Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Hele dag (en nacht) vrij geweest, en echt constant zitten spelen, met dit als gevolg. Echter is mijn productie niet helemaal meer op orde, want net nadat ik deze screens had genomen kreeg ik een tekort aan voedsel. Nu eens kijken of ik een hele economie krijg die zichzelf kan redden. Volgende stap om alle productie van mijn twee wooneilanden te halen en de rest bij mijn kolonies weg te kapen of via trading op te halen.

Overigens merk ik dat je het beste wat kan sturen wanneer je inwoners mogen upgraden, anders had ik geen kans om zelf dingen te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0005.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat sturen moet je zeker doen ja. Ik zet de tools voor hun geregeld uit, of zet de belastingen in het lichtgroen als ik even zelf tools of steen nodig heb. Zeker handig in een tijd dat je clay pit en ore mijn op zijn, en je 'deep' mines nog niet onderzocht zijn bij de school :D.

Mooie stad heb je trouwens, maar wat je daar noemt (productie van hoofdeiland afhalen)...daar moet je veel eerder mee beginnen. Ik heb toen ik naar Settlers ging gelijk 4 andere eilanden bezet, 2 grote voor productie en 2 kleinere voor de oneindige mijnen :D ;).

Ik mis trouwens wel een overzichts shot van helemaal bovenaf :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:05:

Mooie stad heb je trouwens, maar wat je daar noemt (productie van hoofdeiland afhalen)...daar moet je veel eerder mee beginnen. Ik heb toen ik naar Settlers ging gelijk 4 andere eilanden bezet, 2 grote voor productie en 2 kleinere voor de oneindige mijnen :D ;).

Ik mis trouwens wel een overzichts shot van helemaal bovenaf :P.
Ja, dat merk ik nu dus ook. Hoewel ik met iedereen op goede voet sta (trading) wordt het tijd voor oorlog denk ik 8)

Overzichtsshot komt wel als ik alles heb zoals ik wil, nu even de lelijke delen buiten beeld gelaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Erg leuk spel, ik heb nu allemaal kooplieden, en heb de diepe mijnen onderzocht, maar waar kan ik deze nu bouwen? Moeten ze nog bij de aristocraten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dutch_Razor schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:09:
Erg leuk spel, ik heb nu allemaal kooplieden, en heb de diepe mijnen onderzocht, maar waar kan ik deze nu bouwen? Moeten ze nog bij de aristocraten komen?
Als je nu je clap pits opent zul je de mogelijkheid hebben om ze te upgraden.

// Trouwens, ik heb geen scroll lock meer op mijn tobo, dus ik was blij dat je ook zelf de toetsen kunt aanwijzen voor de verschillende functies :P

[ Voor 17% gewijzigd door Wom op 15-11-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hihi :D.

Mijn hoofddorp bestaat momenteel uit een Haven + Dockyard aan de andere kant, een Whaler + Small Shipyard.

Gelijk na die Haven zitten wat productie dingen zoals hout, kleding en vlees (food). Daarnaast nog een oneindige Clay Pit...maar verder alleen huizen en dingen die het volk willen :).
Later komt er nog wel een oneindige Marble mijn bij...maar meer ook niet.

En meerdere eilanden in het begin pikken kost je misschien 40 goud op je balans...dat is nog wel te overzien :).

Alleen had ik een klein stukje niet gepakt met mn warenhuizen, daar zit nu mn ally op :(.

En een diepe mijn bouwen gaat idd via een upgrade, dat groene pijltje op die cirkel rechtsonder in je HUD wanneer je een Clay pit/[grondstof] mijn selecteerd.
Dit was voor mij ook even wennen :).

Trouwens, bij Merchants pas Deep Mining onderzoeken? Ik heb nu bijna allemaal Citizens...maar heb wel alles al onderzocht ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 22:14 ]

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:51

Infinchible

Woef!

Goede tips voor mij om weer even overnieuw te gaan beginnen :)

Ik ben er net een uur of 6 mee bezig geweest, had op het laatst best een mooi stadje, allemaal merchant en dergelijke. Beetje mooie screens maken enzow. 3 á 4000 inwoners geloof ik, kunnen er iets meer zijn. Maar had na een uur of 2 gesaved een keer via quicksave. Maar lette ik verder niet op, want hij draait hier op vista op zich wel erg lekker en is nog niet vastgelopen.
Ik had net bijna al mijn productie op orde, hoefde opzich niets meer te kopen, alleen soms wat extra chocolaatjes. Marble en dergelijke verkocht ik nog voor wat extra inkomsten.

Maar nu wou ik eens kijken hoeveel mijn FPS was als ik mijn stadje bekeek en normaal had ik fraps aanstaan, maar dat was nog op mijn windows XP, zat ik me later te bedenken. Dus ik F12 drukken. Ik denk van, het duurt wel lang voordat hij de fps weergeeft. Toen ineens het laadscherm tevoorschijn sprong. Toen * Infinchible :'(. Dat was dus de quickload button.
Ik heb nu nog maar een stadje met net 1000 inwoners, waarvan allemaal citizens. Volgende keer ga ik het beter doen.

Hier nog een shotje van toen mijn stad nog lief was (Klikbaar) :

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/2wmj0xy.jpg

Verwijderd

Oeh dat is balen. Ik heb ook per ongeluk op F12 gedrukt...maar dat was gelukkig wel net nadat ik op F10 (geloof ik) voor Quicksave had gedrukt :+ (ja ik was op zoek naar de printscreen knop...die had ik in de Demo naar F12 gemapped :') ).

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Mooie schepen, reflectie in het water, zeemeeuw op de voorgrond en bergje op de achtergrond :P
Afbeeldingslocatie: http://www.riklemmers.nl/images/games/anno1701/screenshot0014k.jpg

In de verte zie je een ander eiland.
Afbeeldingslocatie: http://www.riklemmers.nl/images/games/anno1701/screenshot0015k.jpg

Een visser die bij een watervalletje aan het vissen is :P
Afbeeldingslocatie: http://www.riklemmers.nl/images/games/anno1701/screenshot0016k.jpg

Ik verbaas me er af en toe echt over hoe mooi de details in dit spel zijn.

Multiplayer is trouwens ook heel erg leuk om te doen :) Beetje interessanter dan tegen NPC's.

10100111001

Verwijderd

Details :? Die moet ik allemaal uitzetten, en dan draait het nog kut als ik de open zee wil bekijken :D :(.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
ik heb het spel nu ook, alles op low dan trekt ie het net :-) ziet er allemaal wel ok uit enzo, maar gaat uiteindelijk toch om de gameplay, die zo te zien weer behoorlijk goed in elkaar zit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Ook maar eens wat posten dan :P

Heb nu een stad vol met merchants, die alles in overvloed hebben :)
Ga ook voor aristocrats, maar hou er niet van om van de free trader afhankelijk te zijn, of ik moet in een keer 100 jade kunnen kopen, maar dat lukt ook niet echt :(
Je kan wel gewoon op verschillende warehouses kopen, dus dat ga ik zo eens proberen.

Ik wil ook met pirates traden, maar om met hun een goede rep te krijgen moet je volgens mij eerst oorlog voeren met iemand zodat ze je gaat respecteren >:)

Me huisjes, zit aan de 2090 max inwoners, maar er past nog genoeg bij op het eiland. Heb ook alles op andere eilanden zitten, alleen alcohol en clothing zitten nog op dit eiland. Cloth mag blijven, maar alcohol gaat helemaal weg, die zit nu al gedeeltelijk op een ander eiland.
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/1990/screenshot0001cv1.jpg

Sugarcane en wat clothing plantages :P
Dat lege gedeelte word denk ik mijn kasteel...maar eigenlijk is het nog steeds te weinig ruimte :(
Iig gaan de sugarcane plantages weg, heb ik alweer wat ruimte erbij.
Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/662/screenshot0002cv4.jpg

Stock :o
Alles behalve jade gaat eigenlijk omhoog, maar ik heb geen zin om het allemaal te gaan verkopen, vind het wel leuk zo. Heb nog wel meer stock op andere eilandjes, maar zo weet ik iig zeker dat er geen tekorten komen >:)
Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/9573/screenshot0003vu6.jpg

Misschien ook nog leuk plekje voor mijn kasteeltje :P .
Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/700/screenshot0007kz8.jpg

Speel overigens nog wel op easy, wou eerst gewoon even alles lekker makkelijk unlocken en beetje alles testen.

Verwijderd

Mooi hoor :). Lekker veel stocks idd :D.

Heb zelf ook al bijna 2000 inwoners, maar enkel Citizens. En nog mn halve eiland leeg ofzo ;).

Maar zie ik daar nu wat artifacts op je screenshots (die strepen bovenaan)?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14

The Legend

*Plop*

Ondersteunt dit scherm widescreen resoluties? :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:13:
Ondersteunt dit scherm widescreen resoluties? :)
Bedoel je niet: ondersteunt dit spel widescreen resoluties?
In dat geval: Het spel ondersteunt widescreen resoluties :)

Verwijderd

Oh, mooi om te weten. Over 2 maanden ga ik een pc kopen waarop dit spel wel goed gaat draaien...met 17" widescreen :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:06:
Mooi hoor :). Lekker veel stocks idd :D.

Heb zelf ook al bijna 2000 inwoners, maar enkel Citizens. En nog mn halve eiland leeg ofzo ;).

Maar zie ik daar nu wat artifacts op je screenshots (die strepen bovenaan)?
Weet eigenlijk ook niet wat dat is...kon er niks vinden iig :9

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21
Speel het spel nu ook al een tijdje, maar zit een beetje te dubben, wat is volgens jullie de beste/goedkoopste en meest efficiente manier om voedsel te maken... Vissershutten, slager of bakker?

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Graan - Molen - Bakker werkt het beste.
Vis raakt op.
Boerderij - Slachter neem meer ruimte en is slechter te maken in een goede infrastructuur.

Vindt ik.

Ook kan je graan/meel goed opslaan en later die gebouwen op pauze zetten, of meerdere bakkers neerzetten etc. Je kan het heel goed beheren :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Vissershutten zijn niet oneindig, dus dat is niet handig. En aangezien je een bakker pas later kan, neem ik aan dat deze meer produceert met minder gebouwen...maar dat zou je uit moeten rekenen.

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Met 1503 kon je iig met 1 bakker een gigantische populatie mee voeden, vergeleken met vis en vlees. Dus ik denk dat het hier ook wel zo is.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:14:
[...]

Bedoel je niet: ondersteunt dit spel widescreen resoluties?
In dat geval: Het spel ondersteunt widescreen resoluties :)
Juist :P Thx :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Wom

Wom

Wat mij opvalt is de plaatsing van je bovenste communitycenter zeg maar. Misschien beter om wanneer je je stad gaat herzien deze wat anders te plaatsen zodat je meer hebt aan het bereik ervan? Nu zul je al snel in het westen weer een moeten bijbouwen lijkt me?
johan12 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:29:
Speel het spel nu ook al een tijdje, maar zit een beetje te dubben, wat is volgens jullie de beste/goedkoopste en meest efficiente manier om voedsel te maken... Vissershutten, slager of bakker?
Bakker zoals eerder aangehaald. Sneller te managen (shift knop inhouden en je kan de hele productie stilleggen ipv. 1 enkel gebouw) en de verhouding voedsel <> plaats is de beste die je kan hebben op vis na, maar dat is niet onuitputtelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Wom op 16-11-2006 19:34 ]

Verwijderd

Dat bovenste dorpscentrum staat idd vrij ruk. Maar zelf heb ik dat ook, een dorpscentrum wat maar voor 50% gebruikt (kan) worden.

Verwijderd

Achja, een village center daar neerzetten was lekker makkelijk, kost ook geen ruk, dus ik dacht why not. Misschien later nog een keertje reorganiseren. Maar dan wil ik eerst een volledig kasteel hebben, dan word dat echt het centrum van het eiland. Die kerk en universiteit daarintegen zijn wel een beetje zonde :P
(edit: Nu ik er zo naar aan het kijken ben mag de senaat ook wel een beetje naar beneden :o )

Heb zelf overigens 2 bakery's en 2 slachthuizen staan. Die twee slachthuizen staan op een eiland waar je cacao en tabak kan groeien, maar daar had ik al genoeg van, dus ik dacht ik doe er wat nuttigs mee :P
Vissen heb ik een hekel aan, want (zoals gezegd) die raken op, en dan moet je je weer druk gaan maken over voedsel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 20:13 ]

Verwijderd

Zo, net weer even 2.5 uur gespeeld.

Resultaten:
Inwoners: 1700 => 2600 (bijna allemaal Citizens)
Balans: +177 => +823 (en vanaf +800 zag ik ook werkelijk geld erbij komen...daarvoor ging er nog steeds geld af :? )
Stocks: Kleding/alcohol/tabak kunnen wat extra gebruiken, rest zeer goed.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/screenshot0055.jpg

Verwijderd

Veel huizen :o

Komen die natives toch nog handig van pas :P
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/1366/screenshot0014jk2.jpg

Blauw >:)
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/9936/screenshot0009uf3.jpg

Zo kom je ook aan eilanden :+ (Het stormt op elk eiland van blauw)
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/1525/screenshot0015sh5.jpg

Voedsel, lamp oil en ambergris eilandje
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/7368/screenshot0020rw8.jpg

Stad, met senate iets naar onder, anders had ik nog wat huizen die geen power hadden
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/7564/screenshot0024jr7.jpg

:w sugarcane
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/2315/screenshot0025zb3.jpg

Welcome kasteel, alleen moet nog 2k aristocrats om hem af te maken :(
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/8835/screenshot0026xf6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, leuk zo'n Storm. Zelf ben ik enkel vriendjes met die Chinees...ook wel grappig opzich, die koopt lekker mn overschot aan Chocolade op :D.

En mn food begint nu ook lekker te lopen, heb op een van mijn eilanden ( :+ ) een bakkerij (inc. 2 molens en 4 graanfarms) neergezet...en nog plek zat daar :D.

Maar sabz, is jou hoofdeiland niet erg klein als ik het zo zie?
Leuk Paleis/kasteel trouwens...alleen heb je ook niet echt veel ruimte overgelaten voor uitbouwen en ornamentals :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn stad loopt lekker nu en ben sinds gisteren parfum aan het maken. Heb alleen veel flesjes over, dus nog maar wat bloemenvelden erbij maken. En ik heb bijna een overschot aan tabak, voedsel en chocolade, op mn hoofdeiland ligt rond de 400 ton van alles en op de productie-eilanden ligt ook nog tussen de 100 en 200 ton opgeslagen :) .

Zal vanavond even wat screenshots posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Hoeveel koopt de free trader eigenlijk max. van je? Kun je bijvoorbeeld 250t van iets in 1 keer aan 'em kwijt; of is ergens 'n grens per bezoek.

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 17-11-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Silent Thunder schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:30:
Hoeveel koopt de free trader eigenlijk max. van je? Kun je bijvoorbeeld 250t van iets in 1 keer aan 'em kwijt; of is ergens 'n grens per bezoek.
volgens mij kan hij niet meer dan 40t van elk ding meenemen, lijkt me. want je eigen plek voor 1 item is ook 40t

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40t is het max voor 1 vakje in je schip ja. En ik neem aan dat hij 3 vakjes heeft, dus maximaal 3x 40 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan het researche, dat die meer mee kan nemen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar :). Ik ben het nog niet tegenkomen bij de school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:22:
40t is het max voor 1 vakje in je schip ja. En ik neem aan dat hij 3 vakjes heeft, dus maximaal 3x 40 ton.
De Free Trader kocht ene keer iets van 7 dingen tegelijk bij mij (en verkocht ook nog iets), het paste geeneens op 1 schermpje rechtsboven dus kwamen er 2 schermpjes achter elkaar :P

Dus ik denk dat de wetten van het spel voor de Free Trader niet helemaal opgaan :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, misschien heeft hij zijn schip idd uitgebreid. Want bij mij kocht ie ook wel eens 6-7 dingen tegelijk nu je het zegt ja :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01
En niet alleen koopt hij meerdere dingen tegelijk. Ik heb hem ook wel 100+ ton van iets zien kopen en dan ook nog 5 andere dingen kopen / verkopen.

@ Dark Lord :

7 dingen :S je kan toch maar in 6 vakken in je warehouse zeggen of je iets koopt / verkoopt? Of waren dat er 8...

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:48:
Waar :). Ik ben het nog niet tegenkomen bij de school?
Dan zal het wel bij de Universiteit zijn ;).

Kheb nu een stad met precies 200 huizen :) ga mss vanavond bezig om er wat mensen in te stoppen, maar nu eerst me pc een beetje fixxen :(.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 17-11-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat zou kunnen. Die heb ik nog niet :D. Ik ga eerst mn hele eiland volproppen met Citizens, en dan kijk ik wel verder.

Maar is er nog een snelle manier om je aantal huizen te tellen/berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
MrNOnamE schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:33:
En niet alleen koopt hij meerdere dingen tegelijk. Ik heb hem ook wel 100+ ton van iets zien kopen en dan ook nog 5 andere dingen kopen / verkopen.

@ Dark Lord :

7 dingen :S je kan toch maar in 6 vakken in je warehouse zeggen of je iets koopt / verkoopt? Of waren dat er 8...
Hmm, ik dacht 4 naast elkaar en twee rijen :P dat kan ook best 3x2 zijn en dat ik in de war ben :P
Ik had iig alle dingetjes gebruikt voor koop of verkoop en de free trader kocht van alles wat.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:51

Infinchible

Woef!

Bij mij gaat het nu eindelijk ook wel lekker. Eerst ben ik een hele tijd bezig geweest met citizens, food productie en cloth op orde krijgen. Beetje quests voor de trader gedaan enzo.
Vanavond ben ik maar eens begonnen met het laatste nodigheidje voor Merchants, de chocolade. Op één van de eilanden heb ik iets van 20 cacoavelden, op een ander eiland iets van 20 honing velden en op mijn hoofdeiland heb ik een stuk of 10 gebakmakers. Dit schiet wel op dus. De chocolade kan ik nu ook verkopen.
Mijn stadje heeft onderhand 5000+ inwoners en ik ben op dit moment bezig met het maken van jewelry.
Wat een verslavend spel moet ik zeggen :)

Pics van mijn stadje:
(allen klikbaar voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/2djck95.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/43cyhqt.jpg

En mijn personal anti-piraten vlootje (waar op dit moment een 'large' versie van in aanbouw is :))
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4i49mkh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm 5000...daar moet ik overheen kunnen denk ik zo ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:47:
Hmm, dat zou kunnen. Die heb ik nog niet :D. Ik ga eerst mn hele eiland volproppen met Citizens, en dan kijk ik wel verder.

Maar is er nog een snelle manier om je aantal huizen te tellen/berekenen?
Jup, gewoon een huisje aanklikken, dan zie je rechts een cijfer staan dat zijn je aantal huizen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek, het klopt ook nog :D. Toen ik 1700 inwoners had stonden er 107 huisjes. Nu heb ik 2600 inwoners...en nog wat plek over. Dus de 200 huizen moet ik ook wel halen ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, er weer even 2 uurtjes tegenaan gegooid.

En ik dacht zo: laat ik eens de kranen open zetten voor mn Citizens om ze te laten upgraden. En voor ik wist had ik 1000 inwoners erbij, en kelderde de voorraden Food, Cloth, Tabak, Alcohol en Chocolate :D :').
Maar dat is inmiddels helemaal rechtgetrokken.

Stats
Inwoners: 2700 => 3650
Balans: +800 => +1700

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/screenshot0062.jpg
Dichtbij mn enige Theatre (tot nu toe) beginnen ze up te graden.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/screenshot0061.jpg
Zo komt er wel food binnen ja :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo weinig maar? ;)

Afbeeldingslocatie: http://img162.imagevenue.com/loc352/th_98264_screenshot0041_122_352lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img44.imagevenue.com/loc592/th_98270_screenshot0042_122_592lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoh, maar ik heb dan ook enkel 3500 inwoners te voeden :P. Jij 'iets' meer neem ik aan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

6400 en counting ja. Op een eiland heb 720T food en 500T Flouwer :p beetje een overkill. Ik ben nu bezig om me bootjes een beetje goed te laten varen :). Beetje gaar dat je maar 20 trade routes kan maken. Maar ja, ook daar zit een uitdaging in!

Waarschijnlijk heb ik straks 14.000 inwoners ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zow, net geinstalleerd en nu begonnen met een eilandje. Zit nog in het rood, maar geef me een paar daagjes, en dan zal ik de eerste screens posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het rood? Ik heb welgeteld 1 minuut op -10 gestaand ofzo. Verder altijd in de plus. En momenteel dus meer dan 50.000 saldo...maar dat is vergeleken bij andere nog niet zoveel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ik heb op een bepaald eiland waar ik mijn honing en tabak vandaan haal het probleem dat elke trading route die ik daarnaartoe laat gaan vastloopt op de haven van dat eiland? Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:32:
In het rood? Ik heb welgeteld 1 minuut op -10 gestaand ofzo. Verder altijd in de plus. En momenteel dus meer dan 50.000 saldo...maar dat is vergeleken bij andere nog niet zoveel ;).
*kuch, 500.000$ kuch*. ;) genoeg geplaagd voor vandaag :p

Geld stelt weinig voor in de game hoor, ik heb ook een poosje rood gestaan, maar nog nooit een lening geaccepteerd ofzo.

Kheb nu 200 settlers huizen, morgen de drank vooraad daar ff spekken en naar citezens gaan :D

Kreeg trouwens opeens de melden "There is no food!" ik zo "wtf.. er zit 800T food daar.." heb ik de trading route verneukt :p.
Wom schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:34:
Ik heb op een bepaald eiland waar ik mijn honing en tabak vandaan haal het probleem dat elke trading route die ik daarnaartoe laat gaan vastloopt op de haven van dat eiland? Heel vreemd.
Das wel heel vreemd ja, mss proberen je haven ergens anders neer te zetten?

[ Voor 53% gewijzigd door MrVegeta op 17-11-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:53:
[...]

*kuch, 500.000$ kuch*. ;) genoeg geplaagd voor vandaag :p

Geld stelt weinig voor in de game hoor, ik heb ook een poosje rood gestaan, maar nog nooit een lening geaccepteerd ofzo.

Kheb nu 200 settlers huizen, morgen de drank vooraad daar ff spekken en naar citezens gaan :D

Kreeg trouwens opeens de melden "There is no food!" ik zo "wtf.. er zit 800T food daar.." heb ik de trading route verneukt :p.

[...]

Das wel heel vreemd ja, mss proberen je haven ergens anders neer te zetten?
Maar jij speelt zonder enemies :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die zijn al verslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol...wat er dan nog aan. Zonder af en toe wat vrienden te hebben die naast de Free Trader dingen kopen is toch leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jup, maar ja als je éénmaal oorlog hebt dan is het dak er af. Ik vindt het ook een beetje jammer, maar ja ik probeer nu dus gewoon een zo goed mogelijk lopende economie te krijgen. Is ook een uitdaging (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b][message=26645409,noline]slindenau schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:59

[...]

Wat wellicht ook wel handig is, de poorten die nodig zijn voor het spel staan in de readme van de demo:

[...]

ja...leuk die settings, maar wat vul je waar in? ik heb hier de nat settings voor m'n neus, en heb geen flauw idee HOE dit in te moeten vullen? (heb nooit geen poorten hoeven te verbouwen bij spellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn trade-routes, enkelen stoppen ineens bij mijn wooneiland. Ze laden de goederen niet meer uit maar varen ook niet verde Heel irritant, maar ik heb mijn opslag bij veel goederen wel vol (540 stuks). Zou het daar aan liggen? Bij Anno 1602 en 1503 liepen ze dan gewoon door.

Heeft een ander dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41
Ja, dat ligt inderdaad aan volle opslaghuizen. Dus verkopen een deel van die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:52:
Ik heb een probleem met mijn trade-routes, enkelen stoppen ineens bij mijn wooneiland. Ze laden de goederen niet meer uit maar varen ook niet verde Heel irritant, maar ik heb mijn opslag bij veel goederen wel vol (540 stuks). Zou het daar aan liggen? Bij Anno 1602 en 1503 liepen ze dan gewoon door.

Dat ligt niet aan je volle pakhuizen, als je pakhuizen vol zijn dan vaart ie gewoon naar de volgende bestemming.

Heb je in je boten de trading route wel op 0T staan bij het uitladen? Ik geloof dat dit wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46
Weet er iemand wat dat coin gedoe inhoud wat je kan vinden i.s.m anno 1701 mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41
MrVegeta schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:25:
[...]

Dat ligt niet aan je volle pakhuizen, als je pakhuizen vol zijn dan vaart ie gewoon naar de volgende bestemming.
Ik heb met volle pakhuizen last van hetzelfde en ben er zeker van dat ik de route goed ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:52:

Ik heb hetzelfde dus, maar bij ligt het absoluut niet aan volle pakhuizen, want mijn trading ship moet juist items oppikken en naar een ander eiland wegbrengen. Heb er ook nog geen oplossing voor gevonden eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17

Bjk

Ik heb hetzelfde, ik geef aan dat ze bij haven y 30 bricks moeten ophalen en bij haven x moeten droppen en weer terug. (Beide havens zijn van mijzelf) Hij laad de 30 bricks in, gaat naar andere haven, dropped niks en gaat weer naar haven y doet niks, en gaat weer naar haven x. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Bjk schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:37:
Ik heb hetzelfde, ik geef aan dat ze bij haven y 30 bricks moeten ophalen en bij haven x moeten droppen en weer terug. (Beide havens zijn van mijzelf) Hij laad de 30 bricks in, gaat naar andere haven, dropped niks en gaat weer naar haven y doet niks, en gaat weer naar haven x. Iemand?
Eerste balkje is voor hoeveel je wil inladen, het tweede balkje is voor hoeveel Ton jij in je schip wil houden.

Dus dat betekend als je schip als moet unloaden dat je tweede balkje op 0T staat

[ Voor 7% gewijzigd door -Mike- op 18-11-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad even verwarrend, je moet dus bij ontladen verder niks meer aan dat balkje veranderen als je wilt dat het schip alles ontlaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

B1gk1ller schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:42:
[...]

Eerste balkje is voor hoeveel je wil inladen, het tweede balkje is voor hoeveel Ton jij in je schip wil houden.

Dus dat betekend als je schip als moet unloaden dat je tweede balkje op 0T staat
Thx ga ik even proberen.

Stuit nu op het probleem dat ik ivoor nodig heb. Heb hele map al verkent en volgens de hulp file (f1) kan je dit krijgen van andere culturen (niet te vinden) of de free trader. Maar die heb ik ook nog niet langs zien komen. Iemand hier nog tips voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Bjk schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:22:
[...]

Thx ga ik even proberen.

Stuit nu op het probleem dat ik ivoor nodig heb. Heb hele map al verkent en volgens de hulp file (f1) kan je dit krijgen van andere culturen (niet te vinden) of de free trader. Maar die heb ik ook nog niet langs zien komen. Iemand hier nog tips voor? :P
ivoor, talismannen ed zijn "colonian goods".
die kan je alleen krijgen van de "natives" door een goede relatie met ze op te bouwen (door met ze te traden, of bergen geld te geven)

moet je natuurlijk wel natives aan hebben gezet toen je de game startte :)

edit: soms krijg je ze ook als reward voor opdrachten van de free trader

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 18-11-2006 18:38 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Great ;), staat zeker standaard niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Bjk schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:55:
Great ;), staat zeker standaard niet aan :P
op normal wel :)
easy nog niet geprobeerd

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, weer even een tijdge gespeeld...en het is weer tijd voor een update *O* ;).

Inwoners: 3600 => 4600
Balans: +1700 => +1800
Productie: redelijk stabiel

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0072.jpg
Stenen bruggetje in gebruik O+

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0073.jpg
Bronzen Medaille voor een totale speeltijd van 10+ uur (equivalent) :+

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0078.jpg
Senaat etc.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0079.jpg
Mijn mooi verzorgde stad, geven mijn medespelers (allies iig) complimenten over :D.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0080.jpg
Voorraden.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0081.jpg
En nog even de speciale Screenshot mode (Scroll Lock) uitproberen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ziet er idd mooi uit :).

Ik heb vandaag een aantal keer me pc geformat etc, straks nog een keer en dan Anno weer installe en zien of mijn save games het nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'een aantal keer' ... waarom dat :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Offtopic.
Computer doet erg vaag, ik heb nu een Windows versie er op staan in het engels en een taal pakket kan het niet om zetten. Zucht. Me computer liep gister vast tijdens een Flash spelletje en ging wou niet meer opstarten, steeds een BSOD maar vanochtend ging het weer prime :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, is het al een oude pc? Zelf heb ik ook een pc gehad van 5-6 jaar oud...zo tegen het eind kon die ook alleen nog maar BSOD's geven wanneer ik Windows wilde installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26
Dit is de eerste Anno die ik speel, en het is zoo ontzettend verslavend! :P
Maar k heb wel een probleem,

stel, je speelt gewoon alleen in een map (zonder allies, zonder natives, zonder freetrader), tijdens de eerste fasen kan je geen tools produceren, maar je hebt ze wel heel hard nodig. Hoe zorg je er dan voor dat je niet zonder komt te zitten?

ik kwam dus zonder te zitten, en dankzij de freetrader had ik er wel genoeg, maar ik wil het zelfstandig kunnen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee hoor, zoals je aan me specs kan zien :). Windows was/is gewoon een beetje fucked, maar als het goed is dat allemaal weer klaar. Vanmiddag even een Nederlandse versie installeren en dan kan ik weer Anno spelen :).
SyS_ErroR schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:52:
Dit is de eerste Anno die ik speel, en het is zoo ontzettend verslavend! :P
Maar k heb wel een probleem,

stel, je speelt gewoon alleen in een map (zonder allies, zonder natives, zonder freetrader), tijdens de eerste fasen kan je geen tools produceren, maar je hebt ze wel heel hard nodig. Hoe zorg je er dan voor dat je niet zonder komt te zitten?

ik kwam dus zonder te zitten, en dankzij de freetrader had ik er wel genoeg, maar ik wil het zelfstandig kunnen:)
Dan moet je starten op een eiland met een Iron mine en zien of dat lukt. Wordt wel heel lastig om dan aristocraten te krijgen, aangezien je geen Colonial goods kan krijgen.

[ Voor 64% gewijzigd door MrVegeta op 19-11-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, in het begin is het volgens mij sowieso bijna onmogenlijk om met het aantal tools waarmee je begint een eigen Toolproductie op te zetten.
Zelf blijf ik altijd nog een tijdje afhankelijk van andere en de free trader om mij van tools te voorzien, en daarna inderdaad een (deep) Iron Mine :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26
MrVegeta schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:53:
[...]

Dan moet je starten op een eiland met een Iron mine en zien of dat lukt. Wordt wel heel lastig om dan aristocraten te krijgen, aangezien je geen Colonial goods kan krijgen.
Ja, dat snap ik.. Maar als je net begint heb je nog niets aan die Iron mine! :)

Dus dan ben je gewoon afhankelijk van je allies/freetrader.. weet k dat ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb in mijn game geen 1 x tools gekocht. Ik had mazzel dat de Smith in mijn stad kwam daardoor kreeg ik iets van 60T hamers en daarmee ben ik naar een andere eiland gegaan voor een Iron mine etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ben opnieuw begonnen om met mijn huidige kennis eens zien hoe ik het geheel beter kon opbouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0006.jpg
Dit moet mijn woonstad worden, puur gericht op groei van mensen en dus alles goederen moeten uiteindelijk naar hiertoe verscheept worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0007.jpg
Tweede stad die ik in eerste instatie liet levelen om alles te kunnen unlocken en researchen. Gaat later dienst doen als bron van Cacao, Voedsel en Alcohol. Ook een flink aantal clay pits hier waar ik gebruik van kan maken. Hier wordt ook veel cloth gemaakt al.

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0008.jpg
Tabak, cacao en voedel moet hiervandaan komen. Tevens zullen hier de cocolates geproduceerd worden.

Op alle drie mijn productie eilanden haal ik tools vandaan en ook trade ik cloth en wood met de stammen om later artifacts te kunnen bemachtigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.womweb.nl/tweakers/screenshot0009.jpg
Whale oil, parfum en honing komt hier vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ingericht hoor...ik doe zoiets nu dus ook. Nog wat meer huisjes op je eerste eiland en het lijkt net mijn game :D. Wat is het nummer van die map trouwens (is tijdens het afsluiten/score overzicht te zien)...want hij lijkt wel erg veel op mijn huidige game.

Alleen heb ik een enorm overschot van Honing op mn eiland waar ik Chocolade maak...het is toch per 'Candy Store' 2 Cacao en 2 Bijen velden :?

En met Toolsmith is het inderdaad wel handig, die heb ik ook gehad in het begin...maar toch nog gebruik moeten maken van de handelaren. Misschien had dat niet gehoeven als ik het slim had gespeeld...maar het heeft me verder niet in de problemen gebracht ofzo :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Echt een heerlijk verslavend spel.

Twee dingen:
- Je kan van die speciale goederen kopen, zoals talismannen en ivoor, maar mijn aritocraten hebben dat niet nodig, dus waar dient dat voor?
- Elke keer als je een spel laad krijg je van die tips te zien, één van die tips was dat als je op een speciaal knopje klikte dan kon je de stijl van je huizen veranderen, maar ik heb dat knopje nergens terug gevonden (het waren twee kleine vierkantjes naast elkaar).

Ik vind trouwens dat er bijna niks is veranderd (graphics niet meegerekend natuurlijk) tov de voorgangers, niet dat ik er een probleem mee heb, ik vind 't een vet spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, er zijn wel wat kleine dingetjes veranderd, maar geen enorme dingen nee.
Zo zijn er nieuwe productieketens (Parfum, Chocolade), nieuwe gebouwen met nieuwe functies (Dorpscentrum, Gilde, Senaat) etc. etc. ;).
En er zijn ook wat dingen verdwenen...zo kan je nu zelf geen Fur (bond) meer maken bijvoorbeeld.

En die goederen zorgen ervoor dat je hoogste level inwoners zich nog blijer gaan voelen, waardoor je ongestraft meer belasting kan gaan vragen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer even een update van mijn speelveldje, nu mn andere dorpen ook aardig imposant raken ook hiervan wat plaatjes :).
En ik heb zowaar een nut gevonden voor de DPI switch functie op mijn Logitech G7 muis (waardoor je muis van heel gevoelig naar heel traag gaat met een druk op de knop). Zo kan ik op de laagste gevoeligheids stand heel precies dat balkje van aantal ton verkopen/inladen etc. regelen. Prachtig :D.

En omdat mijn Food eiland nu op volle toeren draait heb ik eindelijk alle butchers en cattle farms van mn hoofdeiland kunnen gooien...best prettig :).

Stats:
Inwoners: 4600 => 6000
Balans: +1800 => +3100
Productie: Alcohol, Tabak en Chocolade moeten nog bijgewerkt worden. Rest prima.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0099.jpg
Screenshot mode, een mooi 'pad' naar mijn eerste dorpscentrum :).

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0094.jpg
Bovenaanzicht hoofddorp

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0093.jpg
Voorraden hoofddorp

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0095.jpg
Eiland met Tools, Kanonnen en Parfum.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0096.jpg
Eiland met Food, Alcohol en Chocolade

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0097.jpg
Eiland met Tools, Cloth, Cacao en Tabak

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0098.jpg
Eiland met Cloth, Goud en Edelstenen

Overige aardigheden
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0082.jpg
Large Warship...yeah :D.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0084.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0085.jpg
Via de allerlaatste research bij de Universiteit kan je zelf je gasten uitnodigen...en even de Bierwagen getest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
dat large warship is echt handig, de queen kwam al een paar keer met haar vloot (ben in oorlog met 1 van die computers en dat vind ze niet zo leuk), maar ze kan niet eens weerstand bieden aan 3 van die large warships

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heel mooi stadje heb je (Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:05::).
En ik heb zowaar een nut gevonden voor de DPI switch functie op mijn Logitech G7 muis (waardoor je muis van heel gevoelig naar heel traag gaat met een druk op de knop). Zo kan ik op de laagste gevoeligheids stand heel precies dat balkje van aantal ton verkopen/inladen etc. regelen. Prachtig :D.
...uh je kunt ook net naast de cijfertjes klikken en het juiste aantal ff intikken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:25:
[...]

Heb je in je boten de trading route wel op 0T staan bij het uitladen? Ik geloof dat dit wel moet.
Ja heb alles op 0T staan, maar ze lopen gewoon vast op een gegeven moment. Vind dat wel lastig want ik ben nu meer bezig met de routes herstellen dan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:41:
[...]

...uh je kunt ook net naast de cijfertjes klikken en het juiste aantal ff intikken 8)
...gvd, zeg dat eerder :P. Nu neem ik steeds genoegen met dingen als '98', '102' etc :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 07:30:
[...]

Ja heb alles op 0T staan, maar ze lopen gewoon vast op een gegeven moment. Vind dat wel lastig want ik ben nu meer bezig met de routes herstellen dan andere dingen.
Ik had het ook aan het begin, weet zo niet meer wat ik heb veranderd. Maar je doet het wel verkeerd ;).

Haal alle trading routes er uit en doe het opnieuw.
- Eerste bestemming is waar je boot de goederen ophaalt.
- Als je de 1e bestemming hebt ingevuld, vul je in welke goederen die moet vervoeren.
- Dan kies je of die deze moet inladen of uitladen (inladen is groen, uitladen is rood, in dit geval inladen dus).
- Dan kies je een eindbestemming.
- Klik je op de goederen dat die die moet uitladen op dat eiland.

Als het goed is zou die trading route het gewoon moeten doen, ookal zit de boot zelf vol en en de goederen die die moet ophalen/leveren helemaal vol/leeg zijn.

Dan krijg je steeds de melden "A trading route is lacking goods."

Succes.

//offtopic.
Ik heb me pc nu al aardig gefixed enzo dus hopelijk vandaag were Anno spelen voor ik naar het trainen ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 07:30:
[...]

Ik heb dit op een gegeven moment ook gehad. M'n bootjes gingen gezellig voor de haven liggen niks doen. Dit probleem ontstond vlak na ik een kade gebouwd had. Het oplossen was gelukkig vrij simpel: in het 'handels route-menu' moet je het pakhuis door de kade vervangen. Ze gaan dan direct weer varen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om meer geld binnen te krijgen aan belastingen dan wat er uit gaat?? dat wil mij ma nie lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel huizen ;).

Daarnaast kan je ook meer belasting vragen, tot in het Oranje (zolang je uit het laatste kleurgebied blijft) vinden je inwoners nog acceptabel.

Enige waar je bij meer belasting op moet letten:
Alleen in het donkerste groen (eerste kleur) willen ze upgraden naar een volgend niveau of hun huis helemaal vullen met bewoners.

Dus wil je naar een volgend niveau, dan moet je de belasting even wat lager zetten.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:30
Wat ziet het er goed uit bij jullie zeg :9~ Ik ben tijdelijk gestopt met spelen, mijn laptop trekt het niet meer als ik een middelgrote stad heb. Ben van plan om een nieuwe pc te gaan samenstellen om het toch te kunnen spelen. Tot die tijd, please blijf screenshots posten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zo ook eens wat plaatjes posten van mijn stad.

Heb alleen 1 probleem, heb net gesaved en toen viel mijn mini map weg, de eilanden zijn er niet meer op te zien, misschien zometeen als ik het nog eens opnieuw opstart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh vreemd, Anno 1701 lijkt best bugvrij tot nu toe. Zelf heb ik 1x gehad dat het spel opeens afsloot (gelukkig net na een save), maar of dat nu een bug of een irritant broertje was weet ik nog niet 100% zeker ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

hijs hier ook best stabiel, 1 keer gehad dat ie eruit klapte, maar misschien ook omdat ik ging alt-tabben (terwijl mn sysspecs onder de min zit...) Verslavend spelletje, en geld positief houden is ook mijn grootste probleem, inderdaad huizen vrij royaal aanleggen... Straks nog eventjes met clangenoten multi proberen (zij waren al druk bezig, maar dat werk steeds :X )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alt-tab lukt hier opzich wel...maar met 800 mb (totaal voor 1 winXP account + anno) geheugengebruik @ 512 fysiek ram is minder lekker dan :D.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 09:04 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste