hier traint ie ook in op 6,8
Tiscali hanteerd(e) toch geen jaarlijkse verlenging van 1 jaar als je contracttermijn was afgelopen? Ik wil van een Tiscali T6 met Telefonie Basis overstappen naar een Telfort 20 zonder telefonie. Volgens de helpdesk kan dit niet omdat mijn Telefonie contract (ingangsdatum 01.10.2006) nog vast staat tot en met september 2008 en ik dus verplicht wordt om bij een nieuw Telfort abonnement óók telefonie af te sluiten. Ben ik nu abuit of hoe zit dat?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Bij Tiscali werd je abonnement telkens met een jaar verlengt. Dus ja je zult wel je abonnement moeten uitzitten bij Tiscali of een zelfde soort bij Telfort nemen.
Wouter
Van het weekend geprobeert om over te gaan naar Telfort. Wat ik niet snapte is dat ik 4x een vinkje moest zetten bij een spamfiler a 1,25 per maand? Zonder vinkje ging hij niet verder, maar ook met alles aangevinkt wilde hij niet verder.
Gewoon ingelogd met m'n tiscali gegevens alleen dan @telfort.nl.
Lees eerst eens een stukje terug. Kan je uit laten zetten bij de klantenservice.Dj-sannieboy schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:48:
Van het weekend geprobeert om over te gaan naar Telfort. Wat ik niet snapte is dat ik 4x een vinkje moest zetten bij een spamfiler a 1,25 per maand? Zonder vinkje ging hij niet verder, maar ook met alles aangevinkt wilde hij niet verder.Gewoon ingelogd met m'n tiscali gegevens alleen dan @telfort.nl.
hoi
Ja dat had ik gelezen. Maar in kan niet eens verder komen, of ik nu wel of niet alles aanvinkjerry_a schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:04:
[...]
Lees eerst eens een stukje terug. Kan je uit laten zetten bij de klantenservice.

Anoniem: 12019
Ja en dus moet je weer bellen a 30ct/min,het stinkt een beetje naar oplichting.jerry_a schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:04:
[...]
Lees eerst eens een stukje terug. Kan je uit laten zetten bij de klantenservice.
Ah man stel je niet aan.Anoniem: 12019 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:11:
het stinkt een beetje naar oplichting.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wat dat bellen a 30cent p/m betreft heeft hij een punt.
Maar mijn probleem is dat ik niet kan overstappen, of ik nu wel, of niet alles aanvink
Anoniem: 248548
Een dure hel(p)desk behoort ook tot het businessmodel van sommige providers waaronder telfort. Het genereert inkomsten naast de abonnementen. Het is dus in het belang van het bedrijf om zoveel mogelijk mensen te laten bellen naar de desk. Dat is nog te verteren als mensen dat op vrijwillige basis doen omdat ze denken hulp nodig hebben bij iets wat een ander makkelijk zelf realiseert omdat hij zich er wat meer in verdiept heeft.
Het wordt pas vervelend en verdacht als Telfort mensen dwingt met de helpdesk te bellen voor iets wat makkelijk als een optie op de site had kunnen worden gerealiseerd, zodat we zelf konden aan/uit-vinken of we nou wel of niet dat stupide spamfilter willen hebben.
Ik loop ook zelf vast op dit spamvinkje, terwijl ik mij toch niet kan herinneren ooit bij Tiscali om een spamfilter gevraagd te hebben.
Conclusie: Telfort richt welbewust een barriere op zijn site op waarbij mensen gaan betalen voor een spamfilter wat eerst gratis was OF moeten gaan bellen met de hel(p)desk om deze barriere op te ruimen. In beide gevallen is het resultaat extra inkomsten voor Telfort. Of het nou oplichting genoemd mag worden of niet, voor mij is het een doorzichtige truc en ik begrijp niet dat niet meer mensen dit als zodanig zien.
€0,30/minuut is niet eens kostendekkend, dus daar zullen ze het niet van moeten hebben. Mijn jaarcontract loopt binnenkort af. En de betaalde helpdesk (voorheen gratis), de 'automatische verlenging met 1 jaar' en nu dit spamvinkje (terwijl ik niet ees mail gebruik van tiscali/telfort, ook niet voor versturen) zorgen ervoor dat ik toch eerst eens naar andere aanbieders ga kijken. Als ze hun geld op deze manier willen verdienen dan hoeft het voor mij niet meer.
Inmiddels ook overgestapt. We zien wel wat er gebeuren gaat. M'n pa vond 't spamfilter niet zo'n probleem. Mochten we het toch niet willen, bellen we gewoon even de helpdesk (6). Zit nu zo'n 2900 meter van de centrale en haal max 850kpbs met Tiscali T12. Hoop stiekem op een paar honder kpbs meer, maar dat zal wel niet gebeuren.
Wel een beetje vaag dat in de overeenkomst die je per mail krijgt, alleen staat Telfort internet a 19,95. Staat verder niks van telefonie, laat staan het spamfiler. Maargoed het zal wel goed komen.
Heb vandaag de vervolgbrief gehad van vorig jaar.
Je behoud dus gewoon alles wat je voorheen had. In mijn geval T6 incl telefonie basis.
Alles opgeteld 40 euro.
Heb eigenlijk direct na lezen van de brief besluit genomen om over te stappen naar abbo tot 20Mb incl telefonie voor euro 30 incl kpn koper. Alhoewel idd bij het omzetten niets gevraagd werd over de telefonie. Ik wacht nu maar weer op de bevestigings/plannings brief van telfort, net zoals hierboven.
Je behoud dus gewoon alles wat je voorheen had. In mijn geval T6 incl telefonie basis.
Alles opgeteld 40 euro.
Heb eigenlijk direct na lezen van de brief besluit genomen om over te stappen naar abbo tot 20Mb incl telefonie voor euro 30 incl kpn koper. Alhoewel idd bij het omzetten niets gevraagd werd over de telefonie. Ik wacht nu maar weer op de bevestigings/plannings brief van telfort, net zoals hierboven.
Zojuist een brief ontvangen van Margreet Reffelrath van Telfort over een aan haar gerichte brief betreffende de omzetting van Tiscali naar Telfort abonnementen.
Telfort (Margreet) we love you
Joehoe!!!Geachte heer Pigsbutt,
Hartelijk dank voor uw brief van 18 januari j.l. waarin uw suggesties doet voor een soepeler overgang van Tiscali naar Telfort abonnementen. Uw opmerkingen hebben ertoe geleid dat we ons beleid ten aanzien van het uitschakelen van het spamfilter dat tot nu toe uitsluitend via de helpdesk diende te geschieden hebben overwogen.
Tot ons genoegen kunnen we u thans mededelen dat met onmiddellijke ingang de verplichte spamfilteroptie van onze site is verwijderd. Hierdoor kunnen Tiscali abonnees voortaan nog gemakkelijker hun abonnement in een telfort abonnement omzetten. We zijn ervan overtuigd dat deze wijziging door veel van onze klanten geapprecieerd zal worden. Zoals altijd streven wij ernaar onze klanttevredenheid bla bla bla......
Was getekend,
Margreet Reffelrath
Directeur Klantenservice internet Telfort
Kwam er vandaag toch echt niet langs zonder de vinkjesAnoniem: 248548 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:20:
Zojuist een brief ontvangen van Margreet Reffelrath van Telfort over een aan haar gerichte brief betreffende de omzetting van Tiscali naar Telfort abonnementen.
[...]
Joehoe!!!![]()

Gratis? Dat is het volgens mij nooit geweest. Eerst kostte het het interlokale tarief (030 nummer), daarna werd het een 0900-nummer voor ik meen 10 eurocent per minuut.Fuzzillogic schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:21:
En de betaalde helpdesk (voorheen gratis)
Ik heb via klantenserivce vorige week dus geprobeerd mn spamfilter ook te laten verwijderen maar bij mij deden ze dat niet ze zeiden na abbonementswijziging kan je het weghalen. Ik hoop dat het ook zo is.
Want na 1x bellen heb ik het wel gehad...
Want na 1x bellen heb ik het wel gehad...
[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 22-01-2008 19:04 ]
Anoniem: 241294
Ik heb het zonet omgezet [van Tiscali T12 + Bellen naar Telfort 20 + Bellen] en zag dat die spamfilter er bij mij niet meer bij stond
Na de omzetting is het mogelijk om me Kpn nummer te porteren zodat de kosten op 30 euro komen ipv 40 nu. Lijkt er dus niet op dat je kunt kiezen welk nummer je wilt behouden mocht je je kpn-lijn de deur uit doen, aangezien me Tiscali nummer dan komt te vervallen.
Na de omzetting is het mogelijk om me Kpn nummer te porteren zodat de kosten op 30 euro komen ipv 40 nu. Lijkt er dus niet op dat je kunt kiezen welk nummer je wilt behouden mocht je je kpn-lijn de deur uit doen, aangezien me Tiscali nummer dan komt te vervallen.
Het lukt mij nu idd ook zonder spamfilter, echter is me nog steeds onduidelijk wel nummer er nou mee migreert wordt!? Heeft iemand hier al een definitief antwoord op. Ik wil in principe alleen mijn tiscali nummer mee migreren. Het KPNnummer dat nog bij mijn belbudget abbonement hoort mag vervallen net als mijn KPN belbudget abbonement. Iemand uitsluitsel??
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Blijven je Tiscali e-mail adressen behouden als je overstapt?Anoniem: 241294 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:14:
Ik heb het zonet omgezet [van Tiscali T12 + Bellen naar Telfort 20 + Bellen] en zag dat die spamfilter er bij mij niet meer bij stond![]()
Nu ben ik automatisch overgegaan naar ADSL T12 , zoals in de brief stond. Ik heb nu dus zowel tiscali als telfort e-mail adressen.
Yep, die werkt bij mij nog zonder problemen. Moet wel bekennen dat ik er maar eentje heb [ze moeten die facturen tenslotte ergens heen sturenMasimo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:05:
[...]
Blijven je Tiscali e-mail adressen behouden als je overstapt?
Nu ben ik automatisch overgegaan naar ADSL T12 , zoals in de brief stond. Ik heb nu dus zowel tiscali als telfort e-mail adressen.
Ook nog even gebeld met de helpdesk. Die zeggen ook dat je oude tiscali mail adressen blijven bestaan.Anoniem: 241294 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:14:
[...]
Yep, die werkt bij mij nog zonder problemen. Moet wel bekennen dat ik er maar eentje heb [ze moeten die facturen tenslotte ergens heen sturen]. Volgens de Tiscali site blijven ze gewoon bestaan, so nothing to worry about
Dus ik vol goede moed naar de wijzigingspagina. Maar ik kom niet voorbij de bevestigingspagina.
Alles aangevinkt, inclusief telefonie, maar no go. Weer effe belle.
Update:
Stug blijven doorklikken en blijven bevestigen. Op willekeurig moment wordt de bevestiging geaccepteerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 22-01-2008 21:38 ]
Anoniem: 12019
WTF het lijkt wel een lotterij om aan zo'n abonnement te komenMasimo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:17:
[...]
Update:
Stug blijven doorklikken en blijven bevestigen. Op willekeurig moment wordt de bevestiging geaccepteerd.

Nog even voor de volledigheid. Ben op een gegeven moment de abonnements verandering opnieuw begonnen en toen ging het na 5 keer bevestigen goed.
Ik hoop net zoals anderen met mij, dat dat ene vinkje voor omzetten van Telefonie Basis naar Vast Bellen goed komt. In mijn bevestiging die ik na 5 minuten in de mailbus kreeg werd daar niet over gerept. De helpdeskmedewerker verzekerde mij echter dat alles goed komt.
Nog even terug naar het nummerbehoud.
Advies van de helpdesk (uitgaande van mijn situatie T12 + Telefonie Basis dat wordt omgezet naar Internet 20Mb + Vast Bellen): Als je nu nog KPN hebt en je wil dat porteren, moet je even wachten totdat je nieuwe abonnement aktief wordt. Als je KPN dan porteert, kun je voor nummerbehoud kiezen. Als je dat doet gaat je KPN nummer over naar Telfort en vervangt je Vast Bellen nummer. Hoef je geen nummerbehoud, dan blijft je Vast Bellen nummer bestaan.
Ik hoop net zoals anderen met mij, dat dat ene vinkje voor omzetten van Telefonie Basis naar Vast Bellen goed komt. In mijn bevestiging die ik na 5 minuten in de mailbus kreeg werd daar niet over gerept. De helpdeskmedewerker verzekerde mij echter dat alles goed komt.
Nog even terug naar het nummerbehoud.
Advies van de helpdesk (uitgaande van mijn situatie T12 + Telefonie Basis dat wordt omgezet naar Internet 20Mb + Vast Bellen): Als je nu nog KPN hebt en je wil dat porteren, moet je even wachten totdat je nieuwe abonnement aktief wordt. Als je KPN dan porteert, kun je voor nummerbehoud kiezen. Als je dat doet gaat je KPN nummer over naar Telfort en vervangt je Vast Bellen nummer. Hoef je geen nummerbehoud, dan blijft je Vast Bellen nummer bestaan.
[ Voor 37% gewijzigd door Masimo op 22-01-2008 23:26 ]
Bij de overname van Tiscali door Telfort blijft je tiscali e-mail adres gewoon behouden, dat is bij ons thuis dus ook het geval. Is dit ook zo op het moment dat je je Tiscali abonnement omzet naar het 20Mb Telfort abo? Ik kan hier namelijk nergens uitsluitsel over vinden.
Goede vraag. Normaal gesproken is dat bij een overstap natuurlijk niet zo. Maar als je niet overstapt blijven je oude mail adressen ook gewoon werken. Momenteel heb ik trouwens 3 nummer. 2 van Tiscali, waarvan ik er eentje meegenomen heb van KPN. Had m'n KPN lijn dus opgezegd, moest dus elke maand aan Tiscali betalen voor de lijnhuur. Moest toen weer een belbudget lijn nemen vanwegen een alarmsysteem. Stukje hiervoor zeiden ze dat je gewoon beide nummers (die je nu bij Tiscali hebt) kunt behouden.
[ Voor 57% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-01-2008 12:03 ]
Zie pagina 97 van dit topic.Roeltjuh schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:25:
Bij de overname van Tiscali door Telfort blijft je tiscali e-mail adres gewoon behouden, dat is bij ons thuis dus ook het geval. Is dit ook zo op het moment dat je je Tiscali abonnement omzet naar het 20Mb Telfort abo? Ik kan hier namelijk nergens uitsluitsel over vinden.
Tiscali e-mail blijft behouden, ook na overstap op Telfort 20Mb. Drie keer laten bevestigen door verschillende helpdesmedewerkers!!!
Tiscali en telfort e-mail zijn sinds de overgang gekoppeld en dat blijft zo.
Advies is wel om nieuwe dingen te doen met je Telfort e-mail adressen (webwinkels, forums,etc).
Nou ik heb de overstap ook gewaagd. Naar 't lezen van verschillende berichten gaat als je telefonie basis had bij tiscali dit nummer automatisch over naar vast bellen bij Telfort. Vervolgens kun je er achteraf nog voor kiezen om je belbudget kpn nummer te porteren naar Telfort, waarbij telfort je KPN belbudget opzegd. Ook kun je ervoor kiezen het belbudget abbonement zelf op te zeggen, waarmee je belbudget nummer komt te vervallen. Lijnhuur is bij beide opties al doorberekend in de prijs. Je betaald voor beide scenarios naar mijn weten dus 29.90. Kan iemand dit bevestigen?
Anoniem: 212768
Ik heb nu een adsl verbinding bij Tiscali.
Nu wil ik ook de tel. aansluiting erbij dat is dan 19.95 internet en 9.95 telefoonkosten.
Wordt er door K.P.N. geen netwerk kosten berekend?
Nu wil ik ook de tel. aansluiting erbij dat is dan 19.95 internet en 9.95 telefoonkosten.
Anoniem: 192060
Nee. zoek maar even door deze topic heen en je krijg je antwoord en ik heb gebeld met de Telfort helpdesk en die bevestigd ook dat je KPN op kan zeggenAnoniem: 212768 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:05:
Anoniem: 120596
En het staat hier ook te lezen:
http://klantenservice.int...er-telefonie.aspx#faq9142
Bij de onderste vraag.
Bij de onderste vraag.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120596 op 23-01-2008 17:21 ]
Mijn internet viel net uit en nu heb ik 8Mbit was 5mbit (woon 4km van de centrale) Dus ik ben omgezet.
wanneer heb je de overstap in werking gezet?
14 januarie om 3 uur
dus 10 dagen ongeveer later toch weer 2mbit er gratis bij (stond al op 5800)
[ Voor 32% gewijzigd door Sen op 24-01-2008 10:32 ]
Ok, dus nadat je afkoelperiode van zeven dagen is afgelopen kan het dus vrij snel gaan.
Anoniem: 164237
1/ Hoe zit het me upload van Telfort 20mb?
Ik heb nu Tiscali T12, gaat mijn upload ook omhoog dan?
Of alleen die down?
2/ En waarom wilt iedereen overstappen op die T20?
Is het zelfs nog goedkoper dan?
3/ Ik heb nu een kpn lijn met belbudget,
en 1 tiscali nummer waarmee ik bel.
Kan ik de kpn lijn behouden dan? Tiscalinummer mag wegvallen van mij.
Of alleen die down?
Anoniem: 212768 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:05:
Hier staat toch duidelijk dat bij Telfort telefonie EN portering van je KPN nummer je WEL die 9,95 aan netwerkkosten per maand moet betalen. Dat is dus in totaal bijna 20 euro per maand !!!!!!Anoniem: 120596 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:21:
En het staat hier ook te lezen:
Bij de onderste vraag.
Dat is afhankelijk van uw Telfort internet abonnement. Heeft u een ander abonnement dan Telfort internet 20 Mb? Dan is de doorbelasting van de vaste lijn niet inbegrepen in de abonnementskosten. Bestelt u Telfort vast bellen en neemt u uw KPN telefoonnummer mee naar Telfort internet? Dan zal Telfort internet uw vaste KPN telefoonabonnement voor u beëindigen. KPN brengt in dit geval wel € 9,95 per maand aan netwerkkosten in rekening bij Telfort. Telfort brengt dit bedrag tegelijk met uw maandelijkse abonnementskosten aan u in rekening.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 24-01-2008 11:13 ]
Lijkt me sterk. Mensen die nu een nieuw abonnement bij Telfort 20MB afsluiten betalen ook niet die doorbelasting als ze Vast Bellen afnemen. Waarom willen ze daar dan ineens een onderscheid in gaan maken?
Zie ook deze reactie van Raymond van Customer Service op het Tiscali forum.
Voor zover ik het begrijp hoef je deze kosten niet te betalen als je naar een 20MB abonnement gaat. Dat staat ook duidelijk in je link naar telfort.nl
Zie bijvoorbeeld ook Dareus in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5". Tijdens het overstap proces staat duidelijk vermeld dat er geen kosten worden doorberekend.
Bovendien is deze screenshot behoorlijk veelzeggend;
Zie ook deze reactie van Raymond van Customer Service op het Tiscali forum.
Voor zover ik het begrijp hoef je deze kosten niet te betalen als je naar een 20MB abonnement gaat. Dat staat ook duidelijk in je link naar telfort.nl
Zie bijvoorbeeld ook Dareus in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5". Tijdens het overstap proces staat duidelijk vermeld dat er geen kosten worden doorberekend.
Bovendien is deze screenshot behoorlijk veelzeggend;

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 24-01-2008 12:00 ]
1] Upload blijft gelijk. 1024 kbit/s.Anoniem: 164237 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:07:
1/ Hoe zit het me upload van Telfort 20mb?
Of alleen die down?
2] De T20 is qua prijs gelijk aan de 20 mbit van Telfort. Je krijgt dus meer snelheid voor een gelijk bedrag
3] Je kunt kiezen wat je wilt. Je Tiscali nummer behouden én de KPN erbij houden [kost je dus 10 euro p/m extra] of je kunt je KPN-nummer porteren naar Telfort, hierdoor komt het Tiscali nummer te vervallen.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 241294 op 24-01-2008 12:07 ]
Jammer dat de up niet omhoog gaat.
En die 20 down.. merk je dat ook dat verschil van T12 naar dit?
Je KPN-nummer porteren naar Telfort, hierdoor komt het Tiscali nummer te vervallen,
weet je dit zeker?? wat gebeurt er dan precies?? Heb ik dan geen kpn meer?
Of heb ik dan op Telfort mijn kpn nummer?
Je KPN-nummer porteren naar Telfort, hierdoor komt het Tiscali nummer te vervallen,
Het verschil zou je kunnen merken, maar je bent uiteraard afhankelijk van heel veel factoren [afstand van jouw huis tot de wijkcentrale, kwaliteit van het koper, je aansluitsituatie, enz. enz.]. Ik zit nog in het proces van omzetting, dus kan mijn ervaringen nog niet delen.Anoniem: 164237 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:10:
Jammer dat de up niet omhoog gaat.
Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het nagelezen én nagevraagd bij Telfort. Je kunt de volgende dingen doen;
- Je KPN-lijn behouden en je huidige Tiscali abonnement behouden
- Je kunt als je je KPN al in het verleden hebt laten porteren naar Tiscali beide nummers meenemen
- Je kunt je KPN-lijn houden, je Tiscali T12 om laten zetten naar Telefort 20 [Je blijft dus geld aan de KPN betalen én je behoudt je Tiscali-nummer.]
- Je kunt je T12 om laten zetten naar Telfort 20, hierna is het mogelijk om je KPN-nummer te laten porteren naar Telfort. Je hebt dan geen kosten meer aan de KPN, maar je hebt dan maar 1 nummer over.
Waar ik je helaas geen antwoord op kan geven is hoe de situatie is als je je Tiscali-nummer wilt behouden en je KPN-nummer wilt laten vallen.
Vandaag ziet het overstapscherm er ineens anders uit, geen mogelikheid meer om een ander modem te kiezen (had ik al niet nodig), maar ook de antispamvinkjes staan er niet meer! meteen maar 20 mb besteld, ben benieuwd...
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Hoe zit het met de modem van Tiscali? De Zyxel VOIP
Kan je die gewoon behouden? of krijg je een nieuwe van Telfort?
Durf te lezen.Anoniem: 164237 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:02:
Hoe zit het met de modem van Tiscali? De Zyxel VOIP

Tijdens het overstap proces zie je een lijstje met compatible modems. Als je al zo'n zilveren zyxel hebt, kan je die gewoon behouden.
Anoniem: 70162 in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5"
[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 24-01-2008 15:06 ]
Ik heb nu mijn huidige (oude) zyxel modem gekoppeld aan een linksys wrt54g router. Kan ik nu als ik overstap van Tiscali 6T naar telfort 20mb gewoon die zyxel er tussen uit halen, of gaat dat niet zo makkelijk?
Hoe kom je daar zo bij? Die WRT54G is een kabelrouter. Die heeft dus geen (ADSL)modem functie.
Waar wou je op WRT dan je DSL-kabeltje op aansluiten?
Ik ben er vrij zeker van dat ook de oude zyxel 2602 t gewoon blijft doen. Sinds tiscali via 't voormalige babyxl netwerk al lange tijd geheel geupgrade was naar ADSL2+ werken ook de oude Zyxel modems al met ADSL2+ firmware. Er veranderd in principe helemaal niks technisch als je overstapt op telfort 20MB alleen t bandbreedte profiel bij Telfort wordt aangepast naar 20480/1024.
Voor zover ik er oog op hebt, lijkt t me ook mogelijk wanneer je overstapt van Tiscali + Telefonie Basis + KPN Belbudget naar Telfort 20MB + Vast bellen om je KPN bel budget vervolgens op te zeggen bij KPN. Zo behoud je je tiscali basis nummer en vervalt je KPN bel budget nummer. Naar mijn weten betaal je dan gewoon 29.90 voor internet en bellen en behoud je je tiscali nummer.
Voor zover ik er oog op hebt, lijkt t me ook mogelijk wanneer je overstapt van Tiscali + Telefonie Basis + KPN Belbudget naar Telfort 20MB + Vast bellen om je KPN bel budget vervolgens op te zeggen bij KPN. Zo behoud je je tiscali basis nummer en vervalt je KPN bel budget nummer. Naar mijn weten betaal je dan gewoon 29.90 voor internet en bellen en behoud je je tiscali nummer.
Ja ik heb nu gewoon die zyxel aangesloten op de wrt die dan weer het signaal draadloos en bedraad doorgeeft aan 3 computers hier.Gunner schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:23:
Hoe kom je daar zo bij? Die WRT54G is een kabelrouter. Die heeft dus geen (ADSL)modem functie.
Ja dat begrijp ik. Maar is het je nu duidelijk dat je niet je Zyxel kan vervangen door een WRT?
Ah mijn excuses, mijn vraag niet goed geformuleerd, wat ik wilde vragen is of ik de oude zyxel zonder problemen om kan wisselen met de nieuwe, of dat ik dan alles opnieuw moet installeren.Gunner schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:03:
Ja dat begrijp ik. Maar is het je nu duidelijk dat je niet je Zyxel kan vervangen door een WRT?
Bestaat ook de mogelijkheid om van
-tiscali+telfonie+kpn
te gaan naar alleen
-telfort 20Mbit+kpn
en dus het telefonie gedeelte weg te halen.
-tiscali+telfonie+kpn
te gaan naar alleen
-telfort 20Mbit+kpn
en dus het telefonie gedeelte weg te halen.
Ik heb een erg hoge ping en lag als ik game sinds vanmiddag opeens. Het raare is ook dat mijn tiscali webspace ook erg langzaam is als ik gewoon ergens ff download haal ik wel mijn 12mbit. Meer mensen met dit probleem in regio flevoland, dronten? Heb vanalles al geprobeerd kan alleen aan verbinding zelf liggen.
Dit zegt DSL line status
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd ee ee ee ef ff ff ed ed ca 96
noise margin downstream: 13 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
tone 32- 63: 00 23 45 57 77 99 99 aa aa ab ab aa aa aa a9 99
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 9a 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 88 89 98 88 88 87 88 88 88
tone 160-191: 88 88 87 88 87 88 89 88 77 88 89 88 88 88 78 78
tone 192-223: 78 87 87 88 87 88 87 79 77 77 77 77 77 87 77 77
tone 224-255: 77 77 79 97 77 87 77 78 78 78 78 79 79 2a aa aa
tone 256-287: 5a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 288-319: a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 320-351: 99 97 79 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 99 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 78 87 77 87 77 78 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 77 66 66 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44
Dit zegt DSL line status
Anoniem: 193080
Ik heb een extreem instabiele verbinding sinds vanmiddag. Hij is heel traag en reageert heel traag, valt ook om de zoveel minuten weg. Ik denk dat ze bezig zijn met die migratie ofzo.
Dat klopt idd, volgens de mevrouw die ik aan de lijn had vandaag. m'n Tiscali T12 á 35 euro (excl. 9,95 KPN) is sinds vandaag Telfort 20mbit voor 29,95. Ze wist alleen niet of KPN automatisch werd opgezegd of dat ik dat zelf moet doen.DARKviper123 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:40:
Ik ben er vrij zeker van dat ook de oude zyxel 2602 t gewoon blijft doen. Sinds tiscali via 't voormalige babyxl netwerk al lange tijd geheel geupgrade was naar ADSL2+ werken ook de oude Zyxel modems al met ADSL2+ firmware. Er veranderd in principe helemaal niks technisch als je overstapt op telfort 20MB alleen t bandbreedte profiel bij Telfort wordt aangepast naar 20480/1024.
Ja dat heb ik ook.Anoniem: 193080 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:11:
Ik heb een extreem instabiele verbinding sinds vanmiddag. Hij is heel traag en reageert heel traag, valt ook om de zoveel minuten weg. Ik denk dat ze bezig zijn met die migratie ofzo.
bij mij is ie ook omgezet (tenminste..volgens het mailtje) is het nog aan te raden het modem te resetten?
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Ik heb ook last van een te trage verbinding in WOW sinds vanochtend. Ik zit in zuid holland, oegstgeest.Zenix schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:44:
Ik heb een erg hoge ping en lag als ik game sinds vanmiddag opeens. Het raare is ook dat mijn tiscali webspace ook erg langzaam is als ik gewoon ergens ff download haal ik wel mijn 12mbit. Meer mensen met dit probleem in regio flevoland, dronten? Heb vanalles al geprobeerd kan alleen aan verbinding zelf liggen.
Dit zegt DSL line status
...
Wat me wel opviel dat ik nu een ander ip heb wat naar 12move resolved
Ik heb nog even een reset gedaan zelfs uit-aan en dat hielp niet
Nog enige tips of moet ik gaan klagen bj de helpdesk?
[ Voor 8% gewijzigd door jeanj op 24-01-2008 20:58 ]
Everything is better with Bluetooth
En hier in Enschede is het ook niet vooruit te branden. Ik gok dat ze het zelf ook al door hebben.
Ik ben blij
Maandag de 14e abonnementswijziging aangevraagd.
Vandaag modem gereset
Link Status: Up
Upstream Speed: 1125 kbps
Downstream Speed: 19830 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 3033020 3726927 0 0 1891 17:21:11
LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 32895 0 0
Wireless 54M 3345025 34558 0
Voice Statistics:
Phone Status TxPkts RxPkts Tx B/s Rx B/s Talk Time
1 OnHook 0 0 0 0 0:00:00
2 OnHook 0 0 0 0 0:0
En het mooiste allebij mijn telefoonnummers zonder problemen over. Qua snelheid moet ik nog wel omhoog kunnen. (Dit is inclusief splitter + 10 meter telefoonkabel vanaf het isra punt.) Aan de andere kant goed genoeg zo
Vandaag modem gereset
LAN Port Statistics:
Voice Statistics:
En het mooiste allebij mijn telefoonnummers zonder problemen over. Qua snelheid moet ik nog wel omhoog kunnen. (Dit is inclusief splitter + 10 meter telefoonkabel vanaf het isra punt.) Aan de andere kant goed genoeg zo
Had ik ook, woon in Lelystad. Tis nu over.Zenix schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:44:
Dit zegt DSL line status
huh? Krijg je geen bevestigng? Ik heb mijn abonnement ook gewijzigd... maar wacht eigenlijk op bevestiging.. moet ik nou telkens mn modem resetten om te kijken of ie over is gegaanD-dark schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:59:
Ik ben blij
Vandaag modem gereset
LAN Port Statistics:
Voice Statistics:

[ Voor 100% gewijzigd door vanpeltje op 24-01-2008 23:28 ]
vanpeltje
Ik heb zojuist de overstap gewaagd, maar heb nog wel even een mailtje naar Telfort moeten sturen dat op de bevestiging geen melding wordt gemaakt van de aanwezigheid van telefonie naast mijn abonnement. Dat wil ik natuurlijk wel, zonde om mijn Tiscalinummer kwijt te raken. Ik wil mijn Tiscalinummer aanhouden, en KPN BelBudget opzeggen als de overstap geregeld is. Simpel proces, gaat ook vast wel lukken, alleen jammer van de incomplete bevestiging. En ja, ik weet zeker dat ik het juiste hokje heb aangevinkt
Peace is not simply the absence of war.
ik las op de site wel dat je je kpn nr kan porteren achteraf ( ik heb nu ook een ongebruikte belbudget ..gebruik enkel het nr van tiscali) maar als je dat doet dat dat nr van kpn het bestaande internet bellen nr vervangt. en dat wil ik dus juist niet. Maar wil wel 9.95 minder per maand betalen!
KroeT schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:51:
Ik heb zojuist de overstap gewaagd, maar heb nog wel even een mailtje naar Telfort moeten sturen dat op de bevestiging geen melding wordt gemaakt van de aanwezigheid van telefonie naast mijn abonnement. Dat wil ik natuurlijk wel, zonde om mijn Tiscalinummer kwijt te raken. Ik wil mijn Tiscalinummer aanhouden, en KPN BelBudget opzeggen als de overstap geregeld is. Simpel proces, gaat ook vast wel lukken, alleen jammer van de incomplete bevestiging. En ja, ik weet zeker dat ik het juiste hokje heb aangevinkt
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Die krijg je vreemd genoeg een dag naderhandvanpeltje schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:25:
huh? Krijg je geen bevestigng? Ik heb mijn abonnement ook gewijzigd... maar wacht eigenlijk op bevestiging.. moet ik nou telkens mn modem resetten om te kijken of ie over is gegaan
Beste Sen,
Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd.
Wilt u optimaal gebruik maken van de vele voordelen van uw abonnement? Abonneer u dan ook op onze aanvullende diensten zoals Telfort vast bellen of e-mail antivirus.
Gratis bellen naar vaste nummers in Nederland?
Met Telfort vast bellen belt u voor slechts € 9,95 per maand via uw internetverbinding GRATIS naar alle vaste telefoonnummers in Nederland (m.u.v. betaalde servicenummers en op basis van een Fair Use Policy). Ook belt u voordelig naar mobiele en internationale nummers. Lees de uitgebreide informatie of bestel Telfort vast bellen direct.
Nog veiliger e-mailen?
Telfort e-mail antivirus beschermt uw mailbox optimaal tegen virussen. Virussen worden automatisch verwijderd voordat mogelijk besmette e-mails in uw mailbox worden afgeleverd. Kostbare gegevens op uw computer worden hierdoor beschermd. Activeer nu e-mail antivirus.
In onderstaand overzicht staan alle, voor u relevante gegevens vermeld. Wij raden u aan om deze gegevens goed te bewaren. U kunt ze in de toekomst nodig hebben.
Online klantenservice
Heeft u nog vragen over uw internetabonnement? Bezoek dan onze online klantenservice. U vindt hier veel praktische informatie over internet en e-mail. Erg handig zijn de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Blijft uw vraag toch onbeantwoord of kunt u de oplossing niet vinden? U kunt uiteraard ook telefonisch contact met ons opnemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 22.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 17.00 uur, op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/min).
Wij wensen u veel plezier met uw Telfort internet-abonnement.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
T 0900-9596 (€ 0,30 p/min)
www.telfort.nl/klantenservice
Zoon is sinds de afgelopen week aangesloten op Telfort max 20mb in Utrecht-Leidsche Rijn. Modem is P-2602H-D (wireless router). Haalt tot zijn verrassing bijna 13mb aan de netwerkkabel. Wireless maar 6 mb (xpsp2/wireless g). Afstand modem-pc is nog geen 10 mtr. Heeft iemand enig idee hoe dat verschil kan ontstaan en wat daar aan kan worden gedaan eventueel?.
[ Voor 11% gewijzigd door leonardus op 25-01-2008 10:20 ]
Leonardus
kan een combinatie van drivers zijn. Heb soortgelijk probleem gehad op mijn oude systeem met XP. dan wel in combinatie met linksys router. met draad haalde ik netjes de 1400kb (12 mbit lijn tiscali) maar wireless enkel 600kb. Toen maar draad gebruikt omdat ik het niet opgelost kreeg maar er waren wel meerdere mensen met zelfde probleem. Bij mijn nieuwe systeem met vista kwam het probleem gek genoeg niet meer voor ( zelfde wireless kaart en router)
al gecheckt voor nieuwe firmware voor modem?
al gecheckt voor nieuwe firmware voor modem?
leonardus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:26:
Zoon is sinds de afgelopen week aangesloten op Telfort max 20mb in Utrecht-Leidsche Rijn. Modem is P-2602H-D (wireless router). Haalt tot zijn verrassing bijna 20mb aan de netwerkkabel. Wireless maar 6 mb (xpsp2/wireless g). Afstand modem-pc is nog geen 10 mtr. Heeft iemand enig idee hoe dat verschil kan ontstaan en wat daar aan kan worden gedaan eventueel?.
Misschien is het wireless trager, omdat er een flinke encryptie op zit?leonardus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:26:
Haalt tot zijn verrassing bijna 20mb aan de netwerkkabel. Wireless maar 6 mb (xpsp2/wireless g). Afstand modem-pc is nog geen 10 mtr. Heeft iemand enig idee hoe dat verschil kan ontstaan en wat daar aan kan worden gedaan eventueel?.
Probeer eens om de wireless encryptie wat 'lager' te zetten en meet dan nog eens de doorvoer.
encryptie vertraagt wel iets maar geen 14mbit
. Ik haal ook met wpa2 wireless een download snelheid van bijna 1900kb op een telfort 20mbit die intraint op 18600
LeGato23 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:13:
[...]
Misschien is het wireless trager, omdat er een flinke encryptie op zit?
Probeer eens om de wireless encryptie wat 'lager' te zetten en meet dan nog eens de doorvoer.
Ook even gegoogled, uit onderstaand onderzoek blijkt dat als het waar is wat er staat we ook niet al te enthousiast moeten doen over de wireless doorvoersnelheden;
Topol./Theor/Prakt/Rendem/Cpu bel
10mb/10mb/8.85mb/88.5%/12%
100mb/100mb/55.24mb/55.2%/100%
Wifi 11a/11mb/3.95mb/32.6%/23%
Wifi 54g/54mb/7.75mb/14.4%/29%
Bt/720 kb-sec/0.45mb/64.3%/3%
Usb1.1/12mb/5.40mb/45%/28%
Usb 2.0/480mb/25.10mb/5.2%/100%
Firewire/400mb/69.75mb/17.4%/100%
Bedankt voor de tips en zal ze doorgeven, resultaat zal hier worden gepost.
Update: tcpoptimizer gedownload en uitgevoerd. Geeft snelheidswinst van ongeveer 2mb. Prima.
Update: tcpoptimizer gedownload en uitgevoerd. Geeft snelheidswinst van ongeveer 2mb. Prima.
[ Voor 48% gewijzigd door leonardus op 28-01-2008 15:36 ]
Leonardus
Gebruik TCPOptimizer. Te vinden op speedguide.netleonardus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:26:
Zoon is sinds de afgelopen week aangesloten op Telfort max 20mb in Utrecht-Leidsche Rijn. Modem is P-2602H-D (wireless router). Haalt tot zijn verrassing bijna 13mb aan de netwerkkabel. Wireless maar 6 mb (xpsp2/wireless g). Afstand modem-pc is nog geen 10 mtr. Heeft iemand enig idee hoe dat verschil kan ontstaan en wat daar aan kan worden gedaan eventueel?.
Daarmee kan je de settings van je wireless verbinding optimaliseren.
Standaard zijn de wireless verbindingen van XP niet geoptimaliseerd voor supersnelle internet verbindingen > 8Mbits.
Daarna geheid zelfde snelheid zowel draadloos als bedraad.
Enige punt kan nog de signaalkwaliteit en/of afstand tot je router zijn. Als de signaal kwaliteit te laag is of de afstand te groot, dan wordt je wireless verbinding de zwakke/langzaamste schakel in de download snelheid. In dat geval kan een driver update van je wireless NIC uitkomst bieden.
Bijkomend punt is dat het wireless gedeelte van de Zyxel niet zijn sterkste punt is ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 25-01-2008 14:54 ]
Dit is exact wat ik ook wil, maar ik heb me rotgezocht naar een precieze uitleg van hoe je dit aan moet pakken. Deze variant van overstappen staat nergens in een FAQ ofzo. Volgens mij gaan ze er vanuit dat je je KPN-nummer wilt laten porteren maar dat is juist niet wat ik wil.KroeT schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:51:
Ik heb ook niks aangegeven, maar van mij mogen ze het porteren (graag zelfs, scheelt weer een tientje). Ik kon ook niks aangegeven, het zal mij benieuwen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik wil mijn KPN-nummer helemaal niet houden, ik gebruik alleen m'n Tiscali-nummer. Porteren (à €9,95) wil ik helemaal niet
Ik heb ook een prangende vraag m.b.t. porteren van KPN:
Ik heb gisteren de overstap van T12 + Telefonie Basis, naar Telfort 20Mb + Vast Bellen in gang gezet. Als de overstap klaar is wil ik ons KPN Belbudget porteren.
Hoe krijg ik het KPN belbudget op naam van mijn partner geporteerd naar het Telfort 20Mb + Vast Bellen dat op mijn naam loopt?
Wij willen daarbij het KPN nummer behouden (!). Mijn Vast Bellen nummer moet dus vervangen worden door haar KPN nummer. Moeilijke vraag voor de helpdesk, want het antwoord is telkens anders.
Porteren via de Telfort website kan niet, want het KPN abo loopt niet op mijn naam. KPN overzetten naar mijn naam, betekent dat de contractant veranderd moet worden. Kosten 30 euro, en de nieuwe overeenkomst geldt 1 jaar. Ik kan wel mijn naam op de nota laten toevoegen, maar dat geldt niet als contractant.
Tips welkom.
Ik heb gisteren de overstap van T12 + Telefonie Basis, naar Telfort 20Mb + Vast Bellen in gang gezet. Als de overstap klaar is wil ik ons KPN Belbudget porteren.
Hoe krijg ik het KPN belbudget op naam van mijn partner geporteerd naar het Telfort 20Mb + Vast Bellen dat op mijn naam loopt?
Wij willen daarbij het KPN nummer behouden (!). Mijn Vast Bellen nummer moet dus vervangen worden door haar KPN nummer. Moeilijke vraag voor de helpdesk, want het antwoord is telkens anders.
Porteren via de Telfort website kan niet, want het KPN abo loopt niet op mijn naam. KPN overzetten naar mijn naam, betekent dat de contractant veranderd moet worden. Kosten 30 euro, en de nieuwe overeenkomst geldt 1 jaar. Ik kan wel mijn naam op de nota laten toevoegen, maar dat geldt niet als contractant.
Tips welkom.
[ Voor 18% gewijzigd door Masimo op 25-01-2008 21:23 ]
Volgens diverse sites moet ik ongeveer 1.3 km van de centrale af wonen, echter in mijn modem staat
attenuation downstream: 40 db
(2602 63)
ook als ik mijn modem bijna rechtstreeks in de aansluiting van KPN prik, blijf ik deze waarde houden. Volgens voorgenoemde rekenmethode zit ik dan bijna 3 km van de centrale af... maar dat lijkt me niet te kloppen. Ik heb overigens de 1 na laatste firmware (MU5B2) maar die nieuwere zal toch niet zoveel verschil maken? Het is overigens de ISDN versie van het modem, maar ik zit alleen nog maar op 'kaal koper', ISDN is al tijden terug opgezegd.
edit: laatste firmware er op gezet, maar daarmee wordt het niet beter...
(2602 63)
ook als ik mijn modem bijna rechtstreeks in de aansluiting van KPN prik, blijf ik deze waarde houden. Volgens voorgenoemde rekenmethode zit ik dan bijna 3 km van de centrale af... maar dat lijkt me niet te kloppen. Ik heb overigens de 1 na laatste firmware (MU5B2) maar die nieuwere zal toch niet zoveel verschil maken? Het is overigens de ISDN versie van het modem, maar ik zit alleen nog maar op 'kaal koper', ISDN is al tijden terug opgezegd.
[ Voor 18% gewijzigd door elhopo op 25-01-2008 23:25 ]
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Anoniem: 19701
kan dat niet kosteloos als 2e nummer....Masimo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:21:
Ik heb ook een prangende vraag m.b.t. porteren van KPN:
Tips welkom.
En partners.... hoe zit het als je zonder huwelijkse voorwaarden getrouwd bent (wel als dus..) ... heb je dan geen recthe als bij een en/of rekening?
Waarschijnlijk zijn de kabels langer, bij mij roepen alle sites 800 meter en in werkelijkheid is het waarschijnlijk 2500elhopo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:27:
Volgens diverse sites moet ik ongeveer 1.3 km van de centrale af wonen, echter in mijn modem staat
(2602 63)
Is wellicht een vraagje aan de helpdesk waard. Het KPN abo stamt nog uit de tijd voor we samen waren (heeeeeeel lang geleden, voor het ADSL tijdperkAnoniem: 19701 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:00:
[...]
kan dat niet kosteloos als 2e nummer....
En partners.... hoe zit het als je zonder huwelijkse voorwaarden getrouwd bent (wel als dus..) ... heb je dan geen recthe als bij een en/of rekening?
Het is niet hetzelfde als een en/of rekening. Daar ben je beide gemachtigd d.m.v. een handtekening bij het aangaan van de overeenkomst.
Ik ben gister omgezet. Vanochtend zag ik dit;

Ik zit hier 72 meter van de centrale, dus vandaar m'n imho hoge intrain waarde.

Interface Status Rate
DSL Up 19663 kbps / 1169 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de fe ff ff ff ff ff fe ed ca 96
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 15 db
Ik heb sinds vanochtend ook deze waarden, alleen maak ik me zorgen over mijn wel erg lage noise margins.
Enkele maanden geleden waren die nog upstream: 17 db en downstream: 30 db.
Denk niet dat dit aan de omzetting ligt, maar de ruis op de lijn is wel behoorlijk verslechterd de laatste tijd.
Is hier iets aan te doen?
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M
Ik heb sinds vanochtend ook deze waarden, alleen maak ik me zorgen over mijn wel erg lage noise margins.
Denk niet dat dit aan de omzetting ligt, maar de ruis op de lijn is wel behoorlijk verslechterd de laatste tijd.
Dat is lekkere waarde zeg!Gunner schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:05:
Ik ben gister omgezet. Vanochtend zag ik dit;
[afbeelding]
Ik ben dus ook overgezet ik train op 17mbit en haal 16,5mbit bij downloaden.
Dat is opzich mooie vooruitgang van 12mbit. En betaal natuurlijk minder
Ik ben ook sinds vanochtend over. Nu heb ik even op de telfort site gekeken naar de aanwezige tools mbt email adressen, maar een mooi overzicht met actieve emailadressen is nergens te vinden. Da's toch jammer. Vooralsnog werken de Tiscali adressen nog steeds maar deze zouden toch bij een overstap opgeheven worden?
Verder: hoe zit het met de financiele afhandeling? Tiscali hield het geld altijd rond 10 januari in, nu ben ik sinds 26 januari over naar Telfort. Wordt dit gewoon verrekend of betaal ik vanaf nu gewoon die 30 euro voor internet + bellen?
Verder: hoe zit het met de financiele afhandeling? Tiscali hield het geld altijd rond 10 januari in, nu ben ik sinds 26 januari over naar Telfort. Wordt dit gewoon verrekend of betaal ik vanaf nu gewoon die 30 euro voor internet + bellen?
[ Voor 29% gewijzigd door Sgimi op 26-01-2008 13:58 ]
Anoniem: 87350
Ook over sinds vanmorgen. Draadloos haal ik nu 15731 kbps / 1125 kbps, waar jullie die andere gegevens vandaan halen weet ik niet zo 123. Ik zit een paar honderd meter van de centrale af dus is dit nu slecht of goed? Ik ga morgen nog even met kabeltje proberen.
Anoniem: 169981
Van Tiscali.nl:
Ik heb rond de 16e van deze maand al een brief van Telfort gekregen waarin staat dat ik vanaf nu lid ben van Telfort en alles via hun geregeld wordt. Ik heb ook een nieuwe gebruikersnaam gekregen.
Wat ik me nu afvraag is of ik nu de mogelijkheid heb om over te gaan op 20MB.
Zo ja, kan dat gewoon via de website? Ik kan op Tiscali.nl niks vinden.
Nou wil ik mijn T4 abonnement ZONDER telefonie omzetten naar de 20MB abonnement ZONDER telefonie.Wilt u uw huidige Tiscali abonnement omzetten naar Telfort internet 20 Mb?
Uiterlijk 31 januari ontvangt u uw nieuwe Telfort gebruikersnaam per post. Nadat u deze heeft ontvangen kunt u zelf online uw abonnement omzetten naar het aantrekkelijke Telfort internet 20 Mb product.
Ik heb rond de 16e van deze maand al een brief van Telfort gekregen waarin staat dat ik vanaf nu lid ben van Telfort en alles via hun geregeld wordt. Ik heb ook een nieuwe gebruikersnaam gekregen.
Ja via telfort website.Anoniem: 169981 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:53:
Van Tiscali.nl:
[...]
Nou wil ik mijn T4 abonnement ZONDER telefonie omzetten naar de 20MB abonnement ZONDER telefonie.
Tool TCPOptimizer geprobeerd, te vinden op speedguide.net
Inderdaad scheelt het veel, performance verbetering van 50%!!!!, tnks!!.
Inderdaad scheelt het veel, performance verbetering van 50%!!!!, tnks!!.
leonardus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:11:
Ook even gegoogled, uit onderstaand onderzoek blijkt dat als het waar is wat er staat we ook niet al te enthousiast moeten doen over de wireless doorvoersnelheden;
[ Voor 4% gewijzigd door leonardus op 29-01-2008 08:15 ]
Leonardus
Je had hoge SNR waardes omdat je abonnement snelheid (veel) lager was dan je lijn kon hebben. Nu loopt je lijn op maximale snelheid wat hij kan en zijn je SNR waardes dus laag.Niborit schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:15:
Interface Status Rate
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Zo eens kijken hoe dat lopen gaat, zojuist het T12 abbo omgezet naat de Telfort-20, natuurlijk netjes ook het bellen voor 9,95 vinkje aangezet.
Echter zag helemaal geen opties meer voor het porteren van de kpn lijn, hoe gaat dit nu ? Komt dat erachteraan?
Echter zag helemaal geen opties meer voor het porteren van de kpn lijn, hoe gaat dit nu ? Komt dat erachteraan?
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Wow, ik kom net thuis en mijn modem heeft een mooi rood lampje. Even 3x uitgezet en weer aangezet. Rode lampje is weg maar de lijn is bizar slecht... Alleen al reply hier proberen te plaatsen, nam 10 minuten in beslag. Tracert naar de 2 nameservers van Tiscali (ondanks dat ik blijkbaar al bij Telfort zit), geeft veek timeouts of hops van 300ms.
Heeft het nut om Telfort te bellen om mijn modem lager in te trainen ofzo? Hij staat nu op 19697 kbps / 1121 kbps
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| DSL Line Status: noise margin upstream: 9 db output power downstream: 17 db attenuation upstream: 1 db tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ee fe ff ff ee fe ee dc ba 85 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 7 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 10 db tone 32- 63: 00 23 56 77 89 aa bb cc dd dd de ee ee ee ed dd tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 224-255: bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb aa aa aa bb bb bb tone 256-287: 9b bb bc bb cb cc bc cc bc cc cc cc cc cc cc cc tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc dd cd dd dd dd tone 320-351: dd dd dd dd dd dd dd dc dc dc cc cc cc cc cc cc tone 352-383: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 384-415: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 448-479: bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 |
Heeft het nut om Telfort te bellen om mijn modem lager in te trainen ofzo? Hij staat nu op 19697 kbps / 1121 kbps
[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2008 00:23 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De omzetting is 1:1 volgens mij, je kan daarna je telefonie abonnement aanpassen en je nummer laten porteren.ReLight schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:53:
Zo eens kijken hoe dat lopen gaat, zojuist het T12 abbo omgezet naat de Telfort-20, natuurlijk netjes ook het bellen voor 9,95 vinkje aangezet.
Geen oplossing, maar for the time being kun je eens proberen om je modem op ADSL1 te zetten.MAX3400 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:22:
Dan gaat het wel heel erg ver omlaag. Je zou ADSL2 kunnen doen wat je nog 12000/1100 oplevert ongeveer. Met ADSL1 is het gelijk 8000/832 helemaalFuzzillogic schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:45:
[...]
Geen oplossing, maar for the time being kun je eens proberen om je modem op ADSL1 te zetten.
Anders de helpdesk bellen en vragen of ze je iets omlaag kunnen zetten.
Naast een probleem met de lijn (in welk geval een lagere snelheid uitkomst kan bieden), kan dit ook nog een probleem met de wireless verbinding IN het modem zijn. (Mits je modem een wireless modem is, en nee je hoeft er het wireless gedeelte niet voor te gebruiken).MAX3400 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:22:
geeft veek timeouts of hops van 300ms.
Doe een 'ping -n 20 www.tiscali.nl' en laat hier het resultaat zien?
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Waarom zou dat het probleem zijn? Je doet wel een enorme aanname gelijk.MAX3400 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:22:
Wow, ik kom net thuis en mijn modem heeft een mooi rood lampje. Even 3x uitgezet en weer aangezet. Rode lampje is weg maar de lijn is bizar slecht... Alleen al reply hier proberen te plaatsen, nam 10 minuten in beslag. Tracert naar de 2 nameservers van Tiscali (ondanks dat ik blijkbaar al bij Telfort zit), geeft veek timeouts of hops van 300ms.
Een verbinding omlaag zetten is alleen interessant als de lijn instabiel is geworden omdat hij net te hoog verbindt uit zichzelf en daardoor steeds het ADSL signaal verliest.
[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 28-01-2008 19:09 ]
Via telnet is de Zyxel ook zo in te stellen dat 'ie lager intraint. Zou je even moeten zoeken in het (de) Telfort topic(s).MAX3400 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:22:
Anoniem: 223097
heb hier het zelfde probleem haal maar een snelheid van tussen de 10 en 30 kbs
heb speedlinq 20mbit pakket
klote telfort kpn je kan niet eens meer fatsoenlijk internetten
heb speedlinq 20mbit pakket
klote telfort kpn je kan niet eens meer fatsoenlijk internetten
Anoniem: 39403
Wow, dat zal er echt mee te maken hebben
voor alsnog is speedlinq niet gemigreerd, en ik vraag me dus af waar je opmerking op gebaseerd is?
voor alsnog is speedlinq niet gemigreerd, en ik vraag me dus af waar je opmerking op gebaseerd is?
Ben vandaag omgezet naar van T12 + Telefonie Basis naar Telfort 20Mb + Vast Bellen.
23 Januari via de website omgezet, sinds vanmorgen traint het modem in op 20028 / 1103 kbits.
Dus na 9 dagen omgezet.
Goeie waardes op 800 meter van de centrale.
Downloadsnelheid die ik haal is net iets boven de 2 MB/sec. Dik tevreden.
Mijn voormalig Tiscali Telefonie Basis functioneert ook prima. Ik kreeg na het veranderen van het abonnement geen bevestiging m.b.t. telefonie, maar het vinkje aantikken blijkt dus toch genoeg te zijn.
Ik heb wel nog een vraag, die wellicht iemand kan beantwoorden. De telefonie servers staan in het modem nog ingesteld als sip.tiscali.nl en tel.tiscali.nl. Nogmaals: alles werkt!
Ik ga eind van de maand mijn KPN Belbudget nog naar Vast Bellen porteren. Ik neem aan dat er dan andere servers ingevuld moeten worden? Vooralsnog geeft de Telfort website aan van niet.
Volgens Telfort Vast Bellen handleiding hoef je die servers ook nergens in te stellen als je m.b.v. de wizard je telefonie aktiveert.
Wat staat er in jullie Telfort modem? Ben nieuwsgierig.
23 Januari via de website omgezet, sinds vanmorgen traint het modem in op 20028 / 1103 kbits.
Dus na 9 dagen omgezet.
Goeie waardes op 800 meter van de centrale.
Downloadsnelheid die ik haal is net iets boven de 2 MB/sec. Dik tevreden.
Mijn voormalig Tiscali Telefonie Basis functioneert ook prima. Ik kreeg na het veranderen van het abonnement geen bevestiging m.b.t. telefonie, maar het vinkje aantikken blijkt dus toch genoeg te zijn.
Ik heb wel nog een vraag, die wellicht iemand kan beantwoorden. De telefonie servers staan in het modem nog ingesteld als sip.tiscali.nl en tel.tiscali.nl. Nogmaals: alles werkt!
Ik ga eind van de maand mijn KPN Belbudget nog naar Vast Bellen porteren. Ik neem aan dat er dan andere servers ingevuld moeten worden? Vooralsnog geeft de Telfort website aan van niet.
Volgens Telfort Vast Bellen handleiding hoef je die servers ook nergens in te stellen als je m.b.v. de wizard je telefonie aktiveert.
Wat staat er in jullie Telfort modem? Ben nieuwsgierig.
[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 01-02-2008 20:38 ]
Dit topic is gesloten.