[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

ik ga telefonisch wel even met rotte vis gooien, dat werkt wel eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik wil toch wel minimaal 1 nummer meenemen, na een "upgrade" naar Telfort 20mb...

Dan mogen ze die andere die ik toch niet gebruik wel laten vervallen O-)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ck2000nl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:11:
Ik wil toch wel minimaal 1 nummer meenemen, na een "upgrade" naar Telfort 20mb...

Dan mogen ze die andere die ik toch niet gebruik wel laten vervallen O-)
Zo denk ik er ook wel over, maar welk telefoonnummer gaat dat worden? Kan ik dat zelf kiezen? Het gaat me vooral om het feit dat je vanuit betrouwbare bronnen (CS en de website) tegenstrijdige informatie krijgt.

Dat zal me niet het laatste zetje geven om het overstappen in werking te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 14-01-2008 14:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Ben toch vooral benieuwd naar iemand die al de overstap heeft gemaakt. Weet iemand ook of het per direct gebeurd, of pas na een paar weken wegens administratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Westmania schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:18:
Ben toch vooral benieuwd naar iemand die al de overstap heeft gemaakt. Weet iemand ook of het per direct gebeurd, of pas na een paar weken wegens administratie?
ik heb het net gedaan :)

Mocht u deze aanvraag willen annuleren, dan kunt u dit binnen 7 werkdagen na dagtekening schriftelijk kenbaar maken via onderstaand adres. U ontvangt dan van ons een schriftelijke bevestiging van uw annulering.

Over ongeveer 3 weken ontvangt u van ons per e-mail de exacte omzettingsdatum.

dat stond er in de mail maar maak me dus niet uit :) Kosten zijn voor mij exact het zelfde alleen heb ik nu 20mbit inplaats van 5mbit dus ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Microkid schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:33:
eeeh, een modem kan je niet beveiligen tegen spam. Spam heeft met mail te maken, niet met je feitelijke verbinding met internet. Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat de wireless modem/router open stond waardoor anderen hier misbruik van maakten door mail via jouw verbinding te versturen. Dat is vrij eenvoudig te voorkomen door de SSID broadcast uit te zetten en een wachtwoord in te stellen om verbinding te maken met je wireless systeem. (WPA, WEP enz)
Het ging dus niet om een draadloze verbinding want die had ik toen nog niet.
Ik had die pagina van Tiscali gekregen en daar stond stap voor stap uitgelegd hoe je je modem kon beveiligen (of je kon een file downloaden) om uitgaande spam te voorkomen,ik geloof dat dan alle mail via hun server gaat.
Ik had dus een trojan/worm en die verstuurde spam vanaf mijn computer.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 12019 op 14-01-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand al of je de vaste lijn van KPN nog nodig hebt?
Ik hem nu Tiscali en telefonie en een belbudget abo en dus ook net weer eens op de site van Tefort gekeken om over te stappen maar zie nergens iets om aan te vinken dat ik geen KPN lijn meer wil.
Ik wil dus gewoon m'n Tiscali nummer meenemen en het Belbudget nummer opzeggen zodat m'n totale kosten dus 29,95 zijn en dus geen 9,95 voor het lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 11:05
Hebben meerdere mensen last van de DNS servers van Telfort?
Ik heb 2 dagen geleden een DNS update gedaan voor een aantal sites van me en daar krijg ik allemaal een time-out op. Terwijl verschillende mensen daar wel gewoon opkomen via andere ISP's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 12019 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:16:
[...]

Het ging dus niet om een draadloze verbinding want die had ik toen nog niet.
Ik had die pagina van Tiscali gekregen en daar stond stap voor stap uitgelegd hoe je je modem kon beveiligen (of je kon een file downloaden) om uitgaande spam te voorkomen,ik geloof dat dan alle mail via hun server gaat.
Ik had dus een trojan/worm en die verstuurde spam vanaf mijn computer.
Dit heeft dus weinig met je modem te maken. Ondanks dat je modem wel een ingebouwde smtp-functie heeft voor het versturen van logs, moet je je verhaal iets duidelijker maken want waarschijnlijk heb je toen iets gedownload om de trojan van je PC te verwijderen.

Ik zou namelijk ook niet weten hoe je mail anders dan via hun server moet versturen maar ook hierover geef je te weinig info; zelf verstuur ik al mijn mail, behalve Gmail, over de smtp-server van Tiscali.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:32
Het volgende probleem zullen meer mensen hebben:

Ik wil overstappen op Telfort 20MB voor 19.95 en op vastbellen van Telfort voor 9.95. Dit kan ik online via de site van telfort allemaal netjes aanvinken. Echter staat er nergens welk nummer er meegenomen wordt als ik overstap van Tiscali telefonie basis naar Telfort vastbellen. Wij bellen al geruime tijd met het Tiscali nummer en willen deze dus mee migreren, wat er met het vast nummer van KPN gebeurd is niet belangrijk, deze mag vernietigd worden wat ons betreft. Ideaal voor ons zou dus zijn als er bij de overstap automatisch het tiscali nummer wordt gemigreerd en we vervolgens zelf KPN budget icm het KPN nummer op kunnen zeggen of dat dat voor ons wordt gedaan!

Ook moet ik bij het overstappen een vinkje zetten voor de kosten van het spamfilter deze zijn bij Telfort 1.25 p/maand en bij Tiscali was dat gratis. Als ik dit vinkje niet zet kan ik de abbonementswijziging niet aanvragen. Of ik moet eerst de spamfilter optie afmelden, echter waar dit kan is mij onduidelijk. Hopelijk is er iemand die ons kan verlichten in dit doolhof

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:51:
[...]

Dit heeft dus weinig met je modem te maken. Ondanks dat je modem wel een ingebouwde smtp-functie heeft voor het versturen van logs, moet je je verhaal iets duidelijker maken want waarschijnlijk heb je toen iets gedownload om de trojan van je PC te verwijderen.

Ik zou namelijk ook niet weten hoe je mail anders dan via hun server moet versturen maar ook hierover geef je te weinig info; zelf verstuur ik al mijn mail, behalve Gmail, over de smtp-server van Tiscali.
Nee het was geen programma om de Trojan te verwijderen maar een bestand om je modem in te stellen zodat iemand anders geen spam kan versturen via jouw computer,ook stond dit stap voor stap beschreven op een link die ik van Tiscali heb gekregen maar deze kan ik dus niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 20:59
@darkviper123,
dat plan zoals jij dat schetst ga ik ook precies volgen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:22
Anoniem: 12019 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:32:
Weet iemand al of je de vaste lijn van KPN nog nodig hebt?
Ik hem nu Tiscali en telefonie en een belbudget abo en dus ook net weer eens op de site van Tefort gekeken om over te stappen maar zie nergens iets om aan te vinken dat ik geen KPN lijn meer wil.
Ik wil dus gewoon m'n Tiscali nummer meenemen en het Belbudget nummer opzeggen zodat m'n totale kosten dus 29,95 zijn en dus geen 9,95 voor het lijntje.
Dat vinkje zit er niet omdat je het KPN abonnement zelf op dient te zeggen, dat kan Telfort niet voor je doen. Het is wel handig om je KPN abo pas op te zeggen als Telfort werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 20-05 12:42
syllaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:37:
Hebben meerdere mensen last van de DNS servers van Telfort?
Ik heb 2 dagen geleden een DNS update gedaan voor een aantal sites van me en daar krijg ik allemaal een time-out op. Terwijl verschillende mensen daar wel gewoon opkomen via andere ISP's. :(
Niet zo gek natuurlijk dat andere het eerder zien. Een DNS server (caching nameserver die jij gebruikt van je ISP, ookwel resolver genoemd soms) slaat het laatste antwoord op voor de termijn dat de DNS server voor het domein heeft terug gegeven.

Je zal het vast opgevraagd hebben zelf als een van de laatste en dat antwoord zal nog wel geldig zijn. De update komt pas als de TTL verlopen is van het laatste antwoord, pas dan gaan caching nameservers opnieuw bij de DNS server(s) van het domein om een (nieuw)antwoord vragen.
DARKviper123 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:52:
Het volgende probleem zullen meer mensen hebben:

Ik wil overstappen op Telfort 20MB voor 19.95 en op vastbellen van Telfort voor 9.95. Dit kan ik online via de site van telfort allemaal netjes aanvinken. Echter staat er nergens welk nummer er meegenomen wordt als ik overstap van Tiscali telefonie basis naar Telfort vastbellen. Wij bellen al geruime tijd met het Tiscali nummer en willen deze dus mee migreren, wat er met het vast nummer van KPN gebeurd is niet belangrijk, deze mag vernietigd worden wat ons betreft. Ideaal voor ons zou dus zijn als er bij de overstap automatisch het tiscali nummer wordt gemigreerd en we vervolgens zelf KPN budget icm het KPN nummer op kunnen zeggen of dat dat voor ons wordt gedaan!

Ook moet ik bij het overstappen een vinkje zetten voor de kosten van het spamfilter deze zijn bij Telfort 1.25 p/maand en bij Tiscali was dat gratis. Als ik dit vinkje niet zet kan ik de abbonementswijziging niet aanvragen. Of ik moet eerst de spamfilter optie afmelden, echter waar dit kan is mij onduidelijk. Hopelijk is er iemand die ons kan verlichten in dit doolhof
Eerst overstappen en dan die opties laten afhalen door de helpdesk denk ik. Of andersom, maar of dat kan durf ik niet te zeggen. De optie las ik ergens om eerst over te stappen en dan die opties te laten stoppen.

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 14-01-2008 18:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Gunner schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:50:
Wat een bende gaat dat worden. Waar de website van Tiscali meldt dat je beide telefoonnummers mee kan nemen, meldt een medewerker van Customer Support doodleuk dat dat niet kan als je overstapt op het 20MB abonnement. :X

Ja wat is het nu? :? -O-
De website van Tiscali geeft antwoord op de vraag over wat er gebeurt als je nu bij Tiscali hebt en niet overstapt naar het Telfort 20 Mbit abo (als je dus je huidige downloadsnelheid, maandbedrag etc. behoud). Dat staat ook in de eerste zin van de reactie van de helpdeskmedewerker. Als je echter wel (actief) overstapt naar het 20 Mbit abo dan vervalt er één van de nummers.

Welke dat wordt (en of je de keus hebt), dat is helaas nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
DARKviper123 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:52:
Verlichten nog niet echt, maar meer aanknopingspunten vind je in het Spamfilter-topic op het Tiscali forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:32
musicfreak schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:48:
[...]

Verlichten nog niet echt, maar meer aanknopingspunten vind je in het Spamfilter-topic op het Tiscali forum.
Aha, kijk aan, omslachtig maar via de telefoon zou je dus die spamfilter uit kunnen zetten, waarna je de overzetting kan aanvragen zonder spamfilter. Blijft alleen de vraag nog welk nummer er gemigreerd wordt bij een overstap

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
DARKviper123 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:54:
[...]
Blijft alleen de vraag nog welk nummer er gemigreerd wordt bij een overstap
Ja, het is wat jammer dat dat nog niet helder is. Er worden telefonisch ook verschillende antwoorden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
Al iemand ervaringen met het volgende scenario:

Huidige situatie: Tiscali T12 / Telefonie Basis (1 nummer) + KPN Belbudget (1 nummer).
Gewenst: Telfort Internet 20 Mb + Vast Bellen met behoud (!) van KPN nummer. Tiscali nummer mag vervallen en KPN Belbudget de deur uit.
Iets andere situatie dan eerder beschreven, waar het behoud vvaar het Tiscali nummer gewenst was.

Weet iemand al hoe het dan zit met de oude Tiscali mailadressen?
Alle info welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:29

Zenix

BOE!

Masimo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:19:

Huidige situatie: Tiscali T12 / Telefonie Basis (1 nummer) + KPN Belbudget (1 nummer).
Gewenst: Telfort Internet 20 Mb + Vast Bellen met behoud (!) van KPN nummer. Tiscali nummer mag vervallen en KPN Belbudget de deur uit.
Iets andere situatie dan eerder beschreven, waar het behoud vvaar het Tiscali nummer gewenst was.

Alle info welkom.
Dat is mijn exacte scenario ook, ik wacht gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

Handig dat je niet kunt kiezen welk nummer je meeneemt. Ik wacht voorlopig nog wel even, ik ga niet voor de tweede keer in 2 jaar van nummer veranderen. (KPN -> Tiscali -> Telfort nummer).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Masimo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:19:

Alle info welkom.
Zenix schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:29:
[...]

In onze situatie heeft, welk telefoonnummer je uiteindelijk behoud, volgens mij te maken met de volgorde van hoe de dingen geregeld worden.

Als je eerst KPN porteert en dan overstapt naar Telfort, blijft het KPN nummer behouden.
Als je eerst overstapt naar Telfort en dan KPN porteert, blijft je Tiscali nummer behouden.

Maar ook ik wacht nog maar even af. Er zit nog een brief aan te komen.

[ Voor 46% gewijzigd door Masimo op 15-01-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:59:
Handig dat je niet kunt kiezen welk nummer je meeneemt. Ik wacht voorlopig nog wel even, ik ga niet voor de tweede keer in 2 jaar van nummer veranderen. (KPN -> Tiscali -> Telfort nummer).
Zou het niet zo kunnen zijn dat je gewoon beide tegelijk meeneemt in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
ik heb dus niet op mijn brief gewacht. Ik heb telefonisch de antispam laten verwijderen en heb zojuist mijn contract overgezet. Helaas was het niet mogelijk om telefonie te verwijderen dus die moest ik wel aanvinken, maar die is schriftelijk achteraf nog op te zeggen dus dat ga ik dan ook doen aangezien ik het niet gebruik.

wel is mij verteld dat gedurende deze en volgende week iedereen inderdaad nog een brief gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:00

jerry_a

doei

Zenix schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:29:
[...]

De mijne ook. Afwachten tot je de zogenaamde inlogcodes hebt? Je kan gewoon inloggen hoor.
Alleen als ik als proef alles aanvink krijg ik op de laatste pagina een error pagina.

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6k70m7r.jpg

Weet iemand waar dat aan ligt?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zou in die brief niet gewoon staan dat je met je huidige mail username en wachtwoord gewoon kan inloggen, zoals idd nu gewoon al kan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 08:56
Wat voor mij de bottleneck is: welk telefoonnummer kan/mag ik behouden? Dus ik wacht de brief maar even af, ik heb zeker geen zin om met een ander telefoonnummer (of zelfs het 2e nummer dat ik van Tiscali er bij heb gekregen) door te moeten.

Helaas vandaag nog geen brief ontvangen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Je hoeft de brief niet af te wachten.

Gewoon naar de Telfort site gaan. Je telfort inlog naam is hetzelfde als je tiscali, alleen dan met @telfort.nl:

voornaam.achternaam@telfort.nl

Als je je wachtwoord niet meer weet. Gewoon de optie: mail m`n password gebruiken. Dan krijg je op je tiscali mail account je password opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stephan Oudmaijer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:29:

Gewoon naar de Telfort site gaan. Je telfort inlog naam is hetzelfde als je tiscali, alleen dan met @telfort.nl:

Als je je wachtwoord niet meer weet. Gewoon de optie: mail m`n password gebruiken. Dan krijg je op je tiscali mail account je password opgestuurd.
En die Apache foutmelding dan? :?

en voornaam.achternaam@telfort.nl klopt ook niet, want die combinatie heb ik nooit gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 15-01-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Gunner schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:57:
Iedereen heeft een brief gehad waarin staat dat ze voor 30 januari meer info krijgen. Ditzelfde staat ook op de site van Tiscali
Spreek voor je eigen. Ik heb nog geen 1 brief gehad en vind dat ronduit belachelijk. Het zal mij allemaal benieuwen of dat wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 87350 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:58:
[...]

Spreek voor je eigen. Ik heb nog geen 1 brief gehad en vind dat ronduit belachelijk. Het zal mij allemaal benieuwen of dat wel goed gaat.
Ik bedoel dan die brief met de aankondiging van het ophouden van bestaan van Tiscali en de aankondiging van verdere informatie. Of heb jij die ook niet gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:00:
[...]

Ik bedoel dan die brief met de aankondiging van het ophouden van bestaan van Tiscali en de aankondiging van verdere informatie. Of heb jij die ook niet gehad?
Totaal niets. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Stephan Oudmaijer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:29:

Dat weten de mensen al, die dit topic een beetje volgen... |:( Het antwoord die ze nu willen, welk telefoonnummer ze mee mogen nemen en hoe/waar je dat aan kunt geven!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan inloggen en inderdaad 20mb kiezen. Dit kost 19.95 per maand, telefonie een tientje erbij dus dan ben ik 5 euro per maand goedkoper uit. Echter kan ik nergens kiezen welk telefoonnummer ik wil houden, dit is absoluut een vereiste voor mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 29-05 21:25

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Als ik inlog op de Telfort site, krijg ik het volgende te zien:

Wijziging in uitvoering
Er is reeds een wijziging in uitvoering, waardoor er op het moment niet nog een wijziging kan plaatsvinden.

Hebben meer mensen dit?

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 09:47
Electra schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:23:
Als ik inlog op de Telfort site, krijg ik het volgende te zien:

Wijziging in uitvoering
Er is reeds een wijziging in uitvoering, waardoor er op het moment niet nog een wijziging kan plaatsvinden.

Hebben meer mensen dit?
Ja dat heb ik ook, maar ik heb dan ook een wijziging uitgevoerd. En jij??
Ik hoop zeer binnenkort mijn snelheid te verdrievoudigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 23:25

jvdb1975

tsja.........

Kunnen degene die reeds de overstap in gang hebben gezet misschien aangeven hoe het zit met de overstap van telefonie? Zoals meerderen al aangegeven hebben, heb ik in de overstap-stappen niet de mogelijkheid om te kiezen hoe en wat ik over wil zetten voor telefonie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241294

Ik heb even gebeld met Telfort, daar met een behulpzame medewerker gesproken die me een aantal dingen kon zeggen;

- Een ieder zou volgende week een brief krijgen met daarin gegevens om het abonnement te kunnen wijzigen. De reden dat sommige mensen zoals hierboven de foutmeldingen krijgen, komt omdat deze medewerker mij afraadde om het nu te doen, het zou zo moeten zijn dat het geblokkeerd wordt.
- Als je 2 telefoonnummers hebt [dus je hebt je analoge lijn in het verleden laten porteren], dan behoud je beide nummers.
- Heb je je analoge lijn nog én een nummer van Tiscali, dan zou je een keuze kunnen maken tussen de nummers die je wilt blijven gebruiken. Dit zou vanaf volgende week mogelijk zijn [wachten tot je de brief krijgt dus].

Ik heb tot op heden geen enkele vorm van communicatie gehad, de eerder genoemde brief heb ik niet ontvangen, eveneens geen mail gezien. Het lijkt er dus sterk op dat je het beste kunt wachten totdat je de brief hebt en dus volgende week de wijzigingen in je abonnement kunt aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04
Ik heb een email van de helpdesk waarin ze zeggen dat beide telefoonnummers meegaan bij een omzetting naar telfort 20 Mbit. Wat mij betreft voldoende om het te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
joop99 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:29:
Ik heb een email van de helpdesk waarin ze zeggen dat beide telefoonnummers meegaan bij een omzetting naar telfort 20 Mbit. Wat mij betreft voldoende om het te gaan proberen.
Dat geld alleen maar als je niks doet. In principe heb je dan nog steeds je oude abonnement met een andere naam. Je blijft ook hetzelfde betalen.
Als je daarwerkelijk je abonnement omzet naar Telfort 20Mb + Vast bellen voor 29,95 all-in. dan vervalt 1 nummer.

Ik heb een e-mail van een helpdeskmedewerkster van een tijdje terug, waarin zij aangeeft dat bij een overstap naar Telfort 20Mb slechts 1 nummer behouden kan worden.
Dus wat mij betreft nog steeds geen duidelijkheid.

Maar deel je ervaringen hier als je zover bent.

[ Voor 23% gewijzigd door Masimo op 15-01-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04
Masimo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:48:
[...]

Dat geld alleen maar als je niks doet. In principe heb je dan nog steeds je oude abonnement met een andere naam. Je blijft ook hetzelfde betalen.
Als je daarwerkelijk je abonnement omzet naar Telfort 20Mb + Vast bellen voor 29,95 all-in. dan vervalt 1 nummer.

Ik heb een e-mail van een helpdeskmedewerkster van een tijdje terug, waarin zij aangeeft dat bij een overstap naar Telfort 20Mb slechts 1 nummer behouden kan worden.
Dus wat mij betreft nog steeds geen duidelijkheid.

Maar deel je ervaringen hier als je zover bent.
dan heb ik dus een mail van de helpdesk die het tegengestelde beweerd, ik ben heel duidelijk geweest in mijn vraag. Je zou verwachten dat er per mail gecontroleerde standaard antwoorden verstuurd worden. Ik ben benieuwd..... en anders hebben ze een boze klant. In het verleden ben ik bij een aantal bedrijven zo ver gekomen dat ik standaard doorverbonden werd met de supervisor als ik belde.

[ Voor 8% gewijzigd door joop99 op 16-01-2008 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
..... en anders hebben ze een boze klant. In het verleden ben ik bij een aantal bedrijven zo ver gekomen dat ik standaard doorverbonden werd met de supervisor als ik belde.
Ah, ben jij dat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De oude Tiscali gebruikers lijken nog niet volledig te zijn geïntegreerd. Als ik namelijk probeer om een mailalias toe te voegen krijg ik de melding dat de gebruikersnaam niet bekend is. Wel kan ik mailaliassen verwijderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
dan heb ik dus een mail van de helpdesk die het tegengestelde beweerd, ik ben heel duidelijk geweest in mijn vraag. Je zou verwachten dat er per mail gecontroleerde standaard antwoorden verstuurd worden. Ik ben benieuwd..... en anders hebben ze een boze klant. In het verleden ben ik bij een aantal bedrijven zo ver gekomen dat ik standaard doorverbonden werd met de supervisor als ik belde.
Zo'n mail heb ik ook. Er staat letterlijk dat ik beide nummers mee mag nemen en de netwerkkosten niet worden doorberekend bij het 20mb abonnement. Ik ga er dus vanuit dat wat mij officieel vanuit Tiscali gemeld is de waarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 29-05 21:25

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

daaaan82 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:48:
[...]

Ja dat heb ik ook, maar ik heb dan ook een wijziging uitgevoerd. En jij??
Ik hoop zeer binnenkort mijn snelheid te verdrievoudigen!
Ik heb geen wijziging laten uitvoeren.
Maar wil dat wel graag :P

[ Voor 12% gewijzigd door Semper Fight op 16-01-2008 10:39 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de stoute schoenen ook maar aangetrokken en bij Telfort de upgrade online gedaan naar 20 Mbit. Alles verloopt vlotjes alleen vind ik het vreemd dat je wel moet aanvinken dat je akkoord gaat dat je bij Telfort 9.95 moet betalen voor het bellen maar er op je eind totaal alleen de 19,95 van het abonnement staat maar niet de 9.95 voor het bellen. Gebeld met helpdesk en die brouwt ervan dat je na 2 weken dan weer het telefonie gedeelte kan activeren. Vreemd verhaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 87350 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:37:
Ik heb de stoute schoenen ook maar aangetrokken en bij Telfort de upgrade online gedaan naar 20 Mbit. Alles verloopt vlotjes alleen vind ik het vreemd dat je wel moet aanvinken dat je akkoord gaat dat je bij Telfort 9.95 moet betalen voor het bellen maar er op je eind totaal alleen de 19,95 van het abonnement staat maar niet de 9.95 voor het bellen. Gebeld met helpdesk en die brouwt ervan dat je na 2 weken dan weer het telefonie gedeelte kan activeren. Vreemd verhaal lijkt me.
hmm ik krijg nu idd geen Apache foutmeding en dat bellen staat er idd niet tussen. vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb net een link gevonden waarmee je nog op de oude webmail kan komen voor wie hier ge-intresseerd in is. :)

http://services.tiscali.n...gin.jsp?d=tiscali.nl&l=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik probeer me dus ook aan te melden, maar ik kom niet verder dan de een na laatste stap 'nieuwe gegevens'. Als ik op 'verder' druk, nadat ik alles heb aangevinkt, krijg ik geen pagina met 'bevestig'. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 87350 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:37:
Dat staat bij mij ook voordat ik dat hele proces doorloop, op het inlogscherm:
Let op: het is niet mogelijk uw abonnement direct uit te breiden met vast bellen van Telfort. Dit kan zodra de wijzigingen in uw huidige ADSL-abonnement zijn doorgevoerd. U ontvangt hierover automatisch bericht.
SniperFox schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:50:
Heb net een link gevonden waarmee je nog op de oude webmail kan komen voor wie hier ge-intresseerd in is. :)

http://services.tiscali.n...gin.jsp?d=tiscali.nl&l=nl
Error 404...

[ Voor 14% gewijzigd door Fly-guy op 16-01-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben ook maar overgestapt naar 20MB. Die brief staat naar ik gehoord heb, toch niets bijzonders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
"Die brief staat naar ik gehoord heb, toch niets bijzonders in."

inderdaad- niets bijzonders. ik durf alleen de overstap nog niet aan. Ik wil én mijn nummers niet kwijt én niet zonder telefonie geraken. Dat risico is niet ondenkbaar volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me vrij sterk dat je iets kwijtraakt. Feitelijk is het een pure administratieve overstap want voor mij persoonlijk is m'n telefoonnummer al overgebracht naar Tiscali.

Bovendien ben ik niet afhankelijk van m'n telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Net even ingelogd en de weg tot vlak voor "bevestigen" doorgewandeld.
En wat gebeurt er: vlak voor bevestigen krijg ik het volgende. Komt het volgens mij toch goed :9 !

Doorbelasting netwerkkosten behoort standaard tot het nieuwe internetabonnement. U betaalt vanaf het moment dat uw abonnement is omgezet dan ook geen abonnementskosten voor Netwerkkosten.

0 Ik maak momenteel gebruik van Telefonie Totaal (pakket) ad € 4,95 per maand. Bij Telfort internet 20 Mb kost deze dienst € 9,95 per maand. Hiermee ga ik akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Bovendien ben ik niet afhankelijk van m'n telefonie.
Nee, dat niet. Maar als het even kan wil ik wel vermijden dat ik de halve wereld (vrienden, familie, instanties) op de hoogte moet stellen van mijn gewijzigde telefoonnummer. Ik kijk de kat nog maar even uit de boom tot er zekerheid is over wat er nu gebeurt met je telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:20
Ben eigenlijk nog niet tegengekomen hoe het zit als je op dit moment Tiscali 12Mbit + Telefonie hebt samen met het KPN belbudget abbo.
En dit wilt veranderen naar Telfort 20Mbit en telefonie+ KPN belbudget. Tevens willen wij het Tiscali nummer behouden. (Vanzelfsprekend zal het KPN nummer behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sgimi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:11:
Nee, dat niet. Maar als het even kan wil ik wel vermijden dat ik de halve wereld (vrienden, familie, instanties) op de hoogte moet stellen van mijn gewijzigde telefoonnummer. Ik kijk de kat nog maar even uit de boom tot er zekerheid is over wat er nu gebeurt met je telefoonnummers.
Tuurlijk wil ik ook het liefste m'n nummer houden, en ik zie ook niet in waarom dat een probleem zou moeten zijn. M'n primaire nummer heb ik al vorig jaar geporteerd naar Tiscali, en ik kan me echt niet indenken hoe ik dat nu ineens kwijt zou raken. het is al in bezit van Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zit in exact dezelfde situatie Novi. Ik wacht de brief af, en als daar niks bijzonders instaat ga ik de helpdesk bellen en ze deze vraag voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Westmania schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:38:
Ik probeer me dus ook aan te melden, maar ik kom niet verder dan de een na laatste stap 'nieuwe gegevens'. Als ik op 'verder' druk, nadat ik alles heb aangevinkt, krijg ik geen pagina met 'bevestig'. Herkenbaar?
Is inmiddels wel gelukt. Krijg een brief over een week zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:46:
Ik zit in exact dezelfde situatie Novi. Ik wacht de brief af, en als daar niks bijzonders instaat ga ik de helpdesk bellen en ze deze vraag voorleggen.
Kan je nu al vertellen dat er niets bijzonders instaat, slechts dat er niets verandert en dat je een nieuwe username hebt, die voor 90% hetzelfde is als de oude (@tiscali.nl is veranderd in @telfort.nl) Er staat niets in over KPN of telefonie in het algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fly-guy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:19:
[...]

Kan je nu al vertellen dat er niets bijzonders instaat, slechts dat er niets verandert en dat je een nieuwe username hebt, die voor 90% hetzelfde is als de oude (@tiscali.nl is veranderd in @telfort.nl) Er staat niets in over KPN of telefonie in het algemeen...
Ik heb de brief ook net gehad en er staat niks bijzonders in,alleen de nieuwe gebruikersnaam maar die wisten de meeste al en welk abonnement je momenteel hebt.
Over overstappen naar een ander abonnement staat niks geschreven behalve een link voor veelgestelde vragen;

http://www.telfort.nl/tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Binnenkort maar eens bellen dan .. zucht. Is het nu zo moeilijk om dat soort triviale dingen in een brief te vermelden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Van deze link onder het hoofdstuk telefonie de volgende vraag en bijbehorend antwoord:

Behoud ik mijn Tiscali telefoonnummer(s)?
Ja, uw telefoonnummer gaat gewoon mee naar Telfort. Ook uw eventuele 2e nummer gaat over.

Ik ga dus maar upgraden, scheelt me mooi 15 euro per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gisteravond online dat gare formulier ingevuld om over te stappen. Owja, spamfilter verplicht @ 15 Euro/jaar. Ach, die discussie ga ik nog wel eens met ze aan na overzetting naar de 20Mbit en anders stuur ik de declaratie wel naar mijn baas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:20:
Gisteravond online dat gare formulier ingevuld om over te stappen. Owja, spamfilter verplicht @ 15 Euro/jaar. Ach, die discussie ga ik nog wel eens met ze aan na overzetting naar de 20Mbit en anders stuur ik de declaratie wel naar mijn baas...
Hoefde je dan maar één spamfilter aan te vinken en niet alle vier?
Ik vind het een beetje raar dat je verplicht bent om een spamfilter te moeten nemen voordat je kan bevestigen en als Telfort/KPN kwaad wil ziet je er gewoon een jaar aan vast omdat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden.

Zie trouwens dat er geen firmware is voor de oude zwarte modem op Telfort ,alleen voor de zilvere :(

http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7981

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 12019 op 16-01-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon ff bellen naar de klantenservice en dan kunnen ze dat direct ongedaan maken. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Gunner schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:45:
[...]

Gewoon ff bellen naar de klantenservice en dan kunnen ze dat direct ongedaan maken. Geen enkel probleem.
Probeerde ik ook te doen toen zeiden ze dat als je naar 20mbit overgezet bent dat je bij abbonement wijzigen de spam weer kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Pakken ze toch nog even mooi die 1,25 per maand mee ondertussen. Rare praktijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 12019 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:42:
[...]

Hoefde je dan maar één spamfilter aan te vinken en niet alle vier?
Ik vind het een beetje raar dat je verplicht bent om een spamfilter te moeten nemen voordat je kan bevestigen en als Telfort/KPN kwaad wil ziet je er gewoon een jaar aan vast omdat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden.

Zie trouwens dat er geen firmware is voor de oude zwarte modem op Telfort ,alleen voor de zilvere :(

http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7981
http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=7857#faq7859 firmware voor zwarte modem. Ik draai mijn 2602 ook nog gewoon op een Tiscali-firmware...
Gunner schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:45:
[...]

:w Gunner

Ik kijk wel even. Misschien hebben ze een fijn spamfilter draaien (iemand een merk/naam??) en houdt het het e.e.a. tegen. Aan de andere kant ben ik gelukkig voorzien van een volledig Microsoft-subscription dus als ik iets nodig heb, download ik het zelf wel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

Sgimi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:00:
Pakken ze toch nog even mooi die 1,25 per maand mee ondertussen. Rare praktijken...
Nee hoor.
Gewoon overstappen, even bellen naar de klantenservice.
Ze zetten dan dat spamfilter voor je uit en zorgen ervoor dat het niet gefaktureerd wordt.

Ik ben al overgestapt naar 20 Mbit. Dus van Tis naar Telfort..
Helaas is mijn snelheidsverhoging slechts 1 Mbit zag ik net, maar dat wist ik eigenlijk al.. Modem trained nu in op 14 ipv. 13 Mbit...
Maakt niet uit. Ietsje meer snelheid voor minder geld... altijd goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 5792 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:18:
[...]

Nee hoor.
Gewoon overstappen, even bellen naar de klantenservice.
Ze zetten dan dat spamfilter voor je uit en zorgen ervoor dat het niet gefaktureerd wordt.

Ik ben al overgestapt naar 20 Mbit. Dus van Tis naar Telfort..
Helaas is mijn snelheidsverhoging slechts 1 Mbit zag ik net, maar dat wist ik eigenlijk al.. Modem trained nu in op 14 ipv. 13 Mbit...
Maakt niet uit. Ietsje meer snelheid voor minder geld... altijd goed..
Wanneer ben je dan overgestapt dat je nu de 'verhoging' al hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

Gunner schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:25:
[...]

Wanneer ben je dan overgestapt dat je nu de 'verhoging' al hebt?
Hee, Gunner... uit het andere topic van de week ;-)
Ik ben maandag overgestapt... ik heb echter connecties....daardoor ging alles "iets" sneller bij mij, kan niet zeggen welke connecties helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Misschien toch wel verstandig om over te stappen. Hoewel Tiscali T12 met telefonie nu prima bevalt is 20mbit voor minder geld natuurlijk altijd mooi meegenomen, helemaal nu ze zeggen dat je beide nummers gewoon kunt behouden. Vraag me alleen af in hoeverre het sneller zal zijn, aangezien ik nu ook slechts 8mbit haal. Zal het eens overleggen met m'n pa. Dat spamfilter zeg je gewoon gelijk weer op :P Hoewel m'n pa die waarschijnlijk wel wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 22:38
Ik heb de wijziging doorgevoerd zonder het vinkje aan te vinken voor het spamfilter. Het enige wat ik gedaan heb is vinkje uitgelaten, op volgende geklikt en je krijgt dan weer hetzelfde formulier. Vervolgens even 10 minuten koffie gedronken en nogmaals op volgende geklikt. Dit accepteerde hij dus en nu is mijn wijziging bevestigd zonder het spamfilter vinkje.

En nu maar hopen dat ze het niet alsnog in rekening brengen. Op de bevestiging staat bij maandelijkse kosten alleen de 19,95 voor het ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Het lijkt er eerder gezegd eerder op dat het vinkje niet meer nodig is. Heb net voor de zoveelste keer het wijzigingsforumulier ingevuld en ik kan nu zonder het 'spam-vinkje' aan te zetten verder naar de bevestigingspagina. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Sgimi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:20:
Het lijkt er eerder gezegd eerder op dat het vinkje niet meer nodig is. Heb net voor de zoveelste keer het wijzigingsforumulier ingevuld en ik kan nu zonder het 'spam-vinkje' aan te zetten verder naar de bevestigingspagina. :+
Nou ik heb het zojuist nog even geprobeerd, maar ik kom echt niet voorbij dat vinkje voor het spamfilter. Maar wat is dit voor idioterie allemaal bij Telfort. Eerst aanvinken en vervolgens de helldesk a raison van 30 cent per minute gaan bellen om het er weer uit te krijgen? Kom op zeg! Pas gewoon die site aan. Zo moeilijk is dat toch niet. Of wil Telfort op deze manier weer extra omzet halen uit of aanmeldingen voor het spamfilter of telefoontjes naar de helldesk.
Wat een onvolwassen onprofessioneel gedoe zeg!!

Groet,
Uw pigsbutt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 248548 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:24:
[...]

Nou ik heb het zojuist nog even geprobeerd, maar ik kom echt niet voorbij dat vinkje voor het spamfilter. Maar wat is dit voor idioterie allemaal bij Telfort. Eerst aanvinken en vervolgens de helldesk a raison van 30 cent per minute gaan bellen om het er weer uit te krijgen? Kom op zeg! Pas gewoon die site aan. Zo moeilijk is dat toch niet. Of wil Telfort op deze manier weer extra omzet halen uit of aanmeldingen voor het spamfilter of telefoontjes naar de helldesk.
Wat een onvolwassen onprofessioneel gedoe zeg!!

Groet,
Uw pigsbutt
Pielezietje...

Lijkt me sterk dat je ze "helldesk" kan noemen want je hebt ze nog niet eens kunnen bellen want je hebt nog geen abbo en dus kunnen ze niks omzetten.

Ow, en groeten/onderschrift niet gewenst op GoT; onvolwassen gedoe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 22:10
Anoniem: 5792 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:29:
[...]

Hee, Gunner... uit het andere topic van de week ;-)
Ik ben maandag overgestapt... ik heb echter connecties....daardoor ging alles "iets" sneller bij mij, kan niet zeggen welke connecties helaas..
Connecties.... hahahahaha

Ik ben maandag ook overgestapt zonder connecties... en mijn modem is nu ook getrained op 1 Mbit sneller.... Hmmmmm misschien zijn jouw connecties ook wel voor mij bezig geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

MAX3400 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:26:
[...]

Pielezietje...

Lijkt me sterk dat je ze "helldesk" kan noemen want je hebt ze nog niet eens kunnen bellen want je hebt nog geen abbo en dus kunnen ze niks omzetten.

Ow, en groeten/onderschrift niet gewenst op GoT; onvolwassen gedoe... ;)
Groeten mag niet, maar iemand beledigen met scheldwoorden zeker wel???

En wat weet jij ervan of ik wel of niet ooit contact met de helldesk van telfort heb gehad en of ik wel of niet een abonnement bij hun heb. Je kent me niet eens.

Maar jou MAX400 zal ik voortaan zeker niet meer groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
Wat ik echt niet snap is dat "iedereen " nu al zonodig moet overstappen terwijl telfort volgens mij toch echt aanraadt om nog even te wachten. En als het dan niet lukt of mislukt is de wereld te klein. 8)7
Wat denken jullie te winnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

AtRi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:29:
Wat ik echt niet snap is dat "iedereen " nu al zonodig moet overstappen terwijl telfort volgens mij toch echt aanraadt om nog even te wachten. En als het dan niet lukt of mislukt is de wereld te klein. 8)7
Wat denken jullie te winnen???
Het is de bedoeling dat je overstapt, anders hadden ze de datum niet genoemd en de optie niet beschikbaar gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sgimi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:20:
Sterker nog, ik ben via de Tefort/site overgestapt naar 20 Mbit en heb totaal geen vinkje over spamfilter gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 18:30
MortalPiso schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:12:
[...]

Ik heb de wijziging doorgevoerd zonder het vinkje aan te vinken voor het spamfilter. Het enige wat ik gedaan heb is vinkje uitgelaten, op volgende geklikt en je krijgt dan weer hetzelfde formulier. Vervolgens even 10 minuten koffie gedronken en nogmaals op volgende geklikt. Dit accepteerde hij dus en nu is mijn wijziging bevestigd zonder het spamfilter vinkje.

En nu maar hopen dat ze het niet alsnog in rekening brengen. Op de bevestiging staat bij maandelijkse kosten alleen de 19,95 voor het ADSL.
Idem hiero. Misschien is het de tweede keer klikken, misschien is het een tijdsverschil, maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hier niet :P
Kon het toch niet laten, en me over laten zetten. Heb een screenshot van de site waarop staat dat beide telefoonnummers meegaan, duimen maar dus.
Alleen nog even de helpdesk bellen over dat antispam geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mij lukt het dus niet :X of ik moet vier spamfilters nemen ;(
10 minuten hielp ook niet en langer wachten is opnieuw inloggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Heeft iemand enig idee wanneer je na een abbo wijziging (Tiscali -> Telfort), daad werkelijk de snelheidsverhoging krijgt?
Ik heb meteen dinsdag gewijzigd en ik dacht eerst zal wel snel gaan, maar denk nu eigenlijk dat het wel eens weken kan gaan duren. Verwacht namelijk dat er iets in de wijkcentrale moet gebeuren, maar kan dat ook mis hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door wdekerf op 17-01-2008 17:57 ]

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wdekerf schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:55:
Heeft iemand enig idee wanneer je na een abbo wijziging (Tiscali -> Telfort), daad werkelijk de snelheidsverhoging krijgt?
Ik heb meteen dinsdag gewijzigd en ik dacht eerst zal wel snel gaan, maar denk nu eigenlijk dat het wel eens weken kan gaan duren. Verwacht namelijk dat er iets in de wijkcentrale moet gebeuren, maar kan dat ook mis hebben.
Er hoeft niets in de wijkcentrale voor te gebeuren, alle klanten van Tiscali zitten aangesloten op het Tiscali ADSL netwerk en dat is overal ADSL2+ al.

Kan wel dat het 7 werkdagen duurt of iets langer natuurlijk. Het is een wijziging van abonnement dat je nog zou kunnen willen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:08:
[...]

Er hoeft niets in de wijkcentrale voor te gebeuren, alle klanten van Tiscali zitten aangesloten op het Tiscali ADSL netwerk en dat is overal ADSL2+ al.

Kan wel dat het 7 werkdagen duurt of iets langer natuurlijk. Het is een wijziging van abonnement dat je nog zou kunnen willen annuleren.
Volgens de bevestigingsmail gaat het nog weken duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik had ooit Tiscali T12, maar dat is teruggezet naar T6 omdat ik eigenlijk te ver van de centrale zit. Als ik nu via telfort een speed check doe zou +/- 12 mb mogelijk moeten zijn met hun 20 mb abo.

Is het nu verstandig om te upgraden naar het 20 mb Telfort abo? Traint het modem dan automatisch in op 12 mb als dat mijn maximum is?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:49
VonFoX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:54:
Ik had ooit Tiscali T12, maar dat is teruggezet naar T6 omdat ik eigenlijk te ver van de centrale zit. Als ik nu via telfort een speed check doe zou +/- 12 mb mogelijk moeten zijn met hun 20 mb abo.

Is het nu verstandig om te upgraden naar het 20 mb Telfort abo? Traint het modem dan automatisch in op 12 mb als dat mijn maximum is?
Waarschijnlijk haal je nog steeds dezelfde snelheid als toen, je afstand tot de centrale is immers onveranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58
Hierbij een mogelijk oplossing voor het niet kunnen kiezen van welk telefoonnummer je wil meenemen naar telfort. Zelf kreeg ik deze keuze ook niet. Enfin mijn persoonlijke gegevens eerst gewijzigd. Tiscali telefoonnummer gewijzigd in mijn oude geporteerde KPN nummer. Vervolgens de abonnement wijziging ingevuld en het juiste telefoonnummer stond vermeld. Binnen een paar seconden de bevestigingsmail van telfort binnen
Geachte meneer *******,

Hartelijk dank voor uw verzoek tot omzetting van uw huidige ADSL-abonnement (bij ons bekend onder de gebruikersnaam 'adsl******@telfort.nl') naar een Telfort internet 20 Mb -abonnement.

Wij hebben uw aanvraag inmiddels doorgezet naar de netwerkleverancier.

Ter bevestiging sturen wij u hierbij uw contract, behorende bij uw nieuwe abonnement, zoals door u is ingevuld. Wij adviseren u deze informatie uit te printen of op te slaan, zodat u altijd de juiste gegevens bij de hand hebt. Let op: wij sturen u verder geen bevestiging per post!

Mocht u deze aanvraag willen annuleren, dan kunt u dit binnen 7 werkdagen na dagtekening schriftelijk kenbaar maken via onderstaand adres. U ontvangt dan van ons een schriftelijke bevestiging van uw annulering.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Telfort
(VM054.01)
We wachten af

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 18-01-2008 10:20 . Reden: mail adres even weg gehaald + quote van gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

caRe.Ghost schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:33:
[...]

Waarschijnlijk haal je nog steeds dezelfde snelheid als toen, je afstand tot de centrale is immers onveranderd
Maar krijg ik een onstabiele verbinding op 12 mbit dan? * VonFoX heeft dan liever een stabiele 6 mbit verbinding :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je modem gaat gewoon op de hoogste/meest stabiele snelheid dat haalbaar is intrainen. volgens mij wordt dat geregeld door een minimum aantal noise margin downstream van 7 ofzoiets maar pin me er niet op vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Al maanden geleden heb ik mijn verhuizing doorgegeven aan tiscali, gewenste datum was 15 januari. Helaas hoorde ik veel later dat er een overname/samenvoeging aan zat te komen op precies die datum. Volgens de helpdesk zou dat geen grote problemen moeten geven. Toch rond 5 januari maar weer eens gebeld en ja hoor: "vanwege de migratie zal uw verhuizing een kleine vertraging oplopen" Verhuizen op een eerdere datum was niet meer mogelijk.
Op de 15 de weer gebeld en inderdaad, er was een vertraging, maar het werd zo snel mogelijk geregeld, ik moest maar na een tijdje terugbellen of ze iets wisten qua datum (30c p/m met een mobiel want vaste telefonie zou ook via tiscali/telfort gaan)
Vandaag weer gebeld en te horen gekregen dat het pas op de 30ste(!) geregeld gaat worden. Dat betekent dat ik dus van de 15de tot de 30ste geen signaal heb. Mogelijk wel op het oude adres, maar daar ben ik niet.

Iemand een idee wat te doen? Versnellen zal wel niet lukken, maar een halve maand geen internet plus bellen en wel de volle mep betalen zie ik ook niet zitten. Enige vertraging vind ik acceptabel, maar 2 weken omdat zij zo nodig een migratie hebben? (als ik dit eerder wist, dan had ik eerder verhuisd....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Vorige week woensdag heb ik mijn Tiscali abonnement om laten zetten naar Telfort. Vanochtend kreeg ik een mailtje dat het abonnement van Telfort actief is (duurt dus zo'n 1,5 week). Vreemde vind ik alleen dat ondanks dat ik slechts 1200 meter van de centrale af woon dezelfde snelheid heb als voorheen met mijn 12mb Tiscali abonnement. Het modem traint op 13778 / 1081 en modem geeft de volgende gegevens:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd ed de ee ef ef ee ed dc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 33 db

Ik zou toch wel meer kunnen halen qua snelheid? Of ben ik slechts administratief omgezet naar het Telfort abonnement en technisch nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zelfs als je nog niet technisch bent overgezet denk ik niet dat je een hogere snelheid gaat halen uit deze lijn aan je waardes te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
attenuation downstream: 33 db
Als je dit getal deelt door 13,8 krijg je een goede schatting van de kabellengte in kilometers. In jouw geval dus 2,391 ofwl ongeveer 2400 meter. Er van uit gaande dat alles correct aangesloten staat tussen IS/RA en modem bedraagt de afstand tussen jou en Colo dus ongeveer 2400 meter. En dan is 12+ Mbit gewoon een nette verbinding.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Wat ik mij kan herrineren is dat op 12mbit Tiscali de modem ook op 13mbit trained. Misschien ff je modem resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja. Je krijgt een stukje overhead cadeau van tiscali. mijn T6 traint ook in op 6,8mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 19:48

ReLight

echo("What Now ? !")

no luck hier.

Kom zonder vinkje voor het smap filter er niet langs. Na 4 minuten bleek de sessie verlopen en bleef ik op de 'vinkjes-pagina' terug komen.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.