E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
- SmokeyTheBandit
- Registratie: November 2000
- Laatst online: 25-03 15:40
DOCer met Pensioen
:strip_icc():strip_exif()/u/15069/smokey_3.jpg?f=community)
Wie weet wordt ik zo enthousiast van de Conroe dat ik het project nog eens een keer afmaakEl Snorro schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:52:
[...]
lekker maar wanneer zie ik jou weereens met je prom spelen?
Qua temps zou het zeeeeeeeeer goed helpen iig kleine kachels die Conroe's.
Turn it off and on again.
- Da_maniaC
- Registratie: September 2004
- Laatst online: 31-05 14:58
a.k.a. The Sequenz Pounder
:strip_icc():strip_exif()/u/123739/crop5f9ddcde3b3f4_cropped.jpeg?f=community)
Gaat helemaal goed komen, als ik je mee kom helpen.rimpeldinky schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:17:
[...]
ik hoop met een van mijn procs straks ook wat extremer te gaan ja (air stock,air ninja, watercooling, Dice) helaas wacht ik er al veel te lang op
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik zat misschien te denken aan de Biostar.. Omdat daar eerst een hoop mensen zo op aan het wachten waren en lovend over waren.. Al vind ik het mobo an sich niet zo bijzonder. Ik zat ook te denken aan een Asus P5WD2-WS Professional of een P5W 64 of iets dergelijks... Maar misschien dat er ook andere merken zijn waar men goede ervaringen mee heeft?
_@/'
Ik vind persoonlijk de P5B een topbord, beter als de P5W. andere borden heb ik nog niet gehad
Jup.. Dat was ik.. Maar ik heb het moederbord nu al verkocht, dus ik moet nu wel een ander moederbord kopen.Extera schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:54:
Waarom een ander bordje? Als je eerst even vermeld wat je niet bevalt aan je P5W, of heb ik dat gemist? (was jij dat met te weinig sata poorten)
Ik vind persoonlijk de P5B een topbord, beter als de P5W. andere borden heb ik nog niet gehad
Overigens, hebben jullie geen last van problemen met die Jmicron driver? Daar schijnen wel problemen mee te zijn..
[ Voor 9% gewijzigd door Steephh op 06-11-2006 18:09 ]
_@/'
Vreemd...naar aanleiding van dit bericht heb ik cool-prices.nl gemailed met de vraag of ze nog een week 28b cpu hadden liggen en ik kreeg dit terug:Nilos128 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:20:
[...]
De CPU komt uit Holland, Cool-Prices. Ik had een mail gestuurd naar verscheidene online shops en deze had toevallig die batch in huis, lucky me!Ook nog eens reuzeleuk dat ik mijn ,,oude'' chip heb kunnen verkopen voor 285 €. Dat was een L628A347, deed 3.3Ghz op 1.4625V in bios. 3600 Mhz 1.65V. 24/7 was dus 3300 Mhz max 59°C met een arctic freezer pro. Nu wacht ik op mijn Tuniq Tower en L628B121! Resultaten post ik volgende week wel eens...
Hier kan ik logischerwijs niks mee...dit komt neer op maar bestellen en hopen dat ik een 28b krijg. En gezien de respons van andere winkels is het aantal 28b' s in stock zeer klein te noemen (heel veel 29b op t moment die t ook wel aardig schijnen te doen). Hoe heb jij dit aangepakt met cool-prices Nilos?Goedemiddag,
u kunt dit doen door dit bij de opmerkingen aan te geven tijdens de bestelling,
er wordt
dan rekening mee gehouden tijdens het orderpicken.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Support
Support@Cool-Prices.nl
Anders ga ik wel voor de 29B, die schijnt t ook wel redelijk goed te doen, en valt goedkoop te halen bij de zaak waar ik ook m'n 8800GTX heb ge-preordered.
[ Voor 84% gewijzigd door Stoffa op 07-11-2006 01:18 ]
[/quote]
Gewoon gemaild en gereserveerd. Blijkbaar had ik een L628B101. Gaat niet erg lekker. Voor 3300 Mhz heeft die al 1.5V nodig. Gedver. Mss nog wat inbranden maar zal zoveel niet schelen. Dikke pech dus.
Ik zit al een aantal dagen te wachten op een nieuwe P5B Deluxe bordje. De oude wilde voor geen mogelijkheid booten. Lag volgens mij aan de Jmicron chip. Hoop dat de nieuwe geen kuren vertoont.Steephh schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:07:
[...]
Overigens, hebben jullie geen last van problemen met die Jmicron driver? Daar schijnen wel problemen mee te zijn..
Verder is dit bord wel een van de betere. Die andere die je noemde zijn niet echt veel beter, zeker niet als je kijkt wat het je extra kost. Qua overclock mogelijkheden / prijs vind ik de P5B de beste keus op dit moment.
Verwijderd
De driver van de jmicron geeft op de p5w dh problemen als je niet de laatste hebt, verder kan de jmicron een behoorlijke bottleneck zijn voor je hele systeem. Liever niet gebruiken dus.
Meen je dat nou?? Dit is echt de eerste keer dat ik lees dat een 28b niet hard gaat. Nou dan kan ik dus net zo goed voor een 29b gaan...das echt pech hebben NilosNilos128 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:10:
Hier kan ik logischerwijs niks mee...dit komt neer op maar bestellen en hopen dat ik een 28b krijg. En gezien de respons van andere winkels is het aantal 28b' s in stock zeer klein te noemen (heel veel 29b op t moment die t ook wel aardig schijnen te doen). Hoe heb jij dit aangepakt met cool-prices Nilos?
[/quote]
Gewoon gemaild en gereserveerd. Blijkbaar had ik een L628B101. Gaat niet erg lekker. Voor 3300 Mhz heeft die al 1.5V nodig. Gedver. Mss nog wat inbranden maar zal zoveel niet schelen. Dikke pech dus.
Verwijderd
maar door nu een moederbord te kopen van al 220€ en dan ook nog andere high end producten is het eigelijk gewoon totaal onzinnig om te oc omdat je toch niet veel winst haalt, je haalt wel winst maar je merkt het niet
Verwijderd
huh?Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:31:
Kijk als je nu een gewoon mb koopt van 140€ en je klokt die over dan bespaar je wat geld
maar door nu een moederbord te kopen van al 220€ en dan ook nog andere high end producten is het eigelijk gewoon totaal onzinnig om te oc omdat je toch niet veel winst haalt, je haalt wel winst maar je merkt het niet
Ik heb een e6700 die draait op 3.6 permanent.
Geef mij maar eens e6300 die dat nadoet.
(een e6600 was een verstandigere keuze geweest, geef ik toe).
mobo is meer een kwestie van features die je wilt denk ik.
Over die weeknummers, in elke week zullen echt wel cpus zitten die slecht gaan hoor.
Ik zou verwachten dat naarmate de yield hogerw orden de cpus gemiddeld beter worden en er dus steeds betere cpus in een serie zitten. Maar er zitten altijd slecht tussen die de criteria nog net gehaald hebben. Zo werkt een productie process nu eenmaal. Dus staar je niet dood op die weeknummers
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 12:57 ]
Ik heb nog nooit veel geluk gehad met cpu's. Straks begin ik te denken dat het aan het moederbord ligt.Stoffa schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:24:
[...]
Meen je dat nou?? Dit is echt de eerste keer dat ik lees dat een 28b niet hard gaat. Nou dan kan ik dus net zo goed voor een 29b gaan...das echt pech hebben Nilos
Heb ganse nacht geprimed op 3300 Mhz, 1.5V. Deze morgen zet ik hem op 1.45V en na twee minuten reeds een errorExtera schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:40:
Ik wil em wel testen als ik een nieuw bordje heb
De AW9D-Max is ook veel mooier qua uiterlijk. Als je een raam hebt is dat ook wel mooier.
Overigens, ik kwam erachter dat ik een Week 27 cpu heb..
Wat betreft dit dus.
[ Voor 34% gewijzigd door Steephh op 07-11-2006 19:46 ]
_@/'
- SmokeyTheBandit
- Registratie: November 2000
- Laatst online: 25-03 15:40
DOCer met Pensioen
:strip_icc():strip_exif()/u/15069/smokey_3.jpg?f=community)
Een erg open vraag ....Steephh schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:03:
Ik nu te denken aan een Abit AB9 Pro (965 chipset en ICH8R).. Of een AW9D-MAX (975x en ICH7R).. Ik weet het niet.. De Pro is goedkoper en heeft meer SATA poorten. Verder lijkt me de Pro beter qua overclocken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En als dat moederbord niet zomaar opnieuw opstart als er stroom op komt, dat zou ook wel fijn zijn. Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee?
De AW9D-Max is ook veel mooier qua uiterlijk. Als je een raam hebt is dat ook wel mooier.Maarja.. Ik weet het niet... waarom hebben ze niet gewoon een supercool moederbord waar precies opzit wat op die AB9 Pro zit..Ja.. lastige keuzes..
Overigens, ik kwam erachter dat ik een Week 27 cpu heb..
Wat betreft dit dus.
Ik heb nu een paar dagen de AB9-Pro en ben er super tevreden over clocked erg lekker zo stabiel als een huis (E6600 @ 3.72 Ghz - 1.41Vcore).
Wel moeten er op bios gebied nog het een en ander gebeuren maarja is niet zo heel verassend aangezien de P965 chipset in het algemeen net om de hoek komt kijken dus zullen meer fabrikanten last van hebben
Qua FSB clocken moet je met de huidige biossen niet veel meer als +/- 450 verwachten zonder de soldeerbout te hand te willen nemen that is.
Zelf heb ik ook getwijfeld tussen deze 2 maar vond de USB/Raid snelheden erg belangrijk en op dat punt is de ICH8R sneller/stabieler als de ICH7R.
En uiterraard het prijsverschil de AB9 doet net zoveel op voltage/instellings gebied als de AW9D alleen heeft deze laatste dus wel 100% aluminium capacitors.
Kiezen voor the best of the best is leuk en nagenoeg zeker de garantie dat je kan planken op OC gebied dan.Maar kiezen voor de underdog en die zover krijgen dat je de dure meuk eruit trekt is veeeeel cooler/sportiever
Kortom ik ben erg tevreden maar ben altijd al Pro-Abit geweest (BD7 / 6 stuks NF7-S boardjes gehad)
[ Voor 7% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-11-2006 23:05 ]
Turn it off and on again.
CPU Type: E6600
Clock SPeed: 4050MHz
Stepping: 6 B2
Week: L631
Code: A674
Vcore Set in bios:1.65v
Cooling: Air , 20° ambiant
Cooler brand/model: Tuniq Tower 120
Motherboard: Biostar Tforce 965p Deluxe
Bios Version: 914
Memory: G.Skill HZ 2GB
Rated speed: PC 6400 C4
Timmings: 4-4-4-9 1:1 2.1v
4 ghz met een week 31A cpu en een Tuniq Tower, dat is ongeveer niveau wat je een hoop 28b's ziet halen. Mogelijkerwijs een goede stepping dus. Overigens ben ik t gedeeltelijk eens met wat catscit hierboven zei. Ja er zijn uitzonderingen bij iedere stepping, maar tegelijkertijd zijn er bepaalde steppings die t gewoon beter doen dan andere. Kijk eens naar de "Rol-co cpu's" bijvoorbeeld: hoe verklaar je anders dat die stuk voor stuk zo hard gaan?
En kijk eens naar de results database op Hardforum en XS -> die week 28B cpu's doen het gemiddeld gewoon veel en veel beter dan bijv. een 28A.
Verwijderd
En gaan die allemaal zo hard?
Ik snap niet wat de productie week uitmaakt voor de max overklok.
Ik ben bedrijfskundige, ken productie processen en begrijp dat er variaties in het productie proces zitten maar waarom dan een bepaalde week gemiddeld gezien beter scoort als een andere is mij een raadsel.
ik weet wel dat mijn e6700 slecht overklokt. Mijn cpu is de overduidelijke bottleneck in alles. FSB kan best tot 400, geheugen wil tot 900, maar over de 3.9GHz kom ik met geen mogelijkheid.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 09:13 ]
Hoe het precies komt weet ik niet, maar ze gaan wel allemaal zo hard.Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:08:
had rol-co niet 5 e6600 laten komen oid?
En gaan die allemaal zo hard?
Ik snap niet wat de productie week uitmaakt voor de max overklok.
Ik ben bedrijfskundige, ken productie processen en begrijp dat er variaties in het productie proces zitten maar waarom dan een bepaalde week gemiddeld gezien beter scoort als een andere is mij een raadsel.
ik weet wel dat mijn e6700 slecht overklokt. Mijn cpu is de overduidelijke bottleneck in alles. FSB kan best tot 400, geheugen wil tot 900, maar over de 3.9GHz kom ik met geen mogelijkheid.
Die van Syngrow is bekent natuurlijk, maar ook Rol-co is de 5Ghz al een tijdje gepasseerd. Die van Viss gaat ook heerlijk, en mijne deed onder een single stage zeeer gemakelijk 4500Mhz. Ik had geen zin om hoger te testen omdat ik de mods erop wilde hebben en met droogijs aan de slag wilde.
Binnekort mijn B123 results.
Die van Syngrow is bekent natuurlijk, maar ook Rol-co is de 5Ghz al een tijdje gepasseerd. Die van Viss gaat ook heerlijk, en mijne deed onder een single stage zeeer gemakelijk 4500Mhz. Ik had geen zin om hoger te testen omdat ik de mods erop wilde hebben en met droogijs aan de slag wilde.
Binnekort mijn B123 results.
[/quote]
Ik heb nu al twee E6600's getest een L628A334 en een L628B101. Ze gaan beiden echter ,,maar'' tot 3.4 Ghz op 1.5V. Zou ik iets over het hoofd kunnen gezien hebben? Slecht moederbord misschien? Gewoon pech? Mijn mobo is een P5WDH met een tuniq tower.
3,4 Ghz = 377 Mhz fsb, staat hyperpath 3 wel uit?
Voltages van je NB op max? geheugen voltage / timings / SPD aan of uit proberen.
Met een B121 is een ander bordje al bijna een aanrader, mijn P5W deed maar +- 440 Mhz fsb zonder mods. Dat is net geen 4Ghz als hij het ook op multi 9 zou doen.
Allright!!!4 ghz met een week 31A cpu en een Tuniq Tower, dat is ongeveer niveau wat je een hoop 28b's ziet halen. Mogelijkerwijs een goede stepping dus.
Intel M © '05
Intel ® CORE 2 DUO
6600 SL9S8 MALAY
2.40GHZ/4M/1066/06
L631A967
Dit weekend eens kijken wat ik eruit kan halen!
[/quote]
Hey, NB voltage staat niet op max, dat moet ik nog eens testen. Maar de stepping was een L628B101 en geen 121, ik had me daarin gemist bij het bestellen en dacht dat het een L628B121 was.
Verwijderd
Ik heb een matige p5w maar 400fsb haal ik wel.Extera schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:15:
Ik denk dat je wat over t hoofd ziet, je B121 zou 4ghz wel op air moeten doen.
3,4 Ghz = 377 Mhz fsb, staat hyperpath 3 wel uit?
Voltages van je NB op max? geheugen voltage / timings / SPD aan of uit proberen.
Met een B121 is een ander bordje al bijna een aanrader, mijn P5W deed maar +- 440 Mhz fsb zonder mods. Dat is net geen 4Ghz als hij het ook op multi 9 zou doen.
Je kunt door de multiplier naar beneden te halen testen of je een fsb beperking hebt.
Zo ja, dan heb je je bios intellingen niet goed staan (meestal toch)
~370 kan bijna niet de max zijn van t bord. Op dat moment verdenk ik Hyperpath 3 die aanstaat of brakke mem timings (wel heel brak dan
NB voltage gewoon naar 1,65 zetten, hyperpath 3 uitzetten, genoeg volt op t mem, 2,2v ofzo.
_@/'
Alles stond zo ingesteld, gewoon kutprocessor of kutmoederbord, gewoon geen geluk met het overklokken. Ik laat het nu maar zo.Extera schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:33:
ligt aan de hoogte van je fsb wall of je bios instellingen niet goed staan.
~370 kan bijna niet de max zijn van t bord. Op dat moment verdenk ik Hyperpath 3 die aanstaat of brakke mem timings (wel heel brak dan)
NB voltage gewoon naar 1,65 zetten, hyperpath 3 uitzetten, genoeg volt op t mem, 2,2v ofzo.

dat is voor mij en dj_the_sp de max vandaag
1.575 Vcore temperatuur stressed over de 70
2gb corsair xms pro 4-4-4-12 1:1 op 2.15V
[ Voor 3% gewijzigd door rimpeldinky op 08-11-2006 23:32 ]
*burp*
*burp*
- Da_maniaC
Vrijdag please.rimpeldinky schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:38:
mja ben iets huiverig om mijn 4 uur oude bord en cpu meteen te voltmodden, moet ook nog container en wat Dice scoren.. misschien wat leuks om morgen te doen
Dan ben ik vrij en kom ik ook wel mee doen aan de Dice run.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Mooie temps: hoe koel je je proc? Met mijn Zalman 9500 op Qfan [Optimal] zit ik een stuk hoger, maar wel stil....R-O-Y schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:28:
Ik ben zeer te spreken over mijn E6300. Dat ding is stock al een flink stuk sneller/zuiniger dan m'n D830. Ik kan nu alleen niet zo ver klokken ivm ramDe temperatuur van dit ding vind ik ook erg mooi. Idle 30 graden en full load 38 graden. (pc probe asus) Toch wel erg lekker, nu nog goed ram en dan ga ik ook kijken hoe ver deze wilt
Systeem;
Antec sonata 2
Tagan480u22
GA-p965-DS4
E6600 l624a767 @3.2Ghz (8x400@1.36v)
2GB (2x1GB) Mushkin PC5300@PC6400 5-5-5-15@2v
Leadtek 8800GTX
2xWD740ADFD in Raid0
Scyte Ninja +12Cm Papst 4412F/2GL@1000RPM
Casefan Papst 4412F/2GL @1000RPM
ZM-MFC1
Dell 2407WFP
MX518 op Steelplate 4S

[ Voor 20% gewijzigd door Plurk. op 10-11-2006 12:26 ]
ohja dat stond er niet bij. Mbv water wordt alles gekoeld. Ik weet verder geen verschillen met lucht omdat dat er niet op heeft gezeten. De boxed koeler ligt hier ook mooi in de kastdudok12 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:39:
[...]
Mooie temps: hoe koel je je proc? Met mijn Zalman 9500 op Qfan [Optimal] zit ik een stuk hoger, maar wel stil....
- sl1200
- Registratie: September 2003
- Laatst online: 04-04 16:08
Tweakotine-pleisters te koop?
:strip_icc():strip_exif()/u/93581/SL1200.jpg?f=community)
Klopt het dat je een 8800GTX hebt en geen 7800GTX?Plurk. schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:25:
Toch ook even mijn bescheiden OC neerzetten. Het gaat mij vooral om stilte en prestatiewinst, niet om de hoogst haalbare OC. Hier draai ik 24/7 mee.
Systeem;
Antec sonata 2
Tagan480u22
GA-p965-DS4
E6600 l624a767 @3.2Ghz (8x400@1.36v)
2GB (2x1GB) Mushkin PC5300@PC6400 5-5-5-15@2v
Leadtek 8800GTX
2xWD740ADFD in Raid0
Scyte Ninja +12Cm Papst 4412F/2GL@1000RPM
Casefan Papst 4412F/2GL @1000RPM
ZM-MFC1
Dell 2407WFP
MX518 op Steelplate 4S
[afbeelding]
Zo ja, die kaart past dus wel in je Sonata II kast?
Je voeding trekt het allemaal wel?
Ik heb hem er net inzitten, de 8800GTX dus.sl1200 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:04:
[...]
Klopt het dat je een 8800GTX hebt en geen 7800GTX?
Zo ja, die kaart past dus wel in je Sonata II kast?
Je voeding trekt het allemaal wel?
Het past net, de voeding trekt het ook, er zitten twee PCI-E connectors aan die TAGAN. Ik moet wel zeggen dat de voeding nu een stuk warmer wordt, maar met alle zware testen heb ik nog geen problemen ondervonden!
Ik zelf wil 24/7 3,6ghz draaien, dan loopt mijn mem 1:1, natuurlijk wil ik wel een x het hoogste bereiken, maar niet als 24/7.
De Tuniq tower, wat volgens XS de beset cpu koeler op het moment is, is er bij 4launch niet meer(37 euro), maar bij SWW wel, maar daar is hij erg duur(45 euro). De Infinity is ook "out of stock' dus dat word wachten.
Mijn vraag is vooral: kan je met een freezer 7 pro goed overklokken? Dan heb ik het dus over rond de 3,5ghz - 4ghz. En wat zijn jullie temps dan?
En helpt het veel asl je de freezer 7 pro lapt? Is dit moeilijk?
thnx
[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-11-2006 12:28 ]
ik zou die 8 euro vergeten man en gewoon (net als ik) bij sww die tuniq halen, het is echt een super ding .barzi schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:14:
Welke lucht koelers gebruiken jullie eigelijk voor het overklokken?
Ik zelf wil 24/7 3,6ghz draaien, dan loopt mijn mem 1:1, natuurlijk wil ik wel een x het hoogste bereiken, maar niet als 24/7.
De Tuniq tower, wat volgens XS de beset cpu koeler op het moment is, is er bij 4launch niet meer(37 euro), maar bij SWW wel, maar daar is hij erg duur(45 euro). De Infinity is ook "out of stock' dus dat word wachten.
Mijn vraag is vooral: kan je met een freezer 7 pro goed overklokken? Dan heb ik het dus over rond de 3,5ghz - 4ghz. En wat zijn jullie temps dan?![]()
En helpt het veel asl je de freezer 7 pro lapt? Is dit moeilijk?
thnx
op die 3,6 die jij wilt draaien kan je de fan nog wel langzamer zetten denk ik, hij houd erg goed zijn load.
ik heb ook via via gehoord dat de tuniq tower 120 end of life is, of dat echt waar is weet ik niet maar dat zou zonde zijn, een erg goed koeler.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Dus jij raad me gewoon de tuniq tower aan?Rol-Co schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:02:
[...]
ik zou die 8 euro vergeten man en gewoon (net als ik) bij sww die tuniq halen, het is echt een super ding .
op die 3,6 die jij wilt draaien kan je de fan nog wel langzamer zetten denk ik, hij houd erg goed zijn load.
ik heb ook via via gehoord dat de tuniq tower 120 end of life is, of dat echt waar is weet ik niet maar dat zou zonde zijn, een erg goed koeler.
En past deze zonder problemen op de p5b dlx?
En wat zijn jou temps?(met stock fan)?
En zijn er geen koelers meer die evengoed/iets slechter zijn voor minder geld? ben niet zo rijk
[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-11-2006 16:21 ]
temps weet ik niet zo 1-2-3 ik moet dat in de bios zien , maar dat was 48 gr op 4050 mhz 1,65v
ik snap best dat het misschien een aardig bedrag is , maar elke keer een andere koeler kopen omdat je er aan twijfelt kost ook geld , alleen niet in 1 keer, met de tuniq weet je gewoon dat het goed zit.
ik draai met de stock fan , die is prima en zit er in dus moet wel passen als je een andere wilt plaatsen, de regelaar (supermooi) staat volluit
mooie ervan is ook dat je geen draaiende fans aan de buitenkant hebt, zeer vinger vriendelijk dus
[ Voor 9% gewijzigd door Mitt3nz op 12-11-2006 18:43 ]
Ik heb ook zo'n Tuniq en weet wat er raar is, bij mij is de cpu temp full load na 10 uur orthos 58-56°C (coretemp). 3400 Mhz,1.5125V. Zou mijn IHS dan toch banaan staan? Een weekje terug testte ik een L628B101 en die deed 55°C op 1.5V. Mss ligt het aan de fan die draait max 1400 RPM en is niet de originele. Wat denk jij Rolco?
mag ik vragen waarom je de originele niet gebruikt? die is juist zo mooi, leuke knop erbij om de snelheid te regelen , en dan bedoel ik niet zo'n lullig dingetje tussen je voedings draad maar een degelijke.Nilos128 schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:03:
temps weet ik niet zo 1-2-3 ik moet dat in de bios zien , maar dat was 48 gr op 4050 mhz 1,65v![]()
Ik heb ook zo'n Tuniq en weet wat er raar is, bij mij is de cpu temp full load na 10 uur orthos 58-56°C (coretemp). 3400 Mhz,1.5125V. Zou mijn IHS dan toch banaan staan? Een weekje terug testte ik een L628B101 en die deed 55°C op 1.5V. Mss ligt het aan de fan die draait max 1400 RPM en is niet de originele. Wat denk jij Rolco?
volluit blaast het aardig hard moet ik zeggen, dus goede koeling.
als je de vergelijking wil maken moet je wel ff in de bios gaan staan en na een minuutje kijken wat ie aangeeft, je vergelijkt nu mijn bios temp met jou load temp......
Mijn bios temp is 31°C, 1.5125V, 3400 Mhz. Ik heb de koeler tweedehands gekocht en er zat zo'n stille fan bij die ik aangesloten heb op het moederbord. Coretemp is idle 43-46°C en load 58-56°C. Fan staat voluit en produceert zo'n 1450 RPM die zorgt dan weer voor 90 CFM. Dus jouw temp is wel beetje aan de hoge kant maar vrij normaal denk ik aan die bangelijke 4 Ghz en 1.65V. Al bij al een zeer goede, stille koeler. Ervoor had ik een freezer 7 en die deed het zo'n vijf graden slechter op full load en maakte meer herrie. Btw Rol-Co heb je nog E6600's te koop? Heb er reeds twee geprobeerd maar max dat ik haal is 3600 Mhz 1.625V.Rol-Co schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:56:
[...]
als je de vergelijking wil maken moet je wel ff in de bios gaan staan en na een minuutje kijken wat ie aangeeft, je vergelijkt nu mijn bios temp met jou load temp......
Ja doe mij er dan ook maar een Rol-CoNilos128 schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:13:
[...]
Mijn bios temp is 31°C, 1.5125V, 3400 Mhz. Ik heb de koeler tweedehands gekocht en er zat zo'n stille fan bij die ik aangesloten heb op het moederbord. Coretemp is idle 43-46°C en load 58-56°C. Fan staat voluit en produceert zo'n 1450 RPM die zorgt dan weer voor 90 CFM. Dus jouw temp is wel beetje aan de hoge kant maar vrij normaal denk ik aan die bangelijke 4 Ghz en 1.65V. Al bij al een zeer goede, stille koeler. Ervoor had ik een freezer 7 en die deed het zo'n vijf graden slechter op full load en maakte meer herrie. Btw Rol-Co heb je nog E6600's te koop? Heb er reeds twee geprobeerd maar max dat ik haal is 3600 Mhz 1.625V.
- Asus P5W (DH Deluxe), 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
- Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB) (L629B475)
- Artic Freezer 7 Pro
- Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Is deze net zo goed als een 28B?
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 12-11-2006 23:27 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb hier zelf dus wat "research" naar gedaan en 1 ding is zeker: de 29b doet het zeker niet zo goed als de 28b. Er zijn echter overal uitzonderingen te bespeuren. Zo heeft Nilos een 28b die het helemaal niet zo geweldig doet en zag ik op XS een 29b die ging als een raket (ik heb echter ook een stuk meer best tegenvallende 29b's gezien).Jumpman schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:26:
Ik heb hier:Wat doet de 29B maximaal? En wat als ik hem stabiel, 24/7 wil laten draaien?
- Artic Freezer 7 Pro
En? Het weekend is nu wel ongeveer ten einde en ben zeer benieuwd wat je bereikt hebt (zit namelijk zelf te overwegen een 31A te bestellen)bosaap22 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:50:
[...]
Allright!!!![]()
Intel M © '05
Intel ® CORE 2 DUO
6600 SL9S8 MALAY
2.40GHZ/4M/1066/06
L631A967
Dit weekend eens kijken wat ik eruit kan halen!
Sh*t 2 posts achter elkaar
[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 12-11-2006 23:36 ]
Er zit ook al een metaal beschadiging (krasachtig iets) op de processor, terwijl hij nieuw uit de verzegelde verpakking komt. Hebben jullie zoiets ook gezien toevallig?Jumpman schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:26:
Ik heb hier:Wat doet de 29B maximaal? En wat als ik hem stabiel, 24/7 wil laten draaien?
- Artic Freezer 7 Pro
De 3,2 Ghz halen ze allemaal toch wel?Stoffa schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:32:
[...]
Ik heb hier zelf dus wat "research" naar gedaan en 1 ding is zeker: de 29b doet het zeker niet zo goed als de 28b. Er zijn echter overal uitzonderingen te bespeuren. Zo heeft Nilos een 28b die het helemaal niet zo geweldig doet en zag ik op XS een 29b die ging als een raket (ik heb echter ook een stuk meer best tegenvallende 29b's gezien).
Ja volgens mij wel, ik heb t meer over t verschil tussen 3,6 en 4,0.
Okay, want ik wil hem 24/7 op 3,2 GHz laten draaien (8 x 400, PC6400), maar ik hoop echt zo dat hij 3,6 GHz wel haalt.Stoffa schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:46:
[...]
Ja volgens mij wel, ik heb t meer over t verschil tussen 3,6 en 4,0.
Hier het bewijs dat je ook met een E6400 een hele mooie OC kan halen en 80-90 euri in je zak houdt
Ik heb het geheugen nu wel al op 4-4-4-12 lopen btw (2.0V), waardoor SuperPi ongeveer 17,7 sec over 1M doet
Haal btw 6850 3DMark06 punten met mn systeem
Ik maak me alleen een beetje zorgen over mn moederbord temp. Is die niet wat hoog?
[ Voor 9% gewijzigd door rossinl op 13-11-2006 00:10 ]
Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2
- Da_maniaC
Ik en Rimpeldinky hebben vorige week met een 29B, 4 GHz SuperPi-stable gehaald.
rimpeldinky schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:40:
[afbeelding]
dat is voor mij en dj_the_sp de max vandaag
1.575 Vcore temperatuur stressed over de 70
2gb corsair xms pro 4-4-4-12 1:1 op 2.15V
[ Voor 37% gewijzigd door Da_maniaC op 13-11-2006 00:51 ]
- Rol-Co
- Registratie: Maart 2004
- Laatst online: 28-07 07:27
3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN
:strip_icc():strip_exif()/u/109456/bigass3.jpg?f=community)
29b dus ......

Op den duur begin ik toch wel wat te twijfelen. Ik heb nu een L628E334 die doet bij dus ,,maar'' 3400 mhz, 1.5125V. Ik heb een L628B101 getest die bij mij ,,maar'' 3300 Mhz deed op 1.5V. Na wat opzoekingswerk vond ik een L628E334 die 4.5 Ghz deed wel met extreme koeling en vond ik een L628B101 die gemakkelijk 3600 Mhz haalde met minder volts. Zou misschien eens tijd worden dat ik mijn processor test op een ander plankje??? Kan je moederbord (bij mij P5WDH) je overklok limit zijn? Héél goed zou ik mijn mobo niet noemen want max FSB is bij zo'n 415.Rol-Co schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:34:
29b is echt wel goed, zoiezo meer kans met een 28b 29b dat ie goed klokt , en dan heb ik het over 3800 of hoger op lucht koeling.
29b dus ......
[afbeelding]
Is dat een goeie cpu voor het betere oc werk 4GHz+ ??
Die-hard Brexiteer
Idd dat moet je zelf uitvogelen, en beter schiet je op want ik krijg de zelfde binnenKingNothing schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:29:
Heb hier een E6600 (L628B101).
Dan weet ik hoever die batch ongeveer gaat !
- bosaap22
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 25-07 23:14
Doing things I'm good at.
Ik heb dit weekend niet veel tijd gehad, maar heb toch al een leuke tussenstand:Stoffa schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:36:
[...]
En? Het weekend is nu wel ongeveer ten einde en ben zeer benieuwd wat je bereikt hebt (zit namelijk zelf te overwegen een 31A te bestellen)
Item | Omschrijving | OC-Waarde | Opmerking |
CPU | Intel Core 2 Duo E6600 L631A967 | 3200 Mhz | vCore 1.27V | 58oC full load (8 uur Orthos) | Multiplier 9 |
Koeler | Arctic freezer 7 Pro | - | QFan in BIOS ENABLED (1000 rpm max.) |
RAM | 2x1GB G-Skill PC6400 5-5-5-15 | 1:1 | vDimm 2.0V | 5-5-5-15 |
Mobo | Asus P5B Deluxe | FSB=356*9 PCIe=101 PCI=33 De rest = Auto | BIOS 0711 |
GPU | 7900 GTO | - | - |
Ik weet niet precies wat nou het stockvoltage bij een E6600 is, maar volgens mij minimaal 1,3V. Kan 'm dus met gemak tot 3200 mhz overclocken op 1,27V.
Zal deze week nog eens kijken hoeveel extra Volt ik nodig heb om de 3600 te halen. Maar denk dat dat geen probleem moet zijn.
Prima vooruitzichten voor een stil en koel 24/7 systeem met toch een erg leuke overclock!
- bosaap22
Net nog even lopen pielen.bosaap22 schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:36:
[...]
Ik heb dit weekend niet veel tijd gehad, maar heb toch al een leuke tussenstand:
Item Omschrijving OC-Waarde Opmerking CPU Intel Core 2 Duo E6600 L631A967 3200 Mhz | vCore 1.27V | 58oC full load (8 uur Orthos) Multiplier 9 KoelerArctic freezer 7 Pro - QFan in BIOS ENABLED (1000 rpm max.) RAM 2x1GB G-Skill PC6400 5-5-5-15 1:1 | vDimm 2.0V 5-5-5-15 Mobo Asus P5B Deluxe FSB=356*9 PCIe=101 PCI=33 De rest = Auto BIOS 0711 GPU 7900 GTO - -
Ik weet niet precies wat nou het stockvoltage bij een E6600 is, maar volgens mij minimaal 1,3V. Kan 'm dus met gemak tot 3200 mhz overclocken op 1,27V.![]()
Zal deze week nog eens kijken hoeveel extra Volt ik nodig heb om de 3600 te halen. Maar denk dat dat geen probleem moet zijn.
Prima vooruitzichten voor een stil en koel 24/7 systeem met toch een erg leuke overclock!
Qfan staat nog steeds aan. Voltage in bios = 1,3125V.
Kom tot mijn verbazing tot 400 * 9 (3600mhz) op 1,3125V

Zal straks Orthos een aantal uur draaien, maar potentie heeft ie zeker!
Wordt nu wel verleidelijk voor me ook zo'n 31A te gaan scoren
[ Voor 47% gewijzigd door Stoffa op 13-11-2006 14:34 ]
Maar over het algemeen is gemiddeld gezien met de meeste proc's wel een leuke clock neer te zetten.
Daarbij komt ook nog hoeveel kennis heeft de 'tweaker' van het overclocken. Bijvoorbeel als je airflow al niet optimaal is zal de proc al minder presteren volgens de één, omdat de processor dan niet stabiel loopt en te warm wordt. De 'tweaker' die net weer wat meer weet, en een beter airflow heeft zal dus met de zelfde processor een hogere clock neer zetten.
Er zijn zoveel variabelen:
- Kwaliteit van de processor (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type moederbord
- Kwaliteit moederbord (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type koeler
- Koeler goed gemoteerd (ook dit kan al verschillen veroorzaken)
- Geheugen
- Kwaliteit van het geheugen (kan ook minimaal verschillen van dezelfde fabrikant)
- Airflow in de kast
[ Voor 48% gewijzigd door Jumpman op 13-11-2006 16:33 ]
Je geheugen en voeding hebben ook wat invloed op je prestaties!Jumpman schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:25:
Hmmm, er duiken steeds meer verschillende week nummers op die het goed doen lijkt het wel. Af en toe zie je van sommige weeknummers ook een slechte, dus ik denk dat het weeknummer (de batch) er niet zoveel toe doet. Het is maar net of een 'tweaker' met zo'n processor aan de slag gaat, en of de processor van goede kwaliteit (uit het midden van de wafer, zeg maar) is.
Maar over het algemeen is gemiddeld gezien met de meeste proc's wel een leuke clock neer te zetten.
Daarbij komt ook nog hoeveel kennis heeft de 'tweaker' van het overclocken. Bijvoorbeel als je airflow al niet optimaal is zal de proc al minder presteren volgens de één, omdat de processor dan niet stabiel loopt en te warm wordt. De 'tweaker' die net weer wat meer weet, en een beter airflow heeft zal dus met de zelfde processor een hogere clock neer zetten.
Er zijn zoveel variabelen:
- Kwaliteit van de processor (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type moederbord
- Kwaliteit moederbord (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type koeler
- Koeler goed gemoteerd (ook dit kan al verschillen veroorzaken)
- Geheugen
- Kwaliteit van het geheugen (kan ook minimaal verschillen van dezelfde fabrikant)
- Airflow in de kast
Je moet idd wat mazzel hebben, maar die mazzel kun je min of meer afdwingen door te zorgen voor goede randvoorwaarden (degene die je net opsomde).
Nog een vraag betreft het voltage. Hetgene wat je in het bios instelt lijkt over het algemeen hoger te zijn dan de waarde die je afleest in CPU-Z en Speedfan o.i.d. In mijn geval stel ik in het bios 1.3125V in en zie ik dat zowel Speedfan als CPU-Z niet eens aan de 1.3V komen. Van welke waarde moet je nu uitgaan?
Edit: je was me voor voor met je geheugenopmerking
[ Voor 8% gewijzigd door bosaap22 op 13-11-2006 16:41 ]
Ik heb het idee dat CPU-Z gewoon afrond bij kleine verschillen. Als dit zo zou zijn brengt dit ook veel verwarring met zich mee in de frequenties die 'tweakers' publiceren. De één publiceerd de waardes van CPU-Z en de ander de waardes van het moederbord.bosaap22 schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:38:
[...]
Je geheugen en voeding hebben ook wat invloed op je prestaties!
Je moet idd wat mazzel hebben, maar die mazzel kun je min of meer afdwingen door te zorgen voor goede randvoorwaarden (degene die je net opsomde).
Nog een vraag betreft het voltage. Hetgene wat je in het bios instelt lijkt over het algemeen hoger te zijn dan de waarde die je afleest in CPU-Z en Speedfan o.i.d. In mijn geval stel ik in het bios 1.3125V in en zie ik dat zowel Speedfan als CPU-Z niet eens aan de 1.3V komen. Van welke waarde moet je nu uitgaan?
Edit: je was me voor voor met je geheugenopmerking
- Da_maniaC
Dus als hij die onnauwkeurig uitleest is je overclock instabiel , zo niet dan vrees ik toch echt het ergste.

De uitlezing van CPU-Z en van WCPUID is in de meeste gevallen toch wel erg accuraat .
Zowel CPU-Z als Speedfan lezen dan op dezelfde manier uit. Beide geven dezelfde waarde.DJ_The_SP schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:11:
CPU-Z haalt volgens mij de waardes uit de ICS chip van het moederbord.
Dus als hij die onnauwkeurig uitleest is je overclock instabiel , zo niet dan vrees ik toch echt het ergste.
De uitlezing van CPU-Z en van WCPUID is in de meeste gevallen toch wel erg accuraat .
Het zou toch ook kunnen dan het bios een wat lager voltage afgeeft dan wordt ingesteld. Ik merk dat op full load je Vcore ietsjes zakt standaard. Dat ligt niet zozeer aan de voeding, maar meer aan het verschil tussen hard werken en niks doen (idle).
Overigens lijkt het me logischer dat je bios wat aan de lage kant zit met het geven van stroom dan aan de hoge kant. Lager kan immers een stuk minder kwaad dan te veel
Vcore set bios: 1.40
Vcore in monitor: 1.352
CPUZ: 1.36
Speedfan: 1.36
MBM5: 1.36

Vcore set bios: 1.4375
Vcore in monitor: 1.392
CPUZ: 1.163
Speedfan: 1.40
MBM5: 1.40

Verwijderd
FF zelf een korte vraag, dat weeknummer (of batchnummer), vind ik dat alleen op de CPU zelf, of kan ik dat ook met een programma uitlezen (bijv. CPU-z ofzo)?
- bosaap22
Ik draai mijn E6600 (3.6ghz) ook in een P180 met een Freezer als koeler. Twee van de drie de fans op Low, één op medium en Q-fan aan. Moet met een beetje geluk makkelijk lukken.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:35:
Denk dat elke E6600 wel de 3GHz haalt, en die airflow zal zo te zien ook wel goed zitten. Gebruik zelf een Artic Freezer i.c.m. Antect p180, en deze loopt zonder problemen 24/7 3GHz.
FF zelf een korte vraag, dat weeknummer (of batchnummer), vind ik dat alleen op de CPU zelf, of kan ik dat ook met een programma uitlezen (bijv. CPU-z ofzo)?
Zit momenteel op 3.3GHz default voltage, sresstesten vandaag en kijken of hij nog hoger wil.KingNothing schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:29:
Heb hier een E6600 (L628B101).
Die-hard Brexiteer
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 3]
[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 14-11-2006 10:22 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
ik heb sinds kort ook een 8800GTX wat mij gelijk op viel is dat te temp naar de 56 graden gaat.
En dat gewoon onder windows, ik heb een voeding van 500 watt dat moet toch voldoende zijn.
Ik heb er wel 4 sata schijven aanhangen.
Even om mijn config op een rijtje te zetten:
Asus P5W DH Deluxe, 975X
Intel Core 2 E6600 + Zalman CNPS9500AT
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400)
2 x WD2500 sata
1 x WD3200 sata
1 x WD1600 sata
Moet ik er misschien toch een zwaardere voeding aanhangen?

Rony71: welkom op GoT.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:12:
Hallo,
ik heb sinds kort ook een 8800GTX wat mij gelijk op viel is dat te temp naar de 56 graden gaat.
En dat gewoon onder windows, ik heb een voeding van 500 watt dat moet toch voldoende zijn.
Ik heb er wel 4 sata schijven aanhangen.
Even om mijn config op een rijtje te zetten:
Asus P5W DH Deluxe, 975X
Intel Core 2 E6600 + Zalman CNPS9500AT
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400)
2 x WD2500 sata
1 x WD3200 sata
1 x WD1600 sata
Moet ik er misschien toch een zwaardere voeding aanhangen?

Er is niks aan de hand met die temperaturen.
Volkomen normaal.
De kaart wordt zowieso niet warmer van/door de voeding trouwens. Dat komt gewoon door de core van de videokaart.
Kijk hier ook eens:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16
En hier:
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20
Discussietopic nVidia 8xxx series
En zoals in de post hierboven ook al werd aangegeven; dit heeft verder niets met Core 2 Duo OC te maken.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 30-11-2006 12:19 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Deel 3 loopt al een tijdje.

[ Voor 77% gewijzigd door Format-C op 30-11-2006 15:05 ]
Verwijderd
Thnx voor je reactie, en ik heb hem inderdaad verkeert gepost dat kwam omdat ik via google hier terrecht kwam. Had er ook niet op gelet om eerlijk te zijn.
Ik heb ook op het juiste topic gekeken, tis trouwens wel grappig dat je dezelfde kast heb als mij, of andersom.
Ik heb enkel de zwarte uitvoering. En ik moest ook zagen aan de bracket.
Maar met gesloten kast komen de temeraturen nog hoger met de utility 65 graden en de gatewatch geeft 50 graden aan.
Ik had even fair geinstalleerd en alles voluit gezet res 1600 x 1200 en toen liep de temp naar 80 graden, ik vind dit erg hoog.
ik wilde dit nog even snel weten want ik kan hem nog onder RMA terugsturen.
Tuurlijk houd ik wel mijn 2 jaar garantie op de kaart. Maar dan duurt het proces wat langer.
Ik zal mjn volgende vragen op het juiste topic zetten.
Groet
Ronald
Ik ben ook al een tijdje bezig met mijn e6600 icm p5b deluxe en 2gb pc6400 cl4.
Hier mijn bevindingen tot nu toe!
Systeem:
E6600 + Scythe Infinity + 120mm fan
P5B Deluxe (bios 0806)
2GB Corsair 6400 CL4
Thermaltake 750Watt Cable management (60A op 12V lijnen en 140mm fan)
2x 74GB raptors (RAID0 natuurlijk
XFX 8800GTX (stock cooling, @ 650 / 1920)
m'n oude kast: coolermaster stacker (met radiator fan) met nog 3 120mm fans (coolermaster)
OCs tot nu toe:
Eerst andere bios erin: 0806 Ik had de 0705.
Hier wat resultaten:
Altijd geldt:
- MEM 1:1
- Vdimm 2.1V
- meeste voltages zijn auto
- mem timings 4 4 4 12 (5 : 30)
- voltages zijn ingesteld/afgelezen in bios
- stabiel = orthos voorbij test 1 (stress some cpu and ram), duurt ongeveer 1minuut en 45 seconde. Geeft een aardige eerste indicatie...
1)
CPU: 8x440 = 3520
Vcpu 1.55V
63graden orthos stabiel
2)
CPU: 8x451 = 3608 (nice FSB!)
Vcpu 1.55V
63graden orthos stabiel
super pi 1M 14.16sec
3)
CPU: 9x431 = 3879
Vcpu 1.55V
BOOT NIET EENS (jammer hoor
4)
CPU: 9x431 = 3879
Vcpu 1.6V
reboot tijdens windows scherm
5)
CPU: 9x420 = 3780
Vcpu 1.6V
blauw scherm tijdens windows scherm
6)
CPU: 9x420 = 3780
Vcpu 1.6V
aantal voltages vastgezet ipv auto: geen boot
7)
CPU: 9x410 = 3690
Vcpu 1.6V
superpi 1M: 13.875sec
68graden Orthos stabiel
8 )
CPU: 9x399 = 3591
Vcpu 1.6V (1.55V is ook genoeg)
superpi 1M: 14.125sec
68graden Orthos stabiel
9)
CPU: 9x400 = 3600
superpi 1M: 14.078sec
68graden Orthos stabiel
10)
CPU: 9x401 = 3609
superpi 1M: 14.150sec is langzamer dan superpi van 9x400???
68graden Orthos stabiel (63graden met 1.55V)
Conclusies:
- Geheugen zit wel goed.. zelfs met 8x451 1:1 doet het geheugen het prima.
- Ik snap geen @#% van die 'strep': vorige bios kon ik niet bootten tussen 350FSB en 401FSB, en nou wel, en dan is 400FSB zelfs beter dan 401FSB

- De FSB zelf is ook zeer zeker geen beperking, aangezien deze 451 kan draaien.
- Bottleneck is dus de CPU zelf?? Of moet ik het ergens anders zoeken? Iemand nog tips??
thuis, DAAR waar mijn pc staat..
Deel 4 [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 4]
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Vorige week heb ik m'n Stock CPU koeler vervangen door een OCZ Vanquisher. Het probleem was niet zo zeer dat de temperaturen te hoog lagen, maar met name het geluid was de factor waarom ik besloot de koeler te vervangen. Aangezien een maatje nog de OCZ Vanquisher had liggen, hier goede reviews over stonden en de koeler bovendien voor de prijs van een biertje overgenomen kon worden, heb ik besloten deze koeling in te bouwen. Zo gezegd zo gedaan.
Nu zit ik de laatste tijd te spelen en mijzelf in te lezen in het Overclocken en heb ik dus afgelopen week een Prime95 test gedraaid om er zeker van te zijn dat de koeler juist is bevestigd en alles naar behoren werkt. Wat mij opviel was dat het verschil tussen Idle en Stressed bij mij slechts 10 graden is?
Idle: +- 37 graden
Stressed: +-46 à 47 graden
Dit terwijl ik regelmatig zie dat de stressed temps bij menig tweaker makkelijk boven de 50 graden gaat. Niet dat je mij hoort klagen, maar vraag me alleen af hoe dit mogelijk is? Hoe kan het dat m'n temps zo laag blijven tijdens het stressen, terwijl ik bij anderen de temperaturen regelmatig een stuk hoger zie?
Specificaties:
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Dual Core
GigaByte GA-EP35-DS3R
XFX GeForce 9800 GT 512 MB
OCZ Fatal1ty PC6400, 800 MHz, Kit Of 2, 4 GB
Tagan TG500-U33 500 Watt, 20+24 Pins
Antec Gamersgear Three Hundred
Momenteel zitten er enkel nog de twee stock outtake fans in de Antec kast. Volgende week zullen deze vervangen worden, en nog twee intake fans bij geplaatst worden. De videokaart bevat nog de Stock koeler en de kabels is nog à la "in elkaar gezet door de webshop" dus de kabels zijn niet weggewerkt zoals ze zouden moeten zijn. Nu na 2,5 jaar deze PC al te hebben staan, ga ik deze klus eindelijk eens aanpakken! In ieder geval de airflow in de kast is dus niet optimaal maar blijkbaar wel afdoende.
Overige info:
fan van de OCZ Vanquisher staat op 70%
Outtake fans staan beiden op medium tijdens stress, idle staan deze op Low. Op zich maakt dit weinig verschil want ook op Low blijft de CPU temp tijdens het stressed rond de 48 à 49.
Ik kan dus denk ik wel concluderen dat de CPU koeler prima werkt en daarnaast ook nog eens retestil is naar mijn mening. Toch ben ik benieuwd hoe het kan dat mijn temps zoveel lager lijken te liggen dan bij anderen?
p.s. Ik zie dat dit Deel 2 is, terwijl er inmiddels een deel 4 al is. Echter die is al sinds 2007 niet meer aangeraakt

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
en voor verdere discussie idd even naar deel 4.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Momenteel heb ik dit systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
1 | LG Flatron W2442PA-BF | € 213,01 | € 213,01 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Asus P5G41C-M LX | € 39,15 | € 39,15 |
1 | Scythe Kaze Q Black | € 11,95 | € 11,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G | € 24,30 | € 24,30 |
1 | Intel Core 2 Duo E6600 | € 0,- | € 0,- |
1 | Silverstone Strider Essential 400W | € 37,- | € 37,- |
1 | Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 447,56 |
Momenteel heb ik hem op 3Ghz draaiend met alles op Auto behalve de opgekrikte FSB, en de uitgeschakelde energiebeheer rommel als EIST en C1E.

Ik wil graag een stuk hoger, toch minimaal naar de 3.4Ghz, echter wil het op het huidige (stock) voltage niet. Hierbij loop ik vast op een FSB van rond de 335Mhz, wanneer ik dan de opties opsla en de BIOS uit ga, kom ik uit op een lekker zwart scherm. Welke pas weggaat na een BIOS reset. Oftewel: Niet voldoende, gezien de temps ruim binnen de perken blijven (Onder de huidige settings komen de temps na 30 mins Intelburntest niet hoger als 56c uit).
Maar in de bios kan ik dus nergens iets vinden wat ook maar op vCore lijkt. Behalve bij de system monitoring tools. (Daar kan je alleen de huidige vCore uitlezen).
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
je geheugen is specced op 400 MHz cas 6.. je draait nu al 418 cas5.. je zit simpel op het eind..
verlaag je cas of verhoog je Vdimm of allebij
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
http://www.ec.kingston.co...ktcpartno=KVR800D2N5K2/2G
Stond niet in de PW, dus heb ik per ongeluk de verkeerde toe gevoegd.
Bedoelde je trouwens niet "Verhoog" je CAS", nog lager vind die denk ik nog minder leuk

Misschien vind m'n FSB het niet zo leuk? Deze is rated op 900/1066/1333. Op 333MHz is de FSB dus gelijk aan 1333MHz..
Edit 2: met latencies van 6-6-6-24 (IPV 5-5-5-18) op 1.815v kom ik niet hoger.
[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2011 17:17 ]
ik beoordeelde aan de hand van je PP link, en die linkt naar 400 C6.
wat die cas betreft is net hoe je het interpreteerd.. je snapt het punt iig.
wat voor voltage heb je op je NB staan?
Edit: Ik meende de default 1.125v
[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2011 17:52 ]
Heb nu mijn Q6600 stabiel op 3.15 ghz draaien(fsb 350) op 1.36v
Ik wil echter graag de 3.4 ghz bereiken, aangezien dit op mijn vorige bordje ook lukte.
Helaas heeft het systeem moeite met opstarten als ik de fsb boven de 350 clock.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, geheugen van 1.5V naar 1.75v, CPU voltage verhogen naar 1.45v PCH(1.3v) en FSB voltage(+0.3v) verhogen maar dit mocht allemaal niet baten.
Wat kan ik nog meer proberen?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T