Volgensmij gaat elke c2d erg hard

.
Ik heb besloten dat ik een
E6600 ga halen. Ik heb net het hele topic doorgelezen en ik verwacht dat de st
ockcooler genoeg gaat zijn om op 3,6 Ghz te gaan draaien

, klopt die verwachting of is het t
och beter om nog een leuk zalmannetje te gaan bestellen? En zoja: nog adviezen daarvoor?
Verder zag ik in dat XtremeSystems topic over de Asus P5B dat de daar de PCI-Express bus op 120 Mhz zetten. Hier zet iedereen hem op 100 of 101. Waarom overcl
ocken jullie de PCI-E bus niet? En wat is het verschil tussen 100 en 101 Mhz. Mij lijkt dat vrijwel nihil
Verder zit ik nog te twijfelen tussen de P5W en de P5B van Asus. Ik hoop dat jullie me nog een advies kunnen geven over welke beter is. Mijn lijstje met eisen:
- Intel Core 2 Duo support (Duh

)
- PCI-Express x16 bus voor m'n nVidia GeForce 6600EN Silencer videokaart
- PCI-Express x4 bus voor m'n Promise SuperTrak EX8350 RAID-controller
- 100 mbit netwerk voor het interne netwerk hier
- 1 gbit netwerk voor de crosskabel naar m'n laptop (denk dat het dus een dual gbit mobo wordt

)
Verder zie ik dat iedereen hier lekker Windows draait. Ik draai dat dus niet

(vooruit, kep een triple boot, 2x Gentoo, 1x Windows XP

). Zijn er ook varianten van Orthos voor Linux? (voor CPU-Z heb ik al een variant: cat /pr
oc/cpuinfo

).
Ik heb trouwens ook nog een ander doel bij het overcl
ocken: ik wil elke core van m'n c2d
E6600 net zo snel laten draaien als m'n AMD64 3500+ nu in z'n geheel draait

. Is dit haalbare kaart of is dat echt teveel gevraagd? Anders neem ik wel genoegen met een overcl
ock naar 3,6 Ghz
Ik ben overigens een n00b in overcl
ocken. Dit wordt m'n eerste echte overcl
ock. M'n 3500+ draait nu wel 10% sneller, maar das gewoon een standaard functie van m'n Asus moederbord (AI NOS oid), dus die telt niet. Ik heb het hele topic al gelezen, en ik verwacht niet dat ik m'n pr
oc "efkes snel" op 3,6 Ghz heb draaien
BTW: om het plaatje compleet te maken: ik ga er Kinston PC2-6400 CAS4 RAM in zetten. M'n videokaart heb ik al (die nVidia GeForce 6600EN Silencer). Ook m'n schijven (2x 36 GB, 10.000 rpm, 8 MB Cache in RAID0 en 4x 250 GB, 7200 rpm, 16 MB Cache in RAID5, beide op de Promise SuperTrak EX8350), geluidskaart (oude Creative), kast en de rest van de zooi heb ik al. Ik donder m'n 3500+ uit m'n huidige PC en ga alleen m'n pr
oc, mobo en RAM vervangen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 23-10-2006 14:48
. Reden: beetje lullige type verbeterd :p en de systeemspecs afgemaakt ]