Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 44 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.300 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 149755

Hoewel de betere timing van nVidia ongetwijfeld voor meer omzet heeft gezorgt is SLI misschien wel de belangrijkste reden van de huidige situatie. nVidia had met de komst van G70 al een volwassen overhypte platform daar waar ATI de X1800XT niet op de markt kreeg.
Daarnaast heeft nV de volledige chipsetmarkt voor AMD, wat eigenlijk de basis is van het succes van SLI.
ATI moet gewoon zorgen dat ze hun eigen sterke punten (Physics, Xbox360/DX10) zo snel mogelijk uitbuiten. Het feit dat Intel nu de prestatiekroon heeft komt ATI helemaal niet zo slecht uit aangezien de Intelchipsets meer voorbereid zijn met Crossfire. Hoewel de overname door AMD veel kapot heeft gemaakt bij intel is dit voordeel er nog steeds.

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-05 21:41
Ik heb zo een vermoeden, dat HDCP (dat ingebakken zit in de RV5x0) enorme verdraging bij ati veroorzaakt heeft, vooral bij de R520 al ...) toen zijn ze hun voorsprong verloren ...
Die MM-zooi is superbelangrijk voor de HW-producenten, omdat te verwachten valt, dat streaming content helemaal ontplofft (IPTV >:) enz.)
Het nieuwe topic komt er zo aan. :)

Over de nieuwe naam... Ik laat het eerst bij [Algemeen] ATI Nieuwsdiscussie Topic, aangezien de videokaarten nog gewoon onder de naam ATI worden uitgebracht. En ook op http://ati.amd.com wordt nog gesproken over ATI Solutions en ATI Products & Technology.

Misschien dat deel 46 wel [Algemeen] ATI.AMD Nieuwsdiscussietopic gaat heten, maar gezien het feit dat de meeste mensen AMD nog altijd alleen met CPUs associeren lijkt het me verstandiger om het bij ATI te houden zolang ook AMD nog altijd de videokaaretn onder het ATI vaandel uit brengt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:15:
Ik snap niet waarom die R600 nog niet af is. Ze hebben een jaar geleden die Xenos gpu gemaakt met unified shaders.
Het zal ongetwijfeld met een combinatie van performance en econimisch verantwoord te maken hebben.

Niet op voorraad.

Deeltje 45 staat hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 45

Deze mag dus dicht. :)

Oh en zie ook m'n lang verhaal hierboven. R600 is al een tijdje af als ik het goed heb begrepen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 08:22
Astennu schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:21:
[...]

Ik gok iets van 50-70% als niet meer :) Kijk ook even bij tomshardware vga chard en neem de X1900 GT als vergelijking.
ja dat ding mogen ze wel is updaten :P maar tnx.. kga denk voor de X1950pro dan ;) ook lkkr clockbaar toch? en dat voor ~50 euro :P

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:35
CJ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:55:

. R600 is al een tijdje af als ik het goed heb begrepen.
op de kloksnelheden na dan....

is maar net wat je ''af'''noemt...maar een ferrari die 135km/u top rijdt is in mij ogen niet ''af''

[Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-10-2006 17:09]

Anoniem: 192389

Ik heb de volgende 3 videokaart in gedachte, ben ook een ati liefhebber. Van de eerste 2 kaarten zijn er veel informatie in omloop. De ATI Radeon X1900 XT256 mb is sneller dus een beter keus. Maar van de 3e kaart Ati radeon X1950 XT 256 mb, is er weinig bekend. Die schijnt nieuw te zijn. Verbeterd?? Maar, Benchmarks nergens te vinden?? Ze verschillen niet veel wat prijs betreft
Ik vraag me af of die veel sneller als de X1900 XT 256 mb zou zijn en dus een beter keuze??.
Ik zou willen weten welke van deze 3 de beste keus zou zijn. Als er gekeken wordt naar de snelheid, mogelijkheden etc.

1. Ati radeon X1950 Pro 256 mb kost ong 195 euro
2. Ati Radeon X1900 XT 256 mb kost ong 240 euro
3. Ati Radeon X1950 XT 256 mb kost ong 260 euro

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ze leren het ook nooit af, zoek eens op ATi Nieuwsdiscussie Topic Deel 45 :/

Kan hier alsjeblieft een slotje op guys?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee