WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
- Can games be stored on external media such as SD cards, and what happens if you run out of storage space?
Games that are downloaded can be stored either to the Wii's internal memory (512MB) or onto SD cards, which plug into the SD slot on the front of the Wii. In addition the console also stores a history of all of your downloads so that if you have to delete any VC games for any reason you could re-download them for free at a later date.
- Will you be able to take your VC games to a mate's house, say, on an SD card?
No. All VC games will be locked to the console they are downloaded on so even if they are on an SD card they can't be used on other machines. You will have to take your Wii with you.
- Does that mean that if your console breaks you lose your VC games forever?
No. Nintendo will offer support to help Wii owners with problems to recover their games.
- GameCube games are played with GameCube pads. Can they be played with the Classic controller too, for those who don't actually have any GC pads?
Nintendo GameCube games can only be played using Nintendo GameCube controllers. The Classic Controller will not work on these games.
- Can you specify which controllers it will be possible to use for each of the VC games types (NES, SNES, PC Engine, N64)?
All virtual console games can be played using the Classic Controller or Nintendo GameCube pads. The Wii Remote can also be turned on its side and used as a traditional controller to play NES games. However, a game will only be playable with the control mechanism it was designed for. So, for example, you will play NES games with the D-pad, not an analogue stick or motion-sensitive functionality.
- When using a mixture of Wii and GameCube controllers, the Wii Remote or Classic Controller will take priority. So if you have two Classic Controllers plugged in they instantly become player one and two regardless of how many GameCube pads are inserted.
What about game manuals?
Each Virtual Console game downloaded will come with a digital instruction manual.
- We are already aware that you won't be able to gain access to the Japanese or American VC in UK with a UK console. But if you import a US or Japanese Wii into UK, will that machine be capable of accessing the UK VC servers to download and play games made available to us Brits?
No. The European Virtual Console will be available only to European machines. If you import an American machine they would have to connect to the American service and use American Wii Points cards to buy content. Their warranty would also be void so this is not recommended.
- Will there be a range of Wii Points cards available? How much will they cost?
At first, only 2000-point cards will be available. These will retail for £14.99.
- Will you be able to buy VC Points via the internet through Wii using a credit card, like you can with Xbox 360's Marketplace?
Yes. Wii points can also be bought online via the Wii Shop using all major credit cards and will be credited to your account. A total of 10,000 points can be stored on your Wii account at any one time.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
• Will you be able to take your VC games to a mate's house, say, on an SD card?
No. All VC games will be locked to the console they are downloaded on so even if they are on an SD card they can't be used on other machines. You will have to take your Wii with you.
Toen ik dit las kwam gelijk de gedachte bij me op: "En als ie nou kapot gaat?". Maar toen zag ik:
Dat is dan wel netjes gedaan imo.
• Does that mean that if your console breaks you lose your VC games forever?
No. Nintendo will offer support to help Wii owners with problems to recover their games.
Maar als ze de gegevens van je VC account al hebben, waarom maken ze dan niet gewoon een online systeem ala Xbox live... Misschien willen ze niet dat mensen hun account gaan uitlenen. Maar dat is wel vreemd imo. Aangezien je normale games toch ook gewoon kan uitlenen.VC games mogen dan wel alleen digitaal beschikbaar zijn, maar je koopt het nogsteeds. Dus vind ik dat je de vrijheid ook moet hebben om er mee te doen en laten wat je wilt.
edit:
De Wii komt nog voor in de nieuwste aflevering van IGTV.
[ Voor 5% gewijzigd door Vanitas op 04-11-2006 00:49 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Je koopt de games niet, je koopt een licentieVanitas schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:47:
VC games mogen dan wel alleen digitaal beschikbaar zijn, maar je koopt het nogsteeds. Dus vind ik dat je de vrijheid ook moet hebben om er mee te doen en laten wat je wilt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
dit moet idd geen probleem zijn. Die spellen (op gamecube na) speelde ik ook via emulatoren op xbox1, en dan is een controller zo aangepastCan you specify which controllers it will be possible to use for each of the VC games types (NES, SNES, PC Engine, N64)?
All virtual console games can be played using the Classic Controller or Nintendo GameCube pads. The Wii Remote can also be turned on its side and used as a traditional controller to play NES games. However, a game will only be playable with the control mechanism it was designed for. So, for example, you will play NES games with the D-pad, not an analogue stick or motion-sensitive functionality.
Anoniem: 32279
Dit is wel triest zeg. Ze zijn natuurlijk (terecht) bang dat de games gelijk op internet staan, maar als je 5 euro voor een game betaald dat gewoon verouderd is, dan vind ik dat je wel meer dan een gebruiksrecht hebt. 2e Hands kosten deze games toch ook niet veel meer?Icelus schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:07:
Will you be able to take your VC games to a mate's house, say, on an SD card?
Ik twijfel nu toch weer heel erg of ik die virual console games wil aanschaffen. Ik heb zelf nog alle oude Nintendo's hier staan (en heb veel games) en ook nog een Megadrive met bijv. ecco the dolphin en sonic erbij. Die kan ik beter aansluiten volgens mij dan nog een keer betalen voor een game die ik eigenlijk al heb gekocht. Ik pleit voor een systeem dat je kan laten zien dat je de game al bezit en hem dan gratis mag hebben. Het is toch vreemd dat ik 2 keer voor eenzelfde game moet betalen?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-11-2006 08:33 ]
Ik zou idd gewoon lekker die oude consoles aansluiten. Op een of andere manier speelt het toch altijd het lekkerst op de console waar het voor gemaakt is. De originele controller, nostalgie... ik weet niet wat het is. Maar ik blijf iig gewoon nog de originele games kopen ipv de virtuele tegenhangers. De dag waarop je je games altijd zult gaan downloaden en ze niet meer in de winkel liggen zou voor mij ook zeker een zwarte dag zijn! Het enige waar het wel leuk voor is, is voor games die ECHT moeilijk te krijgen zijn. Maar dat zijn mijn twee centjes.Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 08:30:
Ik twijfel nu toch weer heel erg of ik die virual console games wil aanschaffen. Ik heb zelf nog alle oude Nintendo's hier staan (en heb veel games) en ook nog een Megadrive met bijv. ecco the dolphin en sonic erbij. Die kan ik beter aansluiten volgens mij dan nog een keer betalen voor een game die ik eigenlijk al heb gekocht. Ik pleit voor een systeem dat je kan laten zien dat je de game al bezit en hem dan gratis mag hebben. Het is toch vreemd dat ik 2 keer voor eenzelfde game moet betalen?
[ Voor 83% gewijzigd door Captain N op 04-11-2006 08:45 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Red Steel Multiplayer 1
Red Steel Multiplayer 2
Mario Party 8 - Video 1
Mario Party 8 - Video 2
Mario Party 8 - Video 3
Mario Party 8 - Video 4
Mario Party 8 - Video 5
Mario Party 8 - Video 6
Ook zijn er weer nieuwe zelda screens (en ze zijn erg mooi
Screen 1, Screen 2, Screen 3, Screen 4, Screen 5, Screen 6, Screen 7, Screen 8, Screen 9, Screen 10, Screen 11, Screen 12, Screen 13, Screen 14, Screen 15
EDIT:
Ik heb de screens achter elkaar gezet, onder elkaar nam nogal veel ruimte in.
Ik heb trouwens nog een nieuw Red Steel Multiplayer video die ik over het hoofd heb gezien, ze hebben het daar ook over de ingebouwde speaker van de wiimote
Red Steel Multiplayer 3
en heb ook nog een Zelda video gevonden met wat nieuwe footage, ziet er erg lekker uit
Zelda Impressions Video - Interview
[ Voor 11% gewijzigd door psychoclown op 04-11-2006 10:10 ]
Argh! Moet ik voor 4-player MKDD toch nog een nieuwe controller aanschaffen, want heb 1 GC controller met een lam stickjeIcelus schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:07:
• GameCube games are played with GameCube pads. Can they be played with the Classic controller too, for those who don't actually have any GC pads?
Nintendo GameCube games can only be played using Nintendo GameCube controllers. The Classic Controller will not work on these games.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
De Wii versie is de betere, Matt snapt nie als mensen nog voor de GC versie gaan. En het belangerijkste: De eerste keer dat je de game helemaal wilt uitspelen ben je zeker meer dan 50!!! uur bezig!
Let op dit word door Matt zelf bevestigd en die is toch echt wel een pro-gamer en niet een casual player.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Ik ken het gevoel, ik heb zelf een bedrade controller, en 2 wavebirds, ik dacht dat de vierde controller wel een classic zou kunnen worden, ach ja, ik heb gelukkig ook nog een convertor thingie waarme je met de ps2 joypad op de cube ken gamen, ik denk dat dit dan maar voldoende moet zijn voor de ene keer dat ik met zijn 4-en game waarbij mensen niet hun eigen controller meebrengenOkyah schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:25:
[...]
Argh! Moet ik voor 4-player MKDD toch nog een nieuwe controller aanschaffen, want heb 1 GC controller met een lam stickjeWaarom hebben ze het niet zo gedaan dat die Classic Controller een goede vervanging is voor alles van NES tot GC? Volgens mij hoeft dat niet zo lastig te zijn...
De reden is volgens mij emulatie, ik denk dat ze voor de gamecube een andere emulatie mode gebruiken ivm memory cards en dus ook controllers dan bij de VC.
Het is idd wel gebruikers onvriendelijk en technisch op het eerste gezicht idd niet echt een onmogelijkheid.
edit: hrmm misschien is emulatie mode in GC stand niet helemaal het correcte naampje, maar ik denk dat dit absoluut gescheiden is van de VC stand.
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 04-11-2006 10:50 ]
10 second ninja DONE
Kijk maar naar je netwerk-kaart: die heeft een uniek MAC-adres. Als ze dat in een netwerkkaartje van 3 euro kunnen doen, lijkt me het geen probleem om een console een serienummertje mee te geven
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Er zijn op een heleboel websites impressies te vinden. Ze zijn allemaal even enthousiast, zowel over de bediening, de graphics als de kwaliteit en kwantiteit van 't verhaal.schnumi schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:38:
Overigens is er op IGN net een impressie uitgekomen (deel 1) van Zelda.
De Wii versie is de betere, Matt snapt nie als mensen nog voor de GC versie gaan. En het belangerijkste: De eerste keer dat je de game helemaal wilt uitspelen ben je zeker meer dan 50!!! uur bezig!![]()
![]()
Let op dit word door Matt zelf bevestigd en die is toch echt wel een pro-gamer en niet een casual player.
* Hoedje kan eigenlijk niet meer wachten
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 87302
Of een US Wii importeren...Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:36:
Ik heb een USA Gamecube met USA spellen, die kan ik natuurlijk niet op een europese Wii spelen. Hmm. Wachten op de modchip, zal een maandje of 6 duren denk ik.
Wel jammer dat je GC games niet met de classic controller kunt spelen, maar weer wel goed dat je VC games met de GC controllers kunt spelen. Classic controller gaat er bij mij sowieso komen (hou erg van acessoires).
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Bedankt even lezen.schnumi schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:38:
Overigens is er op IGN net een impressie uitgekomen (deel 1) van Zelda.
De Wii versie is de betere, Matt snapt nie als mensen nog voor de GC versie gaan. En het belangerijkste: De eerste keer dat je de game helemaal wilt uitspelen ben je zeker meer dan 50!!! uur bezig!![]()
![]()
http://wii.ign.com/articles/744/744044p1.html
Zoiets als deze (20 euro bij de lokale pcboer), of dit (8 euro bij bol).. zou erg praktisch uitkomen, nu moet ik elke keer de DVD-speler ontkoppelen om de RGB-ingang van de tv te kunnen gebruiken, en ik ben de enige hier thuis die dat kan zonder de tv uit de kast te tillen
Ik vind het ding van Speedlink wel erg goedkoop.. heb hem ook voor rond de 5 euro gezien; ik ben bang dat dat de aanschaf van een dure RGB-kabel voor de Gamecube (en binnenkort de Wii) enigszins teniet doet. Maar over dat ding van Belkin heb ik ook m'n twijfels.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Punt is, zo'n scart-verdeler heb ik eigenlijk nodig. Scart is niet gebouwd op elke week 5 keer blind kabels verwisselen. Ik ben alleen bang dat ik dalijk weer terug zit op composiet-kwaliteit, of (heel interessant) de ondertiteling van Nederland 1 door m'n spelletje Zelda heen zie
http://wii.ign.com/articles/743/743883p1.html
Ik hou het iig voorlopig bij Nintendo, en misschien een PS2 (Guitar Hero \o/), die PS3 zit gewoon dik boven budget. En ik zie bij Nintendo gewoon leukere games in aantocht (Zelda, Mario, de oldschool zooi vooral dus).
EA is niet mijn favoriete game-maker, tenminste, de sports series hebben me nooit echt kunnen boeien.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:31:
Mijn god EA is de weg kwijt, NFS Carbon op de Wii speelt lekker en schijnt er ook nog eens goed uit te zien. Gezien de NFS spellen op de Cube is dat toch wel een verrassing.
Beetje dit idee
[ Voor 46% gewijzigd door Tarin op 04-11-2006 12:34 ]
Heb zelf de Vivanco SBX95 SCART switch. Heeft o.a. 4× RGB-SCART. (Ooit voor zo'n €70 bij de MediaMarkt gehaald.)Tarin schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:03:
Hebben jullie ervaring met van die multi-SCART-blokken, om op 1 scart-ingang aan je TV meerdere apparaten aan te sluiten?
Zoiets als deze (20 euro bij de lokale pcboer), of dit (8 euro bij bol).. zou erg praktisch uitkomen, nu moet ik elke keer de DVD-speler ontkoppelen om de RGB-ingang van de tv te kunnen gebruiken, en ik ben de enige hier thuis die dat kan zonder de tv uit de kast te tillen.
Het nadeel van de goedkopere SCART-switches is dat de signalen meestal niet gescheiden zijn. Als je bijv. een DVD en een Gamecube aansluit staan beide uitgangen in contact met elkaar.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 06-06 09:27
Turn it up loud, captain!
TopicstarterIk heb vorige maand de NFS: Carbon demo op de Xbox 360 gespeeld en het spel was absoluut niet te besturen. De PC versie schijnt net zo onbestuurbaar te zijn als de 360 versie, dus als de Wii versie wel goede controls heeft, dan is dat toch wel verassend te noemen.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:31:
Mijn god EA is de weg kwijt, NFS Carbon op de Wii speelt lekker en schijnt er ook nog eens goed uit te zien. Gezien de NFS spellen op de Cube is dat toch wel een verrassing.
Ik had nog meer kritiek op het spel, je kunt bijvoorbeeld een race winnen terwijl je als allerlaatste eindigt. Hoe fantastisch de Wii versie ook speelt, voor mij heeft NFS zijn beste tijd allang al gehad.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Als ze die nu verprutst hadden, had dat mij weer een dilemma gescheeldOscar Mopperkont schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:31:
uhm...
Haha, dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las. Toch wel grappig dat de spellen die speciaal voor de Wii gemaakt zijn (bij EA Madden en Carbon) zo goed ontvangen worden. Toch ben ik nog altijd een beetje sceptisch en wacht ik de reviews nog even af. Heeft iemand trouwens een idee wanneer we de eerste échte reviews kunnen verwachten van de spellen? Het duurt immers nog maar twee weken tot de launch in Amerika. Zou dit zijn rond de release of toch wel wat eerder?Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:31:
Als toetje nog een overvalst Kaplan interview
uhm...
Anoniem: 60403

http://gamevideos.com/video/id/7278
edit: thnx, lijkt me wel een grappig spel..
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 04-11-2006 16:51 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 04-11-2006 16:10 ]
Die Vivanco heb ik ook staan, maar die slaat nog wel eens op tilt. Springt 'ie ineens weer terug op gewoon TV beeld, dus geen enkel signaal meer. Net alsof hij te warm wordt (en hij wordt inderdaad wel lekker warm, ja).Icelus schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:00:
Jammer van de VC; had gehoopt toch nog een paar oude Japanse MSX Konami's te kunnen downloaden. Ik las op een aantal sites dat het écht om emulaties gaat, inclusief de beroemde randen en slowdown van de Europese spellen...
[...]
Heb zelf de Vivanco SBX95 SCART switch. Heeft o.a. 4× RGB-SCART. (Ooit voor zo'n €70 bij de MediaMarkt gehaald.)
Het nadeel van de goedkopere SCART-switches is dat de signalen meestal niet gescheiden zijn. Als je bijv. een DVD en een Gamecube aansluit staan beide uitgangen in contact met elkaar.
Nadeel van die simpele scart-blokken is dat ze soms nogal op elkaar storen, vooral op niet-RGB signalen had ik erg veel storing. Zo erg dat ik de ondertiteling van Cartoon Network door mijn N64 games heen kon lezen...
Anoniem: 86475
Je hebt em al..?Ik heb alvast een Wii console want weet niet hoe het met de beschikbaarheid zit hier. Of zullen er genoeg consoles in de winkel te krijgen zijn?
[ Voor 83% gewijzigd door Willybubba op 04-11-2006 19:02 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Laten we hopen van niet, ik wil er nu ook wel 1 hebbenzezke schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:29:
volgens mij heeft hij het woord besteld vergeten
Dat knikkerspel is een must have voor mij, ik moet gelijk aan monkey bal denken en daar ben ik helemaal gek van, dit is vast even mooi
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-11-2006 21:27 ]
Is er al duidelijkheid of je geimporteerde games kan afspelen op de wii ?-Sander schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 21:43:
Lijkt wel een combinatie tussen Marble Madness en Super Monkey Ball. Lijkt mij ook geweldig, heb beide namelijk grijs gespeeld (MM vooral als kind enorm veel). Maar grote kans dat dit alleen in Japan uitkomt.
De wii is niet regio vrij dus zul je geen geïmporteerde spellen op een europese Wii kunnen spelen.
Waarom zou ie enkel maar in japan uitkomen? Volgens mij is daar nog helemaal geen indicatie voor geweest. Dat Wing Island komt hier toch ook gewoon uit...-Sander schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 21:43:
Lijkt wel een combinatie tussen Marble Madness en Super Monkey Ball. Lijkt mij ook geweldig, heb beide namelijk grijs gespeeld (MM vooral als kind enorm veel). Maar grote kans dat dit alleen in Japan uitkomt.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik wilde na het zien van de eerste twee screenshots bijna Metroid zeggen, maar die derde deed het me gelukkig idd naar dat spel met die lastige naam doen keren.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
ALs ik terug kijk naar alle andere N consoles. Is er geen Japan-US compatibiliteit, dus zal nu ook wel niet zijn.Captain N schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:44:
Is er wel Japan - US compatibiliteit eigenlijk, of dat ook niet? Ik dacht misschien wel aangezien het beide gebruik maakt van NTSC?
Ik wilde na het zien van de eerste twee screenshots bijna Metroid zeggen, maar die derde deed het me gelukkig idd naar dat spel met die lastige naam doen keren.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
zo ja heeft die al een mail gehad?
ze zouden alle mails eruit gooien vrijdag maar ik heb niks gehad terwijl ik bijna de eerste was met reserveren
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Maar het was wel op alle N consoles makkelijk aan te passen. De consoles waren meestal 100% compatible, met uitzondering van de verschillende territoriale lockouts.S2S schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:14:
[...]
ALs ik terug kijk naar alle andere N consoles. Is er geen Japan-US compatibiliteit, dus zal nu ook wel niet zijn.
NES: Verschillend formaat cart, met een brug was dit makkelijk te omzeilen
SNES: Verschillend formaat cart, kon met een brug worden opgelost of je kon het cart slot aanpassen.
N64: Verschillend formaat cart, je kon in het cart slot 2 opstaande randjes verwijderen.
Gamecube: Electronische lockout, makkelijk aan te passen met behulp van 2 soldeerpunten en een schakelaar.
Uitgezonderd van de hierboven beschreven verschillen zijn US en Jap Nintendo consoles altijd identiek geweest.
Gewoon ff een klein gedachtje maar, want ik denk niet de EA dit van plan is. Moesten we nu allemaal eens gaan zagen (en dan niemand kopen natuurlijk)
Erg leuk
ik heb ehm alleen al gezienHoedje schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:44:
Op NGC France zijn twee stukjes uit de Southpark "Wii" aflevering te vinden: http://www.ngcfrance.com/...p?operande=0&idx=6192&r=1.
Erg leuk
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Ik wist dat iemand hier mee zou komen, en je hebt gelijkSchweino schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:13:
[...]
Maar het was wel op alle N consoles makkelijk aan te passen. De consoles waren meestal 100% compatible, met uitzondering van de verschillende territoriale lockouts.
NES: Verschillend formaat cart, met een brug was dit makkelijk te omzeilen
SNES: Verschillend formaat cart, kon met een brug worden opgelost of je kon het cart slot aanpassen.
N64: Verschillend formaat cart, je kon in het cart slot 2 opstaande randjes verwijderen.
Gamecube: Electronische lockout, makkelijk aan te passen met behulp van 2 soldeerpunten en een schakelaar.
Uitgezonderd van de hierboven beschreven verschillen zijn US en Jap Nintendo consoles altijd identiek geweest.
SNES/N64/Cube heb ik zelf gedaan.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Belangrijkste punt uit de review voor mij: Moeilijkheidsgraad is hoger dan Windwaker.
Daarnaast vond ik het wel goed om te lezen dat de wii-mote lekker werkt en niet vermoeind is om lang mee te spelen.
Om een lang verhaal kort te maken. Zelda is nog steeds de shit!!
Dat is al van 3 november en is al in deze draad gepost?fZeroNewbie schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:13:
Op IGN staat nu een compleet verslag (6 pagina's) van de 10 hour hands-on met twilight princess.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Deel 2 is er nu bijgekomen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
- MetroidPrime
TopicstarterZaterdag is er volgens mij inderdaad een stuk bijgekomen. Het mooie van deze hands-on is dat andere sites ook een hands-on hebben gehad en ook tot exact dezelfde conclusie zijn gekomen.fZeroNewbie schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:16:
Volgens mij zaten er toen pas 3 pagina's in en zijn de laatste 3 er pas later bij gekomen. Maar misschien heb ik het wel mis. dan mijn excusses voor de dubbel post
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
- MetroidPrime
TopicstarterDe Home-knop op de controller doet zo te zien precies wat ik verwachtte, je kunt daarmee vanuit het spel terug naar het Wii hoofdmenu gaan. De Power-knop op de controller kan inderdaad gebruikt worden om de console aan te zetten. Als je de console aanzet, dan gaat ook het lampje van de DVD drive een seconde branden.
Ik denk dat Nintendo wel veel aandacht aan de console heeft besteed. Het kunnen teruggaan naar de dashboard is een erg mooie en tijdbesparende feature. Aangezien de controller gebruikt kan worden om de console aan en uit te zetten, ga ik denk ik de console wel redelijk vaak gebruiken om snel iets op internet op te zoeken.
Helemaal:Hoedje schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:44:
Op NGC France zijn twee stukjes uit de Southpark "Wii" aflevering te vinden: http://www.ngcfrance.com/...p?operande=0&idx=6192&r=1.
Erg leuk
http://www.youtube.com/watch?v=-DF2x2JPxQA
Anoniem: 195958
[url=a8d52fb55d643daba3831c71d6045740]Dragon Quest komt naar de Wii, maar het ziet er nu nog een beetje verrot uit... :S[/url]
Mooie urlAnoniem: 195958 schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:28:
Menu oogt netjes. Geen vervelende opsmuk, maar gewoon mooi, simpel en stijlvol.![]()
[url=a8d52fb55d643daba3831c71d6045740]Dragon Quest komt naar de Wii, maar het ziet er nu nog een beetje verrot uit... :S[/url]
Anoniem: 93354
DQ word gigantisch crap. Word een onrail zwaardslash game waarbij je zwaard nog geeneens je echte bewegingen nadoet. Compleet crap dus.Anoniem: 195958 schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:28:
Menu oogt netjes. Geen vervelende opsmuk, maar gewoon mooi, simpel en stijlvol.![]()
Je ziet toch geeneens je wapen, enkel maar een effectje waar je zwaard zogenaamd slaat. Evenals je schild, dat komt ineens in beeld, en zit niet aan een arm vast ofzo...Anoniem: 93354 schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:40:
[...]
DQ word gigantisch crap. Word een onrail zwaardslash game waarbij je zwaard nog geeneens je echte bewegingen nadoet. Compleet crap dus.
Crap dus.Vanitas schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:34:
[...]
Je ziet toch geeneens je wapen, enkel maar een effectje waar je zwaard zogenaamd slaat. Evenals je schild, dat komt ineens in beeld, en zit niet aan een arm vast ofzo...
Dat is voor 90% al niet te doen. Niet eens omdat men het niet kan maar de angst die ik heb om een foutje te maken weerhoud me al van zoietsGamecube: Electronische lockout, makkelijk aan te passen met behulp van 2 soldeerpunten en een schakelaar.
Gelukkig had je ook zo'n bootddisc die zonder enige kennis te gebruiken. FreeLoader heette die.Max|Burn schreef op maandag 06 november 2006 @ 03:23:
[...]
Dat is voor 90% al niet te doen. Niet eens omdat men het niet kan maar de angst die ik heb om een foutje te maken weerhoud me al van zoiets
- extra controller + nunchuck
- classic controller
- The Legend of Zelda: Twilight Priness (Nintendo)
- Red Steel (Ubisoft)
- Spongebob Squarepants: Creature from the Krusty Krab (THQ)
7 dec ben ik daar om dit goedje op te komen halen!
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Je bedoelt 8 december?freekweb schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:05:
woei! zaterdag mn pre-order kit aanbetaling gedaan en volgende erbij besteld:
- classic controller
- Red Steel (Ubisoft)
Wanneer komt exite truck uit voor de EU? klinkt toch alsof de wii zat power heeft.Updated impressions.
Played again today, found some new stuff...
The Wii was hooked up to the tv with composite cables, not component, but it still looked good. The textures are actually better than I previously thought, found that out taking a good look at things while in slow mo...
The crashes are crazy, while the physics are quite cartoony, they are very detailed, it's great, when you crash, hundreds of paint chips fly everywhere, but when they hit something, they bounce off of it... individually.. also tons of small rocks and dirt fly from your tires, also individually bouncing off of obstacles. Trees explode into dozens of 3d chunks, which bounce off other cars and the terrain, small rocks fall from cliff structures when bumped Any worries about the Wii being light years behind as far as physics calculations are concerned can be put to rest.
Car damage is really REALLY detailed, it is really something to watch it happen in slow mo, especially a double whammy. Some parts and wreckage hang around for a surprisingly long time.
One level had a massive tornado in the background, you could see it way off in the distance... well, at least I thought it was the background, the tornado actually touches down around the middle of the track....
Now for some more gameplay tidbits.
everything is tracked. From the longest drift to the biggest air, I set new records for tons of stuff.
These levels are freaking massive, and the only cut off point is (invisible wall) is at the outside edge of the map, or to prevent the player from taking a rediculous shortcut. There are no multiple paths like other racers boast about, because you can freaking go anywhere, if you think you can weave through those trees, there is nothing stopping you. There are so many infinate ways to go through these levels, expect tons of you tube vids of just psychotic ways to go through these tracks. I still can't get over the waterfall jump.... crazy.
Strategy:
Water: Water is your best freind, as well as your worst enemy, shallow water, cools off your turbo instantly and lets you use it heat free as long as you are in it... Deep water floods you and you have to respawn... it is very VERY easy to tell the difference. Beware the dark water... some terrain changers turn treacherous foresty mountains into speedy marshes.
Stunts: What would an excite title be without stunts? So far I found out how to do a 360. You hold (1) and any d-pad button, and tilt the controller to gain momentum, and then tilt and hold for a 360, time your next tilt right and you can combo them.... and you will have TONS of air to get plenty of combos my max was four spins in a row. And spinning levels the car out, so if you know you are landing on a flat surface, a well placed spin will get you a landing boost every time.
Jump combos: perform turbo jumps one after another to earn stars for jump combos..... if you are going fast enough ANY little bump can get you enough air for a turbo jump, if you pull of a turbo jump you will be in the air long enough for a perfect landing, giving you speed for another turbo jump off a tiny bump... I think we have found the new snaking.
tons of trophys were awarded to me... some for getting so many tree run stars, some for truck smashes, I unlocked new cars, and the gold course set, which has gigantic levels with crazy effects like a burning forest getting put out by rain, and a giant tornado...
And the multi car crashes are just hilarious...
Oh crashing, there is a bit to that too, you can smash other cars, but they can also smash you... aside from the size of the car in question... speed is the main factor, if you are going faster than your opponent, you will send him tumbling, if they are going faster, you will be the one eating dirt, if you are around the same speed, you will just bump into each other, but you still get some stars. The best crash you can pull off is to land on the front end of another car after a large jump... this happens surprisingly often.
The gameplay is rock solid, the tracks are just plain impressive, every time you get huge air you will look at the ntire track laid out before you and go wow. there are plenty of tracks, with all the unlockables, I wouldn't be surprised to see quirky minigames make a comeback (soccer perhaps?). The physics are perfect, arcady but extremely detailed... Meaning you can pull off plenty of impossible stunts, but it is certainly not impossible to bite it... You can drive on just about any surface, if you angle yourself right, you can even drive off of walls for a bit.... And get turbo jumps when you leave the wall.... you can roll your car, but you will know it's coming....
This is a great game, it is definately worthy of it's two predecessors.
Wat betreft de Virtual Console is al aangekondigd dat er regiobeveiliging wordt toegepast. De downloads zijn gesigneerd met de unieke sleutel (private key) van jouw Wii. Downloads werken dus alleen op één console namelijk de console waaraan het VC account is gekoppeld.Captain N schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:44:
Is er wel Japan - US compatibiliteit eigenlijk, of dat ook niet? Ik dacht misschien wel aangezien het beide gebruik maakt van NTSC?
Als de game discs ook gesigneerde executables bevatten is een BIOS hack nodig met selecteerbare private keys om software uit andere regio's te kunnen draaien.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Zo te horen is Excite Truck wel een stuk leuker en ook mooier dan ik dacht.Anoniem: 93354 schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:07:
[...]
Wanneer komt exite truck uit voor de EU? klinkt toch alsof de wii zat power heeft.
Maar zo kom ik wel weer voor een probleem te staan, want met zoveel leuke games en niet genoeg geld, wordt keuzes maken wel steeds lastiger
woohooo
check wat er onder andere in stond
Nog een paar weken en dan is het zover; 8 december wordt de Nintendo Wii gelanceerd. U heeft deze bij ons in bestelling staan met enkele accessoires en/of games. Wij willen u hierbij alvast laten weten dat u in aanmerking komt voor levering op de eerste dag!
wordt ik oud, of mis ik iets
volg de Wii ook niet helemaal, heb wel preorder staan begin dit jaar maar goed
wat zit er nu eigenlijk in het standaard pakket?
en wat zijn de launchgames die ik moet hebben? (afgezien van zelda)
begint langzaam weer te jeuken, hoop dat ze zo snel mogelijk met een Mario Kart komen
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
[ Voor 26% gewijzigd door Giant87 op 06-11-2006 13:31 ]
Ik zo zó hard Zelda halen...
Check ff topic startPhusebox schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:25:
hmm heb net nog topicdelen 2 en 3 zitten lezen, de hype die er toen ging, die 'buzz' mis ik nu wel een beetje bij de Wii
begint langzaam weer te jeuken, hoop dat ze zo snel mogelijk met een Mario Kart komen
daar staat het meeste wel in
te laat
Mijn pakket
Wii + Wii Sports
Red Steel
Zelda
Component AV Cable
[ Voor 7% gewijzigd door Njay op 06-11-2006 13:32 ]
- MetroidPrime
TopicstarterDat staat allemaal in de startpost.Phusebox schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:25:
Het is niet zo gek, dat je geen "buzz" hebt voor iets wat je niet volgtPhusebox schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:25:
hmm heb net nog topicdelen 2 en 3 zitten lezen, de hype die er toen ging, die 'buzz' mis ik nu wel een beetje bij de Wii

En wat is er beter dan pagina's voorpret te krijgen voor Zelda. In alle (!) previews wordt de Wii versie de hemel in geprezen. Zelda is gewoon hét voorbeeld dat de nieuwe controller geen gimmick is... goed ik draaf wat door, lees dit en voel de "buzz"
http://wii.ign.com/articles/744/744044p1.html
Het wordt overigens wel moeilijk kiezen qua games, want ik zie ook online wel zitten. Ik heb de Wii al gepreordered. Daar komt sowieso nog een WiiMote bij (evt. met WiiPlay) en daarnaast natuurlijk Zelda.
Maar dan komen de moeilijke beslissingen:
-Red Steel, CoD, Far Cry of nog liever een toekomstige online FPS, al is 4 MP ook wel
-Wario Ware, Rayman Raving Rabbits of Monkey Ball?
-Need For Speed Carbon, Excite Truck of Tony Hawk?
-...
En dan ook nog rekening ermee houden dat ik voor de lente dus ook nog eens, MP3, Batallion Wars II en Mario Strikers Charged uitkomen die ik sowieso wil hebben. Arrggh

Anoniem: 60403

Bijna alleen maar controls, maar wel een paar spoilers:
Really, though, it's your right hand that's going to require retraining. Link's most important commands are mapped to the remote controller's two main buttons: the large thumb-friendly A button, the B trigger on the remote's underside, and the motion of the remote itself.
Button B serves as the command trigger for secondary weapons like the boomerang and slingshot. The remote's D-pad serves a similar function to the N64's yellow camera buttons in that it's possible to map tools and weapons to the left, down and right directional inputs -- but the game doesn't force you to fumble with the D-pad every time you want to toss the boomerang, as was the case at E3. Rather, tapping a directional input once causes the function assigned to that input to become the active B button command. So if you have the lantern assigned as the B trigger tool while the boomerang is mapped to the D-pad's left input, tapping left once will cause the lantern and boomerang to swap: the Boomerang becomes the B trigger command while the lantern is put "on hold" as the left D-pad input.
It's wonderfully convenient in practice even if it sounds a little complicated. It's quick and effective, even with the numerous functional nuances offered by the secondary tools. For instance, if you activate the lantern with B before swapping another item to the B trigger, the lantern will remain lit while hooked to Link's belt, allowing you to see in the dark while using a slingshot or fishing rod or whatever. The lantern will only be snuffed if it runs out of oil, or if you press A while holding it.
The A button once again performs an almost endless array of contextual commands. It causes Link to spur his loyal steed Epona forward. It allows him to push boxes or catch oncoming objects. It causes Link to put away his current weapon or tool. And it even controls sword strikes, causing him to perform jumping strikes or (once he learns it) a finishing deathblow against a downed enemy.
The bulk of swordplay, however, is controlled by moving the entire Wii Remote. Contrary to common opinion, this doesn't entail making massive swiping motions. Although it's certainly possible to wield the remote like an actual sword, a simple flick of the wrist will cause Link to attack. How you move the controller also has no bearing on the kind of strike you make. By default, Link sweeps horizontally; for a vertical slice, you must first lock on to a target. And a swing executed while pressing forward on the analog stick results in a stabbing thrust.
The Wii Remote also functions as a pointer of sorts for certain secondary weapons, allowing for quick and accurate ranged attacks. This particular element has been refined considerably since its initial E3 showing, and those who prefer a more traditional approach to targeting won't be forced to point-and-shoot: the game also allows for old-fashioned analog stick aiming. Ranged weapons can be auto-targeted at nearby enemies with the Z trigger, which is a context-sensitive function. While using the boomerang, for example, targeting an enemy in the normal game view will cause Link to lock on to that enemy for a direct attack (ideally followed up with a quick flick of the wrist for a sword strike). But by switching to the first-person weapon view, it's possible to lock the boomerang onto five different objects and enemies at once by pointing at them and hitting the Z trigger. "
bron
Of is het simpelweg, zoals in de eerste Zelda, niets doen?
Wanneer je Z-target zul je automatisch blockenAnoniem: 60403 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:22:
Hoe/kan je blocken in Zelda:TTP ?
[afbeelding]
Of is het simpelweg, zoals in de eerste Zelda, niets doen?
Je kunt dus niet zelf je schild wel/niet omhoog houden.
Hehe, ja dat is waarHoedje schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:42:
Excite Truck komt helaas toch pas in Februari uit, dus dan kun je nog even doorsparen. Maar inderdaad ook de impressies bij de Fusion Tour zijn erg enthousiast m.b.t. Excite Truck. Ik sluit dan toch nog steeds niet uit dat er toch een aparte physics chip inzit. Het zou toch het meest logisch zijn, ook vanwege de controller...
Ik ben ook wel benieuwd waar je de pre order hebt gedaan.freekweb schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:05:
woei! zaterdag mn pre-order kit aanbetaling gedaan en volgende erbij besteld:
- classic controller
- Red Steel (Ubisoft)
Heb jij de Wii gepreorderd?
Ja, bij lokale gameshop
Ja, bij Intertoys of Bart Smit
Ja, bij V&D of Dynabyte
Ja, ergens anders
Nee, ik doe niet aan preorderen
Misschien is deze wat lang, veel opties, maar zoiets?
Waarom zou je alleen "nee, ik doen niet aan preorderen" als een nee antwoord hebben?Hoedje schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:15:
@MP het is misschien leuk om een poll te doen in het volgende deel over preorderen. Ik ben persoonlijk wel benieuwd of er nu veel mensen zijn die gepreordered hebben.
Heb jij de Wii gepreorderd?
Ja, bij lokale gameshop
Ja, bij Intertoys of Bart Smit
Ja, bij V&D of Dynabyte
Ja, ergens anders
Nee, ik doe niet aan preorderen
Nee.
Misschien is deze wat lang, veel opties, maar zoiets?
Ik doe namelijk wel vaak aan pre-orderen, maar toevallig niet deze keer.
Behalve als je de zin aanpast en/of anders bedoelde waardoor je het specifiek over de Wii hebt (bedenk ik me tijdens het typen).
Bij Wii Play (50 of 60 euro) krijg je een wiimote erbij.
Goede zet van Nintendo imo
edit: oh en misschien is excite truck ook speelbaar op de Gameplay maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
edit2: en misschien ook Trauma Center
[ Voor 33% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 06-11-2006 16:07 ]
Maak daar maar 40-45 euro vanTha-PC-Legend schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:59:
Ik weet niet of het al gemeld is maar het volgende is ook interessent:
Bij Wii Play (50 of 60 euro) krijg je een wiimote erbij.
Goede zet van Nintendo imo
Huh, WiiPlay had dacht ik toch echt een adviesprijs van ~50-60 euro
Anders is er geen reden op WiiPlay niet te halen ipv een losse remote.
Kijk bij bv Nedgame, dan kost de combinatie 44,99 en bij iemand maakte ook melding dat ie ergens 42 kost. Een losse Wiimote kost ook maar 34,95 dus dan betaal je ongeveer een tientje voor het spel.Xrenity schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:10:
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-11-2006 16:18 ]
Zo ver mij verteld is inderdaad 50-60 euro.Xrenity schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:10:
[...]
Zal wel 60 worden denk ik anders is de meerwaarde van WiiPlay maar een tientje.
@ Oscar Mopperkont:
Zou kunnen, ik weet niet in hoeverre die shops vrijheid krijgen van Nintendo m.b.t. "advies"prijzen.
[ Voor 13% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 06-11-2006 16:17 ]
Dr. Games, Utrechtrajackar schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:43:
Waar heb je die pre order gedaan?
en ik dacht ook dat wiiplay 50-60 was
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Mijn foto's op Flickr.
Gaat deze ook online?
Ik hoop écht van wel, dan hoef ik niet meteen een 2de game erbij te kopen om volledig gebruik te kunnen maken van alle functies van de Wii
Volgens mij niet. Het zal nog even wachten zijn voordat er spellen komen met online ondersteuning. Erg jammer dat dat er niet vanaf het begin is.stijnos1991 schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:10:
Nog even een klein vraagje over Wii Sports.
Gaat deze ook online?
Ik hoop écht van wel, dan hoef ik niet meteen een 2de game erbij te kopen om volledig gebruik te kunnen maken van alle functies van de Wiischeeld me weer wat centjes..
Op de site van Dynabyte staat Play voor 49.99, dus ik heb goede hoop.Tha-PC-Legend schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:12:
[...]
Zo ver mij verteld is inderdaad 50-60 euro.
Zal wel 60 worden denk ik anders is de meerwaarde van WiiPlay maar een tientje.
[...]
Zo vreselijk bijzonder is Play ook niet, en eerlijk gezegd heb ik er niet meer dan 10-15 euro voor over..
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 06-11-2006 17:15 ]
Maximale vrijheid, want anders is er sprake van verticale prijsbinding en dat is tegen elke Europese regelgeving.Zou kunnen, ik weet niet in hoeverre die shops vrijheid krijgen van Nintendo m.b.t. "advies"prijzen.
Adviesprijs van Wii Play is trouwens 49 euro.
Dat is tegen elke europese regelgevingMr.Conroe schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:15:
Maximale vrijheid, want anders is er sprake van verticale prijsbinding en dat is tegen elke Europese regelgeving.
Niet dat ik zo erg op de hoogte ben van de Europese regelgeving, maar misschien kun je dan zeggen waar dat staat. Ben wel benieuwd
Dit topic is gesloten.