Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.091 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Nog een picje dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/ucd/making_of/small/_dsc4825.nef.jpg

Zeg nu zelf, het blauw/rode ledje doet het hem toch ;) Nu kun je zien waneer de gril warm is :)

Dit keer komen de kleuren wat beter tot hun recht. Zonder flits gaat dat toch een stuk beter.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 17-10-2006 22:57 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

deepspace schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:47:Zeg nu zelf, het blauw/rode ledje doet het hem toch ;) Nu kun je zien waneer de gril warm is :)
Hij ziet er bijna uit als een voetstuk voor de CD-speler..
erg mooi hoor :9~

[edit] Geen Sarcasm dit keer.. Ik vind het er best leuk uitzien, beter dan mijn Marantz/KiSS combinatie (pics komen binnenkort)

[ Voor 18% gewijzigd door Kul op 17-10-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Whaha, nog meer sarcasm :)

Leuk hoor.. Geeft flink wat herrie zeker, zeker nu er een led in zit!

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:07
Echt FOKKING lelijk! :P

Maar ben wel benieuwd hoe het klinkt! :o

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
en hij klinkt zooooo lekker :)

Voodoole.... ehm deepspace, komen er nog wat mooie knoppen aan de voorkant (volume, power on/off etc ) ?
Vind hem wel een beetje kaal zo eingelijk :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, zeker niet! Dit is een eindversterker, niks meer. on/off gaat door midden van een triggerdraad, die je op een pre-amp kunt aansluiten, en achterop zit natuurlijk ook een hoofdschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh en volume regelen hoeft niet bij een eindversterker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:26:
Joh en volume regelen hoeft niet bij een eindversterker :?
Exact, daar heb je een voorversterker voor. (in mijn geval even een potmetertje in de kabel ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 18-10-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

B_FORCE schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 03:13:
komen er nog wat mooie knoppen aan de voorkant (volume, power on/off etc ) ?
Vind hem wel een beetje kaal zo eingelijk :P
Juist zonde van zo'n kast. Ik heb zelf ook twee grote kasten met eindversterkers staan (eentje nog in aanbouw) en de power-knoppen zitten op de achterkant omdat ze toch altijd aan staan, en verder helemaal geen knoppen. Staat veel strakker :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh...maar staat die eindversterker dus altijd 'maximaal'?

Maarja, ik ben dan ook enkel intergrated versterkers gewend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:06:
Oh...maar staat die eindversterker dus altijd 'maximaal'?
In principe wel, maar je kunt meestal wel een gain afstemmen die goed aansluit bij je voorversterker. Kwestie van wat weerstandjes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:05:
Juist zonde van zo'n kast. Ik heb zelf ook twee grote kasten met eindversterkers staan (eentje nog in aanbouw) en de power-knoppen zitten op de achterkant omdat ze toch altijd aan staan, en verder helemaal geen knoppen. Staat veel strakker :)
Precies! Geen fratsen, gewoon lekker strak. Maar als je A/B bakken hebt laat je die toch niet altijd aanstaan? Zelfs mijn klasse D amp zet ik netjes op standby als ik hem niet nodig heb (blauwe LED wordt dan rood :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:27:
Maar als je A/B bakken hebt laat je die toch niet altijd aanstaan?
Ze zijn ontworpen als klasse-A versterkers en de 4 kanalen voor de fronts ga ik dan ook in klasse-A draaien met een redelijke ruststroom. De rear kanalen staan in A/B. Eventueel ga ik het nog omschakelbaar maken. Maar afgezien van hoeveel stroom ze trekken, het is vooral gemakzucht om ze aan te laten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cmsmidt/temp/tn_HPIM0428.jpg
clickedieclick

Receiver = Marantz SR-7500
DVD speler = Pioneer DVP-656A
Beamer = Optoma Themescene HD71i
TV = 55 cm ding die toevallig op de kast kon
Speakers = Mordaunt Short Genie

Kast = Custom build met planken die ik via moeren kan instellen.

in de planning: Dream Media DM8000 HD satteliet ontvanger met een wavefrontier T90 en een dedicated HTPC inplaats van me huidige PC

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Exirion schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:04:
[...]

Vertel er eens wat meer over?

Binnenkort is mijn 4-kanaals klaar *O* Die komt dan m'n 2-kanaals aanvullen. De 4-kanaals gaat m'n fronts bi-ampen en de 2-kanaals verhuist naar achteren :)
Mja wat kan ik vertellen.

Het gaat om een Aleph X gebasseerd op de originele Pass Labs Alpeh schema's in combinatie met het gepattenteerde SyperSymmetry principe van Nelson Pass uit de XA versterkers. Dit schema is tot stand gekomen op diyaudio.com door samenwerking van Grey Rollins, Nelson Pass en de diycommunity.

Mijn voeding bestaat uit een 18V, 800VA ringkern incombinatie met de MUR3020 gelijkrichters. Daarachter komen 6 Rifa 33.000uF in een CRCRC of CLCLC configuratie. Spoelen zijn 14e per stuk. Dus waarschijnlijk worden het weerstanden.

Met deze voeding kan de versterker 100W in 8Ohm leveren en 89W absolute RMS in 4Ohm. De mono eindtrap bestaat uit 12 IRF240 FET's die bij een bias van 6A 22W verstoken. Zodoende verstookt 1 kanaal 264W. Achja klasse A. :)

Dat is nu exact wat mij tegenzit. De laatste tijd word ik me een stuk bewuster van het milieu en vraag mij dan ook af of het wel zo verstandig is om dit project af te maken. Tuurlijk, als het eenmaal af is het ik een pracht versterker. Maar 520W verstoken is wel erg veel. Zeker nu er vandaag de dag voldoende efficiente alternatieven zijn.

www.passlabs.com
www.passdiy.com
www.diyaudio.com

Voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
deepspace schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:47:
[...]

Exact, daar heb je een voorversterker voor. (in mijn geval even een potmetertje in de kabel ;) )
Waar ga je die potmeter van jou dan plaatsen ?
Of komt er nog een apart bakje bij ?

Persoonlijk zou ik dus er wel meer op kwijt willen. Heb je zo'n mooie kast, doe je er niks mee :P

Maargoed gelukkig verschillen de smaken weer :P (anders wordt et ook zo saai heh ;) )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correct me if I'm wrong, maar.... 0 Hz? Volgens mij is dat geen trilling. Elke speaker kan toch stilte produceren? (zelfs de hele slechte kunnen dat heel goed :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

B_FORCE schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:16:
Waar ga je die potmeter van jou dan plaatsen ?
Of komt er nog een apart bakje bij ?
Voorlopig dus hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/ucd/making_of/small/_dsc4816.nef.jpg

Er gaat inderdaad een losse pre-amp komen met source selectie en dergelijke. Dat is het volgende waar ik me op wil storen.
Xander2000 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:10:
Met deze voeding kan de versterker 100W in 8Ohm leveren en 89W absolute RMS in 4Ohm. De mono eindtrap bestaat uit 12 IRF240 FET's die bij een bias van 6A 22W verstoken. Zodoende verstookt 1 kanaal 264W. Achja klasse A. :)
Hoe wil je met 18V 100W halen bij 8 Ohm? Spanning lijkt me een beetje laag (mijn 400W doet het met zo'n +/-58V). Vraag me trouwens ook af hoe je die 264W met die heatsinks gaat wegwerken. Ik denk niet dat dat zonder actieve koeling gaat lukken.

Verder erg "cool" project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

deepspace schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:51:
[...]

Voorlopig dus hier:
[afbeelding]

Er gaat inderdaad een losse pre-amp komen met source selectie en dergelijke. Dat is het volgende waar ik me op wil storen.

[...]

Hoe wil je met 18V 100W halen bij 8 Ohm? Spanning lijkt me een beetje laag (mijn 400W doet het met zo'n +/-58V). Vraag me trouwens ook af hoe je die 264W met die heatsinks gaat wegwerken. Ik denk niet dat dat zonder actieve koeling gaat lukken.

Verder erg "cool" project :)
+/- 18V Ac he, dus uiteindelijk ongeveer +/-22 op de rails. Heb je ook rekening gehouden met die achterlijke hoge bias stroom? Klasse A werkt even wat anders dan D of zelfs B. ;)

Vermogen = Ip x Vp
Vp = Vrail x 2 - verliezen (bij 8Ohm ongeveer 2V)
Ip = 1 / (1 - Cur. Gain) * Ibias / 2
Current Gain = 55%

Dit is wat duidelijker.
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?postid=552824

Of.
http://www.diyaudio.com/wiki/index.php?page=Aleph-X

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 18-10-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ow, dan is het goed, ik dacht al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:45:
[...]

correct me if I'm wrong, maar.... 0 Hz? Volgens mij is dat geen trilling. Elke speaker kan toch stilte produceren? (zelfs de hele slechte kunnen dat heel goed :P )
Sarcasme ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Trouwens over die koelblokken. Bij een bias van 6A worden ze 60 graden celsius. Mocht dat echt te warm worden dan schroef ik de bias terug (dmv schakelaar) of ga ik voor een monoblok opstelling. Maar dat allemaal in de toekomst. Nu even de CRCRC simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van mijn budget versterkerje maar eens wat interne kiekjes gemaakt...misschien kunnen de experts me nog iets vertellen over de kwaliteit van het spul ;).

Het gaat om een merkloze versterker, bij de Conrad gekocht voor 150 euro (ongeveer een half jaar geleden, nu niet meer te koop daar). Hij gaat door het leven als een "KD-216", en zou 2x110W RMS moeten leveren. Het ding weegt ongeveer 7-10 kilo (moeilijk in te schatten zonder weegschaal ;) ).

Zelf heb ik er 2 Eltax concept 400 zuilen aangehangen, en dat klonk wel lekker >:) ;).

Ziehier:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/amp_specs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3527e.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3528e.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3529e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3533e.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3532e.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3534.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3536e.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/KD-261/th_IMG_3537.jpg

Graag jullie commentaar :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:34:
Ik heb van mijn budget versterkerje maar eens wat interne kiekjes gemaakt...misschien kunnen de experts me nog iets vertellen over de kwaliteit van het spul ;).
[afbeelding]
Vett! ik ben al een tijdje opzoek naar een soortgelijke goedkope versterker, aangezien ik geen actieve subwoofers heb, heb ik tussen mijn receiver en mijn woofers een versterker nodig die minimaal 100W vermogen kan geven.
Deze is onlangs kapot gegaan en ben dus ook erg benieuwt naar het merk en de levering van deze versterker!

[ Voor 23% gewijzigd door Wootism op 18-10-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wootism schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:41:
Vett! ik ben al een tijdje opzoek naar een soortgelijke goedkope versterker, aangezien ik geen actieve subwoofers heb, heb ik tussen mijn receiver en mijn woofers een versterker nodig die minimaal 100W vermogen kan geven.
Deze is onlangs kapot gegaan en ben dus ook erg benieuwt naar het merk en de levering van deze versterker!
Voor subwoofers kijk naar McCrypt spul van conrad: 301562 - LN of 301627 - LN en 301628 - LN en 301629 - LN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S/N ratio van die amp is crisis. Mijn Koda (:r is een understatement) had ook zoiets, constant geruis door de tweeters :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:53:
S/N ratio van die amp is crisis. Mijn Koda (:r is een understatement) had ook zoiets, constant geruis door de tweeters :X :/
Ja? Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt eigenlijk. Nu met mijn Pioneer VSX-416 (5.1 surround receiver) valt me dit wel op!
En de specs daarvan: Signal / Noise Ratio 88/64 dB

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:01:
Ja? Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt eigenlijk. Nu met mijn Pioneer VSX-416 (5.1 surround receiver) valt me dit wel op!
En de specs daarvan: Signal / Noise Ratio 88/64 dB

:?
S/N ratio zegt opzich ook helemaal niks over de kwaliteit van een versterker. Sterker nog, heel veel goeie buizenversterkers en klasse-A halfgeleiderversterkers hebben helemaal niet van die geweldige specs maar klinken desondanks prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]deepspace schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:47:
Nog een picje dan maar:

[afbeelding]

Staat er nu trouwens een sigarendoosje tussen die twee componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:20:Staat er nu trouwens een sigarendoosje tussen die twee componenten?
Hahah, nee, dat is een massief koperen bakje waar het loopwerk boven zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nja, ik heb een hele tijd geleden ( voor April zowiezo...) mijn setje gepost maar ben in april gaan samen wonen ) en er is aardig wat veranderd :)

Wij ( Ik en me vriendin ) zijn er heel blij mee iig :), volgende upgrade zou een dvd recorder worden.

Radiooooo :)
Afbeeldingslocatie: http://kletskrakers.nl/images/Personal/1.jpg
Luidspekertje
Afbeeldingslocatie: http://kletskrakers.nl/images/Personal/2.jpg
Televisie
Afbeeldingslocatie: http://kletskrakers.nl/images/Personal/3.jpg
Dvd speler & Ps2
Afbeeldingslocatie: http://kletskrakers.nl/images/Personal/4.jpg

Ps : foto's zijn met mijn mobiel gemaakt :P ( w810i )

Ben benieuwd wat jullie er van vinden

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 19-10-2006 14:25 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

-Thunder- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:01:Ps : foto's zijn met mijn mobiel gemaakt :P ( w810i )
en met Photoshop CS geresized ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

KhaZ schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:22:
[...]

en met Photoshop CS geresized ;)
Uiteraard, maar nu goed :p

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik mis nog een ruisfilter ;) En ze mogen max 570px breed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

deepspace schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:25:
[...]

Ik mis nog een ruisfilter ;) En ze mogen max 570px breed hoor :)
Misschien kunnen er ook wat meer speciale efecten in en de kleurbalans wat anders ;)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb dit een paar keer gezien, daarom doe ik het zelf nu ook.. om de boel een beetje spannend te houden.. :p

Sneakpreview:
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/3Dmodel2klein.jpg

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag een nieuwe centerspeaker.. Een Audio Pro Stage 47.. Prima vervanger van mijn Mission M3C1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
-Thunder- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:01:
Nja, ik heb een hele tijd geleden ( voor April zowiezo...) mijn setje gepost maar ben in april gaan samen wonen ) en er is aardig wat veranderd :)

Wij ( Ik en me vriendin ) zijn er heel blij mee iig :), volgende upgrade zou een dvd recorder worden.

Radiooooo :)
[afbeelding]
Luidspekertje
[afbeelding]
Televisie
[afbeelding]
Dvd speler & Ps2
[afbeelding]

Ps : foto's zijn met mijn mobiel gemaakt :P ( w810i )

Oh mijn god, wat een enorm vette radio! :+

En die giraffe ernaast ownt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

-Thunder- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:01:
Helemaal niets. :P :+

Maar als je er blij mee bent, maakt mijn mening geen r**t uit. }:O

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zeg: leuk voor een kinderkamer :P
Da's het belangrijkste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Exirion schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:05:
[...]

Ik zeg: leuk voor een kinderkamer :P

[...]

Da's het belangrijkste ;)
Ik persoonlijk zou er nie zo blij mee zijn.
Ik zou me eerder schamen en wat meer gaan overwerken zodat ik uiteindelijk er wel blij mee kan zijn. Sorry. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
@Exirion:

Mijn Philips speler is nu ook binnen en ik heb nu dus kunnen kijken wat het defect is. Ik heb de speler echter niet open kunnen maken omdat ik die ster-schroevendraaier niet heb.

Als ik de speler aanzet leest 'ie netjes of er een schijf in zit. Naar verloop van tijd staat er ook gewoon ''no disc'' in beeld. De CD-lade gaat echter niet open of dicht. Heb jij toevallig enig idee welk loopwerk er gebruikt wordt en of het motorje daar al ingebouwd zit?

Alvast bedankt :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

ikweetniks schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:42:
[...]

Ik zou me eerder schamen en wat meer gaan overwerken zodat ik uiteindelijk er wel blij mee kan zijn. Sorry. :|
Edit: Ik ga hier niet eens op in :X , laat zelf eerst maar is zien wat je zelf hebt

[ Voor 53% gewijzigd door -Thunder- op 19-10-2006 21:05 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:43:
@Exirion:

Mijn Philips speler is nu ook binnen en ik heb nu dus kunnen kijken wat het defect is. Ik heb de speler echter niet open kunnen maken omdat ik die ster-schroevendraaier niet heb.

Als ik de speler aanzet leest 'ie netjes of er een schijf in zit. Naar verloop van tijd staat er ook gewoon ''no disc'' in beeld. De CD-lade gaat echter niet open of dicht. Heb jij toevallig enig idee welk loopwerk er gebruikt wordt en of het motorje daar al ingebouwd zit?

Alvast bedankt :)
Ik weet het niet maar kijk eens naar deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.videohifi.com/foto16/9000S-Top.jpg

Lijkt me een volledig geintegreerd loopwerk waar de lade met motoriek ingebouwd zit.

Ik heb een tijdje contact gehad met een architect die bij het project betrokken was (die was vooral geinteresseerd in mijn mening over het geluid vergeleken met m'n Arcam ;)) en zou navraag voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

-Thunder- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:44:
[...]

Edit: Ik hier niet eens op in :X , laat zelf eerst maar is zien wat je zelf hebt
niet druk om maken. De elite waar ikweetniks bij hoort zul je nooit bereiken :O

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Sharky schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:00:
[...]

Wat voor elite ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Met ongeduld wachten we op de Q10C, hoewel ik twijfel dat ie deze week al zal arriveren.

als die er staat zal ik eens fotos maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
[...]

Edit: Ik ga hier niet eens op in :X , laat zelf eerst maar is zien wat je zelf hebt
Komt er aan vriend 10 over 9 nu, pak die cam en ga nu fotos maken.
Mhuahahahahaha ahum :>
Damn t was gewoon een smerige uitlokkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jongens, kap ff. We zijn hier niet om elkaar af te zeiken. Ik ben er eerlijk over dat ik niet zo warm van dat setje word, maar als hij er tevreden is vind ik het best. Om dan te gaan zeggen dat jij je er voor zou schamen om zoiets te hebben staan vind ik gewoon een lullige opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Exirion schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:13:
Jongens, kap ff. We zijn hier niet om elkaar af te zeiken. Ik ben er eerlijk over dat ik niet zo warm van dat setje word, maar als hij er tevreden is vind ik het best. Om dan te gaan zeggen dat jij je er voor zou schamen om zoiets te hebben staan vind ik gewoon een lullige opmerking.
:). Wij zijn hier nog bezig om er iets moois van te maken , die tv hebben wij dinsdag gekocht.. hier zijn wij heel erg blij mee. Dat wij geen plat scherm hebben genomen hebben wij onze redenen voor waar onder dat ik ze nog te duur vind van wat je er voor terug krijgt, wij geven niet al ons geld uit aan onze home-cinema gebeuren, maar ik vind zelf dat we het wel netjes voor me kaar hebben en dat het absoluut geen bij elkaar geraapt zooitje is.

Edit : Zoals ik ook merk zijn hier mensen die het spul posten nog thuis wonen, ik heb sinds april een woning, dan besteed je je geld ook al vele andere dingen :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door -Thunder- op 19-10-2006 21:23 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:13:
Precies laat mensen lekker in hun waarde. Ik vind het ook niet geweldig, maar ik hoef er niet naar te luisteren hè :). Als hij tevreden is, dan is dat toch mooi. Bespaart hem een hoop centen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Rustig maar zoals hierboven wordt gezegd t was gewoon een lullige opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:22:
Ik heb dit een paar keer gezien, daarom doe ik het zelf nu ook.. om de boel een beetje spannend te houden.. :p

Sneakpreview:
[afbeelding]
Dat lijkt wel verdomd veel op Multi Sim/ Ulti board... Het ziet er uit als een voorversterker ofzo... Ik zie opamps en een paar condensators & weerstanden. Die blauwe blokken aan het begin... die kan ik niet plaatsen... Ik zie het van zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
-Thunder- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:50:
Uh een tv .. leuk.. ik mis alleen heel wat er om heen...

Maarja.. daar word ik niet warm van :P

Edit : Hmz.. het lijkt wel de voorganger of naganger van de tv van mijn ouders... lcd / plasma ?
Ben nog niet klaar met upgraden altijd maar upgraden zucht.
Xbox zit eronder zie je lekker niet,
OH je wilt ook de zitbank zien bedoel je? ik hou van lekker weinig geen prut posters tierlantijntjes gewoon strak.
Nou probeer jij zeker lullig te zijn POINT MADE mhuahahahaha ahum
Tis een panasonic vierra 37pa30 37inch plasma jah comentaar?
HTPC met mediacenter gemodde xbox voor het streamen van films, beamertje perfect zo voor nu.

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/7185/afbeelding016fm2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/2483/afbeelding020dt3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6706/afbeelding021dv6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/3439/afbeelding022di8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/2998/afbeelding023pc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/6694/b001wj0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/9484/afbeelding032iv6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/3571/b002cs3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/4295/afbeelding034ry0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/5240/a002zv6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/7332/a003is4.jpg

[ Voor 234% gewijzigd door ikweetniks op 20-10-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Uh een tv .. leuk.. ik mis alleen heel wat er om heen...

Maarja.. daar word ik niet warm van :P

Edit : Hmz.. het lijkt wel de voorganger of naganger van de tv van mijn ouders... lcd / plasma ?

[ Voor 35% gewijzigd door -Thunder- op 19-10-2006 21:52 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Zjosh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

Dat lijkt wel verdomd veel op Multi Sim/ Ulti board... Het ziet er uit als een voorversterker ofzo... Ik zie opamps en een paar condensators & weerstanden. Die blauwe blokken aan het begin... die kan ik niet plaatsen... Ik zie het van zelf :)
Ultiboard idd :) Dit wordt mn nieuwe filter..

Een poos geleden heb ik hier ook een topic gehad over mijn zelfbouw actief 2-weg systeem en ik ben al die tijd nooit echt tevreden geweest met het filter wat ik toen gebouwd had. Ik heb nog een poosje met de gedachte lopen spelen om een Behringer DCX2496 te gaan gebruiken, maar door de wisselende verhalen die ik daarover hoorde heb ik toch maar gekozen om te gaan voor een nieuw zelfbouw filter met hoogwaardige componenten.. :)

De blauwe blokken die je noemde zitten trouwens niet aan het begin maar aan het eind, dat zijn de relais die de uitgangen schakelen. Ik wil namelijk eens van de *plop* af zijn die ik hoor als ik mn versterkers weer eens in de verkeerde volgorde aan of uit zet.

Ik zit nu nog te stoeien me het voedingsgedeelte waar ik de relaissturing wil inbouwen. Ik heb een mooi ontwerp op papier, maar multisim werkt niet echt mee..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik vind het juist wel leuk wat thunder heeft gepost. (positief) moedig. Af en toe lijkt et net een pats topic wie het mooiste en duurste wel niet heeft. Maar het gaat er uiteindelijk om waar je tevreden mee bent.

Het is ook alleen maar leuk voor de mensen die het zelfde budget en/of interesse hebben. Mijn eisen zijn ook al enige jaren een stuk hoger, maargoed als je het verschil niet ziet,hoort,ruikt,voelt waarom zou je meer nemen ?
Besteed dat geld dan liever aan een mooi huis,,auto of misschien een of andere wazige hobby :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Je vergeet de belangrijkste optie bij het verschil... 'Boeit' :P
Ik denk dat de meeste mensen het verschil tussen een goed hifi-set en een minder set horen, maar dat het ze vaak domweg niet boeit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

B_FORCE schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:19:
Ik vind het juist wel leuk wat thunder heeft gepost. (positief) moedig. Af en toe lijkt et net een pats topic wie het mooiste en duurste wel niet heeft. Maar het gaat er uiteindelijk om waar je tevreden mee bent.

Het is ook alleen maar leuk voor de mensen die het zelfde budget en/of interesse hebben. Mijn eisen zijn ook al enige jaren een stuk hoger, maargoed als je het verschil niet ziet,hoort,ruikt,voelt waarom zou je meer nemen ?
Besteed dat geld dan liever aan een mooi huis,,auto of misschien een of andere wazige hobby :)
Thanks B_FORCE :), ik hou zelf wel van kwaliteit maar mijn kwaliteit ligt bij de merken : Sony/Pioneer/LG/Daewoo en de merken die in die catogerie vallen, er zullen hier bijv geen Nikko/Lenco/Finlux spul in huis komen, soms zie ik hier spullen staan van foto's waarvan ik denk.. was dat voor vreemde naam dat merk :P, ik wil wel graag kwaliteits spul maar ik hoef echt geen spul om mee te patsen, als ik er mee tevreden ben en mijn vriendin ook dan zit het hier goed. En idd mijn geld gaat niet allemaal naar die spullen, wij houden meer van shoppen in de stad, lekker uit eten e.d..
Tuurlijk is het leuk om allemaal dat dure spul te hebben.. maar waarom veel uitgeven als je met wat goedkopers ook tevreden bent ?

Edit : @ Wormaap, tuurlijk ik hoor het verschil ook wel, mijn schoonvader is helemaal gek van geluid ( hij luisterd allemaal oude lp's e.d. van o.a. Rolling Stones, hij heeft ook een fortuin aan platen staan, ik zal niet eens willen weten wat zon naald van zijn lp speler moet kosten, heel duur iig )

[ Voor 10% gewijzigd door -Thunder- op 19-10-2006 22:28 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
'T leuke wat ik persoonlijk momenteel heb is dat ik thuis woon en part-time werk. Ik heb dus genoeg geld om dit soort dingen te kopen en nog steeds leuke dingen te doen :)
Al heb ik nu wel de speakers en amp wat snel achter elkaar gekocht, waardoor ik me even weinig kan veroorloven als ik komende week de CD-speler wil gaan bestellen, maar vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Sharky schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:00:
[...]

grappig
[...]

alsjeblieft en ik pats helemaal niet thunder wou fotos . O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraak je nou finlux af }:|

heb net m'n setje upgegrade met 2 rearboxjes die al 2 jaar in een doos zaten.. finally 5.1 ipv 3.1 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:30:
kraak je nou finlux af }:|

heb net m'n setje upgegrade met 2 rearboxjes die al 2 jaar in een doos zaten.. finally 5.1 ipv 3.1 :7
Nope, kraak het niet af, tis iig niet mijn favoriet ;) , Als jij er blij mee bent is het toch goed :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was maar grapje hoor ;) voor een setje van 12 euro doet ie het prima :D
/me heeft record low cost home cinema :+

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Als het hier zo doorgaat durft straks niemand meer te posten. De moderatie gaat ook al achteruit sinds Play er niet meer is. Mensen die wat te klagen hebben over de set van een ander moeten gewoon verplicht zelf foto's posten! :z

Iedereen heeft z'n priotiteiten. De een heeft de nieuwste Mercedes, maar thuis een Akai all-in-one doos. De ander heeft een Krell install met Avalon speakers, maar rijdt in een Fiat Panda. Prima toch? Niks aan het handje :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:53:
[...]

Ik weet het niet maar kijk eens naar deze foto:

[afbeelding]

Lijkt me een volledig geintegreerd loopwerk waar de lade met motoriek ingebouwd zit.

Ik heb een tijdje contact gehad met een architect die bij het project betrokken was (die was vooral geinteresseerd in mijn mening over het geluid vergeleken met m'n Arcam ;)) en zou navraag voor je kunnen doen.
Dankjewel :) Best interessant, dat verhaal over die architect. Zou ik wel wat meer over willen weten. Het gehele loopwerk lijkt mij vrij kostbaar, gezien er 3(?) laser-units inzitten (CD, SACD. DVD?). Maar ach, ik heb 200 Euro te besteden om de speler te fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:29:
[...]

grappig

[...]

alsjeblieft en ik pats helemaal niet thunder wou fotos . O-)
Het mooie is dat je zelf nou ook niet echt patsbaar materiaal hebt staan. Allemaal beetje basic hè. Kijk deepspace met zn DIY amp en chinese tosti-ijzer; dat is patsbaar. De 2349879ste simpele B&W speakertjes en de 2398479ste plasma in dit topic vind ik eigenlijk niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:51:
[...]

Het mooie is dat je zelf nou ook niet echt patsbaar materiaal hebt staan. Allemaal beetje basic hè. Kijk deepspace met zn DIY amp en chinese tosti-ijzer; dat is patsbaar. De 2349879ste simpele B&W speakertjes en de 2398479ste plasma in dit topic vind ik eigenlijk niet zo boeiend.
I concur. En verder zit patsbaarheid tussen je oren. Opmerken dat je je zou schamen voor iemands spullen zegt meer over jezelf dan over die spullen. Maar dat terzijde.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Het feit dat er een DJ Tiesto cd bij Thunder zijn setje ligt zegt al genoeg. Hij heeft voor die muziek simpelweg geen Arcam + Dynaudio nodig om het leuk te laten klinken. Trance en dance hoeft helemaal niet loepzuiver te zijn zoals Jazz of Klassiek, als het maar stevig uit de speakers komt zonder dat het gaat kraken.

Verder vind ik zijn speakers oerlelijk, maar smaken verschillen. Het cd-torentje gaat nog wel, misschien wat te druk voor mij, doet aan mn oude set denken, maar wederom: smaken verschillen. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je het goed vind klinken.

Op zijn tv heb ik niks aan te merken, ik heb zelf niet eens een tv. :D Nu heb je toch nog geen HD-Tv nodig en dit is een mooie opstap naar full-HD ipv nu veel te betalen voor HD-Ready.

[ Voor 14% gewijzigd door PHiXioN op 20-10-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het is niet zo dat als je een cd van Tiesto hebt je niet meteen geen andere muziek meer draait 8)7
-Thunder- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:22:
[...]

Edit : Zoals ik ook merk zijn hier mensen die het spul posten nog thuis wonen, ik heb sinds april een woning, dan besteed je je geld ook al vele andere dingen :Y)
Het één sluit het ander niet uit hoor :)
Als student die samenwoont heb ik toch wel een leuk huisje en mooie set vind ik zelf.
Is maar net waar je het aan uit wilt geven.

[ Voor 70% gewijzigd door Shiver23 op 20-10-2006 00:53 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:47:
[...]

Ben nog niet klaar met upgraden altijd maar upgraden zucht.
Xbox zit eronder zie je lekker niet,
OH je wilt ook de zitbank zien bedoel je? ik hou van lekker weinig geen prut posters tierlantijntjes gewoon strak.
Nou probeer jij zeker lullig te zijn POINT MADE mhuahahahaha ahum
Tis een panasonic vierra 37pa30 37inch plasma jah comentaar?
HTPC met mediacenter gemodde xbox voor het streamen van films, beamertje perfect zo voor nu.
Stoer! Als ik later groot ben bouw ik mijn huis ook om m'n tv heen!!! :P

euuh...ik vind het een behoorlijke kale bedoening en dat heeft verder niks met smaak te smaken. Je hebt namelijk geen smaak, sorry.

Toch bedankt dat je dit met ons wilt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:56:
[...]

Stoer! Als ik later groot ben bouw ik mijn huis ook om m'n tv heen!!! :P

euuh...ik vind het een behoorlijke kale bedoening en dat heeft verder niks met smaak te smaken. Je hebt namelijk geen smaak, sorry.

Toch bedankt dat je dit met ons wilt delen.
Kijk es aan t kneusje komt uit zijn schulp.
Wat er niet is kan nog komen.
Wat is er dude? jij nie blij?
Mod dit niet weg aub niks an t handje

[ Voor 6% gewijzigd door ikweetniks op 20-10-2006 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Mosez schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:08:
[...]

I concur. En verder zit patsbaarheid tussen je oren. Opmerken dat je je zou schamen voor iemands spullen zegt meer over jezelf dan over die spullen. Maar dat terzijde.
Weet je die opmerking was met voorbedachte rade wist dat t hierop zou uitlopen.
Toch zo voorspelbaar julie tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:51:
[...]

Wie had t over patsen ik lokte jullie uit met mijn opmerking toen moest ik mijn eigen zooi laten zien. Dan ga t je vergelijken met die tostiijzer ? wie had t over dure merken dan? ik niet jij?
Weet je op een gegeven moment is t zoeizo niet zo boeiend meer, ik volg deze zooi sinds deel 2 of 3 we zitten nou op 24? en pas vandaag de drang om mijn zooi te posten omdat thunder t vroeg.
Lekker boeiend allemaal lig jij er wakker van? ik niet

quote:
[...]

Waar t allemaal niet naartoe kan leiden.

[ Voor 18% gewijzigd door ikweetniks op 20-10-2006 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41
kan een moderator de laatste pagina uit deze topic niet ff compleet deleten...'t lijkt wel een scène uit girls gone wild hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:07:
[...]

Kijk es aan t kneusje komt uit zijn schulp.
Wat er niet is kan nog komen.
Wat is er dude? jij nie blij?
Mod dit niet weg aub niks an t handje
Als je die opmerking richting -Thunder- "voor de grap" plaatste en geen relativerende smilies gebruikte, wist je dat je reacties op jouw persoon kon verwachten. Speel dan naar aanleiding daarvan ook niet op de man terug (dit was immers je bedoeling). Alhoewel ik de opmerkingen aan jouw adres ook niet echt kan waarderen.
ikweetniks schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:09:
[...]

Ja, dat je nare reacties krijgt is voorspelbaar. Maar dat ligt niet aan de Tweakers maar aan jouw ongenuanceerde opmerking. Dit was op (bijna) elk forum zo gelopen.
ikweetniks schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:12:
[...]

Wie had t over patsen ik lokte jullie uit met mijn opmerking toen moest ik mijn eigen zooi laten zien. Dan ga t je vergelijken met die tostiijzer ? wie had t over dure merken dan? ik niet jij?
Weet je op een gegeven moment is t zoeizo niet zo boeiend meer, ik volg deze zooi sinds deel 2 of 3 we zitten nou op 24? en pas vandaag de drang om mijn zooi te posten omdat thunder t vroeg.

quote:
[...]

Waar t allemaal niet naartoe kan leiden.
Als de boel je niet meer interesseert, blijf dan uit de draad weg en laat verder ieder in zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:02
Idd, gooi die zooi er maar uit.

Trouwens, Thunder is mijn held! >:)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Damn, wat er allemaal niet kan gebeuren als ik gewoon 'normaal' spul post ipv high tech dure spullen...

Dat er een Tiesto cdtje op mijn tafel ligt zegt helemaal niets, ik luister vanalles :p haha.. maa rik vind zelf en mijn vriendin gelukkig ook dat er best wel mooi geluid uit de luidsprekers komen.

-roberth- :o O+

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Ik maar es wat posten dan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d411eef2bdea29a03a2c2acfed001632/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4d5ee796ee1ebd6b24ccc9a044badb35/thumb.jpg

Equip.
Plasma= Pioneer pdp 436 fde (isf gecalibreert)
Dvd/r= Pioneer dvr 930 h
Receiver= denon 3806
Speakers= mordaunt short Genie, incl 409 sub!
tvhome= Samsung h360rs
Xbox 360

Alle kabels zijn van hoge kwaliteit, alle speakerkabels liggen in dikke kabelgoten die onzichtbaar in de muur gevreesd zijn.
Voor de versterker,dvd etc. een kast IN de muur gemaakt zodat alles vlak is.
En achter de tv zit nog een verborgen "Access Hatch" zodat ik er evt nog bij kan.

Tevreden?
Absoluut, alleen word de versterker binnenkort gewisseld voor een 4306, deze kan internetradio, en instellen via http.
Het Tvhome samsung kastje gaat de deur uit zodra er een hd twin tuner kastje op de markt komt.
En de Xbox moet ik nog een mooie zwarte case voor vinden.
Helaas was deze speakerset NIET meer in het zwart te krijgen, stad en land afgebeld, importeur, maar nee..... niemand had ze nog.

ps. excuus voor de wat klote foto's. de spiegelreflex lag nog op de zaak, en heb alleen mijn tel

[ Voor 14% gewijzigd door Redwood op 20-10-2006 09:29 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Netjes hoor, heerlijk rustig zo, lijkt me lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Thunder- schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:04:
Damn, wat er allemaal niet kan gebeuren als ik gewoon 'normaal' spul post ipv high tech dure spullen...

Dat er een Tiesto cdtje op mijn tafel ligt zegt helemaal niets, ik luister vanalles :p haha.. maa rik vind zelf en mijn vriendin gelukkig ook dat er best wel mooi geluid uit de luidsprekers komen.

-roberth- :o O+
Omg idd, wat een gezeur zeg. Niet iedereen koopt hier High-end spul of kabels van 100'en euro's per meter 8)7 .

Mensen met budget setjes bestaan ook, en daar komt relatief prima geluid uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jij voelt je blijkbaar verheven boven de rest hier? Nergens voor nodig. De setup die je hebt staan is daar al helemaal geen reden voor. Als we het nou gaan hebben over smaakvolle inrichting en een strakke setup.... kom jij net zo min ver als degene die je eerder zat af te kraken. Een TV en wat audio spul kopen (13 in een dozijn 5.1 setje) en vervolgens zo in z'n (kale donkere saaie) kamer flikkeren kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Om het gebash op iedereen maar eens te verbreken zal ik vanavond nog foto's posten van mijn set. En dan speciaal voor de bashers onder ons maar even er bij zeggen, ik ben een 19 jarige student, luister trance en al die muziek wel op mn oordoppen (sennheiser, moet natuurlijk wel een beetje redelijk klinken). Op mijn set luister ik vooral rustigere muziek en kijk ik films. De cd van Katie Melua zit al zonbeetje vastgeplaktsmolten in mn dvd lade ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Zjosh op 20-10-2006 10:43 . Reden: LOL @ hier onder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vastgeplakt? Viezerik :P.

;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
[...]

Goed, als je het zo wilt had je ook kunnen bedenken dat jij even twee weken van het forum afgaat :w

Op dit soort stompzinnig uitlokkend en sfeerverpestend gedraag staan we hier niet te wachten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezelligheid zeg...

Redwood

Geweldig gedaan. Netjes alles weggewerkt en je ziet alleen de dingen die je graag wil zien :)
Ik zit te wachten op wat mooie fotografische toevoegingen :)

Speakerproblematiek:

Ik wilde mijn 602's verkopen en daarvoor 603's kopen als fronts. Maar het bedrag wat er geboden is voor mijn 602's (280 euro na een dikke week) vind ik echt een belediging voor deze speakers. Daarnaast heb ik van een aantal mensen gehoord dat ik veel beter voor de 604 kan gaan qua prijs/kwaliteits verhouding.

Ik heb beiden beluisterd en ja... de 604's klinken beter.
Maar A) Nieuw kan ik ze niet betalen > B) 2e hands zijn ze erg schaars.
Wat raden jullie me aan. Oude setup houden?

Sony Receiver
Paar pagina's geleden heb ik hier een probleem neergezet over de filtering van mijn Sony Receiver.
Probleem is inmiddels opgelost. Ik ben wat dieper in de setup menu's gegaan en heb daar een aantal functionaliteiten gevonden. Geluid heb ik nu kaarsrecht kunnen inregelen :)
Had uiteindelijk iets te maken met de filterinstellingen (bovengrens/ondergrens)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg over 2 a 3 dagen mijn Eltax 400's binnen en ikv raag me echt heel erg af hoe ze gaan klinken. Ben helemaal gespannen :P. Mijn home cinema set is nog niet af maar als hij af is post ik wel wat foto's. Weet iemand toevallig nog een leuke dvd speler van 50 euro? Ik zoek er nog 1 en toen ik naar de hema ging om die van 45 euro te halen was die er niet meer en de media markt heeft de cyberhome ding ook niet meer... echt heel frustrerend! Ik hoop dat ik ook snel en mooi dvd spelertje er bij kan kopen want ik wil graag een film kijken!

Groeten, J. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:44:
Wat een gezelligheid zeg...

Wat raden jullie me aan. Oude setup houden?
Sparen! :)

Let wel op je kamer ruimte met de 604. 604 moeten wel een grote ruimte hebben > 16m2. Anders wordt je helemaal gestoord van die bass. Ze worden trouwens wel met proppen geleverd. Dan kunnen ze nog enig sinds getemd worden. >:) Maar inderdaad, het is een helemooie speaker.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wat een haantjesgedrag zeg, nav de post van Thunder. :{

Verder zou ik bijna denken dat door al het geweld aan apparatuur de daadwerkelijke muziek ondergeschikt raakt, als je altijd je concentreert op hoe het klinkt, dwz "helder, open", en meer van dat soort in mijn ogen weinigzeggende omschrijvingen.

Verder worden er helaas steeds minder foto's gepost, en steeds meer techtalk. Niet echt interessant meer. :{

en dit is niet bedoelt als flame, gewoon een constatering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dawg: Ik kan je met zekerheid zeggen dat de muziek niet ondergeschikt wordt :)
Integendeel, ik heb ondervonden dat ik de muziek juist meer beleef, ik ga nu daadwerkelijk een uur zitten om naar een CD te luisteren in plaats van'n MP3 opzetten en wat anders gaan doen, puur genieten man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:12:

Lijkt mij duidelijk dat je hem wilde afkraken omdat jij beter spul hebt staan ;( (daargelaten of het patsbaar is ).

En blijkbaar lig jij er wel wakker van *wijst naar posttime. :/

Zal binnenkort trouwens mijn eigen setje maar posten. Hoewel ik eerder 1 set voor muziek heb en niet voor home cinema. Draai altijd mn pc scherm zodat ik uit bed kan kijken 8)7 . LCD zit in de pijplijn iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

dawg schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:49:
Verder zou ik bijna denken dat door al het geweld aan apparatuur de daadwerkelijke muziek ondergeschikt raakt, als je altijd je concentreert op hoe het klinkt, dwz "helder, open", en meer van dat soort in mijn ogen weinigzeggende omschrijvingen.
Au contraire, de muziek wordt juist extra een belevenis. Zoals Wormaap al zei, je gaat vaak écht luisteren naar muziek, in plaats van terwijl nog iets anders te doen, zoals bvb. op het forum surfen. :+

Om het gebrek aan foto's goed te maken, zal ik straks eens rond het huis gaan en wat foto's trekken van de andere set-ups, is weer even geleden. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Mensen, laten we het gewoon gezellig bij het onderwerp houden en ophouden met zo op elkaar te fitten. Het kan eens gebeuren dat iemand, onbedoeld, wat verkeerds zegt en dit levert logischerwijze de nodige reacties op, maar ga daar niet te ver in; genoeg is genoeg.

Met ongenuanceerd en opzettelijk stoken heb ik niks op, daarom is degene die hier duidelijk aangaf met opzet reacties te ontlokken even buiten dit forum aan het afkoelen. Ik zou denken dat dit wel genoeg moet zijn :)

Ik heb helaas niks aan m'n home cinema veranderd, anders zou ik nu wel een goed voorbeeld willen geven, dat laat ik dus aan een ander over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Oh ja er is onbedoeld toch wat veranderd. Tijdens mijn verhuizing is het fineer op enkele hoeken van m'n 603's S3 licht beschadigd geraakt. Ben ik niet blij mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechts staat mn bed. Dus ik plug meestal mn headphones in, of sluit een 2.1 setje aan (normaal heb ik altijd headphones), en draai mn scherm helemaal naar rechts. Heb zo'n mooi zit rechtop bed ding, dus die zo omhoog gaat <3

Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/8651.jpg

Ben nog aan het sparen voor een LCD (nouja sparen, buffer opbouwen tegen onaangename verrassingen ;)). Als die LCD er is maak ik wel een pic van mn muziek setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Wat is je volgende upgrade? Cola vervangen door bier in de ijskast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redwood schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:25:
Ik maar es wat posten dan.
[afbeelding]

[afbeelding]

Equip.
Plasma= Pioneer pdp 436 fde (isf gecalibreert)
Dvd/r= Pioneer dvr 930 h
Receiver= denon 3806
Speakers= mordaunt short Genie, incl 409 sub!
tvhome= Samsung h360rs
Xbox 360

Alle kabels zijn van hoge kwaliteit, alle speakerkabels liggen in dikke kabelgoten die onzichtbaar in de muur gevreesd zijn.
Voor de versterker,dvd etc. een kast IN de muur gemaakt zodat alles vlak is.
En achter de tv zit nog een verborgen "Access Hatch" zodat ik er evt nog bij kan.

Tevreden?
Absoluut, alleen word de versterker binnenkort gewisseld voor een 4306, deze kan internetradio, en instellen via http.
Het Tvhome samsung kastje gaat de deur uit zodra er een hd twin tuner kastje op de markt komt.
En de Xbox moet ik nog een mooie zwarte case voor vinden.
Helaas was deze speakerset NIET meer in het zwart te krijgen, stad en land afgebeld, importeur, maar nee..... niemand had ze nog.

ps. excuus voor de wat klote foto's. de spiegelreflex lag nog op de zaak, en heb alleen mijn tel
Je favoriete kleur is zeker wit ;)

Mooie set alleen ik vind die rode muur nogal schreeuwerig. Maar het is hier natuurlijk geen huiskamerdecoratieforum maar een HT-forum :P Mooi spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:02:
Rechts staat mn bed. Dus ik plug meestal mn headphones in, of sluit een 2.1 setje aan (normaal heb ik altijd headphones), en draai mn scherm helemaal naar rechts. Heb zo'n mooi zit rechtop bed ding, dus die zo omhoog gaat <3

[afbeelding]

Ben nog aan het sparen voor een LCD (nouja sparen, buffer opbouwen tegen onaangename verrassingen ;)). Als die LCD er is maak ik wel een pic van mn muziek setup.
is dit een slaapkamer of flatje? Hahah..die koelkast met twee treetjes Coca Cola! Lekker gezond, ik zie dat je de prullenbak al lekker aan het vullen bent ;)

Mooie monitor maar zie hier niet echt een home-cinema set in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:08:
[...]

is dit een slaapkamer of flatje? Hahah..die koelkast met twee treetjes Coca Cola! Lekker gezond, ik zie dat je de prullenbak al lekker aan het vullen bent ;)

Mooie monitor maar zie hier niet echt een home-cinema set in.
Slaapkamer ;). Als ik mijn camera naar rechts draai zie je echter wat anders staan, heb ik nu helaas geen foto van ;). Cambridge Audio 540A + 540Cv2 + Quad 12L's O+ (en een 55cm panasonic tv, voor films heeft mijn normale monitor meer beeld; 4;3 vs 16:10 en 55cm vs 20.1"). Daarom moet er nog een LCD komen ;)
Barry|IA schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:07:
Wat is je volgende upgrade? Cola vervangen door bier in de ijskast? :P
Neeeeeeeh, want dan kan ik geen Counterstrike meer spelen :P. Staat trouwens wel een sixpack in de koelkast, alleen zie je die net niet :)

[edit]Dat mensen de AB niet herkennen van CA :P

[edit2] Ik heb trouwens niet eens een kabelaansluiting op mn panasonicje, heb pas geleden alles verplaatst en heb de kabel niet doorgetrokken. En mn dvd-speler staat bij het grofvuil, bagger technica ding; klonk voor geen meter :r. Volgende dvd-speler moet upscalen, of ik sluit gewoon mn laptop aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook van mij dan maar wat nieuwe pics :)
Er is niet veel veranderd maar toch..

Nieuwe projector (de oude is overleden :( )
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/PT900.JPG
De Panasonic PT-AE900, wel een hele verbetering t.o.v. de PT-AE500: meer contrast, geen side-banding meer, helderder in kleuren en veel minder stofgevoelig w.b. het binnenwerk.

Ik heb mijn scherm van een masker voorzien. Het is een stof die voor het toneel wordt gebruikt.
Het masker is variabel met klittenband, zodat ik het op elk formaat kan aanpassen.
Ik had nog wat over en dus ook maar een "sleep" gemaakt om de tv en het meubel aan het oog te onttrekken. Het kijkt super rustig nu :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/overzicht2.JPG
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.