Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
ZiSE schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:28:
[...]

Er is geen apart gebouw of mannetje voor. Je moet gewoon zorgen dat je de schat binnen het "verzorgingsgebied" ligt van een haven of een warehouse. Er gaat dan vanzelf vanuit daar een mannetje de schat bergen.
Ah ok, maar ik kan niet elk eiland colonizen voor die freetrader omdat er een schat ligt. Ik dacht mischien is er een apart treasure hunt mannetje. Nou dan kan die freetrader mooi de pot op :P
Termi schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:56:
Wat een tof spel zeg, heb het gespeeld :+. Maar ik speel het in een ruk doro van 11 uur 's avonds tot 4 uur 's nachts.
Echt alle facetten bied het spel je aan, oorlogje voer aan het begin of het eind. Soms gedwongen keuzes, niets gaat perfect :). En je zit gewoon lekker te genieten van de graphics. Verbaast me trouwens dat het spel echt bij mij 0,0 bugs bevat!
Ja daar zeg je wat, de laatste paar spelen die ik heb gespeeld hebben zaten vol met bugs (scda, gothic3 etc) maar hier heb ik echt geen problemen gehad. Je kan gewoon onbezorgd spelen :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:16

St@m

@ Your Service

Zo, net even de eerste tutorial gespeeld op een AMD64 3000+, 1 gig RAM en een Geforce 6200.. draait prima hoor op low.. maar toch binnenkort maar even een nieuwe videokaart aanschaffen :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hmm zit nog een beetje te twijfelen om het spel te kopen, heb een amd3500 1 gig ram maar wel maar een 9800 pro :P vraag me af of het dan nog wel een beetje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb een (brakke) AMD ahtlon 2400+,1gb ram en een geforce 6600GT met 128mb ram. EN ik speel 1024x768 met bloom aan, alles op medium en heb alleen wat scroll vertraging als mijn stad echt HUGE wordt. Is wel fijn. :D

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wauw! Me voetbal is (helaas) afgelast, dus dan maar Anno spelen. Gaat errug goed met me stadje. Maar ik zal de shotjes voor me laten spreken.

*wacht op het uploade*,

Maareh het is echt een goed spel, ik dacht na een tijdje dat het /yawn zou worden maar elke keer is er wel iets waar je om moet denken. Wat ik wel verschrikkelijk lame vindt is het dat je geen trade route met de free traders kan maken.

Aristocraten (?) moeten bij mij talisman items hebben, die kan je niet zelf maken maar moet je traden met de natives, opzich geen probleem alleen hebben ze steeds maar 14t en dat is te weinig. En daarom moet ik steeds een bootje heen en weer sturen om het ook bij de free traders op te halen.

Moet nu de stad in :(. (de echte stad :p).

Afbeeldingslocatie: http://img22.imagevenue.com/loc530/th_53157_screenshot0013_122_530lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img129.imagevenue.com/loc500/th_53162_screenshot0015_122_500lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img141.imagevenue.com/loc542/th_53167_screenshot0016_122_542lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img28.imagevenue.com/loc479/th_53173_screenshot0018_122_479lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img109.imagevenue.com/loc337/th_53178_screenshot0019_122_337lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img138.imagevenue.com/loc568/th_53596_screenshot0020_122_568lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img160.imagevenue.com/loc565/th_53602_screenshot0021_122_565lo.jpg

Straks verder spelen en dan toch maar eens een oorlog voeren met blauw. Ze mekkeren de hele tijd over mijn honing eilandje :(.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, koningin op bezoek _O_.

Maar is het daar nu nacht? Zelf zou ik altijd in dag willen spelen, omdat dit in 16 en 15 ook zo was. Nacht past gewoon niet bij Anno vind ik.

Mooie stad verder hoor...wat zijn jou specs nu, en draait het daar goed (sorry als je deze al eens hebt genoemd...geen zin om te zoeken :P).

Alleen jammer dat je Paleis zo dicht tegen alles aanstaat...die zou ik persoonlijk liever wat opener neerzetten (je kan toch net zoals bij 1503 het Paleis steeds verder uitbreiden en er ook allemaal ornamentals bijzetten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kehb 1503 niet gespeeld. Dus dat paleis wordt misschien nog gemoved ;). Ik speel ook overdag maar blijkbaar als de Queen langskomt wordt het avond, zodat het vuurwerk beter opvalt. Trouwens ze is er om me onafhankelijk te verklaren :D en ze nam alleem Talismannen (..) mee :).

Specs;

AMD3500+
1024MB Ram. PC3200/400Mhz.
A8N-E.
X1900XT.
Maxtor 7200RPM.

//edit. Ik speel het trouwens op 1024x768, met alles aan en op het hoogst.

Een vrij goede pc dus. Krijg binnenkort van een vriend nog 1gb kingstone geheugen te leen en ik ga misschien nog een Raptor schijf kopen. (10.000 RPM).

//edit. Ik heb ook even wat op Sunflower forum gepost, http://forum.sunflowers.d...d.php?p=230355#post230355 over het feit dat er geen trade route met de Free Traders te vinden is.

Crap.. ik moet de stad nog steeds in :(.

[ Voor 52% gewijzigd door MrVegeta op 11-11-2006 15:36 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik heb een updateprobleem. Ik ben al zowaar advanced van pioneer naar settlers. Alleen lukt het mij niet om iedereen naar settler-niveau te krijgen. Verder zijn wel alle needs fullfilled van de inwoners; en iedereen is happy.

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/669/naamloosvw1.jpg

Mijn 'brick/tools'-voorraad was laag, dus ik heb wat geïmporteerd naar mijn warenhuis; maar ze gaan zichzelf nog steeds niet updaten. Nu heb ik een vermoeden dat ik dat handmatig moet doen doormiddel van een updateknop? Maar als ik erop druk; gebeurt niks (zowel aan/uit). En dat doodskopje blijft ook maar doodskop terwijl ik toch wel al half advanced ben :P Ik zal wel iets over het hoofd zien.

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/4276/naamloosyb2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Silent Thunder schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:32:
Ik heb een updateprobleem. Ik ben al zowaar advanced van pioneer naar settlers. Alleen lukt het mij niet om iedereen naar settler-niveau te krijgen. Verder zijn wel alle needs fullfilled van de inwoners; en iedereen is happy.

[afbeelding]

Mijn 'brick/tools'-voorraad was laag, dus ik heb wat geïmporteerd naar mijn warenhuis; maar ze gaan zichzelf nog steeds niet updaten. Nu heb ik een vermoeden dat ik dat handmatig moet doen doormiddel van een updateknop? Maar als ik erop druk; gebeurt niks (zowel aan/uit). En dat doodskopje blijft ook maar doodskop terwijl ik toch wel al half advanced ben :P Ik zal wel iets over het hoofd zien.

[afbeelding]
Idereen is happy? Of überhappy? Je moet ze in het donkergroen zetten ipv lichtgroen. Dan zouden ze mits alles aanwezig is naar de volgende level moeten.

Dat doodskopje heeft er niets mee te maken, dat is toch om een gebouw te slopen ofzo?

//edit. Ah nog een keer je plaatje bekeken, je luitjes zijn niet happy, zo zijn niet boos. Je moet ze helemaal blij maken. Gaat tenkoste van je belasting maar het trekt wel weer recht. En die update knop hoef je alleen in te drukken als je wil dat al je citezens (..) wel of niet upgraden :) dus even goed lezen en logisch nadenken :).

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 11-11-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik dacht zolang ik ze niet in het rood zette qua belastingen, was het wel goed (vandaar de middenweg geel). Maar goed, dan zal ik ze wel blijmaken met een groene belastingverlaging :P

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 11-11-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dat eerste rode pijltje moet je goed opletten wat er bij staat, dat is nl. de bevoorrading voor het upgraden aan/uit zetten. Als die uit staat gebeurt er natuurlijk ook niks :D.

Daarnaast moet je goed kijken naar de service area van alle benodigde gebouwen...als je huis buiten een van die gebieden ligt gaat ie ook niet verder.

En de belasting idd, die moet in het licht of donkergroen staan voor een upgrade (lichtgroen weet ik niet zeker, kan ook enkel donkergroen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk dat ie bij het donkergroene sneller gaat (het upgraden).
Silent Thunder schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:41:
Ik dacht zolang ik ze niet in het rood zette qua belastingen, was het wel goed (vandaar de middenweg geel). Maar goed, dan zal ik ze wel blijmaken met een groene belastingverlaging :P
Het is geloof ik al eerder geplaatst maar dat maakt niet uit.

Taktiek, maak eerst goed wat huizen, heb de tax tot aan de max, wanneer iedereen krijgt en heeft wat ie moet hebben om naar de volgende level te gaan verlaag je de taxes zodat de huizen upgraden. Als iedereen dat heeft gedaan kan je 2 dingen kiezen;

Of je doet de taxes weer omhoog zodat je snel wat geld krijgt.
Of je houdt de taxes nog een tijdje omlaag zodat er nieuwe bewoners in je stad komen te wonen, aangezien elke lvl huis meerde bewoners kan hebben dan de vorige :).

//edit.

"To get more Talismans, just trade passive at more than one of your warehouses and get them by autoroute from the other islands"

Klinkt logisch, zal het eens proberen.

[ Voor 96% gewijzigd door MrVegeta op 11-11-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn Talismannen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah, een talisman is een item dat mijn Aristocraten nodig hebben. Talismannen is misschien een beetje verneukt woord :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:48:
Daarnaast moet je goed kijken naar de service area van alle benodigde gebouwen...als je huis buiten een van die gebieden ligt gaat ie ook niet verder.
Ja, das wel een goede :P Hoe kan ik dat per gebouw zien? Als ik erop ga staan kan ik niet echt die info zien.

Verder nog een laatste vraag; en dan heb ik weer genoeg gen00bt voor 1 dag :P
De needs van de settlers worden nu groter (en ik moet qua gebouwen uitbreiden) alleen geeft het eiland mij niet meer bouwruimte (zoals je ziet zit ik al aan mijn max. met m'n huidige bouwgrond). Hoe verkrijg ik meer? Ik heb volgens mij genoeg pioneers/settlers gecreerd.

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/8326/naamloosvb7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Door een Mark gebouw neer te zetten kan je je land uitbreiden :).

//edit. Dat gebouwtje in het linker kolom helemaal links boven dus. Die kan je buiten je gebied neer zetten zolang de radius van je haven en de markt elkaar raken.

Als je op een huisje drukt dan kan je zien in hoeverre alles vervult wordt.

//edit. [img[http://img175.imageshack.us/img175/4276/naamloosyb2.jpg[/img].

Hier heb je dus een huisje geselecteerd, rechts zie je een Kruis een standbeeld etc etc, als daar onder een groen balkje staat dan is die eis vervult.

[ Voor 92% gewijzigd door MrVegeta op 11-11-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik vind het erg jammer dat er niet echt een campaign meer is; of zit ik er nou gruwelijk langs te kijken?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: http://img106.imagevenue.com/loc321/th_59767_screenshot0025_122_321lo.jpg

Allemaal campaigns :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:34:
[...]

Ja, das wel een goede :P Hoe kan ik dat per gebouw zien? Als ik erop ga staan kan ik niet echt die info zien.
Als je een nieuw huis maakt krijg je dat te zien, dan worden gebouwen groen die nog in range zijn.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/anno%201701%20demo/endlos/th_screenshot0011.jpg

Als je daar gewoon op let tijdens het bouwen hoef je niet later elk huis na te gaan aan de rand van je dorp ;).
Verder nog een laatste vraag; en dan heb ik weer genoeg gen00bt voor 1 dag :P
De needs van de settlers worden nu groter (en ik moet qua gebouwen uitbreiden) alleen geeft het eiland mij niet meer bouwruimte (zoals je ziet zit ik al aan mijn max. met m'n huidige bouwgrond). Hoe verkrijg ik meer? Ik heb volgens mij genoeg pioneers/settlers gecreerd.

[afbeelding]
Whehe, dat doe je inderdaad met marktplaatsen. Dat zijn de enige gebouwen die je in grijs gebied kan maken ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Hieronder is mijn stad, settings alles op max. (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.riklemmers.nl/images/games/anno1701/screenshot0012k.jpg

Wtf? 30k... dit is al de vijfde keer dat ze (de queen) zoveel geld wilt.
Afbeeldingslocatie: http://www.riklemmers.nl/images/games/anno1701/screenshot0010k.jpg

Ik kom denk ik nooit aan de 4k inwoners want ik heb niet genoeg ruimte :P
Mischien wat productie gebouwen slopen en naar ander island verplaatsen.

Dat kasteel bouwen (of paleis w/e) in de ANNOpedia/ANNOclopedie of hoe noemen ze het ook alweer? :P Daar hebben ze zo'n vet mooi kasteel gebouwd met alle losse onderdelen mooi gecombineerd. Ik moet alle brokjes ergens los tussen zetten anders heb ik nooit genoeg ruimte :P

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Lord op 11-11-2006 17:21 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Lord schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat kasteel bouwen (of paleis w/e) in de ANNOpedia/ANNOclopedie of hoe noemen ze het ook alweer? :P Daar hebben ze zo'n vet mooi kasteel gebouwd met alle losse onderdelen mooi gecombineerd. Ik moet alle brokjes ergens los tussen zetten anders heb ik nooit genoeg ruimte :P
Wow...dat ziet nog eens mooi uit...die details!

Maar als je echt je grootste eiland met huizen vol wilt zetten moet idd alle productie op andere eilanden. En als je een paleis met al die losse onderdelen helemaal mooi wilt maken moet dat misschien ook op een ander eiland :D.

En rood heeft zo te zien het allergrootste eiland...die moet je ff wegvagen dan :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:42:
[...]
Maar als je echt je grootste eiland met huizen vol wilt zetten moet idd alle productie op andere eilanden. P.
Dat is sowieso mijn streven, om alles te laten importeren naar 1 groot eiland met burgers :). Niet zo makkelijk als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, dat heb ik zelf bij 1503 en 1602 vaak genoeg gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nee.

losse scenario's ;)

vroegah (in the good old time...) kon je ook gewoon 1 lang verhaal spelen.
was erg leuk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

[afbeelding]

[afbeelding]

welke specs zijn dit :9~

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Boudewijn schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:48:
[...]

nee.

losse scenario's ;)

vroegah (in the good old time...) kon je ook gewoon 1 lang verhaal spelen.
was erg leuk.
Oh sorry, kheb 1503 niet gespeeld en bij 1602 alleen maar Contineus plays op lans :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
[afbeelding]

[afbeelding]

ja je kna me toch niet vertellen dat je alles op max hebt ingame en (welke resolutie) dat het dan ook nog probleemloos vloeiend draait? (vooral boven je stadje)

ik heb een aardige PC maar echt schokvrij is het niet (ook nog op 1024)

ik heb een zwaar vermoeden dat je alles op max zet voor de screen, want je ziet toch niet hoeveel frames (per uur) er voorbij gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We zijn aardig bezig zie ik... d:)b

Voor de verandering een view van bovenaf van mijn stad met ruim 4300 Aristocates. Het is wat standaard allemaal maar zodra ik 500k cash heb ga ik op m'n gemak de boel opnieuw indelen.
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/869/1701001small2jj5.jpg

Dit is nog steeds m'n eerste map, ik ben zomaar begonnen met 3 AI players (Easy,Normal,Hard) en wat buitenlandse beschavingen + piraten. De Queen doet niet mee want die eist mij iets te vaak 80% van je geld op. Als je dat niet geeft ben je dus acuut in oorlog met de andere AI players. Enne.. ff "een stad wegvagen" kun je dus wel vergeten in 1701. Ik ben nu al 2x compleet in de pan gehakt terwijl ik toch een flink leger en 8 big warships had. Maar ze vallen je van alle kanten aan, blokkeren je haven en na 15 minuten is je stad een rokende puinhoop. En wat helemaal erg is, ze willen ook geen vrede meer! In 1602 kon je door ze geld te geven vrede 'kopen' maar in 1701 ben je dat geld lekker kwijt en ze lachen je nog uit ook _/-\o_ Uiteindelijk heb ik de moed opgegeven en ben met een oude savegame verdergegaan.

Qua economie is vooral het begin moeilijk, gelukkig stroomt het geld binnen zodra je op merchant level zit en parfum of juwelen kan verkopen. Bovendien heeft elke AI player een voorkeur voor 1 produkt. Agatha von Thielen bijv. is gek op gebak en koopt zomaar elke 10 minuten 80 ton of meer, inclusief hilarisch commentaar :).

Okee... nog ff kort wat dingetjes die ik de afgelopen week heb ontdekt:

- met Ctrl 1-9 maak je een shortcut naar een schip, erg handig voor de FreeTrader opdrachten.
- laat altijd een schip in de haven bij de FreeTrader, via een shortcut kun je dan snel zien wat er te koop is zonder dat je ernaartoe hoeft te klikken.
- een perfecte verstandhouding met de indianen geeft je een Storm optie
- laat op elk eiland 10 ton hout en tools achter zodat je in elk geval je haven kan herbouwen als ie door een wervelstom is vernietigd (zodat je handelsroute kan doorgaan).

En oh, als iemand nog wat warfare tips heeft dan hoor ik ze graag :)

@Bulls-NL, misschien heeft Dark Lord wel een 8800GTX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige tips! Had ik zelf nog niet aan gedacht iig ;).

En ook een mooi screenshot, die cutout maakt het nog extra speciaal ;).

Zo'n storm lijkt mij trouwens ook wel vet >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb gisteravond eerst de piraten maar eens aangevallen, aangezien ze op een eilandje zaten waar een Gem mine op zat. 1e aanval ging hopeloos mis. 2 Horrowitz 2 Paardelui en 4 Grenadiers, nou dat kwam niet helemaal goed. 2e aanval had ik overal 4 x zoveel van toen waren ze zomaar dood.

Nadat ik de piraten had afgemaakt kreeg ik van mijn tegenstander (die piratenchick) te horen dat ze het niet zo leuk vondt dat ik haar piraten vriendjes had afgemaakt. Who cares.

Dus ik met een bootje met goods naar dat eiland toe om een haven te bouwen, ben ik er bijna... flikkert ze er zelf een haven en verklaart mij de oorlog omdat ik nog troepen heb op haar eiland. okay wtf?

"You want a war.. you got a war!"

Al mijn boten naar haar havens gestuurd om te slopen en zo al haar trade routes af te sluiten, kreeg ze een riot op haar main eiland toen mijn troepen er opaf gestuurd en alles gesloopt >:). Uiteindelijk besloot ze maar te stoppen "You'll get lonley soon..." yea right.

AI staat trouwens op Easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, wel lache :D. Eigenlijk moet je gelijk met een aanval die bedoelt is de tegenstander helemaal uit te roeien een schip om te koloniseren meesturen.

Dan krijg je dit soort problemen ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Bulls-NL schreef op zondag 12 november 2006 @ 03:35:
[...]

ja je kna me toch niet vertellen dat je alles op max hebt ingame en (welke resolutie) dat het dan ook nog probleemloos vloeiend draait? (vooral boven je stadje)

ik heb een aardige PC maar echt schokvrij is het niet (ook nog op 1024)

ik heb een zwaar vermoeden dat je alles op max zet voor de screen, want je ziet toch niet hoeveel frames (per uur) er voorbij gaan...
Als jij me vertelt of Anno 1701 een showfps command heeft dan maak ik daar wel screenshot van :)
Ik speel op 1280x1024 en voorderest alles op hoogste settings, dus niet alleen voor screenshots.
Pentium D 940, Ati Radeon X1900XTX, 2GB DDR2 PC6400
Ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen, want het lukt bij mij dus wel zonder schokken.

Hoe kan je vrienden worden met die inheemse volken en de piraten? Want als ik ze geld geef dan nemen ze het wel aan ze worden alleen nog bozer op me.

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Lord op 12-11-2006 13:33 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Dark Lord schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:32:
[...]

Als jij me vertelt of Anno 1701 een showfps command heeft dan maak ik daar wel screenshot van :)
Ik speel op 1280x1024 en voorderest alles op hoogste settings, dus niet alleen voor screenshots.
Ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen, want het lukt bij mij dus wel zonder schokken.

Hoe kan je vrienden worden met die inheemse volken en de piraten? Want als ik ze geld geef dan nemen ze het wel aan ze worden alleen nog bozer op me.
beste manier om je FPS te zien in elk spel, is met fraps (www.fraps.com)
en inheemse volken worden vooral blij van trade zover ik weet

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan niet traden met de piraten, ik denk dat je friendly met hun wordt door een Free Traders schip te laten zinken. Je kan ze wel geld geven, met een beetje mazzel gaat je rep omhoog. Met de andere volkeren kan je gewoon het beste traden, een trade route opzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey mensen,

Ik heb een vraagje over multiplayer. Is het al mogelijk om via internet te spelen? Want het lukt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 09:16:

Zo'n storm lijkt mij trouwens ook wel vet >:).
Is het ook :) Vooral omdat het alle eilanden van het slachtoffer treft, dus niet alleen z'n start eiland.
Het ziet eruit als een heftige onweersbui met regen/bliksem en het duurt best wel lang. Na afloop staan er overal huizen in brand, ik zou flink balen als ze het bij mij zouden doen!
Dat klopt niet helemaal hoor, de moeilijkheidsgraad staat vast per AI player al kun je wel de piraten apart instellen. Jij hebt Carmen Marquez verslagen en dat is een Normal player met een voorkeur voor wapens.

Nu ik het een weekje speel heb krijg ik steeds meer waardering voor de makers, het is gewoon knap hoe ze elke AI een eigen persoonlijkheid hebben gegeven. Ze vechten zelfs anders, Agatha bijv. maakt veel schepen terwijl Marquez vooral landtroepen maakt. De Easy AI stelt weinig voor, die huilebalken een beetje als je een eiland afpakt en zijn vervolgens heeeel blij als je weer vrede wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje, je kan toch ook helemaal zonder piraten en natuurrampen spelen? Kijk dat is allemaal wel leuk en aardig voor als het spel saai begint te worden...maar ik wil eerst enorme steden maken enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik vind die missie met die aap helemaal geweldig. Deed me denken aan monkey island :')
En de rest van de missies zijn ook grappig. Lekker luchtig allemaal.

Wanneer je met die scenarios te weinig geld hebt op een gegeven moment, dan krijg je gewoon van de queen of iemand anders weer genoeg geld erbij. Je kan dan nooit in het rood lopen. Maar in het doorlopend spel is dat toch niet zo neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Mr_Knight schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:04:
Ik vind die missie met die aap helemaal geweldig. Deed me denken aan monkey island :')
En de rest van de missies zijn ook grappig. Lekker luchtig allemaal.

Wanneer je met die scenarios te weinig geld hebt op een gegeven moment, dan krijg je gewoon van de queen of iemand anders weer genoeg geld erbij. Je kan dan nooit in het rood lopen. Maar in het doorlopend spel is dat toch niet zo neem ik aan?
Je moet het wel knap verpesten als je in het rood wilt komen bij doorlopend spelen. Je begint met 50k gold, in het begin zal je even dipje krijgen omdat je nog niet zoveel inwoners hebt en alles nog moet opstarten maar je kan al snel weer in de plus komen door de belasting.
Maar in doorlopend spelen kan je volgens mij ook krediet vragen aan de queen, of een 'tribute' eisen van een medespelers (ik heb geen van beide geprobeerd).
Ik ben iig nog niet onder 44k gekomen (ik ging steeds geld betalen als medespelers dat wouden voor alliance).

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Lord op 12-11-2006 17:26 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:03:
Even een klein vraagje, je kan toch ook helemaal zonder piraten en natuurrampen spelen? Kijk dat is allemaal wel leuk en aardig voor als het spel saai begint te worden...maar ik wil eerst enorme steden maken enzo :).
Jep je kan echt alles instellen wat voor spel je wilt.
Veel of weinig tegenstanders, niveau :);
Eilanden, map, grootte;
Hoeveelheid resoruces etc...

Ik heb ook al via netwerk gespeeld gaat opzich wel aardig, alleen jammer dat 5 uur zo om zijn :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Dark Lord schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:24:
[...]

Je moet het wel knap verpesten als je in het rood wilt komen bij doorlopend spelen. Je begint met 50k gold, in het begin zal je even dipje krijgen omdat je nog niet zoveel inwoners hebt en alles nog moet opstarten maar je kan al snel weer in de plus komen door de belasting.
Maar in doorlopend spelen kan je volgens mij ook krediet vragen aan de queen, of een 'tribute' eisen van een medespelers (ik heb geen van beide geprobeerd).
Ik ben iig nog niet onder 44k gekomen (ik ging steeds geld betalen als medespelers dat wouden voor alliance).
Je kan het toch heel moeilijk voor jezelf maken door een klein eiland te kiezen en met heel weinig geld te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:03:
ik wil eerst enorme steden maken enzo :)
Termi heeft het al gezegd, je kunt van alles instellen en die optie screens zitten volgens mij ook in de demo. Alleen kun je dan niks instellen maar het ziet er hetzelfde uit als in de full version qua opties. Daarnaast heb je ook nog de Singleplayer Playground waarin je zonder economie/AI met een beperkt aantal bouwmogelijkheden er lekker op los kunt bouwen op 4 grote eilanden. Echt iets voor de jonge kids, netjes gedaan van Sunflowers.

Playground bouw opties
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/5619/170106playgroundkf5.jpg

En dan nog iets over die shortcuts... ik heb net ontdekt dat je alles wat selecteerbaar is een shortcut kunt toewijzen met Ctrl 1-0. En met alles bedoel ik ook alles :) Dus ook vijandelijke eenheden, standbeelden, zelfs piratenschepen! Alleen zie je dan geen nummer in beeld, maar de shortcut werkt wel. Gewoon dubbel-tap en je springt ernaartoe. Wow... ik vraag me af dit wel zo is bedoeld en of het in multiplay ook werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bobnofski op 12-11-2006 20:05 . Reden: screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat zijn nou leuke opties :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik speel het hier op een A64@2500mhz en een 6800 128mb kaart. Nou alles staat op low, alleen textures op medium, maar bij een grote stad schokt het nog steeds..in vergelijking met de rest vind ik dit nogal 'schokkend'. Iemand tips?

Iemand al iets gevonden om het spel sneller te laten verlopen? Je kan wel op de + knop drukken, maar een permanente oplossing is ook wel welkom :)

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaOverclocker schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:55:
Ik speel het hier op een A64@2500mhz en een 6800 128mb kaart. Nou alles staat op low, alleen textures op medium, maar bij een grote stad schokt het nog steeds..in vergelijking met de rest vind ik dit nogal 'schokkend'. Iemand tips?

Iemand al iets gevonden om het spel sneller te laten verlopen? Je kan wel op de + knop drukken, maar een permanente oplossing is ook wel welkom :)
Hmmm, ik heb hier ongeveer dezelfde specs. Opt146@2400mhz en ook een 6800 128 256 mb kaart. Ik heb wel 2Gb RAM. Alles staat bij mij op high (geen AA AF) en heb +/- 12 FPS bij een drukke stad. Opzich goed mee te spelen en zeker niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

hmzz.. volgens mij eet het spel niet zoveel ram, en mijn fps zouden er vast niet omhoog van gaan als ik meer ram instal. Hd zou anders wel aant swappen zijn. zal mijn fps binnenkort eens meten. Ik gebruik trouwens 84.xx drivers.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:08:
[...]

Hmmm, ik heb hier ongeveer dezelfde specs. Opt146@2400mhz en ook een 6800 128 mb kaart. Ik heb wel 2Gb RAM. Alles staat bij mij op high (geen AA AF) en heb +/- 12 FPS bij een drukke stad. Opzich goed mee te spelen en zeker niet schokkend.
Ik heb ook geen last van schokken ofzo. Het rare bij mij is dat de FPS altijd gelijk blijft tussen de 15-20 (of ik het spel nu begin of een grote stad heb, blijft altijd tussen de 15-20). Normaal zou ik dit te weinig vinden maar in dit spel draait het dan goed zonder haperingen enzo. Ik draai op 1280x1024 en alles op zijn hoogst. Ik heb wel een optie al vanaf het begin uitgezet en dat was iets met shaduw verfijnen ofzo (geloof een soort van post processing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Ik heb het spel vorige week gekocht en geinstalleerd op mijn Turion ML34 laptop. Het draait niet echt soepel op de laagste settings. Ik denk dat ik maar een nieuwe pc maar moet gaan kopen, alleen om Anno beetje fatsoenlijk te kunnen spelen :)

Mijn specs zijn:
Turion @ 1.8Ghz
1268 MB Ram
Radeon x700
5200 rpm HDD
Ik draai het op 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

gisteren ook gekocht :) tijdje zitten spelen, draait allemaal prima op medium! tot nu toe alleen maar continous game gedaan. Ik hou echter problemen met mijn geld, zit alleen maar in de min :/ tot welk niveau blijven jullie in de min lopen? Settler level? of nog verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Totdat ik Aristocraten kreeg zat ik steeds -100 + 500 :p. Goed handel doen met de volkeren krijg je ook mooi geld voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaOverclocker schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:25:
hmzz.. volgens mij eet het spel niet zoveel ram, en mijn fps zouden er vast niet omhoog van gaan als ik meer ram instal. Hd zou anders wel aant swappen zijn. zal mijn fps binnenkort eens meten. Ik gebruik trouwens 84.xx drivers.
'niet zoveel' ?

De deme trok mijn systeem tot in de 800 mb ram. En met 512 fysiek betekend dat swappen, en dat is enorm slecht voor performance in games :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Laatst online: 10-09 10:35
Weet iemand eigenlijk of je de gamespeed (van multiplayer games) iets kunt verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, vandaag mijn engelse Anno 1701 full 'binnen'. Al blijf ik nog wel hangen bij het 'Enter serial' scherm, aangezien ik daar mijn originele van de Duitse LE in ga vullen...nu moet die Deutsche Post even opschieten met bezorgen ja :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Is het niet meer mogelijk om een schip te verkopen? ik kan de optie nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

lex schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:35:
gisteren ook gekocht :) tijdje zitten spelen, draait allemaal prima op medium! tot nu toe alleen maar continous game gedaan. Ik hou echter problemen met mijn geld, zit alleen maar in de min :/ tot welk niveau blijven jullie in de min lopen? Settler level? of nog verder?
Ik zit eigenlijk altijd in de plus. Zo veel mogelijk huisjes bouwen met pioniers, stuk of 20/30.
dan alles geven, dan kom je rond de 0,- uit, dan belasting verlagen tot in het groen, dan zit je op -100 ofzo. dan een heel aantal huisjes laten upgraden naar volgende level. dan belasting weer omhoog, (tot iets voor het rode) dan zit je weer op +500. Dit herhalen tot dat je 30 huisjes vol met aristocraten hebt.
Ik koop wel altijd tools in totdat ik een tool maker heb, anders moet ik te lang op die tools wachten telkens.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat tools kopen doe ik al sinds 1602 ja, anders kom je gewoon zonder te zitten na een tijdje. Dan schiet het zegmaar ook niet op :D. En dan gelijk ook flink wat toolsmiths bouwen, zodat je zelf kan verdienen aan het verkopen van tools ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Dark Lord schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:32:
[...]

heb je dan ook antialiasing en anisotrophic filtering op max staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Laatst online: 29-06 10:26
Hoeveel alcohol/tabak/wol productielijnen (dus 2 veldjes 1 distilerij) gebruiken jullie voor een bevolking van ong. 1.250 mensen ? Ik dacht na 4 productielijnen wel genoeg te maken, maar ze bleven maar zeiken dat er te weinig was :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zoveel tot ze niet meer zeiken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:56
Ik ben nu mijn eerste stad aan het bouwen. Maar wat ik me nu afvraag is het eingenlijk een soort van campain wat je doet? Dus als je straks een hele grote stad hebt dat je dan naar de volgende map gaat ofzo? Of is er maar 1 map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zorg je er eigenlijk voor dat de piraten jou trade schepen niet aanvallen? Ik hoorde dat je de reputatie omhoog kon krijgen door een free trader schip te laten zinken maar hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Na eerst de demo gespeeld te hebben dan nu de full game gekocht en aan het spelen. Lang geleden dat ik me nog zo vermaakt heb met een building game zeg maar :D. Overigens kom ik zoals eerder aangegeven ook altijd in de knoop met die tools, heb er altijd te weinig.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:43:
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat de piraten jou trade schepen niet aanvallen? Ik hoorde dat je de reputatie omhoog kon krijgen door een free trader schip te laten zinken maar hoe doe je dat?
Ik bewaak op dit moment de stukken zee waarlangs piraten bij mijn zee-routes kunnen komen. In mijn geval betekend dat ik twee zee-straten moet afsluiten, twee andere worden door de twee andere volken beschermd. Per zee-straat twee grote oorlogsschepen en er komt geen piraat meer door.

Wat ook kan helpen is kanonnen torens zo te plaatsen dat ze een maximaal stuk zee kunnen beschieten, als je dan torens plaatst op de eilanden in de buurt van het piratennest worden ze ook al vaak tegengehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bart1983 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:42:
Ik ben nu mijn eerste stad aan het bouwen. Maar wat ik me nu afvraag is het eingenlijk een soort van campain wat je doet? Dus als je straks een hele grote stad hebt dat je dan naar de volgende map gaat ofzo? Of is er maar 1 map?
Mjah niet echt. Je kan zelf een bepaald doel stellen voor een continouse game. Opzich is dat wel jammer, dat er geen langlopende campaign is.

Zou toch "makkelijk" kunnen? Allemaal fractions etc kan je wel een simpel verhaaltje omheen bouwen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Beginnen jullie eigenlijk met map revealed of niet? Ik namelijk wel, voordat ik een goed eiland vind ben ik onderhand 10 min verder en dan heb je ook nog eens kans dat er al iemand anders op zit. Ik begin ook liever meteen goed :).
Verder vind ik het spel geweldig _/-\o_ . Ben nu al 8 uur bezig met 1 map en ben nog niet eens bij lvl 5 inwoners. Zeker nadat ik de trade routes werkend kreeg (wist een hele tijd niet dat je bij uitladen, juist op 0 moest zetten :P ), speelde het heerlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Neuh ik vind alles al meteen zien een deel van de lol weg nemen, en het wordt zo ook te makkelijk om gewoon iedere keer het allerbeste eiland te pakken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Laatst online: 29-06 10:26
-O- Alcoholisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik speel ook meteen maar met de hele map geëxplored, maakt het niet echt makkelijker, wel leuker.
Kijk, dat je om drank, shag, kleren kan klagen, dat kan ik me voorstellen. Maar om nou mijn stad half af te branden omdat er te weinig chocolaatjes zijn, nee dat begrijp ik niet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, chocola is belangrijk voor de singles in je stad!! ;).

Trouwens.

Stockfoto:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_8de4c604-407b-451e-879b-706cd2a2453.jpg

_O_ *O* Mijn foto *O* _O_
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_4025.jpg
Klik voor 1600*1200

Jaja, #6168 van de 17001 _O_

U ziet:
-Houten kistje met 2 scharnieren, 1 'slot ding' en plaatje met nummer/totaal aantal
-2 DVD jewelcase met het spel (duitse versie) en soundtrack DVD (staan best veel nummers op) in 5.1 DTS :D
-'Zertifikat' van echtheid, met het nummer er ook nog eens op vermeld (dus geen standaard kopie)
-Artboek met 99 genummerde pagina's + wat ongenummerde met tekst. Harde kaft, goede kwaliteit papier.
-LE (los genummerd) afbeelding van een schip, apart verpakt in half doorzichtig wit folie-spul (452/3400)
-Goudkleurige ( ;) ) sleutelhanger met de tekst "Anno 1701"
-Handboek van het spel
-Poster met op de achterkant de gehele build tree _O_
-5 postkaarten

En na lang zoeken, jawel, heb in eindelijk het serial kunnen vinden. Dat hadden ze verstopt op de achterkant van het handboek :'). En ik maar zoeken op het doosje met de DVD's _O-.

/me is zeer blij.

Nu kan ik eindelijk legaal spelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ziet er mooi uit :). Ik zit nu al + 22 uren op mijn map te spelen.

Heb net een eilandje gemaakt met 200 huizen.

200x40 = 8000 inwoners. :) Wel vervelend is dat je zoveel gebouwen moet maken om je luitjes blij te maken in leven houden.

Marktplaats.
Brandweer.
Doktor.
School.
Opera.
Kerk.
Senaat.

Als je al deze gebouwen neer zit heb je al een redelijk deel van je bouwruimte verkloot :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

MrVegeta schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:31:

200x40 = 8000 inwoners. :) Wel vervelend is dat je zoveel gebouwen moet maken om je luitjes blij te maken in leven houden.

Marktplaats.
Brandweer.
Doktor.
School.
Opera.
Kerk.
Senaat.

Als je al deze gebouwen neer zit heb je al een redelijk deel van je bouwruimte verkloot :(.
aantal dorpspleinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen spelletje :) Ik vond het overigens wel grappig. Op een gegeven moment ging het regenen. Dacht ik telkens artifacts te zien. Dus ik uit schrikreactie me kaart terugklokken. Ik weer kijken, nog steeds!! Andere spellen deden normaal. Toen kwam ik erachter dat dat regendruppels voor moesten stellen die over het scherm druppelde whaha.

Is dit spel overigens leuk om online te spelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bedoelde ik met marktplaatsen :p. Maar ja zoals je ziet is het een hele lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Het is geen metropool oid, maar heb er wel een paar dagen energie ingestoken, dus trots erop :P
2060 inwoners schoon aan de haak; allen Citizen.

Ik heb veel geïnvesteerd in superveel productiegebouwen overseas, hoewel ik op mn eigen eiland ook een paar heb draaien. Al die onderhoudskosten hebben me in het begin bijna de nek omgedraaid; draaide de min in en kreeg nog 'n 3k-lening van de koningin ook :P

Dus veel huizen bijgebouwd, belasting omhoog gegooid; en ik ben nu een beetje break-even aan het draaien, nog meer richting de winst ook.

Ik denk dat die vele onderhoudskosten mij nog steeds zullen haunten als ik zodadelijk weer wil advancen en de belasting omlaag ga gooien. Dus ik kom in ieder geval nog flink aan het bijbouwen voor meer belastinggeld.

Afbeeldingslocatie: http://xs309.xs.to/xs309/06462/1453434343434343.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs309.xs.to/xs309/06462/dsdsdsd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dorpje hoor...maar wat als er brand uitbreekt...dan kan de brandweer nergens bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb disasters volgens mij uitstaan; maar ik heb idd alles op elkaar gepropt :X Nou ja, ik heb 1 keer gehad dat ze het operagebouw in de fik staken omdat de drankvoorraad eventjes op was; stelletjes alcoholisten :P Maar dat gebeurt gelukkig niet vaak.

Op de foto is het voedsel nog schaars, maar dat heb ik nu helemaal bijgetrokken. Draai zelfs nog overproductie op sommige lijnen; maar dat verkoop ik gewoon door aan derden :)

[ Voor 79% gewijzigd door Silent Thunder op 14-11-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:22:
Lol, chocola is belangrijk voor de singles in je stad!! ;).

Trouwens.

Stockfoto:
[afbeelding]

_O_ *O* Mijn foto *O* _O_
[afbeelding]
Klik voor 1600*1200

Jaja, #6168 van de 17001 _O_

U ziet:
-Houten kistje met 2 scharnieren, 1 'slot ding' en plaatje met nummer/totaal aantal
-2 DVD jewelcase met het spel (duitse versie) en soundtrack DVD (staan best veel nummers op) in 5.1 DTS :D
-'Zertifikat' van echtheid, met het nummer er ook nog eens op vermeld (dus geen standaard kopie)
-Artboek met 99 genummerde pagina's + wat ongenummerde met tekst. Harde kaft, goede kwaliteit papier.
-LE (los genummerd) afbeelding van een schip, apart verpakt in half doorzichtig wit folie-spul (452/3400)
-Goudkleurige ( ;) ) sleutelhanger met de tekst "Anno 1701"
-Handboek van het spel
-Poster met op de achterkant de gehele build tree _O_
-5 postkaarten

En na lang zoeken, jawel, heb in eindelijk het serial kunnen vinden. Dat hadden ze verstopt op de achterkant van het handboek :'). En ik maar zoeken op het doosje met de DVD's _O-.

/me is zeer blij.

Nu kan ik eindelijk legaal spelen ;).
Wow wat gaaf! :)
Daar kan een uitgever als EA nog wat van leren, daar is een Platinum/Gold/Deluxe versie een spel met een extra dik boekje en misschien een extra CD :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de redenen waarom ik amper games koop...je hebt zo weinig meerwaarde.

Deze is trouwens tot op heden exclusief in Duitsland te koop, dus ook enkel de Duitse versie van het spel.

Mocht er interesse zijn naar grotere plaatjes van een bepaald onderdeel, vraag maar :).
Silent Thunder schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:49:
Ik heb disasters volgens mij uitstaan; maar ik heb idd alles op elkaar gepropt :X Nou ja, ik heb 1 keer gehad dat ze het operagebouw in de fik staken omdat de drankvoorraad eventjes op was; stelletjes alcoholisten :P Maar dat gebeurt gelukkig niet vaak.

Op de foto is het voedsel nog schaars, maar dat heb ik nu helemaal bijgetrokken. Draai zelfs nog overproductie op sommige lijnen; maar dat verkoop ik gewoon door aan derden :)
Hmm, spontaan vuur als ramp? Best knap :D.

Dingen als vulkanen en orkanen zou ik niet willen, maar vuur zet ik denk ik wel aan. Heeft de brandweer ook wat te doen ;).

En ik heb altijd de drang om wegen om blokken huizen van 2 rijen dik te zetten...dus dat komt ook goed uit :D. Dat beperkt natuurlijk wel het aantal huizen dat ik neer kan zetten, maar achja...een grote stad gaat mijn pc momenteel toch niet trekken :D.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:11:
Een van de redenen waarom ik amper games koop...je hebt zo weinig meerwaarde.

Deze is trouwens tot op heden exclusief in Duitsland te koop, dus ook enkel de Duitse versie van het spel.

Mocht er interesse zijn naar grotere plaatjes van een bepaald onderdeel, vraag maar :).
Super! :>

Maar is die kist echt van hout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een vraag :P?

En voor zover ik kan beoordelen lijkt het wel hout ja :).

Net trouwens 2 uurtjes gespeeld...schiet echt niet op. Pas 1000 inwoners, waarvan het meeste deel pas op het 2e niveau :(
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:19

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:11:
En hi-res versie van de productielijnen poster misschien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Bulls-NL schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:55:
heb je dan ook antialiasing en anisotrophic filtering op max staan?
Ja.
MrVegeta schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:31:

Marktplaats.
Brandweer.
Doktor.
School.
Opera.
Kerk.
Senaat.

Dan heb je ook vaak (ik iig) nog het probleem dat een huisje net 1 tile buiten het bereik van zo'n gebouw valt, dus dan moet je eigenlijk overbodig een extra neerzetten of huizen slopen :P
Houden jullie hier al echt goed rekening mee voordat jullie huizen gaan bouwen? Ik kijk meestal achteraf pas waar ik alle 'behoefte' gebouwen neerzet, wat dus ook weer de nodige problemen geeft :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Is het iemand al gelukt zo'n walvis jachthaventje werkend te krijgen? Ik krijg maar niet uitgevogeld waar de gebieden zijn waar walvissen voorkomen zodat je er op kan jagen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Wom schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:11:
Is het iemand al gelukt zo'n walvis jachthaventje werkend te krijgen? Ik krijg maar niet uitgevogeld waar de gebieden zijn waar walvissen voorkomen zodat je er op kan jagen.
Als je een whaler wilt bouwen, moet je idd eerst ontdekken of je whale fishing grounds hebt. daar kun je achter komen door bovenaan in het midden op het schermpje te klikken met wat je grondstoffen zijn.

Mocht het zo zijn dat je die hebt moet je even kijken waar die walvissen zwemmen en dan gewoon die haven in de buurt van die walvis planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:26:
Is dat een vraag :P?

En voor zover ik kan beoordelen lijkt het wel hout ja :).

Net trouwens 2 uurtjes gespeeld...schiet echt niet op. Pas 1000 inwoners, waarvan het meeste deel pas op het 2e niveau :(
[afbeelding]
Als je mensjes in het donker groene staan, dan zijn ze heel blij end an willen ze upgraden, als je ze in het lichtgroene zet dan worden de lege plekken in de huisjes ook nog aangevuld, en als je het in oranje zet dan worden de mensjes van dat type huisniet bijgevuld ookal heb je nog lege plaatsen.

Ik zet de building materials altijd op locked, en als je ze wil laten upgraden dan zet ik ze in het donkergroen, en dan krijgen ze vanzelf pijltjes boven de huizen, en dan klik je op upgrade building.(het zelfde als de market place) op deze manier heb je meer controle over welke huisjes je laat upgraden en hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Wom schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:11:
Je kunt de walvissen zien zwemmen, meestal in het noorden. Daar moet je dan een warenhuis neer zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door mavi op 15-11-2006 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walvissen: kijk in het water om een eiland of je daar een Walvis met een speer erin ziet staan...dan zwemmen ze daar rond. Je Whaler moet dan iig een zoeentje in zn service area hebben.

En @Bulls-NL: thxs voor de tips, maar ik ben sinds 1602 al fan van Anno...en weet onderhand wel hoe het werkt :D.

Maar ik heb eerst lopen sparen voor een berg huizen, en een toolproductie...en nog helemaal niks met alcohol of tabak. Daarom komen ze nog niet verder ;).
KoppenSneller schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:31:
[...]

En hi-res versie van de productielijnen poster misschien O-)
Jaja, dat zou je wel willen he :P.

Misschien van een hoekje, maar de hele...denk het niet >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb het spel de hele nacht laten aanstaan; zette monitor vanmorgen aan en ze hadden het zowaar uit zichzelf nog gered ook. Alle needs nog fullfilled, systeem reguleert zich goed... nou prima. Mijn vermogen is ook gestegen van 60k naar 350k 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 15-11-2006 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Gisteravond opnieuw begonnen, inmiddels meer dan 600 citizens :) Maar een van de AI's is een beetje vijandig, moet maar eens een legertje gaan bouwen voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:32:
Ik heb het spel de hele nacht laten aanstaan; zette monitor vanmorgen aan en ze hadden het zowaar uit zichzelf nog gered ook. Alle needs nog fullfilled, systeem reguleert zich goed... nou prima. Mijn vermogen is ook gestegen van 60k naar 350k 8)
Pfff, lambal. Zo kan ik het ook wel winnen ja :P.

En hier zoals beloofd een grotere foto van die Productie Tree...dit is het voedsel deel :).

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/anno_productie_tree_cutout.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 05:16

St@m

@ Your Service

Silent Thunder schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:32:
Dat is wel stoer.. gewoon een goede economie opbouwen en kijken hoe het draait.. beetje tamagotchi (?) idee.. hoop wel dat je een save had gemaakt van te voren.. stel je voor :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Is er eigenlijk al een spreadsheet te krijgen waarin staat hoeveel alles precies produceert enzo? Ik heb zoiets voor 1602 wel gehad, kon je precies op zien hoeveel mensen er op een productieketen kunnen, hoeveel plantages je voor één verwerkingsgebouw nodig hebt, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het sinds gisteren en kan nu bakkerijen maken. Alleen wat is daarvoor het beste? Ik had 2 graanboerderijen, 1 molen en 1 bakkerij, maar dat werkt niet helemaal lekker, iig op deze manier draaien de molen en de bakkerij beide niet op 100% . Als ik dan meer boerderijen maak draait de molen wel 100%, maar de bakkerij heeft nog steeds te weinig.
Is er een bepaald soort aantal boerderijen per molen en aantal molens per bakkerij dat het beste werkt? Zoals met vlees 2 cattlefarms op 1 slager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Volgens mij is 4 farms, 2 mills en 1 bakery de optimale verhouding. Zo doet de AI het in ieder geval altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, bedankt. Dat maar eens proberen dan.. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
St@m schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:32:
[...]

Dat is wel stoer.. gewoon een goede economie opbouwen en kijken hoe het draait.. beetje tamagotchi (?) idee.. hoop wel dat je een save had gemaakt van te voren.. stel je voor :P
Dat was ook mijn bedoeling. Nog niet eens nagedacht over de grote som geld, vandaar dat ik (prettig) verrast was :P Maar wou idd gewoon checken of mijn opgezette beleid ook effectief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets had ik ook wel graag bij die Duitse LE willen zien ja. Dat is de enige informatie die je zelf (adhv percentages controleren) na moet gaan :(.

Net trouwens 3 uur gespeeld, met idd een leuke waarschuwing na 2 uur :D.

Klik op de foto's voor 800*600

Ten eerste: voor diegenen met vragen of zonder het volledige spel: nog wat random plaatjes :)
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0005.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0022.jpg
Whaler Grounds in de zee en een Whaler (boot) in actie

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0016.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0018.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0021.jpg
Schat zoeken voor de Free Trader...op land en op zee :)

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0027.jpg
Door een Gilde te bouwen krijgt een bepaalde productieketen een 30% boost

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0040.jpg
Nieuwe werking Marketplace: halfproducten zijn via een pijltje zichtbaar/onzichtbaar te maken

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0041.jpg
Trading Route overzicht
.

Ten tweede: mijn stad op dit moment, gaat richting de 2000 inwoners (meeste Citizens...op Chocolade na is de productie groeiend van alles) *O*
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0042.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0043.jpg
Hoofddorp + 1e dorp, hoofddorp vooral Huizen...1e dorp Tools + Kanonnen

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0044.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0045.jpg
2e + 3e dorp: 2e dorp Alcohol en Chocolade, 3e dorp Tabak en Cacao

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0046.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0047.jpg
Wat plaatjes van Hoofddorp

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0048.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/Anno%201701%20full/th_screenshot0049.jpg
Info over laatste voorraden en behoeften Citizens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Je hebt heavy voorraden; kun je goed geld voor krijgen :P

-edit: ik zie dat de free trader idd aardig wat geld aan het dokken is :9

[ Voor 40% gewijzigd door Silent Thunder op 15-11-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er staat wel +200 onder mn saldo ofzo...maar volgens mij, zonder mijn verkopen aan medespelers en de free trader zou ik zwaar in de min staan. Iets klopt daar niet helemaal aan...

Maar je kan altijd een extra Woodchoppertje neerzetten en je hout aan de Free Trader verkopen...die gast koopt toch alles :').

Wel grappig dat de blauwe speler (meestal die Dikke...) altijd lampen olie zoekt ('For writing poets in the night') :).
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste