder opo-opo zit ik op 125CHR nu, dus erg solide...
Gisteren wel problemen met detectors in sky, BLM sleep werkt prima, maar lullaby will maar niet sticken op detectors, wel op de andere mobs.
enne Lord_T : 105 spells is flink, d'r zijn er bij ons niet veel die het allemaal hebben
edit:
oh ja.. voor mensen die ook nyzul/assault/salvage doen. Als je een BRD in de linkshell hebt en die heeft nog geen storm fife: zorg ervoor dat ze die asap krijgen. Help ze met assaults!
Ik ben er gisteren mee begonnen en heb nu 5000/15k punten (gaat lekker rap).
Die storm fife maakt, met name in salvage, een HEEL GROOT verschil. Ballad+1 + RDM + noble's + /smn + refresh van sanction = 11mp a tick refresh, met een COR erbij nog meer. Als WHM hoef je dus gewoon echt helemaal niet meer te /heal-en. Het was voor ons de sleutel tot success.
Gelukkig heb ik een level 75 SMN mule, dus ik kan golden salvage voor mezelf en andere BRD in de shell keer op keer doen. maximaal 2 weekjes, dan hebben we die storm fife wel.
[ Voor 19% gewijzigd door 6K op 26-06-2008 09:05 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
2x limbus = 60k, dyna zal ook wel 20-30k zijn afhankelijk van groep en of je singles krijgt (die zijn tegenwoordig nog maar 5-7k dus levert te weinig op om de kosten te drukken over het algemeen....
en dan nog de kosten voor de meds / RR items etc voor de andere events...
verder nice gear!
ik heb laatste maanden wel wat aangeschaft:
Vermy voor blu, toch wel lekker die 3 mp/tick op sommige momenten met sanction / sigil erbij
Perdu GA, werkt gewoon goed.
Heca boots -> had de dingen rot, moest wel de cursed dingen kopen.
Kosten vallen 'best mee'. Dynamis + Sky zijn redelijk self providing (currency + sky drops samen geven genoeg geld voor dynamis) en mochten we tekort komen dan is het inderdaad maar een paar k per persoon om aan te vullen.
Ik hou al mijn geld op een mule (anders geef ik het te gemakkelijk uit), maar ik heb nog nooit geld hoeven oversluizen terwijl mijn main altijd wel een keer onder de 10k komt in de week, maar tegen de tijd dat we limbus doen is het er wel weer
Een groot voordeel op het moment is kclub bcnm, die doen we regelmatig 'erbij' en die levert altijd minimaal 60k per persoon op, das niet veel, maar met een kans op een kclub en 800+ beastman seals in m'n locker is het me dat wel waard.
en geloof het of niet, ik verkoop nog steeds crystals, mensen npc-en dat tegenwoordig, maar de gewone crystals leveren 15 gil per stuk op, dus een stack is 180gil, ik verkoop de mijnen gewoon nog steeds en tijdens al die events zijn er dat nogal wat, en omdat ik ook BLM en RDM nog aan het levelen ben tussendoor, zijn het er nog meer.
Al met al verkoop ik gemakkelijk ter waarde van 20k crystals per week van mezelf en omdat mensen de moeite niet nemen krijg ik vaak ook nog van anderen en dat is dan nog eens 10k.
Je hoeft er dus erg weinig voor te doen en 'krijgt' gewoon 30k.
Eigenlijk AH ik nog steeds alles wat ik tegenkom, verzamel het gewoon op een mule of NPC het.
Mensen verklaren me voor gek, maar ik ben wel 1 van de weinige die altijd een paar miljoen gil reserve heeft en toch alles heeft/koopt wat nodig is.
Daarnaast vis is op een mule black sole van tijd tot tijd een dagje, genoeg om sushi te maken met m'n main. Ik maak bijna al m'n eigen food en dat van members, daarvoor krijg ik dan oils n powders terug (en soms andere leuke dingen, laatst nog een apollo staff)
Vermy cloak heb ik even over getwijfeld voor BLM, maar door al data manaburn moet je toch al zoveel resten, dat die paar mp refresh ook niet echt meer uit maakt (voor blm dan). Voor BLU daarentegen is ie briljant
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

dnc op 37 gezet voor skillup gedoe, nu nog brd va 66 naar 75 zetten en daarna denk ik iets met thf, pld of sam te doen aangezien die allemaal rond lvl 43-50 zitten
Le Meow
ik ben met grote regelmaat thf/dnc, ook in nyzul isle runs, of zelfs in andere events wanneer we onder bezet zijn, redelijk self providing zolang mobs je niet voor 200~300 hitten.
Wat eva gear erop + merits en je leeft erg lang en gelukiig
een maatje van me is nin/dnc en die roept er ook over
food maken is idd time consuming, vandaar ook dat mijn mules ook spullen verkopen en gil hebben, zodat ik niet hoef te reizen voor ingredients. Bijv. BLM ben ik nu aan het doen, 1 keer 1 stack van alles gehaald en 10 stacks food gemaakt (sweet rice cakes) omdat ik daar nog skillups van krijg, net wat minder dan melon pies, maar zeker niet slecht. Beetje uitdelen in manaburn etc. erg goedkoop om te maken en kan er een paar weken tegenaan. Als het goed is, haal ik de volgende ronde synthen level 96 cooking. Tijd voor tier 3 fish oils broth van blue tails... dat zou behoorlijk op moeten schieten
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Le Meow

(10 lotjes gekocht)
Le Meow
Met een excel lijstje gezorgd dat de laatste 2 nummers niet dubbel voorkomen en dus 60% kans op de rank 4 gehad, it paid off
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
en 1x exp scroll... alleen wel op mijn mule
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Wood gloves 500k, penitents rope 240k, HQ staves 500k per stuk gemiddeld
Spell hier en daar 10~150k per stuk.
RDM even naar 37 gezet omdat dat handig kan zijn: phalanx/dispell/en-spells
nu 66, eigenlijk moet/wil ik enfeebling en elemental torque kopen (samen 600k) en over 2 levels black/demon's cloak....
Al met al een 'bijbaantje' BLM, maar kost wel miljoenen >.<
Wat ik overigens niet (beperkt) snap is dat ik van BLM's hoor dat solo in newton best leuk is om bats te one-shotten met flare voor 1250+damage, leuk, maar ik heb goede gear + food en ik haal dat nog niet bijna...nu ben ik elvaan, maar dat zou geen 200 damage verschil mogen maken. En ik moet nog tot 68 voordat /rdm stoneskin krijgt. Dus gravity + phalanx + blink + stoneskin is nog niet aan de orde...
Kortom, zoals met veel jobs begint BLM weer minder leuk te worden 65+ (BLM misschien nog wel erger als andere jobs)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Je hoeft natuurlijk ook niet alle übergear te hebben...HQ staves zijn leuk, maar voegen nou ook weer niet zoveel toe dat ik ze het geld waard vind. En 500k per stuk is nog goedkoop, op Fairy zitten ze praktisch allemaal boven de miljoen.6K schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:47:
pfff BLM begint toch langzaam wel duur te worden, dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Wood gloves 500k, penitents rope 240k, HQ staves 500k per stuk gemiddeld
Ik in elk geval gisteren weer begonnen met spelen na 2.5 week FFXI rust vanwege Metal Gear Solid 4
Gisteren voornamelijk even Campaign weer opgepakt, maar wat een ramp is dat geworden in die 2.5 week. Geen enkele stad heeft nog territory, alles is beastmen controlled, dus krijg je campaign battles in de stad (ook leuk)...maar elke battle duurt een uur, en 5 minuten later begint de volgende al. Ben maar even bezig geweest met het organiseren van een preemptive strike om eens wat gebieden te heroveren.
Als elvaan moet je sowieso wat meer investeren dan andere rassen, want INT blijft behoorlijk achter.
WHM is niet zo leuk meer om te levelen als 4 a 5 jaar terug. Dat heb ik wel gemerkt nu ik RDM effe tussendoor heb gedaan. ook voor merit parties heeft men (bij ons?) liever een SCH of RDM met een BRD.
BRD is nog altijd grappig om tussendoor naar 75 te zetten, ik heb daar helemaal geen aandacht aan besteed en ben al gaandeweg heel gemakkelijk 75 geworden daarmee.
Campaign vin ik niets meer aan...
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Oh voor BST zou kunnen, geen ervaring mee6K schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:58:
Als je wil one-shotten op bst-pets moet je echt wel de HQ hebben. Die 5% extra doet flinke wonderen op AM.
Als elvaan moet je sowieso wat meer investeren dan andere rassen, want INT blijft behoorlijk achter.
Moet zeggen dat ik het nog wel mee vind vallen, ook voor merit parties zie ik nog genoeg WHM aan de bak komen. Zeker binnen onze LS is het natuurlijk goed te regelen dus daar ben ik niet zo bang voor.WHM is niet zo leuk meer om te levelen als 4 a 5 jaar terug. Dat heb ik wel gemerkt nu ik RDM effe tussendoor heb gedaan. ook voor merit parties heeft men (bij ons?) liever een SCH of RDM met een BRD.
Ja, BRD gaat echt snel...invites binnen een paar seconden en het is een leuke job om te doen (vind ik).BRD is nog altijd grappig om tussendoor naar 75 te zetten, ik heb daar helemaal geen aandacht aan besteed en ben al gaandeweg heel gemakkelijk 75 geworden daarmee.
Heb blue magic skill merits nu gecapped, moet nog bizar veel andere merits alleen.
Heb aan ZNMs nu apkallu, cheese hoarder gedaan aan T1's en het blue sword gekregen als drop! Wel prima als offhand als je beasts aan het vechten bent maar anders toch maar ifrits blade als offhand. Aan T2 ZNM's alleen de marid gedaan maar geen drop. Wel nog 4200 zeni en kan dus t3 (dea denk ik) gaan poppen binnenkort...
Verder niet heel bijzonder... heb geprobeerd te minen in mount zhaylom op blu/whm maar wist niet dat die trolls sight aggro waren... dat leerde ik snel

Geprobeerd een bomb core run te doen om die 6 acc/ 6 att ranged te krijgen, maar toen we wipete onderweg, en whm dood ging na reraise en emo hp'de. Toen zonder whm en geen kans om door lever door te komen met 3 mensen (blijkbaar 4 voor nodig) maar opgegeven
en niet zomaar gehaalt, maar gewoon even ge-aced.
Voorheen ging er altijd wel wat verkeerd.. full wipe hier, vaak genoeg time up met ultima op 1 pixelrij health enzo.
Maar deze keer gewoon geen enkele doden gevallen en zelfs nog ruim 15 minuten over. alhoewel ik mijn healthbar (ik was taru nin/war tank) heel even op maar 25 hp heb zien staan na een special attack.

De dag erna direct ff tenzen tegen de vlakte geworpen dus daarnet mijn eerste stappen op sea kunnen zetten.
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Ik heb airship al verschillende keren verslagen, maar het is en blijft een rare bcnm. Elke keer als we denken dat een strategie solide is omdat ie 'goed' gaat, werkt het daarna beduidend minder goed.
RDM heb ik gelukkig afgerond op 37 voorlopig, ongetwijfeld een leuke job, maar pre-refresh wel zo zwak, vooral in melee. (ik solo nogal graag)
BLM is inmiddels 67, en zoals iedereen al zei: 65-70 is een hel(!). gelukkig heb ik nu weer een leuke duo plek gevonden waar exp 300+ is, dus 68 zit er ook nog wel in. Daarna wordt het weer zoeken.
Alle echt solo plekjes zijn meestal overcamped (lijkt wel of iedereen BLM aan het levelen is).
Echter, BLM kost zo veel als je goede gear wil, dat ik na BLM eerst eens wat geld ga verdienen en meriten (Tier II AM is geen grap om te meritten, gelukkig kan ik ez meritten met m'n BRD)
Verder linkshell vakantie, dus op een 'scouting the ashu talif', 'X's knife ENM' en een Salvage na doen we niet heel veel. Hoewel iedereen zeer actief is met ZNM's. Daar heb ik nog helemaal niets aan gedaan
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Voor de rest is alles gewoon hetzelfde.. Wel heb ik wat ervaring op gedaan met lowman (3-4 man) Jailer of Faiths. Een stuk of 10 gedaan voordat de torque dropte voor die persoon, zucht stomme droprates. Vorige week zondag nog lowman (6 man) KS99 Wyrm geprobeerd maar op ~50% gingen beide rngs neer vanwege niet genoeg healing power. Wel nog een goede 7 minuten kunnen uithouden om de RNGs te laten unweakenen maar toen was de mp toch echt helemaal op. Ook niet zo verbazingwekkend aangzien hij 200+ (magic)melee hits maakte en 500-700 flameblasts. Mischien nog een keer proberen later, maar het aantal RNGs die ik ken die actief (en goede spelers) zijn is niet bijster veel.
Mijn linkshell heeft nu een maandje vacantie en ik merk dat ik dat ook wel weer eens prettig vind. Spelen wanneer het mij uitkomt, dingen doen die ik wil doen ipv members. Maar tevens merk je dat de helft van de members gedurende die maand dingen mee aan het pikken is in andere linkshells.
Het managen van de bezetting en het organizeren van events en zorgen dat mensen er ook zijn kost veel kruid... en waarvoor >.<
Jobs levelen is ook 'meer van hetzelfde' en zoals je al aangeeft, de meeste dingen die je wilt hebben zijn moeilijk te krijgen vanwege droprates en er zijn altijd meerdere mensen die het willen.
Soms zakt de moed me ook wel in de schoenen, maar om de 1 of andere reden vind ik het toch nog steeds leuk om wat progressie te maken, om wél te kunnen zeggen dat het gelukt is (marduk bijv.), om wel een nieuwe job op 75 te krijgen voor afwisseling in events, om wél net even beter als een ander te zijn dankzij voldoende merits + gear (+skillz)... .
maar voor hoe lang nog? geen idee. Aangezien het mijn shell is voelt dat toch als een extra stok achter de deur, maar daar ben ik lang niet altijd even blij mee...
Gelukkig eerst maar eens op vakantie, dan zie ik daarna wel weer hoeveel zin ik er nog/weer in heb
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶