Ben het compleet eens met bosmonster,
Blizzard heeft de economy zo verzonnen, blizzard stopt bosses in het spel waar je absoluut, 100%, altijd 8 flasks voor een kill moet gebruiken, en tenzij je niet werkt/studeert is het simpelweg onmogelijk/extreem moeilijk om de matts/gold zelf te farmen. Okay, als je 40-60 uur werkt zoals ik en daar naast ook nog eens raid dan zou het mogelijk zijn om in het weekend bijvoorbeeld een paar uur te gaan grinden, maar dan spendeer ik toch liever wat tijd met vriendin die ik zowieso al te weinig zie door WoW.
Van mijn part mag blizzard flasks uit de game halen, en alleen Elixers laten bestaan aangezien die nog aardig te grinden/betalen zijn. In sommige encounters moet ik bijvoorbeeld gewoon 3 shadow protection pots gebruiken(Loatheb) of 3 major mana pots (patchwerk) en dit komt dus elke week terug.
Ik heb zelf nog geen geld gekocht aangezien ik geluk heb gehad met wat drops en dergelijken, maar als mijn (nu nog maar 2k) 3k gold berg op raakt zal ik zeker gaan kopen.
Aan de andere kant zit dan weer het extreme geval van een level 10 die 5k gold gaat kopen en alle blues op AH buy-out-en, ja dat is natuurlijk absoluut niet nodig, maar het is zijn account en zijn geld, dus laat hem lekker doen waar hij zin in heeft, hij dupeert er niemand mee. (Ooo mijn quest mobs worden gegrind, mja dat is nou niet echt een kwestie van leven of dood

)
Moraalridders hier lijken dus mensen zonder baan, studie of een actief sociaal leven. Niet dat ik daar over oordeel, maar dan moet je natuurlijk niet de mensen die deze wel hebben lopen flamen dat ze WoW niet moeten spelen als ze niet 5 uur+ per week willen grinden om de wekelijkse kosten van raiding bij te houden..
Echter is deze discussie al vrij vaak langsgekomen.. "Let's just agree to disagree" zou ik zeggen