3D Contest v48: Music Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Misschien is feestdagen in december beter? Kan je sinterklaas en kerst platen maken. En de architectuur freaks kunnen een gebouw maken met wat vuurwerk erboven, zoiets als hier bijvoorbeeld.

Het onderwerp water is al ooit eens gedaan in de vorm van onderwaterwereld.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Ongeacht het onderwerp, is het misschien aardig om eenmalig de regels van de contest wat te veranderen.
In plaats van 'gebruik geen prefabs' juist gebruik naar eigen inzicht prefabs/3d-models om je beeld/scene/gedachten over te brengen.
Doel hiervan is om deze contest meer de nadruk te leggen op het eindresultaat en niet zozeer op het maken van de models.

Feestdagen is wat dat betreft wel aardig. Vele mogelijkheden waar iedereen z'n creativiteit in kwijt kan. Kan zeer sfeervolle resultaten opleveren. Van besneeuwde bossen, haardvuur-achtige interieurs tot meer abstractere benaderingen, warm-koud, eenzaam-samen, oud-nieuw.

[ Voor 27% gewijzigd door Holgster op 15-11-2006 11:57 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 19:28
Menesis schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:37:
..Het onderwerp water is al ooit eens gedaan in de vorm van onderwaterwereld.
Weet ik want daar deed ik aan mee. Maar dat was onder water en ik bedoel gewoon lekker ruim, een plaatje met water :P (als in: glas water, kraan, rioolbuis, rivier, waterval, regen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
het lijkt me we lachen om voor de verandering een animatie contest te maken (bv met vuurwerk kan je wel nette animaties maken :P)

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Holgster schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:59:
Ongeacht het onderwerp, is het misschien aardig om eenmalig de regels van de contest wat te veranderen.
In plaats van 'gebruik geen prefabs' juist gebruik naar eigen inzicht prefabs/3d-models om je beeld/scene/gedachten over te brengen.
Doel hiervan is om deze contest meer de nadruk te leggen op het eindresultaat en niet zozeer op het maken van de models.
Dat lijkt me niet echt een super idee... 'naar eigen inzicht' kan iedereen anders opvatten natuurlijk, en de kans is heel groot dat mensen een shitload aan prefabs gebruiken en dus eigenlijk gewoon Poser scenes maken. En in mijn ogen is deze contest echt het Modelen wat het leuk maakt, en wat het echt een contest maakt. Iedereen kan wel wat models downloaden en leuk opstellen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Spike_wolf schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:19:
[...]

.... Iedereen kan wel wat models downloaden en lek opstellen :P
Dat betwijfel ik dus.
Ik denk dat het nog steeds een 3d-contest is, alleen het maken van de models wordt daar grotendeels uitgehaald. Het zwaartepunt komt meer op andere zaken te liggen. Gedachte achter de plaat, belichting, materiaalkeuze, standpunt/compositie.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een complete scene ergens vandaan haalt en zegt 'render' en klaar!
Ik dacht dat het eenmalig misschien wel een leuk idee is, maar ja, de meerderheid beslist natuurlijk. ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 11:20
Ik begrijp het idee van een prefab contest, maar ik denk niet dat het een geweldig idee is. Maar wat let je om je eigen models wat simpeler te houden en zelf met een artistieke plaat aan te komen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Maar dan kun je beter zoals in eerdere contests voorgesteld, iedereen hetzelfde model geven.
Als iedereen andere prefabs van het net af plukt heb je toch dat mensen sneller kijken naar WAT er in de plaat staat, in plaats van de textures en belichting. Maar als iedereen hetzelfde model heeft gaat het ECHT om je compositie, materials en belichting enz.
Wel moet je er dan voor zorgen dat je een gelijk model hebt dat goed te gebruiken is in verschillende 3D pakketen, wat Poser en dergelijke in mijn ogen weer elimineert.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik vind dat dat niet gedaan moet worden...zeker niet iedereen hetzelfde geven omdat er ook beginners met zon contest meedoen. als het echt neerkomt op de details dan zal een beginner nooit kans maken.

ik vind dat zoals het nu gaat het best, zeker omdat als je niet zo goed bent met 3d programma's kan je ook nog punten halen op originaliteit

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170764

Persoonlijk vind ik dat de "geen pre-fab" regel prima is. Het zorgt ervoor dat je zelf moet zorgen dat je de stijl en sfeer neerzet die je in eerste instantie voor ogen hebt. Iedereen kan een paar pre-fabs neerzetten en op render drukken.

Ik vind dit juist ook de charme van de wedstrijd om iedereen elke keer z'n grens te zien verleggen, aangezien iedereen vooruit gaat. Het is juist de kunst om binnen je limiet een mooie compositie e.d. neer te zetten. Dat is waar het voor mij hier om draait. Ik zie liever een final met hier en daar een foutje maar met de goede bedoelingen, dan een final die aan elkaar hangt van de pre-fabs en er perfect uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Als je toevallig wat dure viewpoint of dosch collecties hebt liggen heb je al een flinke voorsprong op de persoon die googled naar 'free 3d models'. Het wordt dan een soort wie kan aan de mooiste 3dmodels komen.

Lijkt me dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
het speelt er in deze 3d contest niet om wie het beste eindresultaat heeft. Het gaat er eigenlijk ook niet over wie de winst in eigen zak neemt.
maar het gaat in deze contest er vooral om, om wat te leren, zodat je dat kan toepassen op volgende contests.
daarom zie je ook grote verschillen tussen moddelers die voor de eerste keer mee doen, of al een hele tijd mee doen. omdat je gewoon heel veel leert in zo'n wedstrijd.

het speelt natuurlijk wel mee om zo'n mooi mogelijke render in te leveren, zodat het stimuleerd om iets speciaals te maken, wat net iets moeilijker is, zodat je daar ook aandacht aan besteed, en dus ook iets nieuws leert.

en als je voor deze 3d contest prefabs, of al eerder gemaakte designs gebruikt leer je er niks/niet veel van. daarom zijn deze regels ook tot leven gebracht, omdat de voornaamste reden van deze contest is dat je er iets van leert.

ik heb de afgelopen contesten al veel geschreeuwd naar onderwerpen en die zijn ondertussen ook al geweest dus heb niet zozeer iedeen voor de volgende.
maar ik zie het iedee dood wel zitten, want ik heb al een hele mooie scene in mijn hooft zitten 8)

dood is ook een zeer ruim onderwerp:
begravenis
hel
hemel
vage vuur
god
engelen
duivel
eeuwige velden

dus ik ben wel voor dood, zit voor ieder wat wils in :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 15-11-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Als je alleen met belichting en compositie aan de gang wilt kun je beter een fotografie contest houden. Het goede aan deze contest is juist dat je veel technieken moet beheersen en zo zal het voor iedereen erg leerzaam zijn en vooral uitdagend. Straks is het van 'o sh#t; ik moet een voet/hoofd (iets moeilijks) maken, even downloaden dan maar.' in plaats van dat je de uitdaging aan gaat...
Maar goed; dat is mijn mening...

'De dood' lijkt me ook wel geinig al heb ik zelf meer inspiratie als ik aan feestdagen denk

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:49
hmm, iets met illusies (of andere bovennatuurlijke zaken) lijkt me wel weer eens leuk :p
of een paar andere:

Science (lekker uitleven op moleculen of drukgolven, aorta's of het hart van een processor )
Gedachtes (zoals dat 'denk, denk' gedoe van Jimmy Neutron :+ )
Archeologie

Misschien krijg ik dadelijk nog méér ideeën -_-

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Idee: Urban. Smerige steden, straatjes of juist moderne maken enz. Ik zal mijn scores zo verzenden

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Urban lijkt me niks. Is erg veel werk en trekt daarom niet zoveel finals. Bovendien zou ik de naam dan willen veranderen in 'stedelijk', omdat ik, als complete buitenstaander, bij "Urban" meer een gangsta/rapcultuur idee krijg

Wetenschap lijkt me ook wel wat. (waarom moet alles nou in het engels???) Ik heb altijd al eens een ingewikkeld molecuul willen modellen 8)7

edit @ hieronder:
als het sinterklaas wordt weet ik al wat ik ga maken:
een kruimel die over is van een speculaasje :P

[ Voor 38% gewijzigd door Duesenberg J op 15-11-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Architectuur is al in twee verschillende vormen geweest.
Fantasy ook in meerdere vormen.

* Anoniem: 105830 zou kiezen voor een sinterklaassmaakje, kan precies met een contest van 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185926

Toekomst of Terrrorisme lijkt me ook wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Op het Death Fall forum is een keer een waanzinnig gave contest geweest waarbij als enige vorm (onbewerkte!) kubussen mochten worden gebruikt. Kijk in de kolom "work name" in de tabel van onderstaande link maar eens naar de inzendingen, zitten echt hele gave dingen tussen. Zoiets niet een keer een idee?

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dcont.php?lang=eng

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Vette link. Maar ik denk dat we dat toch iets meer vrijheid moeten krijgen.
Geometrie is een goed onderwerp daarvoor. Als je wilt kun je een lineaal, een potlood en een papiertje waarop een kubus is getekend maken, maar je kunt bijvoorbeeld ook een compleet andere scene bouwen met alleen geometrische vormen.

En nu we toch met radicale ideeën komen: een complete open contest. Maak gewoon een mooie plaat. Maakt niet uit waar het over gaat, en dan na afloop kijken wie het mooiste heeft gemaakt.

Naja, misschien is dit een beetje té radicaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duesenberg J schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:03:
Vette link. Maar ik denk dat we dat toch iets meer vrijheid moeten krijgen.
Geometrie is een goed onderwerp daarvoor. Als je wilt kun je een lineaal, een potlood en een papiertje waarop een kubus is getekend maken, maar je kunt bijvoorbeeld ook een compleet andere scene bouwen met alleen geometrische vormen.

En nu we toch met radicale ideeën komen: een complete open contest. Maak gewoon een mooie plaat. Maakt niet uit waar het over gaat, en dan na afloop kijken wie het mooiste heeft gemaakt.

Naja, misschien is dit een beetje té radicaal.
dit vind ik meer een idee voor de 50ste contest :D maar die is ook al in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Pfffffff ben net thuis..... en nog geen tijd gehad om naar de finals te kijken , Sorry hier voor.
Ik probeer vannavond een lijstje samen te stellen en op te sturen.

Dus tot die tijd wordt het helaas nog eventjes wachten ..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 163535 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:51:
dit vind ik meer een idee voor de 50ste contest :D maar die is ook al in de buurt
Goed idee! en om het dan toch een beetje in te perken moet je een onderwerp kiezen uit de onderwerpen die al zijn behandeld in de vorige contests! Dat lijkt me een mooie jubileumcontest.

Maar verder over contest v49: Ik heb een aantal mensen zien zeggen dat 'dood' wel een aardig onderwerp is. Verder ben ik ook wel voor 'science'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Geen onderwerp :D Vind ik ook wel gaaf idd voor de jubileum contest :)

Maar voor Dood lijkt een hoop animo te zijn nu :)

KaBRamm.. hoeveel mensen moeten er nog stemmen?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo juist gepost en moet weer door aan het werk.
Prettige avond allen en succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het onderwerp "Dood" wordt ga ik Sinterklaas maken :P

Die man is al heel lang dood? Ja toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:37

Flapmo

and back is gigi!

Anoniem: 105830 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:12:
Als het onderwerp "Dood" wordt ga ik Sinterklaas maken :P

Die man is al heel lang dood? Ja toch? :+
Resultaten 1 - 10 van circa 881.000 voor sinterklaas dood (0,33 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 202.000 voor sinterklaas leeft (0,37 seconden)

Google vind van wel :p.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou.. als Google het zegt.....
B)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Hmm, Sinterklaas is zo moeilijk na te maken, zo veel rimpels en vieze lichaamsharen :\ niet te vergeten al dat kwijl dat uit die seniele mond komt :+ dat is natuurlijk wel een coole stijl om de Sint in te tekenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

The revenge of the undead sintreklase...

Klinkt leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er moeten er nog 2 tweakers hun punten mailen namelijk:
Menesis en mirrorshade

de scores lopen deze contest wel erg uiteen, vooral bij uitwerking, en bij orinaliteit is iedereen het wel ongeveer eens.

verder leuke gegevens:
hoogste gemiddelde uitwerking: 6.44 punten
hoogste gemiddelde orginaliteit: 6 punten

verder kan ik ook mededelen dat iedereen punten heeft gekregen
en ongeveer de helft zit met de totale scoren boven de 30 punten
2 tweakers zitten al boven de 50 punten
2 tweakers hebben het zelfde aantal punten
uitwerking speelt een belangrijkere rol dan orginaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:38:
Hmm, Sinterklaas is zo moeilijk na te maken, zo veel rimpels en vieze lichaamsharen :\ niet te vergeten al dat kwijl dat uit die seniele mond komt :+ dat is natuurlijk wel een coole stijl om de Sint in te tekenen :p
Sinterklaas is juist makkelijk om te maken als je Blender gebruikt (en natuurlijk nog veel makkelijker met XSI).

• Particlehaar voor de lichaamsharen en baard (met de nieuwe particles waarvan deze week een patch komt wordt het nog veel makkelijker).
• De rimpels schilder je er gewoon op in de sculpting-mode (in blender-cvs).
• Levensecht kwijl maak je binnen een paar minuutjes met een fluid object (inflow) en een mooie node shader + composite.
• Over zijn kleding pleur je een softbody met ondersteuning voor self-collision (in blender-cvs).

Het is bijna net zo makkelijk als koekjes bakken.

Maar het wordt dus feestdagen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 163535 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:54:
Menesis en mirrorshade

de scores lopen deze contest wel erg uiteen, vooral bij uitwerking, en bij orinaliteit is iedereen het wel ongeveer eens.

verder leuke gegevens:

Spannend spannend... kan haast niet wachten op de uitslag.. ik ben echt super benieuwd.. er zit zo veel moois tussen deze keer :)

Maargoed.. nu eerst m'n bed maar is opzoeken....

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 163535 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:54:
Menesis en mirrorshade

verder leuke gegevens:

vreemd; ik had ze gister al gemaild.
Nog een poging dan

Mixed Reality dev

Topicstarter
heb ze ondertussen binnen, heb ze alleen nog maar nodig van: mirrorshade

als mirroshade te lang duurt met zijn punten dan ga ik wel kijken of de punten van belang zijn.

ik heb eventjes mijn berekeningen over de scores heen geplaatst, en daarbij kan ik al een winnaar aanwijzen.... maar ik houd het nog eventjes geheim.... zodat ik de scores van mirrorshade ook nog toe kan voegen, zodat ik de plaats van iedereen zeker weet, en ook een mooi lijstje kan maken

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 16-11-2006 16:55 . Reden: be ]

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Sry mensen! Ik wa seven onverwachts 2 dagen op training dus niet echt tijd gehad om internet te checken!

Ik ga nu mijn scores even op een rijdje zetten en op sturen.!!

[edit]

Verstuurd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mirrorshade op 16-11-2006 22:01 . Reden: edit ]

Anoniem: 19894

woei, zullen we dan nog voor het weekend een nieuwe contest hebben :? :P

• Duesenberg J
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:53:
woei, zullen we dan nog voor het weekend een nieuwe contest hebben :? :P
dat ligt eraan, als iedereen het eens wordt over het onderwerp, dan wel. Als er toch een grote verdeeldheid (die niet echt aanwezig is nu) blijft en niemand hakt de knoop door, dan is het niet voor het weekend. Zo simpel is het. :P

Maargoed. Nieuw onderwerp. Ik heb tot nu toe gehoord dat veel mensen de volgende dingen het leukst vinden:
Sinterklaas / feestdagen
Dood

Degenen die een dode sinterklaas gaan maken zitten zowieso goed, maar de rest niet. Dus: wat wordt het?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Tja.. we lijken idd aardig verdeeld... ikzelf ben meer in voor 'Dood', maar dat komt grotendeels omdat ik een hekel heb aan feestdagen :P

Humankind… be both.

Spike_wolf schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:37:
Tja.. we lijken idd aardig verdeeld... ikzelf ben meer in voor 'Dood', maar dat komt grotendeels omdat ik een hekel heb aan feestdagen :P
En het is zó afgezaagd..

Maar een crossover met dood is wel te doen :+

• Duesenberg J
Ikzelf ben ook meer voor dood. Bovendien voorspel ik niet veel goeds als we het onderwerp Sinterklaas nemen. Kijk maar naar de laatste 2D contest. :P Die hebben al een jaar niks meer gedaan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat met ons ook gebeurt.

offtopic:
Dat is natuurlijk een argument van niks, maarja. Alle beetjes helpen.

In het verleden was het eindoordeel aan de winnaar, is dat inmiddels veranderd eigenlijk? ERG lang niet geweest hier.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Last minute suggestie: Aliens!
Ik kan haast niet geloven dat er nog nooit een model-een-maf-wezen contest is geweest :o

TabCinema : NiftySplit

Bozozo schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:16:
Ik kan haast niet geloven dat er nog nooit een model-een-maf-wezen contest is geweest :o
Ik denk dat model-een-character een stap te ver is om deze contest serie te laten leven.

Bozozo schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:16:
Dat zou onder Sci-fi vallen, lijkt mij, een suggestie die eerder genoemd is.

Poll: Onderwerp 3D contest v49
Dood
Sci-Fi
Feestdagen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=152531&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 16-11-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Krusher, het eind oordeel licht idd nog steeds bij de winnaar... maar het is wel traditie om met z'n alleen met suggesties te komen, en te kijken waar het meesta animo voor is, de winnaar kiest uiteindelijk wat het word, maar meestal komt dit uit om het onderwerp waar het meesta animo voor is :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:23:
[...]

Ik denk dat model-een-character een stap te ver is om deze contest serie te laten leven.
om echt een specifieke contest een character te modelen is zeker te vergevorderd (iig voor mij). dan doen er denk ik heel weinig mensen mee.

de dood is wel een goed plan. daar kan je wel lekker veel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

misterw schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:24:
[...]

om echt een specifieke contest een character te modelen is zeker te vergevorderd (iig voor mij). dan doen er denk ik heel weinig mensen mee.

de dood is wel een goed plan. daar kan je wel lekker veel mee
Dat valt best mee denk ik.. dat is eigenlijk precies wat we in de contest 'Superheroes' gedaan hebben :P
En een character in elkaar draaien hoeft niet moeilijk te zijn... ik kan er realistich ook nog geen zak van... maar ik heb toch een simpel en overtuigend chracter in elkaar weten te draaien in redelijk korte tijd :)
Maar waar blijft de uitslag nou?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:10
ben wel nieuws gierig wie er gaat winnen.
Er had beter geweest als er 2 polls waren 1 niet mee doen en 1 die wel meedoen.
Dan was er een beter beeld geweest wat wie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het is hier altijd een beetje lastig omdat de polls door niet-mee-doeners ook veel beinvloed kan worden... maargoed. T geeft zo ook een aardig beeld, en de baslissing licht uiteindelijk toch bij de winnaar...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:57
Ik vind de onderwerpen behoorlijk breed. Als ik kijk naar de grote 3D fora, dan zie ik onderwerpen die veel specifieker zijn. Ik zou wel eens willen zien hoe een dergelijke contest zou verlopen waarbij het onderwerp dus bijvoorbeeld echt een voorwerp moet zijn.
Misschien is dit hoog gegrepen maar ik denk toch dat er genoeg niveau aanwezig is hier op het forum om mooie objecten te kunnen maken.

Ik pleit nog steeds voor een fiets als onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
naja op grote 3dfora komen ook veel meer 3d'ers dus dan zijn er altijd wel mensen die mee willen doen. Hier moet je het een beetje breed houden om iedereen min of meer tevreden te houden denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 17-11-2006 14:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hierbij presenteer ik de winnaar

Winnaars
Winnaar
  1. Holgster
  2. menesis
  3. ddtommie
  4. KaBRamm688
  5. Reddy
  6. StealthViper
  7. Mirrorshade
  8. Spike_wolf
  9. Senzuboon
  10. RCA
  11. misterw
  12. dntje

Score:

• 75,4
• 62,8
• 53
• 46,2
• 45,4
• 43,8
• 41
• 40,4
• 31,4
• 15,2
• 9,6
• 8,6

klik hier voor een gedetaileerde versie

Holgster gefeliciteerd met je verdiende plaats
en verder ook iedereen gefeliciteerd

op na het nieuwe onderwerp, heb al verschillende onderwerpen gezien, zelfs een poll.
maar Holgster mag deze keer het onderwerp kiezen, en ik heb ook al gezien dat er ongeveer evenveel animo voor de onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Gefeli Holgster :)

Wat gaat het volgende onderwerp worden?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nah, vijfde van de 12, dat doe ik niet slecht. :)
Hoewel ik toch had gehoopt dat ik boven kabramm uit zo komen. Mijn gitaar heeft meer detail, en ik vind persoonlijk dat ik mooiere textures heb. Maar het zal wel aan het ontbreken van de versterker liggen. Niet dat ik het je niet gun hoor, bram. ;)

In ieder geval. Goed gedaan iedereen, en gefeliciteerd, holgster. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170764

Gefeliciteerd Holgster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Thx everyone!!! :) :) :)

Ok, en nu,
het onderwerp,
Ik zie in de poll dat sci-fi afstand aan het nemen is. Ik denk dat als we het breed houden iedereen hier wel wat mee kan, of niet?
Ben niet zo voor een alien-character only contest.

ps. Is het de bedoeling dat ik nu de volgende startpost maak?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Sci Fi valt idd wel wat mee te doen.. Ik heb al een gaaf idee :D

En normaal gesproken 'organiseerd' de winnaar de volgende contest idd... dus startpost maken, einddatum stellen en punten verzamelen aan het eind...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Congrats Holgster! Op naar de volgende contest dan zal ik es wat originelers uit de kast trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woei, feli Holgster *O*

Sci-fi? Hmm, dat wordt even nadeken dan, had me al ingesteld op het onderwerp Dood.. Maakt niet uit, we gaan vrolijk verder met de knarsende radartjes *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
newbie vraag,

Zijn er nog hulpmiddelen om die startpost te rippen.
Of is het gewoon 'quote' tekst, copy-paste en edit?
:?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ik deed dat altijd via 'view' en dan copy-paste

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh als je toch bezig bent verander dan meteen die thumb breedte van 500 naar 575 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Was een zeer geslaagd contestje vind ik! }:O

Op naar de 49ste! En nog gefiliciteerd Holster :)

(ik ga mij dit keer even niet bemoeien met volgende contest onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben als de dood dat sci-fi het onderwerp gaat worden :+

Maar gefeliciteerd Holgster!
en ik zie dat ik nog steeds commentaar zou geven maar dat helemaal ben vergeten }:| , nouja.. heeft nu ook niet veel nut meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:18:
Nah, vijfde van de 12, dat doe ik niet slecht. :)
Hoewel ik toch had gehoopt dat ik boven kabramm uit zo komen. Mijn gitaar heeft meer detail, en ik vind persoonlijk dat ik mooiere textures heb. Maar het zal wel aan het ontbreken van de versterker liggen. Niet dat ik het je niet gun hoor, bram. ;)

In ieder geval. Goed gedaan iedereen, en gefeliciteerd, holgster. :)
nog meer detail.... 8)7 ik had hem zo gedetaileerd gemaakt dat ik zelfs schroefdraad had gemaakt, en had volgens mij evenveel detail er inzitten zoals hij ook in de realiteit zou zijn :o
dat wil dus zeggen dat het detail te weinig opviel, had mischien dan beter een paar close-ups kunnen posten, mischien dat ik dan nog hoger uitgekomen was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:04:
[...]

nog meer detail.... 8)7 ik had hem zo gedetaileerd gemaakt dat ik zelfs schroefdraad had gemaakt, en had volgens mij evenveel detail er inzitten zoals hij ook in de realiteit zou zijn :o
dat wil dus zeggen dat het detail te weinig opviel, had mischien dan beter een paar close-ups kunnen posten, mischien dat ik dan nog hoger uitgekomen was _/-\o_
Ik had ook schroefdraad gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Freaks :|

Ik vind 'dood' zo'n raar onderwerp voor 3D-ontwerp :S maar dat ligt misschien aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:55:

Ik vind 'dood' zo'n raar onderwerp voor 3D-ontwerp :S maar dat ligt misschien aan mij.
Tis juist heel breed te benaderen :?

Van kerkhof tot verrotte appel, compleet verroeste auto, skeletten, doodskist of van mij part een kompleet leeg stadje (ghost town)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Als het onderwerp Dood wordt dan ga ik voor Magere Hein, in dezelfde duistere stijl als mijn Middeleeuwen inzending.

Of ik werk eindelijk mijn morbide zombie huwelijk idee uit (foto van een bruidspaar, met een hele mooie lachende bruid en een man met een half vergaan gezicht :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
link0007 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:55:

dood kan je ook heel 'positief' zien zoals de hemel, engeltjes, god, de eeuwige velden, de start van iets nieuws, verenigt worden met overleden familie en vrienden.

maar via de poll ziet het er niet meer uit of "de dood" het gaat winnen, het is aan Holgster wat hij wil...
bij dood heb ik al wel een mooie scene in mijn hoofd zitten, en bij sci-fi wil er maar niks inkomen

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 17-11-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:14:
...
Of ik werk eindelijk mijn morbide zombie huwelijk idee uit (foto van een bruidspaar, met een hele mooie lachende bruid en een man met een half vergaan gezicht :P )
Orginaliteit zal je dan niet veel scoren... Corpse Bride maar dan omgekeerd :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
bij dood denk ik dat ik voor een oorlogs scene ga, een ver***** gebied vol elende... maar ik weet niet hoe ver ik kom met mijn magere kennis van 3Dontwerp -_- (ik kan nog bijna niks :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Het onderwerp voor contest v49 is sci-fi

Ik probeer vanavond die startpost op te zetten, maar dan kunnen jullie nu vast gaan brainstormen.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb het gevoel dat er onder deelnemers toch meer animo is voor Dood. Misschien moeten we sci-fi even opschuiven en Dood doen voordat de goede ideeën verloren gaan :)

edit: nou ja, dan maar sci-fi hè. Schuiven we Dood gewoon op :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bozozo op 17-11-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar het onderwerp Dood, dat wordt dan een lekker macabere scene :), kan ik bij beide onderwerpen wel iets verzinnen. Ik word namelijk zowel als "trekkie" als "gothic/alto" bestempeld. Jaja, dat kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, sci-fi kan ook dood en verderf veroorzaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Reddy, Trekkie EN Gothic? :o.. hoe krijg je dat voor elkaar met zo'n hoofd? :o .... Of is je icon niet je pasfoto? :+

Maargoed.. Sci Fi dus :)
Tja.. k had wel een gaaf idee.. alleen is de orginaliteit daarin ver te zoeken denk ik :P
Dus nog maar ff verder brain stromen en tekenen, opzoek naar wat orginelers :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Een fake sighting foto lijkt me ook wel leuk. Het monster van Loch Ness oid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
science fiction,

dus als je dat letterlijk neemt: dingen uit de wetenschap die (nog) niet bestaan. Time machine, etc kan dus ook...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Auw een hoop nuillen maar goed.................
heb nog best gescoord voor minder dan 4 uurtjes rotzooien in Max. :D

In ieder geval felicitaties vanuit hier en succes iedereen bij de volgende contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
is een kubus ook sci-fi, ik garandeer je dat de mijne de enige is met hoeken van precies 90 graden :+
maar sci-fi is idd ook een leuk onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:35:
Reddy, Trekkie EN Gothic? :o.. hoe krijg je dat voor elkaar met zo'n hoofd? :o .... Of is je icon niet je pasfoto? :+
Ik beschouw mijzelf niet als trekkie en gothic, dat doet mijn naaste omgeving. :P
En mijn avatar is idd mijn pasfoto van een hele tijd terug.
Nu lijkt het meer hier op:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/zoongeveer.JPG
Nu je het zegt kan ik het inderdaad misschien beter veranderen in Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/gp3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als het inderdaad sci-fi wordt moeten er wel duidelijk grenzen worden getrokken of juist niet: science fiction is zo'n groot onderwerp dat het kan van: ruimteschip. tijdmachine, superkleine computers, vliegende auto's/huizen/skateboards

maar ik reserveer vast de auto uit back to the future :D , kijken of ik er iets leuks van kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Hoewel ik zelf voor dood was en idd dacht dat er niet zoveel animo was voor sci-fi, respecteer ik het oordeel van de winnaar (gefeliciteerd!), en de uitkomst van de poll. (hoewel ik betwijfel of er werkelijk 18 mensen mee gaan doen)
Dan schuiven we dood toch lekker door naar v51? v50 moet iets speciaals worden. Mijn idee was: kies zelf een onderwerp uit de vorige contests. Maargoed, meer daarover na de volgende contest. Sci-fi nu dus. Dan moet ik wel ff nadenken wat ik nu precies wil gaan maken. Ik wil niet zoiets afgezaagds doen, maar dat is erg moeilijk bij sci-fi.
En een definitie van sci-fi is wat mij betreft niet nodig. Anders zou dood-en-alles-wat-erbij-hoort-dus-niet-alleen-verlaten-kerkhofjes-met-skeletten ook veel te breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:43:
Hoewel ik zelf voor dood was en idd dacht dat er niet zoveel animo was voor sci-fi, respecteer ik het oordeel van de winnaar (gefeliciteerd!), en de uitkomst van de poll. (hoewel ik betwijfel of er werkelijk 18 mensen mee gaan doen)
Dan schuiven we dood toch lekker door naar v51? v50 moet iets speciaals worden. Mijn idee was: kies zelf een onderwerp uit de vorige contests. Maargoed, meer daarover na de volgende contest. Sci-fi nu dus. Dan moet ik wel ff nadenken wat ik nu precies wil gaan maken. Ik wil niet zoiets afgezaagds doen, maar dat is erg moeilijk bij sci-fi.
En een definitie van sci-fi is wat mij betreft niet nodig. Anders zou dood-en-alles-wat-erbij-hoort-dus-niet-alleen-verlaten-kerkhofjes-met-skeletten ook veel te breed zijn.
Ik denk dat het juist goed is dat de onderwerpen zo breed zijn, dan is er veel ruimte voor variatie en originaliteit.

Voorbeeldje: als je dertig mensen de opdracht geeft om een vrouw te tekenen die uit een huis komt, dan krijg je dertig verschillende tekeningen.
Is de opdracht echter "een oude, magere, iets kromlopende, grijsharige, kleine vrouw die een rood hoofddoekje, een blauwe bloemetjesjurk, witte sokken en gele klompen draagt, die uit een vervallen, verrot, oud, weggezakt, verlaten, vies, klein huisje komt gelopen", dan zul je weinig verschillen aantreffen in de dertig tekeningen.

Daarom ben ik dus vóór een breed onderwerp als Sci-fi of dood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het leuke van een thema is dat je verder gewoon totaal vrij bent in je doen en laten, en is ook leuker voor de kijkbuiskindertjes :+ die niet meedoen.. De verschijnenheid aan ontwerpen wat men maakt is gewoon altijd een leuke verrassing.

^^^^^ Wat Reddy dus zegt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 17-11-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
lezen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hoe kun je dat nou zeggen?! Het is toch maar net hoe JIJ denkt dat de toekomst eruit zal zien? Als je ideeen dan afgezaagd zijn.. tja, dan moet je creatiever denken :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
Als het sci-fi is, dan claim ik bij deze de alien van 'Alien' :9

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

DemoniCEVL schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:26:
Als het sci-fi is, dan claim ik bij deze de alien van 'Alien' :9
3D Contest v49: Sci-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198133

met welk programma is die piano gemaakt?

ik vind die echt heel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Welke van de twee piano's doel je op?
De mijne is gemaakt met 3D Studio Max 8... en als ik me niet vergis werkt Menesis ook met Max :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:06:
Welke van de twee piano's doel je op?
De mijne is gemaakt met 3D Studio Max 8... en als ik me niet vergis werkt Menesis ook met Max :+
die van jou is echt mooi

en ja, die bedoelde ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou bedankt voor het compliment :*)

En hij is dus compleet gemodeld in 3D Studio Max 8
:)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er van dat programma een download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
3dstudio max 30 day trial

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 22-11-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Even offtopic;

Ik ben ook wat aan het experimenteren met 3dsmax maar als ik wil renderen dan duurt dat volgens mij uren :/ Hij is constant bezig maar er komt bijna geen vooruitgang terwijl het gewoon wat text is. De render settings staan op default, wat valt hieraan te doen?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Post even in 'post je 3d stuff part 10000' want dit topic hoort al lang dicht te zijn :)

Mixed Reality dev

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste