Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt voor die replie

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
even updateje:

Heb inmiddels blu62-65 gehaald! Blijft erg leuke job en de dmg is absurd :)
Heb de eerste campaigns gedaan en ook dat is leuk om te doen tijdens het zoeken naar een pty!

Verder alky en pallas natuurlijk maar nu inmiddels weer 0/20 ofzo op pallas en 0/9 ofzo op alky

Merits gehaald maar zolangzamerhand weet ik niet meer waar ik moet beginnen... moet zo veel merits halen om zowel thf als war te helpen..

Heb nu totaal 49 merits waarbij de verdeling is:
war: double att rate: lvl 2
Thf tripple att rate: lvl 2
Thf assassins charge: lvl 1
Thf aura steal lvl 1
Crit hits lvl 4
Dagger lvl 4
Axe lvl 4
Eva lvl 3

nog te besteden: 3

Nou wil ik omdat ik elvaan ben voor blu ook mp gaan meritten....
mp lvl 8
dagger lvl 8
eva lvl 4
tripple att lvl 4 (zal wel max zijn)
assassins charge lvl 4
feint lvl 1
double att lvl 4
sword lvl 4 (voor blu en war offhand, kan niet hoger als ik dagger 8, axe 4, eva 4 wil houden)
strength lvl 4 (zal wel max zijn)

Nou ja moet dus mega veel :P
En meeste merit pties zijn mega saai...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Ik zit met hetzelfde probleem voor whm (wel klaar nu op wat divine magic en banish effect na), bst en thf.
Tevens m'n bard maar aan het liften (46 nu), bard is erg leuk, maar erg hard werken vergeleken met de andere jobs.
dnc steady aan het meelevelen (22 nu)

ToAU aanbeland op mission 44, nog 1 gevecht en dan klaar hiermee.
CoP 8-3 tot aan het gevecht gedaan.
Salvage nog een aantal keer gedaan, nu zo'n 15 stuks armor gedropped voor onze relatief kleine groep (8 to 12 man gemiddeld).
Campaing star medal $ gehaald nu
Fishing 32 en smithing 56...

dus helemaal niets spannends, maar gestaag door aan het gaan :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:58
STR en Triple attack cappen op 5.
6K schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:22:
Ik zit met hetzelfde probleem voor whm (wel klaar nu op wat divine magic en banish effect na), bst en thf.
lol? Divine magic merits zijn zowat enkel goed voor een career PLD (en dan nog zou ik het ontzettend raar vinden). En Banish effect? Mag ik vragen waarom? :? Levelt toch niemand meer op skele's/ghosts, dus ik zie het nut niet echt. :x

Cure speed/Regen effect/Barspell effect yo.

Zelf momenteel RDM naar 37 aan het levellen om mee te kunnen doen met static, en wat 6man salvage runs doen met vrienden. Is zo fuckign relaxend als je enkel maar mensen meehebt die weten hoe salvage werkt, hoeft er niemand te schreeuwen om te passen enzo. Gisteren eerste runs, Zhayolm 3F madame en 5FN madame (geen marduk drop voor mijn brd buddy) en Arrapago (QQA QQTH Psycheflayer en 5% timeout op boss). Gaat best wel lekker, hopelijk kunnen we zijn Marduk body en mijn Skadi pants finishen voor onze salvage LS leider en vriendin terug zijn van skivakantie. :)
Cure speed/regen/barspell heb ik al gemerit

banish als whm is erg leuk, sterke spell... mijn divine is gecapped en ik heb 1 merit in divine en banish en die damage is erg leuk. Ik doe behoorlijk veel met een whm maatje en black holo -> hexa -> MB banish III doet het erg goed

en OOIT hoop ik nog banishga III te krijgen (pls pls pls SE)

Salvage wordt bij ons ook steeds leuker om bovengenoemde reden :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Salvage zijn we met onze groep al bijna een 2 maanden op gang en het begint nu wat vruchten te werpen. We hebben nu 2 stukken compleet (usu feet, morri body) en hebben een paar goeie 35s zoals deimos cuirass. We hebben echt heel veel geluk op QQA/QQTH tot nu toe (1/3 QQTH, 1/4 QQA) en voor de rest gaat het z'n gangetje wel. De meeste mensen in onze salvage groep hebben de smaak erg te pakken en gaan zvm, in eerste instantie zouden we 1x in de week gaan wat nu onderhand al 3x in de week is en voor sommige mensen zou het elke dag wel mogen :P

Vorige omega eindelijk de 2de body dit jaar gekregen (2/12 nu ofzo) alleen ik sta al een paar omega's lang niet meer op de eerste plek omdat er 2 langstaande members speciale priviledges werden gegeven. Ze hadden 0/1 items terwijl ze al sinds het begin erin zaten en mochten daarom 1 stuk uitkiezen die ze als eerst mochten krijgen buiten onze puntenregels om. Omdat de ene al homam legs had gekozen (een drk) vond de andere dat hij maar iets anders moest kiezen en koos uitgerekend de body waar ik vooraan stond (een blu >_>). Gefeliciteerd voor hem, hoor ik niet lang daarna dat hij en een andere gozer waarschijnlijk in januari gaan server switchen... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
Is niks waarschijnlijks aan, PM is dood, Ons en DZ gaan naar een andere server waar meer italianen opzitten per januari/februari. Althans, dat is wat ik van DZ hoorde op MSN.

In ander nieuws, ik heb besloten om er na 3,5 jaar een punt achter te zetten. Het gros van de mensen met wie ik graag speel(de) zijn bijna allemaal gestopt, geswitched van servers of te druk met endgame om zich nog met anderen in te kunnen laten. Zeer jammer, want het steeds alleen dingen moeten ondernemen met pickups begint me een beetje te vervelen. Ook het gebrek aan tijd vanwege andere (interessante) dingen speelt hier in mee. Van de 4 doelen die ik voor ogen had heb ik er 3 volbracht, 1) Goede tijd beleven 2) Minstens 1 job op 75 zetten 3) CoP beaten. Nummertje 4) WAR op 75 en ermee pwnen is helaas niet verder gekomen dan 64.

Een van m'n beste ingame vrienden neemt mijn character over zodat ik (in zijn woorden) terug kan komen als ik daar behoefte aan heb. Daar ben ik in ieder geval blij mee, want 3,5 jaar naar /dev/null te gooien vind ik een beetje zonde als iemand anders nog plezier met dat resultaat kan hebben.

En hoe raar het ook klinkt in de oren van niet MMORPG spelers, het is zwaar om een beslissing als deze te nemen, zeker als je heel veel mensen die je ervan op de hoogte hebt gebracht je proberen te laten blijven, dan realiseer je je wel ineens dat je een boel vrienden achterlaat. Maar liever nu ik het nog een pracht spel vind, dan wanneer ik weer (maar dit keer erger) in een verslaving val en het speel vanwege het moeten. De reactie van een van m'n ingame vrienden op mijn verhaal van dat het een moeilijke beslissing was vond ik wel een mooie om nog even te delen, want veel mensen beseffen dat niet.
Mathew // qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm said:
sounds lame, but yeah, one of the hardest choices i had to make the past few years
caca said:
it would sound lame to anyone who doesn t play a mmorpg
caca said:
but we know that it's more than a game
caca said:
it's another social life, kinda
Dag ffxi!

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
damn ga je wel tijd overhouden :P

Ik heb inmiddels CoP vrijwel af... ben op 8-3 en heb het elvaan key item al gehaald, moet dus nog 2 bcnms en dan eindelijk er klaar mee.

Gister ook 1/12 op gessho verslagen! Eindelijk!
Dat was 12x met pickup na shout in wg, en dit keer wonnen we de 3e poging....

Daarnaast veel aan het skillen geweest... dus mijn warrior heeft pick of trials gefinished en moet wsnm nog en kan daarna aan sword of trials gaan beginnen zodat mijn blu daar gebruik van kan maken :)

Mijn blu ownt trouwens hard op 66 deed ik in mount zhaylom 1458 dmg met CA+ death scissors :)
Heb dan ook 58+47 str op dat lvl met food.

Verder niet veel nieuws hier... maar ben wel druk beetje dingen bij te werken en hopelijk binnenkort af te maken zoals CoP / ToAU / ZM (moet daar nog 1 of 2 missies van, heb de earring al)

edit: inmiddels CoP af :D
rajas ring mine :D

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister weer terug in de game na ruim vier maanden. Een hele tijd geen MMORPG meer gespeeld in verband met de start van het nieuwe schooljaar en dat ik voor deze opleiding toch echt wel wat meer moet doen dan de vorige. Een goede start is het halve werk, vandaar.

Net voor de start van de kerstvakantie had ik Vanguard: Saga of Heroes weer geactiveerd om eens te kijken hoe deze game er voor staat, na ruim negen maanden niet meer gespeeld te hebben. Helaas is deze game nog altijd niet helemaal gefixed na al die tijd en restte mij eigenlijk maar één ding te doen: Final Fantasy XI weer activeren. Zoals ik eerder dit jaar al eens zei: beter een iets minder mooie game met een paar functies minder, dan een game met veel bla-bla en halfgebakken features. Vanguard is op zich zeker niet slecht (en op sommige punten zelfs zeer vooruitstrevend!), maar mijn voorkeur gaat qua RPG's na al die jaren nog altijd uit naar de Oosterse stijlen, in plaats van al die high-fantasy meuk.

Het gras bij de buren is niet groener!

Marcson @ Phoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rustig hier :(

Eenmaal dief op 70 van het weekend, eindelijk weer bst power :) thf/bst met leave, red kissers v.s. colibri's. Resultaat: 5k tnl 72 in 2 avonden.
Het gaat nog sneller als bst dankzij capped evasion 258 (1 merit). En meteen gemakkelijk m'n 300 ws's klaar ook nog eens op trial dagger.
Thief's knife gisteren gefarmed. Wel gelukt, maar eigenlijk niet de moeite. het ding kost 100k, maar heeft ca. 4 uur geduurd (had dus gemakkelijk 300k+ kunnen farmen)

bard is inmiddels 51 en ik heb de 7e evalution in campaign gehaald. Hopelijk morgen emblem $

zit nu heftig te twijfelen welke craft ik moet kiezen. Zie toch meer en meer mensen die 'een willekeurige' craft op 100 hebben en er echt wel dik geld mee kunnen maken. Varierend van cooking, alchemy tot woodworking en bonecraft...
maar ik kan maar niet kiezen :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Heb inmiddels CoP af gemaakt, ToAU tot 42 en mijn brutal earring gehaald!
erg relaxed, verder ook amir boots gehaald bij mamool ja staging point assault voor mijn warrior.

Nu komend weekend hopelijk ZM missies afmaken (moet nog 1 gevecht en wat cs'es) en wellicht kijken of ik ToAU42 kan winnen.

Er zit dus eindelijk wat progressie in!

Verder arm en moet komend weekend wel weer eens wat drops gaan krijgen :X

Maar jij brutal earring ben ik wel erg blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh ja dat heb ik ook nog gedaan:

CoP: klaar
Zilart: klaar
ToAU: 44

aangezien we nu iedereel voorbij airship hebben gaat de limbus power nu ook starten bij ons, dus snel op weg naar de brutal :D
Rajas heb ik iig al :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
limbus geeft per run bij ons pakweg 3-5 coins per persoon (doen runs met 15-18 personen) ... schoot dus mij niet hard genoeg op. Heb daarom ongeveer 40 coins gekocht voor 10k gemiddeld.

Voor de boxers mantle (lijkt me relaxed op thf als je aan het soloen bent) ga ik de coins wel sparen via limbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

yay
Afbeeldingslocatie: http://gof-lan.mine.nu/ffxi/swiftb.jpg

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh ja, dat moet ik ook nog eens gaan doen hahaha
blijf dingen tegenkomen die ik nog moet doen

laatste paar dagen:
Thf72, bard53, wat AF gehaald voor bard (feet/head/hands), eerste limbus run met 11 man Apollyon NE (gewonnen en 50 coins). Ik heb er ook zo links en rechts een paar gekocht, heb er nu 20.

Heb een beetje problemen met die campaign ops. In het begin kreeg ik gewoon keuze uit allemaal, maar de laatste paar weken krijg ik de supplyquest niet meer. Hierbij hoefde je alleen wat synth ingredients door te geven. Dit was 1 van de beste qua tijd/geld investering, maar die krijg ikniet meer :(
ik heb nog 1 dag om 5k notes te halen om naar de eerste emblem te gaan, maar ik zie dat niet echt gebeuren.
Te meer niet omdat ik juist thf en brd daar wil gebruiken, maar wel pas op het moment dat de skills gecapped zijn, want dat kan niet in campaign.

Nog steeds 2 grote vragen:
- welke craft is de moeite waard, ik word er een beetje flauw van, maar er is er niet 1 waar je volgens mij echt dik geld meer mee kunt maken
- welke andere manieren van gil verdienen zijn 'echt' de moeite waard
ooit, ooit kom ik nog op een oplossing :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

whoei, na een hoop runs dan m'n eerste stukje Homam :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aB2gXoodvwYwavnaInPr2mMK/full.png

Dat er nog maar veel mogen volgen :D, maar dat komt wel goed met dubbele farm 2x per week..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Ik heb Wings of the Goddess nog steeds niet aan kunnen schaffen. Winkels hebben hem hier blijkbaar dus niet. Nooit gehad ook.
Ik speel (als ik het speel) FFXI zowel op de PC als op de 360. Op de pc heb ik alle packs gekocht. Nu vraag ik me eigenlijk af of ik de 360 versie aan kan schaffen en WotG kan registreren op mijn pc account. Of moet ik nu echt de PC versie aanschaffen en later nog de 360 versie. Dat ik het vraag is omdat het anders mogelijk zou zijn om WotG voor de pc te downloaden. Wat voor mij de mogelijkheid geeft om alsnog op de pc te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netjes netjes!

bard inmiddels 59, thief nog altijd 72, maar wel met sirocco kukri vanaf nu. Brutal Earring inmiddels ook (nog wat meer limbus gedaan).
voor de 300ste keer wat mensen door CoP aan het loodsen (houdt het dan nooit op)...

Cooking op 68 nu en vissen op 32. denk dat ik maar voor die combo ga, geen gigantisch HQ synths, maar een steady income kan nooit kwaad als je het mij vraagt.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:59:
Ik heb Wings of the Goddess nog steeds niet aan kunnen schaffen. Winkels hebben hem hier blijkbaar dus niet. Nooit gehad ook.
Ik speel (als ik het speel) FFXI zowel op de PC als op de 360. Op de pc heb ik alle packs gekocht. Nu vraag ik me eigenlijk af of ik de 360 versie aan kan schaffen en WotG kan registreren op mijn pc account. Of moet ik nu echt de PC versie aanschaffen en later nog de 360 versie. Dat ik het vraag is omdat het anders mogelijk zou zijn om WotG voor de pc te downloaden. Wat voor mij de mogelijkheid geeft om alsnog op de pc te kunnen spelen.
pst: http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=750294

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ja, dat weet ik. Doelde ook eigenlijk meer op lokaal. Futurezone heeft em, maar die is duurder dan de rest. Daarnaast zal ik er gewoon nog even mee wachten. Heb er nog geen haast mee ook. Denk dat WotG nog niet eens goed te spelen is voor mijn level. Net als toendertijd Treasures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onze sea linkshell gaat nu al langzaam naar een jaar oud te zijn. Althans, een jaar lang groot genoeg om Proto's te kunnen doen. In die tijd hebben we welgeteld 13 uit 15 Omega's gewonnen en 9 uit 12 Ultima's. We hebben nu welgeteld (en hier zit wat gok-werk bij):

10x Omega's Head
6x Omega's Feet
5x Omega's Hands
5x Omega's Legs
2x Omega's Body

8x Ultima's Head
5x Ultima's Legs
4x Ultima's Body
3x Ultima's Feet
2x Ultima's Hands

En dan zie je op BG of w/e dat mensen uit de 10 Omega's 6 bodies halen of mensen die net voor jou Omega hebben gedaan wel een body drop hebben en jij met 2x Head naar buiten komt. We gebruiken een combinatie van punten systeem en "1 item per keer", dus je zet punten in op een item en je zit er aan vast. Heel toevallig ook dat ik mijn punten op 3 verschillende characters op de volgende items heb ingezet: Omega's Body, Ultima's Feet, Ultima's Hands.

Verder op Sea vlak hebben we vrijdag Jailer of Love wederom aangepakt, met ik geloof 22 mensen (18 spelers ofzo) en in 1.5h tijd uiteindelijk neer gekregen met een Halberd/Novio drop. Ik had de Novio opzich wel kunnen claimen omdat ik op Megamichan de meeste punten kan inzetten daarop, maar speel er niet genoeg mee om het te kunnen verantwoorden de eerste te pakken. Dus ik heb met 2 andere BLMs erop gelot om het een beetje spannend te houden, zelf een 300ish lot tegenover een 500ish lot van een goede BLM-only speler en 700ish lot van onze best geared BLM+RDM (heeft ook Morrigan's Body, veel geld, etc.)

Uit de 2 JoL die we hebben gewonnen (1tje verloren door CFH ...) hebben we nu:
2x Love Halberd
1x Novio
1x Novia
0x Love Torque

Drie keer raden waar ik mijn punten voor heb ingezet, juist Love Torque. Op zich geen slechte drops, maarja juist weer niet degene waar ik op zit te wachten. In dat opzicht heb ik voor onze Salvage-gangers nog iets veel ergers (*hides for Baha*):

4x Arrapago Remnants runs:
4x QQA : 2x Deimos Cuirras
3x QQTH : 1x Macha's Coat
3x Archaic Chariot : 0x any drops (Skadi feet 35, Usukane legs 35, Marduk hands 35)

Zieke droprate van QQs en uiteraard ga ik voor Skadi feet ;) Achja, genoeg /rant, ik ben natuurlijk niet de enigste met gruwelijke rotluck met droprates (zelfs een lv46 r/e GA ben ik 10 uur bezig met PHs killing om 0/2 NMs drops te krijgen ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hey wat leven in the threat!

Inmiddels blu70 hier, en heb nu ook brutal en rajas. Moet nog een 68 coins voor boxers :(
Verder T8 assaults dus kan perdu hanger halen als ik hem nodig heb :)

Missies: geen vorderingen dus nog steeds ToAU 42 en ZM17

wel nog whm25->26 gezet met 1 exp scroll :X heb echt geen zin om dat te lvlen maar moet eigenlijk wel :(

edit:
Wel net not allied ribbon of glory gehaald en inmiddels 25k allied punten....
werkt erg goed om buffers te halen en om te expen terwijl je LFP bent...

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_T op 30-01-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Twisj, ondanks het 'bad luck' gehalte van jezelf hebben jullie toch een behoorlijke prestatie neergezet al vraag je het mij :)
Goed bezig.

Wij zijn eigenlijk nog maar net begonnen met Sea, dus heel spannend is dat nog niet.

Cooking even naar 72 gezet, nu nog 120 drankjes verkopen >.<

verder doe ik het heel even wat rustiger aan.

ow, wel leuk wellicht: ik kreeg gisteren een invite voor een merit party als BRD59 (ik had geen tijd) dus ik vond dat vreemd. Die persoon vertelde me dat een mage vanaf level 50 (en eigenlijk eerder nog wel) doodleuk met merit parties meekan. Vooral een bard vanaf level 55 kan daar ook echt nog wat aan toevoegen en haalt gemakkelijk(?) 16k per uur.
Ben wel bang dat ik dan wat aan skillz tekort kom, maar goed, klinkt stiekum toch wel interessant.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar die persoon op doelt is een 2x BRD party waarbij 1 BRD (Lv75) doet pullen en bijv min4/march2 cast terwijl de andere BRD (Lv52+) madr2+march1 en ballad1+2 doet casten en eventueel wat doet helpen met cures/-na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou... ik ben daar wel voor in als het een beetje met de skillz wil lukken

minor update:
thf73 (dragon harness)
brd62 (minstrells coat)
cooking 74 (dhalmel pies yuk)

maar ja, gil-wise gaat dat niet zo super allemaal samen. Erg veel uitgegeven.

[ Voor 54% gewijzigd door 6K op 04-02-2008 10:16 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
heb mijn blu naar 71 gezet :)
Verder een 4x ODS gedaan en drops zouden gesplit worden, dat scheelde want op mijn orb viel niets :X Totaal: Vclaw, serket ring en D ingot = 1200k :)
Heb dat geprobeerd op blu71 maar ging 2/2x dood, daarna maar naar thf geswitched...

Verder ziska gekocht en probeer mijn armbrust te verkopen. Maar die verkopen erg traag... als in eigenlijk niet :( Wel ongeveer de low betaald voor de ziska.

Natuurlijk alky / pallas gefarmed en inmiddels echt 0/35 ofzo op alky de laatste 35 keer :(
Pallas dropte ook niet meer dan socks... ohw en een schildje... kortom wat exp / gil maar niet de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorige week vrijdag wederom JoL gedaan en verslagen, dit maal met een double drop van zowel Novio als Love Torque :)

Vervolgens na JoL een JoJ (justice) pop gedaan om daar weer helemaal te wipen (tot 2x toe), grappig hoe snel dat om kan draaien. Ach, voor justice hadden we een 5 BLM party voor de pops waarvan 1 triobox (moi), 1 AFK, 2 die niet wisten wat ze moesten doen en 1 die binnen no-time dood was omdat hij de enigste was die op tijd deed nuken. Daarnaast was ik /NIN met allebei m'n BLMs (ik speelde blm/blm/brd) wat ervoor zorgt dat ze gehealed moeten worden na een Mijin Gakure. Ohja, ik speelde dus ook de brd in die party die dus moest gaan healen :P

Gisteren nog een proto-omega gedaan, die kunnen we haast met 2 vingers in de neus alleen begrijpen mensen het concept "pod-farming" nog niet helemaal (de laatste 25% = 30sec rapefest). Onze 3de double head drop wat ons totaal brengt op 11 heads uit 15~16 omegas.

In salvage zitten we in een soort van boss-slump, we krijgen ze gewoon niet fatsoenlijk dood. Er is altijd weer iets wat er voor zorgt dat we het niet halen. Weather in Bhaflau Remnants die ervoor zorgt dat we unnerfed LBC krijgen om vervolgens @25% HM op onze dak te krijgen en @0.1% te wipen (1% - bliz3) was die requiem nou maar niet geresist! Verder SSR boss wipe @15% terwijl de tanks al dood waren geweest @45% en @25%, juist... Vandaag hopelijk Zhalyom 4FN frog doen voor een member met 2/3 Usukane Sune-Ate, dat zou onze 3de upgrade wordenin 3~3.5 maanden met 1 persoon nog 3/3 voor Skadi Visor die geen geld voor upgrades heeft. Eigenlijk wel grappig, 75% van onze salvage groep kan geen upgrades betalen die meer dan 1mil kosten dus eigenlijk alleen maar feet+legs en eventueel hands.

Ik zal eens een keer kijken of ik wat leuke plaatjes kan maken en uploaden, kan ik ook mijn nieuw projectje laten zien :D
wederom niet veel spannends

THF74
BRD65
Cooking 78 (adept jeeeeee)

Eindelijk de power bij elkaar in de shell om fatsoenlijk sky/sea/dynamis te gaan doen. Volgende week beginnen we :)
hoeven we eindelijk niet meer afzonderlijk in andere shells te gaan hangen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Lord_T
lol hier ook niet echt...
blu72 met 25k buffer :P

Inmiddels weer 1.4 mil aan gil gespaard door wat nin items te verkopen voornamelijk.
Heb voor blu nu ook yigit body waardoor mijn hmp op +19 komt, dat is echt zalig! (yigit body, dark staff, hierarch belt, lvl 50 earring, beak necklace)

Verder voor het eerst 1x salvage gedaan met vrijwel allemaal nieuwe mensen, en dat was leuk maar ook snel over :X Wipe en meesten hadden rr met earring maar konden geen earring equipen enzo.. en die wel op konden staan hadden geen sub job unlocked om te kunnen raisen :(

Dus moeten wel erg gaan leren hoe en wie en waar de mensen welke cells moeten krijgen. Zou echter wel super graag die boots voor thf willen. +12% walking speed en wat andere stats :P

Wil echt asap nu 73 gaan halen op blu zodat ik perdu hanger kan kiezen... heb al tijdje Tier8 unlocked en heb er zin in :P Gister nog even AERNS in sea gedaan op blu72 omdat ik me verveelde en hoe ontzettend weak zijn die op blu ten opzichte van mijn 75 thf.. mijn thf met capped eva+capped eva merits+eva gear komt meestal op yellow hp tegen de tijd dat de aern dood is. Mijn blu met stoneskin en alle multihit spells equiped en tp had hem dood voordat stoneskin gone was :)
Was daar trouwens om saline coat te halen en dat soloen was ook al erg makkelijk :P

Moet nog ongeveer 13 spells... waaronder firespit en 4 sea spells. Meeste zie ik op tegen de yovra spell en de bodyslam, daarnaast nog de soulflayer en de porrogo spell te halen maar die leer ik misschien nog wel een keer in besieged of in nyzul assault.

Salvage is erg leuk inderdaad. Wat ik je aan kan raden is vooraf bepalen wie wat krijgt en daar een persoon voor aanwijzen om te roepen als cells droppen.

normaal gezien: magic cells eerste gaan naar whm, dan nin (als je die hebt) en daarna rest
max MP: whm's daarna rest
max HP: tank + monks (monks doen erg veel DD)
subjob: tank en evt. the whm's met /smn
abb: tank
weapon: DD te beginnen met MNK

Let op: thief can die cells stelen, dus abb voor thf zijn ook niet verkeerd :D

Wij hebben vandeweek weer een run gedaan en krijgen de 15 en 35 gear drop (NIN en THF)
Die boots zijn zeker nice, maar mijn thf loopt al op trotter boots :D dus ik ga maar voor de whm&brd spullen, niet de beste van de beste, maar we hebben een stuk of 5 thf's en bsts die aan het lotten zijn op die skadi set, dus ik pas die wel ff.

Blu spells heb ik de meeste gedaan die je noemt (voor iemand anders), maar inderdaad, body slam was niet echt handig, uiteindelijk ergens achter in mount zhylon maar gehaald met een volle party (althans, als ik me niet vergis, dat is toch dragon?)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Lord_T
ja dahaks in mount zhaylom (lvl80-85) en fafnir / hognir gebruiken die move...

en we hadden niemand die main whm ging, wel een rdm en smn die beide nog geen subjob unlocked hadden....

Ik ging thf maar had idd geen JA wel al weapon gekregen. Begon met ranged zodat ik kon pullen... verder moet ik maar eens H2h gaan skillen voor de tijd die je hebt zonder weapon.

Ging fout toen ik een mega room had met 6 of 7 van die linking mobs... ik pullde 1 die ver weg van de rest leek te staan maar ging dood.. de rest van de pty kreeg aggro en wipe.. tja... moeten dus wel even leren hoe en wat.
Meeste waar ik tegen opzie is het krijgen van de assault points.. heb namelijk nog wel wat assault gear nodig ook... wil de hele yigit set (mp recover + refresh voor blu) en heb momenteel alleen body en amir boots en 20k punten op ilrusi voor evt yigit head. Moet dus nog mega veel.

Waar ik nog wel over twijfel is het halen van de perdu GA, ik heb momenteel rampager en byakko GA, maar qua stats kan de perdu GA toch wel ownen. Zit nu op ongeveer 10/25 points richting tier9

6K schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:01:
Salvage is erg leuk inderdaad. Wat ik je aan kan raden is vooraf bepalen wie wat krijgt en daar een persoon voor aanwijzen om te roepen als cells droppen.

normaal gezien: magic cells eerste gaan naar whm, dan nin (als je die hebt) en daarna rest
max MP: whm's daarna rest
max HP: tank + monks (monks doen erg veel DD)
subjob: tank en evt. the whm's met /smn
abb: tank
weapon: DD te beginnen met MNK

Let op: thief can die cells stelen, dus abb voor thf zijn ook niet verkeerd :D
Wij hebben meestal iemand die snel even omroept welke personen welke cells moeten lotten maar merendeel van de tijd heeft die persoon ze al gelot omdat hij weet dat hij aan de beurt is, dus dat is wel handig. Wij hebben een iets andere volgorde van cell distributie, natuurlijk is de remnants die we doen bepalend maar over het algemeen geven we bijna alle mages eerst magic cells en daarna pas tanks.

magic: RDM/WHM, BRD, WHM, BLMs, MNK/NINs, rest
MP: RDM/WHM, WHM, BLMs, BRD, rest
HP: MNK/NINs en daarna wisselt het, dan weer eerst melee dan mages dan weer eerst ik(brd) etc.
sj: RDM/WHM, MNK/NINs, melee, rest
ja: MNK/NINs, RDM/WHM, melee, rest
weapon: MNK/NINs, THF, melee, rest
ranged: BRD, THF, rest
gear: MNK/NINs, melee, mages
stats: eerst de jobs waar het hun main stat is (mnd voor rdms, chr voor brds, etc.) dan tanks, dan free

We beginnen langzaam wat te verfijnen wanneer we merken dat we problemen hebben dankzij cell distributie, voornamelijk gear/subjob worden aangepast ivm MP problemen (mages zonder gear+subs=<400 mp). Daarnaast heb je nog run specifieke cell distributie zoals bijvoorbeeld Zhayolm met z'n 3x full unlock (mnk+mnk+rdm bij ons) en Arrapago met z'n lage magic/ja/weapon cell distributie.
Lord_T schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:36:
Ging fout toen ik een mega room had met 6 of 7 van die linking mobs... ik pullde 1 die ver weg van de rest leek te staan maar ging dood.. de rest van de pty kreeg aggro en wipe.. tja...
Welke area? Ik kan me zo snel geen mega room met 6 of 7 linking mobs voor de geest halen, waren het Archaic Gears of wat?

--

Sorry dat ik nog steeds die screens niet heb gemaakt/gepost :P Ik kom er steeds maar niet aan toe, in a nutshell is het:

THF gear : +Love Torque, +Freyr/Freya's Ledelsens (sinds gisteren :D)
NIN gear : +Hikazu Sune-ate
nieuw projectje : DRK! :D (Ik lijk Baha wel :P) erger me ontzettend aan de lack aan goede DRKs in m'n LS die geen betere jobs hebben. We hebben 2 andere goede DRKs maar die *moeten* haast altijd als andere jobs komen (NIN+PLD, het zijn ook goede tanks). Daarom heb ik het op mij genomen om maar eens DRK naar 75 te werken op Rithridan, ik zit nu op lv56 sinds gisteren en had een paar leuke screens met m'n huidige gear.

Bone Scythe +1 / Executioner (Vassago's @ 58)
Sword Strap (Pole Strap @60)
//
Smart Grenade (mischien Tiphia String @59)
Walkure Mask
Peacock Charm
Spike Earring
Spike Earring (Assault Earring @58)
Luisant Haubert (SH @57, Haub @59, mischien Haub+1 als ik er geld voor heb)
Luisant Moufles
Rajas Ring
Ulthalam's Ring
Jaguar Mantle (Amemet+1 @61)
Swift Belt / Life Belt
Royal Knight's Breeches
Savage Gaiters

Nog 3 levels te gaan en het is eindelijk Guilliotine tijd, dan gaat geen enkele tank meer hate van me houden :D Gisteren kwam ik in een NIN THF DRK(ik) BRD BRD COR party terecht, dat geen heel schappelijk (ik heb standaard m'n eigen PL bij) ondanks dat ik regelmatig hate van de NIN57 pakte :P Ik zal proberen alsnog wat screens te maken van m'n huidige gear/jobs die ik regelmatig gebruik (dus niet m'n lolblm met NQ staffs omdat ik de HQ staffs naar Ryosuke heb verplaatst :P)
Silver Sea Renmants is volgens mij waar die 6 shadows staan (en linken) als ik me niet vergis.

En inderdaad, naarmate wij vaker deze runs doen komen we ook tot de conclusie dat omroepen vaak al onnodig is, maar in het begin was het juist heel hard nodig.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Lord_T
6K schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:21:
Silver Sea Renmants is volgens mij waar die 6 shadows staan (en linken) als ik me niet vergis.

En inderdaad, naarmate wij vaker deze runs doen komen we ook tot de conclusie dat omroepen vaak al onnodig is, maar in het begin was het juist heel hard nodig.
Dacht dat het degene rechts onderin de map van nyzul was... ff geen idee welke dat is maar zou goed kunnen lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:29:
[...]

Dacht dat het degene rechts onderin de map van nyzul was... ff geen idee welke dat is maar zou goed kunnen lol :P
Aan de zuid kant van Nyzul zitten Zhayolm en Bhaflau Remnants, uit mijn hoofd weet ik zo snel niet welke links en welke rechts staat (Ik onthoud het altijd met South 1st = Bhaflau en South 2nd = Zhayolm).

Bhaflau is degene met Bombs, Trolls, Wamoura(campa), Scorpions, Flans.
Zhayolm is degene met Puks, Ziz, Velociraptors, Bugards,etc. _EN_ die verdomde kikkers!!~ (poroggo's)

Morgen SSR doen met Dekka op het menu, 100% droprate voor Njord's Ledelsens = 3/3 Skadi Jambeaux. Ik heb mijn marid leathers al klaar staan en hoef alleen nog maar de 10 imp goldpieces te halen. Mischien dat ik het voor elkaar krijg om hem voor JP middernacht naar de NPC te brengen. Maar eens gaan uitzoeken waar die staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice! alvast gefeliciteerd, want Dekka is {Too weak} :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier misschien nog mensen op Remora server die bij P.M.6-4 zijn? (Airship fight).
Zit hier nu al gemiddeld 3~ jaar op vast en begin de moed echt te verliezen.
Deze week 0/43 nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm... wat voor strategie hanteer je? want dat is wel heel erg.

Buiten wat sky farming en koken (79 nu, skillups zijn erg langzaam) met heel veel moeite en pijn m'n THF op 75 gekregen. Ik had geen buffer. Dankzij een merit party gisteravond van anderhalf uur met rdm brd brd sam war thf 35k exp gehaald. De rest cap ik wel in campaign :)

Tijd voor bard nu :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imageshack is eigenlijk best wel cool, mischien maar eens meer gebruiken voor het hosten van screenies :) Hier zijn eindelijk dan wat screens die ik heb gemaakt voor onze salvage accomplishments thread :

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/7848/rithskadifeetby7.jpg

#5 Rithridan, Skadi's Jambeaux

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5710/ryomarduklegsvu6.jpg

#6 Ryosuke, Marduk's Shalwar

Die Shalwar is foei lelijk maar toch leuk om iets te kunnen completen uit Salvage. Wel grappig dat onze #4 en #5 allebei letterlijk in 3 runs over een periode van 4~5 runs van 0/3 naar 3/3 zijn gegaan. (#4 was Morrigan's Pigaches).

DRK is nog 58, het levelen gaat nog niet echt lekker, alleen wanneer de LS leeg is krijg ik het voor elkaar om er eens goed voor te zitten. Gisteravond zou ik nog wat expen maar uiteindelijk werd dat een hele avond wipen in DM. Voor iemand die nooit merits handmatig aan zet (dus altijd eerst exp capped op 45k) komt mijn BRD notebene op de grens van delvl nu, enge gedachte :P Ik zit nu rond de 6k exp geloof ik, ik doe me toch net iets te veel sac'en op BRD :P. Meestal in de zin van "Wie doet er X sac'en?" "....." "*zucht*, ik doe het wel weer." en dan een aantal wipes verder en je bent bijna deleveled voor je het weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spel dit :) , Heb het een aardige tijd geleden voor de Xbox gespeeld maar ben na een tijdje gestopt ben nu weer opnieuw begonnen maar dan achter mijn pc. Vind ik voor een MMORPG toch wat fijner moest alleen ff aan de pc besturing wennen de muis vind ik bijvoorbeeld nutteloos bij dit spel.

Van het weekend had ik de Starter Pack voor de pc gekocht voor nog geen 10 euro relaxte is dat de 3 uitbreideingen (die de xbox versie standaard heeft) gewoon op de cd staan al staat dat niet op de hoes (de licentiecodes die bij de cd zitten zijn ook alleen voor het standaardspel niet voor de uitbreidingen), heb vervolgens de licentie die bij de cd zit met de gratis 30 dagen gewoon ongebruikt gelaten en kon zonder problemen verder gaan met mijn xbox account (edit : playonline id bedoel ik die ik toen ik het spel op de xbox speelde ook gebruikte) en de daarbij geregistreerde uitbreidingen :*)

Verder vroeg ik me eigenlijk iets af over het spel zelf. Ik kom wel eens missie's tegen die op verschillende manieren kunnen eindigen had nu bijvoorbeeld een tijdje missie 1-1 in Bastok afgerond (The Zeruhne Mines report) en had het Key Item gelezen bij het einde van de quest wordt je hierop afgebrand door een npc. Nu vraag ik me af kan een quest die op zo'n manier eindigt gevolgen hebben voor het verdere verloop van het spel en komen dit soort dingen vaker voor ? Op zich vind ik het niet zo erg als het maar niet zo is dat je vele levels later opeens problemen krijgt doordat je een missie niet op de correcte manier hebt afgerond. Weet iemand hoe dit zit ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
gister nog even ToAU42 gedaan en daarna 3 pogingen voor ToAU44 maar die laatste ging echt niet :X
ToAU42 ging in eerste poging en erg makkelijk... mijn blu deed erg veel dmg tegen die gears en hoewel ik wel in rode hp kwam ging er niemand dood.
De 44, was eerste keer te weinig stun en te veel dmg... -> wipe bij 1ste blu, 2e keer tot 3e keer blu maar wipe vanwege eyes on me en 2x 2hr ofzo... en derde poging niet genoeg tijd voor alexander.

Blu verder 73 met 15k bufffer, perdu hanger gehaald en gaat goed! wel erg vaak head butt spammen om beetje te overleven in campaign omdat ik eigenlijk in campaign altijd aan het tanken ben :X. Lang leve de pld's etc die niet voken enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees gerust, naar mijn weten is het niet zomaar mogelijk om vast te zitten in een series quests omdat je de vraag verkeerd heb beantwoord. Sterker nog, ook al start je als Bastokan kan je naar eigen wens later Windurstian of Sandorian worden. Je raakt dan wel je outposts als Bastokan kwijt (wat tevens _de_ reden is voor mij om het niet te doen) maar al je progressie en conquest points blijf je in Bastok houden.

Wel wil ik je er op wijzen dat er menig quests in dit spel zijn waar je uit 1 reward kan kiezen, de meeste van die quests zijn non-repeatable en daarmee wil ik zeggen dat je in de meeste gevallen dus vast zit aan wat je hebt gekozen. In de laatste jaar heeft Square Enix (SE) een aantal erg populaire quest rewards opnieuw questable gemaakt (maar alleen als je de oude reward heb weggegooid) met een redelijk lange wachtperiode. Die populaire quests zijn Divine Might, Chains of Promathia 8-4 en Apocalypse Nigh. De reden dat ik je er op wil wijzen is omdat ik een tijd terug de Treasures of Aht Urghan missies had afgerond om vervolgens de verkeerde reward te kiezen en die is (nog) niet requestable! :'( Hopelijk zullen ze ergens aan het einde van de huidige expansion wel weer de mogelijkheid geven om dit te requesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:47:
Wees gerust, naar mijn weten is het niet zomaar mogelijk om vast te zitten in een series quests omdat je de vraag verkeerd heb beantwoord. Sterker nog, ook al start je als Bastokan kan je naar eigen wens later Windurstian of Sandorian worden. Je raakt dan wel je outposts als Bastokan kwijt (wat tevens _de_ reden is voor mij om het niet te doen) maar al je progressie en conquest points blijf je in Bastok houden.

Wel wil ik je er op wijzen dat er menig quests in dit spel zijn waar je uit 1 reward kan kiezen, de meeste van die quests zijn non-repeatable en daarmee wil ik zeggen dat je in de meeste gevallen dus vast zit aan wat je hebt gekozen. In de laatste jaar heeft Square Enix (SE) een aantal erg populaire quest rewards opnieuw questable gemaakt (maar alleen als je de oude reward heb weggegooid) met een redelijk lange wachtperiode. Die populaire quests zijn Divine Might, Chains of Promathia 8-4 en Apocalypse Nigh. De reden dat ik je er op wil wijzen is omdat ik een tijd terug de Treasures of Aht Urghan missies had afgerond om vervolgens de verkeerde reward te kiezen en die is (nog) niet requestable! :'( Hopelijk zullen ze ergens aan het einde van de huidige expansion wel weer de mogelijkheid geven om dit te requesten :)
Duidelijke thnx!! Ik hoef er dus niet echt over in te zitten dat ik mijn hele character vernaggelt heb door een foute keuze te maken bij een van de quests/missies (zoals dus het lezen van een brief wat niet gewardeerd wordt). Ik vroeg me namelijk af of het beter was opnieuw te beginnen maar als het niet zoveel uitmaakt ga ik lekker met dit character door :) Als is hij nog maar level 6 het vergt ff wat meer tijd dan bijvoorbeeld met WoW. Zijn er eigenlijk veel quests/missies in het spel die op verschillende manier kunnen aflopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:48:
[...]

Duidelijke thnx!! Ik hoef er dus niet echt over in te zitten dat ik mijn hele character vernaggelt heb door een foute keuze te maken bij een van de quests/missies (zoals dus het lezen van een brief wat niet gewardeerd wordt). Ik vroeg me namelijk af of het beter was opnieuw te beginnen maar als het niet zoveel uitmaakt ga ik lekker met dit character door :) Als is hij nog maar level 6 het vergt ff wat meer tijd dan bijvoorbeeld met WoW. Zijn er eigenlijk veel quests/missies in het spel die op verschillende manier kunnen aflopen ?
Zijn in ieder geval 2 mogelijke uitkomsten altijd... failure and succes :P
Maar verder gaat eigenlijk vrijwel alles op dezelfde manier... dus je kan wel volgorde van npc chats in missies enzo omdraaien of als een missie uit verschillende delen bestaat die in willekeurige volgorde doen maar over je moet wel de noodzakelijke delen doen om een missie te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:01:
[...]nieuw projectje : DRK! :D (Ik lijk Baha wel :P)
You rang? :p
Leuk om dit topic nog eens boven water te zien duiken, heb het de laatste tijd wat druk gehad, laatste jaar van mijn studie. :) (wel tijd voor FFXI, niet voor al teveel forum geouwehoer ;))

Heb ondertussen Skadi pants, en DRK is 75, en heeft al een Bv2 en DL Ridillzerg achter de rug. Zeer aan te raden. ^^ Wou dat ik gaxe had gecapt voor rune, maar jah :x
Ik kijk straks of morgen wel even wat voor pics, hangt van me bedtijd af. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij word het uiteindelijk ook rune chopper zergen, ik val niet onder de ridill/baha.scythe/kraken drks :P mischien dat ik wel een merc kris zou kunnen aanschaffen (al is die ook prijzig) maar een rune chopper build lijkt me wel iets leuker :) Gisteren nog even een heel wazige party gemaakt wat nog verrekte goed werkte ook. drk/nin x2 thf/nin x2 sam/war brd/whm (+rdm pl) waarbij 1 drk/nin (ik) en de sam/war deden tanken. We waren wat aan de hoge kant voor lesser colibri (hoogste was een lv60 thf, laagste een lv56 thf geloof ik) maar maakte de zooi zo snel af :P SATA viper voor 600 de stuk en weg is colibri :D

Hopelijk vanavond drk59 halen (2k tnl) dan kan ik eindelijk hauby aan en hopelijk over niet al te lange tijd ook guillotine, ik heb iig 1 scythe merit zodat ik hem op lv59 al kan gebruiken alleen is mijn skill niet capped :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woei, gisteren de hele avond dedicated aan het expen op DRK wat resulteerde in ~25k exp in 5 uur tijd. Niet de meest super exp aangezien het in ToAU outdoors gebeurde dus snelle repops en minder snelle pullers :P. Eerste 2k maar solo op colibri gedaan in een goed 30~45 minuten tijd om vervolgens in een dnc/nin x2 mnk/nin x2 drk/war(ik) rdm/blm party op puks terecht te komen. Meeste deel van de party heb ik dus mogen tanken, maar met 2 dnc's zit je wel strak met healen :)

Vervolgens na een uurtje of 2~2.5 en een goed eind op weg te zijn naar lv60 (ong. 12k exp gehaald) ben ik samen met de sam/war van gisteren maar gaan duo'en op colibri. Dat ging heel schappelijk, we konden nog best chain #5 halen met z'n tweeen. Pas toen de sam/war lv60 werd ging de exp een redelijk hap omlaag, na een klein uurtje kwam m'n taru drk ls maat ook nog even mee expen en werd het een trio van drk/nin(ik) sam/war drk/war, exp was ~100 per kill tot ~180+ per chain #5 en we hebben zelfs een chain #6 gehaald :P dat heb ik nog een klein uur vol gehouden en ben toen maar naar bed gegaan.

Volgende sessie maar eens drk/sam proberen voor 10% haste, 10 acc en uiteraard een 6hit build :)

• Baha
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_20080221_004210.png

Vanavond 4 runs floor 100 in nyzul, 2x askar, 1x goliard, WHM club, RNG crossbow (maar onze RNG was discholder) en lolPUP claws die gerot zijn. ;p
Nu nog dusk/unicorn feet en een deftig neck tp-piece (is love torque daar, gebruik ofwel dat, ofwel RG collar) en mijn war is +- af. Was echt schokkend, voor 3x askar body te krigjen hebben we echt tot vervelens toe floor 80 runs moeten doen. Nu zijn we op 4 runs door zowat de helft van onze vraag naar headpieces heen. :)

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
Ben nu ook weer druk aan het spelen. Heb eindeljk m'n wotg binnen dus nu lekker aan het rondhupsen in het verleden :)

Le Meow

• Arunia
Baal er echt van dat ik gewoon de zin niet kan verzamelen om te spelen. Ik wil heel graag spelen, maar om één of andere reden kan ik mezelf er niet toe zetten.
Heb overigens ook Wings of the Goddess en ik probeer nog steeds mijn vrouw aan het FFXIen te krijgen. Nu met de versie op de 360 zal het toch echt gaan proberen.
Volgende week is zij weer aan het werk en heb ik vakantie. Dus misschien dat ik dan tijd vrij kan maken om te spelen.
Baha schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:59:
Vanavond 4 runs floor 100 in nyzul, 2x askar, 1x goliard, WHM club, RNG crossbow (maar onze RNG was discholder) en lolPUP claws die gerot zijn. ;p
Nu nog dusk/unicorn feet en een deftig neck tp-piece (is love torque daar, gebruik ofwel dat, ofwel RG collar) en mijn war is +- af. Was echt schokkend, voor 3x askar body te krigjen hebben we echt tot vervelens toe floor 80 runs moeten doen. Nu zijn we op 4 runs door zowat de helft van onze vraag naar headpieces heen. :)
Waar haal je de tijd vandaan om al die events te kunnen doen? :P Laat staan de APs/tags om _en_ salvage te doen _en_ nyzul? Ik zit nu al met een tijdgebrek om iets naast m'n events een beetje schappelijk te kunnen doen. Events runnen altijd van 8-10/11, ik slaap vanaf 12u, en werk tot een uur of 6. In het weekend heb ik meestal de ochtend nog om iets te doen maar om 2u beginnen we weer met salvages :P zaterdagavond is m'n standaard "out-of-office" avond, dan ben ik meestal chillen bij m'n broer :P, en zondag avond is of een random event of tijd voor mezelf (expen, woot!!)

Ik heb momenteel maandag+donderdag limbus, woensdag+zaterdag+zondag salvage, vrijdag sea en binnenkort waarschijnlijk dinsdag dynamis (ligt aan animo)
hehehe tijd is altijd een issue :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Baha
Toen ik nog vier a 5 maal per week salvage deed, deed ik exclusief RvB met de twee anderen van Finale die in die NA shell (van Neosutra, als je hem zou kennen) Salvage deden. Een amerikaan, voor wie het vrij logisch was, en een fransman, die net als mij gek genoeg was om elke nacht om 3h salvage te doen. ;p

Zoals ik eerder al zei, ben nu druk bezig, onder andere met mijn stage voor mijn laatste jaar, dus om 3h snachts nog zitten te kutten met gears, cells en madames... Nee, dat trek ik niet meer :) Fransman heeft werk gevonden, en is ook moeten stoppen.
We doen nu allebei met een zeer relaxte (onervaren, maar daar wordt aan gewerkt) groep binnen Finale elke dinsdag twee runs. Is echt cake om daarvoor de AP bij te houden, heb nu uiteindelijk toch skadi pants, de rest boeit mij tbh niet al te erg, toch niet genoeg om me te haasten. Vooral leuk om nu mijn buddies te helpen met salvage, hebben zelfs al twee morrigan hands afgekregen na een achttal runs.

Het is wel minder evident om veel stuff voor jezelf te doen als je van 9 tot 7 van huis bent heb ik odnervonden. Maar de weekends zijn eens zo leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben nieuw met FFXI, welke wereld zou ik het beste moeten nemen volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat mag je helemaal zelf weten, er zijn geen voordelen van bepaalde werelden. Een aantal mensen die hier posten zitten op Ragnarok, ik zelf op Titan. Er is eigenlijk geen specifieke GoT linkshell (clan), maar ik ga er vanuit dat er op elke server wel een aantal nederlandstalingen rondlopen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, zit inmiddels in een server.

Echter ik heb nog wat vragen erover:
-Waarom kan k niet alt-tabben (ff naar internet gaan enzo zonder dat FFXI zich afsluit (foutmelding)
-Is er geen andere manier van lopen? :x met je linksmuis slepen?, ik vind dat erg irritant

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
updatje:

Blu inmiddels 75, heb dus nu 3 jobs 75 (war,thf en blu) en moet echt serieus belachelijk veel merits gaan halen.

Heb inmiddels weer wat gil (1.8 mil) en zit over de volgende dingen aan te schaffen:
- juggernaut ( kost 2 mil, maar twijfel erover... punt is heb 4 merits in axe zitten en heb zowel maneater als die andere standaard axe (ben naam ff kwijt). Gebruik alleen redelijk veel GA en kan ook wel een perdu GA halen als ik nog 1 of 2 assaults doe. Heb nu Byakko, Rampager twijfel ook daar aan het nut.
- Vermy voor blu (twijfel omdat ik voor die 1mp/tick ook wel veel andere dingen kan aanschaffen)
- boxers mantle voor thf (heb nu 22 coins, kan er nog wel 53 kopen voor 10k elk, twijfel ivm andere dingen aan te schaffen)

Kortom kan nog wel even wat kanten uit.. maar weet niet wat slim is. Weinig gefarmed maar dyna is aardig geweest met wat wat gil.. leverde weer 200k op ofzo.

Verder weinig nieuws hier. Ohat run gedaan voor ls members, Genbu met social shell gedaan en shield voor blu gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:15:

-Waarom kan k niet alt-tabben (ff naar internet gaan enzo zonder dat FFXI zich afsluit (foutmelding)
-Is er geen andere manier van lopen? :x met je linksmuis slepen?, ik vind dat erg irritant

Bedankt alvast
FFXI heeft tegenwoordig een (buggy) windowed mode, persoonlijk gebruik ik die niet. Er is een programma dat op het internet rondzwerft onder de naam "Windower" waarmee je op een niet geheel volgens de ToS toegestane wijze (aka 3rd party programs) wel een fatsoenlijke windowed mode kunt krijgen.

Je kan lopen dmv de numpad op je toetsenbord te gebruiken (of als je de mini-keyboard layout gebruikt met aswd). Hier zijn wat tips voor je mbt movement:

numpad 7 is Auto-run, dan hoef je niet steeds de forward key in te houden
numpad 9 is inzoomen
numpad 3 is uitzoomen
numpad / is walk/run toggle. Als je dus blijft lopen en niet meer doet rennen, dan heb je op die knop gedrukt. Nog een keer drukken lost het probleem op.
TAB is door selecteren van een selecteerbaar object. Over het algemeen selecteerd hij als eerste de persoon die het dichtst bij je staat en vervolgens gaat hij van links naar rechts over je scherm bij het selecteren van de volgende target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de muis helemaal niet meer als ik het speel. In het begin was het echt even wennen de besturing zoals die standaard is ingesteld vind ik echt bagger. Ben een tijdje wezen klooien maar heb de camerastandpunten aan lopen passen, de volg camera optie ingeschakeld en de mini-toetsenbord instelling. Nu speelt het echt super vind ik zelf en de muis raak ik tijdens het spelen helemaal niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:15:

Bedankt alvast
Als je op ragnarok gelad bent kun je zo in onze nl/be shell (als je wilt tenminste).
Met windower (de reeds genoemde buggy-SE versie of de minder legale maar wel erg goed werkende windower (windower.net) kun je alt-tabben.

Lopen: wen er maar aan dat je je muis weg kunt leggen. In het begin is het even irritant maar daarna weet je niet beter meer en zit je vrolijk met beide pootjes op je keyboard te roffelen.
Je kan ook een joypad gebruiken (ps2 of x360 controller) maar dat moet maar even zien.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hetzelfde geldt voor Cerberus mocht je daar geland zijn.

En inderdaad, keyboard. Je kunt dat ook nog instellen op compact keyboard, dat heb ik ooit eens gedaan vanwege een laptop, wil nu niet anders meer :)
maar inderdaad, geef het even een paar weken...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ben nu zelfs zo gewend aan keyboard-onry bediening dat ik me soms kapot erger aan andere 9mmo)rpg games die met een muis werken ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, alles opgelost tot dusver ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
afhankelijk van je pc kun je de graphics oppoetsen: http://wiki.ffxiclopedia....ics#Background_Resolution

(als je winxp64 gebruikt moet je niet in de normale register ffxi-folder zijn maar in de wow6432 register folder)

Tevens kun je met de 3rd party windower (de minder legale dus) de drawdistant flink omhoogzetten waardoor je als je bv buiten rondhuppeld meer ziet van je omgeving. Bergen poppen dan niet zomaar ineens meer op etc. De plugin die je daarvoor nodig hebt heet drawdistance en zit dacht ik niet bijde standaard plugins in windower 3.3

Zoals ik al typte, het hangt van je pc af. Teveel gezooi in je register/drawdistance kan je framerate drastisch terugbrengen.

In windower zit verder een mogtool, heb die een keer gebruikt maar vond het toch makkelijker om direct via register de boel goed te zetten.

Welke server zit je eigenlijk?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals bedankt!

Zelf zit ik in wereld Kujata, omdat me vriend daar ook speelt. Mijn ingamenick is Knapmaarlomp ;)

Ik gebruik nu een windower 3.3, en jouw wikipagina heeft me n eind op weg geholpen. Maar die background color, ik heb een 1440x900 dus ik kan m nie double size doen, welke formaat raden jullie me nu aan? 1440x900? Ik heb n E6750 met 2gb geheugen en 7800GT videokaart, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Mijn 1e indruk is dat ik in het begin zeker van alles moet gaan uitzoeken (geen boekje o.d. meegekregen) en t is vrij ingewikkeld voor beginners. Maar ik neem de tijd ;)

PS: ik vond dit: http://www.playonline.com/ff11newplayer/index.html?lang=en Dit heeft me ENORM op de weg geholpen ;) heb me ps2 controller ook ff aangesloten op me pc, en dat speelt pakken beter _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd leuk om zelfs nu nog ( ~4 jaar na release ) nieuwe mensen het spel in te zien komen. Inderdaad de wiki pagina is erg fijn om dingen in op te zoeken, verder zijn er ook nog de website killingifrit en allakazham (google it :P) die ook erg fijn zijn voor beginners. Houd er wel rekening mee, wil je ergens komen in dit spel dan moet je er zeker veel tijd in steken.

TIP: wil je dat mensen je zo veel mogelijk inviten voor een party en je dus zo snel/makkelijk mogelijk naar lv75 kan komen, kies dan bard als main job. Hoe dat moet doe je maar opzoeken, bijvoorbeeld op die ffxiclopedia pagina in de jobs sectie staat wel wat nuttige informatie.

-

Ik ben nu net lv64 DRK geworden door te soloen op lesser colibri, jammergenoeg zijn die nu voort DC/EM dus keldert de exp/h omlaag solo. Leuk is wel om 1600+ Guillotines te doen op een DC colibri als drk/war. Nog wat anc.beastcoins verkopen en mn nq hauby en het word tijd voor hauby+1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor de tip, later es proberen.

Ben nog bezig met 1e basisbegrip :x Volgens de beginner guide kan ik me adventurer coupon verkopen, dus dat es proberen. Kom ik gelijk 1e probleem tegen.

Volgens http://wiki.ffxiclopedia.org/wiki/Adventurer%27s_Assistant kan ik dus bij luthaqiue (dies meest vlakbij) en k trade met m. Ik target m, ik kies trade, en k sleep coupon naar trade groep, en druk dan op ok. Maar er gebeurt niks?! Wat doe ik fout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me nog kan herinneren van het begin is dat er op je kaart (menu->map of /map intypen) de persoon waar je het kan inleveren staat aangegeven. Je kan proberen om gewoon tegen hem te praten, mischien dat je dat specifiek moet doen om je coupon in te leveren.

Soms is het even uitproberen wat nou de juiste trigger is om iets te starten of af te handelen. In sommige gevallen moet je juist de items traden en in andere gevallen worden je items gewoon uit zichzelf weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik meen (is al wel jaren terug) dat je inderdaad bij 1 specifieke npc die coupon moet inleveren.

background res, wat je kunt doen is de res die je nu hebt gewoon verdubblen. max is wel 2600x2600 dacht ik.
Je kan ook gewoon naar gelijke ratio de res verhogen, het is en blijft uitproberen. Je kan ook 2400x2400 invoeren, naar mijn idee heeft de background geen hinder van vierkante resoluties.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
heb gister tier9 gehaald met assaults en de quest gedaan!
Echt te makkelijke quest :)

PS wat raden jullie aan te kopen:
- perdu GA (heb al byakko, rampager)
- vermy
- juggernaut (heb al woodsville / maneater)
- boxers mantle (22 cions -> 53 te kopen)

Punt is ik heb nu 3 75 jobs (war , thf en blu) en wil mijn gil verstandig besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:29:
heb gister tier9 gehaald met assaults en de quest gedaan!
Echt te makkelijke quest :)

PS wat raden jullie aan te kopen:
- perdu GA (heb al byakko, rampager)
- vermy
- juggernaut (heb al woodsville / maneater)
- boxers mantle (22 cions -> 53 te kopen)

Punt is ik heb nu 3 75 jobs (war , thf en blu) en wil mijn gil verstandig besteden.
Welke job gebruik je het meeste en wat doe je er mee?

Boxer's Mantle is leuk voor solo maar verder niet echt boeiend voor als iemand anders aan het tanken is. Ik zou die in ieder geval niet _kopen_, wel heb ik er een gehaald toen ik 75 coins had verdient aan het doen van Limbus. Ik geloof niet dat ik hem ooit heb gebruikt of nodig heb gehad en ik ben zelfs grotendeels een tank (NIN) bij de meeste events die ik doe. Perdu GA kost geen geld, dat kost IS punten dus die kan je zowiezo halen, schijnt wel leuk te zijn voor WAR/SAM merits? De andere twee opties wil ik me niet over uitlaten, ik ben zelf zowiezo geen WAR of BLU :P

Wel kan ik aanraden om aan Blau Dolch voor THF te halen als je main thf bent tijdens dingen als Limbus of Salvage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Heb inderdaad al tijdje een blau dolch voor thf. Erg relaxed wapen, maar moet nog steeds sirocco kukri campen :(

Gebruik mijn jobs eigenlijk als volgt:
- solo + dyna: thf
- merit pt: war
- fun + campaign: Blu

rest zoals sky etc is beetje afhankelijk wat nodig is. Maar je zal nooit mijn war in campaign zien (werkt namelijk voor geen meter, en mijn thf is vaste puller in dyna dus ja altijd als thf daar.)

Boxers zou ik vooral willen als vervanging van corse cape (gebruik ik nu als ik alky / pallas solo bijvoorbeeld en in dyna)

Hoe de verhouding perdu GA / Byakko GA is weet ik niet.. maar kost wel degelijk gil aangezien je die 48000 IS ook kan gebruiken voor 48 gold coins @ 8k elk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren onze 12de Proto-Ultime gedaan en redelijk makkelijk gewonnen. Ik was zelfs niet dood gegaan dit keer, ook al ben ik maar een BRD je eet toch regelmatig een TP move hier en daar zoals Armor Buster of Equalizer :P die doen toch nog pijn. Gelukkig geen head drops dit keer, 2x Hands. Ik was zelfs helemaal vergeten dat ik hands locked had omdat ik amper ooit SMN speel :P Ik kon menig mage binnen de shell horen zuchten, "damn nu komen er 100+ unlocked points vrij" hehe :P Ik zit met Ryosuke nog in de top 3 of 4 van unlocked points. Dat betekend dat ik nu points kan locken op een item en waarschijnlijk ook meteen genoeg points om het eerstvolgende drop van dat item te krijgen. De reden waarom ik zoveel punten heb is omdat er eigenlijk niemand was die ultima hands wil hebben en ik die gelocked had voor relatief weinig (40 punten) terwijl hij maar niet wilde droppen, je kan namelijk maar 1 item per keer droppen en je mag niet wisselen :P Ach, nu ben ik er vrij zeker van dat de eerstvolgende nashira legs die dropt van mij zal zijn :)

Mischien gemeen, maar met een beetje geluk zal er niemand zijn die het tegen me op gaat nemen waardoor ik ook nashira legs voor relatief weinig punten kan krijgen :P kan ik meteen de volgende item locken met waarschijnlijk nog steeds de meeste aantal punten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou... onze eigen shell is eindelijk vertrokken. We hebben nu een volwassen club mensen en kunnen de salvage en limbus groepen opdelen.

Nu een paar weken sky doen voor wat linkshell-funds. We hebben er 5 uurtjes opzitten nu en hebben zonder een centje pijn Genbu omgelegd en zowat alle pop items voor alle 4 klaar staan nu, geloof dat we alleen ulli nog moeten.

AF1+1 beginnen nu met grote regelijkmaat te komen na wat test runs, in principe verliezen we geen enkele limbus meer gelukkig (of er moet echt iets geks gebeuren).
Alleen ik zie nu eigenlijk pas hoeveel gezeur het leiden van zo'n club met zich meebrengt. Maar goed, wat harde uitspraken en regels zijn inmiddels ook gedaan/gezet en met voldoende sackholders die er hetzelfde over denken gaat het nu allemaal vrij vloeiend gelukkig.
Het enige wat nog erg welkom zou zijn is een paar extra BLM's

en over die blau dolch... kvind hem toch nog steeds erg duur, aangezien thf maar een 'bij' job is. Bijna in alle events word ik verwacht als WHM en later waarschijnlijk BRD, dus of ik die investering wil doen is nog maar de vraag. Misschien als ik mijn cooking wat verder door heb getrokken en een steady inkomen heb.
heb daar toch wel ideeen over, ik zal geem multi-multi-miljonair worden, maar 300~400k per week zonder al te veel inspanning moet toch wel lukken. Ik weet dat je met farmen een berg meer kunt maken, maar dat kost ook een berg meer tijd... en dat heb ik niet, dus met een avondje koken per week 400k binnen trekken zie ik wat meer zitten.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
6K schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:18:
nou... onze eigen shell is eindelijk vertrokken. We hebben nu een volwassen club mensen en kunnen de salvage en limbus groepen opdelen.

Nu een paar weken sky doen voor wat linkshell-funds. We hebben er 5 uurtjes opzitten nu en hebben zonder een centje pijn Genbu omgelegd en zowat alle pop items voor alle 4 klaar staan nu, geloof dat we alleen ulli nog moeten.

AF1+1 beginnen nu met grote regelijkmaat te komen na wat test runs, in principe verliezen we geen enkele limbus meer gelukkig (of er moet echt iets geks gebeuren).
Alleen ik zie nu eigenlijk pas hoeveel gezeur het leiden van zo'n club met zich meebrengt. Maar goed, wat harde uitspraken en regels zijn inmiddels ook gedaan/gezet en met voldoende sackholders die er hetzelfde over denken gaat het nu allemaal vrij vloeiend gelukkig.

en over die blau dolch... kvind hem toch nog steeds erg duur, aangezien thf maar een 'bij' job is. Bijna in alle events word ik verwacht als WHM en later waarschijnlijk BRD, dus of ik die investering wil doen is nog maar de vraag. Misschien als ik mijn cooking wat verder door heb getrokken en een steady inkomen heb.
heb daar toch wel ideeen over, ik zal geem multi-multi-miljonair worden, maar 300~400k per week zonder al te veel inspanning moet toch wel lukken. Ik weet dat je met farmen een berg meer kunt maken, maar dat kost ook een berg meer tijd... en dat heb ik niet, dus met een avondje koken per week 400k binnen trekken zie ik wat meer zitten.
Ik loop altijd tegen het probleem aan dat als je 1x craft je te veel items maakt om in de AH te zetten en het daardoor eigenlijk bazaar wordt en op klote prijzen staat te verkopen om maar weer space te hebben.

Heb een tijdje bolts gemaakt met woodworking en een tijdje shihei etc... maar laatste maanden eigenlijk niets gedaan met mijn 60 ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
6K schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:18:

Ik loop altijd tegen het probleem aan dat als je 1x craft je te veel items maakt om in de AH te zetten en het daardoor eigenlijk bazaar wordt en op klote prijzen staat te verkopen om maar weer space te hebben.

Heb een tijdje bolts gemaakt met woodworking en een tijdje shihei etc... maar laatste maanden eigenlijk niets gedaan met mijn 60 ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit weekeind weer flink wat tijd kunnen stoppen in het levelen van m'n DRKje. Ik was als ik me niet vergis aan het begin van lv66 toen ik zaterdag ochtend begon met het maken van m'n eerste party dit weekeind :P Verbazingwekkend genoeg kreeg ik het zelfs voor elkaar om een BRD+RDM backline te vormen met WAR DRK RNG BLM als frontline/dd, alle melee maar /NIN laten subben terwijl achteraf gezien ik net zo goed als DRK/SAM had kunnen gaan, damn elegy+slow is zo'n groot verschil in attack speed dat je _makkelijk_ kunt tanken met alleen utsusemi:ichi. Uiteindelijk in die party een goede 20-25k exp kunnen halen en daarmee lv67 kunnen halen. Verder die dag de gebruikelijke Salvage run, dit keer Arrapago met 0x 35s en Ea's Tiara (ryo) en Tsukikazu Gote als boss drops.

De dag daarop weer lekker in de ochtend een party gaan vormen en wonder boven wonder wederom diezelfde BRD en BLM te pakken gekregen en een nieuwe RDM :P Dit keer was het DRK DRG SAM BLM die de frontline/dd jobs vormden. Dit keer een goede 20-25k exp gehaald en daarmee net niet lv68, die heb ik na de gebruikelijke zondag's salvage run nog even in duo gehaald (Zhayolm, Macha's Pigaches en geen boss). Daarna de rest van de avond geprobeerd om in een exp party te komen (of er een te maken) maar no dice, als klap op de vuurpijl werd de taru DRK in mijn LS waar ik samen mee speel note bene wel invited :P slechte keuze! Mithra > Taru anytime!~ (en ik heb de betere gear :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het was geen goed weekend om BRD te levelen (ga je dat nog meemaken?!) uiteindelijk zaterdag nacht 1 invite gekregen en 3k exp gehaald omdat we een scholar als main healer hadden die alleen maar deed nuken. En dat kun je als BRD/WHM backup healer met 250mp niet goedmaken, zeker niet aangezien sommige songs zo lang duren dat je geen kritieke cures kunt doen.

DNC (2de site project naast BRD) van 24 naar 28 gezet, erg leuke job, maar ik stop wel op 37
Lord_T schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:23:
[...]

dit probleem heb ik vooral tijdens skillups. Ik maak nu marron glace, maar moet na een stuk of 60 van die dingen echt ff stoppen om te verkopen. Gelukkig heb ik mules genoeg om tijdelijk te storen, maar om nu 160 van die dingen te maken, dan komt het skillen gevoelsmatig helemaal stil te liggen. :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
M'n Marron Glace verkocht vroeger nog zo goed. :) Vrees dat met ToAU merits (en xp) mensen minder naar food grijpen, en al helemaal naar mpfood. Nouja, gelukkig is cooking nog redelijk goedkoop, zelfs een total loss of NPC'en doet haast geen pijn. De space en de tidj dat je verliest is bijna irritanter. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marron glace verkoopt nog steeds 'best aardig', maar ik ben nu eenmaal niet zo'n powerleveler als het op craften aankomt.
Overigens, het verkoopt wel goed, maar de prijs is gehalveerd.
Dark Crystals zijn tegenwoordig heel duur (3k+), dus ik craft meestal als ik een party heb gehad in caederve mire op imps :D

Overigens, de pamama au laits zaten me op d'n duur zo in de weg voor 900 gil per stuk, die heb ik inderdaad gewoon aan een NPC gegeven.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ben inmiddels begonnen met subjobs die ik nog moest lvl'en te levelen en heb daarom dan nu ook whm26-29 gedaan en dus onderweg naar 37. Daarna sam 10-37 als war sub.

Verder niet echt spectaculair, meer even beetje rustig aan doen en beetje meritten on the side als ik tijd over heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjuh, ik moet er ook nog een klein handjevol doen naar 37 ; ;
eens kijken of SCH wat is als sub voor WHM.

maar ja, veel te weinig tijd...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCH schijnt een erg fijne en MP conserving subjob te zijn. Met Light Arts doen al je cures e.d 10% minder MP kosten. Dat is toch een flinke vermindering wat altijd erg fijn is. Vooral als je veel doet casten als WHM dan is die 10% minder MP meer dan de 1mp/tick die je van SMN subjob krijgt. Daarnaast krijg je ook nog die leuke abilities voor het halveren van de cast/recast enzo, maar daar weet ik weer minder van (lees: niets).

Gisteren nog m'n DRK van 68 naar 69 kunnen tillen, nog ~30k te gaan voor lv70 en de o zo fijne Seigan job ability die m'n SAM subjob gaat geven. En daarbij heb ik ook nog m'n Havoc's Scythe en Optical Hat klaar staan voor gebruik :)

Verder heb ik nog even een paar mensen uit de LS geholpen met CoP 8-4 Dawn, oftewel de bcnm vs Promathia. Hij was veel makkelijker dan wat ik me herinnerde. Ik weet nog dat ik er redelijk wat moeite mee had toen ik hem voor mezelf deed en ook toen ik hem met/voor matttt deed. Nu gingen we redelijk simpel en snel 1/1. Altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03-2023
Hoi allemaal, ik lees jullie berichten nu al zo'n 4 maanden, en ik dacht, laat ik ook eens een berichtje achter.

Ik speel al zo'n 2 jaar op Cerberus als Kayleigh, the White Ninja. WHM-NIN-BLM-RDM 75.

Ik heb met sixkiller eventjes in dezelde shell gezeten voordat hij zijn eigen shell heeft opgericht. Ik zit in EU shell die voornamelijk dynamis/Sky/Sea/Limbus en Einherjar doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geheel onverwachts een stel LS members zo ver kunnen krijgen om met mijn DRK te meritten :P MNK75 x2 BRD75 x2 RDM75 en DRK69 :P Lekker relaxed lower bird camp helemaal vrij en tot chain #135 door gegaan. Ik had niet verwacht voor het eind van het weekend lv70 te worden maar heb dankzij deze party nu al lv70 gehaald.

Ik heb inmiddels maar een Fire Bomblet gekocht om wat aan mijn acc te doen voor NIN, THF en DRK nu. Nog 5 levels te gaan een heel wat merits en mijn zerg job is klaar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Kay ^^
Leuk dat je ook wat laat horen hiero :)
ongetwijfeld dat jij veel en leuke dingen te melden hebt (zoals afgelopen week kirin in 1 minuut en vrtra in 2 minuten)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 maanden drk van 37 af aan levelen in pickups : check
~2 mil aan gear uitgeven waarvan ~400-500k verloren is door deflation : check
bijna klaar zijn met drk zodat ook ik de fun van een zerg build kan krijgen : check

SE die de enigste fucking zerg build die betaalbaar zou zijn voor mij godsgruwelijk de grond in nerfen : CHECK!

bedankt he!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hoezo? is DRK in de update generfed?

Heb gisteravond de update aangezet en na ruim 10 uur (vanochtend) gechecked was hij nog niet eens klaar met het downloaden. Laat staan de installatie moet nog starten :X

Kortom lang leve de snelle servers van SE...

Iemand al enig idee van de details van de update anyway? Kortom op welk lvl krijgt nin de snk spell en whm de sky tele?

Verder inmiddels whm 33, mijn eerste emblem gehaald in campaign, 2 merits op blu besteed (1x mp, 1x physical dmg) en ga binnenkort eens proberen om imps te soloen op blu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:37:
hoezo? is DRK in de update generfed?

Heb gisteravond de update aangezet en na ruim 10 uur (vanochtend) gechecked was hij nog niet eens klaar met het downloaden. Laat staan de installatie moet nog starten :X

Kortom lang leve de snelle servers van SE...
Euh :?

Ik was binnen anderhalf uur klaar?

Heb alleen nog niet kunnen spelen, dus nog geen updates verder kunnen checken, wordt vanavond ook niks, en morgen niet...eigenlijk deze hele week niet...veel te weinig tijd tegenwoordig. Wat wel jammer is, laatst nog goed aan het levelen geweest. WHM is nu 68, THF even van 1 naar 20 gehaald, WAR en BRD naar 37...binnenkort eens met SCH beginnen.

[edit]
Over updates en trage servers(2):
Net hier op kantoor ook de update gedraaid toen ik dit bericht voor het eerst postte (11:48) en hij is nu klaar (12:19)...dus hoezo trage servers?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond direct toen de update beschikbaar kwam aangezet: net geen 2 uur...

de spells staan allemaal op wiki, whm 3 teleports naar het verleden, blm een warp naar de hometown in het verlden (D2[s]?), nin sneak (volgens mij vrij snel 25 of zo)

wat me heel erg tegenviel is dat ik uitgelogd was bij de NPC om een nieuwe medal te krijgen (ik zat aan de hoogste medal en had nog 6 dagen), om erachter te komen dat er geen nieuwe medals toegevoegd zijn :( bah!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Fortitude Axe doet het nog wel goed denk ik. Het is iets midner dan ridill, maar nog steeds ok schat ik. Toch beter dan wat de meeste jobs op tafel kunnen leggen voor een zerg. Makkelijk praten voor mij natuurlijk, aan mijn zergbuild is niet geraakt.

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/helm.jpg
\o/
Gehaald voor een BLU maat van me, 1/2, 3hr repop ofzo. Niet erg lastig, eerst met 5, dan met 4 gekilld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
deTwisj schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:41:
2 maanden drk van 37 af aan levelen in pickups : check
~2 mil aan gear uitgeven waarvan ~400-500k verloren is door deflation : check
bijna klaar zijn met drk zodat ook ik de fun van een zerg build kan krijgen : check

SE die de enigste fucking zerg build die betaalbaar zou zijn voor mij godsgruwelijk de grond in nerfen : CHECK!

bedankt he!!!!!!!!!
Wat is er veranderd dan? Kan zo snel niks vinden voor DRK.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hele idee achter Rune Chopper zerg build voor drk (RC drk) is dat je met DRK/SAM en 3/3 Desperate Blow merits een haste van iets meer dan 93% kan halen, daarmee breng je de delay van een RC van 501 naar grofweg 30. Wat SE nu flikt is dat er een max haste cap is van 80% oftewel je kan een RC drk maar maximal naar een delay van grofweg 100 halen wat letterlijk 3x zo langzaam is. Oftewel ipv 2x slaan per seconde is het nu 2x slaan per 3 seconden, lang niet zo goed en lang niet zo leuk om te doen.

Uiteraard is er door deze nerf absoluut niets veranderd voor elke 1-handed zerg wapen (merc.kris, ridill, kraken club welke nog steeds koning was en blijft) terwijl 2-handed zerg wapens waar je de cap op equipment mee kon halen (runic chopper, apocalypse) zijn zwaar generfed (een factor 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baha schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:48:
Fortitude Axe doet het nog wel goed denk ik. Het is iets midner dan ridill, maar nog steeds ok schat ik. Toch beter dan wat de meeste jobs op tafel kunnen leggen voor een zerg.
Fortitude Axe (501 delay)
w.turban (5%)
dusk gloves (3%)
swift belt (4%)
homam legs (3%)
homam feet (3%)
totaal : 18% haste, ik neem dit maar als uitgangspunt; precieze haste calc (in x/512) weet ik ook niet.

18% equip + 43.75% magic + 15% DB 3/3 + 10% hasso = 86.75%, oftewel cap van 80%
501 delay * 0.20 = ~100 delay = 0.6 hits / sec = 18 hits / 30 sec
DA proc rate van ~50%, 18 * 1.5 = 27 hits / 30 sec

Ook Fortitude Axe mag mee genieten van de nerf, en dan praat ik niet eens over een "perfecte" build (speed ipv swift belt etc.). Pre-nerf zou Fortitude Axe het volgende aan hits doen:

501 delay * 0.1325 = ~66 = ~0.9 hits / sec = ~27 hits / 30 sec
DA proc rate van ~50%, 27 * 1.5 = 40 hits / 30 sec

Enfin, je krijgt het plaatje wel zo onderhand. Vet harde nerf voor iedereen die niet 5 mil kan ophoesten voor mkris, "even" een ridill kan krijgen of 50 mil kan ophoesten voor een kc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hmzz ik heb me er nooit echt in verdiept maar waar komt die +43,75 % magic vandaan?

Verder gister alle nieuwe blu spells gehaald en das wel leuk. Gister met 5 blu's en 1 pld die gnoles lopen hakken :) Blu's hadden verder allemaal andere sub o.0 (bst,dnc,war,whm (ik),nin) en waren allemaal 68-75 . De hoogste lvl gnoles gaan na een provoke redelijk snel staan.

Vanavond weer dyna beau dus saai... heb alleen nog beide xarca pieces nodig (war en natuurlijk thf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:58:
hmzz ik heb me er nooit echt in verdiept maar waar komt die +43,75 % magic vandaan?
SV Double March for approx +40% Haste gain. WHM RDM 15% haste
Verder gister alle nieuwe blu spells gehaald en das wel leuk. Gister met 5 blu's en 1 pld die gnoles lopen hakken :) Blu's hadden verder allemaal andere sub o.0 (bst,dnc,war,whm (ik),nin) en waren allemaal 68-75 . De hoogste lvl gnoles gaan na een provoke redelijk snel staan.
Je moet zeker kijken naar die saurian helm, is wel redelijk simpel te halen. :)
Vanavond weer dyna beau dus saai... heb alleen nog beide xarca pieces nodig (war en natuurlijk thf)
Pft WAR AF2 body :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
die saurian helm is toch alleen +hp voor blu? Das leuk voor wat spells misschien maar als elvaan heb ik liever turban met haste, hp en mp.

Verder geen dyna gedaan ivm maintenance... Hopelijk komende dagen wel weer wat spelen want
1 avond door normale maintenance niet kunnen spelen, 1 avond bezig geweest met spells halen en dan weer een avond grotendeels niet kunnen spelen ivm volgende maintenance ...

En ja WAR AF2 body is slecht maar wil wel set compleet hebben ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Owja, tuurlijk, zal ook nooit veranderen.

Maintainance om een maintainance van een maintainance te fixen. Aantal stappen varieert, de tijd alleen niet. EU primetime is toch niet belangrijk genoeg.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Lord_T schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:21:
die saurian helm is toch alleen +hp voor blu? Das leuk voor wat spells misschien maar als elvaan heb ik liever turban met haste, hp en mp.
Enhanct breath damage ook, en op HNM lijken breaths, cannonball en vertical cleave zowat de beste keuze voor BLU. Dacht dat het de moeite wel waard was. :3

Na maintenance weer als vanouds wat groudn gedaan, geen success in DA, één KB claim (die, uiteraard, crap dropte) en drie KV's. Hoor nu ook bij de club. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/aces.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grats Baha,

Heb de laatste tijd ook wat LS members geholpen met KV (in een andere LS, ik zit in een social/sea geen HNM shell). Ik heb er 1 uit de 2 z'n helm zien droppen alleen verloor m'n LS member de lot tegenover een ander die echt 10x slechtere gear had, maarja thats life.

Weinig dingen in FFXI gedaan, eigenlijk alleen maar events. Salvage weer een bagger week gehad met geen drops en alleen maar wipes etc. Sucky shit, gisteren nog 20 minuten nodig gehad voor LAC terwijl we 20 minuten 10 seconden de tijd hadden. Uiteraard dropt dat ding precies hetgene wat we nodig hadden voor een 3/3 item (wederom usu feet) en in de 3 seconden die we hadden om te lot/passen was er uiteraard weer een of meerdere die te laat waren (ik zelf was homepointen omdat ik dood was). Wel best knap nog om hem uberhaupt dood te krijgen, we moesten namelijk nog iets van 30% in ongeveer 1.5 minuut eraf halen. Betekend dus dat we 18 minuten voor de eerste 70% nodig hadden lol :P.

Vandaag weer maintenance, ik heb nog niet uitgerekend van wanneer tot wanneer maar ik gok er vast op dat we (wederom) geen limbus kunnen gaan doen. Achja, kan ik mischien Ratchet&Clank nog even uitspelen vandaag.
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste