[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 46.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Ik heb problemen met Mail. Als ik alle gegevens heb ingevuld en idd pop3 en smtp.telfort.nl etc. heb ingevoerd dan blijft hij om het password vragen. Meer mensen last van en is dit easy op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 22:37

Gallus

Cheesy

Anoniem: 87350 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:28:
Ik heb problemen met Mail. Als ik alle gegevens heb ingevuld en idd pop3 en smtp.telfort.nl etc. heb ingevoerd dan blijft hij om het password vragen. Meer mensen last van en is dit easy op te lossen?
Dit los je het snelst op door de juiste username/password in te vullen. Weet je 100% zeker dat deze kloppen? Test het anders even via de webmail. Vul in je mailclient de username ook in zonder @telfort.nl, misschien dat dat scheelt.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Masimo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:12:
Ben vandaag omgezet naar van T12 + Telefonie Basis naar Telfort 20Mb + Vast Bellen.
23 Januari via de website omgezet, sinds vanmorgen traint het modem in op 20028 / 1103 kbits.
Dus na 9 dagen omgezet.
Goeie waardes op 800 meter van de centrale.
Downloadsnelheid die ik haal is net iets boven de 2 MB/sec. Dik tevreden.
Moest je je modem nog een keer aan/uitzetten of ging het vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

133754

@RIRE
Ik heb sinds de overname hetzelfde probleem met één van mijn vijf adressen. Ben er zeker van dat alle instellingen goed staan. Via webmail is het adres wél te benaderen.
Met de oude Tiscali-instellingen krijg ik de foutmelding: locked by another server.
Met de Telfort-instellingen: invalid user or password.

Voorlopige conclusie: er zit iets fout bij Telfort/Tiscali. Heb e.e.a. gemaild aan de helpdesk op 18-1. Kreeg 31-1 bericht terug dat ze door de grote drukte er nog niet aan toe gekomen waren. Maar voor het geval mijn probleem zich nog niet vanzelf opgelost had, het vriendelijk verzoek de vraag maar weer opnieuw te stellen. Dan zouden ze me met voorrang behandelen. Wacht nog steeds op antwoord. Mooi staaltje klantonvriendelijkheid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 22:26
Anoniem: 12019 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:51:
[...]

Moest je je modem nog een keer aan/uitzetten of ging het vanzelf?
Ging vanzelf.
Ik heb daarna wel het modem uit voorzorg nog even opnieuw opgestart. Toen trainde ie wel iets lager in. Toen nog maar keer opnieuw opgestart en weer een ander waarde. Het varieert tussen de 19 en iets meer dan 20 Mb. Het intrainen is blijkbaar niet zo stabiel. Bij mijn T12 was dat altijd 13658. Begin nu blijkbaar tegen het maximum van de lijn aan te lopen. Na een aantal pogingen staat ie nu op 20028 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb al een tijdlang Tiscali T12 + telefonie basis, en daarbij een KPN Budget lijn.
Nu ben ik overgestapt naar Telfort 20 mbit met vast bellen.
Mijn Tiscali nummer is gewoon overgegaan, en die gebruik ik ook, het KPN nummer gebruik ik nooit.
Kan ik nu gewoon bij KPN mijn belbudget lijn opzeggen? Ik wil nl. niet die 10 euro lijnkosten blijven betalen en aan 1 nummer heb ik genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
133754 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:56:
@RIRE
Ik heb sinds de overname hetzelfde probleem met één van mijn vijf adressen. Ben er zeker van dat alle instellingen goed staan. Via webmail is het adres wél te benaderen.
Met de oude Tiscali-instellingen krijg ik de foutmelding: locked by another server.

Voorlopige conclusie: er zit iets fout bij Telfort/Tiscali. Heb e.e.a. gemaild aan de helpdesk op 18-1. Kreeg 31-1 bericht terug dat ze door de grote drukte er nog niet aan toe gekomen waren. Maar voor het geval mijn probleem zich nog niet vanzelf opgelost had, het vriendelijk verzoek de vraag maar weer opnieuw te stellen. Dan zouden ze me met voorrang behandelen. Wacht nog steeds op antwoord. Mooi staaltje klantonvriendelijkheid. :(
Hier hetzelfde probleem. Had al netjes alles aangepast naar Telfort instellingen. Dat ging tot een paar dagen na de migratie goed. Daarna begon Windows Mail ook naar user/passw. te vragen.
In mijn geval waren alleen de hoofdaccounts (mailbox'en) te benaderen met de telfort instellingen. De accounts die daar onder hangen (mailaliassen) waren niet te benaderen. Ook niet via de webmail.
Alles terug gezet naar de "oude" Tiscali instellingen en toen werkten alle accounts weer (zowel box'en als aliassen)

Ho stop de persen!!. Het gaat nu alsnog mis, terwijl ik dit bericht schrijf. Sind een paar minuten een "locked by other server" foutmelding in Windows Mail. Nu bij een van van de hoofdaccounts (mailbox) en alle daarbijbehorende aliassen. Via de webmail is deze mailbox is wel te benaderen.
De aliassen niet.
Update1: Schiet me trouwens net te binnen dat bij Tiscali de aliassen zowiezo niet via de webmail te benaderen waren. Alleen de mailboxen.

Wellicht zijn ze iets aan het omgooien. Ik wacht even af tot morgen, en anders effe belle.

Update 2: Nu, tien minuten later werkt het weer (met Tiscali instellingen!!)
Vooralsnog lijkt het erop dat alleen de oude tiscali mailboxen werken als @telfort.nl variant en de aliassen niet. Ik kan ook geen mails versturen naar een alias@telfort.nl, wel naar een box@telfort.nl. Boxen wel gemigreerd, aliassen niet. Foutje van Telfort?

Update 3: Net even geprobeerd op de telfort site een bestaand alias opnieuw aan te maken bij een mailbox. Blijkbaar bestaan ze wel nog, want ik ik krijg een melding dat de gebruikersnaam niet beschikbaar is. De koppeling tussen tiscali en telfort mail is er dus wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Masimo op 02-02-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Nou ik heb mn abonnement ook omgezet. Ik ga van T6 naar 20mbit Telfort en ben een 10tje per maand minder kwijt. Niet te geloven.

Nou ben ik erg benieuwd hoe lang de migratie duurt. Ongeveer 3 weken volgens het mailtje. Is dat realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 22:03

jvdb1975

tsja.........

Bij mij was het in anderhalve week gedaan, dus het is wel realistisch ja. Ik weet alleen niet of het drukker is geworden inmiddels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-04 16:04
Ik heb mijn abonnement ook omgezet. Ik ga van een T12 naar een 20Mbit Telfort met telefonie. Ik had al geen telefonie van KPN dus dat moet goed komen :D

Ik ben benieuwd wat mijn downloadsnelheid wordt met het nieuwe abonnement. Met Tiscali T12 zat ik op 1,45 MB per seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
Hi All,

Ik heb ook mijn Tiscali T12 laten omzetten naar 20mbit Telfort abbo. Gister bericht gekregen dat mijn abbo is omgezet naar het 20mb abbo. Duurt het dan nog even voor dit ook echt is omgezet? Mijn modem traint nu nog op 1233 / 518. Dat is dus nog precies het zelfde als hiervoor (ook de modem al herstart). Volgens de telfort website zou ik de volle 20mbit moeten halen.

Groeten,

Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeRRudi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:20:
Hi All,

Ik heb ook mijn Tiscali T12 laten omzetten naar 20mbit Telfort abbo. Gister bericht gekregen dat mijn abbo is omgezet naar het 20mb abbo. Duurt het dan nog even voor dit ook echt is omgezet? Mijn modem traint nu nog op 1233 / 518. Dat is dus nog precies het zelfde als hiervoor (ook de modem al herstart). Volgens de telfort website zou ik de volle 20mbit moeten halen.

Groeten,

Rudi
Misschien zat je al op de maximale snelheid i.v.m afstand tot de centrale.
Ik wacht ook nog om van T6 naar T20 te worden omgezet maar denk niet dat het veel zal uitmaken qua snelheid want ik zit op 3,3Km van de centrale en haal met T6 550kb en op de Telfort site beloven ze met T20 13Mbit maar dat is wel heel optimistisch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
caRe.Ghost schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:56:
Ik heb mijn abonnement ook omgezet. Ik ga van een T12 naar een 20Mbit Telfort met telefonie. Ik had al geen telefonie van KPN dus dat moet goed komen :D

Ik ben benieuwd wat mijn downloadsnelheid wordt met het nieuwe abonnement. Met Tiscali T12 zat ik op 1,45 MB per seconde
Zo'n waarde had ik ook met mijn T12. Nu zit ik sinds een paar dagen op 20Mbits. Mijn (bedrade!!!) downloadsnelheid is een dikke 2 MB/sec geworden. Modem traint nu in op 20028 kbits.
Bij T12 was dat 13658 kbits. Dat was +13.8% compensatie voor lijnverliezen. Er zit dus bij Telfort geen compensatie op. Maar daar zal bij 20 Mbits snelheid geen ruimte voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DeRRudi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:20:
Hi All,

Groeten,

Rudi
Bij mij was er administratief wat fout gegaan, wel de email gekregen, maar de actuele snelheid was precies 4570, 4mb dus, mijn oude abo. Na een (lang) belletje zouden ze het omzetten in het systeem, binnen 5 dagen zou ik het moeten hebben, de volle (tot) 20mb....

Er gaat de laatste tijd nogal wat fout daar, heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Masimo schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Zo'n waarde had ik ook met mijn T12. Nu zit ik sinds een paar dagen op 20Mbits. Mijn (bedrade!!!) downloadsnelheid is een dikke 2 MB/sec geworden. Modem traint nu in op 20028 kbits.
Bij T12 was dat 13658 kbits. Dat was +13.8% compensatie voor lijnverliezen. Er zit dus bij Telfort geen compensatie op. Maar daar zal bij 20 Mbits snelheid geen ruimte voor zijn.
ADSL2+ kan tot 24Mbps, dus ruimte zou er kunnen zijn. Maar 20028kbps is nog geen 20Mbps. Wellicht zit je ook gewoon aan het maximum van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik wil dus ook switchen van Tiscali naar Telfort en naar ik begrepen heb kan ik pas na de omzetting mijn KPN nummer porteren naar mijn Telfort Vast Bellen account. Dit zou op de Telfort site te vinden moeten zijn maar waar? En houdt dit dus inderdaad in dat als je zelf de portering niet uitvoert je dus wel nog die 9,90 extra aan de KPN betaald?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Masimo schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Zit er wel op, maar je haalt het niet/nauwelijks omdat dat wel een hele goede/korte lijn naar de centrale vereist :)
Fuzzillogic schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:57:
[...]

ADSL2+ kan tot 24Mbps, dus ruimte zou er kunnen zijn. Maar 20028kbps is nog geen 20Mbps. Wellicht zit je ook gewoon aan het maximum van de lijn.
Correct.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 06-02-2008 11:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hebben andere ook problemen met het aanmaken van mailaliassen? Ik kan met mijn useraccount wel mailaliassen verwijderen (dan krijg ik een complete lijst te zien), echter wanneer ik een mailalias probeer aan te maken krijg ik de melding:
Er is een fout opgetreden
Gebruikersnaam niet beschikbaar
Iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Woudloper schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:50:
Hebben andere ook problemen met het aanmaken van mailaliassen? Ik kan met mijn useraccount wel mailaliassen verwijderen (dan krijg ik een complete lijst te zien), echter wanneer ik een mailalias probeer aan te maken krijg ik de melding:

Iemand dit ook?
Yep. Zie mijn topic op het Tiscali forum.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22-04 22:10

Arfman

Drome!

Hmm, ik zit op de site rond te neuzen, maar kan ik ook mijn KPN gebeuren laten opzeggen door Telfort en mijn Telfort nummer behouden? Ik zie alleen maar staan dat je dan ipv. je Telfort nummer je KPN nummer gaat gebruiken; dat wil ik dus niet, iedereen heeft ondertussen het Telfort nummer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

133754 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:56:
@RIRE

Het lijkt erop dat het of een tiscali account of Telfort account moet zijn waarmee je inlogt. Beiden schijnt niet te kunnen. Zet ik Telfort uit werkt Tiscali en andersom....weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Anoniem: 87350 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:46:
[...]

Het lijkt erop dat het of een tiscali account of Telfort account moet zijn waarmee je inlogt. Beiden schijnt niet te kunnen. Zet ik Telfort uit werkt Tiscali en andersom....weird...
Het zou zo maar kunnen dat, wat jij als twee accounts ziet, feitelijk een en dezelfde mailbox is met meerdere adressen er aan vast. In dat geval verklaard dat het probleem. Je kunt namelijk maar 1x tegelijk ingelogt zijn op een mailbox. Als je dan heel snel achter elkaar (vrijwel alle mailprogramma's zijn in staat om binnen 0,1 seconde een POP3-sessie te starten) inlogt, dan krijgt de tweede account een wachtwoord fout.

Kwestie van eventjes in de details van de foutmelding kijken om het zeker te weten. Of gewoon even te controleren of je toevallig twee keer hetzelfde voor het @ in je gebruikersnaam hebt staan. Indien het laatste, dan is al zeker dat het een en dezelfde mailbox is en moet je je mailprogramma even vertellen dat hij die maar 1x leeg moet halen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245451

Ik heb nog T12 van Tiscali..
Mijn snelheden zijn op speedtest:

down: 1025.1 KByte/sec
up: 97.6 KByte/sec

Ik vind me down behoorlijk laag..
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 245451 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:13:

Is dit normaal?
Het maximale wat je kunt halen is toch 1500? Dan vind ik 1025 heel acceptabel, aangezien er veel variabelen zijn (lijnsterkte/afstand) die je snelheid kunnen beinvloeden.

Zelf heb ik gisteren het mailtje gehad dat het omgeschakeld is. Ik had T6 en daarmee haalde ik een downloadspeed van ongeveer 600kb wat ik verdienstelijk vond (80kb up) en nu haal ik 1025kb en 100 kb up, dus het is aardig beter geworden, voor minder geld! :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag ook een mailtje gehad dat ik was overgezet van T6 naar T20 maar heb nog geen Kb winst(zelfs na meerdere resets van de modem).
Met T6 haalde ik zo'n 560Kb en nu dus na overzetting nog steeds 560Kb,ik zit ongeveer 3,3Km van de centrale.

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 44 db

Er is zelfs 1db bijgekomen bij de attenuation downstream want bij T6 was het altijd 43db :(

Ook het bevestiginsmailtje vind ik raar want daar staat in dat ik per 24-1-2008 al ben overgezet terwijl ik het op die dag heb aangevraagd :?

Hierbij bevestigen wij dat uw huidige Telfort internet-abonnement met gebruikersnaam '....@telfort.nl' per 24/01/2008 omgezet is naar een Telfort internet 20 Mb-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Bij het overstappen van tiscali naar telfort kun je geen modem (meer?) bestellen? Of is dat nooit mogelijk geweest bij een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Anoniem: 12019 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:00:
Met T6 haalde ik zo'n 560Kb en nu dus na overzetting nog steeds 560Kb,ik zit ongeveer 3,3Km van de centrale.
Dat vind ik eigenlijk niet zo heel gek. Op 3,3 km is 6 tot 7 Mbit gewoon de max. Of je nu T6, T12 of T20 neemt, dat maakt bij ADSL niet uit. Als het maximum bereikt is (voor de lijnlengte en lijnkwaliteit) dan gaat het niet sneller meer kunnen.
Anoniem: 12019 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:00:
attenuation downstream: 44 db
Gezien die 43/44db downstream attenuation is die schatting van 3,3 km redelijk accuraat.

PS.

Onderstaande link geeft een redelijk goede schatting van afstand tegen maximum snelheid.

http://img460.imageshack....rnodeadsl2distance2ib.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door kalizec op 06-02-2008 23:46 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kalizec schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:45:
[...]

Onderstaande link geeft een redelijk goede schatting van afstand tegen maximum snelheid.

http://img460.imageshack....rnodeadsl2distance2ib.jpg
Ik ken de link en had dan ook geen T20 snelheden verwacht maar misschien 600-700kb,het stoort me vooral dat de snelheidstest van Telfort 13Mbit aangeeft op mijn postcode/huisnr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Magma schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:11:
Bij het overstappen van tiscali naar telfort kun je geen modem (meer?) bestellen? Of is dat nooit mogelijk geweest bij een overstap.
Ja hoor. Ik heb gewoon de keuze gehad. Alleen had ik er geen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Gunner schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Inderdaad, halverwege de procedure kun je modems aanschaffen (Zyxel P2602-serie, in 1-pc, multi-pc en wlan beschikbaar), of je kan er dus voor kiezen om er geen aan te schaffen, er staan enkele typenummers bij van geschikte modems.

Maar van mijn kant ook een vraagje, wat zijn namelijk de gemiddelde gemeten downloadsnelheden? 20Mbit zou theoretisch op 2500KB/s uit moeten komen, ik haal hier maximaal rond de 2100.

[ Voor 18% gewijzigd door DarthPlastic op 07-02-2008 15:39 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Gunner schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Ik kreeg / krijg de keuze niet. In totaal 4 stappen. Overzicht oude gegevens, Nieuw abonnement kiezen, Vinkjes zetten (zonder modem optie) en daarna Bevestigen. Maar ik heb net gebeld en toen kreeg ik wel de vraag of ik modem met korting wou aanschaffen maar die prijzen waren hoger dan bij een nieuw abo. Ik heb er geen nodig maar als ik er eentje gratis kan krijgen dan laat ik dat niet na. Maar nu dus niets genomen omdat een MultiPC (zonder WIFI) nog 50 euro moest kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DarthPlastic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:37:
Maar van mijn kant ook een vraagje, wat zijn namelijk de gemiddelde gemeten downloadsnelheden? 20Mbit zou theoretisch op 2500KB/s uit moeten komen, ik haal hier maximaal rond de 2100.
2MB is bij mij ook het maximale.
Magma schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:21:
[...]

Ik kreeg / krijg de keuze niet. In totaal 4 stappen. Overzicht oude gegevens, Nieuw abonnement kiezen, Vinkjes zetten (zonder modem optie) en daarna Bevestigen. Maar ik heb net gebeld en toen kreeg ik wel de vraag of ik modem met korting wou aanschaffen maar die prijzen waren hoger dan bij een nieuw abo. Ik heb er geen nodig maar als ik er eentje gratis kan krijgen dan laat ik dat niet na. Maar nu dus niets genomen omdat een MultiPC (zonder WIFI) nog 50 euro moest kosten.
Ach, overstap is in veel opzichten een beetje rommelig verlopen. De een kreeg wel spamvinkjes, de ander niet etc etc.

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 07-02-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

133754

Anoniem: 87350 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:46:
[...]

Daar zit hem bij mij het probleem niet in. Zodra ik bij de instellingen van de bewuste mailbox pop3.telfort.nl invul, krijg ik geen verbinding meer. Maak niet of ik dan het adres xxxx@telfort.nl of xxxx@tiscali.nl gebruik. Als ik bij de inkomende server pop3.tiscali.nl komt alles weer gewoon binnen.

Let wel: dit probleem doet zich alleen bij één mailbox voor. Bij de andere vier kan ik gewoon pop3.telfort.nl gebruiken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Anoniem: 245451 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:13:

Is dit normaal?
Test je snelheid eens met download van een 100MB bestand van de tiscali ftp site. Link. Of van een newsserver zoals Eweka. Wel bedraad (!). Dan zie je wat je echte snelheid is.
Speedtest is onbetrouwbaar.
Fuzzillogic schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:57:
[...]

Ben ik met je eens. Die 24Mbps heb je volgens mij alleen als je IN de centrale woont :+
Als Telfort ook nog wat compenseert zal het maximum op zo'n 22Mbps liggen (zo'n 2.3 MB/sec).
Dan woon je ook erg dicht bij de centrale.
DarthPlastic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:37:
[...]

Dat is inderdaad theorie. In de praktijk heb je te maken met verliezen. Telfort compenseert nog een procentje of 10 a 15 als de lijnkwaliteit het toelaat. Ik heb nog niemand gezien die hoger dan 2.2 MB/sec downloadsnelheid heeft. Ik ben dik tevreden met m'n 2.1 MB download :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Masimo op 07-02-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag; kan ik nu mijn KPN belbudget lijn opzeggen nu ik over ben naar Telfort???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
koelkast schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:28:
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag; kan ik nu mijn KPN belbudget lijn opzeggen nu ik over ben naar Telfort???
Je kan nu gewoon KPN opzeggen. Dat kan zover ik weet via de telfort site. Dan regelen zij het voor je. Je kiest dan voor opzeggen ZONDER nummerportering.
Als ik het me goed herinner (ergens uit dit forum), dan zegt Telfort voor je op en dan komt KPN met de vraag of je je nummer wilt porteren. Dan zeg je uiteraard nee.

Je kan het ook zelf bij KPN regelen, maar dan moet je erop letten dat de lijn aktief blijft voor ADSL.

Net nog effe gechecked. Je kan alleen via de Telfort website opzeggen MET nummerportering. Dus je zal het zelf met KPN moeten regelen. Kan wellicht telefonisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 07-02-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 22:19

ReLight

echo("What Now ? !")

Yeee.. ik ben over :)
Maar in tegenstelling tot wat ik altijd hier heb meegekregen hier over mijn noise margins etc en mijn afstand doet ie geen 20Mb ?

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1099 meter

Upstream Speed: 1088 kbps
Downstream Speed: 15774 kbps

--
attenuation downstream: 24 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 25 78 99 ab bb bb bb bb bb ab bb bb cc dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb aa bb aa aa ab bb bb ba aa aa b2 bb bb bb
tone 256-287: 8b bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa ab aa
tone 288-319: bb ab aa aa aa a9 87 9a aa aa aa a9 aa 99 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 98 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66
tone 448-479: 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 33 43 42

---
Ik heb een HW2602H-W61 zyxcel modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

Kan dit verklaard worden ? Moet ik iets met een betere filmware wellicht ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 17:21
attenuation downstream: 24 db
Je zit verder van de centrale.
24 / 13,6 = 1750 meter ongeveer. Als je je splitter ertussenuit haalt kan het iets verbeteren.
Ook de bedrading zo kort mogelijk houden vanaf je isra naar je modem.

quote:
Masimo schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:46:
[...]

Je kan nu gewoon KPN opzeggen.
Je kan het ook zelf bij KPN regelen, maar dan moet je erop letten dat de lijn aktief blijft voor ADSL.

Net nog effe gechecked. Je kan alleen via de Telfort website opzeggen MET nummerportering. Dus je zal het zelf met KPN moeten regelen. Kan wellicht telefonisch.

Zelf ook vanaaf helpdesk aan de lijn gehad ( binnen een minuut een medewerker aan de lijn!!!) Als je je oude tiscali nummer laat vervangen door je bestaande kpn belbudget nummer kost het je 9,95 om het door telfort te laten opzeggen bij kpn dus. En word je tiscali nummer gewijzigd in je kpn nummer. Nummerportering dus. ALs je zelf je tiscali/telfort nummer wilt houden dan niks doen bij telfort maar kpn inderdaad verwittigen dat je kpn nummer belbudget kan vervallen, wel uiteraard melden dat je nu internet met vast bellen over voip hebt bij telfort en dat je koper gewoon in stand moet blijven, maar geen abbonnement erop. 0900-0244 klantenservice kpn (0,10 cent/mn)

[ Voor 111% gewijzigd door scofield op 07-02-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 17:21
overbodige post, kan weg

[ Voor 108% gewijzigd door scofield op 07-02-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ben overgestapt van Tiscali T12 naar Telfort 20 Mbit en kreeg eind vorige week de rekening in PDF formaat binnen voor de maand maart 2008. Alleen zag ik daar merkwaardig genoeg, de post "doorberekening netwerkkosten" waar ik voor moet betalen. Ik dacht dat dit bij Telfort niet hoeft? Ik ben niet in de war met het telefonie-abonnement, want dat is een aparte post eronder.

Iemand enig idee?

(de dure helpdesk gaf gister 8 minuten lang, de melding "er zijn meer dan 3 wachtenden voor u."

Thanks

(20 mbit was op 3 februari geactiveerd en kreeg de pdf factuur op 5 februari)

Factuur:
Afbeeldingslocatie: http://img121.imagevenue.com/loc1035/th_54357_factuur_122_1035lo.jpg

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zou niet mogen kloppen. Ten eerste zie ik nog 12MB staan.

Daar staat wel gewoon 20MB met een creditering voor de netwerkkosten.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 10-02-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

ck2000nl schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:40:
Ben overgestapt van Tiscali T12 naar Telfort 20 Mbit en kreeg eind vorige week de rekening in PDF formaat binnen voor de maand maart 2008. Alleen zag ik daar merkwaardig genoeg, de post "doorberekening netwerkkosten" waar ik voor moet betalen. Ik dacht dat dit bij Telfort niet hoeft?
Zoals ik dit al eens in een eerdere post heb aangegeven is mij exact hetzelfde overkomen met een T6 abonnement dat 2 februari is omgezet in Telfort (zonder telefonie in mijn geval).
Op 7 februari gewoon nog een nota gekregen over maart alsof het T6 abbo nog steeds zou gelden.

Conclusie: de administratie loopt zwaar achter. Ik zou daar niet over gaan bellen, kost je alleen maar geld. Wel kun je overwegen de foute incasso te laten storneren. Dan melden ze zich wel is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

:D zozo.

ik kwam er vandeweek achter dat ze mij nu ook omgezet hebben naar dat nieuwe abo. wel snel, na anderhalve week ofzo :P
en ook nog eens op 10mbit/800kbit. een jaar geleden had ik op dat soort snelheden nog een klapperende lijn.

ik zeg het niet vaak, maar: petje af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@pigsbutt: wat heb jij dan gedaan? Gestorneerd? Ik heb wel gelijk op 5 februari een mail naar Telfort gestuurd vanaf de Telfort site. Heb er alleen nog geen reactie op :(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ck2000nl schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:09:
@pigsbutt: wat heb jij dan gedaan? Gestorneerd? Ik heb wel gelijk op 5 februari een mail naar Telfort gestuurd vanaf de Telfort site. Heb er alleen nog geen reactie op :(
Zoals ik al zei de administratie bij Telfort is duidelijk "überfordert". Mede als gevolg daarvan kan ook de mail de klachtenstroom niet aan. Mailen heeft dus geen zin dat heb je zelf wel gemerkt want je krijgt geen antwoord of een nietszeggend algemeen antwoord in de trant van "het heeft onze aandacht".

Waar Telfort wel van wakker ligt is als het geld niet op tijd in het laatje komt. Dan nemen ZIJ contact met je op. Dan leg jij vriendelijk uit dat je hebt gestorneerd omdat de rekening niet klopte en dat je graag betaald voor een kloppende factuur. Moet je eens zien hoe snel ze je deze toesturen.

Mijn advies bij niet kloppende incasso's: direkt storneren en laat hun maar contact met je opnemen. Je staat in je recht om foute incasso's terug te laten boeken. Eerst goede factuur, dan betalen. Niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 20:40
Dubbel...

[ Voor 96% gewijzigd door musicfreak op 11-02-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Anoniem: 248548 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:39:
Mijn advies bij niet kloppende incasso's: direkt storneren en laat hun maar contact met je opnemen. Je staat in je recht om foute incasso's terug te laten boeken. Eerst goede factuur, dan betalen. Niet andersom.
Niks je staat in je recht, je moet een bedrijf altijd eerst schriftelijk een redelijke termijn geven een probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baas in eigen portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164237

Wat moet je nou precies opgeven bij dat overstap formulier,
als je tiscalinummer weg mag, en je je kpn nummer wilt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

weet iemand of het mogelijk is korting te krijgen op de 29,90 als je nog je eigen kpn lijn aanhoud? Het hoed niet de hele 9.xx te zijn, 5 euro is al wel voldoende. .....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeanj schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:51:
weet iemand of het mogelijk is korting te krijgen op de 29,90 als je nog je eigen kpn lijn aanhoud? Het hoed niet de hele 9.xx te zijn, 5 euro is al wel voldoende. .....
Ik zou zeggen bel de helpdesk eens..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
Anoniem: 164237 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:42:
Hier ben ik ook benieuwd naar maar dan in iets andere vorm. Mijn ouders hebben 2 tiscali-nummers, 1 hiervan is een oud KPN-nummer en deze is bij iedereen bekend, de ander totaal niet. Graag zou ik van diegene willen weten die hier bekend mee is en of ervaring mee heeft of er ook gekozen kan worden vor een specifieknummer dat je wilt behouden en hoe dit in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzM
  • Niet online
caRe.Ghost schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:07:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar maar dan in iets andere vorm. Mijn ouders hebben 2 tiscali-nummers, 1 hiervan is een oud KPN-nummer en deze is bij iedereen bekend, de ander totaal niet. Graag zou ik van diegene willen weten die hier bekend mee is en of ervaring mee heeft of er ook gekozen kan worden vor een specifieknummer dat je wilt behouden en hoe dit in zijn werk gaat.
Ook ik heb/had Tiscali totaal, met een oud KPN nummer en een Tiscali telefoonnnummer. Ik heb zelf verleden week de overstap aangevraagd en de volgende dag de helpdesk gebeld met de vraag, hoe ik kon aangeven welk nummer ik wilde houden.
Er is mij toen verteld, dat ik helemaal geen nummer hoef op te geven, maar dat ik als oud-tiscali abonnee beide nummers houdt. Ik heb verder nog niets gehoord, maar zodra ik eventueel ander nieuws heb, zal ik dit hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164237

Nummerporting aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
FritzM schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:49:
[...]

Ook ik heb/had Tiscali totaal, met een oud KPN nummer en een Tiscali telefoonnnummer. Ik heb zelf verleden week de overstap aangevraagd en de volgende dag de helpdesk gebeld met de vraag, hoe ik kon aangeven welk nummer ik wilde houden.
Er is mij toen verteld, dat ik helemaal geen nummer hoef op te geven, maar dat ik als oud-tiscali abonnee beide nummers houdt. Ik heb verder nog niets gehoord, maar zodra ik eventueel ander nieuws heb, zal ik dit hier posten.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Dan kan ik daarna ook mijn ouders helpen bij de overgang van Tiscali naar Telfort met in ieder geval behoud van het gewenste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 12:21
Niet direct met Tiscali/Telfort te maken, maar meer over de hardware, maar er zit hier waarschijnlijk zoveel kennis over de ZyXEL 2602HW series dat ik het hier eens probeer:

Kort: ik wil zoveel mogelijk IDSN-achtige functionaliteit mbv VoIP zo goedkoop mogelijk.
Vbld:
Ik neem ergens 1 flat fee VoIP SIP abonnement (bijv. xs4all flat fee, 12,50 p/mnd) In principe heb ik dan van die provider 1 nummer, naar deze account laat ik m'n huidige (regionale) nummer porteren: zeg: 020-1234567
Daarnaast heb ik nog een gratis 087-VoIP nummer: zeg; 087-1234567. Ik kan hier in beginsel niet mee uitbellen, alleen inkomend.

Nu wil ik op beide poorten van de ZyXEL 2602HW een analoge telefoon aansluiten, waarbij inkomend dus allebei apart behandeld worden (zakelijk & privé bijv.). Dus als het 087nummer gebeld wordt, gaat alleen de telefoon op poort1 over en als het 020nummer gebeld wordt gaat alleen de telefoon op poort2 over.
Echter; uitgaand wil ik wel dat alle gesprekken via de SIP account lopen die bij het 020nummer horen, want daar heb ik flat fee......
Dit moet ook nog eens tegelijk kunnen, dus 2x een uitgaand lijntje. In principe kan dit al wel, las ik hier.
En: uitgaand moet ie eigenlijk wel het nummer meesturen van de poort waar het toestel op aangesloten zit. Dus uitgaand met poort1 bellen; ontvanger ziet 087nummer, uitgaan via poort2 bellen; ontvanger ziet 020nummer.
Dit laatste is van (veel) minder belang.........als dat niet zou kunnen, pech......

Kan dit met de ZyXEL 2602HW (serie)??

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 12-02-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kaajee schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:04:
Niet direct met Tiscali/Telfort te maken, maar meer over de hardware, maar er zit hier waarschijnlijk zoveel kennis over de ZyXEL 2602HW series dat ik het hier eens probeer:

Kort: ik wil zoveel mogelijk IDSN-achtige functionaliteit mbv VoIP zo goedkoop mogelijk.
Vbld:
Ik neem ergens 1 flat fee VoIP SIP abonnement (bijv. xs4all flat fee, 12,50 p/mnd) In principe heb ik dan van die provider 1 nummer, naar deze account laat ik m'n huidige (regionale) nummer porteren: zeg: 020-1234567
Daarnaast heb ik nog een gratis 087-VoIP nummer: zeg; 087-1234567. Ik kan hier in beginsel niet mee uitbellen, alleen inkomend.

Nu wil ik op beide poorten van de ZyXEL 2602HW een analoge telefoon aansluiten, waarbij inkomend dus allebei apart behandeld worden (zakelijk & privé bijv.). Dus als het 087nummer gebeld wordt, gaat alleen de telefoon op poort1 over en als het 020nummer gebeld wordt gaat alleen de telefoon op poort2 over.
Echter; uitgaand wil ik wel dat alle gesprekken via de SIP account lopen die bij het 020nummer horen, want daar heb ik flat fee......
Dit moet ook nog eens tegelijk kunnen, dus 2x een uitgaand lijntje. In principe kan dit al wel, las ik hier.
En: uitgaand moet ie eigenlijk wel het nummer meesturen van de poort waar het toestel op aangesloten zit. Dus uitgaand met poort1 bellen; ontvanger ziet 087nummer, uitgaan via poort2 bellen; ontvanger ziet 020nummer.
Dit laatste is van (veel) minder belang.........als dat niet zou kunnen, pech......

Kan dit met de ZyXEL 2602HW (serie)??
De ZyXEL kan het, maar je keuze van VoIP aanbieder is ook enorm belangrijk. Het meesturen van het nummer anders dan het nummer wat geregistreerd is bij het SIP account moeten ze wel toelaten/toestaan. Dit doet Tiscali/Telfort bijvoorbeeld niet toestaan, het is 'nummer spoofing' eigenlijk.

En het wel of niet meesturen van het nummer kan je bij veel VoIP aanbieders niet zelf regelen in je SIP client (ZyXEL), dat is vaak in- en uitschakelbaar via een web-portal (instellingen pagina). Als je bij Tiscali/Telfort je nummer niet zou meesturen mag je gewoon niet bellen.

Het onafhankelijk koppelen en verwijzen van SIP-1 & SIP-2 aan phone-1 & phone-2 kan gewoon. Inkomend en uitgaand kan je aangeven waarmee en waarop gereageerd moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 12-02-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
bjck schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:43:
[...]

De ZyXEL kan het, maar je keuze van VoIP aanbieder is ook enorm belangrijk. Het meesturen van het nummer anders dan het nummer wat geregistreerd is bij het SIP account moeten ze wel toelaten/toestaan. Dit doet Tiscali/Telfort bijvoorbeeld niet toestaan, het is 'nummer spoofing' eigenlijk.

En het wel of niet meesturen van het nummer kan je bij veel VoIP aanbieders niet zelf regelen in je SIP client (ZyXEL), dat is vaak in- en uitschakelbaar via een web-portal (instellingen pagina). Als je bij Tiscali/Telfort je nummer niet zou meesturen mag je gewoon niet bellen.

Het onafhankelijk koppelen en verwijzen van SIP-1 & SIP-2 aan phone-1 & phone-2 kan gewoon. Inkomend en uitgaand kan je aangeven waarmee en waarop gereageerd moet worden.
Ok thx, maar zoals ik al zei; die hele nummerherkenning is van minder belang. Als de door mij beoogde functionaliteit maar kan. En daar lijkt het dus wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 22:36

Zenix

BOE!

ik ben tevreden over telfort nu, maar ik wou mijn telefoonnummer switchen maar tenaamstelling kan ik niet vinden heb vandaag KPN factuur gehad staat dat niet op waar moet ik naar zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196670

Graag jullie hulp. Ik heb al geruime Tiscali/Telfort met een speedtouch 780. Ik bel met Budgetphone maar heb mijn belbudgetabonnement van KPN aangehouden. Werkt op zich uitstekend maar er is een vreemd ding. Als ik gebeld wordt op mijn kpn nummer en er tijdens dat gesprek door iemand anders naar datzelfde kpn nummer wordt gebeld krijgt die tweede beller niet de bezettoon. Die persoon krijgt dan ten onrechte de indruk dat er gewoon niet wordt opgenomen/niemand thuis is.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dat te verhelpen???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Zenix schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:43:
ik ben tevreden over telfort nu, maar ik wou mijn telefoonnummer switchen maar tenaamstelling kan ik niet vinden heb vandaag KPN factuur gehad staat dat niet op waar moet ik naar zoeken?
Een factuur zonder tenaamstelling lijkt me wat bizar. Het gaat - voor alle zekerheid - om de wijze waarop je naam (voorletters, achternaam) vermeld staan bij de adressering. Deze moet je overnemen in het veld op de site van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Ik heb 10 dagen geleden al aangevraagd om over te gaan naar Telfort, maar er is vooralsnog niks gebeurd. Duurt wel lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 196670 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:39:
Graag jullie hulp. Ik heb al geruime Tiscali/Telfort met een speedtouch 780. Ik bel met Budgetphone maar heb mijn belbudgetabonnement van KPN aangehouden. Werkt op zich uitstekend maar er is een vreemd ding. Als ik gebeld wordt op mijn kpn nummer en er tijdens dat gesprek door iemand anders naar datzelfde kpn nummer wordt gebeld krijgt die tweede beller niet de bezettoon. Die persoon krijgt dan ten onrechte de indruk dat er gewoon niet wordt opgenomen/niemand thuis is.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dat te verhelpen???????????
Dat heeft dan toch 0,0 te maken met Tiscali/Telfort?

Je gebruikt een ander modem dan zij leveren en je hebt een KPN telefonie abonnement/lijn en niet telefonie via Tiscali/Telfort. Dus de vraag is voor KPN vast telefonie of voor de helpdesk van Thomson bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb iets vreemds. Ik ben sinds kort overgestapt naar Telfort 20 Mbit (vanaf Tiscali). Ik heb in mijn PC een draadloos netwerkkaartje zitten en heb 15 Mbit gemiddeld op draadloos. Aangezien er ook een netwerk gedeelte op mijn Mobo zit dacht ik "Laat ik eens kijken wat hij bekabeld doet". Alleen nu doe ik de kabel in de PC en in de router maar ik heb bekabeld geen verbinding. Ik heb natuurlijk bij netwerk onder Vista de draadloze uitgezet en de bekabelde aangezet. Een vreemd netwerk wordt gedetecteerd geeft Vista aan alleen heb ik nog steeds geen verbinding. Weet iemand of dit een instelling is in de router of wat anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Anoniem: 87350 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:19:
Ik heb iets vreemds. Ik ben sinds kort overgestapt naar Telfort 20 Mbit (vanaf Tiscali). Ik heb in mijn PC een draadloos netwerkkaartje zitten en heb 15 Mbit gemiddeld op draadloos. Aangezien er ook een netwerk gedeelte op mijn Mobo zit dacht ik "Laat ik eens kijken wat hij bekabeld doet". Alleen nu doe ik de kabel in de PC en in de router maar ik heb bekabeld geen verbinding. Ik heb natuurlijk bij netwerk onder Vista de draadloze uitgezet en de bekabelde aangezet. Een vreemd netwerk wordt gedetecteerd geeft Vista aan alleen heb ik nog steeds geen verbinding. Weet iemand of dit een instelling is in de router of wat anders misschien?
Gokje. Staat je netwerk ingesteld als particulier netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo Tiscali gebruikers,

Ik ben overgestapt van Speedlinq naar Tiscali 20mb en heb ik nog een modem van speedlinq over. Nu wil ik deze gaan gebruiken voor mijn nieuwe abonnement.
Welke firmware is er voor de 780wl stabiel? en of welke gebruiken jullie?

[ Voor 58% gewijzigd door Smattie op 27-02-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 22:19

ReLight

echo("What Now ? !")

Ok, Nummerportering door tiscali/Telfort is afgerond, netjes op tijd en onder aankondiging van een briefje van beiden Telfort & KPN 2 werkdagen ervoor. Kan niet anders zeggen dan dat het netjes gedaan is. De telefonie instellingen in mijnTelfort staan nog op mijn oude nummer, maar dat zal best volgen binnenkort. Moest enkel net nummer en pw in de SIP instellingen aanpassen en 2 maal proberen te registreren (3x OK).

Hoe dan ook, :) hier eindigd mijn meelees lijn bij deel 5 pag 103 ! Adeu tot in het telfort topic, bjck en anderen bedankt voor de adviezen zo nu en dan.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39345

Hopelijk kan iemand mij met het onderstaande helpen:

Ik weet inmiddels hoe je telefoonnummers kan blokkeren in de modem, echter wil ik ook nummers blokkeren die geen nummerweergave hebben. Weet iemand of dit kan en hoe het moet?

Ik heb een zwarte Zyxel Prestige 2602H-61

//de search vond alleen het blokkeren van nr's met weergave, dus niet wat ik wil...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 39345 op 05-03-2008 18:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

- verkeerde topic -

[ Voor 97% gewijzigd door Devil op 05-03-2008 23:16 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 14:43
kan iemand wat voor mij nakijken??

Ik draai een exchange server thuis en sinds gister avond komt de mail niet meer aan.... Nou ben ik zelf bezig geweest op de firewall van het modem... Deze heb ik moeten resetten, nu werkt alles weer... behalve mijn mail

Ik heb via een externe verbinding een telnet <mijn ip> 25

Maar waarschijnlijk gaat deze test niet goed omdat ik het de 3g verbinding test van mijn gsm (pan connectie)

Ik kom namelijk bij de smtp server van t-mobile uit...

Ik vraag me dus af of iemand anders een mail server draait achter een telfort lijn en of deze nog werkt... Zo kan ik kijken of het aan mij ligt of dat ze poort 25 dicht hebben gezet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
pfff gelukkig.. alles werkt weer...
Firewall stond nog op WAN ==> LAN drop

Ik heb de firewall maar ff uitgezet moet maar eens even kijken hoe ik dit moet configureren...
ISA is wat dat betreft toch een stuk makkelijker... (of denk ik te moeilijk?) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 19:01
Smarty77 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:39:
kan iemand wat voor mij nakijken??

Ik draai een exchange server thuis en sinds gister avond komt de mail niet meer aan.... Nou ben ik zelf bezig geweest op de firewall van het modem... Deze heb ik moeten resetten, nu werkt alles weer... behalve mijn mail

Ik heb via een externe verbinding een telnet <mijn ip> 25

Maar waarschijnlijk gaat deze test niet goed omdat ik het de 3g verbinding test van mijn gsm (pan connectie)

Ik kom namelijk bij de smtp server van t-mobile uit...

Ik vraag me dus af of iemand anders een mail server draait achter een telfort lijn en of deze nog werkt... Zo kan ik kijken of het aan mij ligt of dat ze poort 25 dicht hebben gezet?!
Je redeneert fout. Je komt uit bij de SMTP server van t-mobile. T-mobile (je provider waarschijnlijk van je mobiel) heeft poort 25 dicht staan. Alles wordt via hun smtp server geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
trolleystad schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:10:
[...]

Je redeneert fout. Je komt uit bij de SMTP server van t-mobile. T-mobile (je provider waarschijnlijk van je mobiel) heeft poort 25 dicht staan. Alles wordt via hun smtp server geleid.
Yep je hebt helemaal gelijk... daar kwam ik ook achter. vandaar dat ik verder ben gaan zoeken op mijn eiegen modem ipv de telfort lijn... En toen kwam ik er achter dat de firewall toch nog beter geconfigureerd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Smarty77 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:39:
[...]

Yep je hebt helemaal gelijk... daar kwam ik ook achter. vandaar dat ik verder ben gaan zoeken op mijn eiegen modem ipv de telfort lijn... En toen kwam ik er achter dat de firewall toch nog beter geconfigureerd moest worden.
Nee, nog steeds fout. Je kan via je 3G van je mobiele provider geen verbinding opzetten met je eigen smtp server. dat wordt geblokkeerd door je mobiele provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
trolleystad schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:58:
[...]

Nee, nog steeds fout. Je kan via je 3G van je mobiele provider geen verbinding opzetten met je eigen smtp server. dat wordt geblokkeerd door je mobiele provider.
Gebruik je toch SSL/TLS. Dat zou je sowieso al moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Fuzzillogic schreef op zondag 09 maart 2008 @ 02:35:
[...]

Gebruik je toch SSL/TLS. Dat zou je sowieso al moeten doen...
Yep, dat is de correcte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 23-04 17:48

worker

2x Sessy thuisbatterij

Sinds kort overgestapt van het oude Tiscali T12 naar Telfort 20Mb. Ik betaal nu per maand 10 euro minder, maar ik heb er wel een hoop gezeik voor terug. Sinds kort hapert de internet verbinding af en toe. Dat is vervelend, maar duurt meestal maar eventjes. Erger is dat ik nu in een paar dagen tijd ook al twee keer tijdens een telefoongesprek de verbinding ben kwijtgeraakt. Of als ik iemand probeer te bellen krijg ik geen verbinding, of ik krijg (mobiel) te horen dat de landlijn de hele tijd bezet is. Dat gaat natuurlijk snel irriteren. En voor de duidelijkheid: tot voor kort werkte alles al 2 jaar naar behoren. Vrijwel vlekkeloos.

Ik heb het modem al een paar keer gereset, maar dat lijkt niet te helpen.

Ik weet niet zeker of mijn recente problemen te maken hebben met de overstap naar 20Mbit. Zou dat kunnen? Ik meen hier eerder zo iets gelezen te hebben, maar ik kan dat niet meer terugvinden.
Ik kan in mijn modem allerlei gegevens over de DSL line opvragen (attenuation enzo) maar ik kan die gegevens niet interpreteren. Heeft het zin om die hier eens neer te gooien?

Ik woon in Venlo, misschien meer klachten?

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

worker schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:30:
Sinds kort overgestapt van het oude Tiscali T12 naar Telfort 20Mb. Ik betaal nu per maand 10 euro minder, maar ik heb er wel een hoop gezeik voor terug. Sinds kort hapert de internet verbinding af en toe. Dat is vervelend, maar duurt meestal maar eventjes. Erger is dat ik nu in een paar dagen tijd ook al twee keer tijdens een telefoongesprek de verbinding ben kwijtgeraakt. Of als ik iemand probeer te bellen krijg ik geen verbinding, of ik krijg (mobiel) te horen dat de landlijn de hele tijd bezet is. Dat gaat natuurlijk snel irriteren. En voor de duidelijkheid: tot voor kort werkte alles al 2 jaar naar behoren. Vrijwel vlekkeloos.

Ik weet niet zeker of mijn recente problemen te maken hebben met de overstap naar 20Mbit. Zou dat kunnen? Ik meen hier eerder zo iets gelezen te hebben, maar ik kan dat niet meer terugvinden.
Ik kan in mijn modem allerlei gegevens over de DSL line opvragen (attenuation enzo) maar ik kan die gegevens niet interpreteren. Heeft het zin om die hier eens neer te gooien?

Wie helpt?
Ik heb dat ook soms. Nooit ellende gehad met Tiscali en bij Telfort 20 Mbit is het soms zo dat als ik iemand wil bellen hij niet over gaat. De modem gereset en jawel het hielp even. Naderhand is het soms weer ellende. Ik ben trouwens niet de enige in mijn kennissenkring. Ook daar zijn er een aantal die het probleem hebben. Ook hebben we het een keer gehad dat mijn vrouw als test naar mijn GSM belde en ik haar wel kon horen zonder over gegaan te zijn maar zij mij niet kon horen. Weird shit allemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87350 op 20-05-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 23-04 17:48

worker

2x Sessy thuisbatterij

worker schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:30:

Wie helpt?
Mijn problemen worden steeds groter. Ik ben telefonisch vrijwel niet bereikbaar, ik hoor van verschillende mensen dat we altijd in gesprek zijn. Net zelf geprobeerd met mijn mobiel en inderdaad: het is weer zover. Resetten modem helpt niet!
Nog gekker: uitgaande gesprekken gaan wel!

Via modem de telefonie "unregister" en weer ge"register"d en toen kon ik weer gebeld worden.

Kan dit iets te maken hebben met mijn recente overstap naar Telfort 20Mbit? Ik zat op Tiscali T12 en had (vrijwel) nooit ergens last van. Dit wat ik nu heb is ongekend slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik heb dezelfde in gesprek klachten... het voordeel van mij is dat ik mijn tiscali/telfort lijn nooit gebruik voor inkomende gesprekken. Maar dit is dus echt te belachelijk voor woorden!!!

Heeft iemand al eens met de supportdesk gebeld??

Misschien kunnen we de klachten verzamelen? Anders krijg je dus weer het gehele stappenlijstje die je moet uitvoeren... heeft u dit getest is dit nagekeken kunt u dat eens proberen etc etc etc...

edit: Ik heb nu het wederom getest, ik krijg nu wel een overgangstoon maar er komt niks binnen op de telefoon!! Ik krijg na +/- 10x overgaan een Telfort voicemail terwijl ik thuis een antwoordapparaat heb staan!
Er is hier iets goed mis!!

Ik heb vanaf het begin het tiscali bellen erbij en had hier NOOIT problemen mee!

[ Voor 26% gewijzigd door Smarty77 op 28-05-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Volgens collega ben ik nu ook 'in gesprek' terwijl telefoon gewoon naast me ligt. Het begint idd bijzonder vervelend te worden, vooral omdat het na aanloopproblemen eindelijk een tijd lang redelijk goed gewerkt heeft.

Ik heb overigens nog de oude Zyxel modem/router. Eerlijk gezegd verdenk ik dat ding ook van problemen, maar het is wel gewoon het ding dat destijds door Tiscali geleverd is, dus ik verwacht dat het dan ook gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Fuzzillogic schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:17:
Volgens collega ben ik nu ook 'in gesprek' terwijl telefoon gewoon naast me ligt. Het begint idd bijzonder vervelend te worden, vooral omdat het na aanloopproblemen eindelijk een tijd lang redelijk goed gewerkt heeft.

Ik heb overigens nog de oude Zyxel modem/router. Eerlijk gezegd verdenk ik dat ding ook van problemen, maar het is wel gewoon het ding dat destijds door Tiscali geleverd is, dus ik verwacht dat het dan ook gewoon goed werkt.
Ik heb een nieuw modem... dus waarschijnlijk zit het niet in het modem?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Ik hb zelf een Speedtouch, en heb de laatste tijd steeds vaker dat ik in gesprek ben. Resetten helpt eventjes. Maar doet me goed te zien dat ik niet de enige ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 120596 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:42:
Ik hb zelf een Speedtouch, en heb de laatste tijd steeds vaker dat ik in gesprek ben. .......
Moeten jij of je huisgenoten niet zoveel bellen............... :P

(sorry, kon het niet laten.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
We zijn allang hier verder gegaan sinds Tiscali --> Telfort is geworden.

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.