Geloof het of niet, maar dat had ik al geprobeerdAnoniem: 105830 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:30:
Bozozo, ik heb een simpele, doch zeer effectieve methode voor je bedacht om je gitaar toch zwart te kunnen maken...
Geef de achtergrond een (ander) kleurtje.
Geen dank, graag gedaan
Anoniem: 105830
Kan je misschien een render posten?Bozozo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:30:
[...]
Geloof het of niet, maar dat had ik al geprobeerd
Volgens mij heb ik een heel ander beeld van hoe het er uit zou kunnen zien dan jij.
En ik zit idd ergens in de wolken ja
@ Ojah: Ik vind z'n handen heeeel groot..?
Het is uiteraard wel cartoon-style --> overdreven maar dit is toch TE groot in imho
Het is uiteraard wel cartoon-style --> overdreven maar dit is toch TE groot in imho
[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 30-10-2006 10:59 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Probeer ook je object wat beter te belichten. Je hebt nu een harde licht die 100% zwarte schaduwen geeft een een zachte spotlight die de ground plane belicht.Bozozo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:30:
[...]
Geloof het of niet, maar dat had ik al geprobeerd
Probeer eens gebruik te maken van 3-punts belichting of global/indirect illumination. Dat laatste kost je wel veel meer rendertijd, maar geeft een mooi resultaat.
Voor de reflecties zou ik gebruik maken van:
1. HDRI (zijn genoeg tutorials voor) of
2. Planes rondom je object positioneren die licht uitstralen, ik weet niet met welk pakket je werkt maar het is vast niet erg moeilijk. In 3dsmax moet je de RGB-output waarde verhogen boven de 1.
Edit*
Damn had niet naar de plee moeten gaan terwijl ik wou reageren. Het ligt aan je belichting en materiaal settings en de omgeving. Probeer chamfers toe te voegen bij harde randen om toch mooie highlights te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Yanik op 30-10-2006 11:08 ]
Anoniem: 73881
Ja, en probeer hem eens wat minder pikzwart te maken, want dat zijn gitaren nooit, zeker niet als ze gebruikt worden. Ik ken jouw gitaar uiteraard niet, maar ik kan me niet voorstellen dat alles precies dezelfde kleur heeft. De hals zal toch op z'n minst donkerbruin zijn i.p.v. zwart,zoals bij deze foto te zien is.

En dan nog even over mijn eigen werk: ik ben nog steeds met mijn electrische gitaar bezig. Ik ben op het moment de brug aan het moddellen, wat veel pielwerk is, maar het is wel leuk, gezien het resultaat erg mooi wordt. Vandaag of morgen is er weer een WIP van mij te verwachten.

En dan nog even over mijn eigen werk: ik ben nog steeds met mijn electrische gitaar bezig. Ik ben op het moment de brug aan het moddellen, wat veel pielwerk is, maar het is wel leuk, gezien het resultaat erg mooi wordt. Vandaag of morgen is er weer een WIP van mij te verwachten.
Bedankt voor alle tips, maar ik laat hem voorlopig maar grijs denk ik. In een eventuele F¡nal zou ik dan met betere belichting, schaduwen en rendersettings kunnen werken.
Lijst met smoesjes:
- De reflection map van de gitaar is al een HDRI, maar geen hele mooie of goede (ik heb niet zo veel indoor HDRIs, en al helemaal geen high-res).
- De randen van de gitaar zijn al dubbel gecamfered.
- De belichting is inderdaad gewoon een snelle setup van een omni en een target spot. Dit is WiP-belichting, dus alleen om de vorm van het model en de textures goed te laten zien. Area Shadows, Indirect Illumination, Final Gather en dat soort moois is voor mij geen optie in de WiP-fase, omdat ik de neiging heb om na iedere versleepte vertex een render te maken
- De hals van de gitaar is al matter dan de rest. Hij mag inderdaad wel iets doffer en grijzer. Bruin kan ik daarentegen niet ontdekken op mn gitaartje.
Als ik mn gitaar echt wil namaken moet ik er trouwens ook nog een Stof & Vingerafdrukken materiaal voor maken
Lijst met smoesjes:
- De reflection map van de gitaar is al een HDRI, maar geen hele mooie of goede (ik heb niet zo veel indoor HDRIs, en al helemaal geen high-res).
- De randen van de gitaar zijn al dubbel gecamfered.
- De belichting is inderdaad gewoon een snelle setup van een omni en een target spot. Dit is WiP-belichting, dus alleen om de vorm van het model en de textures goed te laten zien. Area Shadows, Indirect Illumination, Final Gather en dat soort moois is voor mij geen optie in de WiP-fase, omdat ik de neiging heb om na iedere versleepte vertex een render te maken
- De hals van de gitaar is al matter dan de rest. Hij mag inderdaad wel iets doffer en grijzer. Bruin kan ik daarentegen niet ontdekken op mn gitaartje.
Als ik mn gitaar echt wil namaken moet ik er trouwens ook nog een Stof & Vingerafdrukken materiaal voor maken
• Google een betere hdr
• Om de randen beter te zien zal je ook met je shader- en materiaalinstellingen moeten pielen en de lampen beter plaatsen + instellingen daarvan aanpassen.
• 3-punts-belichting kan je binnen 5 minuten opzetten en laat de vorm van het model vele malen beter zien (het is er tenslotte voor bedoeld om de vorm beter uit te laten komen).
• Doffer? > Glossy
Stof- en vingerafdrukken hoef je nog niet over na te denken als bovenstaande niet in orde is omdat je er op dit moment niets van zou zien en het een final touch is + het renderen langzamer maakt
• Om de randen beter te zien zal je ook met je shader- en materiaalinstellingen moeten pielen en de lampen beter plaatsen + instellingen daarvan aanpassen.
• 3-punts-belichting kan je binnen 5 minuten opzetten en laat de vorm van het model vele malen beter zien (het is er tenslotte voor bedoeld om de vorm beter uit te laten komen).
• Doffer? > Glossy
Stof- en vingerafdrukken hoef je nog niet over na te denken als bovenstaande niet in orde is omdat je er op dit moment niets van zou zien en het een final touch is + het renderen langzamer maakt
Ik lijdt daar ook onderBozozo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:03:
Dit is WiP-belichting, dus alleen om de vorm van het model en de textures goed te laten zien. Area Shadows, Indirect Illumination, Final Gather en dat soort moois is voor mij geen optie in de WiP-fase, omdat ik de neiging heb om na iedere versleepte vertex een render te maken
Nog een tip, omdat je gitaar grote platte delen heeft. De reflecties zijn dan niet interessant.
Lees dit artikel even door hoe je het toch interessant te maken.
http://www.neilblevins.co...lat_metallic_surfaces.htm
Als je al je detail wilt tonen en snel een render wilt hebben raad ik je aan om je hele scene met ambient occlussion te renderen.
Ik heb nu eindelijk de brug van mijn gitaar af.

Wat er met de draaiknop linksonderin aan de hand is weet ik ook niet.
En dan hier een mooi overzichtsplaatje.

Lekker reflecteren

Wat er met de draaiknop linksonderin aan de hand is weet ik ook niet.
En dan hier een mooi overzichtsplaatje.

Lekker reflecteren
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk tips te verwerken, maar het blijft een gepruts. Resultaat van een uur knoeien:

Blinn material met 700 specular
edit @ reddy: beetje zwaar, een gitaar van chroom
edit @ mezelf: geen idee waar die rare streep reflectie aan de linkerkant vandaan komt

Blinn material met 700 specular
edit @ reddy: beetje zwaar, een gitaar van chroom
edit @ mezelf: geen idee waar die rare streep reflectie aan de linkerkant vandaan komt

[ Voor 24% gewijzigd door Bozozo op 30-10-2006 20:05 ]
@bozozo: die gitaar lijkt nu een beetje doorzichtig 
@reddy: die close-up is echt super, maar die onderste ziet er een beetje ongelukkig uit
@reddy: die close-up is echt super, maar die onderste ziet er een beetje ongelukkig uit
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Misschien dat je die gitaar precies in het midden hebt gezet zodat het nu net lijkt alsof die doorzichtig is
@Reddy, misschien de reflectie iets omlaag doen?
@Reddy, misschien de reflectie iets omlaag doen?
Zo... nu eerst een Bavaria
@bozozo, link0007 en dntje: Het is gewoon het zelfde blauwe materiaal, ik herken het zelf ook wel, alleen reflecteert het enorm. Dat moet inderdaad veranderd worden. 
Bedankt voor de positieve reacties tot nu toe.
Bedankt voor de positieve reacties tot nu toe.
ik denk dat dat je reflection map/HDRI map is die niet lekker aansluit.Bozozo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:03:
Voor het slapen gaan nog een WIPje van mij. Is niet zo heel veel aan gebeurt, maar goed.

*klikbaar*
[ Voor 28% gewijzigd door Senzuboon op 31-10-2006 00:27 ]
Reddy doe jij es heen rap een belichtingstutorial!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
de gitaren zien er erg mooi en gedetaileerd uit! Nu nog een mooie scene compositie!
Las net dat het einde pas in de 2e weeek vannovember is dus ik denk dat ik ook nog wel even aan mijn jazz scenne kan werken.
Ik ben alleen op zoek naar een tutorial waarbij je stof en zo door de lucht heen ziet door het licht inval. Ik kan mij herinneren dat M wel een jeep gemaakt had met stof er op, alleen kon het juiste topic niet meer terug vinden in de [3d] post hier je stuff maar topics
Las net dat het einde pas in de 2e weeek vannovember is dus ik denk dat ik ook nog wel even aan mijn jazz scenne kan werken.
Ik ben alleen op zoek naar een tutorial waarbij je stof en zo door de lucht heen ziet door het licht inval. Ik kan mij herinneren dat M wel een jeep gemaakt had met stof er op, alleen kon het juiste topic niet meer terug vinden in de [3d] post hier je stuff maar topics
@Mirrorshade:
Colorramp met misschien een bumpmap kan je stof (dat niet van dichtbij te zien is) mee maken. Ik geloof dat Menesis het ook zo had gedaan met z'n jeep.
Stof door de lucht / lichtinval kan je in de meeste programma's maken mbv een spot + halo (in sommige programma's zal het een andere naam hebben, bv. een volumetric spot). Grof noisemapje er doorheen en klaar is mirrorshade
Colorramp met misschien een bumpmap kan je stof (dat niet van dichtbij te zien is) mee maken. Ik geloof dat Menesis het ook zo had gedaan met z'n jeep.
Stof door de lucht / lichtinval kan je in de meeste programma's maken mbv een spot + halo (in sommige programma's zal het een andere naam hebben, bv. een volumetric spot). Grof noisemapje er doorheen en klaar is mirrorshade
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 31-10-2006 12:14 ]
zo ik ben ook maar eens begonnen met mijn schoolproject, het is al een heletijd geleden dat ik ge3date heb, dus moest er weer in komen.
zoals ik al in het vorige topic heb gezegt ga ik een paar gitaartjes maken: dus hierbij mijn eerste wip:

was trouwens best veel werk om al die popnagels op zijn plek te krijgen.
zoals ik al in het vorige topic heb gezegt ga ik een paar gitaartjes maken: dus hierbij mijn eerste wip:

KaBRamm688, een mooi begin en ik wil je goede humeur niet verpesten, maar de reflectie van je gitaar ziet er langs de randen uit als dat van een lachspiegel. Post eens een wire?
Vraag voor alle mensen die hun gitaar kaarsrecht op de grond neerzetten: doen / lukt jullie dat in het echt ook?
Ik begrijp dat er nog aan gewerkt wordt, maar kan het niet laten om het te zeggen. Gitaren die met een rotatie van 0,0,0 op de grond staan op punt 0,0,0 in de 3d wereld zien er niet realistisch uit.
Vraag voor alle mensen die hun gitaar kaarsrecht op de grond neerzetten: doen / lukt jullie dat in het echt ook?
Ik begrijp dat er nog aan gewerkt wordt, maar kan het niet laten om het te zeggen. Gitaren die met een rotatie van 0,0,0 op de grond staan op punt 0,0,0 in de 3d wereld zien er niet realistisch uit.
Het werkt nou eenmaal een stuk fijner
@ aardbei
vind je het er dan niet stoer uitzien?
ik was denk ik wel de eerste die zag dat het zo'n mooie lachspiegel is. en dat was eigenlijk ook precies de bedoeling.
normaal zit er nog altijd zo'n mooie standaart achter de gitaar, hij heeft alleen nog geen hals waardoor hij nergens tegenaan kan steunen
maar toch post ik dan wip 2 en een wire daarvan.

nog een soort gitaar te gaan
ik was denk ik wel de eerste die zag dat het zo'n mooie lachspiegel is. en dat was eigenlijk ook precies de bedoeling.
normaal zit er nog altijd zo'n mooie standaart achter de gitaar, hij heeft alleen nog geen hals waardoor hij nergens tegenaan kan steunen
maar toch post ik dan wip 2 en een wire daarvan.

nog een soort gitaar te gaan
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 02-11-2006 18:23 ]
Was een beetje aan het testen met de materials (let maar niet op kleur van de boxjes op de voorkant, die was ik namelijk vergeten de goeie kleur te geven):

1tje maar?
elektrisch
klassiek/spaans (akoestisch)
western (ook akoestisch)
banjo
balalaika
ukelele
en er zullen vast nog wel veel meer soorten zijn die ik niet ken
verder: ziet er allemaal leuk uit (vooral die studio)
en ik kan nog steeds niet meedoen, computer nog steeds kapot.
banjoDuesenberg J schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:26:
[...]
1tje maar?
elektrisch
western (ook akoestisch)
banjo
balalaika
ukelele
en er zullen vast nog wel veel meer soorten zijn die ik niet ken![]()
verder: ziet er allemaal leuk uit (vooral die studio)
en ik kan nog steeds niet meedoen, computer nog steeds kapot.
ukelele
zijn ook allemaal accoustisch
en de balalaika weet ik niet zeker omdat hij maar 3 snaren heeft, anders in het een bas
dus ik heb het eigenlijk over de laatste groep: de bas gitaar
ofterwel elke gitaar kan je indelen in deze 3 groepen:
electrisch
accoustisch
bas
ja ok. Als je het zo bekijkt wel.Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:34:
[...]
banjo
ukelele
zijn ook allemaal accoustisch
en de balalaika weet ik niet zeker omdat hij maar 3 snaren heeft, anders in het een bas
dus ik heb het eigenlijk over de laatste groep: de bas gitaar
ofterwel elke gitaar kan je indelen in deze 3 groepen:
electrisch
accoustisch
bas
excuses voor het ongemak
Je bent de Luchtgitaar vergeten
@ bozozo
hij staat er al tussen, je ziet hem alleen niet
heb besloten om deze contest voor het detail te gaan dus bij deze wip 3:
oja, ben nog niet begonnen met de bas gitaar, wil eerst ff de ander 2 gitaren af hebben

c& c welkom
hij staat er al tussen, je ziet hem alleen niet
heb besloten om deze contest voor het detail te gaan dus bij deze wip 3:
oja, ben nog niet begonnen met de bas gitaar, wil eerst ff de ander 2 gitaren af hebben

c& c welkom
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 02-11-2006 18:22 ]
@Kabramm: die vloer ziet er een beetje onrealistisch uit... ook heb ik het eerlijk gezegt niet zo op die 'metal-look', maar dat kan ook gewoon stijl zijn...miss AA ook nog wat hoger zetten, want vooral de weerspiegeling heeft nog wat kartels.
ook is die 'bovenste zwarte kabel-drager' iets te hoog, waardoor zijn rand over de rand van de ijzeren plaat valt... You feel me? (ik ben echt heel a-musicaal
)
ook is die 'bovenste zwarte kabel-drager' iets te hoog, waardoor zijn rand over de rand van de ijzeren plaat valt... You feel me? (ik ben echt heel a-musicaal
klopt inderdaad over de vloer, maar die stond eigenlijk ook nog niet vast, hij was er meer om de weerspiegeling van de gitaar te laten zien.link0007 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:05:
@Kabramm: die vloer ziet er een beetje onrealistisch uit... ook heb ik het eerlijk gezegt niet zo op die 'metal-look', maar dat kan ook gewoon stijl zijn...miss AA ook nog wat hoger zetten, want vooral de weerspiegeling heeft nog wat kartels.
ook is die 'bovenste zwarte kabel-drager' iets te hoog, waardoor zijn rand over de rand van de ijzeren plaat valt... You feel me? (ik ben echt heel a-musicaal)
en de bovenste "kabeldrager" steekt inderdaad ver over had ik zelf ook al gezien, maar ik mijn voorbeeld wat ik op i-net gevonden had stak hij ook over, maar ik denk wel dat ik dat verander.
ik vind persoonlijk het aliminium wel leuk staan, mischien word het nog wat doffer, en mischien word de gitaar zelf ook nog een andere kleur in plaats van zwart, maar daar ben ik nog niet over uit:

geinspireerd op de power rangers
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 02-11-2006 18:22 ]
Mandoline.Duesenberg J schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:26:
[...]
1tje maar?
elektrisch
western (ook akoestisch)
banjo
balalaika
ukelele
en er zullen vast nog wel veel meer soorten zijn die ik niet ken
En een akoestische basgitaar dan?Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:34:
[...]
elke gitaar kan je indelen in deze 3 groepen:
electrisch
accoustisch
bas
Eerlijk gezegd.link0007 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:05:
[...]
Ook heb ik het eerlijk gezegt niet zo op die 'metal-look'.
Je bent de groene en de witte vergeten.
Ok, genoeg bijdehand gedaan voor deze week. En ja, ik verveel me inderdaad.
Ik kan beter gewoon gaan verder werken aan mij eigen scene, want gezien alle gitaren hier ga ik zo geen punten op de originaliteit scoren.
Chop chop, Reddy, aan het werk...
Ge heeft nog nooit gehoord van bestandsreferenties?
(beetje overkill, maar het kan geen kwaad om te leren hoe het werkt.
De gitaar zelf vind ik er stoer uitzien, maar van die lachspiegel kan je duidelijk de polygonen zien en de hoeken tellen.Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:00:
@ aardbei
Verder worden m'n ogen naar de bovenste hoeken van de gitaar toe getrokken omdat de reflectie daar helemaal niet klopt. Er wordt niets gereflecteerd daar in die punten.
je kijkt dan wel erg critisch naar de polygonen, want ik moet erg mijn best doen, en dan zie ik nog bijna geen hoeken van polygonen, maar dat is zo verholpen al ik mijn hypernurb nog een stapje hoger zet, dan loop het zo gelijk over, omdat het aantal poly's dan ongeveer ook verdubbelt worden.Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:41:
[...]
De gitaar zelf vind ik er stoer uitzien, maar van die lachspiegel kan je duidelijk de polygonen zien en de hoeken tellen.
Verder worden m'n ogen naar de bovenste hoeken van de gitaar toe getrokken omdat de reflectie daar helemaal niet klopt. Er wordt niets gereflecteerd daar in die punten.
in de hoeken van de gitaar in inderdaad, niks gereflecteerd, dat komt ook omdat er niks is dat gereflecteerd kan worden. er is alleen een floor die gereflecteerd word, en na een tijdje loopt ie over in zwart. dat zie je ook in de reflectie, hij loop rustig over naar niks (zwart) ook word er boven niks gereflecteerd omdat daar ook niks is, maar als ik een sky er in plaats, of als ik er een scene omheen gebouwd heb word wel alles netjes gereflecteerd, dus het is eigenlijk nog net iets te vroeg om over de voledigheid van de reflectie te praten.
Probeer de volgende keer het eens met een Shift+i in combinatie met een Spline die de contouren van je body volgt. Dat zal een stuk makkelijker gaanAnoniem: 163535 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:13:
Als je de trappetjes van de shadowmap nog even weghaalt, de schaduw wat zachter maakt, een grof noisemapje in de spot(volume)s pleurt en de compositie nog even fixt, dan krijg je van mij 10 puntenHolgster schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:39:
Ben er klaar mee, kan nog wel steeds weer andere dingen proberen maar ben er tevreden over.
FINAL
[afbeelding]
Klik op plaatje voor grotere versie
ps. heb m'n avatar ook maar even tijdelijk aangepast
(helaas doe ik niet mee
Tja, mierenneuker is mijn tussennaam, sorryAnoniem: 163535 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:54:
je kijkt dan wel erg critisch naar de polygonen, want ik moet erg mijn best doen, en dan zie ik nog bijna geen hoeken van polygonen, maar dat is zo verholpen al ik mijn hypernurb nog een stapje hoger zet, dan loop het zo gelijk over, omdat het aantal poly's dan ongeveer ook verdubbelt worden.
Wat ik bedoelde is dat het zaakje helemaal "verwarped" wordt en daardoor niet meer de 'echte' reflectie laat zien.in de hoeken van de gitaar in inderdaad, niks gereflecteerd, dat komt ook omdat er niks is dat gereflecteerd kan worden. er is alleen een floor die gereflecteerd word, en na een tijdje loopt ie over in zwart. dat zie je ook in de reflectie, hij loop rustig over naar niks (zwart) ook word er boven niks gereflecteerd omdat daar ook niks is, maar als ik een sky er in plaats, of als ik er een scene omheen gebouwd heb word wel alles netjes gereflecteerd, dus het is eigenlijk nog net iets te vroeg om over de voledigheid van de reflectie te praten.
Tenminste, dat lijkt het. Ik heb eigenlijk geen idee of het in het echt ook zo zou reflecteren, maar het ziet er voor mijn gevoel niet correct uit (ook als er meer polygonen gebruikt worden).
Je zou het ook iets meer glossy of iets minder reflecterend kunnen maken, dan zie je het toch niet meer goed en is het probleem ook opgelost
Dat van die schaduw valt mij nu ook pas op. Weet niet of ik 'm daarvoor re-render, rendertijd een dikke 8 uur!Anoniem: 105830 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 01:38:
[...]
Als je de trappetjes van de shadowmap nog even weghaalt, de schaduw wat zachter maakt, een grof noisemapje in de spot(volume)s pleurt en de compositie nog even fixt, dan krijg je van mij 10 punten
(helaas doe ik niet mee)
Noise in de lichtbundel heb ik getest, was niks.
De compositie is goed zo. (of leg even uit wat er niet goed aan is)
Misschien kan er aan de linkerkant een klein stukje af, maar niet veel, anders verlies ik teveel van dat donkere vlak.
Br(36) Ba(56)
Oeh, zou je een 1280x800 kunnen maken?Holgster schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:39:
Ben er klaar mee, kan nog wel steeds weer andere dingen proberen maar ben er tevreden over.
FINAL
[afbeelding]
* Dav0s heeft een nieuwe wallpaper nodig
oeh... hij staat inderdaad zeer stoer als wallpaperDav0s schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:38:
[...]
Oeh, zou je een 1280x800 kunnen maken?
Erg nette plaat! Ik zou hem ook wel als wallpaper willen... (1680x1050)Dav0s schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:38:
[...]
Oeh, zou je een 1280x800 kunnen maken?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Ja, dat waren nog eens tijden. Dat was met de contest "1001 nachten". Vooral toen ik dat manneke op dat vliegende tapijt erbij maakte was hillarisch. Aah, de goeie ouwe tijd.Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:44:
Trouwens nog een complimentje voor Reddy. Er werd op de vorige pagina iets gezegd over je belichtingsskillz, maar ik vind dat je wel vooruit bent gegaan sinds die platte palmboom van vele contests geleden![]()
Ik voel me vereerd dat je speciaal voor mij een dubbelpost maakt trouwens.
Maargoed, alle gekheid op een stokkie, ik zit met een probleem. Een zeer irritant probleem wel te verstaan. Telkens als ik, in 3dsmax, in mijn viewports beweeg krijg ik alleen de rechthoekige omvangen (heten dan niet toevallig boundry boxes? of gizmos?) van mijn objecten te zien.
Plaatjes:
Hier kijk ik rond in de perspective viewport:

En hier beweeg ik gewoon wat heen en weer m.b.v. de middelste muisknop:

Als ik niet beweeg, krijg ik wel alles normaal te zien.
Ik kán zo nog wel doorwerken, maar erg goed voor mijn humeur is het niet.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen?
Bij voorbaat dank.
op O drukken?
heb dit zelf nogal eens meegemaakt, dat was bij mij altijd de oplossing
mooi spul hier trouwens... doe ik jullie nog niet na
heb dit zelf nogal eens meegemaakt, dat was bij mij altijd de oplossing
mooi spul hier trouwens... doe ik jullie nog niet na
Ja adaptive degradation heet dat. D'r zit ergens onder in het scherm een button waarmee je dat kan toggelen en O is er inderdaad de shortcut voor:
Bron: http://www.3dnuts.com/tutorials/3dstudiomax-hotkeys.shtml (leuk overzichtje van max shortcuts!!!)O – Adaptive Degradation Toggle
Shows objects as boxes while moving, rotating, zooming on viewport to increase viewport performance. I hardly ever use this one, but it’s one of those darn keys you may hit by accident and wonder what the heck is going on with your objects.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik doe ook weer es mee. Erg lang geleden.

Rara wat wordt het? En nee, geen toeter
edit:
close Schuey, een euphonium
edit2, update:

vervelend werkje die buisjes modelleren...

edit:
close Schuey, een euphonium
edit2, update:

vervelend werkje die buisjes modelleren...
[ Voor 36% gewijzigd door ddtommie op 01-11-2006 21:27 ]
Euh... een drumstel?ddtommie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:58:
Ik doe ook weer es mee. Erg lang geleden.
[afbeelding]
En bedankt, nick_haak en SnoeiKoei.
Hier nog een wip van mijn kant..
M'n vleugel begint aardig te vorderen

Nu beginnen aan de poten en dan de pedalen...
Daarna nog het binnen werk
En de materials
M'n vleugel begint aardig te vorderen
Nu beginnen aan de poten en dan de pedalen...
Daarna nog het binnen werk
En de materials
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Yeah, snaren: 

Hij begint nu aardig af te raken. Ofzoiets.
Ik moet nu wel een hele mooie scene eromheen gaan maken, want een gitaar is niet echt origineel meer, dus daar zal ik niet al te hoog op scoren. Ik wil geen podium o.i.d. gaan maken, want dat is zo afgezaagd. Ik moet iets beters verzinnen...
Ik zal binnenkort wat clayrenders en close-ups maken, want het detail op dit model is echt geweldig, al zeg ik het zelf.

Hij begint nu aardig af te raken. Ofzoiets.
Ik moet nu wel een hele mooie scene eromheen gaan maken, want een gitaar is niet echt origineel meer, dus daar zal ik niet al te hoog op scoren. Ik wil geen podium o.i.d. gaan maken, want dat is zo afgezaagd. Ik moet iets beters verzinnen...
Ik zal binnenkort wat clayrenders en close-ups maken, want het detail op dit model is echt geweldig, al zeg ik het zelf.
Anoniem: 165539
Begin tweakers nu ook handig te vinden voor mn niet computer problemen
ben ook een beetje bezig met maya. Welk prog gebruiken jullie? volgende contest doe ik mssn wel mee als ik tijd heb.
De meeste mensen, waaronder ik, gebruiken 3Dsmax. Dit omdat het ook voor beginners vrij gemakkelijk te beheersen is (zelfs de beste 3D artiesten waren ooit beginners, en het is gewoon het makkelijkste om het programma te gebruiken wat je altijd al hebt gebruikt en goed onder de knie hebt), en omdat er veel tutorials en plug-ins voor zijn. Dat is dan weer omdat de meeste mensen het gebruiken. Het is een soort visuele circel.Anoniem: 165539 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:38:
Begin tweakers nu ook handig te vinden voor mn niet computer problemenben ook een beetje bezig met maya. Welk prog gebruiken jullie? volgende contest doe ik mssn wel mee als ik tijd heb.
Ik zal de woorden herhalen die tegen mij gezegd werden toen ik begon:
Het is altijd leuk om te zien dat er weer iemand met 3D begint.
Reddy, ik denk dat je een vicieuze cirkel bedoelt, want iets visueels is wat anders en een circel bestaat niet in het ABN 
(zou ook nog reageren op die elvismic maar dat komt nog, moet nu weg, sorry)
(zou ook nog reageren op die elvismic maar dat komt nog, moet nu weg, sorry)
Waarom doe je niet iets met een close up, als het model zo gedetailleerd isAnoniem: 73881 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:17:
Ik wil geen podium o.i.d. gaan maken, want dat is zo afgezaagd. Ik moet iets beters verzinnen...
Hier een nieuwe wipje van mij, ook wat details:

Ik wil waar de buisjes aan elkaar zijn gelast dit eignelijk ook zo modelleren? Iemand een suggestie? Ik dacht aan de curve van de ondersnijding die het ene buisje op de andere maakt gebruiken voor een loft. Maar vraag me af hoe ik aan die curve kom.
@ ddtommy
ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien als hij een mooie texture krijgt
maar zelf heb ik ook niet stil gezeten. heb namelijk de laatste details aangebracht op de bridge van de gitaar.

todo:
"the head"
de accoustische gitaar
de bas gitaar
ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien als hij een mooie texture krijgt
maar zelf heb ik ook niet stil gezeten. heb namelijk de laatste details aangebracht op de bridge van de gitaar.

todo:
"the head"
de accoustische gitaar
de bas gitaar
Heel netjes KaBRamm.. 
Ontzettend mooi..
Ik ga straks ook weer ff verder aan m'n vleugel.. moet alleen ook nog een hoop voor school doen
Ontzettend mooi..
Ik ga straks ook weer ff verder aan m'n vleugel.. moet alleen ook nog een hoop voor school doen

Humankind… be both.
Mooi plaatje (ik doe het je niet na). Ik kijk alleen wat vreemd naar die vrij scherpe knik in de kabel links onderin.... zo scherp heb ik ze nog niet gezienHolgster schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:39:
FINAL
[afbeelding]
ik weet niet of je de buisjes ook daadwerkelijk aan elkaar hebt geweld en alles. Maar wat ik zo 1 2 3 bedenk, is de buizen aan elkaar maken*, de edges die de las moeten zijn selecteren, create shape from selection. Dan renderable in viewport, dikte aanpassen, en een noise er overheen gooien. Volgens mij moet je dan wel een redelijk effect kunnen bereiken.ddtommie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:45:
[...]
Waarom doe je niet iets met een close up, als het model zo gedetailleerd is
Hier een nieuwe wipje van mij, ook wat details:
[afbeelding] [afbeelding]
Ik wil waar de buisjes aan elkaar zijn gelast dit eignelijk ook zo modelleren? Iemand een suggestie? Ik dacht aan de curve van de ondersnijding die het ene buisje op de andere maakt gebruiken voor een loft. Maar vraag me af hoe ik aan die curve kom.
*
voor mijn part maak je daar in een andere laag wat mockups voor, met minder polyoontjes, is sneller geweld, en je kan toch de spline die je creeert aanpassen qua ronding (ben term vergeten)
[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 02-11-2006 21:51 ]
@misterw: kun je niet wat meer met reflectie en schaduwen op het paneel doen? lijkt me niet al te veel werk en daar wordt het snel mooier van.
@schuey, thanks, create shape from selection was ik naar op zoek, vervelend is alleen dat ik de edges waar de buisjes bij elkaar komen (gebooleand) niet kan selecteren met een loop. Dus erg veel handwerk als ik dat bij alle buisjes moet doen. En dan nog een fatsoenlijke las creëren is ook lastig dus ik denk dat ik m'n ultradetaillering maar even skip

en nog een wipje, mondstuk moet nog wat kleiner:
@schuey, thanks, create shape from selection was ik naar op zoek, vervelend is alleen dat ik de edges waar de buisjes bij elkaar komen (gebooleand) niet kan selecteren met een loop. Dus erg veel handwerk als ik dat bij alle buisjes moet doen. En dan nog een fatsoenlijke las creëren is ook lastig dus ik denk dat ik m'n ultradetaillering maar even skip

daarom zeg ik, maak lower res versie van die stukjes, en maak gewoon die vormen echt aan elkaar met de weld tool (hoe verassend). Dan kun je wel heel die edgeloop pakken en er een selectie van makenddtommie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:25:
@misterw: kun je niet wat meer met reflectie en schaduwen op het paneel doen? lijkt me niet al te veel werk en daar wordt het snel mooier van.
[afbeelding]
[afbeelding]
wanneer is nu de datum waarop de finals moeten worden ingediend?
Techno>Music
dat was een goeie... ik heb er wat meer reflectie op gedaan en het ziet er wel netter uitddtommie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:25:
alleen schaduw heb ik geen idee hoe ik dat netjes moet doen (gebrek aan ervaring)
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
zie de startpost:L i m a schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:31:
wanneer is nu de datum waarop de finals moeten worden ingediend?
Op maandag 13 novenber
Heb je zelf al lichten geplaatst in je scene? Zo nee; doen; zo ja; zet een vinkje aan bij shadow bij de properties van je lamp(en)misterw schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:10:
[...]
dat was een goeie... ik heb er wat meer reflectie op gedaan en het ziet er wel netter uit
alleen schaduw heb ik geen idee hoe ik dat netjes moet doen (gebrek aan ervaring)
Mixed Reality dev
Ik zou het alluminium iets meer smoothen en er ziet een hele scherpe hoek in in de linkerbovenhoek ervan. Ik zie ook in de reflectie (volgens mij kan het niet heel goed zien) de vloer van allemaal verschillende views dus daar moet je ook even wat aan doen
Maar voor de rest ziet ie er mooi uit hoor.
Zoals dntje zegt.... je alluminium is nu veel hoekiger dan in je vorige renders..
En k dacht dat vrijwel alle elektrishe gitaren de 'kop' scheef hebben zitten waardoor alle draai knoppen aan dezelfde kant zitten
En k dacht dat vrijwel alle elektrishe gitaren de 'kop' scheef hebben zitten waardoor alle draai knoppen aan dezelfde kant zitten
Humankind… be both.
viel mij ook al op, ik weet niet waar het aan ligt, want in de editor ziet het er wel gewoon smooth uit
ook is het ijzer veel te bol, dus dat moet ik ook nog aanpassen.
en de kop zit niet op elke electrische gitaar zo, op het plaatje wat ik had gevonden o.a. al niet. en deze gitaar is een eigen ontwerp van mij eigen, dus op deze is het ook niet

ook is het ijzer veel te bol, dus dat moet ik ook nog aanpassen.
en de kop zit niet op elke electrische gitaar zo, op het plaatje wat ik had gevonden o.a. al niet. en deze gitaar is een eigen ontwerp van mij eigen, dus op deze is het ook niet
en 1 van die spijkers/nagels zit ook niet helemaal goed, aan de linker bovenkant vd body
jow wat een detail breng je er in!
Ben benieuwd hoe je de giaar in de scnene gaat zetten.
Zelf wat gaan exerimenteren met matrialen. Aangezien ik daar nooit aan toe kom, heb ik me maar eens voorgnomen om zo weinig mogelijk te moddelen en veel tijd aan de matrialen en belichting te besteden (dus veel tutorials eerst maken
)
http://img126.imageshack.us/my.php?image=render7bwippv4.jpg
Zelf wat gaan exerimenteren met matrialen. Aangezien ik daar nooit aan toe kom, heb ik me maar eens voorgnomen om zo weinig mogelijk te moddelen en veel tijd aan de matrialen en belichting te besteden (dus veel tutorials eerst maken
http://img126.imageshack.us/my.php?image=render7bwippv4.jpg
Misschien heeft jouw programma een optie om in te stellen hoe hoog de subdivision van je mesh is in je render? In (de nieuwste) Blender kun je in ieder geval de subdivision in de editor en de subdivision in je render apart instellen. Meestal staat ie wel gelijk, maar miscshien is dit de oorzaak? Verder ziet het er goed uit.Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:47:
viel mij ook al op, ik weet niet waar het aan ligt, want in de editor ziet het er wel gewoon smooth uit
edit: ik heb het hier over de subsurf tool. (handig voor meer vertices (of polys, whatver) met minder)
[ Voor 8% gewijzigd door Duesenberg J op 04-11-2006 17:40 ]
probleem niet gevonden, er stond niks uit, of verkeerd ingesteld, heb hem over nieuw gerendert en nu was er helemaal niks aan de handDuesenberg J schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:37:
[...]
Misschien heeft jouw programma een optie om in te stellen hoe hoog de subdivision van je mesh is in je render? In (de nieuwste) Blender kun je in ieder geval de subdivision in de editor en de subdivision in je render apart instellen. Meestal staat ie wel gelijk, maar miscshien is dit de oorzaak? Verder ziet het er goed uit.
edit: ik heb het hier over de subsurf tool. (handig voor meer vertices (of polys, whatver) met minder)

ben ondertussen ook begonnen met een versterker voor de elctrische gitaar. om een beetje afwisseling te geven aan mij eigen, in plaats van 3 gitaren achter elkaar te maken.
@mirrorshade
Materialen zien er al goed uit, vooral de koffer.
Op de vloer zou ik wat anders doen.
Probeer met de elementen/objecten die je nu hebt een goede compositie te maken. Probeer eens wat verschillende camera standpunten uit. Heel laag, heel hoog, dichtbij, misschien zelfs schuin?
Materialen zien er al goed uit, vooral de koffer.
Op de vloer zou ik wat anders doen.
Probeer met de elementen/objecten die je nu hebt een goede compositie te maken. Probeer eens wat verschillende camera standpunten uit. Heel laag, heel hoog, dichtbij, misschien zelfs schuin?
Br(36) Ba(56)
Anoniem: 63431
Beetje laat ingestapt maar probeer ook weer eens mee te doen.
Een Post production room of zo iets

Een Post production room of zo iets

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 04-11-2006 20:04 ]
Kleine update:

mooi, juist mis ik nog wat details... zoals rond de speakers bv.
Techno>Music
niet alles in deze contest moet zo erg gedetaileerd wordenL i m a schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:03:
mooi, juist mis ik nog wat details... zoals rond de speakers bv.
tuurlijk wel 
maar als 'ie toch maar een zijrolletje krijgt... dat metaal op je gitaar moet toch wel iets meer gesmoothed worden
maar als 'ie toch maar een zijrolletje krijgt... dat metaal op je gitaar moet toch wel iets meer gesmoothed worden
foutje van het ongesmoothe alliminum is ondertussen opgelost, zal binnen kort wel een update geven dat de gitaar ingeplugt is in de versterker, en dat op de versterker en de gitaar ook knoppen uitleg zit.link0007 schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:46:
tuurlijk wel
ofterwel ik ga deze week een beetje photoshopen
nee ik heb zelf geen lichten geplaatst...het lukt mij ook niet om alles mooi verlicht te krijgen (moet nog veel oefenen maar vrees dat ik dat niet voor elkaar ga krijgen voor de deadline) iedere keer wordt al het andere donker...echt irritantMenesis schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:46:
[...]
Heb je zelf al lichten geplaatst in je scene? Zo nee; doen; zo ja; zet een vinkje aan bij shadow bij de properties van je lamp(en)
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
zo eventje de electrische gitaar en de versterker aan elkaar gemaakt

weet niet of ik de accoustische en de bass gitaar nog ga halen, anders moet ik hier maar een leuke render van maken.
[edit]
trouwens excus voor de slechte render
eventjes een betere render geplaatst, hij rendert nu gewoon al 2 minuten
, en dan heb ik nog niet eens een scene er omheen.

weet niet of ik de accoustische en de bass gitaar nog ga halen, anders moet ik hier maar een leuke render van maken.
[edit]
trouwens excus voor de slechte render
eventjes een betere render geplaatst, hij rendert nu gewoon al 2 minuten
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 06-11-2006 16:37 ]
leuk, alleen 3 opmerkingen.Anoniem: 163535 schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:41:
zo eventje de electrische gitaar en de versterker aan elkaar gemaakt![]()
[afbeelding]
1: de versterker kabel (weet niet of dit echt zo heet) is aan de kant van je gitaar is te hoekig.
2: ik mis een stroom stekker naar je versterker.
3: de popjagels lijken een beetje dicht op de linker rand te ziten.
verder (@iedereen) mooi werk
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
@KaBRamm688
Ziet er beter uit maar nog een paar puntjes:
1: Het lijkt alsof het metaal van de gitaar aan de linkerkant het hout inloopt, waardoor er geen mooie rand zit en de popnagels erg dicht op de rand in vergelijking tot de rest.
2: Volgens mij moet de 1a laatste fret (nummer hoeveel?) ietsje hoger zitten. Zoals het nu zit, is het gat tussen deze fret en de fret erboven groter dan het gat tussen de twee frets (fretten?) erboven. Dat kan natuurlijk niet.
3: Wat Borgoth al zei over de kabel naar de versterker: Ze zijn best sterk dus zo'n bocht halen ze echt niet zonder kapot te gaan.
verder:
AA wat hoger in de final? (ook de reflectie van het metaal als dat kan)
Ik begrijp het als je het nu laag houdt om rendertijd te beperken, maar het kan geen kwaad om het toch maar ff te zeggen
Ziet er beter uit maar nog een paar puntjes:
1: Het lijkt alsof het metaal van de gitaar aan de linkerkant het hout inloopt, waardoor er geen mooie rand zit en de popnagels erg dicht op de rand in vergelijking tot de rest.
2: Volgens mij moet de 1a laatste fret (nummer hoeveel?) ietsje hoger zitten. Zoals het nu zit, is het gat tussen deze fret en de fret erboven groter dan het gat tussen de twee frets (fretten?) erboven. Dat kan natuurlijk niet.
3: Wat Borgoth al zei over de kabel naar de versterker: Ze zijn best sterk dus zo'n bocht halen ze echt niet zonder kapot te gaan.
verder:
AA wat hoger in de final? (ook de reflectie van het metaal als dat kan)
Ik begrijp het als je het nu laag houdt om rendertijd te beperken, maar het kan geen kwaad om het toch maar ff te zeggen
het hoekje heb ik nu opgelost, stond een beetje scherp, en heb ik maar soft gezet.Borgoth schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:56:
[...]
leuk, alleen 3 opmerkingen.
1: de versterker kabel (weet niet of dit echt zo heet) is aan de kant van je gitaar is te hoekig.
2: ik mis een stroom stekker naar je versterker.
3: de popjagels lijken een beetje dicht op de linker rand te ziten.
verder (@iedereen) mooi werk
stroom... ja laat ik er nu nog maar op houden dat hij op batterije is
de popnagels klopt dat ze te dicht aan de buiten kant zaten, dat komt omdat het alleminium minder bol is geworden, en ben daarna vergeten het alleminium te verplaatsen, is ondertussen ook al opgelost.
de fret zit wel goed, heb het direct overgetrokken van een bestaande foto van een gitaar, dus daar kan niet veel mis mee zijn.
verder vind ik het maar stil hier, heb het gevoel dat iedereen heel erg druk bezig is of zoiets. verder vind ik dat er wel wat meer commentaar gegeven mag worden. ik vind het wel mooi als er op de kleine dingen gelet wordt, omdat de 3d artist er dan ook nog wat aan heeft, waardoor hij/zij er nog wat van leert.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 06-11-2006 16:24 ]
Holgster, mocht je tijd hebben om een 1280x800 versie van je render te maken, dan zou je daar een zeker iemand heel blij mee maken
Zal eens kijken of ik m'n computer zover krijg voor deze martelgang 
Het blijft Vue5 traag, trager, traagst....
Moet dan ook even het beeld aanpassen op 16:9 (ongeveer)
Moet lukken!
Het blijft Vue5 traag, trager, traagst....
Moet dan ook even het beeld aanpassen op 16:9 (ongeveer)
Moet lukken!
Br(36) Ba(56)
Ik had nog nooit van Vue5 gehoord dus ben maar even gaan kijken wat voor moois het is 
Het programma ziet er veel belovend uit, beetje gecombineerde interface tussen andere veel gerbuikte pakketten.
Maar even een update hier:
http://img512.imageshack.us/my.php?image=render8bwipej0.jpg
Maar wat geschoven in de compositie. Wat voor soort poduim ik ga maken ben ik nog niet uit. Er komt iig denk ik wat blasf muziek op de grond te liggen.
Het rode gordijn mag nog wat speelser. Verder is de belichting niet goed, 2 standaard spotjes er in gezet voor de render.
Het programma ziet er veel belovend uit, beetje gecombineerde interface tussen andere veel gerbuikte pakketten.
Maar even een update hier:
http://img512.imageshack.us/my.php?image=render8bwipej0.jpg
Maar wat geschoven in de compositie. Wat voor soort poduim ik ga maken ben ik nog niet uit. Er komt iig denk ik wat blasf muziek op de grond te liggen.
Het rode gordijn mag nog wat speelser. Verder is de belichting niet goed, 2 standaard spotjes er in gezet voor de render.
Vue is toch alleen voor bergen en bossen? Wel zeer mooi wat er allemaal op die site staat
Mixed Reality dev
daar ben ik het duidelijk mee eens (zeker ik als extreme beginner kan wel wat hulp gebruikenAnoniem: 163535 schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:22:
[...]
verder vind ik het maar stil hier, heb het gevoel dat iedereen heel erg druk bezig is of zoiets. verder vind ik dat er wel wat meer commentaar gegeven mag worden. ik vind het wel mooi als er op de kleine dingen gelet wordt, omdat de 3d artist er dan ook nog wat aan heeft, waardoor hij/zij er nog wat van leert.
hier nog ff een linkje van mijn meest recente versie...ik zou zelf niet echt weer weten wat ik eraan kan verbeteren (behalve wat schaduw waar ik mee bezig ben om te leren
click
Reflectie op het metaal, op de rest dat van plastic is ook een klein beetje reflectie
Anders zoek je even naar tutorials hoe je dat mooi kan doen (HDRI) met mental ray oid (staat ook in de TS van het andere 3d topic). Als je dit allemaal doet ziet het er al een stuk realistischer uit
Ok komt ie dan: (schaduw!!!!!), gebruik eens een raytrace materiaal en geef een beetje reflectie aan je apparaat. Doe dat ook voor het metalen deel van de knopjes, rond eventueel de randen van je apparaat wat af; nu zijn die vlijmscherp. Maar echt; vooral de belichting zal zóveel schelen. Door bijvoorbeeld 2 spotlights er van schuin boven op te laten schijnen (en dan met een net iets te kleine hoek waardoor het deels donker blijft) wordt het echt veeel spannendermisterw schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:20:
[...]
daar ben ik het duidelijk mee eens (zeker ik als extreme beginner kan wel wat hulp gebruiken) ik weet niet of mensen zich inhouden met commentaar of dat mijn mengpaneel zo perfect is (wat mij erg sterk lijkt als ik de rest van het werk hier zie). ik kan best wel wat commentaar hebben (zolang het niet te extreem wordt natuurlijk.....) ik doe namelijk voor het grootste deel mee om te leren...
hier nog ff een linkje van mijn meest recente versie...ik zou zelf niet echt weer weten wat ik eraan kan verbeteren (behalve wat schaduw waar ik mee bezig ben om te leren)
click
Mixed Reality dev
Mental Ray lijkt me niet echt nodig. Met Scanline kun je hele mooie dingen doen, en het is allemaal wat eenvoudiger
offtopic:
Ik vind (zonder enige onderbouwing
) dat je eerst tegen de grenzen van Scanline aan moet lopen, voor je een andere renderer gaat gebruiken.
Ik vind (zonder enige onderbouwing
dat zijn comments waar ik wat aan heb....ik ga gelijk aan de slag en kijken of ik het realistischer en mooier kan maken
(wow deed net ff raytrace reflectie op het mengpaneel en renderen is nu echt geen grap meer....)
(wow deed net ff raytrace reflectie op het mengpaneel en renderen is nu echt geen grap meer....)
staat er eigenlijk doorgaans niet wat tekst boven die knopjes en schuifjes. want heb echt het gevoel dat geen mens weet wat elk knopje doet.
en verder kijk ik wel af wat de volgende stap word van jullie
heb ik ook al aan gedacht... maar om overal tekst bij te plaatsen wordt een erg priegelwerkje en zelfs met tekst weet geen hond wat al die knopjes doen....Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:57:
staat er eigenlijk doorgaans niet wat tekst boven die knopjes en schuifjes. want heb echt het gevoel dat geen mens weet wat elk knopje doet.
over de schaduwen: ik die dit mengpaneel alleen met standaard licht. mijn pc is simpelweg te traag om die spots goed neer te kunnen zetten....het duurt echt 5 min om een spot 1 cm te bewegen...
heeft iemand een idee hoe ik die randen rond kan krijgen?
Anoniem: 63431
De tekst boven en onder de knopjes kun je doen met een texture.misterw schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:04:
[...]
heb ik ook al aan gedacht... maar om overal tekst bij te plaatsen wordt een erg priegelwerkje en zelfs met tekst weet geen hond wat al die knopjes doen....
over de schaduwen: ik die dit mengpaneel alleen met standaard licht. mijn pc is simpelweg te traag om die spots goed neer te kunnen zetten....het duurt echt 5 min om een spot 1 cm te bewegen...
heeft iemand een idee hoe ik die randen rond kan krijgen?
In mijn geval zijn de kanalen appart en kun je 1 texture maken voor de topplaat per kanaal.
welke randen bedoel je precies?
de randen aan de zijkant en de achterkant zijn nog al scherp volgens comments...nu moet ik zeggen dat ik het hiermee duidelijk eens ben maar ik heb geen idee hoe ik dat moet maken
Kijk eens wat tutorials over polymodelling door, zoals deze. Moeilijk is het allemaal niet maar je zult eerst wat gereedschap moeten hebben voor je modellen kunt maken