Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103512

Zijn er mensen die 'm multiplayen? lijkt me geweldig.
het is echt een verslaving aan het worden dat spel.. het is voor mij de eerste in deze serie die ik speel...en heb er m'n hele zondag aan besteed... ( >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

zeker een verslavend spel :)

maarre hoe enable ik die depth of field? ik heb verder alles op very high staan, post effects en bloom etc, maar krijg geen depth of field?

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 10:33

Infinchible

Woef!

Anoniem: 102844 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:53:
zeker een verslavend spel :)

maarre hoe enable ik die depth of field? ik heb verder alles op very high staan, post effects en bloom etc, maar krijg geen depth of field?

iemand enig idee?
Dat is alleen als je Scroll-lock indrukt (dus postcard-view bekijkt). Heb je dat al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik moet zeggen het is leuk. Maar het verveeld eigelijk wel echt snel. In single player dan is het spel maar zeer beperkt houdbaar, het is iedere keer hetzelfde en na een paar keer weetje wel hoe je je stad moet inrichten. En dat verveelt toch op den duur. In MP is het wel leuk maar vrij hetzelfde als SP beetje jammer toch maar het speelt wel lekker en het ziet er wel echt leuk uit :p maar wat jammer dat er geen echte campaign in zit(ja ik heb de scenario's al gezien:P)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Ik had één serieuze bug gehad. Ik bouwde een wapensmit maar dat was gewoon een blauw vierkantje op de grond. Ik heb toen het spel opnieuw opgestart en alles was weer normaal behalve dat al m'n key settings waren gereset. Sindsdien kan ik de escape toets niet meer gebruiken omdat je geen toets kan instellen voor het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Postius schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:18:
Ik moet zeggen het is leuk. Maar het verveeld eigelijk wel echt snel. In single player dan is het spel maar zeer beperkt houdbaar, het is iedere keer hetzelfde en na een paar keer weetje wel hoe je je stad moet inrichten. En dat verveelt toch op den duur. In MP is het wel leuk maar vrij hetzelfde als SP beetje jammer toch maar het speelt wel lekker en het ziet er wel echt leuk uit :p maar wat jammer dat er geen echte campaign in zit(ja ik heb de scenario's al gezien:P)
Lol ik zit al ongeveer 22 uur in mijn game en heb nog niet het einddoel berijkt (10.000 inwoners) dat is al 2 x zolang SP als de gemiddelde shooter.

MP met 4 lui kan nog veel langer duren en echt goede battles opleveren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Infinchible schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:56:
[...]

Dat is alleen als je Scroll-lock indrukt (dus postcard-view bekijkt). Heb je dat al geprobeerd? :)
arf alleen dan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

MrVegeta schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:34:
[...]

Lol ik zit al ongeveer 22 uur in mijn game en heb nog niet het einddoel berijkt (10.000 inwoners) dat is al 2 x zolang SP als de gemiddelde shooter.

MP met 4 lui kan nog veel langer duren en echt goede battles opleveren.
Ik zit inmiddels op 15 uur (equivalent) speeltijd en 6.000 inwoners...dus ook nog lang niet klaar :D. En dat is pas mn eerste speelbeurt op alles minimaal.
Met een nieuwe PC en een nieuwe map zie ik mezelf zo weer 20 uur spelen :D.

Maar hoe kom je erop dat 10.000 het 'doel' zou zijn? Zo veel en groot mogenlijk lijkt me het doel ;).
Ja, die mode is enkel bedoelt voor screenshots...je ziet de HUD dan ook verdwijnen.

Om te spelen zijn er 4 modes:
-compleet uitgezoomed, bijna recht van boven
-beetje ingezoomd, camera onder een kleine hoek (mijn favoriet)
-ingezoomd, camera onder zelfde hoek
-ingezoomd, camera hoek nog iets groter (of kleiner tov de horizon)
Mooie screenshots, maar een screenshot in normale speelmode is ook wel leuk...dan zien we echt hoe groot je stad is.

Vooral die schepen voor je (hoofd?)dorp zien er zo wel vet uit, maar echt overzichtelijk zijn je screenshots niet ;).

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 21-11-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174443

Anoniem: 33810 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:19:

Mooie screenshots, maar een screenshot in normale speelmode is ook wel leuk...dan zien we echt hoe groot je stad is.

Vooral die schepen voor je (hoofd?)dorp zien er zo wel vet uit, maar echt overzichtelijk zijn je screenshots niet ;).
Oke , ik zal zometeen wat overzichts screens posten..Deze zijn trouwens met Bloom aan, ziet er wel mooi uit. :)
Die schepen waren bedoeld als defence tegen de Royal Fleet, ze vielen altijd daar aan.De vloot heb ik inmiddels verslagen, nu moet ik een Lighthouse bouwen, zodat de Queen me kan bezoeken op het eiland om de onafhankelijkheid te tekenen..

Twas overigens niet me hoofddorp, dit was het dorp van Suikerriet> Alcohol , Bakstenen en Cacao :)

Ook heb ik wat trucjes geleerd bij het spel.Op 1 eiland was ik niet alleen , de tegenstander had daar alleen een pakhuis en een werkende Clay-pit.Kwilde het hele eiland voor mij alleen dus heb ik 1 schip geladen met Troops.Toen de Troops uitgeladen bij het pakhuis van de tegenstander, daarna de Bombs uit Special Action gebruikt op het pakhuis ,meteen door de troops het laten overnemen , en dan snel zelf een Market place gebouwd zodat ik het terrein compleet overnam.Ditzelfde ook geflikt om een marble mijn te bemachtigen , maar dan op het hoofdeiland van een tegenstander.Overigens door overnemen van een Market Place.Zal hier nog screens van posten. :) De tegenstanders zijn overigens Allies met de rating meter helemaal in het groen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 174443 op 22-11-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erm hoe sluit je vrede met the queen als je er oorlog mee hebt? wordt namelijk helemaal kapot geganked :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@schrnz: krijg je dan geen oorlog met die allys wanneer je een deel van hun eiland overneemt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111602

Anoniem: 33810 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:01:
@schrnz: krijg je dan geen oorlog met die allys wanneer je een deel van hun eiland overneemt :)?
Ik heb het alleen nog maar geprobeerd bij Allies waarbij ik op 100% vriendschap zit. En die vinden het niet leuk, maar ze zijn er nog geen oorlog om begonnen. Ik doe het ook niet als ze op mijn eilandje gaan zitten. Ik bouw ze alleen gelijk in met warehouses ;). Waardoor ze maar op een klein puntje kunnen zitten.

Ik vind het trouwens een onwijs mooi spel. Enig probleem wat ik heb is met de colonial goods, ik vind ze een beetje duur, en lastig om op een hoog niveau te krijgen. Behalve als je ze inkoopt op 500T. Maar dan schrik je soms van je handelsbalans :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ben die scenario's aan het doen, maar vind ze maar akelig makkelijk :/ ben nu bij de 2e bezig van de 3 moeilijkste en daar is eindelijk een uitdaging in te bespeuren, je moet met 3 personen een handelsovereenkomst sluiten, maar als je met 1 persoon eentje hebt wil de andere niet meer met je handelen, oftewel, zoveel mogelijk met allemaal tegelijk handelen, maar dat is lastig omdat je nog niet zoveel grondstoffen en geld hebt aan het begin. Wel geinig verder, mijn eerste continious game op easy mode heb ik een eiland met 3000 aristocrats, 100% ally met alle 2 de tegenstanders en onafhankelijk van de queen. Wel een beetje klaar dus :P ga maar opnieuw beginnen op Normal of Hard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Anoniem: 102844 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 05:20:
erm hoe sluit je vrede met the queen als je er oorlog mee hebt? wordt namelijk helemaal kapot geganked :|
Wachten tot ze om een betaling vraagt (dit gebeurd pas later in het spel wanneer je al aristocraten hebt) en die accepteren. Ze zal later om meer betalingen vragen en na een tijdje (wanneer independence 100% heeft bereikt) zal ze je onafhankelijk verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mombasa schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:05:
[...]

Wachten tot ze om een betaling vraagt (dit gebeurd pas later in het spel wanneer je al aristocraten hebt) en die accepteren. Ze zal later om meer betalingen vragen en na een tijdje (wanneer independence 100% heeft bereikt) zal ze je onafhankelijk verklaren.
hm ik zit namelijk op 4000 aristocrats atm en 30% independence ofzo, maar toen ze vroeg om 13k drukte ik per ongeluk kruisje in :O en aangezien ik geen leger heb opgebouwd (omdat ik in me eentje ff speelde zonder tegenspelers (behalve die foreign gasten))

maar je kan dus niet meteen een peace treaty doen ofzo?

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::EDIT:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ik bouwde 2 large warships en molde wat small warships van de queen en toen konk alsnog betalen voor vrede :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 102844 op 22-11-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat afkopen van je vrijheid bij de koningin...moet dat altijd (in elke game), en vanaf wanneer gaat ze daarom zeuren? Want ik ben dr nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je oorlog met iemand hebt en je bent aan het winnen dan gaan ze je een vredes akkoord aanbieden, weet niet meer of je daar nou voor moet betalen of geld toe kreeg.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:01:
Nee tot nu toe gewoon 100% nog steeds.De verschillende tegenstanders hebben ook een verschillend karakter, ik heb dat bij die dikkere gast van easy (weet naam ff niet) gedaan, daar kan je zo wat alles bij flikken.. :)

Zal zometeen wat screens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:08:
Dat afkopen van je vrijheid bij de koningin...moet dat altijd (in elke game), en vanaf wanneer gaat ze daarom zeuren? Want ik ben dr nog niet tegengekomen.
Meestal als je flink geld begint te verdienen, komt ze zeuren..Ik heb 1x betaald en toen was ik het zat..
6 Warships gebouwd en haar vloot uitgeroeid.Naderhand komt ze je eiland bezoeken, wordt je onafhankelijk en krijg je vuurwerk in je stad.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus het probleem, ik sta al 3000 in de plus en een saldo van 100.000...maar nog niks van die slet gehoord >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:46:
Dat is dus het probleem, ik sta al 3000 in de plus en een saldo van 100.000...maar nog niks van die slet gehoord >:).
pas als je aristocrats hebt

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, dat verklaart een hoop. Daar ben ik nog niet aan toegekomen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 15-05 16:51
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p113/Stfnlln/screenshot0000.jpg

waarom liggen m'n brickworkers dood in hun huisjes en doen ze niks meer?? heb het spel afgesloten en opnieuw opgestart maar ze liggen d'r nogsteeds.. komen ook geen bricks meer bij..

bug?

edit, ow laat maar.. kan die put alleen nog maar met deep mining verder uitputten zeker.. zucht

[ Voor 15% gewijzigd door Stfnlln op 22-11-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm kheb weer een vaag probleem, heb op mn starting island ondertussen 5.1k aristocrats en heb op een nieuwe island ff een nieuwe stad aangemaakt.. tis allemaal voorzien van alle goederen alleen mn citizens willen niet upgraden naar merchants en een aantal settlers niet naar citizens? :'( :'(

tax rate staat bij allebei in donkergroen en alles is op voorraad en ze hebben access naar school/opera etc...

mijn mainstad:

Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/8867/screenshot0003bd7.jpg

de stad in kwestie :)

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/3880/screenshot0000jr2.jpg

de voorraden

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/5264/screenshot0005sa6.jpg

en wat postcard images van mn steden:

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/8914/screenshot0001lv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/my.php?image=screenshot0002hi8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/1312/screenshot0004zf1.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 102844 op 22-11-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 102844 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:37:
hm kheb weer een vaag probleem, heb op mn starting island ondertussen 5.1k aristocrats en heb op een nieuwe island ff een nieuwe stad aangemaakt.. tis allemaal voorzien van alle goederen alleen mn citizens willen niet upgraden naar merchants en een aantal settlers niet naar citizens? :'( :'(

tax rate staat bij allebei in donkergroen en alles is op voorraad en ze hebben access naar school/opera etc...
ze gaan pas uit zichzelf upgraden als alle huizen vol zijn.
en dat kan ff duren als je een hele stad uit de grond stampt

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Koppensneller

winterrrrrr

En je hebt wel genoeg wood/tools/bricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damn met 6k+ inwoners maar een balans van +700 ongeveer 8)7

@koppensneller: hmmz lol idd niet aan gedacht :X

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 102844 op 22-11-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 102844 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:14:
[...]

damn met 6k+ inwoners maar een balans van +700 ongeveer 8)7

@koppensneller: hmmz lol idd niet aan gedacht :X
Dat komt wss omdat ik op 1 eiland echt heel erg veel senaten etc etc heb staan terwijl er alleen settlers in wonen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 09:39
Wat ook leuk om te doen is fraternisation ( heb de Uk versie) te sluiten met de Iroquois.
Dit duurt wel een tijdje aangezien je zo snel moglijk moet handelen met ze.
Wanneer je weer kijkt bij diplomacy (dit is ook te zien bij lodge activities) en dan klikt op de Iroquois zie je dat er een knop is bijgekomen, namelijk de rechtse knop hier staat een wolk met een bliksem flits in. 1x raden waar deze voor dient })
Dit is namelijk een grote storm met bliksem en onweer.
Als je deze functie selecteerd kunt je kiezen welke vijand je wil aanvallen hiermee (dit kan alleen met de computer/human players. De vijand heeft niet in de gaten dat dit van jou afkomt :)
Klein detial is dat dit op elk eiland van de geselecteerde vijand gebeurt.
Zo heeft elke foreign culture een aparte vloek/evil power.

[ Voor 3% gewijzigd door TRASH_LORD op 22-11-2006 23:40 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De Chinezen kunnen (geloof ik) je boten langzamer laten varen.

En de rest kan ik me niet herinneren haha

• RocketKoen
hmm, ik heb net een alliance met 1 van de natives, kan ik eindelijk talismannen kopen om aristocrats te krijgen. komt er een orkaan, die precies over het eiland van die native heen gaat. hij is whiped out en zn eilandje is nu leeg..... :'(

TheS4ndm4n#1919

Ik heb nu ook die bliksem ja 'Storm'. Nog geen gebruik van gemaakt overigens, ik ben meer een vredelievende speler ;).

@Legandary: _O_ screenshots, ze zijn prachtig. Alles op full/high zeker?

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Heeft iemand die pirate al ooit kunnen verslagen? Ik heb laatst met 3 large warships, al zijn torens naar beneden gehaald en toen met 11 verschillende leger units dat eiland geenterd. Maar die piraten maken mijn legers echt super snel af en er blijven er maar komen uit die hoofdbasis.

Btw, die chinees is wel zwaar irritant ja, met zijn tegenwind.

[ Voor 10% gewijzigd door DeepSeven op 23-11-2006 10:16 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 16:20
bij mij ging t in 1x goed. Warships aan de kust laten liggen voor de ondersteuning, een roep ruiters, soldaatjes en artillery. Schiet je ze zo van de kaart :)

@slindenau: ja klopt 1680x1050 en very high :), maar aangezien ik atm 1gb geheugen in mn systeem heb zitten hapertie nog wel eens als ik van de ene eiland naar een ander ver gelegen eiland klik, maar verder draait het soepel _/-\o_

zojuist de 10k+ inwoners gehaald :D :*)

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2624/screenshot0010jy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/9283/screenshot0006cu0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/8122/screenshot0009xf7.jpg

Mooie screens , maar resizen mag wel ;)

Ik heb nu 4700 inwoners in 1 stad, ben nu aan het proberen mijn productie op peil te houden.

http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0019.jpg

Zeegevecht :)

http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0025.jpg

Hier het afgepakte stuk eiland zodat ik toch nog een Marble mijn kon hebben :P

http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0040.jpg

Vuurwerk in mijn stad O+

http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0044.jpg

Nog meer.

http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0049.jpg

:)

http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0051.jpg

De Vuurtoren ;)

http://img.photobucket.co...ower/screenshot0054-1.jpg

Voorraden , food is nu gelukkig weer op peil :z

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v367/BMWDiesel-Power/screenshot0044-1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 174443 op 23-11-2006 16:40 ]

dubbelpost |:(

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 174443 op 23-11-2006 16:40 ]

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

@Legendary1983 Edit: ik ben er wel een beetje laat mee.
Je hebt geen steen en dat hebben ze vanaf een bepaald niveau nodig (vanaf merchants geloof ik).

PS. Willen jullie niet meer van dat soort mooie screenshots posten, anders krijg ik een te grote neiging om veel geld uit te geven aan een nieuwe PC. :X

[ Voor 55% gewijzigd door Mombasa op 23-11-2006 16:51 ]

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

wat zijn die schermpjes links bovenin? met je balans enzo? hoe zet je die aan :) lijkt me wel handig

Op de schermpjes klikken , dan klappen ze uit en zie je meer info :)

Idd, je kan ook op de naam/grondstofgeschiktheid van je dorp klikken bijvoorbeeld...dan zie je welke en hoeveel mijnen er aanwezig zijn :). Best grappig gedaan.

@Legandary: 10k en dat ene screenshot is je hele eiland met bewoners...? Dan moet ik de 10k makkelijk halen straks :D.
Maar ik denk dat ik een nieuwe achtergrond op mn bureaublad ga instellen...damn wat een screenshots van jou :9~
Je hebt je stad ook heerlijk versierd met ornamentals...daar hou ik wel van O+. Kreeg je daar ook complimenten over toen je nog medespelers had ;)?

@schrnz: prima stad hoor, het valt me alleen op dat jullie zo snel upgraden naar het hoogste niveau van inwoners. En dan heb je 'slechts' een stad met 5000 inwoners. Maarja, misschien is mijn bouwstijl wat apart (6k inwoners met Citizens en Merchants).
Alleen dat onafhankelijkheid en vuurwerk moet ik dus nog meemaken, dat lijkt me wel vet (maar niet op mijn huidige pc :( ).
Wat me ook opvalt, je hebt aardig wat productie op je hoofdeiland staan nietwaar? Iig veel wol, en ook Chocolade zo te zien. Kan opzich prima met 5k inwoners, maar wil je toch voor het max aan inwoners gaan, dan zal dat allemaal op aparte eilanden moeten :).

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-11-2006 18:33 ]

Anoniem: 33810 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:24:

@schrnz: prima stad hoor, het valt me alleen op dat jullie zo snel upgraden naar het hoogste niveau van inwoners. En dan heb je 'slechts' een stad met 5000 inwoners. Maarja, misschien is mijn bouwstijl wat apart (6k inwoners met Citizens en Merchants).
Alleen dat onafhankelijkheid en vuurwerk moet ik dus nog meemaken, dat lijkt me wel vet (maar niet op mijn huidige pc :( ).
Wat me ook opvalt, je hebt aardig wat productie op je hoofdeiland staan nietwaar? Iig veel wol, en ook Chocolade zo te zien. Kan opzich prima met 5k inwoners, maar wil je toch voor het max aan inwoners gaan, dan zal dat allemaal op aparte eilanden moeten :).
Jep , je hebt gelijk..Ik ben nu dan ook bezig om alles te verplaatsen qua plantages zodat ik 1 stad krijg zonder plantages of vee of dergelijk..Heb 1602 veel gespeeld, maar dat is al een hele tijd terug, moet er dus weer ff inkomen qua bouwen..Dit is mijn eerste eiland pas , ik speel deze nog door tot het eiland goed loopt en vol is , dan begin een nieuw spel met Hard tegenstanders :)

De onafhankelijkheid zorgt ervoor dat je het in 1 x donker wordt in je stad , voor een mindere videokaart een hele kluif denk ik...

@slindenau: nee das mn 2de bewoners island die ik wat mooier kon inrichten :) mn eerste island heeft ook 5k aristocrats, maar is wat rommelig qua indeling ;) ..

dit is een game zonder medespelers, omdat ik de vorige delen nooit heb gespeeld en ff alles wou ontdekken zonder last van andere spelers ;) binnekort eens wat multiplayer games proberen :)

verder kreeg ik wel complimentjes van the queen totdat ik 100% independance werdt :) en die ornaments zijn ook nog wel handig soms kwamen mn aristocrats in opstand, omdat er ff wat niet in stock was en dan branden ze eerst die ornaments af ipv meteen je senaat enzo O-)

al met al ongeveer 12 uur+ gekost om de 10k te bereiken, maar de tijd vliegt snel om met dit spel :o

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 102844 op 23-11-2006 18:49 ]

Ah zo, maar met meerdere spelers is opzich geen belemmering. Je houdt ze meestal toch wel te vriend (zolang je niks geks doet), en dan kan je er nog lekker mee handelen ook :).

Zelf speel ik nu ook op easy ja, zodra dit level 'af' is ga ik ook maar eens een tandje hoger spelen :D.

Maar je stad wordt alleen donker voor dat vuurwerk toch? Niet dat je daarna altijd in het donker zit :P?

Oh, en praat me niet van 'mindere videokaart' met mijn onboard 128 mn intel chipje aub :o Elke keer dat ik anno nog moet spelen op deze kut pc is een ergernis voor mij :'). En ik moet nog zeker tot half jan. 2007 wachten op een fatsoenlijke game bak.

En ik ben ook iets van 12-15 uur bezig nu...best wel lang, maar daar heb ik ook voor betaald!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-11-2006 18:50 ]

ja en als het donker is kan je je taxrate van de inwoners helemaal voluit gooien, want de balk word dan helemaal donkergroen :Y)

Oeh, dat tikt lekker aan. Hoe lang blijft dat vuurwerk ongeveer ;)?

minuutje ofzo denk ik niet erg lang iig, maar het gebeurt volgens mij ook steeds als de queen op bezoek komt, nog niet echt opgelet :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 102844 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:53:
minuutje ofzo denk ik niet erg lang iig, maar het gebeurt volgens mij ook steeds als de queen op bezoek komt, nog niet echt opgelet :)
ALs je een lighthouse hebt kan je via de lighthouse ook de straten lekker donker maken :)
Ik speel het nu ook al een dag of 5 en ik moet zeggen...Wat gaat die tijd snel!

Was er vorige keer om 0900 uur mee begonnen en dacht om 14:00 maar eens te gaan aankleden... uhh 14:00 uur? Ja, zo snel ging de tijd :|

Maar ik ben erg tevreden over het spel, mooie graphics en vooral ook de gameplay met andere players in het veld :)

Traden is afentoe wel raar, maar heb wel ontdekt dat je je pier niet naast je andere warehouse moet zetten, daardoor willen je boten wel eens niet lossen/laden.

Paar screentjes van mij

Afbeeldingslocatie: http://www.thanetrunner.nl/got/anno17011kl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thanetrunner.nl/got/anno17012kl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thanetrunner.nl/got/anno17013kl.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Vorkie op 23-11-2006 19:23 ]

De tijd vliegt inderdaad met dit spel 8)7 , gisteravond zag ik ineens 4:26 op mijn wekker staan O-).

Jammer dat je dit spel met onboard video moet spelen , het spel is zoveel lekkerder met de opties vol aan :) .

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v367/BMWDiesel-Power/screenshot0056.jpg
O-)

http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0057.jpg
http://img.photobucket.co...-Power/screenshot0059.jpg

Laatste postcards voor vandaag :)

Jaja, nu weet ik het wel hoor :P.

Maar wat is eigenlijk het nut van zo'n pier. Ik heb nu precies aan de andere kant van mn eiland die pier gezet...maar kan je ook nog instellen dat een tradingroute naar die pier gaat ipv je hoofdeiland? Want dat zou korter kunnen zijn in bepaalde gevallen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 33810 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:23:
Jaja, nu weet ik het wel hoor :P.

Maar wat is eigenlijk het nut van zo'n pier. Ik heb nu precies aan de andere kant van mn eiland die pier gezet...maar kan je ook nog instellen dat een tradingroute naar die pier gaat ipv je hoofdeiland? Want dat zou korter kunnen zijn in bepaalde gevallen.
Jups die kan je ook voor tradingroutes gebruiken.

Kijk maar in je tradingsroute map :)

Ik mis eigenlijk de Kades die je in vorige edities kon bouwen, het zag er stukken beter vind ik..

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

djidee

Mr. Slungel

TRASH_LORD schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:37:
Wat ook leuk om te doen is fraternisation ( heb de Uk versie) te sluiten met de Iroquois.
Dit duurt wel een tijdje aangezien je zo snel moglijk moet handelen met ze.
Wanneer je weer kijkt bij diplomacy (dit is ook te zien bij lodge activities) en dan klikt op de Iroquois zie je dat er een knop is bijgekomen, namelijk de rechtse knop hier staat een wolk met een bliksem flits in. 1x raden waar deze voor dient })
Dit is namelijk een grote storm met bliksem en onweer.
Als je deze functie selecteerd kunt je kiezen welke vijand je wil aanvallen hiermee (dit kan alleen met de computer/human players. De vijand heeft niet in de gaten dat dit van jou afkomt :)
Klein detial is dat dit op elk eiland van de geselecteerde vijand gebeurt.
Zo heeft elke foreign culture een aparte vloek/evil power.
Pas hier wel mee op, had enorme eilandjes, en op mijn hoofdeiland had 1 van mijn tegenstanders ook nog een kleine nederzetting... Gooide die bliksem op hem, maar het complete eiland is dan de klos :X Screw yourself dus...

Verder erg verslavend, oh, zullen we vanavond even anno gaan doen 20.00, even later op TS, goh, het word ook weer licht buiten _/-\o_

"Mekker, blaat"

Het is dat sommige mensen hier nog werken door de weeks (of een fatsoenlijk rooster @ school hebben)...anders zou ik ook 10 uur aan een stuk doorspelen :P.

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Ah zo, maar met meerdere spelers is opzich geen belemmering. Je houdt ze meestal toch wel te vriend (zolang je niks geks doet), en dan kan je er nog lekker mee handelen ook :).
Dat valt anders vies tegen, ik had een spel geprobeerd om met drie tegenstanders (2x** en 1x***) en voor dat ik het wist waren alle eilanden met goede grondstoffen bezet en kon ik nog amper groeien. Dit kwam ook omdat ze veel sneller aan een hoog niveau zaten dan ik. Nu ben ik dus begonnen met 2x**, dat is een stuk beter te doen.

Ja, je moet ook niet wachten met het inpikken van eilanden totdat je ze ook werkelijk nodig hebt ;)

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Ja, maar je kunt moeilijk eilanden gaan bezetten als je maar net genoeg grondstoffen hebt om je hoofdeiland draaiend te houden. Maargoed, het komt er op neer, als je op hard speelt met nog niet eens de moeilijkste tegenstanders dan is het al heel lastig.

Btw, ik draai Anno op medium op m'n Acer Aspire 1692WLMi en het draait lekker. Dat even ter info. ;)

Niet? Ik heb gelijk aan de start alle eilanden gepikt (en mijnen met warenhuizen alvast bezet) die ik nu ook heb. Dat kan dus prima zonder verlies te maken ;).

Maar ik ben dan ook niet op Hard begonnen...het moet in het begin wel leuk blijven :).

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hij bedoelt dat je aan het begin nog geen tools kan maken en daardoor niet overal eilanden kan gaan bezitten :).

Zucht, ik moet anno toch echt installe, maar dan zit ik weer tot 1 á 2 uur achter de pc,,

• DeepSeven
  • Laatst online: 24-04 15:38
Tools kun je gewoon inkopen hoor. Zet ze aan in je warehouse en de free trader die af en toe langs komt verkoopt er dan wel 25t, kost wat geld maar dan kun je tenminste vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, tools tekort krijg je sowieso wel als je geen bezoek krijgt van de toolsmith. En dan kan je net zo goed je toekomst wat meer zeker stellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 22:40
hoe kan je een deep clay mine krijgen? heb wel ene met ore, maar op clay mines krijg ik die optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klei is een aparte research bij je School volgens mij. De mijnen zijn iig opgedeeld in 2 aparte takken, die je apart moet onderzoeken.

Zie de details van de school research mogenlijkheden op de Anno site:
http://anno1701.com/launc...rschung&l3=schulforschung

Het vreemde is: je onderzoekt eerst Deep Clay, en daarna pas Deep Mining...dus ik snap niet hoe je Deep Clay niet kan vinden :P?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 24-11-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Je kan alleen deep clay minen als je mijnen hebt op die clay mines met icoontjes van een karretje. Alleen dan kan je upgraden naar deep clay mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 22:40
Mombasa schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:00:
Je kan alleen deep clay minen als je mijnen hebt op die clay mines met icoontjes van een karretje. Alleen dan kan je upgraden naar deep clay mining.
hmm das kut... bijna alle mine's staan droog en hebben geen karetje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohja, dat was ik even vergeten. Dat geldt overigens voor elke mijn, alleen met een karretje is ie geschikt voor Deep mining.

Maar je hebt toch wel ergens een 2e eiland beschikbaar met een oneindige pit? Dat is meestal wel voldoende...kost je alleen weer een trading route ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Dat hangt van de grondstofinstellingen af die je aan het begin van het spel insteld. Als die op weinig staan heb je bijna geen mines die geschikt zijn voor deep mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198527

Hallo mensen,

I heb een probleem met Anno 1701. Ik ben nu al niveau 5 van bewoners. maar die vragen FURS. Maar die kan ik niet maken. Weet ook niet hoe. kan iemand mij vertellen hoe ik daar aan kom?

Al vast bedankt.
PS: spel is erg mooi opgezet. veel beter dan 1503.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die kan je enkel bij de Free Trader (door ze als inkoop te zetten bij je eigen haven) of bij de Foreign Cultures halen (alle koloniale goederen, waar furs onder vallen, kan je niet zelf produceren).

Zie
http://anno1701.com/launc...sse&l4=kolonialware#start
en
http://anno1701.com/launc...ft&l2=kolonialwaren#start
en om per cultuur te kunnen lezen welk koloniaal goed ze aanbieden:
http://anno1701.com/launc...ecken&l2=fremde%20voelker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198527

Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:33:
Die kan je enkel bij de Free Trader (door ze als inkoop te zetten bij je eigen haven) of bij de Foreign Cultures halen (alle koloniale goederen, waar furs onder vallen, kan je niet zelf produceren).

Zie
http://anno1701.com/launc...sse&l4=kolonialware#start
en
http://anno1701.com/launc...ft&l2=kolonialwaren#start
en om per cultuur te kunnen lezen welk koloniaal goed ze aanbieden:
http://anno1701.com/launc...ecken&l2=fremde%20voelker
Bedank. mooi dat ze dat er in maken...dan is het iedregeval niet simpel meer zo als 1602 en 1503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, Furs kon je bij 1503 nog wel gewoon maken ja :).

Maar als ik het goed lees willen je Aristocraten maar één bepaald type koloniale goederen...niet dat je ze alle 4 moet gaan kopen. Dat is wel handig, want ik kan me voorstellen dat 4 goederen moeten inkopen best duur is. En een handelscontract met een van de vreemde volken onderhouden is ook iets makkelijk dan met 4 :D.

Maar ik denk dat ik zo tegen het eind wel alle goederen in ga kopen...al is het maar om een compleet gevuld warenhuis over te houden :D :').

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 25-11-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 23:25
ik gok zo'n 20k

ten eerste hoe voedt je al die mensen met zooi (show ook is een foto van je productie troep)
ten tweede klein detail maar er staat een huis in de fik >:)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gok zo rond de 15k :).

En inderdaad, wat een klasse...je maakt een screenshot als een huis in de fik staat :D.

.

Net eindelijk weer 'even' kunnen spelen (nachtdienst is niet bevorderlijk voor je game-mood).
Heb niet echt veel gedaan, alleen mn productie op orde gebracht en daarnaast nog 3 huisjes naar Aristocraten gebracht (voor de bouw opties).
En die koningin heeft gvd al meer dan 100.000 aan tributes opgeeist...gaat ze hier net zolang mee door totdat je de gebouwen hebt die nodig zijn voor onafhankelijkeheid? Want dan ben ik zo falliet. Ik dacht dat ze enkel je beginkapitaal (50k toch?) en eventueel geaccepteerde leningen (2k in mijn geval) weer terug wilde :?.

Nouja, stats:
Inwoners: 6000 => 6400
Balans: +3100 => +2500
Productie: Alcohol is maar net genoeg, stijgt niet echt meer.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/screenshot0116.jpg
Eerste deel na mn haven even wat opgeschoond en versierd :)

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0115.jpg
Voorraden

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0117.jpg
Ruimte voor mn Kasteel, en wat ik kan maken alvast gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Anoniem: 33810 schreef op zondag 26 november 2006 @ 04:03:
En die koningin heeft gvd al meer dan 100.000 aan tributes opgeeist...gaat ze hier net zolang mee door totdat je de gebouwen hebt die nodig zijn voor onafhankelijkeheid? Want dan ben ik zo falliet. Ik dacht dat ze enkel je beginkapitaal (50k toch?) en eventueel geaccepteerde leningen (2k in mijn geval) weer terug wilde :?
als je het zat bent van al die tributes die de koningin vraagt, maak 3 of 4 grote warships, dan veeg je elke keer dat de koninklijke vloot komt ze volledig van de kaart. op een gegeven moment zegt ze dan ook dat ze op je eiland wilt komen, en dan wordt je onafhankelijk verklaard

[ Voor 40% gewijzigd door Frunz op 26-11-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op zich geen problemen met het terugbetalen, maar ik wil gewoon weten of ze oneindig doorgaat met het vragen van 20-25k totdat je onafhankelijk bent.

Want dan ga ik idd wel even een paar warships maken.

En voor zo'n klein antwoord hoef je echt niet mn hele bericht te quoten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Hmm, een cashflow van +200 is nog net niet genoeg om goed van te kunnen leven daar. Wat zijn goede tips om een goede cash voorraad aan te leggen?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Veel huizen
-Een extra hout/steen/marble mijntje neerzetten en je overschotten verkopen aan de Free Trader

En dan met een positieve balans en een stabiele productie je pc een nachtje aan laten staan (flauwe manier eigenlijk...maar het kan) of de '+' bij je numpad ingedrukt houden.

Maar ik merk inderdaad ook dat +200 eigenlijk niet echt +200 is...je saldo gaan dan weldegelijk omlaag. Dit had ik zelf tot +800, en vanaf de +1000 zag ik pas echt een toename in mijn saldo (wel erg langzaam trouwens...).
En dat heeft verder niks met traden te maken, want die bedragen worden gelijktijdig afgeschreven bij het verhandelen van goederen...
Hebben meer mensen dit?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 26-11-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42
Moet je niet zoveel dure gebouwen neerzetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810 schreef op zondag 26 november 2006 @ 04:03:
Ik gok zo rond de 15k :).

En inderdaad, wat een klasse...je maakt een screenshot als een huis in de fik staat :D.
hehe

dit is zo'n mode waar je gewoon huizen kan bouwen zonder grondstoffen te gebruiken, het stormt de hele tijd dus er vliegen de hele tijd huizen in de fik :)
Dit is dus geen spel waar ik lang mee bezig ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, ok.

Maar hoeveel waren het er nou ;)?
DutchCommando schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:35:
Moet je niet zoveel dure gebouwen neerzetten ;).
Heb je dat tegen mij of tegen Jump ;)?

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 26-11-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Hij staat direct onder jouw reactie. Dus ik heb het tegen jou.

[ Voor 63% gewijzigd door DutchCommando op 26-11-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, maar dat klopt toch niet. Een duur gebouw kost je geld...maar dat gaat toch gewoon van je balans af?
Als er +200 onder mijn saldo staat verwacht ik dat ik naar verloop van tijd 200 geldstukken erbij heb. Niet dat ik compleet falliet ben als ik de pc een nachtje aan laat staan...wat wel zou gebeuren, omdat ik het saldo echt terug zag lopen.
Daar hebben dure gebouwen dus niks mee te maken.

Nu zit ik inmiddels op +2500 zoals je kan zien, en nu komt er wel daadwerkelijk geld bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Gebouwen die je bouwt kosten ook geld. Dit bouwen komt niet op je balans te staan. Je zal merken dat je als je niks bouwt ook +200 zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor, ik let expres op mn balans als ik echt helemaal niks doe (niet traden, niet bouwen en ook geen burgers upgraden). En dan NOG daalt het, met +200, 500 en zelfs +700. Vanaf +800 merkte ik pas een toename van mijn saldo in 'idle' stand.

En natuurlijk weet ik dat gebouwen ook een x aantal geldstukken kosten, maar die gaan er ook instantaan af bij het bouwen.

Dat is dus het vreemde, theoretisch zou +200 moeten betekenen dat ik langzaam meer geld zou moeten krijgen...en ik kan er dus ook echt niet bij waarom ik mn saldo omlaag zag gaan* destijds.
Daarom vraag ik het hier ook, merken meer mensen dit...of hebben mensen hier een verklaring voor (anders dan al door DutchCommando genoemd, de suggesties waren wel goed...maar daar had ik zelf ook al aan zitten denken)?

* zo ging het ongeveer:
1. stel ik heb op een gegeven moment 1000 geldstukken.
2. De eerste verandering gaat naar 1143 (willekeurige toename)
3. Gelijk daarna gaat het naar 986 (willekeurige afname onder saldo uitgangspunt (1.))
4. daarna weer 1052 (willeurige toename, maar uiteindelijk wel minder dan na eerste toename (2.))
5. daarna 945 (willekeurige afname maar wel minder saldo dan na eerste afname(3.))
etc. etc.

Dit alles dus met een positieve balans, waarmee je uiteindelijk op een steeds lager tot zelfs negatief bedrag uitkomt :).
En vanaf ongeveer +800 zag ik dit omgekeerd in werking treden, dus steeds iets meer :).

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 26-11-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
de balans (die + of - dus) is je gemiddelde.

Elk gebouw, en militaire unit heeft "idle cost" en voor buildings is er ook nog eens "operating cost".
elk gebouw dat je hebt (behalve huizen) kost je dus een bepaald bedrag elke "tijdseenheid".
niet alle gebouwen zijn tegelijk gebouwt, dus je kosten worden niet allemaal tegelijk afgeschreven.
hetzelfde geld voor je inwoners, ze betalen niet allemaal tegelijk belasting.

vandaar dat je inkomen nogal kan fluctueren. die +200, of +2500 is gewoon de balans na 1 "tijdseendheid". hoeveel je dus gemiddeld winsts/verlies maakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat begrijp ik, en lijkt mij ook geheel logisch.

Maar toch blijft het feit dat ik met een positief getal als balans na een tijdje zonder geld uit te geven toch naar het negatieve ging...dat zie je ook aan mijn 1. tm 5., het is een neerwaardse spiraal!

Het enige waar het nog aan kan liggen dan: de lengte van zo'n tijdseenheid. Als die een uur is bijvoorbeeld, dan zou het inderdaad nog mogenlijk zijn dat je eerst verlies maakt, en tegen het eind van het uur toch winst hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@slindenau, als je kijkt bij je Diplomacy zie je hoe je tegen over andere volkeren staat, maar ook de Queen, bij de Queen staat een balkje met "indepandance" zodra die balk helemaal gevuld is wordt je onafhankelijk :).

Dat balktje vult zich door geld te doneren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah toch wel :D.

Maar hoe zit het dan met die vuurtoren...kan je die alleen bouwen zodra je onafhankelijk bent, of is dat een voorwaarde voor onafhankelijkeheid (heb de beschrijving niet echt goed gelezen, ik zag iets met indepandance staan...en Anno opstarten duurt ook weer 10 min :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Anoniem: 33810 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:37:

Maar hoe zit het dan met die vuurtoren...kan je die alleen bouwen zodra je onafhankelijk bent, of is dat een voorwaarde voor onafhankelijkeheid (heb de beschrijving niet echt goed gelezen, ik zag iets met indepandance staan...en Anno opstarten duurt ook weer 10 min :+ ).
heb je nodig voor independence, de queen komt niet als je geen vuurtoren heb, (geloof ik) = hieronder bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 33810 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:37:

"You have earnd your indepandance! But we cant find your island! Build a lighthouse and a Castle so we can find it and I have a place to stay!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, dat stelt mij ook weer gerust :).

Ik heb trouwens nog een leuk overzichtje gevonden voor beginnende spelers die nog niet weten hoe je optimaal produceert, en voor de gevorderde spelers: hoeveel inwoners je kan houden per productielijn:
Sunflowers forum
How many good are produced each minute? How many building does an efficient production chain consist of?

Lumberjack (Wood) 3t
Fisherman's hut (Food) 1t
Hunting lodge (Food) 1t
Stud farm (Horses) ???
Cloth production chain (Cloth) 2t (2 Sheep farms, 1 Weaver's hut)
Bricks production chain (Bricks) 3t (1 Clay pit, 2 Brick factories)
Alcohol production chain (Alcohol) 2t (2 Hop plantations / 2 Sugar cane plantations, 1 Brewery / 1 Distillery)
Meat production chain (Food) 3t (2 Cattle farms, 1 Butcher's shop)
Tobacco products production chain (Tobacco products) 2t (2 Tobacco plantations, 1 Tobacco processing plant)
Tool production chain (Tools) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Tool makers)
Lamp oil production chain (Lamp oil) 6t (1 Whaler, 3 Whale oil manufactories)
Bread production chain (Food) 6t (4 Grain farms, 2 Mills, 1 Bakery)
Marble production chain (Marble) 3t (1 Marble quarry, 2 Marble stonemasons)
Chocolate production chain (Chocolates) 2t (2 Apiaries, 2 Cocoa plantations, 1 Confectionary)
Perfume production chain (Perfume) 6t (1 Whaler, 3 Ambergris productions, 6 Greenhouses, 3 Perfumeries)
Jewelry production chain (Jewelry) 4t (1 Gold mine, 1 Gem mine, 2 Goldsmiths)
Weapon production chain (Weapons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Weapon smithies)
Cannon production chain (Cannons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Cannon foundries)

How many good are consumed by your inhabitants (100) each minute?

Food 0,800t
Cloth 0,500t (till Citizens)
0,450t (Merchants)
0,400t (Aristocrats)
Alcohol 0,500t (till Citizens)
0,425t (Merchants)
0,375t (Aristocrats)
Tobacco products 0,300t
Lamp oil 0,200t
Chocolates 0,200t
Perfume 0,200t
Jewelry 0,145t
Colonial goods 0,160t

How many inhabitants can be satisfied by 1 production facility?

Fisherman's hut / Hunting Lodge (Food) 125
Butcher's shop (Food) 375
Bakery (Food) 750
Weaver's hut (Cloth) 400 / 450 / 500 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Brewery / Distillery (Alcohol) 400 / 470 / 530 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Tobacco processing plant (Tobacco products) 665
Confectionary (Chocolates) 1000
Whale oil manufactory (Lamp oil) 1000
Perfumery (Perfume) 1000
Goldsmith (Jewelry) 1380

Required building space
Village center 9x9
House 3x3
Market 4x4
School 3x5
Firestation 3x5
Chapel 3x5
Surgeon 3x4
Church 6x6
Theatre 4x4
University 4x6
Opera 5x6
Senate 6x6

Sidenotes
-There might be some overproduction (Numbers are topped off, i.e. 1,6 = 2)
-You supposedly have researched the Weavingmachine
-These data have been tested in game but nonetheless aren't 100% fit, feel free to add comments!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@schrnz: ik schat rond de 10k inwoners :) nice stadje en check die huis fikken dan :D

ff de wealth medal earnen (500k gold) hehe moet lukken met een +9k balans :+

@slindenau: je houdt van symetrie zie ik :D :D anyways je hebt echt giga veel voorraden zeg :o

[ Voor 249% gewijzigd door Anoniem: 102844 op 26-11-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielioZ
  • Laatst online: 26-04 20:27
Ik heb al eerder voorbij zien komen dat voor elke bakker er het beste 2 molens en 4 graanvelden bij moeten, voor optimale productie...
Als je echter behoorlijk veel gaat produceren kom ik er elke keer op uit dat ik een hele zwik meel overhoud ! Uiteindelijk heb ik dus wat extra bakkers nodig, maar de precieze verhouding heb ik nog niet bekeken (het graan gaat trouwens wel gewoon op, dus molens is goed).

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, diegene waar ik de info vandaan heb heeft het ook maar gewoon een paar minuten zo gespeeld en dan zijn conclusies getrokken. (denk ik)

Momenteel heb ik bijvoorbeeld ook alles netjes in de 4-2-1 verhouding bij brood, en zelfs een gilde op de bakkers (130% productie) en nog hou ik bergen meel over :D. Dus nu heb ik er 1 a 2 bakkers bijgezet, maar je haalt nooit echt een stabiele situatie. Met 1 bakker hou ik meel over, met 2 bakkers is er een tekort en staan ze niets te doen.
Dat zal wel te maken hebben met de 1e sidenote:
There might be some overproduction (Numbers are topped off, i.e. 1,6 = 2)

En ik kan wel raden waarom ze niet alles perfect met ronde getallen hebben gemaakt...dan wordt een spel vrij snel saai ;).

En als het even kan ben ik wel een symmetrie-freak ja :D. Is onderdeel van het perfectionisme in mij, en ik zie symmetrie als 'perfect' omdat het bij ons mensen ook voorkomt. En a-symmetrisch staat warrig :).

Mn voorraden zijn ook wel leuk ja, ik heb nu een plek op mn hoofdeiland waar 8 warenhuizen naast elkaar staan (2 rijen van 4) om mn opslag capaciteit te verhogen :').
Daar zal ik de volgende keer eens een screenshotje van maken :).

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 27-11-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Anoniem: 33810 schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:01:

En als het even kan ben ik wel een symmetrie-freak ja :D. Is onderdeel van het perfectionisme in mij, en ik zie symmetrie als 'perfect' omdat het bij ons mensen ook voorkomt. En a-symmetrisch staat warrig :).
/off-topic
ffies over je symmetrie

het is onderzocht, dat als een mensenhoofd symmetrisch is, het er volgens maatstaven lelijk uitziet,
weet het niet cker maar schijnt onderzoek naar gedaan te zijn :P
/off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh..als je een lijn over je neus naar beneden trekt...heb jij toch echt aan beide kanten precies hetzelfde zitten (mag ik hopen) (afgezien van je 'binnenwerk') ;).

Maar ik bedoel dan ook globale symmetrie...niet echt elk vlekje en elk kreukeltje symmetrisch. Of dat als lelijk ervaren wordt...zou ik niet weten, maar het kan best :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Koppensneller

winterrrrrr

Frunz schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:31:
[...]

/off-topic
ffies over je symmetrie

het is onderzocht, dat als een mensenhoofd symmetrisch is, het er volgens maatstaven lelijk uitziet,
weet het niet cker maar schijnt onderzoek naar gedaan te zijn :P
/off-topic
Andersom :) Symmetrische gezichten worden juist als aantrekkelijk ervaren :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste