[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Matched: oc
1.3v voor 3150 is netjes. Meer vcore zou moeten helpen. Je P5B moet makkelijk tussen de 450 en 500 FSB aankunnen evenals je processor. Kijk eens wat de max FSB is op bijvoorbeeld multi 7 en test hoe ver je mem komt, dan kun je wat dingen uitsluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 00:08

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Uhmz... Heb hier nu BIOS 1503 in een P5W maar om de een of andere reden wil die niet booten als de PC een dag of wat uit heeft gestaan en me kamertemperatuur om en nabij de 15°C is... Is dit bekend? :| Na een reset of 3 start ie gewoon normaal op de ingestelde overclock settings.
De overclock heeft 12 uur prime blend en large doorstaan op 21°C kamertemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-07 16:36
Zo.. net ook even een overclock gedaan! My first!! :P Meteen maar op 340 mhz FSB gezet... :) Hij loopt nu op 3 ghz, en een mem divider van 1:1...

Validation

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=134583

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/memdiv.jpg

Op naar hoger... Maar eerst een ander moederbord misschien. Ik ben niet tevreden met deze Asus P5W DH deluxe.. Te weinig SATA aansluitingen en hij flipt eruit als je met Q-Fan gaat klooien. Dat heb ik dus maar meteen uitgeschakeld.. Alleen brengt hij te weinig op nu.. :P Dan maak ik minstens een verlies van 50 euro.. Dusja.. Dat wil ik niet..Nouja.. ik kijk wel wat ik ermee doe.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik maakte 130 euro verlies toen ik mijn P5W verkocht, maar was wel heeeeel tevreden over de P5B daarna (580Mhz FSB, tegengehouden door het geheugen :9~ )

helaas is die nu dood.
tijd voor een nieuwe P5B

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Extera schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:40:
Ik maakte 130 euro verlies toen ik mijn P5W verkocht, maar was wel heeeeel tevreden over de P5B daarna (580Mhz FSB, tegengehouden door het geheugen :9~ )

helaas is die nu dood.
tijd voor een nieuwe P5B
Mja.. Idd wil ik waarschijnlijk straks gaan voor de P5B Deluxe.. Alleen schijnt die Micron chipset niet zo goed te zijn.. Er was wel iemand die wilde zijn P5B ruilen tegen mijn P5W.. Even mijn advertentie aanpassen. Ik ruil liever, dat scheelt ook weer opnieuw bestellen en dergelijke. En als het werkt, dan werkt het! Toch?

offtopic:
Overigens, mijn videokaart doet 700/800 :O

[ Voor 4% gewijzigd door Steephh op 01-11-2006 19:46 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 12:05
Matched: e6600, oc
(crosspost)
Ik heb veel overlock problemen met eigelijk alles. Core2Duo E6600 is al unstable op 2.7GHz, videokaart(7900GTO) flipt 'm als ik al 1MHz omhoog ga (beeld trekt krom, reso is vaag klein). Nou lijkt mij dit de voeding, af en toe komen er ook rare kreun geluiden eruit alsof hij 't letterlijk zwaar heeft.. Iemand ervaring mee?
Is het trouwens ook normaal bij een P5B dat de mobo uitspringt als je aan het OC'en bent? (Het moment dat je de CMOS saved en wilt rebooten..)

Overgens is stock 3dmark en andere stress programmas helemaal stable..

[ Voor 8% gewijzigd door blup op 01-11-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat een of ander Overclock-safe gebeuren van Asus (weet niet hoe het bij hun heet). Mijn Gigabyte doet het iig ook, dan kijkt hij of hij wat met die instellingen kan. Op zich best handig, want anders beingt ie er niet eens aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:31:
Ik denk dat dat een of ander Overclock-safe gebeuren van Asus (weet niet hoe het bij hun heet). Mijn Gigabyte doet het iig ook, dan kijkt hij of hij wat met die instellingen kan. Op zich best handig, want anders beingt ie er niet eens aan :P
Hij springt, uit en gaat met OC instellingen weer automatisch aan.. Nogal lastig omdat mn HDD's dat denk ik niet zo leuk vinden om op zown korte tijd elke keer uit/aan te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Die P5W is een zeer goed en doorontwikkeld bord, ik zou hem niet zo snel ruilen voor een P5B. Je overclock zal waarschijnlijk niet veel hoger worden, zeker als je nog niet zo veel overclock kennis hebt. Zo groot zijn de verschillen tussen die boards nou ook weer niet. De P5W heeft over het algemeen genomen ook betere prestaties dan de P5B deluxe.

Ik zou eerst nog eens rustig wat lezen over de P5W en kijken of je er meer uit kan halen. Probeer bijvoorbeeld je geheugen timings eens op 4-4-4-12 te zetten, wellicht krijg je hem daarmee al wat hoger. Het kan namelijk net zo goed zijn dat je geheugen de hele handel tegenhoudt... Dit draait namelijk al op PC5400+ snelheden terwijl het gemaakt is voor PC4200.

p.s. het (bij softreset) uit-en-aanschakelen van mainboards is om bepaalde instellingen in de chipset te schakelen. Sommige boards doen het (overclocked) bij elke reboot, andere alleen als je specifieke items in de BIOS wijzigt. Als het board op standaard snelheden draait dan komt het niet voor.

[ Voor 17% gewijzigd door FreeRider op 01-11-2006 20:38 ]

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
FreeRider schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:33:
p.s. het (bij softreset) uit-en-aanschakelen van mainboards is om bepaalde instellingen in de chipset te schakelen. Sommige boards doen het (overclocked) bij elke reboot, andere alleen als je specifieke items in de BIOS wijzigt. Als het board op standaard snelheden draait dan komt het niet voor.
Ok, stock gebeurd dit idd dus niet, dit is dus iig normaal..
Kan je me enigzins vertellen waarom mij E6600 al bij 2.7 unstable word? Ik heb 1x 1GB Corsair Value 667MHz geheugen.. Zou dat het probleem kunnen zijn?
Batch is: L628A721

Ik snap niet wat er fout gaat en waardoor 't systeem 't al af laat weten bij 300*9.. 1.35v

[ Voor 48% gewijzigd door blup op 01-11-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
FreeRider schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:33:
Die P5W is een zeer goed en doorontwikkeld bord, ik zou hem niet zo snel ruilen voor een P5B. Je overclock zal waarschijnlijk niet veel hoger worden, zeker als je nog niet zo veel overclock kennis hebt. Zo groot zijn de verschillen tussen die boards nou ook weer niet. De P5W heeft over het algemeen genomen ook betere prestaties dan de P5B deluxe.

Ik zou eerst nog eens rustig wat lezen over de P5W en kijken of je er meer uit kan halen. Probeer bijvoorbeeld je geheugen timings eens op 4-4-4-12 te zetten, wellicht krijg je hem daarmee al wat hoger. Het kan namelijk net zo goed zijn dat je geheugen de hele handel tegenhoudt... Dit draait namelijk al op PC5400+ snelheden terwijl het gemaakt is voor PC4200.

Nouja.. hij is nogal langzaam enzo.. Ik heb al mijn sata poorten al bezet... Hij doet t verder wel goed, en ik denk dat ik zeker een heel eind verder kom qua overclocken... Maar sommige dingen werken niet goed (hij slaat aan als er stroom op komt, en gaat meteen weer uit). Dan aan zetten en hij werkt weer wel. Verder doet ie gaar met opstarten.. Alles duurt veel te lang.. Dat was eerst niet, net of het aan een driver ligt.. En hw monitoren (in de bios) doet ie niet goed. Hij zegt dat m'n cpu 125 graden is met speedfan, na een tijdje stresstesten.. Verder doet hij ook gaar als ik q-fan inschakel.. Alles duurt dan tergend langzaam.. Wat mij betreft een niet bepaald doorontwikkeld bord.. Dit had ik er niet van verwacht. Verder snap ik niet wat die EZ poorten doen. Ik kan ze niet in Matrix RAID zetten en ze lopen via de PCI bus.. Ja.. Wat zal ik doen?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Geen matches
@blup:

Dat kan echt allerlei oorzaken hebben...

cpu te heet, koeling in het algemeen (contact IHS -> cooler )
te lage voltages
BIOS instellingen

en ga zo maar door... Is niet een eenduidig antwoord op te geven helaas...

@Steephh :

Het probleem wat je beschrijft met stroom erop heeft de P5B ook.
Speedfan is ook te vervangen door TAT of Core Temp.
Als ik bij mijn P5B in de BIOS naar hardware monitoring ga dan duurt dat vaak zo'n 20 seconden !
QFAN moet je gewoon uitgooien. Als je CPU fan te veel lawaai maakt dan kan je hem ook op 7 volt laten draaien...

Als ik het zo lees dan denk ik dat je iets van spyware/malware/virus of brakke drivers hebt.

Ik bedoelde voornamelijk te zeggen dat de P965 chipset een doorontwikkeling is van de 975X en net zo veel (zo niet nog meer) haken en ogen heeft... Voor je het weet doe je heel veel moeite met ruilen en ombouwen en zit je daarna met vergelijkbare dingetjes. Echte prestatiewinst haal je er zeker niet mee.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
FreeRider schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:23:
@blup:

Dat kan echt allerlei oorzaken hebben...

cpu te heet, koeling in het algemeen (contact IHS -> cooler )
te lage voltages
BIOS instellingen

en ga zo maar door... Is niet een eenduidig antwoord op te geven helaas...

@Steephh :

Het probleem wat je beschrijft met stroom erop heeft de P5B ook.
Speedfan is ook te vervangen door TAT of Core Temp.
Als ik bij mijn P5B in de BIOS naar hardware monitoring ga dan duurt dat vaak zo'n 20 seconden !
QFAN moet je gewoon uitgooien. Als je CPU fan te veel lawaai maakt dan kan je hem ook op 7 volt laten draaien...

Als ik het zo lees dan denk ik dat je iets van spyware/malware/virus of brakke drivers hebt.

Ik bedoelde voornamelijk te zeggen dat de P965 chipset een doorontwikkeling is van de 975X en net zo veel (zo niet nog meer) haken en ogen heeft... Voor je het weet doe je heel veel moeite met ruilen en ombouwen en zit je daarna met vergelijkbare dingetjes. Echte prestatiewinst haal je er zeker niet mee.
Ok.. Nouja.. het is niet alleen speedfan die die tempartuur toont, maar ook Asus AI booster die de verkeerde temperatuur uitlas.. Nouja.. Dat met die brakke drivers valt ook nog wel te fixen, denk ik dan.. Ook al gebruik ik dan gewoon de drivers van de Asus site zelf.. Alleen moet ik nu kijken hoe ik dat doe met die SATA poorten. Dat is het voornaamste probleem. En verder vraag ik me af of mijn Audigy 4 er iets mee te maken kan hebben...

Overigens, on topic. Ik heb de voltages hetzelfde gelaten en toch doet hij het goed onder 1,212 volt. Net kreeg ik wel een zwart beeld toen ik een paar keer ATI-tool had geopend. kan het liggen aan het feit dat ik geen hoger voltage heb, of kan dat niet aan de CPU liggen? Want net een tijdje gamen dat ging wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Steephh op 01-11-2006 21:59 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Houd inderdaad in je achterhoofd dat je niet echt een betere overclock zal halen. De meeste P5W's doen wel 445Mhz fsb, op multi 9 is dat 4Ghz, er zijn niet veel cpu's die dat stabiel draaien op luchtkoeling. (worden er wel steeds meer)

Ik heb een P5B genomen omdat ik gebruik maak van extremere koeling, dan is 500+ fsb gewoon een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:08:
[...]

Nouja.. hij is nogal langzaam enzo.. Ik heb al mijn sata poorten al bezet... Hij doet t verder wel goed, en ik denk dat ik zeker een heel eind verder kom qua overclocken... Maar sommige dingen werken niet goed (hij slaat aan als er stroom op komt, en gaat meteen weer uit). Dan aan zetten en hij werkt weer wel. Verder doet ie gaar met opstarten.. Alles duurt veel te lang.. Dat was eerst niet, net of het aan een driver ligt.. En hw monitoren (in de bios) doet ie niet goed. Hij zegt dat m'n cpu 125 graden is met speedfan, na een tijdje stresstesten.. Verder doet hij ook gaar als ik q-fan inschakel.. Alles duurt dan tergend langzaam.. Wat mij betreft een niet bepaald doorontwikkeld bord.. Dit had ik er niet van verwacht. Verder snap ik niet wat die EZ poorten doen. Ik kan ze niet in Matrix RAID zetten en ze lopen via de PCI bus.. Ja.. Wat zal ik doen?
Je kunt 1 van die ez raid poorten gebruiken en die verschijnt dan gewoon in de matrix raid config.
Ik heb zo 4 schijven aangesloten in raid 0.
M'n 5e schijf hangt aan de jmicron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:34:
[...]

Je kunt 1 van die ez raid poorten gebruiken en die verschijnt dan gewoon in de matrix raid config.
Ik heb zo 4 schijven aangesloten in raid 0.
M'n 5e schijf hangt aan de jmicron.
Kan je ook alle 2 ez raid poorten gebruiken in matrix raid? Want dan scheelt het al weer een hoop. Ik moet binnenkort eerst eens alles weer opnieuw installeren of kijken hoe het zit met mijn drivers.. Bootvis werkt voor geen meter (hij laat niets zien, start alleen maar opnieuw op), ik ga eens kijken voor alternatieven.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Vcore 1.7 bios en stock P5B dlx :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/pif460020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/1M465410.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/val4700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:19:
[...]

Kan je ook alle 2 ez raid poorten gebruiken in matrix raid? Want dan scheelt het al weer een hoop. Ik moet binnenkort eerst eens alles weer opnieuw installeren of kijken hoe het zit met mijn drivers.. Bootvis werkt voor geen meter (hij laat niets zien, start alleen maar opnieuw op), ik ga eens kijken voor alternatieven.
nee, je kunt niet 2 ez raid poorten gebruiken in de matrix raid.
4 drives in matrix raid is maximum (dus 1 rode, 2 zwarte en 1 oranje poort)
Maar meer wil je toch niet, dat trekt de raid chip zoiezo niet!
Als je meer drives wilt raad ik je echt aan een behoorlijke raid controller te kopen (areca bijv) met onboard geheugen en bbu, dan verdubbelt je performance!
Ik loop met 4 wd raptor 74 ADFD in raid 0 tegen de raid chip als bottleneck aan. En niet zo'n klein beetje ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Nette clocks viss :D
ook een 28B123 toch? ze gaan echt lekker.
even een nieuw bordje scoren en dan kan ik ook weer knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:10
Extera schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:57:
Nette clocks viss :D
ook een 28B123 toch? ze gaan echt lekker.
even een nieuw bordje scoren en dan kan ik ook weer knallen
Ik heb een L628B121 besteld, hopelijk gaat die even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
Die schijnen net iets beter te gaan zelfs. Coolaler had er een topic over op XS in het intel gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Extera schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:54:
Die schijnen net iets beter te gaan zelfs. Coolaler had er een topic over op XS in het intel gedeelte
Straks is mijn mobo toch de bottleneck, die haalt nu 401 fsb (P5WDH) zonder aangepaste koeling. Mss beetje AS op die north en southbridge, fannetje erop, hopelijk haal ik er dan meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Hallo,

Ook ik ben bezig met het overclocken van mijn E6600. Op zich gaat dat best aardig. Na het lezen van alle tips hier.

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/3512/cpuiu7.jpg

Maar ik heb twee vraagjes:

1. CPU-Z hangt mijn hele PC op.......alles wordt echt niet normaal zo traag...? Hebben hier meer mensen last van?
2. Hoe krijg ik mijn geheugen naar 1:1?
Ik heb 2GB Kingston HyperX PC-6000 675 Mhz dualchannel geheugen (4-4-4-12-4)

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Nilos128 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:08:
[...]

Straks is mijn mobo toch de bottleneck, die haalt nu 401 fsb (P5WDH) zonder aangepaste koeling. Mss beetje AS op die north en southbridge, fannetje erop, hopelijk haal ik er dan meer uit.
ik verwacht eigenlijk dat je met die chip wel 4Ghz moet kunnen draaien met een flinke luchtkoeler.
445 fsb dus. Waar heb je em vandaan? :D

@ skywalker. Bedoel je tijdens het starten van CPU-Z? dat klopt wel, cpu-z haalt namelijk info uit het systeem, dat duurt gewoon even.

Wat voor moederbord heb je? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Extera op 03-11-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Geen matches
Extera schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:23:
[...]

ik verwacht eigenlijk dat je met die chip wel 4Ghz moet kunnen draaien met een flinke luchtkoeler.

@ skywalker. Bedoel je tijdens het starten van CPU-Z? dat klopt wel, cpu-z haalt namelijk info uit het systeem, dat duurt gewoon even.

De CPU komt uit Holland, Cool-Prices. Ik had een mail gestuurd naar verscheidene online shops en deze had toevallig die batch in huis, lucky me! :*) Ook nog eens reuzeleuk dat ik mijn ,,oude'' chip heb kunnen verkopen voor 285 €. Dat was een L628A347, deed 3.3Ghz op 1.4625V in bios. 3600 Mhz 1.65V. 24/7 was dus 3300 Mhz max 59°C met een arctic freezer pro. Nu wacht ik op mijn Tuniq Tower en L628B121! Resultaten post ik volgende week wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
[quote]Extera schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:23:
[...]

Zou het kunnen dat ik meer fsb kan halen met een andere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Nilos128 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:30:
[quote]Extera schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:23:
[...]

Zou het kunnen dat ik meer fsb kan halen met een andere processor?
dat zou dan met die zijn ja.
maar een ander bord zeker, de p5b gaat echt knetterhard (welke heb je nou?)
ik heb een p5b gemold. Als ik een nieuwe heb resultaten op single stage koeling :)

[ Voor 8% gewijzigd door Extera op 03-11-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Matched: e6600
wat is een veilige voltage voor 24/7 voor een conroe op lucht?

Ik draai mijn e6600 op 1.475v (load zakt hij naar 1.45v) aan 3500mhz op lucht koeling.
idle 28°c en op load 38°c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Geen matches
Extera schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:27:
[...]

dat zou dan met die zijn ja.
maar een ander bord zeker, de p5b gaat echt knetterhard (welke heb je nou?)
ik heb een p5b gemold. Als ik een nieuwe heb resultaten op single stage koeling :)
P5WDH ,,deluxe'' crap. Eerste bordje was D.O.A..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
nette temps, ik zou nog een stapje hoger gaan voor 3600mhz en zo laten.

Jep, P5W ook gehad, deed maar 445 fsb zonder mods (was op -30*C dacht ik nog ook)
p5b deed 580, iets in de 530 op stock air, multi 6

[ Voor 49% gewijzigd door Extera op 03-11-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
ItemOmschrijvingOC-WaardeOpmerking
CPUIntel Core 2 Duo E66003.00 GHz - 1332 FsbIdle/Stressed 27/45°C
KoelerArctic Freezer 7 ProIdle @ ~1000 RpmSpeedFan: Auto
RAMCorsair VS2048-5300C5416 Mhz 4:55-5-5-15
MoboMSI P965 Neo-FFSB 345.5-
BenchSuper Pi 1M: 17sSuper Pi 2M: 42sSuper Pi 32M: 17m37s
Tabel layout van Reg-Edit geript

Ben er zeer blij mee :*)
MoBo laat me niet verder OCen, mijn geheugen staat op standaard timings en is van 1.85v naar 2.2v gezet. Met Memtest geen fouten na 3,5 uur, dus dat zit wel knorr. Op standaard voltage gaf hij toch na een uurtje een fout. Hele systeem draait nu perfect stabiel. Met een GTO @ GTX speeds haal ik net iets over de 6000 in 3dmark06.

Nu heb ik een vraagje over Prime95 (of nieuwere versies, werken in principe hetzelfde). Welke settings stressen echt maximaal de CPU? Bv. de "In-place larde FFTs" Torture test, is deze goed genoeg om mijn E6600 volledig te stressen? Met welke settings werken jullie, en/of welke programma's op welke settings vinden jullie lekker werken? (Orthos op StressCPU?)

Nog een vraagje, waarom werkt TAT niet op mijn PC? Hij geeft namelijk bij het opstarten de volgende foutmelding: "Error enumerating On Demand Clock Modulation support". MoBo'tje ondersteunt het niet?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Geen matches
hoe hoog heb je je Vcore Dekar1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen matches
Zojuist mijn P5W DH Deluxe ff geflashed naar de 1503 BIOS. Ik had eerst de 0901 en werkte op zich prima alleen dat ie bij het opslaan van de BIOS uit ging en gelijk weer aan werd ik niet blij van. Ook bij rebooten ging ie ff uit en weer aan.

De beta 1503 heeft dit probleem opgelost waar ik wel blij mee ben. Ben nog niet echt verder gegaan met overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over een E6600 met P5B Deluxe. Er zit een Scythe Ninja op en Zalman Super thermal grease tussen.

Dit geheel heb ik allemaal laten assembleren.
Nu ben ik met Ai Suite van Asus aan de gang geweest, en kom ik natuurlijk op 3.0GHz (de FSB kun je gewoon instellen in Windows in AiBooster). Maar nu staan de temps me niet aan.
Coretemp geeft 44 en 39 graden voor de 2 cores IDLE. Volgens mij is er echt iets mis met dat Asus programmaatje, want dit kan toch niet?

Dekar1 krijgt op die manier stressed 45 graden en idle 27 graden...
Doe ik iets fout met mijn koeling? Case heeft 2x120mm fans.
Toen ik nog niets had overgeclockt had ik idle al 32 graden helaas...

Kunnen jullie mij helpen?
vragen die ik zelf had:
- vCore veel te hoog ingesteld door ASUS prog??
- Koelers draaien veel te langzaam??
- PCI Express bus speed veranderen?? 120 en 100 of 101 maken niets uit qua temps.

Vind dit toch een beetje vreemd.

Bij CPU-Z is alles normaal, behalve de Voltage: 1.376v. Dit is toch onnodig nogal hoog? Hoe verander ik dit? Is dit normaal of niet voor E6600@3.0Ghz?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 23:14

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:07:
Ik heb even een vraag over een E6600 met P5B Deluxe. Er zit een Scythe Ninja op en Zalman Super thermal grease tussen.

Dit geheel heb ik allemaal laten assembleren.
Nu ben ik met Ai Suite van Asus aan de gang geweest, en kom ik natuurlijk op 3.0GHz (de FSB kun je gewoon instellen in Windows in AiBooster). Maar nu staan de temps me niet aan.
Coretemp geeft 44 en 39 graden voor de 2 cores IDLE. Volgens mij is er echt iets mis met dat Asus programmaatje, want dit kan toch niet?

Dekar1 krijgt op die manier stressed 45 graden en idle 27 graden...
Doe ik iets fout met mijn koeling? Case heeft 2x120mm fans.
Toen ik nog niets had overgeclockt had ik idle al 32 graden helaas...

Kunnen jullie mij helpen?
vragen die ik zelf had:
- vCore veel te hoog ingesteld door ASUS prog??
- Koelers draaien veel te langzaam??
- PCI Express bus speed veranderen?? 120 en 100 of 101 maken niets uit qua temps.

Vind dit toch een beetje vreemd.

Bij CPU-Z is alles normaal, behalve de Voltage: 1.376v. Dit is toch onnodig nogal hoog? Hoe verander ik dit? Is dit normaal of niet voor E6600@3.0Ghz?
Bekijk eerst je temps eens in het bios of met een ander programma. Het kan idd dat dat programma waar je het nu mee afleest, dat niet nauwkeurig doet. Verder verschilt het ook weer per processor. Probeer via het bios over te clocken. Wellicht dat dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nu laat ik even zien dat je voor de leuke OCs niet alleen een Anus boardje hoeft te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/3389/4ghzhh3.th.jpg

Specs :

CPU -> E6600@ 4Ghz (28B123 ja een Rol-Co cpu :P )
Koeling -> Scythe Infinity + 12 cm fan
Mobo -> Abit AB9-Pro (Bios 1.5 beta3) :> :9

2e Intel + Abit systeem en weer :9 :*) (1e systeem P4 1.6A @ 3.1Ghz 1e 3Ghz + pc op got destijds :D )
Nu moet alleen nog de golden bios uitkomen en dan zien we in hoeverre dit haalbaar is :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 04-11-2006 20:58 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-07 10:04

rimpeldinky

nani?

Extera schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:13:
Houd inderdaad in je achterhoofd dat je niet echt een betere overclock zal halen. De meeste P5W's doen wel 445Mhz fsb, op multi 9 is dat 4Ghz, er zijn niet veel cpu's die dat stabiel draaien op luchtkoeling. (worden er wel steeds meer)

Ik heb een P5B genomen omdat ik gebruik maak van extremere koeling, dan is 500+ fsb gewoon een vereiste.
ik hoop met een van mijn procs straks ook wat extremer te gaan ja (air stock,air ninja, watercooling, Dice) helaas wacht ik er al veel te lang op :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
Geduld is een schone zaak :)

Smokey: lekker man! heerlijk die B123. Ik hoop niet dat ik de mijne gesloopt heb toen ik mijn P5B kortsloot :( Ik gok van niet. Soon even testen bij rol-co

[ Voor 74% gewijzigd door Extera op 05-11-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Geen matches
Extera schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:49:
Geduld is een schone zaak :)

Smokey: lekker man! heerlijk die B123. Ik hoop niet dat ik de mijne gesloopt heb toen ik mijn P5B kortsloot :( Ik gok van niet. Soon even testen bij rol-co
Thx man !
Trouwens ik zit nu op 3.72 Ghz volledig stabiel en counting valt me trouwens op dat ik daar niet zo gek veel voltage voor nodig heb 1.43V is voldoende :)

Ik wens je veel strekte toe in deze moeilijke tijd ;(

P.S. Voor de AB9 gebruikers onder ons de 1.5 beta 3 bios is ook de enige waarmee ik deze snelheden kan halen.

[ Voor 15% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 06-11-2006 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Geen matches
Extera schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:23:
[...]

Ik heb een ASUS P5B Deluxe. Tijdens het starten van CPU-Z is hij inderdaad bezig met het verzamelen van info, maar als de info er eenmaal allemaal staat, dan is de PC niet meer te gebruiken. Rebooten duurt dan ook ineens 10 minuten......en alles is echt super traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een 6300 of 6400... alleen 1 vraagje, als ik mijn CPU overklok moet ik dan perse ook het geheugen enz overklokken, nee hoop ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Geen matches
Hangt af van je bord/chipset. De laagste divider op 965 chipset is 1:1 dus dan zal mem idd mee omhoog moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Skywalker schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:02:
Hallo,

Ook ik ben bezig met het overclocken van mijn E6600. Op zich gaat dat best aardig. Na het lezen van alle tips hier.

[afbeelding]

Maar ik heb twee vraagjes:

1. CPU-Z hangt mijn hele PC op.......alles wordt echt niet normaal zo traag...? Hebben hier meer mensen last van?
2. Hoe krijg ik mijn geheugen naar 1:1?
Ik heb 2GB Kingston HyperX PC-6000 675 Mhz dualchannel geheugen (4-4-4-12-4)
1. ik heb hier ook last van.. maar ik zou niet weten waarom
2. overclock je fsb, net zo lang tot hij 1:1 loopt met je geheugen ;)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik wil nu waarschijnlijk toch van die Asus P5W DH Deluxe af.. Welk moederbord raden jullie dan aan? Ik heb luchtkoeling, dus ik hoef niet heel erg hard.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Steephh schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:19:
Ik wil nu waarschijnlijk toch van die Asus P5W DH Deluxe af.. Welk moederbord raden jullie dan aan? Ik heb luchtkoeling, dus ik hoef niet heel erg hard.
Ik zou gaan voor ASUS P5B Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Geen matches
SmokeyTheBandit schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:34:
[...]

Thx man !
Trouwens ik zit nu op 3.72 Ghz volledig stabiel en counting valt me trouwens op dat ik daar niet zo gek veel voltage voor nodig heb 1.43V is voldoende :)

Ik wens je veel strekte toe in deze moeilijke tijd ;(

P.S. Voor de AB9 gebruikers onder ons de 1.5 beta 3 bios is ook de enige waarmee ik deze snelheden kan halen.
lekker maar wanneer zie ik jou weereens met je prom spelen?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Geen matches
El Snorro schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:52:
[...]

lekker maar wanneer zie ik jou weereens met je prom spelen?
Wie weet wordt ik zo enthousiast van de Conroe dat ik het project nog eens een keer afmaak :D :P
Qua temps zou het zeeeeeeeeer goed helpen iig kleine kachels die Conroe's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

rimpeldinky schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:17:
[...]

ik hoop met een van mijn procs straks ook wat extremer te gaan ja (air stock,air ninja, watercooling, Dice) helaas wacht ik er al veel te lang op :(
Gaat helemaal goed komen, als ik je mee kom helpen. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Geen matches
Skywalker schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:37:
[...]

Ik zou gaan voor ASUS P5B Deluxe.
Ik zat misschien te denken aan de Biostar.. Omdat daar eerst een hoop mensen zo op aan het wachten waren en lovend over waren.. Al vind ik het mobo an sich niet zo bijzonder. Ik zat ook te denken aan een Asus P5WD2-WS Professional of een P5W 64 of iets dergelijks... Maar misschien dat er ook andere merken zijn waar men goede ervaringen mee heeft?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
Waarom een ander bordje? Als je eerst even vermeld wat je niet bevalt aan je P5W, of heb ik dat gemist? (was jij dat met te weinig sata poorten)

Ik vind persoonlijk de P5B een topbord, beter als de P5W. andere borden heb ik nog niet gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Extera schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:54:
Waarom een ander bordje? Als je eerst even vermeld wat je niet bevalt aan je P5W, of heb ik dat gemist? (was jij dat met te weinig sata poorten)

Ik vind persoonlijk de P5B een topbord, beter als de P5W. andere borden heb ik nog niet gehad :)
Jup.. Dat was ik.. Maar ik heb het moederbord nu al verkocht, dus ik moet nu wel een ander moederbord kopen. :P Persoonlijk denk ik zelf er ook heel erg aan om de P5B Deluxe te gaan kopen.. :)

Overigens, hebben jullie geen last van problemen met die Jmicron driver? Daar schijnen wel problemen mee te zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door Steephh op 06-11-2006 18:09 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:50
Nilos128 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:20:
[...]

De CPU komt uit Holland, Cool-Prices. Ik had een mail gestuurd naar verscheidene online shops en deze had toevallig die batch in huis, lucky me! :*) Ook nog eens reuzeleuk dat ik mijn ,,oude'' chip heb kunnen verkopen voor 285 €. Dat was een L628A347, deed 3.3Ghz op 1.4625V in bios. 3600 Mhz 1.65V. 24/7 was dus 3300 Mhz max 59°C met een arctic freezer pro. Nu wacht ik op mijn Tuniq Tower en L628B121! Resultaten post ik volgende week wel eens...
Vreemd...naar aanleiding van dit bericht heb ik cool-prices.nl gemailed met de vraag of ze nog een week 28b cpu hadden liggen en ik kreeg dit terug:
Goedemiddag,

u kunt dit doen door dit bij de opmerkingen aan te geven tijdens de bestelling,
er wordt
dan rekening mee gehouden tijdens het orderpicken.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Support
Support@Cool-Prices.nl
Hier kan ik logischerwijs niks mee...dit komt neer op maar bestellen en hopen dat ik een 28b krijg. En gezien de respons van andere winkels is het aantal 28b' s in stock zeer klein te noemen (heel veel 29b op t moment die t ook wel aardig schijnen te doen). Hoe heb jij dit aangepakt met cool-prices Nilos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
terug mailen en vragen wat ze doen als je dat bij de opmerking zet en ze hebben geen 28b in stock :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Geen matches
Edit: Nvm ik las je post verkeerd...heb ze idd teruggemailed dus ik hoor t morgen wel ofzo...

Anders ga ik wel voor de 29B, die schijnt t ook wel redelijk goed te doen, en valt goedkoop te halen bij de zaak waar ik ook m'n 8800GTX heb ge-preordered.

[ Voor 84% gewijzigd door Stoffa op 07-11-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Hier kan ik logischerwijs niks mee...dit komt neer op maar bestellen en hopen dat ik een 28b krijg. En gezien de respons van andere winkels is het aantal 28b' s in stock zeer klein te noemen (heel veel 29b op t moment die t ook wel aardig schijnen te doen). Hoe heb jij dit aangepakt met cool-prices Nilos?
[/quote]

Gewoon gemaild en gereserveerd. Blijkbaar had ik een L628B101. Gaat niet erg lekker. Voor 3300 Mhz heeft die al 1.5V nodig. Gedver. Mss nog wat inbranden maar zal zoveel niet schelen. Dikke pech dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Steephh schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:07:
[...]

Overigens, hebben jullie geen last van problemen met die Jmicron driver? Daar schijnen wel problemen mee te zijn..
Ik zit al een aantal dagen te wachten op een nieuwe P5B Deluxe bordje. De oude wilde voor geen mogelijkheid booten. Lag volgens mij aan de Jmicron chip. Hoop dat de nieuwe geen kuren vertoont.
Verder is dit bord wel een van de betere. Die andere die je noemde zijn niet echt veel beter, zeker niet als je kijkt wat het je extra kost. Qua overclock mogelijkheden / prijs vind ik de P5B de beste keus op dit moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zie het p5w dh topic in schijven en controlers.

De driver van de jmicron geeft op de p5w dh problemen als je niet de laatste hebt, verder kan de jmicron een behoorlijke bottleneck zijn voor je hele systeem. Liever niet gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nilos128 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:10:
[/quote]

Gewoon gemaild en gereserveerd. Blijkbaar had ik een L628B101. Gaat niet erg lekker. Voor 3300 Mhz heeft die al 1.5V nodig. Gedver. Mss nog wat inbranden maar zal zoveel niet schelen. Dikke pech dus.
Meen je dat nou?? Dit is echt de eerste keer dat ik lees dat een 28b niet hard gaat. Nou dan kan ik dus net zo goed voor een 29b gaan...das echt pech hebben Nilos :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk als je nu een gewoon mb koopt van 140€ en je klokt die over dan bespaar je wat geld

maar door nu een moederbord te kopen van al 220€ en dan ook nog andere high end producten is het eigelijk gewoon totaal onzinnig om te oc omdat je toch niet veel winst haalt, je haalt wel winst maar je merkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:31:
Kijk als je nu een gewoon mb koopt van 140€ en je klokt die over dan bespaar je wat geld

maar door nu een moederbord te kopen van al 220€ en dan ook nog andere high end producten is het eigelijk gewoon totaal onzinnig om te oc omdat je toch niet veel winst haalt, je haalt wel winst maar je merkt het niet
huh?
Ik heb een e6700 die draait op 3.6 permanent.
Geef mij maar eens e6300 die dat nadoet.
(een e6600 was een verstandigere keuze geweest, geef ik toe).
mobo is meer een kwestie van features die je wilt denk ik.

Over die weeknummers, in elke week zullen echt wel cpus zitten die slecht gaan hoor.
Ik zou verwachten dat naarmate de yield hogerw orden de cpus gemiddeld beter worden en er dus steeds betere cpus in een serie zitten. Maar er zitten altijd slecht tussen die de criteria nog net gehaald hebben. Zo werkt een productie process nu eenmaal. Dus staar je niet dood op die weeknummers

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Geen matches
Stoffa schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:24:
[...]

Meen je dat nou?? Dit is echt de eerste keer dat ik lees dat een 28b niet hard gaat. Nou dan kan ik dus net zo goed voor een 29b gaan...das echt pech hebben Nilos :'(
Ik heb nog nooit veel geluk gehad met cpu's. Straks begin ik te denken dat het aan het moederbord ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
Ik wil em wel testen als ik een nieuw bordje heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Extera schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:40:
Ik wil em wel testen als ik een nieuw bordje heb >:)
Heb ganse nacht geprimed op 3300 Mhz, 1.5V. Deze morgen zet ik hem op 1.45V en na twee minuten reeds een error :'( . Het enige positieve is dat ik een tuniq tower heb geinstalleerd en de temps op 3300 mhz , 1.5V overschrijden de 55°C niet op full load na acht uur orthos. Tsja, dan maar terug de L628A334 erin. Toch nog ff testen deze avond. Ik post mijn ervaringen dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik nu te denken aan een Abit AB9 Pro (965 chipset en ICH8R).. Of een AW9D-MAX (975x en ICH7R).. Ik weet het niet.. De Pro is goedkoper en heeft meer SATA poorten. Verder lijkt me de Pro beter qua overclocken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En als dat moederbord niet zomaar opnieuw opstart als er stroom op komt, dat zou ook wel fijn zijn. Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee?

De AW9D-Max is ook veel mooier qua uiterlijk. Als je een raam hebt is dat ook wel mooier. :9 Maarja.. Ik weet het niet... waarom hebben ze niet gewoon een supercool moederbord waar precies opzit wat op die AB9 Pro zit..Ja.. lastige keuzes..

Overigens, ik kwam erachter dat ik een Week 27 cpu heb.. :)

Wat betreft dit dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Steephh op 07-11-2006 19:46 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Steephh schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:03:
Ik nu te denken aan een Abit AB9 Pro (965 chipset en ICH8R).. Of een AW9D-MAX (975x en ICH7R).. Ik weet het niet.. De Pro is goedkoper en heeft meer SATA poorten. Verder lijkt me de Pro beter qua overclocken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En als dat moederbord niet zomaar opnieuw opstart als er stroom op komt, dat zou ook wel fijn zijn. Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee?

De AW9D-Max is ook veel mooier qua uiterlijk. Als je een raam hebt is dat ook wel mooier. :9 Maarja.. Ik weet het niet... waarom hebben ze niet gewoon een supercool moederbord waar precies opzit wat op die AB9 Pro zit..Ja.. lastige keuzes..

Overigens, ik kwam erachter dat ik een Week 27 cpu heb.. :)

Wat betreft dit dus.
Een erg open vraag .... :P
Ik heb nu een paar dagen de AB9-Pro en ben er super tevreden over clocked erg lekker zo stabiel als een huis (E6600 @ 3.72 Ghz - 1.41Vcore).
Wel moeten er op bios gebied nog het een en ander gebeuren maarja is niet zo heel verassend aangezien de P965 chipset in het algemeen net om de hoek komt kijken dus zullen meer fabrikanten last van hebben :P.

Qua FSB clocken moet je met de huidige biossen niet veel meer als +/- 450 verwachten zonder de soldeerbout te hand te willen nemen that is.
Zelf heb ik ook getwijfeld tussen deze 2 maar vond de USB/Raid snelheden erg belangrijk en op dat punt is de ICH8R sneller/stabieler als de ICH7R.
En uiterraard het prijsverschil de AB9 doet net zoveel op voltage/instellings gebied als de AW9D alleen heeft deze laatste dus wel 100% aluminium capacitors.

Kiezen voor the best of the best is leuk en nagenoeg zeker de garantie dat je kan planken op OC gebied dan.Maar kiezen voor de underdog en die zover krijgen dat je de dure meuk eruit trekt is veeeeel cooler/sportiever _/-\o_ (maarja oldschool clocker ben je of niet he).

Kortom ik ben erg tevreden maar ben altijd al Pro-Abit geweest (BD7 / 6 stuks NF7-S boardjes gehad) :P

[ Voor 7% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-11-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Wat betreft batchnummer vond ik deze post op xtremesystems:

CPU Type: E6600
Clock SPeed: 4050MHz
Stepping: 6 B2
Week: L631
Code: A674
Vcore Set in bios:1.65v
Cooling: Air , 20° ambiant
Cooler brand/model: Tuniq Tower 120
Motherboard: Biostar Tforce 965p Deluxe
Bios Version: 914
Memory: G.Skill HZ 2GB
Rated speed: PC 6400 C4
Timmings: 4-4-4-9 1:1 2.1v

4 ghz met een week 31A cpu en een Tuniq Tower, dat is ongeveer niveau wat je een hoop 28b's ziet halen. Mogelijkerwijs een goede stepping dus. Overigens ben ik t gedeeltelijk eens met wat catscit hierboven zei. Ja er zijn uitzonderingen bij iedere stepping, maar tegelijkertijd zijn er bepaalde steppings die t gewoon beter doen dan andere. Kijk eens naar de "Rol-co cpu's" bijvoorbeeld: hoe verklaar je anders dat die stuk voor stuk zo hard gaan?

En kijk eens naar de results database op Hardforum en XS -> die week 28B cpu's doen het gemiddeld gewoon veel en veel beter dan bijv. een 28A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had rol-co niet 5 e6600 laten komen oid?
En gaan die allemaal zo hard?
Ik snap niet wat de productie week uitmaakt voor de max overklok.
Ik ben bedrijfskundige, ken productie processen en begrijp dat er variaties in het productie proces zitten maar waarom dan een bepaalde week gemiddeld gezien beter scoort als een andere is mij een raadsel.

ik weet wel dat mijn e6700 slecht overklokt. Mijn cpu is de overduidelijke bottleneck in alles. FSB kan best tot 400, geheugen wil tot 900, maar over de 3.9GHz kom ik met geen mogelijkheid.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Geen matches
Net m'n E6300 binnen. Gelijk gemonteerd. Dat ding is 27graden idle bij 21 graden kamer temperatuur. Dat is al een stuk koeler dan m'n D830. Ik ga nu beginnen met overklokken :) Ik heb een week 30 cpu. Kijken tot hoeveer deze wilt voor 24/7 gebruik.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:08:
had rol-co niet 5 e6600 laten komen oid?
En gaan die allemaal zo hard?
Ik snap niet wat de productie week uitmaakt voor de max overklok.
Ik ben bedrijfskundige, ken productie processen en begrijp dat er variaties in het productie proces zitten maar waarom dan een bepaalde week gemiddeld gezien beter scoort als een andere is mij een raadsel.

ik weet wel dat mijn e6700 slecht overklokt. Mijn cpu is de overduidelijke bottleneck in alles. FSB kan best tot 400, geheugen wil tot 900, maar over de 3.9GHz kom ik met geen mogelijkheid.
Hoe het precies komt weet ik niet, maar ze gaan wel allemaal zo hard.
Die van Syngrow is bekent natuurlijk, maar ook Rol-co is de 5Ghz al een tijdje gepasseerd. Die van Viss gaat ook heerlijk, en mijne deed onder een single stage zeeer gemakelijk 4500Mhz. Ik had geen zin om hoger te testen omdat ik de mods erop wilde hebben en met droogijs aan de slag wilde.

Binnekort mijn B123 results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Hoe het precies komt weet ik niet, maar ze gaan wel allemaal zo hard.
Die van Syngrow is bekent natuurlijk, maar ook Rol-co is de 5Ghz al een tijdje gepasseerd. Die van Viss gaat ook heerlijk, en mijne deed onder een single stage zeeer gemakelijk 4500Mhz. Ik had geen zin om hoger te testen omdat ik de mods erop wilde hebben en met droogijs aan de slag wilde.

Binnekort mijn B123 results.
[/quote]

Ik heb nu al twee E6600's getest een L628A334 en een L628B101. Ze gaan beiden echter ,,maar'' tot 3.4 Ghz op 1.5V. Zou ik iets over het hoofd kunnen gezien hebben? Slecht moederbord misschien? Gewoon pech? Mijn mobo is een P5WDH met een tuniq tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
Ik denk dat je wat over t hoofd ziet, je B121 zou 4ghz wel op air moeten doen.
3,4 Ghz = 377 Mhz fsb, staat hyperpath 3 wel uit?
Voltages van je NB op max? geheugen voltage / timings / SPD aan of uit proberen.

Met een B121 is een ander bordje al bijna een aanrader, mijn P5W deed maar +- 440 Mhz fsb zonder mods. Dat is net geen 4Ghz als hij het ook op multi 9 zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Geen matches
4 ghz met een week 31A cpu en een Tuniq Tower, dat is ongeveer niveau wat je een hoop 28b's ziet halen. Mogelijkerwijs een goede stepping dus.
Allright!!! 8)

Intel M © '05
Intel ® CORE 2 DUO
6600 SL9S8 MALAY
2.40GHZ/4M/1066/06
L631A967

Dit weekend eens kijken wat ik eruit kan halen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Met een B121 is een ander bordje al bijna een aanrader, mijn P5W deed maar +- 440 Mhz fsb zonder mods. Dat is net geen 4Ghz als hij het ook op multi 9 zou doen.
[/quote]

Hey, NB voltage staat niet op max, dat moet ik nog eens testen. Maar de stepping was een L628B101 en geen 121, ik had me daarin gemist bij het bestellen en dacht dat het een L628B121 was. :-( Die heb ik terug verkocht. Nu die L628A334 die ik heb doet 4.5 GHZ bij iemand op XS kijk maar: http://img90.imageshack.us/img90/5246/10984dj6.jpg. Ksnap er niks meer van. Sparen voor een P5b deluxe? Bedankt trouwens om me te willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:15:
Ik denk dat je wat over t hoofd ziet, je B121 zou 4ghz wel op air moeten doen.
3,4 Ghz = 377 Mhz fsb, staat hyperpath 3 wel uit?
Voltages van je NB op max? geheugen voltage / timings / SPD aan of uit proberen.

Ik heb een matige p5w maar 400fsb haal ik wel.
Je kunt door de multiplier naar beneden te halen testen of je een fsb beperking hebt.
Zo ja, dan heb je je bios intellingen niet goed staan (meestal toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
ligt aan de hoogte van je fsb wall of je bios instellingen niet goed staan.
~370 kan bijna niet de max zijn van t bord. Op dat moment verdenk ik Hyperpath 3 die aanstaat of brakke mem timings (wel heel brak dan :P)

NB voltage gewoon naar 1,65 zetten, hyperpath 3 uitzetten, genoeg volt op t mem, 2,2v ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Geen matches
Zou het nog zin hebben om om de nieuwe mobo's te wachten? Die met de 680 chipset?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Extera schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:33:
ligt aan de hoogte van je fsb wall of je bios instellingen niet goed staan.
~370 kan bijna niet de max zijn van t bord. Op dat moment verdenk ik Hyperpath 3 die aanstaat of brakke mem timings (wel heel brak dan :P)

NB voltage gewoon naar 1,65 zetten, hyperpath 3 uitzetten, genoeg volt op t mem, 2,2v ofzo.
Alles stond zo ingesteld, gewoon kutprocessor of kutmoederbord, gewoon geen geluk met het overklokken. Ik laat het nu maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/4ghzpifast.jpg
dat is voor mij en dj_the_sp de max vandaag

1.575 Vcore temperatuur stressed over de 70
2gb corsair xms pro 4-4-4-12 1:1 op 2.15V

[ Voor 3% gewijzigd door rimpeldinky op 08-11-2006 23:32 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
die schreeuwt om kou >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Geen matches
mja ben iets huiverig om mijn 4 uur oude bord en cpu meteen te voltmodden, moet ook nog container en wat Dice scoren.. misschien wat leuks om morgen te doen :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Geen matches
rimpeldinky schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:38:
mja ben iets huiverig om mijn 4 uur oude bord en cpu meteen te voltmodden, moet ook nog container en wat Dice scoren.. misschien wat leuks om morgen te doen :P
Vrijdag please. :*

Dan ben ik vrij en kom ik ook wel mee doen aan de Dice run. >:)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Ik ben zeer te spreken over mijn E6300. Dat ding is stock al een flink stuk sneller/zuiniger dan m'n D830. Ik kan nu alleen niet zo ver klokken ivm ram :'( De temperatuur van dit ding vind ik ook erg mooi. Idle 30 graden en full load 38 graden. (pc probe asus) Toch wel erg lekker, nu nog goed ram en dan ga ik ook kijken hoe ver deze wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11-2024
R-O-Y schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:28:
Ik ben zeer te spreken over mijn E6300. Dat ding is stock al een flink stuk sneller/zuiniger dan m'n D830. Ik kan nu alleen niet zo ver klokken ivm ram :'( De temperatuur van dit ding vind ik ook erg mooi. Idle 30 graden en full load 38 graden. (pc probe asus) Toch wel erg lekker, nu nog goed ram en dan ga ik ook kijken hoe ver deze wilt :)
Mooie temps: hoe koel je je proc? Met mijn Zalman 9500 op Qfan [Optimal] zit ik een stuk hoger, maar wel stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-08 14:32
Het zou mooi zijn als er een apart topic gemaakt werd om de verschillen tussen de batches van processors te beschrijven. Om te zien welke beter overclockt (gemiddeld) en met OC- resultaten van de users. Dat zou veel makkelijker zijn voor users die van plan zijn een nieuwe proc te gaan kopen dan het C2D OC topic door te gaan spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Toch ook even mijn bescheiden OC neerzetten. Het gaat mij vooral om stilte en prestatiewinst, niet om de hoogst haalbare OC. Hier draai ik 24/7 mee.

Systeem;

Antec sonata 2
Tagan480u22
GA-p965-DS4
E6600 l624a767 @3.2Ghz (8x400@1.36v)
2GB (2x1GB) Mushkin PC5300@PC6400 5-5-5-15@2v
Leadtek 8800GTX
2xWD740ADFD in Raid0
Scyte Ninja +12Cm Papst 4412F/2GL@1000RPM
Casefan Papst 4412F/2GL @1000RPM
ZM-MFC1
Dell 2407WFP
MX518 op Steelplate 4S

Afbeeldingslocatie: http://thumb19.webshots.net/t/16/16/7/52/68/2062752680048309959MIAMgp_th.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Plurk. op 10-11-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

dudok12 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:39:
[...]

Mooie temps: hoe koel je je proc? Met mijn Zalman 9500 op Qfan [Optimal] zit ik een stuk hoger, maar wel stil....
ohja dat stond er niet bij. Mbv water wordt alles gekoeld. Ik weet verder geen verschillen met lucht omdat dat er niet op heeft gezeten. De boxed koeler ligt hier ook mooi in de kast :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Plurk. schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:25:
Toch ook even mijn bescheiden OC neerzetten. Het gaat mij vooral om stilte en prestatiewinst, niet om de hoogst haalbare OC. Hier draai ik 24/7 mee.

Systeem;

Antec sonata 2
Tagan480u22
GA-p965-DS4
E6600 l624a767 @3.2Ghz (8x400@1.36v)
2GB (2x1GB) Mushkin PC5300@PC6400 5-5-5-15@2v
Leadtek 8800GTX
2xWD740ADFD in Raid0
Scyte Ninja +12Cm Papst 4412F/2GL@1000RPM
Casefan Papst 4412F/2GL @1000RPM
ZM-MFC1
Dell 2407WFP
MX518 op Steelplate 4S

[afbeelding]
Klopt het dat je een 8800GTX hebt en geen 7800GTX?
Zo ja, die kaart past dus wel in je Sonata II kast?
Je voeding trekt het allemaal wel?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Geen matches
sl1200 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:04:
[...]

Klopt het dat je een 8800GTX hebt en geen 7800GTX?
Zo ja, die kaart past dus wel in je Sonata II kast?
Je voeding trekt het allemaal wel?
Ik heb hem er net inzitten, de 8800GTX dus.

Het past net, de voeding trekt het ook, er zitten twee PCI-E connectors aan die TAGAN. Ik moet wel zeggen dat de voeding nu een stuk warmer wordt, maar met alle zware testen heb ik nog geen problemen ondervonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 02-08 12:56
Welke lucht koelers gebruiken jullie eigelijk voor het overklokken?
Ik zelf wil 24/7 3,6ghz draaien, dan loopt mijn mem 1:1, natuurlijk wil ik wel een x het hoogste bereiken, maar niet als 24/7.
De Tuniq tower, wat volgens XS de beset cpu koeler op het moment is, is er bij 4launch niet meer(37 euro), maar bij SWW wel, maar daar is hij erg duur(45 euro). De Infinity is ook "out of stock' dus dat word wachten.

Mijn vraag is vooral: kan je met een freezer 7 pro goed overklokken? Dan heb ik het dus over rond de 3,5ghz - 4ghz. En wat zijn jullie temps dan? :D
En helpt het veel asl je de freezer 7 pro lapt? Is dit moeilijk?

thnx _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-11-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-07 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

barzi schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:14:
Welke lucht koelers gebruiken jullie eigelijk voor het overklokken?
Ik zelf wil 24/7 3,6ghz draaien, dan loopt mijn mem 1:1, natuurlijk wil ik wel een x het hoogste bereiken, maar niet als 24/7.
De Tuniq tower, wat volgens XS de beset cpu koeler op het moment is, is er bij 4launch niet meer(37 euro), maar bij SWW wel, maar daar is hij erg duur(45 euro). De Infinity is ook "out of stock' dus dat word wachten.

Mijn vraag is vooral: kan je met een freezer 7 pro goed overklokken? Dan heb ik het dus over rond de 3,5ghz - 4ghz. En wat zijn jullie temps dan? :D
En helpt het veel asl je de freezer 7 pro lapt? Is dit moeilijk?

thnx _/-\o_
ik zou die 8 euro vergeten man en gewoon (net als ik) bij sww die tuniq halen, het is echt een super ding .
op die 3,6 die jij wilt draaien kan je de fan nog wel langzamer zetten denk ik, hij houd erg goed zijn load.
ik heb ook via via gehoord dat de tuniq tower 120 end of life is, of dat echt waar is weet ik niet maar dat zou zonde zijn, een erg goed koeler.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 02-08 12:56
Rol-Co schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:02:
[...]

ik zou die 8 euro vergeten man en gewoon (net als ik) bij sww die tuniq halen, het is echt een super ding .
op die 3,6 die jij wilt draaien kan je de fan nog wel langzamer zetten denk ik, hij houd erg goed zijn load.
ik heb ook via via gehoord dat de tuniq tower 120 end of life is, of dat echt waar is weet ik niet maar dat zou zonde zijn, een erg goed koeler.
Dus jij raad me gewoon de tuniq tower aan?
En past deze zonder problemen op de p5b dlx?
En wat zijn jou temps?(met stock fan)?

En zijn er geen koelers meer die evengoed/iets slechter zijn voor minder geld? ben niet zo rijk :D

[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-11-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

zeker die tuniq ja, ik wilde hem al langer hebben maar kon hem slecht vinden.

temps weet ik niet zo 1-2-3 ik moet dat in de bios zien , maar dat was 48 gr op 4050 mhz 1,65v 8)

ik snap best dat het misschien een aardig bedrag is , maar elke keer een andere koeler kopen omdat je er aan twijfelt kost ook geld , alleen niet in 1 keer, met de tuniq weet je gewoon dat het goed zit.

ik draai met de stock fan , die is prima en zit er in dus moet wel passen als je een andere wilt plaatsen, de regelaar (supermooi) staat volluit

mooie ervan is ook dat je geen draaiende fans aan de buitenkant hebt, zeer vinger vriendelijk dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 12:41
Geen matches
Zijn er toevallig mensen hier al in het bezit van een ASUS P5B-E Plus bordje? Zo ja, wil die een beetje overklokken? Zit er over te denken om er eentje aan te schaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mitt3nz op 12-11-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
temps weet ik niet zo 1-2-3 ik moet dat in de bios zien , maar dat was 48 gr op 4050 mhz 1,65v 8)

Ik heb ook zo'n Tuniq en weet wat er raar is, bij mij is de cpu temp full load na 10 uur orthos 58-56°C (coretemp). 3400 Mhz,1.5125V. Zou mijn IHS dan toch banaan staan? Een weekje terug testte ik een L628B101 en die deed 55°C op 1.5V. Mss ligt het aan de fan die draait max 1400 RPM en is niet de originele. Wat denk jij Rolco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nilos128 schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:03:

Ik heb ook zo'n Tuniq en weet wat er raar is, bij mij is de cpu temp full load na 10 uur orthos 58-56°C (coretemp). 3400 Mhz,1.5125V. Zou mijn IHS dan toch banaan staan? Een weekje terug testte ik een L628B101 en die deed 55°C op 1.5V. Mss ligt het aan de fan die draait max 1400 RPM en is niet de originele. Wat denk jij Rolco?
mag ik vragen waarom je de originele niet gebruikt? die is juist zo mooi, leuke knop erbij om de snelheid te regelen , en dan bedoel ik niet zo'n lullig dingetje tussen je voedings draad maar een degelijke.
volluit blaast het aardig hard moet ik zeggen, dus goede koeling.

als je de vergelijking wil maken moet je wel ff in de bios gaan staan en na een minuutje kijken wat ie aangeeft, je vergelijkt nu mijn bios temp met jou load temp......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Rol-Co schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:56:
[...]

als je de vergelijking wil maken moet je wel ff in de bios gaan staan en na een minuutje kijken wat ie aangeeft, je vergelijkt nu mijn bios temp met jou load temp......
Mijn bios temp is 31°C, 1.5125V, 3400 Mhz. Ik heb de koeler tweedehands gekocht en er zat zo'n stille fan bij die ik aangesloten heb op het moederbord. Coretemp is idle 43-46°C en load 58-56°C. Fan staat voluit en produceert zo'n 1450 RPM die zorgt dan weer voor 90 CFM. Dus jouw temp is wel beetje aan de hoge kant maar vrij normaal denk ik aan die bangelijke 4 Ghz en 1.65V. Al bij al een zeer goede, stille koeler. Ervoor had ik een freezer 7 en die deed het zo'n vijf graden slechter op full load en maakte meer herrie. Btw Rol-Co heb je nog E6600's te koop? Heb er reeds twee geprobeerd maar max dat ik haal is 3600 Mhz 1.625V. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nilos128 schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:13:
[...]

Mijn bios temp is 31°C, 1.5125V, 3400 Mhz. Ik heb de koeler tweedehands gekocht en er zat zo'n stille fan bij die ik aangesloten heb op het moederbord. Coretemp is idle 43-46°C en load 58-56°C. Fan staat voluit en produceert zo'n 1450 RPM die zorgt dan weer voor 90 CFM. Dus jouw temp is wel beetje aan de hoge kant maar vrij normaal denk ik aan die bangelijke 4 Ghz en 1.65V. Al bij al een zeer goede, stille koeler. Ervoor had ik een freezer 7 en die deed het zo'n vijf graden slechter op full load en maakte meer herrie. Btw Rol-Co heb je nog E6600's te koop? Heb er reeds twee geprobeerd maar max dat ik haal is 3600 Mhz 1.625V. :)
Ja doe mij er dan ook maar een Rol-Co :9~ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05
Ik heb hier:
  • Asus P5W (DH Deluxe), 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
  • Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB) (L629B475)
  • Artic Freezer 7 Pro
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Wat doet de 29B maximaal? En wat als ik hem stabiel, 24/7 wil laten draaien?

Is deze net zo goed als een 28B?

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 12-11-2006 23:27 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Jumpman schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:26:
Ik heb hier:
  • Asus P5W (DH Deluxe), 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
  • Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB) (L629B475)
  • Artic Freezer 7 Pro
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Wat doet de 29B maximaal? En wat als ik hem stabiel, 24/7 wil laten draaien?

Is deze net zo goed als een 28B?
Ik heb hier zelf dus wat "research" naar gedaan en 1 ding is zeker: de 29b doet het zeker niet zo goed als de 28b. Er zijn echter overal uitzonderingen te bespeuren. Zo heeft Nilos een 28b die het helemaal niet zo geweldig doet en zag ik op XS een 29b die ging als een raket (ik heb echter ook een stuk meer best tegenvallende 29b's gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Geen matches
bosaap22 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:50:
[...]

Allright!!! 8)

Intel M © '05
Intel ® CORE 2 DUO
6600 SL9S8 MALAY
2.40GHZ/4M/1066/06
L631A967

Dit weekend eens kijken wat ik eruit kan halen! ;)
En? Het weekend is nu wel ongeveer ten einde en ben zeer benieuwd wat je bereikt hebt (zit namelijk zelf te overwegen een 31A te bestellen)

offtopic:
Sh*t 2 posts achter elkaar :(

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 12-11-2006 23:36 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste